lundi 31 mai 2010

انتقال دکتر لطیف حسنی به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز

کوردستان میدیا: دکتر لطیف حسنی فعال مدنی آذربایجانی که ظهر روز دوشنبه ۳ خرداد ۸۹ در منزل پدری خود در شهر کرج دستگیر شده بود طی تماسی تلفنی با خانواده خبر از انتقال خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز داد.
به گزارش ساوالان سسی، این فعال آذربایجانی به خانواده خود گفته است که پس از یک شب بازداشت در اداره اطلاعات کرج روز سه شنبه از طریق مسیر هوایی به تبریز و اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است.
دکتر لطیف حسنی دانش آموخته دکترای حقوق بین الملل و مدرس موسسات آموزش عالی و دبیرستانهای کرج میباشد که در سالهای اخیر بارها به اداره اطلاعات کرج و تهران فراخوانده شده و مورد بازجویی قرارگرفته است.
این فعال مدنی آذربایجانی در آخرین دوره انتخابات شورای شهر در شهر کرج اعلام کاندیداتوری کرده بود اما شورای نگهبان صلاحیت وی را رد نمود.

--------------------------------------------------------------------------

بازداشت اکبر آزاد نویسنده و ژورنالیست آذربایجانی در تهران

کوردستان میدیا: اکبر آزاد نویسنده آذربایجانی و عضو هیات تحریریه ماهنامه‏های وارلیق و پارپاق روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۸۹ در منزل شخصی‏اش در تهران بازداشت شده است.
به گزارش ساوالان‏سسی، ماموران امنیتی ظهر روز سه‏شنبه ۴ خرداد ۸۹ با مراجعه به منزل اکبر آزاد در محله کیانشهر تهران این فعال مدنی آذربایجانی را بازداشت و اقدام به تفتیش منزل و تهدید خانواده وی نمودند و کامپیوتر، کتابها و سایر وسایل شخصی وی را با خود بردند.
خانواده این نویسنده آذربایجانی در روزهای گذشته جهت اطلاع از علت دستگیری و اتهامات او به دادسرای امنیت تهران مراجعه کرده‏اند اما مسئولین قضایی با ممانعت از ورود خانواده به دادسرای امنیت از قبول مسئولیت بازداشت آزاد امتناع می‏کنند. این نویسنده آذربایجانی از زمان بازداشت تا کنون تماسی با منزل نداشته و این امر موجب نگرانی خانواده از وضعیت سلامتی جسمی وی شده است.
اکبر آزاد عضو هیئت مؤسس کانون زبان و فرهنگ(دیل و مدنیت اوجاغی) و از نویسندگان نشریات وارلیق و یارپاق است. وی در سالهای اخیر بارها بازداشت و به احکام حبس محکوم گردیده است.
سازمان عفو بین‏الملل و سازمان گزارشگران بدون مرز در سالهای گذشته با صدور اطلاعیه‏هایی بازداشت و فشار بر این روزنامه‏نگار و نویسنده آذربایجانی را محکوم و خواهان آزادی وی شده بودند.

--------------------------------------------------------------------------

برگزاری جلسه دادگاه شش فعال فرهنگی و دانشجویی آذربایجانی در تبریز

کوردستان میدیا: جلسه رسیدگی به اتهامات هادی مرتضی سیلاب مدیر مسئول نشریه دانشجویی"دان اولدوزو" دانشگاه صنعتی اصفهان، علی حسین تهمتن استاد موسیقی آذربایجانی و ابراهیم فرجطزاده، رضا ابری، ابراهیم آسمانی و محمد رضا یوسفی از فعالین مدنی آذربایجانی روز چهارشنبه ۵ خرداد ۸۹ در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.
به گزارش ساوالان‏سسی، جلسه رسیدگی به اتهامات هادی مرتضی سیلاب مدیر مسئول نشریه دانشجویی"دان اولدوزو" دانشگاه صنعتی اصفهان، علی حسین تهمتن استاد موسیقی آذربایجانی و ابراهیم فرج زاده، رضا ابری، ابراهیم آسمانی و محمد رضا یوسفی از فعالین مدنی آذربایجانی روز چهارشنبه ۵ خرداد ۸۹ در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.
این افراد ۸ دی ۸۸ و پس از شرکت در مراسم تشییع جنازه چنگیز بخت‏آور از فعالین مدنی آذربایجانی در قبرستان مارالان تبریز بازداشت و پس از تحمل ۵۲، ۷۶و ۲۰ روز بازداشت موقت به قید وثیقه‏های ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بودند.
اتهام این فعالین اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم تشییع جناره چنگیز بخت‏آور فعال مدنی آذربایجانی عنوان شده است و رضا ابری علاوه از این اتهامات به تشکیل و اداره گروه پان ترکیستی از طریق عضویت در سایت کلوب نیز متهم شده است.
دادگاه این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده و نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز وکالت مرتضی سیلاب، تهمتن، فرج زاده، ابری و آسمانی را بر عهده داشته است.
این افراد در مدت بازداشت از حق ملاقات با وکیل محروم بوده‏اند و عده ای از آنها در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‏اند.

--------------------------------------------------------------------------

گزارش هفتگی نقض حقوق بشر در کردستان ايران -٢٠ ماه مي تا ٢٧ ماه مي ٢٠١٠

sassan-amjadi.jpgساسان امجدی
samjadi@gmail.comThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

1389.03.01 لغایت 1389.03.07


مفقود شدن یک زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، اعتصاب غذای نامحدود یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام دیگر و یک فعال حقوق بشر، تشدید احتمال اجرای احکام اعدام زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام، اعمال فشار بر فعالان سیاسی دربند، تداوم کشتار کاسبکاران کرد، عدم تحویل پیکر اعدام شدگان ١٩ اردیبهشت ماه و ادامه بازداشت فعالان مدنی در پی اعتراض به این اعدامها بخشی از موارد صریح نقض حقوق بشر طی هفته گذشته در کردستان است که در این گزارش به آنها اشاره شده است.


وضعیت وخیم زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام: مفقود شدن، اعتصاب غذای نامحدود و خطر اجرای احکام آنها

سرنوشت زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
علیرغم گذشت بیش از سه ماه از انتقال "محمد عزیز زاده" به مکانی نامعلوم از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات و بی اطلاعی محض از سرنوشت وی، مسئولان مربوطه ادعا می کنند که آقای محمد زاده چند ماه پیش آزاد شده است.
این در حالی است که خانواده این فعال کرد محکوم به اعدام هیچ اطلاعی از وضعیت نامبرده ندارند و این رویه نگران کننده را مششکوک می دانند، تا جایی که پنهان کاری مسئولان مربوطه باعث تقویت احتمال کشته شدن این زندانی سیاسی را به دنبال داشته است.[1]

"حبیب الله گلپری پور" دیگر زندانی سیاسی محکوم به اعدام از روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت ماه و محی الدین آزادی فعال حقوق بشر دربند، از تاریخ ٢٩ اردیبهشت ماه در اعتصاب غذای کامل به سر می برند.
حبیب الله گلپری پور شهروند کرد اهل سنندج که به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم گردیده در اعتراض به صدور این حکم و همچنین محدودیت های اعمال شده و شرایط نامناسب زندان مهاباد در اعتصاب غدای نامحدود به سر می برد.
در همین خصوص قاضی پرونده نامبرده را تهدید نموده که در صورت ادامه اعتصاب به زودی حکم اعدام وی اجرا خوهد شد، اما آقای گلپری پور هم چنان به اعتصاب خود ادامه داده و هم اینک در وضعیت جسمانی وخیمی به سر می برد.[2]

از سوی دیگر" محی الدین آزادی" فعال مدنی و حقوق بشر که از بیماری های جسمانی حادی رنج می برد در اعتراض به عدم درمان و رسیدگی های لازم از روز چهارشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غدا زده است.[3]

"سید سامی حسینی" یکی دیگر از فعالان سیاسی محکوم به اعدام است که اخیرا با ارسال نامه ای به خارج از زندان، ضمن شرح بازداشت و شکنجه های اعمال شده بر خود، از دادستان کل استان ارومیه خواسته است، که مقدماتی را فراهم کند تا قبل از اجرای حکم اعدام، اجزای سالم بدن خود را به بیماران لاعلاج، اهدا کند. طبق خبرهای رسیده، دادستانی ارومیه نیز با این درخواست موافقت کرده است.
علاوه بر این نامبرده در این نامه خواستار فراهم شدن امکان آخرین ملاقات با خانواده خود قبل از اجرای حکم شده است.[4]

هم اکنون 16 فعال مدنی و سیاسی کرد در دادگاههای جمهوری اسلامی به اعدام محکوم گشته‌اند و در انتظار اجرای احکامشان به سر می برند.
در این میان " زینب جلالیان، حبیب الله لطیفی و شیرکوه معارفی" با توجه به تائید احکام در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور با خطر جدی اجرای حکم در کوتاه مدت روبه‌رو می باشند.


