jeudi 24 juin 2010

تصویب تحریمهای شدید علیه رژیم تهران در سنای آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سنای آمریکا امروز پیش نویس نهايی لایحه اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم تهران را تصویب کرد.

پیش نویس لایحه تحریمها علیه رژیم تهران با 99 رای موافق و هیچ رای مخالف در سنای آمریکا به تصویب رسیده است.

این پیش نویس لایحه قرار است بزودی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز تائید شود.

تحریمهای جدید کنگره آمریکا دو هفته پس از تصویب تحریمهای جدید شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریمهای یک جانبه دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه رژیم تهران تصویب می شود.

لایحه ای که امروز در سنای آمریکا به تصویب رسید، علاوه بر فشارهای مالی و تجاری بیشتر، صنایع نفت و گاز رژیم تهران را نیز با تحریم های شدیدتری مواجه می کند.

براساس این لایحه، شرکت های فروشنده بنزین، بیمه های نفتی و کمپانی های حمل کننده بنزین برای جمهوری اسلامی مشمول تحریم می شوند.

این لایحه همچنین شرکتهایی که در زمینه فناوری سانسور و فيلترينگ به رژیم تهران کمک کنند را هدف تحریم قرار می ‌دهد.

هری رید رهبر اکثریت دمکرات سنای آمریکا پیش از تصویب لایحه گفت، هدف ما زدن ضربه به جايی است که رژیم تهران حداکثر درد را احساس کند.


-----------------------------------------------------------------------

ربودن و شکنجه وحشیانه عروس منصور اسالو

ربودن و شکنجه وحشیانه عروس منصور اسالو توسط مامورین وزارت اطلاعات
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران" روز گذشته خانم صمدی عروس منصور اسالو رئیس سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه توسط 3 تن از مامورین وزارت اطلاعا ربود شد و مورد شکنجه وحشیانه آنها قرار گرفت.
روز چهارشنبه 2 تیرماه حوالی ساعت 17:30 هنگا می که خانم زویا صمدی عروس منصور اسالو رئیس سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از محل کارش عازم منزل بود در ایستگاه متروی کرج وقتی که از مترو پیاده شد تا مسافرین بتوانند از مترو خارج شوند مورد یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. آنها در مقابل چشمان بهت زده مسافرین که شاهد صحنه یورش وحشیانه و غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات بودند موهای خانم صمدی را چنگ زدند و در حالی که او از موهایش گرفته بودند و می کشاندند وی را مورد ضرب وشتم قرار می دادند. خانم صمدی فریاد می زد و تقاضای کمک می کرد و به مسافرین اعلام می کرد که من عروس آقای اسالو هستم همزمان برای ممانعت از اعتراض و فریاد کمک بر دهان او چسب زدند و ربودند و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
سپس خانم صمدی که توسط سه نفر ربوده شده بود سوار بر یک ماشین نمودند و به یک نقطه نامعلومی با خود بردند.او را در سلولی که در نقطه نامعلومی بود قرار دادند . سپس به او دستبند ،پابند و چشم بند زدند و به جایی او را بستند و برای مدت طولانی تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دادند.
ضربات و حشیانه بر سر و صورت او متمرکز بود و همچنین سر او را بارها به دیوار کوبیدند. آثار شکنجه بر تمامی اعضای بدن او عیان است و باعث پارگی لثه،آسیب دیدگی دندانها،متورم شدن سر،زخمی شدن دستها و پای راست و همچنین تمامی بدن او در اثر این شکنجه های وحشیانه کبود شده است.
مامورین وزارت اطلاعات هنگامی که او را مورد شکنجه وحشیانه قرار می دادند با فریادهای وحشیانه به خانم صمدی می گفتند: «تو باید تعهد بدهی که اگر اسالو آزاد شد نباید اینجا بمونه و نباید کاری انجام بده».
مامورین وزارت اطلاعات پس از ساعتها شکنجه و اذیت وآزار جسم شکنجه شده و در شوک فرو رفته او را حوالی ساعت 21:45 به زیر پل سید خندان انداختند و آنجا را ترک کردند.آنها همچنین به او تاکید کردند که نباید شکایت کند و در این مورد با کسی صحبت کند در غیر اینصورت عواقب آن را خواهد دید.
خانم زویا صمدی علیرغم گذشت نزدیگ به 24 ساعت هنوز در شوک بسر می برد و وضعیت عادی خود را باز نیافته است.
اوچند ماه است که ممتد مورد تهدید تلفنی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد و حتی یک بار او را به شعبه 14 دادگاه انقلاب احضار کردند . وقتی که خانواده به آنجا مراجعه می کند به آنها گفته می شود که ما چنین احظاریه ای را صادر نکرده ایم. مامورین وزارت اطلاعات سال گذشته خانم صمدی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و قصد ربودن او را داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش ،ربودن و شکنجه وحشیانه یکی از اعضای بی گناه خانواده فعال سندیکایی منصور اسالو را به عنوان یک عمل جنایتکارانه محکوم می کند و از دبیر کل،کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه زنان و شکنجه سازمان ملل متحد و سازمان جهانی کار برای دفاع از فعالین کارگری اسیر و خانواده های بی دفاع آنها خواستار اقدامات عملی است.

