dimanche 2 mai 2010

حمله اوباش حکومتی به دفتر نماینده اصلاح طلب کرمان

پارلمان‌نیوز: دفتر محمدعلی کریمی نماینده کرمان و راور روز جمعه مورد هجوم قرار گرفت.

گفتارنو گزارش داد تجمع کنندگان به دیدار اخیر نماینده کرمان و عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعتراض داشتند.

در این تجمع که بنا به گفته شاهدان عینی کمتر از 90 نفر حضور داشتند تابلوی دفتر نماینده اصلاح طلب کرمان و راور شکسته و به پائین کشیده شد.

برپایه همین گزارش اطلاعیه ای با امضای جامعه روحانیت وبسیجیان استان نیز در محل توزیع شده بود.

شایان ذکر است در ابتدای این اطلاعیه بخشی از مصاحبه نماینده اصولگرای کرمان و راور در گفتگو با خبرگزاری فارس درج شده بود.

----------------------------------------------------------------------

یکی از بازداشتیهای عاشورا به سه سال حبس محکوم شد

سایت کلمه: ابوالفضل قاسمی از بازداشتی های روز عاشورا به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

ابولفضل قاسمی که فوق لیسانس خود را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه گرفته و در حال حاضر کاآرموز وکالت است، ظهر عاشورا در میدان انقلاب دستگیر و به زندان اوین منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار «تا آزادی زندانیان سبز» چندی پیش قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب او را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام،تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری به تحمل سه سال حبس محکوم کرد و پرونده اش در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

هم اکنون ابوالفضل قاسمی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.

------------------------------------------------------------------------

فرقی بین موسوی و کروبی با اپوزیسیون برانداز نیست

سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران: اقدامات و عملکرد دشمن پسند سران فتنه در 11 ماه گذشته کار را به جایی رسانده که امروز ضدانقلاب برای آنها فرقی با رضا پهلوی قائل نیست! جمشید اسدی از چهره های ضدانقلاب که در فرانسه است در تازه ترین اظهار نظر خود گفته که در مقابله با ولی فقیه میان موسوی و کروبی و اپوزیسیون خارج از نظام چون رضا پهلوی و اتحاد جمهوری خواهان ایران تفاوتی نیست! وی در ادامه به سران جریان فتنه توصیه کرده که همچنان ساختار شکنی کنند!وی افزود:این که آقایان موسوی، کروبی و خاتمی فکر می کنند می توانند با بزرگداشت آیت الله خمینی و قانون اساسی هزینه های مبارزه را کاهش دهند در اشتباه هستند. نکته اصلی این است که آقایان به جای سخنان زیبا باید با شیردلی تابوهای موجود را بشکنند و به عنوان رهبر واقعی جنبش ایفای نقش کنند و راه نشان دهند.به باور من، بیش از آنکه نگران فاصله جنبش کارگری با جنبش سبز باشیم، می بایستی نگران فاصله چهره های بارز جنبش با انجام وظیفه رهبری و ارایه رهنمود مبارزاتی باشیم. این عنصر ضد انقلاب درادامه ضمن توصیه به موسوی خواستار رفتار رادیکال تر و ساختار شکنانه تر ازمیرحسین موسوی در برابر نظام شده است!

-----------------------------------------------------------------------

کروبی: بدون اتحاد همه ایرانیان پیروزی نهایی غیرممکن است

ادوارنیوز: اعضای کمیته های سیاسی، زنان و حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با مهدی کروبی دیدار کردند.

در این دیدار مهدی کروبی ایام فاطمیه را تسلیت گفت و همچنین با تبریک روز معلم و کارگر توجه به مفاهیم روزهای خاص و نیازهای جامعه را علت نام گذاری ایام دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان به اهمیت ویژه هرکدام از این روزها توجه داشته باشند. وی گفت: "امیدواریم که این ایام با مسما باشد و اگر می گوییم روز کارگر در این روز حقوق و شان کارگران را نیز بیشتر رعایت کنیم و یا در خصوص معلمان با احترام به آنها نگاه کنیم و به نقش مهم آنها در تربیت نسل های آینده توجه داشته باشیم".

مهدی کروبی در تحلیل شرایط کنونی جنبش اعتراضی مردم گفت: "ممکن است احتیاط های روزمره زندگی مثل بیکار شدن یا ایجاد دردسرهای دیگر فروکشی ظاهری ایجاد کند اما باید توجه کنیم که این جریان رویش دارد. هر روز وسعت و عمق آن بیشتر می شود و مردم بیشتری به این موضوع حساس می شوند".

وی افزود: "حرکت به رغم همه تبلیغات زنده است، آقایان دائما می گویند جنبش سبز مرده است و می خواهند اینگونه القا کنند که دیگر همه اعتراضات و مسایل مردم تمام شده است، اما اینگونه نیست و این موضوع را می توان از تبلیغات طرف مقابل فهمید چرا که جریانی که مرده باشد دیگر هیچ نیازی به این همه صحبت و بحث ندارد. در بحث های عامیانه هم می گویند پشت سر مرده چیزی نگویید اما اینکه اینهمه مخالفان جنبش از آن صحبت، تحلیل و ابراز نگرانی می کنند و به هر شکل مختلف و در هر مکانی مردم را مورد تهدید و آزار قرار می دهند، این دلیل مهم زنده بودن جنبش مردم است".

رییس مجلس اصلاحات در ادامه افزود: "دولتمردان در نهایت باید به خواسته های جنبش که همان اجرای کامل قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد است تن دهند و هر چه این امر را به تاخیر و تعویق بیاندازد هزینه بیشتری به مردم و نظام وارد خواهد کرد".

مهدی کروبی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری دوره های سخت و دشوار فعالیت سیاسی در دهه چهل و در طول نهضت امام خمینی و همچنین در سالهای پس از فوت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیان خاطراتی از این مقاطع تاریخی شرایط امروز را علیرغم فشارهای بی سابقه و هزینه های پرداخت شده بسیار امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: "باید توجه داشته باشیم که امروز این جنبش و حرکت غریب نیست، زمانی ما در تنگنا بودیم و مردم هم به دلیل تبلیغات طرف مقابل متوجه هجمه هایی که به ما می شد نبودند اما امروز با توجه به گسترش تکنولوژی و آگاهی های سیاسی مردم علیرغم همه تهدیدات می بینیم که جنبش در غربت نیست و مردم خودشان به طور روزانه پیگیر خواسته هایشان هستند".

کروبی با تاکید بر اینکه می دانند، ما نه براندازیم و نه وابسته به بیگانه افزود: "اتفاقا حرف ما این است که این چیزی که الان برخی ها درصددند به عنوان حکومت پیاده شود، فاصله زیادی تا حکومت جمهوری اسلامی که قبل از انقلاب به مردم وعده داده بودیم و این ملت بزرگ برای رسیدن به آن آرمانها مصائب فراوانی را متحمل شد، دارد".

وی ادامه داد: "من و آقای موسوی به عنوان افرادی که در درون همین حاکمیت بوده ایم و خود را نه مالک بلکه سرباز انقلاب و جمهوری اسلامی می دانیم امروز حرفمان این است که از شعارها و وعده هایی که اول انقلاب به مردم داده ایم فاصله بسیاری گرفته ایم و اگر حاکمیت در مسیر کنونی پیش برود دیگر چیزی به جز یک نام از فکر و نظریه جمهوری اسلامی باقی نمی ماند".

کروبی ایستادگی چهره های شاخص و کلیت جنبش سبز بر سر بازگشت به اهداف و آرمانهای اولیه انقلاب را مساله ای بسیار مهم توصیف کرد که موجب استیصال و سردرگمی طرف مقابل شده است که همواره سعی می کند برخی ارزشها را به نفع خود مصادره کند.

رییس مجالس سوم و ششم جمهوری اسلامی در ادامه مشکل بزرگ حاکمیت را درگیر شدن با نیروهای خودش توصیف کرد و گفت: "در زمان نهضت و مبارزات قبل از انقلاب طبقه اجتماعی و نوع زندگی و فرهنگ مبارزان و مخالفان رژیم با سردمداران و کارگزاران حکومت کاملا متفاوت بود، اما امروز می بینیم که حکومت با نیروهای خودش درگیر شده است. از سالها قبل ما همواره این آسیب را گوشزد می کردیم که مبادا جمهوری اسلامی روزی با نیروهای خودش هم درگیر شود".

کروبی افزود: " الان برخی مواقع می بینیم که دو نماینده سابق مجلس جمهوری اسلامی یکی در مقام متهم و زندانی است و دیگری در مقام بازجو دیگری را مواخذه می کند. بسیاری از افرادی که الان در زندان هستند مانند همین عبدالله مومنی و یا عرب سرخی از خانواده های شهید هستند. این مساله در هر دو طرف وجود دارد. ما دو گروه، هر دو شهید داده ایم. پیش از انقلاب ما هر دو با هم زندان رفته ایم و با هم برای پیروزی انقلاب کار کرده ایم و حالا همدیگر را نمی پذیریم و یک گروه زندانی گروه دیگر می شود و این قابل قبول نیست. همانطور که اگر برعکس این وضعیت هم اتفاق می افتاد قابل پذیرش نبود که ما وقتی در حکومت هستیم طرف مقابل را زندانی و محاکمه کنیم".

کروبی در بخشی از سخنان خود به لزوم آسیب شناسی مبارزات در جنبش های آزادی خواهانه پیشین به ویژه جنبش اصلاحات تاکید کرد و گفت: "شاید این بار نیز در صورت عدم بازبینی، تحلیل و آسیب شناسی گذشته درصورت پیروزی نیز نتیجه نهایی چیزی جز شکست نباشد".

ایشان در ادامه با توجه به نزدیکی خرداد ماه گفت: " خردادماه همیشه ماه حساس و مهمی بوده است. در ابتدای این ماه سالگرد دوم خرداد و همچنین سوم خرداد را داریم و در ادامه هم ساگرد وفات امام و قیام 15 خرداد تا اینکه برسیم به سالگرد انتخابات سال گذشته در 22 خرداد. ما در روزهای ابتدایی این ماه درخواست خود برای برگزاری راهپیمایی آرام و مسالمت آمیز را به وزارت کشور ارائه خواهیم کرد و در روز بیست و دو خرداد این راهپیمایی با خواسته برگزاری انتخابات آزاد برگزار خواهد شد".

