vendredi 19 mars 2010

ساعت تحویل سال نو در ایران و سایر کشورهای جهان

آسمان دیلی نیوز

۲۷ اسفند ۱۳۸۸


ایران: ساعت ۲۱:۰۲:۱۳ شب – شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۸
Paris: Saturday.M

arch 20, 2010, 18:32:13 PM
London: Sat..March 20, 2010, 17:32:13 PM
Stockholm: Sat..March 20, 2010, 18:32:13 PM
New York: Saturday
.March 20, 2010, 13:32:13 PM
San Francisco: Sat..M
arch 20, 2010, 10:32:13 AM
Toronto: Saturda

y.March 20, 2010, 13:32:13 PM

-------------------------------------------------------

عدم تفاهم آمریکا و روسیه پیرامون راه اندازی نیروگاه بوشهر

رادیو فرانسه: عدم تفاهم آمریکا و روسیه پیرامون راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر ، روز گذشته دیدار و مذاکرات هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا با همتای روسی خود سرگئی لاورف را تحت الشعاع قرار داد.

این در حالیست که هدف اصلی خانم کلینتون از سفر به مسکو، هموار ساختن راه برای عقد توافقنامۀ خلع سلاح هسته ای جدیدی از یک سو ، و جلب رضایت روسیه برای تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی دیگر می باشد.

روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین ، نخست وزیر روسیه اعلام کرد که نخستین راکتور نيروگاه اتمی بوشهر که توسط روسیه ساخته شده است ، در تابستان امسال راه‌ اندازی خواهد شد.

در این میان ، در پایان مذاکرات روز پنج شنبه هیلاری کلینتون و سرگئی لاورف در چهارچوب یک کنفرانس مطبوعاتی به سوألات خبرنگاران پاسخ دادند که در این میان بسیاری از آنها به اظهارات ولادیمیر پوتین اشاره داشتند.

اظهاراتی نه چندان خوشایند برای وزیر امور خارجۀ آمریکا که در پاسخ تأکید کرد :"این اقدام بسیار عجولانه است و در وهلۀ اول جمهوری اسلامی ایران باید به جهانیان اطمینان دهد که برای ساخت سلاح هسته ای تلاش نخواهد کرد."

وی افزو:"و چون در حال حاضر هیچ ضمانتی از سوی مقامات جمهوری اسلامی وجود ندارد ، در نتیجه پیش بردن هر طرحی در زمینۀ هسته ای در این کشور عجولانه است ، چرا که ما قصد داریم پیامی واحد و محکم به ایران ارسال کنیم".


نیروگاه بوشهر، وسیله امتیاز گرفتن؟

رادیو آلمان: روس‌ها تاکنون بارها خبر از بهره‌برداری قریب‌الوقوع نیروگاه بوشهر داده‌اند، اما بعدا وعده خود را به بهانه‌های مختلف زیرپا گذاشته‌اند. مفسران بر این نظرند که مسکو همکاری هسته‌ای با ایران را وسیله امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی و غرب کرده است.

این‌بار پوتین آمادگی کشور خود برای راه‌اندازی نیرو

گاه بوشهر را، در روزهائی اعلام کرده که غرب برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران آماده می‌شود. یکی از اهداف سفر اخیر هیلاری کلینتون به مسکو نیز، جلب موافقت دمیتری مدودیف رئیس‌جمهور روسیه در همین زمینه بود.





-------------------------------------------------------

ادامه تجمعات شبانه خانواده ها در مقابل زندان اوین

ادامه تجمعات خانواده های دستگیرشدگان و آزادی تعدادی ا

ز زندانیان سیاسی
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیر شدگان و مردم در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان شدند.
روز پنجشنبه 27 اسفند ماه از ساعت 18:00 تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان و مردم در مقابل زندان اوین تجمع کردند و در انتظار آزادی عزیزانشان بسر می بردند.در آست

