lundi 14 juin 2010

اطلاعیه میرحسین موسوی پیرامون ۲۲ خرداد امسال

سایت کلمه: میرحسین موسوی در واکنش به هتک حرمت بیوت مراجع در اطلاعیه ای این گونه برخورد ها را ناشی از نیاز دولتیان به حادثه سازی‌هایی دانست که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. وی همچنین ۲۲ خرداد امسال را نشان بلوغ و آگاهی جنبش اصیل سبز قلمداد کرد. به گزارش کلمه متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

خودداری از صدور مجوز راهپیمایی برای روز ۲۲ خرداد بیش از هر چیز نشان دهنده ترس دولتیان از تکرار حماسه ۲۵ خرداد سال ۸۸ است.

آرایش نظامی- امنیتی بی‌سابقه درتهران نشان می‌دهد که علی‌رغم یک سال سرکوب و حبس واستفاده یک‌سویه از صداوسیما و رسانه‌های دولتی و هزینه‌های هزاران میلیارد تومانی، تمامیت طلبان نتوانسته اند مردم را به صداقت و صحت عمل خود متقاعد سازند. که اگر می‌توانستند چه نیاز به این همه هزینه و لشگرکشی و دروغ پردازی؟!

حمله به مردم و دانشجویان در روز ۲۲ خرداد و سپس حمله به دفتر مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صانعی وحمله به دفتر حضرت آیت الله العظمی منتظری و توهین به جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی از شدت بحران و اغتشاش فکری در میان مهاجمان خبر می‌دهد. ۲۲ خرداد ماه امسال، مردم بهانه ای به دست دولتیان ندادند تا با آن پیامدهای ناشی از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را، که به دلیل سوءمدیریت و سیاست‌های عوام فریبانه بر سر کشور و ملت ما تحمیل شده است، بپوشانند و نیز عواقب اقدامات منافقانه و ظالمانه در مراسم روز ۱۴ خرداد را از یادها ببرند.

۲۲ خرداد بلوغ جنبش عظیم سبز را نشان داد و نشان داد که هر شهروند سبز هر جا که باشد، از خانه و اداره و محل کار و کارخانه و مدرسه و خیابان، با ابتکارات و خلاقیت، خود یک جنبش است.

جنبش سبز آن آگاهی را دارد که به گونه ای عمل نکند تا تمامیت‌خواهان بتوانند پیامد سیاست‌های غلط خود را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و سیاست خارجی بپوشانند. امروز دولتیان بیش از همیشه محتاج حادثه سازی‌های هستند که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. حمله به دفتر یک مرجع عالی‌قدر و یکی از شاگردان مورد علاقه و محبت حضرت امام (ره) ورود به مرحله جدیدی از این بحران‌سازی‌ها است. ولی آمران و عاملان این اقدام خطرناک بدانند که حمله به مراجع و هتک حرمت و زیرفشار قرار دادن آن‌ها تنها مشروعیت نظام را از بین می‌برد.

آیا فراموش کرده اند حمله به بیت حضرت امام (ره) بود که زمینه برچیدن پایه‌های استبداد را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و سپس بهمن سال ۵۷ فراهم کرد و باز هم عبرت نمی گیرند؟

آیا با دانستن این تجربیات تاریخی است که بر شاخه می نشینند و بن می برند؟

میرحسین موسوی

-----------------------------------------------------------------

ترس و وحشت رژیم از تحریم های جداگانه اتحادیه اروپا

روزنامه حکومتی جمهورى اسلامى: به فاصله چند روز پس از تصويب قطعنامه چهارم در شوراى امنيت سازمان ملل، برخى كشورهاى اروپائى اعلام كرده‌اند كه تحريمهاى اعمال شده در چارچوب قطعنامه چهارم را كافى نمى‌دانند و خواستار تحريمهاى بيشتر و اعمال فشار بيشتر هستند. اظهار تمايل اين كشورهاى اروپائى براى تشديد فشارها عليه جمهورى اسلامى نشان مى‌دهد كه آمريكا فقط يک سگ زنجيرى در اروپا ندارد بلكه برخى ديگر از كشورها براى ربودن گوى سبقت از انگليس در اين زمينه وسوسه مى‌شوند و جاى تعجب است كه چين و روسيه نيز در اين زمينه براى چهارمين بار، در جبهه آمريكا قرار گرفته‌اند و با اندكى چانه زنيهاى معنى‌دار كه فقط براى افزايش امتيازات دريافتى صورت گرفته، نهايتا با واشنگتن همصدا شده‌اند.

-----------------------------------------------------------------

تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریمهای سخت تر علیه رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه بر سر تشدید تحریمهای این اتحادیه علیه رژیم تهران به توافق رسیدند.

پیش تر گفته شده بود اتحادیه اروپا تلاش می کند مستقل از شورای امنیت سازمان ملل، تحریم های بیشتری را علیه رژیم تهران اعمال کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته در قطعنامه ای، تحریم های جدیدی را علیه رژیم تهران تصویب کرد.

به گفته یک منبع دیپلمایتک اروپايی، تحریم های مستقل اتحادیه اروپا، بخش های انرژی، بازرگانی، حمل و نقل و بانک و بیمه رژیم تهران را هدف قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا قصد دارد سرمایه گذاری های جدید، انتقال فناروی، تجهیزات و خدمات را در بخش های نفت و گاز ایران منع کند.

همچنین در بخش بازرگانی، اتحادیه اروپا محدودیت هایی را درباره انتقال کالاهای حساس دارای کاربرد نظامی به ایران و بخش بیمه های بازرگانی اعمال می کند.

اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل نیز تحریم های مستقلی را علیه شرکت های حمل و نقل به ویژه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به اجرا خواهد گذاشت.

این اتحادیه همچنین در بخش فعالیت های بانکی و بیمه، محدودیت هایی را علیه رژیم تهران اعمال خواهد کرد.

علاوه بر این اقدامات، اتحادیه اروپا، اعمال محدودیت در زمینه صدور ویزا و توقیف دارائی افراد به ویژه عوامل سپاه پاسداران را بررسی می کند.

این تحریم ها امروز در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مورد بررسی قرار گرفت و قرار است در نشست روز پنجشنبه سران اتحادیه اروپا در بروکسل نهايی شود.


تشدید تحریمها؛ دیدار كلينتون با اعضاى مجلسين آمريكا

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، رئيس كميته امور بانكى مجلس سنا و رئيس كميته روابط خارجى مجلس نمايندگان آمريكا با هيلارى كلينتون وزير خارجه اين كشور، براى برررسى تحريمهاى بيشتر عليه رژيم تهران ديدار و گفتگو كردند.

فيليپ كراولى، سخنگوى وزارت خارجه آمريكا گفت، خانم كلينتون با كريس داد و هوارد برمن به عنوان بخشى از مشورتهاى دنباله دار كه بر سر لايحه تحريمها عليه رژيم تهران جريان دارد، ملاقات كرد.

وی افزود، اين نمونه اى از مجموعه گفتگوها و مشورتهايى است كه وزير خارجه با اعضاى دو مجلس سنا و نمايندگان، از هر دو حزب، بر سر تحريمهاى رژيم تهران برقرار كرده است.

گفتنی است، کنگره آمریکا در حال بررسی تحریمهای جداگانه علیه رژیم تهران است.


صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهند شد

سایت روز: "تحريم ها پشيزي نمي ارزند و مانند دستمال كاغذي مصرف شده هستند". اين پاسخ احمدی نژاد به تحريم هاي سخت شوراي امنيت عليه جمهوری اسلامی است. این در حالیست که کارشناسان اقتصادی به صراحت خبر از افزایش بیکاری و رکود صنعتی می دهند و می گویند "بخش اعظمی از صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهد شد".

بنا بر همین گزارش، جمشید پژویان، رییس شورای رقابت گفته است: "این قطعنامه امنیت اقتصادی حمل و نقل و صنعت ایران را به شدت با مشکل مواجه می‌کند."

او ادامه داده: "هزینه مبادلات در تمام سطوح برای کشورمان به شدت رشد پیدا می‌کند و این مبادلات با مشکل رو‌به‌رو می‌شود".

پژویان با رد سخن وزیر اقتصاد، مبنی بر عدم تاثیر تحریم بر اقتصاد کشور گفته است: "گشایش اعتبار ایران در کشورهای دیگر به شدت دچار اختلال خواهد شد و صنعت و انرژی ایران هم از این تحریم‌ها بی‌نصیب نخواهد ماند. بدون شک این قطعنامه آثار منفی بزرگی بر روند اجرای آزاد‌سازی قیمت‌ها می‌گذارد."

این گزارش می افزاید: کسانی که در زمینه صنعت به کار اشتغال دارند و به طور مثال مواد اولیه تولیداتشان را از خارج وارد می کنند؛ اینان در صدر متضررین اين تحریم ها قرار دارند.

محمد یکی از تجار صاحب نام تهرانی که ماشین آلات و دستگاههای صنعتی وارد می کند در این زمینه مي گويد: "تحریم ها تاثیری تدریجی در اقتصاد ایران داشته اند، برای همین محیط کسب و کار در ایران سال به سال ناامن تر می شود."

وی می افزاید: "وقتی که شرکای تجاری در خارج برای ما "ال سی" باز نمی کنند و به بهانه تحریم ها، فقط از ما سفارشات نقدی می گیرند و نیز وقتی که شرکتهای بیمه خارجی هزینه های بیمه ای ما را روز به روزبالا می برند و هنگامی که بانک های خارجی روز به روز به جمع تحریم کنندگان ما می پیوندند، ما چگونه می توانیم با اطمینان خاطر و با امنیت روانی لازم با جهان خارج تجارت کنیم."

-----------------------------------------------------------------

فیلمی منتشر نشده از حمله بسیج به دانشجویان دانشگاه رشت

24 خرداد 88 - دانشگاه علوم پایه - رشت
محاصره دانشگاه توسط بسیج و حمایت مردم از دانشجویان

http://www.youtube.com/watch?v=iMMcb_CAP58&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

فردا سالگرد قتل سهراب اعرابی در بهشت زهرا

رادیو آلمان: خانواده سهراب اعرابی و دو تن دیگر از کشته‌شدگان تظاهرات ۲۵ خرداد سال گذشته می‌گویند که ۲۵ خرداد امسال در «بهشت زهرا» خواهند بود. در سالگرد انتخابات، خانه سهراب به علت حضور مردم مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت.

