lundi 12 avril 2010

مقام آمریکايی: تحريمهاى جديد عليه رژيم تهران در راه است

نيكولاس برنز معاون سابق وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه با شبكه جهانى بی بی سی گفت، تحريمهاى جديد عليه رژيم تهران در راه است.

معاون سابق وزارت خارجه آمريكا که به پرسشی در باره امضاى پيمان جديد کاهش تسليحات اتمی ميان روسيه و آمريکا پاسخ می گفت، اظهار داشت، این خبر خوبى در زمينه صلح و امنيت اتمى است. در دهه 70 و 80 میلادی، تهديد، رويارويى آمريكا و شوروى سابق بود، اما اکنون تهديد، گروههاى تروريستى هستند كه ممكن است به مواد اتمى دست يابند. و يا اينكه یک حکومت ياغى مانند رژیم كره شمالى و رژیم تهران كه مى توانند تبديل به مشكلى در آسيا يا خاورميانه شوند. ترديدى نيست كه رژیمهای کره شمالی و تهران تهديدی بزرگ براى تمامى جامعه بين المللى بشمار می روند.

نيكولاس برنز افزود، پرزیدنت اوباما كار خيلى خوبى مى كند كه تمركز را روى رژيم تهران گذاشته است. تصور مى كنم تا 30 يا 40 روز آينده شاهد تلاشهاى قابل توجهى براى تصويب چهارمين قطعنامه تحریمهای شوراى امنيت سازمان ملل علیه این رژیم باشيم. در پراگ پيامى به رژيم تهران فرستاده شد كه تحريمهای جدید در راه است.

------------------------------------------------------------

صدور حکم زندان برای یک فعال کرد در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

محی الدین آزادی فعال کرد در سقز از طرف شعبه یک دادگاه نظامی استان کردستان به زندان محکوم شد.

این فعال کرد که بیش از یک سال است در زندان بسر می برد به اتهام جاسوسی به صورت ارسال اسناد و مدارک دارای طبقه بندی محرمانه برای بیگانه و نیز جمع آوری اخبار و اطلاعات سطح شهر و ارسال آنها برای بیگانه به استناد ماده 501 قانون مجازات اسلامی از سوی شعبه اول دادگاه نظامی استان کردستان به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است محی الدین آزادی مدتی از ایام حبس خود را در بازداشتگاهی در سنندج و بقیه ایام زندان را در زندان سقز سپری نموده ودر زندان از بیماری گوارشی و عصبی رنج می برد.

------------------------------------------------------------

گزارش کامل از وضعیت میترا عالی دانشجوی زندانی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - میترا عالی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه شریف بیش از یک ماه است که در وضعیت نامعلومی در سلول های انفرادی بند 209 زندان اوین زندانی است و اخبار رسیده از فشارهای شدید به این دانشجو در بازجویی ها به قصد گرفتن اعترافات دروغین حکایت می کند.

میترا عالی دوره کارشناسی خود را در دانشگاه امیرکبیر گذرانده است. وی در زمان تحصیل در دانشگاه امیرکبیر از جمله فعالان دانشجویی این دانشگاه و سردبیر نشریه سیمرغ بود . نشریه سیمرغ نشریه ای منتقد بود که از سوی اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک(مهمترین تشکل مستقل دانشجویی دانشگاه) منتشر می شد. پس از قبولی میترا عالی در کنکور کارشنسی ارشد (با رتبه 7 گرایش بیومتریال) مسئولین وزارت علوم پس از اخذ تعهد عدم فعالیت سیاسی از این دانشجو با ثبت نام وی در دوره کارشناسی ارشد موافقت کردند.

در دانشگاه شریف نیز وی یکبار به کمیته انضباطی احضار شد و یک بار نیز در زیرزمین حراست دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازجویی شد.

میترا عالی که در انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری خرداد 88 در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی فعالیت می کرد، دو روز پس از انتخابات در 24 خرداد ماه با هجوم مأموران وزارت اطلاعات به منزلش بازداشت شد و پس از یک بازجویی طولانی در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات روز بعد آزاد شد، پس از تجمع 16 آذر دانشگاه شریف نیز مأموران بار دیگر به منزل وی رفتند که به علت عدم حضور این دانشجو موفق به بازداشت او نشدند. بار دیگر در صبح 21 بهمن ماه لباس شخصی ها با ورود به منزل این دانشجو وی را بازداشت و وسایل شخصی وی را توقیف کردند. این دانشجوی دانشگاه شریف پس از 5 روز با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

در اواسط اسفند و زمانی که این دانشجو مشغول تدوین پاین نامه کارشناسی ارشد خود بود بازجویان مجدداً با وی تماس گرفتند و از او خواستند برای پس گرفتن وسایل شخصی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کند. پس از مراجعه این دانشجو مأموران وزارت اطلاعات وی را مجدداً بازداشت و به بند 209 اوین منتقل کردند. از آن روز تا کنون میترا عالی فقط یک تماس تلفنی کوتاه مدت با خانواده خود داشته که به علت حضور بازجو در کنارش موفق به توضیح اتهامات و شرایط نگهداری خود نشده است. اخبار رسیده از زندانیان آزاد شده از بند 209 حاکی از این است که این دانشجوی زندانی همچنان در سلول انفرادی و تحت فشار شدید بازجویان قرار دارد. علی رغم مراجعه مکرر خانواده این دانشجو به دادگاه انقلاب هنوز مسئولین قضایی توضیح مشخصی درباره علت تداوم بازداشت این دانشجوی ممتاز نداده اند.

بر اساس گزارش های رسیده به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، روز 19 خرداد نیز علی رغم دستور کتبی بازپرس، مسئولین زندان اوین به دستور بازجویان پرونده مانع ملاقات این دانشجو با خانواده اش شده اند. با توجه به لغو ملاقات توسط بازجویان و تداوم نگهداری این دانشجو در سلول انفرادی نگرانی های بسیاری درباره احتمال بدرفتاری بازجویان وزارت اطلاعات با این دانشجو وجود دارد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی تداوم بازداشت میترا عالی را غیرقانونی و غیرانسانی می داند و خواهان آزادی او است.

تهران ۲۳ فروردین ۱۳۸۹

------------------------------------------------------------

وقتی از دولت شریر نام بردی یاد دولت مورد حمایتت افتادم

وبلاگ دولت سبز ملی

سیدعلی وقتی از دولت شریر نام بردی ناخودآگاه یاد دولت مورد حمایتت افتادم

سید علی در بیانات اخیرت دولت اوباما را دولت شریر خواندی و ناخود آگاه یاد دولت محبوبت احمدی نژاد افتادم. براستی کدامیک شرارت دارید .دولت مورد حمایت تو یا اوباما؟
فجایع کهریزک و کشتارهای ددمنشانه دختران و پسران جوان کشور با وحشیانه ترین روشهای سرکوب چه کسی را شرور معرفی می کند؟
فقر و فحشاء و هزاران هزار بدبختی که بر ملت ایران روا داشته ای چه لقبی را شایسته تو می کند؟
سیدعلی خان هنوز زخم فجایعی که سربازانت در جای جای کشور آفریدند بر پیکر بسیاری برجای مانده .
بدون شک اگر دولتی لقب دولت شریر برازنده اش باشد آن دولت، دولت مورد حمایت تو یعنی دولت کودتایی احمدی نژاد است و بس.

------------------------------------------------------------

یکی از سرکردگان نظامی رژیم کشورهای منطقه را تهدید کرد

خبرگزاري سپاه پاسداران (فارس): فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوری اسلامی تاكيد كرد: در صورت حمله به ايران، تمامي منافع كشور متجاوز مورد هدف قرار خواهد گرفت و هر كشوري كه او را مورد حمايت قرار دهد نيز دشمن ما محسوب مي‌شود.
امير احمد رضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در نشست خبري صبح امروز خود اظهار داشت: چشم انداز حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان مي‌تواند براي ما تهديد به حساب بيايد كه در اين خصوص نيز پيش بيني‌هاي لازم صورت گرفته است.
پوردستان با يادآوري توان بالا و آمادگي كامل نيروهاي مسلح در دفاع هر تجاوز گفت: يكي از تاكتيك‌هاي كه ما در مقابل با حمله احتمالي دشمن به كار مي‌گيريم، جنگ فرسايشي و پدافند سطحي و در عمق است.
وي ادامه داد: جنگ ما با دشمن تنها جنگ رو در رو نيست و در صورت حمله به ايران، تمامي منافع كشور متجاوز مورد هدف قرار خواهد گرفت و هر كشوري كه او را مورد حمايت قرار دهد نيز دشمن ما محسوب مي‌شود و جواب لازم به آنها داده خواهد شد.
فرمانده نيروي زميني همچنين از برگزاري دو رزمايش بزرگ زميني و دريايي در سال جاري خبر داد.

