dimanche 23 mai 2010

درخواست آزادی فوری جعفر پناهی در مراسم اختتامیه کن

نام جعفر پناهی بر تصاویر تلویزیونهای جهان
ژولیت بینوش پس از دریافت جایزه بهترین بازیگری زن خواستار آزادی جعفر پناهی شد.

مراسم اختتامیه جشنواره جهانی کن که از طریق تلویزیونهای جهان پخش می شد با نام جعفر پناهی بر صندلی خالی او مراسم خود را آغاز کرد.
با اعلام نام ژولیت بینوش به عنوان بهترین بازیگر بخش مسابقه او بر صحنه حضور یافت و نام جعفر پناهی را از صندلی خالی برداشت و در پشت میکروفون قرار گرفت. او در پایان سخنانش با در دست گرفتن نام جعفر پناهی خواستار آزادی او شد.
پس از او اگزاویه دوبوا کارگردان مشهور فرانسوی که موفق به دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران بخش مسابقه شصت و سومین جشنواره جهانی کن شده بود بر با در دست گرفتن نام جعفر پناهی آزادی فوری او را خواستار شد.
در طی مراسم گردانندگان مراسم اختتامیه سه بار نام جعفر پناهی را اعلام کرده و خواستار آزادی فوری او شدند.
خبرنگار پویا خبر – جشنواره جهانی کن – فرانسه – 23 ماه مه 2010

-----------------------------------------------------------------

اعتراض مجدد دانشجویان دانشگاه آزاد

درست یک روز پس از تجمع دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز که با حمله نیروهای امنیتی و بسیج به خشونت کشیده شد دانشجويان دانشكده حقوق این دانشگاه به حمايت از دانشجويان دانشكده فني و اعتراض علیه دولت بر خواستند.

بنا بر گزارش ارسالی به دانشجونیوز، در ادامه ی اعتراضات دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز امروز دوم خرداد دانشجویان دانشکده حقوق این دانشگاه دست به اعتراضی خودجوش زدند .اين اعتراض پس از آن صورت گرفت كه روز شنبه اول خرداد ماه به تجمع دانشجويان دانشكده فني اين دانشگاه از سوي نيروهاي امنیتی و بسيج حمله شد و در نتیجه آن دست کم چهار نفر از دانشجویان به شدت زخمی شدند.

در پی اعتراضات روز گذشته از صبح امروز ورودي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مركز به شدت توسط نيروهاي حراست و انتظامات زیر نظر قرار داشت و عبور و مرور دانشجویان به شدت کنترل می شد. نيروهای امنیتی آزادانه در درون دانشگاه رفت و آمد داشتند و دانشجويان را تهديد به بازداشت و برخوردهاي انظباطي مي كردند و این در حالی است که نیرو های امنیتی بر طبق قانون حق هیچ گونه دخالتی در احکام صادره از سوی کمیته های انضباطی را ندارند.

همزمان با تعطیل شدن کلاس های نوبت ظهر و با افزایش تعداد دانشجویان در سلف دانشکده اعتراض خود جوش دانشجویان با شعار« دانشجو ميمرد ذلت نمي پذيرد » آغاز شد و با شعار هاي « يا حسين ميرحسين» و «مرگ بر ديكتاتور» ادامه یافت. دانشجویان با خواندن سرود «يار دبستاني» به تجمع خود پایان دادند و با اعلام انزجار از حمله روز گذشته توسط عوامل امنیتی و نیروهای بسیجی و سکوت مسوولین دانشگاه در این رابطه احکام سنگین تعلیق از تحصیل و تبعید دانشجویان را محکوم کردند.

این گزارش می افزاید: اوضاع جسمی دانشجویانی که در تجمع ديروز دانشكده فني از سوی عوامل امنیتی و نیروهای بسیج مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زخمی شدند مناسب نمی باشد به طوریکه در ناحيه صورت آثار كبودي و ضرب و شتم به وضوح نمايان است.

دانشجویان با توجه به اینکه دکتر گذشتی ریاست واحد تهران مرکز را برعهده دارد هیچ امیدی به پیگیری عاملان حمله از سوی ریاست واحد ندارند.

در پی اعتراضات صورت گرفته فضای تمامی دانشکده های این واحد دانشگاهی به شدت امنیتی شده است.

گفتني است دانشگاه آزاد واحد تهران مركز با بيش از چهل هزار دانشجو پر جمعیت ترین واحد دانشگاهي دانشگاه آزاد است و مسئولين دانشگاه براي جلوگيري از بيشتر شدن اعتراضات دانشجويان تهران مركز مدت ها است از طرح تجميع دانشكده ها ي اين دانشگاه جلوگيري مي كنند.

دانشكده هاي مختلف اين دانشگاه در فاصله بسيار دور يكديگر قرار دارد.دانشکده فنی این دانشگاه در غرب تهران و در میدان پونک واقع است و دانشکده حقوق این دانشگاه در مرکز تهران و در میدان فردوسی قرار دارد.

http://www.youtube.com/watch?v=GknUdBwrk_o&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------

محكوميت چند شهروند بهايی ساكن ساری

خبرگزاری هرانا - در تدوام سرکوب اقلییت های مذهبی در استان مازنداران دادگاه انقلاب شهرستان ساری احکام 4 شهروند بهایی را صادر و به ایشان ابلاغ نمود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه های انقلاب شهر ساری چهار شهروند به احکام حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.

خانم طره تقي زاده (سنايي) به اتهام تبليغ عليه نظام و تبليغ بهائيت به 22 ماه حبس تعزيری ، سپيده معصومي به 6 ماه حبس تعزيری، سپيده زماني به پرداخت 3 ميليون ريال جزای نقدی بابت تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و پرداخت 2 ميليون ريال جزای نقدی بابت نگهداری سی دی های مكشوفه ( مربوط به بهائيت ) محكوم شدند و خانم سها زمانی حكم برائت دریافت نموده است.

قابل ذكر است اين احكام به دادگاه تجديد نظر استان مازندران ارسال شده است.

-------------------------------------------------------

انتقال یک زندانی سیاسی به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – معاون سابق تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات روز گذشته به دلیل نامعلومی به بند 240 زندان اوین منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، رضا ملک معاون سابق تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات در دوره تصدی گری علی فلاحیان که پس از افشای قتل های زنجیره ای در زندان بسر می برد روز گذشته به دلیل نامعلومی از اندرزگاه 8 زندان اوین به سلول انفرادی بند 240 منتقل شد.

آقای رضا ملک پیشتر در بند 350 زندان اوین تحمل حبس می نمود و در پی انحلال بند 350 به اندرزگاه 8 زندان اوین منتقل شد.

-----------------------------------------------------------------

خبر سرقت لب تاپ معاون احمدی نژاد و تهدید به افشاگری

این نوشته از وبلاگی بنام "افشاگر بزرگ" برای سایت ارسال شده که عینا درج می شود:

بسمه تعالی

“اتقو ا دعوه المظلوم فانما یسئلُ الله تعالی حقیه وانّ الله تعالی لم یمنع ذاحقٍّ حقّه”

ملت مظلوم و ستم دیده ایران . شاید این روزها شنیده باشد که عالیجنبان به دنبال اطلاعات به سرقت رفته و به دنبال اسنادی هستند دال بر وحشی گری خود. اسنادی که با افشای آن نه تنها تن هر ایرانی را به لرزه خواهد آورد بلکه هر انسان ازاده ای در جهان نیز با دیدن این جنایتها تنش خواهد لرزید

آری . این اطلاعات به سرقت رفته اکنون در اختیار سربازان گمنام امام زمان ( عج ) هستند . و توانستیم این اطلاعات “فوق العاده فوق محرمانه” را به خارج از کشور منتقل کنیم . هم اکنون این اطلاعات که بیشتر فیلم و تعداد زیادی عکس از افرادی هست که آنها را قطعا میشناسید و از آنها بخصوص در حوادث بعد از انتخابات بسیار شنیده اید در حال بارگزاری روی یک سرور امن میباشند . این اطلاعات از طریق یک کامپیوتر همراه فوق العاده محرمانه پس از یک جلسه فوق سری در بیت رهبری در منزل یکی از نزدیکان عالیجنابان که میبایست به فردای آن شب تحویل اطلاعات سپاه داده میشد به دست آمده

این اطلاعات در صورت افشای آن دل هر انسان آزاده ای را در جهان به درد خواهد آورد . اطلاعات به حدی گویا و ارزشمند است که در تاریخ جهان به عنوان جنایتهایی بزرگ برای ماندن عالیجنابان در اریکه قدرت ثبت خواهد شد .

