vendredi 23 avril 2010

بایدن: چین با تحریمهای جدید علیه رژیم تهران موافقت می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که چین با تحریمهای جدید علیه رژیم تهران در شورای امنیت سازمان ملل موافقت خواهد کرد.

جو بایدن که با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا مصاحبه کرده گفته است، اکنون رژیم تهران بیش از هر زمان دیگری چه در داخل ایران و چه در منطقه خاورمیانه در انزوا قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود، چین هم با تحریمها علیه رژیم تهران مواففت می کند و این نخستین بار است که جهان در مقابل این رژیم متحد شده است.

جو بایدن در پاسخ به سئوالی در باره حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی نیز گفت، اسرائیل دست به چنین اقدامی نخواهد زد و در حال حاضر از گفتگوهای مربوط به تحریم رژیم تهران در شورای امنیت حمایت می کند.

-----------------------------------------------------------------------

ما زنان لخت می شویم تا ببینم زلزله می آید یا نه ؟!

روزنامه مترو انگلستان:
http://www.metro.co.uk

ما زنان لخت می شویم تا ببینم زلزله می آید یا نه ؟! یک آخوند ایرانی گفته است، زنان با پوشیدن لباس های سکسی، باعث وقوع زلزله می شوند، برای همین یک کمپین براه افتاده است تا نشان دهد که او اشتباه می کند. ایران یکی از زلزله خیزترین کشورهای دنیا است، اما توضیحات این آخوند ایرانی در مورد وقوع زلزله، باعث تعجب همگان شده است. برای اثبات اینکه ادعای کاظم صدیقی اشتباه است، هزاران زن به یک کمپین پیوسته اند که توسط جنیفر مک کریت بنا شده است. آنها می خواهند با نشان دادن برجستگی سینه خود، امتحان کنند ببیند که آیا جابجایی در صفحات زمین پدیدار می شود یا نه؟! این طرح تا کنون که موفق بوده است چرا که هزاران نفر به این کمپین پیوسته اند.
به نقل از این گروه: در روز 26 آوریل من لختی ترین لباس خود را خواهم پوشید، همانی که برای شب در شهر کنار گذاشته ام، من زنان دیگر را تشویق می کنم که به من بپیوندند، با قدرت بدنهایمان (سینه ها)، ما باید یک زلزله درست کنیم! اگر زلزله نشد، صدیقی باید یک توضیح منطقی دیگر بیابد.

-----------------------------------------------------------------------

ثبت اطلاعات مراجعان و تفکیک جنسیتی در کافی نت ها

شرایط جدید اعطای مجوز کافی نت در شهرهای بزرگ، که سایۀ قابل تاملِ نهادها و مراجع امنیتی بر روی آن کاملا محسوس است، توسط رسانه ها منتشر شد.

به گزارش سایت کلمه، شرایطی که اخیرا برای اخذ مجوزِ کافه – اینترنت در مشهد ضروری اعلام شده، بدین شرح می باشد:

_متقاضی باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و متاهل باشد.

_نصب دوربین مدار بسته (مشخصات فنی دوربین توسط اتحادیه پس از اخذ تاییدیه از کمیته تخصصی تعیین خواهد شد)

_ واحد صنفی باید در حاشیه خیابان باشد.

_ واحد صنفی داخل پاساژ نباشد.

_ واحد صنفی داخل طبقه نباشد.

_واحد صنفی نزدیک مراکز آموزشی دخترانه نباشد

_واحد صنفی کاملا آکواریوم و دارای شیشه بیرنگ باشد به طوریکه داخل واحد صنفی از بیرون کاملا قابل رویت باشد.

_چسباندن هر نوع پوستر یا کشیدن پرده یا حصیر که باعث شود داخل مغازه از بیرون قابل رویت نباشد ممنوع است.

_نشستن زن و مرد حتی محارم کنار یکدیگر ممنوع است.

_از گذاشتن نام خارجی جهت واحد صنفی جداخودداری نمایید.جهت انتخاب نام با دبیرخانه هماهنگی نمایید.

_داشتن کپسول ضد حریق و جعبه کمک های اولیه الزامی است .

_ساعت ورود و خروج مراجعان باید در دفتر مخصوصی ثبت گردد.

-ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هویتی معتبر ممنوع است ..متصدی مکلف است پس از رؤیت اصل مدارک هویتی معتبر و تطیبق عکس، نام و نام خانوادگی،نام پدر، شماره شناسنامه محل صدور و کد ملی را ثیت نماید.

_متصدی مکلف به نگهداری اطلاعات مندرج در بند ۱۴ به مدت ۶ ماه و نگهداری اطلاعات دوربین مدار بسته به مدت ۳ ماه میباشد.در غیر این صورت مسئولیت قانونی خواهد داشت."

لازم به ذکر است شرایطی مشابه نیز در شهرهایی چون شیراز، اصفهان و تبریز، برای این فعالیت صنفی وضع شده است.

-----------------------------------------------------------------------

بازداشت برادر یک زندانی سياسی محكوم به اعدام

کوردستان میدیا: به گزارش كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، محمد عبدالهي برادر محمد امين عبدالهي زنداني سياسي محكوم به اعدام چندي پيش توسط نيروهاي امنيتي رژیم در بوكان بازداشت و به مكان نامعلومي انتقال داده شد.
گفتني است كه علت دستگيري نامبرده ، پيگيري پرونده برادر بزرگش ، محمد امين عبدالهي است كه همراه با قادر محمد زاده در دادگاه شهر اروميه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شدند.
این در حالی است که محمد امین عبدالهی و قادر محمدزاده در دادگاه بدوی به ترتیب هرکدام به 20 و 32 سال حبس محکوم شده بودند. با توجه به حکم صادره در دادگاه بدوی و افزایش شدت حکم در دادگاه تجدیدنظر، بیم آن می رود سرنوشت شهید احسان فتاحیان در انتظار آنان نیز باشد.

-----------------------------------------------------------------------

گزارش رادیو دویچه وله از وضعیت کارگران در آذربایجان

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱٣٨۹ - ۲۲ آوريل ۲۰۱۰

فعالان کارگری در مناطق قومی از "ستم و استثمار مضاعف" صحبت می‌کنند. آنها هشدار می‌دهند که اخراج کارگران محلی و به کارگیری نیروی کارغیر بومی، می‌تواند مشکلات صنفی را به مشکلات قومی تبدیل کند.

نگاه امنیتی به مسائل کارگری در مناطق قومی

یاشار حکاک پور از "انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان" می‌گوید که در سال گذشته با تماس با کارگران اعتصابی و اخراج شده در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بارها این انجمن در باره‌ی وضعیت آنها گزارش منتشر کرده است.

به نظر حکاک پور در مناطق قومی نگاه حاکمیت حتی به مسائل کارگری هم امنیتی هست و علیرغم محروم بودن این مناطق، دولت تابه‌ حال سرمایه‌گذاری لازم در این منطقه نکرده است. او اضافه می‌کند: «دولت در ایجاد مناطق آزاد صنعتی و دادن تسهیلات به سرمایه‌گذاران در مناطق قومی هم اقدامی نکرده و حتی مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مستقل از حاکمیت‌‌‌‌‌ در این مناطق شده است.»

حکاک پور به دویچه وله می‌گوید، مسئولین به این سرمایه‌گذاران گفته‌اند که اگر در آذربایجان سرمایه‌گذاری کنند تسهیلاتی برای آنها قائل نخواهند شد.

مشکلات صنفی کارگران "کاوی سودا"

یک فعال کارگری در کارخانه‌ی "کاوی سودای" مراغه، واقع در آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگو با دویچه وله دربار‌ه‌ی مشکلات صنفی توضیح می‌دهد که نیروی کار را با کمترین دستمزد به کار می‌گمارند و بدون رعایت شرایط ایمنی در محیط کار و به صورت قراردادی به کار می‌گیرند.

به گفته‌ی این کارگر "کاوی سودای" مراغه، کارگرانی که در معرض کارهای خطرناک قرار دارند به محض مشاهده‌ی هرگونه عوارض و بیماری ناشی از کار در این مراکز سریعا اخراج می‌شوند. پزشکی قانونی و شبکه‌ی بهداشت از دادن مدارک لازم برای اثبات اینکه این افراد در اثر کار در مشاغل زیان‌آور دچار بیماری شده‌اند، امتناع می‌کنند.

بی توجهی به تحقیرهای قومی

فعالان حقوق کارگری در مناطق قومی از جمله در آذربایجان می‌گویند، به مشکلاتی چون توهین، تحقیر و تمسخر کارگران به دلیل تعلق قومی و زبانی آنها با توجه به عمده بودن مشکلات صنفی‌شان کمتر توجه می‌شود.

یاشار حکاک پورهم در این خصوص به مشکلات تکلم کارگران به زبان فارسی اشاره می‌کند و می‌گوید که آنها به دلیل صحبت کردن به زبان ترکی آذری در محیط کار تحقیرمی‌شوند و زیر این فشارآنها مجبورند هویت قومی خود را ازدست دهند و "آسیمیله" شوند.
مشکل صنفی همه جا یکسان هست

آیا مشکلات صنفی کارگران مناطق قومی تفاوتی با مناطق دیگر ایران دارد؟ برخی از فعالان کارگری تائید می‌کنند که قوانین کار برای همه یکسان است و مشکلات صنفی مناطق قومی هم با دیگر نقاط ایران تفاوتی ندارد. برای مثال کارگری که خود را با نام آراز معرفی می‌کند با برشمردن مشکلات صنفی خود در آذربایجان‌شرقی به این سئوال ما چنین پاسخ می‌دهد: «کارگران به دلیل اینکه در صنایع شیمیايی کارمی‌کنند، دستمزد اضافی دریافت نمی‌کنند و اگر کسی اعتراض کند، مسلما اخراج می‌شود. کارگران با مشکلات تنفسی مواجه شدند و به دکتر مراجعه کردند، ولی وقتی شرکت متوجه شد که مشکل دارند اینها را یواش یواش اخراج کردند. بیمه هم هیچ حمایتی از آنها نمی‌کند.»

تحقیر به دلیل "ترک بودن" کارگران

کارگرنام‌برده ولی توضیح می‌دهد که به دلیل ترک بودن تحقیر شده است. وی همچنین اضافه می‌کند: « مهندسین بومی و قومی در اینجا تا یک سطحی می‌توانند خودشان را برسانند، ولی نمی‌توانند مدیر عامل (شوند) و یا تا سطح معاونین خود را ارتقاء دهند. حتی اگر مدیرعامل عوض هم شود از شهرهای دیگر فارس‌نشین می‌آورند. کارگران هم مجبورند هرگونه وضعیتی که پیش آمده را تحمل کنند، چون در اینجا کارنیست.»

به نظر آگاهان محلی "بی‌عدالتی" در محیط کار و شرایط نابرابر و همچنین عدم به‌کارگیری کادرهای متخصص محلی از سیاست اشتباه دولت ناشی می‌شود.

حال اعتراض به این شرایط نابرابر درمناطق قومی به بدتر شدن وضعیت کارگران انجامیده است. کارگران کارخانه‌ی "کاوی سودای" مراغه که پیش از این به شرایط کاری خود اعتراض کرده بودند، اخراج شدند.

مشکل صنفی می‌تواند به مشکل قومی تبدیل شود

فعالان کارگری در مناطق قومی ضمن تشدید مشکلات صنفی کارگران هشدار می‌دهند که اخراج کارگران محلی و به کارگیری نیروی کارغیر بومی در مناطق قومی می‌تواند مشکلات صنفی را به مشکلات قومی تبدیل کند.

به کارگیری متخصصین و کادرهای محلی در مدیریت کلان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان بیکار می‌تواند به‌نظر آنها این مشکل را به مراتب کاهش دهد.

طاهر شیرمحمدی

لینک مستقیم گزارش به نقل از رادیو دویچه وله

-----------------------------------------------------------------------

بلاتکلیفی دو جوان زندانی کرد در قم

کوردستان میدیا: سرنوشت دو جوان بازداشت شده‌ی کرد در قم همچنان نامشخص است.
به گزارش خبرگزاری کردستان، این دو تن به نام‌های امید امینی و پیمان کریم‌پور سرنشینان یک خودروی پژو بودند که به همراه یک خودروی دیگر از همین نوع، در مورخه 12 اسفندماه 1388 هدف تیراندازی مأموران انتظامی رژیم در جاده‌ی قم ـ ساوه قرار گرفتند.
این دو جوان پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی به زندان قم منتقل شده و تا لحظه‌ی مخابره‌ی این خبر همچنان در زندان به سر می‌برند.
خانواده‌های این دو تن تاکنون چندین بار به دادگاه قم مراجعه نموده اما تااکنون پاسخی در رابطه با سرنوشت فرزندانشان دریافت ننموده‌اند.
لازم به یادآوری است این دو تن صرفاً کاسبکار و نان‌آور خانواده‌هایشان بودند.

