dimanche 25 juillet 2010

یک زندانی در زندان سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام

کوردستان میدیا: بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم به اتهام دروغین حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده است و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.
زندانی لقمان عبدالله زاده 32 ساله 6 ماه پیش با یورش مامورین به منزلش دستگیر و به اتهام داشتن مواد مخدر به آگاهی سنندج برده شد. بنابه گفته خانواده اش او تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت تا وادار به اعتراف شود.سپس پرونده او به شعبه 1 دادگاه انقلاب و عمومی سنندج منتقل شد. در آنجا محاکمه و محکوم به اعدام شد.او در جریان محاکمه از داشتن وکیل محروم بود.
بنابه گفته خانواده آقای عبدالله زاده مقدم این اتهام نسبت داده شده دروغ می باشد و طرحی از پیش تعیین شده برای اعدام عزیزشان می باشد.زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم پیش از این به اتهام قتل مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود ولی پس از مدتی بازداشت به بی گناهی او پی بردند و او را آزاد کردند و دستگیری مجدد او در این راستا می باشد و اتهام مواد مخدر نسبت داده شده برای توجیه عمل جنایتکارانه اعدام می باشد.او در انتظار اعدام بسر می برد.زندانی لقمان عبدالله زاده در حال حاضر در زندان سنندج زندانی است.
خانم آمنه مناف زاده 45 ساله مدت کوتاهی پس از دستگیری همسرش آقای لقمان عبدالله زاده با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان به اتهام فعالیتهای سیاسی علیه رژیم دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در زندان ارومیه منتقل شد و پس از چند ماه بودن در سلولهای انفرادی به بند زنان زندان ارومیه امنتقل شد و در حال حاضر در بلاتکلیفی بسر می برد.
تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی تحت عنوان حمل مواد مخدر اعدام شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه ،نسبت دادن اتهامات واهی و صدور احکام اعدام با اتهامات دروغین را محکوم می کند و نسبت به اعدام این زندانی که هدفی جز ایجاد جو رعب و وحشت ندارد هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعدام در ایران است.

01 مرداد 1389 برابر با 23 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

------------------------------------------------------------------------------

ممنوعیت تکلم به زبان کردی برای گزارشگران تلویزیون رژیم در ارومیه

کوردستان میدیا: گزارشگران کرد صدا و سیمای ارومیه حق صحبت به زبان کردی را ندارند.
به گزارش خبرگزاری کردستان، تاکنون گزارشگران کرد تلویزیون ارومیه که برای تهیه‏ی گزارش و خبر به مناطق مختلف این استان سفر می‏کردند به زبان کردی با مردم صحبت می‏کردند. اما رئیس صدا وسیمای ارومیه طی حکمی اعلام نمود که از این به بعد نباید در هنگام تهیه‏ی خبر و گزارش به زبان کردی صحبت کنند. رئیس صدا و سیمای ارومیه همچنین به گزارشگران این تلویزیون اعلام نموده که باید به زبان فارسی با مردم صحبت کنند و گزارشگرانی که زبان فارسی بلد نیستند می‏توانند از این اداره بروند.
این دستور سبب نارضایتی گزارشگران کرد و حتی آذری صدا و سیمای رژیم در ارومیه شده است.

------------------------------------------------------------------------------

بازداشت چهار شهروند در مهاباد

کوردستان میدیا: چهار شهروند در روستاهای "آلبلاغ" و "کوسه کریز" از توابع شهر مهاباد بازداشت شدند.
به گزارش رهانا، این چهار تن به نام‌های رحیم رش، واحد دستمردی، صلاح احمدی و هیمن رستمی در روستاهای "آلبلاغ" و "کوسه کریز" از توابع شهر مهاباد بازداشت شدند.
این بازداشت‌ها در روز ۳۰ تیرماه و توسط اداره اطلاعات صورت گرفته است.
علت بازداشت این چهار شهروند هنوز مشخص نشده است.
بر اساس آمار منتشر شده در وب‏‌سایت رهانا، سامانه‌ی خبری خانه‌ی حقوق بشر ایران، ۱۹ فعال و شهروند کرد، طی تیرماه در ایران بازداشت شده‌اند.

------------------------------------------------------------------------------

احکام سنگین حبس برای فعالین دانشجویی؛ بیانیه تحکیم وحدت

دانشجونیوز: بیانیه شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در تحلیل عملکرد اقتدارگرایان و محکومیت تایید احکام سنگین حبس برای بهاره هدایت و میلاد اسدی و دیگر فعالین دانشجویی

.....تائید احکام سنگین حبس تعزیری بهاره هدایت، میلاد اسدی و مهدیه گلرو و صدور حکم سنگین دیگری برای علی ملیحی در عرض چند روز و به فاصله اندک از هم نقشه ای از پیش برنامه ریزی شده به نظر می رسد و کیست که نداند که در پس این برخوردها هدفی جزء سرکوب بیشتر و حاکم کردن جو رعب و وحشت نیست. حال حاکمیت بر این خیال باطل نشسته که با بالا بردن روزهای زندانیان و درد دانشجو و مردم از در بند بودن یاران دبستانی و فرزندانشان می تواند گره از کار فروبسته خود بگشاید....
****


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بیش از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری دهم که رنگ تقلب و خون به خود گرفت گذشت و اکنون بیش از هر زمان دیگری ماهیت و منویات اقتدارگرایان از برپایی نمایشی که بر آن نام انتخابات نهادند روشن شده است. نوع عملکرد و شدت برخورد حاکمیت با معترضین مسالمت جو و بی شمار مردم و در رأس آن فعالین سیاسی و مدنی نشان از اوج تمامیت خواهی و استبداد مطلقه دولتمردان فعلی است. این در حالی است که کنشگران و منتقدان، فعالیت های مدنی خود را، که بی شک در جهت صلاح و فلاح جامعه و ایران بود، همواره در چارچوب تنگ قوانینی که هر روز با اعمال سلیقه حاکمان مجال کمتری جهت ابراز می یافت تعریف می کردند.

دولت اعمال حاکمیت خود را در نشان دادن مشت آهنین می داند و قاصر از تصمیم گیری های عقلانی و سازنده برای ایران است. برخوردهای حذفی و مقابله با هر نوع حرکتی که از آن بوی مخالفت به مشام برسد راهی است که تمامیت خواهان در پیش گرفته اند. در حالی که جامعه ایرانی در انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارد، سر منشأ بسیاری از این مشکلات در مواضع و تصمیم گیری های حاکمان در زمینه مسایل داخلی و سیاست خارجی نهفته است. موج تحریم ها به سوی ایران روانه است و رئیس دولت آن آرزو می کند که این تحریم ها و محدودیت ها گسترده تر شود. اقتدارگرایان با خیالی وهم آلود به جای حل کردن مسائل و رسیدگی به مطالبات به حق مردم، با سوء عملکرد خود بیشتر به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند. از این رو هر روز مشکلی بر مشکلات پیشین می افزایند و گرهی بر گره می زنند. هر روز بیش از گذشته سرنیزه های سرکوب را تیز می کنند و به جان منتقدان و مخالفان خویش می افتند غافل از آن که به سرنیزه می توان تکیه کرد ولی بر آن نمی توان نشست. آری، حکایت امروز تمامیت خواهان نشستن بر سرنیزه است، حکایت بر سر شاخ نشستن و بن بریدن.

عدم وجود سیاستی صحیح و کار آمد برای حل مشکلات فراوان، امروزه فضای تصمیم گیری در کشور را به آشفته بازاری بدل کرده است. به گونه ای که گویی رشته امور از هم گسسته است. دولت حتی در تصمیم گیری های جزئی و حل مشکلات روزمره درمانده شده است. زمانی که کوچکترین و پیش پا افتاده ترین مسائل از جمله میزان مالیات اصناف، سلامت آب شرب تهران، وضعیت برنج های وارداتی، جمعیت شهر تهران، اساتید و حتی ائمه جمعه منتقد دولت به سرعت بدل به مسئله ای امنیتی می شود و برخود و حذف و سانسور در دستور کار قرار می گیرد، نشانه ضعف مفرط حاکمیت است، نه اقتدار و انسجام آن. و این همانا نتیجه ندانم کاری ها و سیاست های اشتباهی است که فعالین مدنی و دلسوزان و دغدغه مندان، سالیان پیش خون جگر خوردند و به صد زبان به گوش اقتدارگرایان می خواندند. اما گوش آن ها بدهکار نبود و امروز نتیجه آن را می بینند. با این وجود همچنان بر سبیل ماضی می روند و بدین ترتیب خود و کشور را گام به گام به ورطه ناکامی و نابودی می کشانند.

حضور فعالین سرشناس و افراد گمنام از تمامی گروه ها و نحله های فکری و سیاسی و طبقات اجتماعی در زندان ها و بازداشتگاه ها آنچنان گسترده و فراگیر است که نام بردن از یکایک آنها حکایت مثنوی هفتاد من کاغذ است. و این را اگر در کنار اعدام ها، شکنجه ها، اذیت و آزار ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و ... قرار دهیم به سهولت میزان بیگانگی حاکمیت با مردم در حال حاضر نمایان می شود. تمام دشواری ها و ناتوانی های دولت در حل مشکلات جاری و درازمدت همه ناشی از عدم اتکا دولت به مردم و عدم اطمینان و اعتماد به خیرخواهان و منتقدان است. پر کردن زندان ها از مردم بیگناه تنها نشانه میان تهی بودن پشتوانه مردمی دولت است و تاریخ نشان داده است که این بار کج به سرمنزل مقصود نمی رسد. تمامیت خواهان سکوت قبرستانی و برخوردهای تند و تیز امنیتی را همه نشانه آرامش و اقتدار می بینند. اما هر عقل سلیمی درک می کند که شرایط هر روز برای حاکمیت دشوارتر می شود و دشواری ها آن را هر روز شکننده تر می کند و شکست های پی در پی آن را به انتخاب اندک گزینه های سخت در آینده ای نزدیک ناگزیر می سازد.

در کنار دیگر اقشار و گروه ها، دانشجویان در طول سالیان گذشته، خصوصا یک سال اخیر، متحمل هزینه های سنگین، برخورد و حذف گسترده قرار گرفتند. در همین راستا از روز گذشته موج تأیید احکام سنگین حبس برای فعالین دانشجویی که به علت فعالیت های قانونی و متعهدانه خود ماه هاست در زندان می برند آغاز شده و ادامه دارد. تائید احکام سنگین حبس تعزیری بهاره هدایت، میلاد اسدی و مهدیه گلرو و صدور حکم سنگین دیگری برای علی ملیحی در عرض چند روز و به فاصله اندک از هم نقشه ای از پیش برنامه ریزی شده به نظر می رسد و کیست که نداند که در پس این برخوردها هدفی جزء سرکوب بیشتر و حاکم کردن جو رعب و وحشت نیست. دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که به گروگان هایی برای به خاموشی کشانیدن مجموعه دفتر تحکیم وحدت و سایر فعالین دانشجویی مبدل شده اند در حالی با احکامی سنگین در محبس ظالمان در بندند که روند بازداشت، بازجویی و دادگاه و صدور احکام آنان غیرقانونی بوده و جرمی جزء تن ندادن به خواسته های زورگویان ندارند. در عین حال دانشجویانی چون ضیاء الدین نبوی، مجید توکلی، مجید دری و... نیز با همین هدف شوم در زندان ها به سر می برند.

مصداق این سخن که غاصبان از بقای خود احساس امنیت نمی کنند همین بس که برای بهاره هدایت فعال جوان و برجسته دانشجویی که طی چهار سال گذشته پنج بار بازداشت شده است و میلاد اسدی دانشجو و فعال شجاع دانشجویی، احکام ۱۶ سال حبس تعزیری صادر می کنند و بر این خیال اند که دانشگاه و دانشگاهیان از ترس مشت آهنین سر در گریبان فرو خواهند برد. افسوس که آنان نمی دانند احکامی این چنینی گرچه بهاره هدایت و میلاد اسدی را چند صباحی بیش در زندان نگه می دارد اما بهاره ها و میلادهای بسیاری هستند که در بهار جنبش دانشجویی متولد شده اند و سخت تر از گذشته برای دستیابی به آرمان های جنبش دانشجویی می کوشند. دفتر تحکیم وحدت بارها اعلام کرده است که در بند کشانیدن فرزندان آگاه و بیدار بیراهه ایست که گر تا به آخر طی شود، راه نجاتی برای حاکمان باقی نخواهد ماند. جالب آن که حاکمیتی که خود را مقتدرتر از همیشه می داند سنگین ترین احکام حبس را برای فعالین دانشجویی که به فعالیت مدنی و مسالمت آمیز و شناسنامه دار مشغول بوده اند، بهاره هدایت، میلاد اسدی و ضیاء نبوی، صادر می کند.

