lundi 13 décembre 2010

افزایش تنش در روابط انگلستان و رژیم تهران

رادیو آلمان: شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس خواستار اخراج سفیر انگلیس از تهران و کاهش سطح روابط سیاسی با این کشور شده‌اند. این درخواست به بهانه انتشار یادداشتی از سفیر در مورد نقص حقوق بشر در جمهوری اسلامی مطرح شده است.

سایمون گس سفیر انگلیس در تهران در یادداشتی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر (۹ دسامبر، ۱۸ آذر) مواردی از "عدم بهره‌مندی" مردم ایران از حقوق مدنی و آزادی‌های سیاسی را برشمرد. این یادداشت چهار روز پس از انتشار، بهانه‌ی حمله‌های شدیدی به دولت انگلیس و سفیر این کشور شده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا و خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی منسوب است از صبح یکشنبه، ۲۱ آذر، تیتر نخست خود را به این مسئله اختصاص داده‌اند.


انتقاد به نقض گسترده حقوق بشر در ایران

سفیر انگلیس در یادداشت خود که زیر عنوان «جرم نسرین ستوده دفاع شجاعانه است» در سایت سفارت این کشور در تهران منتشر شده به آزار، اذیت و زندانی شدن "مدافعان حقوق بشر" در ایران، به ویژه در یک سال گذشته پرداخت. سایمون گس با اشاره به «وکلا، روزنامه‌نگاران، و اعضای سازمان‌های مردم نهاد که برای دفاع از هم‌وطنان‌شان خود را در معرض خطر قرار داده‌اند»، نوشت: «این گونه افراد در هیچ جای دنیا به اندازه ایران درخطر نیستند.»

در بخشی از یادداشت سفیر انگلیس از نسرین ستوده یاد شده که وکالت شماری از متهمان حوادث پس از انتخابات مناقشه برانگیز سال ۸۸ را برعهده دارد و اکنون در بازدداشت به سرمی‌برد. گس می‌نویسد: «دادستان‌های ایران اتهام مبهم "اقدام علیه امنیت ملی" را علیه خانم ستوده مطرح کرده‌اند، اما اتهام اصلی او در واقع دفاع شجاعانه و آشکار کردن بی‌عدالتی‌هایی است که حکومت ایران ترجیح می‌دهد پنهان بمانند.»


«الزام دولت به کاهش روابط با انگلیس»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس كمیته روابط خارجی مجلس اظهارات سفیر انگلیس را دخالت در امور داخلی ایران خوانده و می‌گوید: «باید طرح الزام دولت به كاهش روابط با انگلیس در مجلس به صورت جدی‌تر پیگیری شود.» چنین طرحی مدت‌هاست در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شده اما پس از تصویب یک فوریت آن مسکوت مانده است.

به گفته‌ی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی، کاظم جلالی، طرح یاد شده از ماه‌ها قبل «مورد بحث و بررسی جامع قرار گرفته است.» او بدون اشاره به علت مسکوت ماندن این طرح به خبرگزاری فارس گفت کمیسیون سیاست خارجی یکشنبه‌ی آینده در مورد ارائه طرح کاهش روابط با انگلیس به صحن علنی مجلس تصمیم‌گیری می‌کند.

طرحی که جلالی از آن یاد می‌کند، دیماه سال ۸۸ با امضای ۳۵ نماینده به هیات رئیسه تقدیم شد اما به دلیل آنچه «برخی ملاحظات وزارت خارجه و وزارت اطلاعات» عنوان شده، به جریان نیفتاد. رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ۱۴ اردیبهشت سال جاری در یک نشست خبری گفت «ما معتقد به لزوم بازنگری در سطح روابطمان با انگلیس هستیم كه البته این به معنای كاهش سطح روابط نیست.»