مهدی کروبی افزود: "به نظر من خواسته انتخابات آزاد باید مهمترین خواسته همه ما باشد و تا این مساله محقق نشود هیچ کدام از مطالبات اساسی ما به نتیجه نمی رسد از این جهت در مواضعی که از این پس به ویژه در ماه خرداد خواهیم داشت باید بر اهمیت انتخابات آزاد تاکید کنیم و این نقطه ضعف جناح حاضر در دولت است چرا که شما می بینید با آن ردصلاحیت دو تا سه هزار نفری در مجلس هشتم باز هم این مجلس با دولت فعلی هماهنگ نیست و در برخی مسایل در تعارض با یکدیگر قرار دارند".

کروبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پررنگ زنان در جنبش سبز، زنان را جز پیشروان این حرکت دانست و توجه به خواسته های آنان در جنبش را ضروری دانست.

وی همچنین برخورد با زنان را بسيار سخت و نامناسب توصيف نموده و گفت: "بازداشت های گسترده زنان و همچنین کتک زدن زنان در زندان ها و شکستن بسیاری دیگر از حرمت ها واقعا تاسف بار است". وی افزود: " علت برخورد سنگين افراطيون با زنان را می توان بدليل پیشرو بودن آنان در احقاق حقوق قانونی و به حق جامعه ارزيابی نمود".

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین اظهار امیدواری کرد که طرح ها و لوایح مربوط به زنان که این روزها در حال تکوین و بررسی است از دستور کار مجلس خارج و به مسائل زنان به صورت جدی و همه جانبه توجه شود.

کروبی با ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان سیاسی به ویژه در بند 350 اوین "نامه زندانیان به مراجع را اقدامی مهم و مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر سابقه مرجعیت شیعه در مقابله با ظلم خواستار واکنش مراجع به این موضوع و پیگیری این نامه شد و البته تصریح کرد که مراجع نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده اند.

مهدی کروبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر روند رو به زوال اداره کشور جمع حاکم بر سکان اجرایی کشور را جمعی قانون گریز دانست و گفت: "این جمع هیچ تعهدی به اجرای قانون ندارد و تمام نهادهای نظارتی را بی اثر کرده است و حتی مجلس علی رغم تلاشش جایگاه خاصی ندارد و نمایندگان مردم هم آزادی اظهار نظر ندارند و برای برگزاری یک جلسه یا ملاقات باید اجازه بگیرند."

در انتهای جلسه کروبی با اظهار امیدواری نسبت به ادامه این جنبش و رهبری مردم بر آن گفت: "بدون اتحاد همه ایرانیان پیروزی نهایی غیرممکن است".

------------------------------------------------------------------------

شعار «مرگ بر احمدی ‌نژاد» در تظاهرات کابل

به گزارش منابع خبری در کابل، گروهی از افغان‌ها در اعتراض به بدرفتاری رژیم ایران با پناهجویان افغان، در حالی‌که پلاکارد «مرگ بر احمدی‌نژاد» حمل می‌کردند، دست به تظاهرات زدند.

این منابع نوشتند، شماری از ساکنان کابل در اعتراض به بدرفتاری رژیم ایران با پناهجویان افغان، مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کابل تظاهرات کردند و شعار «مرگ بر احمدی‌نژاد» سر دادند.

این افراد با محکوم کردن اعدام چند افغان در ایران، از حکومت افغانستان خواستند تا این مسئله را با جدیت دنبال کند.

تظاهرکنندگان در کابل که تعداد آنها حدود 200 نفر می‌رسید، همچنین پلاکارد‌هایی با مضمون «مرگ بر احمدی‌نژاد» در دست داشتند.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان می‌گویند ده‌ها تن از شهروندان افغان در ایران اعدام شده‌اند.

وزارت امور خارجه افغانستان و دولت ایران اما این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که تنها شش افغان در ایران اعدام شده‌اند.

هنوز دست کم دو میلیون پناهجوی افغان در ایران به سر می‌برند.

----------------------------------------------------------------------

بازداشت وکیل به قصد ارعاب وکلا

راديو آلمان: محمد اوليايى‌ فرد، وکيل مدافع گروهى از فعالان سياسى، مدنى، دانشجويى و افراد زير ۱۸ سال محکوم به اعدام، در روز شنبه بازداشت شد. وکيل وى، عبدالفتاح سلطانى، بازداشت موکل خود را غيرقانونى و به ‌قصد ارعاب وکلا مى‌داند. محمد اوليايى‌فرد تا کنون چندبار به خاطر دفاع از دگرانديشان و منتقدان زير فشار قرار گرفته است. وى از جمله به‌خاطر سخن گفتن در مورد شکنجه شدن يکى از موکلانش در زندان و غيرعادلانه بودن حکم اعدام براى موکل ديگرش که زير ۱۸ سالش بوده، مؤاخذه و متهم به ”نشر اکاذيب“ يا ”تبليغ عليه نظام“ شده است. روز شنبه (اول ماه مه / ۱۱ ارديبهشت)، که مصادف با روز جهانى کارگر بود، وى در دادگاه انقلاب بازداشت و با دستبند و پابند روانه زندان اوين شد.

---------------------------------------------------------------

ابلاغ ۲۵ سال حبس توام با تبعید به دو زندانی

خبرگزاری هرانا - صبح امروز یکشنبه 12 اردی بهشت ماه، شعبه 6 اجرای احکام دادگاه انقلاب حکم 25 سال حبس توام با تبعید به آقایان حامد روحی نژاد و احمد کریمی را ابلاغ نمود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حکم ابلاغ شده به حامد روحی نژاد نامبرده به 10 سال حبس و تبعید به زندان زنجان محکوم شده و هم چنین آقای احمد کریمی به 15 سال و سه ماه حبس و تبعید به زندان گنبد کاووس محکوم شده است.

این حکم در حالی در آستانه ی سالروز دستگیری روحی نژاد و کریمی به ایشان ابلاغ می شود که آقای خلیل بهرامیان، وکیل این دو زندانی، تا شب گذشته از احکام صادره بی اطلاعی بوده است.

حامد روحی نژاد، دانشجوی رشته ی فلسفه دانشگاه شهید بهشتی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در تاریخ 14 اردی بهشت ماه 88 بازداشت شده است، پس از انتخابات از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام "عضویت در انجمن پادشاهی" به اعدام محکوم شده بود.

احمد کریمی نیز با اتهامی مشابه در دادگاه های جمعی و نمایشی پس از انتخابات به اعدام محکوم شد.

گفتنی است در حالی اتهام احمد کریمی در دادگاه "نگهداری مواد منفجره" عنوان شده است که از نامبرده یک عدد "فشفشه" ضبط شده است.

احمد کریمی، حامد روحی نژاد، محمد علی زمانی، آرش رحمانی پور و امیررضا عارفی پنج تن از متهمانی بودند که به اتهام ارتباط با گروه های معاند نظام پیش از انتخابات بازداشت و روانه زندان شدند و بعد ها در دادگاهی پس از انتخابات در کنار معترضین به نتیجه انتخابات، محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

شایان ذکر است، محمد علی زمانی و آرش رحمانی پور دو تن از متهمان این پرونده در تاریخ ۸ بهمن ماه سال گذشته اعدام شدند.

------------------------------------------------------------------------

دو تن از معترضان به 8 سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا - دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب در مجموع به 8 سال زندان محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات آقایان "سعید حدری" و "مرتضی لایقی" از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی "صلواتی" هر کدام به 4 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

نامبردگان صبح امروز جهت ابلاغ حکم به شعبه 15 دادگاه انقلاب منتقل شدند و در تمامی روند دادرسی نیز از داشتن وکیل محروم بودند.

پیشتر قادر رحیمی از دیگر متهمان این پرونده نیز به یک سال حبس به مدت 5 سال تعلیق محکوم شده بود. وی در از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غیر حضوری محاکمه شد.

-------------------------------------------------------------------

بازداشت شماری از معلمان در روز معلم

خبرگزاری هرانا - شماری از معلمان و فرهنگیان که امروز قصد داشتند به مناسب روز معلم در مزار "دکتر ابوالحسن خانعلی" گرد آیند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح امروز برخی از معلمان و فرهنگیان که قصد بزرگداشت روز معلم را داشتند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در ابن بابویه و بر سر مزار " دکتر ابوالحسن خانعلی "، بازداشت شدند.

تا کنون از بازداشت محمد تقی فلاحی، ایرج جوادی، فرقانی، محمدی، رئیس زاده، خانم باد پر، زینال زاده، سوری، شیورانی، ایمان زاده، منتجبی اطمینان حاصل شده و از اسامی سایر بازداشت شدگان و تعداد آنها اطلاعی در دست نیست.

لازم به یادآوریست کانون صنفی معلمان به دلیل صدور فراخوان برای بزرگداشت روز معلم از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته و در هفته گذشته دست کم 8 تن از معلمان در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

-----------------------------------------------------------------

سلامت فعال دانشجويی در زندان بطور جدی در خطر است

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

مهدیه گلرو، فعال دانشجویی از وضعیت نامناسب جسمانی در زندان اوین رنج می‌برد و به گفته نزدیکانش «سلامت او، به طور جدی در خطر است.»

بنابر گزارش‌های دریافتی، این عضو شورای دفاع از حق تحصیل از «مشکلات روده‌ای، کمردرد، ضرب‌دیدگی بینی و سرما خوردگی» رنج می‌برد و بهداری زندان اوین نیز از «رسیدگی مناسب» به وی خودداری می‌کند.

این درحالی است که گلرو، ۱۵۰ روز است که در زندان اوین به سر می‌برد و خانواده‌اش، توان پرداخت وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی را ندارند.

