samedi 26 juin 2010

کشتی نجات نظام در راه غزه

کاریکاتور؛

-------------------------------------------------------------------

گزارش ویدیویی از تخریب منزل پنجاه تن از شهروندان بهایی

گزارش ویدیویی از تخریب منزل پنجاه تن از شهروندان بهایی در روستای ایول

خبرگزاری هرانا – منازل پنجاه تن از شهروندان بهایی ساکن روستای ایول مازندران توسط عوامل خودسر مورد تخریب واقع شد، متن زیر گزارشی تشریحی به همراه ویدیویی از وقایع اخیر این روستا است که توسط گزارشگران هرانا تهیه شده است.

روستای ایول، در چهار دانگه ی هزار جریب استان مازندران، ودر جنوب شرقی شهرستان ساری واقع شده است.

این روستا که در سالهای اخیر به دلیل سکونت برخی از شهروندان بهایی در آن همواره از سوی عوامل خودسر و با مشایعت نیروهای انتظامی و امنیتی صحنه زد و خورد بین آنها و پیروان آئین بهایی بوده است.

پس از انقلاب بهمن 57 در ایران برخی از ساکنین این روستا به دلیل فشار های وارده بر ساکنین بهایی آن در سال 62 اقدام به کوچ اجباری شده و بسیاری از زمین های ایشان توسط سایر روستائیان و افراد خودسر منطقه مصادره شد.

آخرین واقعه ی این روستا نسبت به بهائیان ایول، مربوط به همین روزها است و ماجرا از این قرار است که بهائیان ایول متوجه شدند که برخی از روستائیان ایول در حال تهیه ی استشهاد محلی به جهت تخریب و تسطیح و خاکبرداری منازل بهائیان هستند و وقتی عزمشان را جزم دیدند روز 1/4/89 به بخشداری کیاسر مراجعه نمودند وآنان را در جریان گذاشتند ولی این موضوع توسط آن نهاد نفی و غیر قانونی اعلام شد. دوم تیرماه- روز بعد از آن- ضمن مراجعه ی مجدد به بخشداری کیاسر به فرمانداری و استانداری در ساری و دادگاه عمومی کیاسرو پاسگاه نیروی انتظامی تلمادره نیز مراجعه شد ولی همگی اظهار بی اطلاعی نموده و چنین اقدامی را محکوم و غیر قانونی دانسته و مسببین آن را مجرم قلمداد نمودند و قول پیگیری آن را دادند.

در همین حین خانواده ی آقای پیری که بی خبر از وقایع بوده به جهت برداشت محصول وارد روستای ایول شده و در نزدیکی منزلش با ماشین پراید که چهار نفر سر نشین داشته مواجه می شود و از سوی مهاجمین مورد اعتراض شدید آنان واقع می شود که چرا بدون اجازه وارد روستا شدند.

این خانواده مشاهده می کند که تعدادی از افراد بالای ساختمان آنان مشغول تخریب می باشند و در همین زمان آقای محمود پیری مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

دو خانواده ی پیری و روحانی به بخشداری و سپس به دادگاه کیاسر و نیز به پاسگاه تلمادره مراجعه و شکایتی از این ماجرا تنظیم و تحویل مقامات مزبور می کنند که مورد توجه قرار نمی گیرد.

در همان شب نیز طبق اظهار یکی از افراد، 4 لودر با تعدادی کامیون مشغول تخریب و تسطیح و خاک برداری از حدود 50 منزل از منازل بهائیان ایول می شوند.

http://www.youtube.com/watch?v=TxFgxuOHVRE&feature=player_embedded

-------------------------------------------------------------------

اجلاس گروه 8؛ فشار بر رژیم تهران افزایش می یابد

رادیو آلمان: در دومین روز از اجلاس سران هفت کشور صنعتی به اضافه روسیه، به موضوعات سیاسی و امنیت جهان پرداخته شد.

دیمتیری سوداس سخنگوی اشتفان هارپر نخست وزیر کانادا گفت، رژیم ایران تهدید جدی برای امنیت ما محسوب می‌شود.

از سوی دیگر لن ادوارد رئیس هیئت مذاکره کننده کانادائی گفت، سران هشت کشور صنعتی خواستار اعمال سریع و کامل مجازات‌های سازمان ملل در قبال جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش منابع خبری در کانادا، سران گروه 8 از رژیم ایران خواستند به تقاضاهای شورای امنیت توجه کند و برای شهروندان خود حق آزادی بیان قائل شود.

آنها در بیانیه خود گفتند، رژیم ایران باید قانون را رعایت کند و آزادی بیان و عقیده را برای شهروندانش به رسمیت بشناسد.

به گفته منابع دولتی کانادا، قرار است فشار بر رژیم ایران افزود ه شود.

-------------------------------------------------------------------

تدوام کشتار سیستماتیک مرزنشینان کرد

خبرگزاری هرانا - در تدوام کشتار سیستماتیک مرزنشینان کرد به دست نیروی انتظامی، یک نوجوان کرد به نام "زانیار ابراهیمی" کشته می شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پنج شنبه شب، مورخ 4 تیرماه در منطقه مرزی "درمان آوای " نیروهای انتظامی به سوی تعدادی از مرزنشینان تیراندازی می کنند که به دنبال آن یک شهروند به نام زانیار ابراهیمی بر اثر اصابت گلوله نیروهای انتظامی کشته می شود.

زانیار ایراهیمی که نوجوان بوده از اهالی شهر سردشت می باشد.

گفتنی است نظارتی که بر مرزهای غربی کشور صورت می گیرد به هیچ عنوان در شرق کشور با توجه به اینکه عمده ورود مواد مخدر به کشور نیز از طریق این منظقه است، وجود ندارد.

-------------------------------------------------------------------

رژيم مانع تماشاى مسابقه فوتبال زنان توسط مردان شد

گزارش دریافتی: روز گذشته مانع تماشاى مسابقه فوتبال بانوان ايران و آلمان توسط مردان شدند. روز جمعه پس از آنکه از ورود مردان به ورزشگاه آرارات تهران براى ديدار مسابقه فوتبال بين بانوان ايران و آلمان جلوگيرى بعمل آمد، تجمع كنندگان در مقابل اين ورزشگاه به اين اقدام اعتراض كرده و شعار مى دادند ورود به استاديوم حق مسلم ماست.

-------------------------------------------------------------------

پاسخ خامنه ای به قطعنامه شورای امنیت و آمریکا و اروپا

هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را از راهی که در پیش گرفته، منصرف کند...

سخنان امروز خامنه ای در جمع شماری از ایادی رژیم: روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز یکی از نیازهای اصلی دنیای اسلام و جامعه است زیرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دین و اخلاق وارد شده اند که باید کاملا هوشیار بود. آنجایی که می خواهند افکار عمومی مردم غیرمسلمان را فریب دهند، نام حقوق بشر و دموکراسی را می آورند و آنجایی که با افکار عمومی مسلمانان مواجه هستند، نام اسلام و قرآن را می آورند در حالی که هیچ اعتقادی به اسلام، قرآن و حقوق بشر ندارند. امیرالمومنین علی علیه السلام در آن دوران فتنه به یاران خود نهیب می زدند که این راه حق و صادقانه ای را که در پیش گرفته اید، رها نکنید و مبادا سخنان فتنه گران در دلهای شما سستی به وجود آورد (ترس از ریزش نیروهای رژیم). این شرایط غبارآلود، گاهی به گونه ای است که برخی نخبگان نیز دچار خطا و اشتباه می شوند، بنابراین در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص هم همان حق و بیّنه ای است که حضرت علی، مردم را به آن ارجاع می دادند و ما نیز امروز نیازمند آن هستیم. شاخص و راه روشنی که امیرالمومنین علیه السلام معرفی می کنند، اداره جامعه اسلامی با دستورهای اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان و هوشیاری در مقابل فریب دشمنان است. در موارد متعددی، توده مردم، حقایق را از برخی خواص و نخبگان بهتر متوجه می شوند زیرا تعلقات آنان کمتر است و این، از نعمتهای بزرگ است. ملت ایران در راه حرکت به سمت آرمانهای والای اسلامی ثبات قدم خود را نشان داده است و این ثبات قدم را نیز به توفیق الهی حفظ خواهد کرد. باید ایستادگی و ثبات قدم، همبستگی ملی و تمسک به شعارهای اسلام و قرآن و سیره اهل بیت را روز به روز بیشتر کرد. به لطف خداوند، جوانان ایران، آن روز را خواهند دید (دستیابی به بمب اتمی) که دشمنان زورگوی بین المللی، احساس کنند دیگر توانایی زورگویی به ملت ایران را ندارند. اقتدار واقعی (سلاح اتمی)، حق ملت ایران است و هیچ قدرتی هم نمی تواند این ملت را از راهی که در پیش گرفته است منصرف کند.