حاکمان بایستی بدانند در همین فصل سخت و سرد سرزمینمان که لحظه ها را به شمارش تعداد سال های زندان های دانشجویان در بند می گذرانیم نسلی بالنده و متفکر در زندان های مستبدان در حال شکل گرفتن است که آینده را خواهد ساخت. نسلی که مقاومت و ایستادگی را برای دست یابی به حق نه در حرف که در عمل ثابت نموده است. دانشجویانی که در سالهای طی شده همواره ثابت کردند پیکان حرکت و جنبش دموکراسی خواهی در ایران هستند. آرمان هایشان پر رنگ تر از همیشه در فکر و عملشان زنده است. حال حاکمیت بر این خیال باطل نشسته که با بالا بردن روزهای زندانیان و درد دانشجو و مردم از در بند بودن یاران دبستانی و فرزندانشان می تواند گره از کار فروبسته خود بگشاید. دیگر نه مجالی برای پند و اندرز در گوش حاکمان مانده نه جایی برای لابه و ناله از سوی ما. سال هاست که دانشجویان حق را دلسوزانه با وجود حملات و هجوم ها فریاد می زنند اما گوش شنوایی که اگر بود دستان خویش را آلوده به خون بیگناه جوانان پاک سرزمین مان نمی کرد. دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت احکام صادره برای بهاره هدایت و میلاد اسدی و دیگر دانشجویان در بند و همچنین روند پرشتاب سرکوب فعالین مدنی، نوید صبح آزادی را در افقی نه چندان دور به حق طلبان می دهد.

شورای تهران
دفتر تحکیم وحدت
۳ مردادماه ۱۳۸۹

------------------------------------------------------------------------------

بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در مشهد

شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان
يكشنبه, 03 مرداد 1389

جمعی از مسیحیان ساكن مشهد در یك برنامه ریزی از پیش تعیین شده توسط نیروهای امنیتی اطلاعات مشهد بازداشت شدند كه از سرنوشت دو تن از آنان تاكنون خبری در دست نیست.

روز پنج شنبه ۱۷ تیرماه ( ۸ جولای ۲۰۱۰) تعداد ۱۵ تن از نوكیشان مسیحی شهر مشهد كه در حال عزیمت به شهرستان بجنورد از توابع استان به منظور دیدار و مشاركت با برخی مسیحیان آن شهر بودند در یك برنامه ریزی از پیش تعیین شده توسط نیروهای امنیتی اداره كل اطلاعات خراسان بازداشت شدند .

به گفته منابع مطلع، گویا ماموران اطلاعات در مورد این سفر از قبل آگاه بوده اند بطوری كه وقتی این افراد در یك اتوبوس سوار شدند و حركت كردند ، دقایقی بعد در بین راه ماموران امنیتی ضمن دستور توقف به راننده اتوبوس كلیه سرنشینان مسیحی آنرا كه از قبل شناسایی كرده بودند را بازداشت نمودند.

این گزارش همچنین می افزاید، كلیه این ۱۵ نفر پس از دستگیری به بازداشتگاه اداره كل اطلاعات خراسان منتقل میشوند . در آنجا به بطور مداوم و به مدت یك هفته تحت بازجوئی شدیدی بوده اند و فشار زیادی به آنها وارد شده است . پس از گذشت یك هفته سرانجام ۱۳نفر از آنان با امضای تعهد نامه و سایر فرمهائی كه در اینگونه موارد به اجبار باید آنها را امضاء كنند بطور موقت آزاد میشوند .

۲ نفر دیگر از بازداشت شدگان مسیحی به اسامی رضا ( استیفان) ۴۸ ساله و احسان بهروز ۲۳ ساله كه حاضر به امضای تعهد نامه و فرمهای مذكور نشدند همچنان در بازداشت باقی مانده اند .

به گزارش FCNN ، گزارشات حاكی از آن است كه "احسان بهروز" در همان روز بازداشت حوالی ساعت ۸ شب بهمراه سه تن از ماموران اطلاعات به محل سكونتش در خیابان نخ ریسی مشهد مراجعه میكنند و ماموران امنیتی پس از بازرسی و تفتیش منزل وی كلیه لوازم شخصی ، كامپیوتر ، كتب و نشریات ایشان را ضبط و با خود می برند. از زمانی كه آقای بهروز به همراه ماموران و وسایل ضبط شده از منزل خارج شده است خانواده وی تا كنون اطلاع دقیقی از آنچه بر او گذشته است ندارند . در طی این مدت او فقط دوبار در تماسهای تلفنی كوتاهی كه با خانواده اش گرفته است اعلام كرده كه سالم میباشد . احسان بهروز دانشجو و از اعضای كلیساهای خانگی مشهد میباشد .

این منابع گزارش دادند كه رضا ( استیفان ) متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد و خانواده های این بازداشت شدگان مسیحی به شدت نگران وضعیت آنها هستند . این در حالی است كه گفته می شود هر دو آنان همچنان در بازداشتگاه اطلاعات مشهد بسر می برند و برای آنان در شعبه ۹۰۱ دادگاه انقلاب واقع در خیابان كوهسنگی تشكیل پرونده شده است . تاكنون هیچ گونه خبری از تفهیم اتهام و انتخاب وكیل برای آنان نیست و مشخص نشده تا چه زمانی باید در بازداشت و بلا تكلیفی بسر ببرند .

این بازداشت ها و فشار ها بر مسیحیان در مشهد در حالی صورت میگیرد كه هنوز هیچ خبر خوشایندی از پرونده "علی گلچین" جوان زندانی مسیحی ساكن ورامین كه همچنان پس از گذشت قریب ۸۰ روز در زندان انفرادی اوین بسر می برد گزارش نشده است.

لازم به ذكر است بازداشت شدگان مسیحی در سالجاری كه عموما از نومسیحیان می باشند و تاكنون بطور موقت در شهرهای مختلف كشور تا زمان تشكیل دادگاه با وثیقه آزاد شده اند، همچنان در انتظار روز محاكمه بسر می برند .

------------------------------------------------------------------------------

ترفند همیشگی رژیم با هدف به تاخیر انداختن تحریمها

در آستانه تصویب تحریمهای سنگین اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی که به گقته یک دیپلمات اروپايی، سنگین ترین مجموعه تحریم هایی است که تاکنون اتحادیۀ اروپا نه تنها علیه رژیم ایران، که علیه هر حکومت دیگری تصویب کرده است، جمهوری اسلامی روز یکشنبه بار دیگر اعلام کرده که آماده گفتگو برای مبادله اورانیوم غنی شده است.

به گفته آگاهان، اتخاذ این تصمیم از سوی رژیم تهران در دقایق پایانی، تنها با هدف به تاخیر انداختن تحریمهای اتحادیه اروپا انجام شده است. گرچه به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اتحادیه تصمیم خود را برای اعمال تحریمهای جدید گرفته است.


تحریمهای سنگین اروپا علیه جمهوری اسلامی

رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد، روز دوشنبه، وزیران خارجۀ کشورهای اروپایی در بروکسل گرد خواهند آمد تا سلسله تحریم های سنگینی را علیه رژیم ایران به تصویب برسانند. به گفتۀ یک دیپلمات اروپایی "این سنگین ترین مجموعه تحریم هایی است که تاکنون اتحادیۀ اروپا نه تنها علیه ایران، که علیه هر کشور دیگری، تصویب کرده است".

به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، نتیجۀ اجلاس روز دوشنبه از هم اکنون تقریباً روشن است، چرا که قبل از وزرای خارجه، سفیران ٢٧ کشور اروپایی خطوط کلی مذاکرات را مشخص کرده و تصمیم های اصلی را گرفته اند. بدین ترتیب تصمیم های اتحادیۀ اروپا در مورد ایران باید از روز سه شنبۀ آینده، پنجم مرداد، جنبۀ اجرایی پیدا کنند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که این تحریم ها از قطعنامۀ آخر شورای امنیت بسیار فراتر خواهد رفت. نکتۀ تازه و مهم در این تحریم ها، هدف قرار دادن صنایع نفتی و گازی ایران است. بر اساس تصمیم های جدید اروپایی ها، هر نوع سرمایه گذاری، انتقال فن آوری و حتی نظارت فنی در صنایع نفتی و گازی ایران ممنوع خواهد شد. در طرح این تحریم ها تلاش شده که به ویژه صنعت پالایش مواد نفتی و تکنولوژی های مربوط به گاز مایع محدود گردد.

ایران، با وجود این که چهارمین تولیدکنندۀ نفت خام جهان محسوب می شود، در حال حاضر بیش از چهل درصد بنزین موردنیاز خود را وارد می کند. در واقع، مشکل بزرگ ایران، ناتوانی درگسترش و افزایش توان پالایشگاه هاست.

آژانس بین المللی انرژی در ارزیابی های خود به این نتیجه رسیده است که عملی شدن تحریم های اروپایی، تأثیر محسوسی بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که تحریم های سنگین اتحادیۀ اروپا فقط به ایران ضرر نخواهد زد و فعالیت برخی شرکت های اروپایی را نیز به ناچار محدود خواهد کرد. همین نکته، روند مذاکرات کشورهای اروپایی را برای تصمیم گیری در مورد تحریم ها بسیار دشوار ساخته بود. یک دیپلمات اروپایی می گوید: "بعضی کشورهای عضو اتحادیه، به دلیل منافع اقتصادی خود، برای تصویب این تحریم ها با مشکلات زیاد مواجه بودند". اما در نهایت، همۀ این کشورها برای تصویب قطعی مجازات ها به توافق رسیدند.

تحریم های آینده علاوه بر صنایع انرژی، حمل و نقل بین المللی را نیز برای ایران محدود خواهد کرد. به عنوان مثال از این پس، بنادر اروپایی با کشتی های به مقصد ایران سختگیری بیشتری خواهند داشت.

اتحادیۀ اروپا همچنین قصد دارد که به طور کلی امکان مبادلات بازرگانی با ایران را محدودتر نماید. بدین ترتیب، فشار بر بانک های ایرانی افزایش خواهد یافت و بالاخره بیش از چهل نفر دیگر از مقامات ایرانی، به ویژه اعضاء سپاه پاسداران، از دریافت روادید اروپایی محروم خواهند شد.

تاکنون آمریکا و استرالیا به طور جداگانه تحریم های سنگینی را علیه ایران تصویب کرده اند. کشور کانادا نیز بزودی به آنها خواهد پیوست.

به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، حتی روسیه هم به تدریج از جمهوری اسلامی فاصله می گیرد.

------------------------------------------------------------------------------

چند گزارش از وضعیت زندانیان سیاسی-خبرگزاری هرانا

یکسال حبس تعزیری برای مرتضی گلیزاده

مرتضی گلیزاده فعال سیاسی در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مرتضی گلیزاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان مرکزی که پیش از این یکبار پس از وقایع روز عاشورا و یکبار در آستانه 22 بهمن ماه سال گذشته در اراک بازداشت گردیده بود ، با حکم دادگاه انقلاب این شهرستان به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم گردید.

مرتضی گلیزاده همچنین از اعضای ستاد مهندس موسوی در شهر اراک بوده است . در همین رابطه پرونده چندین تن از فعالین سیاسی شهر اراک همچنان مفتوح می باشد و ایشان در انتظار صدور احکام خود به سر می برند.

لازم به ذکر است که این حکم توسط دادگاه بدوی صادر گردیده است و تا این لحظه توسط دادگاه تجدید نظر تایید نشده است.


تایید حکم دو سال حبس تعزیری برای مسعود باباپور

خبرگزاری هرانا - مسعود باباپور، دانشجوی دانشگاه آزاد گرمسار، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، پیش از این، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، وی را به دو سال حبس محکوم کرده بود که دادگاه تجدیدنظر، حکم وی را عینا تایید کرد. باباپور، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد گرمسار، از ششم آذرماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

در چند روز گذشته، احکام حبس تعدادی دیگر از فعالان دانشجویی از جمله ارسلان ابدی، بهاره هدایت، میلاد اسدی، پیمان عارف و مهدیه گلرو نیز تایید شده است.