روز ۱۵ فروردین، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی، مهدیه گلرو را به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند.

وی در سال گذشته نیز پس از تحصن چهار روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال مدنی همچنین از اعضای فعال کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود.

در حال حاضر ضیاء نبوی، مجید دری، شیوا نظرآهاری و مهدیه گلرو اعضای زندانی شورای دفاع از حق تحصیل هستند.

---------------------------------------------------------------------------

شیوه های تبهکارانه بازجویان رژیم علیه خانواده های زندانیان

شیوه های تبهکارانه بازجویان وزارت اطلاعات علیه آزاد شدگان به قید و ثیقه و خانواده های آنها
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شیوهای تبهکارانه و فشارهای روحی مستمر بازجویان وزارت اطلاعات علیه آزاد شدگان به قید وثیقه و خانواده های آنها ادامه دارد.
بازجویان وزارت اطلاعات بند 209 زندان اوین با آزاد شدگان به قید وثیقه و خانواده های آنها تماس برقرار می کنند و آنها را به نقاط غیر معمول مانند پارکها، هتل ها و اکثرا در هتل لاله فرا می خوانند.تماسها بصورت تلفنی است و بازجوی مربوطه ا قدام به برقراری تماس می کند. وقتی که آزاده شده به قید وثیقه و خانواده آنها نسبت به این عمل غیر قانونی و بیشرمانه آنها اعتراض می کنند.بازجو(شکنجه گر) شروع به تهدید آنها می نماید و می گوید که به ضررت تمام خواهد شد و در حکم تو تاثیر خواهد گذاشت. اما تماسهای تلفنی آنها پایان نمی پذیرد و حتی به تلفن های همراه سایر اعضای خانواده تماس گرفته می شود و تهدیدها شدت می یابد و گاها روزی 3 الی 4 بار این تماس ادامه می یابد .
این شیوه غیر انسانی و تبهکارانه فراخواندنها علیه دختران جوان ، زنان و بعضا آقایان صورت می گیرد.در صورت موافقت فرد، او را به یکی از هتل ها و بخصوص هتل لاله فراخوانده می شود و یا اینکه به پارکها در زمانهای خاص فراخوانده می شوند.این نوع فراخواندنها فشارهای سخت روحی بر فرد و خانواده اش می گذارد. برخورد و رفتار آنها در چنین ملاقاتهایی لمپن معابانه و بیشرمانه است و با بیشرمی تمام از آنها می خواهند به همکاری با بازجویان در جاسوسی، جرم و جنایت شرکت کنند .
این نوع شیوه های پنهان و غیر انسانی باعث فشارهای روحی مضاعفی علیه فرد آزاد شده با وثیقه و خانواده اش می باشد. اصرار بازجو در تمامی مراحل بر مخفی نگه داشتن چنین احضارها ، محل و محتوای خواسته های او تاکید دارد. بازجوی(شکنجه گر)مذبور همچنین تهدید می کند در صورت افشای هر کدام از موارد فوق قربانی بازداشت و پرونده جدیدی علیه او گشوده خواهد شد و همچنین در پرونده موجود حکم سنگینی و حتی اعدام برای او در نظر گرفته خواهد شد.
یکی از قربانیان این شیوه تبهکارانه ،خانم الهام احسنی و تعدادی از حامیان مادران عزادار می باشند. در 2 هفته اخیر سربازجوی بند 209 زندان اوین فردی با نام مستعار علوی با خانواده های آنها تماس می گیرد و بصورت غیر قانونی وغیر انسانی تقاضاهای دیدن او را می کند. این شکنجه گر شناخته شده و بدنام بند 209 که در دنائت و رذالت و پستی و درنده خویی مرزی را نمی شناسد در این مدت بصورت مستمر با این خانواده در تماس بوده است و بر خواست نامشروع و غیر انسانی خود اصرار می ورزد.در قبال رد خواست نامشروع او و پاسخ های منطقی و قانونی این خانواده اقدام به تهدید آنها می نماید و به آنها می گوید که عواقب کارتان را خواهید دید.
در حال حاضر عضو دیگر این خانواده فعال دانشجویی نادر احسنی که با پرونده سازی و به توصیه این فرد محکوم به 1 سال زندان شده است و علیرغم بودن در زندان او را به عنوان گروگان علیه این خانواده بکار می برد و هر روز تهدیدات او ابعاد جدیدی به خود می گیرد.
بازجو علوی پرونده تقریبا تمامی اعضای کمیته گزارشگران و اکثر فعالین حقوق بشری ؛دانشجویی و زنان را در دست دارد. این فرد همچنین پرونده شبنم مددزاده،مهدیه گلرو، عاطفه نبوی ، مریم ضیائی ،خانم نازیلا دشتی و فرزندانش هود و حامد ،فرزاد مددزاده،جعفر کاظمی،علی صارمی و ده ها نفر دیگر که منجر به صدور حکم اعدام و زندانهای سنگین شده است را در دست دارد که به توصیه او وپیش از دادگاهی شدن به آنها حکمی که قرار است صادر شود را اعلام می کند و عین گفته های او در دادگاه انقلاب به آنها ابلاغ می شود.
اعمال بازجویان وزارت اطلاعات در شکنجه گاه مخوف بند 209 زندان اوین و بخصوص اعمال سربازجویی که با نام مستعار علوی است به عنوان جنایتکاران علیه بشریت مشخصات ظاهری او را در اختیار سازمانهای حقوق بشر قرار خواهیم داد تا در آینده به جنایتهای او رسیدگی شود. همچنین در آینده نزدیک مشخصات ظاهری این فرد( شکنجه گر علوی) و سایر موارد را به اطلاع عموم خواهیم رساند.علاوه بر این فرد، بازجویان دیگری مانند سعید شیخان ،سید،مصطفوی،میثم. احد و غیره که در جنایت علیه مردم ایران مشغول هستند را می توان نام برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بکار بردن شیوهای غیر انسانی و غیر قانونی و جنگ روانی علیه آزاد شدگان به قید وثیقه و خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه زنان و شکنجه سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایتهای مستمر و سازمان یافته علیه 12

اردیبهشت 1389 برابر با 02 می 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

---------------------------------------------------------

گزارشی در مورد حادثه هسته ای غدیر و سکوت رژیم

گزارش دریافتی: حادثه هسته ای در غدیر و نهان کاری فوت دکتر اردشیر حسین پور در آن حادثه
در سال 2001 حادثه ای در سایت هسته ای غدیر رخ داد. این سایت در سال 2005 برچیده شد و هرگز درباره آن به ناظرین آژانس بین المللی انرژی هسته ای گزارشی داده نشد. در نتیحه این حادثه 12 تن از دانشمندان هسته ای و تکنیسین ها مبتلا به بیماری شدند.
درژانویه سال 2007 دکتر اردشیر حسین پور، یک دانشمند جوان ایرانی، که در حادثه سال 2001 در معرض تشعشعات رادیو اکتیویته قرار گرفته بود، در ایران درگذشت. مراسم تشییع جنازه وی دردانشگاه مالک اشتر برگزار گردید. شایان ذکر است که وی بموازات کار خود به عنوان مشاور پروژه در غدیر و شاید هم در پروژه های دیگر مانند تأسیسات غنی سازی اصفهان، در این دانشگاه نیز کار میکرد.
در مطبوعات ایران (روزنامه جمهوری اسلامی) در اواسط ماه ژانویه 2007، شرح داده شد که این مرحوم بیش از 12 پژوهش مهم در زمینه حفاظت در برابر اشعه انجام داده است، که خود این امر اشاره ای به فعالیت های وی در پروژه هسته ای ایران میباشد. همچنین گزارش داده شد که دلیل فوت وی خفگی از گاز بوده است. دلیل فوت ایشان همچنان محرمانه باقی مانده است و مسئولان دانشگاه مالک اشتر که این مرحوم در آنجا مشغول به کار بوده و همچنین اشخاص عالیرتبه فعال در مسئله هسته ای ایران، در مورد دلیل فوت وی (حادثه سری)، مکان فوت وی (یک بخش محرمانه در بیمارستان "بقیه الله جماران" در تهران که وابسته به سپاه میباشد) و زمان فوت وی سکوت اختیار کرده اند.
شایان ذکر است که خبر فوت ایشان تنها 6 روز بعد از رخ دادن آن حادثه به اطلاع عموم رسید. این امر باعث تعجب زیادی شد، زیرا با وجود زحمات فراوان دکتر اردشیر حسین پور در انتشار مقالات مهم، در توسعه اختراعات و در پیشبرد تحقیقات حفاظت در برابر اشعه، انتشار خبر فوت وی 6 روز تا بعد از برگزاری تشییع جنازه وی در اصفهان، به تعویق افتاد. علاوه بر این، هیچ یک از اشخاص عالیرتبه و نهادهایی که در فعالیت های هسته ای ایران دست اندرکار می باشند اعلامیه ای در مورد فوت دکتر اردشیر حسین پور منتشر نکردند و رسانه های کشور هنوز هم در این مورد سکوت اختیار میکنند. دلیل فوت وی نیز همچنین مبهم میباشد و واضح نیست که وی چگونه بدلیل خفگی از گاز جان خود را از دست داده است.
به گفتۀ چند منبع، این دانشمند یکی از دانشمندان سایت تبدیل اورانیوم در اصفهان که یکی از تأسیسات مرکزی معاونت تولید سوخت در سازمان انرژی اتمی ایران میباشد، بوده است. برگفته یک منبع دیگر (رادیو فردا مورخ 22 ژانویه 2007) در مرکز اصفهان نیز حوادثی هسته ای رخ داده اند که دربارۀ آنها گزارشی ارائه نشده است و بخش مخصوصی در بیمارستان فارابی در اصفهان برای درمان آسیب دیدگان هسته ای که نیاز به درمان اضطراری دارند، اختصاص داده شده است. این بخش مشابه بخش فوق الذکر در بیمارستان سپاه در تهران می باشد.
در مرکز هسته ای اصفهان و همچنین در میان خانواده های کارمندان سایت در غدیر خشم شدیدی بدلیل رفتاری که در مورد دکتر اردشیر شده بود، بر افروخته شد و آنها خواستار انتشار حوادثی که در سایت های مختلف در اصفهان و تهران رخ داده بود، شدند تا افرادی که در نزدیکی این سایت ها بسر میبرند بتوانند تدابیر احتیاطی مناسب و مقتضی، منجمله آزمایش مبتلا شدن به سرطان را اخذ کنند. آنها همچنین از سکوتی که بر رسانه های کشور در مورد فوت این دانشمند هسته ای دیکته شده بود و باعث گردیده بود که وی صرفاً در حضور اشخاص معدودی به خاک سپرده شود و به احترام وی و خانواده اش لطمه وارد آورد، اظهار ناخشنودی کردند.

