dimanche 18 avril 2010

نمايش مسخره رژیم تحت عنوان كنفرانس خلع سلاح تهران

رژیم ماجراجوی تهران که به خاطر فعالیتهایش براى دستیابی به سلاح اتمی، تمام پیشنهادات بین المللی را رد کرده و خود را در برابر جامعه جهانی قرار داده است، امروز نمایش مسخره ای را در تهران تحت عنوان "كنفرانس بین المللی خلع سلاح" به راه انداخته است.

سخنگوى وزارت خارجه رژيم پيشاپيش به بى رونقى این نمايش مسخره اذعان كرده و گفته بود "حضور چند وزیر خارجه در این کنفرانس قطعى شده كه عمدتا از همسايگان ما هستند". این در حالیست که وزارت خارجه جمهوری اسلامی تا روز پنج شنبه حتی نام وزیر خارجه یک کشور را نتوانسته بود اعلام کند که به طور قطع در این نمایش شرکت خواهد کرد.

نمایش امروز رژیم در تهران با سخنرانی احمدی نژاد و قرائت پیام خامنه ای آغاز شد.

احمدی نژاد در سخنرانی خود گفت، در حضور شما چند جمله ای هم خطاب به دولتمردان آمریکایی و متحدانشان عرض می نمایم: دوران، دورانِ ملتها و دوران اندیشه و فرهنگ است. بهتر است به جای ادامه راه پیشینیان که به زباله دانی تاریخ پیوسته است به جاری زلال ملتها و دولتهای مستقل و فرهنگ و منطق انسانی بپیوندند. این برای خود آنان بهتر و مفیدتر است. امنیت و صلح و عدالت با کمک صالحان و انسان کامل در تمام جهان مستقر خواهد شد.

خامنه ای نیز در پیام خود با حمله شدید به آمریکا گفته : جمهوری اسلامی کاربرد سلاح اتمی را حرام دانسته است و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ همگان میداند.


------------------------------------------------------------------

سفیر رژیم از ساخت یک بیمارستان در نیکاراگوئه خبر داد

سفیر جمهوری اسلامی در نیکاراگوئه از ساخت یک بیمارستان در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، "اکبر اسماعیلی پور" گفت جمهوری اسلامی برای ساخت این بیمارستان که برای اهداف انساندوستانه صورت گرفته یک و نیم میلیون دلار هزینه کرده است.

وی همچنین از برنامه جمهوری اسلامی برای ساخت یک سد برق آبی و یک بندر عمیق در نیکاراگوئه خبر داد.

------------------------------------------------------------------

باند احمدی نژاد: سران فتنه ممنوع الخروج شده‌ اند

سایت حکومتی رهوا: عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صدور حكم جلب مهدي هاشمي رفسنجاني از سوي دستگاه قضايي، گفت: اين اقدام قوه قضائيه حكايت از عزم اين دستگاه براي برخورد با كساني است كه در فتنه پس از انتخابات در سال 88 نقش جدي و موثري را داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رسايي افزود: براساس اخبار موثق، آقاي هاشمي رفسنجاني فرزند خود مهدي را براي بازگشت به تهران و رسيدگي به اتهاماتش در دستگاه قضايي به ايران فراخوانده است البته وي پيش از اين در مشهد اعلام كرده بود كه اگر فرزندش به دستگاه قضايي احضار شود مهدي را به ايران باز مي‌گرداند و ملت ايران امروز منتظر است تا اين وعده آقاي هاشمي رفسنجاني محقق شود.

رسايي تاكيد کرد: اگر وعده آقاي هاشمي دربازگرداندن مهدي هاشمي محقق نشود، دستگاه‌هاي مربوطه بايد به جلب آقاي مهدي هاشمي توسط پليس بين‌الملل ( اينترپل‌) مبادرت كنند. البته اميدواريم مهدي هاشمي به دامن عدالت پناه بياورد چرا كه اين مسئله بهترين سرمايه براي خود او است.


با شكايت 150 نماينده مجلس، سران فتنه ممنوع الخروج شده‌اند

اين نماينده كه متن شكوائيه 150 نماينده مجلس از ميرحسين موسوي را امضا كرده است اظهار داشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب بيان داشتند كه به هيچ كس باج نمي‌دهند و مسئولان امر هم بر اين نكته تاكيد كردند، شاهد پيگيري جدي دستگاه قضايي در برخورد با سران فتنه هستيم و بر اساس اطلاعات دقيق پس از شكايت بيش از 150 نماينده مجلس از ميرحسين موسوي، خاتمي و كروبي ممنوع‌الخروج شده‌اند و حق خارج شدن از كشور را ندارند. ممنوع‌الخروج شدن خاتمي به‌رغم اينكه به او پيش‌تر اعلام شده بود، در راستاي برخورد با سران فتنه انجام شده است.

