vendredi 28 mai 2010

امام جمعه: شورای امنیت دنیای توحش و درندگی است

تلویزیون رژیم: آیت الله امامی کاشانی از واکنش اعضای دایم شورای امنیت به بیانیه هسته‌ای تهران انتقاد کرد. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به صدور بیانیه تهران درباره تبادل سوخت هسته‌ای گفت: گروه 1+5 به جای اینکه از این بیانیه استقبال کند، به شورای امنیت می‌رود و تهدید به تحریم می‌کند؛ این دنیای توحش و درندگی است.

امام جمعه موقت تهران بخش دیگری از خطبه امروز را به بحث عفاف و حجاب در جامعه اختصاص داد و خطاب به دختران و پسران گفت: بر خلاف دوره طاغوت، امروز دنیا برای ایرانی‌ها ارزش قایل است، پس بیشتر تقوا و فرهنگ اسلام را رعایت کنید.

----------------------------------------------------

یورش ماموران به منزل پدر یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"آقای محمد سلام جوشن 52 ساله روز چهارشنبه 5 خرداد ماه با یورش مامورین دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. از زمان دستگیری تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست. .در دستگیری مستقیم او حداقل 3 مامور شرکت داشتند.
آقای جوشن در جریان جنگ در معرض حمله گاز شیمیایی قرار گرفت و دچار صدمات جبران ناپذیر شد و سلامتی خودش را تا حد زیادی از دست دادو همچنین پای چپ او در اثر اثابت ترکش دچار آسیب جدی گردید.
در حال حاضر دو عضو دیگر این خانواده در زندان گوهردشت کرج زندانی هستند که بیش از 2 ماه است از داشتن ملاقات و هرگونه تماس با خانوادشان محروم هستند و در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بسر می برند. خانم زهرا اسدپور گرجی همسر و فرزندش رضا جوشن که در آذرماه 88 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان بدلیل شرکت در اعتراضات گسترده مردم دستگیر شده بودند در دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس دادگاه انقلاب محاکمه شدند. آنها به 1 سال زندان و تبعید به زندان زنجان و 5 سال تبعید به روستای قیلیار زنجان محکوم شدند.
خانم زهرا اسد پور گرجی پیش از این به دلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر و به 16 ماه زندان محکوم شده بود که بعد از پایان محکومیتش آزاد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه ، دستگیری خودسرانه افراد و انتقال آنها به زندان اوین جهت شکنجه و گرفتن اعترافات دروغین برای صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

07 خرداد 1389 برابر با 28 می 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

----------------------------------------------------

خشم مردم از رفتار غیرانسانی رژیم با دانشجوی دربند

وبلاگ دولت ملی

آهای بی شرفان تاریخ;این جوانی که به جانش افتاده اید تنها 23 سال دارد
هر روز خبر ناگواری از مجید توکلی به گوشمان می رسد .روزی خبر از اعتصاب غذایش و روزی خبر از شکنجه های ددمنشانه .امروز اما خبری دردناک شنیدیم و اشک ریختیم .اشکی که از نهاد هر آزادیخواهی غلیان می زند.مجید عزیز قدرت تکلمش را از دست داده است.روی سخنم با بی شرفانی است که این چنین وحشیانه به جان این دانشجوی 23 ساله افتاده اند.براستی که روی یزید و یزیدیان را سفید کردید .آخر ای حرامیان مگر مجید با شما چه کرده ؟مگر این دانشجوی آزادیخواه چه چیزی جز آزادیخواهی و عظمت ملتش طلب کرده ؟ای یاغیان بس کنید و دست از این رفتار ظالمانه تان بردارید.مجید عزیز که سمبلی از شجاعت دانشجویان کشور است این روزها در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.و شما ای حکومتیان بدانید که هر بلایی که سر مجید می آورید تاثیرش را بر ملت می گذارد و هیچگاه از حافظه ما پاک نخواهد شد. منتظر خشم ملت باشید

----------------------------------------------------

گزارش و ویدئوی زندانی شکنجه شده در زندان رجایی شهر

خبرگزاری هرانا - زندان رجایی شهر کرج بعنوان یکی از پر خطرترین زندان های ایران، بصورت تبعیدگاه محل نگهداری بیش از ۷۰ زندانی سیاسی است. این زندان در سایه ی خودسری مسولان و مدیریت آن همواره شاهد موارد متعددی از شکنجه، تجاوز، قتل و سایر موارد نقض حقوق بشر بوده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سلسله انتشار اسناد خود با موضوع خودسری مسولان این زندان به انتشار ویدیویی دیگر اقدام نمود.

این ویدیو که در زندان رجایی شهر کرج ضبط و از طرقی که بنا به دلایل امنیتی از ذکر آن معذور هستیم به بیرون زندان منتقل شده است به شکنجه و ضرب و شتم چند زندانی توسط مسولان بند برخلاف تمامی اصول قانونی و انسانی می پردازد.

روز گذشته نیز این خبرگزاری ویدیویی از شهادت یک زندانی در خصوص شکنجه و تجاوز در این زندان منتشر کرده بود. این اسناد به خوبی بعنوان مشتی از خروار، گویای وضعیت وخیم زندانیان این زندان و بی توجهی مسولان سازمان زندان ها و قوه قضاییه نسبت به آنچه در زندان رجایی شهر کرج می گذرد است.