-----------------------------------------------------------

اردوگاه مرگ کهریزک بار دیگر فعال شد

سایت تحول سبز: مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی با ارسال نامه ای سرگشاده به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مدعی شد که بازداشتگاه کهریزک با نام سروش ۱۱۱ مجددا راه اندازی شده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در این نامه که در وبسایت شخصی اش هم منتشر شد با یادآوری تعطیلی این بازداشتگاه به دستور رهبری خواستار پیگیری ماجرا و صحت و سقم موضوع شد .

خزعلی خطاب به رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ از آن جا که سازمان زندان ها زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد و هر نوع حبس و بازداشتی بایستی فقط و فقط توسط ضابطین قضایی و با دستور مقام قضایی صورت گیرد، بر خود فرض دانستم که این مطلب را به استحضار برسانم، اخیراً به نقل از منبعی موثق( یکی از مسئولین عالی رتبه قضایی) شنیدم که بازداشتگاه کهریزک – که به دستور رهبری بسته شده بود – با نام ” سروش ۱۱۱″ بازگشایی شده است، بازداشتگاهی که از استانداردهای حداقلی محروم بوده است وجوانان ما در آن جان باختند، چرا باید با نامی جدید افتتاح شود؟ مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود؟

----------------------------------------------------------------

11 اردیبهشت، یک موفقیت سیاسی و یک پیروزی جبهه ای

منصور امان

روز کارگر خون تازه ای در رگ جُنبش اجتماعی جاری کرد. خیابانهای تهران و شهرهای بُزُرگ کشور بار دیگر شاهد به مُبارزه فراخوانده شدن حُکومت و اعتراض فعال به وضعیت موجود از سوی ده ها هزار کارگر و پُشتیبانان آنان بود و باز هم فریاد "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای" در نقش پرچم بی مشروعیتی رژیم ولایت فقیه و نماد حُضور زنده و غُرورآفرین جُنبش بُنیان کن آن به اهتزاز درآمد.

بر اساس گُزارشهای گوناگون از سراسر کشور - که همچنان در حال تکمیل است -، کارگران در تهران، سنندج، کرمان، شیراز، قزوین، تبریز، اهواز و اصفهان بدون توجُه به اعلام ممنوعیت هر گونه گردهمایی به مُناسبت روز کارگر از سوی حُکومت و تهدید و رجزخوانی معمول پایوران و سرکردگان آن، به خیابانها و به سمت محلهای غیر رسمی تجمُعها سرازیر شدند.

اقدام مُستقل کارگران در حالی صورت گرفت که باند نظامی - امنیتی آیت الله خامنه ای از هیچ کوشش سرکوبگرانه و وحشت پراکنانه برای مُنصرف ساختن آنها از تریبون بخشیدن به خواسته ها و اعتراضهای خود فُرو نگذاشته بود.

گوشه هایی از پُشتیبانی اجتماعی از این خواسته ها را دانشجویان دانشگاه های فردوسی مشهد با اعلام اعتصاب غذا، علوم پزشکی رشت با تحصُن و همچنین دانشگاه تهران با بر هم زدن خیمه شب بازی محرمانه حُکومتی به بازیگری عروسک ولی فقیه، آقای احمدی نژاد نمایان ساختند.

جلوه دیگر همبستگی جزیره های اعتراض، در اطراف وزارتخانه های کار و کشور نمایان گردید؛ زمانی که انبوه مردُم به پُشتیبانی از کارگرانی شتافتند که مورد یورش اوباش مُسلح به تُفنگ، میل گرد، گاز اشک آور و باتوم قرار گرفته بودند. خیابانهای اطراف محلهای یاد شده، به شتاب به میدان رزم مُشترک کارگران و پُشتیبانان آنها تبدیل گردید تا شُعار "مرگ بر دیکتاتور" به همان سُرعت به پیام یکصدای آنها تبدیل شود.

روز کارگر با قُدرت تمام، ریل حرکت صُعودی جُنبش اجتماعی در دور جدید رویارویی با رژیم استبدادی – مذهبی ولایت فقیه را کارگُذاری کرد. 11 اردیبهشت از این زاویه یک موفقیت سیاسی با آثار دراز مُدت به شُمار می رود و از نظر عملی نیز به عُنوان یک پیروزی جبهه ای در نبرد مُشخص این روز به ثبت می رسد

---------------------------------------------------------------------

تجمعات و سرکوب اعتراضات کارگری در اول ماه مه

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی و انتظامی در اقصی نقاط کشور با یورش به تجمعات و برخورد با فعال کارگری تلاش نمودند از برگزاری تجمعات این روز جهانی در ایران ممانعت به عمل آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از صبح امروز شنبه 11 اردی بهشت ماه در تهران و خصوصا مناطق مرکزی آن فضایی امنیتی-نظامی حاکم شده بود و نیروهای امنیتی و لباس شخصی به صورت چشمگیری حضور داشتند. این نیروها در بعضی موارد با ضرب و شتم شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر، این مراسم را بر هم زدند.

برقراری جو امنيتی در پايتخت در شرايطی صورت گرفت که پيش از روز 11 ارديبهشت، فعالان کارگری، به ويژه کسانی که در مراسم روز جهانی کارگر سال گذشته در تهران، بازداشت شده بودند، تحت فشارهای امنيتی و قضايی قرار داشتند.

با این وجود اما هزاران تن از کارگران و مردم تهران که قصد گرامیداشت روز جهانی کارگر را داشتند از ساعت 16 همزمان با حرکت به سوی وزارت کار در خیابان جیحون اقدام به سر دادن شعارهایی نمودند. نیروهای گارد ویژه با یورش به تجمعات آنان سعی بر متفرق کردن فعالان کارگری داشتند که جمعیت اولیه با تقسیم شدن به دسته های چند صد نفره به اعتراض خود تا سر حد ممکن ادامه دادند.

هم چنین صبح امروز در شیراز کارگران مجتمع صنعتی گوشت فارس که به دلیل خصوصی سازی تعطیل شده است در مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زدند و شعارهایی از قبیل : کارگر روز بیکاریت مبارک" و " تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم" سر دادند.

در تبریز نیز با وجود حضور گسترده ی نیروهای امنیتی، صدها تن از کارگران و مردم در مقابل اداره کار این شهر واقع در خیابان امام خمینی، دست به تجمع زدند و ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر به اخراج های گسترده، بیکاری و فقر موجود اعتراض کردند.

هم چنین گزارش های رسیده حاکی از تجمع گسترده ی هزاران تن از کارگران شهر قزوین از ساعت 9 صبح در ورزشگاه یادگار امام بود.

نمایندگان کارگران طی سخنرانی های خود خواستار پایان دادن به قرار دادهای موقت و رسمی شدن کارگران، حق بیمه و حل سایر مشکلات کارگری شدند. این تجمع در حالی صورت می گرفت که حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر قزوین، بی سابقه عنوان شده بود.

گفتنی است فعالین کارگری فراخوان های متعددی برای برگزاری روز اول ماه مه داده بودن اما حضور سنگین نیروهای امنیتی اجازۀ برگزاری تجمعی منظم را نداده است.

هم چنین جعفر عظیم‌زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز از احضار پنج نفر از اعضای هیئت مدیره‌ی این اتحادیه در شهر سنندج خبر داده است. امروز صبح نیز دو فعال کارگری در سنندج قبل از اینکه در مراسمی شرکت کرده باشند، بازداشت شده‌اند.

برخی گزارش ها نیز حاکی از تجمعات کارگری در شهرهایی نظیر اصفهان، سقز، رشت،اراک و اهواز و... است که در نهایت برخی به درگیری با نیروهای امنیتی ختم شده است.

هنوز اطلاع دقیقی از نوع دقیق تر برخوردها و تعداد دستگیر شدگان در تجمعات امروز در دست نیست.

هم چنین لازم به توضیح است جمعی از زندانیان و زندانیان سیاسی-عقیدتی محبوس در زندان های رجایی شهر، اوین و ارومیه در اقدامی خودجوش در حمایت از کارگران و معلمان از امروز دست به اعتصاب غذایی دو روزه زدند.

---------------------------------------------------------------

چقدر هزينه برداشته اين قشون كشی شما؟

وبلاگ greenmanifesto.wordpress

تنها نيمى از پولى را كه خرج نيروى سركوبتان كرديد به خود كارگران ميداديد ، امروز وضعتان بهتر از اين بود

پس از 22 بهمن ، تهران چنين قشون كشي را به خاطر ندارد . از ميدان آزادي نيروي سراپا مسلح گمارده بودند تا خود ميدان امام حسين . وزارت كار در محاصره كامل مزدوران تا بن دندان مسلح بود و در هر تقاطعي ، انبوهي از نيرو و ادوات سركوب . ميدان انقلاب كه اوج نيرو بود . هر چها ر طرف ميدان در اشغال كامل . هر سمت چندين ون مجهز شده و بنز هاي انتظامي . حتي بالاي پل عابر پياده رويروي وزارت كار ، بيش از جمعيت عابر ، نيروي لباس شخصي با بيسيم و اسلحه هاي كمري مستقر كرده بودند تا مبادا عكسي و تصويري از اين لشگر اشغالگر مخابره شود .

