jeudi 22 juillet 2010

تایم: حمله به تاسیسات رژیم ایران در دستور کار پنتاگون

رادیو آلمان: به گزارش نشریه "تایم"، نشانه‌های آمادگی آمریکا و اسرائيل برای حمله به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی آشکارتر شده است. آمریکا پایگاه‌های خود را در آسیای مرکزی تقویت کرده و اسرائيل مشغول جا به جا کردن تجهیزات جنگی است.

نویسنده نشریه تایم در تازه‌ترین مقاله خود فاش می‌کند که طرح حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی، بار دیگر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

جو کلاین، نویسنده تایم، که به نوشته زوددویچه تسایتونگ شبکه ارتباطی قدرتمندی در پنتاگون دارد، می‌نویسد:«در حلقه‌های قدرت واشنگتن، دوباره با جدیت از طرح حمله به تاسیسات اتمی رژیم ایران سخن گفته ‌می‌شود. در واشنگتن به شدت شایع شده که هلیکوپترهای نظامی اسرائيل تجهیزات زیادی را به پایگاه "توبروز" در صحرای جنوبی این کشور انتقال داده‌اند. آمریکائی‌ها نیز پایگاه‌های خود در آسیای مرکزی را برای حمله آماده کرده‌اند.»

کلاین معتقد است که آمریکائی‌ها امروز بیشتر از دو یا سه سال پیش می‌دانند که برای جلوگیری از اتمی ‌شدن رژیم ایران کدام مراکز اتمی را باید مورد حمله قرار دهند.

وی می‌نویسد:«تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی در منطقه به رشد این آگاهی کمک زیادی کرده‌اند.»

نویسنده تایم در مقاله خود می‌افزاید:«همسایگان ایران، برای جلوگیری از اتمی شدن جمهوری اسلامی فشار می‌آورند. یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن طرفدار حمله نظامی آمریکا است. ترکیه، مصر، عربستان سعودی و حتی اردن تهدید کرده‌اند که اگر از دسترسی جمهوری اسلامی به بمب اتمی جلوگیری نشود، آن‌ها نیز برنامه اتمی خود را آغاز خواهند کرد.»

به نظر می رسد در پی گسترش تحریم‌های اقتصادی، نشانه‌های تشدید بحران مناسبات رژیم ایران و آمریکا، هر روز آشکارتر می‌شود.

-----------------------------------------------------------------

منبع روسی: تحریمها می تواند به انفجار اجتماعی منجر شود

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 31 تیرماه

"الکساندر رئوتوف" در مقاله ای که نشریه "کامرسانت" روسیه آنرا منتشر ساخت می نویسد، اتحادیه اروپا بسته تحریم های یکجانبه را علیه ایران بررسی می کند. ایده تحریم علیه ایران ماه قبل در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل مورد قبول واقع شد. یک سری تدابیر تدارک دیده شده که برای تهران آینده دشواری فراهم می کند.

مولف می نویسد، بعنوان مثال تحریم های اتحادیه اروپا به موازات تحریم لوازم ضروری برای تولید مواد هسته ای، سلاح و مهمات، بخش انرژی ایران را هدف قرار می دهند. انتظار می رود که تحویل کلیه تجهیزات و فناوری هایی که ممکن است در بخش نفت و گاز ایران مورد استفاده قرار گیرند، ممنوع اعلام شود. به غیر از این تحویل تجهیزات لازم برای تولید گاز مایع و محصولات نفتی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه های یاد شده نیز تحت تحریم های قرار گیرند. در کنار آنها اتحادیه اروپا قصد دارد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای ترابری ایران مسدود سازد و یکسری محدودیت در زمینه نقل و انتقالات بار از مسیرهای دریایی نیز در نظر گیرد. از جمله تحریم ها شامل سه کمپانی Shipping Lines که تحت کنترل دولت ایران هستند، خواهد شد. کلا 57 کمپانی و سازمان ایرانی تحت تحریم های اروپا قرار خواهند گرفت. همچنین 41 نفر از مقامات ایرانی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار می گیرند که ورود آنها به خاک اتحادیه اروپا ممنوع اعلام خواهد شد. در میان آنها می توان به "علی اکبر احمدیان" رییس ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، "مرتضی صفری" فرمانده نیروی دریایی و "حسین سلیمی" فرمانده نیروی هوایی اشاره کرد. همچنین تدابیر جداگانه ای برای تشدید نظارت بر عملکرد بانک های ایرانی نیز در نظر گرفته شده است. از جمله انتقال وجوه بیش از 35 هزار یورو نیاز به دریافت مجوز ویژه دارند. بانک های ایرانی نیز حق افتتاح شعب جدید در اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. به غیر از این مسئله ممنوعیت ارائه خدمات بیمه به کمپانی های ایرانی و ساختارهای دولتی این کشور نیز بررسی می شود.

مولف به نظر کارشناسان اشاره می کند که معتقدند، بسته تدابیر اتحادیه اروپا به همراه تحریم های یکجانبه آمریکا لطمه سنگینی به اقتصاد ایران وارد خواهند کرد. بر اساس اطلاعات روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا، به خاطر تحریم های موجود حجم نقل و انتقالات دریایی به ایران چند ماه است که سیر نزولی دارد. بسیاری از کمپانی های بیمه از بیمه کردن بارهایی که به ایران می روند، خودداری می کنند. در وحله اول کشتی هایی که حامل نفت و محصولات نفتی هستند و همچنین تجهیزات صنعتی و برخی از کالاهای دیگر صدمه دیده اند چرا که بنادر کل جهان از پذیرش کشتی های باری و تانکرهای بیمه نشده ایرانی خودداری می کنند.

مولف در جمع بندی مقاله خود نوشت، در این میان طی پنج سال اخیر واردات به ایران به میزان 50% افزایش یافته و کاهش ناگهانی آن می تواند مشکلات جدی ببار آورد و حتی منجر به "انفجار اجتماعی" شود. چرا که در ایران به خاطر کمبود توان پالایشگاهی حتی بنزین نیز جیره بندی شده است. به نظر می رسد که غرب نیز به همین امید دارد.

-----------------------------------------------------------------

اجرای حکم وحشیانه قطع دست پنج نفر در همدان

خبرگزاری هرانا - دادستان همدان از اجرای حکم قطع دست 5 شهروند به اتهام سرقت در زندان مرکزی همدان خبر داد

وی در خصوص مشخصات سارقین به خبرگزاری ایلنا گفت: 5 سارقی که حکم قطع ید آنها امروز در زندان مرکزی همدان اجرا شد میانگین سنیشان بالای 25 سال بوده است.

بیگلری هدف از اجرای حد سرقت را متنبه شدن خود سارق و همچنین عبرت آموزی افراد دیگر بیان کرد.

وی در خصوص اجرا نشدن حکم در ملاء عام اظهار داشت: در طول تاریخ ملت شیعه مظلوم واقع شده و استکبار جهانی از اجرای این حکم سو استفاده می کند و ادعا دارد که ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند.

حدود سه هفته پیش نیز رسانه های حکومتی از قطع دست فرد دیگری در شهرستان ملایر خبر داده بودند.

-----------------------------------------------------------------

سالگرد یکی دیگر از جان باختگان شکنجه گاه کهریزک

سایت کلمه: مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت رامین آقازاده قهرمانی، فردا جمعه در مسجد امیر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی از ساعت دو و نیم تا چهار بعد از ظهر برگزار می شود.

رامین قهرمانی چهارمین شهید کهریزک است. وی ۱۵ روز بعد اینکه خود را برای دفاع از بیگناهی اش به مقامات انتظامی معرفی کرده بود، با پیکری شکنجه شده از زندان آزاد و پس از دو روز بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

ظاهرا در درگیری های روزهای پس از انتخابات، ماموران مدعی شده بودند که رامین را از طریق دوربین مداربسته یک بانک شناسایی کرده و برای دستگیری وی به منزلش مراجعه می کنند. به دلیل عدم حضور رامین در منزل، ماموران به مادر او می گویند که فرزندش را هرچه زودتر معرفی کند. مادرشهید قهرمانی نیز با استناد به بیگناهی پسرش، ساعتی بعد همراه با او به محلی که ماموران گفته بودند مراجعه می نماید. در این مراجعه رامین دستگیر کرده و به کهریزک منتقل می شود.

رامین که پس از آزادی به دلیل لخته های خون در سینه و شکستگی جمجمه به شهادت می رسد، در آخرین ساعات حیات به اطرافیانش گفته بود که چندین روز او را از پا آویزان کرده بودند.

شهید رامین آقازاده قهرمانی متولد سال ۱۳۵۸ بود.

-----------------------------------------------------------------

تحریم ها تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور بر جای می گذارد

دبیر فراکسیون سرمایه گذاری مجلس شورای اسلامی گفت: در سرمایه گذاری خارجی هرگز نتوانسته‌ایم عدد و رقم بالایی را جذب کرده و موفق عمل کنیم.

به گزارش خانه ملت، محسن نریمان، نماینده بابل خاطرنشان کرد: میزان جذب سرمایه خارجی عربستان در سال گذشته برابر بود با کل سرمایه خارجی که از ابتدای انقلاب تا کنون در کشور جذب شده است لذا به هیچ وجه نمی توان گفت در سرمایه گذاری خارجی موفق بوده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به سخنان رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مبنی بر اینکه در سرمایه گذاری خارجی رتبه اول جهان را کسب کرده ایم، تصریح کرد: اگر بصورت مقایسه ای تحلیل کنیم، یعنی نسبت سرمایه گذاری در حداقل میزان خود را با حال حاضر ملاک قرار دهیم، رشد داشته ایم ولی در عالم عدد و رقم نمی توان عدد قابل توجهی را در این حوزه ملاحظه کرد.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به مدل جذب سرمایه گذاری خارجی در برخی کشورهای غربی مانند آلمان، لحاظ کردن مشوق هایی همچون اعطای کمک های بلاعوض و وام های کم بهره به سرمایه گذاران را یکی از عوامل موثر جذب سرمایه خارجی دانست.

نریمان همچنین درباره این ادعا که تحریم ها تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته است، گفت: اینگونه صحبت ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد . بدون تردید تحریم ها می تواند تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور بر جای بگذارد.

-----------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط طاقت فرسا

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

زندانی سیاسی رضا جوشن در اعتراض به شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی وادار به اعتصاب غذا شد
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی رضا جوشن طی بیانیه ای که به ما ارسال کرده است در اعتراض به شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی از روز چهارشنبه 30 تیرماه وادار به اعتصاب غذا شده است.
زندانی سیاسی رضا جوشن 25 ساله 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 منتقل شد.مامورین وزارت اطلاعات همچنین در روز16 آذرماه به منزل خانواده جوشن یورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر این خانواده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش( فاطمه جوشن) پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند. آنها 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.