در رابطه با چینش مدیریتی این زندان نیز باید اشاره شود، ریاست سابق این زندان (م.ش) به دلیل قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال ۸۲ بازداشت و محکوم شد (نامبرده هم اکنون بعنوان زندانی، مسول بسیج این زندان است)، همین طور مسول سابق حفاظت این زندان (ر.خادمی) نیز به دلیل ارتباط نامشرع با چند تن از زندانیان زن این زندان به محل دیگری تبعید شد. هم چنین باید اشاره کرد به پزشک و تنی از مسولان تعاون و مسولان بندها که به دلایلی چون روابط نامشروع و همینطور قاچاق مواد مخدر که در محدوده زمانی ۱۸ ماه اخیر بازداشت شده اند.

تعداد بسیاری از زندانیان محبوس در این زندان منجمله شاهدانی که در مقابل دوربین نشسته اند، برای حفظ امنیت و جان خود از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر استمداد طلبیده اند. آن ها امید دارند با افشاگری های خود علی رغم در خطر قرار گرفتن امنیت جانی، بتوانند بهبودی را در موضوع مدیریتی این زندان و رعایت حداقل حقوق خود شاهد شوند.

http://www.youtube.com/watch?v=-H6_1CWUtA0&feature=player_embedded

----------------------------------------------------

درگیری مردم با مزدوران رژیم در چند نقطه تهران

بنا به گزارشها، روز گذشته در پمپ بنزين خيابان مصدق (بالاتر از سينما آفريقا)، مردمى که منتظر دريافت بنزين بودند، با مزدوران سرکوبگر درگير شدند. مردم با شعار مرگ بر خامنه اى و الله اکبر به مقابله با مزدوران رژیم پرداختند. شدت درگيرى با مزدوران بر سر بنزين به حدى بود که نيروهاى رژیم اقدام به تيراندازى هوايى کردند.

همزمان گزارش شده که جوانان خيابان سهروردی با مزدوران بسیجی که به بهانه "مزاحمین نوامیس" مردم را مورد اذیت و آزار قرار می دادند، درگیر شده اند. این درگیری هنگامی رخ داد که مزدوران بسیجی قصد پراكنده كردن جوانان را داشتند.

----------------------------------------------------

موج جدید بازداشت ها در آستانه سالگرد 22 خرداد

به گزارش دانشجونیوز، مسعود کدخدایی دانشجوی ورودی 85 مهندسی عمران دانشگاه امیرکبیر و از فعالان صنفی این دانشگاه در هفته جاری با هجوم نیروها امنیتی به منزلش بازداشت شده است. از علت بازداشت این دانشجو و وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

همچنین در هفته گذشته و پس از برگزاری تجمع سکوت در دانشگاه های مشهد، محمد فیض از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بازداشت شد و نزدیکان وی کماکان در حالت بی خبری به سر می برند.

به نظر می رسد نهادهای امنیتی در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایجاد موج جدیدی از بازداشت ها را در دستور کار خود قرار داده اند.

----------------------------------------------------

بان کی مون: رژیم تهران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری برزیل، دبیر کل سازمان ملل متحد یک بار دیگر از رژیم تهران خواست برنامه غنی ‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

بان کی مون که در ريودوژانيرو سخن می گفت، اظهار داشت، برنامه غنی ‌سازی اورانيوم رژیم تهران باعث نگرانی ‌های جدی جامعه بين ‌المللی شده و باید متوقف شود.

وی گفت، ما معتقدیم كه مسئله هسته ای رژيم تهران به منبعی برای ایجاد تنش در جامعه بين المللى تبديل شده است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با اشاره به پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت افزود، تحریم ‌ها علیه رژیم تهران مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنان بان کی مون پس از آن ایراد شد که دولت آمریکا توافق سه جانبه تهران را یک "شگرد عیان" رهبری جمهوری اسلامی دانست که می ‌خواهد مانع از تحریمها شود.

همزمان صدر اعظم آلمان طی سخنانی در قطر بر تشديد تحريمها عليه رژیم تهران تاكيد كرد.

آنگلا مركل روز پنجشنبه در سخنرانى خود در موزه هنرهاى اسلامى در دوحه گفت، رژيم تهران شفافيت لازم را نسبت به آژانس بينالمللى انرژى اتمى نشان نمی دهد، به همين دليل است كه ما براى تقويت تحريمها در شوراى امنيت سازمان ملل كار مى كنيم.

----------------------------------------------------

دستگیری فعال حقوق زنان در آذربایجان

شهرزادنیوز: حمیده فرج زاده (پینار) در روز 4 خرداد در منزل مسکونی اش در ارومیه بازداشت شد. ماموران امنیتی منزل والدین او را مورد تفتیش قرار داده و لوازم شخصی اش را مصادره کردند. حمیده فرج زاده فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و کارمند بیمارستان مطهری ارومیه است. به گفته‌ی اعضای خانواده وی، ماموران امنیتی به هنگام بازداشت حمیده گفته‌اند که او را جهت بازجویی به اداره اطلاعات تبریز منتقل خواهند کرد. وی در دوران دانشجویی خود در زمینه حقوق دانشجویی فعالیت داشته و از فعالان حقوق زنان، حقوق اجتماعی و قومی می‌باشد.