سوال اين است كه چقدر هزينه برداشته اين قشون كشي شما ؟ تا كي ميتوانيد اين هزينه را از جيب ما بپردازيد . اگر نيمي از همين پولي كه امروز خرج سركوب كارگران كرديد ، به خودشان ميداديد ، امشب فرزندانشان گشنه سر بر بالين نميگذاردند .

-------------------------------------------------------------------------

روز كارگر – خودسوزی يک كارگر در مقابل دانشگاه

وبلاگ دليران بي باك
شنبه ۱ مهٔ ۲۰۱۰
روز كارگر – خودسوزي يك كارگر در مقابل دانشگاه

تهران – 11 ارديبهشت – يك كارگر محروم كه صبح روز كارگر در مقابل وزارت كار حضور يافته بود، بعد از ظهر امروز در مقابل دانشگاه تهران به نشانه اعتراض خود را به آتش كشيد . مزدوران سركوبگر در شعاع 400 متري مانع از تردد مردم به اطراف اين كارگر قرباني ميشدند .

----------------------------------------------------------------------------

مراسم روز کارگر با شعار مرگ بر دیکتاتور در مقابل وزارت کار

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، هزاران نفر از کارگران و مردم تهران در مقابل وزارت کار مراسم گرامی روز جهانی کارگر را با شعار مرگ بر دیکتاتور آغاز کردند.
روز شنبه از ساعت 16:00 به وقت تهران هزاران نفر از کارگران و مردم تهران از چند جهت به سوی وزارت کار در حال حرکت هستند. حوالی ساعت 17:30 تعدادی از کارگران و مردم در خیابان جیحون اقدام به سر دادن شعارهای مرگ بر دیکاتور نمودند که با یورش و حشیانه گارد ویزه مواجه شدند. همزمام با آنها ماشینها اقدام به بوق زدن ممتد نمودند.هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، نیروی انتظامی ،سپاه پاسداران، لباس شخصیها و بسیجی ها منطقه را به صورت پاداگان در آورده اند.امام مردم بصورت دسته های چند صد نفره در آنجا حضور دارند. نیروهای موتور سوار گارد ویژه و لباس شخصیها در حال گشت زدن و ایجاد رعب و وحشت هستند.
اما کارگران و مردم به اقدامات سرکوبگرانه آنها توجهی ندارند و قصد برگزاری گسترده این مراسم را دارند فضا منطقه بسیار متشج می باشد.
ظهر امروز تعدادی از کارگران در مقابل مجلس تجمع کرده بودند که با یورش و حشیانه گارد ویژه مواجه شدند و در گیری شدید بین آنها و کارگران ایجاد شد که منجر به شعار دادن کارگان علیه دیکتاتوری حاکم شد.

11 اردیبهشت 1389 برابر با اول ماه می 2012

--------------------------------------------------------------------------------

دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه در کویت

اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه در کویت دستگیرشدند
شبکه از تاسیسات کویت وفعالیت نیروهای آمریکایی گزارش وعکس تهیه می کرد
هفت نفر از اعضای شبکه بازداشت شده اند وتعدادی پیش از بازداشت فرار کردند

دبی – العربیه نت

دستگاه امنیتی کویت از بازداشت اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران خبر داد.

روزنامه قبس در شماره امروز شنبه 1-5-2010 به نقل از " مقامات بلندپایه امنیتی " گزارش کرد این شبکه برای شناسایی تاسیسات حیاتی و نظامی کویت و پایگاههای نیروهای آمریکایی در خاک این کشور فعالیت می کرد.

منابع امنیتی گفته اند " با هماهنگی سازمان امنیت و اطلاعات ارتش 7 نفر از اعضای این شبکه بازداشت شدند."

این در حالی است که بین 6 الی 7 نفر از اعضای دیگر شبکه پیش از بازداشت فرار کرده اند.

بر اساس این گزارش اعضای شبکه از چند نفرنظامی در وزارتخانه های کشور و دفاع کویت و اتباع چند کشور دیگر تشکیل شده است.

نیروهای امنیتی کویت پس از بازرسی منزل یکی از فرماندهان شبکه در منطقه " صلیبیه " نقشه تاسیسات حیاتی و وسایل حساس و پیشرفته برای تماس الکترونیک و بیش از 250000 دلار کشف کردند.

منابع امنیتی کویت می گویند اعضای نظامی شبکه برای شناسایی تاسیسات نظامی کویت و آمریکا فعالیت می کرده واز این اماکن عکس برداری کرده و ماموریت داشتند در مورد تاریخ و محل تمرین های نظامی بین ارتش کویت و نیروهای چندملیتی خبرچینی کنند.

گزارش می افزاید بازداشت شدگان در اعترافات اولیه خود تاکید کرده اند که برای فعالیت اقدام به جذب کسانی کردند که افکار و عقایدی هماهنگ با سپاه پاسداران داشتند.

متهمان همچنین اعتراف کرده اند که گزارش هایی در زمینه اوضاع سیاسی کویت و اختلافات در این کشور و میزان ثبات داخلی این کشور تهیه کرده بودند.

آنها همچنین اعتراف کردند که به بهانه های مختلف از جمله درمان ، جهانگردی و زیارت اماکن دینی چندین بار به ایران سفر کرده بودند.

-----------------------------------------------------------------------

نگرانی از سلامت جسمی فعال حقوق بشر در زندان اوين

خبرگزاری هرانا –لاله حسن پور، فعال حقوق بشر و زنان كه از تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر می برد، از لحاظ جسمی در شرایط نامطلوبی به سر می برد و به شدت بیمار است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مسولان زندان اوین علی رغم بیماری شدید این وبلاگ نویس و نويسنده حوزه زنان از مداوای وی ممانعت به عمل آورده است.

پیش از این نیز گزارش ها حکایت از آن داشت که اعتراض حسن‌پور به "بدرفتاری نگهبان بند" سبب شده تا برخی وسایل سلول منجمله تلویزیون سلول را از او بگیرند.

گفتنی است،لاله حسن پور، همکار سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته طی یورش های گسترده به فعالان حقوق بشر توسط دستگاه امنیتی، در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

--------------------------------------------------------------------

روز معلم؛ اعتراضات جامعه‌ معلمان در ایران

رادیو آلمان: روز معلم در حالی در ایران فرا رسیده که نه تنها به رغم تبلیغات دولتی مبنی بر جایگاه ویژه معلمان، هنوز مطالبات آنان بی‌پاسخ مانده، بلکه فعالان صنفی آنان پیش‌تر و حتی در آستانه روز معلم با اتهامات مختلف روانه زندان شده‌اند.

در بیانیه‌ای که چند روز پیش از سوی "دبیرخانه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران" منتشر شد بار دیگر از خواست‌های معوقه جامعه معلمان کشور سخن به میان آمد و از معلمان خواسته شد که در روز معلم امسال دست به اعتصاب غذا بزنند.

در این بیانیه آمده است: «جامعه‌ی عظیم فرهنگیان کشور به هیچ روی تحمل احکام [صادر شده برای فعالان صنفی معلمان] را ندارد و شکی نیست که اجرای چنین احکامی جامعه و آموزش وپرورش را بیش از پیش ملتهب کرده و روی هرگونه آرامشی را از عرصه فرهنگ خواهد گرفت.»

همچنین در این بیانیه در هفت محور خواست معلمان کشور شرح داده شده که می‌توان از آن میان به "رفع فضای امنیتی از مدارس و ادارات آموزش وپرورش و تأمین امنیت شغلی فرهنگیان" و همچنین " آزادی سریع و بی قید و شرط همه‌ی فرهنگیان در بند و صدور منع تعقیب قضایی و لغو کلیه ی احکام اداری و قضایی صادره برای فرهنگیان منتقد" اشاره کرد.

آنچه در پی می‌آید گفت‌و‌گویی است با یک صاحب نظر در امور آموزشی، درباره خواست‌های اصلی معلمان ایران و نوع نگاه حاکمیت به فعالیت‌های صنفی آنان.

دویچه وله: آقای پیوندی سال‌هاست که در ایران با این شعار مشهور از طرف حاکمیت روبه‌رو هستیم که «معلمی شغل انبیاست». یعنی به نوعی تأکید بر احترامی دارد که حاکمیت در ایران ادعا دارد که برای معلمان قائل است. ولی از سوی دیگر شاهد اعتراضات جامعه‌ی معلمان هستیم. لطفاً درباره وضعیت واقعی معلمان در ایران به رغم شعارهایی که وجود دارد، توضیح دهید.

سعید پیوندی: همان طور که اشاره کردید از اول انقلاب گفته می‌شد که معلمی شغل انبیاست. ولی همزمان در طول سی سال گذشته به طور منظم کسانی که این شغل را دارند، درگیر مشکلات و مسائلی بودند که منجر شده است که در مجموع، نه تنها منزلت اجتماعی‌شان کاهش پیدا کند، بلکه وضعیت زندگی‌شان هم روز به روز بدتر شود. یعنی اگر نگاه کنیم به سی سالی که گذشت و نگاه کنیم به مطالبات معلمان در این دوره، می‌توانیم بگوییم معلمان در سه زمینه‌ی اساسی از کارشان و از شرایط کارشان ناراضی هستند.

مسأله‌ی اول وضعیت معیشتی است. اگر ما بیاییم حقوق یک معلم را در سال ۶۰ در نظر بگیریم، زمانی که خود من هم در تهران در دبیرستان البرز درس می‌دادم، و اگر قیمت‌های آن زمان را با حقوق فعلی معلمان بسنجیم و تحولی که قیمت‌ها پیدا کرده‌اند، به طور متوسط حقوق یک معلم باید دو برابر آنچه امروز هست باشد تا معلمی که امروز درس می‌دهد و کارمند رسمی دولت است، بتواند یک زندگی حداقلی و ساده‌ای را داشته باشد که در سال ۱۳۶۰ یک معلم داشت. یعنی سی سال پیش. بنابراین در ایران ما با کاهش قدرت خرید معلمان به طور چشمگیر مواجه هستیم که به طور منظم در این سی سال بدین ترتیب پیش رفته و نتیجه‌اش این شده که خیلی از معلمان مجبورند در کنار شغل اصلی‌شان مشاغل و فعالیت‌های دیگری هم داشته باشند که بتوانند به وضع معیشتی‌شان برسند.

