samedi 21 août 2010

احمدی نژاد کره زمین را تهدید کرد/بحرین: هشدار تروریستی

احمدى نژاد در مصاحبه با روزنامه قطرى الشرق به تهديدهاى تروریستی متوسل شد و گفت، در صورت حمله، پاسخ تهران کره زمين را شامل مى ‌شود.

احمدی نژاد در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی در مورد واکنش جمهوری اسلامی به حمله نظامى گفت، گزينه‌ هاى ما حد و حدودى نخواهد داشت و همه کره زمين را در برمى ‌گيرد.

گفتنی است سپاه پاسداران نيز روز جمعه در بيانيه ‌اى اعلام کرد که مى ‌تواند با بهره‌ گيرى از ظرفيت بسيج جهان اسلام (تروریستهای اسلامی)، منافع آمریکا را در هر نقطه دلخواه مورد هدف قرار دهد.

در همین حال روزنامه بحرينى القبس در گزارشی نوشت، دولت بحرين به کويت و عربستان و ديگر کشورهاى عربی خليج فارس هشدار داده است که گروههاى مسلح تروريستى براى انجام عملیات خرابکاری در اين کشورها آماده مى شوند.

به نوشته این روزنامه، اين آمادگى براى زمانى است که اگر جمهوری اسلامی مورد حمله نظامى قرار گرفت، گروههای مسلح تحت امر رژیم به اقدامات تروريستى دست بزنند.

------------------------------------------------------------------------

اتهام بی اساس جاسوسی و حکم اعدام برای دو برادر

پروین قاسمی، خواهر حمید قاسمی، در مصاحبه با کمپین بین المللی حقوق بشر از صدور حکم اعدام برادرش خبر داد. مطابق گفته های وکیل این پرونده گیتی پورفاضل و پروین قاسمی خواهر متهمین که با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به تفصیل صحبت کردند ماجرای دستگیری به کپی ای میلی برمی گردد که مسوولین قضایی ادعا می کنند البرز قاسمی برای برادر دیگرش حمیدقاسمی، که در زمان ارسال ای میل درکشورکانادا اقامت داشته، فرستاده و طی آن اطلاعات طبقه بندی شده را برای وی ارسال کرده و وی نیز اطلاعات یاد شده را در اختیار سازمان مجاهدین قرار داده است. متهمین، خواهر آنها و وکیل پرونده صحت چنین ای میلی واساسا انتقال اطلاعاتی از این دست را مخدوش وغیرواقعی می دانند. وکیل پرونده همچنین معتقد است که حکم صادر شده به این دلیل است که «متاسفانه در حال حاضر آن قدر سطح دانش در قوه قضاییه پایین است که اصلا تحلیل قضایی نمی کنند.»

پس از دستگیری البرز قاسمی، برادرش حمید که متولد سال ۱۳۴۶ و تبعه کاناداست برای پیگیری وضعیت پرونده برادرش به ایران سفر می کند. اما خود او نیز در تاریخ ۸ خرداد ۸۸ بازداشت می شود. او مدت ۱۸ ماه را در سلول انفرادی می گذراند و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود. به گفته خواهر این دو برادر « حکم البرزوحمید قاسمی به اتهمام همکاری با منافقین با علم قاضی صادر می شود.» پروین قاسمی به کمپین درخصوص مستنداتی که در پرونده وجو دارد که اعدام را برای این دو برادر به همراه آورد گفت: « برادران من هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و ندارند، تنها چیزی که در پرونده آن­ها دیده شده، یک صفحه جعلی ایمیل است که حتی شکل ظاهری ایمیل را هم ندارد و به این عنوان که حمید از البرز درخواست اطلاعات کرده است.»

پروین قاسمی همچنین به کمپین گفت پیش از این برادر دیگرش البرز قاسمی در زندان اوین در پی فشار حفاظت اطلاعات ارتش برای نوشتن توبه نامه در تاریخ ۲۹ دی ماه سال گذشته به علت نامعلومی خون ریزی معده می کند و بینایی و قدرت تکلمش را از دست می­دهد و پزشک اوین معتقد بوده است وی تمارض می کند و در ۲۹ دی ماه ۱۳۸۸ در حالی که حکم اعدامش در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تنها با استناد به علم قاضی – آقای قمی زاده -صادر شده بوده، فوت می کند. این در حالی است که یک ماه بعد از دستگیری وی ارتش از خود ردصلاحیت می کند و پرونده را به دادگاه انقلاب ارجاع می دهد. خواهر این زندانی به کمیپن بین المللی حقوق بشر گفت:« در صورت لزوم دست نوشته های البرز را که حاکی از رفتار خشونت آمیز مأموران زندان با وی بوده است منتشر خواهد کرد.»

گیتی پورفاضل وکیل این پرونده به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که هیچ مدرکی که بتواند ادعاهای مقامات قضایی را مبنی بر ارسال اطلاعات محرمانه و درنهایت مقصر بودن موکلانش ثابت کند در پرونده وجود ندارد. وی همچنین به مرگ بسیار مبهم یکی از موکلانش یعنی البرز قاسمی در زندان اشاره کرد. وکیل برادران قاسمی درخصوص مدارکی که در پرونده موجود است و براساس آن دو برادر به اعدام محکوم شده اند به کمپین گفت: « تمام پرونده حول یک ایمیل می چرخد که می گویند از طرف برادر کوچک تر( یعنی)حمید برای البرز آمده است. این برگه یک ورق کاغذ A4 است که بر اساس آن گفتند این دو برادر اطلاعات را به بیرون از ایران منتقل می کردند. با توجه به این که اصولا وقتی چنین تهمتی زده می شود باید مشخص شود، چه نوع اطلاعاتی بیرون داده می شود، چون اقای البرز قاسمی چند سال بوده که بازنشسته بوده است، بنابراین دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده نداشته، اگر اطلاعاتی باشد که این ها می گویند به خارج داده شده باید مشخص شود چه نوع اطلاعاتی است، از نظر فنی وقتی شما در اینترنت یک کشتی ارتشی یک ناوبر این ها را سرچ می کنی که چه مشخصاتی دارند این اطلاعات را اینترنت هم به شما می دهد مگر این که کسی به یک اطلاعات بسیار بسیار محرمانه ای دسترسی داشته باشد که آن هم یک افسر ساده ای که فقط کار آموزش داشته به افسران جوان نمی تواند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد؛ چون کتاب هایی که آن دارد تدریس می کند مطالبی که بازگو می کند در کتاب ها هست. وقتی به یک نفر تهمت جاسوسی می زنند باید ثابت شود.»

به گفته پروین قاسمی، برادرش البرز فرمانده آموزش نیروی دریایی رشت متولد ۱۳۳۷ با بیست ونه سال سابقه کار در نیروی دریایی در پی فشار حفاظت اطلاعات ارتش بازنشسته می­شود:«البرز مهندس مکانیک و از سال ۸۳ به بعد ناخدا یکم بوده و پست های سرتیپی و امیری دریافت کرده است.. وی مولف ۲۵ جلد کتاب فنی و تعدادی ترجمه است که در دانشگاه­های نیروی دریایی تدریس می شده است. وی در پی احضار حفاظت اطلاعات ارتش بازداشت می شود.»

پروین قاسمی درمصاحبه خود با کمپین تاکید کرد: « برادران من هرگز اتهامشان را نپذیرفتند و یک قاضی در جایگاهی نشسته که باید خیلی عادل باشد برای این که جان دو نفر را بگیرند و به حیاتش خاتمه بدهند باید پیش خودش یک لحظه فکر کند و مدارک و اسناد را کنار هم بگذارد. من در تمام دادگاه­ها هم گفتم مگر ممکن است دو برادر جاسوس باشند یک برادر را بگیرند و دیگری در دهان شیر برود. اگر این حرف را به یک بچه ۷ ساله عقب افتاده ذهنی بگوییم می خندد.»