سفیر انگلیس "عنصر نامطلوب"؟

به گزارش خبرگزاری ایرنا شماری از دانشجویان بسیجی روز یکشنبه مقابل سفارت انگلیس تجمع و تظاهرات کردند. در این تظاهرات که انگیزه‌ی آن پیشتر "دفاع از حقوق دانشجویان بی‌دفاع انگلیسی" و "اعتراض به ترور دو دانشمند هسته‌ای" جمهوری اسلامی بیان شده بود، تجمع‌کنندگان همچنین خواستار اخراج گس از ایران شدند. به گزارش ایرنا این شعار پس از انتشار متن یادداشت سفیر انگلیس در میان تظاهرکنندگان به شعارهای آنها اضافه شد.

گزاری فارس از قول حسین سبحانی‌نیا یکی دیگر از اعضای کمیسیون سیاست خارجی نوشت، وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را به عنوان "عنصر نامطلوب" از کشور اخراج کند.

فلاحت‌پیشه نیز به همین خبرگزاری گفته که «بر اساس تجربه روابط كنسولی و دیپلماتیك، در حال حاضر سفیر انگلیس یك "عنصر نامطلوب" است». او از وزارت خارجه خواسته اخراج سایمون گس را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.


اتهام تخریب روابط دو جانبه به سفیر انگلیس

به گزارش منابع خبری از تهران علاء‌الدین بروجردی، رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به سخنان سایمون گس واکنش نشان داد. بروجردی نوشت: «به نظر می‌رسد ماموریت سایمون گس در تهران به جای تنظیم روابط دو جانبه تخریب روابط است، چرا كه اظهارات وی نشان دهنده این واقعیت است كه او باید ادب سفیر بودن را بیاموزد.»

سفیر انگلیس در یادداشت انتقادی خود نوشته بود: «تردیدی نیست که بخشی از وظیفه دیپلمات‌ها ایجاد ارتباط بین کشورهاست در جایی که بشود چنین ارتباطی ایجاد کرد ... اما در عین حال یکی دیگر از وظایف دیپلمات‌ها توضیح و تشریح دیدگاه‌های دولتی است که برای آن کار می‌کنند برای عموم.» او می‌افزاید: « به عقیده ما اصولی را که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین در کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی ذکر شده و مورد تکریم قرار گرفته‌اند، نمی‌شود بنا به فرهنگ تفسیر و تعبیر کرد.»


«سفارت انگلیس جاسوس‌خانه است»

حدود یک ماه پیش مجمع عمومی سازمان ملل با رای اکثریت پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند و نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد. در این قطعنامه نسبت به «ادامه آزار، ارعاب و تعقیب و پیگرد مخالفان سیاسی و مدافعان حقوق بشر، وکلاء، روزنامه نگاران و دیگر نمایندگان رسانه‌ها، کاربران و عرضه کنندگان خدمات اینترنتی، وبلاگ نویسان، روحانیون، هنرمندان، دانشگاهیان، دانشجویان، رهبران کارگری و اتحادیه‌های تجاری» ابراز نگرانی شده است.

قرار است قطعنامه‌ی یاد شده در ماه جاری میلادی برای تصویب نهایی به رای گذاشته شود. پیش نویس این قطعنامه توسط نماینده کانادا تهیه شده و نمایندگان هشتاد کشور به آن رای مثبت داده‌اند. برخی از ناظران معتقدند که عکس‌العمل شدید و هماهنگ مقام‌های ایرانی به انتقادهای سفیر انگلیس که بعضا تکرار مفاد قطعنامه‌ی سازمان ملل است، با نزدیک شدن موعد طرح آن در مجمع عمومی بی‌ارتباط نیست.

به گزارش ایرنا حمید رسایی یکی از نمایندگان حامی دولت عصر یکشنبه، ۲۱ آذر، در جمع تظاهرکنندگان مقابل سفارت انگلیس حاضر شد و برای آنها سخن گفت.

بنابر این گزارش رسایی گفت: «شاید سایمون گس سفیر انگلیس در تهران و همكارانش لباس انگلیسی پوشیده باشند، ولی هویتشان آمریكایی است.» رسایی با "جاسوس‌خانه" خواندن سفارت انگلیس اظهار داشت «از هفته آینده كه نمایندگان از حوزه انتخابی خود باز گردند، بحث قطع ارتباط با انگلیس را در دستور كار قرار داده و با جدیت دنبال می‌كنیم.»