بیانیه زیر توسط زندانی رضا جوشن به مدیر داخلی زندان فردی بنام گرامی و فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ارسال شده است.
متن اعلام اعتصاب غذای نامحدود

بدینوسیله به اطلاع می رسانم اینجانب رضا جوشن فرزند محمد سلام از تاریخ 21 /1 /89 تا به حال در بند فرعی 17 ممنوع الملاقات و تلفن تحمل حبس می نمایم.
به علل زیر اقدام به اعتصاب می نمایم:
1- مشخص نشدن وضعیت آینده که به بند عمومی منتقل نشدم
2- نداشتن حق تماس و ملاقات با مادرم خانم زهرا اسدپور گرجی فرزند حبیب الله که در حال حاضر در بند نسوان تحمل حبس می نماید.
3- عدم امکان ملاقات و تماس تلفنی با خانواده ام که در خارج از زندان زندگی می کنند
که هر سه مورد از حقوق ابتدایی شهروندی و انسانی زندانی می باشد و همچنین به علت مکاتبات مختلف که با شما داشته ام (گرامی مدیر داخلی زندان) و جوابی دریافت ننموده ام
لذ از این تاریخ در کامل صحت و سلامت جسمی و روانی تا اطلاع ثانوی تا تاریخ نامحدود اقدام به اعتصاب غذا می نماییم.
بدیعی است تا مشخص نشدن موارد فوق الذکر و توجه لازم نسبت به درخواستم اعتصاب غذای خود را نخواهم شکست.
زندانی سیاسی رضا جوشن
30 تیرما 1389

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

-----------------------------------------------------------------

در باب تاثیر جنبش زنان بر جنبش سبز

سایت تغییر برای برابری

در باب تاثیر جنبش زنان بر جنبش سبز؛ یا تاکید بر کمپین یک میلیون امضاء/نیلوفر انسان

این روزها آن قدر بحث حضور زنان در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی پر رنگ است که به ندرت می توانی تحلیلی را بیابی که تلاش نداشته باشد از زاویه زنان و حرکتهای بی سابقه آنها در چند سال اخیر به به کنکاش بپردازد . زنان و مسائل آنها همیشه یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در سطح رسانه ها بوده است. و یکی از آخرین و داغ ترین آنها نظارت شدید و اخیر بر حجاب آنهاست . اما حضور زنان در جنبش دموکراسی خواهی یک سال اخیر مردم ایران و تاثیری که بر روند شکل گیری این حرکت داشته اند نیز در میان بحث ها بدون توجه نمانده است. اگر چه برخی با این تاثیر و برقراری تشابهات موافقند و برخی دیگر مخالف . در واقع پس از انتخابات پرسش زیر به شکل مداومی مطرح بوده است :

حرکتهای زنان- و در موردی به خصوص کمپین یک میلیون امضاء- در چند سال اخیر چه تاثیری در روند شکل گیری جنبش دموکراسی خواهی ایران داشته اند؟و آیا اصلا می توان تاثیری متصور شد؟

در این یادداشت برای یافتن پاسخ پرسش بالا کمی به عقب تر بر می گردم ، به بررسی ماهیت کمپین یک میلیون امضاء . زمانی که کمپین یک میلیون امضاء در شهریور 85 آغاز به کار کرد بنای کار خود را بر گفت و گوی آزاد در سطح جامعه پیرامون قوانین تبعیض آمیز علیه زنان قرار داد، و این مهم ترین شاخصه کمپین بوده و هست. گفت و گو و حوزه عمومی دو مولفه اصلی این کمپین را شکل می دهند.یورگن هابرماس فیلسوف و جامعه شناس معاصر آلمانی که معمولا به عنوان عضو نسل دوم فیلسوفان سنت تئوری انتقادی و یا مکتب فرانکفورت معرفی می شود از جمله نظریه پردازانی بود که در نظریات خود بر این دو مولفه تاکید داشت.

در نظر گاه هابرماس حوزه عمومی، عرصه اي اجتماعي است که در آن افراد از طريق مفاهمه و استدلال که بنای آنها بر تعقل است و در شرايطي عاري از هرگونه فشار، زور و در شرايط برابر براي تمام طرف هاي مشارکت کننده مجموعه اي از رفتارها، مواضع و جهت گيري هاي ارزشي و هنجاري را توليد مي کنند. تلاش کمپین در راستای بردن مسائل حقوقی زنان به عرصه های اجتماعی و در شرایطی که در آن گفت و گوی آزاد و مبتنی بر استدلال و بدون اعمال هر گونه زور و وجود سلسله مراتب صورت می گرفت ، از عوامل تقویت حوزه عمومی در چند سال اخیر بود . البته نمی توان شرایط باز اجتماعی در 8 سال دوران اصلاحات را نادیده گرفت چه آن شرایط فراهم شده در 8 سال دوران اصلاحات بود که به جنبش و سازمانهای غیر دولتی زنان و سایر جنبش های اجتماعی اجازه جان گرفتن دوباره در عرصه های عمومی را داد و مسبب بلوغ جامعه مدنی شد.فعالیتهایی که تا آن زمان در خانه ها و زیر زمینها صورت می گرفت حال به خیابان ها و کوچه ها و فضاهای عمومی آمده بود و جانی دوباره در حوزه عمومی می یافت . به عقیده بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی گروههای فعال در جامعه مدنی نقشی اصلی در روح دادن به عرصه عمومی ، عدالت جویی و سیاستهای منتج به افزایش اتحاد دارند . جنبش ها و حرکتهای زنان که بخشی از جامعه مدنی محسوب می شوند با آمدن به عرصه عمومی ، عرصه اي که در آن مي توان اختلاف نظرات آرا و افکار را از طريق بحث و استدلال منطقي و نه از طريق توسل به جزميات جا افتاده و يا با توسل به احکام سنتي صادره از سوي عرف و عادات حل کرد ، نه تنها حوزه عمومی را تقویت کرد که کنش ارتباطی که کنشی بدون توسل به خشونت و مبتنی بر نقد و گفت و گو است را به عنوان کنشی رهایی بخش وارد جامعه نمود .

اما اگر به نظریات هابرماس بازگردیم ، او ريشه هاي تاريخي و مکاني ظهور حوزه عمومي را در درون سالن ها و مجامع عمومي بحث هاي آزاد و علني پيگيري مي کند. از جمله باشگاه ها، کافه ها، روزنامه ها و مطبوعات . همانطور که در طول سه سال فعالیت کمپین دیدیم ، به خوبی از چنین فضاهای عمومی ای در این زمینه استفاده شده است . اگر چه کمپین نتوانسته برخوردار از رسانه های عمومی تری چون روزنامه و مطبوعات باشد اما به فراخور خود تا حدی از این موضوع نیز گذر کرده و از فضای مجازی به عنوان رسانه خود بهره برده است. گسترش حوزه عمومي در واقع تابع پيدايش امکان گفت وگو و تعقل آزاد یا به عبارتی مبتنی بر «کنشی ارتباطی» است.

"کنش ارتباطي داراي موقعيت اجتماعي است. در کنش ارتباطي فرد عامل براي به دست آوردن تفاهم و توافق هيچ سلاحي جز استدلال منطقي و قانع کننده ندارد، انسان ها آزادتر و آسوده تر مي توانند بدون دغدغه مستقيم و بلاواسطه مشکلات ضروري مادي، در يک فرآيند تبادل نظر به توافق و همبستگي دست يابند. هدف اين نوع کنش اجتماعي، شناخت همگاني و پذيرش حقايق واحد است. اين حوزه در واقع يک آرمان اجتماعي است. جواب ها از پيش آماده نيست بلکه افراد با تبادل نظر و نقادي خود راه هايي را برمي گزينند. در کنش ارتباطي، شرکت کنندگان بر همکاري خود مي افزايند و ديگر محاسبات خشک رياضي وار و فشار سنت هاي از پيش موجود در ميان نيست بلکه افراد با گفت وگو سعي دارند راه هايي براي توافق برگزينند. اين کنش در ذات خود رهايي بخش است چرا که با خود کنش هاي متعالي را همراه دارد."

این امکان گفت و گو و تعقل آزاد چیزی است که اصلی ترین اهرم کمپین را شکل می دهد . تفاوتی نمی کند که نتیجه گفت و گو به گرفتن امضاء بیانجامد یا اینگونه نشود مهم آن است که این گفت و گو بدون وجود فشار و سلطه و در شرايطي عادلانه، آزادانه، آگاهانه و برابر و بدون خشونت صورت می گیرد و منجر به بازاندیشی در مفاهیم موجود در گفتمان مسلط می شود. و پس از آن امکان تفکر و تعقل فراهم می آید . این همان کنش ارتباطی مطلوب و «وضعیت کلامی ایده آل» است که منجر به تقویت حوزه عمومی شده و کمپین را واجد عقلانیت ارتباطی ای می کند که رهایی بخش است .


تاثیر جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء بر جنبش سبز

اما هدف من از شروع یادداشت با توصیف ماهیت کمپین یک میلیون امضاء این بود که بگویم این حرکت و نظایر آن چه تاثیری بر جنبش سبز داشته اند . دو توکویل معتقد است که جوامع مدنی افق دید شهروندان عادی را بزرگ تر کرده و آنها را توانمند می کنند. شاید عمده ترین ارتباط جنبش زنان – کمپین یک میلیون امضاء ، سازمانهای غیر دولتی زنان و سایر جنبش های اجتماعی – با جنبش سبز همین نقشی باشد که آنها در گسترش افق دید شهروندان باز ی کرده اند. این جنبش های اجتماعی که به تدریج حرکتهای خود را گسترش داده و روز به روز بیشتر به سمت نقد و گفت و گو و تداوم اعتراض اما با توسل به کنش های بدون خشونت می رفتند حوزه عمومی را در ایران تقویت کرده و «کنش ارتباطی» را به عنوان کنشی رهابی بخش و مطلوب برای تغییر وارد فرهنگ حرکتهای مردمی در ایران کردند. در واقع این حرکتها دو نقش عمده را در این میان بازی می کردند ، یکی در زمینه ارائه استراتژی به این جنبش در توسل به مبارزه بدون خشونت و ترویج فرهنگ این مبارزه و پذیرش نقد در فضای گفت و گو که به حرکتهای بدون خشونت و مبتنی بر گفت و گوی مردم پس از انتخابات منجر شد و دیگری تقویت حوزه عمومی و جان دادن به آن که خود نقش عمده ای در خودآگاه کردن مردم برای ورود به عرصه دموکراسی خواهی داشته و دارد . چه در آفریقای جنوبی زمانی که فعالیت اجتماعی و سیاسی سیاهان تحت هر عنوانی برای رهایی از نظام تبعیض نژادی ممنوع بود مگر در اتحادیه های کارگری ، آنها اولین قدم برای تقویت حوزه عمومی در آفریقای جنوبی را با تشکیل اتحادیه های کارگری برداشتند تا برای اعتراضات بزرگترشان مجرایی ، باز باشد .

به عبارت دیگر همه این حرکتهای کوچک فعالان جامعه مدنی ایران در سطوح عمومی و با گسترش فن آوری در سطوح مجازی و با رشد روز افزون رسانه های اینترنتی و ماهواره ای ، که خود امروزه بخشی از عرصه عمومی محسوب می شوند و در وسیع ترین مورد آن کمپین یک میلیون امضاء ، مجرایی بودند برای حرکتهای وسیع تری که امروز شاهدیم. در واقع جنش زنان از آن تجمع خیابانی خود در 22 خرداد 84 که به مسالمت آمیز ترین شکل ممکن برگزار شد و پس از مدتها با گذشتن از دیگری بزرگ، خیابان این عرصه عمومی را از آن خود کرد و مصرانه خواهان تغییر در قانون بود تا کمپین یک میلیون امضاء و معنا بخشی دوباره آن به فضاهای شهری و البته حرکتهای دیگر در زمینه های دیگر جنبش زنان ، خواسته و نا خواسته معناهای تازه ای را برای مبارزات مدنی خلق کردند . نمودها و تاثیرات این حرکتها را در راه پیمایی کاملا مسالمت آمیز 25 خرداد 88 ، که با سکوت و به زیبایی هر چه تمام تر برگزار شد شاهد بودیم . آن راه پیمایی و راه پیمایی های پس از آن بود که معنای دیگر به خیابانهای شهر داد و الگوی مصرف آنها را عوض کرد و شهر را از آن مردم نمود و به مدنی ترین شکل ممکن ، بدون خشونت و تنها با سکوت برگزار شد و البته به آن تراژدی ختم شد .

