mardi 22 juin 2010

اطلاعیه؛ مراسم سالروز 18 تیر در تورنتو

----------------------------------------------------------------------------------

تجمع حاميان دولت در مقابل مجلس: مجلس را به توپ مي‌بنديم!

تحول سبز: تجمع شبه دولتي مخالفان وقف دانشگاه آزاد از ساعتي پيش مقابل مجلس شوراي اسلامي برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمان‌نيوز، بعد از موافقت نمايندگان ملت با وقف دانشگاه آزاد، از روز گذشته رسانه‌هاي حامي دولت و تشكل‌هاي دانشجويي دولتي وقيحانه‌ترين حملات را به نهاد قانونگذاري جمهوري اسلامي ايران آغاز كرده‌اند و ده‌ها بيانيه با ادبيات خاص اين گروه و با امضاي به دانشجويان دانشگاه‌هاي دولتي و پيام‌نور در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد منتشر كردند!

گزارش‌ها حاكي از آن است كه علاوه بر شعارهاي اهانت‌آميز خطاب به نمايندگان ملت توسط اين عده، آن‌ها تهديد كردند كه اگر مجلس از اين تصميم خود كوتاه نيايد مجلس را به توپ خواهند بست!

به گزارش پارلمان‌نيوز، لاريجاني در ابتداي جلسه امروز گفت: آنچه مجلس محترم به عنوان نمايندگان ملت برگزيند، مورد احترام است و وقتي با تاييد شوراي محترم نگهبان همراه گردد لازم‌الاجرا خواهد بود و همچنان كه روال مجلس هشتم بر آن مستقر است در موارد اصلاحي شوراي نگهبان اغلب نظرات آن شورا با همراهي و همفكري كميسيون مربوطه به سرانجام مي‌رسد.

رئيس مجلس خاطرنشان كرد: مجلس نشان داده است كه به جد مقيد به تحقق احكام شريعت و اصول قانون اساسي و به صدر عزم مجلس ولايت‌مداري نقش بسته است.

لاريجاني تصريح كرد: شگفت است كه عده اي تلاش مي‌كنند كه با غلبه دهل صداي رساي انقلابي و ولايي مجلس را نشنوند.

وي در ادامه گفت: شايد نياز به توضيح بيشتر نباشد اما چند نكته يادآوري مي كنم.

رييس مجلس تصريح كرد: اولا نقد قوا اگر با آداب آن صورت پذيرد امر حسني است و باعث رشد آن نهاد مي گردد اما نه فحاشي و آلوده كردن فضا با توهمات.

لاريجاني تصريح كرد: بيان داشتند كه نامه‌اي خدمت رهبري معظم داده شده است و آن را دال بر اقدامات پشت پرده دانستند حال آنكه اين نامه چيزي جز ارسال نظرات مكتوب كثيري از نمايندگان محترم نبود كه چندي پيش ارائه نمودند و دفتر رهبر معظم هم روز يكشنبه پاسخ آن را اين‌گونه اعلام نمودند: معظم له در تاييد وقف دانشگاه آزاد اسلامي هچ نظري ابراز نفرمودند.

لاريجاني با بيان اينكه اين موضوع را بنده در جلسه گذشته اعلام نمودم تصريح كرد: ثانيا تصور نمودند كه رئيس مجلس به مجرد فهم خويش در خروج موضوعي از چارچوب قانون اساسي مختار است طرح يا لايحه را از دستور خارج نمايد كه چنين تصوري غلط و خلاف آئين نامه مجلس است و به نظر مي رسد برخي ناقدام رسانه اي مسلط بر موضوع نيستند.

رئيس مجلس تاكيد كرد: ثالثا در اين مجال سخن در باب برخي تشابهات و تعابير وهن آميز و كينه توزانه به ساحت محترم مجلس شوراي اسلامي را به صلاح نمي‌دانم كه متاسفانه بدون رعايت حد امور و به ناحق مطالبي نوشتند و گفتند اين سخنان درباره همان مجلس است كه بر مواضع و تصميمات آن مي‌باليدند و تيتر نخست جريده خود مي‌نمودند و اين همان مجلس است كه چندي پيش رهبر معظم از خدمات و مواضع داخلي و خارجي آن با عزت ياد نمودند.

وي خاطرنشان كرد: چطور به خاطر يك موضوع كه آن را راست نپنداشتند آسمان و زمين را به هم بافتند با درشتي سخن ناحق به زبان راندند. مطمئن باشند مجلس شوراي اسلامي وقت خود را صرف اين امور نمي‌كند و قطعا بدانيد نوع تحركات تاثيري بر اراده مجلس نخواهد داشت مگر به سياق حق سخن بگويند و نقد كنند.

لاريجاني در ادامه يادآور شد: اما ملت عزيز مي‌دانند نمايندگان مجلس بر عهد خود از صيانت از حقوق ملت و ولايت پابرجا بوده و عزيزاني هم كه از سر دلسوزي نگراني خويش را بيان نمودند مورد احترام و تكريم مجلس شوراي اسلامي خواهند بود و قطعا در مسير مذاكرات با شوراي محترم نگهبان اصلاحات مورد نظر آن شورا را انجام و منطبق بر تدابير رهبري معظم مشكل نهايي حل خواهد شد.

----------------------------------------------------------------------------------

مجلس ايران به تعويق برگزاري انتخابات شوراها رأي داد

پيروزي آبادگران در دومين دوره انتخابات شوراي شهر تهران را مي‌توان نقطه آغاز برآمدن محمود احمدي‌نژاد و يارانش در صحنه سياسي ايران دانست

مجلس شوراي اسلامي در ايران به كليات لايحه اي رأي داد كه دوره كنوني شوراهاي اسلامي شهر و روستا را دو سال تمديد مي كند تا انتخابات بعدي شوراها همزمان با انتخابات دوره بعدي رياست جمهوري انجام شود.

لايحه تمديد دوره فعلي شوراها كه توسط شوراي عالي استان ها تهيه شده است، صبح امروز، سه شنبه اول تير (۲۲ ژوئن) در دستور كار مجلس قرار گرفت و كليات آن با ۱۱۷ رأي موافق در مقابل ۱۰۰ رأي مخالف به تصويب رسيد.

در صورتي كه اين لايحه به تصويب نهايي مجلس و تأييد شوراي نگهبان برسد، انتخابات دوره بعدي شوراهاي شهر و روستا كه قرار بود امسال برگزار شود، تا هنگام برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در سال ۱۳۹۲ به تعويق خواهد افتاد.

اگر اين انتخابات طبق مصوبه قبلي مجلس در سال جاري برگزار مي شد، نخستين تجربه انتخاباتي حكومت ايران پس از بحران سياسي ناشي از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اين كشور بود.

بر اساس مصوبه قبلي مجلس، قرار بود كه انتخابات دوره چهارم شوراها امسال برگزار و در آن اعضاي شوراهاي شهر و روستا استثنائا براي كمتر از دو سال انتخاب شوند.

'انتخابات يا انتصابات'

امروز به هنگام بررسي لايحه تمديد دوره شوراها در مجلس شوراي اسلامي، گروهي از نمايندگان مجلس اين لايحه را مغاير قانون اساسي دانستند و با آن مخالفت كردند.

مهرداد لاهوتي، نماينده لنگرود (از فراكسيون اقليت - اصلاح طلبان)، بهروز جعفري، نماينده سميرم و عزت الله يوسفيان، نماينده آمل (هر دو از فراكسيون اكثريت - اصولگرايان) در هنگام مطرح شدن لايحه مذكور در صحن مجلس، آن را مغاير اصول ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون اساسي دانستند و نسبت به آن اخطار قانون اساسي دادند.

تحليل

شايد مهم ترين پرسشي كه انتخابات آينده شوراها مي تواند به آن پاسخ دهد، اين است كه آيا حكومت مي تواند، يا اصلا مي خواهد كه اعتماد از دست رفته آن گروه از رأي دهندگان ايراني را كه عقيده دارند در انتخابات گذشته رياست جمهوري تقلب شده است، دوباره به دست آورد يا خير؟ و اين كه وزن و گستردگي اين گروه تا چه اندازه است؟ آيا آنطور كه مخالفان دولت مي گويند، اكثر رأي دهندگان در زمره معترضان انتخاباتي هستند، يا اين معترضان آنطور كه دولت مي گويد به گروهي كوچك از ساكنان محله هاي مرفه نشين شمال شهر تهران محدود مي شود؟

بر اساس اين دو اصل، هدف از تشكيل شوراي عالي استان ها "جلوگيري از تبعيض و جلب همكاري در تهيه برنامه‏هاي عمراني و رفاهي استان ها و نظارت بر اجراي هماهنگ آنها" است و اين شورا حق دارد در محدوده وظايف خود طرح هايي را به مجلس پيشنهاد كند.

گروه ديگري از نمايندگان هم استدلال كردند كه اعضاي شوراهاي شهر و روستا براي مدت چهار سال توسط مردم انتخاب شده اند و نمايندگان مجلس نمي توانند اين دوره را تمديد كنند.