جنایاتی که فراتر از یک تقلب در انتخابات و یا تجاوز به دختران و پسران ما در زندانها به شمار میرود . جنایاتی که در حق تک تک شما در این 5 سال روا داشته اند که با دیدن آن از آنها نخواهید گذشت .جنایتهایی که اکثر نمایندگان . وزرا و نظامیان نیز از آن اطلاعی ندارند و فقط چشم بسته از عالی جنابان دفاع میکنند.

روی سخن دیگرم با عالیجنابان هست که با پیامهای تهدید آمیز خود در این چند هفته در صدد بودند که با تشویق و تهدید مرا از انجام این افشاگری بازدارند . عکسهای شما از ضرب و شتم نزدیکان و شکنجه عزیزانم که ندانسته روزی پا به پای شما برای حفظ آرمانهای امام تلاش میکرد را نخواهم از یاد برد

من را نترسانید که کار از ترساندن گذشته است . به شما عالیجنابان آخرین مهلت را در اینجا علنا در مقابل ملت ستم دیده خواهم داد و مطمئن باشید مطلب بعدی من در این وبلاگ اولین سری از فیلمهایی هست که با افشای آن یک به یک پایه های صندلی قدرت شما شکسته خواهد شد . عالیجنابان بدون شک میدانند که این اسناد را نه میشود تکذیب کرد و نه در برابر آن در مقابل اذهان عمومی دفاع کرد . این اسناد را حتی اگر کودکی ببیند در مقابل شما خواهد ایستاد و سنگ به دست خواهد گرفت . مردم خواهند دید و خواهند شناخت رهبرشان و بخصوص فرزندان رهبرشان را که بعد از افشای این اسناد نمیدانم چه حرفی برای گفتن دارند به جز اینکه سر به بالین نهند و آرزوی مرگ کنند .

این وبلاگ را ایجاد کردم که به عالی جنابان هشدار دهیم که قضیه خیلی جدی شده و زمان در حال سپری شدن است و خواسته های ما نیز در حال کمرنگ و محو شدن . نگذارید حکایت آب ریخته شده بوجود بیاید

“انفذ السهام دعوه المظلوم”

میم . ه / دوم خرداد ماه 1389

----------------------------------------------------------------

یک نفر در ملا عام در شهر اهواز به دار آویخته شد

خبرگزاری هرانا - ظهر جمعه مورخ 31/2/89 یک تن در اهواز و در ملا عام از سوی دستگاه قضایی به دار آویخته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محل اجرای این حکم اعدام ابتداي جاده ی کوت عبدالله، جنب ترمينال آبادان، بود.

دادگاه انقلاب اهواز جرم نامبرده را قاچاق مواد مخدر عنوان کرده است.

گفته می شود حکم اعدام صادره از سوي ديوان عالي کشور نیز تایید شده بود.

--------------------------------------------------------------------

2 خرداد؛ پاسداران: فاتحه بر گور اصلاحات

سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران: خاطره دولت مستعجل اصلاحات از حافظه تاريخي پاک مي شود
سوگواره اي براي دوم خرداد

جريان فتنه و اصلاحات، زنجيره هويتي هم عرضي بودند كه گفتمان‌هاي گوناگوني را براي كسب قدرت به كار مي‌بردند.