دو روز پیش از حمله به خانه و دفتر آیت‌الله منتظری و صانعی در قم، خانه سهراب اعرابی قربانی ۱۹ ساله تظاهرات روزهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ نیز، از حملات گروه‌های تندرو در امان نماند. بستگان سهراب اعرابی خبر می‌دهند که لباس شخصی‌ها به خانه وی یورش برده‌اند.

فرح‌ناز محمدی، عمه سهراب اعرابی، در گفت‌وگو با دویچه وله می‌گوید: «خانواده سهراب معمولاَ شب‌هایی مثل شب سالگرد انتخابات در خانه خود نمی‌مانند. بنابراین دو شب پیش هم خانه نبودند. اما مردم آمده‌اند آن‌جا و در مقابل خانه برای سهراب شمع روشن کرده‌اند. بعد، عده‌ای موتورسوار، حیدر حیدر گویان می‌آیند و ضمن خاموش کردن شمع‌ها، با ساکنان محل هم برخورد خشونت‌آمیز می‌کنند. خانواده سهراب، یک روز بعد از این ماجرا آگاه می‌شوند.»

این خشونت‌ها برای چیست؟

در همین‌باره، پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی گفته‌ است: « باید اعلام کنند این‌ها چه کسانی هستند که همسایه و اهالی شهرکی را که سهراب متعلق به آن است، آزار می دهند و با حمله وحشیانه‌، به منزل شخصی‌مان یورش می‌برند دو تا شمعی را که همسایه‌ها برای سالگرد سهراب روشن کرده اند، با خشونت خاموش می‌کنند؟»

او این رفتار‌های خشن را نمایش‌گر ضعف نظام دانسته و اعلام کرده که امنیت جانی ندارد و جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم هر اتفاقی می‌داند.

مادر سهراب اعرابی این حرکات را تازه نمی‌داند. او گفته است: « در مراسم چهارشنبه سوری آمدند ریختند در شهرک و جوان ها را بردند، در مراسم روز عاشورا مثل مغول ها حمله کردند به شهرک. همسایه ها و اهالی محل را آزار دادند. من نمی‌دانم این همه وحشتی که از مردم دارند کی تمام می‌شود اما خوب می‌دانم که این رفتارهای وحشیانه نشان دهنده ضعف یک نظام است.»

«سه‌شنبه ۲۵ خرداد به بهشت زهرا می‌رویم»

خانواده سهراب اعرابی، به‌رغم حمله لباس‌شخصی‌ها به منزل خود اعلام کرده‌اند که سه‌شنبه ۲۵ خرداد، هم‌زمان با سالگرد کشته شدن فرزندشان در بهشت زهرا حاضر خواهند شد.

خانواده‌های محرم چگینی و علی حسن پور، دو تن دیگر از قربانیان ۲۵ خرداد نیز، اعلام کرده‌اند که روز سه شنبه در بهشت زهرا خواهند بود.

مادر سهراب اعرابی گفته است: «من کاری به این تهدیدات ندارم، برای مادری که عزیزترین اش را از دست داده، مگر چه چیزی بالاتر از فرزند وجود دارد. من می روم بهشت زهرا . هیچ هراسی هم ندارم.»

او البته نگرانی خود را درباره امنیت مردمی که احتمالاَ در "بهشت زهرا" حضور خواهند یافت پنهان نمی‌کند: « راضی نیستم به مردم هیچ آسیبی برسد، چند روز است که دستخوش اضطراب شده‌ام، چون می دانم مردم سهراب را تنها نمی گذارند، دلم آشوب است که مردم بیایند و باتوم بخورند. تنم می لرزد وقتی فکر می کنم جوانی برای همراهی با سهراب بیاید و تنش از خشونت این حکومت زخمی شود.»

-----------------------------------------------------------------

طنین مرگ بر دیکتاتور در سالگرد فاجعه کوی دانشگاه

دانشجونیوز: در پی اطلاع رسانی جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران که طی چند روز گذشته به صورت اعلامیه و مخفیانه در دانشکده های پردیس مرکزی پخش شده بود و در پی بیانیه روز شنبه جمعی از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه، امروز دوشنبه 24 خرداد ماه با وجود تهدیدها و فضای رعب آور دانشگاه و همچنین خلوتی دانشگاه به علت زمان برگزاری امتحانات ، صدها تن از دانشجویان سبز دست به راهپیمایی در سطح دانشگاه زدند.

ساعت 2 بعد از ظهر امروز ابتدا تجمعی 100 نفره در روبروی درب دانشکده فنی دانشگاه شکل گرفت و کم کم بر تعداد آنها افزوده شد و جمعیت ناظر که چند برابر هسته اصلی تجمع بود و به علت فیلم برداری و حضور لباس شخصی ها وارد هسته اصلی تجمع نمی گردید این جمع را همراهی می نمود. این دانشجویان با استفاده از نماد سبز شروع به فریاد "الله اکبر" نمودند و علیه دولت وقت دست به شعار زدند. اعضای بسیج دانشجویی نیز در اقدامی سازماندهی شده با مستقر کردن تعدادی از بسیجیان دانشگاههای مختلف در مسجد دانشگاه به بهانه برگزاری مراسم مذهبی و با هماهنگی فردی از دفتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه به نام نصیری اقدام به تجمعی مشابه در مزار شهدای دانشگاه نمود و شروع به دادن شعار به حمایت از دولت احمدی نژاد و شخص رهبری نمودند.

دانشجویان سبز با شعار خواستار پیوستن دیگر دانشجویان ناظر به جمع خود شده و بعد از نیم ساعت جمعیتی بالغ بر 300 نفر از سبزها به سمت سر در دانشگاه حرکت نمودند. در این بین حراست دانشگاه در اقدامی قابل تقدیر مانع از درگیری تعدادی از بسیجیان با دانشجویان سبز گردید. بسیجیان دانشگاههای تهران و شریف و امیرکبیر و دانشگاه آزاد با هماهنگی نصیری (از دفتر نمایندگی ولی فقیه ) با شتاب نیروهای خود را که اکثرا از دانشجویان دیگر دانشگاهها بودند به سر در دانشگاه منتقل و با پرچم ایران و عکس هایی از شخص رهبری راه دانشجویان سبز را مسدود کرده و اقدام به تهدید و درگیری با دانشجویان سبز نمودند . در پی این اقدام اندک اندک بر تعداد دانشجویان سبز افزوده و بسیجیان توسط این دانشجویان محاصره شده و فریاد مرگ بر دیکتاتور در سر در دانشگاه طنین انداز گردید.

بستن سر در و تهدید به درگیری فیزیکی مانع از حضور سبزها در سر در دانشگاه شد و سبزها با شعار مرگ بر دیکتاتور و پرهیز از درگیری با بازگشت به درب دانشکده فنی به تجمع خود پایان دادند.

حاشیه های مراسم امروز:

*تعداد لباس شخصی ها در اطراف دانشگاه و حتی داخل دانشگاه بسیار زیاد بود به گونه ای که تعدادی از آنان به داخل جمعیت دانشجویان آمده و اقدام به فیلمبرداری می کردند.

*تعدادی از لباس شخصی ها با شناسایی دانشجویان بعد از راهپیمایی به ماموران نگهبانی دستور می دادند تا کارت دانشجویی این دانشجویان را از آنها گرفته و به آنها تحویل دهند. در موردی در ساعت 5 بعد از ظهر 2 لباس شخصی وارد بوفه دانشکده حقوق دانشگاه شده و با نشان دادن دو تن از دانشجویان دختر به یکی از نگهبانان ، از نگهبان مذکور خواستند تا کارت دانشجویی آنها را گرفته و تحویلشان دهد که این امر منجر به درگیری فیزیکی میان دانشجویان دانشکده و لباس شخصی ها گردید و دو دختر دانشجو توسط دانشجویان دیگر با لباس مبدل از دانشکده فراری داده شدند.

*تعداد 50 تن از بسیجیان اعم از دختر و پسر که گویا طبق دستور نصیری عمل می نمودند ساعت ها پس از اتمام دو تجمع در سر در دانشگاه با پلاکارد و پرچم روی جدول ها نشسته و منتظر بودند که در صورت بازگشت سبزها مانع از حضور و تجمع آنها در سر در دانشگاه شوند. قابل ذکر است که بسیاری از این افراد ظاهری دانشجویی نداشتند . این گروه اقدام به نصب پرچم ایران به عنوان نماد احمدی نژاد و شعارهایی در طرفداری از رهبری و نظام به میله های درب سر در دانشگاه نموده بودند

*شناسایی معترضین به شکلی شدید صورت می گرفت و بسیاری از بسیجیان در این امر فعال بودند

*شنیده ها حاکیست برای چند ساعت اطراف دانشگاه و مخصوصا سر در نیروی انتظامی مستقر و برای اینکه درگیری های داخل دانشگاه توسط مردم رویت نشود چند اتوبوس در سر در اصلی دانشگاه پارک گردید که البته طبق این گزارش در ساعت 5 هیچ نیرو و اتوبوسی به غیر از چند ماشین لباس شخصی در اطراف دانشگاه رویت نشده است.

*برخی شواهد حاکیست برخی از نیروهای امنیتی با پوشش نگهبان در سرکوب و شناسایی دانشجویان در تجمع امروز و روز شنبه نقش داشته اند.

*تعداد بسیجیان جمع آوری شده در این تجمع امروز به زور از 200 تن تجاوز می نمود و این در حالی است که تجمع دانشجویان سبز با وجود امتحانات و کمی تبلیغات چند برابر آنها بود.