مصطفي كواكبيان، نماينده سمنان (از فراكسيون اقليت) در اين مورد گفت: "شوراي نگهبان قطعا اين مصوبه را رد خواهد كرد، چون ما وكالت در توكيل نداريم. مردم اعضاي شوراي فعلي را براي مدت چهار سال انتخاب كرده اند، ما چه حقي داريم كه بگوييم دو سال ديگر به اين مدت اضافه شود؟"

علي اصغر يوسف نژاد، نماينده ساري (از فراكسيون اقليت) هم در مخالفت با لايحه تمديد دوره فعلي شوراها گفت: "انتخابات يك عقد اسلامي است و زمان دارد و زمان آن را هم مردم تعيين مي كنند. اگر برگزاري انتخابات [بسته] به حضور مردم است، مجلس نمي تواند [دوره تصدي] منتخبين مردم را تمديد كند، چون در اين صورت انتخابات شوراها ديگر انتخابات نخواهد بود، بلكه انتصابات است".

'مصالح نظام'

از سوي ديگر گروهي از نمايندگان موافق اين لايحه، صرفه جويي در هزينه برگزاري انتخابات را از جمله دلايل موافقت خود با لايحه تمديد دوره فعلي شوراها اعلام كردند.

برخي ديگر از آنها هم گفتند كه اين كار "مصالح كلان نظام" را تأمين مي كند.

مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان ها كه به عنوان ارائه دهنده لايحه در مجلس حضور يافته بود، گفت: "هدف از ارائه طرح تمديد دوره فعلي شوراها اين بوده كه مصالح نظام در نظر گرفته شود، ما بحث صنفي نداريم بلكه بحث ما اجتماعي است".

اين در حالي است كه صولت مرتضوي، معاون سياسي و امنيتي وزارت كشور ايران كه به نمايندگي از دولت سخن مي گفت، آمادگي دولت را براي برگزاري انتخابات شوراها در سال جاري اعلام كرد و گفت كه دولت، مخالف تمديد دوره فعلي شوراها است.

او گفت: "به تعويق انداختن انتخابات با هدف صرفه جويي در امكانات درست نيست، چون ما بر اين باوريم كه چنين صرفه جويي محقق نمي شود".

او با اين حال گفت كه دولت در اين مورد هر مصوبه اي را كه به صورت قانون در آيد اجرا خواهد كرد.

----------------------------------------------------------------------------------

رسايي: حق برخي نمايندگان در انتخابات بعدي كف دست‌شان گذاشته خواهد شد

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلسي كه بداند نظر رهبر، مردم و امامش اين است كه بايد مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي اجرا شود ولي برخلاف آن راي دهد، آيا قوي مي‌ماند؟ هرگز!

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام حميد رسايي با حضور در تجمع تعدادي از تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي دانشجويي در مقابل مجلس شوراي اسلامي خطاب به آن‌ها، به برخي شعارهاي سر داده شده توسط تجمع‌كنندگان اشاره كرد و افزود: مراقب باشيد برخي شعارها بهانه به دست برخي افراد ندهد.

وي با بيان اين‌كه " تجمع امروز از مقدس‌ترين تجمع‌ها در راستاي دفاع از شان و جايگاه مجلس است" تاكيد كرد: نبايد تجمع امروز را به نام مخالفت با مجلس و يا زير سوال بردن شان مجلس بدانند. اولا اين تجمع خودجوش است و ثانيا دليل اصلي اين تجمع مصوبه‌اي است كه مخالفت صريح با مواضع رهبر معظم انقلاب و امام خميني(ره) دارد.

وي خطاب به تجمع كنندگان ادامه داد: ترديد نداشته باشيد كه شور و هيجاني كه براي دفاع از ولايت و مبارزه با فساد در شما وجود دارد، بيش و پيش از اين در مجلس هم هست؛ البته نه در همه نمايندگان. در مورد مصوبه اخير برخي از نمايندگان معترض بودند و مي‌گفتند كه دست‌اندركاران مصوبه كلاه سر ما گذاشته‌اند. البته من هم مثل شما معترضم كه چرا بصيرت نداشته‌اند. وقتي برخي مصوبات معلوم است كه يكسري نماينده نه اصول‌گرا بلكه جاسبي‌گرا پشت آن هستند، اصلا لازم نيست كه آدم فكر كند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: امام نيز گفت؛ تا زماني كه دانشجو و طلبه بسيجي باشد، اسلام آمريكايي در اين دو مركز نفوذ نمي‌كند. همه بايد اين را بدانيم كه همواره در طول تاريخ رابطه‌اي بين جيب و دهان وجود داشته است، به طوري كه هرگاه جيبي باز باشد، دهاني بسته مي‌شود و هر موقع دهاني باز بود، يعني جيب بسته بوده است. از اين‌جا مي‌توان تشخيص داد كه كدام نمايندگان و كدام خواص جيب‌شان باز و دهان‌شان بسته است.

وي در دستور كار قرار گرفتن مصوبه روز يكشنبه در مجلس را به دليل برخي تخلفات آيين‌نامه‌اي عنوان كرد و افزود: علي‌رغم اين‌كه دوستان ما تلاش كرده‌اند، به دليل برخي تخلفات آ‌يين‌نامه‌اي اين طرح كه نبايد در دستور كار مي‌آمد و امروز بايد مطرح مي‌شد، روز يكشنبه مطرح شد و برخي‌ها زرنگي كردند. ما امروز براي جبران اين كار يك طرح دو فوريتي تهيه كرده‌ايم كه در صحن مجلس توزيع مي‌شود و اميدوارم كه رييس و هيات رييسه مجلس با آن مخالفت نكنند.

وي در تشريح اين طرح دو فوريتي اظهار كرد: به موجب اين طرح دو فوريتي، كليه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص دانشگاه آزاد اسلامي همچنان معتبر و لازم‌ الاتباع است اگر امروز اين دو فوريتي راي بياورد، يعني مجلس در برابر يك آزمون بزرگ سربلند بيرون مي‌آيد و حتي درخواست ما اين است كه راي‌ها علني باشد. در غير اين صورت حق نمايندگاني كه براي راي نياوردن اين طرح دو فوريتي تلاش كرده‌اند در زمان خودش كه ان‌شاء‌الله انتخابات بعدي است كف دست آ‌ن‌ها گذاشته خواهد شد.

رسايي در پايان گفت: برخي مي‌گويند چرا رهبري براي حل اين مناقشه وارد نمي‌شوند. من مي‌گويم رهبري بارها نظر خود را بيان كرده‌اند و اگر عده‌اي نمي‌خواهند بشنوند، مردم بايد تكليف آن‌ها را مشخص كنند.

----------------------------------------------------------------------------------

وزير خارجه برزيل : ما هم محدوديت داريم ؛ حمايت از ايران را كاهش مي دهيم

سلسو آموريم وزير خارجه برزيل اعلام كرد كه حمايت جدي كشورش از موضع ايران در قبال غرب در موضوع هسته اي پس از تصويب قطعنامه چهارم تحريم ها عيه ايران از سوي شوراي امنيت ، كاهش يافته است .

به گزارش عصر ايران و به نقل از آسوشيتد پرس وزير خارجه برزيل روز گذشته در وين با اعلام اين مطلب افزود : " ما تا آن جايي كه بتوانيم ( به حل موضوع هسته اي ايران ) كمك خواهيم كرد ، اما البته ما با محدوديت هايي نيز مواجه هستيم ".

همچنين وزير خارجه برزيل روز گذشته طي سخناني در محل آكادمي ديپلماتيك وين روند ورود كشورش به موضوع هسته‌اي ايران را تشريح كرد.

آموريم گفت كه هردو كشور تركيه و برزيل كه در يك مسير فكري قرار دارند به ديپلماسي رفت و برگشت ادامه دادند و سپس در كنفرانس "امنيت هسته اي" در واشنگتن سران اين دوكشور با اوباما گفت وگو كردند.

وي خاطرنشان ساخت: پيشنهادات از سوي برزيل و تركيه مطرح شدند و اينكه برخي آن را به تهران نسبت مي‌دهند دور از واقعيت است .

وزير خارجه برزيل تاكيد كرد: با توجه به موارد فوق از ارائه قطعنامه همه متعجب و مايوس شديم بخصوص آنكه مباحث قطعنامه قبل از اينكه ما بيانيه تهران را اعلام كنيم شروع شده بود.

وي اظهار داشت: برزيل به اين خاطر وارد موضوع شد كه در موارد متعدد، راه‌هاي پيشنهادات به شكست منجر شده بود و دليل شكست اين ابتكارات اين بود كه حق ايران در مورد غني‌سازي را به رسميت نشاخته بودند . از سوي ديگر پيشنهاد انتقال مواد هسته‌اي موجود در ايران عامل اعتمادسازي بود. برزيل در ابتكار جديد تلاش كرد نشان دهد كه با ديپلماسي مي‌توان به راه حل صلح آميز دست يافته است .

آموريم تاكيد كرد كه اطمينان دارد ايران غني‌سازي را رها نخواهد كرد.

وي در ادامه در امكان موفقيت تحريم ها ابراز ترديد كرده و شاهد مدعاي آن را عدم نتيجه بخش بودن تحريم ها عليه حكومت صدام دانست .

----------------------------------------------------------------------------------

زورآزمايي هاشمي و احمدي‌نژاد در مجلس

طبق قانون اساسي ايران مجلس اصلي‌ترين نهاد تصويب قوانين است. اما به نظر مي‌رسد اين روزها قدرت نهاد قانون‌گذاري ايران با چالش جدي روبروست. دولت و مجلس بار ديگر روبروي هم قرار گرفته‌اند؛ اين‌بار برسر دانشگاه آزاد اسلامي.