-----------------------------------------------------------------------

مرور خطبه های هفته؛ زمینه سازی امامان جمعه برای دور تازه برخورد با جوانان

سرویس فرهنگی جرس

جرس: موضوع وقوع زلزله همچنان یکی از موضوع های خبرساز نمازجمعه تهران بود و این هفته نوبت "احمد جنتی" بود که در خطبه های خود "توسل و توبه و خیرات را به عنوان راه پیشگیری از زلزله مطرح کند. در سایر شهرهای بزرگ هم موضوع هایی مانند تمجید از برگزاری کنفرانس خلع سلاح در تهران و دعوت از حکومت برای برخورد سخت گیرانه تر با بدحجابی محورهای اصلی خطبه های جمعه را تشکیل می دادند. احمد علم الهدی با ادبیات همیشه تندخویانه خود بدحجابی را توسعه دهنده فرهنگ مفاسد خواند و امام جمعه قم هم خواهان برخورد قاطع با موسیقی و بدحجابی شد. اظهارات امامان جمعه درباره رواج بدحجابی در شرایطی مطرح می شود که زمزمه هایی درباره دور تازه برخوردهای حکومت با جوانان طی هفته های آینده به گوش می رسد و سخنان امامان جمعه را می توان پیش درآمدی بر برخوردهای احتمالی آینده دانست.

تهران- احمد جنتی : با توسل می توان جلوی زلزله را گرفت

ظاهرا بحث درباره وقوع زلزله در تهران تمامی ندارد و امامان جمعه پایتخت ترجیح می دهند که همچنان بخشی از خطبه های خود را به احتمال وقوع زلزله اختصاص دهند. امامان جمعه در دو هفته گذشته با تایید تلویحی ادعای محمود احمدی نژاد مبنی بر حتمی بودن زلزله تهران، زیاد شدن گناهانی مانند زنا و بدحجابی را از عوامل زلزله عنوان کرده بودند و امام جمعه این هفته تهران یعنی "احمد جنتی" هم در پیروی از همین شیوه گفت که "با توسل، عبادت، خيرات و توبه مي‌توان جلوي زلزله را گرفت و خواندن آيه 41 سوره فاطرهم براي مصونيت از زلزله موثر است." او البته اذعان کرد که پیش گویی زلزله هيچ قطعيتي ندارد و هيچ كس نمي‌تواند به طور قطع آن را پيش‌بيني كند اما در عین حال پیش گویی را به طور کامل رد نکرد و گفت : " در مواردي كه بناست زلزله‌اي ايجاد شود، كسي كه پيشگويي مي‌كند بايد اهل دل باشد و با جايي ديگر رابطه داشته باشد كه البته در همين جا هم قابل پيشگيري است. البته پيشگيري معنوي و الهي و نه فيزيكي."

خطیب جمعه تهران در بخشی دیگر از خطبه خود به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای در ایران اشاره کرد و این کنفرانس را به دلیل حضور 300 خبرنگار خارجی موفقیت آمیز خواند. او گفت که "این اجلاس تصويب‌نامه‌اي نداشت ، اما همه قبول كردند كه اجلاس موفقي بوده و بايد ادامه پيدا كند." ادعای خطیب جمعه تهران درباره موفقیت کنفرانس خلع سلاح تهران در شرایطی بیان می شود که بسیاری از محافل دیپلماتیک این اجلاس را به دلیل عدم حضور قدرت های جهانی فاقد دستاوردهای عملی خوانده اند.

قم- حسینی بوشهری: موسیقی و بدحجابی برچیده شود

از نظر " سيد هاشم حسيني بوشهري" خطیب جمعه این هفته قم پیشرفت های هسته ای ایران چنان خیره کننده بوده که آمریکا و کشورهای عضو شورای امنیت مقابل آن کم آورده اند. بوشهری همچنین با تایید سخنان آیت الله خامنه ای مبنی بر این که "ادبیات مکارانه و روباه صفت آمريکا امروز به ادبيات خون آشام و گرگ صفتانه تبديل شده است " گفت که "سخن رهبر جمهوری اسلامی سياست هاي ننگين و دروغ پردازانه آمريکا را بر ملا مي کند." امام جمعه قم در بخشی دیگر از خطبه خود مدعی رواج منکرات در جامعه شد و برای تشریح این ادعایش گفت که "هم اکنون مواردي از منکرات واعمال خلاف شارع مقدس اسلام از جمله موسيقي و بدحجابي در جامعه به وضوح مشاهده مي شود که بايد براي برچيدن آن اقدام فرهنگي و قانوني کرد."

مشهد-احمد علم الهدی: دشمن در جنگ نرم پیشروی می کند

بخش عمده ای از خطبه این هفته "احمد علم الهدی" امام جمعه مشهد به موضوع مورد علاقه وی یعنی موضوع بی حجابی اختصاص یافت و او با نام بردن از بی حجابی به عنوان توسعه دهنده فرهنگ فاسد گفت که برخورد قاطع با بی حجابی باید در اولویت اقدامات مسوولان و دست اندرکاران ذیربط قرار گیرد. او اقدامات کنونی حکومت در برخورد با موضوع موسوم به بدحجابی را ناکافی دانسته از وزير کشور خواست سايتها و وبلاگها را عرصه فعاليتهاي تحقيقاتي خود در اين ارتباط قرار نداده بلکه با حضور ميداني از جمله در نمازهاي جمعه در اين مورد تحقيق کند. علم الهدی در ادامه ادعاهای خود پیرامون بدحجابی گفت که "هر اندازه مسوولان در مساله نهي از منکر و برخورد با تهاجم فرهنگي و از جمله بي حجابي تنازل کنند، دشمن دهها فرسنگ در اجراي ترفند جنگ نرم خود پيشروي مي کند." وی برخی سایت های اینترنتی را که حجاب اجباری را امری ضدحقوق زنان معرفی می کنند به رواج فحشا و بی بند و باری متهم کرد و گفت که آنها "نشان دادن زنان و دختران با موهاي پريشان و بزک کرده در برابر نگاه شهوت آميز مردان را دفاع از حقوق زنان و نوعي حرمت و احترام براي اين قشر مي دانند."

شیراز- اسدالله ایمانی: دشمن از راه های مجازی نفوذ می کند

درخواست امام جمعه شیراز از جوانان هوادار جمهوری اسلامی این بود که در عرصه های مجازی و فرهنگی فعال تر شوند چرا که به گفته او دشمنان نظام قصد دارند از راه های فرهنگی و فضاهای مجازی به کشور نفوذ کنند. او گفت دشمنان نظام می دانند که تحریم ها کارایی ندارد و به همین دلیل دنبال نفود از راه های مجازی هستند. ایمانی برای اثبات ادعایش گفت که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرده در پي جنگ نرم عليه ايران و ايجاد فضاهاي گوناگون جهت از پاي درآوردن جمهوری اسلامی است. وی از این گفته نتیجه گرفت که آمریکا مجرم و غیرقابل تایید است و صلاحیت برخورداری از سلاح هسته ای را ندارد.

تبریز- مجتهد شبستری: اوباما هذیان می گوید

حمله لفظی به سیاست های کاخ سفید در نمازجمعه این هفته تبریز هم بازتاب داشت و آیت الله مجتهد شبستری در مصلی این شهر سخنان باراک اوباما مبنی بر روی میز بودن همه گزینه ها علیه جمهوری اسلامی را هذیان و ناشی از بی خردی وی دانست.او با تهدید ایالات متحده به واکنش سخت در صورت حمله به ایران گفت که "هر اقدامي از طرف آمريکا و ساير سلطه گران عليه ايران، منافع خود آنها را به خطر خواهد انداخت چرا که ملت ايران پيرو سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) هستند و زير بار ننگ و ذلت نمي روند."وی در بخشی دیگر از خطبه خود نیز خواهان امنیت سرمایه گزاری در کشور شد و خواهان پرهيز از انگ زدن به کساني شد که از راه درست و شرعي سرمايه کسب کرده و در مسير عمران کشور و اشتغال زايي مصرف مي کنند."

-----------------------------------------------------------------------

احضار حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،3 تن از حامیان مادران عزدار که چندین هفته در بند مخوف 209 اوین تحت شکنجه های روحی قرار داشتند روز گذشته به بازپرسی شعبه 3 امنیت فراخوانده شدند.
روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ما طی احظاریه ای که از شعبه 3 امنیتی دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین به 3 تن از حامیان ماردان عزادار ابلاغ شد.آنها موظف شدند که ظرف 3 روز خود را به این شعبه معرفی کنند. رئیس شعبه 3 امنیت فردی بنام بیگی است او در بازجوئیها بند 209 زندان اوین شخصا حضور دارد و عملا نقش یک بازجوی وزارت اطلاعات را ایفا می کند . این فرد در فشارهای روحی و تحت فشار قرار دادن زدانیان سیاسی برای وادرا کردن آنها به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده نقش کلیدی دارد.
حامیان مادران عزدار که روز گذشته به شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین احضار شدند عبارتند از؛ خانم ها فاطمه رستگاری،دکتر لیلا سیف الهی و ژیلا کرم زاده مکوندی می باشند هنوز از احضار سایر حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به یاد آوری است که حامیان مادران عزادار در طی یورشها گسترده وشبانه مامورین وزارت اطلاعات به منازلشان در غروب 19 بهمن 1388 دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل شدند. آنها در طی چند هفته ای که در بازادشت بسر بردند با بازجوئیهای طولانی و فشارهای روحی شدید مواجه بودند.بدلیل حمایتهای گسترده سازمانهای حقوق بشری بین المللی و مادران آرژنتینی میدان می بازجویان سعی کردند که اتهامات را تغییر داده و اتهامات واهی دیگری را به آنها نسبت دهند.حامیان مادران عزدار تحت فشارهای شدید روحی بودند که تن به مصاحبه های تلویزیونی و تعهدی کتبی دهند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه های روحی و نسبت دادن اتهامات واهی و دروغین بازجویان وزارت اطلاعات و احضار بی شرمانه مجدد حامیان مادران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد خواستار اقدامی عملی برای پایان دادن به سرکوبهای سیستماتیک و سازمان یافته علیه مردم ایران است.

03 اردیبهشت 1389 برابر با 23 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------------

جمهوری اسلامی درخواست عضویت در شورای حقوق بشر را پس گرفت

جرس: کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که پس گرفتن نامزدی ایران برای عضویت در شورای حقوق بشر، که با صدای بلند با مخالفت پیشگامان جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر ایرانی روبرو شده بود، برای مردم ایران یک پیروزی است .عضویت ایران در شورای حقوق بشرو مشروعیت دادن به سیاست های سرکوبگرانه و وحشیانه دولت ایران، به احتمال خیلی زیاد منجر به نقض بیشتر حقوق بشر مردم ایران می شد.

تصمیم ایران برای پس گرفتن نامزدی این کشور برای عضویت در شورای حقوق بشر امروز در جلسه هئیت نمایندگان گروه آسیا در ژنو اعلام شد. مدافعان و فعالان حقوق بشر کمپین بزرگی را در مخالفت با عضویت ایران در شورای حقوق بشرتشکیل داده بودند.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در این مورد گفت:"این یک پیروزی خیلی مهمی است هم برای مدافعان حقوق بشر ایران که در سال گذشته بسیار آسیب دیده اند و هم کسانی که مخالف عضویت ایران در شورای حقوق بشر بودند." هادی قائمی تاکید کرد که "ما معتقدیم که شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل برای وادار کردن ایران به رعایت الزامات و تعهدات بین المللی خود در شرایطی که ایران خارج از شورای حقوق بشر باشد، بهتر می توانند عمل کنند."



دولت ایران علیرغم سابقه بخوبی مستند شده نقض گسترده و نظام مند نقض حقوق بشر بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری در یکسال گذشته در ایران، خود را نامزد عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کرده بود.


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهد که در نشست آینده خود در ماه ژوئن 2010 میلادی، دولت ایران را بخاطر بحران جدی کشور در حوزه حقوق بشر، وادار به پاسخگویی کند و سازو کارهای تحقیق و تفحص را در مورد حوادث پس از انتخابات بجریان بیندازد.



کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران بر این باور است که پس گرفته شدن نامزدی ایران توسط دولت بازتاب این موضوع است که دولت ایران متوجه شد که نه تنها در مجمع عمومی سازمان ملل رای کافی برای عضویت در شورای حقوق بشر نخواهد آورد بلکه این نامزدی عضویت، فرصتی برای جامعه بین المللی فراهم می کند تا وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران بار دیگر برجسته شود.



هادی قائمی معتقد است که "باز پس گرفته شدن نامزدی عضویت در شورای حقوق بشر یک اعتراف ضمنی به بدی وضعیت حقوق بشر در ایران است. پس شورای حقوق بشر نباید ایران را به حال خودش را رهاکند بلکه باید تلاش هایش را برای بهبود وضعیت در ایران بیشتر کند."جرس:بدنبال فشار برخی فعالان و سازمان های حقوق بشر و کشورهای غربی، ایران درخواست عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را پس گرفت.