محمدرضا جلايی‌پور به زندان مشهد منتقل شد

خبرگزاری هرانا - حمدرضا جلايی‌پور امروز در تماس تلفنی کوتاهی با پدر خود خبر داد که به زندانی در مشهد منتقل شده است.

محمدرضا جلايی‌پور، سخنگوی پويش موج سوم، پس از گذراندن چهل روز در سلول انفرادی زندان اوين به مشهد منتقل شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، محمدرضا جلايی‌پور امروز در تماس تلفنی کوتاهی با پدر خود خبر داد که به زندانی در مشهد منتقل شده است. او در اين تماس گفته است که همچنان در انفرادی به سر می‌برد و از دلايل اتهامی خود بی‌خبر است.

گفتنی‌ است که جلايی‌پور با حکم بازپرسی مشهد، که به امضای بازپرس حيدری رسيده بود چهل روز پيش در تهران بازداشت شد. بنا بر اظهارات بازپرس حيدری اين بازداشت برای ارائه پاره‌ای توضيحات صورت گرفته بود.

------------------------------------------------------------------------------

یک شهروند اهل مهاباد در زندان اعتصاب غذا کرده

خبرگزاری هرانا - یک شهروند کرد اهل مهاباد، به نشانه اعتراض به دستگیری خود و عدم شفاف سازی در تفهیم اتهام دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز دوشنبه،19/7/2010 رحیم رَشی اهل روستای " آلبلاغ" از توابع شهر مهاباد پس از حمله نیروهای اطلاعات به خانه اش دستگیر و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.
به گزارش منابع محلی از شهر مهاباد،ساعت 11 نیمه شب روز سه­شنبه، پس از آنکه عده ای از نیروهای اداره اطلاعات به خانه "رحیم رَشی" حمله­ور شده، خانه ایشان را بازدید نموده و به هم ریخته اند، وی را نیز دستگیر نموده و به اداره اطلاعات شهر مهاباد منتقل می کنند.

قابل ذکر است "رحیم رَشی" یک روز پس از دستگیری به نشانه اعتراض به اتهاماتی که به او نسبت داده شده است دست به اعتصاب زده و هم اکنون نیز در اعتصاب به سر می برد.

لازم به یادآوریست، در بهار سال 1376 "رحیم رشی" پس از دستگیری از سوی مأموران اداره اطلاعات شهر مهاباد، به نشانه اعتراض به اتهامات نسبت داده شده، در زندان اداره اطلاعات شهر مهاباد به مدت 15 روز دست به اعتصاب زده بود. بعداً پس از انتقال نامبرده به زندان مرکزی شهر سقز باری دیگر به مدت 22 روز دست به اعتصاب می زند و توسط قازی "گودینی"، به دلیل عدم اثبات اتهامات وارده از زندان آزاد شد.

شایان ذکر است، پس از آزاد شدن، "رحیم رَشی" به مدت چند سال گذشته به طور مداوم از سوی اداره اطلاعات شهر مهاباد دستگیر شده و مورد بازخواست قرار گرفته است. اتهام وارده به ایشان همکاری با یکی از احزاب اپوزیسون کرد است.

------------------------------------------------------------------------------

نماینده ولی فقیه: کلنگ زنی! برای ساخت جمکران دوم

خبرگزاري حکومتی فارس: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: حرم حضرت احمدابن اسحاق اشعري قمي(ره) در سرپل‌ذهاب كرمانشاه بايد به جمكران دوم ايران تبديل شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، آيت‌الله شيخ مصطفي علماء صبح امروز در جلسه ستاد برگزاري كنگره بين‌المللي احمدابن اسحاق(ره) اظهار داشت: احمدابن اسحاق كسي بوده كه در زمان خودش نماينده امام معصوم بوده و به خدمت امام زمان(عج) نيز تشرف يافته و اين نكته مهم و وجود بقعه مبارك ايشان در مسير كربلاي معلي و شهر سرپل‌ذهاب، اين ظرفيت را دارد كه به عنوان جمكران ثاني تبديل شده و ميعادگاه عاشقان و محبان اهل بيت(ع) از سراسر ايران باشد.
وي افزود: شخصيت و جايگاه احمدابن اسحاق، بسيار بزرگ است و وجود بارگاه اين شخصيت والامقام در استان كرمانشاه افتخاري است كه نصيب استان‌ به ويژه مردم شهرستان سرپل ذهاب شده كه مسئولان بايد تلاش كنند نام و آثار ارزشمند اين عالم بزرگ اسلام در سطح كشور و جهان اسلام بيش از پيش شناسانده شود.
نماينده ولي‌ فقيه در استان كرمانشاه تاكيد كرد: با توجه به وضعيت مرزي بودن شهرستان سرپل ذهاب و هجمه فرهنگي دشمنان نظام در آن ‌سوي مرزها درصدد هستيم دانشگاه علوم قرآني را نيز در اين شهرستان داير كرده و در كنار اين دانشگاه، دانشكده‌هاي مختلفي از جمله علوم حديث نيز برقرار شود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان كرمانشاه افزود: ساماندهي حرم احمدابن اسحاق و انجام طرح جامع بارگاه و مزار شهداي سرپل ذهاب بايد مورد اهتمام جدي قرار گيرد و اماكن متبركه كه نقش بسزايي در توسعه فرهنگي و ديني هر جامعه دارند، علاوه بر افزايش فضاي فرهنگي و معنوي به توسعه اقتصادي منطقه و حومه اماكن كمك خواهند كرد.
امام جمعه كرمانشاه ابراز اميدواري كرد؛ با كمك مسئولان ارشد استان از اعتبارات بخش فرهنگي، زيرساخت‌هاي لازم در اين شهرستان در اين راستا انجام شود.
استاندار كرمانشاه نيز در اين جلسه مبلغ 5 ميليارد ريال براي مطالعه و اقدامات اوليه طرح جامع بارگاه احمدابن اسحاق اختصاص داد.

------------------------------------------------------------------------------

احمدی ‌نژاد: یکی از آرزوهای من تحریم بنزین است

ایسنا: محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برخی ادعاها در مورد تحریم بنزین را مورد اشاره قرار داد و گفت: می‌گویند که بنزین را تحریم می‌کنیم. این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز ۱۷ میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. همه‌ کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ماست. هر چیزی را که می‌خواهند تحریم کنند ببینند ظرف چند ماه کارآفرینان ما بهترینش را جای آن می‌گذارند.

------------------------------------------------------------------------------

قتل یک شهروند در نقده

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

براساس گزارش های دریافتی از نقده طی روزهای اخیر یک شهروند اهل این شهر به نام جعفر خیام به قتل رسید.
گفته می شود نامبرده که قبلاً تهدید به مرگ شده بود در مقابل درب منزلش بر اثر شلیک گلوله فردی ناشناس کشته شد.
شایان ذکر است تا لحظه تنظیم خبر از هویت فرد ضارب و انگیزه وی اطلاعی در دست نیست.
http://mukriannews.blogspot.com/

------------------------------------------------------------------------------

اذعان فرمانده‌ کل پاسداران به وجود "پاسداران حامی فتنه"

رادیو آلمان: محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، برای اولین بار به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی اذعان کرد. وی گفت، "اقناع" این دسته از پاسداران، بهتر از "برخورد فیزیکی و حذف" آنان است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، در نخستین دوره‌ی آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که شنبه ۲ مرداد ماه آغاز شد، در پاسخ به این که چرا با پاسداران "حامی فتنه" برخورد نشد، از رفع بسیاری از ابهامات سخن گفت و تصریح کرد که «آنان قانع شدند که حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.»

سخنان جعفری از این لحاظ در خور توجه است که برای نخستین بار مقامی رسمی به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی و مخالفان دولت اشاره می‌کند. جعفری اما در سخنان خود از ذکر جزییاتی درباره شمار مخالفان و میزان مخالفت‌ها خودداری کرد.


«محاکمه‌ی مردمی»

محمدعلی جعفری، در سخنان روز شنبه‌ی خود، همچنین به محاکمه‌ی "سران فتنه" اشاره کرد و تصریح نمود که این محاکمه «قرار است مردمی باشد و در حال صورت گرفتن در اذهان مردم است.» وی افزود: «محاکمه‌ی قانونی هم در زمان خود صورت می‌گیرد و خود آنها هم متوجه شدند که دیگر جایی در بین مردم ندارند و این بزرگترین محاکمه و ضربه به آنها است.»

به اعتقاد فرمانده‌ی کل سپاه، «اگر از فرصت‌های موجود درست استفاده نکنیم، ممکن است در چند سال آینده دوباره با مشکل روبرو شویم و هدف ما گسترش دین و یک قدم نزدیک شدن به تشکیل جامعه اسلامی است.»

در پی حرکت‌های اعتراضی گسترده‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۱۳۸۸ ایران را فرا گرفت، مقام‌های جمهوری اسلامی از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و دیگر رهبران مخالفان به عنوان "سران فتنه" یاد کردند.

------------------------------------------------------------------------------

چرا به سران فتنه رسیدگی نشده جای سؤال دارد

سایت سحام نیوز: دستیار فرمانده معظم کل قوا گفت: برخی‌ها دلشان می‌خواست که مثل حضرت نوح نجات بخش شوند؛ نوح نشدند ولی پسرانشان مثل پسر نوح شد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح در اولین دوره آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که در سالن ۵ آذر برگزار شد، اظهار داشت: جنگ را سیاسیون شروع و تمام می‌کنند و نظامی‌ها زیرمجموعه سیاسیون هستند. همانطور که رهبر عراق دستور به حمله داد حضرت امام (ره) رهبر اسلام به دفاع فرمان دادند.

وی افزود: ملت و انقلاب اسلامی همواره به ایجاد روحیه حماسی و جهادی احتیاج دارد و اگر این روحیه از نسل ما گرفته شود کار برای استمرار انقلاب سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید در آمادگی دفاعی به مقابله با جنگ نرم بپردازیم، گفت: اگر روحیه جهادی و حماسی را نداشته باشیم، جنگ نرم فرهنگ تأثیرپذیری و سازش را به جوانان ما منتقل می‌کند.

صفوی در ادامه در خصوص علل علاقه آمریکا برای حمله عراق به ایران گفت: شکست اعتبار سیاسی آمریکا در حفظ رژیم شاه و عدم پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، شکست نظامی طبس، شکست کودتای نوژه و قدرت اتحاد جماهیر شوروی از علل آمریکا برای ترغیب عراق به حمله به ایران بود.

وی افزود: شوروی با عراق یک پیمان دفاعی داشت و به همین دلیل تجهیزات نظامی عراق ساخت روسیه بود. همچنین شوروی از طریق جنگ عراق با ایران میلیاردها دلار اسلحه به عراق فروخت و در طرف دیگر کشورهای عربی منطقه بسیار خشنود بودند که دو کشور شیعه به جنگ با یکدیگر مشغولند.

صفوی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: دولت بنی‏صدر قبل از جنگ ۷ ماه بر سر کار بود و در این زمان با همه درگیر بود و به همین دلیل ایران عدم آمادگی نظامی را داشت و جنگ با یک غافلگیری استراتژیک آغاز شد و تجربه اداره کشور وجود نداشت.

صفوی در ادامه با بیان اینکه عراقی ها با داشتن اطلاعات به ایران حمله کردند، گفت: یک سرهنگ عراقی قبل از شروع جنگ به داخل ایران آمده بود و اطلاعات جمع آوری کرده بود و حتی محل احداث پل روی رودخانه کارون را قبل از شروع جنگ انتخاب و شناسایی کرده بود.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای و تقسیم کار برای جنگ علیه ایران شده بود و آمریکا رهبری سیاسی، شوروی مأمور تأمین تسلیحات، کشورهای عربی به خصوص عربستان مأمور تامین هزینه‌ها و صدام عامل اجرایی جنگ بود.

صفوی در خصوص اهداف جنگ علیه ایران گفت: آنها به دنبال این بودند تا ایران به دامن آمریکا برگردد و پتانسیل انقلابی ایران اعم از منابع انسانی و اقتصادی را کاهش دهند. آمریکایی ها می‌گفتند با پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی، ایرانیها قدرت و اعتبار آنها را از بین برده‌اند و باید از آنها انتقام بگیریم.
صفوی تصریح کرد: شاید اگر شرایطی در ایران به وجود آمده بود این جنگ شروع نمی‌شد.