چشم طمع احمدي‌نژاد به دانشگاه آزاد

احمدي نژاد از روزهاي ابتدايي حضور در دولت نهم تسلط بر دانشگاه آزاد را در دستور كار قرار داد. امري كه با گذشت ۵ سال همچنان محقق نشده است. اما به نظر مي‌رسد آقاي احمدي‌نژاد اين‌روزها بيش از هر زماني به برآورده شدن آرزوي خود نزديك شده است.

درب ورودي دانشگاه آزاد تهران

در اين باره در محافل سياسي ايران گفته مي‌شود هدف نخست احمدي‌نژاد از دراختيارگرفتن دانشگاه آزاد، در چارچوب «پروژه حذف رفسنجاني» قابل تعريف است. در درجه دوم، منابع مالي و انساني گسترده دانشگاه آزاد مدنظر احمدي‌نژاد و ياران و همفكران اوست.

تحليل‌گران در ايران مي‌گويند، محمود احمدي‌نژاد نشان داده است كه در خرج كردن براي همراهانش كوتاهي نمي‌كند و اين امر نياز به منابع روز افزون را ضروري مي‌نمايد. خصوصا كه بر اين منابع كنترلي وجود نداشته باشد. شايد به همين علت بود كه وقف اموال ۲۵۰ ميليارد دلاري دانشگاه آزاد، احمدي‌نژاد و هم‌پيمانان سياسي‌اش را عصباني كرد.


استفاده از اهرم شوراي عالي انقلاب فرهنگي

آخرين تلاش‌هاي دولت احمدي‌نژاد براي فتح دانشگاه آزاد با دخالت شوراي عالي انقلاب فرهنگي كليد خورد. اين شورا اساسنامه دانشگاه آزاد را تغيير داد و هيات امناي جديدي نيز براي آن برگزيد. همه اين تصميمات بدون دخالت و رضايت هئيت موسس اين دانشگاه رخ داد.

مطابق اساسنامه‌اي كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي دانشگاه آزاد تصويب كرد، انتخاب رئيس بعدي دانشگاه آزاد به هيأت امناي منتخب اين شورا و در شرايط خاص، شخص رئيس‌جمهور سپرده مي‌شود.

اساسنامه‌اي كه در واقع مي‌تواند تلاش براي خلع‌يد از مديران فعلي دانشگاه آزاد و سپردن همه امور آن به دولت قلمداد كرد. رياست شوراي انقلاب فرهنگي برعهده محمود احمدي‌نژاد بوده و اكثريت اعضاي اين شورا از حاميان دولت وي مي‌باشند.

دخالت مجلس

اين چندمين كشمكش دولت و مجلس در چندماه اخير است

مجلس شوراي اسلامي به عنوان عالي‌ترين مرجع تصميم‌گيري جمهوري اسلامي، غير مستقيم وارد اين ماجرا شد. نمايندگان، كليات طرح يك ماده‌اي را با عنوان «طرح حمايت از تأسيس و تقويت مؤسسات و مراكز آموزش عالي غير دولتي» تصويب كردند كه براساس يكي از تبصره‌هاي آن، آخرين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد به حالت تعليق درمي‌آيد.

اين مصوبه واكنش تند هواداران احمدي نژاد را در پي داشت زيرا مانع تصرف دانشگاه توسط دولتي‌ها مي‌شود.

مطابق دومين تبصره اين طرح‌، تصويب تغيير اساسنامه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي غيردولتي در «شوراي عالي انقلاب فرهنگي»، به پيشنهاد هيئت موسس اين دانشگاه‌ها مشروط شده است.

براساس تبصره الحاقي به اين طرح نيز «وقف اموال مؤسسات غيردولتي كه هيأت مؤسس آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاريخ تصويب اين قانون، صيغه وقف آن جاري شده و يا در آينده جاري شود، معتبر است.»

كيهان متهم مي‌كند

حسين شريعتمداري نمايندگان مجلس را متهم به سودجويي نمود

روزنامه كيهان در تيتر نخست و سرمقاله روز دوشنبه ۳۱ خرداد خود ۱۳۴ نماينده‌اي را كه به مجاز بودن وقف اموال دانشگاه آزاد راي مثبت دادند، به اقدامي «خلاف قانون و شرع» متهم كرد.

حسين شريعتمداري، مدير مسوول و نماينده آيت‌الله خامنه‌اي در اين روزنامه، تصويب اين طرح در مجلس را اين طرح را نقشه‌اي حساب شده خوانده و تلويحا به نقش هاشمي رفسنجاني اشاره كرده است.

مدير مسوول كيهان مدعي است «تمامي نمايندگاني كه به طرح ياد شده رأي مثبت داده‌اند از مغايرت آشكار اين طرح با قوانين جاري و موازين خالي از ابهام شرعي باخبرند.» وي مي‌افزايد، «بدين صورت رد اين طرح از سوي شوراي نگهبان قطعي است و با اصرار مجلس بايد به مجمع تشخيص مصلحت فرستاده شود.»

شريعتمداري در ادامه تصريح مي‌كند: «هاشمي رفسنجاني علاوه بر رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس هيئت موسس و رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز هست و طي چند ماه اخير، بارها بر ضرورت عملياتي شدن آنچه در مصوبه مجلس آمده است، تأكيد ورزيده‌اند.»

روزنامه كيهان در ادامه نمايندگان راي‌دهنده به اين مصوبه را نيز متهم به تلاش براي حفظ منافع و موقعيت خود مي‌كند: «گزارش‌هاي موثق و مستند حاكي از آن است كه دنبال كنندگان پروژه ياد شده، به منافع شخصي و حزبي خود بيشتر از مصالح نظام مي‌انديشند... گفته مي‌شود و براي اين گفته، شواهدي نيز ارائه مي‌شود كه برخي از نمايندگان موافق مصوبه ديروز مجلس، روابطي غيرمجلسي و بيرون از مسئوليت نمايندگي با دانشگاه آزاد داشته‌اند.»

شريعتمداري در پايان سرمقاله كيهان، علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي را نيز سرزنش كرده كه چرا اجازه داده است در مورد طرحي كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آن وارد شده و نظر داده‌، مجلس مصوبه‌اي داشته باشد.

راه حل نهايي؛ اهرم رهبري

دخالت رهبر ايران به سود احمدي‌نژاد محتمل است

به نظر مي‌ر‌سد احمدي‌نژاد براي تصرف دانشگاه آزاد نتوانسته است از كمك اصولگرايان مجلس برخوردار شود. اما ۲۵۰ ميليارد دلار سرمايه دانشگاه آزاد وسوسه كننده تر از آن است كه دولت و حاميانش حاضر باشند اجازه بدهند در اختيار اوقاف و امور خيريه بماند.

به همين دليل رسانه‌هاي حامي دولت با تمام توان خود و به اشكال مختلف در حال اعمال فشار به مخالفان تصرف دانشگاه آزاد توسط دولت هستند.

اين اعتراضات وارد مرحله خياباني نيز شده است. بخش‌هايي از هواداران دولت احمدي‌نژاد و خصوصا نيروهاي بسيج دانشجويي دانشگاه‌ها، وعده برگزاري چند تجمع و راهپيمايي را در مقابل مجلس ايران و سازمان مركزي دانشگاه آزاد داده‌اند.

گفته مي‌شود اگر همه اين‌ها كارگر نشد راه حل نهايي بايد در دستور كار قرار گيرد كه استفاده از اهرم «رهبر» است. حسين شريعتمداري از مصوبه مجلس با عنوان «پروژه پايمال۲۵۰ هزار ميليارد توماني بيت‌المال» نام مي‌برد و مشخص است كه براي جلوگيري از «پايمال شدن» اين ثروت هنگفت ممكن است مجبور به استفاده چند باره از اختيارات آيت‌الله خامنه‌اي شوند. و اگر چنين چيزي اتفاق افتد به اعتبار مجلس شوراي اسلامي به شدت ضربه خواهد زد.

----------------------------------------------------------------------------------

اعتصاب پزشکان بهداری زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - پزشکان بهداری زندان ارومیه در اقدامی اعتراضی نسبت به شرایط بد کاری خود دست به اعتصاب نامحدود زدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این پزشکان به علت عدم پرداخت حقوق چندین ماه خود و عدم وجود امکانات حداقلی پزشکی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان دست از کار کشیدند.

ایشان که اعتراض خود را از امروز سه شنبه اول تیرماه شروع کرده و اعلام داشتند تا تغییر شرایط به کار باز نخواهند گشت.

----------------------------------------------------------------------------------

یا تغییر مسالمت آمیز رژیم در ایران، یا گزینه نظامی

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 1 تیرماه

"ویتالی لیتوین" در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو منتشر شد، نوشت : هفته گذشته اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری علیه ایران به تصویب رساند. در اتحادیه اروپا معتقدند که تحریم هایی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده، کافی نیست و از دیگر کشورها دعوت می کنند که از برنامه محدودیت های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی حمایت کنند. تصمیم اتحادیه اروپا بعد از تصویب تحریم های تکمیلی علیه ایران توسط کنگره آمریکا صورت گرفت. حال این سئوال مطرح می شود که چه چیز باعث تلاش آمریکایی ها و اروپایی ها جهت تشدید مواضع علیه ایران شده است؟ به اعتقاد تحلیلگران، تحریم های شدید اقتصادی به تضعیف و حتی نابودی بخش نفت و گاز و سیستم بانکی ایران منجر خواهد شد که مستقیما وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور را بدنبال خواهد داشت. بر اساس اندیشه تنظیم کنندگان این تحریم ها، مشکلات اقتصادی باید بر وخامت اوضاع سیاسی در داخل و فعال شدن اپوزیسیون ایران تاثیر ناگزیر گذارد که در نهایت همه اینها به "تغییر مسالمت آمیز رژیم" منجر خواهند شد. در صورتیکه این گزینه عملی نگردد، ممکن است که از گزینه نظامی استفاده شود. البته غرب خواستار آن نیست که خودش ماجراجویی نظامی را آغاز کند. به احتمال قوی به همین خاطر بند بازرسی کشتی های عازم ایران در نظر گرفته شده تا ایران را جهت برخورد با این اقدام تحریک کنند و آنوقت است که این کشور به شروع مناقشه نظامی متهم خواهد شد.