انه سال نو خانواده ها که در مقابل زندان اوین تجمع کرده اند . چشم های آنها به درب اصلی زندان اوین دوخته شده است تا شاید عزیز آنها یکی از کسانی باشد که از آن در مخوف زندان اوین خارج می شود.تعداد کسانی که امشب مقابل زندان اوین تجمع کرده اند به صدها نفر می رسید.خانواده ها در یک حالت بلاتکلیفی و انتظاربسر می برند .البته این شیوه تصادفی نیست بلکه سعی دارند تا آخرین لحظه خانواده ها را در بی اطلاعی و انتظار و تحت فشار روحی قرار دهند.
امشب هم همانند شبهای گذشته با ایستادگی و

پافشاری خانواده ها تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی آزادی شدند و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.خانواده هایی که عزیزانشان آزاد می شدند آنها را در آغوش می گیرفتند و اشک شوق از چشمانشان جاری می شد. همزمان صدای دست زدن و سوت کشیدن بقیه خانواده ها فضای اختناق آمیز را در هم می شکستند.
از جمله کسانی که امشب آزاد شدند خانم الهام احسنی از حامیان مادران عزادار می باشد. او روز 19 بهمن بایورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و 38 روز را در بند مخو

ف 209 زندان اوین بسر برد.
خانواده ها در طی شبهای اخیر تا بعد از ساعت 24:00 در مقابل زندان این در انتظار آزادی عزیزانشان بسر می برند.

27 اسفند 1388 برابر با 18 مارس 2010





-------------------------------------------------------

ژاپن: رژیم تهران دیگر وقت ندارد و باید تصمیم بگیرد

رادیو آلمان: کاتسویا اوکادا وزیرخارجه ژاپن در ا

قدامی غیرمنتظره از رهبران سیاسی ایران خواست که در مناقشه اتمی کوتاه بیایند. وی پس از دیدار با برنار کوشنر همتای فرانسوی خود که به توکیو سفر کرده است گفت:«ایران دیگر وقت ندارد و باید تصمیم خودش را بگیرد.»

وزیر خارجه ژاپن هشدار داد که دسترسی ایران به سلاح اتمی، مشکلات غیرقابل سنجشی به بار خواهد آورد. ژاپن، در ماه آوریل ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عهده می‌گیرد. آمریکا و متحدانش می‌کوشند شورای امنیت را به تصویب قطعنامه‌ای جدید علیه ایران آماده کنند.

جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی و منوچهر متکی وزیرخارجه جمهوری اسلامی، در سفرهائی که در ماه‌‌های اخیر به توکیو داشتند، اعلام کرده بودند که ژاپن با فن‌آوری هسته‌ای خود می‌تواند همکار خوبی برای برنامه‌های اتمی صلح‌آمیز ایران باشد.





-------------------------------------------------------
اعتصاب غذای یک زندانی کرد در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک زندانی کرد در زندان مهاباد به نام جعفر افشاری دست به اعتصاب زد.

این زندانی که بیش از پنج ماه است در زندان بسر می برد در اعتراض به عدم اعطای رای باز و مرخصی ،از مورخه 26 اسفند دست به اعتصاب زده است .

گفتنی است جعفر افشاری به اتهام فراری دادن متهم ،از سوی دادگاه به 2 سال زندان محکوم شده و از بیماری قلبی رنج می برد.