گیتی پورفاضل وکیل دو برادر به کمپین گفت: « … این فرماندهی بوده که می دانید آیا چه قدر تقدیر نامه داشته؟ چه طور ممکن است یک نفر سال ها فرمانده باشد در کادر آموزش باشد و حراست متوجه نشود اطلاعاتی بیرون می دهد یا نه؟» خانم پورفاضل گفت که این پرونده پاپوش سازی است: « به نظر من این یک پاپوش بوده؛ زیرا ما بارها تقاضا کردیم این ایمیل را بررسی کنند، چرا نکردند؟ همیشه این شبهه برای ما هست؟ چرا قاضی روی مساله ای واهی حکم صادر کرد یا طرز اقرار گرفتن به طوری که ۴ صبح یک نفر را ببرند بازجویی کنند در حالی که گیج خواب است و می خواهد زودترهر چیزی را که می خواهند امضا کند که زودتر خلاص شود. باید در حالت اعتدال اقرار گرفته شود که اعتبار استناد داشته باشد اقراری که با وسایل گوناگون با زور و تهدید باشد که این اقرار قابلیت استناد ندارد. اگر برادر کوچکترجاسوس بود که وقتی برادر بزرگ تر دستگیر می شد دنبال پیگری کارش نمی رفت. این نشان می دهد که این ها ریگی به کفششان نبوده است.»

پروین قاسمی با گلایه از وضعیت رسیدگی به این پرونده و ضمن ابراز ناراضایتی از عدم رسیدگی مراجع قضایی پس از درخواست خانواده قاسمی مبنی بر کارشناسی صفحه ایمل موجود در پرونده و این که برادرانش تا ۸ ماه اجازه داشتن وکیل نداشتند به کمپین گفت: «سوال ما این است که اگر شما اطلاعاتی داشتید که این­ها اطلاعاتی را رد و بدل می­کنند چرا مدرک دیگری ارائه نکردید؟چرا همان یک صفحه کاغذ در پرونده دیده شده است؟ این ای‌میل مربوط به سال ۸۳ است. ازسال ۸۳ تا ۸۵ البرز در ارتش بوده و دو درجه سرتیپی و امیری گرفته. یعنی حفاظت اطلاعات در دو مرحله صلاحیت امنیتی ایشان را چک کرده است. بعد از ۲۹ سال خدمت صادقانه برادرم به دولت جمهوری اسلامی بی گناهی اش را ثابت می­‌کند. بارها تشویق نامه­‌هایی از فرماندهان ارتش داشته است.»

پروین قاسمی درخصوص مرگ یکی از دوبرادرش که درزندان بودند به کمپین گفت که بعد از وخیم شدن وضعیت جسمی البرز قاسمی او را ۴ روز در بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش نگهداری می کنند درحالی که به گفته او از نظر قانونی نگهداری بیمار بیش از ۴ ساعت غیر قانونی است. او درخصوص حواشی مرگ برادرش به کمپین گفت: « خبر فوت البرز را در زندان به حمید دادند و ما از طرف حمید مطلع شدیم و تا کنون پزشکی قانونی دلیل قطعی فوت را اعلام نکرده است.»

گیتی پورفاضل به کمپین گفت که این برعهده قوه قضاییه است که ادعای خود را ثابت کند نه متهم: « مشکل ما وکلا این است که ما با کسانی سرو کار داریم که وقتی به کسی تهمت می زنند در پس ذهن شان فکر می کنند این تهمت کاملا درست و جا افتاده است و مطابق آن باید حکم دهند، در کنارش تفحصی نمی کنند. از نظر قضایی تحلیل نمی کنند که آیا این اتهاماتی که وارد شده قابل اثبات هست یا نه. چون کسی که اتهام می زند باید ادعا را ثابت کند در حقوق ما مثلی هست که می گوید:”البیّنه علی المدعا” کسی که ادعا می کند باید ثابت کند.»

وی با زیرسوال بردن کارشناسی انجام شده روی ای میل مورد نظر به کمپین گفت: « دادستانی کیفر خواست صادر کرد، روی آن کیفر خواست ما بارها از مراحل ابتدایی تا مرحله دیوان عالی کشور تقاضای کارشناس کردیم که ببینند این ایمل می تواند یک ایمیل واقعی باشد، چون وقتی پرینت از ایمیل می گیرند مشخص است در چه تاریخی آمده، از کدوم سرور است ضمن این که اصلا در ایمیل هایی که از طرف برادر کوچک تر به برادر بزرگ تر می آمده، قاسمی با دو حرف “اس” نوشته می شده، در حالی که در ایمیل داخل پرونده با یک “اس”آمده است، اگر لایحه نوشته شده را هر قاضی ای عمیق بخواند متوجه می شود درد ما کجاست؟»

خانم پورفاضل با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده حمید قاسمی به کمیسیون عفو رفته است به کمپین گفت: « در این پرونده برادر بزرگ تر را اصلا متوجه نشدیم چه طور حالش به هم خورده و چشم هایش نابینا شد و ظرف ۲۴ روز از بین رفت. برادر کوچک تر هم در بند است حکم اعدام برایش صادر شده البته تقاضای عفو برایش کردیم. پرونده به کمیسیون عفو رفته، البته چون پرونده را خود ارتش تشکیل داده بوده، موافقت کرده با یک درجه عفو باید منتظر بمانیم تا بعد از ماه رمضان امیدواریم یک درجه تخفیف شامل حالش شود تا بعد ببینیم با مقامات قضایی چه طور می توانیم کنار بیاییم که این پرونده را مجددا بررسی کنند. بعد از صدور حکم، تقاضای اعاده دادرسی کردم از دیوان عالی کشور، ولی بعد از چند ماه موافقت نشد.»

خانم قاسمی درخصوص خانواده برادرش گفت: « …برای همسر برادرم که ایتالیایی الاصل است غیر قابل درک است که چه طور در مملکتی فردی بدون سند و مدرک محکوم به اعدام می شود.» او وضعیت جسمی همسر برادرش را نامطلوب گزارش کرد و گفت در اثر فشار عصبی دست راستش از کار افتاده، دچار افسردگی شده و از نظر مالی هم دچار مشکل شده است.»

------------------------------------------------------------------------

دست کم نوزده زندانی در مرداد ماه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش ماهانه مرداد ماه از اجرای حکم اعدام دستکم 19 زندانی خبر داد.

بنا بر این گزارش، در نیمه دوم مرداد ماه به دلیل همزمانی با ماه رمضان بسیاری از زندانیان را پیش از موعد مقرر و در نیمه نخست ماه اعدام کردند. بدین ترتیب اجرای حکم 19 تن محرز شده است که حداقل چهار تن از ایشان در ملاعام بوده است. این در حالیست که در دوران ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه ی قضائیه، اجرای حکم اعدام در ملا عام ممنوع شده بود. بایستی بدین نکته اشاره کرد که فیلم 3 تن از اعدامیان در ملا عام در ازنا لرستان منتشر شده است و در آن مردم بعضا با فریادهایی اعتراض خود را نسبت به این عمل غیرانسانی اعلام می دارند.
این گزارش می افزاید: بیشتر اعدام های در استان خوزستان و در زندان کارون اهواز اجرا شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در طی ماه گذشته بیش از 22 تن به اعدام محکوم شدند و دستکم 15 حکم اعدام نیز توسط دادگاه های تجدید نظر و یا دیوان عالی کشور تایید شد که شش مورد از احکام تاییدی مربوط به زندانیان سیاسی بوده است.

اسامی جواد لاری و فرح (المیرا) واضحان، که دو تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات محسوب می شوند نیز در بین بیست و دو تنی که به اعدام محکوم شده اند، دیده می شود. دادگاه انقلاب تهران ایشان را به اتهام ارتباط با یکی از گروه های معاند نظام محارب شناخته و به اعدام محکوم کرده است.