------------------------------------------------------------

حال افشاگر کهریزک در زندان وخیم است

خبرگزاری هرانا - بیماری ریوی مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی بر اثر فشارها و شکنجه های داخل زندان وخیم شده و مسئولان زندان هنوز او را تحت درمان قرار نداده اند.

به گزارش کلمه، مادر مهدی محودیان اعلام کرد : چند روز پیش برای شکایت از مسئولان زندان پیش مسئولان قضایی رفتم اما آنها من و فرزندم را درغگو خطاب کردند و هرگونه مشکلی را تکذیب کردند.

این در حالی است که در تماس مهدی محمودیان با منزل او با گلایه از شرایط خود گفته است که هیچ درمانی روی او صورت نگرفته و به گفته پزشک عمومی زندان به علت عفونت، یکی از ریه هایش در حال از کار افتادن است.

محمودیان تصمیم گرفته در صورت ادامه بی توجهی مسئولین زندان به سلامت زندانی ها از سه شنبه به اعتصاب غذای نامحدود دست بزند و این موضوع نگرانی های خانواده او را بیشتر کرده است .

محمودیان بیش از ۷ ماه است که در زندان اوین به سر می برد . اتهام او افشاگری درباره بازداشتگاه کهریزک است

------------------------------------------------------------

كتاب "دستكش مخملی روی پنجه چدنی" منتشر شد


ایلنا: مجموعه آثار برگزيده كاريكاتور دانشجويي با موضوع جنايت هاي آمريكا در ايران و جهان در كتاب"دستكش مخملي روي پنجه چدني" به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر اسلامي تبريز منتشر شد.

اين كتاب با ترسيم كاريكاتور‌هايي در رابطه با"جنايت‌هاي آمريكا در ايران و جهان" نوعي اعلام انزجار از سياست ددمنشانه دستگاه عريض و طويل استكبارجهاني در حق انسان‌هاي بيگناه ،مي‌كند.

اين مجموعه كه ازسوي حجت الاسلام سيدجلال شربياني گردآوري شده، محصول كار دانشجويان دانشگاه هنر اسلامي تبريز بمناسبت روز مبارزه با استكبار جهاني است كه با ترسيم كاريكاتور هايي در رابطه با " جنايت هاي آمريكا در ايران و جهان" كه با يك حركت نرم و نمادين نوعي اعلام انزجار از سياست ددمنشانه دستگاه عريض و طويل استكبارجهاني در حق انسان هاي بيگناه كه مصداق كامل آن آمريكا و به تعبير امام راحل ، شيطان بزرگ است،مي كند.

------------------------------------------------------------

انتشار كامل‌ترين ترجمه‌ متن منشور کوروش

سایت شفاف: كامل‌ترين ترجمه‌ از متن استوانه (منشور) کوروش به‌زودي منتشر مي‌شود. دکتر شاهرخ رزمجو، باستان‌شناس با اعلام اين خبر بيان كرد: کار روي اين کتاب را از چهارسال پيش با همكاري دکتر اروينگ فينکل و پارسا دانشمند آغاز كردم و به‌زودي كتاب به دو زبان فارسي و انگليسي منتشر مي‌شود.

او گفت: در اين کتاب، ترجمه‌ تازه و بسيار دقيقي از متن لوح کوروش ارائه شده است. اين ترجمه از روي متن اصلي و خود استوانه‌ کوروش به‌طور مستقيم و واژه به واژه انجام شده است. البته در اين کتاب فقط به ارائه‌ تازه‌ترين ترجمه‌ لوح بسنده نشده، بلکه در کنار ترجمه، اطلاعات تکميلي باستان‌شناسي، اطلاعاتي مربوط به شهر بابِل در زمان کوروش، بازسازي برخي سطرهاي شکسته‌شد‌ه‌ متن و نيز الواح و اسناد تاريخي ديگر مربوط به کوروش که تاکنون انتشار نيافته، در اين کتاب آورده شده‌اند.

وي اظهار داشت: در ترجمه‌ فارسي لوح کوروش، از به کار بردن زبان ادبي غيرقابل فهم يا زبان عاميانه پرهيز شده است و واژه‌ها دقيقا با متن اصلي منطبق هستند.

به گفته‌ رزمجو، از نکته‌هاي مهم اين کتاب، انتشار قطعاتي از متن لوح کوروش است که به‌تازگي شناسايي شده و تاکنون منتشر نشده‌اند. لازم به يادآوري است که هنگام کار روي اين کتاب و با بررسي الواح ديگر، دو قطعه‌ ناشناخته در مجموعه‌ موزه‌ بريتانيا شناسايي شدند که يافته‌هايي بسيار پراهميت به‌شمار مي‌روند و نويسندگان کتاب به کمک آن‌ها توانستند کامل‌ترين ترجمه را از متن استوانه‌ کوروش ارائه دهند.

او درباره‌ دو قطعه‌اي که به‌تازگي و در جريان کار روي اين کتاب در موزه‌ بريتانيا شناسايي شدند و براي نخستين‌بار منتشر خواهند شد، بيان كرد: تفاوت اين ترجمه با ترجمه‌هاي ديگر از منشور کوروش اين ‌است که با استفاده از دو قطعه‌ تازه، متن و ترجمه‌ کامل‌تري ارائه شده و جاي خالي برخي سطرهاي شکسته‌شده نيز پر شده است. به کمک اين دو قطعه، بازسازي‌هاي نادرست در ترجمه‌هاي پيشين نيز تصحيح شده‌اند.

وي ادامه داد: مجموعه‌اي از عکس‌ها و نامه‌هاي شخصي هرمزد رسام، کاشف استوانه‌ کوروش در قرن نوزدهم ميلادي درباره‌ کشف اين لوح در بابِل، همراه نامه‌هاي شخصي هنري رالينسون و افراد مرتبط ديگر با اين لوح گردآوري شده‌اند که براي نخستين‌بار منتشر مي‌شوند. اين نامه‌ها ناگفته‌هاي فراواني را از تاريخچه‌ لوح کوروش روشن مي‌كنند. همچنين عکس‌هاي تازه با جزئيات بسيار دقيق نيز از استوانه‌ کوروش و اسناد ديگر مربوط به کوروش تهيه شده‌اند که در اين کتاب ارائه مي‌شوند. اين عکس‌ها به کمک جديدترين دستگاه‌ها و نرم‌افزارهاي عکاسي گرفته شده‌اند و کيفيت بسيار بالايي دارند.

رزمجو با اشاره به اين‌كه اين گل‌نوشته‌ که به‌عنوان منشور کوروش نيز معروف است، در سال 1879 ميلادي در شهر بابِل در منطقه‌ ميان‌رودان (عراق امروزي) کشف شد، يادآور شد: اکنون ترجمه‌ من از متن استوانه‌ کوروش به زبان فارسي و نيز ترجمه‌ دکتر اروينگ فينکل به زبان انگليسي در وب‌سايت رسمي موزه‌ بريتانيا موجود است که به‌زودي و به کمک قطعات نويافته تکميل خواهد شد.

او اضافه كرد: پيش از اين، کتاب ديگري را نيز به‌صورت فشرده درباره‌ لوح کوروش به نگارش درآورده‌ام که اکنون در دست انتشار است . اين کتاب که براي مخاطبان غيرمتخصص نوشته شده، به‌طور خلاصه و مستند به تاريخچه‌ استوانه‌ کوروش و کشف لوح و تاريخ آن دوره براساس اسناد پرداخته است.

به گزارش ايسنا، اين دو کتاب به‌زودي در تهران به چاپ مي‌رسند و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرند.

------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای هفده تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – هفده تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به توزیع مواد مخدر در این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، هفده تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به پخش و توزیع آزاد مواد مخدر در این زندان دست به اعتصاب غذا زدند و در پی این اعتصاب غذا کلیه افراد به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شدند.

از اسامی اعتصاب کنندگان خبری دست نیست و گفته می شوند برخی از زندانیان عادی محبوس در بند های 1، 2، 3 و4 نیز در روز های آینده به معترضین خواهند پیوست.