نکته‌ی دوم در مقایسه‌ی تاریخی از اول انقلاب تا کنون، نوع برخوردی بوده که با معلمان در نظام آموزشی صورت گرفته است. یعنی با این که «شغل انبیا» بوده، ولی با آن‌ها طوری رفتار شده که انگار این‌ها همه‌شان می‌توانند دشمن انقلاب، دشمن این جامعه باشند. برای همین هم شدیداً تحت نظر بوده‌اند و بارها به خاطر حرف‌هایی که زده‌اند یا عقایدی که داشته‌اند، مورد تعقیب یا تحت فشار قرار گرفته‌اند. یعنی در فضای آموزشی محیط ترس و وحشتی حاکم بوده که معلم از آن رنج برده است. برای اینکه همیشه این اضطراب را داشته که سر کلاس یا در جاهای دیگر، چه از طریق دانش‌آموزان چه از طریق معلمان دیگر و یا مسئولان امور پرورشی و غیره در حال کنترل شدن است یا این که دارند جاسوسی‌اش را می‌کنند.

سومین مسأله‌ای که در حقیقت بی‌ارتباط با دو مسأله‌ی اول نیست، منزلت اجتماعی عمومی معلم است. یعنی در جامعه‌ی ما در این سی سال نه تنها شاهد افزایش این منزلت نبوده‌ایم، بلکه منزلت اجتماعی معلم به همان دلایلی که پیش‌تر گفتم کاهش پیدا کرده است. در نتیجه امروز شغل معلمی به هیچ وجه یک شغل افتخارآمیز برخلاف آنچه گفته می‌شود نیست. شغلی است که نه تنها درآمدی ندارد، بلکه در افکار عمومی هم به عنوان یک شغل والا یا یک شغل ارزشمند، شغلی با ارزش‌های بزرگ انسانی، آنگونه که در خیلی از جوامع دیگر است، متاسفانه قلمداد نمی‌شود. بنابراین می‌شود گفت که این شعار به یک شعار تو خالی تبدیل شده است که با زندگی واقعی روانی و مادی معلمان امروز ما ارتباط چندانی ندارد.

در چند سال اخیر، بخصوص در دولت نهم و دهم آقای احمدی‌نژاد، به نوعی اعتراضات معلمان یا سیاسی تلقی می‌شود و یا به هرحال سیاسی شده است. بفرمایید چه عواملی در سیاسی شدن یا سیاسی تلقی شدن خواست‌های معلمان نقش داشته است و این سیاسی تلقی شدن چه تبعاتی می‌تواند بر پیگیری خواست‌های صنفی معلمان داشته باشد؟

معلمان از حدود ۱۰ سال پیش به خاطر مشکلاتی که داشتند، مشکلات مادی و معیشتی و مشکلات کاری‌شان، دست به اعتراض زدند و جنبش مطالباتی خیلی وسیعی را هم در نقاط مختلف ایران بوجود آوردند و برخی از تشکل‌های معلمان هم البته خیلی فعال‌تر بودند. به خصوص آن‌هایی که از گفتمان حاکمیت دورتر بودند یا استقلال بیشتری داشتند، توانستند حرف‌های معلمان را مطرح کنند یا امکانی را بوجود آورند که این معلمان بتوانند در قالب تشکل‌ها یا جنبش اعتراضی و تظاهرات و یا به اشکال دیگر حرف های خودشان را به گوش جامعه و مسئولان برسانند.

منتهی مشکل ما در ایران این است که مسئولان به هر حرکتی، یک حرکت ساده و صنفی که در همه‌جای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و مشروعیت دارد، بلافاصله مهر سیاسی می‌زنند و از طریق برخوردهای امنیتی این حرکت را عملاً به یک مسیر سیاسی هدایت می‌کنند. این کاری بوده که در این ۶ـ ۵ سال اخیر به نظر من انجام شده است. یعنی معلمان اگر توانستند در دوره‌ی هشت ساله‌ی آقای خاتمی کم و بیش انسجامی پیدا کنند و تشکل‌های‌شان رونقی بیابند و یک‌سری مسائلی طرح شود، بلافاصله در دوره‌ی آقای احمدی‌نژاد شاهد نوعی محدودیت و یا حتی سرکوب این‌ها هستیم. در سال‌های گذشته معلم‌هایی به خاطر مسائلی که مربوط می‌شده فقط به اعتراضات صنفی‌شان حتی سر کلاس درس‌شان دستگیر شد‌ه‌اند.

این رفتار حاکمیت است که به نظر من به حرکات صنفی در جامعه‌ی ما، ازجمله حرکات معلمان، رنگ و بوی سیاسی می‌دهد. در حالی که اگر در جامعه‌آن حداقل‌آزادی‌های مشروع و قانونی وجود داشته باشد، همان طور که در کشورهای دیگر شاهدش هستیم، هیچ دلیلی ندارد که یک حرکت صنفی ساده، یک حرکت مطالباتی که برای افزایش حقوق یا امکانات بهتر کار یا اعتراض به این یا آن تصمیم آموزشی یا اداری انجام می‌گیرد، شکل سیاسی پیدا کند. برای این که این حق در جامعه باید وجود داشته باشد که فرد نسبت به سرنوشت خودش بتواند اعتراض کند، نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد اعتراض کند، بدون این که به هیچ وجه کل نظام سیاسی یا مشروعیت سیاسی حکومت را زیر سوال ببرد.

با توجه به گسترش اینترنت در میان جوانان به نوعی سطح سواد معلمان بخصوص از نظر دانش کامپیوتری و اینترنت از دانش‌آموزان خودشان پائین‌تر است. چقدر می‌تواند این موضوع روی سیستم آموزشی ایران تأثیر بگذارد و خلائی که وجود دارد به پای چه کسی می‌تواند نوشته شود، به پای معلمان یا به پای وزارت آموزش پرورش که برنامه‌ای برای این موضوع ندارد؟

یکی از جنبه‌های اعتراضی معلمان در سال‌های گذشته هم در حقیقت کمبود امکانات و بدی وضعیت مدارس ایران بوده، ازجمله در زمینه‌ی تجهیزات و اینکه معلمان بتوانند چه از نظر آموزش و چه از نظر دسترسی به امکانات فنآوری جدید از دانش‌آموزان‌شان عقب نمانند، حتی اگر به اندازه‌ی آنان ندانند. ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای اولین بار در تاریخ انسان نسل جوان گاهی بیشتر از نسل‌های بزرگسال خودش می‌داند و توانایی‌هایی دارد که نسل بزرگسال خودش گاهی وقت‌ها ندارد.

این یک واقعیت خیلی مهم است که اگر در نظام آموزشی به آن توجه نشود، همان طور که در سطح خانواده بین پدر و مادر و بچه‌ها هم در حقیقت همین حالت را دارد پیدا می‌کند، عملاً رابطه‌ی معلم و دانش‌آموز، معلم به عنوان کسی که باید دانش‌آموز را هدایت کند به سوی دانش، دچار آسیبی جدی می‌شود، چرا که به اعتبار و منزلت معلم در نزد دانش‌آموز لطمه می‌خورد. دانش‌‌آموزی که می‌داند معلمش آن حداقل‌‌های سواد فنآوری را ندارد، عملا در زمینه‌های دیگر هم می‌تواند کاملا به معلمش به چشم دیگری نگاه کند.

این آن چیزی است که فقط باید از چشم نظام آموزشی دید. چون در همه‌ی دنیا نظام‌‌های آموزشی از طریق آموزش مداوم تلاش می‌کنند که این عقب‌ماندگی‌ها یا مسائلی را که معلمان در ارتباط با پیشرفت‌های علمی و فنی نمی‌دانند، جبران و معلمان را به روز کنند که این‌ها بتوانند سر کلاس در واقع یک معلم تمام عیار باشند. چیزی که در نظام آموزشی ایران متاسفانه هیچ جایی فعلاً و در شرایط کنونی ندارد.

چندین بار در طول صحبت‌هایتان به تجربه‌ی کشورهای دیگر، بخصوص در زمینه‌ی اعتراضات صنفی معلمان، اشاره کردید. مقایسه‌ای بفرمایید بین وضعیت کشورهایی که خود شاهد بوده‌اید، از نظر سیستم آموزشی و همچنین برخوردی که با تشکل‌های صنفی معلمان انجام می‌گیرد، و وضعیتی که در ایران حاکم است.

در کشورهایی که من شاهد بوده‌ام، یعنی کشورهای اروپایی و بخصوص فرانسه که در آن زندگی می‌کنم، تشکل‌های صنفی نه تنها مجاز هستند و قانونی فعالیت می‌کنند، بلکه یکی از بازیگران اصلی نظام آموزشی نیز به شمار می‌روند. یعنی همه اصلاحات نظام آموزشی، همه تحولات نظام آموزشی، عملا با مشارکت سندیکاها و تشکل‌های معلمان انجام می‌گیرد. برای اینکه شریک دولت و دستگاه‌های عمومی برای بهبود وضعیت آموزشی و بهترکردن آموزش محسوب می‌شوند.

یعنی در کشورهای اروپایی نه تنها سندیکاها و تشکل‌های عمومی معلمان فعالانه برای بهبود وضع معلمان مشارکت می‌کنند، بلکه یک شریک واقعی در پیشبرد و بهبود وضعیت آموزشی هستند و در واقع همین باعث می‌شود که هم نفوذ زیادی در جامعه داشته باشند، هم نفوذ زیادی در میان معلمان داشته باشند و هم این که خیلی آگاهانه به عنوان یک ضد قدرت در داخل جامعه نقش ناظر بر حرکات دولت را بازی کنند. و آنجا که دولت از نظر آنان به خطا می‌رود یا به اندازه‌ی کافی توجه نمی‌کند، به میدان بیایند و اعتراض کنند و دولت را هوشیار کنند.