------------------------------------------------------------------------

منبع حکومتی: دستگيری عوامل تبليغاتی شبكه‌های ماهواره‌ای

سایت حکومتی آتی نیوز: چند نفر از عوامل كليپ‌هاي تبليغاتي شبكه‌هاي ماهواره‌اي در تهران دستگير شدند.

ماموران نيروي انتظامي چند روز قبل با اطلاع از سوء استفاده چند نفر از افراد مرتبط با شبكه‌هاي ماهواره‌اي از يك پل عابر خلوت در حوالي تجريش و انجام حركات تبليغاتي براي اين شبكه‌ها، اقدام به دستگيري آنها كردند.

اين افراد با در دست داشتن پلاكاردهاي حاوي جملات سخيف عاشقانه به زبانهاي فارسي وانگليسي، تلاش داشتند با گرفتن فيلم و عكس از زواياي مختلف، آنها را به شبكه‌هاي خارج از كشور ارسال كنند.

در بازجويي‌هاي اوليه مشخص شده كه برخي از آنها صرفا براي دريافت مقاديري پول اقدام به همكاري با اين گروه كرده بودند و اطلاعي از اهداف و علل واقعي آنها نداشتند.

------------------------------------------------------------------------

کمک یک میلیارد دلاری جمهوری اسلامی به بنگلادش

سایت حکومتی البرز: به گزارش فارس، دولت بنگلادش اعلام كرد ايران در پاسخ به درخواست اين كشور با تامين مالي پروژه نوسازي و افزايش ظرفيت يك پالايشگاه اين كشور به ارزش يك ميليارد دلار موافقت كرده است.

مقامات بنگلادشي اعلام كردند دولت ايران براي تامين مالي طرح توسعه يك پالايشگاه اين كشور به نام پالايشگاه شرقي اعلام آمادگي كرده است.

بنگلادش قصد دارد ظرفيت اين پالايشگاه را تا سه برابر افزايش دهد كه براي اين كار بيش از يك ميليارد دلار سرمايه نيز است. در حال حاضر ظرفيت اين پالايشگاه 1.5 ميليون تن در سال است.

فايننشال اكسپرس به نقل از وزارت دارائي بنگلادش اعلام كرد دولت ايران در نامه اي براي داكا از علاقمندي خود براي تامين مالي پروژه مدرنيزه كردن اين پالايشگاه خبر داده است و خواهان بررسي اسنادي در مورد آن از جمله طرح امكان سنجي و گزارش هاي ارزيابي بازار و ارزيابي فني شده است.

بر اساس مطالعه اي كه يك شركت پاكستاني انجام داده است پروژه افزايش ظرفيت و مدرنيزه كردن پالايشگاه شرقي بنگلادش به 940 ميليون دلار سرمايه نياز دارد. سودآوري و بازدهي بالايي براي اين پروژه پيش بيني شده است.

يك مقام نفتي بنگلادش گفت: ما اخيرا براي تامين منابع مالي اين پروژه درخواست هايي را به كشورهاي مختلف خاورميانه ارسال كرده ايم كه وزارت نفت ايران به آن پاسخ مثبت داده است.

وي افزود: اكنون بايد در مورد نحوه دريافت اين مبلغ و شرايط آن با مقامات ايراني مذاكره كنيم.

------------------------------------------------------------------------

CNN؛ پروازهاى مشکوک ميان تهران و کاراکاس

شبکه تلويزيونی سى ان ان گزارشى از پروازهاى مشکوک ميان تهران و کاراکاس پایتخت ونزوئلا پخش کرد. در حال حاضر حداقل يک پرواز در هفته از تهران به مقصد كاراكاس انجام می شود. این در حالیست که كارشناسان، غير اقتصادی بودن اين پروازها را تائید کرده اند. یک کارشناس بنياد هريتيج به سی ان گفت، به احتمال قوی افرادى از سپاه پاسداران، نيروى قدس و حتى تروريستهاى حزب الله لبنان در اين پروازها هستند.

------------------------------------------------------------------------

سندی مهم درباره چاه‌ جمکران منتشر می ‌شود

سایت تابناک: مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران از دیرباز مورد توجه و عنایت بزرگان دین بوده است و با مشيت و لطف الهي همواره بر مشتاقان این مسجد عظیم القدر اضافه خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی افزود: با گذشت سال‌ها پس از ساخت این مسجد و عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عج) به این مکان شریف هر ساله این مسجد، میزبان خیل منتظران و مشتاقان فرهنگ متعالی انتظار و مهدویت واقع می‌شود.

وی اظهار داشت: چاه عريضه یکی از بخشهايي است -كه در مسجد مقدس جمکران همچون بعضي ديگر از مساجد كهن ايران- از ديرباز وجود داشته است ، ويژگي و اهميت خاصي ندارد و ارتباط دادن آن با جايگاه و قداست اصل مسجد مقدس جمكران مردود است

وی گفت: در طول سال، بخشي از زائران مسجد مقدس جمكران با توجه با آداب عريضه نويسي ، به امام عصر خود متوسل شده و خواسته هاي خود را به درگاه خدواند متعال عرضه مي دارند كه بهترين مويّد مفهوم و معني آن، توجه به ترجمه متن عريضه است

صدوقی با اعلام این مطلب که ذات عریضه نویسی در شرح سيره و منش علماي بزرگ شيعه و كتب ادعيه معتبر همچون مفاتيح الجنان به آن اشاره شده است گفت: متاسفانه به دلیل عدم شناخت صحیح برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض با فرهنگ توسل و يا دشمنان فرهنگ ارزشمند و قدرتمند انتظار، این چاه و عریضه نویسی مردم مورد حملات رسانه‌ای بسیاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمق حملات ناآگانه در مورد این چاه به حدی رسیده است که برخی از فعالان سیاسی در رسانه‌های بیگانه و معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاهي نامتناسب به اين موضوع سعي در ايجاد هجمه و به خيال خود تخريب همه جانبه مفاهيم اسلامي مي باشند.

صدوقی یادآورشد: متولیان مسجد مقدس جمکران در راستای روشنگری افکار عمومی درباره این چاه در روز 17 رمضان سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران ، به امر حضرت ولی عصر(عج) (6 شهريور ) ، سند مهمی را در این رابطه از طریقه وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران به نشانی www.Jamkaran.info منتشر می‌کنند.

------------------------------------------------------------------------

تلاش فعالان حقوق بشر برای نجات نوجوان محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا - فعالان حقوق بشر برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام به تلاش های خود ادامه میدهند، در این رابطه چهارمین جلسه از این تلاش ها در شهر لوشان برگزار شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری روز پنج شنبه 21 مردادماه در همین راستا به لوشان رفته و با اولیای دم صحبت نمودند تا از قصاص ابراهیم گودرزوند چگینی که به هنگام قتل کمتر از 18 سال سن داشته صرف نظر کنند.

فعالان حقوق بشر که در چهارمین جلسه حضور داشته اند مذاکرات انجام شده با خانواده مقتول را امیدوار کننده ارزیابی کرده اند.

ابراهیم گودرزوند چگینی فرزند منصور ساکن گیلان شهر لوشان در سال 82 با ولی الله پیرمردوند در سن 16 سالگی در شهر لوشان و جلوی مغازه ی محل کارش درگیر شد که نهایتا منجر به قتل ولی الله پیرمردوند که از لحاظ جثه ی بدنی توانمندتر از ابراهیم گودرزوند چکینی بود، شد.

لازم به یادآوری است پیش تر جلسه هایی در تاریخ 19 شهریورماه 88 با حضور امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر لوشان ، 7 آبان 88 با حضور 2 تن از مادران صلح و 25 دی ماه 88 با حضور تعدادی از وکلا و فعالان صلح برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام برگزار شده بود.