----------------------------------------------------------------------------------

اسامی بازداشت شدگان خرداد ماه 89

خبرگزاری هرانا – بنا بر آمار ارائه شده از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در خرداد ماه سال 89 بیش از 1150 تن از سوی نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی که اکثرا به صورت دسته جمعی و در تظاهرات های مختلف و یا در طرح امنیت اجتماعی تحت عنوان اراذل و اوباش بازداشت شدند.

اسامی 72 تن از فعالان سیاسی و مدنی که توسط نهاد های حقوق بشری و وب سایت های معتبر اعلام شده است به قرار زیر است:

1 . آپتین پگاه فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

2 . ابراهیم رشیدی روزنامه نگار و وبلاگ نویس به اتهام نا مشخص در تاریخ 24 خرداد 89 بازداشت شد

3 . احمد محمد نیا فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

4 . اسماعیل افشین به اتهام همکاری با احزاب مخالف نظام در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

5 . اشکان مصیبیان فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 11 خرداد 89 بازداشت شد

6 . اعظم ویسمه خبرنگار به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

7 . اکبر آزاد نویسنده آذربایجانی و عضو هیات تحریریه ماهنامه های وارلیق و پارپاق به اتهام نا مشخص در تاریخ 4 خرداد 89 بازداشت شد

8 . امین فرید یحیایی فعال دانشجوی تبریز به اتهام نا مشخص در تاریخ 21 خرداد 89 بازداشت شد

9 . بابک ساران به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

10 . بابک غیاثی فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

11 . بهرام چگینی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت اراک ناز فعالین ستاد میرحسین موسوی در اراک به اتهام نا مشخص در تاریخ 1 خرداد 89 بازداشت شد

12 . بهزاد باقری فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 8 خرداد 89 بازداشت شد

13 . بهزاد حیدری عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

14 . بهمن نصیرزاده معلم و شاعر آذربایجانی به اتهام نا مشخص در تاریخ 1 خرداد 89 بازداشت شد

15 . بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

16 . پژمان روشنكوهي شهروند بهايي به اتهام نا مشخص در تاریخ 5 خرداد 89 بازداشت شد

17 جمال رحمتی فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 9 خرداد 89 بازداشت شد

18 . حامد کرمی به اتهام نا مشخص در تاریخ 20 خرداد 89 بازداشت شد

19 . حسین نبی زاده دانشجوی بندرعباسی به اتهام نا مشخص در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

20 . حسین نوجوان شهروند کرد به اتهام نا مشخص در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

21 . حمزه بنام فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

22 . حمیدرضا مصیبیان فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 11 خرداد 89 بازداشت شد

23 . حميده فرج زاده (پينار) فعال زنان به اتهام نا مشخص در تاریخ 4 خرداد 89 بازداشت شد

24 . حیدر کریمی روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی به اتهام نا مشخص در تاریخ 18 خرداد 89 بازداشت شد

25 . داوود روشنی عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

26 . رضا فرید یحیایی فعال دانشجوی تبریز به اتهام نا مشخص در تاریخ 21 خرداد 89 بازداشت شد

27 . رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران به اتهام نا مشخص در تاریخ 11 خرداد 89 بازداشت شد

28 . ریبین نبردی شهروند مهابادی به اتهام همکاری با گروه‌های مخالف نظام در تاریخ 27 خرداد 89 بازداشت شد

29 . زهرا فرج زاده همسر آیت مهر علی بیگلو فعال بازداشتی آذربایجانی به اتهام نا مشخص در تاریخ 29 خرداد 89 بازداشت شد

30 . سالار شباهنگ به اتهام همکاری با احزاب مخالف نظام در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

31 . سجاد بنام فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

32 . سرور سرورِِیان به اتهام تبلیغ بهائیت در تاریخ 4 خرداد 89 بازداشت شد

33 . سعید ترابیان مسئول روابط عمومی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به اتهام نا مشخص در تاریخ 19 خرداد 89 بازداشت شد

34 . سعید فدایی اصل به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

35 . سعید بیدخت فعال مدنی به اتهام نا مشخص در تاریخ 26 خرداد 88 بازداشت شد

36 . سلمان سیما فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

37 . شهناز رنجبر شهروند بهايي به اتهام نا مشخص در تاریخ 17 خرداد 89 بازداشت شد

38 . شیرکو سبیلی فعال کرد به اتهام همکاری با احزاب مخالف نظام در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

39 . شیرین فیروزی همسر دکتر اکبر کرمی به اتهام نا مشخص در تاریخ 30 خرداد 88 بازداشت شد

40 . صهبا خادمی به اتهام تبلیغ بهائیت در تاریخ 4 خرداد 89 بازداشت شد

41 . علی طاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهرستان بابلسر به اتهام نا مشخص در تاریخ 17 خرداد 89 بازداشت شد

42 . علیرضا عبداللهی فعال مدنی آذربایجان به اتهام نا مشخص در تاریخ 1 خرداد 89 بازداشت شد

43 . علیرضا اخوان فعال حقوق کارگران به اتهام نا مشخص در تاریخ 14 خرداد 89 بازداشت شد

44 . علي بدرقه رئيس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر به اتهام نا مشخص در تاریخ 26 خرداد 88 بازداشت شد

45 . فخرالدين صميمي شهروند بهايي به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

46 . فرج الله زنده دلان به اتهام نا مشخص در تاریخ 8 خرداد 89 بازداشت شد

47 . فرنوش رزقی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

48 . فرهاد فتحی دبیر تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

49 . فیصل ضرغامی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در شاخه هرمزگان به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

50 . قدرت محمدی شهردار سابق قصر شیرین به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

51 . کامران آسا به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

52 . کاوه گل محمدی اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری به اتهام نا مشخص در تاریخ 13 خرداد 89 بازداشت شد

53 . کوروش جنتی فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 22 خرداد 89 بازداشت شد

54 . لطیف حسنی فعال مدنی آذربایجانی به اتهام نا مشخص در تاریخ 3 خرداد 89 بازداشت شد

55 . محبوبه خوانساری خبرنگار به اتهام نا مشخص در تاریخ 10 خرداد 89 بازداشت شد

56 . محمد فیض فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 2 خرداد 89 بازداشت شد

57 . محمد کرمی به اتهام نا مشخص در تاریخ 20 خرداد 89 بازداشت شد

58 . محمد سلام جوشن به اتهام نا مشخص در تاریخ 5 خرداد 89 بازداشت شد

59 . محمد علی شیرازی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان به اتهام نا مشخص در تاریخ 2 خرداد 89 بازداشت شد

60 . محمد علی شاهدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان به اتهام نا مشخص در تاریخ 5 خرداد 89 بازداشت شد

61 . محمدرضا جلایی ‌پور به اتهام نا مشخص در تاریخ 24 خرداد 89 بازداشت شد

62 . محمود فضلی فعالین مدنی آذربایجان به اتهام نا مشخص در تاریخ 18 خرداد 89 بازداشت شد

63 . مختار هوشمند فعال مدنی به اتهام نا مشخص در تاریخ 2 خرداد 89 بازداشت شد

64 . مسعود کدخدایی فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

65 . مشتاق سمندری شهروند بهایی به اتهام نا مشخص در تاریخ 18 خرداد 89 بازداشت شد

66 . مهدی کامرانی به اتهام تبلیغ علیه نظام در تاریخ 17 خرداد 89 بازداشت شد

67 . مهدی فرحی شاندیز فعال کارگری به اتهام اخلال در نظم در تاریخ 11 خرداد 89 بازداشت شد

68 . ناصر نبی زاده دانشجوی بندرعباسی به اتهام نا مشخص در تاریخ خرداد 89 بازداشت شد

69 . نامعلوم پشتکوهی فعالين حزب پان ايرانيست به اتهام نا مشخص در تاریخ 3 خرداد 89 بازداشت شد

70 . نرگس محمدی نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به اتهام نا مشخص در تاریخ 20 خرداد 89 بازداشت شد

71 . یونس سلیمانی فعال دانشجویی به اتهام نا مشخص در تاریخ 27 خرداد 89 بازداشت شد

72 . يونس رستمی به اتهام نا مشخص در تاریخ 19 خرداد 89 بازداشت شد

----------------------------------------------------------------------------------

آمریکا تحریمهای یکجانبه علیه رژیم را گسترش می‌دهد

رادیو آلمان: به گزارش خبرگزاری رويترز، کنگره ایالات متحده آمريکا روز دوشنبه (۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد) اعلام کرد که پيش‌نويس طرحی را در دستور کار خود قرار داده که علاوه بر شرکت‌های نفتی، موسسات مالی و بانک‌های خارجی را هم از هرگونه معامله و ارتباط با ايران منع می‌کند.