----------------------------------------------------

فراخوان دانشجویان خواجه نصیر برای اعتصاب غذا

ادوارنیوز: دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از سایر دانشجویان برای گرفتن روزه سیاسی در حمایت از میلاد اسدی، علی پرویز و سهیل محمدی دعوت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

دانشگاه ما دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به حکم ناعادلانه میلاد اسدی(هفت سال حبس تعزیری) در بیدادگاه انقلاب و همچنین ادامه بازداشت دو دانشجوی دیگر این دانشگاه علی پرویز و سهیل محمدی و برای همدردی با خانواده های این دانشجویان، روز یکشنبه 9/3/1389 روزه سیاسی گرفته و تا آزادی بی قید و شرط همکلاسیهایمان از شکنجهگاه اوین به اینگونه حرکات اعتراضی ادامه میدهیم و از دانشجویان دیگر دانشگاهها نیز انتظار همراهی با دانشجویان خواجه نصیری را داریم.

گیرم که در باورتان به خاک نشستهام

و ساقههای سبزم از ضربههای تبرهاتان زخمدار است

با ریشه چه می کنید؟

----------------------------------------------------

بلاتکلیفی یک روزنامه نگار پس از پنج ماه بازداشت

سایت کلمه: محمدصادق جوادی‌ حصار، از مشاوران مهدی کروبی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، نزدیک به پنج ماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش بامدادخبر، این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ساکن مشهد که مدیر مسئولی روزنامه توس، ریاست ستاد انتخاباتی محمد خاتمی در دو دوره انتخابش در استان خراسان، دبیری انجمن اسلامی معلمان خراسان و عضویت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را در کارنامه‌ی خود دارد، روز ۱۰ دی ماه ۸۸ بعد از احضار به اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد و از آن زمان تا به امروز، خانواده وی موفق نشده‌اند از اتهامات و وضعیت پرونده‌ آگاه شوند و در طول پنج‌ماه تنها دو بار توانستند با او ملاقات کنند.

از سوی دیگر با وجود اینکه خانواده این روزنامه‌نگار، توان پرداخت وثیقه تعیین شده از سوی دادگاه را ندارند و برای تهیه آن با کارشکنی‌ها و موانع مختلفی نیز مواجه شده‌اند، خواستار اعلام وضعیت او هستند تا شاید بتوانند با تامین وثیقه بار دیگر او را آزاد ببینند.

جوادی حصار، پیش از این در سال ۱۳۷۶ نیز در جریان توقیف روزنامه‌ی توس، بازداشت و روانه‌ی زندان شده بود.

----------------------------------------------------

سپاه، بازوی نظامی رژیم فاشیستی ولایت فقیه

جعفر پویه

سپاه، بازوی نظامی رژیم فاشیستی ولایت فقیه و اختاپوس هزار سر اقتصادی

سپاه پاسداران بازوی نظامی فاشیسم مذهبی حاکم بر کشور روز بروز خود را فربه تر می کند. این اختاپوس هزار سر که در ابتدا با عضو گیری از بین فقیرترین اقشار اجتماع خود را سازمان داد، اکنون تبدیل به بزرگترین کارتل اقتصادی کشور شده است. روز چهارشنبه گذشته محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در همايش سپاه سيدالشهدا استان تهران گفت: "سپاه قبل از نظامی بودن یک سازمان امنیتی سیاسی است و فلسفه وجودی آن، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است و باید بر اساس تهدیدات روز خود را آماده کند."
پاسدار جعفری در این چند جمله به خوبی موجودیت سپاه را بیان می کند. زیرا سپاه که در ظاهر در بین تودهای مردم خود را مدافع مرزها و قهرمان جنگ با عراق جا می زند، نشان می دهد که اهداف اولیه پیدایش آن غیر از آن چیزی است که به زبان آورده می شود. قلع و قمع احزاب و سازمانها سیاسی، برپایی نهادهای اطلاعاتی و وادار کردن بسیاری به جاسوسی برعلیه نزدیکان خود، بازداشت، بازجویی تحت شکنجه‌های قرون وسطایی فعلان سیاسی، سازمان دادن تیم های ترور مخالفان در خارج و داخل کشور از جمله کارهایی است که سپاه در سالهای اولیه پیدایش مبادرت به آن می کرد. اما در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی پای این نهاد فاشیستی به اقتصاد نیز باز شد و هسته های اولیه رشد سرطانی این فرزند خلف رژیم ولی فقیه آغاز گردید. برپایی اسکله های بی نام و نشان، واردات بنجل های خارجی، زد و بند پشت پرده در فروش نفت، ترانزیت مواد مخدر و دست داشتن در پولشویی با برپایی صندوقهای قرض‌الحسنه و دست داشتن در قاچاق و فروش زنان و دختران، از مواری است که نقش سپاه در آنها بارهای افشا شده است. اما در سالهای اخیر سپاه بدون هیچ پروایی فعالیتهای اقتصادی خود را با برپایی شرکت های گوناگون گسترش داده و در عرصه های مختلف بدون رقیب به پیش می رود. دخالت در پروژه های نفتی و مال خود کردن قرار دادهای کلان آن، دست گذاشتن روی شرکتهای سود آور دولتی که تحت نام خصوصی سازی از سوی دولت به سپاه منتقل می شود و برپایی فروشگاههای زنجیره ای و سیاهه بلندی از فعالیت های گوناگون را می شود نام برد که سپاه در چنگال خود گرفته است. به عنوان مثال شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در پاسخ به کواکوبیان نماینده مجلس آخوندها درباره نحوه واگذاری مخابرات به سپاه می گوید که تحت فشار نهادهای امنیتی مجبور به این کار شده است. با توجه به گفته فرمانده سپاه که این نهاد قبل از نظامی بودن امنیتی سیاسی است، می شود فهمید که وزیر اقتصاد از جانب چه کسانی تحت فشار قرار داشته است.
سپاه که این روزها بخش زیادی از قدرت را در دولت امنیتی – نظامی احمدی نژاد مال خود کرده است، به سرکوب و قتل و ضرب و شتم مردم معترض در خرداد سال گذشته می نازد و آنرا نشانه قدرت خود قلمداد میکند. جعفری همچنین می گوید: "فرماندهان و مدیران سپاه و بسیج باید پیشتاز و پیشرو و خط ‌شکن صحنه‌های مختلف انقلاب باشند."
خبر ورود بسیج به فعالیت اقتصادی و راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای را همگان اطلاع دارند. با توجه به گفته پاسدار جعفر باید انتظار داشت که کارتل اقتصادی قدرتمند سپاه در پیوند با توان سیاسی امنیتی ای که از آن بهره می برد، بخش های بیشتری از عرصه های مختلف کشور را مال خود کند و به موجودی تبدیل گردد که در نوع خود بی مانند است.
ورشکستگی اقتصادی بسیاری از شرکت های خصوصی، نابود شدن کارخانه های تولیدی و بیکار سازی بخش عظیمی از کارگران و نابسامانی اقتصادی و گرانی و خانه خرابی از دست آوردهای دخالت سپاه در اقتصاد برای مردم ایران است. باید سر این فرزند خلف رژیم ولی فقیه را با مشت بزرگ مردم کوبید. و الا با باج دادن و بحث و گفتگو سپاه روزانه تعداد بیشتری از مردم را به خاک سیاه خواهد نشانده و مملکتی را به سوی نابودی خواهد راند.

----------------------------------------------------

بازداشت دو تن از اعضای کانون صنفی معلمان ایران در یزد

خبرگزاری هرانا - در ادامه بازداشت فعالین صنفی معلمان، محمد علی شیرازی و محمد علی شاهدی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان یزد نیز بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آقای شیرازی 2 خردادماه سال جاری ابتدا احضار، سپس همراه چند مامور به منزل آمده و با ضبط تعدادی از وسایل شخصی اش بازداشت شد.

محمد علی شاهدی نیز چهار شنبه 5 خردادماه، به پلیس امنیت احضارو بازداشت شد.

با بازداشت این دو تن، تعداد معلمان دربند به 10 تن رسید.

علی اکبر باغانی، محمود بهشتی، رسول بداقی، علی رضا هاشمی، اسماعیل عبدی، هاشم خواستار، عبدالله مومنی، محمد داوری، وعبدالرضا قنبری (معلم محکوم به اعدام پاکدشت) و بهمن نصیر زاده، منجمله معلمان دربند اند.

لازم به یادآوری است که فرزاد کمانگر، معلم کامیارانی که 19 ازدی بهشت ماه اعدام شد نیز عضو کانون صنفی معلمان کردستان بود.

----------------------------------------------------

روسیه از اسب به نفس اُفتاده زین برمی دارد

منصور امان

روسیه بر فاصله گیری از مُشتری و سُفره چین پیشین خود تاکید دارد. این نُکته را دو مُذاکره کُننده آیت الله خامنه ای، آقایان مُتکی و جلیلی که روز گُذشته (آدینه) به ترتیب با وزیر امور خارجه روسیه و دبیر شورای امنیت ملی این کشور گُفتگو کردند، در گُزارش به رییس خود می بایست ثبت می کردند.

آقای لاوروف و همچنین آقای پاتروشف با مضمون و ادبیات هماهنگ شده ای که بیشتر به تهدید پهلو می زند، به طرفهای خود "لُزوم یافتن هرچه سریع تر راه حلهای قابل قبول سیاسی – دیپلُماتیک مساله" را یادآوری کردند. یک روز پیشتر، وزیر امور خارجه روسیه پایه ی سیاسی فراخوان مزبور را اینگونه توضیح داده بود: "ضمانتی برای این که ایران به تعهُداتش عمل کند، نیست."

رویکرد جدید روسیه نسبت به ماجراجویی اتُمی رژیم ولایت فقیه در حالی شکل می گیرد که مسکو یکی از هموار کُنندگان مسیر بُمب هسته ای آقای خامنه ای و همدستان نظامی – امنیتی اش از هنگام افشای فعالیتهای مخفی آنها و تبدیل این مساله به بُحران بین المللی بوده است. بر این اساس، چندان مُبالغه آمیز نیست اگر برآورد شود که زیر چتر امنیتی روسیه، آنچه که امروز کرملین با آن به مُخالفت برخواسته، مُیسر گردید.

اما فقط از این زاویه نیست که چرخش موضع مزبور اندکی شگفت آور می نماید. مُهم تر از آن، تغییر نیافتن دلایلی است که رهبران روسیه این سیاست بحث انگیز را بر آن بنا کرده بودند:

- روسیه همچنان درگیر یک نبرد سخت سیاسی و اقتصادی با آمریکا و اروپا بر سر حوزه های منافع خود در جمهوریهای اتحاد شوروی سابق است و از سوی دیگر، گُسترش نُفود رقیبان بین المللی خود در خلیج فارس را با نگرانی پی می گیرد. با توجه به این فاکتورها، بازی با کارت جمهوری اسلامی برای امتیاز گیری در پهنه اول و مین گُذاری در پهنه ی دوم، همچون گُذشته می تواند جذاب باشد.

- از نظر داخلی، سیاست امنیتی خشن روسیه در برابر اقلیتهای جُدایی طلب مُسلمان، تروریسم اسلامی و کانونهای آن در قلمرو خود، از سُکوت و همراهی رژیم آیت الله خامنه ای به مثابه یک مرکز صُدور بُنیادگرایی و مُناقشات مذهبی به خوبی بهره می برد. این پارامتر نیز به قُوت خود باقی است.

- منافع تجاری سرشار روسیه نه تنها در زمین حاصلخیز جمهوری اسلامی دُچار آفت نگردیده بلکه، با کُنترُل هر چه بیشتر اقتصاد ایران توسُط سپاه پاسداران، مسکو می تواند به تقویت آن و برداشت چند باره نیز اُمیدوار باشد. شُرکای چکمه پوش اکنون قادر هستند مُناسبات سُنتی تسلیحاتی را با دست باز به حوزه های بیشتری با راندمان مُشابه گُسترش دهند.

بنابراین، رها کردن آیت الله خامنه ای و باند نظامی – امنیتی او همچون یک سیب زمینی داغ را می توان محصول برآورد کُلی از چشم انداز تامین منافع مزبور دانست. مُسلم این است که در مسکو تردیدهای جدی نسبت به این امر وجود دارد و سایه ابرهای تیره ای که از دور دیده می شود، موقعیت دلنشین و آفتابی کُنونی را کوتاه مُدت جلوه می دهد. این مساله را آقای پریخوکود، مُشاور عالی سیاست خارجی کرملین در پاسخ به شکایت گُماشته ولی فقیه به روشنی مُستند کرده است: "فدراسیون روسیه براساس منافع درازمُدت خود تصمیم گیری می کند. موضع ما موضع روسی است."

حُکومت و دستگاه های تبلیغاتی آن به شدت تلاش می کُنند فاصله گیری روسیه را با فاکتورهای خارجی و از جُمله مُعامله چرب تر روسیه با غرب، فشار موشکی آمریکا و یا حتی چیره شدن مدویدیف غرب گرا بر پوتین ناسیونالیست توضیح دهند.

نُکته ای که این علت تراشیها تلاش دارد آن را مخفی کُند، عامل داخلی و به بیان بهتر، بی ثباتی حُکومت در نتیجه فرو رفتن در بُحران سیاسی و ناتوانی از چیرگی بر آن است؛ عاملی که جذابیتهای سواری بر اسب از نفس اُفتاده ولایت را برای روسیه با نگاه به جذابیت سواری در کُل، به شدت کاهش داده است.

----------------------------------------------------

گوگل هم فیلتر شد

خبرآنلاین: از شامگاه امروز، اختلال‌هایی در دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های شرکت گوگل ایجاد شده است.

کاربران برخی آی.اس.پی‌ها به هنگام اتصال به صفحه اصلی جستجوی گوگل (www.google.com) با صفحه فیلترینگ مخابرات روبرو می‌شوند. پیش از این نیز برخی سرویس‌های دیگر مانند گوگل‌ریدر و گوگل‌ترانسلیت در فهرست فیلترینگ مخابرات قرار گرفته بودند.

شایان ذکر است که هفته گذشته، گوگل از سرویس خدمات امن و محرمانه خود رونمایی کرده بود.

----------------------------------------------------

دعوت از دانشجویان برای شرکت در راه پیمایی ۲۲ خرداد

از كليه دانشجويان دانشگاه‌هاي آزاد و ملي در تهران و ساير شهرستانها دعوت مي‌كنيم براي نشان دادن قدرت و عظمت جنبش دانشجويي و جنبش سبز ايران با حضور پرشكوه خود در راهپيمايي روز 22 خرداد مشت محكمي بر دهان علي خامنه‌اي رهبر نامشروع جمهوري فاشيستي اسلامي زنند و بار ديگر بر پيكر نحيف و در حال احتضار جمهوري اسلامي ضربه‌اي سخت وارد كنند .
****

«« بيانيه دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات تهران »»

و من زمزمه می کنم ؛ گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام و ساقه های جوانم از ضربه تبرهایتان زخم دار است ؛ با ریشه چه می کنید؟ ؛ گیرم که بر سر این باغ ، نشسته در کمین پرنده‌اید ؛ پرواز را علامت ممنوع می‌زنید ؛ با جوجه های نشسته در آشیان چه می‌کنید؟ ؛ گیرم که می‌کشید ؛ گیرم که می بُرید ؛ گیرم که می زنید ؛ با رویش ناگزیر جوانه چه می‌کنید؟

ابتدا به خانواده‌هاي داغدار فرزاد كمانگر ، علي حيدريان ، شيرين علم هولي ، فرهاد وكيلي و مهدي اسلاميان تسليت عرض مي‌نماييم و از آيت‌الله علي خامنه‌اي مي‌پرسيم كه به كدامين گناه هورام و هوراز وكيلي را از نعمت داشتن پدر ؛ نوجوانان كامياران را از داشتن معلمي چون فرزاد كمانگر محروم كردي ؟
آيت‌الله خامنه‌اي شما مدتي را در زندانهاي طاغوت بسر برده‌ايد حال جا دارد بپرسيم كه در زندان‌هاي طاغوت به شما تجاوز شد ؟!! مسئوليت مستقيم دين گريزي جوانان و نوجوانان ايراني بر عهده رژيم جمهوري اسلامي و در راس آن علي خامنه‌اي است .
آقاي خامنه‌اي ! به راستي از خداوند شرم نمي‌كنيد ؟!! آيا يزيد با حضرت زينب و امام سجاد چنين كرد كه شما در مملكت امام زمان(!!) با زهرا بني‌يعقوب ، ندا آقاسلطان ، سهراب اعرابي ، كيانوش آسا ، محسن روح‌الاميني و ... چنين كرديد .
اين قدرت چه ارزشي دارد كه شما با جوانان و نوجوانان و زنان و مردان ايراني چنين مي‌كنيد ؟!! ننگ بر شما
باد .
شما با عدم كفايت و لياقت خود در اداره كشور هم بر منابع ملي ايران و هم بر جان و مال و ناموس مردم ايران چوب حراج زديد .
به راستي يزيد ، شمر ، چنگيز و هيتلر در مقايسه با شما در محضر خداوند ، رو سفيد و سربلندند . ما دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات تهران ضمن محكوم نمودن اعمال ننگين شما ، اعلام مي‌داريم كه نه رژيم فاشيستي جمهوري اسلامي را به رسميت مي‌شناسيم و نه علي خامنه‌اي را لايق مقام رهبري ايران مي‌دانيم و به اميد روزي هستيم كه علي خامنه‌اي نيز همانند صدام مجازات شود .
ما دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات تهران به علي خامنه‌اي مي‌گوييم كه واي به حالت اگر براي مجيد توكلي ، شرف جنبش دانشجويي و نماد ايستادگي اتفاقي بيفتد . واي به حالت اگر براي دانشجوي مبارز ، علي مليحي اتفاقي بيفتد .
در پايان از كليه دانشجويان دانشگاه‌هاي آزاد و ملي در تهران و ساير شهرستانها دعوت مي‌كنيم براي نشان دادن قدرت و عظمت جنبش دانشجويي و جنبش سبز ايران با حضور پرشكوه خود در راهپيمايي روز 22 خرداد مشت محكمي بر دهان علي خامنه‌اي رهبر نامشروع جمهوري فاشيستي اسلامي زنند و بار ديگر بر پيكر نحيف و در حال احتضار جمهوري اسلامي ضربه‌اي سخت وارد كنند .

اندکی صبر سحر نزدیک است
دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقيقات تهران

----------------------------------------------------

فیلمساز ایرانی در آلمان ناپدید شده است

رادیو آلمان: داریوش شکوف، فیلمساز ایرانی ساکن برلین، ناپدید شده است. او آخرین‌بار در شهر کلن آلمان دیده شده است.

داریوش شکوف، ۵۵ ساله، از سال ۱۹۸۵ در آلمان زندگی می‌کند و یکی از منتقدان سرسخت رژیم ایران به شمار می‌رود.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی آلمانی "دی ولت" شکوف برای آخرین‌بار دوشنبه گذشته (۲۴ مه) در ایستگاه مرکزی راه‌آهن کلن دیده شده که راهی پاریس بوده اما به مقصد نرسیده است.

همسر و دوستانش از او بی‌خبرند. پلیس آلمان جستجو برای یافتن شکوف را آغاز کرده است.

----------------------------------------------------

احضار 71 دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری

خبرگزاری هرانا – 71 تن از دانشجویان دانشگاه آزاد شهر ری به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، کمیته انضباطی دانشگاه آزاد شهر ری بیش از 70 دانشجو را تحت عنوان عدم رعایت شئونات اسلامی در دانشگاه به کمیته انضباطی احضار کرد.

اسامی تعدادی از این دانشجویان و تعداد احضاریه های گروههای مختلف به قرار زیر است:

رشته ی نقشه کشی معماری 8 نفر ( دختر)

رشته ی گرافیک (26 دختر و یک پسر )

کامپیوتر( 3 دختر و 2 پسر)

مکانیک ( 17 پسر)

اسامی: سعید آستانه ، دانیال گودرزی ، یونس حیدری ،سعید سهرابی ، علی بلالی، شاهین ارصلانی ، سامان حاجی صالح ، مسعود حیدری ، حمیدرضا صادقی ، علیرضا رحمانی ، محمد حنفی ، محمد امامی ، محمد قالیبافی ، رامین اکبری

الکتروتکنیک (6 پسر)

علی روشنی ، صالح رییسی ، صادق صالح کوشالی ، حسین رحمت زاده ، آرش ابوطالبی ، میلاد صیغل زنان شهری

الکترونیک (2پسر و 6دختر(

اسامی: آرزو اسماعیلیان،زهرا شریفی ، نیره اسمعیلی سونیا طباخ ، ارکیده چهارلنگ ، آذین چوپانی آرش پارسا ، مرجان غدیر

----------------------------------------------------

عارضه قلبی روزنامه نگار دربند در زندان رجایی شهر

سایت کلمه: عیسی سحرخیز، روزنامه نگار دربند که به تازگی به زندان رجایی شهر منتقل شده است، دچار بیماری قلبی شده است.

به گزارش سایت تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، روز گذشته و در پی شدت گرفتن عارضه قلبی سحرخیز، این روزنامه نگار به بهداری زندان رجایی شهر رفت و پزشکان زندان بر لزوم انجام تست ورزش و معاینه خارج از زندان تاکید کردند.

این روزنامه نگار قریب به یک سال است که در بازداشت موقت است و تا کنون دادگاهی نشده، وی در حالی در بلاتکلیفی به سر می برد که چندی پیش به دلایل نامعلوم به زندان رجایی شهر منتقل شد.

گفتنی است هنگام انتقال سحرخیز به زندان رجایی شهر، داروهای این روزنامه نگار به او داده نشده و تا کنون نیز از تحویل دادن داروها ممانعت به عمل آمده است و به نظر می رسد عارضه قلبی او به دلیل عدم استفاده از دارو باشد.

----------------------------------------------------

کره شمالی فناوری اتمی و موشکی به رژیم تهران فروخته

رادیو آلمان: خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دیپلماتیک اعلام کرد که کره شمالی احتمالا فناوری اتمی و موشکی به کشورهای سوریه، برمه و ایران فروخته است.

بر مبنای اظهارات یک دیپلمات غربی، در گزارشی از سوی سازمان ملل متحد مشخص شده که کره شمالی برای فروش این تجهیزات به سه کشور یادشده از شبکه پیچیده‌ای از واسطه‌ها و شرکت‌های صوری و همچنین گروه‌های تبهکار استفاده کرده است.

----------------------------------------------------

رئیس صدا و سیما شیپورزن ولایت

----------------------------------------------------

اطلاعیه؛ تظاهرات در بروکسل در اعتراض به سفر متکی

----------------------------------------------------

22 خرداد؛ هموطنان در شهرستانها هم تظاهرات کنند

با سلام من از خرم آبادم
آقا اینجا از بیکاری بیداد می کنه مردم قدرت خریدشون خیلی خیلی خرابه نان لواش از 20 تومان به 25 تومان رسید نان سنگگ از 75 تومان به 100 تومان رسید سیب زمینی از 600 تومان به 1000 تومان رسید و اخیرا شیر از 250 تومان به 350 تومان که رسید مردم از خرید شیر مثلا اگر 8 تا می خریدند الان یکی یا دوتا می خرند اوضاع مردم خرابه واقعا خرابه 170 هزار بیکار. تو هر خانواده حداقل 2-3 بیکار وجود دارد .از همه مهمتر مردم تصمیم گرفتن که 22 خرداد بیایند بیرون تا به ظلم گرانی بیکاری و.. پایان دهند
22 خرداد سبزهای خرم آباد از میدان های اصلی چهارراه بانک. میدان شهدا.مطهری.زیباکنار در صورت محاصره نیرو انتظامی در کل شهر تظاهرات برگذار می شود ولی اگر بیرون نیائیم این نظام را با گرونی ظلم زندان سانسور اعدام تجاوز دستگیری و... را 30 سال دیگر تضمین می کنیم ترس و هی بگیم شهر ما کوچک هست زود شناسایی می شیم اینها از شایعه سازی حکومت هست که اگر بیرون بیایید دستگیرتون می کنیم همش حرفه
22 خرداد ما پیروزیم

----------------------------------------------------

جنتی: اجازه نميدهیم كسانی خواب آشفته خود را محقق كنند

صدا و سیمای رژیم: دبیر شورای نگهبان با اشاره به تحرکات پیدا و پنهان برخی افراد گفت: عده‌ای فتنه گر مدام به دشمن چراغ سبز می‌دهند و سعی می‌کنند برای مردم دردسر ایجاد کنند. اما شورای نگهبان، نهادهای مسئول و آحاد ملت هوشیارند و اجازه نمی‌دهند کسانی خواب آشفته خود را برای کشور محقق کنند.

آیت‌الله جنتی در همایش رؤسای دفاتر استانی و مدیران ستادی شورای نگهبان گفت: باید قدر نعمت‌های بزرگ الهی را بشناسیم و شکرگذار خداوند باشیم. قدرشناسی از نعمتهای بزرگ الهی مانند برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری ولایت فقیه، بهره‌مندی درست از این نعمت‌ها در جهت تأمین‌ سعادت جامعه است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه ضمن تجلیل از برخی ویژگی‌های قابل توجه رئیس جمهور گفت: "شجاعت"، "اعتماد به نفس" ، "ظلم‌ستیزی" ، "عدالت‌طلبی" ، "ساده‌زیستی"، "پرکاری"، "توجه به اقشار محروم"، "ایستادگی در برابر آمریکا" و...از اوصاف خوب آقای احمدی‌نژاد است.

----------------------------------------------------

توافق سه جانبه اتمی تهران؛ کاریکاتور الشرق الاوسط

----------------------------------------------------

از ظلم و جنایت به فرزندان این آب و خاك جلوگیری كنید

بیانیه مشترک اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی

جــرس: اعظم طالقانی، دبیر كل جامعه زنان انقلاب اسلامی و صدیقه وسمقی، شاعر و پژوهشگر علوم دینی، با صدور بیانیه ای مشترک، نسبت به مسائل كشور و رخدادهای اخیر، واكنش نشان داده و خاطرنشان کردند "آنان كه با توجیه حفظ نظام و به تعبیر دیگرحفظ قدرت وحکومت، ستم و ستمگران را یاری می كنند، بدانند كه راهی بی سرانجام را برگزیده اند."



اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی، در بیانیه خود که در اختیار جرس قرار دادند، ضمن انتقاد از اینکه "در نظام جمهوری اسلامی فریادرسی یافت نمی شود كه مظلومان و ستمدیدگان از او یاری گیرند؟!"، خطاب به مقامات حکومت خاطرنشان کردند "به ناچار شما مسئولانی را كه در حال حاضر بر مسندی از قدرت تكیه زده اید، می خوانیم واز شما می خواهیم از این همه جور و ستم كه بر فرزندان این آب و خاك می رود جلوگیری كنید."


این دو فعال سیاسی مدنی همچنین بیان داشتند "ای كسانی كه بر مسند فقاهت، قضاوت، قانون گذاری، اجرای قانون نشسته اید! امروز اقشار وسیعی از این ملت از این همه قانون شكنی و تعدی به حقوق مشروع مردمان و بویژه بازداشتهای غیر موجه و غیر قانونی و اعدام‌های بلاوجه و ظالمانه به تنگ آمده و لب به فریاد گشوده‌اند و دادخواهی می كنند. وااسفا كه دادرسی نیست. فرزندان ما در پشت دیوارهای بلند زندان‌ها و بازداشتگاه ها رنج می برند و كشته می شوند و دست ما از نجات آنان كوتاه است. جنایتكاران آزادند و مصون از هر مؤاخذه و مجازاتی و آزادی خواهان اسیرند و با اتهاماتی غیر موجه و محاكماتی غیر عادلانه یا محكوم به تحمل حبسند و یا در انتظار مرگ. كدام دین و مذهب توجیه گر این رفتارهاست؟! "


اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی در این بیانیه همچنین ظلم و همراهان ظلم را مورد خطاب قرار داده و هشدار دادند "به نظر می رسد عده ای راهزن عقل و دین و مدنیت و انسانیت در این آب و خاك می تازند و مسندنشینان بسیاری به اقتضای منافع كوچك و كوتاه مدت خویش، یاطریق همراهی با ترک تازان را بر گزیده اند و یا لب فرو بسته اند و به این ترتیب مصالح بزرگ ملی را قربانی كرده اند. همه دل سوزان این آب و خاك امروز بر این عقیده اند كه تدبیر امور كشور اگر چنین ادامه یابد جز تباهی در انتظار ما نیست. اینان كیستند كه خواستار تباهی ایران زمینند و شما كه با آنان همراهی كرده و نصایح عاقلانه و دلسوزانه و فریادهای روشن گرانه اقشار وسیع ملت را نشنیده گرفته جور و ستم را هرگونه كه مقتضی مصلحت قدرت است توجیه می كنید، بر چه كیش و مذهبید؟ برای آینده فرزندان خود كدام سرنوشت را رقم می زنید ؟"


آنها با تاکید بر اینکه "امروز بی محابا قوانین زیر پا گذاشته می شود، حقوق ملت نادیده گرفته می شود و فرزندانی از این ملت با اتهاماتی كه صدق آن برای ملت شفاف و روشن نگشته مجازات می شوند و حتی به مرگ محكوم می گردند"، خاطرنشان کردند "امروز دستاوردهای عظیم بشری كه در طول تاریخ برای دست یافتن به آنها هزینه ها پرداخت شده است به راحتی به زباله دان افكنده می شود. تفكیك قوا و بویژه استقلال قوه قضایه و مقننه از آن جمله است كه پایمال كردن آن پیكر عدل رانزار، ستم را فربه و حال مردمان را زار ساخته است."


طالقانی و وسمقی در پایان خطاب به مسئولان تاکید کردند "از شما مسند نشینان در هر موضعی از قدرت كه هستید می خواهیم كه برای نجات كشور عاقلانه بیندیشید و عاقلانه رفتار كنید. عاقلانه آن نیست كه فقط به عقل خود و همفكران خود رجوع كنید، عاقلانه آن است كه به عقل همگان رجوع كنید. ما دلسوزانه می گوییم كه اگر در این كار شتاب نكنید دیر خواهد شد. وضعیت نا به سامان امروز نتیجه اغماض، سكوت و تغافل سالیان گذشته نسبت به ظلم و ستم است. اگر سكوت و تغافل و اغماض ادامه یابد، به زودی چنان دامنه ظلم گسترش خواهد یافت كه خود نیز در چنبره آن گرفتار خواهید آمد. گویاهم اكنون هنگام قیام درمحضر عدل الهی است."


----------------------------------------------------

به زندان انداختن فرزندان انقلاب شرم آور است

کروبی در دیدار با خانواده آرمین

جرس: مهدی کروبی با ابراز تأسف از بازداشت مهندس محسن آرمین، به زندان انداختن فرزندان انقلاب را شرم آور توصیف کرد و باز دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.



مهدی کروبی بعدازظهر دیروز با حضور در منزل سخنگوی دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با خانواده محسن آرمین دیدار و از آنان دلجویی کرد.


به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که در فضایی صمیمی انجام گرفت، مهدی کروبی با ابراز تأسف از بازداشت مهندس محسن آرمین، به زندان انداختن فرزندان انقلاب را شرم آور توصیف کرد و باز دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

خانم شریعتی همسر محسن آرمین نیز با تشکر از حضور کروبی در منزلشان، از تداوم بی خبری نسبت به وضعیت همسرش خبر داد و گزارشی از چگونگی بازداشت وی ارائه کرد. در پایان این دیدار، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت کروبی اقامه کردند.

محسن آرمین عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس ششم از روز ۲۶ اردیبهشت ماه در بازداشت به سر می برد. این در حالی است که با گذشت بیش از ده روز از بازداشت این چهره اصلاح طلب، وی هنوز با خانواده خود هیچگونه تماسی نداشته و از اتهامات و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.