------------------------------------------------------------------------

اوضاع دنیا به سمت جنگ با رژیم ایران پیش می‌رود

.....آیا می‌توان به همین راحتی و با اعمال تحریم‌ها جلوی نفوذ در حال افزایش رژیم ایران در خاورمیانه و منطقه را گرفت. حتی اگر روسیه هم موضع خود را در برابر جمهوری اسلامی تغییر دهد آیا واقعا این رژیم دست از برنامه‌هایش بر می‌دارد؟ یا این که تمام اینها نشان می‌دهد که اوضاع دنیا به سمت جنگ با رژیم ایران پیش می‌رود.
****

سایت دیپلماسی ایران: تحرکات اخیر جمهوری اسلامی ایران در بعد سیاست خارجی و برنامه هسته‌ای‌اش بازتاب‌های گسترده‌ای در محافل خارجی داشته است. از تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت هر گونه تعرض نظامی خارجی، اعلام تولید داخلی موشک‌های S-300 در صورت امتناع روسیه از تحویل آنها به ایران و اعلام افتتاح قریب الوقوع نیروگاه هسته‌ای بوشهر تا تنش در مرزهای لبنان و اسرائیل همگی باعث شده است تا کشورهای منطقه با توجه به تهدیدهای در حال افزایش غرب علیه ایران نسبت به آینده منطقه بیش از پیش نگران باشند.

پایگاه خبری میدل ایست آن لاین در یادداشتی به قلم خیرالله خیرالله اتفاقات اخیر را زیر نظر گرفته و به تحلیل اوضاع منطقه پرداخته است.

خیرالله خیرالله می‌نویسد: به تحرکات اخیر ایران باید بسیار توجه کرد. تا کنون سابقه نداشته است که این تعداد از مسئولان ایرانی در مدت کوتاهی به لبنان و سوریه سفر داشته باشند. علی اکبر ولایتی، مشاور ویژه مقام معظم رهبری در سیاست خارجی در حالی از دمشق به تهران آمد که مذاکرات طولانی‌ای را در بیروت انجام داد. ولی هنوز ولایتی به تهران نرسیده بود که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران به سوریه رفت. این که چه پیامی بیش از آنچه ولایتی با خود به سوریه برد، متکی داشته، پرسشی است که به قوت خود باقی است. آیا متکی برای این به سوریه رفته است که ببیند پاسخ مقامات سوریه به نامه‌ای که ولایتی به سوری‌ها داده چیست یا این که او نیز پیام متفاوتی را با خود به دمشق برده است؟

خیرالله سپس این گونه تحلیل می‌کند که بی‌شک این تحرکات ایران نشان از وجود نگرانی‌ای نزد مقامات ایرانی نسبت به مصالح کشورشان است که احتمال می‌دهند ممکن است در پی حوادث منطقه مورد تهدید قرار گیرد. این نگرانی دقیقا زمانی است که برخی واسطه‌های مورد اعتماد طرفین در حال مذاکره برای انجام دیداری میان محمود احمدی‌نژاد با باراک اوباما هستند. همچنین احمدی‌نژاد قصد دارد پس از پایان ماه مبارک رمضان به لبنان سفر کند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات لبنانی انجام دهد. قطعا این تحرکات و مذاکرات بدان معنا نیست که امریکا پذیرفته که قدرت و نفوذ خود در منطقه و خاورمیانه را با ایران تقسیم کند یا این که پذیرفته ایران نیز در خاورمیانه دست بالایی داشته باشد. بلکه بر عکس نشان می‌دهد که ایران دقیقا درک کرده که برای رودررویی با دشمن امریکایی‌اش نمی‌تواند تا مرزهای آن کشور برود بلکه باید با آن در همین جا و در همین منطقه زورآزمایی کند. یعنی این که از گرفتاری امریکا در افغانستان و عراق بهره ببرد و ایالات متحده را در همین مناطق تحت فشار قرار دهد.

با تمام این احوال دو دلیل عمده برای نگرانی ایران از اوضاع جاری در منطقه استنباط می‌شود. نخست به اعمال تحریم‌های جدید غرب علیه ایران باز می‌گردد که این بار جدی‌تر از هر دفعه به نظر می‌آید. نباید به این اظهارات غرب که می‌گوید این تحریم‌ها بر مردم ایران اثر نخواهد گذاشت محل دهیم. این حرف‌های بی‌محل اصلا جای اعتنا ندارند. از این بالاتر اروپایی‌ها و امریکایی‌ها پس از آن که گفتند: جای زندگی با ایران هسته‌ای نیست، فشارهای خود را علیه ایران همه جانبه از جمله از طریق تحریم افزایش دادند. در چنین حالتی می‌توان متصور بود که حتی حمله به ایران در صورت پافشاری‌اش بر برخورداری از سلاح هسته‌ای وجود دارد. به خصوص این که غربی‌ها با وجود انکار دائمی ایران، تهران را به تلاش برای دستیابی به بمب‌ هسته‌ای متهم می‌کنند. پس این که می‌گویند، تحریم‌ها برای ضرر زدن به مردم نیست حرف بی‌معنایی است. آنها سیاست تنگ کردن هر چه بیشتر حلقه فشار علیه ایران را در پیش گرفته‌اند که حمله نظامی نیز می‌تواند جزء آن باشد و ایران نیز از همین نگران است.

دلیل دوم نگرانی ایران هم تا اندازه بسیاری از دلیل نخست حاصل می‌شود. آن هم به موضع جدید روسیه به برنامه هسته‌ای ایران باز می‌گردد. چند ماهی است که روس‌ها هم هم‌صدا با غرب از برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند. البته روس‌ها هم مایل نیستند زیاد با امریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه ایران هماهنگ شوند. با این حال آخرین مواضع روسیه باعث انتقادهای شدید اللحن رئیس‌جمهوری ایران شد که سیاست‌های مسکو را زیر سئوال برد. اظهارات احمدی‌نژاد زمانی شوک‌آور شد که تفاوتی میان مواضع روسیه و امریکا نگذاشت. روس‌ها زمانی علیه ایران موضع گرفتند که ایران به خواست روسیه و غرب برای دلایل غنی‌سازی 20 درصدی پاسخی نداد. آنها می‌گفتند کشوری که بتواند غنی‌سازی 20 درصدی انجام دهد قطعا می‌تواند غنی‌سازی خود را تا 93 درصد هم افزایش دهد. اما ایران پاسخی به آنها نمی‌دهد در عین حال تاکید می‌کند که هدفش از غنی‌سازی صرفا جنبه‌های صلح‌آمیز دارد و هر گونه اتهام غرب برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را به قوت رد می‌کند.

خیرالله خیراالله در ادامه برنامه هسته‌ای ایران را با تولید صنعتی‌اش مقایسه می‌کند و با تمسخر مدعی می‌شود: کشوری که بنزین خود را همچنان از طریق تصفیه نفتی‌اش تولید می‌کند و در صنعت تولید بنزین این قدر ضعیف است چه لزومی دارد به فکر تولید خودرو باشد. برنامه هسته‌ای ایران نیز چنین سیاقی پیدا کرده است.

خیرالله در نهایت می‌نویسد: هیچ شکی نیست که ایران تلاش می‌کند از شر تحریم‌های سختی که علیهش وارد شده، رهایی یابد. ایران می‌خواهد هم از شر تحریم‌ها خلاص شود هم تولید هسته‌ای‌اش را بی‌دغدغه داشته باشد و هم این که سیاست‌های خود را از این طریق در منطقه پیش ببرد. نباید فراموش کرد ایران در منطقه وجود دارد و خیلی آسان می‌تواند در میان کشورهای خاورمیانه نفوذ کند. این را هم نباید فراموش کنیم که ایران تنها کشور خاورمیانه است که پیروز معرکه حمله امریکا به عراق شد. بدان معنا که در حال حاضر بیشترین نفوذ را در عراق دارد. کما این که بیشترین نفوذ را در لبنان از طریق حزب‌ الله، فلسطین توسط حماس، یمن از طریق حوثی‌ها، پاکستان و افغانستان دارد. ایران حتی توانسته با تندروهای سنی منطقه نیز رابطه برقرار کند.