*****************************************************

کیهان حکومتی موسوی را تهدید به ترور کرد

کیهان حکومتی در یادداشت خود نوشت: "سران فتنه شک نکنند به تک تک اهانت هایی که کرده اند، به قطره قطره خونی که از ملت ریخته اند، تودهنی سخت و حیدری خواهند خورد. دستگاه قضای نظام مقدس ما که در راس آن دانشمندی جوان تکیه زده، به خوبی بر همه امور اشراف دارد. جناب موسوی بداند؛ در 2 بیانیه اخیری که نوشت، هم به امام بزرگوار ما و هم به رهبر ما حرف هایی زدند که ما ناچاریم این را بگوییم؛ اگر دستگاه قضایی به وظیفه خود به درستی عمل نکند، پاسخ ما به سران فتنه پشیمان کننده خواهد بود. این بار قیامی چون 9 دی فقط به حضور و شعار ختم نخواهد شد.

************************************

حقوق بشر؛ وقاحت مافوق تصور جواد لاریجانی

خبرگزاری مهر: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ایران تنها کشور دموکراتیک نمونه خاورمیانه است.

به گزارش مهر، محمدجواد لاریجانی امروز دوشنبه در گردهمایی بررسی حقوق بشر در دوران معاصر که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در سالن مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد ، به جریان براندازی و کودتا با استفاده از ابزار حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در جریان انتخابات پارسال که مقدار زیادی ادبیات ضد جمهوری اسلامی در آن وجود داشت ، ما به عنوان یکی از متهمان حقوق بشر شناخته شدیم.

وی افزود: در این انتخابات نمونه کاملی از جریان سافتاژ ( فعالیت های نرم ) دشمنان علیه ایران را داشتیم در حالی که ما تنها کشور دارای دموکراسی نمونه در خاورمیانه هستیم.

لاریجانی گفت: به عنوان مثال در کدامیک از کشورهای منطقه افراد با رأی مردم به حکومت می رسند و با رأی مردم از نردبان حکومت پایین می آیند ؟

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: 30 سال است ما نظامی دموکراتیک داریم و این نظام بر روی عقلانیت کامل می چرخد.

****************************************************

نسرین ستوده؛ اتهام تماس با گروههای تروریستی

ایسنا: محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه امروز در باره بازداشت نسرین ستوده گفت : نسرين ستوده به علت امر وكالت مورد پيگرد قضايي قرار نگرفته است، بلكه به خاطر تبليغات عليه اسلام، نظام و همچنين تماس با گروه‌هاي تروريستي مورد پيگرد قانوني قرار گرفته است.

محمدجواد لاريجاني گفت: بايد توجه داشت زماني كه فردي وكيل يك متهم مي‌شود، تمام رفت‌وآمدش بايد در راهروهاي دادگاه باشد نه اينكه از پايتختي به پايتخت كشور ديگري رفته و عليه نظام و حكومت مصاحبه كند.

****************************************

اظهارات شدیداللحن وزیر خارجه فرانسه علیه رژیم تهران

رادیو فرانسه: وزیر خارجه فرانسه گفت پاریس از نگرانی هائی که رژیم ایران بر می انگیزد آگاه است و با این رژیم با "زبانی محکم" سخن خواهد گفت. وی افزود، فرانسه "بر هم زدن ثبات منطقه و جهان به وسیلۀ رژیم ایران" را نمی پذیرد و به "مجهزشدن جمهوری اسلامی به جنگ افزار هسته ای" تن در نخواهد داد.

خانم میشل آلیو- ماری، وزیر امورخارجۀ فرانسه دیروز (یکشنبه) در پاریس گفت فرانسه هیچگاه نخواهد پذیرفت که جمهوری اسلامی ثبات خاورمیانه و جهان را بر هم زند.