شرايط و برخي پيامدهاي ناشي از دوران سازندگي و همچنين روند تحولات سياسي در دوره حاكميت اين جريان بر كشور، زمينه تولد جرياني را فراهم آورد كه دوم خرداد نام گرفت.دوم خردادي كه اگرچه عمري 8 ساله در عرصه سياست داشت اما به دليل افراط گرايي و گرايش‌هاي سكولاريستي در بدنه اجرايي كشور،‌ در پايان 8سال عمر خود به كما رفت و پس از طي يك دوره 4?ساله، دچار مرگي بزرگ شد.
جريان دوم خرداد از يك سو محصول تكنوكرات‌ها و اشرافي‌گري دوره سازندگي و از سوي ديگر حاصل ساده‌انگاري و كج‌سليقگي بخشي از جريان موسوم به راست بود كه موجب حلقه زدن بر گرد محمد خاتمي در انتخابات هفتم رياست جمهوري در سال 76 شد.در حقيقت سيد‌محمد خاتمي را بايد محصول آشتي، همكاري و تلاش دست كم 18 گروه و حزب سياسي با ماهيت‌هاي متفاوت و متضاد دانست كه از احزاب و گروه‌هايي با گرايشات راست و ليبرال تا سكولار و التقاطي با كاركردهاي افراطي و رفتارهاي معاندانه عليه نظام، تشكيل شده بود.
قدرت، هدف نهايي اصلاح‌طلبان
آنچه كه اين گروه‌ها را به هم نزديك كرده بود به نوعي هرچند مقطعي پيوند مي‌داد،‌ دستيابي به قدرت سياسي و حفظ خود در قدرت بود.بنابراين محصول اين ائتلاف قبل از آنكه به نفع نظام، ملت و در خدمت آرمان‌هاي اصيل انقلاب و پيشرفت و تعالي كشور باشد در تأمين منافع حزبي سمت و سو يافت. شايد چالش‌ها، ‌تهديدها و آسيب‌هايي كه در دوره هشت ساله حاكميت جريان دوم خرداد فضاي كشور را احاطه كرد و كارنامه‌اي از تخريب اخلاق اجتماعي و مخدوش كردن باورهاي اسلامي و اصولي و ارزش‌هاي ديني تا تلاش براي تحميل حاكميت دوگانه و براندازي نظام مردم سالاري ديني را به نمايش گذاشت را بتوان نتيجه همان اجتماع احزاب با منافع متضاد دانست.
ظهور و افول دوم خرداد
اين جريان اگرچه پس از پيروزي در انتخابات هفتم رياست جمهوري، موفق شد پيروزي در انتخابات دور نخست شوراي شهر و ششمين دوره مجلس را به نام خود ثبت كند و عملاً اداره قوه مجريه و مقننه و اداره پايتخت را همزمان به دست بگيرد اما طلوع و فراز دولت اصلاحات خيلي زودتر از آنچه كه تصور مي‌شد با قهر و تأديب ملت روبه‌رو شد و فرود و غروب پرشتابي را طي كرد. نخستين شكست در كارنامه اصلاح‌طلبان به شوراي شهر اول باز مي‌گردد كه ايجاد دو دستگي و بروز نزاع‌هاي سياسي ميان اعضاي اين شورا (كه به تعبير محمد عطريانفر نهنگ‌هاي سياسي اصلاح طلب بودند)، كار را به انحلال اين نهاد اجتماعي در شهر تهران كشاند و در انتخابات 19 اسفند 81 جاي خود را به اصولگرايان دادند.
شكست در انتخابات شوراي شهر سرآغاز شكست‌هاي ديگر اصلاح‌طلبان شد و مردم به دليل رفتارهاي خارج عرف و خلاف قانون اين جريان در مجلس ششم در انتخابات مجلس هفتم در اسفند 81 رأي به گفتمان اصولگرايي دادند تا اثبات كنند كه بر سرموضوعات حياتي در اداره كشور حاضر به هيچ معامله‌اي نيستند.
اما شكست در انتخابات مجلس هفتم پايان شكست‌هاي اصلاح‌طلبان نبود، چراكه در انتخابات رياست جمهوري نهم به رغم تمامي برنامه‌هاي اين جريان براي نگه داشتن سنگر رياست جمهوري بازهم شكست ديگري در پرونده اين جريان به ثبت رسيد تا اين جريان به كما برود.چراكه مردم به خوبي مي‌دانستند كه دولت اصلاحات در طول 8 سال حاكميت خود بر قوه مجريه كشور هديه‌اي جز ترويج رويه‌هاي سكولاريستي و نفاق جديد براي مردم به ارمغان نياوردند. واقعه تلخ 18 تير، توهين‌هاي مكرر روشنفكران اصلاح طلب نظير هاشم آقاجري، اكبر گنجي و عبدالكريم سروش به مقدسات ديني، افول شديد در مواضع هسته‌اي و نمونه‌هاي ديگر سرسپردگي اين جريان به سكولارهايي كه شعار جدايي دين از سياست را سر مي‌دادند و حق خود را براي راهپيمايي عليه خدا محفوظ مي‌ديدند،‌ همه و همه در كنار هم باعث شد كه مردم ناقوس مرگ اين جريان را به صدا در بياورند.
مرگ پس از كماي 4 ساله
از اين رو با شكست جريان اصلاحات در انتخابات نهم رياست جمهوري اين جريان به كمايي 4 ساله فرو رفت.البته در اين مدت تلاش‌هاي نافرجامي را نيز براي بازگشت به قدرت در جريان انتخابات شوراي شهر و مجلس هشتم انجام داد اما هربار با نه بزرگ مردم مواجه شدند تا اينكه اين جريان در كما به انتخابات دهم رياست جمهوري رسيد.
جريان دوم خرداد در انتخابات دهم رياست جمهوري تلاش كرد جنبشي فراگير از همه جاماندگان و به زعم رهبران آن همه زخم‌خوردگان از ملت را ساماندهي كند تا آخرين شانس خود را براي بازگشت به قدرت بيازمايد. استراتژي آنها براي اين دوره از انتخابات عبور از احمدي‌نژاد بود. فردي كه در طول چهار سال بسياري از مناسبات متعارف سياستمداران را به هم ريخت و مدلي جديد از مسئوليت با تعريف خدمت و رابطه دولت – ملت ارائه كرد. بنابراين از آنجا كه ادامه و نهادينه شدن اين رويكرد و رويه مي‌توانست غروب و افول هميشگي جريان دوم خرداد را به همراه داشته باشد، ‌آنها اين استراتژي را در دستور كار خود قرار دادند و دو كانديدا را به صورت مستقيم و يك كانديدا را به صورت غيرمستقيم به مصاف احمدي‌نژاد فرستادند.اما اشتباه استراتژيك اصلاح‌طلبان در حمايت افراد و گروه‌هاي تابلودارشان (مشاركت و مجاهدين) از موسوي و كروبي كه سابقه سياهي در زمان حاكميت اصلاح‌طلبان بر قوه مقننه و مجريه بر جاي گذاشته بودند و همچنين نمايان?شدن حمايت سران سازندگي كه يادآور خاطرات تلخ اين دوران براي مردم بود،‌ باعث شد كه مردم نه بزرگ ديگري به اين جريان بگويند و اصلاح‌طلبان را كه در كماي شكست‌هاي گذشته خود بودند را به گورستان بفرستند. اما اين پايان كار براي آنها نبود چراكه تلاش براي تغيير گفتمان حاكم و آنچه كه در سناريوهاي اين مرحله رقم خورد و در روزهاي نزديك به انتخابات و رخدادهاي پس از 22 خرداد تجلي يافت،‌ همگي حكايت از همان استراتژي بزرگ يعني تغيير گفتمان تا تغيير نظام دارد. استراتژي‌اي كه اصلاح‌طلبان براي فرار از شكست قابل پيش‌بيني خود اتخاذ كرده بودند و نهايتاً آن چيز كه همگي از آن مطلعند اتفاق افتاد...
فاتحه بر گور اصلاحات
آن چيز كه در تمام طول دوران حاكميت اصلاح‌طلبان بر كشور و همچنين نقش آنها در فتنه سال گذشته بر اين جريان گذشت،‌ بيان‌كننده اين واقعيت است كه جريان فتنه و اصلاحات، زنجيره ?هويتي هم عرضي بودند كه به فراخور زمان، گفتمان‌هاي گوناگوني را براي كسب قدرت به كار مي‌بردند و حتي در اين راه از گفتمان زور و اغتشاش نيز فرو‌گذار نكردند. امروز كه با حضور حماسي مردم در راهپيمايي‌هاي 9 دي و 22 بهمن شاهد دفن اين جريان در گورستان تاريخ سياسي ايران بوديم، ‌عده‌اي از وابستگان اين جريان بر سر مزارش حاضر شده‌اند و با گفتن برخي جملات نظير دوم خرداد بازتاب اراده و خواست تاريخي مردم است مشغول فاتحه‌خواني براي دوم خرداد هستند.آنهايي كه روزي مدعي ريشه دواني اين حركت در جامعه و نظام سياسي كشور بودند امروز با حالتي روبه‌رو شدند كه نه تنها جريان نخبگاني جامعه بلكه خود حاميان قبلي اين جريان نيز هيچ اقبالي به آن ندارند و در مناسبات سياسي كشور جايگاهي براي آنان قائل نيستند. شايد عدم برگزاري جلسات نهادهاي مهم دوم خرداد در طول سال گذشته نظير بنياد باران و همچنين انحلال احزاب دوقلوي مجاهدين و مشاركت و يا عدم تلاش براي برگزاري مراسم سالگرد تولد اين جريان مرده از سوي بزرگان اصلاح‌طلب بيان‌كننده اين حقيقت باشد كه خود آنان نيز مرگ دوم خرداد را پذيرفته‌اند.

------------------------------------------------------------

روحيه بالا و آماده مردم برای 22خرداد

سلام امروز موتورسواران سركوبگر در مسير اتوبوسرانی بي ار تي از ميدان انقلاب تا فردوسي مانور ميدادند
اما وقتي گله هايشان ردميشد بوق ممتد اتومبيلها هم به صدا درميامد كه نشان از روحيه بالا و آماده مردم يكپارچه براي طوفان 22خرداد است