این جایگاه ایران در منطقه است. آیا می‌توان به همین راحتی و با اعمال تحریم‌ها جلوی نفوذ در حال افزایش ایران در خاورمیانه و منطقه را گرفت. حتی اگر روسیه هم موضع خود را در برابر ایران تغییر دهد آیا واقعا ایران دست از برنامه‌هایش بر می‌دارد؟ یا این که تمام اینها نشان می‌دهد که اوضاع دنیا به سمت جنگ با ایران پیش می‌رود.

------------------------------------------------------------------------

نویسنده سابق کیهان حکومتی منافق از آب درآمد

کیهان حکومتی: "محمد نوری زاد به زندان بازگشت. رویکرد منافقانه نوری زاد که ریشه در برخی آلودگی ها، عقده ها و جاه طلبی های ناگشوده دارد، در حالی است که وی به تازگی با شماری از سران گروهک آمریکایی نهضت آزادی ملاقات کرد و دیدار مشابهی نیزبا عناصر بدسابقه ای چون غلامحسین کرباسچی و عبدالله نوری داشت. او به تازگی هم به خانه تاج زاده رفت تا کلکسیون دوستان خیانتکار در حق ملت و نظام را کامل کند. لحن نوشته های اخیر نامبرده آن قدر ضدانقلابی است که با لحن بیانیه گروهک منافقین و نهضت آزادی یا تحلیل های صدای اسرائیل و صدای آمریکا هیچ تفاوتی نمی کند."

به نوشته سایت عصر ایران، محمد نوری زاد در گذشته به مدت چندسال، ستون ثابتی در کیهان حکومتی در روزهای شنبه تحت عنوان "شنبه ها و نکته ها" داشت که غالبا با رویکرد انتقادی نسبت به اصلاح طلبان در آنجا مقاله می نوشت.

------------------------------------------------------------------------

ممانعت از مراسم مذهبی/ بازداشت چند تن در سقز

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم مذهبی هم وطنان سنی مذهب در شهر سقز شده و چندین تن از ایشان را بازداشت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای اطلاعاتی سقز روز پنج شنبه بیست و هشتم مردادماه، به منازل شخصی شهروندان سنی مذهب حمله کرده تا مانع از برگزاری مراسم مذهبی ایشان با نام "مکتب قرآن" شوند. این افراد بدون مجوز قانونی وارد حریم خصوصی و منازل شخصی افراد شده و برخی وسایل شخصی خانواده‌ها ائم از سی دی، کتاب، جزوه، عکس، سند ساختمانی، کارت ملی، دفترچه خدمات درمانی و شناسنامه را با خود بردند.

ساعت 6 عصر روز پنج شنبه نیز دو نفر از این افراد به نام های جمال الدین هبکی و ناصرزمانیان را دستگیر و به نقطه ی نامعلومی منتقل کردند.

هم چنین ابوبکر عشقی، سالار توفیق پور و چندین نفر دیگر که هنوز اطلاع دقیقی از نام و تعداد آنها در دست نیست، دستگیر و روانه اطلاعات سقز شدند و خانوادهای نامبردگان تا کنون از سرنوشت ایشان اطلاعی ندارند.

هم چنین ساعت 8 بعدازظهر صدها نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم واقع در شهرک شهرداری، خیابان دکتر خالدی را بسته و مانع از مراجعه و حضور مردم به محل مراسم شدند که نهایتاً موجب تجمع مردم شد.

------------------------------------------------------------------------

آغاز سوخت ‌گیری اتمی چرنوبیل ایران

به گزارش رادیو آلمان، روز شنبه سوخت‌گیری اتمی نیروگاه بوشهر آغاز شد. مهندسان روسی نصب نخستین میله‌های سوختی در نیروگاه را آغاز کرده‌اند. قرار است این مرحله در بارگذاری اتمی یک هفته به طول بیانجامد.

نیروگاه اتمی بوشهر برای بارگذاری مشتمل بر ۱۶۳ مجتمع سوخت است که پس از استقرار در ساختمان رآکتور و انجام بازرسی‌های لازم به داخل قلب رآکتور منتقل می‌شود.

به منظور فراهم كردن امكان بازرسی فنی، سوخت پس از انتقال به داخل ساختمان رآكتور، از داخل محفظه‌های ویژه خارج و در استخر جنب محفظه رآكتور قرار می‌گیرد.

پس از این مرحله كه حدود ‌١٠ روز به طول می‌انجامد، مجتمع‌های سوخت از داخل استخر در داخل ساختمان رآكتور به داخل قلب رآكتور (محفظه تحت فشار) منتقل می‌شود. پس از استقرار كامل مجتمع‌های سوخت در داخل قلب رآكتور مراحل راه‌اندازی رآكتور آغاز خواهد شد.

با تكمیل انتقال سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به داخل قلب رآكتور اولین نیروگاه اتمی در ایران، منطقه و خاورمیانه راه‌اندازی می‌شود.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تقریبا اطمینان دارد که با توجه به امکانات موجود در نیروگاه اتمی بوشهر، متخصصین جمهوری اسلامی موفق به تولید بمب اتمی نخواهند شد؛ با این حال این نیروگاه تحت نظارت دوربین‌های ماهواره‌ی سیا در طول ۲۴ ساعت شبانه روز قرار می‌گیرد.

یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گوید، به محض آنکه نیروگاه بوشهر شروع به کار کند، متخصصین برجسته به بررسی و تحلیل تولیدات این نیروگاه می‌پردازند. در واقع "سیا" از یک طرف در سایه همکاری با بازرسان سازمان جهانی اتمی و از طرف دیگر، در صورت ممانعت مقامات جمهوری اسلامی، از طریق دوربین‌های مجهز ماهواره‌ای در طول شبانه‌روز بر فعالیت‌های سایت اتمی بوشهر نظارت می‌کند.


حادثه چرنوبیل
ویکی‌پدیا

حادثه اتمی چرنوبیل بدترین حادثه اتمی غیرنظامی تاریخ جهان است که در رآکتور شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل اکراین در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد. این راکتور از رآکتورهای روسی RBMK بود.

در ۲۵ و ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ متصدیان راکتور برای انجام آزمایشی سیستم ایمنی راکتور را غیر فعال کردند (کندکننده‌های نوترون را از آن خارج کردند) .نتیجه آن راکتوری بدون کندکننده مناسب و از کنترل خارج شدن آن بود. بدون توانایی در کنترل رآکتور، دمای آن به حدی رسید که بیشتر از حرارت خروجی طرح ریزی شده بود. حادثه زمانی آغاز شد که در ۱۰:۱۱ شب ۲۵ آوریل ۱۹۸۶نیروگاه چرنوبیل دستور کاهش میزان قدرت رآکتوربرای تست را دریافت نمود و نیروگاه شروع به کاهش قدرت رآکتور شماره چهار تا ۳۰ درصد نمود.دو اشتباه واقعه مهلک چرنوبیل را رقم زد اولین اشتباه زمانی بود که کنترل کننده رآکتور به اشتباه و بر اثر عدم تنظیم کردن میله‌های جذب نوترون نیروی راکتور را تا یک درصد کاهش داد و رآکتور بیش از پیش افت قدرت پیدا کرد. در اینجا بود که پرسنل دومین اشتباه خود را انجام دادند و تقریبا تمامی میله‌های کنترل را از داخل رآکتوربیرون کشیدند. این همانند زمانی است که اتومبیلی را در آن واحد هم گاز داد و هم ترمز گرفت.در این زمان و با وجود نبود میله‌های کنترل کننده قدرت در داخل منطقه فعال نیروی رآکتور به ۷ درصد افزایش پیدا نمود.