-------------------------------------------------------

یک زندانی سیاسی بدون حضور در دادگاه به زندان محکوم شد

یکی زندانی سیاسی بدون اطلاع و حضور در دادگاه به حکم سنگین و غیر انسانی محکوم شد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی یدالله رحمانی بدون اطلاع از تشکیل دادگاه و حق حضور در آن و برخورداری از حق دفاع و وکیل به حکم سنکین و غیر انسانی 1 سال زندان و جریمه 300 هزار تومان محکوم و به زندان جوبین قزوین منتقل شد.
آقای یدالله رحمانی 60 ساله بدلیل دیداری که 6 سال پیش با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق داشته است در دادگاه انقلاب قزوین به 1 سال زندان و مبلغ 300 هزار تومان جریمه محکوم شد.آقای رحمانی بدون اینکه به دادگاه انقلاب قزوین فرا خوانده شود و از حق دفاع و وکیل برخوردار باشد بصورت غیابی محاکمه شده است.
اتهامی که دادگاه انقلاب قزوین به او نسبت داده است خروج غیر قانونی از مرز عنوان شده است این در حالی است که او دارای پاسپورت معتبر بوده . هنگامی که برای دیدار با فرزندش عازم قرارگاه اشرف در عراق شده بود با پاسپورت معتبر و ویزای عراق و بصورت قانونی از ایران خارج شده بود و بعد از دیدار با فرزندش مجددا به ایران بازگشته است.
در حالی که طبق قوانین موجود اگر هم کسی غیر قانونی از مرز خارج شود محکومیت او فقط 50 هزار تومان جریمه نقدی می باشد
آقای رحمانی 16 اسفند ماه احظاریه ای از اجرای احکام دادگاه انقلاب قزوین دریافت نمود که در آن قید شده بودکه باید خود را به زندان جوبین قزوین معرفی کند. هنگامی که به اجرای احکام مراجعه کرد و اعلام کرد که من به هیچ دادگاهی فرا نخوانده نشده ام و در جایی محاکمه نشده ام پس چگونه می شود حکمی علیه من صادر شود. آنها بدون توجه به اعتراض وی ، او را دستگیر و به زندان جوبین قزوین منتقل کردند.
آقای یدالله رحمانی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و از سال 1361 تا سال 1363 بدلیل هوادری از سازمان مجاهدین خلق در زندان جوبین قزوین تحت شکنجه های وحشیانه بسر برد و در اثر این شکنجه ها مهره های کمر او دچار آسیب شدید شد. او همچنان از ناراحتی مهره های کمرش رنج می برد و براحتی قادر به راه رفتن نیست.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محاکمه غیابی که حق برخورداری از دفاع و داشتن وکیل را محروم می کند و صدور احکام سنگین و غیر انسانی که بر خلاف قوانین آنها می باشد را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سازمان یافته و سیستماتیک در ایران است.

28 اسفند 1388 برابر با 19 مارس 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر





-------------------------------------------------------

انتشار اسامی بازداشت شدگان سال 1388

فعالان حقوق بشر در ایران

با توجه به گستردگی نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در سال 1388 ، رقم بازداشت شدگان توسط نهادهای امنیتی حکومت که اکثر آنان در وقایع پس از انتخابات در ایران (خردادماه) در اعتراضات خیابانی بازداشت شده اند ، تعداد بی سابقه 18 هزار تن ارزیابی می شود.
علیرؼم محدودیت همیشگی مدافعان حقوق بشر و دیده بانان جامعه مدنی در ایران که خاصه پس از انتخابات دوره دهم در ایران تشدید شده است، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تلاش نمود تا هویت بازداشت شدگان امنیتی در ایران را مستند و جمع آوری نماید که این مهم تحت عنوان "اسامی بازداشت شدگان 1388 " که هویت 2560 تن از قربانیان نقض حقوق بشر در ایران است را منتشر می نماید.
این لیست تنها افرادی را در برمیگرد که در طول یکسال اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده ا ند و هویت آنان احراز شده است، زندانیان، محکومان و امثالهم در لیستی جدا ارائه خواهد شد.

http://hra-iran.org




-------------------------------------------------------

یکی از نزدیکان رفسنجانی بازداشت و روانه اوین شد

سایت کلمه: با شکایت مدعی العموم و با قطعی شدن حکم حسین مرعشی در دادگاه تجدید نظر، وی برای اجرای حکم یک ساله زندان، ساعاتی پیش بازداشت و روانه اوین شد.

حسین مرعشی رئیس سازمان میزاث فرهنگی و گردشگری در دولت دوم خاتمی بود و به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی شناخته می شود.

شبکه ایران، درباره بازداشت وی نوشت:« با قطعی شدن حکم حسین مرعشی در دادگاه تجدید نظر، وی برای اجرای حکم یک ساله زندان، ساعاتی پیش بازداشت و روانه زندان شد.