-----------------------------------------------------------------------

جنتی: روز و شب صدقه بدهید تا زلزله نیاید

رادیو فرانسه: برخی از رهبران مذهبی ایران وقوع زلزله را ناشی از افزایش گناه، به ویژه گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه دانستند و در ادامه تأکید کردند که تنها "با توسل، دعا و دادن خیرات و صدقات می توان از آن جلوگیری کرد.".
آیت الله احمد جنتی خطیب این هفتۀ نماز جمعۀ تهران وقوع زلزله در تهران را قابل پیش بینی ندانست ولی گفت : "با دعا و توجه به خدا می توان از قوع زلزله جلوگیری کرد."
دبیر شورای نگهبان اضافه کرد : "اگر وقوع زلزله قطعی باشد، می توان با توسل، عبادت، خیرات و توبه جلوی آن را گرفت."
خطیب نماز جمعۀ تهران همچنین تصریح کرد :"خواندن آیه ٤١ سورۀ فاطر برای مصونیت از زلزله موثر است."
آیت الله جنتی از مردم خواست که برای پیش گیری از وقوع زلزله "مرتباً دعا کنند و صدقات و خیرات بدهند." زیرا، به گفتۀ امام جمعۀ تهران، بر اساس روایت "صدقه بلا را رفع می کند." دبیر شورای نگهبان در ادامه افزود : "پس بهتر است صدقه هایمان را بیشتر کنیم و صبح و شب صدقه بدهیم تا شب راحت بخواهیم و روز راحت زندگی کنیم."
در اظهار نظری جداگانه، آیت الله احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری وقوع زلزله را ناشی از افزایش گناه در جامعه دانست و گفت : "معصومین به ما می گویند اگر بر درگاه خدا رفته و انابه کنید، زلزله متوقف می شود." آیت الله احمد خاتمی در جای دیگری از اظهاراتش گفت : " گناه گسترده شود، عذاب، زلزله یا غیر آن حتمی است."
هفتۀ گذشته نیز آیت الله صدیقی در خطبه های نماز جمعۀ تهران مدعی شده بود که "گسترش زنا باعث افزایش زلزله می شود."
احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسۀ مجلس خبرگان رهبری، در جای دیگری از سخنان امروزش از مردم خواست "برابر گنهکاران بی تفاوت نمانند و در قبال آنان امر به معروف و نهی از منکر کنند."
آیت الله احمد خاتمی در ادامه بدحجابی را مهمترین مصداق گناه در جامعه امروز ایران دانست که به گفتۀ او به شدت رو به گسترش است و اهمیت مقابله با آن حتا از هدفمند کردن یارانه ها بیشتر است. آیت الله احمد خاتمی "بدحجابی" را در عین حال مصداق "جنگ نرم" دشمن توصیف کرد که "به دست بیگانگان" علیه نظام اسلامی ایران به راه افتاده است.
او مدعی شد : "کسانی دارند آرام آرام کشف حجاب را تجربه می کنند تا سیرت رضاخانی ر احیاء کنند." عضو مجلس خبرگان رهبری سپس به مسئولان امر "هشدار داد تا دیر نشده بجنبند و علیه بی حجابی و بدحجابی دست به اقدام بزنند. زیرا، این یک تکلیف شرعی است."

-----------------------------------------------------------------------

ادامه صدور احکام محرومیت از تحصیل در دانشگاه کردستان

کوردستان میدیا: چهار تن دیگر از دانشجویان دانشگاه کردستان از ادامه تحصیل محروم شدند.
به گزارش دانشجونیوز، در ادامه صدور احكام تعلیق و محرومیت از تحصیل برای دانشجو‏یان دانشگاه كردستان، چهار دانشجوی دیگر این دانشگاه به نام‏های هوشنگ شانوازلو، فرزاد علي سلطانی ، كاظم كاظمي‏نسب و شروين اسدی نيز به احکام محرومیت از تحصیل دریافت کرده‏اند.
پیش از این محمد حميدی، رسول حسينی، مهدی كهبر (از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد)، سينا روشنی، سيد شهاب‏الدين فاضلی، حمزه حسنی و پريا نيكبين در موج جدید صدور احکام انضباطی به حکم محرومیت از تحصیل دریافت کرده بودند.

-----------------------------------------------------------------------

برگزاری دادگاه چهار فعال فرهنگی آذربایجانی در تبریز

سه‌شنبه ٣۱ فروردين ۱٣٨۹ - ۲۰ آوريل ۲۰۱۰

ساوالان سسی : جلسه رسیدگی به اتهامات سعید چلبیانی، رضا گردانی، بهرام بهیمی و جمال تسوجیان مسئولین گروه فرهنگی کودکان وارلیق و از فعالین فرهنگی آذربایجانی در تبریز روز سه شنبه ۳۱ فروردین ۸۹ در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار گردید.

اتهام رضا گردانی و بهرام بهیمی اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم جهت بر هم زدن امنیت کشور و عضویت در گروههای غیر قانونی قوم گرا عنوان شده است. سعید چلبیانی و جمال تسوجیان دیگر متهمان این پرونده علاوه از این دو اتهام به فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز متهم گردیده اند.

مستندات قاضی بیات جهت طرح این اتهامات تشکیل گروه فرهنگی و شعر کودکان با نام وارلیق و اجرای برنامه سرود کودکان به زبان ترکی در جریان مراسم خصوصی روز ۱۹ آذر ۸۸ در منزل می باشد.

این افراد ۱۹ آذر ۸۸ در جریان برگزاری مراسم جشن خصوصی سالروز رسمیت زبان ترکی در منزل جمال تسوجیان بازداشت و پس از ۲۴ روز بازداشت موقت به قید وثیقه ۲۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بودند.

در جریان این مراسم ماموران امنیتی با حمله به منزل محل برگزاری این جشن، به صورت مهمانان گاز فلفل پاشیده و عده ای را دستگیر کرده بودند. ماموران همچنین کارت شناسایی و موبایل افراد حاضر در این مراسم را ضبط کرده اند.

طرح این اتهامات برای مربیان و فعالین فرهنگی گروه فرهنگی کودکان وارلیق در حالی صورت می پذیرد که این فعالین چند ماه پیش از بازداشت با مراجعه به اداره ارشاد و ارئه اساسنامه خواهان صدور مجوز برای این سازمان فرهنگی و غیر دولتی شده بودند اما مسئولین ارشاد تا کنون پاسخی به این درخواست آنها نداده اند.

دادگاه این فعالین به صورت غیر علنی برگزار شده و نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز وکالت این افراد را بر عهده داشته است. این فعالین در مرحله تحقیقات از حق ملاقات با وکیل و خانواده محروم بوده اند.

۲۱ آذر سالروز رسمیت زیان ترکی در آذربایجان است. آذربایجانیها به یاد یکسال رسمیت زبان ترکی در آذربایجان، هر ساله با هدیه دادن کتاب و پخش اعلامیه و برگزاری مراسمات فرهنگی آذربایجانی این روز را جشن می گرفته و یاد و خاطره آنرا گرامی می دارند. برگزاری این مراسم هرساله با ممانعت مقامات امنیتی و قضایی ایران مواجه می شود و شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این مراسمات بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار گرفته و زندانی می شوند.

-----------------------------------------------------------------------

اعلام آمادگی رژیم برای بازسازی پالايشگاه زيمبابوه

صدای و سیمای رژیم: جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد پالایشگاه 47 ساله کشور زیمبابوه را تعمیر اساسی کند. حسین نقره کار شیرازی ،معاون امور بین الملل وزیر نفت بعد ازظهر امروز در حراره پایتخت زیمبابوه به خبرنگار ما گفت:‌ این پالایشگاه که تنها پالایشگاه زیمبابوه است ، 46 سال پیش پس از یک سال فعالیت از فضای تولید خارج شده است. معاون وزیر نفت گفت:‌ به زیمبابوه ای ها پیشنهاد داده ایم که در صورت اقتصادی نبودن بازسازی این پالایشگاه آماده ایم با سرمایه آنها پالایشگاه جدیدی را در این کشور احداث کنیم. نقره کار شیرازی گفت: با توجه به اینکه زیمبابوه نفت ندارد و برای تامین نفت مورد نیاز خود به خط لوله ای به طول 300 کیلومتر نیاز دارد آنها بر روی پیشنهاد ما در حال مطالعه هستند. معاون وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت جمهوری اسلامی برای بازسازی پالایشگاه ازکار افتاده و یا پالایشگاه جدید در زیمبابوه آمادگی کامل دارد.

-----------------------------------------------------------------------

افزایش همکاریهای جمهوری اسلامی با کره شمالی

صدا و سیمای رژیم: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به دعوت رسمی مقامات کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد . در دیدار فتح اللهی و هیئت همراه با وزیر خارجه کره شمالی رویکردهای جدید توسعه همکاری بررسی و قرار شد هیات های کارشناسی و فنی در زمینه های صنایع و معادن، نفت، ساختمان سازی بین دو کشور مبادله شوند و مقدمات عملی کردن توافق ها را فراهم کنند.

-----------------------------------------------------------------------

فشارهای مضاعف بر دو زندانی سیاسی، ربایش یک کشیش در غرب تهران

جرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، یک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در پی مسمویت دارویی به بیمارستان خارج از زندان منتقل گردید و همزمان منزل یکی از زندانیان سیاسی توسط یکی از قاضی های متهم در پرونده کهریزک پلمب و به فروش رفت. سامانه های خبری مستقل نیز، از ربایش و بازداشت یکی از کشیش های ساکن کرج خبر دادند.

به گزارش سامانه خبریِ هرانا، علی محمدی مقدم از زندانیان سیاسیِ محبوس در سالن ۳ اندرزگاه ۷ زندان اوین که از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، در پی مسمومیت دارویی به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد.

این گزارش خاطرنشان کرد نامبرده در روزهای اخیر تحت فشار روانی فزاینده ای قرار داشته و به دلیل مصرف زیاد دارو برای کاستن از این فشارها دچار مسمویت وبی هوشی شده بود.

بنابه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، منزل شخصیِ زندانی سیاسی، ارژنگ داودی، به دستور حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد و از قضات متهم در پروندۀ بازداشتگاهِ کهریزک پلمپ و سپس توسط عواملی به فروش رسید.

این گزارش با بیان اینکه منزل و مجتمع آموزشی پرتو حکمت از اموال شخصی زندانی سیاسی ارژنگ داودی بوده است، خاطرنشان کرد "هنگام پلمپ کردن منزل نیز به خانوادۀ این زندانی سیاسی اجازۀ بردن وسائل شخصی به آنها داده نشد و آنها تنها با لباسهایی که بر تن داشتند از منزل خارج شدند و در طی این مدت همسر آقای داودی به دلیل پلمپ بودن منزل شخصی آنها در آوارگی و شرایط سخت بسر می برد.

هم اکنون خانواده داودی به دفتر حقوق شهروندیِ قوه قضائیه مراجعه و شکایتی دراین رابطه تنظیم کرده اند.

به گزارش سامانه خبریِ مسیحیان فارسی زبان، چهارشنبه ۲۵ فروردین، تعدادی از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران اداره اطلاعات معرفی میكردند در یورش به یك كلیسای خانگی در كرج ضمن تهدید افراد حاضر در آنجا ، كشیش این جمع كلیسای خانگی به نام «بهنام ایرانی» را مورد ضرب و شتم و ناسزا قرار داده و پس از بازداشت وی را به مكان نامعلومی انتقال دادند .

-----------------------------------------------------------------------

امتناع سربازان وظیفه از خدمت در سپاه و نیروی انتظامی

جرس:اکثر افراد و واجدین شرایط خدمت وظیفه عمومی که برای تقسیم نیرو و مشخص شدن محل و یگان خدمتی خود به میدان سپاه تهران و سازمان وظیفه عمومی مراجعه می کنند متقاضی گذراندن دوره سربازی خود در ارتش می باشند و از خدمت در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران امتناع می ورزند.

منابع خبر جرس با اعلام این خبر می افزایند: با توجه به مزایا و تسهیلاتی که سپاه و نیروی انتظامی نسبت به ارتش برای سربازان دارد این نکته موجب تعجب و بعضا خشم مسوولان تقسیم نیروها گردیده به طوری که در برخورد با سربازان از ویژگیهای این نهادها و ومزیتشان برای آنها سخن میگ ویند و آنها را ترغیب به خدمت در سپاه و علی الخصوص نیروی انتظامی نموده و بعضا تهدید می کنند که ممکن است آنها را به نقاط مرزی و یا بد آب و هوا بفرستند.

شایان ذکر است که سپاه و نیروی انتظامی در پی سرکوب اعتراضات مردمی پس از انتخابات 22 خرداد وجهه خود را نزد افکار عمومی از دست داده است و به همین علت سربازان و به خصوص افراد تحصیل کرده شرایط سخت و تغذیه بسیار بد ارتش را به این دو نهاد ترجیح می دهند.

-----------------------------------------------------------------------

تلاشهاى رژيم براى ممانعت از برگزارى تظاهرات روز كارگر

بنابه گزارشهاى دريافتى، ايادى رژيم در تهران به مزدوران بسيجى در كارخانهها ابلاغ كرده اند كارگران فعال را كه قصد برگزارى مراسم روز جهانى كارگر را دارند شناسايى کرده و مانع تجمع كارگران شوند. همچنین شوراى تامين استان تهران جلسات متعددى با سركردگان و مشاوران نظامى برگزار کرده تا مانع برگزارى مراسم روز جهانى كارگر شوند. همزمان به منظور ايجاد فضاى رعب و وحشت و جلوگيرى از برگزارى روز جهانى كارگر، رژیم ماموران سركوبگر خود را در سطح شهر تهران افزايش داده است.