وزیر امورخارجۀ فرانسه که در نشست "کنگرۀ یهودیان اروپا" سخن می گفت به مخاطبان خود اطمینان داد که پاریس "دوست اسرائیل" بوده و همواره به تحقق یک "صلح پایدار" در خاورمیانه متعهد بوده است.

میشل آلیو- ماری که در ماه گذشته پس از ترمیم کابینۀ فرانسه به جای برنار کوشنر به عنوان وزیر امورخارجۀ فرانسه منصوب شده است در ارتباط با فعالیت های هسته ای رژیم تهران گفت اگر مسئولان جمهوری اسلامی تردیدها در مورد نیات خود را بر طرف نکنند، اعمال کلیۀ مجازات های اقتصادی علیه این رژیم باید در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به سخنان دیروز وزیر امورخارجۀ فرانسه اختصاص داده است، پس از نقل سخنان او می نویسد رژیم تهران با جاه طلبی های هسته ای خود و اعمال نفوذ در عراق، افغانستان و منطقه نگرانی غربی ها و کشورهای عرب منطقه را بر می انگیزد.

*****************************************************************

ترس و وحشت رژیم از بروز اعتراضات در تاسوعا و عاشورا

گزارش دریافتی: ماموران سرکوبگر نیروی انتظامی از روز شنبه در فلکه اول و دوم تهرانپارس و ابتدای خیابان دماوند به ‌طور گسترده با تجهیزات کامل مستقر شده‌ اند و با بازرسی خودروها قصد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم را دارند. این اقدامات سرکوبگرانه در وحشت از اعتراضات ضد حکومتی در روزهای تاسوعا و عاشور است. همچنین به ارگانهای ذیربط ابلاغ شده است که الزام شکل ‌گیری هر هیئت عزاداری این است که حداقل ده یا دوازده مامور نیروی انتظامی و لباس‌ شخصی برای کنترل آنها حضور داشته باشند.


فراخوان به تظاهرات ضد حکومتی در روز عاشورا

در پی برگزاری تظاهرات موفقیت آمیز روز ۱۶ آذر، شماری از فعالین داخل کشور فراخوانی برای تظاهرات ضد حکومتی در روز عاشورا صادر کردند.

در این فراخوان آمده است: عاشورای امسال ایران راه دیگری را می رود. ۷۲ تن نیستیم. ۷۲ میلیون نفریم. برای مردن نمی رویم. به عشق زندگی و برای آزادی و بهتر زیستن پای به میدان می گذاریم. سخن اما همان سخن حق و باطل است. سخن حقیقت است در برابر دروغ. سخن مردم سالاری است در برابر حکومتی که مدعی است مشروعیت را از خود خدا می گیرد. اینجا کوفه نیست. اینجا ایران است و ملتی آزادیخواه، به پیشواز آرمان های خود می رود.

از ساعت دوازده، در همه ایران، راسته های اصلی را در دست بگیریم. تهران، حدفاصل میدانهای امام حسین تا انقلاب. شهرستانها نیز مسیرهای خود را اعلام فرمایند.

اطلاع رسانی کنید

************************************************

نماینده مجلس رژیم: تورم به هفتاد درصد می‌رسد

سایت کلمه: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقتصاد کج دار و مریز کشور ظلم مضاعفی را بر کارگراران و اقشار ضعیف جامعه تحمیل خواهد کرد که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز مزید بر علت خواهد بود. براساس آنچه اقتصاددانان خبره کشور بیان کرده‌اند تورم سال آتی کشور از ۲۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، داریوش قنبری با بیان این مطلب که یکی از نگرانی‌های نمایندگان مجلس عدم تناسب افزایش سطح دستمزد و حقوق کارگران با افزایش نرخ تورم و گرانی حاکم بر جامعه است گفت: «عرضه بسیار زیاد نیروی کار در کنار پایین بودن تقاضا برای به کار گیری این افراد در کنار بی‌توجهی قشر کارفرما به نیازهای مالی کارگران موجب شده است تا این قشر همیشه با مشکلاتی از حیث بی برنامگی مواجه شود.»