------------------------------------------------------------

روسیه از نقشه آمریکا برای حمله نظامی به رژیم تهران مطلع است

مسکو، 23 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اطلاعاتی در دست دارد که از وجود نقشه بمباران ایران بعنوان آخرین گزینه نزد آمریکا و اسرائیل حکایت می کند.

این مطلب را روز دوشنبه ژنرال "نیکلای ماکاروف" رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام کرد.

وی گفت: "از این مسئله (بمباران) بعنوان تدبیر نهایی در نقشه های آمریکا و همچنین اسرائیل یاد شده است".

------------------------------------------------------------

اعمال فشار بر شهروندان مسیحی در تبریز

خبرگزاری هرانا - اعمال فشار دستگاه امنیتی بر یكی از شهروندان مسیحی ترک زبان تبریز که پیشتر در 16 اسفند ماه بازداشت شده بود ادامه دارد.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، یكی از نوكیشان مسیحی آذری با نام " سعید " که در 16 اسفند ماه سال گذشته بازداشت و پس از تحمل 9 روز انفرادی با قرار وثیقه 80 میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود همچنان از سوی ماموران امنیتی مورد تهدید قرار می گیرد و از برگرداندن مدارك ضبط شده وی شامل اوراق شناسائی ، اسناد بانكی ، گواهی تحصیلی و همچنین خودرو و تلفن همراه ایشان امتناع می شود.

نامبرده از سوی دستگاه امنیتی و قضائی به شرکت در مراسم مذهبی و انجام امور دینی خود از جمله تبلیغ آئین مسیحی متهم شده است.

همچنین لازم به یاد آوریست پیش ازاین نیز یكی دیگر از مسیحیان آذری زبان با نام "رضا" در تاریخ یكم اسفند ماه ۱۳۸۸، با اتهامات مشابه توسط مامورین امنیتی تبریز دستگیر وپس از ۵۰ روز از زندان تبریز با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده بود.

------------------------------------------------------------

تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت یک فعال حقوق بشر

خبرگزاری هرانا – در تدوام سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر عصر روز یکشنبه 22 فروردین ماه، 4 تن از نیروهای امنیتی به منظور بازداشت سیمین روزگرد، فعال حقوق بشر، به منزل پدری وی یورش بردند.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، عصر روز یک شنبه ماموران امنیتی در تدوام برخورد با فعالان حقوق بشر با حکم قضایی وارد منزل پدری خانم سیمین روزگرد از دانشجویان طیف چپ، وبلاگ نویس و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شده و ضمن تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و وسایل نامبرده قصد بازداشت ایشان را نیز داشته اند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به این کار نشدند.

دستگاه امنیتی در سناریوی سازی که در اواخر اسفند ماه در رسانه ملی(!) و روزنامه های کثیرالانتشار اقدام به پخش جعلیات و اتهامات واهی کرده بود تصویری از آنچه که چت خانم روزگرد با یکی از مسولان مجموعه خوانده شده را بدون احراز هویت این فعال حقوق بشر بعنوان یک سند معتبر(!) بر علیه مجموعه مورد استفاده گسترده رسانه ای قرار داده بود.

شایان ذکر است که در حال حاضر خیل عظیمی از قربانیان این سناریو در زندان اوین و خاصه بند 2 الف سپاه پاسداران نگهداری می شوند و از سرنوشت بسیاری از ایشان اطلاعی در دست نیست.

------------------------------------------------------------

سرنوشت نامعلوم وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر

خبرگزاری هرانا – دکتر وحید احمد فخرالدین وکیل پایه یک دادگستری، استاد دانشگاه و فعال حقوق بشر از دیگر قربانیان سناریو دستگاه امنیتی خاصه فعالان حقوق بشر در وضعیت نامعلومی بسر می برد.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، با گذشت بیش از 40 روز از بازداشت دکتر وحید احمد فخرالدین از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از محل بازداشت و وضعیت سلامتی ایشان اطلاعی در دست نیست و نگرانی از وضعیت نامعلوم وی همچنان ادامه دارد.

دکتر وحید احمد فخرالدین وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر در 13 اسفند ماه در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

بنابرگفته آشنایان این وکیل در بند، نامبرده جهت تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه فردا از دادسرای داخل زندان اوین به دادگاه انقلاب منتقل خواهد شد.

------------------------------------------------------------

انتقال یک زندانی سیاسی زن به نقطه ای نامعلوم

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی از روز گذشته از بند زنان زندان گوهردشت به نقطه نامعلومی منتقل شده است. او در روزهای اخیر دچار خونریزی بینی و قسمت سمت چپ بدنش تا حد زیادی از کار افتاده بود.
زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی 51 ساله روز 22 فروردین ماه از بند زنان زندان گوهردشت خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.خانم اسدپور گرجی در روزهای گذشته وخامت وضع جسمی اش به حد خطرناکی رسیده است بطوریکه قسمت سمت چپ بدنشان از کار افتاده است و دچار خونریزی بینی می شود. قبل از تطیلات عید پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج بدلیل ناراحتی حاد قلبی خواستار مرخصی استعلاجی اورژانسی وی شده بودند اما سربازجوی وزارت اطلاعات محبی مانع مرخصی استعلاجی اوست و به خانم اسدپور گرجی گفته است: که من فقط با خروج جسد تو از زندان موافقت خواهم کرد.زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی در اعتراض به فشارهای روحی و تهدیدات غیر انسانی مستمر سربازجوی وزارت اطلاعات محبی علیه خود، خانواده و فرزندش رضا جوشن بیش 6 روز در اعتصاب غذا بسر برده بود.
از طرفی دیگر رضا جوشن فرزند خانم اسدپور گرجی از سلولهای انفرادی بند سپاه به سلولهای انفرادی فرعی بند 6 زندان گوهردشت منتقل شده است.سربازجو محبی در طی مدتی که آقای جوشن در سلولهای انفرادی بند سپاه بسر می برد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است بطوری که زانوی او دچار آسیب شدید شده است.
محبی سربازجوی وزارت اطلاعات همچنین فشارها و تهدیدات و اذیت وآزارها را علیه خانواده جوشن به نحو جنون آمیزی شدت بخشیده است.روز گذشته خانم فرشته جوشن را به وزارت اطلاعات فراخواند و به بیش از یک ساعت او را مورد بازجوئی تحت فشارهای روحی و تهدید به بازداشت قرار داد . محبی خطاب به خانم فرشته جوشن گفت:تو خبرهای وضعیت مادر و برادرت را در اختیار رسانه های خبری قرار میدهی. مطمئن باش که پرونده ای برایت درست می کنم که 2 الی 3 سال در زندان بمانی.
خانم زهرا اسدپور گرجی روز 16 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید او چندین هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند.
در حال حاضر رضا جوشن 25 ساله فرزند خانم اسد پور گرجی که 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزدیک به 2 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
آنها 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مورد شکنجه روحی و جسمی قرار دادن زندانیان سیاسی که در شرایط خطرناک جسمی بسر می برند و تحت فشار قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد می خواهد ببش از این در مقابل جنایت علیه بشریت در زندانهای این رژیم سکوت پیشه نکنند و پرونده این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا ارجاع دهند.

23 فروردین 1389 برابر با 13 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان

------------------------------------------------------------

احداث زندان بجای اشتغال؛ هدیه به اورامانات

کرمانشاه پست – به گزارش کرمانشاه پست به نقل از ایسنا علی اشرف رشیدی مدیرکل زندان های استان کرمانشاه در دیدار با فرماندار روانسر گفت : " احداث زندان جدید اورامانات از اولویت های کاری اداره کل زندان های استان در سال جاری است. "
رشیدی عدم گنجایش زندان شهرستان پاوه را علت احداث زندان جدید اورامانات دانسته است . نکته درخور توجه آنجاست که قدرت اله فعلی فرماندار روانسر با اذعان ! به پتانسیل های لازم از اجرای پروژه این زندان استقبال کرده و آمادگی خود را برای مرتفع کردن مشکلات و تامین مکان مناسب برای ساخت آن اعلام کرده است.
حال ما چند سئوال از فرماندار محترم داریم که :
- چرا از آن پتانسیل ها برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و پاوه ( اورامانات ) استفاده نمی شود و در نهایت کار جوانان به قاچاق و زندانی بیافتد که دیگر زندان پاوه گنجایش پذیرش آنان را نداشته باشد ؟
- آقای فعلی چرا گرایش به ساخت زندان در روانسر وجود دارد ولی انگیزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نیست ؟
- فرماندار محترم چرا دستانتان برای احداث زندان باز است و استقبال می کنید ولی برای پاسخگویی به نیازهای شغلی جوانان برومند منطقه بسته و پایین است ؟
- چرا عکس آنچه که برای مدیرکل زندان های استان گشاده رو هستید چهره تان در برابر خیل بیکاری جوانان همان شهری که فرمانداریش را بر عهده دارید خجل و شرمنده است ؟
براستی چه هدیه خجالت آوری را به اورامانات تقدیم می کنید !!!