-----------------------------------------------------------------

چرا بايد به آمريكا يارانه بدهيم؟

روزنامه آفتاب یزد: در حالي كه در آستانه حذف يارانه هاي انرژي قرارداريم و دولت اميدوار است با حذف يارانه انرژي مي‌تواند مشكلات اقتصادي كشور را به شكلي ساختاري بر طرف كند يادآوري اين نكته ضروري است كه ‌يارانه انرژي بزرگترين يارانه اي نيست كه دولت پرداخت مي كند و با حذف اين يارانه ها مشكل اقتصاد ‌ايران بر طرف نخواهد شد.‌يكي از اهداف اصلي كه در اقتصاد ايران به غلط از سوي مديران اقتصادي دنبال مي شود، حفظ ارزش پول ‌ملي است، در سال‌هاي گذشته براي حفظ ارزش پول ملي دولت به شكل دستوري تلاش كرده است ارزش دلار را پايين نگه دارد و براي اين موضوع استدلال آن است كه دولت از اين طريق از ارزش پول ملي و توليد ‌كنندگان حمايت كرده است در حالي كه تمامي شاخص هاي اقتصادي كشور گوياي آن است كه اين تلاش براي ‌پايين نگه داشتن ارزش دلار نه تنها به حفظ ارزش پول ملي كمكي نكرده است بلكه توليد كنندگان به عنوان ‌قربانيان اصلي اين سياست بوده‌اند، زيرا در عمل كاهش ارزش دلار به معني ارزان كردن وارداتي است كه ‌بخش توليد را از پا انداخته است و تنها برنده واقعي اين روند، دلالاني هستند كه از اين طريق مي توانند ‌كالاهاي وارداتي را با قيمتي ارزان تر از توليد داخلي به فروش برسانند.‌براساس ارقام رسمي، ميزان رشد تورم در اقتصاد ايران از سال 81 كه نرخ ارز تعديل شد معادل 120 درصد ‌بوده در حالي كه طي همين دوره، نرخ رشد دلار حداكثر 25 درصد بوده و دلار 800 توماني امروز به 1000 ‌تومان رسيده است، يعني در حالي كه قدرت خريد هـر تـومـان در ايـران طـي ايـن دوره بـه كـمـتـر از نـصـف كـاهـش ‌پـيـدا كـرده دلار تـنـهـا 25 درصد گران شده يا به عبارتي كاهش ارزش واقعي ريال، پنج برابر رشد قيمت دلار ‌بوده است.‌يعني براساس نرخ هاي رسمي تورم امروز بايد قيمت دلار معادل 2500 تومان بود، البته بر اساس تورم ‌واقعي كه به مراتب بيشتر از نرخ تورم رسمي است دلار بايد به قيمت4500تومان مي‌رسيد.كدام ذهنيت تاييد ‌مي‌كند كه از محل درآمدهاي نفتي كشور كه وديعه اي يگانه و يك باره براي كل تاريخ كشور است، به دلار ‌و درواقع توليد كنندگان خارجي و اقتصاد آمريكا يارانه بدهيم آن هم به قيمت ريشه كن كردن توليد داخلي؟‌البته شايد اين روند غير منطقي ناشي از عدم شناخت واقعي اقتصاد ايران توسط مديراني است كه مبهوت ‌ديدگاه‌هاي اقتصادي هستند كه توسط سازمان‌هاي اقتصادي بين المللي مانند صندوق بين‌المللي پول و بانك ‌جهاني ديكته مي شود.‌سازمان‌هايي كه تلاش دارند اقتصاد جهان با محوريت اقتصاد آمريكا و يگانه بودن دلار در عرصه مبادلات ‌بين المللي تعريف شود و سياست‌هايي كه به اقتصاد كشورهاي ديگر توصيه مي كنند به گونه اي است كه اين ‌كشورها با تضعيف توان ملي خود به دلار يارانه بدهند تا ساختار اقتصادي مورد تاييد اين نهادها بدون خلل ‌به حيات خود ادامه دهد.‌سياست‌هايي كه در عرصه اقتصاد ايران نيز پياده مي شود تابعي از همين توصيه‌هاست وجالب آن است در ‌حالي كه صندوق بين المللي پول، سياست كاهش يارانه ها در بخش انرژي، كشاورزي، صنعت و حتي ‌بهداشت ودرمان را به كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي در حال توسعه توصيه مي كند در قبال ‌يارانه اي كه ما به دلار مي دهيم سكوت كرده است.‌اين در حالي است كه صندوق بين المللي پول سال‌هاست با چين كه اجازه كاهش ارزش دلار را در اقتصاد ‌خود نمي‌دهد در گير است، چين با گران نگه‌داشتن دلار در مقابل <يوان> از سال‌ها پيش، امكان هر نوع ‌بازاريابي كالاهاي آمريكايي و ديگر كالاهاي وارداتي را در بازار داخلي خود گرفته است و از اين طريق به ‌تقويت توان صادراتي خود پرداخته است.‌سياستي كه زماني ژاپن در برابر دلار با كاهش ارزش ين در پيش گرفته بود، با گوشمالي آمريكا سر ‌جاي خود نشست و سهمي از بازار خود را در اختيار كالاهاي آمريكايي قرارداد. متاسفانه برون‌زا بودن مبدا ‌تولد تفكر و ريشه هاي سياست گذاري اقتصادي در ايران باعث شده است كه در قبال مشكلات واقعي، به ‌سمت راه حل‌هايي تمايل پيدا كنيم كه دردي از اقتصاد ما دوا نمي كنند و در اين زمينه متاسفانه تمامي ‌دولت‌هاي گذشته در قبل و بعد از انقلاب تا حد زيادي متشابه عمل كرده اند.‌در سال گذشته با دلار هزار توماني بالغ بر 55 ميليارد دلار واردات به كشور انجام شده است در حالي كه ‌قيمت واقعي دلار در اقتصاد ايران همان‌طور كه قبل تر هم اشاره شد معادل 4500 تومان است يعني در ازاي ‌هر دلار واردات‚3 دلار به وارد كننده و توليد كننده خارجي يارانه داده ايم يا به عبارتي ديگر معادل 190 ‌ميليارد دلار يارانه از اقتصاد ملي اخذ و به توليد كنندگان خارجي و در نهايت نظام جهاني دلار پرداخت شده ‌است، حال اين رقم كه هر سال پرداخت مي شود سنگين تر است يا يارانه اي كه از آن به عنوان يارانه ‌حامل‌هاي انرژي ياد مي كنيم؟‌/‌ خبر آنلاين

-----------------------------------------------------------------

درآمد سرانه هر ايرانى۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار در سال!

روزنامه ابرار: ذخيره ارزى ۴ برابر تعهدات ارزى است بنابراين ريسك اقتصادى سرمايه گذارى در ايران صفر است.به گزارش ابرار اقتصادى به نقل از روابط عمومى سازمان سرمايه گذارى و كمكهاى اقتصادى و فنى ايران سيد شمس الدين حسينى وزير امور اقتصادى و دارايى گفت: با وجود بحرانهاى مالى در اقتصاد جهانى، اقتصاد ايران در سال ۲۰۰۹ ميلادى عملكرد قوى ترى را از خود نشان داد، به نحويكه حجم صادرات غير نفتى با رشد ۳۵ درصدى مواجه شد.وزير امور اقتصادى و دارايى با بيان اينكه همچنين به رغم كاهش قيمتها در عرصه بين المللى، ايران شاهد افزايش ۱۰ درصدى در ارزش صادرات غير نفتى خود بود، تصريح كرد: اين در حالى است كه حجم تجارت جهانى با كاهش ۱۲ درصدى روبرو شده است. به گفته وى بالاترين رشد سرمايه گذارى خارجى با رشد ۶۰ درصدى در سال گذشته در ايران اتفاق افتاد، اين در حالى است كه رشد سرمايه گذارى خارجى در جهان به طور متوسط با كاهش ۳۰ درصدى مواجه شده است.حسينى با اشاره به رشد ۵۸ درصدى شاخص بورس و رشد ۳۱ درصدى حجم مبادلات بورس كالا در سال گذشته، افزود: مجموعه اين عوامل باعث شده است كه اقتصاد ايران بر اساس معيار برابرى قدرت خريد كه شاخص اندازه گيرى رفاه و قدرت خريد است عدد ۸۰۰ ميليارد دلار در GNP را ثبت كند و درآمد سرانه ايرانيان به ۱۲ هزارو ۵۰۰ دلار بالغ شود.
چشم انداز اقتصاد ايران در سال ۸۹
وى چشم انداز اقتصاد ايران در سال ۸۹ را مثبت تر ارزيابى كرد و در بيان دلايل اين امر گفت: بازار نفت كه در سال ۲۰۰۷ تاكنون دچار ركود شده بود طى روزهاى اخير بهبود يافته و از ركود خارج شده است، همچنين يكى از مشكلات اقتصاد كشور در چند سال اخير شرايط نامساعد جوى بوده است. وى عنوان كرد: با توجه به ظرفيت بالا در استانهاى كشور براى جذب سرمايه هاى خارجى ، آئين نامه تشكيل مراكز سرمايه گذارى اصلاح شد كه بر اساس آن اگر روند جذب و ارائه مجوز به سرمايه گذاران خارجى در برخى از دستگاهها با كندى مواجه شود، استانداران تفويض اختيار دارند كه مجوز را راسا صادر نمايند.
درخواست از مجلس
وى با اشاره به تلاشهاى صورت گرفته براى حذف مقررات زائد گفت: از مجلس درخواست داريم كه اصلاح ماده ۵ قانون اصل ۴۴ را براى تشكيل بانكهاى خارجى و تسريع در سرمايه گذارى ها را در دستور كار خود قرار دهد.
حسينى گفت: ايران در حال حاضر ۸۰ هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مى كند كه اين امر به اين معنا است كه اين رقم راسرمايه گذارى مى كند اما مشخص نيست اين سرمايه گذارى در كجا صورت مى گيرد، در حاليكه اين رقم بايد در خدمت توليد و سرمايه گذار باشد.وى با بيان اينكه سياستهاى اصل ۴۴ اجازه سرمايه گذارى در تمام بخشهاى اقتصادى را به سرمايه گذاران خارجى داده است، اظهارداشت: خصوصى سازى در تمام حوزه ها از جمله بانكها، بيمه ها، خودروسازى، هواپيمايى، نيروگاهها، پالايشگاهها و غيره در حال انجام است.

