samedi 11 décembre 2010

بیست و یکم آذر روز گریز اهریمن


دبیرخانه حزب ملت ایران
بیست و یکم آذر ماه 1389


"بیست و یکم آذر روز گریز اهریمن"

در جریان جنگ های ایران و روس،بخش های عمده ای ازسرزمین ایران به زوراز میهن جدا و ضمیمه ی روسیه ی تزاری گردید. شکست ایران درآن جنگ زیاده خواهی ها ومداخله روزافزون روس ها درایران و وابستگی شاهان وحاکمان نالایق وسرسپردگی نکبت باربخش هایی ازهیأت حاکمه ی فاسدآن روزگاربه روسیه راموجب شد.انگلیس نیزکه ازمدت ها پیش با اتخاذ سیاست های استبدادی درشرق ونیزدرایران به تحکیم موقعیت خویش دست یازیده بود،چونان روس هابه مطالبه ی امتیازمی پرداخت که درپی آن،میهن ماجولانگاه سیاست های استعماری دو قدرت نامبرده گردید.

مردم وبخشی ازنخبگان میهن پرست که به این وضع معترض بودند،جنبشی راآغاز کردند که به انقلاب مشروطه انجامید.این انقلاب که انقلابی ضداستعماری وضد استبدادی بودباعث روشن شدن بیش ازپیش افکارمردم وستیزبابیگانگان وعوامل دست نشانده آنان گردید که نمونه آن رادرمخالفت با قرارداد تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس ودیگر قرار دادهای استعماری می توان مشاهده کرد.

درتمام این مدت،آذربایجان دردفاع از وحدت مّلی و یکپارچگی سرزمین ایران ونیزمبارزه برای کسب آزادی برای همه ی مردم درصف مقدم جبهه قرارداشت که تفضیل آن را می توان درکتاب هایی که درموردآن روز گارنگاشته شده است،مطالعه کرد.

"تاریخ گواه است که آذربایجان ازدوران باستان تا کنون همواره مرکز جنبش های ایران دوستی و وحدت طلبی ایرانیان بودو بیش ازسایرنقاط ایران دراین راه گام برداشته است.دردوران مادها وهخامنشیان،آذربایجان ازمراکزعمده ی ایران به شمارمی رفت، بابک خرمدین ازآذربایجان قیام کرد،صفویان ازآذربایجان برخاستندو وحدت سرزمینی ایران را تقویت کردند،مردم آذربایجان در جنگ هایی که بین ایران وروسیه وعثمانی رخ می داد،نقش مدافع سر سخت ملت ایران راایفا کردند،درواقع هویت آذربایجان با نام ایران معنا می یابد."

درجریان جنگ جهانگیردوم واشغال ایران توسط متفقین،روس ها شمال وانگلیسی ها جنوب ایران رااشغال نمودندکه روس ها درپی کسب امتیازنفت شمال وانگلیسی ها برای محافظت ازمنافع نفتی خوددرجنوب کشورازهیچ جنایتی فروگذارنکردند. روس ها برای رسیدن به اهداف سوسیال امپریالیستی خودبااستفاده ازنیروی نظامی اشغالگرونیزبا بهره گیری ازحزب توده دست نشانده به ایجادفرقه دموکرات آذربایجان پرداختند که هدف از آن جدایی آذربایجان ازمام میهن بود.

این اوضاع درشرایطی جریان داشت که ایرانیان ازاشغال میهن خشمگین بودندوبرای رهایی ازاین بحران به چاره جویی های عملی می پرداختند.می توان گفت که برآیند مجموع نیروهای میهن پرست،نهضتی راپدیدآورد که خورشیددرخشان تاریخ معاصر ایران به شمار می آید که ارزش هایش، معیار تشخیص سره ازناسره است.