وی افزود: «رشد بسیار پایین اقتصادی کشور که حکایت از آماری یک تا یک و نیم درصدی دارد خود دلیلی مضاعف برای افزایش مشکلات معیشتی کارگران طی ماه‌های آتی خواهد بود.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «ما باید براساس برنامه چهارم توسعه نرخ دستمزد کارگران را متناسب با نرخ تورم تعیین می‌کردیم اما بازسازوکاری که از سوی دولتمردان اندیشیده شده است نرخ دستمزد کارگران دو درصد کمتر از تورم است.»

وی متذکر شد: «علاوه بر این با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها احتمال افزایش فشار به اقشار و طبقات پایین و متوسط جامعه وجود دارد، متاسفانه مسوولین اجرایی کشور نیز اطلاعات صحیحی از نحوه اجرای این طرح به ما ارائه نمی‌دهند تا بتوانیم براساس آن سیاستی را برای کاهش فشارهای اقتصادی به مردم ترسیم کنیم.»

به گفته قنبری، براساس آنچه اقتصاددانان خبره کشور بیان کرده‌اند تورم سال آتی کشور از ۲۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و سیاست‌های جبرانی دولت باید به گونه‌ای باشد که با اجرای این طرح اقشار ضعیف و پایین دست جامعه بتوانند حداقل نیازهای معیشتی خود را جبران کنند.

**********************************************************

احضار و بازجویی از دهها تن از دانشجویان خواجه نصیر

دانشجونیوز: پس از برگزاری تجمعات مربوط به سالروز بازداشت میلاد اسدی و 16 آذر بیش از 30 دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به حراست دانشگاه احضار شدند.

دانشجویان هنگام حضور در حراست دانشگاه پس از شنیدن توهین های شدید توسط معاون حراست این دانشگاه (عیسی عباسی) که در بازداشت­های گسترده فعالین دانشجویی این دانشگاه در سال گذشته نقش به سزایی داشت، به صورت غیرقانونی مورد بازجویی قرار گرفته اند . همچنین مأمورین حراست دانشجویان را تهدید به احضار به کمیته ی انضباطی، اخراج، احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعت و بازداشت کرده اند.

حراست دانشگاه همچنین بلافاصله پس از برگزاری این تجمعات با تماس تلفنی با خانواده برخی از دانشجویان اقدام به تهدید و ارعاب آنها کردند و حتی در مواردی اقدام به فحاشی نیز کردند درهمین راستا پیش از 16 آذر بیش از 20 فعال دانشجویی این دانشگاه توسط حراست به دانشگاه ممنوع­ الورود شدند.

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در 9 آذر(سالروز بازداشت میلاد اسدی) در دانشکده برق و در 16 آذر در دانشکده مکانیک این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

*****************************************

پخش کاندوم جهت تجاوز بی دردسر به زندانیان جوان

خبرگزاری هرانا – مسئولین زندان رجایی شهر بین زندانیان شرور که به زندانیان جوان و تازه وارد تجاوز جنسی می کنند کاندوم پخش کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، مسئولین زندان رجایی شهر با حذف صورت مسئله اقدام به پخش کاندوم بین زندانیان شرور سالن 11 بند 4 برای ممانعت از انتشار بیماری های مقاربتی از جمله هپاتیت و ایدز در بین زندانیان پرداختند.

گفتنی است، زندانیان شرور همواره با حمایت مسئولین فاسد زندان به زندانیان سالن 12 که محل نگهداری زندانیان جوان است شبانه مراجعه کرده و به ایشان در قبال تهیه مواد مخدر و یا با تهدید تجاوز میکنند.