------------------------------------------------------------

هشدار اوباما درباره تروریستهای مسلح به سلاح هسته ای

صدای آمریکا: رهبران جهان برای شرکت در همایش امنیت هسته ای، در واشنگتن پایتخت آمریکا گرد هم آمده اند تا درباره یک استراتژی جهانی با هدف دور نگه داشتن سلاح اتمی از دسترس تروریست ها تصمیم بگیرند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده که عصر دوشنبه به وقت واشنگتن، این نشست دو روزه را افتتاح می کند، می گوید تروریست های مسلح به سلاح هسته ای، «بزرگترین تهدید» علیه امنیت آمریکا به شمار می روند.

آقای اوباما روز یکشنبه به خبرنگاران گفت سازمان های تروریستی مثل القاعده برای به دست آوردن سلاح اتمی در تلاشند و اگر در این راه موفق شوند امنیت جهان در سال های پیش رو دستخوش تغییر خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا تروریست ها از به کار گیری از این سلاح ها امتناع نخواهند کرد.

باراک اوباما ابراز امیدواری کرد کشورهای دیگر در جلوگیری از دسترسی تروریست ها به مواد و ابزار هسته ای بالقوه خطرناک، طی چهار سال آینده همکاری کنند.

کره شمالی، جمهوری اسلامی و سوریه به این نشست بین المللی دعوت نشده اند و به دلیل برنامه های هسته ای مشکوک، هدف بیشترین موج انتقادات از سوی غرب هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با چندین تن از سران شرکت کننده در همایش بین المللی امنیت هسته ای، به طور جداگانه ملاقات و مذاکره خواهد داشت.

آقای اوباما روز یکشنبه با رهبران رقبای هسته ای هند و پاکستان جداگانه ملاقات کرد. او همچنین با نمایندگان قزاقستان و آفریقای جنوبی نیز ملاقات کرد.

باراک اوباما روز دوشنبه با رهبران اردن، مالزی، ارمنستان و چین ملاقات های جداگانه خواهد داشت.


بررسی خطر تروریسم اتمی در کنفرانس واشنگتن

رادیو آلمان: سران ده‌ها کشور به دعوت باراک اوباما راهی واشنگتن شده‌اند. آنها در یک اجلاس دو روزه در مورد تعیین راهبرد جلوگیری از گسترش سلاح اتمی و مبارزه با تروریسم اتمی به مشورت خواهند نشست. همگی خطر تروریسم اتمی را جدی می‌دانند.

تصور دستیابی اسلام‌گرایان افراطی به سلاح اتمی، نه تنها کابوسی برای کشورهای غربی و آمریکا، بلکه برای تمام جامعه جهانی نیز هست. به همین منظور به دعوت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سران بیش از ۴۰ کشور، از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان راهی واشنگتن شده‌اند. این اجلاس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ آوریل / ۲۳ و ۲۴ فروردین) برگزار می‌گردد.

سران کشورها و کارشناسان اتمی قرار است در این تاکنون بزرگترین اجلاس اتمی، در زمینه امنیت هسته‌ای و راهکارها و راهبردهای جلوگیری از گسترش سلاح اتمی به مشورت بنشینند.

تروریسم هسته‌ای تا به‌حال موضوعی بوده که بیشتر فیلم‌سازان هالیوود به آن می‌پرداخته‌اند، ولی امروز خطری است که بسیاری کشورها آن را جدی تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بنا به ارزیابی کارشناسان امنیتی آمریکا، حدود ۱۶۰۰ تن اورانیوم با غنای بالا و ۵۰۰ تن پلوتونیوم در سطح جهان وجود دارد. از اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ با فروپاشی اتحاد شوروی قاچاق مواد و فن‌آوری هسته‌ای رواج یافت. ولی رویداد تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هشداری به جامعه جهانی در مورد دستیابی تروریست‌ها به بمب اتمی بود.


توان محدود آژانس بین‌المللی در کنترل هسته‌ای

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان به هشدار گفت که «تهدید جدی است» و تأمین امنیت هسته‌ای به سود تمام جهان است. وی اظهار داشت که آژانس بین‌المللی تاکنون کوشیده است با فعالیت مدیران هسته‌ای خود و آموزش کارمندان از قاچاق مواد و فن‌آوری اتمی ممانعت کند.

آمانو گفت که در حال حاضر ۳ هزار دستگاه کنترل و نظارت هسته‌ای در ۵۵ کشور نصب شده و فعال هستند. از سوی دیگر کارشناسان اتمی آژانس بین‌المللی در وین برای تأمین امنیت نیروگاه‌های اتمی با ۳۰ کشور در حال همکاری هستند. اگر چه آژانس بین‌المللی دارای یک بخش ویژه‌ی امنیت هسته‌ای است، ولی توافقنامه‌های بین‌المللی کنونی امکان کنترل و تحریم مؤثر را نمی‌دهند.

توافقنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی معتبر کنونی در زمینه کنترل و نظارت بر مواد هسته‌ای رادیواکتیو به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که اجرای این نظارت را بر عهده‌ی خود کشورها گذارده است. در مورد اجرای این قراردادها نه کنترلی صورت می‌گیرد، و در صورت عدم اجرای آنها، نه تحریمی علیه آن کشور اجرا می‌شود.


خطر حضور تروریسم در بازار سیاه هسته‌ای

بر اساس ارزیابی کارشناسان، در بازار سیاه جهانی دستیابی به اورانیوم غنی‌شده چندان دشوار نیست. بانک اطلاعاتی آژانس بین‌المللی فقط میان سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ در مورد تجارت غیرقانونی هسته‌ای ۱۵۶۲ مورد را ثبت کرده است که مواد رادیواکتیو یا به سرقت رفته‌اند و یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اینکه تروریست‌ها بتوانند با این مواد بمب اتمی بسازند، به دلیل پیچیدگی و دشوار فن‌آوری آن تقریبا غیرمحتمل است. ولی تروریست‌ها می‌توانند سلاح اتمی را به طور غیرقانونی از کشورهایی مانند روسیه، که حجم زرادخانه‌‌ی اتمی آن قابل ارزیابی نیست، و یا از کشورهایی که از ثبات سیاسی برخوردار نیستند تهیه کنند.

از این رو کارشناسان اتمی از اجلاس سران در واشنگتن انتظار دارند با تلاش‌های جدی و تعیین مقرراتی الزام‌‌آور زمینه‌ای را فراهم کنند تا بتوان از فجایع احتمالی اتمی پیشگیری کرد.

طی سال‌های گذشته بر آگاهی و حساسیت عمومی در سطح جهان در مورد امنیت هسته‌ای افزوده شده است. آنیتا نیلسون، مدیر بخش امنیت هسته‌ای آژانس بین‌‌المللی گفت که طی این مدت اخیر، شمار کمتری تجارت غیرقانونی هسته‌ای گزارش شده است. ولی او هشدار داد که‌این امر به هیچ وجه نباید موجبات رضایت و دلگرمی ما را فراهم کند.


------------------------------------------------------------

اعترافگیری برمبنای فشار فاقد وجاهت حقوقی و انسانی است

سازمان حقوق بشرکردستان

اطلاعیه

دردومین ملاقات حضوری خانواده کاوه قاسمی کرمانشاهی باوی درمحل بازداشتگاه اداره­ی اطلاعات کرمانشاه ، این عضوشورای عالی سازمان حقوق بشر، ازفشارهای وارده برخود برای اعتراف مبنی برجاسوسی کردن به نفع بیگانگان خبرداده است.

مضاف براین که دراین دیدار ، این فعال حقوق بشربه لحاظ جسمی وروحی درشرایط بسیارنامناسبی بوده است .