-----------------------------------------------------------------------

نامه دردناک مادر زندانی سیاسی به دبیرکل سازمان ملل

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

محمد داوری، عضو کانون معلمان ایران و سردبیر سحام‌نیوز، در روز ۱۷ شهریورماه در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی كروبی و دفتر حزب اعتماد ملی با حكم جلب صادره از سوی دادستانی تهران بازداشت شد.

آنچه در پی می‌آید نامه مادر این فعال مدنی خطاب به دبیر کل سازمان ملل است:

آقای بان کی مون
دبیر کل سازمان ملل متحد

کسی که این نامه را می نویسد ماه هاست که در انتظار دیدن و یا آزادی فرزند دلبند خود به سر می برد . پسر من " محمد داوری " یک معلم است که او را در تاریخ هفدهم شهریور ماه سال 1388 در دفتر حزب اعتماد ملی دستگیر کردند . اما پس از گذشت بیش از 8 ماه حتی اجازه ملاقات با پسرم را به من نداده اند !

آقای بان کی مون !

" محمد داوری " نان آور من و تنها امید من بوده است .او پدر ندارد ! اکنون حقوق معلمی او را قطع کرده و من اکنون مانده ام که چه کار کنم ؟ هر چه نامه نوشته و یا با مسئولان زندان صحبت کرده ام کم تر نتیجه گرفته ام .مسئولان امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دائما به پسرم فشار وارد می کنند ، او را اذیت و مورد انواع شکنجه و صدمه قرار داده اند و زندگی را بر او و بر خانواده من تنگ کرده اند .

آقای بان کی مون !

امید من تنها خداست ...فکر کردم اگر این نامه را برای شما بنویسم و تقاضای کمک کنم می توانم نتیجه بگیرم . از شما به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهم که به وضعیت پسر من رسیدگی کنید . در ایران تمام راه ها به روی من بسته شده است و امید من به شماست . پسر من یک معلم بوده است و سزاوار این همه ظلم وستم از طرف مسئولان این کشور نیست ! بی صبرانه منتظر پاسخ و رسیدگی شما هستم .

ارادتمند
یک مادر دلسوخته از ایران
مادر محمد داوری

-----------------------------------------------------------------------

نمایندۀ حامیِ دولت خبر داد: سران فتنه به مرور دستگیر می شوند

برای نابودی اصلاحات هر شب دعا کنید!

جرس: مهدی کوچک زاده نمایندۀ حامی دولت در مجلس شورای اسلامی، ضمن اینکه خواستار دعای شبانه روزی برای "نابودی" اصلاح طلبان شد، ادعا کرد "كم‌كم تمامی سران فتنه نیز دستگیر می‌شوند و دو سه نفر باقی‌مانده هم، در زمان مناسب خود از سوی قوه قضائیه بازداشت خواهند شد." این نمایندۀ افراطی، همچنین ریشه و علت بسیاری از نابسامانی ها و معضلات را اعتراضات و وجود جنبش سبز ذکر کرد.

مهدی کوچک زاده به همراه علیرضا زاکانی، دو نمایندۀ اصولگرای مجلس هشتم شورای اسلامی، شامگاه پنجشنبه (دوم اردیبهشت ماه)، مهمانِ نشست سیاسی ماهیانه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان تهران بودند و به حملات همه جانبه ای علیه جریان اصلاحات، جنبش سبز مردم ایران و جمعی از شخصیت های کشور پرداختند.

این یك برهه حساس و خطیر است

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست علیرضا زاكانی نماینده تهران تاكید كرد: كشور ما در حال حاضر در معرض تهدیداتی قرار گرفته است و این همان تهدیداتی است كه 31 سال است ادامه دارد و نظام سلطه اقدامات اساسی را برای تغییر هویت ما انجام داده است كه راه به جایی نبرد، یادآور شد: این یك برهه حساس و خطیر است كه باید در اوج آمادگی باشیم.

منشا بدبختی ده ماه اخیر امثال بنی‌صدر، رجوی و سران نهضت سبز هستند

مهدی كوچك‌زاده عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز، ابتدائا با ذكر اشعاری، منشاء همه بدبختی‌ها و گرفتاری‌ها را در ده ماه پس از انتخابات، "خودخواهی‌های امثال بنی‌صدر، رجوی و سران نهضت سبز عنوان كرد" و با اشاره به نامه‌ سید حسین موسوی تبریزی گفت: "تبریزی كه اسم خود را آیت‌الله گذاشته، به عنوان یكی از افراد جریان سبز نامه‌ای را در سایت آفتاب و كلمه منتشر كرده و هشت دروغ را به امام خمینی نسبت داده است. "

به گفته وی موسوی تبریزی در این نامه گفته است امام چند ماه قبل از پیروزی انقلاب گفته است شعارهای مردم از استقلال، آزادی، حكومت اسلامی، به استقلال آزادی، جمهوری اسلامی تغییر كند،این در حالیست كه امام كلمه حكومت اسلامی را 534 بار به كار برد كه 256 مرتبه آن تا 22 بهمن بود و پس از آن نیز278 بار امام آنرا به كار برده است. "

حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده و بی شک دستگیر خواهد شد

زاكانی در پاسخ به سئوال یکی از حضار در مورد برخورد با فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان كرد: قبل از آغاز سال نو شنیده شد كه مهدی هاشمی وارد كشور خواهد شد و دستگاه قضایی نیز به واسطه اتهامات ایشان از سابق و شرایط سال گذشته حكم جلب وی را صادر كرده بود كه بنا بود ناجا او را جلب كند اما هاشمی وارد كشور نشد در حال حاضر نیز حكم جلب ایشان صادر شده و چنانچه در كشور حاضر شوند بی‌شك دستگیر خواهد شد.

آدم‌های لا‌ابالی و بی‌دین برای رسیدن به هدف از اتهام زنی استفاده می‌كنند

زاکانی در ادامه پیرامون اظهارات اخیر الیاس نادران در مورد فساد محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد گفت: هر كس كه به وی اتهامی زده شود لازم است كه پاسخ دهد و هیچ تفاوتی بین افراد نیست چرا كه همه افراد كشور در هر قدرتی كه هستند باید در مقابل اتهامات خود پاسخگو باشند. هر چند كه آرزو نمی‌كنیم این اتهامات ثابت شود.

مهدی كوچك‌زاده در این لحظه در واكنش به اظهارات زاكانی در مورد رحیمی اظهار داشت: من اعتراض دارم، چرا كه اگر قرار باشد تمامی افرادی كه سایت و روزنامه دارند بیایند و مثلا به آقای زاكانی اتهام بزنند آیا ایشان باید برود و پاسخ دهد... وقتی در رابطه با موضوعاتی اتهام زده می‌شود نیاز به پیگیری قضایی دارد و اصلا نباید از تریبون مطرح شود
.


این نماینده حامیِ دولت، خاطرنشان كرد: چنانچه گفتن حرفی كه نیاز به اثبات قضایی دارد از سوی احمدی‌نژاد به هاشمی بد است، چنین اتهاماتی را به محصولی یا رحیمی زدن هم نیز نادرست است.

كوچك‌زاده تصریح كرد: من قصد دفاع از رحیمی را ندارم و همان‌طور كه می‌دانیم اولین كسی بودم كه در مجلس هفتم با رحیمی كه رئیس دیوان محاسبات بود، درگیر شدم.

وی افزود: آدم‌های لا‌ابالی و بی‌دین برای رسیدن به هدف از این حربه‌ها(اتهام زنی) استفاده می‌كنند.

زاكانی در این لحظه خطاب به كوچك‌زاده گفت: معتقدم به هر كس كه اتهام زده می‌شود باید طبق قانون پاسخگو باشد چند ماه پیش من وآقایان نادران و توكلی از رحیمی شكایت كردیم و دستگاه‌ قضایی نیز در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع است و من هیچ‌جا در این مورد صحبتی نكرده‌ام و به آقای نادران هم گفتم كه باید مسیر قانونی را پیگیری كنیم.

برای نابودی جریان اصلاحات هر شب دعا كنید!

كوچك‌زاده در ادامه ادعا کرد: بنیان‌گذار روش منحوس اتهام‌زنی جریانی به نام اصلاح‌طلب بود كه روزنامه را خدا كرد و روزنامه‌نگار را پیغمبر و همین افراد آیت‌الله مصباح را تمساح خطاب كردند و به همه مقدسات توهین كردند و برای خود عالی‌جانب سرخپوش و سفیدپوش درست كردند.

وی خطاب به جمع گفت: برای نابودی این جریان هر شب دعا كنید!

عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به موضوع بدحجابی در كشور خاطر نشان كرد: من موافق عدم برخورد با بدحجابی نیستم اما معتقدم بدحجابی باید ریشه‌یابی شود تا متوجه شویم منشاء این فساد كجاست اما در حال حاضر نهضت سبز و امكانات كشور فرصت رسیدگی به این مسائل را نمی‌دهد و هر روز نهضتی برای خود راه می‌اندازد كه نتیجه آن شده است كه دختر سی ساله و پسرچهل ساله نمی‌تواند ازدواج كند.


سران اصلاحات تقسیم كار كرده‌اند

زاكانی نیز در پاسخ به سئوالی كه به علت عدم برخورد با محمد خاتمی، مهدی كروبی، میرحسین موسوی و همچنین نامه محمد خاتمی به رهبری اشاره داشت خاطر نشان كرد: این افراد در مقام شعار حرف دیگری می‌زدند و در مقام عمل كار دیگری انجام می‌دهند در مناظره آقایان موسوی و احمدی‌نژاد شاهد بودیم كه آقای موسوی بر موضوع دروغ‌گویی بسیار تاكید داشت اما پس از انتخابات خودش بزرگترین دروغ 30 سال گذشته را مطرح كرد.

به گفته زاكانی سران اصلاحات تقسیم كار كرده‌اند و بناست هر كدام از آنها یك نقش را دنبال كنند.

آیا از موسوی لجوج تر سراغ دارید

زاکانی یادآور شد: بحث لجاجت احمدی‌نژاد نیز از دیگر موضوعاتی بود كه موسوی با آن مخالف بود اما آیا شما لجوج‌تر از موسوی تا به امروز كسی را سراغ دارید؟ كه هنوز هم بر سر حرف خود ایستاده است.

این عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه خاتمی به رهبری تصریح كرد: وقتی از آقای خاتمی سئوال شد كه آیا به رهبری نامه نوشته‌اید ایشان با حرف‌های دوپهلو جواب دادند.

وی افزود: بی‌شك اگر نظام با این افراد برخورد می‌كرد مردم چهره واقعی سران فتنه را نمی‌شناختند و همان‌طور كه دیدید در تجمعات خیابانی تعداد این افراد رو به كاهش بود.


اختلافات اصولگرایان بر سر هوای نفس است

كوچك‌زاده در پاسخ به سئوالی كه از وی پرسیده شده بود آیا علی لاریجانی را یك اصولگرای واقعی می‌داند یا نه؟،‌ گفت: در صلاحیت من نیست كه میزان واقعی اصولگرایی افراد را بسنجم آقای لاریجانی و باهنر حسب ظاهر خود را اصولگرا می‌دانند اما بسیاری از اختلافات اصولگرایی بر سر هوای نفس است و در نهایت لاریجانی نیز بر این عقیده استوار است كه هر چه قانون و ولی‌فقیه بگوید.


برخی اصولگرایان امروز با هاشمی،فردا با موسوی و پس فردا با خاتمی دیدار می‌كنند

این نمایندۀ افراطیِ حامیِ دولت در خانه ملت، همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در این ارتباط كه آیا اصلاح‌طلبان با ایجاد اختلاف در میان اصولگرایان به دنبال احیای مجدد هستند، یا نه؟، گفت: عده‌ای وجود دارند كه می‌خواهند نان جبهه اصولگرایی را بخورند اما مواضع‌شان با اصولگرایی سازگار نیست و شاهد هستیم برخی از اصولگرایان امروز با هاشمی، فردا با موسوی و پس‌فردا با خاتمی دیدار می‌كنند.

برای هاشمی متاسفیم

وی با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه پس از انتخابات و همچنین در دیدار با دانشجویان مشهد گفت: "چنانچه وی ولایت رهبری را قبول دارد نباید بگوید اگر مردم از تبعیت امیر سر باز زدند آنها را رها كنید." كوچك‌زاده در این لحظه گفت: حیف كه عمار وظیفه خود را فراموش كرده است و ما برای وی بسیار متاسفیم.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد دخالت مجلس در برخی از امور اجرایی كشور تصریح كرد: ما گاهی در مجلس به قدری در ریزترین مسائل اجرایی دخالت می‌كنیم و به حدی احمدی‌نژاد را اذیت كرده‌ایم كه مجلس هفتم در یكسال و نیم ریاست‌جمهوری خاتمی وی را اذیت نكرد.


سه سال در مورد مرتضوی با همه مسئولین كشور صحبت كردم

زاكانی نیز در پاسخ به سوالی در ارتباط با سعید مرتضوی معاون دادستان كل كشور یادآور شد: من سه سال با همه مسوولین كشور در مورد ایشان صحبت كردم و سه بار نیز با رئیس قوه قضائیه در این رابطه دیدار داشته‌ام.