-------------------------------------------------------------------

قتل چهارعضو يک خانواده در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

پنج شنبه شب مورخه سوم تیرماه سال جاری ، فرد یا افراد ناشناسی محسن
مسگری ،همسر و دو فرزندش را در منزلشان با ضربات چاقو به قتل رساندند.

به گزارش سرویس اجتماعی آژانس خبری موکریان ، همسايگان زماني به محل
حادثه رسيدند كه همه اعضای اين خانواده ساكن مهاباد ، به طرز فجيعي كشته
شده بودند.

گفتنی است تا لحظه تنظیم خبر از انگیزه و عاملان این جنایت اطلاعی دردست نیست.

-------------------------------------------------------------------

روز جهانی پشتیبانی از قربانیان شکنجه... و ایران

۲۶ ژوئن، روز جهانی منع شکنجه و پشتیبانی از قربانیان آن است. متاسفانه شکنجه هنوز در برخی از کشورهای جهان اعمال می شود و در این زمینه، ایران تحت حاکمیت رژیم شکنجه گر جمهوری اسلامی در کانون توجه جهانیان قرار دارد.

رادیو آلمان: در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ توافقنامه‌ی منع و تقبیح جهانی شکنجه‌ به تصویب رسید. این سند گامی ضروری برای بهبود وضعیت حق بشر در جهان بود و شکنجه و دیگر مجازات‌ها و رفتارهای ظالمانه‌ی ضدبشری و تحقیرآمیز را در سراسر جهان آشکارا منع می‌کرد.

برای تجدید خاطره با این روز تاریخی، اجلاس عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۷ تصمیم گرفت که روز ۲۶ ژوئن، روز جهانی پشتیبانی از قربانیان شکنجه اعلام شود.


«عملی جنایتکارانه»

روز جمعه ۲۵ ژوئن، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به مناسبت این روز در نیویورک اعلام کرد که «شکنجه عملی جنایتکارانه و ممنوعیت آن اساسی و واضح است». وی خاطر نشان ساخت که به‌رغم تقبیح جهانی شکنجه، چنین عملی هنوز در بسیاری از کشورهای جهان رواج دارد و بخشی از نظام قضایی است.

بیشتر قربانیان شکنجه، همه‌ی عمر از پیامدهای آن رنج می‌برند. در نتیجه‌ی شکنجه، نه تنها جسم آدمی بلکه روح او نیز عمیقا آسیب می‌بیند و منزلت او زیرپا گذاشته می‌شود. برای پیکار همه‌جانبه علیه شکنجه، باید افکار عمومی را در سراسر جهان بیدار و آگاه کرد.

حدود پنجاه کشور و از جمله جمهوری اسلامی هنوز کنوانسیون منع شکنجه‌ی سازمان ملل را امضا نکرده‌اند. بان کی‌مون از این کشورها خواست هر چه زودتر به این توافقنامه بپیوندند و درهای زندان‌های خود را به روی ناظران سازمان ملل متحد بگشایند.


ایران یکی از کانون‌های شکنجه

به گفته‌ی سازمان عفو بین‌الملل، هم‌اکنون در ۱۱۱ کشور جهان شکنجه اعمال می‌شود. ایران در این زمینه، در کانون توجه جهانیان قرار دارد. عفو بین‌الملل اعلام کرده است که در ایران، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و اعمال فشار برای گرفتن «اعتراف» بشدت رواج دارد. همین سازمان تصریح می‌کند که هم اکنون در ترکیه ایرانیان زیادی در بلاتکلیفی بسر می‌برند که از بیم پیگرد و شکنجه به آن کشور گریخته‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشری در جهان، بارها از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل آزار و شکنجه‌ی زندانیان انتقاد کرده‌اند. بویژه بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی پس از آزادی گزارش داده‌اند که در زندان‌های جمهوری اسلامی، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته‌اند. به گفته‌ی سازمان‌های حقوق‌بشری، ضرب و شتم، شلاق زدن و تجاوز جنسی، از رایج‌ترین روش‌های شکنجه در جمهوری اسلامی است.


زنان از قربانیان اصلی شکنجه

به مناسبت ۲۶ ژوئن در بسیاری از شهرهای آلمان، تظاهراتی برای همبستگی با قربانیان شکنجه در جهان برگزار شد. این گردهمایی‌ها به ابتکار سازمان‌های حقوق بشری و از جمله «سازمان عفو بین‌الملل» برگزار ‌شد.

در اروپای غربی هزاران انسان زندگی می‌کنند که از کشورهای خود گریخته‌اند، زیرا در آنجا تحت پیگرد یا قربانی شکنجه بوده‌اند. بخشی از این پناهجویان ایرانی هستند. در آلمان ۲۵ مرکز درمانی برای قربانیان شکنجه دایر شده است. در این مراکز به قربانیان می‌آموزند که چگونه می‌توانند زخم‌های جسمی و روحی ناشی از شکنجه را التیام بخشند و به یک زندگی عادی بازگردند.

زنان از قربانیان اصلی شکنجه در سراسر جهان هستند. آنان به شیوه‌های گوناگون قربانی شکنجه می‌شوند. خشونت‌های ویژه‌ی جنسیتی، از ضرب و شتم خانگی گرفته تا انواع اقدامات سرکوبگرانه‌ی دولتی علیه زنان اعمال می‌شود، بدون اینکه این‌گونه اقدامات بطور رسمی و قانونی مصداق شکنجه به شمار آید.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در فوریه‌ی سال ۲۰۰۸ کارزاری به راه انداخت که مشخصا علیه خشونت و شکنجه‌‌های ویژه‌ی جنسیتی بود. امروزه مفهوم شکنجه، شامل خشونت‌های ویژه‌ی جنسیتی نیز می‌شود.

-------------------------------------------------------------------

سناتور آمریکايی: تحريمهاى كنگره عليه رژيم فلج كننده است

روزنامه واشنگتن تایمز در باره طرح جدید کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی نوشت، با اجرای این طرح، تمامی راه های در رو در تجارت با رژیم تهران بسته می شود.

يونايتدپرس بين المللی نیز به نقل از نانسى پلوسى، رئيس مجلس نمايندگان آمريكا نوشت، تحريمهايى كه توسط قانونگذاران آمريكايى عليه بخشهاى انرژى و مالى رژيم تهران تصويب شده، قويترين تحريمهايى است كه تاكنون علیه این رژیم به تصویب رسیده است.

سناتور جوزف ليبرمن، عضو كميته نيروهاى مسلح سناى آمريكا نیز با انتشار بیانیه ای، تحريمهاى كنگره عليه جمهوری اسلامی را فلج كننده توصیف کرد و گفت، براى جلوگيرى از دستيابى رژيم تهران به توانايى هسته ای هر آنچه ضرورى باشد را انجام مى دهيم، حتى از طريق نظامى.

خبرگزارى فرانسه در تحلیل خود از طرح کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی نوشت، هدف از تحريمهاى گسترده در کنگره آمریکا، ضربه به گيجگاه رژيم تهران است.

-------------------------------------------------------------------

رژیم تحرکات نظامی خود در منطقه خلیج فارس را شدت می بخشد

خبرگزاری «ریا نووستی»/ "قنبرعلی صلاحیان" فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ایران اطلاع داد که رادار ایرانی "مطلع الفجر" تمام منطقه خلیج ‌فارس را پوشش داده و جایگزین رادارهای غربی شده است.