سازمان دفاع ازحقوق بشرکردستان ، فشارها وتهدیدهای اعمال شده براعضاء خودراکه درچندسال اخیرشدت گرفته است راناشی ازتاثیرگذاری وفعالیت های جدی حقوق بشری درراستای نهادینه کردن وترویج فرهنگ حقوق بشرمیداند واعلام میداردکلیه­ی فعالیت های این سازمان واعضاءآن به ویژه دوست دربندمان ، کاوه قاسمی کرمانشاهی کاملا درچهارچوب قانونی وحقوق بشری بوده واعتراف گیری برمبنای فشاربرخلاف مفاد بند 5 و 9 اعلامیه­ی جامعه حقوق بشرونیزاصول 23 و 32 حقوق ملت درقانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد.

سازمان حقوق بشرکردستان ضمن اعلام نگرانی جدی نسبت به وضعیت سلامتی کاوه قاسمی کرمانشاهی ازمسوولان قضایی میخواهدکه مقدمات آزادی این فعال حقوق بشررافراهم نمایند.

------------------------------------------------------------

ادامه بازداشت ها و تلاش برای دستگیریِ چند فعال مدنی

جرس: رسانه ها و گزارشگران حقوق بشر، از ادامه بازداشت و وضعیت نامعلوم بابک بردبار عکاس خبری، شاهین فضلی فعال دانشجویی و عبدالله یوسف‌زادگان دانشجوی نخبۀ کشور و حمله ماموران به منزل سیمین روزگرد، فعال حقوق بشر، به منظور بازداشتِ وی خبر دادند و همزمان وضعیت جسمی و روحیِ زندانیِ سیاسی زهرا اسدپور وخیم گزارش شد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «تا آزادی روزنامه نگاران در بند»، بابک بردبار، عکاسِ خبری ۲۵ ساله شیرازی که در روز عاشورا بازداشت شده بود، همچنان در زندان بسر می برد. بردبار عکاس آژانس عکس خبری ایران میباشد که در روز عاشورا با مجوز رسمی به عکاسی مشغول بوده است. این عکاس جوان در دادگاه بدوی به زندان محکوم شده و کماکان اطلاع بیشتری از وضیعت وی و پرونده اش در دست نیست.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران (رهانا)، نزدیک به هفتاد روز از بازداشت شاهین فضلی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علمی-کاربردی تبریز می گذرد و وضعیت وی نیز کماکان نامشخص و مبهم است.

فضلی دوازده بهمن ماه سال گذشته در منزل شخصی خود در تبریز بازداشت و پس از حدود دو ماه بازجویی به زندان شهر تبریز منتقل شده و هنوز قرار وثیقه برای او صادر نشده است. اتهام های وارده به وی "همکاری با گروه های خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تشویش اذهان عمومی" اعلام شده است.

وی از فعالین مدنی و دانشجویی و منتقدین شاخص سینمای کشور و برادرزاده بایرام فضلی، کارگردان و مدیر فیلمبرداری صاحب نام سینمای ایران است.

همزمان سامانه خبری کلمه گزارش داد با اینکه مسئولین پروندۀ عبدالله یوسف‌زادگان، دارنده‌ مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی برتر رشته‌ حقوق کشور، هفته‌ پیش به خانواده وی قول آزادی او با وثیقه را داده بودند، اما مسئولین پرونده از پذیرش وثیقه خودداری کرده و گفته‌اند که بازجویی‌ها هم‌چنان ادامه دارد و تبدیل قرار صورت نگرفته است.

طی روزهای اخیر بیش از ۱۸۰ نفر از دارندگان مدال‌های المپیادهای کشوری و جهانی و دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌های کشور، و همچنین جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ، خواستار آزادی و پی‌گیری وضعیت این دانشجوی نخبه از آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضائیه، شده بودند.

یوسف‌زادگان، صبح روز ۲۵ اسفند در منزل‌اش در تهران دستگیر و به بازداشتگاهی در مشهد منتقل شد. هنوز از علت انتقال او به زندان مشهد اطلاعی در دست نیست.

در خبری دیگر اینکه گزارشگران هرانا خاطرنشان کردند در تدوام سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر، شامگاهِ یکشنبه هفته اخیر (۲۲ فروردین) ، چهار تن از نیروهای امنیتی به منظور بازداشت سیمین روزگرد، فعال حقوق بشر، به منزل پدری وی یورش بردند اما موفق به بازداشت وی نشدند.

این گزارش تصریح کرد "ماموران امنیتی با حکم قضایی، وارد منزل پدری خانم سیمین روزگرد از دانشجویان طیف چپ، وبلاگ نویس و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر شده و ضمن تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و وسایل نامبرده قصد بازداشت ایشان را نیز داشته اند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به این کار نشدند."

گروهی دیگر از فعالان حقوق بشری تحت عنوان «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» نیز، در تارنمای خود خبر دادند "زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی از روز گذشته (یکشنبه) از بند زنان زندانِ گوهردشت به نقطه نامعلومی منتقل شده است. وی در روزهای اخیر دچار خونریزی بینی و قسمت سمت چپ بدنش تا حد زیادی از کار افتاده بود."

این زندانی سیاسی و فرزندش رضا جوشن، بدلیل وضعیت بلاتکلیفشان از شش روز در اعتصاب غذا بسر برده و وضعیت وخیمی می باشند.

رضا جوشن، هم اکنون از سلولهای انفرادی بند سپاه به سلولهای انفرادی فرعی بند شش زندان گوهردشت منتقل شده است.

اسدپور گرجی روز ۱۶ آذر ماه گذشته با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند هشت وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.

ریاست شعبه یکم دادگاه انقلاب (عاصف حسینی)، این زندانی سیاسی و پسرش را در تاریخ ۱۹ بهمن ماه گذشته، به یک سال تبعید به زندان زنجان و چهار سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم کرد.

------------------------------------------------------------

طرح موضوع تحریم سپاه آثار روانی تبلیغاتی دارد

جرس: همزمان با آغازبحث احتمال افزایش تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی و مورد هدف قرار گرفتن سپاه در زمینه تحریم ها، یكی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، طرح موضوع تحریم سپاه را "دارای آثار روانی و تبلیغاتی" خوانده و خاطرنشان کرد "حوزه‌ای برای اعمال مواضع تنبیهی در مورد نیروهای سپاه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین علایی بدون اشاره به فعالیت های سپاه در زمینه های اقتصادی، عرصۀ نفت و سرمایه گذاری های کلان و امور منطقه ای، خاطرنشان کرد "حوزه فعالیت‌های سپاه پاسداران در حیطه مسائل داخلی است و برهمین اساس امكان اعمال محدودیت برای این نیروها از سوی كشورهای غربی وجود ندارد." این مقام ارشد سابق سپاه تصریح کرد "سپاه نیرویی است كه با تكیه به توانمندی‌های داخلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و عمده نیازهای خود را از طریق وزارت دفاع تامین می‌كند. "

لازم به ذکر است وزارت خزانه داری آمریکا دهم فوریه امسال اعلام کرد که تحریم های جدیدی بر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه متمرکز کرده است. این قرارداه در سال 2007 میلادی از سوی آمریکا تحریم شده بود. این وزارتخانه هم اکنون سردار پاسدار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و چهار شرکت زیرمجموعه این قرارگاه بنامهای مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

سردار علایی به تحریم های قریب الوقوع و مورد ادعای ایالات متحده اشاره کرده و متذکر شد "مسیر تحریم‌های ایران به جایی نمی‌رسد و بهتر است مسئولین آمریكایی با تغییر سیاست‌های خود نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای خودداری كنند. "

علایی تصریح كرد: "ایران سالیان درازی است كه در شرایط تحریم تسلیحاتی و اقتصادی آمریكا قرار دارد وتلاش های جدید آمریكایی‌ها نیز برای گسترده‌تر كردن دامنه این تحریم‌هاست...و نکته قابل ذکر آن است که تلاش آمریكایی‌ها در جلوگیری از توسعه غنی‌سازی اورانیوم ایران تا کنون تاثیری نداشته است. "

وی تاكید كرد: ایران همیشه در موضع دفاعی قرار داشته و در راهبرد دفاعی ما هیچ‌گاه سیاست جنگ پیش‌دستانه و یا تهاجم به خاك كشورهای دیگر معنا نداشته است و سیاست‌های رییس جمهور آمریكا مبنی بر تهدید‌زا بودن ایران با واقعیت‌های نظام جمهوری اسلامی هیچ همخوانی ندارد."