----------------------------------------------------------

رئيس دفتر احمدی نژاد: قطعنامه برای ما نان صبحانه شده

روزنامه ابتکار در تهران: اسفنديار رحيم‌مشايي، جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور، در “همايش سرمايه‌گذاران خارجي ايرانيان مقيم خارج از كشور” گفت: ايران در يك شكوفايي تاريخي قرار گرفته است و اكنون فصل نويني را در عرصه‌ جهاني آغاز كرده است.
به گزارش ايسنا وي در اين همايش گفت: من اين‌جا به نمايندگي از رياست‌جمهوري براي تاييد و تاكيد درباره سرمايه‌گذاري ايرانيان به اين‌جا آمده‌ام. درواقع اكنون ايرانيان پس از سه دهه تلاش به دوره چيدن محصول رسيده‌اند.
جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور گفت: ملت ايران در تاريخ ظرفيت‌هاي خود را نشان دادند. اكنون ايرانيان آن نقشي را مطالبه مي‌كنند كه درگذشته ايفا كرده بودند و درواقع شايستگي‌هاي گذشته‌ خود را مطالبه مي‌كنند. وي با اشاره به اين‌كه اكنون در همه‌ جهان سخن از تغيير و تحول مي‌شود، گفت: اكنون حتي قدرت‌هاي بزرگ نيز از تغيير و تحول صحبت مي‌كنند. امروز ايران در وضعيت بهتري قرار دارد.اكنون در ملاقات‌هاي خارجي ايران، اگرچه حرف‌هايي گفته مي‌شود، اما كسي جرأت تشر ندارد. آنها مي‌گويند كه شما نظام عالم را به هم نزنيد و از خشونت استفاده نكنيد اما پاسخ آنها كاملا روشن است. كسي نياز به خشونت و بحران دارد كه بخواهد آب را آلوده كرده و ماهيگيري كند اما كسي كه اميد به فردا دارد و جايگاه‌هاي شايسته و افق‌هاي متعالي را در دست مي‌بيند چه نيازي به آلوده كردن آب دارد؟ اين حرف‌ها، شايسته ملت ايران نيست.
ملت ايران شايسته و محكم و قاطع است و بدانيد كه اين سخنان تبليغاتي نيست. در صحنه‌ امروز ملت ايران طوفاني به پا كرده كه چشم ستمگران را فرا گرفته است و آنها را از برنامه‌ريزي‌هاي خود باز داشته است.
رئيس دفتر رئيس ‌جمهور با اشاره به صدور قطعنامه‌هاي‌ تحريم عليه ايران نيز گفت: آنها ملت‌ها را تهديد به قطعنامه مي‌كنند. كدام ملت از مسير خود انصراف داده است؟ ما از قطعنامه‌ها نمي‌ترسيم. اكنون ديگر قطعنامه براي ما نان صبحانه شده است.


-----------------------------------------------------------

سرکرده سابق بسیج فرمانده نیروی انتظامی می شود

سایت تابناک: شنیده‌ها حاکی از آن است که سردار سید محمد حجازی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی معرفی خواهد شد. حکم سرتیب حجازی به زودی صادر خواهد شد و وی رسما به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی جانشین اسماعیل احمدی مقدم می شود. حجازی از آغاز انقلاب و با تأسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمد. وی در حکمی در سال 1386 از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب و پس از آن، به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه مشغول به کار شد. وی همچنین بین سال‌های 1380 تا 1386 فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را به عهده داشت.

------------------------------------------------------------

پلیسی کردن فضای شهر در آستانه سالگرد انتخابات

ايلنا: طرح برخورد با مزاحمان نواميس در مرحله نخست در 10 نقطه تهران به اجرا گذاشته شد و در مرحله بعد در همه مناطق تهران اجرا مي‌شود.
از بعد از ظهر روز شنبه، ماموران يگان امداد، پليس امنيت اخلاقي و پليس پيشگيري، با حضور در خيابان گلبرگ و فلكه اول تهرانپارس طرح برخورد با مزاحمان نواميس را اجرا كردند. برخورد با مزاحمان نواميس، طرحي بود كه در قالب آن و در نخستين روز از اجراي طرح، با زنان بدحجاب و مردان بدپوشش برخورد شد.
بر اين اساس، در حالیکه تعداد زیادی مامور در محل مستقر بود و سرنشینان بیشتر خودروها متوجه حضور ماموران می‌شدند، ماموران اقدام به متوقف کردن خودروهایی می‌کردند که سرنشینان آنها به‌عقیده ماموران، بدحجاب و یا بدپوشش بودند.
ماموران پس از متوقف كردن خودرو اين افراد و دريافت مدارك خودرو، از آنها مي‌خواستند كه براي دريافت مداركشان به يگان امداد مراجعه كنند. نيروهاي پليس در بعضي موارد خودروها هم را توقيف كرده و در برخي موارد به ضبط مدارك بسنده مي‌كردند.
حضور تعداد زيادي مامور و خودرو پليس در محل، باعث شده بود كه مردم با تعجب در محدوده جمع شوند؛ از اين رو ماموران از مردم مي‌خواستند كه محل را ترك كنند.
به‌گفته سرهنگ قاسم‌لويي، معاون عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، تا عصر روز گذشته بيش از 30 خودرو توقيف شد. اين خودروها ازسوي ماموران درحالي در حاشيه خيابان گلبرگ متوقف شد كه روي آنها، تابلوي “مزاحمان نواميس” به‌چشم مي‌خورد.
داشتن حجاب و پوشش نامناسب راننده و سرنشينان خودروها باعث مي‌شد كه ماموران اقدام به متوقف كردن خودرو كنند.
معاون عمليات پليس اطلاعات و امنيت عمومي پايتخت در حاشيه اجراي اين طرح عنوان كرد كه طرح در مرحله نخست، در 10 نقطه تهران آغاز شده و برخورد با مزاحمان نواميس در مرحله دوم در ساير نقاط شهر تهران به اجرا گذاشته مي‌شود و ادامه دارد.

--------------------------------------------------------------

اعتراض به اعدام و سرکوب در برلن در ٢٢ مای

گزارش از اعتراض به اعدام و سرکوب در برلن در ٢٢ مای

روز شنبه ٢٢ مای به دعوت ٥ نهاد ابرانی و سه نهاد کرد ترکیه، یک تظاهرات در اعتراض به اعدام و سرکوب گسترده وجتایت اخیر رژیم در رابطه با اعدام ٥ زندانی سیاسی ، فرزاد کمانگر، شیرین الم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی ، چهار مبارز کرد و مهدی اسلامیان با شرکت بیش از٥٠٠ نفربرگزار شد. حواسته های تظاهرات تظاهرکنندگان لغو مجازات اعدام، توقف هر نوع شکنجه و آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی - عقيدتی ، جلب همبستگی بین المللی برای توقف سرکوب و اعدام در ایران و محکوم کردن رژیم بود که در قالب شعار و پلاکارت بیان می شد.

مسیر این تظاهرات از خیابان های اصلی شهر برلن شروع و در محل لوح یابود قربانیان ترور دولتی رژیم اسلامی ایران در رستوران میکونوس برلن ( که دکتر صادق شرفکندی، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران به همراه سه تن از یارانش توسط کوماندوی مرگ رژیم در ١۷ سپتامبر ١٩٩٢ به قتل رسیدند) خاتمه یافت.

شرکت کنندگان در تظاهرات با شعارهای " قطع فوری احکام اعدام " زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "جمهوری اسلامی نابود باید گردد ، " مرگ بر دیکتاتوری" نه به جمهوری اسلامی"، " قتل ، ترور و آعدام، ماهیت جمهوری اسلامی" به آلمانی اعتراض خود را نسبت به این جنایت و جنایات ٣١ ساله رژیم اسلامی ایران ابراز نمودند.