اینها همه درسی بود که برگ برگ آن از سالها حرکتهای مسالمت آمیز جنبش زنان ایران و به ویژه کمپین یک میلیون امضاء ، جنبش دانشجویی ، حرکتهای کارگری و صنفی و بسیاری دیگر از حرکتها و جنبش های تولد یافته در جامعه مدنی ایران ، بر جان جنبش سبز نقش بسته بود .

اما در پایان باید گفت در حالیکه پس از انتخابات با مهاجرت و کوچ بخش عظیمی از خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی از ایران روبرو شدیم و این خود می تواند بر گسترش افق دید شهروندان عادی و پر قوا ماندن حوزه عمومی تاثیر گذار باشد ، حال با وجود آنکه پس از انتخابات و در سال گذشته سخت گیری درباره حجاب به دلیل التهاب موجود در جامعه کم رنگ شده بود اما برخورد با زنان به بهانه حجاب و پر رنگ شدن گفتمان رسمی حجاب در یک ماه اخیر شدید تر از همیشه دیده می شود . در حالیکه زنان در حرکتهای پس از انتخابات از فعالترین و مسالمت جو ترین کنشگران بوده اند – که از میانشان ندا آقا سلطان به نمادی برای آنها بدل شده - ، به نظر می رسد که هدف به خانه راندن این نیمی از جمعیت برای ضعیف شدن فضای نقد و گفت و گو در جامعه و ضعف «کنش ارتباطی» و در نتیجه آن «حوزه عمومی» است که این می تواند بر روند حرکتهای جنبش سبز تاثیر گذار باشد .

-----------------------------------------------------------------

فشار به نمایندگان برای پس گرفتن استیضاح

سایت نواندیش: یکی از طراحان اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از فشارها و تماس های مکرر برای پس گرفتن این استیضاح از سوی نمایندگان خبر داد.

محمد کرمی راد نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به قوت خود باقیست ، گفت: نمایندگان تصمیم دارند تا این استیضاح را بعد از تعطیلات مجلس مطرح کنند.

وی افزود: این استیضاح ۲۳ امضا دارد که هیچیک از نمایندگان امضای خود را پس نگرفته و نمایندگان تسلیم هیچگونه فشارها و تماس هایی از سوی وزارت جهادکشاورزی نخواهد شد.

این طراح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از مسئولین تماس های مکرری با نمایندگان امضاکننده استیضاح گرفته و خواستار پس گرفتن امضاهای نمایندگان شدند و عمدتا تاکید می کنند که شرایط فعلی زمان مناسبی برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیست.

کرمی راد گفت: حتی تماس گیرندگان می گویند که استیضاح را به بعد از هفته دولت موکول کنید اما نمایندگان به طور جد بر استیضاح وزیر کشاورزی در بعد از تعطیلات مجلس تاکید دارند.

-----------------------------------------------------------------

یورش به زندانیان سیاسی و ضرب و جرح آنها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی بند 4 زندان گوهردشت کرج مورد یورش وحشیانه و ضرب و جرح قرار گرفتند.
روز پنجشنبه 31 تیر ماه زندانیان سیاسی مورد یورش و ضرب و شتم محمود مغنیان رئیس بند 4 زندان گوهردشت کرج و باندهای مافیایی او قرار گرفتند. حوالی ساعت 10:30 خالد حردانی که در سلول شماره 15 خود بسر می برد توسط یکی از زندانیان خطرناک مورد یورش قرار می گیرد. در پی این حمله محمود مغنیان رئیس بند4 او را احضار می کند و مورد بازخواست و توهین قرار می دهد. وقتی با اعتراض آقای حردانی مواجه می شود.آقای حردانی را آماج ضربات باتون خود قرار می دهد.
پس از ضرب و شتم و اهانت به زندانی خالد حردانی او را به سلولهای انفرادی منتقل می کند.
محمود مغنیان پس از ضرب وشتم و انتقال زندانی خالد حردانی به سلول انفرادی به باند مافیایی که به دستور او عمل می کنند و در بند در توضیح مواد مخدر و سرکوب زندانیان مشغول هستند دستور یورش به زندانیان سیاسی را میدهد.
دانشجوی زندانی هود یازرلو مورد یورش و ضرب وجرح وحشیانه چند نفر از باند مافیایی قرار می گیرد.هود یازرلو در اثر ضرباتی که به سرش وارد شده است تا حدی بینایی خود را از دست داده است و قسمتهای مختلف بدنش دچار زخمهایی شده است.
محمود مغنیان پس از ضرب وشتم وحشیانه دانشجوی زندانی هود یازرلو توسط باند مافیایی بند به زندانی سیاسی هود یازرلو دستور داده است که از سلول زندانیان سیاسی به سلول باند مافیای حمله کننده به وی نقل مکان کند. مغنیان با این نقل مکان قصد دارد که جان این دانشجوی زندانی را در معرض خطر جدی قرار دهد.زندانیان سیاسی نسبت به این جابجایی اعتراض کرده اند و قصد دارند دست به اقدامات اعتراض آمیزی بزنند.
محمود مغنیان از جمله کسانی است که در کشتارهای دهۀ 60 و بخصوص سال 67 در زندان گوهردشت کرج نقش داشته است و تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را خود اعدام کرده است.این فرد از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی بوده است که در اثر این حملات زنده یاد امیر حسین حشمت ساران و بهروز جاوید طهرانی و افشین بایمانی و سایر زندانیان آسیب جدی دیدند.این فرد از جنایتکاران علی بشریت است و بارها نام او در بیانیه های (فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ) و اعمال ضد بشری او ذکر شده است.
حمله به زندانیان سیاسی به دلیل حساسیت خاص بین المللی در دفتر ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود و توسط بازجویان وزارت اطلاعات طراحی و در زندان توسط علی حاج کاظم وعلی محمدی رئیس و معاون زندان ،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و رئیس بند به اجرا گذاشته می شود.
مسئولیت مستقیم جان زندانیان سیاسی به عهده ولی فقیه علی خامنه ای است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع و مورد ضرب وشتم قرار دادند و انتقال آنها به سلول انفرادی را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای است.

31 تیر 1389 برابر با 22 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

-----------------------------------------------------------------

سردرگمی سرکرده پاسداران و ریزش نیروهای رژیم

باشگاه خبرنگاران بسيج: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار با پاسداران و بسيجيان استان سمنان گفت : ما بايد همواره آماده باشيم تا اگر خطري پيش آمد با آن مقابله کنيم. اگرچه دشمن امروز جرات حمله نظامي به جمهوری اسلامی را ندارد ، اما بايد کاري کرد که دشمن خيال حمله به سرش نزند.

سردار "محمدعلي جعفري" گفت : پاسداران و بسيجان مدافع و نگهبان انقلاب اسلامي هستند و بايد دانست که فتنه هاي عميق سال گذشته خطر خيلي بزرگي بود که انقلاب را تهديد کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهارداشت: ما امروز در جنگ نرم قرار داريم و دشمن هر روز تعرض بيشتري به ما مي کند و افرادي که به هر بهانه اي نسبت به انقلاب مسئله دار مي شوند نشان مي دهند که جنگ نرم بر روي آنها تاثير گذاشته است.


-----------------------------------------------------------------

عبور از خط قرمزهای نظام روزنه هرگونه تعامل را بست

عبور دوم خردادي ها از خط قرمزهاي نظام روزنه هرگونه تعامل را بست

روزنامه رسالت: دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: متاسفانه در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يک ضلع از اضلاع رقابت از خط قرمزهاي نظام و چارچوب هاي پذيرفته شده عبور کرد و اجازه داد اجانب در رقابت سياسي دهمين دوره رياست جمهوري از آنها حمايت کنند. عضوارشد حزب موتلفه اسلامي گفت با تاکيد بر اينکه تعامل احزاب بايد پيرامون چارچوب هاي پذيرفته شده باشد،تصريح کرد: خانه احزاب چند سال پيش در وزارت کشور آن هم در دوران اصلاحات منشوري را منتشر کرد که به نظام، اسلام، انقلاب و ولايت فقيه ملتزم باشند و از دخالت دادن اجانب در رقابت هاي سياسي پرهيز کنند. حبيب الله عسکر اولادي در گفتگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه هشدارهاي شکل گرفته نسبت به عملکرد افراطيون درجريان اصولگرايي را چقدر با واقعيت منطبق مي دانيد،گفت: طيف وسيع اصولگرايي در کشور يک واقعيت است. اصولگرايان به اسلام و نظام و انقلاب و رهبري معظم انقلاب التزام عملي دارند و اين خود منشاء تعامل و همگرايي آنهاست. وي درادامه گفت: تندروي و کندروي در هر جا ممکن است وجود داشته باشد. مهم اين است که اصولگرايان در موقعيت و مواضع خود آهنگ رهبري را لحاظ مي کنند همين باعث اقبال و استقبال مردم از آنهاست. عسکراولادي درپاسخ به سئوال ديگري درخصوص لزوم تعامل احزاب در فضاي فعلي جامعه گفت : تعامل احزاب بايد پيرامون چارچوب هاي پذيرفته شده باشد. خانه احزاب چند سال پيش در وزارت کشور آن هم در دوران اصلاحات منشوري را منتشر کرد که به نظام، اسلام، انقلاب و ولايت فقيه ملتزم باشند و از دخالت دادن اجانب در رقابت هاي سياسي پرهيز کنند. عضوارشد حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: متاسفانه در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يک ضلع از اضلاع رقابت از خط قرمزهاي نظام و چارچوب هاي پذيرفته شده عبور کرد و اجازه داد اجانب در رقابت سياسي دهمين دوره رياست جمهوري از آنها حمايت کنند. وي گفت : هرچه مقام معظم رهبري نصيحت فرمودند که با دشمن مرزبندي داشته باشيد آنها گوش ندادند و هماهنگ با بيگانگان به ملت و کشور و رهبري و خودشان جفا کردند. عسکراولادي تصريح کرد: اين رويکرد روزنه هرگونه تعامل را بست و يک ضلع رقابت که خود در جايگاه اپوزيسيون قانوني قرار گرفته بود خيلي سريع در اندازه يک اپوزيسيون غيرقانوني جلوه نمود و از خود رونمايي کرد.
مردم هم با هيجان ديني و ملي در 9 دي و22 بهمن سال88 در يک راهپيمايي سراسري با آنها خداحافظي کردند. دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري اشاره کرد: ما معتقديم هنوز هم دير نشده است .مردم ما مردم باصفا و با گذشتي هستند. اگر کساني بخواهند به دامن اسلام و نظام و ملت برگردند به آنها روي ترش نمي کنند. اينهايي که به مردم پشت کردند بايد از همگرايي با دشمن پرهيز کنند تا بستر و زمينه در داخل براي تعامل فراهم شود و رهبري هم براي آزردگان پشيمان چراغ را سبز نگه داشته اند. عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي درتحليل سخن اخير محمود احمدي نژاد مبني بر وجود تنها يک حزب ولايي ولاغيردر ايران،معتقد است: بيان آقاي رئيس جمهور اين نبود که يک حزب الله داريم بقيه حزب الشيطان هستند و بايد در نقل قول از سخنان آقاي رئيس جمهور صادق باشيم. عسکراولادي گفت: روي يک خبر صدق مي شود تحليل صادقانه داشت. اما روي يک خبر تحريف شده هر چقدر تحليل درست باشد؛ نوعي تائيد تحريف است. دبيرکل جبهه پيروان خط امام ورهبري درخصوص ضرورت انسجام داخلي در خنثي سازي توطئه هاي خارجي گفت: ايستادن در مقابل دشمن و اتحاد روي منافع و مصالح ملي حکم ضروري عقل است. متاسفانه برخي اين مهم را برنمي تابند و با موضع گيري هاي دشمن پسند براي توطئه هاي دشمن خواسته يا ناخواسته بستر فراهم مي کنند. وي ادامه داد :
رويدادهاي تلخ يکسال گذشته تحت پوشش جنبش به اصطلاح سبز مصداق خروج از جاده وحدت ملي و انسجام اسلامي بود. راه درست مقابله با توطئه هاي دشمن و تحريم هاي خارجي، اتحاد و انسجام ملي است. عسکراولادي درپايان اشاره کرد: خوشبختانه اصولگرايان به آن عنايت دارند. اميدوارم برخي اصلاح طلبان که هنوز دلشان براي اسلام و نظام و انقلاب و امامت مي تپد به اين مهم عنايت داشته باشند و مسير خود را از افراطيون مدعي اصلاحات جدا کنند.