به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری "فارس"، وی با اشاره به اقدامات و توانایی‌های منطقه پدافند هوایی جنوب ایران اظهار داشت: "رزمندگان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در جنوب كشور با بهره‌گیری از تنوع تجهیزات پدافندی، اعم از رادارهای دوربرد و میان‌برد، اخطار هوایی و سامانه‌های موشكی مختلف از جمله سامانه موشكی اس- 200،‌ "هاگ" و "اورلیكن" و دوش‌پرتاب‌های "میثاق" و "استرلا" و با بهره‌گیری از دیده‌بانی منطقه و استفاده از رادارهای ملی چون "مطلع‌الفجر"، پوشش هوایی خوبی را در منطقه جنوب دارند".
صلاحیان در ادامه در خصوص دامنه پوشش سیستم‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، تاكید كرد: "سیستم‌های راداری و موشكی ما علاوه بر خلیج فارس دامنه‌های كشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز پوشش می‌دهد".
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ایران در ادامه خاطرنشان كرد: "وظیفه اصلی ما پدافند هوایی یعنی جستجو برای پیدا كردن هدف و بعد مطابقت آن با هواپیماهای خودی و در صورت دشمن بودن، تصمیم به ره‌گیری و در نهایت انهدام آن است".
صلاحیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: "سیستم‌های توپخانه پدافند هوایی علاوه بر هواپیماها برای شناورهای سطحی دشمن هم قابل استفاده است و می‌تواند برای انهدام آنها اقدام كنند".
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ایران در ادامه با جنگ روانی خواندن تهدیدات دشمنان، خاطرنشان كرد: "در هر صورت سامانه‌های پدافند در كشور جوابگوی هرگونه تهدید احتمالی كشور است".
گفتنی است که اخیرا فرماندهی نظامی ایران توجه زیادی به افزایش سطح توان آمادگی نظامی نیروی مسلح در منطقه خلیج فارس معطوف می کنند. بعنوان مثال ستاد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار است که به بندرعباس در سواحل خلیج فارس منتقل شود؛ مانورهایی متعددی در سطوح مختلف برگزار می شود؛ تاسیسات و تجهیزات جدید نظامی نیز دائما راه اندازی و ساخته می شوند.

بر اساس ارزیابی کارشناسان نظامی این مسئله می تواند از جمله به قطعنامه تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل متحد مربوط شود که امکان بازرسی کشتی های ایرانی را مهیا می سازد و همچنین تحریم های یکجانبه ای که توسط اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران صادر می شوند. 24 ژوئن در این رابطه "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که ایران به بازرسی کشتی های ایران در آب های بین المللی واکنش متناسب خواهد داد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: "نیروی دریایی سپاه در چهار پایه شناوری، توان موشکی ساحل به دریا، هوا دریا و توان نیروهای تفنگدار و تکاور برای هرگونه ماموریت محوله آمادگی کامل دارد".

از سوی دیگر به گزارش رسانه های گروهی، دسته هایی از کشتی های تهاجمی نیروی دریایی آمریکا به فرماندهی ناو هواپیمابر "هری ترومن" به سمت خلیج فارس در حرکت است.

-------------------------------------------------------------------

ارسال پارازیت؛ اعتراض دیده بان حقوق بشر به "یوتل ست"

سایت فرارو در تهران: به گزارش رسانه های فرانسه، دیده بان حقوق بشر طی نامه ای به شرکت ماهواره ای یوتل ست خواستار توضیح اقدامات آن برای مقابله با ارسال پارازیت از سوی جمهوری اسلامی شده است.

این سازمان که در نیویورک مستقر است روز جمعه با انتشار بیانیه ای از شرکت یوتل ست پرسیده چرا پس از ارسال پارازیت بر روی ماهواره هاتبرد 6 توسط ایران، این شرکت نیز پخش برنامه های شبکه های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا را قطع کرد و تسلیم اقدام ایران شد؟

شرکت فرانسوی یوتل ست پس از اختلالاتی که پارازیت های ایران بر روی شبکه های خبری بی بی سی فارسی و صدای آمریکا برای ماهواره هاتبرد 6 ایجاد می کرد، از ادامه پخش برنامه های این دو شبکه خودداری کرد.

دیده بان حقوق بشر تاکنون طی چند نامه این اقدام ایران را ناقض حق آزادی بیان و اطلاعات دانسته و از شرکت فرانسوی یوتل ست خواسته است روشن کند چه سیاستی برای مقابله با "سانسور سیستماتیک" حکومتها دارد.

عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیمای ایران ماه گذشته ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای را تایید کرد.

وی گفت:"ما پارازیت می فرستیم، آنها هم پارازیت می فرستند و سپس کانال های ما روی ماهواره آنها قطع می شود مثل شبکه العالم که از روی عرب ست و نایل ست برخلاف قرارداد حذف شده است."

پیش از این نیز وزیران خارجه اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ایران خواستند به ارسال پارازیت بر روی شبکه های بین المللی ماهواره ای پایان دهد.

اتحادیه اروپا به ایران هشدار داد در صورتی که به این اقدامات پایان ندهد، برای مقابله با این رویه تدابیری اتخاذ خواهد شد.

از جمله این تدابیر، ممانعت ایران از استفاده از ماهواره هایی است که این کشور برای پخش برنامه های بین المللی خود همچون شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی از آنها استفاده می کند.

شرکت یوتل ست می گوید تاکنون چند شکایت علیه ایران تسلیم کرده است که به ایجاد اختلال در برنامه های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا مربوط می شود.

این شکایت ها به آژانس ملی امواج فرانسه و هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور ارائه شده است.

در نامه دیده بان حقوق بشر آمده است شبکه های بی بی سی و صدای آمریکا اکنون برنامه های خود را از طریق ماهواره هایی پخش می کنند که از مخاطب کمتری در ایران برخوردار است.

شبکه فارسی بی بی سی، که به گونه ای تامل برانگیز، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم کار خود را آغاز نمود، در جهت گسترش اعتراضات و ناآرامی های پس از انتخابات تلاش زیادی به خرج داد.

سیاست ها و رفتارهای رسانه ای این شبکه انگلیسی و نیز تلوزیون فارسی صدای امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، سبب شد تا روی این دو شبکه پارازیت های شدیدی فرستاده شود. این اقدام موجی از نگرانی به خاطر سلامت شهروندان تهرانی را نیز در داخل کشور به همراه داشت.

پس از این واکنش ایران، بی بی سی ناگزیر به تغییر فرستنده ماهواره ای خود شد و گروهی از بینندگانش را در ایران از دست داد.

برخی منابع دست اندر کار در مدیریت بی بی سی به خبرنگار فرارو گفتند که در دوران نا آرامی های پس از انتخابات 22 خرداد 88، تلوزیون بی بی سی فارسی روزانه حدود پانزده میلیون بیننده در داخل ایران داشته است. بنا بر این گزارش، در آن هنگام، روزانه بیش از سه هزار کلیپ موبایل و غیر آن در باره تحولات و ناآرامی ها از سوی مردم برای بی بی سی فارسی ارسال می شده است.

-------------------------------------------------------------------

زندانی سیاسی محکوم به اعدام در خطر اجرای حکم

سازمان حقوق بشر کرد در اروپا معروف به KMMK: هفته ی پیش پرونده ی این متهم محکوم به اعدام برای گرفتن استیذان جهت اجرای آن به دایره ی اجرای حکم فرستاده شده است . زينب جلاليان، فعال سياسی اهل ماکو که از دو سال پيش در زندان به سر می‌برد، به اتهام محاربه و همکاری با گروه کرد پژاک در دادگاه بدوی و تجدید نظر به اعدام محکوم شده بود. بر اساس رای دادگاه متهم به دليل عضويت در يکی از احزاب مخالف نظام و فعالیت تبلیغی مشمول محاربه شناخته و به مرگ محکوم شده است. دادگاه رسيدگی به اتهامات زینب جلالیان بدون حضور وکيل مدافع برگزار شده و تنها چند دقيقه به طول انجاميده است.
پرونده زینب جلالیان ،که چندی پیش حکم اعدامش دردادگاه تجدید نظر نیز تایید شد بود ،به دیوان عالی کشور فرستاده شد،که در دیوان عالی نیز همان حکم تایید؛وبه دایره ی اجرای احکام فرستاده شده است ،در48 ساعت گذشته بنابر اخباررسیده دایره اجرای احکام منتظر نامه ی استیذان است ،جهت اجرای آن .آقای دکتر شریف که پیشتر نیز وکالت روناک و هانا و بسیاری از زندانیان سیاسی کورد را عهده داربود ؛این بارنیزپی گیری پرونده زینب جلالیان بوده است.
شنبه 6/26/2010

-------------------------------------------------------------------

آمادگی خواهران بسیجی برای ترویج فرهنگ حجاب

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): شبکه بزرگی از خواهران بسیجی آموزش ‌دیده‌اند تا در سطح کشور به ترویج حجاب و عفاف بپردازند.

سردار محمدرضا نقدی اظهار داشت: بسیج یک اقدام و برنامه گسترده‌ای را به صورت ایجابی برای ترویج حجاب و عفاف تدارک دیده است.

وی افزود: مقدمات این کار و برنامه‌ریزی‌های آن از چند ماه پیش در سطح کشور آغاز شده و راه‌اندازی شبکه بزرگی از خواهران آموزش‌دیده در برنامه‌های اولویت‌دار امسال قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج به دور از برخی جوها و مطالب اخیر مطرح شده در جامعه از زمستان سال قبل در این باب برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم یک شبکه بزرگی از خواهران را آموزش دهیم تا عهده‌دار ترویج فرهنگ صحیح حجاب و عفاف برای خواهران در جامعه باشند.