انفجار اولیه

در ۱:۲۴ صبح یک انفجار اولیه پوشش ۱۰۰۰ تنی بالای رآکتور را بلند و راه را برای خروج مقدار زیادی بخار آب داغ هموار کرد. و این مقدمه‌ای بود بر انفجار دوم ناشی از هیدروژن، که ممکن است حاصل ترکیب بخار آب لوله‌های پاره شده و زیرکونیوم و یا حتی گرافیت هسته رآکتور بوده باشد.


انفجار دوم

انفجار دوم سقف رآکتوررا پاره کرد و ۲۵ درصد از تأسیسات هسته رآکتور را از بین برد. گرافیت (کندکننده) سوزان و مواد داغ هسته که در اثر انفجار بیرون ریخته بود، باعث ایجاد حدود ۳۰ آتش سوزی جدید شد، واین شامل سقف قیر اندود و قابل اشتعال واحد ۳ نیز می‌شد که مجاور واحد ۴ واقع شده بود.


عواقب

تعداد زیادی از کارکنان تأسیسات در عرض چند ساعت نشانه‌های دریافت تشعشع رادیو اکتیو را نشان دادند. عده زیادی کارمند و آتش نشان که بدون محافظ مشغول به کار بودند، بیشتر بخاطر شروع آتش سوزی در سقف واحد ۳ بود که پیش بینی‌های ایمنی را نادیده گرفتند. عده افرادی که در بیمارستانها بستری شدند، تا ساعت ۶ صبح به ۱۰۸ و تا پایان روز اول به ۱۳۲ نفر رسید. پس از انفجار ابتدا محیط اطراف تاسیسات به امواج رادیواکتیو آلوده گشت و بعد به تدریج ابرهای آلوده به نواحی دورتر سرکشیدند و بارش باران سبب شد که بخش‌های وسیعی از اروپا به مواد رادیواکتیو آلوده شود.در اثر انفجار در راکتور بلوک چهار تاسیسات اتمی چرنوبیل، مواد رادیواکتیو برای ساختن حدود ۱۰۰ بمب اتمی آزاد شدند. اگرچه در آن سال مقامات اتحاد شوروی سابق در آن زمان، پخش هر گونه خبری را در مورد این فاجعه به شدت ممنوع ساختند اما در مقایسه جوامع بشری، فاجعه چرنوبیل وحشتناک ترین فاجعه تکنولوژیک انسانی در تمام تاریخ به شمار می‌آید در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به ۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در جمهوری روسیه سفید، اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند. از میان آنها، ۲۲۱۸ شهر و روستا با جمعیت حدود ۲/۴ میلیون نفر در محدوده اوکراین قرار داشتند، فاجعه چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت الشعاع قرار داد. غیر از اوکراین، جمهوری روسیه سفید و فدراسیون روسیه، کشورهای فنلاند، سوئد، نروژ، لهستان، بریتانیای کبیر و برخی کشورهای دیگر نیز اثرات فاجعه را احساس کردند. عوامل اصلی فاجعه انجام آزمایش بدون فراهم بودن شرایط، سطح پایین دانش امنیت هسته‌ای دانشمندان شوروی، سطح ناکافی ایمنی در راکتور، اشتباهات پرسنل اعلام شد.عملیات امحاء نتایج فاجعه در نیروگاه چرنوبیل از تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ تحت ریاست کمیسیون دولتی شوروی آغاز شد. این عملیات از نیمه دوم روز ۲۶ آوریل شروع شد و تا سال ۱۹۹۱ ادامه یافت.در اولین گام یک منطقه انزوا در محدوده ۳۰ کیلومتری اطراف نیروگاه چرنوبیل تعیین شد. از ۲۷ آوریل سال ۱۹۸۶ حکومت اوکراین ساکنین شهرهای پریپیتت و چرنوبیل، و روستاهای داخل منطقه ۳۰ کیلومتری (حدود ۱۰۰ هزار نفر) را به خارج این محدوده انتقال داد.پنهان کردن اطلاعات مربوط به فاجعه چرنوبیل باعث شکل گیری و گسترش شایعات باور نکردنی پیرامون نتایج فاجعه شد. ریاست شوروی از پذیرش همکاری بین المللی برای انجام عملیات امحاء نتایج فاجعه هسته‌ای امتناع کرد. تنها در سال ۱۹۸۹ بود که حکومت شوروی از آژانس انرژی اتمی به منظور ارزیابی کارشناسی عملیات امحاء، درخواست کمک کرد.فاجعه چرنوبیل وضعیت تشعشع در محدوده‌های بسیاری از کشورهای اروپایی را به شدت تغییر داد. در ماه می‌سال ۱۹۸۶ در تمامی کشورهای نیمکره جنوبی، در اقیانوسهای آرام، اتلانتیک و منجمد شمالی ملاحظه می‌شدند.

------------------------------------------------------------------------

بی‌خبری مطلق از حسین سرشومی، فعال دانشجویی

کمیته گزارشگران حقوق بشر: از وضعیت حسین سرشومی دانشجوی آزادی‌خواه و برابری طلب که از ۳۱ خرداد توسط ماموران اداره کل حفاظت اطلاعات استان اصفهان بازداشت شده خبری در دست نیست.

این فعال دانشجویی چپ‌گرا که اکنون در بازداشتگاه امنیتی الف-طا در بند حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اصفهان نگه‌داری می‌شود، تا این لحظه از حق ملاقات و حتی تماس تلفنی با خانواده اش محروم بوده است.

وی دوبار دیگر نیز در شهریور‌ماه و اسفند‌ماه ۸۷ توسط اطلاعات اصفهان بازداشت و نهایتا با وثیقه‌ی ۵۰ میلیونی آزاد شده بود.

گفتنی‌ است به دلیل وضعیت نامناسب بازداشتگاه امنیتی الف-طا واقع در زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) در مورد سلامتی جسمی و روحی وی نگرانی جدی وجود دارد. همچنین خانواده‌ی وی نیز توسط مامورین اطلاعات برای جلوگیری از انتشار خبر بازداش سرشومی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

------------------------------------------------------------------------

پیگرد و فشار برعلیه نوكیشان مسیحی در تبریز

ماموران اطلاعاتی در جواب اعتراض یك شهروند مسیحی كه از آنها میپرسد جرم چیست و شاكی كیست كه منزل و وسایل من را اینگونه مورد بازرسی قرار میدهید ، جواب میدهند : شاكی شما نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، در تبریز مركز استان آذربایجان شرقی در ماههای اخیر ماموران امنیتی و اطلاعاتی در آن استان، فشار زیادی بر نوكیشان مسیحی منطقه از طریق پیگرد ، احضار ، بازجوئی و بازرسی منازل آنان آورده اند .

در یكی از آخرین این اقدامات روز چهارشنبه ۶ مردادماه سال جاری ( ۲۸ جولای ۲۰۱۰ ) ساعت ۱۱ صبح ۴ نفر از ماموران امنیتی وزارت اطلاعات با نشان دادن حكم بازرسی صادره از سوی وزارتخانه خود وارد منزل مسكونی یكی از نوكیشان مسیحی به نام "جمال زرین كمری" در تبریز شدند . آنها پس از تفتیش منزل وبازرسی وسایل نامبرده و همسرش كه به قصد سفر بسته بندی شده بود ، در غیاب آنان كه بیرون از منزل به سر میبردند ، وسایل شخصی ایشان را پس از تفتیش ضبط و با خود بردند.