سران فتنه به مرور دستگیر می‌شوند

كوچك‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری كه به عدم برخورد با افرادی كه سوال كننده آنها را سران فتنه نامید اشاره داشت گفت: در حال حاضر مرعشی نیز كه از سران فتنه بوده است دستگیر شده و كم‌كم بقیه آنها نیز دستگیر می‌شوند و دو سه نفر باقی‌مانده نیز در زمان مناسب خود از سوی قوه قضائیه دستگیر خواهند شد.

وی خطاب به جمع گفت: بسیار مهم است كه فردی سالیان سال برای انقلاب زحمت بكشد، كتك و خون دل بخورد، عاقبت همه‌چیز را به چنین اقداماتی ختم كند.

زاكانی نیز در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تركیب هیات امنای این دانشگاه باید تغییر كند كه این موضوع بسیاری از مشكلات را حل می‌كند.



هیئت نظارت بر مطبوعات تذكر خود به پنجره را پس بگیرد

زاکانی در ارتباط با تذكر هیات نظارت بر مطبوعات به هفته‌نامه پنجره كه خود مدیرمسئول آن است گفت: این دومین تذكر هیات نظارت بر مطبوعات به پنجره بود دفعه قبل این تذكر پس گرفته شد اما تذكر فعلی مربوط به چاپ عكس فرزند دیكتاتور سابق ایران بوده است كه در كنار آن مصاحبه‌ای چاپ شده بود كه نشان می‌داد ایشان ضد انقلاب و ورشكسته شده است كه به نظرم هیات نظارت بر مطبوعات باید این تذكر خود را نیز پس بگیرد.

-----------------------------------------------------------------------

پخش سی دی های حاوی اعتراضات مردمی در اهواز

آژانس ايران خبر: جوانان اهواز سی دی ها و دی وی دی های حاوی مستند ها و كليپ هاي اعتراضات مردمی را روزانه در نقاط مختلف شهر توزيع ميكنند . فضاي اعتراضي جوانان در شهر اهواز بالاست .

-----------------------------------------------------------------------

نوشتن نامه‌های سرگشاده به رهبری قابل بخشش نیست

ایلنا: دبیرکل جامعه وعاظ تهران از نامه های سرگشاده هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی به رهبر انقلاب، انتقاد کرد. جعفر شجونی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار اعضای جامعه مبلغین با محسن رضایی، اظهار داشت: این دیدار در ضیافت شام منزل رئیس جامعه مبلغین انجام شد و حاضران سوالاتی را از وی پرسیدند.

وی افزود: ما در این دیدار از نامه سرگشاده محسن رضایی به مقام معظم رهبری گلایه کردیم و گفتیم که مردم خاطره خوشی از اینگونه نامه‌های سرگشاده ندارند و در این موارد معلوم است که نویسنده، هدف خاصی دارد.

دبیرکل جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه نامه سرگشاده هاشمی به رهبری هم خوب نبود، گفت: به محسن رضایی گفتم، نیمی از نامه‌ای که نوشتی مربوط به خودت بود و نیم دیگر هم مربوط به میرحسین موسوی.

شجونی در پایان گفت: وقتی افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی هر زمان که اراده کنند، می توانند با رهبری دیدار کنند و مطالبشان را با ایشان در میان بگذارند، انتشار نامه سرگشاده حتما دلیل دیگری دارد و نامه‌های این دو نفر قابل بخشش نیست.

-----------------------------------------------------------------------

اراجیف آخوند جنتی در باره کنفرانس خلع سلاح و زلزله

صدا و سیمای رژیم: خطیب نماز جمعه تهران گفت اجلاس خلع سلاح اتمی تهران ، جواب دندان‌ شکن به همه کسانی بود که ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح هسته ‌ای می ‌کنند.

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تشریح بخشی از دستاوردهای اجلاس خلع سلاح هسته ای در تهران تاکید کرد : ما با بر پایی این اجلاس پیشگام خلع سلاح در جهان شدیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هماهنگی ‌های مربوط به برگزاری این اجلاس در دو ماه انجام گرفت ، ادامه داد : این اجلاس بسیار موفق و عالی بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : بر خلاف خواست دشمنان و تهدیدهایی که آنها علیه شرکت‌کنندگان در این اجلاس داشتند، اما شاهد حضور نمایندگانی از 60 کشور جهان در سمت‌های مختلف بودیم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه غرب به دنبال بحث "جلوگیری از اشاعه سلاح هسته ‌ای" است، تصریح کرد: این فایده ندارد ، باید به دنبال خلع سلاح بود زیرا با سلاح‌های اتمی موجود می‌توان 10 هزار بار دنیا را نابود کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اجلاس تهران مورد تحسین خبرگزاری‌های خارجی قرار گرفت و در این میان برخی خبرگزاری‌های غربی نیز سکوت اختیار کردند، افزود: یک نشریه استرالیایی جمله زیبایی درباره این اجلاس نوشت.

این نشریه نوشت: کنفرانس امنیت هسته‌ای که در واشنگتن برگزار شد، از منطق قدرت استفاده می‌کرد، اما کنفرانس خلع سلاح تهران از قدرت منطق برخوردار بود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه "کسی نمی‌ توانست این منطق ما را در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای رد کند" ادامه داد: جمله رهبر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا تنها مجرم هسته‌ای در روی زمین است، ترجمه و در اسناد سازمان ملل ضبط شده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت ساخت سلاح هسته‌ای، افزود: از مراجع عظام هم استفتا شده و هیچ مرجعی نیست که این حرمت را انکار کند.

آیت الله جنتی ادامه داد: در اجلاس سال آینده خلع سلاح هسته‌ای از علما و مراجع دینی کشورهای مختلف هم دعوت می ‌شود تا این مساله را بررسی کنند، زیرا انسان معتقد به خدا نمی تواند سلاح هسته‌ای تولید کند.

وی با اشاره به راهبرد جدید اتمی آمریکا و روی آوردن این کشور به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اینها که قبلا همچون روباه‌‌صفتان کار می‌کردند اکنون گرگ صفت شده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دست چدنی آنها از دستکش مخملی در آمده است و این جز رسوایی برای آنها ندارد. این تهدید، برای ما سندی به منظور اثبات حقانیت خود و باطل بودن ادعای دشمنان محسوب می‌شود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه "منطق دنیای امروز اجازه استفاده از سلاح هسته‌ای را نمی دهد"، خطاب به دشمنان ایران توصیه کرد از واقعه طبس عبرت بگیرند و افزود: خدایی که با توفان شن شما را رسوا کرد، آن خدا الان هم هست. امیدواریم شما مقداری سر عقل بیایید.


پیشگویی زلزله قطعیتی ندارد

خطیب جمعه تهران با اشاره به بحث های مطرح شده درباره وقوع زلزله گفت : وقوع زلزله قطعی نیست و اگر قطعی نیز باشد ،‌ قابل پیشگیری است.

آیت الله احمد جنتی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران افزود : پیشگویی این مسائل هیچ قطعیتی ندارد و هیچ فردی نیز نمی تواند آینده را بطور قاطع پیش بینی کند ، مسائلی که در این باره نیز گفته می شود؛‌ احتمالات است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد : در بسیاری از موارد نیز پیش بینی هایی مطرح شده و بعدا مشخص شده است که نادرست است.

وی گفت: در مواردی نیز که واقعا قرار است زلزله ای بیاید و فردی از اهل دل آن را پیش گویی می کند،‌ قابل پیشگیری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: جلوگیری از وقوع زلزله سابقه دارد و این موضوع را می توان در باره قوم حضرت یونس (ع) مشاهده کرد.

وی گفت: نکاتی که برای کاهش آسیب ها از زلزله ازجمله مقاوم سازی ساختمان ها مطرح می شود بجاست، ولی چرا نباید از گناهان توبه کنیم.

آیت الله جنتی افزود: بالأخره مرگ در انتظار ماست و چرا برای زلزله قیامت آماده نشویم؟ زلزله ای که خداوند آن را زلزله بزرگ توصیف می کند.

وی گفت: دعا، صدقات و خیرات بلا را دفع می کند و توصیه می کنم برای پیشگیری از وقوع زلزله و سایر مصیبت ها هر صبح و شب صدقه پرداخت کنیم چرا که در روایت است پرداخت صدقات جلوی بلا را می گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همچنین برای رضای خدا همدیگر را حلال کنیم و آن زمان که از دنیا می رویم حق الناس بر گردن ما نباشد.

وی افزود: درباره بدهی ها، طلبکاری ها، نمازهای قضا و کفاره ها وصیت کنیم و برای مرگ آماده باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز واقعه طبس گفت: خدایا زلزله های گوناگونی داشتیم که آنها را از مردم ما دفع کردی، این زلزله را نیز دفع کن.

-----------------------------------------------------------------------

صدور احکام حبس و اعدام برای شش زندانی سیاسی

جرس: کیارش کامرانی، امید یاوری، آرش قاسمی، ابولفضل قاسمی و عذرا سادات قاضی میرسعید، پنج تن از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات به حبس تعزیری محکوم شدند و یک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبیب‌الله گلپری‌پور به اعدام محکوم شد.

همزمان دادگاه تجدید نظر استان تهران، عذرا سادات قاضی میرسعید را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فعالان حقوق بشر در این زمینه خاطر نشان کردند عذراسادات قاضی میرسعید که روز سی خرداد در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردمی، در میدان انقلاب بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به سه سال حبس تعزیری محکوم گردیده که این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، تایید شد.

به گفته خانواده قاضی میرسعید، عذرا اکنون در حالی در بند عمومی نسوان زندان اوین زندانی است و چند ماه قبل، در بند دو- الف سپاه زیر شکنجه های جسمی و روحی شدیدی قرار داشته است.

حکم اعدامِ یک زندانیِ سیاسی کُرد

آژانس خبری موکریان نیز، از صدور حکم اعدام برای یک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبیب‌الله گلپری‌پور از طرف دادگاه انقلاب مهاباد خبر داد.

بر اساس این گزارش، این شهروند کرد که بیش از شش ماه است در بازداشت به‌سر می‌برد، به اتهام "محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام"، به استناد ماده ۱۸۶ و ۱۹۰ قانون مجازات اسلامی از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده است.

هم اکنون ۱۸ فعال سیاسی کرد، بنامهای علی حیدریان، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هویی، زینب جلالیان،حبیب لطیفی، شیرکو معارفی، جمال محمدی، سامی حسینی، رستم ارکیا، رشید آخکندی، حسین خضری، مصطفی سلیمی، انور رستمی، محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، احمد پولاد خانی و حسن طالعی در زندان های غرب کشور منتظر اجرای حکم اعدام هستند.

-----------------------------------------------------------------------

سخنان مهم موسوی در تبیین استراتژی و اهداف جنبش سبز

ما مبلغ قرائت رحمانی از دین هستیم

جرس:مهندس میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از فعالان ملی-مذهبی اظهار داشت: «برای تامین منافع ملی و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب، چاره‌ای جز استمرار این مسیر و تداوم جنبش سبز نداریم؛ روندی که طی آن، نیازمند صبوری و تحمل سختی‌ها و شدائد است.»

به گزارش خبرنگار جرس ، مهندس موسوی با اشاره به این نکته که جنبش سبز اهدافی را پیگیری و مطرح می‌کند که برگرفته از ارزش‌ها و خواسته‌های مردم ایران است، تصریح کرد: « باید ایجاد جامعه مدنی به‌هم پیوسته، با استفاده از تمامی امکانات موجود در کشور را پی گرفت.»

وی تشکیل «سازمان‌های مردم‌نهاد سبز» در حوزه‌های گوناگون در کشور را از همین زاویه، برای سامان یافتن و تولد تدریجی جامعه‌ی مطلوب، ضروری ارزیابی کرد.

موسوی گفت: «اتفاقی که در 25خردادماه سال گذشته در تهران بوقوع پیوست، و آن حضور مهربانانه و همدلانه توام با مدارا و صبوری و همیاری و نیز کنش مدنی معترضان، نمونه و الگویی از جامعه‌ای مطلوب است.»

وی با تاکید بر این سخن که «باید با ارزش‌ها و اهداف سیاسی، زندگی کرد» اظهار داشت: «کار، کاری طولانی، و مسیر جنبش سبز، راهی پر پیچ و خم و زمان‌بر است؛ اگرچه شاید جنبش زودتر از آنچه بسیاری تصور می‌کنند به نتیجه برسد، اما باید صبور بود و استقامت ورزید و برای تداوم جنبش، زندگی کردن با آن را درپیش گرفت.»

صبوری کردن و استقامت هزینه بر است

موسوی تصریح نمود: «البته ایستادن و صبوری کردن و استقامت برای تحقق مطلوب‌های جنبش سبز، هزینه ‌بر است و از این گریزی نیست؛ سختی‌ها و فشارها و محدودیت‌ها و سرکوب‌ها و شدائد و زندان‌ها، وجود دارد، اما چاره‌ای جز ادامه‌ی این راه و تحمل این مصائب و پرداخت هزینه‌ها نیست.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این بحث که احزاب نیل به قدرت و تصاحب آن را مدنظر دارند، افزود: «البته ایرادی هم بر احزاب نیست؛ اما در جنبش سبز بحث تصاحب قدرت، فرع بر هدف اصلی است؛ هدف جنبش سبز، متحول کردن جامعه و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب و در خور ایرانیان است. این رویکرد (یعنی فرع بودن قدرت) به ‌ما آرامش خواهد داد. اگر بتوان این نگاه را به ‌گونه‌ای آگاهانه در جامعه گسترش داد، بسیار مفید و موثر خواهد شد.»