وی گفت: مقدمات این کار فراهم شده و ظرف هفته‌های آینده این شبکه عمومی در شهرهای مختلف به جریان می‌افتد تا بسیج در کنار نیروی انتظامی بتواند با یک حرکت فرهنگی و عمیق جلوی برخی بدحجابی‌ها را بگیرد.

-------------------------------------------------------------------

برنامه ریزی بسیج برای ممانعت از ورود رئیس دانشگاه آزاد

سایت میزان خبر: شنیده می شود بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور با همکاری برخی دیگر از نهادهای شبه نظامی تصمیم گرفته اند برای اعمال فشار و تاثیر گذاری بر رای مجلس و قوه قضائیه روز دوشنبه با تجمع در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مانع ورود عبدالله جاسبی رئیس این دانشگاه به دفتر کارش شوند.

بنابر همین گزارش پس از تائید این خبر هاشمی رفسنجانی رفسنجانی نیز رایزنی های گسترده ای را برای دفاع از دانشگاه آزاد انجام داده است. و همچنین خواستار برگزاری جلسه ای با حضور رهبری و سران قوا برای بررسی مسائل مربوط به دانشگاه آزاد شده که تا این لحظه دفتر رهبری هیچ پاسخی به درخواست وی نداده است.

حملات بسیج دانشجویی و گروه های حزب الله به دانشگاه آزاد و جاسبی در حالی صورت می گیرد که در دوران اصلاحات نیروهای انصار حزب الله به تجمع دانشجویان اصلاح طلب معترض به عملکرد جاسبی حمله می کردند و ح- الف از رهبران این گروه در سخنانی در سال 77 دانشگاه آزاد را سنگری خوانده بود که نباید به دست اصلاح طلبان بیفتد.

اما پس از گذشت 11 سال امروز نیروهای بسیج دانشگاهی به فرماندهی علیرضا زاکانی نماینده فعلی تهران و فرمانده سابق بسیج دانشجویی و همچنینی رسایی از نزدیکان مصباح یزدی حملات سنگینی را برای خارج کردن گسترده ترین نهاد غیر دولتی ایران از دست هاشمی و جاسبی آغاز کرده اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در سخنانی با اشاره صریح به هدایت شده و هدفمند بودن اعتراضات علیه مدیریت دانشگاه آزاد از مراکز و نهادهایی که تجمعات علیه دانشگاه آزاد در مقابل مجلس را راه انداختند انتقاد کرد.

-------------------------------------------------------------------

احضار گسترده فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز

در اواخر هفته گذشته شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تبریز به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار شده اند و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش دانشجونیوز، در آستانه سالگرد حوادث 20 تیر ماه 1378 دانشگاه تبریز و نیز به منظور تداوم بخشیدن به فضای امنیتی و پلیسی شدید دانشگاه تبریز در یکسال اخیر، تعدادی از فعالین دانشجویی این دانشگاه به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار و مورد بازجویی های طولانی و تهدید در مورد هرگونه حرکت مدنی و اعتراضی قرار گرفتند.

لازم بذکر است بازجویی های مذکور در اتاق شماره 37 زندان مرکزی تبریز که در اختیار اداره اطلاعات شهر تبریز میباشد انجام پذیرفته است.

همچنین پیش از این صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شده بودند.

-------------------------------------------------------------------

چاوز: آمریکا ناوگان نظامی به خلیج‌ فارس اعزام کرده

خبرآنلاین: هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا، می گوید، در حالیکه مردم سرتاسر جهان بر مسابقات فوتبال جام جهانی تمرکز کرده اند، آمریکا برای "محاصره ایران" ناوگان نظامی را به منطقه اعزام کرده است. رییس جمهوری ونزوئلا روز جمعه بدون اشاره به جزئیات، تنها نسبت به خطر بروز جنگ در خاورمیانه هشدار داد. روزنامه عربی زبان القدس العربی، چاپ لندن، نیز چند روز پیش گزارش داده بود، چندین ناو جنگی آمریکایی از تنگه سوئز عبور کرده و در حال حرکت به سمت خلیج فارس هستند.

-------------------------------------------------------------------

بخشنامه جدید دولت؛ آمادگی برای شرایط جنگی؟

بخشنامه جدید دولت :
دستگاه‌ها انبارهایشان را در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهند
دولت در بخشنامه‌ای جدید از کلیه دستگاههای اجرایی خواست انبارهای مناسب خود را به طور موقت برای ذخیره سازی گندم خریداری شده در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، در بخشنامه دولت به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداریهای سراسر کشور آمده است: نظر به اینکه موجودی گندم کشور و بارشهای مطلوب بهاری برآورد تولید و خرید قابل توجهی را در سال جاری نوید می‌دهد و در سالجاری نیز گندم مازاد بر مصرف کشاورزان علاوه بر خریداران غیردولتی از جمله کارخانجات آردسازی، توسط مراکز خرید وزارت بازرگانی به صورت تضمینی خریداری می‌شود؛ لذا کلیه دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور موظفند به منظور ذخیره سازی گندم خریداری شده انبارهای مناسب متعلق به خود را با اعلام وزارت بازرگانی به صورت موقت در اختیار وزارت یاد شده (شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه) قرار دهند.

این بخشنامه دولت با امضای معاون اول رئیس جمهوری خطاب به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداریهای سراسر کشور صادر شده است.

-------------------------------------------------------------------

حمایت دولت آمریکا از اقدامات تحریمی کنگره علیه رژیم

رادیو آلمان: هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا، اعلام کرد که دولت باراک اوباما از تصمیم کنگره آمریکا برای تحریم ایران پشتیبانی خواهد کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد که ایالت متحده با همکاری متحدان خود نهایت کوشش را خواهد کرد، تا اهداف تحریم‌ها دنبال شوند.

کلینتون ضمن اشاره به محدودیت فعالیت‌های مالی جمهوری اسلامی افزود که افزایش فشار بر برنامه هسته‌ای ایران، با توجه به ادامه نقض حقوق بشر در ایران صورت می‌گیرد.

نمایندگان کنگره آمریکا، دولت این کشور را موظف به تهیه اسامی افرادی کرده‌اند، که در نقض جدی حقوق‌‌بشر در ایران مشارکت داشته‌اند.

کنگره‌ی آمریکا در این میان از گروه‌های انصار حزب‌الله و بسیج نام برده است.


-------------------------------------------------------------------

کاردهای "جراحی نظام" دوباره تیز می شود

منصور امان

"مجلس اُصولگرا"، نهادی که یکی از مُهمترین دستاوردهای تلاش سرکوبگرانه – مُتقلبانه آیت الله خامنه ای و شُرکا در "جراحی نظام" و قبضه قُدرت به شمار می رفت، به آیینه فروپاشی این باند و نُقطه چرخش رقابتهای درونی آن به تخاصُمات آشتی ناپذیر، تغییر کارکرد یافته است.

این امر یک تحوُل جدی در آرایش ساختاری دستگاه قُدرت پس از اخراج باند "اصلاح طلب" می باشد که آثار آن به گونه مُستقیم در موقعیت کُلی "نظام" در جبهه های جنگی که در داخل و خارج گُشوده است بازتاب خواهد یافت. رژیم ولی فقیه در حالی به دور تازه ای از تصفیه های قهری در درون خود پا می گُذارد که هنوز به سختی با پیامدهای حذف رُقبای "اصلاح طلب" خود دست و پنجه نرم می کند و در عمل، تهاجُم سراسری و همه جانبه علیه آنان زیر تابلوی "یکدست سازی"، در نیمه راه زمین گیر شده است.

نشانه های ریزش استراتژی سیاسی و ساختار تشکیلاتی که هدف مزبور بر آن اُستوار گردیده را در موقعیت رو به زوال "فصل الخطاب" باند ولایت و به بیان دیگر، نُقطه ثقل سیاسی و تشکیلاتی آن می توان مُشاهده کرد. جدال هفته گذشته فراکسیونهای باند ولایت که با قُشون کشی خیابانی، کُتک کاری پارلمانی و فحاشی چاله میدانی همراه می شد، واقعیت مزبور را بدون هیچ پرده پوشی به سطح آورد. مُستقل از علت این نزاع بی پیشینه، مساله کلیدی در آن، جریان یافتن بی تعارُف بر پشت "رهبر" و کشاندن وی به پای میز برای پرداخت صورت حساب آن است.