*امروز نگهبانان دانشگاه مانع از حضور کسانی می شدند که کارت دانشجویی دانشگاه تهران را به همراه نداشتند و البته این مورد برای بسیجیان صدق نمی نمود.

http://www.youtube.com/watch?v=IQTNR-Fg3Ho&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

مراسم سالگرد کیانوش آسا فردا برگزار می‌شود

مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، عصر فردا سه‌شنبه ۲۵ خرداد، در تالار اخترشاد کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کیانوش آسا (متولد فروردین ۱۳۶۳ در کرمانشاه) دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران بود.

او در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید شد و روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسایی گردید.

-----------------------------------------------------------------

فقر و فاجعه در پایتخت ام‌ القرا

ایسنا : از عبور هر روزه مردم از كنار كارتن‌خواب‌ها و خرابه‌خواب‌ها شروع مي‌كنيم، اما قطعا با ماجراي پاسخ‌هاي تكراري مسوولان گزارشمان تمام نمي‌شود و تنها چون بيش از اين كاري از دستمان برنمي‌آيد به نمايش عكس‌ها و تصاوير و روايتي تلخ از آن‌ها قناعت مي‌كنيم. اين سرنوشت بي‌حاصل پيگيري يك سوژه درميان غفلت كساني است كه به نظر مي‌رسد توجه و حساسيتشان نسبت به اين موضوع، دركنار كارتن‌خواب‌ها در گوشه‌اي از همين خيابان‌ها به خواب رفته.

نكته جالب در مورد كارتن خواب‌ها و متكديان بي‌سرپناه تهران - و البته ساير شهرها- اين است كه مسوولان مرتبط اهتمام جدي دارند كه اين پديده زشت و ناميمون را از شهر حذف كنند، اما ما هم هنوز نمي‌دانيم چرا سر و صورت متكديان و كارتن‌خواب‌هاي كودك و بزرگسال شهر ما به تمام درهايي كه گويا مسوولان باز مي‌كنند، مي‌خورد و به جاي قبلي‌شان برمي‌گردند! و انگار خيابان‌هاي تهران علاوه بر جاذبه مالي براي افراد بيكار، آب و هواي خوبي هم دارد و مخصوصا در تابستان به هر خانه و كاشانه‌اي مي‌ارزد!

در تابستان هم كه هواي تهران براي ماندن در فضاي باز مساعد مي‌شود، كارگران شهرستاني و فصلي و افغان‌هاي كارگر و يا مردان و زنان مسافري كه ترجيح مي‌دهند پولي براي سرپناه ندهند و همان كنار خيابان شب را بگذرانند، ديگر زحمت رفتن تا همان دو يا سه مركز شبانه‌روزي نگهداري شهرداري را هم به خودشان نمي‌دهند و كنار و كنج خيابان، مخروبه‌هاي هميشه پا برجاي شهرمان،، زير پل‌ها، در پارك‌ها، دستشويي‌هاي پارك‌ها و غيره و يا مغازه‌هاي مخروبه‌اي كه شهرداري مدت‌هاست تملكشان كرده و حالا خرابه‌اي مهيا براي انواع جرم است، شب را صبح مي‌كنند.

«محمد» ـ 26 ساله ـ كه نمي‌گويم از كدام شهرستان است، مشخص است كه هنوز تلاش زيادي براي تميز نگه‌داشتن لباس‌هايش دارد و دلش نمي‌خواهد كارتن‌خواب به حساب بيايد اما در هر صورت خيابان خوابي با تميزي و لباس روشن جور در نمي‌آيد.

او مي‌گويد: «پول مسافر‌خانه و اتاق براي ما كه كارگر روزانه‌ايم و هر روز هم كار نداريم زياد است، اگر آشنايي باشد به خانه آن‌ها مي‌رويم و اگر نبود جاي دنجي پيدا مي‌كنيم و مي‌خوابيم!»

‌«محمد» هنوز معتاد نشده اما مي‌گويد كه اين عاقبت براي گوشه خيابان زندگي كردن ناگزير است و تقريبا نمي‌شود از آن فرار كرد، مگر اين كه كار را رها كرده و به شهرشان برگردد!

«محمد»، تجربه در كارتن خوابيدن را از ميدان امام حسين(ع) تهران شروع كرده و اگرچه مدت زيادي از خيابان خوابي او نمي‌گذرد اما در پاسخ به سوال ما در مورد وضعيت خود از نگاه مردم و شرايط خاص كارتن‌خواب‌هاي دائمي در خيابان مي‌گويد نگران چند ماه ديگر است كه هوا سرد مي‌شود.

هر سال در پاييز و شروع فصل سرما آمارها از گرمخانه‌ها و تعداد متكديان و كارتن‌خواب‌ها اعلام مي‌شود، اما گويي اين آمارها درباره شهر ديگري است، چرا كه چشم‌هاي مردم، متكديان و كارتن‌خواب‌ها را پشت چراغ‌هاي قرمز و زير پل‌ها و كنار پارك‌ها و خرابه‌ها و كنار خيابان‌ها مي‌بينند، و اين درحالي است كه گوش‌هايشان همچنان اخبار رضايت بخش مي‌شنود!

و البته خوبي تهران ما به همين چيزهاست، هيچ كارتن خوابي بدون گوشه امن نمي‌ماند و هيچ مسافري وسط راه و در خيابان نمي‌ماند!

نكته جالب در اين ميان، آمارها و اخباري است كه در نهايت اطمينان از سوي سازمان‌ها و ارگان‌هاي مسوول اعلام مي‌شود، درحالي كه ديگر حتي خود رسانه‌ها هم از اين اخبار خسته شده‌اند و از پوشش مجدد آن‌ها هيچ استقبالي نمي‌كنند.

به گزارش ايسنا، متاسفانه هيچ گاه آمار مشخصي حتي از تعداد كارتن‌خواب‌ها در زمستان كه تعدادشان كم مي‌شود، توسط مراجع مسوول اعلام نمي‌شود، چه برسد به فصل تابستان كه تعداد آن‌ها با كارگران فصلي زيادتر و چند برابر مي‌شود و در اين ميان متاسفانه اتفاقي كه مي‌افتد، بي‌تفاوتي نسبت به اين معضلات است كه به راحتي هر روز در انبوه مشكلات و مسائل اجتماعي، سياسي، اقتصادي و ... از كنار اين پديده عبور مي‌كنند و در حال حاضر ديگر كارتن‌خوابي با همه رفتارهاي همراه آن از جمله مصرف مواد در گوشه خيابان و پارك و غيره تبديل به بخشي از نماي شهر ما شده است.

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برخلاف اخبار اعلام شده در مورد جمع‌آوري كارتن خواب‌ها و ساماندهي آن‌ها از چند محدوده خاص نظير ميدان امام حسين (ع)، ميدان آزادي، ميدان شوش، ترمينال غرب و جنوب و برخي پارك‌هاي اطراف آن‌ها و غيره فقط در چند ساعت انتهاي شب و ساعات اوليه روز به شكل مستند اين پديده زشت و نگران كننده را نشان مي‌دهد.

متاسفانه، اين مناظر در لايه‌هاي پنهان جامعه نيستند و به راحتي و با عبوري پياده و يا سوار بر اتوبوس همه مردم هر روزه اين مناظر گاه دردناك را مي‌بينند. در اين ميان تنها چشمان «مسوولان مربوطه» است كه ظاهرا متوجه نقطه نامعلوم ديگري است.

-----------------------------------------------------------------

فیلم؛ سال روز حمله به کوی دانشگاه تهران ۲۴ خرداد

http://www.youtube.com/watch?v=IQTNR-Fg3Ho&feature=player_embedded

مزدور چقدر گرفتی‌، دوربین به دست گرفتی‌

http://www.youtube.com/watch?v=xCWnJN8wzEU&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

گزارش تکمیلی از وقوع جنایتی دیگر

گزارش دریافتی: پیشتر از ناپدید شدن مرموز داوود فخار 22 ساله ساکن شهر ری تهران گزارشهایی منتشر شده بود.امروز عکسی از یک جنازه ی خون آلود تکه و پاره در اداره ی آگاهی شهر ری شناسایی گردید.عکسی که پیش از این نیز به خانواده ی داوود نشان داده شده و از سوی ایشان شناسایی نشده بود. در اداره ی آگاهی به خانواده گفته شده است که نامبرده در یکی از بزرگراهها تصادف کرده و چندین خودرو از روی جسد وی گذشته اند و از همین رو جسد تکه پاره و غیر قابل تشخیص بوده است!همچنین به خانواده گفته شده است که نامبرده هیچ اوراق هویتی به همراه نداشته و موتور وی هیچ جا دیده نشده و مفقود گردیده است.اداره ی آگاهی از ابراز جزییات بیشتر خودداری ورزیده و به خانواده گفته است که فردا برای دریافت شماره ی گور محل دفن داوود مراجعه کنند!روشن است که جسد داوود 10 روز پیش در بهشت زهرا مدفون شده بی آن که خانواده ی داوود از مرگ فرزند خود آگاه شده باشد.اداره ی آگاهی مزبور از مدتها پیش خانواده را به پزشکی قانونی، بیمارستانها،کلانتریهای سراسر تهران و سردخانه های متعدد ارجاع داده بود.

داوود هیچ نوع سابقه ی کیفری نداشت و تنها یک بار به دلیل حضور در تظاهرات اعتراضی بازداشت شده بود .

این بازی جنایت کارانه برگ دیگری بر صفحات جنایات ضد بشری افزوده است و درست تکرار همان سناریوست که رژیم ضد ایرانی برای کشتار جوانان دیگری چون سهراب اعرابی اجرا کرد.
23 خرداد
تهران

-----------------------------------------------------------------

تغییر فرماندار مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

یک منبع آگاه اظهار داشت که
جعفر ذوالفقاری فرماندار مهاباد
تغییر کرده است و قرار است روز
شنبه مراسم تودیع و معارفه
ذوالفقاری و کاک درویشی برگزار
شود .
لازم به ذکر است که از سوی جلال
زاده استاندار آذربایجان غربی خضر
كاك‌درويشي فرماندار سردشت به
سمت سرپرست فرمانداری مهاباد
منصوب شده است.
جعفر ذوالفقاری در مورخه 24/2/
85 توسط رحیم قربانی استاندار
وقت آذربایجان غربی به سمت
فرماندار مهاباد منصوب شد.