این وسایل شامل۱۴ جلد كتاب مقدس وسایر كتب مسیحی دیگر ، چندین جزوه تعلیمات مسیحی ، كامپیوتر شخصی و حافظه جانبی آن ، لپ تاب و فلش مموری ، و همچنین كلیه تصاویر وتابلوهای مسیح به انضمام ۴۵ عدد سی دی حاوی فیلم ها و عكس های خانوادگی و خصوصی و همچنین فیلم و موزیك مسیحی و كلیه مدارك شناسائی و قانونی آنها بود .

آنها پس از اتمام بازرسی و ضبط وسایل از والدین جمال كه در خانه بودند از آنان میخواهند كه با وی و همسرش تماس گرفته و به آنها اطلاع دهند كه باید به منزل برگردند . آقای زرین كمری و همسرش كه با شنیدن این خبر ترسیده بودند ابتدا از برگشت امتناع میكنند ولی وقتی با تهدید ماموران و خواهش پدر و مادر جمال روبرو میشوند به آن تن میدهند .

در بدو ورود ماموران كه میدانستند آنها قصد خروج از كشور را دارند از آنها میخواهند پاسپورت و مدارك سفرشان را هم به آنها تحویل دهند ولی با مقاومت این زوج روبرو میشوند. ماموران اطلاعاتی در جواب اعتراض جمال كه از آنها میپرسد جرمشان چیست و شاكی كیست كه منزل و وسایل من را اینگونه مورد بازرسی قرار میدهید ، ماموران امنیتی جواب میدهند : "شاكی شما نظام مقدس جمهوری اسلامی است "! ماموران امنیتی در نهایت پاسپورت ها و مدارك سفر ایشان را نیز به اجبار از آنان می گیرند.

ماموران در زمان ترك منزل به همراه وسایل و مدارك توقیف شده ، برگ احضاریه ای از سوی اداره اطلاعات تبریز كه فاقد هرگونه مهر و امضائی بود به جمال میدهند و برطبق آن از وی میخواهند در روز یكشنبه ۱۰ مرداد ( چهار روز بعد برابر با اول آگست ) به آدرس قید شده در آن برگه احضاریه مراجعه كند .

"جمال زرین كمری" ۲۷ ساله و متاهل است . او از تراشكاران زحمتكش كارخانه " ایدم " آذربایجان بود كه حدود ۴ سال قبل خبر خوش نجات از طریق عیسی مسیح را شنید و ایمان آورد .وی پس از تعمید به بشارت مسیحی و فعالیت در جهت تشكیل كلیساهای خانگی در محل كار و زندگی خود روی آورد و در پی دستگیریهای اخیر در شهرهای مختلف كشور متوجه شد كه مورد شناسائی ماموران قرار گرفته است . همسر وی خانم " سولماز فرزانه ممتاز " نیز از نوكیشان مسیحی كرج است كه سالها پیش از آشنائی با جمال به مسیحیت ایمان آورد و به بشارت انجیل عیسی مسیح مشغول بود . وی همچنین یك وبلاگ مسیحی را در همین زمینه اداره میكند .

آخرین خبرها حاكی است این زوج نوكیش مسیحی بخاطر مشكلات پیش آمده از سوی عوامل اطلاعاتی و زندان و آزارهای متعاقب آن ، تصمیم به خروج از كشور از طریق مرزهای غیر مجاز گرفتند و به تازگی خود را به یكی از كشورهای همسایه رسانده اند .

بر طبق گزارش دریافتی به علت فشارهای وارده و استرس های وقایع اخیر همسرشان از وضعیت جسمانی چندان خوبی برخوردار نیست.

همچنین پیش از این نیز دو تن از نوكیشان مسیحی در تبریز از سوی مقامات اطلاعاتی و قضائی تبریز به شركت در كلیساهای خانگی و همایشهای مسیحی و تعلیم آئین مسیحیت به مسلمانانی كه به مسیحیت گرویده اند و تلاش برای تعمید دادن نوكیشان مسیحی و راه اندازی و مشاركت در تشكیل كلیساهای خانگی متهم شده بودند . كه از سوی دادسرای دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان تبریز برای آزادی موقت این شهروندان آذری زبان مسیحی در ابتدا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان قرار وثیقه صادر كرده بود كه با توجه به اینكه پرداخت چنین مبلغی در توان آنان نبود با تقلیل وثیقه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این افراد بطور موقت آزاد و لی همچنان باید درانتظار برگزاری دادگاه خود بمانند.

------------------------------------------------------------------------

ميزان فروش بنزين به رژيم همچنان رو به کاهش مى رود

در پى اعمال تحريمهاى بین المللی علیه جمهوری اسلامی، ميزان فروش بنزين به اين رژيم همچنان رو به کاهش مى رود.

به گزارش رويتر، ميزان سوخت فروخته شده به رژيم تهران در ماه اوت (مردادماه) به نسبت سال گذشته در همين ايام ۹۰ درصد کاهش داشته است.

همچنين بر اثر خوددارى شرکتهاى بزرگ نفتى از فروش بنزين به رژيم تهران، اين ميزان کاهش در ماه جارى ميلادى نسبت به ماه گذشته حدود ۵۰ درصد گزارش شده است.

رويتر نوشت، در ماه جارى ميلادى برآورد مى شود فقط دو محموله سوخت وارد ايران شود.

------------------------------------------------------------------------

وزیر دفاع رژیم: برای شهادت آماده ایم

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): احمد وحیدی وزير دفاع صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام (ره) به تهديدات اخير آمريكا عليه جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت: ما صداهايي را مي‌شنويم كه مي‌گويند طرح نظامي در دست داريم و ما به آنها مي‌گوييم ما همانی هستيم که 8 سال جنگيديم و حدود 200 هزار شهيد داديم. آيا شما هم آماده هستيد كه سال‌ها بجنگيد و دهها هزار بلكه صدها هزار كشته به خانه ببريد؟ ما آماده‌ايم.

------------------------------------------------------------------------

سه سال زندان برای استاد دانشگاه بجنورد

سایت کلمه: هادی حکیم شفایی، استاد زبان دانشگاه آزاد واجد بجنورد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه دوم دادگاه انقلاب بجنورد، این استاد دانشگاه را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس تعزیری، به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و به جرم توهین به رهبری به شش ماه جبس تعزیری محکوم کرده است.

هادی حکیم شفایی، در روز ۲۲ بهمن سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات بجنورد بازداشت شد. این استاد دانشگاه ۱۵ روز را در زندان انفرادی اطلاعات بجنورد و ۱۵ روز را در بند عمومی زندان این شهر گذراند و در نهایت با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شد.

وی از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده که هم اکنون با فشار نهادهای امنیتی از تدریس در دانشگاه نیز منع شده است.

------------------------------------------------------------------------

تشکیل ستاد بحران در استان کردستان

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی


رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ستاد بحران به منظور کنترل آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کردستان با هدف جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های مریوان و سرو آباد فعال شده است.
\"اقبال محمدی\" نماینده مریوان و سروآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کردستان و با بیان اینکه نابودی جنگل‌ها برابر با مرگ انسان‌ها است، گفت: باتوجه به وضعیت بارندگی بهار 89 و بهبود وضعیت پوشش گیاهی زیر اشکوب جنگل‌ها و روند افزایشی دمای استان کردستان در تابستان جاری، تاکنون بالغ بر 214 فقره آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در جنگل‌های کردستان به‌خصوص شهرستان‌های مریوان و سروآباد رخ داده است.
وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها منجر به سوختن حدود شش هزار هکتار از جنگل و مرتعی حوزه انتخابیه‌ام شده که خسارتی جبران‌ناپذیر به بار آورده است. همچنین منجر به نابودی محیط زیست منطقه شده که زنگ خطری برای مسئولان است.
رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: براساس پیگیری‌های به‌عمل آمده در نشست‌های حضوری و پیگیری‌های تلفنی و همچنین مکاتبات انجام شده، تشکیل ستاد بحران و جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مردمی پیشنهاد گردید که خوشبختانه این ستاد با پیگیری‌های اینجانب و استاندار در مرکز استان و شهرستان‌های مریوان و سروآباد زیر نظر فرمانداران فعال شده است.
محمدی تصریح کرد: از سلاجقه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست گردید تا 2 فروند هلی‌کوپتر مجهز به سیستم اطفای حریق به استان اختصاص داده شود تا همراه با مشارکت مردمی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کنترل شود که در حال حاضر این 2 هلی‌کوپتر اخصاص داده شد.
http://mukriannews.blogspot.com/

------------------------------------------------------------------------

احضار دو تن از فعالان ستاد موسوی به وزارت اطلاعات

خبرگزاری هرانا - موریس باقری و انسیه باقری از فعالان ستاد میرحسین موسوی در لاهیجان به اداره اطلاعات این شهر احضار شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این دو فعال سیاسی در شهرستان لاهیجان برای چندمین بار است که به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شده و مورد بازجویی قرار می گیرند.