مردم ایران ازسویی می دیدند که متجاوزان به استقلال ایران،میهن را لگد کوب کرده اند و ازسوی دیگردست نشاندگان حقیرچپ وراست آب درآسیاب نکبت باربیگانه می ریزند. در این شرایط نیرویی عظیم لازم بودتااین متجاوزان راازسرراه برداردواستقلال وآزادی ایران راازشردیوان وددان برهاندواین نیروی عظیم دردستان میلیون ها ایرانی توان برآوردن خواست تاریخی ملت ایران را پیدا کرده بود.

دراثرخیزش مردم آذربایجان ومقاومت ملت ایران وسلاحداران ایرانی وباتوجه به شرایط حساس وخاص بین المللی،روس هامجبورشدندبساط خودراجمع کنندوپیشه وری ودیگر دست نشاندگان آنهاازایران به شوروی گریختندوفرقه ی پوشالی درهم فروریخت.

در جریان نهضت ملی ایران به رهبری" دکترمصدق" ودردوران نخست وزیری ایشان ودرشرایطی که آزادی های سیاسی درایران وجودداشت،مردم آذربایجان چونان گذشته وحدت ملی راپاس داشتندوبه حمایت جانانه ازدولت ملی پرداختند.آذربایجان هیچ گاه مرکزگریز نبوده است،بلکه آنچنان که"شهریارغزل سرای نامدارایرانی گفته است همواره قلب ایران بوده است."

ملت ایران به گواهی تاریخ ثابت کرده است که همیشه حافظ استقلال میهن وآزادی برای مردم بوده ودربرابر هیچ بیگانه ای کوتاه نیامده ونمی آید.

وچنین است که همه ی تیره های ایرانی درازمنه ی تاریخ کهن ایران هماره دربرابرآزمندی بیگانه گان ومزدورداخلی،همچو پیکره ی واحدی ایستادگی نموده ودرشرایط کنونی میهن نیزنسبت به تحرکات مشتی مواجب بگیروابسته هشیار بوده وبه آنان هشدارمی دهد که تاریخ آیینه عبرت است وسرنوشت پیشه وری وایادی حزب میهن فروش توده و همه خائنین به این سرزمین باید،درس عبرتی باشد برای آنان تا دچار شرم ساری تاریخی نشوند.وجهانیان بدانند تا گیتی بپاست ایران نیز جاودان است.

درود به جان باختگان راه استقلال وآزادی ایران

پیش به سوی همبستگی باشندگان فلات ایران

درود بر مردم آذربایجان ،فرزندان راستین ایران زمین

دبیر خانه حزب ملت ایران
تهران ،بیست و یکم آذر ماه 1389 خورشیدی

************************************

سفیر رژیم: بزودی مشكل آب و برق لبنان را حل می‌كنیم

سایت آفتاب: سفیر ایران در لبنان گفت: ایران با یک موضع برابر با تمامی لبنانی‌ها برخورد می‌كند و از مردم، موسسات و سرزمین لبنان حمایت می‌كند. ایران با پای‌بندی به تعهدات و پیمان‌های انجام شده در تهران و لبنان، گام‌های موثری در این زمینه برداشته كه به زودی مشكلات لبنان از جمله برق، آب و غیره حل خواهد شد.

غضنفر ركن‌آبادی در دیدار با شیخ عبد الناصر جبری ـ هماهنگ‌كننده جبهه عمل اسلامی با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جبهه عمل اسلامی در صحنه لبنان بر ضرورت بهره‌گیری از فضای مثبت پیش آمده از سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان و هم‌چنین سفر اخیر سعد حریری ـ نخست‌وزیر لبنان ـ به ایران تاكید كرد.

بنابراین گزارش شیخ عبد الناصر جبری ـ هماهنگ‌كننده جبهه عمل اسلامی ـ در دیدار با سفیر كشورمان در لبنان ضمن تمجید از نقش حكیمانه ایران در مدیریت مسأله هسته‌ای‌اش، توانمندی هسته‌ای كشورمان را موجب قوت و قدرت جهان اسلام دانست و حمایت خود را از آن اعلام كرد.