کاسبکاران کرد همچنان قربانی می شوند

در این هفته کاسبکاران کرد در دونقطه مرزی از سوی نیروهای نظامی به رگبار بسته شدند و بر اثر آن دو کاسبکار جان خود را از دست دادند.
شامگاه شنبه اول خرداد ماه عده‌ای از کاسبکاران در‌ منطقه "شیپران" واقع در‌ شهرستان سلماس هدف تیراندازی نیروهای رژیم قرار گرفتند و در نتیجه‌ی این تیراندازی ها یک شهروند دیگر به نام "مسعود لعلی سرخی" اهل روستای "کله‌رش"بالا کشته شد.
همچنین در حریان این یورش ها، بیش از 20 راس از چهارپایان این کاسبکاران با شلیک گلوله تلف شدند.[5]

چهارشنبه 5 خرداد ماه نیز عده‌ای از "کولبران" منطقه ثلاث و باوجانی در کمین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گرفتار شده و بر اثر شلیک مستقیم این نیروها یک کاسبکار کرد به نام "سلیمان میرزایی" فرزند محمد جان خود را از دست داد.[6]


جنازه‌ها را تحویل نمی دهند، معترضان را همچنان بازداشت می کنند

با گذشت حدود سه هفته از اعدام " فرزاد کمانگر، شیرین علم هلو، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان"، پیگیری استرداد پیکر جانباختگان از سوی خانوادهایشان تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.
برخی معتقدند پیکر اعدام شدگان در گورستان موسوم به "کافران" به خاک سپرده شده و بعضی نیز از جمله نزدیکان خانواده فرزاد کمانگر می گویند اجساد همچنان در سردخانه کهریزک نگهداری می سود.[7]

در پی اعتصاب سراسری مردم کردستان در اعتراض به اعدام های 19 اردیبهشت، موج بازداشت ها در این هفته نیز همچنان ادامه داشت.
روز شنبه هفته گذشته " مختار هوشمند" هنرمند و از مسئولان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان مریوان توسط ماموران اداره اطلاعات مریوان بازداشت گردید.
نامبرده در جریان اعتراض های مردم کردستان به اعدام های اخیر از سوی نهادهای امنیتی تهدید به بازداشت شده بود.[8]

در ادامه فشار نهادهای امنیتی بر فعالان مدنی و شهروندان کرد به دلیل شرکت در اعتصاب سراسری 23 اردیبهشت ماه، ماموران اداره عملیات و اطلاعات پلیس امنیت عمومی در شهر سنندج بعدازظهر روز سه شنبه 4 خرداد ماه، "کوروش بخشنده" را به تحرک برای اعتصاب عمومی و بستن مغازه‌ها بازداشت کردند. اما نامبرده با رد این اتهامات روز پنج شنبه آزاد گردید.[9]

در همین راستا یک شهروند دیگراهل سنندج به نام " سوران سعیدی" به اتهام تبلیغ جهت برگزاری این اعتصاب با احضار به ستاد خبری برای ساعات متمادی تحت بازجویی قرار گرفت.[10]

روز سه شنبه 4 خرداد ماه نیز یکی از اهالی شهرستان نوسود به نام "سیامک احمدیان" در ارتباط با اعتصاب مذکور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به ماکن نامعلومی منتقل گرید.[11]

تداوم فشار بر فعالان سیاسی و مدنی دربند

در ادامه اعمال فشار بر زندانیان عقیدتی در کردستان از سوی دستگاههای امنیتی و نظامی و در پی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه، قرار است نه فعال کرد از زندان ارومیه به زندانهای مناطق دورافتاده تبعید شوند. تاکنون اسامی این نه تن مشخص نگردیده است.[12]

" محمد عبداللهی" فرزند اسماعیل که چندی پیش از سوی ماموران وزارت اطلاعات با شلیک گلوله زخمی و سپس بازداشت شده بود، بر اثر اعمال شکنجه های شدید در وضعیت جسمانی خطرناکی به سر می برد.
نهادهای امنیتی خانواده آقای عبداللهی را مورد تهدید قرار داده‌اند و خواهان عدم بازتاب اخبار مربوط به ایشان در رسانه‌ها و افکار عمومی شده‌اند.[13]

همچنین یکی از زندانیان کرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه به نام "حسین میرزایی" ، از لحاظ جسمی در شرایط نامناسبی قرار دارد و مسئولان بهداری زندان نیز امکاناتی جهت درمان وی ارائه نمی دهند.
نامبرده مدت سه ماه در سلول های انفرادی زندان اوین و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشته است، تا جایی که رشته‌های ععصبی وی پاره شده و به بیماری آسم نیز مبتلا شده است.[14]

در این هفته یک زندانی سیاسی دیگر در زندان مهاباد از سوی مسئولين زندان ممنوع الملاقات شده است.
"وهاب فتاحی" که بیش از یک سال است در زندان مهاباد به سر می برد، اهل روستای قم قلعه از توابع شهرستان مهاباد می باشد و در چند رو گذشته از سوی ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.[15]


توقیف نشریه دانشجویی گلاویژ و آزای کاوه کرمانشاهی


نشریه دانشجویی "گلاویژ"، تنها نشریه مستقل دانشجویی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر که توسط دانشجویان کرد این دانشگاه منتشر می شود روز چهارشنبه ۵ خرداد ماه برای سومین بار طی هشت ماه گذشته توقیف شد.[16]

"کاوه کرمانشاهی" فعال حقوق بشر کرد روز یک شنبه دوم خرداد ماه، پس از گذشت 100 روز از تاریخ بازداشت با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد.
نامبرده مدت 80 روز از بازداشتش را در سلول انفردای بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه سپری کرده بود.[17]


منابع:

[13]،[12]،[11]،[4]: پایگاه اطلاع رسانی نوروز تی وی
[17]،[8]،[2]: کردیش پرسپکتیو
[10]،[9]: آژانس سنه نیوز
[1]: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
[3]: خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان
[5]: کردستان میدیا
[6]: پایگاه اطلاع رسانی حزب "سه‌ربه‌ستی"
[7]: رهانا
[14]: هرانا
[15]: آژانس مکریان
[16]: سایت کلمه

source:http://www.facebook.com/sudiyo2002#!/notes/sasan-amjadi/atsab-ta-mrg-gzarsh-hftgy-nqd-hqwq-bshr-dr-krdstan/402439668907

--------------------------------------------------------------------------

شمار دانشجویان تعلیقی دانشگاه بهشتی به چهل تن رسید

دانشجونیوز: تاکنون بیش از 40 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران، در پی اعتراض به حضور ناگهانی و مخفیانه محمود احمدی‌نژاد در این دانشگاه، با احکام سنگین و گسترده کمیته انضباطی در فصل امتحانات روبرو شدند.

کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی در اقدامی بی سابقه، برای تعداد بسیاری از دانشجویان این دانشگاه احکام سنگینی از دو ترم تعلیق تا اخراج و انفصال از تحصیل صادر کرد. این در حالی است که این احکام در مدت زمانی اندک، بدون طی شدن روند مرسوم اداری و احضار کتبی دانشجویان برای تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات، و به صورت غیابی صادر شده است. پیش از در منابع خبری تعداد 15 حکم اعلام شده بود، که با تسلیم تعدادی بیشتری از احکام این تعداد به بیش از 40 حکم افزایش یافت و پیش بینی می شود که احتمالاً این تعداد افزایش یابد.

این محکومیت های انضباطی دانشجویان در واکنش به اعتراض سه هفته پیش دانشجویان نسبت به حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی محمود احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی، صادر شده است. تعداد و نوع احکام صادره، در تاریخ این دانشگاه بی سابقه بوده است به طوری که طی این احکام، بنا به اطلاعات واصله، حداقل 42 نفر از دانشجویان این دانشگاه با احکام سنگینی با حداقل دو ترم تعلیق از تحصیل و تعدادی نیز به اجرای بند 16 که شامل اخراج و انفصال از تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد، محکوم شده‌اند. آنان طبق این احکام از تسهیلات رفاهی دانشجویی نیز محروم شده اند.