تغییر با ایده متولد می شود

به گزارش خبرنگار جرس، مهندس موسوی همچنین با تاکید بر این نکته که «مسئله‌ی آگاهی‌بخشی، موضوعی بسیار مهم محسوب می‌شود»، عنوان نمود: «هر «تغییر» وقتی متحقق می‌شود که «ایده»ای متولد شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی تغییر متولد شده است؛ هر چقدر این ایده و ابعاد آن را بیشتر تبیین کنیم، امکان بسط و پیشبرد جنبش بیشتر می‌شود.»

وی افزود: «ما باید بیش از پیش، مردمی را که در «منطقه خاکستری» زیست می‌کنند (شهروندانی که نه همراه جنبش سبز هستند و نه موافق و همگام صاحبان قدرت و حکومت) نسبت به «منطقه روشن» آگاه، و جنبش سبز دعوت و جذب کنیم.»

موسوی همچنین تصریح کرد: «صاحبان قدرت هم بیش از هر چیز نسبت به بسط آگاهی‌ها در جامعه حساس‌اند؛ چنان‌که نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد تعداد شهدای جنبش یا تبیین و خبررسانی در خصوص واقعیت سرکوب‌ها و انتشار اخبار مربوط به رفتارهای غیرانسانی با بازداشت‌شدگان، حساسیت فراوان و برخوردهای تندی نشان داده‌اند.»

مسئله‌ی رسانه برای ما بسیار حیاتی است

وی با بیان این سخن که «مسئله‌ی رسانه برای ما بسیار حیاتی است و متاسفانه به علل و دلایل گوناگون ، در این عرصه (رسانه و اطلاع‌رسانی لازم و کافی) دچار ضعف و نقص‌ایم» اظهار داشت: «ما هنوز از امکانات اینترنت و بستری که فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد، حداکثر بهره و استفاده را نبرده‌ایم.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: «همه باید دور هم و کنار و همدل یکدیگر باشیم؛ باید روی «حداقل‌ها» توافق کرد. شعارهایی را برگزینیم که قدرت وصل‌کردن و همراه ساختن حداکثری داشته باشد. همان‌طور که رنگ سبز، شاخصی حداقلی برای پیوند یافتن شهروندان معترض به وضع موجود شده است، باید بر محورهایی حداقلی برای پیشبرد و گسترش جنبش سبز اجماع کرد.»

ما به فکر منافع و مصالح ملی هستیم

موسوی همچنین اظهار داشت: «باید برای همگان مشخص شود که ما به فکر منافع و مصالح ملی هستیم؛ بحث خودخواهی مطرح نیست. ما نمی‌خواهیم کنار ظلم و ظالم بایستیم؛ ما کنار مظلوم‌ایم. اگرچه جنبش سبز اهل مدارا و گفت‌وگوست. باید با تعامل و گفت‌وگو و همفکری همه‌ی جریان‌های دلسوز ایران و پیگیر منافع ملی، این کار و راه دشوار و طولانی را پیش برد.»

مبلغ دین رحمانی

وی با تاکید بر این موضوع که «ما مبلغ قرائت رحمانی از دین هستیم، قرائتی از دین که واجد حداکثر مدارا نسبت به تمامی دیدگاه‌ها و عقاید است» افزود: « این کار (تبلیغ و ترویج قرائت رحمانی از دین) کار دشواری است، اما جنبش سبز می‌تواند چنین مسئولیتی را بر دوش خود حس کند.» موسوی اضافه کرد: «من نسبت به گریز نسل جوان از دین و ارزش‌های توحیدی احساس خطر می‌کنم؛ برخوردها و خشونت‌ورزی‌ها و سرکوب در پوشش حکومت دینی، ممکن است بخش قابل توجهی از جوانان ما را از هر دینی گریزان سازد.»

موسوی همچنین در تبیین چشم‌انداز تحولات کنونی، با اشاره به این نکته که «باید انعطاف داشته باشیم و روی یک شکل و شمایل از جنبش تصلب پیدا نکنیم»، توضیح داد: «نقاش‌های مدرن هنگام خلق اثر عمدتا" دو رویکرد دارند؛ یک گروه آنچه را که مشاهده کرده‌اند و یا تصور کرده‌اند متحقق می‌سازند و به روی بوم می‌آورند؛ و گروه دیگر، کار را شروع می‌کنند و بدون تصوری از اثر نهایی به‌تدریج و بر روی بوم، نقاشی نهایی را سامان می‌دهند و متولد می‌کنند. آنچه در جنبش سبز در حال وقوع است را می‌توان از نوع رویکرد و روش گروه دوم توصیف کرد.»

گفتنی است در این دیدار که به بهانه‌ سال نو انجام گرفت،مهندس عزت‌الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی-مذهبی ضمن آرزوی سلامتی و صبوری و پیروزی برای مهندس میرحسین موسوی و تمامی همراهان جنبش سبز در سال جدید، با اشاره به حضور غیرمنتظره و ستایش‌برانگیز شهروندان معترض در روز 25 خرداد، تسامح و مدارا و تساهل قابل توجه در جنبش سبز را مورد اشاره و تصریح قرار داد. مهندس سحابی همچنین یا تاکید بر لزوم فعالیت شبکه‌های اجتماعی سبز، و نیز اهمیت رهبری و هدایت جنبش سبز، بر پیشگیری و مقابله از برخی آفات و آسیب‌ها در جنبش، به‌خصوص تفرقه و جدایی تاکید کرد.

دکتر حبیب‌الله پیمان نیز در سخنانی، «کیفیت استمرار» جنبش اجتماعی امروز مردم ایران، تقویت و سامان دادن «شبکه‌های اجتماعی» جنبش سبز، و ضرورت تداوم رفتار توام با مدارا و مهربانی و گذشت و همبستگی مردم در مقطع انتخابات و به‌خصوص روز 25 خرداد را در «متن زندگی روزمره و مناسبات‌ اجتماعی‌ شهروندان» مورد اشاره و تاکید قرار داد. دکتر پیمان بقا و تداوم جنبش سبز را در پیوند وثیق مطالبات و ارزش‌های سیاسی شهروندان با رفتار اجتماعی و زیست روزمره‌ی آنان ارزیابی کرد و بر کاوش و پیگیری راهکارهای اجرایی و عینی در این خصوص، تصریح نمود.

گفتنی است در این دیدار افزون بر مهندس سحابی و دکتر پیمان، برخی از فعالان ملی-مذهبی ازجمله دکتر محمدحسین رفیعی و محمد بسته‌نگار و نیز تعدادی از وابستگان جنبش مسلمانان مبارز حضور داشتند.

-----------------------------------------------------------------------

تجمع مردم مریوان در اعتراض به بسته شدن مرزها

کوردستان میدیا: روز چهارشنبه، اول اردیبهشت‏ماه، شماری از کاسبکاران و مردم مریوان در اعتراض به بسته شدن بازارچه‏ی این شهر در مقابل فرمانداری، تجمع اعتراضی برپا نمودند.
خبرگزاری کردستان، ضمن اعلام این خبر افزود، طی چند روز اخیر بازارچه‏ی مرزی مریوان به دستور نیروهای رژیم بسته شده و کاسبکاران این منطقه به همین علت دچار خسارات و زیانهای فراوانی شده‏اند.
مردم معترض در این تجمع خواستار حل مشکلات خود شده‏اند. گفتنی است تا لحظه‏ی مخابره‏ی این خبر مسئولین مربوطه از دادن هرگونه پاسخ شفافی به خواسته‏های ناراضیان خودداری نموده‏اند.

-----------------------------------------------------------------------

آيت الله بروجردی به مكانی نامعلوم منتقل شد

وبلاگ بام آزادی: روز گذشته آقاي بروجردي در پي اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در زندان كه با حمايت كليه زندانيان مواجه شد، مورد ضرب و شتم مامورين قرار گرفت و به مكاني نامعلوم منتقل گرديد. مسئولين زندان ادعا کرده اند كه ايشان قصد اغتشاش و شورش داشته است؛ در صورتي كه آقاي بروجردي صرفا به پايمال شدن حقوق اوليه زندانيان از قبيل "ممنوع الملاقات شدن، توزیع غذاهاي فاسد، قطع آب گرم و نبود امكانات بهداشتي، فقدان امنيت جاني و همچنين برخوردهاي غير انساني برخي از مامورين" اعتراض نموده است.

-----------------------------------------------------------------------

زخمی چرکین در جهان؛ لحن بی ‌سابقه دموکراتها علیه رژیم

به گزارش رادیو آلمان، رهبر اکثریت سنای آمریکا از حزب دمکرات شب گذشته با لحنی شدید و بی ‌سابقه، جمهوری اسلامی را زخمی چرکین در جهان نامید و گفت، ما به قدر کافی برای نتیجه‌ گیری از راهکارهای دیپلماتیک انتظار کشیده ‌ایم.

هری رید که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، خواستار تحریم‌های سخت اقتصادی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی شد و افزود رژیم تهران به زخمی چرکین در جهان بدل می ‌شود.

سخنان این سناتور دمکرات و پرنفوذ آمریکایی در شرایطی بیان می‌شود که کنگره آمریکا در حال برداشتن گامی اساسی در زمینه تحریم ورود محصولات نفتی به ایران، به ویژه بنزین است.

مجلس نمایندگان آمریکا در پی یک رأی‌گیری با نتیجه‌ی ۴۰۳ موافق در برابر ۱۱ مخالف، به این نتیجه رسید که طی چند هفته‌ی آینده مشاوران هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در زمینه نحوه‌ی اجرای تحریم‌ها علیه رژیم تهران لایحه مشترکی تهیه کنند.

این لایحه باید تا ۲۸ ماه مه سال جاری (یعنی حدود ۴ هفته‌ی دیگر) آماده شود.

رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت، به محض آماده شدن لایحه نهایی، وی تمام تلاش خود را برای تصویب سریع آن در مجلس سنا انجام خواهد داد.


-----------------------------------------------------------------------

خروج مریدان آخوند متخصص زلزله شناسی از تهران

سایت حکومتی شیعه آنلاین: پس از اعلام خبر احتمال وقوع زلزله در تهران، تعدادی از طلاب و مریدان آیت الله «خوشوقت» مقدمات لازم برای خروج از تهران، همچون تهیه منزل در شهرهای دیگر به ویژه قم را آغاز کرده اند.

در پی اعلام خبر احتمال وقوع زلزله در تهران توسط آیت ‌الله شیخ «عزیزالله خوشوقت»، تعدادی از طلاب و مریدان این استاد اخلاق و عالم صاحب نام، تصمیم گرفتند از تهران به دیگر شهرها به ویژه شهر مقدس قم هجرت کنند.

گفتنی است صحت این خبر توسط یک منبع آگاه که از نمازگزاران مسجدی است که آیت الله «خوشوقت» امامت آن را به عهده دارد، تأیید شد.

این منبع آگاه در ادامه گفت: پس از اعلام خبر احتمال وقوع زلزله در تهران، تعدادی از طلاب و مریدان آیت الله «خوشوقت» مقدمات لازم برای خروج از تهران، همچون تهیه منزل در شهرهای دیگر به ویژه قم را آغاز کرده اند.

شایان ذکر است دکتر «محمود احمدی نژاد» مدتی پیش اعلام کرد که یک عالم تهرانی به من خبر داده است که به زودی در تهران زلزله می‌آید و لازم است مردم از گناهان خود توبه کرده و در حد امکان از شهر خارج شوند. چند روز بعد پایگاه های خبری فاش کردند که این عالم تهرانی آیت الله «خوشوقت» بوده است. حجةالإسلام صدیقی نیز در خطبه های نماز جمعه به احتمال وقوع زلزله در تهران اشاره و تاکید کرد که یک عالم تهرانی از وی خواسته که مردم توبه عمومی کنند.

-----------------------------------------------------------------------

محکومیت یک شهروند بهایی اهل سمنان به زندان و تبعید

خبرگزاری هرانا - یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام شعله طائف، که در آذرماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود؛ بر اساس رای دادگاه انقلاب سمنان به تحمل یک سال حبس تعزیری در تهران و دوسال زندگی خارج از سمنان محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهامات شعله طائف، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به نفع بهائیت عنوان شده است.

شایان ذکر است پرونده ی خانم طائف به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

-----------------------------------------------------------------------

قتل مشکوک و فجیع یکی از فعالان دانشجوئی ستاد موسوی

سایت ندای سبز آزادی: بنا به گزارش منابع خبریِ حقوقِ بشری، کیوان گودرزی،‌ دانشجوی رشته ریاضیِ دانشگاه ایرانشهر و از فعالینِ دانشجوئیِ ستاد انتخاباتیِ میرحسین موسوی، اواسط هفته جاری به طرز فجیعی جان باخته است که اظهاراتِ شاهدان و مستنداتِ منابع آگاه، از قتل آن دانشجوی جوان دلالت دارد.

گودرزی دانشجوی ورودی ۸۵ رشتۀ ریاضیِ دانشگاه ایرانشهر، اهل گیلانغرب (از توابع استان کرمانشاه) و از اعضا و فعالان ستاد انتخاباتیِ موسوی در آن شهر و همچنین محل تحصیلِ خود بود.

بنا به گزارش ارگان خبریِ فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، جسد این دانشجوی جوان روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه در کنار دکل مخابراتیِ پشت آشپزخانۀ دانشگاه پیدا شده و با صورتی به شدت آسیب دیده همراه بوده است.


تناقض گوئی مسئولین

با توجه به اینکه مسئولین دانشگاه بلافاصله ابتدائا اعلام کردند "این جسد متعلق به کارگری است که بعلت برق گرفتگی فوت شده"؛ ولی به محض احراز هویت وی توسط دانشجویان، اعلام کردند علت مرگِ این دانشجو خودکشی بوده و اجازۀ برگزاری مراسم نیز توسط نمایندۀ رهبری در آن دانشگاه داده نشد، لذا قرائنی دال بر قتلِ وی قوت می گیرد.


واکنش دانشجویان

در اعتراض به این مسئله، و همچنین اظهارنظرهای غیرمنطقیِ مسئولین دانشگاه،دانشجویانِ آن دانشگاه، یک روز را در اعتصاب به سر برده و به کلاس های درس نرفتند و شامگاه همان روز نیز، دختران دانشجو، علی رغم هشدارهای مسئولان دانشگاه مبنی بر عدم برپایی مراسم سوگواری، اقدام به نصب پارچه های سیاه در خوابگاه نموده و همچنین در محل قتل او تجمع کرده و شمع روشن کردند. عده ای نیز اقدام به پخش قران نموده و به سوگواری پرداختند.


زیاده روی کرده بود!!

این گزارش خاطرنشان می سازد "برادر آن مرحوم دیشب اجازه یافت تا با پسران دانشجو دیدار کند. اما وی که مشخص بود تحت فشارهای شدید قرار دارد تا اوضاع را آرام نماید به دانشجویان گفت علت مرگ طبیعی بوده است. وی از دانشجویان درخواست کرده که به تحصن خود پایان دهند و اعلام کرده که برادرش مقصر بوده و نباید زیاده روی می کرده است! اکنون سوال این است که وی در چه چیزی زیاده روی کرده بود و آیا با وجود چنین واکنش هایی احتمال مشکوک بودن این پرونده پر رنگ تر نمی شود؟"

لازم به ذکر است، سایت خبریِ جرس نیز، در تایید قتلِ کیوان گودرزی، ضمن شرح واقعه ؛ نوشته بود: "...کیوان گودرزی دانشجوی کارشناسی ریاضیات ورودی سال 85 دانشگاه ایرانشهر فرزند مرحوم عباس گودرزی و نام مادرش تهمینه است. وی متولد گیلانغرب یکی از طرفداران جنبش سبز و عضو انجمن اسلامی دانشگاه ایرانشهر بود که ساعت ۲۱ روز یک شنبه به قتل رسید.

وی شب قبل از قتل، به منزل پسر عمویِ خود تلفن زده و با نگرانی اعلام می کند مرا تهدید به مرگ کرده اند و احتمالا مرا خواهند کشت و شاید هرگز مرا نبینید و فرصت حرف زدن هم ندارم...

چند دقیقه بعد به دامادِ خانواده شان (به اسم شاپور) تلفن کرده و ضمن اینکه اظهار می دارد کار مهمی دارم، در پاسخ اصرارِ دامادشان، چیزی نمی گوید و در حالی که با استرس فراوان که ناشی ازترس و دلهره و تهدید بوده، می گوید تا بیست دقیقه دیگر خودم تماس خواهم گرفت... و از آن لحظه به بعد هرگز تلفنش پاسخ نداد..."

این گزارش افزوده بود "برادرش، بهمن گودرزی که مسئول حسابداری آموزش پرورش گیلانغرب است، وقتی متوجه اهمیت قضیه می شود، فورا به سمت ایرانشهر می رود که غروب روز دوشنبه وقتی به آنجا می رسد، با جسد برادرش که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و احتمالا از بلندی پرت شده بود، مواجه می شود..."

منبع فوق اضافه کرد "نامبرده از خانواده های شدیدا ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد است وعضو انجمن اسلامی دانشگاه ایرانشهر هم بوده است."

هنوز ابعاد دقیق تر این فاجعه مشخص نشده است.

-----------------------------------------------------------------------

هشدار پنتاگون نسبت به استقرار پاسداران در نقاط مختلف جهان

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در یک گزارش ویژه نسبت به افزایش فعالیتهای تروريستى نيروى قدس سپاه پاسداران در منطقه و در آمريکاى جنوبى هشدار داده و اخطار کرده است که نیروهای آمريکايی محتمل است در آينده با پاسداران یا شبه ‌نظاميان وابسته به آنها درگير شوند.
****

العربیه: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز پنجشنبه با ارائه گزارشی به کنگره این کشور، نسبت به حضور نیروهای سپاه پاسداران در ونزوئلا هشدار داد.

در این گزارش که در ماه آوریل گذشته منتشر شد، آمده است : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای نیروهای فعالی در سراسر جهان است . این نیروها به خوبی در خاورمیانه و شمال آفریقا پخش شده و در ظرف سال های اخیر نیز در آمریکای لاتین، بویژه در ونزوئلا مستقر شده اند.

یادآوری می شود که ونزوئلا و رژیم ایران در دشمنی با ایالات متحده آمریکا مواضع مشترکی دارند و همکاری گسترده ای بخصوص در زمینه های بانکی و صنعتی از طریق قراردادهای امضا شده، طرفین را به یکدیگر مرتبط می سازد.

پنتاگون هشدار داده است که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد به یک نیروی نظامی منطقه ای در خاورمیانه و خاور نزدیک تبدیل شود، به همین دلیل در صدد افزایش حضور خود در نقاط مختلف جهان می باشد.

این گزارش تحلیلی پیشتر محرمانه طبقه بندی شده بود اما اخیرا بخشی از آن که به استراتژی نظامی رژیم ایران می پردازد علنی شده است وبه گنگره آمریکا ارائه شده است.

پنتاگون در گزارش خود در این باره هشدار داده است که افزایش حضور نیروهای آمریکایی در مناطق استقرار نیروهای سپاه پاسداران احتمال درگیری با نیروهای سپاه را نیز افزایش می دهد.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه می افزاید چنین درگیری هایی چه بسا به طور مستقیم و یا از طریق برخورد با عناصر تندوروی مورد حمایت سپاه پاسداران صورت گیرد.


-----------------------------------------------------------------------

از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی حمایت کنیم!

جعفر پویه

پس از انتشار نامه های زندانیان سیاسی در مورد بدرفتاری و اعمال شکنجه های روحی و جسمی از سوی شکنجه گران جمهوری اسلامی در زندانهای کشور، منابع مطلع گزارش می کنند که اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به رفتار وحشیانه دژخیمان شروع شده است. طبق خبرهای منتشر شده، شکنجه گران و بازجوهای وزارت اطلاعات آنچنان فشارها را بر زندانیان افزایش داده اند که شرایط را برای زندانیان هر چه بیشتر غیر قابل تحمل کرده اند.
در بند 350 زندان اوین، بازجوها تعداد زندانیان در هر اتاق را به 35 تا 40 نفر افزایش داده و تماسهای تلفنی زندانیان را کاهش و بدرفتاری و تحقیر را به مرز افسارگسیختگی رسانده اند. بر اساس گزارشات، شرایط اتاقهای زندان مشابه شرایط زندانیان در سالهای اولیه دهه 60 است که شکنجه گران به دستور خمینی هر عملی را می خواستند در مورد زندانیان به اجرا می گذاشتند.
زندانیان سیاسی بند 350 اعلام کرده بودند که روز چهارشنبه دوم اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز خواهند کرد. همزمان از زندانهای دیگر خبر می رسد که روز گذشته (پنج شنبه) زندانیان سیاسی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند و تا سالروز 22 خرداد هر روزه بر تعداد اعتصابیون اضافه خواهد شد.
زندانیان سیاسی و همه زندانیانی که به هر دلیل در بند رژیم ولایت فقیه قرار دارند، از حقوق انسانی ای برخوردارند که زندانبانان و شکنجه گران رژیم هیچکدام را رعایت نمی کنند. زندانیان سیاسی علیه بدرفتاری شکنجه گران و زندانبانان، عدم رعایت حقوق انسانی خود، غیر قابل تحمل کردن شرایط اتاقها با افزایش تعداد محبوسان، بازجوییهای مداوم و بدرفتاری و شکنجه برای وادار کردن شان به اعمال غیر انسانی، دست به اعتصاب غذا زده اند.
بر همه سازمانها و احزاب سیاسی و اجتماعی و همه هواداران حقوق انسانها و حقوق بشر است تا از خواسته های انسانی زندانیان دربند رژیم ولایت فقیه حمایت کنند. برای وادار کردن آدمکشان و دژخیمان رژیم ولایی و رساتر کردن صدای زندانیان سیاسی و در اعتراض به رفتار غیر انسانی عوامل رژیم در زندانها به هرگونه که می توانیم از خواسته های انسانی آنها حمایت کنیم.
حمایت از خواسته های زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده، اعتراض فعال به پایمالی حقوق انسانها توسط رژیم ضد انسانی ولی فقیه و افشای عملکرد عمال بی شرم آن علیه فعالان سیاسی و اجتماعی در بند رژیم جمهوری اسلامی است.

-----------------------------------------------------------------------

پنتاگون: گزینۀ نظامی علیه رژیم تهران به قوّت خود باقی است

رادیو فرانسه: وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است، هر چند دولت واشنگتن به تلاش های خود برای حل دیپلماتیک بحران اتمی ایران و به تصویب رساندن مجازات های جدید علیه این کشور ادامه می دهد.
جوف مورل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اظهار این مطلب اضافه کرد که این کشور از هیچ گزینه ای در قبال پروندۀ اتمی ایران چشم پوشی نمی کند، اگر چه به تلاش های سیاسی خود برای اعمال فشار بر حکومت تهران ادامه می دهد.
به گفتۀ این منبع، رئیس جمهوری آمریکا همچنان بهره مند از مجموعۀ کاملی از گزینه ها از جمله استفاده از نیروی نظامی علیه فعالیت های اتمی ایران است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه تصریح کرده است که هر چند دولت واشنگتن ترجیح نمی دهد علیه ایران از نیروی نظامی استفاده کند، اما هرگز امکان استفاده از آن را نیز برای خود منتفی ندانسته است.
وزارت دفاع آمریکا این موضع را در واکنش به برخی اطلاعات تکرار کرد که بر پایۀ آنها گویا یک مقام ارشد پنتاگون در سنگاپور گفته است که اقدام نظامی علیه ایران در دستور کار دولت آمریکا در کوتاه مدت نیست.
کشورهای غربی و در رأس شان دولت آمریکا جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند که در پوشش فعالیت های اتمی اش برای تولید انرژی در پی تجهیز خود به سلاح اتمی است.

-----------------------------------------------------------------------

صدور حکم اعدام برای یک شهروند کرد در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک شهروند کرد اهل سنندج به نام حبیب ا... گلپری پوراز طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.

این شهروند که بیش از شش ماه است دربازداشت بسر می برد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد ماده 186 و 190 قانون مجازات اسلامی از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است نامبرده که مدت طولانی را در بازداشتگاههای سنندج و مهاباد سپری نموده ،هم اکنون در زندان مهاباد بسر می برد و 20 روز فرصت دارد که به رأی صادره اعتراض نماید.

شایان ذکر است که وکیل این زندانی سید احسان مجتوی در پی تماس خسرو کردپور مدیر آژانس خبری موکریان با وی ، صدور حکم اعدام برای موکلش حبیب گلپری پور را تأیید و اعلام نموده در فرصت قانونی به حکم صادره اعتراض می نماید.

-----------------------------------------------------------------------

بهلاکت رسیدن سه تن از پاسداران تیپ روح الله

سه تن از پاسداران تيپ 71 سپاه روح‌الله استان مركزي در درگيري با نیروهای مخالف رژيم در شمال غرب ايران بهلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، در اطلاعيه‌ سپاه روح‌الله که به مناسبت بهلاکت رسیدن اين سه تن منتشر شده آمده است: بدينوسيله به استحضار مردم شهيدپرور استان مركزي به ويژه شهرهاي اراك و خمين مي‌رساند که متاسفانه طي يك درگيري با ضد انقلاب سه تن از پاسداران تيپ سپاه روح الله به نام‌هاي سيدمحسن قريشي، مهدي جودكي و حميد آسنجراني به شهادت مي‌رسند.

-----------------------------------------------------------------------

واكنش رژیم به اظهارات مقام فرانسوی در مورد سرکوب معترضان

ایسنا: سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي بيانيه اخير وزارت امور خارجه فرانسه را مداخله در امور داخلي ايران خواند و تصريح کرد: اين گونه دخالت‌ها از سوي هيچ کشوري و به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.

رامین مهمان پرست توصيه کرد، مقامات فرانسوي به جاي فرافکني در مورد آزادي و رعايت حقوق بشر در ساير کشورها، حل ريشه‌اي مشکلات اجتماعي و فرهنگي کشور خود را در دستور کار قرار دهند.