"مجلس اُصولگرا" با بی اعتنایی به اختیارات ویژه ولی فقیه و نادیده گرفتن تصمیم او در باره سپُردن افسار دانشگاه آزاد به یک اُرگان تحت کُنترُل گرایش نظامی – امنیتی دولت (شورای انقلاب فرهنگی)، به صراحت نارضایتی خود از جانبداری یکطرفه وی از گرایش سوگُلی اش را به نمایش گُذاشت. بنابراین، نخُستین نتیجه ای که از رویداد بالا می توان گرفت، بی اعتبار شدن توافُقهای درونی باند ولایت و به این ترتیب، برهم خوردن توازُن داخلی آن و دُوُمین، ناتوانی آقای خامنه ای از مُدیریت مجموعه است که در نداشتن اتوریته برای راضی کردن گرایشهای مُختلف باند خود به سهم کم یا زیاد و پیرو آن، اجبار به ترک موضع فرا جناحی و یارگیری بازتاب می یابد.

بر این اساس، تداوم جدالها با همان و شدت و حدتی که آغاز شده بود با وجود دعوت آقای خامنه ای به "حفظ اتحاد و انسجام" در "برهه بسیار حساس کُنونی"، به راستی شگفت آور نیست. این امر را فقط رویکرد فشل او به موضوع مزبور عادی جلوه نمی دهد؛ مُهم تر از این، نشست جایگاه "آقا" نزد مُریدان طمعکار شده اش است که چنین می نماید هریک در حال دوختن کیسه جُداگانه ای برای خویش باشد.

اما این، تنها زنگ خطری باقی نمی ماند که برای آقای خامنه ای به صدا درآمده است. فراکسیون راست سُنتی در مجلس مُلاها در یک جدال جناحی بین دو باند ولی فقیه و آقای رفسنجانی، جانب رییس تشخیص مصلحت و "کارگُزاران" وی را گرفت. اگر چه نمی توان رویکرد آقای لاریجانی و دوستان را یک موضع واقعی دانست اما پیامی که آنها به این وسیله برای شخص آقای خامنه ای فرستادند، بی نیاز از هر تفسیری است: او یا مهمیز را می کشد یا آنچنان که آقای باهنر تهدید کرد، "مسوولیت عواقب غیرقابل پیش بینی" به عُهده "آن بخش کوچک اصولگرا" و به عبارت دیگر، خود او است.

-------------------------------------------------------------------

قاچاق زنان و دختران در شهر مذهبی مشهد

خبرگزاری هرانا - اخیرا یک باند قاچاق زنان و دختران در مشهد شناسایی شده‌اند که باز هم بر گستره ی این عمل غیر انسانی مهر تائید می زند.


اعضای آن پس از شناسایی خانواده‌های فقیر که برای سفر زیارتی به این شهر می آمدند، دختران این خانواده‌ها را به عقد خود درآورده و سپس به یکی از کشورهای همسایه برده و در آنجا برای فحشا می‌فروختند.

خبرگزاری افق که این خبر را منتشر نموده، از افشای جزئیات بیشتر خودداری کرد.

گفتنی است به تازگی و بر اساس گزارش سالانه بررسی قاچاق انسان در جهان که توسط وزارت خارجه آمريکا تهيه می‌ شود، عملکرد دولت ايران به دليل عدم انطباق قوانين با حداقل معيارهای حقوقی و نيز عدم تلاش برای مبارزه با برده‌داری مدرن، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

-------------------------------------------------------------------

احضار شش تن از دراویش گنابادی در کرج

شش درویش گنابادی به اسامی سعید کریمایی، پوریابراتی، محمد ساکی، کمیل رحیم زاده، احسان دشتی وسعید دشتی ،شب گذشته از سوی بخش اطلاعات سپاه پاسداران شهرکرج به صورت غیرقانونی احضار شدند .

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ احضاریه این افراد بر روی سربرگ نیروی مقاومت بسیج و از سوی مقامی فاقد هویت و بدون رعایت تشریفات دادرسی تنظیم گردیده و برای روز یکشنبه 6 تیرماه ، به معاونت اطلاعات سپاه احضار شدند .

بنابرگزارشهای موثق واصله ؛ بدون مجوز مقام قضایی منازل شخصی دو تن از دراویش به نامهای رحیم زاده و دشتی نیز مورد تفتیش و بازرسی مأمورین قرار گرفته است .

شایان ذکر است احضار این افراد و تعدی به حریم خصوصی آنها در شرایطی صورت گرفته که برابر قانون آیین دادرسی کیفری در ایران ، کلیه تحقیقات مقدماتی از جمله تحقیق ، تعقیب ، بازجویی ، تفتیش حریم خصوصی و احضار افراد می بایست توسط ضابطین قانونی دادگستری و تحت تعلیمات و نظارتهای مقام ذیصلاح قضایی انجام پذیرد .

-------------------------------------------------------------------

شرایط وخیم ابوالفضل عابدینی در زندان کارون اهواز

خبرگزاری هرانا - ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، که توسط دادگاه انقلاب استان خوزستان به تحمل یازده سال حبس قطعی محکوم شد، در زندان کارون اهواز در شرایط نامطلوبی نگهداری شده و به شدت تحت فشار است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار خوزستانی در بند 6 زندان کارون اهواز از شرایط روحی مساعدی برخوردار نیست و به علت همجواری با چند تن از زندانیان خطرناک منجمله معتادین و سارقین مسلح جانش در خطر است.

فشارها بر آقای عابدینی تا جایی است که دسترسی وی به هرگونه کتاب و روزنامه ممنوع است و خانواده ی وی از زمان انتقال ابوالفضل به زندان کارون اهواز موفق به ملاقات حضوری با وی نشدند.

آقای محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع ابوالفضل عابدینی اکنون خود در بند 350 زندان اوین محبوس است و خانواده ی این زندانی سیاسی مجبور به تغییر وکیل شده اند و ماموران اطلاعاتی به محض اطلاع از این موضوع به احضار و تهدید وکلای جدید و فشار بر ایشان جهت عدم پذیرش وکالت آقای عابدینی روی آورده اند.

خانواده ی عابدینی به دلیل شرایط فوق العاده حاد این روزنامه نگار جوان، درخواستی مبنی بر انتقال وی به زندان اوین تهران داشته اند که مسئولان تاکنون به این تقاضا رسیدگی نکرده اند.

ابوالفضل عابدینی نصر آخرین بار نیمه شب 11 اسفند ماه 1388، در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالین حقوق بشر، در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر و به انفرادی بند2 الف زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است این مسئول سابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد و پیش از بازداشت تحت درمان پزشک قرار داشت؛ پزشکان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در در محیط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهایش هشدار داده اند.

-------------------------------------------------------------------

درخواست مادر فرزاد کمانگر از هموطنان داغدار

خبرگزاری هرانا - مادر فرزاد کمانگر، معلم اعدام شده کرد طی پیامی از همه وجدان های آگاه که در این مدت به هر شیوه با خانواده وی ابراز همدردی کرده اند تشکر کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، وی در این پیام افزوده است به دنبال اعدام 5 تن از فرزندان برگزیده این ملت در صبحگاه 19 اردی بهشت ماه همه افراد آزاده و آزاده اندیش به شیوه ایی به ابراز همدردی با خانواده آنان پرداخته است و این چنین حمایت و پشتیبانی آحاد ملت از فرزندان آن ها ثابت کرد که ملت تا ابد شهدا و آرمان انسانی آن ها را فراموش نخواهد کرد.

دایه سلطنه مادر فرزاد کمانگر افزود، اطلاع پیدا کرده ام که با وجود سپری شدن چهلم شهدا اما تعدادی زیادی از مردم به پاس احترام به شهدا طبق عرف و سنت هم چنان اقدام به پوشش لباس سیاه و هم چنین توقف مراسمات عروسی در شهرهای مختلف کرده اند.

من ضمن تشکر و قدردانی از همه این افراد، دیگر لزومی به ادامه انجام چنین کارهایی را جایز نمی بینم زیرا همه آزادیخواهان در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه و چهلم جانباختگان نشان دادند که خون شیرین، فرهاد، فرزاد، مهدی و علی امروز در قلب فرزندان دلیر این ملت جاریست و ادامه راه آنان بهترین پاداش به جانباختگان این سرزمین هست. بار دیگر به مقاومت همه زندانیان سیاسی درود و سلام می فرستم.