اعضای جبهه عمل اسلامی با حضور در سفارت كشورمان در بیروت ضمن محكوم كردن ترور استاد شهریاری و تسلیت شهادت این دانشمند هسته‌ای، مراتب همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران و محبت و وفاداری خود به مقام معظم رهبری را اعلام كردند.

اعضای جبهه عمل اسلامی در این دیدار برعهد راسخ جبهه عمل اسلامی با مقاومت اسلامی لبنان و سید حسن نصرالله ـ دبیركل حزب الله لبنان ـ تاكید كردند و مقاومت را عامل وحدت در دنیای اسلامی دانستند.

********************************************************

وخامت حال نسرین ستوده بر اثر اعتصاب غذای خشک

سایت تغییر برای برابری: امروز شنبه 20 آذر نسرين ستوده در تماسی با همسر خود از ادامه اعتصاب غذای خشک خود خبر داد. ستوده در پاسخ به همسر خود مبنی بر خواسته اش از مقامات قضایی در قبال اعتصاب غذا گفته است: «خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است و هيچ خواسته شخصي ندارم».

رضا خندان، همسر ستوده حال وی را وخیم توصیف کرده و تاکید می کند که وی به سختی قادر به صحبت کردن بود.

نسرين ستوده از 13 شهريور 89 تا کنون در سلول انفرادي به سر مي برد. با وجود پایان رسیدگی به پرونده وی طی دو جلسه دادگاه، هفته گذشته، قاضي پرونده قرار بازداشت وي را مجددا تمديد کرد.

ستوده از روز دوشنبه 15 آذر اعلام اعتصاب غذای خشک کرد. وی پیش از این دو بار در اعتراض به شرايط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده که در يک مرحله مدت 9 روز در اعتصاب غذاي خشک به سر برد. اما این بار اعتصاب غذای وی در اعتراض به وضعيت بازداشت ديگر زندانيانی است كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر مي‌برند.

**************************************

پرونده سکینه؛ هشدار عفو بین الملل به جمهوری اسلامی

عفو بین الملل: پرونده سازی جدید بر علیه سکینه محمدی را به شدت محکوم خواهیم کرد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بين‌الملل با صدور بيانيه‌ای اعتراف‌گيری مجدد از سکينه‌ محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار در تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی را محکوم کرد. معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل در ابن باره گفت: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند استفاده کنند.»

فیلیپ لوتر معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: «اگر گزارش ها در مورد برنامه پخش شده در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی صحت داشته باشد، این اعترافات تلویزیونی دیگری توسط سکینه محمدی خواهد بود که تاثیر مضاعفی بر پرونده وی خواهد داشت که نباید نادیده گرفته شود»

وی ادامه داد: «اگر مقامات جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از این اعترافات برای ساختن پرونده جدیدی بر علیه وی که برای جرم خود پیش از این محاکمه و محکوم شده است باشند، ما آن را به شدیدترین لحنی محکوم خواهیم کرد»

فیلیپ لوتر همچنین اضافه کرد: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند استفاده کنند. سکینه محمدی آشتیانی نباید به هیچ وسیله ای اعدام شود، و اگر ادامه نگهاری وی در زندان تنها به خاطر رابطه جنسی مورد رضایت دو طرف می باشد، مقامات جمهوری اسلامی می بایستی وی را آزاد کنند.

دادستان انقلاب تبريز روز جمعه، خبر آزادی خانم محمدی را که پيشتر به سنگسار محکوم شده بود تکذيب و تصريح کرد که وی در بازداشت به سر می‌برد. شبکه‌ی دولتیِ انگليسی زبان پرس تی وی، جمعه شب خانم محمدی را در منزلش نشان داد که چگونگی قتل شوهرش را تشريح می‌کرد.