------------------------------------------------------------------

یک فعال دانشجویی به دو سال حبس محکوم شد

کوردستان میدیا: هژیر ( امجد) کرد نژاد، فعال دانشجویی به اتهام شرکت در تجمعات به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، هژیر کردنژاد، فعال دانشجویی رشته جامعه شناسی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران که در روز 12 آذرماه بازداشت شده بود در دادگاه اولیه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
لازم به ذکر است نامبرده هم‌اکنون با تودیع قرار وثیقه در بیرون از زندان به سر می‌برد.

------------------------------------------------------------------

تائید حکم زندان یک فعال سیاسی در سنندج

کوردستان میدیا: حکم زندان محمد قوامی فعال سیاسی که به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردی و خدشه وارد نمودن به استقلال و تمامیت ارضی به دوسال و چهار ماه حبس تعزیری از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج محکوم شده بود قطعی شد.
به گزارش خبرگزاری دیده‏بان حقوق بشر کردستان، این حکم عیناً توسط شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تائید شده است.
وی پیشتر در بهمن ماه 87 مدت سه ماه را در بازداشت گذراند که با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

------------------------------------------------------------------

بازداشت داود خداکرمی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی در زنجان

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱٣٨۹ - ۱٨ آوريل ۲۰۱۰

ساوالان سسی :
دادود خداکرمی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی روز شنبه ۲۸ فروردین ۸۹ بدست ماموران حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی زنجان بازداشت شد.

به گفته نزدیکان خانواده خداکرمی، مامورین امنیتی ظهر روز شنبه ۲۸ فروردین ۸۹ این روزنامه نگار آذربایجانی را در یکی از خیابانهای زنجان بازداشت کرده اند. ماموران سپس با مراجعه به منزل پدری خداکرمی اقدام به تفتیش منزل نموده و کتابها، کیس کامپیوتر و دیگر وسایل شخصی این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر را همراه خود برده اند.

همین منابع می افزایند خداکرمی چند ساعت پیش از دستگیری طی تماسی تلفنی به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی زنجان احضار شده بود اما وی ضمن رد احضار تلفنی از مامورین خواسته بود تا برای وی احضاریه کتبی دادگاه ارسال نمایند.

پدر این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی می گوید رئیس حفاظت اطلاعات زنجان به وی گفته که فرزندش در اداره حفاظت اطلاعات نیروی انتطامی زنجان واقع در شهرک بهارستان در بازداشت به سر می برد و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده وی را به دادسرای زنجان ارجاع خواهند داد.

داود خداکرمی خبرنگار ماهنامه ترکی – فارسی بایرام استان زنجان و دبیر سابق جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان است.مسئولین دانشگاه زنجان پس از برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری توسط جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در سال ۸۵ این تشکل را منحل و داود خداکرمی دبیر آنرا از دانشگاه اخراج نموده بودند.

------------------------------------------------------------------

تائید بازداشت دوهنرمند مدافع فعال حقوق بشر پس از یکماه

خبرگزاری هرانا - دستگاه قضایی-امنیتی پس از گذشت بیش از یکماه از بازداشت دو فعال حقوق بشر، با پیگیری مستمر خانواده ها سرانجام بازداشت آنان را تایید کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی امير احسان تهراني سخاوت و نيما گلزاري دو دانشجو و هنرمند را که در زمینه تولید موسیقی با موضوع حقوق بشر فعالیت کرده بودند را به ترتیب در تاریخهای 17 و 18 اسفندماه سال گذشته بدون اطلاع خانواده ها بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده است. این دو هنرمند بازداشت شده بعنوان همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر به تولید آثار هنری با مضمون دفاع از حقوق بشر پرداخته بودند.

سرانجام روز جاری مورخ 28 فروردین ماه خانواده این دو دانشجو موفق شدند از طریق دادستانی تهران مطلع شوند که فرزندان آنان در بازداشت و در زندان اوین به سر می برند.

لازم به ذکر است نیروهای امنیتی در تاریخ 11 اسفندماه سال گذشته و همزمان با آغاز موج گسترده بازداشت فعالان حقوق بشر، خاصه همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برای بازداشت این افراد اقدامی ناموفق داشته اند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire