lundi 10 mai 2010

دژخيمان از تحويل وسايل شخصى فرهاد وكيلى خوددارى كردند

گزارش دریافتی: روز يكشنبه يكى از اعضاى خانواده فرهاد وكيلى از زندانيان اعدام شده روز به زندان اوين براى گرفتن وسايل وى مراجعه مى كند اما دژخيمان تنها لباس او را تحويل مى دهند و از تحويل ساير وسايل او خوددارى مى كنند.

------------------------------------------------------------------

اعتراض به اعدامها در پاریس: مرگ بر خامنه ای جلاد

http://www.youtube.com/watch?v=8rYqWHpyW6o&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه بهشتی

http://www.youtube.com/watch?v=m_qw-NRVR34&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=tf6Yy9lh8ME&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=T6Z8mTXAcmA&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

زندانیان گوهردشت یاد 5 جان باخته راه آزادی را گرامیداشتند

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی مراسمی یاد 5 جان باخته راه آزادی را گرامیداشتند
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"شب گذشته زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج با برگزاری مراسمی یاد 5 جانباخته راه آزادی که روز گذشته خون پاکشان به زمین ریخت را گرامیداشتند.
یکشنبه شب 19 اردیبهشت ماه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج با اعتقادات و دیدگاههای مختلف و بخصوص زندانیان سیاسی کرد دور هم جمع شدند و مراسم گرامیداشت 5 زندانی سیاسی اسیر که خون پاکشان بدست مستبدین خونریز حاکم به زمین ریخت و زمین این میهن را گلکون کرد گرامی داشتند. این مراسم در بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج برگزار شد.
مراسم گرامیداشت راس ساعت 21:00 آغاز گردید. زندانیان با اعلام 2 دقیقه سکوت یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند. سپس با بردن نام هر کدام به ایستادگی و مقاومتشان 3 بار به روان پاکشان درود می فرستادند.علیرغم فشارها و محدودیتها آنها با حداقل امکانات موجود این مراسم را ادامه دادند.بعضی از زندانیان سیاسی که مدتی هم بند جان باختگان بودند خاطراتی از آنها برای سایر زندانیان سیاسی نقل کردند.
این مراسم تا ساعت 21:35 ادامه داشت.زندانیان سیاسی اعلام کردند بر عهد و پیمان خود با مردم ایران تا رسیدن به آزادی و ادامه راه آن قهرمانان به خون خفته تا آخرین قطره خون خود ایستادگی خواهند کرد و این کشتارها در عزم واراده آنها خللی ایجاد نخواهد کرد. این اعمال سبعانه حاکی از ترس و وحشت مستبدین خونریز حتی از اسیران در بند است.
زندانیان سیاسی به جوانان ایران یادآوری کردند مستبدین حاکم با ریختن خون زندانیان سیاسی قصد فرو نشاندن آتش خرداد را داشتند در صورتیکه آتش خرداد را به اردیبهشت کشاندند.این اعدام ها ما و ملت ما را مرعوب نخواهد کرد بلکه بر عزم پر جزممان برای رسیدن به آزادی خواهد افزود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 اردیبهشت 1389 برابر با 20 می 2010

------------------------------------------------------------------

تغییرات نگران کننده در وضعیت زندانیان سیاسی

ادوارنیوز: بی خبری از زندانیان سیاسی محبوس در اوین نگرانی خانواده های فعالان سیاسی زندانی را موجب شده است.

ظهر روز شنبه تا امروز دوشنبه، کلیه تماس های زندانیان سیاسی از بندهای 350، 209 و اندرزگاه های 7 و 8 و ... با خانواده ها قطعشده است که برخی این مساله را با اعدام پنج زندانی در سحرگاه یکشنبه مرتبط می دانند.

این درحالی است که روز گذشته نیز تعدادی از زندانیان سیاسی از اوین منتقل و به زندان های کرج از جمله رجایی شهر منتقل شده اند. آقایان سحرخیز، داود سلیمانی، مهدی محمودیان و رسول بداقی از جمله این زندانیان اند که البته هنوز در قرنطینه زندان رجایی شهر نگهداری می شوند. پیش از این احمد زیدآبادی و مسعود باستانی در این زندان بوده اند.

همچنین خبر می رسد که تغییرات عمده ای در نحوه نگهداری زندانیان بندهای 209 و 240 روی داده است و جابجایی ها در این دو بند نیز گسترده بوده است.

------------------------------------------------------------------

گزارشی در باره تحویل گیری پیکر فرزاد کمانگر

خانواده فرزاد كمانگر صبح دوشنبه براي تحويلگيري پيكر فرزاد به اوين مي روند
گزارشگر كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: خانواده كمانگر ,صبح روز دوشنبه 89.2.20 ساعت 0800 به زندان اوين براي تحويل گيري پيكر شهيد فرزاد كمانگر مراجعه كردند , اما مقامات زيربط به آنها جواب منفي و به دادگاه انقلاب ارجاع دادند .
در حال حاضر خانواده كمانگر به دادگاه انقلاب مراجعه كرد ه اند و قرار است كه از طريق آقاي خليل بهراميان , وكيل آقاي كمانگر براي تحويل گيري جسد اقدام كنند
يكي از بستگان آقاي كمانگر در اين رابطه گفت : با توجه به فضاي ملتهب و خشم و اعتراض مردم به اين اقدام صد انساني صورت گرفته , بعيد بنظر ميرسد كه به سادگي تحويل گيري پيكر فرزاد عملي باشد اما تلاش ميكنيم تا جسد را تحويل گرفته و مطابق سفارش فرزاد شهيد . او را در زادگاهش در نزديكي كامياران به خاك بسپاريم .
http://www.kanoonjb.com

------------------------------------------------------------------

خودداری دژخیمان اوین از تحویل پیکر اعدام شدگان

خبرگزاری هرانا - مسولان زندان اوین با ذکر دلایل امنیتی از تحویل اجساد ۵ زندانی سیاسی اعدام شده روز گذشته در این زندان، به خانواده ها خودداری می کنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا خانواده های زندانیان سیاسی اعدام شده با مراجعه به دادگاه انقلاب و زندان اوین خواستار تحویل گرفتن اجساد فرزندان خود شدند اما مسولان دادگاه انقلاب و زندان اوین با ذکر دلایل امنیتی و لزوم در نظر گرفتن شرایط عنوان داشته اند تا اطلاع ثانوی و تشخیص بدون مشکل بودن تحویل اجساد! از تحویل دادن آنان خودداری خواهند کرد.

مسولان زندان به خانواده کمانگر پیشنهاد کرده اند که فعلا فقط وسایل فرزاد کمانگر را تحویل بگیرند اما این خانواده ضمن خودداری از تحویل گرفتن وسایل بر لزوم تحویل پیکر فرزند خود تاکید کرده اند.

همچنین خانواده شیرین علم هولی، دیگر زندانی سیاسی اعدام شده در روز گذشته علیرغم ارجاع به بهشت زهرا و پزشکی قانونی کهریزک کماکان همچون سایر خانواده ها موفق به دریافت پیگر این زندانی نشده است.

------------------------------------------------------------------

روزنامه نگار خوزستانی در دادگاه انقلاب اهواز حاضر شد

خبرگزاری هرانا – فرهاد باغانی روزنامه نگار خوزستانی برای دفاع از اتهامات وارده در دادگاه انقلاب اهواز حضور یافت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح روز جاری فرهاد باغبانی از روزنامه نگاران استان خوزستان برای اخرین دفاع از اتهامات وارده با حضور در شعبه دوازدهم بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در یک حزب سیاسی در این شعبه حاضر و اخرین دفاعیات خود را ارایه نمود . این روزنگار به همراه مهندس رضا کرمانی از اعضای شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست که برای چهلمین روز درگذشت دکتر ابراهیم میرانی به اهواز سفر کرده بودند، در فرودگاه اهواز بازداشت و پس از سپری کردن ایام بازداشت راهی زندان کارون و سپس با قید وثیقه ازاد شدند.

------------------------------------------------------------------

تجمع خانواده های اعدام شدگان در مقابل زندان اوین

در پی حضور گسترده نیروهای امنیتی در مقابل دانشگاه تهران، تجمع خانواده های اعدام شدگان مقابل زندان اوین برگزار شد

خبرگزاری هرانا - در پی ممانعت از گردهمایی خانواده های اعدام شدگان روز گذشته و فعالین مدنی در مقابل دانشگاه تهران، از سوی ایشان بدون برنامه ریزی قبلی مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی برپا شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی حضور گسترده ی نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه تهران و تسخیر میدان انقلاب به دست موتورسواران یگان ویژه، از هرگونه تجمعی که قرار به برگزاری آن در ساعت 11 به دعوت خانواده ی زندانیان سیاسی اعدام شده، بود؛ ممانعت به عمل آمد.

بر همین اساس خانواده ی اعدام شدگان و فعالین مدنی با مشاهده ی چنین فضایی میدان انقلاب را به قصد زندان اوین ترک کردند.

بنا بر مشاهدات گزارشگران هرانا، از ساعاتی پیش بر تعداد نیروهای مستقر در مقابل دانشگاه تهران افزوده شده است و نیروهای لباس شخصی و بسیجی نیز با ایجاد جو کاملا امنیتی مانع از شکل گیری تجمع مردمی شده اند.

نیروهای امنیتی اقدام به فیلم برداری از رهگذران و عابرین در حوالی درب اصلی دانشگاه و میدان انقلاب می نمایند.

هم چنین بسیاری از نیروهای امنیتی در قالب موتور سوار اقدام به گشت زنی در خیابان های اطراف دانشگاه تهران می نمایند. گفتنی است هم اکنون بسیاری از مردم و خانواده ها در مقابل زندان اوین دست به تجمع زده اند.

------------------------------------------------------------------

وضعيت شهرهاى كردستان ملتهب است

گزارش دریافتی: به دنبال اعدام 5 زندانى سياسى از جمله 4 زندانی کرد، فضاى شهرهای كامياران، سقز و سنندج ملتهب است. فضاى شهر سقز بسيار امنيتى شده و مزدوران لباس شخصى و مأموران سركوبگر نيروى انتظامى در وحشت از خشم و اعتراض مردم به طور گسترده در سطح شهر مستقر شده اند و حكومتى نظامى برقرار كرده اند. در شهر سنندج نیز هم اكنون مردم در ميدان آزادى تجمع كرده اند.

------------------------------------------------------------------

میدان انقلاب به حالت امنیتی درآمد

وبلاگ دولت ملی

میدان انقلاب به حالت امنیتی درآمد ...استقرار موتورهای یگان ویژه در ضلع شمالغربی میدان
در حالیکه ساعت 10:15 دقیقه می باشد و تجمع مقابل دانشگاه تهران که به دعوت خانواده زندانیان سیاسی اعدام شده ساعت 11 برگزار خواهد شد از دقایقی پیش میدان انقلاب به تسخیر موتورسواران یگان ویژه درآمد.
استقرار این اکیپ از موتورسواران یگان ویژه در ضلع شمالغربی میدان که همراه با چند دستگاه ماشین در ضلع جنوبی میدان میباشد چهره انقلاب را یکبار دیگر امنیتی کرد.حد فاصل دانشگاه تهران و میدان انقلاب نیز بصورت پراکنده نیروهای امنیتی و انتظامی حضور یافته اند.

------------------------------------------------------------------

این خبرها را در آستانه خرداد جدى بگيريم

خبر اعدام گروهى ، محارب خواندن موسوى و تعطيلى پنج روزه تهران را در آستانه خرداد جدى بگيريم
ديروز يكشنبه ، سه خبر مهم ايران را در بهت فرو برد . از آنها به سادگى نگذريم . اول خبر اعدام گروهي جمعي به جرم محاربه است . در آخرين روز هفته معلم ، فرزاد كمانگر معلم كرد ايراني را به همراه چهار تن ديگر از جمله يك زن به دار آويختند . همان روز دبير شوراي نگهبان غلامحسين الهام ، مير حسين موسوي را محارب خواند و شب هنگام ، به بهانه اي كاملا بي توجيه ، با تعطيل كردن شنبه و يكشنبه آينده ، عملا پنج روز از پنج شنبه تا سه شنبه آينده ، پايتخت در تعطيلي خواهد رفت . اين سه خبر را در آستانه خرداد نبايد شوخي گرفت و با هوشياري بايد پيگير اخبار و وقايع باشيم . حادثه اي در راه است و اينها همه زمينه چيني براي آن به نظر ميرسد . شبكه هاي اجتماعي و ارتباطي خود را حفظ و تقويت كنيم و راههاي جايگزين خبر رساني را پيگير باشيم . ايران آبستن حوادثي ژرف است .

وبلاگ http://greenmanifesto.wordpress.com

------------------------------------------------------------------

تهران را ترک نکنید کاسه ای زیر نیم کاسه است!

وبلاگ برای آزادی ایران

تهران را ترک نکنید کاسه ای زیر نیم کاسه رژیم است
این رژیم کاری نمی کند که در آن نفع مردم باشد !

تعطیلی پایتخت نه بدلیل شهادت دخت نبی اکرم و نه اجلاس گروه 15 است .این رژیم ضد مردمی برای بقای خود نقشه ای شوم در سر دارد .بهوش باشید ، واکنش ضد خواست رژیم انجام دهیم و تحت هیچ شرایطی پایتخت را ترک نکنید این رژیم کاسه ای زیر نیم کاسه دارد .این رژیم کاری نمی کند که در آن نفع مردم باشد .پایتخت را ترک نکنید این یک هشـــــــــــدار است این رژیم کثیف نقشه ای دارد

------------------------------------------------------------------

تجمع اعتراضی كارگران نوشابه‌ سازی ساسان

گزارش دریافتی: صبح امروز كارگران كارخانه نوشابه سازى ساسان درغرب تهران به همراه خانوادههاى خود در مقابل كارخانه تجمع اعتراضى برگزار كردند. مأموران سركوبگر نيروى انتظامى در مقابل درب کارخانه مستقر شده و براى پراكنده كردن كارگران به سمت آنها گاز اشک آور شلیک می کنند. اما كارگران مقاومت كرده و اعلام نمودند تا وضعيت ما روشن نشود از اين جا تكان نخواهيم خورد.

------------------------------------------------------------------

اعدام پنج فعال سیاسی؛ تظاهرات در تورنتو کانادا

گزارش حسن زارع زاده اردشیر: جمعی از دانشجویان، جوانان ایرانی و ایرانیان ساکن تورنتو در کانادا از طیف های مختلف با حضور در میدان مل لستمن از ساعت ۶ تا ۸ شب ، اعدام پنج زندانی سیاسی فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وكيلی، شيرين علم‌هولی و مهدی اسلاميان را محکوم کرده و حمایت خود را از کلیه زندانیان سیاسی نشان دادند.

این تجمع به دنبال فراخوان کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در تهران انجام گرفت که از همه ایرانیان در سراسر دنیا می خواست تا با برگزاری گردهمایی و تجمع، این اعدام ها را محکوم کنند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شوند.

تجمع کنندگان با در دست گرفتن عکس اعدام شدگان و زندانیان سیاسی خواستار توقف اعدام های سیاسی در ایران و نیز توجه جامعه جهانی به فاجعه انسانی در ایران شدند.


------------------------------------------------------------------

تعطیلی چهار روزه تهران هیچ توجیهی ندارد

سایت فردا در تهران: هیات دولت در جلسه روز گذشته خود روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده را ، برای مراکز دولتي و آموزشي در تهران تعطیل اعلام کرد. روز دوشنبه هفته آینده نیز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) تعطیل رسمی است.

برگزاری اجلاس گروه 15 در تهران و همچنین ایام فاطمیه دلیل این تعطیلی اعلام شدهاست.

چهاردهمین اجلاس گروه 15 که ایران رئیس فعلی آن است، روز 27 اردیبهشت با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو و ناظر در تهران برگزار می شود.

کشورهای ایران، هند، اندونزی، مالزی، سریلانکا، الجزایر، مصر، کنیا، نیجریه، زیمبابوه ، سنگال، ونزوئلا، برزیل، مکزیک،آرژانتین، شیلی ، کلمبیا، پرو، جاماییکا اعضای اصلی و ناظر گروه 15 هستند.

هر چند خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران یکی از دلایل تعطیلی شنبه و یکشنبه را ایام فاطمیه ذکر کرده، ولی به نظر نمی رسد این دلیلی قانع کننده ای باشد. چرا که روز دوشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل رسمی است و تعطیلی شنبه و یکشنبه فقط مخصوص تهرانی هاست. یعنی فقط تهرانی ها ایام فاطمیه را به سوگواری می پردازند؟

این در حالی است که حتی دلیل برگزاری اجلاس گروه 15 هم نمی تواند برای تعطیل کردن کلان شهری مثل تهران قانع کننده باشد. آیا در همه دنیا برای برگزاری یک اجلاس بین المللی شهر را تعطیل می کنند؟

اعلام تعطیلی شنبه و یکشنبه برای تهرانی ها در شرایطی است که مردم پیش از این هم شاهد این گونه تعطیلات که به « بین التعطیلین» مشهور شده، بوده اند. در تجربه های پیشین نیز بخصوص کارشناسان اقتصادی نسبت به هزینه هایی که این گونه اقدامات بر کشور بار می کند هشدار داده بودند. ولی به نظر می رسد در دولت های نهم و دهم آنچه خریدار ندارد، نظر کارسناسان و دلسوزان است.

در همین ارتباط محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که خود برای ایام فاطمیه از مجلس مرخصی گرفته و در حال حاضر در کرمانشاه به سر می برد، گفت: من امروز با آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تماس گرفتم و موضوع را جویا شدم. دیدم ایشان هم اطلاعی از دلایل این اقدام ندارند. من فکر کردم شاید مسائل امنیتی باعث تعطیل شدن شنبه و یکشنبه شده است.

کرمی راد ادامه داد: به هر حال برای تعطیلی این دو روز باید یک منطق قانع کننده ای وجود داشته باشد و من چون اطلاعی دقیقی از منطق دولت در این خصوص ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم.

سید محمد کاظم حجازی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم معتقد است که ایام فاطمیه نمی تواند در تعطیلی شنبه و یکشنبه موضوعیت داشته باشد. چون بر اساس مصوبه مجلس روز شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل سراسری است و همه کشور تعطیل است.

نماینده همدان در مجلس افزود: به نظر می رسد دلیل اصلی این تعطیلی به همان اجلاس گروه 15 برگردد. من از ریز دلایل دولت آگاهی ندارم ولی به هر حال تیم کارشناسی حتما دلایلی داشته تا هیات دولت را برای تعطیلی تهران مجاب کرده است.

حجازی تاکید کرد: حتما باید وزن تعطیلی با دلایل که برای آن اعلام می شود همسان باشد و همخوانی داشته باشد.

------------------------------------------------------------------

حضور احمدی نژاد در دانشگاه و اعتراض دانشجویان

دانشجونیوز: در پی حضور از قبل اعلام نشده احمدی نژاد در دانشگاه بهشتی، دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به حضور وی تجمع کردند.

صبح امروز محمود احمدی نژاد به شکل کاملا غیرمنتطره ای و برای شرکت در مراسم بزرگ داشت روز معلم و تجلیل از اساتید برتر به دانشگاه بهشتی رفت. دانشجویان این دانشگاه نیز متقابلا بر علیه حضور وی دست به تجمع اعتراضی زدند.

این دانشجویان ضمن سر دادن شعارهایی چون "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد"، " دانشجوی با غیرت حمایت، حمایت"، " نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب"، حضور رئیس دولت کودتا در دانشگاه بهشتی را محکوم کردند.

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف دانشگاه کاملا محسوس است و گزارش شده که تعداد بسیار زیادی از بسیجیان به وسیله چندین دستگاه اتوبوس به این دانشگاه ارسال شده اند.

گفتنی است این دومین باری است که احمدی نژاد به صورت سرزده و بی خبر به دانشگاه می رود. هفته گذشته احمدی نژاد از ترس مواجه نشدن با اعتراضات دانشجویی به صورتی مخفیانه و تحت تدابیر شدید امنیتی به دانشگاه تهران رفته بود که خشم و اعتراضات خودجوش دانشجویان این دانشگاه را در پی داشت.

http://www.youtube.com/watch?v=m_qw-NRVR34&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=tf6Yy9lh8ME&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=T6Z8mTXAcmA&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

مراسم یادبود اعدام شدگان در زندانهای اوین، گوهردشت و..

برگزاری مراسم یادبود اعدامیان روز گذشته، در زندان های اوین، گوهردشت و ارومیه

خبرگزاری هرانا - صبح امروز، به بهانه ی بزرگداشت 5 زندانی سیاسی اعدام شده در روز گدشته، در زندان های اوین، گوهردشت کرج و ارومیه مراسم یادبود برگزار شد.

خبرگزاری هرانا - صبح امروز، دوشنبه 20 اردی بهشت ماه، در بند 350 و 7 زندان اوین، زندانیان سیاسی زندان ارومیه و حسینیه ی بندهای 1 و 3 و 4 زندان گوهردشت کرج مراسم بزرگداشت فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی، برگزار شد.

گفتنی است از میان 5 زندانی اعدام شده، مهدی اسلامیان در زندان گوهردشت کرج نگهداری می شد و شب قبل از اعدامش به طرز مشکوکی زندان اوین منتقل شده بود. 4 اعدمی دیگر در زندان اوین نگهداری می شدند.

فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی، 5 زندانی سیاسی محکوم به اعدام، بدون اطلاع خانواده ها و وکلایشان سحرگاه 19 اردی بهشت ماه در زندان اوین اعدام شدند.

------------------------------------------------------------------

تجمع اعتراضی جمعی از کردهای ایران در سلیمانیه عراق

کوردستان و کوردنیوز: بعد از ظهر روز یکشنبه بیش از 500فعال سیاسی و مدنی و دانشجویی کردستان ایران مقیم کردستان عراق به همراهی جمعی از فعالان کرد کردستان عراق درپارک آزادی شهر سلیمانیه جهت اعتراض و اعلام انزجار از اقدام جنایتکارانه و غیر انسانی حکومت ایران در اجرای دسته جمعی حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کرد فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و شیرین علم هولی وهمچنین مهدی اسلامیان زندانی سیاسی اهل شیراز دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب غذا زدند.
در ابتدای این مراسم شاعرنامدارکرد "شیرکو بیکس" جایگاه والای این فرزندان همیشه جاوید ملت کرد را در قطعه ای ادبی به تصویر کشید.
در بخش دیگر این مراسم ملائکه علم هولی ، شوان محمد سردبیرهفته نامه آوینه، کمال رئوف سردبیرهفته نامه کردی هاولاتی به همین مناسبت سخنانی ابراز داشتند .
یاسر گولی، صباح نصری و جوادعلیزاده نیزاز دیگر فعالان سیاسی و حقوق بشری حاضر در این مراسم بودند که ضمن محکوم نمودن این اقدام جنایتکارانه رژیم سخنانی را ایراد نمودند . در همین مراسم علی محمدی از دوستان معلم و فعال سیاسی به دار آویخته شده کرد فرزاد کمانگر و محسن خاتمی فعال سیاسی در دو قطعه شعر انزجار خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ابراز نمودند.
در پایان این مراسم پیام هیات راه اندازی این مراسم نیز خوانده شد که درآن از مردم کردستان خواسته شد که روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه دست به اعتصاب بزنند.

>>>>>>>>>>>>>>

آماده باش رژیم در شهرهای کردستان به منظور سرکوب هر گونه اعتراض مردمی
کوردستان و کوردنیوز: بنابر اخبار رسیده به "کوردستان و کوردنیوز" روز گذشته بدنبال اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی از زندانیان سیاسی کرد و مهدی اسلامیان دیگر زندانی سیاسی اعدام شده، رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی به منظور سرکوب هرگونه اعتراضات مردمی با اعزام موج بزرگی از نیروهای مسلح خود به شهرهای کردستان فضای کردستان را میلیتاریزه و در حالت حکومت نظامی اعلام نشده قرار داده است.
بنابر منابع خبری، رژیم این نیروهای خود را به منظور مرعوب ساختن و سرکوب اعتراضات مردمی از شهرهای دیگر ایران به کردستان روانه کرده است. بدنبال اعدام زندانیان سیاسی کرد و زندانی دیگر اهل شیراز نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم فضای کردستان و بویژه شهرهای سنندج و مهاباد و کامیاران محل تولد فرزاد کمانگر را طی تدابیر و اقدامات سخت امنیتی و نظامی با مستقر نمودن نیروهای نظامی به کنترل خود درآورده اند.
این منابع خبری همچنین حاکی از آنند که مهرداد کمانگر برادر فرزاد کمانگر به خبرگزاریها اعلام داشته که خانواده کمانگر، حیدریان و وکیلی به منظور تعقیب و پیگیریهای حقوقی و قضایی اعدام فرزندانشان به تهران مراجعه نموده اند.
شایان ذکر است که جمعی از مردم کردستان ایران، مغازه¬داران، بازاریان و فعالان مدنی از مردم کردستان خواسته¬اند که امروز دوشنبه جهت اعلام انزجار خود از این اقدامات جنایتکارانه رژیم دست به اعتصاب بزنند.

------------------------------------------------------------------

مجهز شدن ماموران راهنمايى و رانندگى رژیم به سلاح

رژيم درمانده جمهوری اسلامی در هراس از قيام مردم در آستانه خردادماه، ماموران راهنمايى و رانندگى را به سلاح مجهز كرده است. یکی از سرکردگان پلیس راه گفته ماموران راهنمايى و رانندگى به گاز اشک آور، باطون و در بعضى موارد به كلت مجهز شده اند.

------------------------------------------------------------------

قطع خطوط تلفن همراه و اینترنت در سنندج و کامیاران

خبرگزاری هرانا – اداره مخابرات استان کردستان برای جلوگیری از شکل گیری تجمعات اعتراضی در شهر های سنندج و کامیاران اقدام به قطع خطوط تلفن همراه و اینترنت نمود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح امروز اداره مخابرات استان کردستان اقدام به قطع خطوط تلفن همراه و اینترنت در شهرهای سنندج و کامیاران نمود.

شایان ذکر است ساعاتی پیش تماس با خطوط ذکر شده به حالت عادی بازگشته است.

------------------------------------------------------------------

دانشجویان معترض: صلی علی محـمد قاتل ملت آمد

امروز دانشجويان دانشگاه بهشتي در اعتراض به ورود احمدي نژاد فرياد ميزدند: صلي علي محـمد قاتل ملت آمد

http://www.youtube.com/watch?v=btKbIvz1yQc&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

احتمال كشته شدن يک زندانی سياسی زير شكنجه

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

احتمال كشته شدن يک زندانی سياسي محكوم به اعدام در زير شكنجه

بنا به خبر كاملا موثقي كه به كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني رسيده ، زنداني سياسي كرد محكوم به اعدام ، عزيز محمد زاده كه در دادگاه شهر سقز به اتهام عضويت در يكي از احزاب كرد مخالف رژيم و اقدام عليه امنيت ملي به اعدام محكوم شده بود و به اعتراض به حكم خود دست به اعتصاب غذا زده بود كه نامبرده از طرف ماموران امنيتي اين شهر به مكان نامعلومي انتقال داده شد كه بعد از گذشت چند ماه بي خبري از وي و پيگري مكرر خانواده اين فعال كرد محكوم به اعدام ، تاكنون هيچ گونه خبري مبني بر سلامتي و مكان نامبرده وجود ندارد.
گفتني است و بنا به منبع موثقي كه خبر را براي كمپين فرستاده كه به احتمال زياد ، عزيز محمد زاده در زير شنكجه هاي وحشيانه اطلاعات و در عين اعتصاب غذا جان خود را از دست داده است كه در پي اين خبر ستاد مركزي كمپين در پي پيگري اين خبربوده و از طرفي ديگر تاكنون همه ارگانهاي حكومتي و مربوط به اين پرونده از وجود چنين پرونده و زنداني سياسي محكوم به اعدام در زندانهاي خود اعلام بي خبري و سرباز ميزند كه اين امر موجب نگراني شديد خانواده و اطرافيان وي گرديده و از اين رو احتمال کشته شدن وی زیر شکنجه های ماموران اطلاعات وجود دارد که ستاد مرکزی کمپین توجهه و دفاع نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان و کسب خبر از مکان و سلامتي این زنداني سیاسی محکوم به اعدام را خواستار میباشد.
شايان ذكر است عزیز محمد زاده به اتهام ا قدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا در دادگاه شهر سقز به اعدام محکوم شد. نامبرده فرزند علی و 26 سال سن دارد .و اهل شهر بانه که در تاریخ 21/7/ 1388 توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر و به بازداشت گاه شهر بانه منتقل میشود که بعد از 3 ماه آزار و شکنجه هاي شدید به زندان شهر سقز انتقال داده شد.

------------------------------------------------------------------

برخورد غیرانسانی با خانواده های اعدام شدگان در مقابل اوین

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: حدود 50 تا 60نفر ازخانواده هاي اعدام شدگان ديروز كه از شهرستانهاي كردستان در مقابل زندان اوين تجمع كرده و براي تحويل گيري اجساد عزيزان خودشان پافشاري ميكردند, دستگير شده و با دست بند به داخل اوين منتقل گرديدند, مشخص بود كه اين افراد اكثرآً از شهرستان براي اعتراض و تحويلگيري اجساد مراجعه نموده اند,اما بدليل اصرار به مسئولين زندان , دستگير گرديدند. لازم به ذكر است كه امروز نیز تلفنهاي ارتباطي زندانيان در اوين قطع بود وزندانيان هيچ ارتباطي با خارج از اوين نداشته اند

------------------------------------------------------------------

گاردین: این رژیم نمی تواند فعالان مدنی را به بمبگذاری مرتبط کند

روزنامه گاردین چاپ انگلستان نوشت، گروههای کرد ایرانی ادعای رژیم تهران مبنی بر ارتباط اعدام شدگان دیروز با عملیات بمبگذاری را نادرست دانسته و احتمال دادند این اعدام ها برای زهرچشم گرفتن از مردم ایران در آستانه سالگرد انتخاب دروغین احمدی نژاد باشد.

این روزنامه نوشت، رژیمی که وقوع زلزله را به پوشش زنان ربط می دهد، هیچ اعتباری ندارد تا بتواند فعالان مدنی را به بمبگذاری مرتبط کند.

------------------------------------------------------------------

حمله وحشیانه مزدوران بسیجی به دانشجویان (دوشنبه)

روز دوشنبه در جریان اعتراض دانشجویان مبارز دانشگاه بهشتی به حضور احمدی نژاد در این دانشگاه، مزدوران حراست و بسیج بطرز وحشیانه به دانشجویان حمله کردند.

http://www.youtube.com/watch?v=eaW6h1u-9Ns&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

روز اعدام فرزاد یک روز فاجعه آمیز برای معلمان جهان

روز اعدام فرزاد یک روز فاجعه آمیز برای معلمان، فعالان اتحادیه های کارگری و حقوق بشر است و بین الملل آموزش همبستگی عمیق خود را با خانواده فرزاد، همکاران و دانش آموزان او اعلام می کند.
****

ادوارنیوز: در پی اعدام فرزاد کمانگر فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان بیانیه ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بین الملل آموزش عمیقا از شنیدن خبری در مورد معلم عضو کانون صنفی معلمان ایران فرزاد کمانگر مبنی بر این که وی یکی از پنج نفری است که بطور مخفیانه در روز 19 اردیبهشت ماه اعدام شد، غصه دار است.