وی افزود: جنگ ایران و عراق سابقه طولانی دارد و ما عراق را دست کم گرفتیم و باید می دانستیم که عراق به ایران حمله می‌کند و باید در کشورمان انسجام سیاسی می‌داشتیم ولی بنی‏صدر اجازه ایجاد این انسجام را نمی‌داد. اما به هر حال باید بدانیم آمریکا برای انتقام گیری در هر صورت جنگ را شروع می‌کرد و همه اروپایی‌ها و اعراب و شوروی پشت سر صدام بودند و ما فقط دو دوست داشتیم؛ یکی رفیق جیبمان بود و یکی هم خل و چل !

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در ادامه با اشاره به وضعیت جنگ پس از فتح خرمشهر گفت: بعد از فتح خرمشهر از نظر سیاسی وضعیت به این صورت بود که ما برتری را در جنگ به‏دست آورده بودیم و فتح خرمشهر شکست نظامی و استراتژیک صدام بود. البته هیچ تضمینی نبود که صدام دوباره حمله نکند و در عهدنامه‌های زمان سازمان ملل تضمینی بر مشخص شدن متجاوز از حمله مجدد صدام نبود. کما اینکه بعد از قطعنامه ۵۹۸ دیدیم که صدام دوباره حمله کرد.

وی ادامه داد: در سال ۶۱ هم نظامیان و هم سیاسیون با امام (ره) جلسه داشتند و ایشان قبول کردند که برای ادامه جنگ در داخل عراق عملیات رمضان را انجام دهیم و اگر امام قبول نمی‌کردند این عملیات انجام نمی‌شد. امام با اطمینان برای عملیات رمضان تصمیم گرفتند و این از بیانیه امام مشخص بود.

صفوی یادآور شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با تمام قدرت نظامی و سیاسی پشت سر صدام ایستادند تا بتوانند به راحتی از بمب‌های شیمیایی و سیانور استفاده کند همچنین آمریکایی ها عملا درگیر نظامی با ایران شدند و با ناوهای خود سکوهای نفتی و هواپیمای غیر نظامی ما را زدند و البته ما هم با آنها مقابله کردیم و هلی کوپتر آپاچی آمریکا را با موشک استینگر زدیم و این موشکها را آمریکایی‌ها به برادران افغانی می دادند تا هلی کوپتر روسها بزنند و ما در مسیر حمل و نقل ده عدد از این موشکها را به عنوان حق گمرکی گرفتیم و هلی کوپتر آمریکایی‌ها را زدیم.
صفوی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نتوانسته‌ایم جوانان را نسبت به مسائل جنگ و انقلاب خوب توجیه کنیم برخی از دانشجویان تصور می‌کنند ما به عراق حمله کردیم و جنگ شروع شد در حالی که ما دفاع کردیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: احتمال حمله امریکا و اسراییل به ایران ضعیف است و ما آمادگی دفاعی خوبی داریم و ممکن است یک تصمیم سیاسی گرفته شود تا آنها حمله کنند ولی باید ببینیم بعد از آن چه می‌شود؟ سپاه و دیگر نیروهای مسلح ایران قدرت بزرگی در منطقه هستند و مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد می‌کنند.

صفوی در ادامه با بیان اینکه در خصوص آقازاده ها سخن نمی گویم، گفت: ولی همین قدر بگویم که برخی ها دلشان می‌خواست که مثل حضرت نوح نجات بخش شوند، نوح نشدند ولی پسرشان مثل پسر نوح شد.

وی در ادامه در خصوص علت رأی آوردن بنی‎صدر گفت: بنی‎صدر استاد عوام فریبی بود و طوری صحبت می‌کرد که مارکسیستها، توده‌ای‌ها، ملی‌گراها و اسلامگراها برایش کف می‌زدند. او واقعا زیبا سخن می‌گفت و هنرمند بود. البته احمق بود و حماقتش این بود که قدر رأیش را ندانست و امام و سپاه را نشناخت و دستور داده بود که به سپاه و بسیج سلاح ندهند.

فرمانده سابق کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون ایران از یک وزن بالای سیاسی و ژئوپولتیک برخوردار است و نفوذ بالایی در جهان دارد و یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است.
وی با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: فتنه ریشه کن شده و دیگر فتنه‌گران در کف خیابان نمی‌توانند کاری کنند. شاید در لایه‌هایی از نخبگان هنوز حضور داشته باشند و البته ممکن است فتنه گران نیمه جانی داشته باشند و نفس ملت ایران نیمه جان آنها را هم می گیرد. ولی اینکه چرا به سران فتنه رسیدگی نشده جای سؤال دارد.
صفوی با اشاره به سکوت برخی افراد در مقابل فتنه‌گران گفت: در مقابل فتنه‌گران نباید سکوت کرد و سکوت در مقابل آنها و دشمنان نظام خیانت به اسلام است.

.
وی در خصوص جنگ های احتمالی آینده علیه ایران گفت: جنگ آینده هواپایه و دریاپایه است و جنگ در مقابل ایران دیگر زمینی نخواهد بود و ما باید در مقابل آنها آماده باشیم و قدرت دفاعی ما به قدری است که دشمنان را پشیمان می‌کنیم.

وی افزود: هواپیماهایی که عراقی ها به ایران دادند بابت قسمتی از خسارات جنگ به ایران بود و ما لطف کردیم خلبان‌هایشان را پس دادیم وگرنه آنها هم باید مهمان ما می‌بودند.
صفوی با بیان اینکه قطعنامه ۱۹۷۵ یک قطعنامه بین المللی است، گفت: هیچ رژیمی از عراق حق تخطی از این قطعنامه را ندارد.

صفوی در پایان سخنانش بار دیگر با اشاره به بنی‏صدر و اقداماتش تصریح کرد: از نظر من بنی‏صدر آگاهانه خیانت کرد؛ او آدم هوشمندی بود و می‌خواست امام را کنار بگذارد و خودش شاه ایران شود. او حتی به یکی از مراجع گفته بود: من خودم مرجع هستم. و آن مرجع به بنی‏صدر گفته بود: تو خیلی احمقی !

------------------------------------------------------------------------------

باند احمدی نژاد، رفسنجانی را دو باره تهدید کرد

سایت حکومتی صراط وابسته به باند احمدی نژاد:....مظلوم نمايي جديد آيت الله هاشمي در حالي كه اكنون هيچكس در اين مملكت كاري به كار ايشان ندارد، قطعا يك پوئن ارزنده به نفع جريان فتنه گري خواهد بود كه تاكنون به خاطر بي تدبيري هاي ايشان بارها و بارها وی را مورد سوءاستفاده قرار داده است.....شايسته است كه جناب آقاي هاشمي حداقل به احترام تجربيات ارزنده اي كه از اين 31 سال انقلاب آموخته اند، در چنين شرايطي ملت را مجبور به كاري نكنند كه انتهاي آن سرخوردگي بيش از پيش ايشان باشد.

اخيرا تحركاتي از جانب آيت الله هاشمي رفسنجاني آغاز شده كه بدون ترديد بايد آنها را در راستاي اقدامات نسنجيده ايشان طي سالهاي اخير ارزيابي كرد. آنچه كه اكنون گاه و بي گاه از جانب ايشان و يا نزديكان ايشان مطرح مي شود زمزمه استعفاء از سمتهاي حكومتي است. در اين رابطه گفتني هايي هست كه در ادامه بدانها مي پردازيم.

1- چند وقت پیش آيت الله هاشمي رفسنجاني در گفت وگو با یک ماهنامه اظهار داشتند که قصد استعفا از سمت های سیاسی کنونی را داشته که بنا به برخی ملاحظات آنرا به تأخیر انداخته اند. پس از آن هم یکی از وابستگان ايشان نوشت که استعفای آیت الله هاشمی جدی است. با اين حال برخی از نزدیکان و دفتر ایشان تلاش کردند اخبار مربوط به این موضوع را تکذیب کنند.

اما روز گذشته محسن رفیقدوست از دیدار خود با آیت الله هاشمی گفت و خبر جدیدی در این رابطه داد. رفیقدوست با بیان اینکه تنها اختلاف آقاي هاشمي با رهبري بر سر رياست جمهوري احمدي‌نژاد است گفت: آقاي هاشمي مناعت طبع زيادي دارد. من اخيراً كه با ايشان ديدار كردم، آقاي هاشمي گفت اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم مي‌روم اما ايشان اجازه نمي‌دهند. وي اين حرف آقاي هاشمي را به معناي قهر كردن ندانست و افزود: آقاي هاشمي البته فرمودند تا وقتي كه رهبري بخواهند من محكم ايستاده‌ام اما به نظرم آقاي هاشمي احساس خستگي مي‌كنند. ‌امروز آقاي هاشمي در هيچ موردي به جز رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد با رهبري نظر مخالف ندارند. به هر حال ايشان به عنوان يك انسان 76 ساله، معتقد است آقاي احمدي‌نژاد براي رياست جمهوري مناسب نيستند. البته اين نظر را خيلي‌هاي ديگر هم مي‌گويند اما آنها مهم نيستند. آقاي هاشمي مهم است.

2- به عقيده نگارنده بازي جديد آقاي هاشمي را بايد از چند زاويه ارزيابي كرد.
نخست بايد ديد آقاي هاشمي در چه شرايطي دست به چنين جوسازي تازه اي زده اند. شرايطي كه اكنون بر جناح ايشان و متعاقبا بر شخص ايشان مستولي است، شرايطي بسيار شكننده و آلوده به ياس است. به ياد آوريد يك سال و اندي پيش را؛ زماني كه كبك آقايان خروس مي‌خواند و پياده نظام كودتاي مخملي در خيابانها امنيت مردم را سلب كرده بود. و باز به ياد آوريد نامه سياهي را كه جناب آقاي هاشمي چند روز مانده به انتخابات بدون ذكر "سلام"، خطاب به كسي نوشتند كه اكنون عدم خروجشان از پستهاي حكومتي را موكول به نظر آن بزرگوار مي كنند. و به ياد آوريد كه در همان نامه آيت الله رفسنجاني خطاب به مولايمان چنين وعده كودتا دادند:
«بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم.»
وباز به ياد آوريد صدور دستور رسمي كودتا از جانب همسر آقاي هاشمي در صبح 22 خرداد 88 را و به ياد آوريد بيش از يك ماه شارلاتان بازي يك مشت ضدانقلاب كودتاچي در كوچه و خيابان تهران را و به ياد آوريد رهبري كودتا توسط فرزند آيت الله هاشمي و متعاقبا فرار خفت بار او به لندن؛ اين پناهگاه تاريخي تمامي كودتاچيان عالم. و باز به ياد آوريد اشكهاي آيت الله هاشمي در نمازجمعه تهران را براي كودتاچيان بازداشت شده و باز به ياد آوريد حمله مشتي حرامي به ساحت امام المظلومين حسين ابن علي (ع) در روز عاشورا و آرزوي مرگ براي اصل ولايت فقيه و خيانت به مظلومين و درماندگان عالم در غزه و لبنان؛ آنسان كه وقيحانه گفتند: «نه غزه، نه لبنان» و در اين ميانه به يادآوريد سكوت معنادار آيت الله هاشمي رفسنجاني را در برابر اينهمه بي شرمي مشتي كودتاچي و نهايتا به يادآوريد حمايت صريح ايشان را از كساني كه به جمهوريت نظام اسلامي خيانت كردند و از سر هواي نفس وجود 5/24 ميليون انسان دگر انديش را منكر شدند!