طبق این طرح در صورت همکاری شرکت‌های مالی و اعتباری با بانک‌های ایرانی یا موسسات مرتبط با سپاه پاسداران، فعالیت‌های تجاری و مالی آنها در آمریکا قطع خواهد شد.

این طرح اوائل ماه آینده برای تصویب به دو مجلس نمایندگان و سنا ارائه می‌شود.

----------------------------------------------------------------------------------

اوباش طرفدار دولت: مجلس بی‌ ولایت تعطیل باید گردد

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، امروز شماری از اوباش حکومتی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و در ارتباط با پرونده دانشگاه آزاد به سردادن شعار علیه علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم پرداختند.

بنابر این گزارش شعارها به قرار زیر بوده است:

"نماینده جاسبی اخراج باید گردد"، "نماینده خائن شرمت باد شرمت باد"،‌ "مجلس، مافیا پیوندتان مبارک"، "جاسبی قانون شکن شرمت باد شرمت باد، "مجلس جاسبی‌گرا استعفا استعفا "، "مرگ بر اسلام آمریکایی "، "عباسپور تهرانی استعفا استعفا "، "برادرزن جاسبی استعفا استعفا "، "وکیل حزب‌الهی تشکر تشکر"، " وکیل بابصیرت تشکر تشکر"، "جاسبی جاسبی ننگ به نیرنگ تو"، "مجلس لاریجانی تو مشت رفسنجانی"، "جاسبی حیاکن سلطنت را رها کن"، "جاسبی حیا کن بیت‌المال را رها کن"، "مجلس بی‌ولایت تعطیل باید گردد"، "غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد"، "جاسبی آمریکایی آدم رفسنجانی".

----------------------------------------------------------------------------------

گزارشی از تهران، کتک کاری اراذل و اوباش در مجلس رژیم

خبرنگار ما از تهران: شنيده ها حكايت از درگيري بين نمايندگان مجلس بر سر طرح وقف اموال دانشگاه آزاد از راهروي وردي به صحن مجلس و همينطور به سالن غذاخوري نمايندگان دارد و همين امر موجب شد تا بروجردي، رئيس كميسون امنيت مجلس از نمايندگان حامي دولت به شدت انتقاد كند. در همين حال طبق گزارش هاي رسيده درگيري بين نمايندگان در داخل مجلس به بيرون نيز کشیده شده و برخوردهايی بين برخي تجمع كنندگان با يكديگر صورت گرفته است.

----------------------------------------------------------------------------------

ترکیب دین و سیاست، کثیفترین معجون دنیاست

سایت خودنویس

اندر حکایت مراجع تقلید عزیزمان

برای شخص من خیلی جالبه که میتونم تا عمق انسانیت نمونه کامل تربیت اسلام را در وجود همین مراجع عزیزمان ببینم، وقتی جعفر پناهی زندانی شد صدای اکثر کارگردان‌های دنیا بلند شد اما اینها اینقدر اسلام خوب تربیتشون کرده که وقتی داشتند پدر آیت الله شریعتمداری را درمی‌آورند همه از جمله منتظری و خمینی و مرعشی و گلپایگانی و... ساکت بودند و وقتی نوبت به منتظری رسید همه از جمله صانعی ساکت بودند و حالا که نوبت به صانعی رسیده باز همه ساکتند...

فکر کنم علت اینکه مردم اروپا تونستن خلاص شن از دست کلیسا. این بود که آخوندهای مسیحی توانستند به طور کامل نتیجه ترکیب دین و حکومت را در قالب تفتیش عقاید و سوزاندن مخالفان و.... به مردم فلک زده نشان دهد و در نتیجه هیچ کس هنگام انقلاب کبیر فرانسه مدعی قرایت رحمانی‌تری از مسیحیت ( مثلا اینکه سمت چپ صورتت را سیلی زدند سمت راستت را بیار جلو ) نشد. اما متاسفانه در ایران، چون مردم تصوری از جنایات حاصل از ترکیب دین و حکومت نداشتند (و نمی‌دانستند انسانها هیچوقت به اندازه وقتی که با دین توجیه نشده باشند خشونت را با لذت انجام نمی‌دهند) قدر مشروطیت را و نیز قدر مصدق را ندانستند و آخوندهایی چون شیخ فضل الله و مدرس و کاشانی و آین آخر هم خمینی کبیر مردم را درخماری حکومت اسلامی (که در آن همه با هم برابرند و برادرند و از ظلم خبری نیست و علی نمک را با نان می‌خورد و همه‌اش در حال شمع فوت کردن بود که یه وقت بیت المال هدر نره و از این قبیل مزخرفات) گذاشتند... و اکنون که اینها حکومت دست خودشون افتاده ؛حتی به خودشان هم رحم نمیکنند و مراجع تقلید همدیگر را تکفیر و حبس و تعیین طبقه جهنم برای همدیگر می‌کنند. مردم هر چند دیر اما دسته دسته می‌فهمند که ترکیب دین و سیاست، کثیفترین معجون دنیاست، با خود می‌گویم آیا نزدیک نیست که بالاخره پرنده آزادی برای سرزمین ستمدیده‌ام بخواند؟

----------------------------------------------------------------------------------

جنگ گرگها؛ بازپس‌گيری اموال دولتی از مسئولان سابق

با پيگيري‌هاي گسترده و مداوم دولت، بخشي از اموال و امكانات متعلق به بيت‌المال، از گروهي مسئولان ارشد سابق كه حاضر به تحويل اين اموال دولتي در اختيار خود نبودند، بازپس گرفته شده است.

به گزارش فارس، با پيگيري‌هاي گسترده و مداوم دولت، بخشي از اموال و امكانات متعلق به بيت‌المال، از گروهي مسئولان ارشد سابق كه حاضر به تحويل اين اموال دولتي در اختيار خود نبودند، بازپس گرفته شده است.
ايران نوشت؛ بيش از 400 دستگاه خودرو، 200 خط تلفن همراه و نيز چندين منزل مسكوني و باغ كه در اين سال‌ها در اختيار تعدادي از مسئولان عاليرتبه سابق بوده، به دولت بازگشته است.
با اجراي سياست‌هاي ابلاغي دولت نهم و دهم همچنين حجم عمده‌اي از اعتباراتي كه در دولت‌هاي قبل به صورت خارج از شمول هزينه مي‌شده نيز كاسته شده است.

----------------------------------------------------------------------------------

جنگ گرگها؛ توزيع سی‌دی‌ مفاسد مديريت دانشگاه آزاد

سایت حکومتی الف: در تجمع امروز تشكل‌هاي دانشجويي مقابل مجلس، 1000 سي‌دي‌ مفاسد مديريت دانشگاه آزاد بين نمايندگان مجلس توزيع مي‌شود.

به گزارش فارس، در پي اقدام ‌مجلس شوراي اسلامي در تصويب قانوني عليه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به موجب اين قانون وقف اموال دانشگاه آزاد كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان و حقوقدانان غيرقانوني بوده و در جهت حفظ رياست فعلي اين دانشگاه صورت مي‌گيرد، قانوني شمرده شده است، نمايندگان و اعضاي شوراي مركزي اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي كشور امروز سه‌شنبه و تا ساعتي ديگر با حضور در مقابل درب شمالي مجلس ‌تجمع اعتراض‌آميزي را برگزار مي‌كنند.

در اين تجمع كه از ساعت 10 ‌آغاز خواهد شد، نمايندگان و اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و جنبش عدالتخواه دانشجويي به همراه نمايندگان و اعضاي شوراي مركزي تشكل‌هاي دانشجويي همه دانشگاه‌هاي تهران و برخي شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

وحيد اشتري مسئول بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در از توزيع 1000 سي‌دي با موضوع مفاسد مديريت دانشگاه آزاد بين نمايندگان مجلس در تجمع امروز خبر داد.

وي گفت كه اين سي‌دي‌ها به صورت ‌ويژه در ميان نمايندگاني كه موافق تصويب قانوني عليه مصوبه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي بودند و به آن رأي دادند، توزيع خواهد شد.

اين فعال دانشجويي افزود: تعداد اين سي‌دي‌ها آنقدر فراوان است كه بتوانيم براي خانواده‌هاي نمايندگان مجلس كه ‌كه بورس دانشگاه آزاد در خارج از كشور هستند، با پست رايگان ارسال كنيم.

اشتري اضافه كرد: همچنين براي نمايندگاني كه به اين قانون رأي دادند و امروز در مجلس غايب هستند، حاضريم اين سي‌دي‌ها را با پست رايگان به دانشگاه‌ آزادي كه اين نمايندگان عضو هيئت علمي آن هستند، ارسال كنيم.

----------------------------------------------------------------------------------

فعال دانشجويی به زندان اوین منتقل شد

درپی عدم موافقت قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب با مرخصی محسن عبدی، این فعال دانشجویی اوایل هفته جاری به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش دانشجونیوز، محسن عبدی، فعال دانشجویی و دانشجوی باستان شناسی دانشگاه بوعلی همدان ، هنگامی که برای کار شخصی روز عاشورا در خیابان های تهران در حال رفت و آمد بوده توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد و تا اواسط خرداد ماه در بازداشتگاه اوین در بازداشت به سر برد.

وی در اواسط خرداد ماه برای مدت چند روز به مرخصی آمدکه با اتمام این فرصت و عدم تمدید آن توسط قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب به زندان اوین بازگردانیده شد.