-----------------------------------------------------------------

فیلم؛ حمله مزدوران بسیجی‌ به منزل آیت الله منتظری

این فیلم حاوی حمله عوامل بسیج به بیت مرحوم آیت الله منتظری می باشد
ساعت حمله بیست و یک و چهل و پنج دقیقه 23 خرداد
حمله ای نیز به همین صورت به بیت آیت الله العظمی صانعی صورت گرفت

http://www.youtube.com/watch?v=R6K9bDKUKhE&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

قطع تمامی ملاقات های حضوری زندانیان سیاسی

سایت کلمه: دادستان تهران طی دستوری تمامی ملاقات های حضوری زندانیان سیاسی اوین را از این هفته و برای مدت نامحدود قطع کرد.

براساس این دستور ،از این پس خانواده های زندانیان سیاسی فقط می توانند با عزیزان خود ملاقات کابینی داشته باشند، یعنی از طریق تلفن و از پشت تلفن آنها را ملاقات کنند.

زندانیان عادی حق دارند ماهی یکبار با خانواده های خود به صورت حضوری ملاقات کنند اما این امکان از زندانی های سیاسی گرفته شده است.

از این پس خانواده ها تنها با دستور ویژه دادستان حق ملاقات حضوری با زندانیان خود را خواهند داشت.

حتی در صورتی که خانواده های زندانیان موفق به گرفتن دستور ویژه از دادستان برای گرفتن ملاقات بشوند فرزندان ،خواهران و برادران زندانی از حق ملاقات محروم خواهند بود.

گفته می شود این محدودیت ها با هدف جلوگیری از رساندن پیام ها و نوشته های زندانیان به بیرون از زندان ایجاد شده است.

-----------------------------------------------------------------

رفسنجانی می گوید "رهبر" هیچکاره است

منصور امان

موضوع برهم زدن سُخنرانی آقای حسن خُمینی که به گونه بالقوه از ظرفیت ایجاد و بسیج جبهه ای از ناراضیان درون باند ولایت، تصفیه شده های مُردد جناح مغلوب و مُلاهای وابسته به راست سُنتی علیه یکه تازی باند نظامی - امنیتی آیت الله خامنه ای برخوردار بود، در حال تبدیل به تریبونی برای نمایش بی جُربُزگی و کوته بینی سیاسی جناح مغلوب "نظام" است.

برای اثبات این ادعا، آقای رفسنجانی از پُشت صحنه رویداد مزبور روایتی ارایه کرده است که در آن نه تنها نقش آیت الله خامنه ای در سازمان دهی یورش به آقای حسن خُمینی نفی می شود بلکه، از وی به عنوان مُعترض به این امر یاد می گردد. رییس مجلس خُبرگان و مجمع تشخیص مصلحت شرح داده است: "آن روز در اتاق انتظار، خدمت مقام معظم رهبری نشسته بودم، می‌دیدم ایشان ناراحتند. یک وقت که حسن آقا پیشنهاد صلوات داد و صدای بسیار بلندی از جمعیت به گوش رسید که برخلاف آن شعارها در آنجا صلوات فرستادند، رهبری معظم انقلاب خوشحال شدند. به من گفتند ببین، این جمعیت است، نه آن صدایی که از یک معدودی درمی‌آید. جمعیت وفادار است."

آقای رفسنجانی در ادامه باز هم تاکید می کند: "قبل از سخنرانی، حسن آقا رنجیده بود. می‌خواست صحبت نکند. باز همان جلوی من بود که رهبری معظم به ایشان گفتند که مناسب نیست شما صحبت نکنید. مردم انتظار دارند از شما مطالبی بشنوند و ایشان را ترغیب کردند که بروند."

در نگاه اول چنین می نماید که "نفر دوم نظام" با چاپلوسی و ماله کشی داوطلبانه، در تلاش برای بر سر تفقُد آوردن "نفر اول" است. متُد آقای رفسنجانی یعنی، چیدن "عوامل خودسر" و "مسوولان ناراضی و بی خبر" در برابر یکدیگر، گمانه مزبور را تقویت می کند. اما با توجه به این واقعیت که آقای خامنه ای همچنان خواستار تسلیم و آقای رفسنجانی کماکان بر سهم خود پای می فشارد، می توان تصور کرد که سُخنان یاد شده صرف نطر از آنکه چه رویه ظاهری داشته باشد، بیشتر به گوینده خدمت می کند تا به سوژه.

در تصویری که آقای رفسنجانی ترسیم کرده است، ولی فقیه نظام نقش حاشیه ای یافته است؛ به این صورت که با وجود دعوت شخص خود او از آقای سید حسن خُمینی برای سُخنرانی، از این امر جلوگیری می شود و او علیه این نافرمانی هیچکاری بیشتر از ابراز خوشحالی از صلوات فرستادن "جمعیت وفادار" نمی تواند بکُند.

نتیجه بی واسطه ای که از این توصیف می توان گرفت، قرار نداشتن رشته اوضاع در دست "رهبر"و به سایه رانده شدن وی از سوی مُتحدان نظامی – امنیتی خود است. و نتیجه با واسطه، صلاحیت نداشتن سید علی خامنه ای برای مقام رهبری به دلیل ضعف آشکار و آلت دست شدن می باشد.

مُشکل تاکتیک مزبور این است که آیت الله خامنه ای را از تله واقعی که در آن گیر اُفتاده نجات می دهد تا او را به دامی سفت و سخت تر اما خیالی بیاندازد. بنابراین، تیری که آقای رفسنجانی در تاریکی رها کرده است، خیلی زود و پس از فارغ شدن آقای خامنه ای از خبط 14 خردادش، به طرف خود او بر می گردد.

آقای رفسنجانی و "کارگُزاران" وی به دلیل هراس مُفرط از دست زدن به اقدام موثر برای دفاع از منافع خود، فُرصتهای زیادی را سوزانده اند، از جُمله فُرصتها و امکانای که می توانست در خدمت این تاکتیک قرار بگیرد. این واقعیت که آنها به جای عمل مُشخص سیاسی تلاش می کُنند به حریف رودست بزنند و خرگوش از کُلاه بیرون بکشند، می تواند موقعیت و نقش کُنونی شان در سیرک جمهوری اسلامی را توضیح بدهد.

-----------------------------------------------------------------

پريشانگويی هاى احمدی نژاد در تلویزیون رژیم

احمدی نژاد شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرد و از جمله گفت :

در یک سال اخیر صدها پله رشد کرده ایم

*واقعیت این است که در یک سال اخیر جایگاه ملت ایران صدها پله در جهان ارتقا پیدا کرده است و بدخواهان و کسانی که محافظ وضع موجود هستند و از وضع غیرانسانی و ناعادلانه امروز دفاع می کنند، صدها گام و صدها پله عقب نشینی کرده اند که در دنیا آن را مشاهده می کنیم.

*امروز بدون ایران،‌ بدون معاضدت ایران و بدون اراده ایران کسی نمی تواند کار مهمی در جهان انجام دهد.


تورم یک رقمی شده و این روند ادامه دارد

* در عرصه های داخلی نیز الحمدلله روند سازندگی به سرعت و با حجم بسیار بالا ادامه دارد و امروز دولت اشراف کاملی بر مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد و مدیریت می کند.

* نخستین بار تورم که نقطه اندوهناک، کدورت و نگرانی برای مردم و همه برنامه ریزان اقتصادی بود به زیر 10 آمد و یک رقمی شد و ان شاء الله این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

* همبستگی ملی ما امروز در طول تاریخ بی نظیر است.

* به لطف خدا روند، روند بسیار خوبی است، البته معنای آن، این نیست که مشکلات وجود ندارد بلکه مشکلات هست و موانع هم خواهند تراشید و بالاخره به این راحتی صحنه را به نفع ملت ایران رها نمی کنند و مسلماً‌ طراحی های سنگینی دارند اما از قبل معلوم است که غلبه با ملت ایران است و دیگر قادر نیستند سنگ بزرگی جلو پای ملت ایران بگذارند.


تحلیل آرای 15 کشور عضو شورای امنیت

* رای به این قطعنامه با گدایی به دست آمده است؛ آقای اردوغان به من گفت که اوباما یک ساعت و نیم در تماسی تلفنی با وی حرف می زد و درخواست می کرد که به قطعنامه رای ممتنع بدهد تا گرفتاری هایش در کنگره امریکا حل شود .

در همان تماس، اوباما به اردوغان گفته بود که خودت میدانی چیزی در آن قطعنامه نیست؛ به داد لبنان هم برس لبنان هم اگر بخواهد رأی منفی بدهد دچار مشکل می شود شما پادرمیانی کن که رأی ممتنع بدهد.

آنها با برزیل هم همین کار را کرده بودند گدایی رای است در شورای امنیت؛ تیر خلاص بهتر از این به شورای امنیت؟

* دولتی که زمانی برای جهان تصمیم می گرفت الان با التماس و گدایی و امتیاز دادن به چند کشور مانند روسیه به دنبال تصویب قطعنامه ای است که خودشان از قبل اعتراف کرده بودند هیچ تاثیری بر ایران ندارد این قطعنامه موجودی است که مرده به دنیا آمد .


اطلاعاتی از درون سیستم آمریکا داریم

* اطلاعاتی از درون این سیستم و امریکا داریم که شرایط بسیار خوب به نفع ملت هاست اما برای رژیم صهیونیستی و دولتمردان امریکا بسیار بد است .اختلافاتشان بسیار شدید شده است و آنها واقعا نمی توانند تصمیم گیری کنند و به شدت هراسناک هستند . اعتراضات ، بسیار بالاست و حتی در داخل رژیم صهیونیستی اظهار نظرهایی می شود که در همین جهت است و می گویند که دیگر کارشان تمام است و دلیلی ندارد که مقاومت کنند ؛ باید کار را تمام کنند .