-------------------------------------------------------------------

پروانه اسانلو: کسی صدای ما را نمی شنود

خبرگزاری هرانا - روز گذشته خبری مبنی بر یورش ماموران امنیتی به زویا صمدی، عروس خانواده ی اسانلو و ضرب و شتم وی در برخی رسانه های جمعی منتشر شد. بر همین اساس گزارشگر هرانا با توجه به حساسیت افکار عمومی و اهمیت موضوع با پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو فعال کارگری دربند به گفتگو نشسته است.

خانم اسانلو که از فشارهای نهادهای امنیتی به خانواده ی اسانلو به ستوه آمده است می گوید کسی صدای ما را نمی شنود که به دادمان برسد.

پروانه اسانلو از تهدیدهای گاه و بیگاه عروس خانواده شان می گوید و اینکه آن ها باید متعهد شوند تا منصور اسانلو در صورت آزادی منفعل باشد...

متن این گفتگو را در زیر می خوانید:

هرانا : خانم اسانلو، خبری که مبنی بر حمله به عروس خانواده ی شما منتشر شده است، صحت دارد؟

متاسفانه بله.

هرانا : آیا چنین برخوردهایی موارد مشابه نیز در گذشته داشته است؟

عروس من تا به حال تنها یکبار آقای اسانلو را آن هم در شب نامزدی اش دیده است اما از روزی که با ما وصلت کرده است جدا از مزاحمت های تلفنی بسیار و تهدیدهای گاه و بی گاه وی، چندین ماه پیش یکبار حتی به روی وی در خیابان "کلت" کشیدند!!

ما در این رابطه به دادگاه شکایت کردیم اما خب رسیدگی ای به این موضوع نشد.

هرانا : جزئیات این حادثه را به طور دقیق برای ما شرح می دهید؟

بله، عروس من مهندس است و شاغل. به دلیل مزاحمت هایی که برای وی ایجاد می شود وی همیشه یا به وسیله ی آژانس مجبور به تردد است آن هم با توجه به هزینه ی سرسام آور آن، یا ما خودمان او را به مقصد می رسانیم. اما روز چهارشنبه(دوم تیرماه)، بر حسب اتفاق وی برای رفتن به محل کارش از وسایل نقلیه ی عمومی و مترو استفاده کرد.

عروس جوان من هنگامی که در ایستگاه "طرشت" در حال پیاده شدن از قطار به منظور جابه جایی مسافرین بود، توسط چند تن از مامورین مورد حمله قرار گرفت. آن ها موهای وی را از پشت سر کشیده و او را روی زمین می کشانند. عروس من هم با توجه به اینکه به منظور ایشان پی می برد، در حالی که خود را عروس اسانلو می نامید شروع به فریاد زدن و درخواست کمک از مردم می نماید. آن ها با توجه به شناختی که نسبت به آقای اسانلو دارند بهت زده به این صحنه نگاه می کنند و پیش از هر واکنشی ماموران با چشم بند و دهان بند وی را به مکانی نامعلوم منتقل می کنند.

در آنجا با تکیه دادن وی به دیواری شروع به ضرب و شتم اش می کنند...

هرانا : آثار این ضرب و شتم مشهود است؟

بله کاملا؛ دندان هایش ارتودنسی بودند و به همین دلیل در حین ضرب و شتم لثه و دندان هایش به شدت آسیب دیده. همان چهارشنبه نیز پس از رسیدن به خانه حالت تهوع داشتند و حتی چند مرتبه استفراغ کرد. دیشب هم دچار خون ریزی بینی شد و ما مجبور هستیم با توجه به این حالات وی را به پزشک نشان دهیم و آزمایش ام آر آی بگیریم.

هرانا : دلیل چنین برخورد غیرانسانی و غیرقانونی چه می تواند باشد؟

ماموران پس از ربودن وی، برگه ی تعهدی جلوی وی گذاشته بودند مبنی بر اینکه در صورت آزادی اسانلو، شما باید تضمین کنید که وی فعالیتی انجام ندهد و اینکه پس از آزادی وی به همراه خانواده اش از کشور خارج شود!

من نمی فهمم این اقدامات چه معنایی دارد؛ اینکه ما از کشور برویم و نرویم که به کسی مربوط نمی شود...

هرانا : این اتفاق را چطور ارزیابی می کنید؟

راستش من در برابر خانواده ی عروسم واقعا باید جوابگو باشم. این ها با آبروی خانواده ی ما بازی می کنند. عروس منصور اسانلو چرا باید تاوان فعالیت های پدر شوهرش را پس دهد؟ آن هم عروسی که تنها یکبار اسانلو را دیده. او خودش سه سال است که در زندان است و تاوان فعالیت هایش را می پردازد. یعنی پای همه چیزش ایستاده. چرا دست از سر خانواده اش برنمی دارند.

هرانا : وضعیت آقای منصور اسانلو اکنون در زندان به چه ترتیب است؟

وضعیت آقای اسانلو مثل همیشه نامساعد است. وی را به تازگی به اندرزگاه 3 زندان رجایی شهر که برخی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات نیز در آنجا نگهداری می شوند منتقل کردند.

از لحاظ جسمی نیز کمامان با درد کمر و چشم مواجه است و البته ناراحتی قلبی وی که کمامان پابرجاست. پزشک قانونی در رابطه با ناراحتی قلبی وی تا به حال سه بار گواهی صادر کرده و ماندن وی در زندان با آن فضای بد را ممنوع اعلام کرده اما متاسفانه مسئولان هیچ توجهی نمی کنند...

هرانا : در پایان صحبت دیگری اگر هست بفرمائید.

حرف که زیاد هست اما شنونده ای در کار نیست. اما من می خواهم بدانم در کجای دنیا یک فرد بی گناه و خانواده ی یک زندانی را این طور مورد آزار و اذیت قرار می دهند؟

-------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه ‌دان‌تان پاره شود

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با اشاره به صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خطاب به حضار گفت: خاطرتان هست که قبلاً به آنها گفتم آنقدر قطعنامه دهید قطعنامه‌دان‌تان پاره شود، این بیچاره ها سه قطعنامه داده بودند مانده بودند، چه کنند؟ چطور از زیر بار این قطعنامه‌ها بیرون آیند؟ به فضل الهی شیطان آنها را به سمت قطعنامه چهارم برد. اینکه همه با هم جمع شوند و از مقابله با ایران عاجز شوند کجایش نشانه ضعف ماست؟

احمدی نژاد با اشاره به حضور ایران در کنفرانس ان پی تی که در نیویورک برگزار شد، گفت: همین که فهمیدند جمهوری اسلامی ایران می خواهد در این اجلاس شرکت کند ، دستپاچه شدند، چه جیغ هایی کشیدند که چرا می‌خواهید بیایید؟ آیا می خواهید همه چیز را بر هم بزنید؟ گفتیم بله می‌خواهیم همه چیز را به هم بزنیم. آ‌ن نشست پس از حضور ایران 180 درجه تغییر جهت داد به طوری که 22 بند راجع به خلع سلاح در بیانیه آن گنجانده شد، در حالی که آنها یک بند هم در این باره نیاورده بودند فقط گفته بودند هیچ کشوری نباید هسته ای شود. اما برعکس شد طوری شد که آنها که هسته‌ای هستند باید خلع سلاح شوند. گفته بودند اگر فلانی صحبت کند ما بیرون می‌رویم این را هم شیطان گذاشت در کاسه‌شان. شیطان کار امام را تکمیل می کند شیطان پازل امام را کامل می‌کند.

وی با اشاره به خبر ترک جلسه برخی افراد در هنگام سخنرانی رئیس جمهور ادامه داد: خنده‌ام گرفت، یقین داشتم بناست سیلی محکمی بخورند، چند نفری بیرون رفتند، بعد که صحبت تمام شد و جمعیت یکپارچه تقدیر کرد و مستمعان پشت سن آمده و تبریک گفتند همه تدبیرشان شکست خورد.

رئیس جمهور گفت : نماینده ما در آژانس از برخی که فرمان گرفته بودند جلسه را ترک کنند پرسیده بود شما چرا رفتید؟ گفتند به ما دستور دادند اما گوشه سالن ایستادیم و گوش کردیم، این نشان می دهد که ایران عزیزترین کشور دنیاست. اینها می خواهند دنیا و خاورمیانه را بگیرند ما نمی‌گذاریم ملت ما نمی‌گذارد و آنها عصبانی هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک چیزی به نام قطعنامه درست کردند الان خودشان بیشتر از ما می‌ترسند. نامه می دهند. مصاحبه می‌کنند که قطعنامه را برای تنبیه ندادیم می‌خواهیم گفتگو کنیم، آدم خنده‌اش می گیرد، با این افکار کوتاه و فکرهای پست چماق بلند می‌کنند ما اطمینان می‌دهیم ملت ایران با یک نگاه چماق‌ها و خودتان منهدم می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصاحبه می کنند که ملت ایران منزوی شده است، ادامه داد: در چین که بودیم خبرنگاران مدام سئوال می‌کردند، من به آنها گفتم " از شما می‌پرسم، بروید از مردم در همین خیابان‌های شانگهای نظرشان را درباره آمریکا بپرسید"، که همه خبرنگاران زدند زیر خنده.