فرزاد کمانگر؛ معلم 35 ساله که متاهل و عضو کانون صنفی معلمان کردستان بود، متهم به "به خطر انداختن امنیت ملی" و " محاربه" شده بود، فرزاد از فوریه سال 2008 و در نتیجه حکم اعدامی که توسط دادگاه شرم آوری که کمتر از 5 دقیقه طول کشیده بود، صادر شده بود، همواره در تهدید با مرگ زندگی کرد.
هر چند مقامات ایرانی تجدید نظر حکم فرزاد را پذیرفته بودند، اما پرونده فرزاد بجای اینکه برای بررسی به دادگاه عالی فرستاده شود، راکد شد. پس از مدت ها تاخیر، به وکیل فرزاد گفته شد که پرونده او گم شده است. علیرغم فقدان شواهد مبتنی بر رسیدگی مستقل در مورد اتهامات و در غیاب آئین دادرسی عادلانه، خبر اعدام فرزاد منتشر شد.
دبیر کل بین الملل آموزش، فرد ون لی وون، در این مورد گفت: "ما از شنیدن خبر اعدام فرزاد عمیقا شوکه و غمگین شدیم. پرونده فرزاد بخاطر رفتار مرموزانه و غیر شفافی که در دادگاه او در پیش گرفته شده بود، عدم دسترسی او به حداقل حقوق بنیادین یک زندانی، و این واقعیت که نه خانواده و نه نمایندگان حقوقی از اعدام او خبردار نشده بودند برای همه 30 میلیون اعضای بین الملل آموزش بویژه درآور است. روز اعدام فرزاد یک روز فاجعه آمیز برای معلمان، فعالان اتحادیه های کارگری و حقوق بشر است و بین الملل آموزش همبستگی عمیق خود را با خانواده فرزاد، همکاران و دانش آموزان او اعلام می کند".

فراخوان برای اقدام:

· ایی آی به شبکه بین المللی و کمپیین های بزرگداشت فرزاد می پیوندد و از همه معلم های ایرانی و فعالان اتحادیه های کارگری از جمله رسول بداغی، هاشم خواستار، و بهمن گودرززاده که در زندان هستند حمایت می کند.
· ایی آی به رهبر و مقامات ایرانی نامه می نویسد و خواستار بررسی شفاف اعدام فرزاد و متوقف ساختن هر نوع اعدامی خواهد شد که در راه است.
· ایی آی به همه اتحادیه های معلمان وابسته خود اطلاع رسانی می کند و از آنها می خواهد که به وزارت امور خارجه کشور خود برای ابراز شوک در مورد اعدام فرزاد بنویسند، و خواستار دادگاه های عادلانه و عمومی و پایان دادن به احکام مرگ شوند.
· ایی آی از همه اتحادیه های معلمان وابسته به خود می خواهد که مراسم بزرگداشتی برای نشان دادن غم و اندوه خود از مرگ فرزاد برگزار کنند.

------------------------------------------------------------------

دعوت به تظاهرات در مقابل کنسولگری رژیم در مونیخ

------------------------------------------------------------------

تضمین آرامش کردستان؛ شرط تحویل پیکر اعدام ‌شدگان

رادیو آلمان: خانواده‌های اعدام‌شدگان روز ۱۹ اردیبهشت، هنوز پیکر فرزندانشان را تحویل نگرفته‌اند. از آنان خواسته شده هنگام تشییع پیکرها امنیت شهرها بر هم نخورد. خانواده‌های چهار اعدامی کرد قصد دارند فرزندانشان را در کردستان دفن کنند.

«از دیروز تا الان ما دم در زندان اوین هستیم. امروز صبح رفتیم دادگاه. دادگاه قرار شد که تصمیم بگیرد که وضعیت امنیتی را برقرار کنند. هنوز هم نتوانستند. فکر کنم سنندج هم شلوغ شده. گفتند که باید امنیت کامل را برقرار کنید، تعهد بدهید. آنوقت شاید کاری برایتان بکنیم. گفتند که اگر امنیت کامل را تعهد ندهید و برقرار نکنید، جنازه را تحویل نمی‌دهند. قرار شده که ساعت ۳ امروز جواب بدهند.»

این سخنان برادر علی حیدریان، یکی از اعدام‌شدگان روز ۱۹ اردیبهشت است. او می‌گوید از بعدازظهر روز یک‌شنبه پس از شنیدن خبر اعدام برادرش به تهران آمده و تا بعدازظهر روز دوشنبه هنوز موفق به تحویل پیکر او نشده است.

آقای حیدریان می‌گوید، خانواده‌اش از سنندج به او گفته‌اند که مسجد محل زندگیشان را پلمپ کرده‌اند تا مراسمی برای علی برگزار نشود.

شیرین کمانگر، خواهر فرزاد کمانگر، معلم کرد اعدام‌شده نیز اظهارات مشابهی دارد. او می‌گوید: «ما دیروز با ۱۰ نفر دیگر از اعضای خانواده‌مان و وکیل فرزاد به زندان اوین مراجعه کردیم. ما را به دادسرای انقلاب فرستادند. آنجا وکیل فرزاد با چند نفر صحبت کرد. گویا معاون دادستانی هم آنجا بودند. با او هم صحبت کرده. شاید جسد را به ما تحویل بدهند. منتهی گفتند بسته به این که شرایط و اوضاع آرام باشد یا نه، آن وقت ما می‌توانیم تصمیم بگیریم.»

شیرین کمانگر می‌گوید که الان اولویت اول خانواده کمانگر تحویل گرفتن پیکر اوست. او می‌گوید، با نمایندگان استان کردستان در مجلس هم تماس گرفته‌اند تا بلکه بتوانند فرزاد کمانگر را در زادگاهش دفن کنند.

شیلا علم‌هولی، عمه شیرین علم‌هولی نیز می‌گوید که برادر و عموی شیرین که در تهران هستند برای تحویل گرفتن پیکر او به بهشت‌زهرا رفته‌اند، ولی به آنها گفته شده که باید به پزشک قانونی کهریزک مراجعه کنند.

تا ساعت یک بعدازظهر به وقت تهران هنوز پیکر شیرین علم هولی به خانواده‌اش تحویل داده نشده بود.


نام فرزندان اعدام‌شده‌مان را از رادیو شنیدیم

«اصلا به ما اطلاع نداده بودند. نه به ما اطلاع دادند، نه به وکیل اطلاع داده بودند، نه به خودش. روز قبلش ساعت ۱۰/۵ به ما زنگ زد. با خانم و بچه‌هایش حرف زده بود. اصلا چیزی که به عنوان اعدام باشد، مطرح نکرده بود. روز بعدش دیگر ما طبق معمول گفتیم، فرهاد زنگ میزند. بازجوی او به اسم علی‌آقا قول داده بود که برایش عفو خورده و تمام شده. کارش تمام است، همین روزها به فرهاد ابلاغ می‌کنند. تا دیروز. دیروز دیدم خانمش زنگ زد به دادگاه، گفته بودند رفته اجرای احکام. آنجا گفته بودند بله، پرونده دو روزه آمده اینجا و حکم اعدامش تأیید شده. دوباره من زنگ زدم، گفتند، نه این طور نیست. از وزارت اطلاعات آمدند، پرونده را برده‌اند تا اعدامش نکنند. تا اینکه ساعت یازده که رادیو فردا اعلام کرد پنج نفر امروز صبح، روز یکشنبه توی اوین اعدام شدند. اسم‌هایشان را خواند.اسم فرهاد ما هم بود.»