*************************************************************

آخرین خبر از وضعیت بازداشت شدگان مسیحی در اهواز

خبرگزاری هرانا - "نشان سعیدی" از نوكیشان مسیحی عرب تبار خوزستانی روز یكشنبه ۱۱ مهرماه ( ۳ اكتبر ۲۰۱۰ ) با ارائه وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی پس از گذشت نزدیك ۷۰ روز بازداشت در زندان انفرادی ، بطور موقت آزاد شد .

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، "نشان سعیدی" در تاریخ دوم مرداد ماه سال جاری در منزل مسكونیش واقع در كوی گلستان اهواز توسط مامورین لباس شخصی اطلاعات مورد هجوم قرار گرفت و همراه همسر و دختر ۶ ساله اش بازداشت شد . همسر او پس از یك بازجوئی طولانی به همراه دخترش پس از نیمه شب همان تاریخ آزاد شدند ولی این نوكیش مسیحی ۳۷ ساله به مدت بیش از ۲ ماه به شكل انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز معروف به بازداشتگاه چهارشیر زندانی بود .

نامبرده در این مدت فقط یك بار به مدت ۱ دقیقه در مورخ چهارشنبه ۲۴ شهریورماه سالجاری (۱۵ سپتامبر) توانست با همسرش از راه دور ملاقات كند و پس از آن ۵ دقیقه مكالمه تلفنی داشته باشند . در این مكالمه تلفنی او گفته بود كه رفتار ماموران بازداشتگاه با او خوب است ولی توضیحی نداده بود كه چرا آنطور كه همسرش از دور دیده دستش شكسته و باند پیچی شده است یا در گچ میباشد . او گفته بود كه ماموران از او اطلاعاتی در مورد شبان و خادمان كلیسا خواسته اند و برای این منظور او را تحت فشار گذاشته اند .

ماموران خانم انتضار همسر آقای "نشان سعیدی" را تهدید كرده بودند كه از این ملاقات و مكالمه و آنچه طی آنها دیده یا شنیده است نباید با كسی سخن بگوید . آنها به او گفته بودند اگر در این مورد اطلاع رسانی كند با آنها به سختی برخورد میشود و برای او و دخترش دردسر خواهد شد و دیگر هرگز شوهرش را نخواهد دید . همچنین این افراد به او گفته بودند كه در حال حاضر نباید به وكیل مراجعه كند .

گزارشات رسیده به " محبت نیوز" حاكی است كه این نوكیش مسیحی اهوازی در مدت بازداشت طولانی اش بدون اینكه تفهیم اتهام شده باشد در یك سلول بسیار كوچك انفرادی واقع در بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز در چهار شیر نگهداری میشده است و به دفعات مورد بازجوئی از سوی مامورن امنیتی قرار داشت . گفته شده گویا شكستگی دست راست ایشان در زندان از نتیجه این بازجوئیها بوده است.

- اتهامات

در این مدت بازجوها به وی اتهاماتی ازاین قبیل نسبت داده اند : ارتباط با كشورهای اسرائیل و انگلیس، ارتداد ، بشارت "مسیحیت صهیونیستی" در ایران ! ، منحرف كردن مسلمانان ، تعمید مسلمانان از دین برگشته ، برگزاری تجمعات خانگی غیر قانونی و حتی تجزیه طلبی برای اعراب خوزستان.

این هموطن مسیحی ضمن رد كلیه این اتهامات اظهار داشت كه به هیچ وجه اهل سیاست و فعالیت های غیر قانونی نیست و فقط با عده ای از هم ایمانانش به انجام مراسم عبادتی مبادرت نموده است .

ماموران به این نوكیش مسیحی گفته اند كه تا زمان برگزاری دادگاه یا احضار مجددش حق خروج از خانه را ندارد و همچنین همسرش خانم انتضار نیز باید هر روز همچنان سر یك ساعت مشخص برای امضاء دفتری به اطلاعات سپاه در چهارشیر اهواز مراجعه كند . پیش از این نیز از ثبت نام دخترشان برای ورود به مدرسه ممانعت كردند و به آنها گفته اند یا باید در فرم ثبت نام دین شان را اسلام بنویسند یا اگر میخواهند به عنوان مسیحی بچه خود را در مدرسه ثبت نام كنند باید از دادگاه نامه ای مبنی بر تائید آن بیاورند .