-----------------------------------------------------------------

احضار فعال دانشجویی و جنبش زنان به دادگاه انقلاب

نسیم سرابندی، فعال دانشجویی و جنبش زنان، به شعبه ۴ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شد. طبق احضاریه صادره، وی برای ادای پاره ای از توضیحات به این شعبه احضار شده است.

به گزارش دانشجونیوز، نسیم سرابندی پیش از این در مهر سال ۸۸ به همراه ۱۷ تن از اعضای شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در پارک جمشیدیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات انتقال یافت.

طی ماه های گذشته، از جمله پیش از ۲۲ بهمن ماه و همچنین در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم، مامورین وزارت اطلاعات در تماس با منزل این فعال دانشجویی به تهدید وی پرداختند و از او خواسته بودند با استعفا از دفتر تحکیم وحدت از فعالیت دانشجویی کناره گیری کند.

-----------------------------------------------------------------

تعطیلی کوی دانشگاه تهران و انتقال دانشجویان به...

تعطیلی کوی دانشگاه تهران و انتقال دانشجویان به خوابگاه های سطح شهر

بر اساس شنیدها قرار است که ساختمان های ۱۸ و ۱۹ کوی دانشگاه در تعطیلات تابستان و در مرحله ی بعد، پس از ثبت نام دانشجویان خوابگاهی در مرداد ماه بسته شود و دانشجویان ساکن به خوابگاه های سطح شهر فرستاده شوند.

به گزارش دانشجونیوز، ساختمان های تعطیل شده قرار است مانند ساختمان های ۲۳ ، ۲۰ و ۲۱ که سال گذشته بعد از حمله به کوی دانشگاه به طور کامل تخلیه شد، به متأهلین اختصاص داده شود و باقی ساختمان ها برای اسکان به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تعلق یابد.

پیش از این فرهاد رهبر، رئیس انشگاه تهران اعلام کرده بود که خوابگاه کوی دانشگاه به دانشجویان ارشد و دکترا اختصاص خواهد یافت. به گفته دانشجویان، سیاست در پیش گرفته شده از سوی دانشگاه تهران جهت تخلیه ساکنین کوی و پراکنده ساختن دانشجویان به دلیل ممانعت از شکل گیری اعتراضات و تمرکز زدایی است.

از سال ۱۳۸۷ پس از ثبت نام دانشجویان ورودی ۸۷ و ۸۸ خوابگاه های سطح شهر به آنان اختصاص می یابد و از حضور دانشجویان در کوی دانشگاه جلوگیری به عمل آمده است.

گفتنی است خوابگاه های قرار گرفته در سطح شهر تهران دارای حداقل امکانات رفاهی بوده و جهت اسکان دانشجویان مناسب نیستند.

همچنین اخیرا به دانشجویان ابلاغ شده است که به دانشجویان ترم ۱۰ کارشناسی و ترم ۶ کارشناسی ارشد نیز خوابگاهی تعلق نمی گیرد.

-----------------------------------------------------------------

آلمان: ممکن است مذاکره با رژیم تهران فایده ای نداشته باشد

در حالی که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال از سرگیری گفتگوهای هسته ای با جمهوری اسلامی خبر داده است، صدر اعظم آلمان نسبت به نتيجه بخش بودن این گفتگوها ابراز بدبينی کرده است.

آنگلا مرکل که روز چهارشنبه در يک کنفرانس خبری صحبت می کرد، با بیان اینکه رژیم تهران بطور جدی با آژانس بين المللی انرژی اتمی همکاری نمی کند، گفت، اطمینان دارد که رژیم تهران در حال مانور آمدن است.

صدر اعظم آلمان گفت، رژیم تهران به هر اقدامی دست می زند تا مذاکرات ناکام بماند.

آنگلا مرکل در اظهاراتی هشدارآمیز گفت، ممکن است که دیگر مذاکره با رژیم تهران هیچگونه فایده ای نداشته باشد.

چندی پیش وزیر خارجه آلمان نیز گفته بود، رژیم تهران دو سال گذشته را با خدعه و نیرنگ به وقت کشی گذرانده است.

-----------------------------------------------------------------

حکم ۶ سال حبس تعزیری برای یک فعال دانشجويی

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا: ارسلان ابدی، دانشجوی عمران دانشگاه قزوین که در دادگاه بدوی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۹ سال و نیم حبس محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این دانشجودر حوادث عاشورا ی سال گذشته بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد. کیفرخواست ارسلان ابدی ابتدا «محاربه» و «فساد فی‌الارض» بوده که پس از چندی تغییر کرده است.

ابدی ۲۱۰ روز است که در زندان به سر می‌برد و گزارش شده است که خواهران و نامزد وی برای فشار بر این دانشجو، به مدت ۳۰ روز در بازداشت به سر می‌بردند.

روز گذشته، تایید حکم ۶ سال حبس تعزیری برای این دانشجو در حالی صورت می‌گیرد که مقامات قضایی که خانواده‌ی این دانشجوی در بند گفته بودند که حکم وی به ۲ سال کاهش پیدا کرده، اما چنین نشده است.

-----------------------------------------------------------------

مقام حکومتی: جريان فتنه هر آن احتمال دارد دوباره شعله ‌ور شود

آخوند احمد خاتمی، امام جمعه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، طی سخنانی در جمع شماری از پاسداران، از تداوم اعتراضات مردمی علیه دیکتاتوری ولایت فقیه ابراز وحشت کرد و گفت، جریان فتنه هر آن احتمال دارد دوباره شعله‌ور شود.

ایسنا: عضو هيات رييسه مجلس خبرگان در همايش سياسي با حضور بسيجيان و پاسداران در آذربايجان شرقي گفت : پاسداران بايد لحظه به لحظه ديده‌بانان بيدار انقلاب اسلامي باشند و موانع و تحرکات دشمنان انقلاب اسلامي را رصد و توطئه‌هاي دشمنان را در نطفه خفه کنند؛ وگرنه فتنه‌ها تکرار شدني است.

آيت‌الله سيد احمد خاتمي گفت، هر چند جريان فتنه دچار سکته سياسي شده است، اما هر آن احتمال دارد مانند آتش زير خاکستر دوباره شعله‌ور شود.

-----------------------------------------------------------------

تلاش براى اخذ مدرک اجتهاد براى مجتبى خامنه اى ناكام ماند

به گزارش سایت جرس، هفته گذشته على لاريجانى، رئيس مجلس شورای اسلامی به همراه مرتضى مقتدايى، رئيس مرکز مديريت حوزه علميه قم، جهت گرفتن گواهى اجتهاد از مراجع تقليد قم براى مجتبى خامنه اى به قم سفر كردند. آیت الله وحيد خراسانى از پذيرش اين هيأت خوددارى کرده و ساير آقايان نيز پس از ملاقات با اين هيأت، از صدور گواهى اجتهاد مجتبى خامنه اى اجتناب کردند. مجتبی خامنه ای متولد 1348 دومین فرزند رهبر جمهوری اسلامی و سیاسی ترین فرزند وی است. نام او نخستین بار در نامه مشهور مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری 1384 بر سر زبانها افتاد. از وی به عنوان جانشین احتمالی پدرش یاد می شود. مقاومت مراجع قم در برابر تقاضای اجتهاد فرزند رهبر بسیار معنی دار است.

-----------------------------------------------------------------

وضعیت رژیم از زبان رفسنجانی/هشدار یک منبع حکومتی

رفسنجانى با ابراز نگرانى از تشدید تحريمهاى بين المللى علیه رژیم به باند ولی فقیه هشدار داد و گفت، مقابله با تحريم ‌هاى فعلى، نيازمند عقلانيت و پرهيز از ماجراجويى و تنش است و با يک سياست خارجى فعال و حفظ اتحاد در داخل مى ‌توانيم آثار تحريمها را كاهش دهيم.

رفسنجانی گفت، آنهايى كه از انقلاب ما ضربه خورده بودند براى رسيدن به اهداف شوم خود خيز برداشته‌ اند. آنها از جنگ، كودتا و ايجاد موانع براى جمهورى اسلامى به نتيجه ‌اى نرسيدند و اكنون به سراغ تحريم‌ هاى هدفمند رفته ‌اند و در اطراف ايران، مسائل جدى در حال مطرح شدن است.

از سوی دیگر سايت حكومتى خبرآنلاين نزدیک به علی لاریجانی با اعتراف به انزاوى بين المللى رژیم و آثار تحريمها نوشت، واقعيت اين است که آمريكا و متحدان غربى آن، فضاى بين المللى را به گونه ای آرايش داده اند که تهران از کمترين تحرک برخودار شود. در اين حال شيوه محدودسازيها به ترتيبى چند لايه شده است که قادر باشد از يکسو تهران را در صحنه بين المللى منزوى کند و از سوى ديگر به جدايى دولت- ملت در داخل بیانجامد.

اين منبع با اشاره به دوری جستن چین و روسيه از جمهوری اسلامی نوشت، روسیه در حال حاضر در پرداخت به پرونده هسته ای ايران با ادبياتى سخن مى گويد که اروپائيان در سالهاى اخير اظهار مى کنند. بعيد نيست پکن نيز بزودى به اين روش نزديک شود؛ اگرچه در تصويب قطعنامه‌هاى شوراى امنيت سازمان ملل عليه ايران، چينيها همراه شريکان غربى خود بوده اند ولى هنوز مانند روسها سخن نمى گويند. بديهى است رفتار پکن نمى تواند تهران را مجاب کند که هنوز مى توان به برخى گسلها ميان قدرتهاى جهانى - آنگونه که تا پيش از اين تصور مى کرد - اميد بست.

این منبع خطاب به سران رژیم نوشت، نيازى به مماشاتهاى کشدار و پر هزينه با کمترين بازدهى نيست. سياست خارجى ادامه سياست داخلى است. وقت تنگ است.


تدابير جديد غرب براى افزايش تحريمها

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده تدابير جديدى براى افزايش تحريم رژيم تهران در نظر گرفته است. رئيس كميسيون سازمان بورس و بها در آمريكا به قانونگذاران اين كشور گفته، در راستاى تلاش واشنگتن و متحدانش براى افزایش فشار بر روی رژيم تهران، تدابير جديدى را در نظر داريم.

نیویورک تایمز نوشت، متحدان اروپايی آمریکا در نظر دارند صنعت نفت و گاز رژيم تهران را نيز مشمول تحريمها کنند که بدین ترتیب فشار بی سابقه ای بر این رژیم اعمال خواهد شد.

نیویورک تایمز نوشت، علاوه بر اين، تحريمهای جدید اتحادیه اروپا شامل محدوديتهايی در زمینه بيمه كشتيرانى و سیستم بانکی رژیم تهران نيز می شود.

این روزنامه نوشت، قرار است هفته آینده در باره تحریمهای جدید از سوی اتحادیه اروپا تصمیم گیری شود. در صورت تصویب تحریمها، خیلی از منابع و کانالهای اقتصادی متعلق به رژیم تهران در اروپا مسدود خواهد شد.