شایان ذکر است که موریس و انسیه باقری سال گذشته در آستانه ی روز دانشجو بازداشت شدند و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شده اند. تا کنون هیچ حکمی برای پرونده قبلی ایشان صادر نشده است.

فشار بر فعالین شهرستانی در آستانه ی سالگرد تظاهرات های خیابانی سال گذشته افزایش یافته است.

------------------------------------------------------------------------

غنی سازی اورانیوم؛ رژیم درخواست کاخ سفید را رد کرد

ایرنا (خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی): معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي تاکيد کرد که غني سازي اورانیوم براي توليد سوخت نيروگاه اتمي بوشهر و ديگر نيروگاه هايي که قرار است در آينده در ايران ايجاد شود، ادامه مي يابد. علي اکبر صالحي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، درخواست کاخ سفيد مبني بر ضرورت تعليق غني سازي اورانیوم توسط جمهوری اسلامی بدليل تامين سوخت نيروگاه اتمي بوشهر توسط روسيه را رد کرد و اظهار داشت: اين منطق معيوب است. وي افزود، ما بايد نيروگاه هاي جديدي بسيازيم که آنها نياز به تضمين هاي تامين سوخت دارند.


------------------------------------------------------------------------

دژخیمان رژیم زبان زندانى سياسى کرد را بریدند

بنابه گزارشها، دژخیمان زندان اوين، زبان يک زندانى سياسى کرد ترکیه بنام "متين ارجان" را هنگام بازجويی و شکنجه بريده اند و نامبرده هم ‌اکنون در وضعيت بسيار وخيمى بسر مى برد.

آژانس خبری "ديجله" در این باره نوشته است : زبان متين ارجان، زندانى سياسى کرد، اهل شهر باتمان، واقع در کردستان ترکيه، در جريان بازجويى ها توسط بازجويان زندان اوين در تهران بريده شده است و نامبرده هم‌ اينک در معرض خطر مرگ قرار دارد. ارجان طى يک سال گدشته دو بار دچار سکته مغزى شده و بدنبال آن از ناحيه هر دو پا فلج شده است. زکى ارجان، برادر متين ضمن تاييد اين خبر گفت، تا به حال ۴ بار به ايران رفته ام و برادرم را ملاقات کرده ‌ام، متين به طور مداوم تحت شکنجه قرار مى گيرد و بيشتر اوقات در سلول انفرادى بسر مى برد. زبان متين را بريده ‌اند، تحت مداوا قرار ندارد و با مرگ دست و پنجه نرم مى کند. از من مبلغ ۲۰ هزار يورو (حدود 27 میلیون تومان) برای آزادی برادرم پول گرفتند اما نه تنها او را آزاد نکردند بلکه خود من را هم تهديد کردند که اگر ایران را ترک نکنم، با مرگ روبرو خواهم شد.

------------------------------------------------------------------------

عکس؛ ضیافت افطاری ولی فقیه برای لباس شخصی ها

------------------------------------------------------------------------

نگرانی شدید سرکرده سابق پاسداران از قطعنامه 1929

به گزارش سایت حکومتی تابناک، سرکرده سابق سپاه پاسداران نسبت به پيامدهاى قطعنامه ۱۹۲۹ شوراى امنيت عليه رژیم ابراز نگرانی شدید کرد و گفت، این قطعنامه، سرآغاز موج جديدى از درگيريهاى غرب با جمهوری اسلامی است.

محسن رضايى گفت، آمريکا و اروپا با اين قطعنامه و قطعنامه‌ هاى بعدى که صادر خواهند کرد، اين بار صادرات و واردات، بانکدارى، بيمه و مبادلات اقتصادى و… را آماج قرار داده اند.

وی افزود، امروز است که يک بار ديگر آن مکتب جهادى ما بايد به کمک بيايد و ما را از اين برهه جديد هم عبور دهد.

------------------------------------------------------------------------

مشاور اوباما: برای بررسی گزینه نظامی زمان داریم

رادیو آلمان: به نوشته روزنامه‌ نیویورک تایمز، دولت باراک اوباما توانسته شواهدی را ارائه کند که نشان می‌دهد رژیم ایران تا دستیابی به بمب اتمی هنوز دست ‌کم یک سال فاصله دارد.

این روزنامه نوشت، برآوردهای آمریکا درباره‌ میزان پیشرفت برنامه‌ اتمی رژیم ایران، بر داده‌های منابع مخفی اطلاعاتی استوار است.

نیویورک تایمز از گری سیمور، مشاور ارشد باراک اوباما در امور هسته‌ای نقل کرده است که یک سال، زمانی بسیار طولانی‌ است.

گری سیمور معتقد است، برای آمریکا و اسرائیل زمان کافی وجود دارد تا درباره یک حمله‌ نظامی احتمالی فکر کنند.

به گفته مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، در صورت تبدیل اورانیوم با غلظت پائین به اورانیوم با غلظت مورد نیاز برای ساخت سلاح اتمی در ایران، بازرسان بین ‌المللی طی چند هفته به آن پی خواهند برد و این زمان برای حمله نظامی از سوی ایالات متحده و اسرائیل کافی است.

------------------------------------------------------------------------

سپاه با این بیانیه تروریست بودن خود را تائید کرد

وبلاگ راه سبز

سپاه با صدور بیانیه و تهدید منافع دشمنان در همه نقاط جهان، تروریست بودن این ارگان را تایید نمود

سپاه پاسداران با صدور بیانیه و تهدید منافع ”دشمن” در هر نقطه دلخواه در دنیا، این نکته را تایید نمود که ارگانی تروریستی بوده و ابزارهای خود را جهت کشتار و عملیاتهای تروریستی در همه نقاط جهان دارا می باشد.

پیش از این نیز مدارک و مستنداتی مبنی بر تروریستی بودن این ارگان ارائه شده بود. از همین رو تحریمهای اخیر سازمان ملل بیشتر سمت و سوی تحریم این ارگان تروریستی بوده است.

لازم به ذکر است که در اعتراضات به کودتای نظامی سپاه در سال 88 ، سپاه پاسداران با شلیک مستقیم به سمت معترضین حدود 200 جوان ایرانی را در خیابانها به شهادت رساند.

در این رابطه این ارگان تروریستی در حمایت از مواضع خ.ر، دامنه جنگ علیه ایران را گسترده توصیف کرد و از توان نیروهای خود برای به خطر انداختن منافع ” دشمن” در هر نقطه دلخواه در دنیا خبر داد. به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیانیه، با فصل الخطاب خواندن منویات و رهنمودهای مقام معظم خ.ر بر ضرورت توجه به ارتقای وحدت و همدلی بین مسوولان نظام و هوشمندی و هوشیاری آحاد ملت ایران در برابر نقشه ها و توطئه های شیطانی دشمنان انقلاب نیز تاکید کرد.