خواهر فرهاد وکیلی با صدایی گرفته و خش‌دار این سخنان را به بخش فارسی دویچه‌وله گفت. او گفت ما را غافلگیر کردند، همه را غافلگیر کردند.

شیلا علم‌هولی، عمه شیرین علم‌هولی نیز از ناگهانی بودن خبر اعدام برادرزاده‌اش می‌گوید: «راستش ما در چنین انتظاری نبودیم که شهادت شیرین روی دهد. دیروز صبح زود ما داشتیم روی آخرین نامه شیرین که از زندان به دست ما رسیده بود کار می‌کردیم که در سایت‌های مختلف آن را منتشر کنیم که متاسفانه خبر شهادت شیرین علم هولی و چهار تن دیگر را از رادیو شنیدیم.»

او می‌گوید تا امروز یعنی یک روز پس از اعدام شیرین‌، مادر او که در ماکو زندگی می‌کند هنوز خبر اعدام دخترش را نشنیده است.

برادر علی حیدریان از تماس تلفنی برادرش با منزل می‌گوید: «روز شنبه تماس گرفتند، اصلا هیچ چیز مشخص نبود. اصلا خودشان هم نمی‌دانستند، چنین اتفاقی هم قرار نبود بیفتد. بنا شده بود در حکم‌شان تخفیف قائل شوند، اما اصلا هیچ جوابی ندادند. از طرف اطلاعات یا از طرف دادستانی قرار بود به ما جواب دهند، ولی این دوتا هیچ جوابی ندادند و بدون اطلاع ما و بدون اطلاع وکیل‌شان رفتند حکم را اجراء کردند. روز یکشنبه صبح حکم را اجرا کردند.»

شیرین کمانگر ،خواهر فرزاد کمانگر نیز از تاکید چندباره بازجویان او بر تبرئه شدن برادرش می‌گوید: «خیلی برای ما غیرمنتظره بود. باورکردنش خیلی برای ما سخت بود. ما این خبر را در حد یک شایعه که هدفش رعب و وحشت باشد قبول داشتیم. ولی متاسفانه برای ما واقعیت شد. بیگناهی فرزاد خیلی جاها ثابت شده بود. ما بارها و بارها در همین سالن ملاقات اوین با بازجوها که نشسته بودیم، فرزاد هم خودش حضور داشت، و وکیل ایشان هم حضور داشت. بارها و بارها بر بیگناهی ایشان و تبرئه شدن ایشان تأکید می‌کردند و ما خیلی امیدوار بودیم که پرونده روال بهتری را طی کند.»

خانم کمانگر از تماس غیرمنتظره برادرش با منزل یک روز قبل از اعدامش می‌گوید: «روز قبلش ساعت ۴ عصر با مادرم صحبت کرده بود، یک صحبت عادی که هیچ احتمال خطری در آن حس نمی‌شد و احتمالا آن موقع خودش هم از هیچ چیز خبر نداشته. ساعت ۴ به بعد تمام تلفن‌های اوین قطع می‌شود. در همه‌ی بندها قطع می‌شود و گویا صبح فردایش، یعنی دیروز صبح، حکم اجرا شده. ما هم که دیروز تقریباً ساعت ۹ و ۱۰ کم کم از خبرگزاری‌ها متوجه شدیم.»

خواهر فرزاد کمانگر می‌گوید، خبر اعدام این معلم کرد را شاگردانش به مادر او اطلاع دادند. به گفته‌ی وی، مادر فرزاد کمانگر روز اول شنیدن این خبر در شوک بوده. او می‌گوید: «دیروز که کامل در شوک بود. حالت شوک داشت. ولی امروز واقعیت را بهتر قبول کرده و خوشحال است. دلیل خوشحالیش را شاید بعدها بتوانید از خودشان سوال کنید. فقط من این را می‌دانم که حالت امروزش با دیروز خیلی فرق دارد.»

خواهر فرزاد کمانگر در پاسخ تسلیت به خانواده کمانگر می‌گوید: «به عنوان خانواده‌ی فرزاد، به همه‌ی عزیزان و همه‌ی انسان‌هایی که وجدان بیدار دارند تبریک می‌گوییم، از صمیم قلب تبریک می‌گوییم. احتیاجی به تسلیت نیست.»

------------------------------------------------------------------

اعدامها؛ موسوی: این است آن عدلی که به دنبالش بودیم؟

سایت کلمه: مهندس میرحسین موسوی به مناسبت اعدام های روز گذشته بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر از شهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی و محاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت آور برای عده زیادی از زنان و مردان خدمتگزار و شهروندان عزیز کشور ما شده است. وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران و عاملان جنایتهای کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان و روزهای۲۵ و۳۰ خرداد وعاشورای حسینی میگذرند و پرونده های فساد های بزرگ را باز نشده می بندند و به صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ماه آگاهی و حق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟

------------------------------------------------------------------

"سردار" از ترس دانشجویان مبارز به دانشگاه نیامد

سایت ندای سبز آزادی: امروز دوشنبه 20 ارديبهشت 1389 دانشجويان سبز دانشگاه علم و صنعت با حضور گسترده ي خود باعث لغو همايش "رويش سبز" و عدم حضور دوباره ي سردار سعيد قاسمي از حاميان تندروي دولت كودتايي شدند.
به دنبال اعلام برگزاري مراسم "همايش رويش سبز" از سوي مسئولين دانشگاه علم و صنعت در هفته ي گذشته كه قرار بود از كتابي با عنوان "جنبش سبز مخملي"‌ نيز در اين مراسم رونمايي شود، دانشجويان سبز اين دانشگاه طي فراخواني رسمي از تمامي دانشجويان اين دانشگاه خواسته بودند تا ضمن حضور گسترده در اين مراسم اعتراض خود را به حضور دوباره ي سردار قاسمي كه سابقه ي بدي در ذهن دانشجويان علم و صنعتي دارد، اعلام كنند و انزجار خود را نسبت به برگزاري چنين مراسمي از سوي مسئولين دانشگاه و حضور افرادي تندرو مانند سردار قاسمي اعلام نمايند.
مسئولين دانشگاه علم و صنعت كه به گمان خود اين مراسم را در كمال آرامش و بدون حضور اعتراضي سبزها مي خواستند برگزار كنند، وقتي با اين جوّ اعتراضي در بين دانشجويان روبرو شدند طي ديروز و امروز تمامي پوسترهاي اين مراسم را از سطح دانشگاه جمع آوري كرده و عجولانه تصميم به برگزاري مراسمي با موضوعيت انرژي هسته اي با حضور رييس انتصابي دانشگاه علم و صنعت (جبل عاملي) و معاون سازمان انرژي اتمي گرفتند كه حتّي از برگزاري چنين مراسمي نيز عاجز ماندند.
بعد از حضور گسترده ي دانشجويان سبز دانشگاه در سالن آمفي تئاتر شهيد بهرامي (محلّ برگزاري مراسم) در ساعت 13:30 در حالي كه هيچ كدام از مدعوين در سالن حضور نداشتند، مسئولين اقدام به پخش كليپ هايي تكراري درباره ي موضوع هسته اي كرده و وقتي حوصله ي دانشجويان از اين قضيه سر رفته و مشخّص شد مسئولين دانشگاه از برگزاري مراسم منصرف شده اند، دانشجويان سبز كه تعدادشان در حدود 300 نفر تخمين زده مي شد، شروع به اعتراض كرده و با شعارهايي مانند "دروغگو دروغگو، كتاب مخمليت كو؟" و در حالي كه عكس هاي شهيد سبز دانشگاه علم و صنعت،‌ "مهندس كيانوش آسا" را با خود حمل مي كردند، سالن مراسم را ترك كرده و با خواندن سرود "يار دبستاني" به حضور خود پايان دادند.
لازم به ذكر است سردار سعيد قاسمي در مراسمي در 12 آبان سال گذشته با عنوان "شكست پنجه ي عقاب" در دانشگاه علم و صنعت حاضر شده و در سخنراني خود بارها به دانشجويان سبز و شهيد سبز اين دانشگاه زنده ياد كيانوش آسا توهين كرد كه در آن زمان نيز با اعتراض گسترده ي دانشجويان سبز مواجه شد كه به دنبال اين سخنان دانشجويان سبز سالن مراسم را ترك كرده و به برپايي تظاهراتي در صحن دانشگاه پرداختند.