***********************************************

خاتمی انقلاب را به حکومتهای کمونیستی تشبیه کرد

سایت حکومتی صراط نیوز: رئيس شوراي سياستگذاري مجمع روحانيون به ديدار خانواده يكي از آشوبگران بازداشتي رفت. خاتمي در حالي به منزل «بهاره- ه» رفت كه نامبرده به خاطر تخلفات گسترده، از جمله نقش آفريني در آشوب هاي سال گذشته، به 9 سال حبس محكوم شده است.

خاتمي كه خود به دليل ملاقات با كساني چون جورج سوروس و راسموسن دبيركل ناتو(و نخست وزير هتاك دانمارك) و... از متهمان كودتاي مخملي سال گذشته به شمار مي رود، در اين ملاقات ادعا كرده برخورد انقلابی جمهوری اسلامی با اشرار هوادار آمریکا ، با كشورهاي كمونيستي قابل مقايسه است!

خاتمی همچنين با اشاره به بازگرداندن عماد باقي به زندان، از نامبرده و ديگر متهمان جانبداري كرد و گفت: متاسفانه براي فعاليت گروه ها مشكل ايجاد مي كنند و معلوم نيست افراد و گروه هايي كه به كار مخفي و غيرعلني اعتقاد ندارند و خواستار اصلاح وضع موجود هستند چگونه بايد فعاليت كنند.

*************************************

واکنش کروبی به درخواست گره زدن فتنه به واقعه کربلا

العربیه: مهدی کروبی روز شنبه 11 – 12 – 2010 در واکنش به اظهارات اخیر احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران که از هواداران دولت خواسته بود " فتنه یزیدی را با جنبش اعتراضی مردم در سال ۸۸ گره بزنند " تاکید کرد شبیه سازی رویدادهای تاریخی به هدف سرکوب مخالفان سیاسی صورت می گیرد.

نامزد معترض به نتایج انتخابات گذشته در مصاحبه با روزنامه " اعتماد ملی " که به شکل یک صفحه بر روی اینترنت منتشر می شود و توسط معترضان توزیع می شود احمد خاتمی را " خطیب غیرمسئول " توصیف کرد واز عواقب شبیه سازی واقعه عاشورا هشدار داد.

احمد خاتمی در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه قزوین خطاب به مداحان و مبلغان سراسر کشورگفته است : " جبهه یزید و جبهه امام حسین را در زمان حاضر برای مردم بیان کنید و فتنه یزیدی را با فتنه اخیر گره بزنید. مداحان باید احساس وظیفه کرده و گره زدن دیروز و امروز هنر بزرگ مداحی است. و برای پیدا کردن جبهه یزیدیان در داخل باید جبهه فتنه گران را ببینیم که شمشیرشان را علیه نظام ولایی از رو کشیدند و تهمت ها به نظام اسلامی زدند. انتظار از مداحان بسیجی این است که در خط مقدم این روشنگری ها باشند."

مهدی کروبی گفت :" متاسفانه داستان اینگونه شده است که امروزه هر فرد یا گروهی بر اساس دیدگاه خود، مسائل و مشکلاتی که در اداره کشور با آن مواجه می شوند را با شبیه سازی به واقعه عاشورا به ابزاری برای سرکوب مخالفین سیاسی خود تبدیل می کنند."

به گفته او : " حتی مسئول امور مساجد نیز بخشنامه ای را برای مبلغین مساجد صادر کرده است که حوادث تلخ سال ۸۸ را با حوادث کربلا مشابه سازی کنید."

وی با اشاره به احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن " مردم ساده اندیش وسطحی نگر " از شبیه سازی رویدادهای تاریخی با حوادث سیاسی جاری تاکید کرد این روحانی هوادار دولت " متوجه عواقب واثرات تخریبی " این اقدام نیست.