*******************************************************

برکناری متکی؛ یک پیروزی دیگر برای باند احمدی نژاد

به گزارش رسانه های حکومتی، منوچهر متکی، وزیر خارجه رژیم از سمت خود برکنار شده است. با آنکه خامنه‌ ای در اوایل شهریورماه گذشته در دیدار با احمدی ‌نژاد و اعضای دولت او، تلویحا از احمدی نژاد خواسته بود که از موازی ‌کاری در عرصه‌ های گوناگون بویژه در عرصه سیاست خارجی بپرهیزد و به وزیران خود در چارچوب اختیارات و وظایف آنها اعتماد کند، اما امروز از تهران خبر می رسد که باند نظامی - امنیتی حاکم موفق شده است منوچهر متکی را که با احمدی نژاد اختلاف پیدا کرده بود، از سمت وزارت خارجه برکنار کند. گفته می شود برکناری متکی به دلیل نزدیکی وی به علی لاریجانی بوده است.

گزارش صدا و سیمای رژيم: رییس‌جمهور در حکمی علی‌اکبر صالحی را به عنوان «سرپرستی وزارت امور خارجه» منصوب کرد و در نامه‌ جداگانه‌ای از زحمات و خدمات منوچهر متکی در دوران تصدی مسئولیت وزارت خارجه قدردانی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، متن حکم دکتر محمود احمدی‌نژاد به این شرح است:

جناب آقای دکتر علی‌اکبر صالحی

نظر به تعهد و دانش و تجربیات ارزنده و به استناد اصل صد و سی و پنج قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و براساس این حکم به سمت «سرپرستی وزارت امور خارجه» منصوب می‌گردید.

امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید.

محمود احمدی‌نژاد

***

جناب آقای منوچهر متکی

سلام علیکم؛

بدینوسیله از زحمات و خدمات جنابعالی در دوران تصدی مسئولیت «وزارت امور خارجه» تشکر و قدردانی می‌کنم.

امیدوارم این زحمات در پیشگاه خداوند مأجور باشد و جنابعالی نیز در کلیه مراحل زندگی و خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی موفق و موید باشید.

عزت و سعادت جنابعالی را از خداوند منان خواستارم.

محمود احمدی‌نژاد

**********************************************************

خروج یارانه های نقدی از حساب شهروندان

سایت فردا: گزارش های مردمی حاکی از آن است که مبلغ یارانه نقدی واریز شده به حساب متقاضیان از برخی حساب ها به شکل عجیبی خارج شده است.

درحساب متقاضیان که درخواست یارانه نقدی را داشتند در کنار مبالغ متعلق به خود رقم یارانه نقدی نیز وجود دارد که غیر قابل برداشت است اما برخی گزارش های مردمی حاکی است در برخی حساب ها برغم واریز اولیه یارانه نقدی پس از مدتی این مبلغ غیر قابل برداشت از حساب آنان خارج شده است .

پیگری های خبرنگار «فردا» برای اینکه مشخص شود این مشکل ناشی از شعب بانکی است یا از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها صورت گرفته است به نتیجه نرسید.

طرح هدفمندی یارانه ها یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی کشور است که بنا بر اظهار نظر مسئولین دولتی مراحل مقدماتی آن به پایان رسیده و در آینده ای نزدیک به طور کامل اجرایی خواهد شد.

*************************************

اعتصاب غذای زندانی سیاسی در پی ضرب و شتم وی

خبرگزاری هرانا - آرش صادقی که پس از انتشار نامه اش تحت فشار بازجویان قرار گرفته است در اعتراض به ضرب و شتم خود دست به اعتصاب غذا زد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به گفته خانواده این زندانی وی پس از انتشار بیانیه اش به مناسبت 16 آذر مورد ضرب و شتم شدید بازجویان در بند 209 اوین قرار گرفته و از ناحیه دنده دچار شکستگی شدید شده است و بازجویان از انتقال وی به بهداری خودداری کرده اند.

آرش صادقی به همین دلیل از روز 19 آذر ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

شایان ذکر است، این زندانی در دوره های قبلی بازداشت نیز دچار شکستگی از ناحیه ی کتف دستش شده بود.

****************************************************

متکی تحقیر شد و دنیا هم دارد به ما می خندد

سایت فرارو: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص برکناری ناگهانی منوچهر متکی گفت: «در همان زمانی که آقای بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور انتخاب شد، عرض کردم که پیمانه آقای متکی پر شده و کارش تمام است. اما مسائلی پیش آمد که آقای متکی ماندگار شد، اما همان موقع تحلیلم این بود که رئیس جمهور ایشان را نمی‌خواهد».

قدرت الله علیخانی با بیان این که متکی با «بدترین شیوه» برکنار شد، ادامه داد: «ایشان در سفر آفریقایی و در حال مذاکره با همتای آفریقایی خود بوده است. حق این بود که اگر قصد برکناری وجود داشت، پس از بازگشت وی از سفر صورت می‌گرفت. نتیجه چنین کاری این است که دنیا به خاطر رفتاری که با وزیر خود می‌کنیم به ما می‌خندد.

****************************************

اجرای حکم وحشیانه قطع دست دو جوان دیگر در شیراز

روزنامه حکومتی کیهان دوشنبه 22 آذرماه: گزارش خبرنگار ما از شيراز حاكي است حكم قطع دست دو سارق حرفه اي در زندان مركزي شيراز اجرا شد. سارقان چندي پيش به اتهام سرقت هاي متعدد دستگير و پس از محاكمه به علت داشتن سوابق متعدد به قطع دست محكوم شدند. اين حكم كه در مراجع قضايي صالحه مورد تاييد قرار گرفته بود در محوطه زندان مركزي شيراز به اجرا درآمد و دست اين سارقان مطابق دستورات ديني قطع شد. همچنین راننده يک تانكر به اتهام قاچاق مواد مخدر در دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به اعدام محكوم شد.

***********************************************

برکناری متکی؛ بیانیه کمپین سفارت سبز

با احترام باستحضار هموطنان گرامی میرساند
کمپین سفارت سبز برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی و انتصاب علی اکبر صالحی به سرپرستی این وزارتخانه را توطئه دیگری برای یکدست کردن حاکمیت سپاهی نظامی امنیتی دولت کودتا دانسته مراتب زیر را جهت آگاهی عموم باطلاع میرساند
1-گرچه مدیریت وزارتخارجه در زمان تصدی وزیر خارجه برکنار شده دولت کودتا در راستای اهداف غائی تیم کودتا و بر خلاف مصالح عالیه ملت ایران بود.اما حضور ایشان درین تصدی موجبات ابقای دیپلماتهای دلسوز و ومجرب وزارت خارجه را در پست های مهم و کلیدی ممکن می ساخت.و بطور حداقلی مانع از حراج و به مصادره گذاشتن منافع ملی میگردید.این کمپین بارها شاهد مقاومت این عزیزان و بزرگواران در مقابل زیاده خواهی های مشاورین اعزامی و منتصب دولت کودتا درین وزارتخانه بوده است.با بر کناری دیپلماتی که قریب عمر این رژیم در وزارتخارجه حضور داشته و دیپلماتی کاریری و به الفبای دیپلماسی و مذاکرات سیاسی و چگونگی حفظ منافع و مصالح ملی حداقل آشنایی رسمی را داشته است،اینک با بر کناری وی و تصرف و فتح کامل و نهایی این وزارت توسط یکی از سرسپرده ترین اعضای باند مافیایی کودتا دیگر کوچکترین فرصت و امکانی برای کارکنان و دیپلماتهی دلسوز این وزارت برای حفظ منافع ملی و مقاومت در برابر کودتاگران باقی نمانده،با کامل شدن یکی از مراحل نهایی کودتا اینک زمینه برای حراج نهایی منافع و مصالح ملی و امضای قرادادهای استعماری و مصادره آخرین مصالح و منافع ملی باقی مانده این ملت تنها بخاطر بقای این رژیم دیکتاتوری مذهبی فراهم گردیده است.
2-اکنون فرصت لازم برای یک دست کردن رژیم برای اتمی کردن سیاست خارجه فراهم شده است.اگر این رژیم یک روز با فلسطینی کردن امور در سیاست خارجه خود، منطقه را به آتش و خون میکشید.اکنون میخواهد با اتخاذ سیاست اتمی کردن شیوه اداره سیاست خارجه،تمامی مصالح و منافع ملی این کشور را در پای تولید اولین بمب اتمی امام زمانی و حفظ و بقای این رژیم قربانی نماید.از همین امروز ریزش نیروهای دلسوز درین وزارت آغاز شده است،اخبار واصله از منابع مطلع باین کمپین حکایت از یک لیست طویلی از احضارها وتغییرات مدیران ارشد این وزارتخانه دارد که در سه هجوم متوالی تکمیل میشود.اطلاعات تکمیلی متعاقبا باستحضار میرسد
این کمپین با اعتراض به سیاست جدید حراج مصالح و منافع ملی توسط دولت کودتا و رژیم ضد بشری ولی فقیه از همه همکاران در نمایندگی های خارج از کشور تقاضا دارد بمحض شناسایی توسط تیم جدید کودتا در وزارتخارجه و یا دریافت حکم خاتمه ماموریت یا احضار بلافاصله با این کمپین و نشانی ها و شماره تلفن های مندرج در سایت کمپین سفارت سبز تماس بگیرند تا وسایل و امکانات لازم در اختیار این عزیزان برای پیوستن آشکار و نهایی به جنبش سبز مردم ایران فراهم گردد
کمپین سفارت سبز