فرانسه از خواست مردم ایران برای دموکراسی حمایت می کند

رادیو فرانسه: وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای در پاریس سرکوب مردم ایران توسط حکومت را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه می گوید خواست دموکراسی در ایران بسیارعمیق و ریشه دار است و دولت فرانسه از این خواست مردم ایران حمایت می کند.

"برنارد والرم" سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در ادامه سخنان خود گفت : دولت پاریس نمی تواند در مقابل سرکوب های مردم ایران و سلب آزادی بیان و نقض حقوق شهروندان ایرانی سکوت نماید.

این سخنان به دنبال اعلام ممنوعیت فعالیت دو تشکل سیاسی اصلاح طلبان داخلی نظام اسلامی "حزب مشارکت اسلامی" و "سازمان مجاهدین انقلاب" و ممنوعیت انتشار روزنامه "بهار" ایراد شد.

برنارد والرو در ادامه افزود ما دولت ایران را به رعایت آزادی بیان، حقوق دموکراتیک مردم ایران و احزاب سیاسی این کشور، آزادی وسائل ارتباط جمعی و آزاد کردن کلیه زندانیانی که "به ناحق" زندانی شده اند، فرا می خوانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود : تلاش های مردم ایران برای آزادی، علی رغم خطراتی که آنها را تهدید می کند، نشانگر این امر است که آرمان دموکراسی خواهی در ایران عمیق و ریشه دار است و باید از سوی حکومت مورد توجه قرار گیرد.


-----------------------------------------------------------------------

روسیه: وعده‌های رژیم تهران فقط ۳۰ دقیقه معتبر است

روس‌ها دیگر نمی‌توانند روی وعده‌های مقامات جمهوری اسلامی حساب کنند. اخیرا یک هیئت بلندپایه‌ی روسی با دلخوری از ایران بازگشت وگله‌مند بود که وعده‌های مقامات رژیم تهران فقط به مدت ۳۰ دقیقه معتبرند. یکی از دیپلمات‌های عضو این هیئت گفته است: آنها دیوانه شده‌اند.
****

رادیو آلمان: چشم‌انداز تیره‌ی روابط ایران و روسیه . گزارشگر هفته‌نامه‌ی آلمانی "اشپیگل" در مسکو خبر می‌دهد که روابط ایران و روسیه متزلزل شده است. او از از تغییر موضوع روسیه در قبال ایران می‌نویسد و از اخراج خلبان‌های روس از ایران و ادعای "خسارت جنگی" توسط جمهوری اسلامی.

بنیامین بیدر در مقاله‌ای که روز یکشنبه، ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) در وبگاه "اشپیگل" منتشر شد، به روابط ایران و روسیه پرداخته است. او ابتدا علی اکبر صالحی‌، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را معرفی می‌کند، و اینکه او در سرزمین "شیطان بزرگ" (آمریکا) دکترا گرفته است.

به گفته‌ی بیدر، صالحی اخیرا در جمع خبرنگاران روسی برای بهبود روابط دو کشور تبلیغ کرده و ضمن اشاره به این نکته که «تمامی کشورهای همسایه‌ی روسیه، بجز ایران، در دست آمریکا هستند»، برای مردم روسیه "آرزوی موفقیت" نموده است.


رابطه‌ای که متزلزل شده

از نوشته‌های گزارشگر "اشپیگل" چنین بر‌می‌آید که چنین تعریف و تملقاتی هم نمی‌توانند روابط دو کشور را به شکل سابق برگردانند. او یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی تاکنون می‌توانست در رابطه با تشدید تحریم‌ها علیه ایران بر روی "نه" روسیه که عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است، حساب کند. اما اکنون وضع فرق کرده است. با وجود اینکه ایران هنوز یکی از طرفداران پروپاقرص جنگ‌افزارها و تجهیزات اتمی روسیه است، دولت روسیه دیگر به موضع پیشین خود چندان پایبند نیست.

رئیس جمهور این کشور در ماه‌های گذشته بارها به ایران هشدار داده است که باید موضع خود را در زمینه‌ی انرژی اتمی تغییر دهد.

دیمیتری مدودف آخرین بار در روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) دربوئنوس آیرس، طی کنفرانس خبری مشترکی با رئیس جمهور آرژانتین اظهار داشت: «من امکان به‌وجود آمدن تحریم‌ها بنا به تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد را غیرممکن نمی دانم».

او ضمن اشاره به اینکه «تحریم‌ها معمولا به خودی خود منجر به نتایجی مثبت نمی شوند» گفت: «متاسفانه در مدت اخیر ایران هیچ کاری نکرده است که گواه تغییر مواضع آن باشد».

مدودف همچنین تاکید کرد که برنامه‌ی هسته‌ای ایران باید قابل بازرسی و بررسی باشد.

گزارشگر "اشپیگل" اظهارات و اقدامات اخیر مقامات ایران را واکنشی نسبت به تغییر موضع روسیه می‌داند. او می‌گوید که به همین دلیل احمدی نژاد اخیرا از روسیه ادعای «خسارت برای اشغال ایران در دوران جنگ جهانی دوم» کرده و خلبانان روسی را که سال‌هاست در ایران کار می‌کنند، اخراج نموده است.


عواملی که در روابط دو کشور نقش دارند

بیدر در مقاله‌ی خود به نقش ایران در منطقه اشاره می‌کند، و اینکه روسیه خوشحال است که جمهوری اسلامی به تجزیه‌طلبان مسلمان در شمال قفقاز کمک نمی‌کند. سال گذشته‌ی میلادی وزارت خارجه‌ی روسیه اعلام کرد که ایران در ایجاد ثبات و امنیت در آسیای میانه‌ی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته‌ی گزارشگر "اشپیگل"، البته الان روس‌ها دریافته‌اند که یک ایران مجهز به جنگ‌افزار اتمی برای آنها هم ناخوشایند خواهد بود. آنها حاضرند که تجهیزات اتمی خود را به ایران بفروشند، اما بمب اتمی این کشور را تحمل نخواهند کرد.

بیدر می‌نویسد که علاوه بر این، روس‌ها دیگر نمی‌توانند روی وعده‌های مقامات ایرانی حساب کنند. اخیرا یک هیئت بلندپایه‌ی روسی با دلخوری از ایران بازگشتند وگله‌مند بودند که «وعده‌های ایرانی‌ها فقط به مدت ۳۰ دقیقه» معتبرند. یکی از دیپلمات‌های عضو این هیئت گفته است: «ایرانی‌ها دیوانه شده‌اند».

-----------------------------------------------------------------------

هشدار در مورد توطئه علیه کروبی

بیماری کروبی کذب محض است / مقام‌های امنیتی مراقب باشند / احتمالا توطئه‌ای درکار است

سایت فرارو در تهران: در اواسط هفته جاری خبری مبنی بر بیمار بودن مهدی کروبی- دبیر کل حزب اعتماد ملی- در برخی از سایت‌های خبری داخلی منتشر شد. این سایت‌ها مدعی شدند که کروبی مبتلا به یک سرطان لاعلاج است و حال عمومی وی مساعد نیست.

دراین بین حسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد در روزنامه کیهان طی یادداشتی از یک اصلاح‌طلب بیمار خواست که استغفار کند. این مسئله نیز باعث شد که برخی از رسانه‌ها این اصلاح‌طلب بیمار را مهدی کروبی معرفی نمایند. همه این حرف‌ها و حدیث‌ها باعث شد تا سراغ قائم مقام حزب اعتماد ملی رفته و صحت و سقم این خبر را از او جویا شویم.

اما قائم مقام حزب اعتماد ملی می‌گوید وخیم بودن حال مهدی کروبی دروغ محض و شایعه رقبای سیاسی است و کروبی حتی یک سردرد هم ندارد.به عقیده وی مقامات قضایی باید هوشیار باشند چرا که احتمالا توطئه‌ای درکار است.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرارو با شایعه دانستن این خبر گفت: «آقای کروبی خیلی سالم و سرحال هستند. اتفاقا ایشان امروز میزبان جمعی از علما و بزرگان هستند. همه این شایعات دروغ محض و در راستای جنگ روانی است. این‌ها را رقبای ایشان جعل می‌کنند. همانطور که گفته می‌شود؛ دروغ هرچه بزرگتر باشد جذاب‌تر است. بنابراین وخیم بودن حال آقای کروبی دروغ محض بوده و ایشان بحمدالله یک سردرد هم ندارند.»

وی دلیل طرح این شایعات را در راستای جنگ روانی ارزیابی کرد، و افزود: «من نگران طراحی توطئه‎‌ای برای آقای کروبی هستم. لذا به مقامات امنیتی و انتظامی هشدار می‌دهم مراقب باشند؛ چه بسا که افراد مخرب و مرموزی قصد جان ایشان را کردند و می‌خواهند برای نظام مسئله درست کنند.»

منتجب نیا اضافه کرد: «کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند در حال تست جامعه زدن جامعه هستند تا اگر شرایط را مساعد دیدند توطئه و نیت شوم خودشان را به مرحله اجرا بگذارند. فلذا باید دستگاه قضایی و امنیتی هوشیار باشد که خدای نا کرده دشمنان دوست‌نما برای ایشان و نظام مسئله‌ای ایجاد نکنند.»


-----------------------------------------------------------------------

امام جمعه ای که متخصص زلزله شناسی نيز هست

امام جمعه ای که


صدای آمریکا: اکنون ميدانيم چه عاملی موجب وقوع زلزله می شود و اين شناخت را مديون آخوندی هستيم که بنظر ميرسد ضمنا متخصص زلزله شناسی نيز هست.

به گزارش گلف نيوز، اين آخوند پس از سالها تحقيق فهميده است برخلاف اعتقاد بسياری از مردم که زلزله را ناشی از جابجائی طبقات زمين می دانند، بيشتر به بدلباسی خانم ها ارتباط دارد.

اگر قبول نداريد جمله What causes earthqukes in Iran را در بخش جستجوی گوگل تايپ کنيد تا شما را به چندين سايت اينترنت ببرد که همگی غيرمستقيم به استناد کشف اين آخوند نوشته اند خانم ها با پوشيدن لباس های نامناسب موجب تکان خوردن زمين می شوند.

اين آخوند به استناد تحقيقات کاملا دانشمندانه اش در نماز جمعه گفت بلايای طبيعی ناشی از اعمال مردم است.

لس آنجلس تايمز نیز زيرعنوان «زلزله ها ناشی از گناه زنان شلوارپوش است» نظر Adam Tschorn طنزنويس و خبرنگار مد را نقل ميکند که نوشته است صبح هنگامی که با اتوموبيل سرکار می رفتم شبکه NPR توجيهی غيرعادی را در باره موج اخير حرکات درونی زمين بازگو ميکرد. اينکه زلزله ها، دست کم به گفته يک آخوند در ايران، ناشی از پوشيدن لباس های نامناسب توسط خانم هاست.

به منبع خبر دسترسی نداشتم اما احتمالا اين گزارش خبرنگار آسوشيتدپرس بود که اظهارات يکی از امام جمعه های موقت تهران را نقل ميکرد که گفته بود بسياری از زنان که لباس مناسب نمی پوشند موجب لغزش، و طغيان بوالهوسی در جوانان ميشوند، که زنا را در جامعه گسترش ميدهد، ونتيجتا زلزله ها را زياد ميکند.

بنا براين شما زنان جنوب کاليفرنيا که لباس های سکسی می پوشيد بدانيد هنگامی که آن زلزله بزرگ و موعود در اينجا رخ دهد اين شما هستيد که مقصريد، نه جابجائی در طبقات زمين.

-----------------------------------------------------------------------

رهبری از 20 سال پیش این شریک خائن را میشناخت

سایت فرارو: آیت الله مصباح یزدی در همایش زلال ولایت در شهر مشهد درباره نقش ولايت فقيه و ابعاد شخصيتي مقام معظم رهبري سخنانی را مطرح کردند که درخور توجه است. وی در این سخنرانی از جمله گفت: ....به شما عرض می کنم برهه هایی در این 30سال گذشت و خطر هایی ازجانب مسئولین این کشور متوجه اساس اسلام بود که خداوند به برکت این رهبر، ما را از آن نجات داد، نمی دانید خدا به این مرد (خامنه ای) چه فراستی داده چه سعه صدری داده چه صبری داده! دو تا شریک را فرض کنید. یک شریک از اول می فهمد شریک دیگرش قصد خیانت دارد، می خواهد همه چیز را در جیب خود کند. فکر می کنید چه مدت می تواند چیزی نگوید؟ 1 روز 2روز؟ نهایت آخر سال با او تسویه می کند. آدم میشود 20سال شریک خائنی را بشناسد و بخاطر صلاح اسلام و مسلمین به روی او هم نیاورد؟ بخدا قسم این شبیه اعجاز است.

----------------------------------------------------------------------

لاوروف: شورای امنیت بیش از این منتظر پاسخ تهران نمی ماند

مسکو،2 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ به گفته "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه درصورتی که رهبران ایران در مورد خروج از اوضاع پیچیده مرتبط با برنامه هسته ای خود تصمیم گیری نکنند، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریماتی را بر تهران اعمال می کند.

وی که در کنفرانس خبری در مسکو سخن می گفت، افزود: "اگر قرار باشد که همه چیز به همان صورت که هست در وضعیت بن بست باقی بماند، تصور نمی کنم شورای امنیت بیشتر از این نظاره گر باقی بماند".