او گفت :" با مرور سخنان ایشان باید گفت که متاسفانه این خطیب غیر مسئول! گویی متوجه نیستند که مقایسه ها و گره زدن های اینچنینی مجوزی می شود برای وقوع هر جنایتی در باور برخی افراد سطحی نگر در جامعه و چه بسا باعث اغفال و انحراف فکری برخی از نوجوانان معتقد و مذهبی کشور می شوند."

آقای کروبی همچنین گفت :" مدعیان دروغین جبهه حسینی در محافلی همچون روزنامه کیهان بی پروا مخالفین خود را به جبهه یزیدیان گره زده و به عنوان مثال مرا عمرسعد خطاب می کنند."

او افزود : " در حالیکه در این شبیه سازی ها و مقایسه کردن های هدفمند معترضین به نتایج انتخابات را یزید و یزیدیان خطاب می کنند! لابد آقای احمدی نژاد را امام حسین ، آقای حسین شریعتمداری را حضرت ابوالفضل و خانم رجبی را حضرت زینب می بینند و خود را با آنها قیاس می کنند!!!"

*******************************************

دریاچه ارومیه در نقطه بحران

واحد مرکزی خبر: مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو وضع دریاچه ارومیه را بحرانی دانست و گفت : حوضه دریاچه ارومیه با هفت میلی متر بارش ؛ دمای بسیار بالایی هم دارد.

علیرضا دایمی افزود: ادامه روند کنونی به خشک شدن بخش عمده‌ای از دریاچه ارومیه منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید خود را با محیط سازگار کنیم، ادامه داد: اگر امروز وضع دریاچه ارومیه بحرانی است به دلیل مصرف آب در یک دهه خشکسالی و نیز برداشت های بیش از ظرفیت از این حوضه بوده است.

دایمی با هشدار به کشاورزان از آنها خواست برداشت های بی رویه از منابع آبی را متوقف کنند.

وی ادامه داد: نتایج برداشت بی‌رویه از منابع آبی کشور به طور حتم منجر به توسعه ناپایدار و به بیان دیگر نابودی مزارع و باغ ها خواهد شد و کشاورزان بیشترین آسیب را خواهند دید.

**************************

همه جنگل ‌های ايران در آتش می ‌سوزند

آتش‌سوزي جنگل‌هاي گلستان هنوز ادامه دارد و مهار نشده است/حداقل 35 هكتار از جنگل‌هاي ابر نيز در آتش مي‌سوزد/ بيش از 35 هزار هكتار از جنگل‌هاي مريوان و سروآباد نيز در آتش سوخت/با اين توان قدرت كنترل آتش‌سوزي وجود ندارد.