قابل ذکر است که اين فعال دانشجويي از سوي دادگاه بدوي به دو سال حبس تعزيري محکوم شده و خانواده عبدی به علت سکونت در شهرستان و عدم تمکن مالی توانایی پیگیری مؤثر وضعیت وی را ندارند. پرونده وی به دادگاه تجدید نظر شعبه 54 انقلاب ارسال شده و امید می رود با توجه به بی گناه بودن و نبود مستندات موجه در پرونده وی از اتهامات وارده تبرئه گردد.

----------------------------------------------------------------------------------

منبع روسی: اقدامات تحریک آمیز رژیم بزودی در خلیج فارس

سایت حکومتی تابناک: با آغاز تحریم های جدید علیه ایران ، ایرانی ها بزودی عملیات نظامی ویژه ای را در خلیج فارس آغاز خواهند کرد که هدف آنها کارشکنی صادرات نفت از کشورهای حاشیه خلیج فارس است!

موضوع بالا را خبرگزاری رسمی روسیه " نووستی" به نقل از کارشناسان نظامی روسی مصاحبه کننده با روزنامه "نیژاویسمونه وینوه" نوشته و در ادامه می افزاید : ایران با خرید قایق های تندور با سرعت 130 کیلومتر در ساعت و تست این قایق ها در آب های ساحلی و همچنین خرید چندین زیردریایی از کره شمالی و ساخت چندین زیردریایی رادار گریز بزودی صادرات نفت کشورهای عربی را مختل خواهد کرد تا انتقام خود را از غرب بگیرد!

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: "ناوشکن جماران " فرماندهی این عملیات را به عهده دارد و در این عملیات با استفاده از موشک های S802 چینی و کپی آنها سامانه تخریب صادرات نفت از خلیج فارس را تکمیل کرده است و بزودی عملیات خود را آغاز خواهد کرد.

روزنامه"القدس العربی" نیز که این خبر را پوشش داده است در تحلیل خود بر این خبر می نویسد: به نظر می رسد همکاری های نظامی ایران با روسیه موجب شده که این کشور به اطلاعاتی دست پیدا کرده که جزء اطلاعات طبقه بندی شده جمهوری اسلامی ایران بوده وبرخی کارشناسان شرکت کننده در مذاکرات نظامی ایران و روسیه نقشی فراتر از یک نظامی را بازی کرده اند.

----------------------------------------------------------------------------------

همسر زندانی سیاسی در قم دستگیر شد

رادیو آلمان: شیرین فیروزی، همسر دکتر کرمی، روز یکشنبه ۳۰ خرداد و پس از احضار به دادگاه انقلاب قم دستگیر شده است. ماموران امنیتی استان قم، پیش از این به خانم فیروزی هشدار داده بودند که با رسانه‌های خبری در باره همسرش مصاحبه نکند.

اکبر کرمی، پژوهشگر مسائل اجتماعی و سیاسی، در آذر ماه سال ۸۸ در شهر قم دستگیر شد. دادگاه انقلاب استان قم وی را در ۳۰ خرداد، به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مقاله و مصاحبه و توهین به رهبر، به سه سال زندان محکوم کرده است.

دکتر کرمی دارای پرونده دیگری در دادگاه عمومی قم نیز هست. از جمله اتهام‌های موجود در این پرونده، اشاعه فحشا از طریق انتشار مقالاتی پیرامون مسائل جنسی، برابری جنسیتی و دفاع از حقوق زنان است.

----------------------------------------------------------------------------------

کنارگیری پاکستان از پروژه خط لوله گاز؟

سایت فرارو در تهران: نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی عجیب و جالب توجه از احتمال قطع همکاری ایران در پروژه خط لوله صلح سخن گفت. یوسف رضا گیلانی، روز دوشنبه گفت کشورش از تحریم‌های آمریکا که ممکن است بر روی پروژه خط لوله صدور گاز ایران نیز تاثیر بگذارد پیروی خواهد کرد.

اظهارات گیلانی از این نظر قابل توجه است که امکان دارد دو دهه تلاش برای احداث خط لوله صلح که گاز ایران را به شرق آسیا انتقال می‌دهد نابود کند.

گیلانی در گفت و با خبرنگاران تصریح کرد: «پاکستان عضو جامعه جهانی است و از هر تحریمی که آمریکا اعمال کند پیروی می کند.»

نخست‌وزير پاكستان خلاف وعده‌هاي پيشين اسلام‌آباد در سخناني مداخله‌جويانه گفت كه اين كشور با جامعه‌جهاني برای تحريم ايران همكاري مي‌كند و در صورت لزوم از اين پروژه عقب‌نشيني خواهد كرد.

پیش از این ریچارد هالبروک نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان به مقام‌های پاکستانی هشدار داد تا زمانی‌که قانون تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران نهایی نشده گام بیشتری در راستاي اجرای توافق گازی خود با ایران بر ندارند چرا كه ممکن است این خط لوله مشمول تحریم‌های جدید شود.

این در حالی است که شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات هولبروک گفت خط لوله گاز ایران تحریم های سازمان ملل متحد را نقض نمی کند. وی اشاره‌ای به تحریم های یکجانبه‌ای که واشنگتن در دست بررسی دارد نکرد.

هفته گذشته مقام‌های ایران و پاکستان آخرین ضمیمه قرارداد صادرات گاز به پاکستان را امضا کردند. ضمیمه‌ای که جنجال‌های فراوانی را برانگیخت و اعتراض هادی نژاد حسینیان معاون سابق وزارت نفت و برخی از نمایندگان مجلس را در پی داشت.

طي اين قرار داد، قرار است از سال 2014 ميلادي روزانه 21 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز ایران از طریق خط لوله 750 کیلومتری به پاکستان صادر شود.

اظهارات روز گذشته یوسف رضا گیلانی در حالی منتشر می‌شود ایران به احداث این خط لوله گازی بسیار امیدوار بود. اما با این سخنان پروژه عظیم انتقال گاز به شرق آسیا با ابهام روبه‌رو می‌شود باید دید که موضع مقامات ایرانی در قبال این سخنان چیست و آیا دو دهه تلاش در این راه مضبوحانه بوده است یا خیر؟


خط لوله صلح

طرح خط لوله انتقال گاز صادراتی ايران به هند و پاکستان در سال ۱۹۹۰ مطرح شد اما گفتگوها بر سر اين طرح که «خط لوله صلح» نام گرفته از ده سال پيش آغاز شد.

طول خط لوله ايران به هند ۲۷۰۰ کيلومتر بود و قرار بر این‌بود که گاز صادراتی ايران را از مسير پاکستان به هند منتقل کند. پيش بينی شده بود که در صورت توافق نهايی، ۱۱۰۰ کيلومتر از اين خط لوله در ايران، ۱۰۰۰ کيلومتر در پاکستان و ۶۰۰ کيلومتر در هند احداث شود.

با تکميل این طرح، روزانه ۱۵۰ ميليون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می‌شد که ۹۰ ميليون متر مکعب آن برای هند و ۶۰ ميليون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده بود.

همچنین گفته می‌شد هزينه اجرای اين طرح در برآورد‌های اوليه چهار و نيم ميليارد دلار است اما اکنون کارشناسان هزينه طرح را حدود هفت ميليارد دلار برآورد می‌کنند.

با وجود این که دو دهه از بلاتکلیفی این طرح می‌گذشت ناگهان هند در شهریور ماه 88 از مذاکرات کنار کشید و میدان را برای ایران و پاکستان رها کرد.

در ان زمان سفير پاكستان در تهران با بيان اينكه هند از پروژه خط لوله صلح خارج شد گفت که اين طرح گازي فقط با حضور ايران و پاكستان اجرا مي‌شود.


تحریم‌های مکمل آمریکا علیه ایران

در حالی که در ماه جاری قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران صادر شد، آمریکا و برخی از کشورهای غربی از جمله انگلیس و استرالیا برای تکمیل کردن تحریم‌های بین‌المللی در حال اعمال تحریم‌های مستقل علیه ایران هستند.

دیروز سناتور کریستوفر داد، رئیس کمیته امور بانکی سنا و هاورد برمن، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، پیش نویس مصوبه تحریم ایران را تدوین کرده‌اند.

این مصوبه صنایع نفت و گاز، بانک‌های و شرکت‌های تامین کننده بنزین ایران را هدف قرار خواهد داد.

سناتور داد و هاورد برمن دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفتند که پیش‌نویس مصوبه تحریم ایران را به سایر اعضای کمیته مذکور ارائه کرده‌اند.

استنی هویر، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان، قصد دارد این پیش نویس را این هفته در مجلس نمایندگان به رای نهایی بگذارد.

----------------------------------------------------------------------------------

فیلم مستند تلویزیون آرته در رابطه با رویدادهای ایران

سایت انتگراسیون در آلمان

فیلم مستند تلویزیون آرته، شبکه تلویزیونی مشترک آلمان- فرانسه در رابطه با ایران

این فیلم مستند که توسط کارگردان ایرانی- آلمانی علی صمدی احدی تهیه شده است حوادث یک سال گذشته در ایران را مورد بررسی قرار داده و از جمله به نقش و تاثیر اینترنت و شبکه های اجتماعی اینترنتی در شکستن دیوار سانسور می پردازد. این فیلم امروز سه شنبه 22.06.2010 ساعت 20.15 پخش خواهد شد. علی صمدی در سال 2006 بخاطر ساختن فیلمی در مورد کودکان سرباز برنده جایزه شد. فیلم کمدی "سلام علیکم" که در تابستان 2009 از وی به نمایش گذاشته شد نیز با استقبال بسیاری در آلمان همراه بود.