در بین راه برگزار کنندگان با توضیح علت حضور خود در خیابان به افشای جنایات رژیم پرداختند.
درمیتیگ پایانی تظاهرات ، بعد از اعلام یک دقیقه سکوت ، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران و کمیته همبستگی کردستان(ترکیه) ، کانون فرهنگی افغانستان پیام خواندند و این جنایت را محکوم کردند.

----------------------------------------------------------

احکام ضد بشری برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه

ایسنا: دادستان قزوین از پیگیری قانون قطع دست برای کاهش سرقت در قزوین خبر داد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان این‌که برخی جرایم در قزوین در حال افزایش است، اظهار کرد: مواد مخدر، سرقت و ضرب و جرح عمدی به ترتیب بیشترین جرایم را به خود اختصاص داده است که با احکام صادر شده و اجرای فوری آنها مطابق با قانون درصدد کنترل این جرایم هستیم.

به گفته وی، در زمینه مبارزه با بزهکاری و مجرمان 126 درصد رشد وجود داشته است. صادقی خاطرنشان کرد: درباره توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر احکام سنگین تری اجرا می‌شود و قرار است اجرای احکام سرقت بر مبنای قطع دست پیگیری شود.

---------------------------------------------------------

نوشته ای از زندان اوین در مدح فرزاد کمانگر

منبع: خبرگزاری هرانا

نوشتار حامد روحی نژاد از زندان اوین در مدح فرزاد کمانگر

به نام شهدای کردستان

در دل صدف سختی های روزگار، خود را پروراندی و هر ذره از وجود گوهرینت را با رنج های هولناک هستی بارور نمودی و گوهرین تر گشتی و هر روز زیبایی ات افزونتر. تا اینکه سرتاسر سرشتت، سراپای وجودت، درین و مروارید گونه شد تا بدان حد که دیگرپلید خویان چشم دیدنت و تاب و تحمل بودنت را نداشتند و از دل هستی دریا نیستت کردند و سرانجام طعمه ی زیبایی ستیزان گشتی. بنگر، بنگر که چگونه دریا فقدان تو را به ماتم نشسته است و ذهن و حافظه ی دریا از نبود دردانه اش اندوه ناک و دلش دریایی ست پر خون. موج های آرام و آشفته، بی رمق به این سو آن سو سرگردانند و گهگاه با طعنه زدن به ساحل فراموشی تلنگری به خواب خشکی و بی تفاوتی می نوازند و دریا در بهت و حسرت، دریا گونه به انتقام مرواریدش، پای برجاست.

تمام هستی دریا گیج و گنگ و مات و مبهوت، سرخورده از غم کم داشت دردانه اش سر در گریبان سکوت و سکون فروبرده، موج هایش سرنگون گشته و حتی طوفان یارای طوفانی کردنش را ندارد. دریا دیگر نجوای نیلگون آسمان را بازتاب نمی گوید، دریا خونین است اما آسمان ... آسمان در بغض فروخورده خود، فروخفته، اندامش کبود و ابرهای تیره و تاریکش با فریادی مهیب و خشم گین از سوگ دریا، عنقریب است که حجم تابوت دریا را تا ابد با گریه بارانش گشایش دهد.

فاصله بی پایان آسمان و دریا، در این درد دریغ و نیستی دردانه ی متن و فرزند دریا، به یگانگی و یکتایی دگرگون شده ... تو گویی آسمان بربستر دریا و امواج شناور است و همه چیز آبستن یک رویداد بی همتا و یک میلاد...! دریا از درد نبود دردانه اش دردمند، آسمان از درد دریا و دردانه اش غمین و هستی از درد دردانه و دریا و آسمان آبستن ... این همه درد و سکوت و سکون ... آرامش پیش از طوفان خود خواهی را، فریاد می زند.

فراموش شدنی نیستی تا فراموش شوی . در ژرفای هستی رخنه کرده ای و با وجود نیستی ات بیش از بیش هستی.

فرزاد جان، زین پس روز شهادتت را، به پاس از خود گذشتگی هایت در راه آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم، روز آموزگار می خوانم.

حامد روحی نژاد
اردی بهشت ماه 89
اندرزگاه 8 زندان اوین

--------------------------------------------------------

رنجنامه یک زندانی سیاسی از زندان اورمیه

رنجنامه زندانی سیاسی، حسن میرزایی از زندان اورمیه

خبرگزاری هرانا – حسن میرزایی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به تحمل 32 ماه حبس محکوم شده است با نگارش رنجنامه ای از شکنجه های روا شده بر خود در طول بازداشت اش در اداره اطلاعات سلماس، خوی، ارومیه و اوین خبر داد.

متن رنجنامه ی این زندانی که به خبرگزاری هرانا ارسال شده است به قرار زیر است:

اینجانب حسن میرزایی در تاریخ 3/3/88 در ایست بازرسی سپاه در منطقه سلماس توسط ماموران امنیتی دستگیر شدم و حدود هفده روز در وزارت اطلاعات شهرستانهای سلماس و خوی بازداشت بوده و تحت بازجویی بودم در مورخ 21/3/88 از زندان شهرستان خوی به اداره اطلاعات شهرستان ارومیه منتقل شدم و حدود 47 روز تحت شکنجه های فیزیکی و روحی شدیدی قرار داشتم.

در طول 47 روز شکنجه در اداره اطلاعات شهرستان ارومیه شاهد شکنجه های فیزیکی از قبیل ضرب و شتم، شلاق زدن به پاها و کتف هایم، جوجه کباب (آویزان کردن از دست ها و پا ها ) و آویزان کردن از دو دست بودم.

از روز هفتم بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه روزانه دو بار صبح و عصر توسط صندلی برقی شکنجه شدم و بعد از 14 روز به بند 209 اوین منتقل شدم و در آنجا نیز با تزریق 3 بار امپول به بدنم دچار کندی عضلات و کندی عجیب در پاسخگویی به سوالات و عدم توانایی در راه رفتن شدم و طی این مرحله حدود 7 الی 8 روز به جز آب نمیتوانستم غذا بخورم.

سپس از بند 209 زندان اوین به زندان خوی منتقل شدم که در ایام سپری شده در این زندان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه سینه دچار تنگی نفس و سرفه های شدید به همراه خلط شده ام و زانوی چپم نیز به دلیل تحمل شکنجه های شدید جسمی همچنان اذیتم می کند.

در مدت یک سال که در زندان های شهرستان خوی و ارومیه هستم یعنی تحمل حبس مینمایم با توجه به پیگیری هایم و مراجعات متعدد به بهداری زندان و طبق نظر پزشک زندان خوی و زندان ارومیه در معاینات اولیه اعلام شد که شش هایم نیازی فوری به عکس رادیو لوژی دارد و همچنین در معاینات مقدماتی در بهداری زندان اوین نیز پزشک زندان گفت بر اثر آن شکنجه ها رشته های عصبی قسمت زانوی پای چپ آسیب شدید دیده و این موضوع باعث لاغر شدن پای چپم شده است

پس از معایانات پزشکی بارها در خواست معالجه با هزینه شخص ام در بیمارستانی در خارج از زندان شدم و یا خواهان ملاقات با یک پزشک متخصص شده ام که تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است و حال عمومی ام روز به روز به وخامت می گراید.

با مشاهده این ظلم ها و تحمل شکنجه های جسمی و روحی و عدم درمان بیماری هایم و کارشکنی های صورت گرفته از سوی مسئولین از تمامی سازمانها و نهاد های حقوق بشری در داخل کشور تقاضا دارم نسبت به انتشار شکنجه های متحمل شده ام افشاگری نموده و آنرا به گوش جهانیان برسانند.

هم چنین از کلیه هم وطنان در خارج از کشور که در فعالیت های بشر دوستانه پیش قدم هستند در خواست دارم که به نیابت از بنده شکایتی را از رژیم منحوس حاکم بر ایران در دادگاه بین المللی لاحه طرح کنن تا بعد از آزادی از زندان مخوف رژیم جهل و ظلم از طریق محافل حقوقی پیگیر این وحشی گری ها شوم در نهایت از تلاش تمامی دوستان و مدافعان حقوق بشر تشکر مینمایم.