رای دادگاه در ادامه می آید:

در خصوص اعتراض و تجدید نظر خواهی آقای سید حسین مرعشی با وکالت آقای بهمن کشاورز و مهرداد قربانی سرابی از دادنامه شماره ۱۲۶ مورخ ۱۲/۱۰/۸۸ صادره از ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و به تجویز ماده ۱۹ این قانون به تحمل یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکومیت یافته است. که با توجه به تشریح جزئیات اتهام در دادنامه بدوی ضرورتی بر ذکر مجدد آن در این مرحله ندارد. با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدید نظرخواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مطابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید ارائه نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است. لکن مستنبط از ماده ۱۹ق.م.ا محرومیت از حقوق اجتماعی مقید به مدت است، لذا باستناد ماده ۲۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری طی تصحیح دادنامه بدوی از این حیث با تعیین شش سال محرومیت از موارد مذکور، النهایه دادگاه مستندا به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مار الذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را با اصلاح بعمل آمده تایید می نماید. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همین قانون قطعی است.»





-------------------------------------------------------

فایننشال تایمز: هنوز بر سر تحریم تهران اختلاف وجود دارد

روزنامه فایننشال تایمز لندن با اشاره به ادامه مخالفتهای چین با تحریم ایران نوشت ، اختلاف درمورد ایران مانعی برای اعمال تحریم های تازه علیه تهران است.

این روزنامه در شماره روز جمعه خود نوشت‌ ، با وجود تلاش دولت های غربی برای دستیابی به اجماع برای اعمال چهارمین دور تحریم ها علیه ایران ، چین و دیگر اعضای شورای امنیت اصرار دارند که هنوز برای استفاده از اهرم تحریم ، زود است.

براساس این گزارش ، کشورهای غربی امیدوار بودند بتوانند در آغاز سال جدید ، تحریم های تازه و شدیدی را به تصویب برسانند اما اکنون اذعان می کنند احتمال تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت برای اعمال این تحریمها تا پیش از ماه ژوئن کم است.

روزنامه فایننشال تایمز لندن ادامه داد ، موضع چین این است که هنوز فرصت مصالحه با ایران وجود دارد و شاید تبادل سوخت بتواند اقدامی در جهت اعتمادسازی در این راستا باشد اما غرب همچنان بدبین است .

براساس این گزارش ، از زمانی که چین در ماه ژانویه اعلام کرد ، که باید زمان بیشتری برای دیپلماسی در نظر گرفت ، شش کشور مذاکرات رو در رو انجام نداده اند.

روزنامه فایننشال تایمز لندن تصریح کرد ، عدم موفقیت در دستیابی به اجماع موجب تضعیف موقعیت گروه 1 + 5 خواهد شد.

چین می گوید اگر تحریم ها موثر نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ غرب می گوید گزینه دیگر چیست؟

دیپلماتهای غربی اذعان می کنند که هر قطعنامه ای که شامل اقداماتی محدود باشد و چند ماه دیرتر، آن هم نه به اتفاق آراء، در شورای امنیت تصویب شود، می تواند بیش از آنکه مفید باشد، مضر باشد.

روزنامه فاینشنال تایمز نوشت ، چین که می تواند هر قطعنامه ای را وتو کند، تنها مخالف این قطعنامه نیست ، برخی از اعضای غیر دائم شورای امنیت، از جمله برزیل، ترکیه و لبنان نیز با اعمال تحریمهای بیشتر مخالفند.

یکی از دیپلماتهای سابق انگلیس می گوید جلب حمایت شورای امنیت در بهترین زمان مناسب برای اعمال تحریم بسیار مشکل است.

فایننشال تایمز افزود، اما آمریکا مصمم است تحریمهای خود را اعمال و شرکتهای خارجی را از معامله با ایران منع کند.





-------------------------------------------------------

امام جمعه رژیم در تهران: سال 88 سالی تلخ بود

آخوند احمد خاتمی امام جمعه رژیم در تهران امروز گفت، سال 88 سالی تلخ بود. حوادث بعد از انتخابات تلخ و پیچیده بود. جهان استکبار خیلی امید داشت که مردم را با خود همراه کند، اما مردم با حماسه 9 دی و 22 بهمن، به آنان تودهنی زدند و گفتند: ما دست بردار نظام و ولایت نیستیم.

وی گفت، بی دلیل نیست که رئیس جمهور منفور آمریکا بعد از 22 بهمن، دوباره جمهوری اسلامی را تهدید کرد و وزیر امورخارجه انگلیس نیز مایوسانه و از سر استیصال به چین رفت تا آن کشور را برای فشار به نظام همراه کند. وزیر امورخارجه بدبخت یکی از کشورهای شیخ نشین منطقه هم با کمال وقاحت می گوید هرگونه تحریمی که علیه جمهوری اسلامی قرار داده شود از آن استقبال می کنیم که نشان از استیصال و درماندگی آنهاست.




-------------------------------------------------------

تمدید قرار بازداشت و جلوگیری از ملاقات فعالین دربند با خانواده

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

جلوگیری از ملاقات درسا سبحانی با خانواده‌اش

در حالی که حدود ۱۵ روز از بازداشت درسا سبحانی می‌گذرد خانواده وی در آستانه‌ی عید نوروز از ملاقات با او محروم هستند.

مراجعه‌ی وکیل وی به مراجع قضایی نیز بی‌نتیجه بوده و مسئولان اجازه ملاقات با درسا را به وکیلش نمی‌دهند.

گفتنی است در روزهای گذشته خانواده سبحانی با نوشتن چندین نامه به دادستان تهران، کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون امنیت ملی قوه قضائیه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ی فرزند خود شدند. این در حالی است که هوز علت بازداشت درسا سبحانی مشخص نیست.

همچنین مسئولان دادگاه انقلاب از ثبت نامه خانواده سبحانی خطاب به رییس قوه قضائیه خودداری کرده و اظهار داشتند تلاش‌های آنان بی‌نتیجه است.

درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل تحصیل، روز ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شد. شام‌گاه ۱۱ اسفند نیز منزل پدری وی توسط نیروهای امنیتی تفتیش گردید و در ۱۳ اسفند پدرش جهت تحویل‌دادن درسا به نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم و بازجویی قرار گرفت.






-------------------------------------------------------

تمدید قرار بازداشت کوهیار گودرزی به مدت دو ماه

مادر کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، پس از آخرین ملاقات با فرزندش از تمدید قرار بازداشت وی به مدت دوماه خبر داد.

گزارش‌ها حاکی از ادامه فشار بر کوهیار گودرزی جهت اخذ مشخصات کاربری ایمیل شخصی وی و وب‌سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر است. بر اساس اصل ۳۸ قانون اساسی «هر گونه شکنجه برای گرفتن اقرار یا کسب اطلاع ممنوع است، اجبار شخص به شهادت اقرار یا سوگند مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود.»

این درحالی است که نزدیک به ۹۰ روز از بازداشت کوهیار گودرزی می‌گذرد و تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در روزهای اخیر آزاد شده‌اند یا به مرخصی آمده‌اند.

کوهیار گودرزی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در ۲۹ آذرماه به همراه شیوا نظرآهاری و سعید حائری بازداشت شد. وی همچنین در آبان‌ماه با فشار نیروهای امنیتی از دانشگاه صنعتی شریف اخراج شد.




-------------------------------------------------------

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه جدول زمانی تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه امروز در پایان نشست خود علاوه بر دعوت از اسرائیل برای تعلیق شهرک سازی، مهلت بیست و چهار ماهه ای را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تعیین کرد تا در این مدت درباره راه حل نهایی به توافق برسند.

کمیته چهار جانبه با تعیین جدول زمانی مشخص، به دنبال وادار کردن دو طرف برای پذیرفتن صلح است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به نقل از کمیته چهارجانبه اعلام کرد که گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطینیان باید به حل اختلافات ظرف بیست و چهار ماه منجر شود.

در بیانیه کمیته چهارجانبه بر پایبندی به تشکیل کشور فلسطین تاکید شده است.

کمیته چهارجانبه از آمریکا، اتحادیه اروپا،‌ روسیه و سازمان ملل متحد تشکیل شده است.





-------------------------------------------------------

امام جمعه: زنان بدحجاب به نظام دهن کجی می کنند

ایلنا: خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: مراجع، علما، خانواده شهدا و متدين از اين همه هنجارشكني كه برخي در رابطه با حجاب دارند ناراحتند
حجت الاسلام سيد احمد خاتمي با بيان اينكه قصد دارم به يك وظيفه ديني اشاره كنم و آن را متذكر شوم از وضعيت حجاب در كشور انتقاد كرد و گفت: متاسفانه امروز حجاب دركشور ما وضعيت مناسبي ندارد ،در حالي كه حجاب يكي از مسلمات دين بوده و بيش از 10 ايه قران به بيان مساله حجاب پرداخته است.
وي با بيان اينكه برخي مي‌گويند حجاب يك مساله شخصي است، اظهار داشت: حجاب در خانه يك مساله شخصي است به نحوي كه هرگونه مي‌خواهيد بگرديد، اما وقتي خانه بيرون مي‌آييد ديگر مساله فردي نيست‌.
اين استاد خارج فقه حوزه افزود: چنانچه كشور خود را با ساير كشورها مقايسه كنيم درست است كه كشور ما يكي از پوشيده‌ترين كشورهاست، اما نبايد با اين معيار مقايسه كرد زيرا بايد دانست كه ما يك كشور اسلامي داريم و بيش از 300 هزار شهيد داده ايم تا اسلام حاكم شود.
وي با تاكيد بر ضرورت كار فرهنگي در اين زمينه اظهارداشت: خداوند مي‌پسندد كه صداوسيما ، مطبوعات و حوزه هاي علميه ما در اين خصوص كارشان را انجام دهند و مسوولين نيز قوانين را اجرا كنند.
خاتمي با اشاره به مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي در اين راستا گفت: آن مصوبه وظيفه همه نهادها را در قبال حجاب مشخص كرده است و حرف ما اين است كه اين قانون را اجرا كنيد ،چرا اين قانون با آن همه خوبي‌ها معطل مانده است.
وي با بيان اينكه البته اكثريت بانوان ما حجاب را رعايت مي‌كنند و تنها اقليتي حجاب را رعايت نمي‌كنند، افزود: اين اقليت گاه در بدنه اداري كشور هستند از هر سه قوه انتظار مي‌رود كه مسوولين حجاب را ابتدا از خود و حقوق بگيران خود شروع كنند تا حداقل‌كساني كه نان اين نظام را مي خورند به نظام دهن‌كجي نكند.





-------------------------------------------------------

لاروف: رژیم تهران شانس گفتگو را دارد از دست می دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که رژیم تهران در حال از دست دادن شانس خود برای گفتگو با جامعه بین المللی بر سر برنامه هسته ایش است.

گزارش رادیو فرانسه: سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه امروز در مسکو گفت که ایران دارد اقبال گفتگو با جامعۀ جهانی را از دست می دهد و مجازات های هدفدار علیه این کشور عاقبت "اجتناب ناپذیر" خواهند شد.
سرگئی لاوروف که این سخنان را در پایان ملاقات خود با هیلاری کلینتون وزیر خارجۀ آمریکا و دیمتری مدودوف رئیس جمهوری روسیه ایراد می کرد، صریحاً گفت : "ما فکر می کنیم که دولت ایران شانس گفتگوی مشخص، متقابل و مساعد بر پایۀ پیشنهادات ارایه شده را دارد از دست می دهد."
وزیر خارجۀ روسیه تکرار کرد که کشورش دیگر با اصل اعمال مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی مخالف نیست که از سوی کشورهای غربی متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است.
سرگئی لاوروف تصریح کرد : همانطور که رئیس جمهوری روسیه دیمتری مدودوف گفته است مجازات ها کارآ نیستند، اما، می توان به وضعیتی رسید که در آن اعمال مجازات ها امری اجتناب ناپذیر می شود و ما این را منتفی نمی دانیم که چنین وضعیتی در مورد ایران روی دهد.
وزیر خارجۀ روسیه در ادامه تأکید کرد : مجازات ها علیه ایران باید هوشمندانه، غیرفلج کننده و بدون تاثیر منفی بر مردم باشند.
از دیروز پنجشنبه وزیر خارجۀ آمریکا هیلاری کلینتون برای انجام یک سفر دو روزه وارد مسکو شد تا موافقت روسیه را با تشدید مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران به دست آورد. همزمان با این سفر رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما خواستار "مجازات های تهاجمی" علیه دولت ایران شده و گفته بود که برای منزوی کردن تهران موافقت بین المللی را به دست آورده است.