----------------------------------------------------------------------------------

سالی يک ميليون بر بيکاران کشور افزوده می شود

ایسنا: نماينده زنجان و طارم گفت: هم اکنون 48 هزار نفر بيکار در سطح استان وجود دارد و سالانه 14 هزار نفر نيز به اين آمار افزوده مي شود.

جمشيد انصاري اظهار کرد:از 48 هزار بيکار استان، 25 هزار نفر آن در شهر زنجان ساکن هستند و سالانه 7 هزار نفر نيز به آمار بيکاران زنجان اضافه مي شود.

وي با بيان اين که اگر افزايش سالانه بيکاران نبود، مشکل بيکاري در طول چهار سال خاتمه مي يافت، ادامه داد: سالانه يک ميليون نفر به آمار بيکاران در سطح کشور افزوده مي شود که همين امر، مهار بيکاري را سخت کرده است.

----------------------------------------------------------------------------------

منبع حکومتی: پسر رفسنجانی دیگر به ایران باز نمی گردد

روزنامه حکومتی ایران: مهدی هاشمی فرزندانش را هم در مدارس لندن ثبت نام کرده و دیگر به کشور برنمی گردد.

برخلاف خبرهای پیشین که از بازگشت قریب‌الوقوع مهدی هاشمی رفسنجانی به کشور حکایت داشت، یک منبع آگاه از قطعیت عدم بازگشت وی خبر داده است.

این منبع آگاه اعلام کرده که به دنبال سفر خانواده وی به انگلیس، مهدی هاشمی حتی فرزندانش را هم در یکی از مدارس لندن ثبت‌نام کرده است.

چند هفته پیش منابع خبری اعلام کردند که فرشته هاشمی همسر مهدی هاشمی به همراه دو فرزندش به لندن رفته و قبل از پیوستن به همسر، به برخی اطرافیان خود اعلام کرده است که قصد بازگشت به ایران را ندارد.

----------------------------------------------------------------------------------

نامه متكی: برای قطعنامه شورای امنيت ارزشی قائل نيستیم

خبرگزاری حکومتی فارس: وزير امور خارجه جمهوری اسلامی از ارسال نامه‌هايي به 12 عضو شوراي امنيت كه به قطعنامه عليه جمهوری اسلامی راي مثبت دادند خبر داد.

«منوچهر متكي» ‌شامگاه (دوشنبه) در ادامه برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري گفت : نامه‌‌هايي را براي اعضاي شوراي امنيت آماده كردم و مواضعمان را براي 12 كشوري كه به اين قطعنامه رأي دادند خيلي صريح و شفاف بيان كرده و از رأي آنها عليه جمهوری اسلامی گله كردم؛ اگرچه ما براي اين رأي تاثيرگذاري نمي‌بينيم به همين دليل هم، چون اين قطعنامه ناعادلانه و غيرقانوني است ارزشي برايش قائل نيستيم.

----------------------------------------------------------------------------------

پاکستان: به تحریم های آمریکا علیه رژیم تهران پایبندیم

اگر آمریکا ، تحریم هایی را علیه رژیم ایران اعمال کند؛ این تحریم ها دارای تاثیرات بین المللی است و پاکستان به عنوان عضوی از جامعه بین الملل به این تحریم ها پایبند خواهد بود.
***

پاکستان اعلام کرد که به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی پایبند است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان دیروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در ایالت سند در جنوب این کشور اظهار داشت: پاکستان به هر تحریم آمریکا علیه ایران پایبند است.

اظهارات گیلانی تنها یک روز پس از هشدار ریچارد هولبروک فرستاده آمریکا در امور افغانستان و پاکستان مطرح می شود. هولبروک با اشاره به تحریم ها علیه ایران ، به اسلام آباد درباره پایبندی جدی به طرح واردات گاز از ایران هشدار داده بود.

گیلانی افزود: اگر آمریکا ، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند؛ این تحریم ها دارای تاثیرات بین المللی است و پاکستان به عنوان عضوی از جامعه بین الملل به این تحریم ها پایبند خواهد بود.

هولبروک از پاکستان خواسته بود تا در اجرای طرح واردات گاز ایران ، صبر کند تا آمریکا تحریم های خود را علیه ایران نهایی کند.

وی همچنین به اسلام آباد هشدار داده بود که تحریم های آمریکا علیه ایران به شرکت های پاکستان سهیم در خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان ، آسیب خواهد زد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز 9 ژوئن جاری با تصویب قطعنامه 1929، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد ولی آمریکا علاوه بر این، خود به طور مستقل، اعمال تحریم های مضاعف را علیه ایران اعلام کرد.

این تحریم های آمریکایی شامل بخش های نفت و انرژی ایران نیز می شود.

در کنگره آمریکا نیز دیروز متن پیش نویس تحریم هایی علیه ایران آماده شد. در این پیش نویس، صنایع نفت و گاز، بانک های ایران و شرکت های تامین کننده بنزین این کشور شامل تحریم خواهند شد.

----------------------------------------------------------------------------------

کتک خوردن یکی از عوامل رژیم در سفارت آلمان در تهران؟

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور در پی ضرب و جرح یک تبعه ایرانی در سفارت آلمان در تهران ، سفیر این کشور را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد. سفیر آلمان در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از این حادثه ، متعهد شد موضوع را با جدیت رسیدگی و نتیجه اقدامات را به وزارت امور خارجه اعلام کند.

----------------------------------------------------------------------------------

فیلم؛ اعتراضات شبانه دوشنبه 31 خرداد - مرگ بر دیکتاتور

http://www.youtube.com/watch?v=rVspMBFmyOI&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------------------------

فیلم، خلق چهره ندا با هنر موزائیک در دانشگاه تگزاس

http://www.youtube.com/watch?v=bHjzYKMrv8Q&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------------------------

پيش نويس مصوبه تحريم ايران در كنگره آماده شد

سناتور داد مي گويد مصوبه مقام هاي ايراني 'ناقض حقوق بشر' را تحريم خواهد كرد

مقام هاي ارشد كنگره آمريكا پيش نويس مصوبه تحريم ايران را تدوين كرده اند. اين مصوبه صنايع نفت و گاز، بانك هاي ايران و شركت هاي تامين كننده بنزين اين كشور را هدف قرار خواهد داد.

سناتور كريستوفر داد، رئيس كميته بانكي سنا و هاورد برمن، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، دوشنبه ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) پيش نويس قانون تشديد تحريم ها عليه ايران را آماده كردند.

اين دو عضو دموكرات كنگره رياست كميته اي متشكل از اعضاي ارشد مجالس سنا و نمايندگان را برعهده دارند كه از هشتم ارديبهشت (۲۸ آوريل) براي ادغام طرح هاي تصويب شده تحريم ايران، رسما آغاز بكار كرد.

سناتور داد و هاورد برمن دوشنبه با صدور بيانيه اي گفتند كه پيش نويس مصوبه تحريم ايران را به ساير اعضاي كميته مذكور ارائه كرده اند.

استني هوير، رئيس اكثريت دموكرات در مجلس نمايندگان، قصد دارد اين پيش نويس را اين هفته در مجلس نمايندگان به راي نهايي بگذارد.

او تاريخ دقيق راي گيري را اعلام نكرده است. مجلس سنا نيز روز راي گيري را اعلام نكرده است.

اين دو ركن كنگره پس از تصويب نهايي طرح تشديد و گسترش تحريم ها عليه ايران، آن را براي امضا به باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، ارائه خواهند كرد.

محمود احمدي نژاد تحريم ايران را بي فايده مي داند

اين پيش نويس مراودات مالي بانك هاي آمريكايي با بانك هايي خارجي مرتبط با سپاه پاسداران ايران يا شركت هاي اين نهاد را ممنوع مي كند.

سناتور داد و هاورد برمن در بيانيه خود نوشتند: "اين قانون، در واقع، به بانك هاي خارجي كه با بانك هايي كه در فهرست سياه (تحريم هاي آمريكا) قرار دارد اين گزينه را مي دهد: از فعاليت هاي خود دست برداريد يا دسترسي حياتي به نظام مالي آمريكا را از دست بدهيد."

آن طور كه دو عضو ارشد كنگره اعلام كردند، آنها مجازات هاي مالي جدي و محدوديت هاي مسافرتي عليه مقام هاي ايراني "ناقض حقوق بشر" در نظر گرفته اند.

ايران اتهام نقض حقوق بشر را رد مي كند و تحريم هاي آمريكا را بي فايده مي داند.

اين مصوبه شركت هايي كه تجهيزات شنود مكالمات تلفني يا سانسور اينترنت به ايران مي فروشند را تحريم خواهد كرد.

مصوبه يادشده همچنين شركت هاي خارجي تامين كننده بنزين ايران را از فعاليت در آمريكا منع خواهد كرد و محدوديت هاي مالي گسترده عليه آن ها در نظر خواهد گرفت.

كنگره در نظر دارد شركت هايي كه با صنعت پتروشيمي و پالايشگاه هاي ايران رابطه دارند و از آن حمايت هاي مالي يا فني كلان مي كنند را هدف تحريم ها قرار دهد.

اين شركت ها به ويژه اجازه اخذ وام از بانك صادرات-واردات آمريكا يا دريافت قراردادهاي كلان از دولت فدرال را از دست خواهند داد.