3 تیر 1389 برابر با 24 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان و شکنجه سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کرد

خبرگزاری کردستان: طه احمدی، زندانی سیاسی کرد در اعتراض به اقدام مسئولان زندان مبنی بر عدم اجازه به وی برای حضور در مراسم ختم مادرش دست به اعتصاب غذا زد.
بر اساس قوانین خود رژیم، هرگاه یکی از بستگان درجه اول یک زندانی وفات نماید، وی می‏تواند در مراسم ختم متوفی شرکت نماید.
اما مسئولان زندان از دادن چنین اجازه‏ای به طه احمدی خودداری نموده‏اند. نامبرده نیز در واکنش به این اقدام از روز دوم تیرماه، دست به اعتصاب غذا زده‏ است.
لازم به ذکر است، طه احمدی دو سال و نیم قبل از این توسط نیروهای رژیم در سنندج بازداشت و به اعدام محکوم گردید. بعدها حکم اعدام وی به 10 سال حبس کاهش یافت. این زندانی سیاسی که از بیماری کلیوی رنج می‏برد، تاکنون چندین بار از مسئولان زندان تقاضا نموده که برای معالجات پزشکی وی را به خارج از زندان اعزام نمایند، اما مسئولین زندان تاکنون چنین اجازه‏ای به وی نداده‏اند.اتهام طه احمدی همکاری با یکی از احزاب کردستانی میباشد.

-----------------------------------------------------------------------

احمدی ‌نژاد: طوری گفتگو می‌کنیم که دیگه از این غلط‌ها نکنید

خبرگزاری «ریا نووستی»/ محمود احمدی‌نژاد صبح امروز طی سخنانی در همایش ائمه جماعات و فعالان مساجد با اشاره به قطعنامه شورای امنیت گفت: آنها با صدور قطعنامه حرکت خود را انجام دادند و الان نوبت ما است.
بر اساس گزارشات رسانه های گروهی ایران وی افزود:" ما برای تغییر نظام ناعادلانه جهان و استقرار نظام عادلانه نقشه و طراحی داریم که یکی از اجزای طرح ما این است که بگوییم شورای امنیت ناعادلانه است از همین رو باید عوض شود و این کشورها با صدور قطعنامه علیه کشورمان حرف ما را مستند می‌کنند بنابراین ما خوشحال هستیم که آنها در نقشه ما بازی می‌کنند".
احمدی‌نژاد با اعلام این خبر که هفته آینده "شرایط گفتگو را اعلام خواهیم کرد" تصریح کرد:" قطعنامه می‌دهند و می‌گویند بیایید گفتگو و مذاکره کنید بسیار خوب بیایید گفتگو کنیم اما طوری گفتگو می‌کنیم که پشیمان شده و از این غلط‌ها نکنید".