چرا آن روزها آقاي هاشمي به فكر استعفاء نبودند؟ چه شده كه اكنون به اين فكر افتاده اند؟ آيا اين شرايط امروز نيست كه منجر به طراحي چنين بازي جديدي از جانب ايشان شده است؟ آيا تودهني هاي محكم و پياپي ملت رشيد ايران به كودتاچياني كه متاسفانه همواره مورد حمايت آقاي هاشمي بوده اند، در 9 دي و 22 بهمن و نهايتا به زباله دان تاريخ فرستادن كودتاي تابستان 88، در بازي ياس آلود و مظلوم نمايانه آقاي هاشمي بي تاثير بوده است؟ به راستي شرايط اكنون آقاي هاشمي را چگونه بايد ارزيابي كرد؟ براي نگارنده بسيار تلخ و ملال آور است كه عاقبتِ يكي از ياران ديرين امام راحل را اينگونه ارزيابي كند، اما از مخفي كاري چه سود كه اكنون ديگر چيزي بر ملت مخفي نمانده است! متاسفانه واقعيت هاي آشكار و مستند امروز حكايت از آن مي‌كنند كه جناب آقاي هاشمي به دلايلي كه بر مردم روشن است و اكنون مجال طرح آنها در اين مقال نيست، موقعيت رقت باري در افكار عمومي داشته و در ميان مردم جايگاه بسيار اندكي دارند.

مجموعه نظام اسلامي با سعه صدري مثال زدني بزرگترين كودتايي كه از صدر انقلاب تاكنون بر آن حادث شده بود (و (حداقل) بخشي از خاندان آيت الله هاشمي هدايت آن را بر عهده داشتند) را با سربلندي از سر گذراند. اما عقبه فتنه هنوز در حال دست و پا زدن است. صراط اسناد محكمي در اختيار دارد كه حكايت از ارتباطات گسترده عناصر كودتا با بيت آيت الله هاشمي دارد كه از آن جمله مي توان به ملاقاتهاي اخير مهدي هاشمي اشاره كرد. به هرحال آنچه به عنوان واقعيتي تلخ بايد بدان اعتراف كرد آنكه متاسفانه آيت الله هاشمي رفسنجاني از بدو فتنه تاكنون مامن و ماواي تمامي سران كودتا بوده و متاسفانه اكنون نيز هستند! از اين رو بازي جديد آقاي هاشمي را بايد آخرين حلقه از اقدامات نسنجيده ايشان كه قطعا منافع آن به جيب فتنه گران سرازير خواهد شد ارزيابي كرد. چه اينكه مظلوم نمايي جديد آقاي هاشمي در حالي كه اكنون هيچكس در اين مملكت كاري به كار ايشان ندارد، قطعا يك پوئن به نفع جريان فتنه گري خواهد بود كه تاكنون به خاطر بي تدبيري هاي ايشان بارها و بارها هاشمي را مورد سوءاستفاده قرار داده است. راستي آيا آقاي هاشمي صفحه نخست سايتهايي كه با بودجه مستقيم سازمان سيا اداره مي شوند را در روزهاي اخير ديده اند؟ مثلا آيا گويانيوز (مشهور به سيا نيوز - متعلق به عليرضانوري زاده) را در حالي كه با آب و تاب فراوان خبر فوق را پوشش داده است مشاهده كرده اند؟!

3- نكته مهم ديگري كه بايد به گونه‌اي ويژه بدان پرداخت سوءاستفاده تكراري و ملال آوري است كه آقاي هاشمي از شخصيت كريمانه رهبري انقلاب نموده اند. گويا براي جناب آقاي هاشمي عادت شده كه براي هر نخود و لوبيايي دامان رهبر معظم انقلاب را بيالايند! هنوز سوءاستفاده تبليغاتي ايشان از حضرت آقا در تبليغات انتخاباتي سال 84 يا مساله وقف دانشگاه آزاد و ديگر استفاده هاي ابزاري ايشان از معظم له (كه اكنون جاي شمارش تك تك آنها نيست) را كسي فراموش نكرده است. آقاي هاشمي مي گويند: «اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم مي‌روم اما ايشان اجازه نمي‌دهند.» اين حرفها از دهان كسي خارج مي شود كه همگان در سال گذشته ديدند كه وي چگونه در مقابل دستورات موكد رهبري تمرّد كرد. البته ممكن است واقعا هم رهبر معظم انقلاب (به دلايلي كه قطعا حكايت از اشراف معظم له بر امور و اوضاع كشور مي كند) با استعفاي آقاي هاشمي در شرايط فعلي مخالف باشند. اما اينكه آقاي هاشمي براي اعلام تصميمات نسنجيده خود از حيثيت نايب امام عصر(ارواحنافداه) خرج نموده و به عبارتي شفاف تر بخواهند حضرت آقا را شريك در بازي هاي سياسي خود جلوه دهند مساله اي است كه هرچند به هيچوجه در باور ملت رسوخ نخواهد يافت، اما يكبار براي هميشه بايد ايشان را با تذكري جدي از ادامه دادن به اين عمل ناشايست بازداشت.

4– نكته بسيار حساس ديگر به يك تحريف آشكار در نظر مقام معظم رهبري درباب اختلاف با آقاي هاشمي باز مي گردد. در اظهاراتي كه از قول آيت الله هاشمي رفسنجاني در مورد ميزان اختلاف ايشان با مولايمان نقل شده چنين وانمود شده كه گويا دايره اختلاف آقاي هاشمي با ولي فقيه محدود به موضوع آقاي احمدي نژاد است. حال آنكه همگان مي دانند كه حضرت آقا چگونه در طول بيست سال گذشته در مقابل جريان انحرافي تكنوكراسي كه زير سايه حمايت صريح آقاي هاشمي و در قالب كارگزاران و بعدها مشاركت رشد كردند، ايستادند و صراحتا در مقابل اين جريان سكولار و ضدارزشهاي متعالي اسلام و انقلاب مخالفت ورزيدند. حال آقاي هاشمي طوري سخن مي‌گويند كه گويا با رئيس جمهور شدن آقاي احمدي نژاد به يكباره وجه اختلافي ميان ايشان و مولايمان حادث شده است.
هم ما مي دانيم و هم آقاي هاشمي مي دانند كه ايستادن ايشان در مقابل ولي فقيه به هيچ روي منحصر به ماجراي آقاي احمدي نژاد نبوده و دايره اي بسيار وسيع تر را در بر مي گيرد. بد نيست جناب آقاي هاشمي براي يك بار هم كه شده به اين جملات توجه كنند:
«من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‏نظر دارم. كه طبيعى هم هست؛ ولى مردم نبايد دچار توهم بشوند، البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور هم از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‏نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمينه‏ى مسائل خارجى اختلاف‏نظر دارند، هم در زمينه‏ى نحوه‏ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‏نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‏نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است.»
آنچه در بالا بدان اشاره شد بخش مهمي از بيانات راه گشاي آيت الله العظمي خامنه اي در نماز جمعه 29 خرداد 88 بود.با اين وصف، به نظر مي رسد اختلاف حضرت آقا با آقاي هاشمي در موارد متعدد، قطعي است و اينكه حوزه اين اختلافات مسائل خارجي و فرهنگي و مساله عدالت و ... را در برمي گيرد نيز كاملا مسلّم است. با اين حال سوال اينجاست كه چرا آقاي هاشمي سعي در لاپوشاني حقيقت اين اختلاف دارند؟

شايد پاسخ به سوال فوق را بتوان در بازخواني يكي از مهمترين تاكتيكهاي فتنه 88 جست. تاكتيكي كه در آن فتنه گران با تمام قوا تلاش كردند تا سطح درگيري عميق سال گذشته را به جاي آنكه درگيري با نظام جمهوري اسلامي نشان دهند درگيري با دولت و احمدي نژاد نمايش دهند! البته انشاءالله ساحت آقاي هاشمي بري از فتنه گران است اما چگونه مي توان اين شباهت آشكار را انكار كرد؟

به هرحال كشور در شرايط تعيين كننده اي قرار گرفته و قطعا شعله ور شدن دوباره اختلافات در اين شرايط خطير كه گرگهاي بيروني در كمين كيان اسلام نشسته اند به هيچ روي به مصلحت انقلاب نبوده و نيست. با اين وصف شايسته است كه جناب آقاي هاشمي حداقل به احترام تجربيات ارزنده اي كه از اين 31 سال انقلاب آموخته اند، در چنين شرايطي ملت را مجبور به كاري نكنند كه انتهاي آن سرخوردگي بيش از پيش ايشان باشد.

------------------------------------------------------------------------------

آمريکا، اروپا و روسيه هنوز جمهوری اسلامی را نشناخته‌اند

ایرنا: عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ، گفت: روسيه از عملکرد خود در قبال ايران و بازي در زمين آمريکا پشيمان خواهد شد.

محمد کرمي‌راد افزود: آمريکا، اروپا و روسيه هنوز جمهوري اسلامي را نشناخته‌اند چرا که اگر شناخت دقيقي از ايران اسلامي داشتند و به اظهارات مسئولين عالي‌رتبه به خصوص رهبر فرزانه انقلاب گوش مي‌کردند اينگونه در قبال ايران موضع نمي گرفتند.

وي افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند، نظام بدنبال بمب اتم نيست و آن را حرام مي‌داند.

کرمي‌راد اظهارات رييس‌جمهور روسيه درباره ايران را جنگ رواني دانست و افزود: آنها در صدد شيطنت عليه ما هستند و قصد دارند با اينگونه اظهارات به قول خودشان فشارها عليه ما را به اوج برسانند که پشيمان خواهند شد.

------------------------------------------------------------------------------

وزارت اطلاعات طرح جامع اطلاعات مردمی را تهيه می کند

روزنامه رسالت: به منظور تقويت نقش اطلاعات مردمي در پيشگيري از تحرکات ضدامنيتي؛ وزارت اطلاعات طرح جامع اطلاعات مردمي را تهيه مي کند

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اطلاعات طرح جامع اطلاعات مردمي را تهيه مي کند.جبار کوچکي نژاد در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وظايف دستگاه اطلاعات در برنامه پنجم توسعه گفت: وزارت اطلاعات موظف است در اجراي سياست هاي کلي برنامه پنجم ابلاغيه مقام معظم رهبري به منظور تقويت نقش مردم و اطلاعات مردمي در پيشگيري از تحرکات ضد امنيتي، طرح جامع اطلاعات مردمي را تا پايان سال نخست برنامه پنجم توسعه به تصويب برساند و در طول اجراي برنامه نيز50 درصد آن را ارتقا دهد.کوچکي نژاد اضافه کرد: براي تقويت و موثر دستگاه هاي اطلاعاتي، قضائي و انتظامي هماهنگي هاي بين آنها براي مقابله با هر نوع اخلال و تهديدهاي نرم از طرف شوراي امنيت ملي اقدام هايي را بايد انجام دهد.وي افزود: وزارت اطلاعات موظف شده تا تواناسازي اطلاعاتي اعضاي جامعه اطلاعاتي، ايجاد کميته هاي تخصصي هماهنگي، ايجاد تقويت سامانه هاي کنترلي و مناسب با فناوري نوين و تعامل بين دستگاهي را80 درصد افزايش دهد.

------------------------------------------------------------------------------

فروش دختران خردسال در حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی

اين يک نمونه تکاندهنده از هزاران موردى است که هر روزه در حاکميت سیاه و ننگین جمهوری اسلامی رخ مى دهد.

روزنامه‌ خراسان: دختربچه ۹ ساله که پدرش او را در قبال خريد مقدارى موادمخدر به يکى از دوستان قاچاقچى خود فروخته است در بيان داستان بغرنج زندگىاش گفت: پدرم به موادمخدر اعتياد دارد و مادرم نيز ۲ سال قبل بهخاطر قاچاق ترياک دستگير شد و به زندان افتاد. من نتوانستم مثل دوستانم درس بخوانم و بعد از زندانى شدن مامان، زن غريبهاى که به خانه ما رفت و آمد داشت مرا به کريستال معتاد کرد. ۱۰ روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه يکى از دوستانش که از او مواد مخدر مىخريد برد و گفت: دخترم اين جا منتظر باش و با بچههاى عمو بازى کن، زود برمىگردم. من که قول داده بودم دختر خوبى باشم صورتش را بوسيدم و گفتم فقط زودتر بيا تا به خانه برگرديم. آن روز بابا با عجله رفت اما ديگر از او خبرى نشد و دوست پدرم در اين چند روز جلوى چشم همسرش مرا آزار و اذيت کرد و تازه مىخواست مرا در اختيار مشتريان موادمخدر که به خانه او رفت و آمد داشتند قرار دهد. ديشب دلم خيلى گرفته بود و دعا مىکردم راه فرارى پيدا کنم. ناگهان متوجه شدم در خانه باز مانده است. من خيلى سريع بيرون آمدم و پا به فرار گذاشتم.