كاخ سفيد از رهبران كنگره خواسته بود متن نهايي مصوبه را طوري تدوين كنند كه در آن به دولت باراك اوباما اجازه داده شود برخي شركت هاي سرمايه گذار در ايران كه كشورهاي آن ها در مورد تحت فشار قرار دادن ايران با آمريكا همكاري مي كنند را از تحريم هاي احتمالي مستثني كنند.

ده عضو كنگره از جمله سناتور دموكرات چاك شومر از ايالت نيويورك و سناتور جمهوريخواه جان مك كين از ايالت آريزونا اين درخواست را رد كرده اند.

----------------------------------------------------------------------------------

امير سياري: مجلس مجوز دهد كشتي هاي دشمن را بازرسي مي كنيم

مهر: فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: در صورت تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در برابر تهديدات احتمالي بازرسي از كشتي‌هاي تجاري كشورمان مقابله به مثل خواهيم كرد.

اعضاي كميته دفاعي كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي امروز دوشنبه با فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ديدار وگفتگو كردند.

امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار طي سخناني به تشريح جايگاه نيروي دريايي راهبردي به ويژه در آب‌هاي آزاد و اقيانوس هند و ماموريت‌هاي كنوني اين نيرو پرداخت و در خصوص قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد كرد: در صورت تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در برابر تهديدات احتمالي بازرسي از كشتي‌هاي تجاري كشورمان مقابله به مثل خواهيم كرد.

بروجردي:اجازه نخواهيم داد اقتدار نظام با حضور نيروهاي استكباري تضعيف شود

در ادامه علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز اظهار داشت: حضور نيروهاي استكباري و فرامنطقه‌اي در خليج فارس و درياي عمان براي ما قابل قبول نيست و اجازه نخواهيم داد اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران با حضور آنها تضعيف شود.

وي با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص بازرسي از كشتي‌هاي تجاري ايران خاطرنشان كرد: در صورت بازرسي كشتي‌هاي ايراني، كشتي‌هاي آنها از بازرسي غيور مردان نيروي دريايي كشورمان در امان نخواهد ماند، بازرسي يكطرفه با اقتدار نظام و غرور ملي ما سازگاري ندارد.

بروجردي در ادامه تاكيد كرد: بر اين اساس در اين شرايط تقويت نيروي دريايي و ناوگان نظامي كشورمان امري ضروري و حائز اهميت است.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از سخنانش تعامل و همكاري سازنده با كشورهاي همسايه و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را در خروج كشورهاي فرامنطقه‌اي از خليج فارس و درياي عمان و كاهش هزينه‌هاي خريد جنگ افزارهاي نظامي براي آنها مهم ارزيابي كرد.

----------------------------------------------------------------------------------

جرم ما چیست که این همه محرومیت تحمل کنیم؟

نامه‌ی جمعی از "جوانان تحصیل‌کرده عسلویه" به احمدی‌نژاد در اعتراض به بیکاری

شهرزادنیوز: جمعی از "جوانان تحصیل‌کرده عسلویه" با انتشار نامه‌ای که خطاب به احمدی‌نژاد نوشته شده است، به عدم امکان یافتن شغل در واحدهای صنعتی منطقه، نبود امکانات اولیه ی بهداشتی و رفاهی در عسلویه و حاکم بودن روابط به جای ضوابط در استخدام اعتراض کرده اند.

این جوانان که نامه‌ی سرگشاده‌شان در سايت انجمن انديشه ورزان برنا منتشر شده، از جمله نوشته‌اند: "بهانه شده مدرک، بهانه شده سابقه ی شغلی، بهانه شده بومی. تعداد فراوانی هستند که واجد تمام شرایطند ولی متاسفانه جایی برای اشتغال و امرار معاش در شرکتهای مستقر در عسلویه پیدا نمی کنند."

"جوانان تحصیل‌کرده عسلویه" در رابطه با محرومیت عسلویه از امکانات رفاهی و بهداشتی نوشته‌اند: "جرم ما چیست که این همه مظلومیت و محرومیت تحمل کنیم؟ از آب شرب، برق، خیابانها، تمیزی هوا، امکانات آموزشی و . . . تا اشتغال و حقوق و مزایا. چرا بایستی از منطقه ویژه تنها دود نصیب ما شود، چرا بایستی از منطقه ویژه فقط بیماری دامنگیر ما شود؟ نه خبری از توسعه و نه خبری از عمران.

چرا بایستی در جوار قطب صنعتی جهان باشیم که تقریباً 8 درصد نفت جهان را تأمین می کند، اما کوه عظیمی از محرومیت‌ها و مشکلات باشد؟"

در این نامه، همچنین به احمدی‌نژاد انتقاد شده که بارها در چارچوب سفرهای استانی به عسلویه رفته اما هیچ وقت در میان مردم حاضر نشده و حتی آن‌ها را از نزدیک ندیده است.

----------------------------------------------------------------------------------

گزارشی در باره اعدام گسترده هموطنان بلوچ

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: رژيم جمهوري اسلامي ايران از زندانيان بلوچ بمثابه گروگان براي رسيدن به اهداف سياسي خود استفاده ميکند

انسانهاي آزاديخواه , فعالين حقوق بشر و هموطنان آزاده, درست يکروز بعد از "اعدام" عبدالمالک ريگي بنيانگذار جنبش مقاومت مردم ايران(جندالله) , رييس کل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: "عبدالمالک ريگي معدوم شد اما پرونده ساير اعضاي گروهک تروريستي باز است و فردا (سه شنبه) دادگاه علني 10 عضو اين گروهک برگزار مي شود و در آينده مردم ايران اسلامي شاهد اجراي حکم الهي در مورد آنان خواهند بود."

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان ضمن محکوم کردن اعدام عبدالمالک ریگی و هر اعدام ديگري هشدار ميدهيم که موج اعدام جوانان بلوچ در چهار هفته اخيرکه مصادف با اعتراضات انتخاباتي سال هشتاد و هشت است بشدت افزايش يافته و از مرز ده تن گذشته است,همچنين از اظهارات رييس کل دادگستري سيستان و بلوچستان در ارتباط با پرونده هاي اين ده تن شديدا ابراز نگراني ميکند

ما فعالين در انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان بر اين باوريم که رژيم جمهوري اسلامي ايران از زندانيان بلوچ بمثابه گروگان از آنها براي رسيدن به اهداف سياسي و در مقابل موج اعتراضات احتمالي مخالفين بعنوان سپر دفاعي استفاده ميکند و کم کم آنها را بدار ميزند و اعدام عبدالمالک و نه تن ديگراز جوانان بلوچ طي چهار هفته اخير هم درهمين راستا بوده است

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان از سازمان عفوبين الملل , سازمان ديده بان حقوق بشر, شوراي حقوق بشرسازمان ملل تقاضا داريم که بيشتر از اين در مقابل اعدام روزانه جوانان بلوچ سکوت نکنيد و براي آزادي و حفظ سلامت و تامین امنیت جانی اين ده زنداني که به اتهام همکاري با “جندالله” زنداني و پروندههاي آنها بازگشائی شده است اقدام فوري نمائيد.

----------------------------------------------------------------------------------

تحریمها؛ سوئیس هم به اردوگاه ضد رژیم پیوست

شهرزادنیوز: در اجرای تحریم‌های مصوبه شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، دولت سوئیس تقاضای صدور 30 رقم کالا به ایران، به ارزش 6 میلیون فرانک فرانسه، از سوی شرکت‌های سوئیسی را رد کرد.

به گفته ژان دانیل گربر، رئیس دایره صادرات وزارت اقتصاد، سوئیس به عنوان عضو سازمان ملل، تحریم‌های مصوبه علیه ایران را اجرا می‌کند. این تحریم‌ها تنها شامل کالاهایی که می‌توانند مورد استفاده نظامی قرار گیرند، نمی‌شوند، بلکه عرصه خدمات را نیز در برمی‌گیرند.

وی که با روزنامه "نویه تسورشه تسایتونگ" سخن می گفت، افزود که این تحریم‌ها از سال 2006 برقرار است و در یک مورد حتی با گرفتن حکمی از دادگاه به کار یک شرکت خدماتی در ایران پایان داده اند.

سوئیس از سال 2005 تا 2009 به طور میانگین هرساله حدود 800 میلیون فرانک سوئیس، کالا به ایران صادر کرده است.

به گفته این مقام سوئیسی، اگر بر اثر تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا که از تحریم‌های سازمان ملل فراتر می‌روند، سوئیس به مرکز دور زدن این تحریم ها تبدیل شود، دولت این کشور وارد عمل خواهد شد.

----------------------------------------------------------------------------------

اشتباه فاحش در اسکناس 10هزار تومانی رژیم

سایت پارسینه: اسکناس 10هزار تومانی امروز در حالی در تهران رونمایی شد که اشتباهی فاحش در شعر معروف سعدی بر پشت آن خود نمایی می‌کرد. طرح پشت این اسکناس تصویر آرامگاه سعدی است و در کنار آن بیت معروف "بنی‌آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند" به صورت اشتباه "بنی‌آدم اعضای یکدیگرند" نوشته شده است. این اشتباه تاکنون بارها در گفتار و نوشتار مسئولین و در مطبوعات و رسانه‌ها مشاهده شده است و اکنون این اشتباه رایج، بر روی اسکناس جدیدالطبع نمایان شده است.

----------------------------------------------------------------------------------

عکس؛ اسکناس 10 هزار تومانی از فردا در بازار