این چیزی است که در ایران به هیچ وجه نه در گذشته‌های دورتر و نه در گذشته‌های نزدیک به آن توجه شده است. این بخشی از جامعه مدنی است که مسئولین کشور ما متأسفانه به آن فقط در بُعد امنیتی‌ـ سیاسی نگاه می‌کنند و هیچ وقت نخواستند این موضوع را متوجه شوند که یک تشکل صنفی پیش از هر چیز صدای زنده‌ی جامعه است که می‌تواند مسئولان را بیدار کند و جامعه را نسبت به خطاهای خودش آگاه کند.

--------------------------------------------------------------------------

تکرار بيانات بى دنده و ترمز احمدى نژاد در نیویورک

احمدی نژاد در نیویورک چه می‌گوید؟

ایسنا: مجتبي ثمره هاشمي با اشاره به سفر رييس جمهور به نيويورك اظهار كرد: رييس جمهور در مجمع جهاني سازمان ملل متحد پيشنهاداتي را براي اصلاح معاهده ان‌.پي‌.تي و عملكرد برخي دولت‌ها ارائه خواهد كرد. دستيار ارشد رييس جمهور در حاشيه مراسم درگذشت پدر وزير ارشاد گفت: رييس‌جمهور در سفر خود به نيويورك در مجمع عمومي سازمان ملل متحد موضوعاتي را در مورد عملكرد دولت‌هاي هسته‌يي و غيرهسته‌يي مطرح مي‌كند. وي با بيان اينكه سفر رييس جمهور به نيويورك با هدف دفاع از حقوق ملت ايران صورت مي‌گيرد، گفت: رييس جمهور با حضور در مجمع عمومي سازمان ملل مواضع ملت ايران را به صراحت به اطلاع جهانيان خواهد رساند.


احمدی نژاد تهران را به مقصد نيويورک ترک کرد

تلویزیون رژیم: رئیس جمهور برای شرکت در نشست بازنگری در معاهده ان‌پی‌تی، دقایقی پیش با بدرقه رسمی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد. قرار است آقای احمدی نژاد در این نشست که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تشکیل می شود، دیدگاه های جمهوری اسلامی را درباره این معاهده و بازنگری در آن بیان کند. منوچهر متکی وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس جمهور، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، محمدجعفر بهداد معاون امور سیاسی و حمیدرضا عسکری معاون شورای عالی امنیت، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند. در مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و تعدادی از معاونان رئیس جمهور و وزیران حضور داشتند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران با اعلام خبر سفر احمدی نژاد به نیویورک به نقل از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نوشت، سخنرانی احمدی نژاد در نخستین روز کنفرانس (دوشنبه) انجام خواهد شد.

------------------------------------------------------------------

حضور رفسنجانی در نماز جمعه مسئله دیگری است

ایسنا: رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره احتمال حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه با توجه به حاکم شدن آرامش در جامعه اظهار کرد: در حال حاضر آرامش در کشور حاکم است، ولی تصمیم به حضور هاشمی در نماز جمعه مساله دیگری است.

-------------------------------------------------------------

توقف نصب مجسمه ‌های برنزی در تهران

رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: در پي سرقت‌هاي سريالي مجسمه‌هاي تهران، نصب مجسمه‌هاي برنزي در شهر متوقف شد.

مجتبي موسوي در گفت‌وگو با فارس، به سرقت سريالي مجسمه‌هاي شهر تهران اشاره كرد و گفت: بخشي از مجسمه‌ها در تعطيلات نوروز به سرقت رفته و تعدادي از آنها در روزهاي اخير به سرقت رفته است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر فضا نا امن است، گفت: احتمال دارد بقيه كارها نيز به سرقت برود. به همين دليل ناچار شده‌ايم نصب مجسمه‌هاي برنزي را در تهران متوقف كنيم.

موسوي گفت : مجسمه ابن‌سينا قرار بود در منطقه 6 نصب شود و همچنين 2 مجسمه ديگر در پارك لاله نصب شود كه به دليل سرقت‌هاي سريالي نصب آنها را متوقف كرده‌ايم.

-----------------------------------------------------------

تولید سرباز صفر کیلومتر برای دشمن

خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "افزایش جمعیت بر خلاف قانون و برنامه یعنی تولید سرباز صفر کیلومتر برای دشمن" خواستار شفاف شدن دیدگاه رئیس جمهور در خصوص امکان افزایش جمیعت کشور تا 150 میلیون نفر شد.

امیدوار رضایی در خصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه می توانیم در کشور یک جمعیت 150 میلیونی داشته باشیم، عنوان کرد: این سخنان قبل از هر چیز باید بر مبانی کارشناسی و بحث های حقوقی در سطوح مختلف نظام مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و قوه قضائیه استوار باشد.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور و دولت ما دینی هستند و ما نمی توانیم با جمعیت و افراد خود همانند دیگر کشورهایی که شاید ارزش کمتری برای مردم خود و به خصوص افراد فقیر و بی پناه قائل هستند برخورد کنیم .بنابراین ایجاد یک زندگی ایده آل برای این افراد مهمترین وظیفه حاکم اسلامی است. وقتی این تکلیف هست باید با احتیاط و آینده نگری در خصوص جمعیت حرف بزنیم.

رضایی گفت: وقتی ما نتوانیم نیازهای جامعه جدید را برطرف کنیم آنگاه دشمن وارد می شود و نیازهای این افراد را تامین کرده و آنها را جذب خود می کند. آنگاه است که علمای جامعه شناسی در این خصوص می گویند: « این کشور برای دشمن، سربازان صفر کیلومتر ایجاد کرده است».

----------------------------------------------------------------------

آمريكا به گروه خبری همراه احمدی نژاد ویزا نداد

ایسنا: دولت آمريكا به گروه خبري همراه رييس‌جمهور كه براي شركت در اجلاس بازنگري ان. پي. تي معرفي شده بودند ويزا نداد. دكتر احمدي‌نژاد امروز تهران را به مقصد نيويورك براي شركت در اجلاس بازنگري ان. پي. تي ترك كرد ولي دولت آمريكا برای گروه خبري كه قصد داشت رييس‌جمهور را در اين سفر همراهي كند، روادید صادر نكرد.


درخواست رژيم برای صدور 70 ویزای آمریکا

سایت عصر ایران: یک مقام مسئول آمریکایی که خواست نامی از وی ذکر نشود در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: مقامات ایران برای شرکت در کنفرانس بازنگری ان پی تی درخواست صدور ویزا برای 70 نفر کرده اند.

----------------------------------------------------------------------------

از انفجار خودروی بمبگذاری شده در نیویورک جلوگيری شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار نیویورک امروز تایید کرد یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده که ممکن بود رویدادی بسیار مهلک را در این شهر ایجاد کند، در قلب میدان تایمز نیویورک خنثی شد .

پس از آنکه یک دستفروش خیابانی به پلیس اعلام کرد از یک خودروی متوقف در مرکز میدان تایمز دود مشکوک بلند می شود، یگان خنثی سازی بمب در میدان مستقر شد و پلیس خیابانهای اطراف را مسدود کرد.

ماموران یگان خنثی سازی بمب تایید کردند این دستگاه خودروی مشکوک، در واقع حامل مقادیری مواد منفجره بوده است .

پلیس نیویورک سرگرم تحقیق در مورد برخی گزارشهاست مبنی بر اینکه فردی در حال فرار از خودرو مشاهده شده و در این چارچوب کلیه نوارهای ویدیویی دوربینهای امنیتی در میدان تایمز در دست بازبینی قرار دارد .

پلاک این خودرو نیز تقلبی است و با مدارک ثبت خودرو همخوانی ندارد .

یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرد مقامات این وزارتخانه در جریان جزییات قرار گرفته اند .

کاخ سفید نیز اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور در جریان کامل عملیات خنثی سازی بمب در میدان تایمز قرار گرفته و از واکنش سریع و به موقع ماموران قدردانی کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت، بمبگذاری در نیویورک نگرانیهایی را در سراسر آمریکا برانگیخته است.

------------------------------------------------------------------

احضار و بازجویی از سروه ویسی دانشجوی کرد

برگرفته از سایت کميته گزارشگران حقوق بشر


سروه ویسی ، ۲۳ ساله، اهل مریوان و دانشجوی ترم پنجم مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا تهران مجدداً احضار و بازجویی شد.

رهانا: سروه ویسی روز چهارشنبه به دادسرای مستقر در زندان اوین تهران احضار و در آنجا بدون حق برخوداری از وکیل مورد بازجویی قرار گرفت و بازپرس بار دیگر اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام را روبروی این دانشجوی کرد کرده است. اتهامی که نامبرده پیشتر نیز آن را به کلی انکار کرده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، سروه ویسی در روز ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۸۸ همراه با لیلا محمدی و پخشان عزیزی و چهار دانشجوی دیگر در گردهمایی اعتراض آمیز دانشجویان کرد دانشگاه تهران به اعدام احسان فتاحیان بازداشت و مجموعاً ۲۵ روز را در سلول انفرادی همراه با شکنجه جسمی و روحی و ۸۴ روز را در بند عمومی گذرانده بود. نامبرده هم اکنون به قید وثیقه آزاد است.

------------------------------------------------------------------------

آن که ميگفت چرا اوباما بی خبر به افغانستان رفت...

وبلاگ ninibozorge.wordpress

آن که ميگفت چرا اوباما بی خبر به افغانستان رفت، جرات ندارد با اعلام قبلی پايش را در دانشگاه های کشور خودش بگذارد

------------------------------------------------------------------

آقای دیکتاتور، امروز ترس را در وجودت دیدیم

وبلاگ دولت ملی

آقای دیکتاتور امروز ترس را در وجودت دیدیم.
امروز (11 اردیبهشت) نه تنها تهران که بسیاری از شهرهای میهن شاهد حضور نیروهای سرکوبگر به انحاء مختلف بود.در تهران این حضور بقدری چشمگیر بود که هر آنکس را که در خیابان حضور داشت به یاد آن روزهای طوفانی خرداد 88 می انداخت روزهایی که بصورت مداوم گشت و حرکت نیروهای سرکوبگر را شاهد بودیم.
از نکات برجسته و پر اهمیت مراسم روز کارگر شاید همین وحشت و ترس آغاز موج جدید اعتراضات بوده است.موجی که از امروز آغاز شد و در ادامه تا چند روز دیگر با افتتاح نمایشگاه کتاب شدت بیشتری به خود خواهد گرفت و در خرداد حماسی نمود عینی تری خواهد یافت.
یاوه سرایانی که خبر از اتمام اعتراضات مردمی داشتند گویی نمی خواهند بفهمند که این اعتراضات تا نیل به مقصود نهائی تمامی ندارد.دیکتاتور کوتوله ای که با وحشت وصف ناپذیر ،خود را به دانشگاه تهران قلب تپنده جنبش دانشجویی می رساند و بدون کوچکترین تبلیغاتی برای ادای مهملاتی دیگر بدانجا می رود با خیل عظیم این موج آگاهی دهنده و این فرزندان غیور میهن روبرو می گردد و این چنین که در فیلمها دیدیم رسوا می شود .آری امروز روزی بود برای آغازی دوباره...

-------------------------------------------------------------

قتل یک زن به دلیل تذکر به رعایت حجاب

خبرگزاری حکومتی فارس: با انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد درگيري مرگبار 7 دختر و زن جوان بر سر تذكر درباره رعايت حجاب بوده‌است كه در اين ميان يك زن به قتل رسيده است.

عصر روز اول ارديبهشت امسال مأموران كلانتري 130 نازي آباد از وقوع يك حادثه خونين در حوالي ياخچي‌آباد با خبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه دريافتند يك زن 45 ساله در جريان يك درگيري بر اثر اصابت يك شيشه شكسته به بدنش به شدت زخمي شده است.

بررسي‌ها آغاز شد تا اينكه مشخص شد 4 نفر از اين زنان با يكديگر خواهر بوده و 3 نفر ديگر نيز با هم نسبت خواهري داشته‌‌اند كه با هم درگير شده‌اند.

شهرياري بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران به همراه اكيپ بررسي صحنه به محل حاضر شدند تا اينكه مشخص شد اين افراد با يكديگر همسايه بوده‌اند.

همچنين مشخص شد اين افراد بر سر مسائل مختلفي با يكديگر درگير شده‌اند كه در خلال اين درگيري برادر يكي از اين افراد هم براي كمك به خواهرانش به دعواي زنانه وارد شده و اين زن 45 ساله را مجروح كرده است.

محمود كه متهم به زخمي كردن اين زن بود دستگير شد تا اينكه روز 4 ارديبهشت زن 45 ساله در بيمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرد و به اين ترتيب پرونده قتل براي بازپرس جنايي باز شد.

تحقيقات از محمود و هر دو خانواده براي مشخص شدن زواياي پنهان اين پرونده و همچنين مشخص شدن علت وقوع اين درگيري آغاز شد.

سرانجام تحقيقات اوليه بازپرس ويژه قتل نشان داد مقتول و خواهرانش به خواهران قاتل تذكر داده‌اند كه بهتر است حجابشان را حفظ كنند تا در محل و ميان همسايه‌ها جوي فرهنگي حاكم باشد كه در حين اين تذكر درگيري زياد شده و قاتل به هواخواهي خواهرانش تذكر دهنده را به قتل رسانده‌است.

--------------------------------------------------------------

حمله مسلحانه به ماموران رژيم در جاسک

خبرگزاری حکومتی مهر: مسئول دفتر سیاسی انتظامی فرمانداری جاسک گفت: شب گذشته یکی از ماموران نیروی انتظامی شهرستان جاسک مورد سوء قصد نافرجام افرادی ناشناس قرار گرفت.
رحمت الله دالاندار در گفتگو با خبرنگار مهر در جاسک با اعلام این خبر افزود: این مامور نیروی انتظامی جاسک شب گذشته با خودرو یگان خدمتی خود در حال گشت زنی در یکی از محلات بوده که پراید سفید رنگی از کمین خارج شده و پس از تیراندازی با دستپاچگی متواری می شود.
دالاندار بیان کرد: متاسفانه یکی از تیرهای شلیک شده از اسلحه کلاشینکف افراد مسلح به ناحیه کتف این مامور پر تلاش اصابت کرده است.
وی گفت: اکنون مامور مجروح در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) جاسک بستری و حال عمومی وی رضایت بخش گزارش شده است.
وی در پایان یادآور شد: تحقیقات برای شناسایی افراد ضارب در جریان است.

---------------------------------------------------------

آغاز طرح تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ ها

روزنامه ابتکار: با ابلاغ دستورالعمل شوراي انقلاب فرهنگي درباره عفاف و حجاب به دانشگاه‌ها احتمال آغاز غير رسمي طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها شدت گرفت.
هفته گذشته با خبرهاي طرح گسترش عفاف و حجاب همراه بود، مشاور رئيس جمهور در امور زنان و همچنين مشاور اموز زنان صدا و سيما هر کدام از سياست‌هاي جديد و برنامه‌هاي اجرايي در ارتباط گسترش فرهنگ حجاب در حوزه کاري خود خبر دادند و معاون فرماندهي ناجا نيز با اعلام اينکه امسال قرار نيست ماشين‌هاي گشت ارشاد در خيابان باشند و به جاي آن به صورت ضمني تذکراتي به زنان بدحجاب داده خواهد شد، به صورت غير مستقيم به سياست‌هاي نيروي انتظامي مبني بر گسترش طرح حجاب و عفاف اشاره کرد.
مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها اعلام کرد: «بر اساس دستورالعمل شورا در جايي که امکان برگزاري کلاسهاي مجزا وجود داشته باشد تفکيک کلاسها صورت مي‌گيرد.»
او اشاره کرد که در اين مصوبه بر تفکيک جنسيتي کاي‌ها دختران و پسرا تأکيد شده است.
البته جليل دارا در گفتگو با مهر در پاسخ به اين پرسش که طرح دانشگاهها در خصوص عفاف و حجاب در راستاي طرح عفاف و حجاب جامعه است، گفت: «نظر وزير علوم در بحث عفاف و حجاب اين است که در اين زمينه قانون وجود دارد و تنها مشکل در عدم اجراي آن است از اين رو تدوين اساسنامه و دستورالعمل براي عفاف و حجاب در دانشگاهها ضرورت ندارد و تنها بايد دستورالعمل قبلي که مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است اجرايي شود.»
او در ادامه با تشريح راهکارهاي اجراي دستورالعمل شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: «در بخش عفاف و حجاب بايد فضاسازي مطلوبي در دانشگاهها صورت گيرد و اهميت آن متذکر شود. همچنين بايد براي دانشجويان تبيين کرد که منظور از پوشش اسلامي چيست.»
مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم همچنين اضافه کرد: «سياست واحدي در اين زمينه در دانشگاهها بايد اجرايي شود تا هر دانشگاهي رويکردي متفاوت نداشته باشد.»
با توجه به اين صحبت در صورت اجرايي شدن اين طرح در کليه دانشگاه‌ها بايد رعايت شده و همه کلاس‌هاي با توجه به تفکيک جنسيتي و جدا سازي کلاس‌هاي دختر و پسر بايد صورت گيرد.
جليل دارا با اشاره به يکي از بندهاي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها افزود: «بر اساس اين دستورالعمل اگر در جايي امکان برگزاري کلاسهاي مجزا نيز وجود داشته باشد اين کار صورت مي‌گيرد.»
البته او در اين ميان وعده داد که از تک جنسيتي کردن کلاس‌هاي دانشگاه خبري نيست و در خصوص اجراي اين بند از مصوبه در دانشگاهها به مهر گفت: «برخي افراد بحثهاي مختلفي را در خصوص تک جنسيتي کردن دانشگاهها مطرح مي‌کنند اما نيازي نيست که دانشگاهها را به سمت تک جنسيتي برد تنها کافي است که در دانشگاهها فضاي اسلامي حاکم باشد.»وي در ادامه به تعداد زياد دانشجوها اشاره کرد و افزود: «اگر در دانشگاهي آمار دانشجويان زياد بود برخي کلاسها مي‌توانند به صورت تفکيکي برگزار شوند اما تأکيدي بر اين موضوع نيست که تمام کلاسهاي دانشگاهها تفکيک شوند و سياست کلي اين نيست.»مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم با اشاره به شرايط تفکيک دختر و پسر در دانشگاهها گفت: «بستگي به دانشگاهها و آمار دانشجويان دارد. مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز دانشگاهها را به تفکيک جنسيتي ملزم نکرده و تنها عنوان کرده در جاهايي که لزومي ديده مي‌شود تفکيک صورت گيرد.»
او در پاين اشاره کرد «تفکيک جنسيتي در اين راستا که مباحث در کلاس به صورت راحت تري مطرح شود صورت مي‌گيرد.»

--------------------------------------------------------------------

روز کارگر؛ تجمع اعتراضی کارگران در شیراز

وبلاگ nasabonline.blogspot

کارگران در شیراز به مناسبت روز کارگر،تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع در مقابل استانداری فارس در خیابان آزادی شیراز در حال برگزاری است. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید کرده بودند که اخراج کارگران، آن ها را به "سرنوشت سیاه" دچار می کند. همچنین در پلاکارد دیگری نوشته شده بود:"کارگر،روز بیکاریت مبارک،تا حق خود را نگیریم از پا نمی نشینیم". یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت که حدود چند ماه است از مجتمع صنعتی گوشت فارس اخراج شده و هفت ماه است که حقوق نگرفته است. این کارگر که نام خود را اعلام نکرد، تاکید کرد بیش از دو ماه است که مجتمع صنعتی گوشت فارس به دلیل خصوصی سازی تعطیل شده و نزدیک به 1200 کارگر این واحد صنعتی از کار بیکار شده اند. کارگران این واحد صنعتی 22 فروردین گذشته و پنجم اردیبهشت نیز مقابل دفتر مجتمع صنعتی گوشت تجمع کرده بودند.