ایلنا: جنگل‌هاي مناطق شمال، شمال شرق و غرب كشور همچنان در آتش مي‌سوزد،جنگل‌هاي زاگرس غربي در مريوان،جنگل‌‌هاي گلستان درشمال و جنگل ابر در سمنان درشمال شرق كشور در حال حاضر در محاصره آتش هستند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، از شمال كشور خبر مي‌رسد كه آتش‌سوزي همچنان در مناطق مختلف استان گلستان،ادامه دارد.
سيد نجيب حسيني نماينده مردم مينودشت وكلاله در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: آتش‌سوزي جنگل‌هاي گلستان هنوز ادامه دارد و مهار نشده و با وجود شدت وزش باد در طي چند روز گذشته آتش گسترش چشم‌گيري داشته است.
او باانتقادازعملكرد مسئولان كشور در برخورد با اين آتش‌سوزي گفت: جاي تعجب است كه به جنگل گلستان كه بعنوان گل سر سبد جنگل‌هاي كشور شناخته مي‌شود و به تمام مردم ايران تعلق دارد به صورت ملي نگاه نمي‌شود.
افكار عمومي كم‌كاري مسئولان را نمي‌بخشند
او ادامه داد: انتظار مي‌رود كه هم وزير كشور و هم وزير جهاد كشاورزي به منطقه گلستان بعنوان نقطه بحران نگاه كنند.
حسيني باستايش عملكرد مسئولين استان گلستان كه تمام امكانات خود را جهت مهار آتش به كار گرفته‌اندافزود: استان گلستان تمام آنچه را كه در توان داشت انجام داد و اين جاي تقدير دارد اما مجموعه مسئولين كشوري كه متولي اين كار هستند چرا امكانات كشور را براي پايان دادن به بحران آتش در جنگل گلستان به كار نمي‌برند؟
او ادامه داد: چگونه است، هنگامي كه يك سيل يا زلزله اتفاق مي‌افتد تمام امكانات كشور بسيج مي‌شود و به كمك نقاط بحران‌زده مي‌شتابد اما در بحران آتش گلستان خبري از بسيج امكانات ملي نيست.
نماينده مردم مينودشت وكلاله گفت: اگر تمام توان ما همين است كه تا اكنون نشان داده‌ايم چرا از ساير كشورها كمك نمي‌خواهيم تا به ما در مهار آتش ياري برساند.
او با بيان اينكه افكار عمومي مسئولين را در مورد كم‌كاري در مسئله خاموش كردن آتش جنگل‌هاي گلستان نمي‌بخشند، گفت: درحالي كه تمام استان گلستان يكپارچه و با تمام ظرفيت‌هاي خود به جنگ با آتش رفته‌اند جاي تعجب است كه وزيران كشور و جهاد كشاورزي تاكنون حتي يك بار هم براي بازديد به منطقه نيامده‌اند، مسئولان بايد در زمينه اين كم‌كاري پاسخگو باشند.
حسيني ابراز اميدواري كرد كه با توجه بيشتر مسئولين و به كارگيري كليه منابع ملي هرچه زودتر شر آتش از جنگل گلستان كم شود.
جنگل ابرهمچنان درآتش
از شمال شرق كشور نيز خبر مي‌رسد كه آتش جنگل‌هاي ابر در شاهرود استان سمنان كه از روز سه‌شنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
طبق آخرين اخبار تا روز جمعه آتش در مناطقي در جنگل ابرمهار شده ولي هنوز خاموش نشده است.
به گفته منابع محلي تاكنون حداقل 35 هكتار از جنگل‌هاي اين منطقه در آتش سوخته است.
صعب‌العبور بودن و شيب بالا در مناطق آتش كار امداد رساني را به اين مناطق سخت و دشوار كرده‌ است.
مردم محلي، نهادهاي نظامي،ارتش و سپاه، با امكانات كاملاً ابتدايي مانند بيل، كلنگ و دبه‌هاي آب به صورت پياده‌ تامناطقي كه گرفتار آتش‌ شده اندپيش رفته و سعي در مهار آن دارند.
تاكنون 35 هزارهكتارازجنگل‌هاي غرب درآتش سوخته است
از غرب كشور نيز خبر مي‌رسد كه آتش‌سوزي جنگل‌هاي مريوان و سروآباد كه از ابتداي خرداد ماه آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
به گفته ايرج قادري آمار آتش تاامروز صبح به 860 نقطه رسيده است كه در يك ماه گذشته با توجه به عدم بارش باران هم در تعداد و هم حجم آتش افزايش چشمگيري مشاهده مي‌شود.
طبق آخرين خبرها تاكنون بيش از 35 هزار هكتار از جنگل‌هاي مريوان و سروآباد در آتش سوخته است به طوري كه مناطق جنگلي در خط مرزي ايران با عراق به طور كامل محو شده است.
روستا‌هاي پيله‌ور، رشه‌ده، خوش‌كلام، سردوش بيشترين ميزان گستردگي جنگل‌هاي سوخته در منطقه مريوان و سروآباد را به خود اختصاص داده‌اند.

**************************************************

بازداشت یک شهروند سقزی محکوم به زندان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک شهروند سقزی محکوم به زندان به نام شاخوان حسینی، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و روانه زندان گردید.

این شهروند که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به 8 سال زندان محکوم شده بود و پس از سپری نمودن مدتی از ایام محکومیت خویش و اخذ مرخصی، از مراجعه به زندان خودداری کرده بود، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و برای تحمل ادامه محکومیت خود روانه زندان گردید.

اتهام شاخوان حسینی همکاری با احزاب غیرقانونی عنوان شده است.

*********************************

شو تلویزیونی رژیم علیه سکینه محمدی و فرزندش

جمهوری اسلامی شب گذشته مجددا در کانال تلویزیونی انگلیسی زبان خود، پرس تی وی، مصاحبه هائی با سکینه محمدی و فرزندش سجاد را پخش کرد که در آن سکینه محمدی به روابط نامشروع جنسی و قتل شوهرش اعتراف کرده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار در بیانیه ای با محکوم کردن این اقدام چندش آور نوشت، این اعترافات زیر شکنجه گرفته شده است. اینگونه شوهای تلویزیونی در طول حاکمیت جمهوری اسلامی، بارها و بارها علیه زندانیان سیاسی نیز صورت گرفته است.

این کمیته نوشت، جمهوری اسلامی با شکنجه اسرای خود و کشاندن آنها به شوهای نخ نمای تلویزیونی، به زعم خود میخواهد بار جنایات خود را سبک تر کند و فشار علیه خود را کاهش دهد، اما چنان چهره جنایتکار این حکومت و کل سیستم قضائی اش برای مردم ایران و جهان افشا شده است که هر حرکت و تقلای حکومت و رسانه هایش، به افشای بیشتر خود آنها منجر میشود.

**********************************************************

بازداشت یک شهروند بهایی ساكن ساری

خبرگزاری هرانا - ماموران اداره اطلاعات ساری صبح روز پنجشنبه 18 آذر ماه 89 به محل كسب " امید قنبری " شهروند بهایی ساكن شهر مزبور مراجعه كرده و نامبرده را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، متعاقب آن ماموران به موبایل همسر آقای قنبری هم تلفن كرده و از وی می خواهند به اداره اطلاعات مراجعه كند كه چون نامبرده در مسافرت بوده از حضور در اداره اطلاعات خودداری می كند.

قابل ذكر است طی چند ماهه اخیر امید قنبری ، سه بار به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است و محل كسب و منزلش نیز در 28 مهر ماه مورد بازرسی ماموران امنیتی قرار گرفته است .

یاداوری می گردد در حال حاضر یك شهروند بهایی به نام " سپیده معصومی " در حال سپری كردن دوران محكومیت در زندان ساری می باشد .

*********************************************

بی خبری مطلق از وضعیت دو فعال دانشجويی بازداشت شده

خبرگزاری هرانا - با وجود گذشت ۶ روز از بازداشت محمداسماعیل سلمانپور و فرزاد اسلامی وضعیت این دانشجویان نامشخص است.

به گزارش دانشجونیوز هنوز از محل نگهداری این دانشجویان هیچگونه اطلاعی در دست نیست و هیچ یک از مراجع قانونی مسئولیت بازداشت آنها را به عهده نگرفته است. همچنین پیگیری خانواده های این دانشجویان تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است. این در حالی است كه شنیده ها حاكی از این است كه این دو دانشجو هنگام عبور از یكی از گشت های بسیج در آستانه روز دانشجو توسط عوامل این ارگان شناسایی شده و به صورت غیرقانونی بازداشت و به مكان نامعلومی انتقال داده شده اند.

اسماعیل سلمانپور عضو سابق شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیش از این نیز در بهمن سال ۸۷ در چهاردهمین مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شده بود.

فرزاد اسلامی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز پیش از این به دلیل شرکت در تجمع مهرماه ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.