------------------------------------------------------------------------------

سایت مصباح به جای نام خامنه ای می نویسد نائب امام زمان

وبلاگ زمین گرد

سایت مصباح یزدی به جای نام آقای خامنه ای می نویسد نائب امام زمان!

در ادامه پروژه امام زمانی کردن آقای خامنه ای، سایت وابسته به مصباح یزدی به جای نام بردن از خامنه ای یا استفاده از القابی مانند رهبر انقلاب یا رهبر جمهوری اسلامی، از عبارت نائب امام زمان استفاده می کند. ظاهرا فرقه مصباحیه تلاش می کند خامنه ای را به زور نائب امام زمان اعلام کند. مشخص نیست حامیان افراطی مصباح یزدی چگونه و به چه طریقی رضایت امام دوازدهم شیعیان را برای نائب بودن آقای خامنه ای کسب کرده اند. جالب اینجاست که در مذهب شیعی، امام زمان یا امام داوازدهم تنها چهار نائب دارد که همگی مرده اند و نائب چهارم هم گفته است که بعد از من شخص دیگری را به نیابت نپذیرید. با وجود این حامیان مصباح، آقای خامنه ای را به عنوان نایب پنجم معرفی کرده اند که بر خلاف تمامی پیش بینی های مذهبی و احادیث مربوطه ظهور کرده است!

------------------------------------------------------------------------------

یکی از سرکردگان پاسداران نیروهای آمریکايی را تهدید کرد

یکی از سرکردگان سپاه پاسداران نیروهای آمریکايی در عراق و افغانستان را تهدید کرد

خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی وتبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد : در آینده ای نزدیک تحولات شگرفی در عراق و افغانستان بوقوع خواهد پیوست.

سردار مسعود جزایری در گفتگو با مهر، درباره احتمال مطرح شده از سوی رئیس جمهور مبنی بر حمله نظامی آمریکا درآینده ای نزدیک به دو کشور در منطقه خاورمیانه، اظهارداشت: اگر آمریکا که دو شکست بزرگ و مفتضحانه را در برابر حزب الله و حماس در منطقه تجربه کرده است می خواهد شکست سومی را هم برای بار دیگر تجربه نماید، تصمیم با خودش است.

وی در ادامه اعلام کرد: بدون تردید در آینده ای نزدیک درعراق وافغانستان نیز تحولات شگرفی به وقوع خواهد پیوست.

------------------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: دست متجاوز را از بازو قطع می کنیم

صدا و سیمای رژیم: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "آنها (غربی ها)می‌دانند ما اهل جنگ و تجاوز به جایی نیستیم و نبوده ایم"، افزود: در همین حال، آنها می دانند اگر کسی به ایران دست درازی کند، ملت ایران دست او را از بازو قطع می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر گفت: معلوم است غربی‌ها از چه می‌ترسند.

افزود: امروز هم آنها سازهای خود را کوک کرده‌اند و خیال می کنند با سناریوهای تبلیغاتی و جنگ روانی می‌توانند ملت ایران را وادار به عقب نشینی کنند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران در گذشته هم نه با لشکرکشی، بلکه با اندیشه و فرهنگ انسانی دیگر سرزمین‌ها را فتح کرد و قدرت‌های فاسد را به زیر کشید.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای مقابله با آمریکا و دنباله های آن نیاز به جنگ نداریم.

وی ادامه داد: سیاست ایران، وحدت و تمدن فرهنگ ایران آنها را به زیر می‌کشد، اما جرات نمی‌کنند تصدیق کنند و فقط دنبال دروغ‌گویی و مخفی‌کاری هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه " دعوای کنونی بر سر منطق، فرهنگ و مدیریت بر جهان" است، ادامه داد: قبول نداریم ظالمانه و یک طرفه جیب ملت‌ها را خالی کنید.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به کسری بودجه 1480 میلیارد دلاری دولت آمریکا گفت: البته این رقمی است که علنی اعلام می کنند؛ اما به هر حال کسری بودجه دولت آمریکا به خاطر تسلط دلار بر بازار جهانی، به معنای برداشت از جیب همه ملت هاست.

رئیس جمهور ادامه داد: با اعلام این رقم، آنها می گویند 1480 میلیارد دلار از جیب جهانیان برمی‌داریم و به جیب سرمایه داران آمریکایی می ریزیم.

آقای احمدی‌نژاد گفت: آنها می دانند اگر فرهنگ و تمدن ایرانی شکوفا شود، جایی برای غارت‌های گسترده و مدرن آنها نمی ماند.

وی افزود: فکر کرده‌اند بازی‌های تبلیغاتی کنونی جواب می دهد و به همین خاطر بخشی از روسیه، اروپا و رسانه ها را با خود هماهنگ کرده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد : آنها حتی بعضی را در داخل کشور با خود هماهنگ کرده‌اند که بعدها ابعادش را خواهم گفت.

آقای احمدی‌نژاد افزود: خدای متعال سناریوی آنها را لو داد و خبر دقیقش پیش ما آمد.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: بیچاره ها اگر فرض کنیم که راست می گویید، ادعا می کنید که از یک بمب ایران می‌ترسید! این در حالی است که خودتان چند هزار بمب دارید.

رئیس جمهور اضافه کرد: این ادعا مثل آن است که کسی 30 هزار تانک داشته باشد، آن وقت بگوید از یک تانک می‌ترسد. آنها هم دروغگو، هم ترسو و هم فریبکارند.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنها از بیداری روح ملت ایران و اینکه نتوانسته‌اند از آن جلوگیری کنند، می‌ترسند.

وی هشدار داد: آنها خیال دارند با این داستان پردازی ها به کشورهای خاورمیانه حمله کنند و منطقه را شلوغ و سپس توجهات را به سوی ایران معطوف کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف همه این طراحی‌ها این است که جلوی کار شما و جلوی آبادانی و ساختن ایران را بگیرند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: هدف همه تحریم ها و ادعاهای دروغ، جلوگیری از پیشرفت ماست و می خواهند نگذارند ما به موقعیت شایسته ملت ایران برگردیم.

وی سپس به تلاش اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌هایی فراتر از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران پرداخت.

------------------------------------------------------------------------------

تحریمهای بین المللی؛ احمدی نژاد همه کشورها را تهدید کرد

خبرگزاری سپاه پاسداران فارس: هركشوري در سناريوي آمريكا عليه ملت ایران شركت كند آن را دشمني تلقي كرده و پاسخ قاطع مي‌دهيم.

محمود احمدي نژاد قبل از ظهر امروز يكشنبه طي سخناني در پنجمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر با اشاره به سناريوي آمريكا عليه ملت ايران گفت: آنها تصميم دارند به بعضي از كشورهاي خاورميانه حمله نظامي كرده و بعد فلش‌ها را به سمت ما بگيرند مبني بر اينكه ايران مي‌خواهد بمب بسازد تا ملت ايران را مجبور به توقف و يا عقب نشيني كنند ولي بايد بدانند كه اشتباه مي‌كنند.

وي خطاب به اين كشورهاي غربي و استعمارگر تاكيد كرد: ما اهل دعوا و تنش نبوده و از تحريم استقبال نمي‌كنيم بلكه اهل دوستي و منطق هستيم اما بايد بدانند كه اين بداخلاقي‌هايشان جز بردن آبروي آنها نتيجه ديگري نخواهد داشت.

احمدی نژاد يادآور شد: هر كس تصميم عليه ملت ايران بگيرد همچون بازرسي كشتي‌هاي ايراني بايد بداند بلافاصله عكس العمل ايران را دريافت خواهد كرد و تجربه نشان داده است كه عكس العمل ملت ايران براي آنان پشيمان كننده است.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود تصريح كرد: هر كس در اين سناريوي آمريكا عليه ايران شركت كند ما عمل آن را به عنوان دشمني تلقي كرده و پاسخ قاطع خواهيم داد.


دست متجاوز را از بازو قطع می کنیم

صدا و سیمای رژیم: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "آنها (غربی ها)می‌دانند ما اهل جنگ و تجاوز به جایی نیستیم و نبوده ایم"، افزود: در همین حال، آنها می دانند اگر کسی به ایران دست درازی کند، ملت ایران دست او را از بازو قطع می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر گفت: معلوم است غربی‌ها از چه می‌ترسند.

افزود: امروز هم آنها سازهای خود را کوک کرده‌اند و خیال می کنند با سناریوهای تبلیغاتی و جنگ روانی می‌توانند ملت ایران را وادار به عقب نشینی کنند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران در گذشته هم نه با لشکرکشی، بلکه با اندیشه و فرهنگ انسانی دیگر سرزمین‌ها را فتح کرد و قدرت‌های فاسد را به زیر کشید.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای مقابله با آمریکا و دنباله های آن نیاز به جنگ نداریم.

وی ادامه داد: سیاست ایران، وحدت و تمدن فرهنگ ایران آنها را به زیر می‌کشد، اما جرات نمی‌کنند تصدیق کنند و فقط دنبال دروغ‌گویی و مخفی‌کاری هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه " دعوای کنونی بر سر منطق، فرهنگ و مدیریت بر جهان" است، ادامه داد: قبول نداریم ظالمانه و یک طرفه جیب ملت‌ها را خالی کنید.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به کسری بودجه 1480 میلیارد دلاری دولت آمریکا گفت: البته این رقمی است که علنی اعلام می کنند؛ اما به هر حال کسری بودجه دولت آمریکا به خاطر تسلط دلار بر بازار جهانی، به معنای برداشت از جیب همه ملت هاست.

رئیس جمهور ادامه داد: با اعلام این رقم، آنها می گویند 1480 میلیارد دلار از جیب جهانیان برمی‌داریم و به جیب سرمایه داران آمریکایی می ریزیم.

آقای احمدی‌نژاد گفت: آنها می دانند اگر فرهنگ و تمدن ایرانی شکوفا شود، جایی برای غارت‌های گسترده و مدرن آنها نمی ماند.

وی افزود: فکر کرده‌اند بازی‌های تبلیغاتی کنونی جواب می دهد و به همین خاطر بخشی از روسیه، اروپا و رسانه ها را با خود هماهنگ کرده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد : آنها حتی بعضی را در داخل کشور با خود هماهنگ کرده‌اند که بعدها ابعادش را خواهم گفت.

آقای احمدی‌نژاد افزود: خدای متعال سناریوی آنها را لو داد و خبر دقیقش پیش ما آمد.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: بیچاره ها اگر فرض کنیم که راست می گویید، ادعا می کنید که از یک بمب ایران می‌ترسید! این در حالی است که خودتان چند هزار بمب دارید.

رئیس جمهور اضافه کرد: این ادعا مثل آن است که کسی 30 هزار تانک داشته باشد، آن وقت بگوید از یک تانک می‌ترسد. آنها هم دروغگو، هم ترسو و هم فریبکارند.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنها از بیداری روح ملت ایران و اینکه نتوانسته‌اند از آن جلوگیری کنند، می‌ترسند.

وی هشدار داد: آنها خیال دارند با این داستان پردازی ها به کشورهای خاورمیانه حمله کنند و منطقه را شلوغ و سپس توجهات را به سوی ایران معطوف کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف همه این طراحی‌ها این است که جلوی کار شما و جلوی آبادانی و ساختن ایران را بگیرند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: هدف همه تحریم ها و ادعاهای دروغ، جلوگیری از پیشرفت ماست و می خواهند نگذارند ما به موقعیت شایسته ملت ایران برگردیم.

وی سپس به تلاش اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌هایی فراتر از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران پرداخت.

------------------------------------------------------------------------------

فیلم؛ روز جهانی علیه سنگسار در استکهلم، ۲ مرداد

http://www.youtube.com/watch?v=HsRxNqvb5_c&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------------------

فیلم؛ روز جهانی سکینه آشتیانی ۲ مرداد - تفلیس گرجستان

http://www.youtube.com/watch?v=2Z7OmcpiulY&feature=player_embedded

------------------------------------------------------------------------------

آتش سوزی های مشکوک در جنگل های کردستان

سایت شنیدار: بيش از شش هفته از وقوع آتش سوزي هاي مداوم اما پراکنده در جنگل هاي استان کردستان مي گذرد. بر اساس آخرين اخبار و گزارشات منتشر شده در اين باره تاکنون بيش از 2500 هکتار از جنگل ها و مراتع اين استان طعمه حريق شده و در حالي که روزبروز بر وسعت اين آتش سوزي افزوده مي شود، هنوز هيچ اقدامي براي مهار و خاموشي آتش آنجام نگرفته است.