-----------------------------------------------------------------

انتقال صدها تن از بازداشت شدگان ۲۲ خرداد به اوین

دانشجونیوز: حدود ۴۰۰ تن از زنان و مردان بازداشت شده در ۲۲ خرداد، امروز به قرنطینه های زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش کلمه منابع آگاه از زندان اوین گزارش دادند که تا این لحظه بیش از ۳۰۰ نفر از بازداشت شدگان روز شنبه تهران به قرنطینه زندان اوین انتقال یافته اند.

به دلیل تعدد نهادهای امنیتی و انتظامی و نظامی که روز شنبه در خیابانهای تهران اقدام به دستگیری افراد کرده اند این آمار آمار قطعی نبوده و فقط شامل کسانی است که به بازداشتگاه اوین انتقال یافته اند.

همچنین تعدادی اتوبوس نیز زنان بازداشت شده را به قرنطینه بند زنان انتقال داده اند که از تعداد انها نیز خبری در دست نیست اما با توجه به تعداد اتوبوسها به نظر می رسد زنان بازداشت شده در اوین حدود ۱۰۰ نفر باشند.

-----------------------------------------------------------------

پلمپ دفتر آیت الله منتظری در پی تجمع اوباش حکومتی

سایت میزان خبر: در پی حمله شب گذشته ی نیروهای وابسته به حاکمیت به دفتر آیت الله منتظری، صبح امروز دفتر این فقیه فقید پلمپ شد.

به گزارش رادیو فردا این خبر توسط رییس دفتر ایشان، حجه السلام احمد منتظری تایید شده است.

حاکمیت در دو ماه گذشته تلاش فراوانی برای بستن دفتر ایشان کرده بود که با واکنش مراجع و مقلدین ایت الله منتظری تاکنون از خواسته ی خود باز مانده بود.

این درحالی است که هواداران حاکمیت در تجمع شب گذشته خود ضمن شعار علیه فقیه فقید اعلام کرده بودند صبح فردا(امروز) دفتر این مرجع درگذشته را خواهند بست.

تجمع دیشب در مقابل بیت آیت الله منتظری، در پی محاصره بیت آیت الله صانعی، توسط عده ای از جمعیت چند صد نفری در قم صورت گرفت.

روز گذشته و در پی دیدار مهدی کروبی، از سران مخالف دولت با آیت الله صانعی، نیروهای سازمان یافته ای در مقابل بیت این مرجع تقلید تجمع کردند و بیت او را در محاصره خود گرفتند.

این جمع با شعارهایی علیه کروبی، موسوی، خاتمی، هاشمی و در حمایت رهبری مثل " این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،" و " وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد"، اقدام به سنگ اندازی کردند و با وجود نیروی انتظامی شیشیه های دفتر آیت الله منتظری و منزل فرزند او(سعید منتظری) را شکستند.

-----------------------------------------------------------------

توجه به محاکمۂ مديران جامعۂ بهائيان ايران در روز اقدام جهانی

سرویس خبری جامعه بهايی

در روز اقدام جهانی علیه نقض حقوق بشر در ایران، اتحادیۀ اروپا و نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌های شدیداللحنی از ایران خواستند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

بانو کترین اشتون، مسئول امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیۀ اروپا، در بیانیه‌ای از جانب این اتحادیه نوشت «ما از ایران می‌خواهیم به حق دادرسی عادلانه مندرج در مادۀ ۱۴ پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی احترام بگذارد. تبعیض علیه اقلیت‌های دینی و قومی و نیز زنان از موارد نگران کنندۀ دیگر است.»

در این بیانیه آمده است: «گزارش‌های جدی از شکنجه و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان و زندانی‌ها و اتهاماتی در مورد اعتراف‌گرفتن به اجبار از آنها اسباب نگرانی ‌است.» «اتحادیۀ اروپا به دقت محاکمۀ جاری رهبران جامعۀ بهائیان ایران را در این زمینه پیگیری می کند.»

«ما از این فرصت استفاده می‌‌کنیم تا به مردم ایران اطمینان دهیم که از یاد نرفته‌اند: اتحادیۀ اروپا همچنان به دعوت از مقامات ایرانی برای احترام به حقوق شهروندان این کشور بر اساس تعهدی که به موجب پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و معاهدات دیگر حقوق بشر پذیرفته‌اند، ادامه می‌دهد.»

بیانیۀ اتحادیۀ اروپا در روز شنبه ۲۲ خرداد - روزی که هفت رهبر زندانی بهائی به چهارمین جلسۀ دادگاه احضار شده بودند - صادر شد. دادگاه این گروه امروز نیز ادامه یافت.

بیانیۀ نخست‌وزیر

استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، نیز از حکومت ایران خواست که به حقوق جامعۀ بهائی در این کشور احترام بگذارد و «آزار و تبعیض علیه آنها و بازداشت اعضای این جامعه را متوقف کند.»

آقای هارپر در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ صادر کرد نوشت: «ما مطلعیم که محاکمۀ ‌هفت مدیر جامعۀ بهائی امروز برگزار خواهد شد. ما از ایران می‌خواهیم که رعایت موازین قانونی در این دادگاه را تضمین کند.»

«حکومت ایران در سال گذشته هیچ حرکتی در جهت رسیدگی به خواست‌های موجه شهروندان این کشور نکرده ‌است و در حقیقت بر میزان سرکوب مردم افزوده است. بی اعتنائی آشکار و مداوم حکومت ایران به حقوق شهروندان باید خاتمه یابد.»

نخست‌وزیر کانادا از حکومت ایران خواسته است تا به تعهدات‌اش در زمینۀ حقوق بشر عمل کند و «با احترام به گروه‌های متنوع سیاسی و اجتماعی و آزادی بیان آنها، آنها را به مشارکت در گفتگوئی سازنده برای تقویتِ بافت غنی ملت ایران فراخواند.»

درخواست بریتانیا

دولت بریتانیا نیز در بیانیه‌ای که در لندن منتشر کرد نوشت: «این دادگاه در زمانی برگزار می شود که یادآور خاطرات نقض حقوق بشر در پسامد انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته است.»

روز جمعه ۲۱ خرداد الیستر برت، معاون پارلمانی وزیر کشور در امور خارجه، گفت: «من از حکومت ایران می‌خواهم بی‌درنگ رعایت حقوق این افراد را تضمین و اطمینان بدهد که محاکمۀ آنها بر مبنای حقوق قانونی و از جمله حق آزادی به قید وثیقه خواهد بود و دادگاه آنها عادلانه و شفاف و بر اساس موازین بین‌المللی برگزار می‌شود.»

آقای برت همچنین از دولت ایران خواست «به آزار اعضای گروه‌های اقلیت، که مداوماً در معرض بازداشت و زندان‌های طولانی مدت و اتهاماتی غالباً مبهم تحت عنوان اقدام علیه امنیت کشور هستند، خاتمه دهد و به حقوق آنها احترام بگذارد.»

روز جهانی اقدام

دیروز در فراخوانی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران مردم در بیش از هشتاد کشور جهان به خیابان‌ها آمدند. در آفریقای جنوبی در پاسخ به دعوت "اتحاد برای ایران" اتوبوس‌ها تصاویری از زندانیان عقیدتی در ایران را به نمایش گذاشتند.

یکی از تظاهرکنندگان در ژوهانسبورگ گفت: «این اجتماع در دفاع از هیچ سیاست حزبی یا اعمال مجازات نیست. این یک اجتماع اصولی برای دعوت به رعایت حقوق بشری همۀ افراد است.»

در برلن آلمان، یک گروه، سلولی مشابه زندان ایران در دروازۀ‌ معروف براندنبورگ برپا کردند. بر تابلوئی که هفت رهبر زندانی بهائی را نشان می‌داد نوشته شده بود «آرمان‌ها را نمی توان زندانی کرد اما صاحبان آرمان‌ها را می توان. این افراد در ایران به شما نیاز دارند.»

یکی از حامیان این گروه گفت: «بیش از دو سال است که این هفت رهبر بهائی بدون هیچ توجیهی در بازداشت‌اند. این‌ها فقط به دلیل بهائی بودن زندانی هستند. امروز بهائی‌ها هستند فردا ممکن است سنی‌ها، یهودیان، مسیحیان یا اقلیت‌های دیگر باشند.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان‌ گفت: «امیدوارم ما با این حرکت پیام اتحاد محکم خودمان با مردم ایران را به آنها برسانیم. مردم ایران باید بدانند که ما با آنها هستیم.»

روز چهارشنبه گذشته در برزیل مردمی که ماسک‌هائی با تصاویر هفت رهبر زندانی بهائى داشتند در برابر مجلس ملی برزیل اجتماع کردند.

آقای لوئیژ کوتو، نمایندۀ مجلس و رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر و اقلیت‌ها، خطاب به حاضران گفت: «باور دینی افراد از حقوق اساسی بشری و از لوازم رشد افراد و خدمت آنها به جوامع‌شان است.»

آقای پائولو دلگادو، عضو دیگر مجلس، در نشستی از نمایندگان گفت حقوق بشر در جوامع دموکراتیک «گریزناپذیر است و استثناء برنمى دارد.» او ابراز امیدواری کرد که جامعۀ جهانی دریابد "رنج و آزردگی اقلیت‌های دینی" واقعیتی است که میتواند "برای همۀ ما پیش بیاید."

-----------------------------------------------------------------

تشدید تحریمها؛ دیدار كلينتون با اعضاى مجلسين آمريكا

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، رئيس كميته امور بانكى مجلس سنا و رئيس كميته روابط خارجى مجلس نمايندگان آمريكا با هيلارى كلينتون وزير خارجه اين كشور، براى برررسى تحريمهاى بيشتر عليه رژيم تهران ديدار و گفتگو كردند.

فيليپ كراولى، سخنگوى وزارت خارجه آمريكا گفت، خانم كلينتون با كريس داد و هوارد برمن به عنوان بخشى از مشورتهاى دنباله دار كه بر سر لايحه تحريمها عليه رژيم تهران جريان دارد، ملاقات كرد.