-----------------------------------------------------------------------

بازداشت یک شهروند در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

در ادامه بازداشتهای اخیر در شهرستان مهاباد ،یک شهروند دیگر به نام آمانج زیبایی طی روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
تا کنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروند از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است.

طبق آخرین اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان ،چند تن از این شهروندان با قرار وثیقه آزاد شده اند که اسامی آنها متعاقباً اعلام می گردد.

-----------------------------------------------------------------------

خاتمى: کم کم مسائل متوجه اصل نظام مى ‌شود

خاتمى رئيس جمهور پيشین رژیم بار ديگر نسبت به خطر سرنگونى جمهوری اسلامی به خامنه اى هشدار داد و گفت: وضعيتى که الان جمهورى اسلامى از نظر مديريت و موقعيتى که در جهان دارد وضعيت مطلوبى نيست.

خاتمى كه اظهاراتش در پارلمان نيوز منعكس شده، گفت، خطرى که امروز وجود دارد اين است که کم کم مسائل متوجه اصل نظام مى ‌شود… با توجه به اينكه امواج اطلاع‌ رسانى قابل مهار نيست سبب خواهد شد كه در طرف مقابل، كار به دست کسانى بيافتد که اصل نظام و انقلاب را قبول ندارند.

-----------------------------------------------------------------------

ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس مستقر می شود

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی دریایی سپاه کشور از استقرار ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس تا آخر تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، علی فدوی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر و ایرنا افزود: ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در راستای کنترل و حفاظت از آبهای خلیج فارس و به لحاظ استراتژیک بودن منطقه جنوب در بندرعباس مستقر خواهد شد.

فدوی بیان کرد: با توجه به دستور مقام ارشد سپاه و در راستای خروج سازمانها از تهران ستاد ندسا تا قبل از پایان تیرماه در بندرعباس مستقر خواهد شد. تاکنون اقدامات لازم صورت گرفته شده است و در آینده نزدیک رسما اعلام خواهد شد.

-----------------------------------------------------------------------

اظهارنظر مقامات غربی: احمدی نژاد، خطری قریب الوقوع

اروين کاتلر، نماينده پارلمان کانادا در يک كنفرانس مطبوعاتى در اتاوا گفت، احمدى نژاد بعنوان خطری قريب الوقوع ظهور کرده است که صلح و امنيت منطقه ای و بين المللى را تهديد مى كند.

****

سايت وزارت خارجه آمريكا: ويليام برنز معاون سياسى وزارت امور خارجه آمريكا بر ضرورت مقابله با اعمال بى ثبات كننده رژيم تهران تاكيد كرد و گفت، بايد با اقدامات بى ثبات كننده رژيم تهران در منطقه مقابله كرد.

****

سناتور جان كرى رئيس كميته روابط خارجى سناى آمريكا گفت، جمهوری اسلامی مجهز به سلاح اتمى، تهديدى غيرقابل تحمل براى خاورميانه ايجاد خواهد كرد.

****

هافينگتون پست: مارک گينسبرگ، دیپلمات ارشد آمريكايی گفت، رژيم تهران عواقب دردناک گردنكشى عليه جامعه جهانى را خواهد چشيد. با تشديد تحريمهای بین المللی، این رژیم در خواهد يافت كه عواقب بى اعتنايى به درخواستهای جامعه جهانى دردناک است.

-----------------------------------------------------------------------

فیلم؛ رفسنجانی: احمدی نژاد نياد، هر خری مياد بياد

آخوند حميد روحانی از باند ولی فقیه می گويد: رفسنجانی در جايی گفته است، احمدي نژاد ريس جمهور نبايد باشد هر خري ديگه اي مي خواد بياد ...احمدی نژاد نياد، هر خری مياد بياد...

http://www.youtube.com/watch?v=1TD4zqYVMMg&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------------

در مجلس رژیم: خفه شو، بتمرگ، پفیوز...