براساس گزارش آژانس خبري موکريان تاکنون بخش هاي وسيعي از مراتع و منابع طبيعي استان کردستان از جمله در اطراف شهرهاي سنندج، مريوان و کامياران که کوه آبيدر سنندج، کوه کيلک مسير سنندج ـ کاميارن، مناطق جنگلي ره شه ده، عصر آباد و گماره لنگ مريوان و سه راه حزب الله سرو آباد را دربر مي گيرد، در آتش سوخته اند. در اين گزارش مدير کل منابع طبيعي استان کردستان با ابراز تاسف از اعلام اين خبر، دليل وقوع آتش سوزي ها را سهل انگاري شهروندان، گرمي هوا و پوشش خاص گياهي منطقه،عنوان مي کند.

در ادامه اين گزارش همچنين مدير کل حفاظت محيط زيست استان کردستان مي گويد: "گونه هاي گياهي زيست محيطي استان در جهان بي نظير است، اما بيهوده در حال نابودي است. در اثر اين آتش سوزي ها بهترين اراضي جنگلي [بلوط سوزني برگ ] استان نابود شده است."

طي هفته هاي گذشته از سوي فعالان حفظ محيط زيست و فعالان مدني و دانشجوئي تلاش هاي زيادي به عمل آمده تا مقامات استاني و کشوري، اقداماتي فوري براي مهار و خاموشي آتش سوزي ها انجام دهند، با اين حال تاکنون نه تنها هيج اقدامي صورت نگرفته بلکه حتي به خبرنگاران و عکاسان خبرگزاري ها هم اجازه حضور در مناطق آتش گرفته را نداده اند.

چنين امري علاوه بر اينکه بر نگراني هاي شهروندان و نهادهاي مدني استان کردستان افزوده است، موجب شده که با توجه به فعاليت هاي نظامي يکي از احزاب کرد [پژاک] و همچنين پياده کردن طرح هاي امنيتي نيروهاي سپاه پاسداران و نيروهاي انتظامي براي مقابله با نيروهاي اين حزب، مساله تاحدودي در بين مردم احزاب و سازمان هاي مدني، شکلي مشکوک به خود بگيرد.

هفته گذشته نهاد هاي مدني در شهرستان مريوان با انتشار بيانيه اي مشترک ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به گسترش دامنه آتش سوزي ها، به مسولان دولتي هشدار دادند و از آنان خواستند در خصوص اين حادثه تاسف بار به وظيفه قانوني خود عمل کنند.

در قسمت هائي از اين بيانيه آمده است: "طبيعت ميراث گذشته نيست، بلکه امانت آينده است. طبيعت زيباي استان کردستان به دلايل متفاوتي که آتش يکي از اين دلايل است در حال نابودي مي باشد. طبق آمارهاي منابع طبيعي استان کردستان آتش بزرگترين و پرخطر ترين دليل نابودي جنگل هاي زاگروس و غرب ايران و به ويژه شهرستان مريوان است. بنا به آمار اداره منابع طبيعي اين شهرستان سال گذشته تنها در جنگل هاي اين شهرستان 47 مورد آتش سوزي روداده است که در کل ميزان 9469275100 ريال خسارات درپي داشته است."

در بخش ديگري از بيانيه آمده است: "دلايلي همچون تبدل جنگل به باغ، اختصاص دادن زمين ها جنگل به کشت و صنعت، بي احتياطي شهروندان، منازعات طايفه اي و ازهمه مهمتر اقدامات امنيتي نيروهاي انتظامي موجب پيش آمدن چنين حادثه اي شده است. تاکنون 2500 هکتار از اين جنگل ها در آتش سوخته است اما با اين حال هنوز هيچ اقدامي از جانب دولت براي مهار آتش صورت نگرفته است. اين درحالي است که بنابه اصل پنجاه قانون اساسي ايران در چنين شرايط بايد تمامي ارگان هاي نظامي نيز براي جلوگيري بيشتر از خسارات و تلفات وارد عمل شوند."

قسمت پاياني اين بيانيه خطاب به مسولان امر مي گويد: "به دليل نبود بودجه و امکانات لازم، اداره منابع طبيعي اين شهرستان تاکنون نتوانسته است مانع گسترش و مهار اين آتش سوزي ها شود. عدم شناخت محيط زيست، عدم شناخت فوائد جنگل ها و همچنين بي توجهي جامعه سبب اصلي از بين رفتن منابع طبيعي ملي هستند. اميدواريم که مسولان امر به اين فاجعه زيست محيطي توجهات لازم را داشته باشند تا ديگر شاهد وقوع چنين فجايع تاسف آور طبيعي نباشيم در کشور نباشيم."

منبع: روز

------------------------------------------------------------------------------

یکی از فعالان ملی مذهبی ناپدید شده است

سایت ندای سبز آزادی: هدی صابر از فعالان ملی - مذهبی پس از خروج از محل کارش مفقود شده است.

طبق اخبار رسیده به ندای سبز آزادی هدی صابر ساعت 5.5 بعدازظهر از محل کارش خارج شده و ساعت یک ربع به شش با همسرش در محل کار وی قرار داشته است. اما همسر وی تا ساعت 7 نیز منتظر می ماند ولی خبری از صابر نمی شود. به احتمال زیاد او به شکل ربایش بازداشت شده است.

در هفته گذشته نیز در هنگامی که وی در محل کارش حضور نداشته ماموران بدانجا مراجعه کرده بودند.

سه هفته پیش نیز به صورت تلفنی برای تحمل زندانش احضار شده بود. اما وکیل او با مراجعه به دادگاه خواسته بود که حکم به صورت کتبی به وی ابلاغ شود.

به وی گفته شده بود که این حکم کتبا ابلاغ خواهد شد. اما تا امروز خبری از ابلاغ کتبی حکم نبوده است

------------------------------------------------------------------------------

انفجار در پتروشيمی خارک 4كشته بر جا گذاشت

شب گذشته حوالي ساعت 19:30 انفجار مهيب در كارخانه پتروشيمي جزيره خارک باعث كشته شدن 4 نفر از كاركنان اين كارخانه دولتي شد.

علت انفجار، فشار زیاد بر "بویلر مرکزی" مجتمع به علت فرسودگي بوده است اما معدود رسانه هاي وابسته به پتروشيمي علت آن را عدم رعايت نكات ايمني اعلام نمودند.

تا امروز صبح اجساد 4كشته شده به علت نبود امكانات در جزيزه خارک باقي مانده است.

لازم به ذكر است جزيره خارک داراي تاسيسات مختلف نفتي و گازي بوده و در صورت وقوع چنين حادثه اي امكان وقوع يك فاجعه ممكن مي شود.

------------------------------------------------------------------------------

حکم حبس و شلاق فعال دانشجویی مورد تایید قرار گرفت

حکم سنگین و غیر انسانی فعال دانشجویی در دادگاه تجدید نظر عینا مورد تایید قرار گرفت
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" حکم غیر انسانی و غیر قانونی در دادگاه بدوی فعال دانشجویی پیمان عارف عینا توسط شعبه 54 تجدید نظر دادگاه انقلاب تایید گردید.
حکم صادر شده توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برای پیمان عارف روزنامه روزنامه نگار و فعال دانشجویی که در حال حاضر به صورت مشروط و موقت بیرون از زندان به سر میبرد عینا توسط شعبه 54 تجدیدنظر دادگاه انقلاب تایید شد.
در این پرونده که مربوط است به بازداشت پیمان عارف در روزهای نخست پس ازانتخابات وی توسط قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق انتشارمقالات و نوشته ها و نیز مصاحبه با رسانه های خارجی بویژه صدای امریکا و رادیو فردا به تحمل یک سال زندان و به اتهام اهانت به رییس جمهور از طریق نگارش نامه سرگشاده به احمدی نژاد در مقطع رقابتهای انتخاباتی سال گذشته به تحمل 74 ضربه شلاق محکوم گردیده است.
همچنین شعبه 54 تجدیدنظر در خصوص محرومیت مادام العمر این سردبیر ماهنامه توقیف شده ایرانمهر از حرفه روزنامه نگاری و هرگونه فعالیت مطبوعاتی که رای بدوی صادره توسط قاضی پیرعباسی آمده بود ،به استناد نص ماده 19 قانون مجازات اسلامی ضمن تایید محرومیت مذکور ،مدت زمان آن را به 15 سال کاهش داده است.
رای شعبه 54 تجدیدنظر قطعی بوده و لازم الاجرا میباشد. گفتنی است پیمان عارف که به دلیل شرایط زندان با تشدید بیماری قلبی اش مواجه است در حال حاضر در حال مداوای بیماری اش در خارج از زندان میباشد.
لازم به ذکر است رای تجدیدنظر در چارچوب رویه غیرقانونی دادگاه انقلاب مبنی بر عدم ابلاغ قانونی آراء ،به رویت سید محمدرضا فقیهی یکی از وکلای عارف رسیده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگینی وغیر انسانی علیه فعالین دانشجوئی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب مردم ایران است.

02 مرداد 1389 برابر با 24 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

------------------------------------------------------------------------------

اظهارات سفیر؛ احضار کاردار انگلیس در تهران

تلویزیون رژیم: در پی اظهارات اخیر سایمون گس سفیر انگلیس در تهران درباره برنامه هسته ای و تحریم های ضد جمهوری اسلامی که طی مصاحبه با تلویزیون بی بی سی فارسی بیان شد، امروز پاتریک دیویس کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور، احضار شد.

رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه در این احضار، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را درخصوص اظهارات سفیر این کشور به وی اعلام کرد.

این مقام وزارت امور خارجه با اشاره به نکات مطرح شده از جانب سایمون گس در مصاحبه با بی بی سی فارسی، این اظهارات را غیر واقعی و نامتعارف خوانده و درخواست کرد تا لندن هرچه سریعتر درباره نکات مورد اشاره سفیر، توضیح دهد.


اظهارات سفير انگليس مصداق عنصر نامطلوب شدن است

خبرگزاري سپاه پاسداران (فارس): رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأكيد بر اينكه "سايمون‌گس " بايد ادب سخن گفتن با ملت بزرگ ايران را بياموزد، اظهارات اخير او درباره ايران را مصداق عنصر نامطلوب‌شدن در عرصه بين‌المللي دانست.

علاءالدين بروجردي كه در واكنش به اظهارات گستاخانه اخير "سايمون‌گس " سفير انگليس در ايران با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت‌وگو مي‌كرد، اين اظهارات "سايمون‌گس " را در حد عنصر نامطلوب‌شدن در عرصه بين‌المللي دانست و اظهار داشت: آنچه كه سفير انگليس در ارتباط با مسائل ايران در مصاحبه با بي‌بي‌سي فارسي عنوان كرده،‌ نشان‌دهنده متأثربودن مواضع اين كشور از گزارشاتي است كه "سايمون‌گس " ارائه مي‌دهد.
وي افزود: معمولاً سفراي كشورهاي مختلف تلاش مي‌كنند، نقش مؤثر و مثبتي در تنظيم روابط كشور متبوعشان با كشور متوقف‌في داشته باشند و براي حل مشكلات پيشنهاداتي ارائه دهند و مسائل مثبت را محور فعاليت‌هاي خويش قرار دهند.
به اعتقاد رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، اتهامات سفير انگليس در تهران در خصوص گرايش فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در خارج از چارچوب NPT و مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، يك اتهام دروغ و غيرواقعي است.
به گفته وي سفير انگليس بايد در مدت اقامت خويش در جمهوري اسلامي ايران اين واقعيت را درك كرده باشد كه همه فعاليت‌هاي ايران در چارچوب مقررات آژانس و كاملاً صلح‌آميز است و تكرار اين گونه مسائل كذب، به هيچ وجه واقعيت را تغيير نمي‌دهد.
بروجردي در ادامه سخنان خود يادآور شد: سفير انگليس در ايران بايد اين واقعيت را درك كرده باشد كه تحريم‌هاي اقتصادي در طول 30 سال گذشته نه فقط تأثير منفي بر جمهوري اسلامي ايران نگذاشته است، بلكه ايران بزرگترين موفقيت‌ها به دليل شكوفايي استعدادهاي ايراني را در مدت تحريم به دست آورده‌ است و اكنون هم اين تحريم‌ها كه انگليس نقش مهمي در پيدايش آنها داشته است، هيچ‌گونه تأثيري نخواهد داشت چرا كه توانمندي‌هاي ملي ايران بيش از آن است كه سفير انگليس نسبت به اين گونه تأثيرها دل خوش كند.