وی افزود، اين نمونه اى از مجموعه گفتگوها و مشورتهايى است كه وزير خارجه با اعضاى دو مجلس سنا و نمايندگان، از هر دو حزب، بر سر تحريمهاى رژيم تهران برقرار كرده است.

گفتنی است، کنگره آمریکا در حال بررسی تحریمهای جداگانه علیه رژیم تهران است.


صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهند شد

سایت روز: "تحريم ها پشيزي نمي ارزند و مانند دستمال كاغذي مصرف شده هستند". اين پاسخ احمدی نژاد به تحريم هاي سخت شوراي امنيت عليه جمهوری اسلامی است. این در حالیست که کارشناسان اقتصادی به صراحت خبر از افزایش بیکاری و رکود صنعتی می دهند و می گویند "بخش اعظمی از صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهد شد".

بنا بر همین گزارش، جمشید پژویان، رییس شورای رقابت گفته است: "این قطعنامه امنیت اقتصادی حمل و نقل و صنعت ایران را به شدت با مشکل مواجه می‌کند."

او ادامه داده: "هزینه مبادلات در تمام سطوح برای کشورمان به شدت رشد پیدا می‌کند و این مبادلات با مشکل رو‌به‌رو می‌شود".

پژویان با رد سخن وزیر اقتصاد، مبنی بر عدم تاثیر تحریم بر اقتصاد کشور گفته است: "گشایش اعتبار ایران در کشورهای دیگر به شدت دچار اختلال خواهد شد و صنعت و انرژی ایران هم از این تحریم‌ها بی‌نصیب نخواهد ماند. بدون شک این قطعنامه آثار منفی بزرگی بر روند اجرای آزاد‌سازی قیمت‌ها می‌گذارد."

این گزارش می افزاید: کسانی که در زمینه صنعت به کار اشتغال دارند و به طور مثال مواد اولیه تولیداتشان را از خارج وارد می کنند؛ اینان در صدر متضررین اين تحریم ها قرار دارند.

محمد یکی از تجار صاحب نام تهرانی که ماشین آلات و دستگاههای صنعتی وارد می کند در این زمینه مي گويد: "تحریم ها تاثیری تدریجی در اقتصاد ایران داشته اند، برای همین محیط کسب و کار در ایران سال به سال ناامن تر می شود."

وی می افزاید: "وقتی که شرکای تجاری در خارج برای ما "ال سی" باز نمی کنند و به بهانه تحریم ها، فقط از ما سفارشات نقدی می گیرند و نیز وقتی که شرکتهای بیمه خارجی هزینه های بیمه ای ما را روز به روزبالا می برند و هنگامی که بانک های خارجی روز به روز به جمع تحریم کنندگان ما می پیوندند، ما چگونه می توانیم با اطمینان خاطر و با امنیت روانی لازم با جهان خارج تجارت کنیم."

-----------------------------------------------------------------

سرکوب زنان؛ دروغ پردازیهای احمدی نژاد و باقی ماجرا

احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی شب گذشته خود به سرکوب زنان به بهانه بدحجابی اشاره کرد و گفت، ما اینگونه برخوردها را توهین می دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست؟ اما یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز گفت، نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی با دولت هماهنگ است.

خبرگزاری حکومتی مهر: احمدی نژاد شب گذشته در مصاحبه تلویزیونی خود با اشاره به اینکه هیچ کسی حق ندارد در این خصوص (بدحجابی) سوالی بپرسد، گفت: دولت این‌گونه رفتارها را قبول ندارد. هیچ کسی نباید بدون حکم قاضی کسی را مجازات کند. اینکه بر مسایل اجتماعی مأموری خودش تشخیص دهد و خودش مجازات کند صحیح نیست.


نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی با دولت هماهنگ است

یک عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس درباره انتقاد احمدی نژاد از شیوه های به کارگرفته شده در طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی گفت، نیروی انتظامی در انجام ماموریت های خود قطعا با دولت هماهنگ است.

علی آقازاه گفت، شاید اینگونه نباشد که نیروی انتظامی برای همه شیوه های خود از دولت اجازه بگیرد اما دستورالعمل ها با دولت هماهنگ است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجددا تاکید کرد: دولت در جریان ماموریت های نیروی انتظامی است.

-----------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: ماموريت‌های دولت يازدهم جهانی است

روزنامه ابتکار: رئيس جمهوري با اشاره به حضور تاريخي و ماندگار ملت ايران در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در 22 خرداد 88 اظهار داشت : درواقع جهاني شدن انديشه انقلاب در اين روز کليد خورد.
به گزارش ايرنا صبح يکشنبه اعضاي هيات دولت و روساي سازمان‌هاي دولتي به مناسبت پيروزي آقاي محمود احمدي نژاد در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با رئيس دولت دهم ديدار کردند. رئيس جمهوري در اين ديدار، 22 خرداد سال 88 را يک حماسه عظيم و ماندگار توصيف کرد و افزود :‌ پس از انتخابات باشکوه و حضور 40 ميليوني مردم، وارد يک فاز جديد شديم. احمدي نژاد خاطر نشان کرد که در اين مرحله، ملت ايران در يک طرف و دشمنان بشريت در طرف مقابل قرار گرفتند. به گفته وي، کار آمدي انديشه انقلاب و اثر گذاري انديشه انتظار و مقدمات تحول آفريني اين انديشه در انتخابات سال گذشته علني شد و هر روز رو به شکوفايي است. رئيس جمهوري افزود : باور من اين است که قريب به اتفاق ماموريت‌هاي دولت يازدهم جهاني است و هم اکنون در حال حرکت به آن سمت هستيم و اين رمز ماندگار و ماموريت اصلي ماست.
احمدي نژاد در اين ديدار با قدرداني از وزراء، معاونين و روساي سازمان‌هاي دولتي، به خاطر درک مسئوليت،ايستادگي و انجام خدمات گسترده در کشور،افزود: خدمات و تحولات بسياري در اين دولت رخ داده که مطمئناً مقدمه اين تحولات، همت، اراده و عزم والاي مديران و مسئولين دولت بوده است. رئيس جمهوري اظهار داشت هجمه‌هايي که به خدمات انجام شده از سوي دولت انجام مي‌شود و خلاف واقع گويي ها، تاثيري در خدمت رساني و اراده مسئولين ندارد و از موضع انفعالي است چرا که آنان نمي‌خواهند مردم از اقدامات عظيم انجام شده آگاهي پيدا کنند.
احمدي نژاد در ادامه درباره قطعنامه اخيري که شوراي امنيت، عليه ايران صادر کرده است،گفت: قدرت‌هاي زورگو اين قطعنامه را براي دفاع از خودشان منتشر کردند که البته دفاع آنان بسيار ناشيانه بود به طوري که به خودشان ضربه وارد کردند. رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه 22 خرداد سال گذشته حماسه عظيم و متعلق به همه ملت ايران بود، اضافه کرد: در اين حماسه بزرگ 40 ميليون نفر مشارکت کردند و رکوردي در تاريخ دموکراسي به نمايش گذاشته شد. احمدي نژاد با بيان اينکه امروز مجموعه مديريت کشور منسجم و همدل به سمت قله‌هاي بلند و آرمانهاي الهي در حال حرکت است،اظهار داشت: در 22 خرداد سال گذشته ذهنيت‌هاي مادي و گروهي به هم ريخت. رئيس جمهوري،گفت: امروز خداوند ما را در صف خادمان مردم قرار داده است که بايد قدر اين نعمت بزرگ را بدانيم تا برکات الهي ادامه يابد.

-----------------------------------------------------------------

ديدار سران جمهوری اسلامی، تركيه، سوريه، حزب الله و حماس

خبرگزاری حکومتی فارس: نشريه فلسطيني «المنار» گزارش داد كه تماسهاي محرمانه براي برگزاري ديدار ميان رهبران جمهوری اسلامی، سوريه، تركيه، حزب ا... و حماس در دمشق برقرار است.
به گفته برخي منابع آگاه ديپلماتيك در صورت برگزاري ديدار ميان رهبران جمهوری اسلامی، تركيه، سوريه، حزب ا... و حماس اين ديدار از مهمترين ديدارهايي است كه در سالهاي اخير در منطقه برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش، طرفين در اين ديدار تحولات منطقه و تقويت روابط بين طرفها را بررسي مي كنند.

-----------------------------------------------------------------

دو ویدئوی دیگر از تجمع اوباش حکومتی در قم

http://www.youtube.com/watch?v=cFXxqy7p6mY&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=5qmybp-xqeY&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

تهاجم اوباش حکومتی؛ گزارش فرزند آیت الله منتظری

گزارش تهاجم نیروهای لباس شخصی به دفتر آیت الله العظمی منتظری، و پلمب دفتر

باسمه تعالی

روز یکشنبه 23/3/1389 نیروهای مهاجم به دفاتر آیات عظام منتظری(ره) و صانعی (دامت برکاته) حمله نمودند.

این تهاجم که از ساعت 16 به بهانه حضور حجةالاسلام مهدی کروبی در قم آغاز شده بود تا پاسی از شب با شکستن شیشه های دفاتر آنان و سر دادن شعار ادامه داشت، در نهایت به تسخیر دفاتر و تخریب اموال آنها در ساعت 4 بامداد روز دوشنبه اول ماه رجب منجر شد. مهاجمین از هیچ گونه اهانتی دریغ نکردند.

لازم به ذکر است این تهاجمات در پی احضارها و تهدیدهای مکرر اینجانب احمد منتظری توسط اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قم مبنی بر بستن دفتر آیت الله العظمی منتظری (ره) و ندادن شهریه ایشان به طلاب صورت گرفت.

نکته جالب در این میان حضور و سکوت نیروهای انتظامی و گارد ویژه و هماهنگی کامل بین آنها و نیروهای لباس شخصی بود. در طی این حمله کلیه اموال دفتر تخریب و عکس های معظم له پاره و مورد اهانت قرار گرفت.

شیشه ها، صندلی ها، و حتی تلویزیون دفتر را شکسته اند، پرده ها را کنده اند و با آویزان شدن از پنکه های سقفی و لگد کردن جاروبرقی آنها را خراب کرده اند.