وی ادامه داد : ما امسال به چین رفتیم نمایشگاهی برپا بود ، لازم بود ما برویم به خصوص پس از قطعنامه باید می‌رفتیم.

احمدی نژاد خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ملت ایران وقتی علم و فرهنگ داشت شما نبودید ، یک مشت دزد و جانی رفتند مردم سرزمینی را کشتند و آنجا را اشغال کردید و دولت تشکیل دادید، شما ریشه ندارید آیا شما در اخلاق و انسانیت ریشه دارید؟ آیا ما منزوی هستیم؟ ملت ایران شما را به انزوا می‌کشاند و به زباله‌دان می‌اندازد.

-------------------------------------------------------------------

ريخت شناسى بسيجى؛ يک بسيجى کيست و چه مشخصاتى دارد

از لابلای وبلاگها

بسيجى نام جانورى پشمالو و دوپا از راسته‌ سانديس خواران مى‌باشد که در اواخر قرن چهارده هجرى در فلات ايران مى‌زيسته‌ است. بسيجى‌ها مفت‌خورترين جانوران خشکى بوده‌اند. قـــوت اصلى آنان سانديس و کيک بوده که اغلب از محل پايگاه بسيج مسجد محلات، آن را تهيه مى ‌نموده‌اند. ترشح زياد عرق بدبو و جوراب بو گندو از مشخصات اين جانوران بوده است. سنگين‌ترين نوع اينگونه از اين جانوران نامتعادل، از نوع فيروزآبادى بوده که محققان وزن وى را ۲ تن تـخمين زده‌اند!

-------------------------------------------------------------------

18 تیر؛ روزی برای گسترش اعتراضات علیه رژیم مفلوک

سایت روزنه: امسال در شرایطی به ١٨ تیر نزدیک میشویم که جمهوری اسلامی در محاصره انقلاب مردم، درگیر حادترین دعواهای درونی، رسوا تر و منزوی تر از هر زمان در سطح بین المللی، بر متن گسترش فلج و درهم ریختگی اداری، تناقض گویی های مقامات و متهم کردن یکدیگر و روحیه باختگی عناصر رژیم از بالا تا پایین، برای بقاء دست و پا میزند. انقلاب گرچه از مهمترین سلاح خود، یعنی تظاهرات های بزرگ خیابانی، موقتا و اساسا در اثر وحشیگری رژیم اسلامی محروم شده، اما در شکل خشم و انزجار عمومی علیه حکومت، کم کاری و اعتصابات و اعتراضات پراکنده اما وسیع و تعطیل ناشدنی در کارخانه ها و ادارات و دانشگاهها و مدارس، شعار نویسی ها و شعاردادن ها بر بامها در محلات، تبدیل کردن هر اجتماع کوچک و بزرگ به عرصه ای برای اعلام نفرت علنی علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد و حتی حضور سنگین خود در خیابانها را در وحشت و اضطراب مقامات نظامی در برابر هر مناسبت و برقراری عملی حکومت نظامی اعلام میدارد. برای هر ناظر واقع بینی روشن است که جمهوری اسلامی قادر نیست برای مدت طولانی دوام آورد. ١٨ تیر و سنت مبارزاتی که حول آن شکل گرفته است فرصتی فراهم می آورد تا در این روز وسیعا به میدان آمد و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را گسترش داد.

-------------------------------------------------------------------

کاریکاتور؛ راه حل احمدی نژاد برای پیروزی حتمی فوتبال ایران

از لابلای وبلاگها

-------------------------------------------------------------------

بی خبری از وضعیت دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران

خبرگزاری هرانا – علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران پس از گذشت دو هفته همچنان ممنوع الملاقات است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران که از تاریخ 8 اردی بهشت ماه سالجاری در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برد در طی دو هفته گذشته ممنوع الملاقات بوده است.

پیگیری های خانواده باغانی برای ملاقات با معلم بازنشسته و فعال صنفی علی رغم صدور برگه ملاقات از سوی دادستانی تهران به جایی نرسیده است، روز گذشته نیز با وجود صدور برگه ملاقات ماموران وزارت اطلاعات اجازه دیدار وی با خانواده اش را ندادند.

خانواده وی نسبت به سلامت جسمی او به شدت نگران هستند نامبرده از بیماری پروستات در رنج است و می بایست تحت نظر پزشک باشد.

-------------------------------------------------------------------

تجمع معلمان 18 تیر ساعت 17 درب جنوبی دانشگاه تهران

وبلاگ اتحاديه معلمان ايران

تجمع معلمان 18 تیر ساعت 17 درب جنوبی دانشگاه تهران
ازادی معلمان دربند را فریاد می زنیم

همکاران ارجمند همانطور که مطلع هستید نیروهای امنیتی وعده داده
بودند تمامی معلمان دربند بعد از ۲۲ خرداد ۸۹ از زندان ازاد خواهند شد .
از این رو فعالان جامعه ی معلمان نیز به امید ازادی همکاران خود
سکوت کرده بودند . متاسفانه به نظر می رسد انچه که نیروها ی
امنیتی اظهار داشته اند وعد ه تو خالی بیش نبوده از این رو اتحادیه معلمان
ایران از همه ی همکاران ارجمند خود می خواهد در اعتراض به زندانی
نمودن معلمان شریف مجدا دست به تجمع اعتراض امیز بزنند

تجمع معلمان استان تهران در اعتراض به زندانی کردن معلمان

زمان ۱۸ تیر
ساعت ۱۷
وعده ما......... درب جنوبی دانشگاه تهران

-------------------------------------------------------------------

انصراف رژیم تهران از اعزام کشتی به غزه

رادیو فرانسه: اسرائیل با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حضور کشتی های لبنانی و ایرانی در منطقۀ غزه نشانۀ جنگ با اسرائیل است و با آن برخورد خواهد شد.

دبیرکل "کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه" می گوید کمک های جمع آوری شده بدون نام ایران و از شیوه های دیگری به این منطقه اعزام خواهد شد.

حسین شیخ الاسلام، دبیرکل "کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه" دیروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رشت گفت این کشتی قرار بود در روز پنجشنبه سوم تیرماه به نوار غزه اعزام شود اما به دلیل محدودیت های ایجاد شده از سوی اسرائیل یا به گفتۀ او "رژیم غاصب صهیونیستی" مبنی بر عدم اجازۀ ورود به برخی کالاها (به نوار غزه)، تصمیم گرفته شد این کشتی با چند روز تأخیر در روز یکشنبه ششم تیرماه حرکت کند اما این حرکت نیز انجام نمی شود.

حسین شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین دلیل عدم حرکت کشتی ایرانی را "برخوردهای خشن" اسرائیل با "کمک های انساندوستانه" دانست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، دبیر کل "کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه" تأکید کرده است که هرچند کشتی ایرانی به آب های غزه اعزام نمی شود اما کمک ها از طریقی دیگر به غزه اعزام خواهد شد.

حسین شیخ الاسلام در مورد راه های دیگر برای اعزام کمک به نوار غزه توضیحی نداد.


دبيرکل سازمان ملل خواهان توقف کشتی لبنانی بسوی غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از نخست وزیر لبنان خواست مانع از حرکت کشتی های لبنانی بسوی غزه شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، روزنامه لبنانی الاخبار امروز فاش کرد بان.کی.مون در گفتگوی تلفنی دیروز با سعد حریری از وی خواست به هر نحو ممکن از حرکت کشتی ها از بنادر لبنان به سوی غزه جلوگیری کند.

دبیرکل سازمان ملل بطور ضمنی درباره پیامدهای هرگونه حرکت کشتی ها از لبنان به سوی غزه هشدار داد.

این در حالی است که محافل مطبوعاتی اسرائیل امروز گفتند حرکت کشتی های لبنانی به سوی غزه ممکن است جنگ را شعله ور کند.

اسرائیل گفته هرگز اجازه نخواهد داد کشتی هايی که مستقیما از ایران، سوریه و لبنان می آیند وارد نوار غزه شوند.

-------------------------------------------------------------------

معاون وزير صنايع رژیم: تحر‌یمها عامل رونق سرمايه‌گذاری است

خبرگزاری حکومتی فارس: معاون حقوقي امور مجلس و استان‌هاي وزير صنايع و معادن گفت: تحريم‌ها رويكرد سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي را تغيير داده و عامل رونق آن است.