** "سايمون‌گس " بهتر است به فكر اقتصاد ورشكسته انگليس باشد

لازم به توضيح است "سايمون‌گس " سفير انگليس در ايران در اين گفت‌وگوي خود با بي‌بي‌سي فارسي گفته كه "تحريم‌ها در وضعيت كنوني اقتصاد ايران نقش بسزايي دارد، اما همه گرفتاري‌هاي اقتصادي اين كشور ناشي از تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيست. "
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به اين بخش از اظهارات "سايمون‌گس " اعلام كرد كه "سفير انگليس در ايران خوب است كه به فكر اقتصاد ورشكسته و آشفتگي‌هاي كشور خويش باشد و براي رهايي كشورش از اين مشكلات كه اعتراضات گسترده‌ مردمي دليل بارز آن است، فكري كند. "

** عنوان "سرپيچي از خواسته بين‌المللي " زيبنده انگليس است نه جمهوري اسلامي ايران

به گزارش فارس، "سايمون‌گس همچنين گفته كه "مهم‌ترين مسئله اين است كه هزينه سرپيچي ايران از خواسته‌هاي جامعه بين‌المللي را بايد بالا برد، آن وقت اميدواريم رهبران ايران به اين نتيجه برسند كه در ازاي رسيدن به توافقي با جامعه جهاني، چه امتيازات و منافعي در انتظارشان است. "
بروجردي درباره اين سخنان گستاخانه سفير انگليس نيز تأكيد كرد كه "سايمون‌گس " بايد ادب سخن گفتن با ملت بزرگ ايران با توجه به اينكه سفير انگليس در ايران است، را بياموزد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر همين اساس تصريح كرد: طبق مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ماده 4 معاهده NPT، انگليس به عنوان يك عضو موظف است به ساير كشورهاي عضو NPT ، ‌دانش فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را منتقل كند و همچنين طبق ماده 6 انگليس موظف به كاهش و عدم ساخت سلاح‌هاي جديد هسته‌اي است، اما كشور انگليس با سرپيچي از معاهده NPT متخلف محسوب مي‌شود و امروز ما شاهد ساخت نسل جديد بمب‌هاي هسته‌اي توسط اين كشور هستيم.
وي در عين حال توضيح داد كه عنوان "سرپيچي از خواسته هاي بين‌المللي " زيبنده انگليس است نه جمهوري اسلامي ايران كه به همه تعهدات خويش پيوسته پاي‌بند بوده است.

------------------------------------------------------------------------------

نماینده ولی فقیه: گرانی کنونی در کشور غضب الهی است

نماینده ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از انقلاب متاسفانه نه نماينده مجلس خوبي در استان داشتیم، نه يك استاندار قوی.

به گزارش ایلنا، "آیت‌اله سید کرامت‌اله ملک حسینی" در نشست با پرسنل شرکت توزیع نیروی برق این استان در دفتر خود افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی مجاهدت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند، ولی متاسفانه در تمام این دوران نه وکیل باعرضه‌ای داشتیم و نه استانداری قوی که بتواند به نحو شایسته مشکلات این مردم را حل کند.

وی با انتقاد شدید از عملکرد برخی از مدیران کل و استانداران اسبق کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باند بازی الحاد است، اما زماني بچه‌های غیرحزبی را نمی‌گذاشتند وارد دانشگاه شوند و به جای دانشگاه به بازرسی می‌فرستادند.

ملک حسینی در ادامه انتقادات خود از برخی استانداران اسبق کهگیلویه و بویراحمد، میزان اعتبارات سفر رهبری به این استان در سال 73 را 360 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این اعتبار در زمان همان مهندس رجاء بوده است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به انتقاد از برخی مدیران کل اسبق این استان نیز پرداخت و یادآور شد: مدیرکل ارشادی بود در این استان با نام "احمدی" در دوران وزیر میرسلیم که فجایعی متعددی را بوجود آورد.

وی رونق موسیقی در دوران این مدیرکل را در کهگیلویه و بویراحمد نادرست ارزیابی کرد و بیان داشت: وقتی از این استان به اراک رفت و مدیر شد کاری کرد در انجا که برخی آخوندها با لباس آخوندی برای بچه ها ویلون می زدند.

ملک حسینی گفت: موسیقی در هرخانه ای رفت نفاق ایجاد می کند و مهر و محبت را از خانواده ها می گیرد.

وی با طرح این سوال که در قوم " لر " آرامش آن زمان بیشتر بود یا الان؟ ادامه داد: بچه ها اکنون به فکر مرگ پدر هستند و به باباهای خود فحش می دهند و این از اثرات موسیقی در خانواده هاست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ، گرانی کنونی در کشور را غضب الهی دانست و اظهار داشت: گرانی غضب الهی است اکنون جنس هست اما گران است و عده ای دلشان می خواهد اما نمی توانند جنس مورد دلخواه خود را بخرند.

وی افزود: اگر برف و باران هم نبارد از علائم غضب الهی است و خدا کند به همین اکتفا شود.

ملک حسینی، زیاد شدن مواد مخدر و فحشاء را در جامعه از غضب های الهی برشمرد و یادآور شد: اینها نیز از غضب های الهی هستند.

وی دلیل غضب های الهی را اجرایی نشدن احکام الهی ذکر و از مدیران خواست بفکر رفع مشکلات مردمی باشند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بررسی جمله " مردم ولی نعمتان هستند " پرداخت و خاطرنشان کرد: کجا مردم ولی نعمتان هستند؟ به یک قاضی گفتم شما پدر مردم را درآوردید و برخی از مدیران کل نیز پدر بعضی‌ها را درآورده اند آنموقع می گویند مردم ولی نعمتان هستند.

وی گفت: ولی نعمت خداست و بی نیاز از امام زمان (عج ) نمی توان بود ، می شود به رئیس جمهور و رهبر دروغ گفت اما نمی شود به امام زمان (عج) دروغ گفت و ما نیازمند ایشان هستیم.

ملک حسینی در ادامه برقرسانی در کهگیلویه و بویراحمد به مردم را مطلوب ارزیابی و اظهار داشت: خدمات قابل قبولی در این زمینه به مردم شده است.

وی افزود: خدمات رسانی در زمینه برق به مردم کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب نسبت به قبل از آن قابل مقایسه نیست.

------------------------------------------------------------------------------

9.5 سال حبس بهاره هدایت فعال دانشجويی تایید شد

ادوارنیوز: شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران حکم صادره از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی در خصوص محکومیت بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را عینا تایید کرد.

به گزارش ادوارنیوز، دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به دفاعیات خانم هدایت و وکلای وی حکم 7.5 سال حبس را همراه با قطعی شدن 2 سال حبس تعلیقی عینا تایید کرده است.

خانم هدایت به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به 5 سال حبس، به دلیل توهین به رهبری به دو سال حبس و به دلیل توهین به رئیس‌جمهوری و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده است. هم‌چنین حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵ نیز به اجرا درآمده و به این حکم افزوده شده است.

حکم بهاره هدایت بی سابقه ترین محکومیت یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) از ابتدای تشکیل این انجمن ها است.

------------------------------------------------------------------------------

سخنان سرکرده پاسداران در باره تحریمها و گزینه نظامی

تلویزیون رژیم: فرمانده مل سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی درباره اثر تحریم ها بر مهارت های سخت افزاری کشور افزود : این تحریم ها هنوز اثری در این باره نداشته است و همچنین نخواهد داشت.

وی گفت: دشمنان ما این موضوع را نمی فهمند و تا زمانی که بفهمند طول می کشد.

سردار جعفری در پاسخ به سؤالی افزود: آمادگی آمریکا در سه- چهار سال اخیر برای حمله به ایران کامل و صد درصد شده است، فقط جرأت حمله ندارند.

وی با بیان اینکه مرزهای ما مسلح است و آمادگی کامل برای دفاع داریم گفت: آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از نظام را مشاهده می کنند و به همین علت جرأت حمله ندارد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی افزود: آمادگی های سپاه باید همه جانبه باشد چرا که همه تهدیدات نظامی نیست.

فرمانده کل سپاه گفت: جوانان هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم هستند و در این باره سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده اند.

------------------------------------------------------------------------------

نظر یک مرجع حکومتی در خصوص موسیقی

شیعه نیوز: نظر یک مرجع تقلید در خصوص موسیقی

سؤال:

آيا گوش دادن به موسيقى هايى که از تلويزيون پخش مى شود جايز است؟

پاسخ آیت الله سید صادق شیرازی :

گوش دادن به موسيقى و غنا مطلقا جايز نيست.

------------------------------------------------------------------------------

وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی در سلول انفرادی

بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی خالد حردانی در سلول انفرادی دچار حمله تنفسی شده است و شرایط جسمی او حاد گزارش شده است .
بامداد روز جمعه اول مرداد ماه حوالی ساعت 02:30 زندانی خالد حردانی در سلول انفرادی دچار حمله تنفسی شد و وضعیت جسمی او حاد گردید.علیرغم وضعیت حاد جسمی ولی او را برای درمان به بهداری زندان منتقل نکردند و با آن شرایط حاد در سلول انفرادی نگه داشته اند.هنوز از علت اصلی حمله تنفسی اطلاعی در دست نیست و به علت بودن در سلول انفرادی اطلاع یافتن از شرایط جسمی او بسیار دشوار می باشد.
زندانی خالد حردانی از ناراحتی حاد معده و حلق و بینی رنج می برد ولی از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است.
از طرفی دیگر وقتی که زندانیان سیاسی نسبت به یورش باندهای مافیایی که به دستور رئیس بند محمود مغنیان که در سرکوب و پخش مواد مخدر نقش دارند به او اعتراض کردند.محمود مغنیان اعتراف کرد که حمله کنندگان بدستور او یورش به زندانیان سیاسی را انجام داده اند. مغنیان گفت:«خوب، من یه طرفداریی دارم که به دفاع از من شما را می زنند،پس مواظب خودتون باشید و ...»
محمود مغنیان از جمله کسانی است که در کشتارهای دهۀ 60 و بخصوص سال 67 در زندان گوهردشت کرج نقش داشته است و تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را خود اعدام کرده است.این فرد همچنین از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی بوده است که در جریان این حملات خونین زنده یاد امیر حسین حشمت ساران و بهروز جاوید طهرانی و افشین بایمانی و سایر زندانیان آسیب جدی دیدند.این فرد از جنایتکاران علی بشریت است و بارها نام و اعمال جنایتکارنه او در بیانیه های ما (فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ) اعلام شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان این زندانی بیمار را در سلولهای انفرادی تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای است.

02 مرداد 1389 برابر با 24 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

------------------------------------------------------------------------------

اعتراف رژیم؛ سانسور سخنان خمینی توسط موسسه نشر آثارش

سایت حکومتی الف: سایت خبری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) زیر نظر برادران انصاری اداره می‌شود، به بهانه دفاع از آرمان‌های امام(ره)، مواضع اصیل و ناب ایشان را تحریف و سانسور كرد.

این سایت در نوشته‌ای با عنوان "متن كامل منشور برادری امام خمینی (ره)"، به انتشار متن "منشور روحانیت امام خمینی(ره)" پرداخته است و اسف بارتر از همه آنكه نه تنها در این خبر از انتشار متن «كامل» منشور روحانیت خودداری شده است، بلكه مهم ترین قسمت های این پیام تاریخی كه در پاسخ به مواضع سال 67 آقای منتظری و هم چنین اشارات امام نسبت به خطرات جریان "روحانی‌نما و مقدس مآب"، "خطر مرجع‌سازی توسط دشمنان انقلاب برای مقابله با انقلاب"، "خطر بازگشت انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم به پست های كلیدی و سرنوشت ساز نظام"، "خطرات و مضرات لیبرال ها و تأكید امام بر اجازه ندادن به آن‌ها برای بازگشت به امور كشور"، "بدهكار نبودن انقلاب به هیچ یك از احزاب و گروه‌ها"، "تأكید امام بر فقه سنتی و اجتهاد جواهری" و... سانسور و حذف كامل شده است.