به دنبال این تهاجمات، در صبح روز دوشنبه 24/3/1389 حدود 15 نفر از نیروهای اطلاعات با حکم دادگاه ویژه روحانیت در محل دفتر آیت الله العظمی منتظری (ره) حضور یافته و نسبت به بازرسی و توقیف اموال تخریب شده و پلمب دفتر اقدام نمودند و به این شکل قلم تایید بر تمام اعمال خرابکارانه نیروهای مهاجم کشیدند. این در حالی است که از نیروهای امنیتی انتظار می رفت نیروهای خودسر را کنترل نمایند و امنیت را به منطقه برگردانند. اما متاسفانه حتی یکی از اوباش دستگیر نشدند.

1389/3/24
احمد منتظری

http://www.youtube.com/watch?v=cFXxqy7p6mY&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=R6K9bDKUKhE&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات یک فعال کُرد در سقز

آژانس خبری موکریان - جلسه رسیدگی به اتهامات یک فعال کرد در سقز به نام
بهاء الدین شهابی ، صبح روز یک شنبه 23 خرداد، برگزار شد.
به گزارش منابع آگاه، دادگاه این فعال کرد، در شعبه اول دادگاه انقلاب
سقز به ریاست قاضی شایق برگزار شد و اتهام این شهروند ، «همکاری با
گروه‌های مخالف نظام» ذکر شده است.
بهاء الدین شهابی سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از
مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد.

-----------------------------------------------------------------

22 خرداد؛ بازداشت یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر

بهزاد حیدری از روز 22 خرداد در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد.

به گزارش دانشجونیوز، بهزاد حیدری عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و دانشجوی مهندسی کشتی سازی این دانشگاه در تجمع اعتراضی که به مناسبت سالگرد انتخابات برگزار شده بود، در حواشی میدان انقلاب بازداشت شده.و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است.

وی که به همراه چند تن از دوستان خود در این مراسم شرکت کرده بود، مورد هجوم نیروهای پلیس یگان ویژه قرار گرفته اما موفق به فرار نشده و بازداشت می شود.

گفقتنی است حیدری پیش از این در سال 1385 به علت فعالیت های دانشجویی خود از جانب کمیته انضباطی دانشگاه به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

-----------------------------------------------------------------

گزارش روزنامه ژاپنی در باره وضعیت سپاه پاسداران

گزارش ارسالی یکی از هموطنان از ژاپن

پروفسور ژاپنی:سپاه پاسداران خودش یک کشور در درون کشور ایران است
پروفسور <ماسایوکی یامااوچی> اسلام شناس و کارشناس امور خاورمیانه در ژاپن گفت که سپاه پاسداران در ایران تشکیلات غول پیکری است که خودش مانند یک کشور در درون ایران است .
روزنامه سانکی روز دوشنبه در سرمقاله خود به نقل از این پروفسور نامدار ژاپنی نوشت که سپاه پاسداران در ایران برای خود یک محدوده مقدس درست کرده که کسی نمی‌تواند دستش را برای نظارت بر فعالیت‌های مالی آن دراز کند .
یامااوچی می‌نویسد که بهمین دلیل یکی از اهداف اصلی تحریم جدید ایران، قرارگاه سازندگی خاتم النبیا بزرگترین شرکت وابسته به سپاه پاسداران است که از پایه‌های اصلی قدرت احمدی نژاد رئیس جمهور حکومت جمهوری اسلامی می‌باشد .
این پروفسور ژاپنی نوشت که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که ده درصد از پرسنل آن را ماموران سپاه پاسداران تشکیل می‌دهند، افزون بر 812 شرکت شاخه در داخل و خارج از ایران دراد، شرکت های تقلبی فراوان را نیز درست کرده است .
روزنامه سانکی به نقل از یامااوچی نوشت که این شرکت غول پیکر وابسته به سپاه پاسداران به دلیل فعالیت‌های مالی که بدون نظارت انجام می دهد، سرمایه بسیار کلانی را بدست آورده است
به نوشته این پروفسور ژاپنی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از تشکیلات وابسته به حکومت ایران است که بطور عملی حزب الله لبنان و گروه حماس را با پول خود پشتیبانی می‌کند .

-----------------------------------------------------------------

لس آنجلس تايمز؛ پيام اين بود: اعتراضات همچنان زنده است

روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشی در باره رویدادهای 22 خرداد در تهران نوشت، به رغم آنکه رهبران جنش سبز در آخرين لحظه تظاهرات را لغو کردند، اما اعتراضات مردمی در روز شنبه صورت گرفت و پيام آن نیز این بود: اعتراضات همچنان زنده است.

يک دانشجوى ۲۷ ساله به نام محسن گفت، ما به خيابانها آمديم که نشان دهيم تسليم نشده ايم و خواهان يک تغيير واقعى هستيم. و همچنين نشان دهيم که سرکوب مردم نتیجه عکس دارد و همه دیدند که حاکمان سرکوبگر واقعا از ما وحشت دارند.

لس آنجلس تايمز نوشت، شاهدان عينى و پايگاههاى اينترنتى از درگيرى مردم با نيروهاى امنيتى در سالگرد انتخابات خبر دادند.

این روزنامه نوشت، بيانيه هیلاری کلينتون وزیر خارجه آمریکا نشان داد که برخورد محتاطانه يکسال گذشته دولت اوباما در قبال رویدادهای داخلی ایران کنار گذاشته شده است.

-----------------------------------------------------------------

گزارش سایت لباس شخصیها از حمله و هجوم به کروبی در قم

سایت رجانیوز متعلق به باند بدنام لباس شخصی ها: چند روز بعد از آنکه مهدی کروبی اعلام کرد به دلیل اعتراضاتی که علیه او وجود دارد، حتی نمی‌تواند بر سر مزار پدرش هم حاضر شود، حضور او در مراسم ختم پدر رئیس دفترش در شهر قم، باعث اعتراض شدید قمی ها و تلاش کروبی برای فرار شد.

کروبی که برخلاف توصیه میرهادی -رئیس دفتر خود- برای شرکت در مراسم ختم پدر او به شهر قم رفته بود، با اعتراض شدید جمع زيادي از مردم، طلاب و فضلاي این شهر روبرو شد.

کروبی با یک دستگاه پاترول مشکی رنگ در این شهر حاضر شد اما به محض ورود به مراسم ختم، با اعتراض خوجوش مردمی روبرو شد؛ به نحوی که بلافاصله مجبور شد با خودروی خود و با زحمت، از میان جمعیتی که ماشین وی را احاطه کره بودند و شعار "مرگ بر منافق" می دادند، خارج شود.

شیخ اصلاحات پس از این ماجرا به خانه صانعی پناه برد اما در آنجا نیز مردم شهر قم با اطلاع از حضور وی، در مقابل منزل صانعی تجمع کردند.

چند هزار نفر از مردم قم اکنون در مقابل خانه صانعی تجمع كرده و علیه کروبی شعار می‌دهند.

تجمع‌كنندگان خواهان محاكمه كروبي به‌دليل اتهام‌زني‌هاي او عليه نظام اسلامي و خلع لباس وي هستند.

وي تا لحظه مخابره اين خبر به‌دليل تجمع صدها نفر از مردم در اطراف منزل صانعي نتوانسته از اين مكان خارج شود.

گفتنی است پیش از این هم، آقای کروبی به محض حضور در اماکن عمومی با واکنش و اعتراضات گسترده مردمی روبرو شده بود. راهپیمایی روز قدس، نمایشگاه مطبوعات، حضور در استان قزوین و همچنین حضور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مواردی بوده که مهدی کروبی مجبور شده تا به کمک محافظان خود از میان مردم فرار کند.

ويرايش يك:

ساعت 20، جمعيت مقابل منزل صانعي به‌حدي افزايش يافته كه تمام كوچه‌هاي اطراف آن را پر كرده و تا منزل منتظري رسيده است.

طلاب و فضلاي زيادي كه در اين مكان تجمع كرده‌اند تأكيد دارند به‌دليل هتك حرمت روحانيت توسط كروبي، تنها در حالي به وي اجازه مي‌دهند كه از منزل صانعي و شهر مقدس قم خارج شود كه خود اقدام به خلع‌لباس مقدس روحانيت كند و بدون عبا و عمامه از منزل خارج شود.

تلاش نهادهاي مختلف براي خارج كردن كروبي از منزل صانعي و فراري دادن وي از قم ادامه دارد.

گفته مي‌شود زهرا رهنورد نيز به‌همراه كروبي در منزل صانعي حضور دارد.

كروبي در جريان اين سفر قصد داشت علاوه بر حضور در مجلس ختم پدر رئيس‌دفتر حزب اعتمادملي قم، با صانعي و سيد حسن مصطفوي نيز ديدار كند.

ويرايش دو:

ساعت 11:30 حدود 300 تن از پليس‌هاي ضد شورش راهرويي را براي خروج كروبي از منزل صانعي ايجاد كردند اما به محض خروج كروبي، مردم، طلاب و فضلاي قم كه ساعت‌ها است در اين مكان تجمع كرده‌اند، اعتراض شديد خود را به وي اظهار كردند كه موجب شد نيروهاي حاضر در محل كروبي را بلافاصله به ساختمان روبروي منزل صانعي منتقل كنند.

ساعت 12 نيمه شب همچنان جمعيت انبوهي در محل حضور دارند.

ويرايش سه

حوالي ساعت 2 بامداد روز دوشنبه فرمانده سپاه قم در ميان جمعيت انبوه مردمي كه در اعتراض به اهانت‌هاي كروبي به نظام اسلامي در مقابل منزل صانعي تجمع كرده بودند و اجازه خروج وي را نمي‌دادند حاضر شد و از آنان خواست به اين تجمع پايان دهند.

همچنين حجت‌الاسلام ذوالنور جانشين نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه نيز در اين مكان حاضر و براي گفت‌وگو با كروبي، وارد منزل صانعي شد.

حدود ساعت 4 بامداد بر حجم نيروهاي پليس ضدشورش به‌طور قابل توجهي افزوده شد.