دانشجویان این دانشگاه با استناد به برخی از اظهارات مسئولین انضباطی این دانشگاه، بر این تصورند که دستور و تأکیدات مقامات بالاتر بیرون از دانشگاه، مبنی بر برخورد شدید و سریع با دانشجویانی که نسبت به رئیس دولت اعتراض کرده‌اند، باعث شده تا دانشگاه مبادرت به صدور چنین احکام سنگینی بورزد. این در حالی است که اکثر احکام به صورت غیابی و بدون احضار به حراست یا کمیته انضباطی در روندی سریع صادر شده است.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پیش از این در صبح روز 20 اردیبهشت ماه در واکنش به حضور ناگهانی و بدون اطلاع محمود احمدی نژاد، با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را به این حضور ناگهانی و مخفیانه رئیس دولت دهم و همچنین جو امنیتی دانشگاه ابراز کردند که به برخورد با نیروهای بسیج و حراست روبرو شدند. این تجمع درگیری های پراکنده ای را نیز در پی داشت که منجر به زخمی شدن چند نفر از دانشجویان معترض شد.

در این مراسم محمود احمدی نژاد، کامران دانشجو، وزیر علوم، وحیدی دستجردی وزیر بهداشت، پرویز داودی معاون اول سابق احمدی نژاد و بسیاری از مسئولین بلند پایه دولت حضور داشتند.

پیش از این نیز در پی اعتراضات و تجمعات دانشجویی 16 آذر 88 و روزهای بعد از آن، بیش از سیصد نفر از دانشجویان به حراست و کمیته انضباطی احضار و تعدادی نیز بدون حکم انضباطی از خوابگاه اخراج و با محدودیت هایی روبرو شده بودند.

--------------------------------------------------------------------------

مقابله با بدحجابی و جنگ نرم: دور جدید مقابله با زنان

سپیده لرستانی
10 خرداد 1389

مدرسه فمینیستی: در ماههای اخیر، مجددا پوشش زنان و روابط دختران و پسران ، موجبات نگرانی برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی و البته متعصبین و متشرعین را فراهم آورده و اصرار دارند تا با چسباندن آن به تئوری جنگ نرم و قلمداد نمودن لباس و رفتار زنان به عنوان توطئه بیگانگان ، آن را به مثابه تهدیدی جدی برای موجودیت نظام جلوه دهند .در سایه این توجیه، زن بودن به طور بالقوه، یک خطر به حساب می آید و برای پیشگیری از به فعلیت درآمدن تهدید ،مقابله با آن ضرورت می یابد. از این رو، برای مقابله با این تهدید، هرگونه تعدی به حقوق و آزادی های فردی زنان مشروع شمرده شده و پوشش زنان زیرنام مبهم و مشکوک بدحجابی دستاویزِی برای فشار و خشونت هر چه بیشتر بر زنان می گردد.

همه ما می دانیم ،آنچه که اکنون به عنوان بدحجابی شناخته می شود ،کوشش و در واقع ابتکار زنان و دختران ایرانی برای فرار از سختگیری سی ساله برای تحمیل یک نوع پوشش به زنان است و انتخاب روسری و مانتو رنگی ، واکنشی است آگاهانه به اجبار پوشش سیاه و مقنعه حکومتی. دولت انقلابی در سی سال پیش، با بهره گیری از جو انقلابی و ابهام موجود در فضای سیاسی جامعه به زور مجازات ، حق انتخاب پوشش را از زنان سلب نمود و توانست بی حجابی را از فضای عمومی جامعه ایرانی حذف کند، و با برخورد خشونت آمیز با زنان مخالف حجاب ،آنان را وادار به پذیرش قانون حجاب نماید.

در سالهای بعد، عدول از لباس تعیین شده توسط حاکمیت ، به بدحجابی تعبیر شد و این بار، مسئولان به تکاپو افتادند تا زنان را به فضای سالهای نخست انقلاب بازگردانند. طرح حجاب و عفاف و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از طرحهایی است که برای این منظور بکار گرفته شده اند. برای پیشبرد این طرح ها و به منظور سلب کامل حق آزادی پوشش از زنان این روزها راهکارهای متنوع و مختلفی از سوی شخصیت های سیاسی و مذهبی ارایه می گردد که وجه مشترک همه آنها ، تحدید زنان و برخورد هرچه شدیدتر با آنان است. در میان این راهکارهای ارایه شده آنچه قابل تأمل است کمرنگ شدن جنبه های تشویقی و تبلیغی، و توسل به اعمال زور و رویه های خشن وسختگیرانه برای تغییر پوشش زنان است. یکی نمره را ابزار فشار بر زنان برای رعایت حجاب مناسب می داند و می خواهد گزینش دانشجو بر اساس نوع پوشش او صورت گیرد. دیگری می خواهد اجبارِ حجابِ جدید از ادارات و وزارتخانه ها شروع شود و یکی دیگر بیمارستان و دانشگاه را بهترین آغازگاه طرح حجاب بر می شمارد.

برخی از دانشگاهها دست به کار شده و کمیته های انضباطی، دانشجویان دختر را فراخوانده و مبادرت به صدور احکام تعلیق و محرومیت از تحصیل می نمایند. پلیس موسوم به گشت ارشاد در خط مقدم جبهه جنگ با آزادی پوشش زنان در خیابان ها شده و از زنان به عنوان مانکن های خیابانی یاد می شود.

این طرح تنها به پوشش زنان محدود نمی شود و آنگونه که از اخبار بر می آید ، برخورد همه جانبه ی علیه حقوق زنان در حال شکل گیری است. یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده برای تحمیل پوشش دلخواه حاکمیت به زنان و محدود کردن آزادی های فردی، راهکار شورای فرهنگی اجتماعی زنان است که مقابله با تجردگرایی، مهاجرت بی رویه و توسعه بومی سازی در دانشگاهها را برای ترویج عفاف و حجاب موثر دانسته است. تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و دیگر اماکن تعاملات اجتماعی زنان و مردان، نظارت بر زندگی و مناسبات خصوصی افراد ، نسبت یابی جوانان (دختر و پسر) نیز از دیگر راه های نجات کشور از توطئه جنگ نرم هستند که یکی پس از دیگری به عنوان راهکار پیشنهاد می گردند.

به نظر می رسد مغزهای متفکرِ نگرانِ حجاب و عفاف، قدری در محاسبات خود اشتباه کرده اند. اشتباه بزرگ آنان، نادیده گرفتن تغییرات جامعه و نیز تغییرات صورت گرفته در وضعیت زنان است. آنها گویا چشم خود را بر بسیاری از واقعیت ها بسته اند و نمی خواهند بپذیرند که جامعه سال 89 متفاوت با جامعه سال 59 است و زنان امروز همان زنان سی سال پیش نیستند. امروز چشم جامعه به بسیاری از واقعیات باز شده و آن تب تند انقلاب فروکش کرده است. زنان امروز ، زنان تحصیلکرده و دانشگاه رفته هستند که اندک اندک به حقوق خویش آگاهی یافته و تبعیض جنسیتی را با تمام وجودشان لمس و درک کرده اند. امروز دغدغه زنان ،رسیدن به برابری جنسیتی و برخورداری از حقوقی متناسب با شأن و منزلت انسانی شان است. زن امروز چون و چرا می کند ، به تبعیض هزاران ساله اعتراض دارد و حقوق اش را مطالبه می کند. زن امروز نمی خواهد خود را موجودی وابسته و سربار که نیازمند قیم و سرپرست است بداند. زن امروز ایرانی می خواهد در همه عرصه ها حضوری برابر با مردان داشته باشد هرچند هنوز با خیره سری و سماجت این حقوق از او دریغ می شود و روز به روز موانع بیشتری برای او تراشیده می شود. زن امروز می خواهد آزاد باشد چه در انتخاب پوشش، چه در ازدواج و طلاق و چه در کار و فعالیت های اجتماعی. مخالفان حقوق زنان اگر چشم بگشایند خواهند دید که اندرونی های سنت، فروریخته اند و زنان به دنبال هوای تازه و آزاد و برای استنشاق ارزش های برابری بیرون آمده اند! زنان را نمی توان به پستوی خانه فروکشاند و در پشت حجاب اجباری و مورد پسند مسئولان پنهان کرد. واقعیت را باید پذیرفت زمان به عقب باز نمی گردد.

--------------------------------------------------------------------------

انتقال جمعی از زندانیان رجایی شهر به سلول انفرادی

انتقال جمعی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – تعدادی از زندانیان بند یک زندان رجایی شهر کرج در پی انتشار دو فیلم مستند از شکنجه و تجاوز به زندانیان، به انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی به همراه تعدادی از زندانیان بند یک زندان رجایی شهر و بهرام تصویری یکی از قربانیان تجاوز در این زندان به سلول انفرادی منتقل شدند.

مسئولین زندان در زمان انتقال این زندانیان مدعی شده بودند آنان را برای بررسی و تایید شکنجه ها به پزشکی قانونی خواهند برد اما برخلاف این ادعا تمامی زندانیان به سلولهای انفرادی معروف به سوییت منتقل شدند.

در این رابطه لازم به یادآوریست، زندانی محسن بیک وند پیش از سایرین به سلول انفرادی منتقل شده بود.

شایان ذکر است، افرادی که به سلولها منتقل شده اند در معرض خطر شکنجه با توجه به مشی مدیریتی و قانون گریزی مسولان این زندان قرار دارند ، به خصوص که دستگاه امنیتی با اعزام یک تیم از تهران به این زندان درصدد یافتن چگونگی ضبط و انتقال اسناد به خارج از زندان است.

--------------------------------------------------------------------------

عبادی: دولت آلمان مسئول جان فیلمساز ناپدید شده است

رادیو آلمان: با گذشت یک هفته از ناپدید شدن داریوش شکوف فیلمساز ایرانی مقیم آلمان، پلیس برلین می‌گوید هنوز هیچ ردپایی از او پیدا نشده است. شیرین عبادی نیز، دولت آلمان را مسئول مستقیم جان این هنرمند ایرانی دانست.

داریوش شکوف فیلمساز ایرانی مقیم آلمان، از تاریخ ۲۴ مه، سوم خرداد، ناپدید شده است. این هنرمند مواضعی مخالف جمهوری اسلامی داشت و اولین فیلم سینمایی در مورد وقایع پس از انتخابات ایران را به نام "تاکسی بهشتی‌ها" ساخت.

وی آخرین بار در کلن با دو تن از دوستانش دیدار داشته و به آنان گفته که عازم پاریس است.

داریوش زندی، دوست و همکار آقای شکوف، در مورد ناپدید شدن وی به دویچه وله گفت: «قرار بود آقای شکوف وقتی رسید پاریس، از آنجا به من زنگ بزند. بعد من دیدم چهار پنج روزی هست که زنگ نزده و چون قرار بود ما در پاریس کاری را با همدیگر شروع کنیم و من هم عازم پاریس شوم، با چند تا از دوستان تماس گرفتم و به قول معروف صلاح و مشورت کردیم و آن‌ها هم به من پیشنهاد کردند که من بروم پیش پلیس و اطلاع بدهم که ایشان مفقود شده است. از آن روز به بعد هم من دیگر خبر بیشتری از ایشان ندارم. آخرین باری که ایشان دیده شده، در کلن دیده شده است. یکی از دوستانش ملاقات کوتاهی با ایشان داشته و بعد خانمی که من الان اسمش را نمی‌برم، چون مطمئن نیستم ایشان دوست داشته باشد که اسمش برده شود، ایشان هم او را در کلن دیده و به او هم گفته است که من می‌روم پاریس. ولی وقتی با دوستانی که در پاریس هستند و همین‌طور با همکاران تماس گرفتیم، آن‌ها هیچ کدام خبر نداشتند».

سخنگوی مطبوعاتی پلیس برلین در گفت‌وگو با بخش فارسی دویچه وله گفت که پلیس هنوز نتوانسته هیچ ردی از آقای شکوف پیدا کند.

داریوش شکوف مواضعی تند علیه جمهوری اسلامی دارد. وی پس از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در ایران و در اعتراض به سیاست‌های دولت روسیه در قبال ایران، مدت چهار روز مقابل سفارت روسیه در برلین دست به اعتصاب غذا و تحصن زد. این فیلمساز ایرانی همچنین پنج سال پیش در حمایت از "برقراری آزادی و عدالت" در ایران به مدت ۷ روز در برابر دفتر مرکزی حزب سبزهای آلمان در برلین دست به اعتصاب غذا زد.

شیرین عبادی، حقوقدان، می‌گوید، گم شدن داریوش شکوف او را به یاد قتل‌های زنجیره‌ای مخالفان جمهوری اسلامی در دهه هفتاد شمسی انداخته است: «این ناپدید شدن، من را یاد ناپدید شدن مختاری و پوینده می‌اندازد. این که یک فیلمساز معروف سوار قطار شود و بعد معلوم نشود چه بلایی سرش آمده، این مسئولیت دولت آلمان است. اگر آن‌ها قصد پیدا کردن ربایندگان این فیلمساز مخالف جمهوری اسلامی را داشته باشند، خیلی راحت می‌توانند پیدایش کنند و من از همین‌جا اعلام می‌کنم، مسئولیت گم شدن یک هنرمند ایرانی برعهده‌ی دولت آلمان است».

برنده ایرانی نوبل صلح تاکید می‌کند که قصد متهم کردن هیچ شخص حقیقی یا حقوقی را ندارد، اما به نظر وی دولت آلمان می‌تواند با یک واکنش مناسب جلوی رفتارهای فراقانونی را بگیرد. شیرین عبادی می‌گوید: «بارها گفته‌ایم که اروپایی‌ها به جای این که مانع از ورود و صدور ویزا برای دانشجویان و جوانان ما شوند، بایستی مانع از ورود هیأت‌هایی شوند که از طرف دولت می‌آیند و معلوم نیست که این‌ها برای چه صد تا صد تا وارد اروپا می‌شوند!»


پلیس برلین: هنوز مدرکی دال بر ربوده شدن شکوف به دست نیاورده‌ایم

از دیگر سو، پلیس برلین می‌گوید، برای ارتباط دادن این مسئله با مواضع سیاسی داریوش شکوف، هنوز هیچ مدرکی به دست نیاورده است. سخنگوی مطبوعاتی پلیس برلین به بخش فارسی دویچه وله گفت: «در حال حاضر ما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که گم شدن آقای شکوف با چه چیزی در ارتباط است. ما می‌دانیم که او مواضع و دیدگاه‌هایی اپوزیسیونی داشته، اما مطمئن نیستیم که موقعیت سیاسی او با گم شدنش ارتباطی داشته باشد. ما تا مدرکی در این باره به دست نیاوریم، نمی‌توانیم حدسی بزنیم و هنوز این مدرک را به دست نیاورده‌ایم».

کلاوس شوبرت، سخنگوی مطبوعاتی پلیس برلین، در پاسخ به این سؤال که حدس پلیس در این باره چیست، می‌گوید: «همه چیز ممکن است. او می‌تواند دچار یک سانحه شده و الان در یک بیمارستان بستری باشد، گم شدن او همچنین می‌تواند به دلایل شخصی و خانوادگی باشد. ما الان چیزی نمی‌دانیم».

وی در مورد پیگیری از بیمارستان‌های آلمان می‌گوید، این کار بخشی از کار روتین پلیس پس از اعلام گم شدن یک فرد است. آقای شوبرت می‌گوید: «در روزهای آینده ما با بقیه بیمارستان‌هایی که تا به حال تماس نگرفته‌ایم، ارتباط برقرار خواهیم کرد».

داریوش زندی همکار آقای شکوف نیز امیدوار است که ناپدید شدن وی یک مسئله سیاسی و یا آدم‌ربایی نباشد. در عین حال او می‌گوید، تا به حال سابقه نداشته که آقای شکوف این همه وقت دوستانش را در بی‌خبری بگذارد: «نه، من ایشان را این جوری نمی‌شناسم. مخصوصا به خاطر این که مسئله کار فیلم هم بود، ایشان خیلی دقیق کار می‌کند و خیلی وقت‌‌شناس است و حتماً سر قرارهایی که دارد می‌رود و اگر قرار است که جایی برود یا تلفن به کسی بزند، حتماً این کار را می‌کند. ولی ایشان متأسفانه نه به کسی زنگ زده، نه جواب ایمیل کسی را داده. به هرحال باید اتفاقی افتاده باشد که چنین اوضاعی هست».

به گفته‌ی آقای زندی، در تمام طول یک هفته اخیر هربار که با تلفن همراه داریوش شکوف تماس گرفته شده، دستگاه تلفن به پیام‌گیر خودکار وصل شده است.

شیرین عبادی اظهار امیدواری می‌کند که تا دیر نشده دولت آلمان واکنش مناسبی در برابر این قضیه نشان دهد. او می‌گوید: «در مورد قتل شاپور بختیار دیدیم که پلیس فرانسه چقدر سهل‌انگاری کرده بود و آخر هم قاتل به‌وسیله‌ی پلیس سوئیس دستگیر شد. بنابراین ما این‌ها را دیده‌ایم و در مقابل آن حرکت را هم دیده‌ایم که وقتی واقعه‌ی میکونوس اتفاق افتاد، کشورهای اروپایی تمام سفرایشان را به عنوان اعتراض از ایران بیرون بردند. بنابراین من بدون این که انگشت اتهام را به سوی کسی یا دولتی یا مقامی دراز کنم، می‌گویم که این واکنش‌های مناسب است که جلوی چنین رفتارهای بالاتر از قانون را می‌گیرد».

--------------------------------------------------------------------------

آژانس اتمی: رژیم تهران اورانیوم با غلظت بالا تولید کرده

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، یک گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می هد که رژیم تهران تا ماه آوریل امسال حدود 5.7 کیلوگرم اورانیوم با غلظت بالا تولید کرده است.

براساس این گزارش محرمانه که خبرگزاری فرانسه به آن دست پیدا کرده، رژیم تهران تا هفتم آوریل 2010 در تاسیسات غنی سازی نطنز، حدود 5.7 کیلوگرم اورانیوم با غلظت 19.7 درصد تولیده کرده است.

به گفته یک دیپلمات نزدیک به پرونده هسته ای رژیم تهران، تولید اورانیوم غنی شده با غلظت بالا پس از هفتم آوریل نیر در تاسیسات نطنز ادامه داشته و براین اساس مقدار آن بیش از آن چیزی است که در این گزارش محرمانه آمده است.

رژیم تهران ادعا می کند که اورانیوم با غلظت 20 درصد را برای سوخت راکتور تحقیقاتی خود می خواهد. و این در حالیست که کشورهای غربی نگرانند که رژیم تهران از آن برای تولید سلاح اتمی استفاده کند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته از رژیم تهران خواسته بود غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند.

رژیم تهران پیش تر اعلام کرده بود که غنی سازی اورانیوم با غلظت 20 درصد را از دهم ماه فوریه در تاسیسات نطنز آغاز کرده است.

کشورهای غربی می گویند، این اقدام رژیم تهران، نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بشمار می رود و درصدد تشدید تحریمهای بین المللی علیه این رژیم هستند.

--------------------------------------------------------------------------

اطلاعیه؛ تظاهرات در بروکسل در اعتراض به سفر متکی

--------------------------------------------------------------------------

تظاهرات بزرگ 22 خرداد از میدان امام حسین تا آزادی

به گزارش سایت کلمه، مهدی کروبی و میرحسین موسوی امروز با امضاء نامه ای مشترک و ارسال آن به استانداری تهران؛ خواستار برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ شدند.

--------------------------------------------------------------------------

افزایش محدودیتهای غیرانسانی علیه زندانیان سیاسی

شدت یافتن فشارها و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بند 350
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فشارها و وضعیت حاد درمان و کیفیت بسیار بد غذای زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین تا حد زیادی شدت یافته است.
زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین تحت فشارهای غیر انسانی و وضعیت حاد درمان ، کمیت کم وکیفیت بسیار بد غذا باعث شده است که بدن آنها در مقابل بیماریها مقاومت نکند و دچار بیماریهای مختلفی شوند. در حال حاضر تعداد زیادی از آنها دچار سوزش معده و عفونت روده شده اند و بعضی از آنها که به آنفولانزا مبتلا هستند مدتها است که بهبود نیافته اند.
غذایی که به زندانیان سیاسی داده می شود غیر قابل مصرف است و زندانیان اسیر و بیدفاع راه حلی غیر از استفاده از این غذا را ندارند و به این دلیل تعداد زیادی از آنها دچار سوزش معده وعفونت روده شده اند.
وضعیت و شرایط درمان زندانیان سیاسی فاجعه بار است وتعداد بسیار محدودی اجازه رفتن به بهداری را دارند. زندانیان سیاسی سعی می کنند که بنابه وضعیت وخیم تر هر زندانی اولویت را به او بدهند.با وجود بیماری و شرایط حاد آنها از درمان شدن محروم هستند. هنگام مراجعه به بهداری برخورد افراد بهداری غیر انسانی است و به زندانیان قرص مسکن داده می شود و از توجه جدی به ناراحتی آنها به عمد خوداری می کنند.
دادستانی تهران فشارها را بر زندانیان سیاسی افزایش داده است که ندامت نامه بنویسند . این فشارها از چند هفته پیش آغاز شده است و بصورت گروهی وانفرادی پیگیری می شود.بخصوص علیه جوانانی که در اعتراضات گسترده یک سال گذشته شرکت داشته اند بیشتر است. ابتدا با برخوردی خوب و با تطمیع به اینکه اگر ندامت نامه بنویسید شما را آزاد خواهیم کرد شروع می شود و و قتی زندانیان سیاسی تن به خواسته های آنها نمی دهند با برخورد و لحن تهدید آمیزی ادامه می یابد. خانواده های زندانیان سیاسی نسبت به این فشارها قرار است دست به اعتراضاتی بزنند و خواهان آزادی بی قید و شرط عزیزانشان شوند.
از طرفی دیگر مدتی است که برنامه های سرکوبگران آمار توسط مصطفی بزرگ نیا رئیس وشکنجه گر معروف بند 350 که در پرونده سازی و انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرای و سایر زندانها نقش دارد دوباره از سر گرفته شده است و زندانیانی که ازشرکت کردن در آن خوداری کنند از داشتن ملاقات حضوری با خانواده هاشان محروم می شوند.که امروز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی که در برنامه سرکوبگرانه شرکت نداشتند از داشتن ملاقات با خانواده های خود محروم شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شدت یافتن اعمال سرکوبگرانه ،عدم درمان و وضعیت حاد غذایی زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

10 خرداد 1389 برابر با 31 می 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

--------------------------------------------------------------------------

سركرده پدافند هوايى رژيم از جدى بودن تهديدها خبر داد

يك سركرده ارتش تحت امر خامنه ای با ابراز نگرانى شديد نسبت به پيامدهاى اجماع جهانى عليه ماجراجويى های رژيم گفت، تهديدات نظامى را بايد جدى بگيريم.

سرتيپ ميقانى سركرده پدافند هوايى رژيم گفته، ما بايد اين تهديدها را جدى بگيريم و براى مقابله با آن خود را آماده كنيم.

تایمز لندن در شماره 26 ماه مه نوشته بود، منابع دولتی آمریکا تاييد می کنند که به نيروی ويژه ارتش آمريکا اجازه داده شده تا به انجام عمليات تجسسی در اطراف ایران دست بزنند. هدف از انجام عمليات ياد شده اين است که در صورت صدور دستور از سوی باراک اوباما، راه برای انجام يک حمله نظامی به پایگاههای رژیم ایران باز باشد.

--------------------------------------------------------------------------

انتقال زندانیان سیاسی از بندهای مختلف زندان گوهردشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، برای کنترل و تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج قرار است که زندانیان سیاسی به بند 3 زندان گوهردشت کرج منتقل شوند.
از روز یکشنبه 9 خرداد ماه تعدادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج از بندهای مختلف به بند 3 زندان گوهردشت که معروف به بند کارگری است منتقل شدند.گفته می شود شرایطی مانند بند 350 زندان اوین برای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت که به بند 3 منتقل خواهند شد بوجود خواهند آورد.
گزارشات حاکی از آن است که هدف از انتقال زندانیان سیاسی به بند 3 (بند کارگری) زندان گوهردشت کرج برای تحت فشار و کنترل شدید قرار دادن آنها است و همچنین مطلع نشدن زندانیان سیاسی از جنایتهایی که بر علیه زندانیان عادی و اسیر که در بندهای دیگر روی می دهد می باشد.
روز گذشته زندانیان سیاسی منصور رادپور،احمد زیدآبادی و رسول بداقی و امروز ارژنگ داودی از بند 4 به بند 3 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.
معلم زندانی رسول بداقی صبح امروز از بند 3 خارج و گفته می شود به زندان پردیس کرج منتقل شد.
زندانیان سیاسی که به بند 3 منتقل می شوند در حسینیه این بند نگهداری می شوند این حسینیه در حال حاضر فاقد امکانات اولیه است. در آن تخت خواب و حتی پوشش مانند پتو وجود ندارد همچنین در حدود 120 زندانی عادی در این بند نگاهداری می شود.
هنوز از هدف و قصد اصلی جابجایها زندانیان سیاسی نامشخص است و در این باره تاکنون هیچ توضیحی به زندانیان سیاسی داده نشده است و به صورت ناگهانی به آنها گفته م شود که باید به بند 3 منتقل شوند.

10 خرداد 1389 برابر با 31 می 2010

--------------------------------------------------------------------------

می خواهند رفسنجانی را حذف کنند

ایلنا: دبير مجمع محققين مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه كشور را با تك صدايي نمي‌توان اداره كرد، گفت:عده‌اي مي‌خواهند خط امام را منزوي كنند. آيت‌الله سيد حسين موسوي تبريزي در پاسخ به اينكه مهمترين ركن مغفول ماندن انديشه امام چيست گفت: ايشان مي‌خواستند كشور را با همه دلسوزان اداره كنند اما اكنون با وجود نظارت استصوابي بسياري از ياران ايشان حذف شدند و اين روش تاكنون ادامه دارد تا جايي كه عده‌اي مي‌خواهند نزديكترين ياران امام مانند آيت الله هاشمي رفسنجاني را از صحنه حذف كنند.

--------------------------------------------------------------------------

خرداد؛ آخرین جلسه هماهنگی موسوی و کروبی

سایت میزان خبر: آخرین جلسه هماهنگی موسوی و کروبی در آستانه سالگرد 22 خرداد امروز برگذار شد

در آستانه سالگرد انتخابات 22 خرداد مهندس میرحسین موسوی و حجه السلام کروبی دو نامزد معترض انتخابات برای هماهنگی بیشتر در مورد برنامه های این ایام مجدداً با هم دیدار کردند.

در این دیدار که پیش از ظهر امروز در منزل حجه السلام کروبی برگزارشد، موسوی و کروبی ضمن بررسی آخرین اخبار درمورد مسائلی نظیر نحوه حضور مردم در سالگرد 22 خرداد به تبادل نظر پرداختند.

--------------------------------------------------------------------------

انتقال منصور اسالو به سلول انفرادی بند سپاه

انتقال منصور اسالو به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، انتقال زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت گرج ،او 3 روز است که تحت بازجوئی و شکنجه های روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
روز شنبه 8 خرداد ماه حوالی ساعت 10:30 زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از بند 5 معروف به بند متادون که از چهارشنبه سوری در آنجا بسر می برد به سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل گردید. اواز زمان انتقال تا به حال تحت بازجوئی و فشارهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
گفته می شود علت انتقال پرونده ای است که فروردین ماه علیه او گشوده شده است و اتهامی که به او نسبت داده شده ارتباط با معاندین نظام در زندان می باشد.که در شعبه6 بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به او نسبت داده شد. گشودن پرونده جدید در حالی است که آقای اسالو در زندان بسر می برد.
مدتی پیش کمسیون پزشکی ،پزشک قانونی که با حضور 5 پزشک متخصص تشکیل جلسه داده بود و چنیدن ساعت او را تحت معاینات پزشکی قرار داده بودند نظر به وضعیت وشرایط جسمی او اقداماتی باید برای آقای اسالو در نظر گرفته می شد که عملا رای بر آزادی او در گزارش مربوطه داده شده بود.
زندانی سیاسی منصور اسالو در ماه های اخیر پیش از هر مناسبتی تحت فشا ر ها و اذیت وآزار ها قرار گرفته است و به نظر میاید که در آستانه مناسبتهای خرداد ماه باز هم او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار داده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال آقای اسالو به سلولهای انفرادی و تحت بازجویی و شکنجه های روحی قرار دادن وی در حالی که او در حال طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و سایر سندیکاهای بین المللی خواستار اقدامات بین المللی برای پایان دادن به سرکوب کارگران در ایران است.

10 خرداد 1389 برابر با 31 می 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

--------------------------------------------------------------------------

سران روسیه و اتحادیه اروپا بحران رژیم را بررسی می کنند

مسکو، 10 خرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ اجلاس سران روسیه - اتحادیه اروپا عصر دوشنبه در شهر روسی راستوف بر دن آغاز می شود که تا 1 ژوئن ادامه خواهد داشت، طی این اجلاس تعاملات روسیه و اتحادیه اروپا و مسائل مبرم بین المللی، از جمله مسئله ایران مورد بررسی قرار می گیرند.

از سوی روسیه "دمیتری مدودف" رئیس جمهور و "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه و از سوی اتحادیه اروپا "هرمان وان رومپی" رئیس شورای اروپا، "ژوزه مانوئل باروزو" رئیس کمیسیون اروپا و نیز "کاترین اشتون" نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی حضور می یابند.

طی این اجلاس طرفین مسائل مبرم بین المللی را بررسی می کنند، همچنین انتظار می رود که بیشترین توجه به دورنمای لغو روادید بین روسیه و اتحادیه اروپا و نیز شراکت در راستای مدرنیزه سازی مبذول شود که توافق درباره آن ماه نوامبر 2009 در استکهلم بین روسیه و اتحادیه اروپا حاصل شده بود.

همچنین "الکساندر گروشکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با «ریا نووستی» اطلاع داد که از جمله مسائلی که طی اجلاس سران بررسی خواهند شد، مسئله حل اوضاع بوجود آمده پیرامون برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

--------------------------------------------------------------------------

ادامه اعتراض های كارگری در صنايع فلزی

ایلنا: درپي تاخير خبر چند هفته‌اي كه در پرداخت مطالبات معوقه‌كارگران كارخانه صنايع فلزي به وجود آمده است اعتراض‌هاي كارگري دراين شركت ادامه دارد.
جمعي ازكارگران كارخانه صنايع فلزي درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا از ادامه اعتراض‌هاي آرام 250 كارگر اين كارخانه خبر دادند.
كارگران كارخانه صنايع فلزي در چند هفته گذشته به نشانه اعتراض به آنچه كه پرداخت نشدن 6 ماه حقوق پرداخت نشده عنوان مي‌شود چند نوبت دست از كار كشيده در محوطه دروني و اطراف كارخانه تجمع كرده‌اند.
به گفته كارگران اين مطالبات معوقه شامل حقوق برخي ماه‌هاي بهار و زمستان سال گذشته و فروردين‌ماه سال جاري است.
آنها همچنين مدعي هستند كه كارفرما چندين بار با دادن وعده پرداخت اين مطالبات آنها را به ادامه كار فراخوانده است كه تمامي آنها بي‌نتيجه بوده است.

--------------------------------------------------------------------------

انتخابات رژیم؛ روستاهايی كه نبودند ولی رای دادند

سایت راي ما كجاست: در بزنگاه دهمين دوره از انتخابات رياست جمهوري ، مبنای تقسیمات کشوری سبک و سیاق دیگری پيدا كرد به طوري كه وزارت کشور و فرمانداری ها که برگزاری انتخابات را به عهده دارند؛ در تعيين مبنای توزیع صندوق های رای ، روستاهايي را كه خالي از سكنه بوده اند و يا وجود خارجي نداشتند ، نيز برشمرده و براي آنها صندوق هاي راي و تعرفه تعيين كرده بودند و این نکته که صندوق رای روستاهایی که دیگر وجود ندارند به وسیله چه کسانی پر می شوند ماجرایی است که باید در فرمانداری ها و وزارت کشور پاسخ آن را یافت.

محمود احمدي ن‍‍ژاد و حاميانش مدعي اند كه بخش عمده اي از آراي خود را در دهمين انتخابات رياست جمهوري از روستاها و شهرهاي كوچك كسب كرده اند. به طوري كه نتیجه پایانی دهمین انتخابات ریاست جمهوری كه روي سايت هاي خبري منتشر شد نيز حاكي از همين موضوع بود و آراي ماخوذه در روستاها و شهرهاي كوچك را بدين ترتيب اعلام كردند: محمود احمدی نژاد:60 درصد، میرحسین موسوی: 20 درصد ، محسن رضایی: 10 درصد، مهدی کروبی: 4 درصد و مابقي آرا باطله است.

اما آيا واقعيت همان چيزي است كه حاميان احمدي ن‍ژاد و ستاد انتخابات كشور مطرح كرده اند؟ چند درصد از آراي روستاها به محمود احمدي نژاد واقعي است و چند درصد از روستاهاي اعلام شده از سوي وزارت كشور وجود خارجي دارند؟ از تعداد روستاهای کشور دو روایت متفاوت وجود دارد. روایت نخست مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۸۵ انجام می شود و روایت دوم به وزارت کشور و فرمانداری ها مربوط است که مبنای خود را آمار مربوط به سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۵۵ قرار می دهند.

در سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۵۵ تعداد روستاها در ایران بسیار بیشتر از زمان حاضر بود در حالی که در سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۸۵ دیگر نامی از این روستاهای خالی از سکنه یا ویران شده وجود ندارد.

با این حال وزارت کشور و فرمانداری ها که برگزاری انتخابات را به عهده دارند مبنای توزیع صندوق های رای را تعداد روستاهای موجود در سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۵۵ قرار می دهند که شمار آن ها از تعداد روستاهای کنونی بسیار بیشتر است.

برخی از شهرها نظیر تبریز، سنندج، خرم‌آباد و کرمانشاه بیش از ۵۰ واحد از روستاهای خود را از دست داده اند.

به عنوان مثال اگر نگاهی به تعداد روستاهای شهر تبریز در سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۵۵ بیندازید و آن را با سرشماری سال ۱۳۸۵ مقایسه کنید خواهید دید از آن زمان تا کنون ۶۰ روستا به طور کامل از بین رفته اند. با این حال هنگام برگزاری انتخابات در ایران مبنای توزیع و ساخت صندوق های رای بر اساس تعداد روستاها در سال ۱۳۵۵ انجام می شود. و این نکته که صندوق رای روستاهایی که دیگر وجود ندارند به وسیله چه کسانی پر می شوند ماجرایی است که باید در فرمانداری ها و وزارت کشور پاسخ آن را یافت.

جدای از ساخت صندوق رای برای روستاهایی که دیگر وجود ندارند ما در روستاها از آغاز همواره با پدیده‌ «علیا» و «سفلی» مواجه بوده‌ایم.

یعنی اگر به عنوان مثال دهی با نام امین آباد وجود داشته که بخشی از خانه های آن بر روی تپه ای و بخشی دیگر بر تپه ای دیگر بناشده بوده اند بر اساس موقعیت جغرافیایی تپه ها چنین روستایی به امین آباد سفلی و امین آباد علیا نام گذاری می شده اما هرگز به معنای دو روستای مجزا نبوده. با این حال در بزنگاه های انتخاباتی مبنای تقسیمات کشوری سبک و سیاق دیگری دارد و برگزاری کنندگان انتخابات برای چنین روستایی که تنها یک روستا به شمار می آید دو صندوق رای می سازند که البته تنها یکی از این صندوق ها به روستای مورد نظر ارسال می شود و صندوق دوم حسب دستور پر می شود.

در حال حاضر کشور ایران دارای ۲۰۰ شهر اصلی است و در صورتی که بر اساس آمار مورد استناد فرمانداری ها (نفوس مسکن ۱۳۵۵) هر یک از این شهرها فقط ۵۰ روستای اضافی داشته باشند ما با ۱۰ هزار روستای اضافی مواجه خواهیم بود که در حال حاضر وجود خارجی ندارند و اگر برای هر یک از این ۱۰ هزار روستا تنها ۴۰۰ نفر جمعیت تصور کنیم ۴ میلیون رای به دست خواهیم آورد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی تنها سازمانی بود که آمار دقیق و به روز تعداد روستاهای کشور را بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۸۵ انجام داده بود اما اين سازمان توسط محمود احمدي نژاد منحل شد.

--------------------------------------------------------------------------

قصد رژیم برای ایجاد رعب و وحشت با اعدام ریگی

سایت حکومتی جهان نیوز نزدیک به محافل امنیتی رژیم امروز در گزارشی نوشت، شنیده ها حاکی از آن است که قرار است عبدالمالک ریگی به زودی طی چند روز آینده اعدام شود.

گفتنی است دستگاه قضايی جمهوری اسلامی هفته گذشته عبدالحمید ریگی برادر وی را در زندان زاهدان بدارآویخت.

اعدام ریگی در آستانه سالگرد قیام سراسری خردادماه، صرفا برای ترساندن مردم و ایجاد فضای امنیتی و رعب و وحشت در جامعه است.


رژیم جنایت پیشه برای بقایش نیاز مبرم به جنایت دارد

به گفته همسر زندانى سياسى جعفر كاظمى كه محكوم به اعدام شده است قاضى اين پروند گفته، من تحت فشار مقامهاى بالاتر مجبور به صدور اين حكم شدم .

وى افزود، بازجو به همسرم گفته، ما براى حفظ نظام، نياز به تعدادى قربانى داريم، و تو يكى از نفراتى هستنى كه براى اينكار انتخاب شدى.

--------------------------------------------------------------------------

پیام مجید توکلی از اوین: زندانیان سیاسی را دریابید

پیام تشکر مجید توکلی از زندان اوین خطاب به هم میهنان و درخواست وی مبنی بر استمرار در همبستگی با سایر زندانیان سیاسی

مجید توکلی ضمن تماس تلفنی با نزدیکان خویش از بهبود نسبی وضعیت جسمانی خود خبر داده است.

به گزارش دانشجونیوز، مجید توکلی ضمن تشکر و پاسداشت حمایت های صورت گرفته توسط هم وطنان در اقصی نقاط دنیا، بالاخص فعالین دانشجویی و رهبران جنبش سبز، خواستار استمرار حمایت های این چنینی از تمام زندانیان سیاسی و اسرای سبز تحت ظلم شده است.


متن پیام کوتاه توکلی از زندان به شرح زیر است:

در روزهای اخیر اینجانب در اعتراض به عمل غیرقانونی و ظالمانه مسئولین زندان در انتقال بنده به سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذای خشک زده بودم. هم اینک به حمدالله و به مدد حمایت های هم میهنان عزیز در اقصی نقاط دنیا به خواسته ابتدایی خویش مبنی بر برخورداری از حقوق ابتدایی یک زندانی دست یافته و به بند عمومی انتقال گشته ام.

هم اینک که اوضاع جسمی ام به تدریج رو به بهبود می گذارد لازم می دانم تا ضمن پاسداشت همبستگی های صورت گرفته با بنده و خانواده ام، از هم وطنان عزیز در خواست کنم تا این حرکات اعتراضی و نیز جنبش های اعلام همبستگی با سایر زندانیان سیاسی و خانواده های این عزیزان استمرار یابد. هم اینک صدها تن از فرزندان این مملکت به بهانه های واهی و تنها به علت بیان عقیده خویش و اعتراض مسالمت آمیز در زندان و تحت فشار قرار دارند و بعضا خطر مرگ ایشان را تهدید می کند.


بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار

به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی
مجید توکلی

--------------------------------------------------------------------------

22 خرداد؛ رژيم درمانده به سطلهاى زباله دخيل مى بندد

گزارش دریافتی: رژیم درمانده براى مقابله با خيزشهاى مردمى در سالگرد قيام خردادماه، مرخصی نيروهاى نظامى و امنيتى حود را تا پايان این ماه لغو کرده و قرار است کلیه نيروهاى سركوبگرش را به حالت آماده باش درآورد. طبق بخشنامه ای كه به كليه فرمانداريها و ارگانهاى نظامى داده شده قيد شده كه در موقعيت حساس کنونی اين نيروها موظفند در اختيار مافوق باشند تا هر زمان که نياز بود وارد عمل شوند. همچنین شهرداری رژیم در تهران در وحشت از آتش زدن منابع زباله پلاستيكى در تظاهرات ضد حکومتی پیش رو، اقدام به تعويض آنها با سطل هاى سنگين آهنى كرده است.

--------------------------------------------------------------------------

تبعیض جنسیتی در تصاویر کتاب‌های درسی

شهرزاد نیوز: از مجموع 1 هزار و 700 تصویر در کتاب فارسی در دوران دبستان، بیشترین تصاویر مربوط به جنس مذکر و چهار برابر تصاویر درج شده از زنان و دختران است. علیرضا افشانی، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد، این مطلب را بر مبنای تحقیقی عنوان کرد که بر روی کتاب‌های درسی مقاطع دوم تا پنجم ابتدایی به ویژه کتاب فارسی انجام شده است. وی با اشاره به عدم بازتاب حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در کتاب‌های درسی، نقش کتاب‌های درسی را بیش از انتقال صرف اطلاعات به کودکان خواند. وی در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت، بر اساس برآوردها 75 درصد از کار کلاسی کودکان در مدرسه و 90 درصد از تکالیف خانه، حول محور کتاب‌های درسی است و کتاب‌های درسی دارای نقش کلیدی در شکل دادن به نگرش دانش‌آموزان درباره جهان اجتماعی و کنش‌گران آن هستند.

--------------------------------------------------------------------------

رجزخوانی های تو خالی سرکرده نیروی دریايی رژیم

ایرنا: فرمانده پايگاه يکم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در واکنش به ادعاي اسرائیل مبني بر اعزام 3 فروند زيردريايي هسته‌اي به سواحل خليج‌فارس گفت: کوچکترين اقدام عليه امنيت کشور از طرف هر کس و به هر نحوي که باشد پاسخ محکم و قاطع ايران را در پي خواهد داشت.

امير دريادار فريبز قادرپناه در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره جوسازي برخي رسانه هاي غربي مبني بر حضور سه فروند زيردريايي اسرائیل در نزديکي سواحل دريايي ايران در خليج‌فارس را جنگ رواني از سوي اين کشور توصيف و تاکيد کرد که نيروي دريايي ارتش به دقت منطقه را رصد مي‌کند و در صورت وجود اين زيردريايي‌ها به‌طور يقين متوجه آنان خواهد شد.

وي افزود: به نظر مي‌رسد انتشار اين ادعاها در قالب يک عمليات رواني است تا ميزان عکس‌العمل جمهوری اسلامی را بسنجند.

--------------------------------------------------------------------------

چاه جمکران یا کاخ کرملین

وبلاگ سهرابستان

حکومتی که به مردمش پشت کند و بر علیه مردمش کودتا کند محکوم به خفت و خواری است و سرانجامی جز شکست و سقوط نخواهد داشت.
***

چاه جمکران یا کاخ کرملین

دولت فریبکاری که در شروع کارش در سال 84 نامه میثاق رئیس جمهور و وزیرانش را به صفار هرندی وزیر ارشادش سپرد تا آنرا به «چاه جمکران» بیندازد، اینک پاسخ آن نامه را در «کاخ کرملین» جستجو می کند. رئیس جمهور دلقکی که در سازمان ملل و دیگر تریبونهای جهانی سخنرانی اش را با «دعای فرج» آغاز می کند، بطرز ذلیلانه ای به پای روسها افتاده است. ولایت فقیهی که نماینده خدا بر روی زمین می باشد، بجای یاری خواستن از پروردگار، با ذکر «یا مدودف» توقع معجزه از رئیس جمهور روسیه را دارد.
حکومت ایران پس از آشکار شدن کودتای انتخاباتی و سرکوب وحشیانه مردم در خیابانها، مشروعیتش را از دست داد و در سراشیبی سقوط قرار گرفت. انزوای بین المللی کودتاچیان چنان وسعت و سرعتی بخود گرفته که ناچار هستند بدترین نوع تحقیرها را بپذیرند. آنهمه هیاهوی «توافق تهران» از سوی جامعه جهانی به هیچ انگاشته شد و ظرف کمتر از 24 ساعت، قطعنامه جدید در شورای امنیت به بحث گذاشته شد.
فرشته نجات حکومت ولایت فقیه بناگهان تبدیل به اهریمن گردید و با رفتار خود آنچنان موجی از یأس و ناامیدی در حکومتیان دمید که ناچار شدند با صدایی لرزان اعلام کنند که رفتار «مدودف» قابل درک نیست. روسیه ای که قرار بود موشکهای اس 300 بفرستد تا از آسمان «حکومت قدسی» دفاع کند، تهدید به این شد که نامش در صف «دشمنان تاریخی حکومت ایران» نوشته خواهد شد.
در تاریخ این کشور سابقه ندارد که رئیس حکومتش چنین خوار و ذلیلانه و در انظار عمومی، به یک کشور خارجی التماس کند و خود را بر خاک ذلت اندازد. سابقه نداشته که چنین منفعل و بیچاره، مقامی حکومتی، دچار فلج مغزی شده و هذیان گوئی نماید. اعتراف کند که امتیاز خواستند و دادیم، قرار شد کاری کنند، کمک کنند، مانع قطعنامه شوند، ولی اکنون بدل به مدافع قطعنامه شده اند.
اگر تصاویر ملاقات پوتین و خامنه ای و چهره شکفته و خنده های عمیق خامنه ای در این دیدار را با چهره عبوس و غضبناک وی بر علیه مردم ایران در نماز جمعه 29 خرداد 88 مقایسه نمائید خواهید توانست از این بهت زدگی بیرون آمده و رفتار «مدودف» را درک کنید. اگر هزاران قهرمان زندانی در اوین و سایر زندانها که سخت ترین شکنجه ها را تحمل می کنند را با هزاران مستشار روس که ولایت فقیه حتی هزینه ودکای آنها را نیز می دهد مقایسه کنید، دلیل ذلت امروز را خواهید فهمید. اگر نعره های سرکرده انصار حزب الله بیت رهبری که در مراسم تشیع پیکر شهدای گمنام با دهان کف کرده بر علیه جنبش سبز مردم ایران عربده کشی می کرد را با سکوت ذلیلانه وی در برابر خانم روسی که با بیکینی از بالکن سفارت روسیه مشغول تماشای تشیع جنازه بود مقایسه کنید، پی به ریشه حقارتی که به آن گرفتار شده اید خواهید برد. اگر گریبان چاک کردنهای تصنعی حکومتتان در برابر «جنایت بر علیه مسلمانان غزه» را با سکوت خفت بارتان در برابر «جنایت بر علیه مسلمانان چچن» مقایسه کنید، درجه غیرت اسلامی اتان آشکار خواهد شد.
حکومت جمهوری اسلامی در سالهای گذشته چنان در مقابل روسها کرنش نشان داده و درهای مملکت را به رویشان گشوده است که اطلاعات روسها از اسرار امنیتی و نظامی ایران از اطلاعات و دانسته های فرماندهان بالای نظامی کشور هم افزونتر است. امتیازاتی که به روسها داده شده و پرداختهای بی حسابی که صورت گرفته و حتی در آغوش فشردن پوتین توسط مقام معظم رهبری! به هدر رفته است و بیت رهبری سردرگم از نتیجه وارونه کار.
حکومتی که به مردمش پشت کند و بر علیه مردمش کودتا کند محکوم به خفت و خواری است و سرانجامی جز شکست و سقوط نخواهد داشت.

--------------------------------------------------------------------------

توطئه عليه منصور اسانلو در زندان

اطلاعيه اتحاد بين المللی در رابطه با انتقال منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجايی شهر

دست از توطئه های پشت پرده برداريد! منصور اسانلو را فوری و بی قيد و شرط آزاد کنيد!

به گزارش خبرگزاری هرانا و آخرين خبرهايی که روز شنبه 8 خرداد, 29 مه, به ما رسيده است شخصی بنام سيد محمد روح الله هاشمی از منصور اسانلو به حفاظت زندان رجايی شهر شکايت کرده که اسانلو در زندان به زندانيان آموزش ميدهد. هاشمی فرد قاتلی است که به جرم قتل برادر و همسر برادرش زندانی است. در اين شکايت همچنين مطرح شده است که منصور اسانلو به خامنه ای و احمدی نژاد توهين ميکند و به زندانيانی نيز که از آنها حمايت ميکنند برخوردهای توهين آميزی دارد. گفته ميشود که اين شکايت به تحريک رئيس و معاون زندان رجايی شهر, کرمانی و فرجی, انجام گرفته است. بر اثر اين شکايت منصور اسانلو ابتدا به بند معتادان و سپس به بند اطلاعات زندان رجايی شهر منتقل شده و تحت فشارهای جسمی و روحی شديدی قرار دارد.

اتحاد بين المللی بويژه با توجه به وضعيت جسمانی اسانلو ضمن محکوم کردن اين توطئه ها عليه مدير سنديکای کارگران شرکت واحد خواهان آزادی فوری ايشان بوده و از تمام سازمانها و تشکلهای کارگری ميخواهد که ضمن محکوميت اين توطئه در خواست آزادی فوری و بی قيد و شرط ايشان با ما همصدا شوند!

--------------------------------------------------------------------------

"از قاچاق دختران تا مسئولیت بسیج زندان"

شهرزاد نیوز: یکی از عاملان شکنجه‌ی زندانیان در زندان گوهردشت به نام مختصر (م. ش) که قبلا ریاست سابق این زندان را برعهده داشت، همزمان دست اندر قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز بود که در سال 82 بازداشت و محکوم شد. وی در واقع هنوز یکی از مسئولان بسیجی زندان است که به عنوان زندانی با ریاست زندان همکاری می‌کند. خبرگزاری هرانا با انتشار دو ویدئوی شکنجه‌ی زندانیان از نقش وی در اعمال وحشیانه علیه زندانیان پرده برداشت.

پیش از این نیز موارد متعددی از این قبیل وجود داشته است، از جمله یکی دیگر از مسئولان این زندان ر. خادمی بود که در سمت مسئول سابق حفاظت فعالیت داشت و سپس به دلیل "روابط نامشروع" با زندانیان زن به محل دیگری تبعید شد.