حسن میرزایی فرزند علی

زندان مرکزی ارومیه

1 خرداد ماه 89

---------------------------------------------------------------

تجمع اعتراضی دانشجویان با شعار مرگ بر دیکتاتور

در اولین روز از خرداد ماه سال جاری دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دست به تجمعی اعتراضی زدندکه از سوی عوامل امنیتی و نیروهای بسیجی به خشونت کشیده شد.

به گزارش دانشجونیوز، در پی فراخوان دانشجویان مبنی بر برگزاری تجمع در اعتراض به کودتای انتخاباتی صورت گرفته چند صد نفر از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دست به تجمع زدند.

از ابتدای صبح امروز فضای دانشگاه به شدت امنیتی بود به حدی که نیرو های امنیتی و بازجویان وزارت اطلاعات و نیرو های انصار حزب الله در داخل دانشگاه حضور داشتند و گارد ضد شورش خیابانهای اطراف دانشکده را به محاصره در اورده بودند و نیرو های امنیتی مانع ورود بسیاری از دانشجویان می شدند.

دانشگاه نیز از صبح امروز بیش از پنجاه نفر از دانشجویان را ممنوع الورود کرده بود.

با پایان یافتن کلاس های نوبت صبح ونزدیک شدن به زمان تجمع رفته رفته بر تعدا د دانشجویان اضافه می شود وتجمع با سر دادن شعار « یا حسین، میر حسین» آغاز می شود و شعار های «مرگ بر دیکتاتور»،«دانشجوی با غیرت حمایت»،«دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و ... از دیگر شعار های دانشجویان بود.

دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی و سخنرانی یکی از دانشجویان به تجمع خود پایان دادند. نیروهای امنیتی و بسیجی به همراه بازجویان وزارت اطلاعات که شخصا در داخل دانشکده فنی حضور داشتند قصد باز داشت تعدادی از دانشجویان را داشتند که دانشجویان موفق به فرار از دست ایشان شدند و تعدادی نیز بازداشت شده اند.كلاس هاي بعد از ظهر دانشكده فني تهران مركز در اثر شدت درگيري ها و ممانعت از ورود دانشجویان به دانشگاه تعطیل شده است.

به گزارش دانشجونیوز، تا لحظه تنظیم خبر چهار تن از دانشجویان در حالیکه به شدت خونریزی داشتند و توسط نیروهای بسیجی مصدوم و مضروب شده بودند در داخل دفتر انتظامات باز داشت هستند و از انتقال آنها به بیمارستان جلوگیری می شود.از حدود یک ساعت پیش از آغار تجمع تا لحظه تنظیم خبر موبایل ها قطع می باشد و به همین دلیل از تعداد بازداشتی ها و زخمی ها ی بیشتر آمار دقیقی در دسترس نیست.

این چندمین باری است که تجمعات اعتراضی دانشجویان این دانشکده به خشونت کشیده می شود و این در حالی است که دکتر گذشتی رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز پیش از این قول جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را داده بود. دانشجویان معتقدند ورود آزادانه لباس شخصی ها و بازجویان وزارت اطلاعات و ضرب و شتم دانشجویان بدون هماهنگی با ایشان صورت نمی گیرد و صدور احکام سنگین و بی سابقه ممنوعیت از تحصیل و تبعید مکرر دانشجویان و گماردن دکتر افتخاری بر مسند ریاست دانشکده فنی جهت امنیتی تر کردن فضا را در این راستا می دانند.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه آزاد پیش از این و در ابتدای سال تحصیلی هفت تجمع در اعتراض به دولت کودتا برگزار کرده بودند که تجمع سوم دانشجویان تهران مرکز در 21 مهر ماه سال 88 با ضرب و شتم دانشجویان و شلیک گاز اشک آور از سوی نیرو های امنیتی و بسیجی مواجه شد که منجر به بستری شدن تعدادی از دانشجویان در بیمارستان شد.

در سال تحصیلی جاری نیز بیش از پنجاه ترم حکم تعلیق و تبعید از تحصیل برای دانشجویان واحد تهران مرکز صادر شده است.اعتراض به کودتای انتخاباتی صورت گرفته و بازداشت دانشجویان و احکام گسترده ممنوعیت از تحصیل برا دانشجویان این واحد از محورهای این تجمع ذکر شده بود. نيروهاي یگان ويژه موتور سوار هم دور دانشكده فني تهران مركز در حال تردد هستند و در بعضي از موارد دانشجويان مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.

http://www.youtube.com/watch?v=KbngI0waOMQ&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

محکومیت یک فعال سیاسی به سه سال حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا - میثم رودکی صبح شنبه اول خرداد ماه توسط شعبه ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهام این فعال سیاسی، "اقدام علیه امنیت ملی"، "عضویت در احزاب سیاسی" و "همکاری با اپوزیسیون" عنوان شده است.

این حکم به موجب بازداشت رودکی در 18 شهریور ماه سال 86 صادر شده است. وی در آذرماه همان سال و پس از تحمل 2 و نیم ماه حبس در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین با قید وثیقه ی 50 میلیون تومانی آزاد شده بود.

هم چنین میثم رودکی، 14 مرداد ماه سال 88 نیز مجددا توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. وی در زمان دستگیری تلاش داشت تا گزارش‌هایی از موارد نقض حقوق بشر در ایران را به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل دهد. وی 28 بهمن ماه 88 با قید وثیقه ی 30 میلیون تومانی از زندان آزاد شد که پرونده ی وی همچنان مفتوح است.

گفتنی است وضعیت جسمی میثم رودکی، در زمان بازداشت به دلیل ابتلا به بیماری شدید گوارشی و زخم معده و عدم رسیدگی مسئولان زندان در این زمینه بسیار وخیم گزارش شده بود.

----------------------------------------------------------------

اگر اتفاقی برای ما بیفتد، حکومت مسئول آن خواهد ‌بود

سایت مردمک: زهرا رهنورد خبر از برگزاری مراسم یادبود برای سالگرد انتخابات ریاست جمهوری می‌دهد. وی که در آستانه ماه خرداد با روزنامه فرانسوی زبان «لوموند» صحبت ‌کرد گفت: قدرت حاکم وی و همسرش، میرحسین موسوی، را دستگیر نکرده زیرا قصد نداشته بیش از این مردم را تحریک کند.

خانم رهنورد می‌گوید: حکومت از روش‌های دیگری برای اعمال فشار استفاده کرده‌است و به بازداشت برادرش، شاپور کاظمی، که فردی غیرسیاسی است و شش ماه را در زندان انفرادی به سر برده و فشارهای فیزیکی و روانی بسیاری تحمل کرده‌است، و کشته شدن خواهر زاده آقای موسوی در اعتراضات روز عاشورا اشاره می‌کند.

زهرا رهنورد با اشاره به حمله به وی با گاز فلفل در روز دانشجو و در دانشگاه تهران، ضربه باتوم برقی در روز 22 بهمن و مشکلات ریوی و سردرد پس از این حملات اعلام می‌کند حاضر است برای محافظت از دیگرانی که در راه آزادی می‌جنگند کشته‌شود.

خانم رهنورد هشدار می‌دهد که در صورتی که خانواده‌اش قربانی مساله‌ای حاد با یک توطئه شوند حکومت مسئول آن خواهد‌بود.

زهرا رهنورد بر اراده قوی همسرش تاکید و اعلام می‌کند مهندس موسوی شجاعانه بر سر خواسته‌ها و عقایدش ایستاده تا عملی شوند و به راحتی از آنها دست بر‌نمی‌دارد.

رهنورد سخنانش را با این جمله به پایان می رساند: من ایمان دارم که پیروزی پایانی روزی نصیب مردم خواهد‌شد.

-----------------------------------------------------------------

بازرسی از کشتیها؛ ناو هواپیمابر آمریکا در راه خلیج فارس

آمریکا ناوهواپیمابر جدیدی را به منطقه خلیج فارس اعزام می کند.