گفتنی است ایران بطور کل ادعای غرب مبنی بر نیت نظامی از پروژه های اتمی خود را رد می کند و غرب فعالیتهای ایران در این زمینه را مشکوک و غیر شفاف اعلام کرده است.

------------------------------------------------------------

گزارش های رسیده از تهدید جانی و تلاش برای ربودن برخی پناهجویان ایرانی

جرس: بنا به گزارش های رسیده، در حالی که بیش از هزاران تن از جوانان و فعالین سیاسی و دانشجویی ایران به دلیل شرایط امنیتیِ یکسال گذشته مجبور به ترک وطن شده و در شرایطی سختی بسر می برند، طی ماههای اخیر نشانه هایی نگران کننده از تلاش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای ناامن سازی فضای کشور ترکیه برای پناهجویان ایرانی و ایجاد تهدید جانی و تلاش برای ربودن و انتقال برخی از آنها به داخل ایران پدیدار شده است.

گزارش واصله از سوی برخی منابع به جرس حاکیست در اوایل سال جاری اخباری نگران کننده مبنی بر "تهیه لیست تنی چند از فعالین دانشجویی و حقوق بشر پناهنده برای ربودن و بازگرداندن آنها به ایران" به گوش میرسد که نگرانی ها در خصوص وضعیت پناهجویانِ بلا تکلیفِ ایرانی افزایش را داده است.

این منبع خبری با استناد به اظهارات یکی از مقامات امنیتی ایران، لیست مزبور شامل تنی چند از فعالین حقوق بشر است که متقاضی پناهندگی از سازمان ملل بوده و از جمله فعالیت های آنان، انتشار وضعیت فجیع بازداشتگاههای کشور و جان باختگانِ شدگان حوادث یکساله اخیر ایران بوده است.

گزارش مزبور خاطرنشان می سازد از موارد مورد اشاره و جدی در این زمینه، یکی از دانشجویان وبلاگ نویسِ مشهور بنام سمیرا نصیری نویسنده وبلاگ رهروان راه اکبر می باشد، که طی ماههای اخیر بنام های مستعار دیگر (مانند سارا شمس) فعالیت های گسترده ای در زمینه انتقال اخبار مربوط به موارد نقض حقوق بشر در ایران، مبارزه با نقض حقوق انسانی و همچنین انتشار اطلاعاتی از شکنجه زندانیان در بازداشتگاههای امنیتی ایران، داشته است.

لازم به ذکر است سمیرا نصیری دانشجوی دانشگاه آزاد تهران و عضو سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام می باشد که پس از انتشار مشخصات وی در نشریۀ «امین جامعه» جهت شناسایی و دستگیری معترضین حوادث عاشورای خونین ایران، از حدودا یک ماه قبل تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفت و مخفیانه ایران را ترک کرد. گزارش ها حاکیست وی در جریان سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز، دو بار در اصفهان و تهران توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها دستگیر شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

این گزارش از بازداشت میلاد ابراهیمیان و احمد عسگری دو تن از همکارانِ سمیرا نصیری نیز خبر داد.

در پاییز سال گذشته نیز، مهاجمینی ناشناس در شهر کایسری (قیصریه) در نواحی مرکزی ترکیه که مریم صبری دوران انتظار برای پذیرش درخواست پناهندگی اش به غرب را طی میکرد، طی حمله ای برق آسا او را هدف ضرب و شتم قرار داده و گریختند. مواردی متعدد نیز در بلغارستان، اتریش و چند کشور دیگر گزارش شده است.

چندی پیش نیز رسانه های آلمان و سوئد، حکایت از فعالیت نیروهای امنیتی ایران برای شناسایی و فشار بر برخی فعالان و پناهندگانِ فعال و مخالف دولت ایران و همچنین ردگیری و شناسایی انتشار دهندگان اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در ایران، گزارش کرده بودند.

------------------------------------------------------------

انتقال ابوالفضل عابدینی به بهداری زندان اوین

جرس: ابوالفضل عابدینی، فعال حقوق بشر و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به تازگی به 11 سال زندان محکوم شده است به بهداری زندان اوین منتقل شد.


بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق بشر از همان ساعات اولیه ورود به بند 2 الف زندان اوین به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و بعد از چند ساعت مقاومت در برابر شکنجه های فیزیکی و به دلیل عارضه شدید قلبی "افتادگی دریچه میترال" و تاب نیاوردن در مقابل ضربات شدید جسمی راهی درمانگاه زندان اوین شد.

ابوالفضل عابدینی که پیشتر در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری در اهواز بازداشت شده بود پس از سپری کردن ایام بازداشت خود در تاریخ 05/08/88 از زندان سپیدار اهواز با قید وثیقه ازاد و مجددا در تاریخ 11 اسفند 88 و در سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشرخاصه همکاران و مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران توسط نیروهای امنیتی سپاه بامحاصره محل سکونت و با ضرب و شتم شدید بازداشت شد.

عابدینی در ایام بازداشت اولیه در بازداشتگاه امنیتی اهواز بارها توسط مامورین امنیتی به وسیله کابل و تسمه کولر ابی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و ضعف جسمی وی پس از ازادی به دلیل شکنجه جسمی کاملا مشهود بود.

لازم به ذکر است هفته گذشته شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز این فعال حقوق بشر را به 11 سال زندان محکوم کرد.

------------------------------------------------------------

کروبی: بکارگيری ادبيات سخيف، دهن کجی به تمدن چندين هزار سالۀ ايرانيان است

دشمن تراشی هنر نيست

جرس: مهدی کروبی ادبیات مورد استفادۀ شخص رئیس دولت را سخیف و سبب اهانت به تمدن چندین هزارسالۀ ایرانیان دانسته و آنرا دارای تبعات و نتایج فاجعه بار برای کشور دانست.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، مهدی کروبی روز پنجشنبه گذشته، در ديدار با اعضای سازمان مجاهدين انقلاب، پیرامون رویدادهای اخیر، از جمله سخنرانی اخير مقام اجرايی کشور و تبعات و هزينه های ناشی از اينگونه سخنرانی های نامناسب، ادامه روند بازداشت ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر زندانیان و بازداشتی ها، اظهاراتی بیان داشت.

اعضای سازمان مجاهدین انقلاب نیز در این دیدار، ضمن بیان دیدگاه های خود و تقدیر از مهدی کروبی، به طرح سوالاتِ خود پرداختند.

با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند

مهدی کروبی در دیدار با اعضای مجاهدين انقلاب، با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد در ارومیه، ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير وی را، "خارج از شأن یک رئیس دولت، موجب دشمن تراشی و دارای تبعات سنگين برای ملت ایران دانست که متاسفانه اینگونه رفتار و عملِ ایشان سياست و تدبير خوانده می شود. وی از بازی های دوگانۀ دولت با آمریکا نیز انتقاد کرده و ضمن بیان این نکته که "آقایان افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز دست به نامه نگاری می زنند و روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز نیز با ادبياتی سبک (مانند واژه های گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان و غیره) به تمدن چندين هزار ساله ايرانيان دهن کجی می کنند."

همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد

دبيرکل حزب اعتماد ملی همچنین نسبت به تهدیداتِ اخیر اوباما، از خود واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد: "مگر ما با دولت امريکا تازه درگير شده ايم؟! وقايع تلخی را از دولتمردان امريکائي تجربه کرده ايم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعيد امام به ترکيه در مساله کاپيتالاسيون، هشت سال جنگ تحميلی و حمايت امريکا از رژيم بعث و تحريم های اقتصادیف از جمله درگيريهای جمهوری اسلامی با ايالت متحده بوده است. تهديدات فعلی نیز چيز جديدی نيست. البته ما همچون ساير مردم و دوشادوش ملت، اين تهديدات را محکوم می کنيم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد."

وی همچنین در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور و رفتار قوۀ مجریه تصریح کرد "دشمن تراشی هنر نيست. هنر آنستکه به تهديدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقيقت نيل يابد، به نحوی که تهديدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند. "

اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!

دبیرکل حزب اعتمادملی، پیرامون اظهاراتِ دولتمردان بویژه شخص اول اجرایی کشور نسبت به نمایندگان مردم در جریان اختلافاتِ پیش آمده بین دولت و مجلس نیز، منتقدانه گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سياست نهادينه سازی دروغ در جامعه، بکارگيری تعابير سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبير امام: "مجلس در راس امور است." "ميزان رای ملت است" "مجلس مرکز قدرتهاست" "مجلس حاصل الله اکبرهاست" "مجلس عصاره ی ملت است." می دانيم يکی از مهمترين دلايل تاکيد بيش از حد امام بر اين قضيه، درگيری ابولحسن بنی صدر از طريق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود.

کروبی افزود: مجلس فراز و نشيب های بسياری داشته اما بکارگيری چنين الفاظی همچون "نمی فهمند"، آنهم از زبان عاليترين مقام اجرايی کشور تبعات جبران ناپذيری را بر پيکره نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گيری اين مجلس و اينکه چه جريانی بر آن حاکم است در اين مقوله از اهميت برخوردار نيست. نفس وجودی مجلس از اهميت بالايی برخوردار است. اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! "

عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم و محکم تر از قبل ايستاده ايم

کروبی به روند بازداشتها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان نیز اشاره داشته و متذکر گردید: "انديشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بيشترين هزينه را متحمل نظام می سازد و اخیرا اطلاع يافته ايم؛ جهت ايجاد فشار روحی و روانی بيشتر و تحقير نمودن بازداشت شدگان سياسی، آنان را با ساير زندانيان مشکل دار من جمله قاچاقچيان و افراد منحرف در يک مکان قرار می دهند که اين مساله به هيچ وجه در شان نظام نيست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگير می کنند در حاليکه طبق آموزه های دينی و انقلابيمان می بايست حرمت اين قشر از جامعه بيش از پيش حفظ شود."

وی همچنین خاطرنشان نمود هجمه تبليغات روزافزون ناسزا گويی ها و تهمت زنی ها بيشتر به يک دوی مارتن سياسی شبيه شده است! چنانچه گويی آنان که بيشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بيشتری می يابند! با اتخاذ چنين شيوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گويی مائيم که ضد انقلابيم، از دين برگشته ايم و مخالف نظاميم. فکر می کنند با افزايش فشارها و حجم گسترده ی توهين ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبليغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفيتهای موجود آن اعتقاد داريم و محکم تر از قبل ايستاده ايم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم."

مهدی کروبی در پایان خطاب به حاکمیت جمهوری اسلامی متذکر شد "حزب و جريان و گروه خاصی متولی اين اعتراضات نيست. بدانيد و توجه کنيد که دنيای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ايفا می کنند. پس نقش مردم را به رسميت بشناسيد."

------------------------------------------------------------

ابراز نارضایتیِ برخی از سیاستمداران شیعۀ عراق از مداخلات نیروهای سپاه در آن کشور

جرس: در پی پایان انتخاباتِ پارلمانی عراق و پیروزی جناح سکولارهای شیعۀ آن کشور، منابع آگاه خبری از ابراز نارضایتیِ برخی سیاستمداران شیعۀ عراق نسبت به مداخلات جمهوری اسلامی در انتخابات آن کشور خبر دادند.

به گزارش این منبع خبریِ مطلع، نارضایتی عراقی ها که طی روزهای اخیر در جریان دیدار با یکی از مقامات بلند پایۀ ایران مطرح شده و همزمان با ابراز گلایه و ناخرسندی شدید از "نحوه و نتیجه دخالت سپاه پاسداران و دولت ایران در انتخابات عراق"، به برگزاری و روند انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران نیز اشاره و انتقاد شده است.

گزارش مزبور همچنین می افزاید مقام عراقیِ فوق، پیرامونِ نتایج دخالت دولت ایران در انتخابات اخیرِ عراق تاکید کرده است: "دولت شیعی شما و نتایج انتخابات ایران، پدر شیعیان را در این انتخابات در آورد."

منبع خبری جرس دخالت های آشکار نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران (نیروی قدس) در انتخابات عراق را نیز مورد اشاره قرار داده و خاطرنشان می کند: "اعضای نیروی قدسِ مستقر در عراق، پیرامون این انتخابات برای هر عراقی مبالغ هنگفتی هزینه کرده بود."

این گزارش همچنین خاطرنشان ساخت آیت الله سیستانی، مرجع تقلید بلندپایه شیعۀ عراق، درحالیکه طی سفر اخیر وزیر خارجه دولت دهم به عراق، از دیدار با وی خودداری کرده بود، طی روزهای اخیر با یکی از چهره های روحانیِ جریانِ اصلاحات، دیدار و گفتگو داشته است.

لازم به ذکر است در انتخابات عراق که جمعه ۲۶ مارس (۶ فروردین) نتایج آن اعلام گردید، «ائتلاف العراقیه» به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین آن کشور، موفق شد «ائتلاف دولت قانون» به رهبری نوری المالکی نخست وزیر کنونی و چهره نزدیک به جمهوری اسلامی را با فاصلۀ دو کرسی شکست دهد.

ائتلاف العراقیه، متشکل از سنی‌ها و شیعیان سکولار و برخی از شخصیت‌های سیاسیِ مخالفِ دولت ایران می باشد.

پیش از این برخی مقامات عراقی نسبت به دخالت های مکرر و آشکار اعضای سپاه قدس در آن کشور هشدار داده و ابراز نارضایتی کرده بودند.

روزنامه گاردین چاپ لندن، اواخر سال میلادی گذشته، از قول منابع آگاه و یک گروگانِ تازه آزادشدۀ بریتانیایی، از حضور و دخالت نیروهای سپاه پاسداران در جریان عملیاتی گروگان گیری در عراق خبر داده بود.

------------------------------------------------------------

استقرار ارتش در کهکیلویه و بویر احمد

رادیو اسرائیل : آیت الله علی خامنه ای (فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی) دستور داده است که برای نخستین بار یگانی از ارتش ایران در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز مستقر شود. ناظران می گویند این امر می تواند با شدت گرفتن نگرانی های رهبران حکومت اسلامی از یک حمله نظامی احتمالی در ارتباط باشد.

------------------------------------------------------------

حسین باقرزاده: جمهوری اعدام

ایران تریبون

مسئله اعدام، گویی با شیر جمهوری اسلامی عجین شده و باید با جان آن به در رود. سی سال تمام است که ماشین اعدام جمهوری اسلامی به کار افتاده و هم‌چنان قربانی می‌گیرد. در این مدت ده‌ها هزار نفر به بهانه‌ها و دلایل مختلف و به اشکال گوناگون به دست مقامات جمهوری اسلامی کشته شده‌اند. ولی عطش خون این نظام گویی سیری ناپذیر است، و نمی‌تواند روزی یا هفته‌ای را بدون خونریزی بگذراند. در این مدت، جهان در جهت رعایت حقوق بشر پیش‌رفت‌های زیادی کرده، اعدام از ۱۳۹ کشور جهان رخت بربسته، و تعداد اعدام در کشورهای معدودی که باقی مانده‌اند سیر نزولی داشته است. تنها حکومتی که در همه این موارد مسیر عکس را پیموده، و به طور سرانه بیش از تک تک کشورهای دیگر جهان آدم کشته، جمهوری اسلامی ایران بوده است. و به راستی اگر بتوان یک خصوصیت ممتاز برای این نظام در سطح جهانی برشمرد، عطش این نظام به کشتن و کشتن و کشتن، و در یک کلمه اعدام است. باید جمهوری اسلامی ایران را به حق جمهوری اعدام نامید.
و راستی کدامین بهانه است که جمهوری اسلامی برای کاربرد اعدام به کار نگرفته است؟ از قتل عام‌های سیاسی دهه اول انقلاب که به بهانه حفظ نظام صورت می‌گرفت بگیرید تا طیف عظیم «جرایم»ی که برای آن‌ها مجازات اعدام در نظر گرفته شده است. از قتل و تروریزم و آلودگی به مواد مخدر گرفته تا روابط جنسی فرا ازدواجی و ضدیت با نظام - و یا آزاداندیشی. و البته دو اصطلاح کشدار فساد فی الارض و محاربه که به صورت آچار فرانسه نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند و رژیم می‌تواند هر عنصر نامطلوب را تحت یکی از این دو عنوان به مرگ محکوم کند و او را به خیل عظیم قربانیان خود بیفزاید. این تنها در جمهوری اسلامی است که می‌توان یک دختر ۱۶ ساله را بدون شواهد و ادله و تنها به استناد «علم» قاضی به «جریحه دار کردن عفت عمومی» مجرم شناخت و محکوم به مرگ کرد و به قاضی صادر کننده حکم اجازه داد که طناب دار را به گردن او بیندازد و او را بکشد (کاری که در مورد عاطفه رجبی در سال ۱۳۸۳ در نکا انجام شد). و تنها در جمهوری اسلامی است که بالاترین مقامات کشور کسی را صرفا به دلیل این که خواهان لغو اعدام شده است به اعدام تهدید می‌کنند (کاری که در مورد نگارنده این سطور در ۱۳۷۸ صورت گرفت).
به عبارت دیگر، جمهوری اسلامی تنها از نظر تعداد سرانه اعدام نیست که در جهان مقام اول را کسب کرده است. علاوه بر آن، از سه نظر دیگر نیز این نظام در آدم‌کشی «قانونی» در جهان بی‌نظیر است. یکی طیف گفتار و کردار و پندارهایی که در این نظام بهانه اعدام قرار می‌گیرد. علاوه بر گفتار و کردار، کم نبوده‌اند کسانی که در این نظام صرفا به دلایل عقیدتی (ارتداد، بهایی یا کمونیست بودن و مانند آن‌ها) سر به نیست شده‌اند. قتل عام هزارانه سال ۱۳۶۷ نیز عمدتا مبنای عقیدتی («ایستادگی بر سر موضع») داشت. مورد دیگر، کیفیت اعدام در ایران است که آن را در جهان بی‌نظیر کرده است. در این نظام انواع شکنجه‌آمیز اعدام به کار گرفته شده است. فلسفه اصلی سنگسار، کشتن همراه با شکنجه است (قانون این نظام می‌گوید سنگ نباید این قدر بزرگ باشد که قربانی زود بمیرد). حتا دار زدن در ایران نیز با شکنجه همراه است: غالبا به جای این که زیر پای قربانی را یک مرتبه خالی کنند تا سریع بمیرد او را با طناب بالا می‌کشند تا بیشتر درد بکشد و تا بلکه سادیسم جنون‌آمیز آمران و مجریان قتل را بهتر ارضا کند. سوم این که جمهوری اسلامی لقب «آخرین کودک کش» جهان را نیز به خود اختصاص داده است.
و اکنون در هزاره سوم و در پایان دهه اول قرن بیست و یکم میلادی ما هم‌چنان با رژیمی روبرو هستیم که در آدم‌کشی به لحاظ کمیت و کیفیت گوی سبقت را از همه جهان برده و سرآمد مانده است و به اعتراضات جهانی کمترین توجهی نمی‌کند. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک را امضا کرده است، ولی هم‌چنان به کشتن کودکان بزهکار ادامه می‌دهد. مرتب بر آمار قربانیان خود می‌افزاید، و به گفته «عفو بین‌الملل» به طور متوسط دست کم هر روز یک نفر را اعدام می‌کند. در داگاه‌های آن از کمترین موازین حقوقی مربوط به محاکمات عادلانه خبری نیست و قاضیان بر اساس ادله مشکوک و یا در فقدان ادله و شواهد، حکم قتل صادر می‌کنند. رژیمی که مدعی اسلام است، ولی به آیات قرآنی که در ریختن خون انسان احتیاط را لازم دانسته و کشتن نابجای یک فرد را معادل قتل عام همه بشریت شناخته‌اند کمترین توجهی نمی‌کند. با این تعبیر قرآن، حاکمان ایران تا کنون هزاران‌بار جامعه میلیاردی بشریت را قتل عام کرده‌اند.
اخیرا از قول ژنرال پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکا در جنوب آسیا و خاورمیانه، نقل شده بود که نظام حاکم بر ایران از «روحانیت‌سالاری» به درآمده و «اوباش‌سالاری» شده است. خصوصیت عمده اوباش البته قلدری و حکومت زور است. این خصوصیت در جمهوری اسلامی تازه نیست. زورگویی همیشه در این حکومت حرف اول را زده است، و اعدام همواره به عنوان حربه اصلی حکومت برای ارعاب شهروندان به کار گرفته شده است. ادعای حکومت در کاربرد اعدام به عنوان قصاص یا برای مجازات جانیان و آدم‌کشان، بهانه‌ای بیش است. اگر قرار بود آدم‌کشان در ایران مجازات شوند کسانی که هزاران نفر را در سه دهه گذشته به بهانه‌های واهی کشته‌اند و در حکومت هستند باید بیش و پیش از هر کس دیگر مشمول آن قرار می‌گرفتند. اکثریت قاطع کسانی که در سه ده گذشته در جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند نه کسی را کشته بودند و نه اصولا به خشونت متوسل شده بودند.
افزایش اعدام‌ها در سال‌های اخیر به روشنی هدف ارعاب را دنبال می‌کند. در سال ۲۰۰۹ تعداد اعدام‌‌ها به گزارش عفو بین‌الملل دست کم به ۳۸۸ تن رسیده است. این بزرگترین آمار اعدام سالیانه در یکی دو دهه اخیر است. و ‌چرا؟ چون در این سال، جمهوری اسلامی با بزرگترین چالش مردمی ایران تحت عنوان جنبش سبز روبرو بوده است. رژیم که در برابر یک جنبش مسالمت‌آمیز دموکراسی‌خواه قرار گرفته تنها راه مقابله با آن را سرکوب و آن هم از نوع خونین آن می‌شناسد. در خیابان‌ها ده‌ها نفر را می‌زنند و می‌کشند، هزاران نفر را به زندان‌ها و زیر شکنجه می‌کشانند، محاکمات نمایشی ترتیب می‌دهند، و سرانجام با معترضان را با اتهام محاربه تهدید می‌کنند و با صدور و اجرای حکم اعدام، بذر ترس و وحشت می‌پراکنند. رژیم اعدام غیر سیاسی را نیز افزایش می‌دهد تا دندان تیز خود را بیشتر به مردم ما نشان دهد و بگوید که در بستن و کشتن هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.
هم اکنون عبدالرضا قنبری مدرس دبیرستان و دانشگاه در پاکدشت محکوم به اعدام شده است. جرم او چه بوده است؟ «ارتباط با گروه های معاند». و سند؟ «ایمیل‌های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور». از دید جمهوری اسلامی، رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور معاندند، فرستادن ایمیل به این رسانه‌ها بیان یک ارتباط است، و این ارتباط هم جنایتی بزرگ و در حدی که سزاوار مجازات اعدام باشد. ا ین همه از برکت اتهام کشدار محاربه است که می‌توان آن را به هر عملی نسبت داد و به نام آن به هر جنایتی دست زد. و یا تعدادی از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر که یکی از فعال‌ترین گروه‌های حقوق بشر در داخل کشور بشمار می‌رود با همین اتهام محاربه روبرو هستند. تنها در جمهوری اسلامی است که فعالیت حقوق بشری یا ارتباط ایمیلی با رسانه‌ها، جنایت، و آن هم جنایتی بزرگ، تلقی می‌شوند که مجازات اعدام را در پی داشته باشد.
سی سال تمام است که مردم ما با رژیمی روبرو هستند که عمدتا با زبان اعدام و کشتار با مردم سخن می‌گوید و چندین سال است که بر خلاف روند جهانی بر دامنه خشونت خود می‌افزاید. هم اکنون ده‌ها نفر به «جرایم» سیاسی در تهران و شهرستان‌ها و به خصوص کردستان و بلوچستان به اعدام محکوم شده‌اند. سدها و شاید هزاران نفر دیگر به «جرایم» غیر سیاسی در خط اعدام قرار دارند. جمهوری اسلامی در سال ۲۰۰۹ رکورد جدیدی از اعدام در سال‌های اخیر بر جا گذاشت - به طور متوسط هر روز دست کم یک نفر. اندیشه این که هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوی یک نفر در ایران اعدام شده باید برای هر انسانی بسیار آزار دهنده باشد. این اندیشه هر روز این واقعیت را به یاد ما می‌آورد که ما با چه نظامی سر و کار داریم. نظامی که تعمد دارد بکشد، بیش از هر نظام دیگری در جهان بکشد، به دلایل واهی و از جمله به دلایل عقیدتی بکشد، با خشونت و شکنجه بکشد، و از کشتن کودکان نیز باک نداشته باشد - جمهوری اعدام.
سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ – ۳۰ مارس ۲۰۱۰
hbzadeh@btinternet.com

-----------------------------------------------------------