نيويورک تايمز به نقل از تحلیلگران نوشت، اين وضعيت فشار زيادى بر حاكمان تهران وارد خواهد آورد.

-----------------------------------------------------------------

نيوريورک تايمز: تدابير جديد غرب براى افزايش تحريمها

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده تدابير جديدى براى افزايش تحريم رژيم تهران در نظر گرفته است. رئيس كميسيون سازمان بورس و بها در آمريكا به قانونگذاران اين كشور گفته، در راستاى تلاش واشنگتن و متحدانش براى افزایش فشار بر روی رژيم تهران، تدابير جديدى را در نظر داريم.

نیویورک تایمز نوشت، متحدان اروپايی آمریکا در نظر دارند صنعت نفت و گاز رژيم تهران را نيز مشمول تحريمها کنند که بدین ترتیب فشار بی سابقه ای بر این رژیم اعمال خواهد شد.

نیویورک تایمز نوشت، علاوه بر اين، تحريمهای جدید اتحادیه اروپا شامل محدوديتهايی در زمینه بيمه كشتيرانى و سیستم بانکی رژیم تهران نيز می شود.

این روزنامه نوشت، قرار است هفته آینده در باره تحریمهای جدید از سوی اتحادیه اروپا تصمیم گیری شود. در صورت تصویب تحریمها، خیلی از منابع و کانالهای اقتصادی متعلق به رژیم تهران در اروپا مسدود خواهد شد.

نيويورک تايمز به نقل از تحلیلگران نوشت، اين وضعيت فشار زيادى بر حاكمان تهران وارد خواهد آورد.

-----------------------------------------------------------------

کروبی: شورای نگهبان نهال تقلب در کشور را نهادینه کرد

سایت سحام نیوز: درپی دفاع آقای مومن از عملکرد شورای نگهبان در مصاحبه اخیر با رسانه ها آقای کروبی درنامه ای خطاب به ایشان یادآوری کردند شورای نگهبان امروزه به کسب و حفظ قدرت یک جناح تبدیل شده است

باسمه تعالی

حضرت آیت الله مومن

فقیه محترم شورای نگهبان

با سلام و احترام

این روزها و به مناسبت سالگرد تاسیس و تشکیل شورای نگهبان که اگر بر اساس فلسفه وجودی خود انجام وظیفه و اداء دین می کرد می توانست سنگر نفوذ ناپذیری برای احکام نورانی اسلام و قانون اساسی و حقوق شهروندی ملت بزرگ ایران محسوب شود، مصاحبه ها و مقالات فراوانی در ستایش و تعریف از عملکرد آن شورا در رسانه ها پخش و منتشر شد. مناسب بود که در قبال این ستایش ها فرصتی هم به صاحبان اندیشه و نظر داده می شد تا کارنامه آن شورا را در سه دهه گذشته مورد نقد و بررسی قرار دهند. اما وجود ملاحظات بسیار و ندادن فرصت در اظهار نظر به دیگران در کنار این باور جامعه که گوش شنوایی در قبال نقد وجود ندارد و آنچه به جایی نرسد فریاد است، موجب مرگ انگیزه ها در بررسی عملکرد شورای نگهبان و موضوعاتی مشابه از سوی صاحب نظران فرهیخته و پژوهشگران فهیم وبا بصیرت شده است که از این آفت بزرگ و فراگیر در حوزه اندیشه باید به خدا پناه برد. اما اینجانب به عنوان سربازی که از آغاز نهضت حضور داشتم و سختی ها و تلخی های مبارزه را به جان خریدیم و وفادار به ملت و نظام مورد درخواست آن ها بوده و هستم، تاکنون تزلزلی در خود راه ندادم و در دفاع از حقوق حقه اجتماعی مردم و آزادی های مشروع آنان دریغ نورزیدم. بواسطه عشق و انسی که با مردم و ایران عزیز و منافع ملی دارم نتوانستم نطاره گر آتش افتاده در خرمن هستی ملک و مملکت باشم و در برابر ترک و تعطیلی و تفسیر های من در آوردی از قانون اساسی و تضیع حقوق مردم و تیشه زدن به ریشه اسلام و روحانیت و به مسلخ کشاندن کشور، سکوت کنم. یا توجیه گر اظهارات سخیف و دور از منطق و احیانا خرافی و تصمیمات خلق الساعه و ویرانگر و رفتارهایی از سر افراط و تفریط در زندگی و باور های مردم و مسائل داخلی و روابط بین الملل و سیاست خارجی است، باشم. لذا هرازچندگاهی بنا به مناسبت ها و برای ثبت در تاریخ هم که شده با قبول پیامدها و تبعات آن شرط بلاغ بجا آورده و نظرات خود را بیان می کنم. باور دارم رنجی که امروز مردم ایران از ناآگاهان و تازه بدوران رسیده ها می کشد، از سکوت آگاهان و عالمان در شرائط گوناگون بویژه امروز است.

از این میان اظهار نظر های مختلف تنها با شما در ارتباط با بخش هایی از مصاحبه مورخ بیست پنجم تیرماه ۱۳۸۹ سخن می گویم، زیرا شما را فقیهی آگاه و با سابقه در انقلاب و نظام اسلامی میدانم. از باب “فذکر فان الذکر تنفع المومنین” مواردی را دوستانه با شما و مردم در پرتو عملکرد دو دهه آخر شورای نگهبان در تفسیر قانون اساسی در محورهای رابطه اعمال حقوق ملت، حکومت و مردم، برخود با مصوبات مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف و رعایت حقوق جناح های سیاسی و حق مردم در انتخابات های گوناگون در میان می گذارم. اگرچه گفته اید جز اظهار نظر امام و رهبری اظهار نظر دیگران برایتان مهم نیست ولی به یقین این بیان عام، شامل رضای خدا و عموم بندگان او نخواهد بود.

در بخشی از مصاحبه فوق الذکر گفته اید که مهمترین توقع از اعضای شورای نگهبان انجام وظائف قانونی است که اعضا باید در بررسی مصوبات نهایت دقت را داشته باشند تا سر سوزنی به اسلام و قانون اساسی لطمه وارد نشود. در این ارتباط از شما میخواهم نگاهی گذرا به تفسیرهای درخواستی دولت و یا مرتبط با دولت در دورهای ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد داشته باشید و آن ها را بصورت اجمالی با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین مناسب است بررسی کوتاهی نیز از مصوبات مجلس شورای اسلامی در دوره ششم و هفتم و و تصمیمات و احکام این شورا در قبال آن مصوبات داشته باشید. شاید مناسب باشد پا را کمی فراتر گذاشته و به بررسی ادوار سوم تا هشتم مجلس شورای اسلامی که ریاست آنها بر عهده بنده و آقایان ناطق نوری، حداد عادل و لاریجانی است، بپردازید. در این راستا رویه های مختلف آن شورا که متاثر از مسائل جناحی و سیاسی بوده را یکبار دیگر مرور کنید و سپس به داوری و قضاوت در باب عملکرد آن شورا اقدام کنید. در این نوشتار سعی می کنم مواردی به اجمال جهت یادآوری شما و مردم فهیم ایران بعنوان نمونه ای کوچک از عملکرد آن شورا بیان کنم.

اشاره کردید که برخی مدعی هستند که نطارت شورای نگهبان بر انتخابات از ابتدا استصوابی نبوده است. جنابعالی مستحضرید که مسئله استصوابی بودن نطارت بر اساس تفسیر شورای نگهبان بعد از ارتحال امام پیش از اعلام در جامعه، در جمع خصوصی بیان شد. این امر بطور رسمی در سال ۱۳۷۰ طی سوالی از سوی آیت اله رضوانی (مسئول انتخابات وقت از طرف آن شورا) که خواستار تفسیر شورای نگهبان از نحوه نظارت در انتخابات شده بود مطرح گردید و دبیر وقت شورای نگهبان آیت اله گیلانی در پاسخ، نظارت استصوابی را بصورت کتبی به آیت اله رضوانی اعلام وسپس برای مسئولین از جمله اینجانب ارسال شد. ما معتقدیم آنچه تحت عنوان نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان اجرا می گردد به جای اصلاح و به صواب رساندن تصمیمات و رفتار های مجریان، یک خود مختاری بی حد و مرز است که اصل برائت را نفی و تفتیش خصوصی ترین عقاید داوطلبان و احاطه بر ضمیر اشخاص را بخشی از رسالت خود می داند. این در حالی است که شورا و اعضا آن خود علت تامه وتعیین کننده در عمل نیستند و افکار و اندیشه های پشت صحنه با برخی از افراد شورای نگهبان که فعال ما یشاء بوده، بنام شورا عمل می گردد. در باب اثبات این سخن و از باب نمونه به رد صلاحیت مهندس مرتضی الویری نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس در دوره ای که آقای یزدی هم از اعضای هیات رئیسه بودند، اشاره می کنم. هنگامیکه آقای الویری دلیل رد صلاحیت خود از آقای یزدی عضو شورای نگهبان و بعضی از حقوق دانان را جویا می شود، در پاسخ به وی می گویند مگر شما در انتخابات دوره هشتم کاندیدا بوده اید!!!.

جناب آقای مومن شما به خوبی میدانید که برخی از نمایندگان مجلس در دوره های مختلف بعلت وجود شبهه در عملکرد شان و یا دارایی و اموال شان با شیوه های غیر متعارف و ناسازگار با قانون رد صلاحیت شدند، اما پس از مدتی بدلیل تعلق خاطر جناحی به یکباره همین افراد نور چشمی شدند. من به دلیل حرمت اشخاص و موازین شرعی نام آنان را نمی برم اما اگر شما فراموش کرده اید بفرمائید تا جزئیات آن را بعنوان بخشی از عملکرد آن شورا برایتان ارسال کنم.

یکی از حقوق اساسی ملت حق انتخاب شدن و انتخاب کردن است که این حق متاسفانه در پرتو نگرش آن شورا نادیده گرفته شده است. رد صلاحیت فله ای افراد و محروم کردن مردم از حق انتخاب شدن و انتخاب کردن بر اساس کدام موازین حقوقی و شرعی تاکنون انجام شده است؟ براستی رد صلاحیت ۴۰ نماینده که در ادوار مختلف مجلس حضور داشتند و همگی متعلق به یک جریان سیاسی بودند به چه جرمی صورت گرفت؟ بطور نمونه مهندس نوروزاده نماینده ۵ دوره مجلس و از چهره های قابل و متخصص کشور در حوزه صنعت به چه گناهی رد صلاحیت شد؟ آقای دکتر عباسی فرد و مرحوم آقای زواره ای آیا جز اعتراض به عملکرد برخی از اعضای آن شورا و نداشتن روح اطاعت بعد از تائید های مکرر در انتخابات متفاوت از جمله مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری، جرمی داشتند که رد صلاحیت شدند؟ جراحی شورای نگهبان در انتخابات ششم را به یاد می آورید که در آن نفر ۳۲ لیست جناب آقای حداد عادل به جای نفر ۲۸ آقای علیرضا رجایی قرار گرفت. در آن جراحی موفق سه تن از دایره ۳۰ نفر تهران بیرون رانده شدند و جالب آنکه آقای رجایی که در دور اول تائید صلاحیت شده بود و رای نیز آورده بود، بعد از جایگزینی آن شورا، در مرحله دوم رد صلاحیت و از شرکت در آن مرحله محروم شد !!! این رفتارهای متناقض وخلاف شان شورای نگهبان تنها بخش ناچیزی از عملکرد آن شورا در دو دهه گذشته بوده است. جای تاسف است که شورای نگهبان این حافظ شرع و قانون اساسی امروزه به شورای کسب و حفظ قدرت یک جناح سیاسی که اعضای آن متعلق به آن جریان هستند، تبدیل شده است و آن جایگاه رفیع در قانون اساسی را به این سطح تنزل داده است.

برادر گرامی آیت اله مومن

پرسش های بسیاری در ذهن تاریخی مردم ایران نسبت به عملکرد آن شورا وجود دارد که در مقطعی مناسب باید پاسخگوی آن باشید که از آنجمله می توان به برخود های دوگانه در تفسیر از شرع و قانون اساسی در قبال مصوبات مجلس در دورهای مختلف، رد صلاحیت گسترده داوطلبان به جرم اندیشه و تعلق به جریان های سیاسی دیگر، نحوه برگزاری انتخابات و نیز جابجا کردن منتخبان اشاره کرد. حتما بیاد دارید که در انتخابات دوره پنجم در شهرستان میبد و اردکان شخص پیروز در ایام تعطیلات نوروزی با ابطال تعدادی از صندوق ها رای در حوزه انتخاباتی مبیبد مغلوب اعلام گردید و رقیب ایشان به مجلس راه یافت. و یا در فریدون کنار در دوره ششم آن جابجایی منجر به آن حوادث تلخ شد. متاسفانه باید اذعان کرد که همه این موارد توسط شورای نگهبان انجام شد لذا با عذر خواهی از اعضای محترم آن شورا بیاد مردی می افتم که می گفت نمی دانم چرا هر چه از اهل محل گم می شود مرا متهم می کنند و عجیب آن است که تمام آن ها در خانه من پیدا می شود.

در پایان یکبار دیگر شما را به بررسی عملکرد آن شورا و حاکمیت در قبال انتخابات دوره نهم که نهال تخلف و تقلب را در کشور را به بهانه های واهی بوسیله نهادهای نظارتی و اجرایی نهادینه کرد، و در دوره دهم ریاست جمهوری بعد از آن تقلب آشکار که با خروش و اعتراض مردم در اعاده حق رای شان تبلور پیدا کرد، دعوت می کنم. آیا بعد از ورود این آثار مخرب و زیانبار به کشور و نظام وقت بازخوانی، بازنگری و اصلاح در رفتار آن شورا فرا نرسیده است؟ آیا با صرف تعریف و تمجید و گفتن اینکه سر سوزنی تخلف از اسلام و قانون اساسی نشده است می توان مردم هوشیار، فهیم و پرسشگر ایران را قانع کرد؟

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مهدی کروبی

۳۰ تیرماه ۱۳۸۹

-----------------------------------------------------------------

موسوی؛ سرنوشت شوروی در انتظار جمهوری اسلامی است

سرنوشت اقتدارگرایان در سراسر جهان شبیه هم است

سایت سحام نیوز: میر حسین موسوی در دیدار با جمعی از استادان انجمن اسلامی مدرسین گسترش دروغ را یکی از علایم زوال در جامعه دانست و تاکید کرد:”دروغ سازمان یافته مشرعیت زداست و ما امروز با دروغ سازمان یافته روبرو هستیم و رسانه های مجازی سبز باید حداکثر تلاش خود را در زمینه بر ملا کردن ابعاد این پدیده شوم و رو به گسترش به کار گیرند.”

به گزارش خبرنگار کلمه، میر حسین موسوی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت :”عده ای اعتقاد مسلمانان و بویژه شیعه را در باره انتظار ظهور با خرافات زیاد آمیخته اند و مساله تا آنجا پیش رفته که امام زمان (عج ) را وسیله توجیه همه مسائل و مشکلات خود قرار داده اند.در حالی که دامان معصومین مورد اعتقاد ما از هرگونه ظلم و خرافات پاک است ،امام جمعه ای امام زمان (عج ) را حامی تصفیه های شورای نگهبان قرار داده است . البته ما منتظر هستیم که ببینیم ایشان چگونه از رضایت امام زمان از تصفیه و ستم هایی که به کاندیداها در طول نظارت استصوابی وارد شده ، اطمینان حاصل کرده اند.”

حمله به علوم انسانی یادآور تجربه حکومت های توتالیتر

وی سپس به حمله سازمان یافته ای که نسبت به علوم انسانی در دانشگاههای کشور اشاره کرد و گفت :”من با دیدن این حملات یاد تجربه بسیار تلخ و هشداردهنده حکومت شوروی سابق و دیگر حکومت های توتالیتراروپای شرقی می افتم .آنها از زمان استالین به بعد علوم اجتماعی را علومی بر آمده از جوامع سرمایه داری و بورژوازی می دانستند و به همین دلیل تدریس آن را جز در مواردی اندک ممنوع کرده بودند.تحریم و محدودیت این رشته ها چشم آنها را روی روند تغییرات سریع جهان و جامعه خودشان بست و انعطاف پذیری نظامشان را در مقابل تحولات اجتماعی کشورهای خود و چهان از بین برد و باید یکی از دلایل سقوط این نظام ها را نبود دانشمندان و نظریه پردازان خبره در علوم انسانی دانست.”

میرحسین موسوی یادآور شد:”آنچه از سخنان شهیدان بهشتی و مطهری بر می آید اعتقاد به فضای باز علمی در این زمینه بود و حتی شهیدمطهری می گفت که مارکسیسم را باید استادان معتقد به مارکسیسم در دانشگاه تدریس کنند.”

میرحسین موسوی با ابراز تاسف از رواج دروغ و دشنام و اتهام های بی سابقه در جامعه گفت :”ویژه نامه مفصلی حاوی دروغ و دستکاری تاریخ در آستانه بیست و دوم خرداد توسط روزنامه های دولتی و با پول ملت چاپ شد و در کنار آن بخشی از برنامه های صدا و سیما هم به این دروغ پراکنی ها اختصاص یافت.به نظر می رسد سرنوشت اقتدار گرایان در سراسر جهان شبیه هم است و روشهای آنها مشابه یکدیگر است.”

روش هایی تکراری برای پوشاندن حقیقت

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود یک مثال تاریخی عنوان کرد :”از زمان استالین کتابهایی برای تاریخ حکومت کمونیستی تدوین شد که مهم ترین و رسمی ترین آن تاریخ حزب کمونیست شوروی بود .در این کتابها با توجیه تصفیه های رژیم استالینیستی در هر دوره تغییراتی بوجود می آمد .مثلا اگر در چاپ اول این کتاب عکس تروتسکی در کنار سایر سران شوروی دیده می شد ،در چاپهای بعدی این عکس ها با شگردهای روتوش حذف می شد.در باره مطالب هم وضع همین جور بود.البته آن موقع هنوز امکاناتی که امروز برای این طور حذف و اضافه ها توسط برنامه های رایانه ای بوجود آمده ،نبود.”

وی تاکید کرد: “متاسفانه امروز در ایران نیز همان روشهای اقتدارگرایانه دیروز در جعل و دستکاری تاریخ و واقعیت ها دیده می شود .این مساله امروز فقط به تاریخ انقلاب اختصاص ندارد .شما امروز به سخنان دولتیان گوش کنید .به نظر می رسد که کشورما کمترین نرخ تورم را دارد و یا رشد بیکاری به حداقل خود رسیده و یا آنکه کشور ما بیشترین سرمایه های اقتصادی جهان را جذب می کند و گویی سرمایه گذاران پشت دروازه کشور صف کشیده اند تا اجازه شرکت در سرمایه گذاری ها را بگیرند.دروغ گویی تا آنجا پیش رفته که می گویند مردم ما آزادترین کشور دنیا هستند.به نظر من باید تامل کنیم .آنها می دانند دروغ می گویند و یا حافظه شان دچار اختلال شده است. همین عکسی را که اخیرا از سحرخیز چاپ شده ،ببینید و یا خبر محکومیت آن خانم محترمی که جرمش فقط این بوده که شاهد زیر گرفتن یک شهروند توسط اتومبیل بوده ،کافی است که بفهمیم حکومت به کجا رسیده است. جالب است که خواهر ایشان نیز فقط به خاطر تسلیت گفتن به خانواده یکی از شهدای عاشورا ،محکوم به شش سال زندان شده است. آنگاه با وجود این موارد و صدها مورد مشابه باز هم می گویند که ما ازادترین ملت جهان شمرده می شویم.”

ابعاد گسترده دروغ و افسانه سازی در دولتیان

میرحسین موسوی گفت :” ابعاد گسترده دروغ در میان دولتیان به افسانه سازی و خلق توطئه های من در آوردی و عجیب و غریب منتهی شده است .دشنام و تهمت های سیاسی ، اجتماعی و اخلاقی و امثال آن را نیز باید به شیوه های دولتیان اضافه کرد.دشنام ها و تهمت هایی که کیفرهای سنگینی از نظر قانونی و شرعی دارد.لابد مسوولان قضایی نیز خواهند گفت قوه قضاییه ما مستقل ترین و بی طرف ترین دستگاه قضایی جهان است.”

رسانه های سبز با دروغ سازمان یافته دولتی مقابله کنند

موسوی با بیان این اینکه همه باید بدانند گسترش دروغ با این ابعاد می تواند یکی از علایم زوال یک نظام محسوب شود ،افزود :”دروغ سازمان یافته مشرعیت زداست و ما امروز با دروغ سازمان یافته روبرو هستیم و رسانه های مجازی سبز باید حداکثر تلاش خود را در زمینه بر ملا کردن ابعاد این پدیده شوم و رو به گسترش به کار گیرند،هنرمندان نیز همانگونه که با خلق پوستر جاودانه “دروغ ممنوع” موجی از حساسیت نسبت به دروغ را ایجاد کردند،امروز نیز از طریق تولید کلیپ ها و کاریکاتورها و پوسترها و سایر روشها باید با این پدیده شوم مقابله کنند.ما باید در مقابل هر تحلیل آمیخته به دروغ تحلیلی مبتنی بر درستی و حقیقت در اختیار مردم مان بگذاریم.اگر چه در این راه توش و توان مان به اندازه اقتدارگرایان نباشد.”

برنامه های هویت و چراغ و قتل های زنجیره ای را فراموش نکنیم

موسوی تصریح کرد :”ما باید بدانیم رواج دروغ با پول ملت و دلارهای نفتی نمی تواند پایه های یک نظام را استحکام بخشد و درکنار این حرکت همه باید در مرور ادعاهای اقتدارگرایان در باره افراد و زندانیان و شخصیت ها سوظن داشته باشند.ما نباید برنامه های هویت و چراغ و قتل های زنجیره ای یادمان برود.مبدا این جریان سیاه همان حوادث و روش ها ست.”

توجه به فرهنگها ، قومیت ها و مناطق مرزی اولویت تام و تمام دارد

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله تروریستی اخیر در زاهدان اشاره کرد و گفت :”این جنایت را همه محکوم می کنند.هدف از این عملیات ضربه زدن به اتحاد ملی و مذهبی ما در سراسر کشور است .تامل در اینگونه اقدامات و ریشه یابی آن نباید صرفا در زمینه های امنیتی خلاصه شود.ریشه کن کردن تروریسم در گرو توسعه همراه با عدالت است .ریشه اینگونه اعمال با مشارکت مردمی که احساس عدالت بکنند و در امور مربوط به سرنوشت خود مشارکت داشتند ،ریشه کن خواهد شد.امروز توجه به مشکلات و مسائل فرهنگها و قومیت ها و مناطق مرزی اولویت تام و تمام دارد .”

کشور را با دروغ و سرکوب و پرکردن زندانها نمی توان اداره کرد

میرحسین با طرح این سوال که “آیا بهتر نیست که اندکی از شعارهای کر کننده خودمان در باره اصلاح امور جهانی کم کنیم و کنار یک بلوچ و یک سیستانی ،یک کرد و فارس و ترک و عرب صمیمانه بنشینیم و سر از مشکلات آنها در بیاوریم و با کمکشان فضای انسانی تر و عادلانه تری را ایجاد کنیم؟”گفت:” یک کشور ۷۰ میلیونی صاحب تمدن و بزرگ را ۷۰ میلیون مردم آن کشور می توانند اداره کنند و نه چند نفر!آن هم در فضای آمیخته با دروغ ،سرکوب و بستن دهانها و تعطیلی روزنامه ها و پرکردن زندانها.”

دروغ و ظلم رفتنی است

موسوی در پایان گفت :ان شالله تحقق وعده های حضرت حق را خواهیم دید که آنچه به نفع مردم است سرانجام باقی خواهد ماند .باید بدانیم که دروغ و ظلم رفتنی است.”

-----------------------------------------------------------------

قتل عام زندانیان؛ از بین بردن آثار جنایت در رشت

مامورین وزارت اطلاعات در حال از بین بردن اسناد جنایت علیه بشریت در گورستان رشت هستند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قطعۀ معروف به گورهای دسته جمعی قتل عام زندانیان سیاسی 67 تازه آباد رشت بطور کامل تخریب شده است و در حال فروش آرامگاه های آن می باشند.
گزارشات تکمیلی حاکی از آن است قطعه ای که بنام گورهای دسته جمعی معروف است و در انتهای قطعۀ هنرمندان قرار دارد.محلی است که زندانیان سیاسی قتل عام شده سال 1367 در آن به خاک آرمیده اند. این قطعه در آرامگاه تازه آبد رشت قرار دارد.
قطعه گورهای دسته جمعی آرامگاه تازه آباد رشت بدستور وزارت اطلاعات کاملا تخریب شده است و در حال فروش آن هستند و هر قبر به مبلغی بین 1 الی 1.8 میلیون تومان بفروش می رسد.عملیات تخریب و فروش توسط مامورین وزارت اطلاعات صورت می گیرد.
مامورین وزارت اطلاعات با تخریب و فروش آن سعی دارند که اسناد جنایت علیه بشریت را از بین ببرند.
خانواده های زندانیان سیاسی قتل عام شده در مقابل این عمل غیر انسانی که به آرامگاه ها عزیزانشان هم رحم نمی کنند دست به اعتراض زده اند و خواستار متوقف شدن این عمل جنایتکاران هستند.
قطعه گورهای دسته جمعی بین مردم شهر رشت از احترام خاصی برخوردار است و مردم برای ادای احترام بخصوص در روزهای سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در آنجا حضور می یابند و نسبت به آنها ادای احترام می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از تمامی مراجع بین المللی استمداد می طلبد و خواستار اقدامات لازم برای جلوگیری از بین بردن آثار جنایت علیه بشریت این رژیم در ایران است.

30 تیر 1389 برابر با 21 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه اعدام سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------

بى اعتنايى مقامات اسپانيا نسبت به سفر متكى

يک خبرنگار كه در سفر منوچهر متكى وزير خارجه رژیم به اسپانيا همراه وى بوده، از بى اعتنايى مقامات اين كشور نسبت به سفر متکی خبر داده و گفته است، مدتها در آسمان مادريد و در فرودگاه معطل مانديم و هواپيماى ما مثل تاكسيهاى تهران دنبال جا مى گشت.

این خبرنگار با بیان اینکه هيچ شخصيت رسمى براى استقبال از متكى به فرودگاه نيامده بود، گفت، هواپيماى ما درست مثل تاكسيهاى خيابانى كه بدنبال مسافر خيابانها را متر مى كنند، از جلوى تک تک ترمينالهاى تخليه مسافر مى گذشت و ما مدت زیادی سرگردان بودیم.

-----------------------------------------------------------------

الان شرایطی است که در جنگ سایبری خلاف شرع‌ هم جایز می‌شود

سایت پارسینه: امام جمعه مشهدمقدس ، در دیدار با شورای مرکزی شبکه خودجوش فعالان فرهنگی-اجتماعی مشهد، با تاکید بر جریان داشتن جنگ فعلی در فضای مجازی، اولویت اصلی را پس از تحکیم مبانی اعتقادی نظام و نیروهای انقلاب، ورود با تمام توان در عرصه جنگ سایبری دانستند.

به گزارش وبلاگ نیوز، آیت الله علم الهدی ضمن ترسیم فضای مجازی فعلی به میدان جنگ به شورای مرکزی این شبکه گفت: دشمن فضای مجازی را تصرف کرده است. بنده خدمت آیت الله سیستانی در نجف رسیدم. دیدم تمام اطلاعات ایشان از ایران از فضای مجازی است. حتی خواستم با ایشان صحبت کنم، چون وقت کم بود ایشان می گفتند من همه اینها را می دانم. یک مرجع تقلید عالیقدر و بزرگ تشیع کانال اطلاعاتی اش فضای مجازی شده است، چه برسد به اینکه یک جوان دانشگاهی و حوزوی و یا یک آدم معمولی! و می بینید که دشمن فضای مجازی را میدان جنگ کرده است. حال شما در وبلاگ نویسی بنشینید حساب کنید، اگر فرضاً ما در داخل و خارج ۱۰میلیون وبلاگ نویس داشته باشیم، ۹میلیون و پانصدهزارش بر ضد اسلام است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر این که در حال حاضر لازم است اولویت فعالان فرهنگی، حضور در فضای مجازی باشد افزود: جنگ سایبری را جدی بگیرید. با وبلاگ طنز، علمی یا ادبی و یا هک کردن، با هر وسیله ای که می توانید به جنگ بروید. هر چه هست الان جنگ است. مسئله جنگ ما در فضای مجازی به این حد رسیده است که هر کس دستش می رسد با هر وسیله ای که می تواند متوسل بشود. این را بدانید که مسلم است همانطور که در جنگ برخی اوقات خلاف شرع ها جایز می شود در جنگ سایبری هم خلاف شرع ها جایز می شود. یعنی الان شرایطی است که شما با هرچه که به دستتان می رسد بزنید. ملاحظه هیچ طرف را هم نکنید چون شما نزنید دشمن شما را می زند.

در پایان این گزارش که از سوی شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی منتشر شده است آیت الله علم الهدی تصریح می کند: در این دو اولویت (تحکیم مبانی اعتقادی نظام و نیروهای انقلاب و ورود با تمام توان در عرصه جنگ سایبری) هر چه قدر هم که نیرو بگذارید، تمام شدنی نیست و به اولویت دیگری نمی رسید.

-----------------------------------------------------------------

بلیت رایگان سفر برای دارندگان نام "مهدی"

صدا و سیمای رژیم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران گفت:همزمان با ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) افرادی که نام آنها مهدی است می توانند از پایانه های استان برای سفر به سایر شهرها بلیت رایگان دریافت کنند.

فرهاد صالحیان در مصاحبه با واحدمرکزی خبر افزود:این افراد باید هنگام مراجعه به پایانه های مسافربری شناسنامه و یا کارت ملی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شنبه 5 تیر همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) این طرح برای افرادی که نام آنها علی بود نیز اجرا شد گفت:در این روز بیش از 18 هزار نفر با مراجعه به پایانه های استان تهران بلیت رایگان سفر دریافت کردند.

-----------------------------------------------------------------

اوضاع در بلوچستان ملتهب است/خامنه ای: بیشتر بکشید

سایت روز: بعد از گذشت یک هفته از انفجارهای زاهدان، برخی منابع خبری از ملتهب بودن اوضاع بلوچستان و کشیده شدن درگیری به سطح شهرها خبر داده اند. به گفته منابع مطلع در بلوچستان "طی روزهای بعد از انفجار گروهای لباس شخصی با چاقو و باتوم در کوچه و پس کوچه های شهر به شهروندان بلوچ حمله کرده اند."

یک منبع مطلع با اشاره به زخمی شدن شماری از شهروندان بلوچ طی روزهای گذشته می گوید: "نزدیک 100 نفر بدلیل شدت جراحات به بیمارستان ها رجوع کرده اند و بیمارستان ها با کمبود خون مواجه هستند."

به گفته­ این منبع، بیشتر شهرهای بلوچستان، به ویژه شهر زاهدان در شرایطی امنیتی به سر می برند و نیروهای زیادی از دیگر شهرهای ایران به این منطقه منتقل شده اند که شمار زیادی از نیروهای لباس شخصی در میان آنها دیده می شود.

یکی از شاهدان عینی این درگیریها در زاهدان، برخورد نیروهای لباس شخصی را اینگونه بیان می کند: "آنها به هیچ فردی رحم نمی کنند، آزادنه در سطح شهر می چرخند و بدون بهانه افرادی را که به آنها مظنون هستند مورد ضرب و شتم قرار می دهند. نیروهای لباس شخصی به ماشین خود من هجوم آوردند و خسارت زیادی به اتومبیلم وارد ساختند. آنها به هیچ کس رحم نمی کنند، گویا همه مردم بلوچ قاتلند."

به گفته این شاهد عینی "این روزها شهر زاهدان به یک زندان تبدیل شده است".

او در ادامه می گوید: "گفته می شود تعدادی از کسانی که با چاقوی لباس شخصی ها زخمی شده اند، جان خود را از دست داده اند."


آتش زدن مغازها و تعطیلی بازار

درگیری ها در زاهدان در حالی ادامه دارد که بنا به گزارشات ارسالی از سوی فعالان بلوچ، همزمان با تشیع جنازه کشته شدگان انفجار هفته گذشته، شماری از افراد لباس شخصی به بازارهای شهر حمله و اقدام به آتش سوزی برخی از مغازه ها کرده اند.

بر پایه ی این گزارش در پی حمله نیروهای افراطی که شماری از لباس شخصی ها هم در میان آنها دیده می شود به مغازه شهروندان بلوچ، بازارهای شهر و به طور مشخص بازارهای سلیمانی و رسولی همچنان تعطیل است.


خامنه ای خواستار تشدید سرکوب مردم بلوچستان شد

رهبر جنایتکار رژیم اسلامی امروز با صدور بیانیه ای بمناسبت هفتمین روز کشته شدن شماری از پاسداران در انفجار زاهدان، خواستار تشدید سرکوب مردم بی دفاع بلوچستان شد و گفت، دستگاههای مسئول حکومتی موظفند فتنه گران را به سزای اعمال خود برسانند.

به گزارش تلویزیون رژیم، در بیانیه خامنه ای آمده است: هفتمین روز شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم میهنان مؤمن و مخلص در زاهدان به دست جنایتکاران و تروریستهای جرّار فرا رسید. در این حادثه‌ی خونین دست گنهکار و مُجرمِ منحرفان متعصّب وهابی با پشتیبانی و فتنه‌انگیزیِ سازمانهای جاسوسی بیگانه، دلهائی را داغدار و خانواده هائی را عزادار کرد. دشمنی آنان با جمهوری اسلامی هم بخاطر پرچم برافراشته‌ی اسلام در این کشور و دعوت همیشگی آن به اتّحاد و اقتدار و عزّت اسلامی است. جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که اَیادی استکبار جهانی زیر نام وهابیت و امثال آن، ‌میان برادران مسلمان اختلاف افکنی کنند. دستگاههای مسئول حکومتی موظفند در هریک از قوای سه‌گانه برابر مسئولیتهای خود با این دشمنان امنیّت و وحدت کشور با قاطعیت و جدیّت، مقابله کنند و فتنه‌گران را به سزای اَعمال خود برسانند. بر همه‌ی مسلمانان واجب است که با این مولود شوم و نحس که مصداق بارز افساد فی‌الارض و محاربه با خدا است، ‌مقابله کنند.

-----------------------------------------------------------------

خامنه ای خواستار تشدید سرکوب مردم بلوچستان شد

رهبر جنایتکار رژیم اسلامی امروز با صدور بیانیه ای بمناسبت هفتمین روز کشته شدن شماری از پاسداران در انفجار زاهدان، خواستار تشدید سرکوب مردم بی دفاع بلوچستان شد و گفت، دستگاههای مسئول حکومتی موظفند فتنه گران را به سزای اعمال خود برسانند.

به گزارش تلویزیون رژیم، در بیانیه خامنه ای آمده است: هفتمین روز شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم میهنان مؤمن و مخلص در زاهدان به دست جنایتکاران و تروریستهای جرّار فرا رسید. در این حادثه‌ی خونین دست گنهکار و مُجرمِ منحرفان متعصّب وهابی با پشتیبانی و فتنه‌انگیزیِ سازمانهای جاسوسی بیگانه، دلهائی را داغدار و خانواده هائی را عزادار کرد. دشمنی آنان با جمهوری اسلامی هم بخاطر پرچم برافراشته‌ی اسلام در این کشور و دعوت همیشگی آن به اتّحاد و اقتدار و عزّت اسلامی است. جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که اَیادی استکبار جهانی زیر نام وهابیت و امثال آن، ‌میان برادران مسلمان اختلاف افکنی کنند. دستگاههای مسئول حکومتی موظفند در هریک از قوای سه‌گانه برابر مسئولیتهای خود با این دشمنان امنیّت و وحدت کشور با قاطعیت و جدیّت، مقابله کنند و فتنه‌گران را به سزای اَعمال خود برسانند. بر همه‌ی مسلمانان واجب است که با این مولود شوم و نحس که مصداق بارز افساد فی‌الارض و محاربه با خدا است، ‌مقابله کنند.

-----------------------------------------------------------------

چرا غيبت رفسنجانی در نماز جمعه به درازا کشيد؟

روزنامه ابتکار: يک سال از آخرين باري که هاشمي رفسنجاني از تريبون نماز جمعه خطبه خواند مي‌گذرد. خطيب نمازجمعه‌هاي مشهور دوران انقلاب و جنگ در آخرين نمازي که برپا کرد هم انتقادات فراواني مطرح کرد و هم پس از آن خود هدف شديدترين انتقادات قرار گرفت. موضوعي که باعث شداين خطيب باسابقه (تا اين زمان)بيش از يک سال از اين آيين عبادي و سياسي دور بماند.
اما اين موضوع در طي يک سال گذشته بارها هدف تحليل‌ها و تفسيرهاي گوناگون قرار گرفت.اينک نيز در يک سالگي غيبت اين خطيب با سابقه نمازجعه تهران سخناني در رسانه‌ها و محافل سياسي مطرح شد.

هاشمي قبول نمي‌کند
دو روز پيش فائزه هاشمي دختر رئيس مجمع تشخيص نظام که خود نيز در يک سال اخير هدف انتقادات گوناگوني قرار گرفته بود، درباره وضعيت کنوني پدرش در برابر ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه مي‌گويد:" نه قهراست و نه فشار تا آنجايي که مي‌دانم تا قبل ازعيد مرتب براي نمازجمعه به ايشان زنگ زده شد که مثلاً شما مي‌رويد اين هفته براي نماز و ايشان مي‌گفتند نه نمي‌روم. اين جور هم نبود که آنها فشار بياورند که ايشان نمازجمعه نروند فکر مي‌کنم خودشان هم يکي- دوبار علت اين موضوع را گفته است.چون آن روز( نماز جمعه26 تير)مردم خيلي آسيب ديدند، من شنيدم ايشان مي‌گفتند چون اگر مجددا به نماز جمعه بروم همين اتفاق دوباره تکرار مي‌شود و مردم آسيب مي‌بينند من حاضر نيستم به نماز جمعه بروم.

هاشمي مصلحت نمي‌داند به نماز جمعه بيايد
از سوي ديگر رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در حاشيه همايش نماز جمعه و رسانه‌ در پاسخ به سوالي مبني بر دليل عدم اقامه نماز جمعه تهران توسط هاشمي رفسنجاني با توجه به سابقه‌ وي در اين زمينه خاطرنشان كرد: ممكن است يك امام جمعه مدتي خطبه‌هاي نماز جمعه را بخواند و نماز به امامت ايشان برگزار شود و بعدا به دلايلي اين اقدام را انجام ندهد و اين فقط مربوط به آقاي هاشمي رفسنجاني نيست.
به گزارش ايسنا وي يادآور شد: زماني آيت‌الله مهدوي‌كني در تهران نماز جمعه مي‌خواند، آيت‌الله يزدي نيز همچنين، ولي بعد از مدتي نخواندند و كنار رفتند.اين مساله در ارتباط با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز پيش آمده است. در فضاي بعد از انتخابات عد‌ه‌اي مي‌خواستند از نماز جمعه‌ ايشان سوءاستفاده كنند. من در نماز جمعه آخر ايشان سخنران پيش از خطبه بودم و هنگامي كه سخنراني مي‌كردم با مشكلات زيادي مواجه شدم؛ چراكه در موقعي كه صحبت مي‌كردم عده‌اي چند متر آن طرف‌تر شعار مي‌دادند.
وي خاطرنشان كرد: اگر اين باب را در نماز جمعه باز كنيم كه هر كسي ناكامي سياسي دست پيدا مي‌كند، بخواهد جرات كند و بيايد و نماز جمعه را به هم بريزد نمي‌توانيم در كشور نماز جمعه اقامه كنيم، ما هميشه از اين‌كه مسائل سياسي و اين رقابت‌هاي سياسي و انتخاباتي وارد مقوله نماز جمعه شود، پرهيز داشته‌ايم.
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه ادامه داد: در آن نماز جمعه عده‌اي شعار مي‌دادند و حتي در موقع خطبه‌ها نيز ساكت نبودند، و در واقع حواس مردم را پرت مي‌كردند و چنين فضايي نيز هنگامي كه آقاي هاشمي رفسنجاني نماز را اقامه مي‌كردند، به وجود آمد. هر موقع كه بحث و خبري منتشر مي‌شد كه قرار است آقاي هاشمي نماز جمعه را اقامه كند، پيامك‌هايي فرستاده مي‌شد كه برويم نماز جمعه را به هم بريزيم. خود حضرت آقاي هاشمي اعلام كردند كه عده‌اي سعي مي‌كنند از نماز جمعه و حضور من در نماز جمعه سوء استفاده كنند و خودم در نماز جمعه نمي‌آيم. من تلفني با ايشان صحبت كردم، تماس داشتيم و همين صحبت را مطرح كردم و در واقع آقاي هاشمي مصلحت نماز جمعه را بالاتر از اين مسائل مي‌دانست و چنين تصميمي را گرفتند.
وي با بيان اين‌كه « چه ايرادي دارد كه فردي جديد براي ايراد خطبه‌ها بيايد و فرد قديمي برود» گفت: اكنون در تابستان كه فصل نقل و انتقالات است ما بيش از 60 امام جمعه را جا به جا مي‌كنيم. عده‌اي از ائمه جمعه خود كنار مي‌روند و عده‌اي نيز جا به جا مي‌شوند و عده‌اي نيز خودشان خودشان را بازنشسته مي‌كنند.

-----------------------------------------------------------------

نگرانی روزافزون رژیم از پناهنده شدن ورزشکاران

گزارش دریافتی: دو مامور وزارت اطلاعات تیم ملی فوتبال ایران را در اردوی اتریش همراهی می کردند و کاملا مراقب اعضای این تیم بودند به طوری که بازیکنان برای انجام کوچکترین کاری باید به جای سر مربی از آنان اجازه میگرفتند.

گفتنی است در ماههای اخیر چندین ورزشکار ایرانی و خبرنگار ورزشی که به خارج اعزام شده بودند، بویژه در کشورهای اروپايی تقاضای پناهندگی کرده اند.

-----------------------------------------------------------------

بازداشت یک شهروند بوکانی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

بر اساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان یک شهروند اهل امیر آباد بوکان به نام علی رستمی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
نامبرده که مغازه دار می باشد روز 22 تیر ماه دستگیر و روانه بازداشتگاه اطلاعات گردیده است.
تا کنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروند از سوی مقامات رسمی بوکان اعلام نشده است.
http://mukriannews.blogspot.com/

-----------------------------------------------------------------

یک تن دیگر امروز در اهواز حلق آویز شد

به گزارش رسانه های حکومتی، صبح امروز یک تن دیگر در زندان کارون اهواز حلق آویز شد.

دادگستري رژیم در استان خوزستان، اتهام این فرد را که «س. ح» معرفی شده، قاچااق مواد مخدر اعلام کرده است.

چند روز پیش نیز رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی مردی را در ملاعام در اهواز اعدام کرده بود.

هدف رژیم اسلامی از این اعدامها، ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه است.

-----------------------------------------------------------------

رژيم بايد تلاش براى دستيابى به سلاح اتمى را متوقف كند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بحران اتمی رژیم تهران یکی از موضوعات مهم گفتگوهای روز گذشته رهبران آمریکا و انگلستان در واشنگتن بوده است. باراک اوباما و ديويد كامرون تاکید کردند که رژيم تهران بايد تلاش براى دستيابى به سلاح اتمى را متوقف كند. به گفته رئیس جمهور آمریکا، تحريمهاى جديد بین المللی، فشار بى سابقه اى را بر رژيم تهران وارد آورده است

گزارش رادیو فرانسه: دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در یک نشست خبری مشترک از ایران خواستند مذاکرات بر سر پرونده اتمی این کشور با غرب را از سر گیرد.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در این نشست خبری گفت : " ما از ایران میخواهیم بدون تاخیر مذاکرات با جامعه جهانی را از سر بگیرد. برای چنین کاری، هنوز هم دیر نشده است."

نخست وزیر بریتانیا در ادامه گفت بریتانیا، آمریکا و متحدین شان آماده هستند صادقانه با ایران مذاکره کنند اما وی در همین حال هشدار داد که " در نبود طرف مذاکرۀ با حسن نیت، ما با شدت تحریم های تصویب شده از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا را تطبیق خواهیم کرد و تحریم های اضافی را هم بکار خواهیم بست."

باراک اوباما بنوبه خود از تلاشهای نخست وزیر بریتانیا برای اتخاذ تحریمهای جدی اتحادیه اروپا در روزهای آینده ستایش بعمل آورد و گفت " ما و متحدین ما در گروه 5 +1 ، به یک راه حل دیپلماتیک اعتقاد داریم اما دولت ایران باید بداند که راه بدگمانی، تنها فشار و انزوای بیشتر را بدنبال خواهد داشت."

رهبران بریتانیا و آمریکا در این نشست خبری تاکید کردند که ایران یکی از موضوعات مهم دیدار روز گذشته آنها بوده است.

قرار است هفته آینده، وزرای امور خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری علیه ایران را در بروکسل به تصویب برسانند.

انتظار می رود تحریمهای جدید، علاوه بر بخشهای بازرگانی و بانکداری، سیستم بیمه و ترابری دریایی و هوایی، عرصه های مهم صنعت نفت و گاز ایران را هدف قرار دهد.

این در حالی است که مجلس ایران روز گذشته دولت را به تولید اورانیوم با غنای 20 درصد و محدودیت همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ملزم کرد.

-----------------------------------------------------------------

لغو غیرمنتظره سفر احمدی نژاد به استان گلستان

خبرآنلاین: سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان که قرار بود روز چهارشنبه انجام شود به طور غیر منتظره ای لغو شده است.

پیش از این نیز سفر هیئت دولت به استان های لرستان ، اردبیل و همدان لغو شده بود.

گفته می شود علت برگزار نشدن سفر استانی گلستان در پیش بودن یک سفر خارجی برای رئیس جمهور خواهد بود.