******************************************

آتش سوزی تعمدی و سازمان یافته محل کسب بهائیان

.....امام جمعه رفسنجان درنماز جمعه عنوان کرده است که این بهاییان چه حقی داشته اند شکایت کنند درحالی که اصلا حق حیات ندارند.
****

خبرگزاری هرانا - عوامل خودسر در یک پروژه سازمان یافته علیه بهائیان کاسبکار در رفسنجان ایران اقدام به آتش زدن 8 باب مغازه کردند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، در طی 40 روز اخیر از سوی معاندین آئین بهایی وقایع تعمدی و سازمان یافته بر بهائیان شهرستان وارد آمده است که با حمایت افرادی که دارای پست های دولتی هستند همراه بوده است.

شواهدی که در زیر ارائه می شود حالی از آن است که آنگونه که در پیوست مطالب و در روزنامه محلی شهر درج شده ، ابائی از طراحی و هدایت این وقایع ندارند و مقامات مسئول نیز هیچگونه اقدامی برای پایان دادن به این غائله نداشته اند.

شایان ذکر است، آتش سوزی عمدی به منظور آزار رسانی به یک گروه خرد یا اقلیت دینی کار تازه ای نیست و از روشهای شناخته شده خشونتگران و انحصارطلبان است که پیشتر از سوی گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر به کرات افشا شده است.

اسامی برخی از قربانیان این اقدامات غیرقانونی به قرار زیر است:

سیاوش روشنگر که تا کنون 2 بار مغازه اش به آتش کشیده شده است، علی شاکر، محبوب بندی، مسعود میبدی، ایرج پاینده، مجید پاینده و آقای علی عمادی

اما در این بین تنها شهروندان بهایی آسیب ندیده اند بلکه تندرو های مذهبی با حمایت امام جمعه رفسنجان محل کسب یک مسلمان را نیز به اشتباه به آتش کشیدند.

یک مغازه با نام "کافی شاپ 19" متعلق به فردی مسلمان آتش زده شده است که وی متوجه میشود عکس مغازه اش در یک "خبرنامه داخلی" با نام "خط سبز مهدوی" متعلق به "بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود رفسنجان" به عنوان مغازه بهایی معرفی شده است.

در پیگیری آتش سوزیهای قبل کلانتری 11 رفسنجان پرونده آقایان ایرج پاینده ،مجیدپاینده ومحبوب بندی را یکجا به مرجع قضایی ارجاع میدهد.

در پی اعلام شکایت بهائیان امام جمعه رفسنجان (رمضانی) درنماز جمعه عنوان کرده است که این بهاییان چه حقی داشته اند شکایت کنند درحالی که اصلا حق حیات ندارند.