-------------------------------------------------------

ادامه بازداشت محبوبه کرمی بدون تفهیم اتهام

پس از 18 روز از بازداشت محبوبه کرمی، از اعضای کمپین یک میلیون امضاء، وی همچنان بدون تفهیم اتهام در اوین به سر می برد. کرمی، شب گذشته پس از 11 روز در تماس تلفنی با برادر خود اعلام کرده است که هنوز نمی داند چه اتهامی دارد.

محسن کرمی در این رابطه می گوید که تا کنون تلاش های او در پیگیری وضعیت محبوبه بی نتیجه مانده است. وی می گوید که دادسرای انقلاب در پاسخ به او گفته اند که هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند و احتمال می دهند که پرونده در دادسرای واقع در زندان اوین باشد. وی می گوید که این دادسرا در داخل زندان است و خانواده ها به آن دسترسی ندارند.

محسن کرمی، با توجه به رسیدن ایام نوروز و تعطیلی های پیوسته با آن، از آزادی محبوبه در این روزها ناامید است و می گوید: «شایسته نیست که محبوبه را بدون اتهام مشخص و بدون آن که کاری کرده باشد بازداشت کنند و بدون تفهیم اتهام به بازداشت او در چنین شرایطی ادامه دهند.»

چنانچه بازداشت محبوبه کرمی در ایام نوروز ادامه یابد، دومین سالی خواهد بود که او نوروز را در زندان به سر می برد. وی بارگذشته، 6 فروردین 1388 به همراه 11 تن از اعضای کمپین و مادران صلح که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از 13 روز آزاد شد.

محبوبه کرمی، 11 اسفند ماه پس از تفتیش منزلش و ضبط وسایل وی و برادرش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. به گفته برادر وی، محبوبه در سال گذشته فعالیتی نداشته و تمام وقت خود را به پرستاری از پدرش گذرانده است. محبوبه کرمی پیش از این نیز پنج بار بازداشت شده بود. در همه پرونده های وی، حکم تبرئه صادر شده است.






-------------------------------------------------------

اتحادیه اروپا خواهان توقف فوری سانسور اینترنتی و پخش پارازیت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز رژیم تهران را به توقف فوری سانسور اینترنتی و پخش پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای فراخواند و هشدار داد که در این زمینه آماده اقدام علیه جمهوری اسلامی است.

گزارش رادیو فرانسه: وزرای امور خارجۀ اتحادیۀ اروپا با تصویب متنی اعلام کرده اند که حاضرند برای پایان دادن به پخش پارازیت از سوی دولت ایران روی برنامه های رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان خارجی علیه جمهوری اسلامی دست به اقدام بزنند.

اتحادیۀ اروپا در مصوبۀ خود از حکومت تهران خواسته است که فوراً به اقدامات خود در زمینۀ پخش پارازیت به روی برنامه های که از خارج از طریق ماهواره پخش می شوند و همچنین سانسور اینترنت در داخل کشور خاتمه دهد.

اتحادیۀ اروپا در این بیانیه بر عزم خود برای پایان دادن به این وضعیت که غیرقابل قبول توصیف کرده تأکید نموده و نسبت به تلاش های حکومت تهران به منظور محروم کردن ایرانیان از اطلاعات مستقل و آزاد چه از طریق اینترنت و چه از راه رسانه های دیداری و شنیداری که به وسیلۀ ماهواره پخش می شوند ابراز نگرانی نموده است.

پخش منظم پارازیت از سوی حکومت تهران به روی برنامه های رسانه های رادیویی و تلویزیونی ابعاد بی سابقه ای یافته و به گفتۀ اتحادیه اروپا شامل هفتاد رسانه رادیویی و تلویزیونی می شود.

بیانیه اتحادیه اروپا تلویحاً به ممنوعیت صدور لوازم فنی به ایران نیز اشاره کرده که به وسیله شان حکومت اسلامی ایران به سانسور مخالفان مبادرت می ورزد.