ايرج نديمي شامگاه ديروز در جمع مديران شهر صنعتي در دفتر شهر صنعتي اين شهر با بيان اينكه فرصت بسيار مهمي براي سرمايه‌گذاري در ايران ايجاد شده است، گفت: آغاز فرصت جديد سرمايه‌گذاري در كشور بهترين زمان نجات براي صنعت گيلان است.

وي با اشاره به تحريم‌ها اظهار داشت: هر چه‌قدر تحريم‌ها بيشتر شود توجه به سرمايه‌گذاري داخلي نيز ييشتر مي‌شود.

به گفته نديمي افزايش تحريم‌ها و ضرورت تامين قطعات، عامل رشد و شكوفايي صنايع داخلي است.

وي به پيام مقام معظم رهبري در سال جاري اشاره كرد و گفت: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در سال جاري مبني بر همت و كار مضاعف، اميدواريم شاهد شكوفايي بيشتر صنعت در گيلان باشيم.

-------------------------------------------------------------------

فیلم؛ سخنرانی دانشجوی علم و صنعت در باره بسیج

فیلمی تازه منتشر شده از سخنرانی شجاعانه "علی اسد اللهی" دانشجوی علم و صنعت درباره بسیج

http://www.youtube.com/watch?v=wBYwxFrZ34c&feature=player_embedded

-------------------------------------------------------------------

تصویب طرح تشدید تحریم رژیم ایران توسط کنگره‌ آمریکا

سناتور هری رید رهبر اکثریت دمکرات سنای آمریکا پیش از تصویب لایحه گفت، هدف ما ضربه زدن به جايی است که رژیم ایران حداکثر درد را احساس کند. جان مک کین سناتور جمهوریخواه نیز گفت با این تحریم ها، شرکت ها و مؤسسات جهان بر سر دوراهی انتخاب میان کار با جمهوری اسلامی یا ایالات متحدۀ آمریکا قرار می گیرند.
****


رادیو آلمان: کنگره‌ی آمریکا تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران تصویب کرد. پس از موافقت یکپارچه‌ی سنا با این طرح، روز پنجشنبه (۲۴ ژوئن) مجلس نمایندگان آمریکا نیز با آن موافقت کرد. این طرح اکنون باید به امضای باراک اوباما برسد.

کنگره‌ی آمریکا تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران وضع کرد. این طرح که با اکثریت بزرگ آرا تصویب شد، اجازه می‌دهد که اوباما رییس‌جمهوری آمریکا، آن دسته از شرکت‌های نفتی و موسسات مالی را مجازات کند که با ایران معاملات تجاری دارند. طرح یادشده با ۴۰۸ رای مثبت و تنها ۸ رای منفی به تصویب رسید.

این تحریم‌های جدید، پیش از هر چیز متوجه گستره‌های انرژی و بانکی است. قرار است با این تحریم‌ها به ویژه مانعی در برابر صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به ایران ایجاد شود. ایران به‌رغم منابع غنی نفتی، امکانات محدودی برای تولید و پالایش فرآورده‌های نفتی دارد و برای نمونه مایحتاج بنزین آن کفاف نمی‌دهد.

افزون بر آن، کاخ سفید در نظر دارد با این طرح از معاملات مالی شرکت‌های خارجی با سپاه پاسداران جلوگیری کند. هدف ایالات متحده‌ی آمریکا این است که دست سپاه پاسداران را از سیستم بانکی بین‌المللی کوتاه کند.

تصویب تحریم‌های جدید توسط کنگره‌ی آمریکا علیه ایران، مکملی برای تحریم‌های تازه‌ی سازمان ملل علیه این کشوراست که چندی پیش توسط شورای امنیت تصویب شد.

پس از تصویب قطعنامه ١۹٢۹ شورای امنیت، وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی از شرکت‌های مرتبط با صنایع بیمه، کشتیرانی و سپاه پاسداران تهیه کرد و آن‌ها را در فهرست سياه قرار داد.

محمود احمدی‌نژاد قطعنامه اخير شورای امنيت را "مضحک"، "بی ارزش و بی تاثير" خوانده است و اعلام کرده است، ایران با ورود به مرحله‌ی بیست درصد غنای اورانیوم، به فعاليت های اتمی ادامه می دهد.

ایالات متحده‌ی آمریکا و دیگر کشورهای غربی جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که زیر پوشش بهره‌برداری مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای، مشغول ساختن بمب اتمی است. ایران این اتهام را رد می‌کند.

-------------------------------------------------------------------

کوسه و ریش پهن

جعفر پویه

علی خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی که از سوی دفتر او "اعضا هیاتهای علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی سراسر کشور" نامیده شده اند سخنرانی کرد. بنا به گزارشی که از سوی دفتر وی در اختیار رسانه ها قرار گرفته، خامنه ای بر "حفظ وحدت، همدلي و انسجام در جامعه و پرهيز از هرگونه اختلاف و شکاف در اين بُرهه حساس" تاکید کرده است. او در جمع افراد دستچین شده خودی گفت: "امروز مهمترين نياز کشور اتحاد و يکپارچگي است و هرگونه سخن، حرکت و نوشته اي که حتي با نيت صادقانه باشد ولي موجب شکاف و انشقاق در جامعه، و ظلم به افراد شود، برخلاف مصالح کشور و نظام اسلامي است."

او درحالی این حرفها را می زند که به عنوان سردسته اوباش و کسانی که به صورت سازمان یافته در مناطق مختلف حاضر می شوند و رقبا و منتقدان او را زیر رگبار فحش و ناسزا می گیرند، کاملن شناخته شده است. به غیر از این، در روزهای گذشته اوباش و افراد منتسب به او و حمایت شده از سوی دولت بر گزیده اش، مجلس را تهدید به توپ بستن کرده اند. آنها لاریجانی و مجلس را با ناسزاهای مختلف وادار به پس گیری لایحه تصویب شده کردند. رییس قوه قضاییه منسوب رهبر را وادار به بازپس گیری رای دادگاه در مورد دانشگاه آزاد می کنند.

همچنین، خانه و دفتر کسانی همچون آیت الله صانعی را تخریب و بدترین ناسزاها را نثار او می کنند، دفتر آیت الله درگذشته، منتظری را پس از تخریب پلمب می کنند، نه تنها ماشین کروبی، کاندیدای ریاست جمهوری تایید شده از سوی دستگاه خود او را تخریب می کنند بلکه، یکی از افراد نزدیک به خمینی را که سالها ریاست بنیاد شهید، ریاست مجلس و ... در دست داشته را با بدتر دشنامها مخاطب قرار می دهند.

این چگونه نصیحتی برای جلوگیری از "انشقاق و شکاف در جامعه" است که سردستگی باندهای تبر به دستی که به شکافتن رژیم مشغولند، در دست اوست؟ او چگونه دیگران را تشویق به "پرهیز از اختلاف" می کند و اما اوباش خود را برای منکوب کردن دیگران گسیل می دارد تا دهان آنان را ببندد و خانه و دفترشان را خراب کند؟

در یک کلمه، منظور خامنه ای از "نیاز کشور به اتحاد و یکپارچگی"، جمع شدن همه باندها و از جمله منتقدان در زیر خیمه رهبری و پذیرش ولایت مطلقه اوست. به غیر از این هر اتفاقی در جامعه افتاده باشد خارج از این خواسته و تحت نام "خروج از دایره نظام" سرکوب خواهد شد. بیهوده نیست که او می گوید: "اگر کسي مرزبندي شفاف با دشمنان انقلاب و دين نکند، قدر خود را کاهش داده است و اگر به آنها گرايش پيدا کند، از دايره نظام خارج مي شود."

اینگونه است که مصداق "کوسه و ریش پهن" برازنده "رهبر" و ولی فقیه ای شده است که نه تنها در پیش چشم مردم از کمترین مشروعیتی برخوردار نیست بلکه، آخوندها و سردسته و اعضا باندهای دیگر رژیم هم مشروعیت مذهبی و سیاسی او را به زیر سووال کشیده اند که او اینگونه بی پروا در صدد منکوب کردن همه آنان است. خامنه ای با این حرفها نشان می دهد که نه تنها قادر به کنترل بحران و وادار به اطاعت کردن باندهای دیگر نشده است بلکه، برهم ریزی بساط رژیم استبدادی ولایت فقیه آنچنان شتابی پیدا کرده که کنترل آن از عهده او و دستگاه سرکوبش خارج است.