به گزارش عصر ایران ، سایت خبری "دبکا فایل" اسرائیل که مسائل امنیتی و نظامی را پوشش می دهد طی گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: ناو هواپیمابر "هری ترومن" برای استقرار در دریایی مدیترانه و خلیج فارس راهی منطقه شده است.

براساس این گزارش، این ناو هواپیما بر، روز جمعه گذشته پایگاه دریایی "نوفوللک" در ایالت ویرجینیا آمریکا را ترک کرده است.

کارشناسان سایت دبکا بر این باورند که احتمالا ناو هواپیما بر در نزدیکی سواحل ایران مستقر خواهد شد.

بنابراین گزارش، ناو آلمانی "جیسین" ، ناو هواپیما برآمریکایی ترومن را در این ماموریت همراهی خواهد کرد.

با توجه به تلاش آمریکا برای تشدید تحریم های ایران ، احتمالا این ناوها در بازرسی کشتی هایی که به ایران می روند ماموریت خواهند داشت.

----------------------------------------------------------

حمله کیهان حکومتی به سران فتنه و شجریان

سایت حکومتی جهان نیوز: جمعي از نمايندگان اصولگراي مجلس با حضور در مؤسسه كيهان و گفت وگو با مدير مسئول روزنامه، از تحريريه كيهان بازديد كردند.

نمايندگان در اين نشست نگراني خود از شكايت هاي متعدد سران و عوامل فتنه و برخي از ضد انقلابيون عليه كيهان را ابراز كردند و شريعتمداري ضمن تشكر از آنها گفت: درباره وطن فروشي سران فتنه و ماموريتي كه از سوي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه داشته اند، اسناد و مدارك فراواني در اختيار داريم كه آگاهي مردم شريف و پاكباخته كشورمان از اين اسناد را بسيار ضروري مي دانيم و افزود: اين اسناد كمترين ترديدي درباره خيانت ها و جنايات خاتمي و موسوي و كروبي و برخي ديگر از عوامل و سران فتنه كه كمتر آفتابي شده اند باقي نمي گذارد.

مدير مسئول كيهان درباره ادعاي عليزاده طباطبايي وكيل مدافع سيدمحمد خاتمي و عليرضا بهشتي كه در مصاحبه اي به دروغ گفته بود؛ شريعتمداري براي تفهيم اتهام حاضر نشده است گفت؛ طي چند ماه گذشته به طور متوسط و تقريبا هر هفته حداقل يك بار براي تفهيم اتهام درباره شكايت هاي متعدد سران فتنه و اطرافيان آنها به دادگاه رفته ام كه تمامي اسناد آن در پرونده موجود است. وي افزود: از آنجا كه اين ادعاي آقاي عليزاده طباطبايي به خود او مربوط است قصد دارم از دادگاه درخواست كنم درباره هويت ايشان نيز مطالبي را به طور مستند ارائه كنم.

شريعتمداري درباره شكايت محمدرضا شجريان كه اين روزها از سوي برخي رسانه هاي بيگانه مطرح مي شود گفت؛ متاسفانه ايشان هم اكنون در سنين پيري و سالخوردگي به يك خواننده دوره گرد تبديل شده كه تلاش مي كند در آمريكا و كشورهاي اروپايي از طريق ناسزاگويي و دروغ پردازي عليه ايران اسلامي تريبوني براي مطرح كردن خود داشته باشد و ما گفتني هايي درباره او داريم كه حتما براي مردم شنيدني خواهد بود.

--------------------------------------------------------------

مدرسه‌ تیزهوشان؛ محروم کردن یک دانش‌آموز بهایی

محروم کردن یک دانش‌آموز بهایی از تحصیل در مدرسه‌ی تیزهوشان

دانشجونیوز: شادان شیرازی نوجوان ۱۴ ساله بهایی به دلیل اینترنتی بودن ثبت‌نام در مدرسه‌ی تیزهوشان و عدم وجود دین بهایی در فرم ثبت‌نام از تحصیل در این مدرسه‌ محروم شد.

شادان شیرازی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان در مقطع سوم راهنمایی را داشته بر اساس سیاسیت‌های جدید آموزش و پرورش از تحصیل در این مدرسه محروم شده است.
به گزارش خبرنگار رهانا، پیشتر، دولت ایران به همه دانش آموزان اجازه شرکت در آزمون تیزهوشان را می داد و وقتی دانش آموز بهایی در آزمون قبول می شد، از شرکت‌اش در مدارس تیزهوشان، جلوگیری به عمل می آمد اما با گزارشی که در ادامه دیده می شود به نظر می رسد این مرز تبعیض پیش‌روی شایانی کرده است و یک دانش آموز بهایی نمی‌تواند حتی در این آزمون ثبت نام کند.

------------------------------------------------------

حمله افراد ناشناس به یک جشنواره در آبادان

خبرآنلاین: اجرای دوم نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی نیما دهقان در سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت با قطع ناگهانی برق و برخورد نیروهای لباس شخصی متوقف شد. «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ نمایشی است که به نقد بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت خانواده‌های شهدا و بازماندگان جنگ در ایران می‌پردازد. این نمایش به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و دبیرخانه جشنواره سیزدهم تئاتر ملی مقاومت به این جشنواره دعوت شده بود و در بخش غیر رقابتی به صحنه رفت. به گفته یکی از عوامل نمایش، «خنکای ختم خاطره» پس از آنکه روز چهارشنبه اجرای پرتماشاگری را در شهرستان آبادان پشت سر گذاشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت با واکنش مختلف از طرف مخالفان مواجه شد و افراد ناشناس با ارسال پیام‌هایی گروه را تهدید کردند که در صورت ادامه این اجرا با آنان برخورد می‌شود. گروه نمایشی دومین اجرای خود را روز با تأخیر ساعت 21:30 شب به صحنه برد که در نیمه اجرا با خاموش شدن ناگهانی چراغ‌های سالن و حمله نیروهای ناشناس لباس شخصی اجرا متوقف شد و این مسئله اعتراض تماشاگران را به همراه داشت. «خنکای ختم خاطره » به عنوان نمایش برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور بازیگران حرفه‌ای مهر‌ماه گذشته همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن شماره دو ایرانشهر اجرای عمومی شد. این نمایش تولید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح است. «خنکای ختم خاطره» قرار بود چهار اجرای عمومی برای مردم آبادان و خرمشهر داشته باشد. سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر به دبیری محمد جمال پور از 29 اردیبهشت آغاز شده و تا دوم خرداد در آبادان و خرمشهر ادامه دارد

--------------------------------------------------------------

بازداشت فعالان دانشجویی و مدنی در تبریز ادامه دارد

سایت کلمه: به دنبال دستگیری های وسیع در تبریز ، آیدین خواجه ای فعال دانشجویی آذربایجانی و دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

خانواده خواجه ای می گویند این فعال دانشجویی آذربایجانی شب چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۸۹ چند ساعت پس از خروج از منزل پدری در کوی میرداماد تبریز، با خانواده تماس گرفته و خبر از بازداشت خود توسط مامورین اداره اطلاعات داده است.

خواجه ای پیش از این نیز در تابستان ۸۷ در رابطه با مدیریت وبلاگ جنبش دانشجویی آذربایجان(آذوح) بازداشت و به یکسال حبس تعزیری و دوسال حبس تعلیقی محکوم گردیده بود. این فعال دانشجویی آذربایجانی ۱۹ آبان ۸۸ پس از تحمل مدت حبس تعزیری از زندان آزاد شده بود.

بازداشت این فعال دانشجویی آذربایجانی در حالی صورت می گیرد که با رسیدن به خرداد ماه بازداشتها در منطقه آذربایجان سیر صعودی به خود گرفته و در روزهای گذشته رامین جباری، آیت مهرعلی بیگلو، مهندس حافظ سردارپور، نادر عزیزی، مهدی زینالی، علیرضاحسین زاده، رضا عبدی، حسین محمدی الوار ، مصطفی جمشیدی، مهنازکریمی و محمد فرجیان بازداشت شده اند.