------------------------------------------------------------------

فیلم؛ درگیری در دانشگاه بهشتی‌، دانشجویان: مرگ بر بسیجی

درگیری حراست و بسیج دانشگاه بهشتی‌ با دانشجویان این دانشگاه در جریان حضور احمدی نژاد که به ضرب و شتم یکی از دختران دانشجو و پرت شدن او روی زمین و متعاقبا شعارهای : چی شده؟ چی شده؟ بسیجی وحشی شده - مرگ بر بسیجی و بسیجی بی ناموس منجر شد

http://www.youtube.com/watch?v=DHOLBNtlKN8&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------

اعدامها؛ اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان اوین

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

زندانیان سیاسی زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش منابع آگاه، جمعی از زندانیان در اعتراض به «اعدام‌های روز گذشته و انتقال تعدادی از زندانیان به مکان‌هایی نامعلوم»، ظرف‌های غذا را پس داده و اعلام اعتصاب غذا کردند.

زندانیان اعلام کرده‌اند که این اعتصاب غذا تا روز «پنج‌شنبه» ادامه خواهد داشت.

روز گذشته، اخباری مبنی بر انتقال برخی زندانیان از جمله داوود سلیمانی، رسول بداغی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان، رضا رفیعی فروشانی و عیسی سحرخیز به زندان رجایی‌شهر و مکان‌هایی نامعلوم منتشر شده بود.

دیروز، پنج زندانی سیاسی در زندان اوین اعدام شدند. فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان این افراد بودند.

------------------------------------------------------------------

اعدامهای روز یکشنبه؛ اطلاعیه جمعی از فعالین داخل کشور

------------------------------------------------------------------

سنديکای کارگران شرکت واحد: اعدام و ارعاب محکوم است

اطلاعیه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در باره اعدامهای روز یکشنبه در زندان اوین

اعدام و ارعاب محکوم است

ما در ماتم معلمي هستيم که ابزارش گچ و قلم بود و کودکاني را تعليم ميداد که بسياري از آن‌ها شبها گرسنه سر بربالين ميگذاشتند. جرم او دفاع از حقوق بشر بود. جرمي که در صد سال گذشته بسياري را در خاک و خانواده‌هايي را در ماتم فروبرده است. در چهار سال گذشته بسياري از نهادهاي ملي و بين الملي زنداني بودن فرزاد کمانگر را محکوم کرده و مهمتر از آن خواهان رسيدگي قانوني و بيطرف به پرونده اش بودند، نمايندگان سازمانهاي جهاني در چندين نوبت خواستار اعزام هيئتي براي ديدار مستقيم با او شدند، که هيچ‌گاه مورد موافقت قرار نگرفت.

متاسفانه خانواده ايشان اين حق را نداشتند و نتوانستند در آخرين لحظه عزيز خودشان را ببينند، اين اعدامها زماني در جامعه ما اتفاق افتاد که مردم ما هميشه و در هر مکاني هرنوع خشونت را نفي کرده اند.

جنبش کارگري ايران و جهان معلمي را از دست داد که حتي در زندان نيز از يادگيري و ياددهي کوتاهي نکرد. ما از دست دادن فرزاد را به خانواده کمانگر و هم طبقه اي هاي ايشان در سراسر جهان تسليت ميگوييم .

ما همانطوري که در چند سال گذشته مکرراً اعلام کرده ايم خواهان لغو مجازات اعدام هستيم و احکام دادگاههاي غير قانوني را مردود ميشماريم و خواهان آزادي کليه زندانيان جنبش مدني از جمله آقايان مددي و اسالو هستيم.

با اميد به گسترش صلح و عدالت در تمام جهان

سنديکاي کارگران شرکت واحد
اتوبوسراني تهران و حومه

20 ارديبهشت 1389

------------------------------------------------------------------

اعتراض ایرانیان مقیم کلن علیه اعدامها

http://www.youtube.com/watch?v=3Su-Esq_Wu0&feature=player_embedded

بازداشت معلمان و فضای ارعاب در شهرهای کردستان

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران

اطلاعیه
بازداشت پیمان نودینیان چهار نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان استان کردستان
براساس گزارشات ارسالی از شهر سنندج نیروهای امنیتی صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 1389 پیمان نودینیان عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان را با سه نفر دیگر از همکارانش بازداشت کردند.
اسامی بازداشت شده گان به شرح ذیل است :
1- پیمان نودینیان بنیانگذار وعضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان
2- بها ملکی
3- علی زارع
4- رامین زندی نیا
انجمن صنفی معلمان سال گذشته حکم اعدام فرزاد کمانگر را معلم شهر کامیاران رامحکوم وخواستار لغو حکم اعدام ایشان شده بودند. پیمان نودینیان بعد از دوسال تبعید در روستاهای اطراف زنجان ومحرومیت از کار برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود.
اعدام فرزاد کمانگر درزندان اوین موجی از خشم واعتراض را درشهرهای کردستان برانگیخته است. نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران درشهرهای کردستان بویژه شهر سنندج به حالت آماده باش درآمده اند و گشت های بازرسی وامنیتی به بازداشت شهروندان می پردازند.
بازداشت و زندانی کردن اعضای انجمن صنفی معلمان توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در استان کردستان به منظور ممانعت از اعتراضات متشکل معلمان به حکم اعدام فرزاد کمانگر و ایجاد رعب وحشت درمردم صورت میگرد.
آزاد زمانی - انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
19 اردیبهشت 1389

-----------------------------------------------------------------

جابجایی برخی از زندانیان سیاسی از زندان اوین

سایت کلمه: داوود سلیمانی، رسول بداغی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان، دکتر رفیعی و عیسی سحرخیز از زندان اوین منتقل شدند.

مهدی سخرخیز، پسر عیسی سحر خیز زندانی سیاسی در بند با اعلام این خبر به کلمه گفت که امروز پدرش همراه با دو نفر دیگر به زندان رجایی شهر و بقیه به زندان پردیس کرج منتقل شده اند.

اطلاع دقیقی از اینکه چه کسانی به زندان رجایی شهر و چه کسانی به پردیس کرج منقل شده اند و علت آن چه بوده دردست نیست.

لازم به ذکر است در دو روز گذشته تلفن های زندان اوین قطع شده وخانواده ها با عزیزان دربندشان ارتباطی ندارند که این موضوع نگرانی های بسیاری را بوجود آورده است.

محمد مصطفایی وکیل دادگستری با تایید این خبر در وبلاگ خود نوشته است:

وقتی از زندان خارج شدم سر درد عجیبی پیدا کردو به من حق بدهید. اگر شما هم جای من بودید …. تمام تلفن های عمومی زندان قطع بود و زندانیها نمی توانستند با خانوادهاشان تماس بگیرند به همین دلیل هر کدام شماره های خودشان را می داند تا به خانواده ها اطلاع داده شود که حالشون خوب است.