-------------------------------------------------------

تداوم بازداشت یک شهروند ارمنی مسیحی در زندان اوین

شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان: روز شنبه ۲ اسفند ماه ۱۳۸۸ برابر با ( ۲۰ فوریه ۲۰۱۰ ) ماموران امنیتی لباس شخصی ، "واهیك آبرامیان" ( ۴۴ ساله) از شهروندان ارمنی مسیحی ساكن تهران را كه برای دیدار دوستش كه بتازگی از سفر خارج بازگشته بود پس از ملاقات با ایشان به هنگام ترك خانه، وی توسط چند تن از ماموران امنیتی بازداشت شد .
نحوه بازداشت و دستگیری ایشان بسیار عجیب و پر ابهام گزارش شده است . این گزارش می افزاید، ماموران امنیتی لباس شخصی كه ۳ نفر سوار بر یك خودرو پژو سبز رنگ بودند وی را پس از دیدار و ترك خانه دوستش در خیابان به طرز عجیبی بازداشت نمودند.
چیزی كه در هنگام دستگیری این شهروند ارمنی مسیحی بسیار عجیب بنظر می رسد این است كه ماموران در هنگام دستگیری این فرد از تمام رویداد و نحوه بازداشت وی در خیابان فیلمبرداری می كردند و ماموران حكمی را بهمراه داشتند كه اجازه تیراندازی به آنها در صورت مقاومت متهم داده است!. ماموران پس از بازرسی بدنی كیف همراه و كلیه مدارك ایشان را نیز ضبط نمودند .
به گزارش FCNN، همسر و خانواده واهیك آبرامیان" نیز كه از شهروندان ارمنی كشور می باشند از این پیش آمد ناگهانی بسیار شوكه شده اند و حاضر به گفتگو در این زمینه نمی باشند. خانواده و دوستان آقای آبرامیان با شناخت از شخصیت روحانی و انساندوست و پایند قانون نامبرده جملگی یقین دارند كه ایشان جرمی مرتكب نشده و امیدوارند كه این سوءتفاهمات به زودی رفع و زمینه برای آزادی او فراهم گردد .
لازم به ذكر است بررسی به عمل آمده نشان میدهد كه " واهیك آبرامیان" تابعیت دوگانه كشورهای ایران و هلند را دارد ولی بنا بدلایلی خانوادگی تمایل داشته اند كه همچنان در وطن خود ایران زندگی كنند .
بنابرگزارش دریافتی از سوی شبكه خبرمسیحیان فارسی زبان، سوالات و ابهام بسیاری در نحوه دستگیری ایشان وجود دارد و كسی به درستی نمیداند كه این شهروند مسیحی ارمنی ایران چرا به این شیوه نامتعارف كه معمولا برای متهمان امنیتی و سیاسی مورد استفاده قرار میگیرد بازداشت شده است !؟. چه مرجعی و به چه منظور حكم تیر برای این شهروند عادی مسیحی صادر كرده است !؟ و ایشان چه جرمی مرتكب شده است كه باید اینچنین برخوردی صورت بگیرد ؟ به نظر میرسد برای یافتن اطلاعات بیشتر در این زمینه باید منتظر اظهارات مسئولان اطلاعاتی و قضائی جمهوری اسلامی ماند.

این گزارش حاكی است ، با توجه به اینكه پس از گذشت یكماه هنوز دلیل خاصی و یا اتهامی برای دستگیری ایشان از سوی مراجع قضایی اعلام نشده است نامبرده بدون اجازه ملاقات و حق داشتن وكیل همچنان در زندان اوین بسر می برد، بی اطلاعی و بی خبری از وضعیت ایشان باعث موجی از نگرانی در میان مسیحیان و خانواده وی گردیده است.
از عموم هموطنان و به خصوص جامعه مسیحی كشورمان میخواهیم تا برای این هموطن و دیگر زندانیان مسیحی كه برطبق گزارشات دریافتی در طی روزها و هفته های گذشته در شهرهای مختلف كشور بازداشت شده اند در دعا و روزه باشند به این امید كه شرایط آزادی ایشان فراهم گردد تا شاید جشن عید نوروز باستانی را در كنار خانواده خود همسر و فرزندانشان با شادمانی برگزار نمایند.