نيروهاي پليس راهرويي براي خروج اتومبيل حامل كروبي باز كردند و معترضين را به شدت مضروب كردند تا كروبي بتواند محل را ترك كند.

جمعيت انبوه مردم معترض پس از فرار كروبي از صحنه شعارهايي عليه پليس سر دادند.

-----------------------------------------------------------------

عدم رسیدگی پزشکی به معلم دربند در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمی آقای علی اکبر باغانی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، در زندان اوین نامناسب توصیف شده و مسئولان زندان از درمان وی ممانعت به عمل می آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آقای باغانی بر اثر تشدید بیماری پروستات در زندان حال جسمی نامساعدی دارد اما با این حال مسئولین زندان از رساندن داروهای مورد نیاز به ایشان خودداری می کنند.

گفتنی است این معلم بازنشسته پیش از بازداشت تحت درمان پزشک قرار داشت.

علی اکبر باغانی صبح روز چهارشنبه هشتم اردی بهشت ماه در پی هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و در حالی که تنها چهار روز تا آغاز هفته ی معلم زمان باقی مانده بود روانه ی زندان شد.

-----------------------------------------------------------------

اعمال فشار بر یک استاد دانشگاه در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - دکتر محمد علی طاهری، استاد دانشگاه با گذشت بیش از سه ماه از بازداشت همچنان تحت فشار بازجویان قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دکتر محمد علی طاهری از اساتید علوم فرادرمانی دانشگاه تهران با گذشت بیش از 3 ماه از بازداشت همچنان در زندان اوین نگهداری می شود اما اعمال فشار نهاد های امنیتی بر خانواده این استاد دانشگاه تهران موجب شده که هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد وضعیت این بازداشتی صورت نگیرد و وی تاکنون در گمنامی باقی بماند.

گفتی است این امر باعث شده است که در طی این مدت دکتر طاهری تحت شدیدترین فشارهای جسمی و روحی قرار گیرذ.

-----------------------------------------------------------------

یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده ساران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وزارت اطلاعات به منزل زنده یاد امیر حسین حشمت ساران یورش بردند و مدت طولانی منزل این خانواده را مورد بازرسی و اعضای خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.
روز دوشنبه 24 خرداد ماه حوالی ساعت 12:00 شش نفر از مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای ساران یورش بردند و مدت طولانی تمامی نقاط منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند واین خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.آنها دفترچه تلفن خصوصی خانواده را چک میکردند و نسبت به هر نامی که در آن ثبت شده بود خانواده آقای ساران را مورد بازخواست قرار می دادند.
مامورین وزارت اطلاعات با وقاحت تمام از خانم ساران می پرسیدند که فرزندش بابک کجاست؟این در حالی است که بابک ساران روز شنبه در تهران توسط نیروهای سرکوبگر ربوده شد و در نقطه نامعلومی در اسارت آنها بسر می برد و از آن روز تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست
مامورین مهاجم وزارت اطلاعات با بکار بردن جملاتی سعی بر وارد کردن فشار روحی بر این خانواده را داشتند. آنها خطاب به خانم الهه نازجو مادر بابک ساران گفتند:"کسی که ضد انقلاب باید همین بلاها سرش بیاد". که با جوابهای قاطع خانواده ساران مواجه شدند.
لازم به یاد آوری است که غروب روز شنبه 22 خرداد ماه بابک ساران 25 ساله دانشجوی مهندسی عمران مورد یورش نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و ربوده شد.او هنگام دستگیری آماج باتونهای آنها قرار گرفت وبه نقطه نامعلومی منتقل شد و از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از محل بازداشت و وضعیت وشرایط او در دست نیست. بابک ساران ساعاتی قبل از دستگیری مورد یورش نیروهای سرکوبگر قرار گرفته بود و و حشیانه آماج باتونهای آنها قرار گرفت بطوری که آثار ضربات باتون بر بدن او عیان بود.بابک ساران فرزند زنده یاد امیر حسین حشمت ساران است که در سال 1387 در زندان گوهر دشت کرج به قتل رسید.بابک هنگامی که کودکی بیش نبود بخاطر فشار آوردن بر پدر اسیرش به مدت یک ماه در زندان بسر برد.بابک همچنین در روز 16 آذر مورد یورش بسیجیها قرار گرفت که منجر به بستری شدن او در بیمارستان گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای ساران،دستگیری فرزندشان و بی اطلاع نگه داشتند خانواده و تهدید آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی بی قید و شرط دستگیر شدگان 22 خرداد است.

24 خرداد 1389 برابر با 14 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------

فیلم و گرارش؛ حمله سازماندهی شده به مهدی کروبی در قم

سحام نیوز: مهدی کروبی روز گذشته ساعت ۲ بعد از ظهر به دیدار آیت الله صانعی رفت. دقایق اندکی پس از حضور مهدی کروبی در منزل آیت الله صانعی،عده ای مزدور و جیره خوار سازماندهی شده مقابل منزل معظم له تجمع نموده و شروع به سر دادن شعار بر علیه مهدی کروبی و آیت الله صانعی کردند.

بنا به این گزارش ؛ این افراد با زنجیر و چوب به خودروی مهدی کروبی حمله و خسارت زیادی را به این خودرو وارد کردند. همچنین این افراد با پرتاب سنگ به منزل آیت الله صانعی حمله و موجب بروز خساراتی به منزل ایشان شدند.

در ادامه تجمع کنندگان شعارهایی را علیه سید حسن خمینی،صانعی،کروبی و موسوی سر دادند. این افراد همچنین با سردادن شعارهایی به حمایت از رهبری پرداختند.

بنا به این گزارش مهدی کروبی در ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر پس از ترک منزل آیت الله صانعی ابتدا به منزل احمد منتظری و سپس سعید منتظری و در نهایت به منزل آیت الله منتظری رفتند. متاسفانه در هنگام ملاقات آقای کروبی با بیت آیت الله العظمی منتظری، این افراد با یورش و پرتاب سنگ به سمت منزل آیت الله منتظری موجب شکستن شیشه ها و وارد آمدن خسارات شدیدی به این خانه شدند.

مهدی کروبی به دلیل احتمال حمله اوباشان به منزل آیت الله منتظری و درخواست مسوولین سپاه و نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی شهر قم در ساعت ۱۱:۳۰ شب به ساختمان سپاه که جنب منزل آیت الله منتظری بود نقل مکان کردند و در نهایت با تمهیدات مسوولین امنیتی قم در ساعت ۴ صبح از ساختمان سپاه خارج و به تهران عزیمت کردند.

لازم به توضیح است که مهدی کروبی روز گذشته جهت دیدار با آیت الله صانعی، سید حسن خمینی به قم سفر کرده بودند.

http://www.youtube.com/watch?v=elhEKHHVzjQ&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------

ممانعت از آزادی دانشجوی دربند به دلیل ننوشتن توبه نامه

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی از آزادی عباس کاکایی دانشجوی علوم ارتباطات دانشگاه تهران به دلیل عدم نوشتن توبه نامه ممانعت به عمل می آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آقای عباس کاکایی دانشجوی علوم ارتباطات دانشگاه تهران و اهل قروه که در آستانه روز 16 آذرماه سال گذشته بازداشت و تاکنون در زندان اوین به سر می برد و هیچ یک از اتهامات منتسب شده به وی محرز نشده است.

به گفته ی خانواده ی این زندانی تنها علت عدم آزادی و عدم اجازه مرخصی به نامبرده از سوی مقامات قضایی و امنیتی حاضر نشدن کاکایی به نوشتن ندامتنامه و تقاضای عفو ذکر شده است.

گفتنی است، عباس کاکایی از دانشجویان نخبه دانشگاه تهران و از جمله فعالین مدنی سابق شهر قروه است.

-----------------------------------------------------------------

تشدید فشارها علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت

تشدید فشارها و ایجاد محدودیتها علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، فشارها و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج به خاطر شدت یافتن اعتراضات مردم علیه دیکتاتوری حاکم افزایش یافته است.
از روز یکشنبه 23 خرداد ماه محدودیتهای ارتباطی علیه زندانیان سیاسی بند 3 معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج به اجرا گذاشته شده است. تماس تلفنی برای بعضی از زندانیان سیاسی تا 40 ثانیه تقلیل یافته است و برای بعضی از زندانیان سیاسی فقط با حضور پاسداربندها کنار آنها می توانند با خانوادشان تماس برقرار کنند.
روز گذشته زندانی سیاسی ارژنگ داودی وقتی که می خواست با خانواده اش تماس بگیرد به او فقط اجازه 40 ثانیه تماس و با حضور پاسدار بند داده شد. پاسدار بند به مکالمات خصوصی و خانوادگی آنها گوش فرا می دهد. همچنین امروز به زندانیان سیاسی اطلاع داده شد که مدت تماس آنها با خانواده هایشان کاهش خواهد یافت.
از 9 خرداد ماه تعدادی از زندانیان سیاسی بندهای 2،4،6 و زندان کچوئی کرج به حسینیه بند 3 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.زندانیان در حسنیه این بند که فاقد هر گونه امکانات اولیه است بسر می برند.
گفته می شود هدف از انتقال زندانیان سیاسی به این بند برای کنترل و ایجاد محدودیتهای بیشتر علیه آنها به اجرا گذاشته شده است.احتمالا قصد دارند شرایطی غیر انسانی همانند بند 350 زندان اوین که تحت نظارت مستقیم بازجویان وزارت اطلاعات و افرادی مانند صداقت رییس زندان اوین و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 که از شکنجه گران شناخته شده را در این بند به اجرا بگذارند.
زندانیان سیاسی که در حال حاضر در بند 3 در اسارت بسر می برند عبارتند از؛ ارژنگ داودی،منصور اسالو، ،منصور رادپور، ،مسعود باستانی،علیرضا کرمی خیر آبادی،بهنام فیدج، مصطفی اسکندری، احمد زید آبادی مهدی محمودیان،رضا رفیعی و حشمت الله طبرزدی می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشار و ایجاد محدودیتها علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

24 خرداد 1389 برابر با 14 ژوان 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد