mercredi 9 mars 2011

فراخوان

نه به جمهوری اسلامی عین حقوق بشر است

در مخالفت با نقض حقوق بشراز سوی جمهوری اسلامی در ایران در تظاهرات 14 مارس در ژنو شرکت کنیم

هموطنان آزاده، زنان، جوانان، دانشجویان و دیگر همرزمان!
شانزدهمین اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، جهت بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در طی ماه مارس 2011 در مقر اروپائی سازمان ملل در شهر ژنو برگزار خواهد گردید.
ما ، از شما یاران و پیکارگران راه آزادی و عدالت اجتماعی،انتظار داریم که در اعتراض به نقض شدید حقوق بشر توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران و در دفاع از حقوق پایمال شده زنان،کارگران،جوانان،دانشجویان،ملیتهای ساکن ایران و دیگر اقشار مختلف کشورمان در گردهمائی روز دوشنبه 14 ماه مارس 2011 که قرار است در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر ژنو برگزار گردد،شرکت نمائید.
ما با حضور هرچه گسترده تر خود در این تظاهرات اعتراضی می توانیم،بازتاب دهنده فریاد های مبارزات آزادیخواهانه‌ وضد دیکتاتوی هم میهنانمان درداخل، علیه استبداد مذهبی حاکم باشیم.

زنده باد آزادی و عدالت اجتماعی
پیروزباد مبارزات آزادیخواهانه‌ ضد دیکتاتوری

مارس 2011 14 زمان: دوشنبه از ساعت 8 صبح
ژنو جلو مقر سازمان ملل متحد:
آدرس محل
Place des Nations
Uno-Sitz in Genf


کمیته‌ دفاع از مبارزات مردم ایران – سوئیس

فراخوان فعالان دانشجویی: تحصن مقابل دفتر سازمان ملل متحد

احترام به حقوق بشر و تضمین آزادی های انسانی از مسائل جهان شمولی است که پا را از عرصه‌ی محدوده‌های جغرافیایی و مرزهای عقیدتی فراتر می‌گذارد. متاسفانه با گذشت بیش از 32 سال از پیروزی انقلاب سال 1357، همچنان شاهد نقض گسترده آزادی‌های اجتماعی و سیاسی از سوی حاکمیت اقتدارگرای جمهوری اسلامی علیه شهروندان ایران با عقاید و دیدگاه‌های گوناگون هستیم.

پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد ماه سال 1388، اعتراض شهروندانی که تنها خواستار احترام به آرا و دیدگاهشان بودند، با سرکوب سیستماتیک و گسترده کسانی مواجه شد که به جای دفاع و پشتیبانی از ملت بزرگ ایران، به دست بوسی مسندنشینان نالایق و قدرتمندان ناشایست شتافتند. شمشیر خیانت به مردم را به نام دروغین دین از رو بستند و جوانان وطن را به خاک و خون کشیدند.

با تداوم اعتراضات گسترده مردم علیه حاکمیت استبدادی و گسترش دامنه تجمعات به سراسر کشور، نهادهای نظامی و امنیتی در حالی به بازداشت غیرقانونی آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان خانم ها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی اقدام کرده اند که با طرح ادعاهای مضحک در مجامع داخلی و بین المللی از پذیرش مسئولیت اقدامات غیرقانونی خود که ناقض اصول مسلم اعلامیه جهانی حقوق بشر و حتی قوانین جاری کشور می باشد، طفره میروند.

ما، جمعی از فعالان سابق جنبش دانشجویی ایران، از تمامی گروه ها و افراد که دل در گروی آزادی و رهایی ایران از استبداد دارند دعوت به عمل می آوریم تا از روز 12 الی 14 مارس (23-21 اسفند ماه) در تجمع و تحصن اعتراضی نسبت به موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران؛ از جمله کشتار مردم بیگناه و دانشجویان آزادیخواه، بازداشت گسترده، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان و همراهان جنبش سبز و بازداشت غیرقانونی رهبران آن؛ در مقابل مقر سازمان ملل در شهر ژنو شرکت نمایند. این تحصن هم زمان با ارائه گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد، جناب آقای بان کی مون، در مورد موارد نقض حقوق بشر در ایران برگزار خواهد شد.

شرکت حامیان مادران پارک لاله درکارزار افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند شانزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

برای داد خواهی مادران پارک لاله ، مادران داغدار شده ۳۲ سال گذشته در طی حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی و در جهت افشاگری موارد بی شمار نقض حقوق بشر در ایران، کشتار های خیابانی و دستگیری های غیر قانونی ، تعداد بی شمار اعدام ها، قصاص، سنگسار و شکنجه و تجاوز در زندانها و برای محاکمه علنی آمران و عاملان جنایات فجیع ۳۲ سال گذشته ، ما تعدادی از حامیان مادران پارک لاله از ۹ تا ۱۷ ماه مارس ۲۰۱۱ در این کارزار شرکت کرده و روز چهارشنبه ۱۶ مارس در جلسه نقض حقوق زنان ايران، گزارشات کتبی و مستدل آماده شده خود را ، بعد از گزارشات شفاهی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ، تحویل خواهیم داد . گردهمایی هفتگی حامیان مادران پارک لاله در جهت افشاگری جنایات رژیم جمهوری اسلامی ، روز شنبه ۱۲ مارس در جلوی سازمان ملل انجام خواهد شد که بدین وسیله از همه آزادی خواهان جهان تقاضای حمایت و همبستگی می کنیم .

حامیان مادران پارک لاله

ارسال شده توسط حامیان "مادران پارک لاله" در فرانکفورت
Saturday 12 March
1200h at Place des Nation Geneva

In support of the bereaved mothers of Laleh Park in Tehran whose children have been executed, assassinated or disappeared under the Islamic Regime, Iranian human right activist will come to Geneva from all over Europe and North America to express their outrage at the repression in Iran.