-----------------------------------------------------------------

اعلاميه سکولارهای سبز در مورد اعدامهای اخير

اعلاميهء شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران
در مورد اعدام های اخير

يکشنبه 19 ارديبهشت 1389 ـ برابر با 9 ماه مه 2010

امروز، خبر اعدام پنج جان شيفتهء ديگر از خيل جوانانی که بجرم عقيده و مبارزه برای تغيير حکومت در زندان های حکومت مذهبی ايران بسر می برند دل های همهء مبارزان راه آزادی را ـ که وجود حکومت اسلامی را بزرگ ترين مانع وصول به آن می دانند ـ سخت به درد آورد.
از نظر ما سکولارهای سبز، اعدام، از جانب هر حکومتی که باشد، عملی بازمانده از دوران بربريت و توحش است که از منظر حاکمان جز بکار ايجاد و گسترش ارعاب مردمان نمی خورد و از نظر ما فقط روزگار آيندهء همين حاکمان را سياه تر از هميشه می کند.
در عين حال، هنگامی که اين عمل شرم آور از جانب دستگاه قضائی حکومتی صورت می گيرد که از هيچ منطق و قانون و اخلاقی جز «مصالح نظام» اش ـ که نظامی ضد کثرت گرائی و آزادی است ـ تبعيت نمی کند، درد و هراس آدمی نسبت به سرنوشت نسل دگرگونی خواه و آرزومند جوان ايران صد چندان می شود.
در جهانی که داشتن زندانی سياسی ننگ هر جامعهء متمدن بوده و نشانی از سلطهء خفقان و زوال آزادی انديشه بشمار می رود، کشتن اين زندانيان معنائی ندارد جز مخالفت صريح با تک تک اصول تمدن جوامع انسانی و اعلاميهء حقوق بشر.
«سکولارهای سبز ايران» با اعلام نفرت و انزجار از عمليات غيرانسانی حکومت مذهبی ـ ايدئولوژيک در وطن مان، از همهء نيروهای آزاديخواه دعوت می کنند که صدای اعتراض خويش را بهرگونه که در توان شان است بلند کرده و اجازه ندهند که حکومت اسلامی با ارتکاب این همه جنایت بتواند ادامه یابد.
بخش مهمی از پشتوانهء آزاديخواهان، در مسير مشکل رسیدن به روزگاران بی تبعيض ِ برقراری آزادی و تنوع عقيده، آگاه ساختن و بسیج افکار عمومی جهانيان است؛ و اين وظيفهء ما است که با همهء توان در اين راه کوشا باشيم.

اعضاء شورای موقت هماهنگی سکولارهای سبز
خسرو بيات ـ عدلان پارسا ـ رضا حسين بر ـ اسفنديار منفرد زاده ـ آرمان نجم ـ اسماعيل نوری علا

-----------------------------------------------------------------

شهرهاى كردستان ملتهب است؛ مانور نیروهای سرکوبگر

وضعيت شهرهاى كردستان ملتهب است

گزارش دریافتی: به دنبال اعدام 5 زندانى سياسى از جمله 4 زندانی کرد، فضاى شهرهای كامياران، سقز و سنندج ملتهب است. فضاى شهر سقز بسيار امنيتى شده و مزدوران لباس شخصى و مأموران سركوبگر نيروى انتظامى در وحشت از خشم و اعتراض مردم به طور گسترده در سطح شهر مستقر شده اند و حكومتى نظامى برقرار كرده اند. در شهر سنندج نیز هم اكنون مردم در ميدان آزادى تجمع كرده اند.


مانور نظامی سپاه در کامیاران برای ایجاد رعب و وحشت

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و در پی اعدام 5 فعال سیاسی در زندان اوین نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان کامیاران مانور نظامی برپا کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی اعدام 5 تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین، روز گذشته در شهر کامیاران نیروهای سپاه پاسداران برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به حرکت کاروانی متشکل از دهها خودروی نظامی که حامل انواع ادوات نظامی سبک و سنگین بود کردند.

همچنین دهها تن از نیروهای نظامی سپاه، سوار بر تویتاهای نظامی اقدام به مانور نظامی کردند.

-----------------------------------------------------------------

محاکمه یک روحانی در دادگاه روحانیت اهواز

خبرگزاری هرانا - جهانگیر محمودی از روحانیون حامی میرحسین موسوی فردا در اهواز به اتهام تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم خرم اباد روز سه شنبه 21 اردیبهشت در دادگاه روحانیت اهواز مورد محاکمه قرار خواهد گرفت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اقای محمودی در تاریخ26 خردادماه سال گذشته در شهرستان خرم اباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سپری کردن ایام بازداشت به قید وثیقه ازاد شد .

لازم به ذکر است وی در سال 1384 نیز توسط وزارت اطلاعات به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی و اهانت به مسولین نظام مدت سه ماه در بازداشت بود که نهایتا توسط دادگاه ویژه روحانیت اهواز به سه سال حبس تیلیقی به مدت 5 سال محکوم شد.

-----------------------------------------------------------------

ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز به جلاد نامه ننویسد

قاضی جنایتکار صلواتی به همسر فرهاد وکیلی می گوید: چرا بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید؟ این زن شجاع نیز جواب می دهد: آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند.
****

سایت رای ما کجاست: بررسی تجربه زندانیان سیاسی سال های اخیر ایران نشان می دهد که تحت فشار قرار دادن زندان سیاسی و عقیدتی برای نوشتن نامه عفو به رهبری ، سال هاست که سیاست و روش بازجوهای وزارت اطلاعات است . آنها با این که می دانند بسیاری از کسانی را که محکوم به اعدام کرده اند ، بی گناه هستند ، اما برای راضی کردن برخی از مقامات جمهوری اسلامی دست به چنین کاری می زنند . یکی از زندانیان سیاسی سال های دور در این باره توضیح می دهد :" شما را به جایی می رسانند که مجبور به نوشتن این نامه شوید . اگر ننویسید اعدام حتمی است . بسیار سخت است که بدانی اعدام می شوی و نامه را هم ننویسی ."

همچنان که خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر توضیح داد و گفت :" فرزاد نیز بی گناه بود . بازجویش هم به این موضوع اعتراف داشت . اما می خواست که فرزاد برای رهایی از اعدام نامه عفو به رهبر جمهوری اسلامی بنویسد . "کاری که فرزاد حاضر به انجام آن نشد . اگر می نوشت به مفهوم این بود که کاری کرده و جرمی را مرتکب شده است .

فرهاد وکیلی نیز که صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه ، در زندان اوین اعدام شد ، بارها توسط بازجوهایش تحت فشار قرار گرفته بود که برای رهایی از اعدام ، نامه عفو به رهبری بنویسد . اما او از نوشتن این نامه خودداری کرد . یکی از نزدیکانش این را می گوید .او به همسرش و دوستانش گفته بود ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز چنین نامه ای ننویسد .

همسر فرهاد وکیلی برای پیگیری پرونده او بارها به تهران رفته بود و با قاضی صلواتی که در دادگاه بدوی حکم اعدام را صادر کرد، دیدار داشت . او در یکی از این دیدارها فرزندانش را نیز با خود برده بود . قاضی صلواتی به تندی با انها رفتار کرده بود و گفت چرا این بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید . همسرش نیز جواب داد :" آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند ."

-----------------------------------------------------------------

حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا - بنابر اعلام خانواده ی 5 تن از اعدامیان روز گذشته مبنی بر تجمع اعتراضی در مقابل دانشگاه تهران، از اولین ساعات صبح امروز دوشنبه 20 اردی بهشت ماه در میدان انقلاب و خصوصا حوالی دانشگاه تهران نیروهای امنیتی و لباس شخصی به صورت چشمگیری حضور دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی حضور گسترده ی نیروهای امنیتی، در اطراف دانشگاه تهران فضایی به شدت امنیتی-نظامی حاکم شده است.

نیروهای امنیتی برای ایجاد رعب وحشت ده ها دستگاه " ون " را نیز در اطراف دانشگاه تهران مستقر کرده اند.

خانواده های این 5 تن، تماماْ ساکن شهرستان بوده اند و برای برگزاری این تجمع اعتراضی به تهران آمدند.

شایان ذکر است که سحرگاه یکشنبه 19 اردی بهشت ماه فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی، 5 زندانی سیاسی محکوم به اعدام بدون اطلاع خانواده ها و وکلایشان در زندان اوین اعدام شدند.