جعفر پویه

وزن کشی باندها در ترازوی مجلس

درگیری جناحها و باندهای مافیایی رژیم ولایت فقیه به صحن علنی مجلس ملاها کشانده شد. علی لاریجانی، رییس مجلس ملاها که چندین بار تا کنون علیه محمود احمدی نژاد و اعمال او موضع گیری کرده بود، یکی از هدفهای از پیش تعیین شده باند موسوم به "اصولگرایان" یا دولت بود.

لاریجانی در مقام ریاست مجلس با وارد شدن به موضوع تعیین تکلیف شده دانشگاه آزاد و تصویب قانونی در تایید وقف اموال آن، علیه تصمیم دولت وارد کشاکش شد.

ماجرا از آنجا آغاز گردید که محمود احمدی نژاد با توسل به "شورای عالی انقلاب فرهنگی"، اساسنامه دانشگاه آزاد را تغییر داد و با این عمل سعی کرد تا آن را به زیر کنترل دولت بکشاند. شمشیر از رو بستن احمدی نژاد علیه رفسنجانی به اشاره علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم یکی از دلایل این تصمیم است. زیرا رفسنجانی و عوامل نزدیک به او کنترل هیات امنای دانشگاه آزاد و کنترل آنرا در دست دارند. به همین دلیل تلاش دولت احمدی نژاد برای در اختیار گرفتن این دانشگاه به منزله خلع سلاح و خارج کردن یکی از اهرمهای قدرت رفسنجانی بر آورد می شود.

مجلس روز دوشنبه با تصویب قانونی، "طرح شامل اجازه وقف اموال دانشگاه آزاد" علیه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر احمدی نژاد را غیر قانونی کرد. اما روز بعد دولت با گسیل نیروی فشار به مقابل مجلس و تظاهرات اعتراضی علیه تصمیم مجلس، موضوع را از آنی که بود علنی تر کرد و فتیله درگیری را بالاتر کشید. نیروی فشار نزدیک به دولت با شعارهای تندی مجلس و لاریجانی را خطاب دادند و اخطار کردند که در صورت پس نگرفتن این مصوبه، مجلس را به توپ می بندند.

چند نماینده سرشناس مجلس از جمله کوچک زاده، روح الله حسینیان و رسایی نیز در بین تظاهر کننده ها حاضر شده و علیه مجلس و شخص لاریجانی سخنرانی کردند. روز بعد لاریجانی از تریبون مجلس نه تنها شعارها و حرکات تظاهر کننده گان را با کلمات تندی رد کرد. بلکه، رو به نشریات نزدیک به ولی فقیهی که علیه او موضع گرفته بودند گفت: " اگر کسی در رسانه ها با دریدگی نسبت به جایگاه مجلس صحبت کند، به معنی منطقی بودن کلام او نیست."

این حرفها در حالی زده شد که سردبیر روزنامه کیهان، حسین شریعتمداری، نماینده رهبر و ولی فقیه رژیم نوشته بود: "جناب آقای هاشمی رفسنجانی علاوه بر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس هیات موسس و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد نیز هست و طی چند ماه اخیر، بارها بر ضرورت عملیاتی شدن آنچه در مصوبه دیروز مجلس آمده است، تاکید ورزیده اند."

لاریجانی همچنین گفت: "این مجلس را تهدید به تعطیل می کنند؟ این مجلس خمینی است، این مجلس خامنه ای است."

او که می داند منشا این اعتراضات و سردسته این افراد کیست گفت: "مراکزی که این تجمعات را شکل می دهند، مراقب رفتار خود باشند."

اما روز گذشته چهارشنبه با همه این کشاکشها، مجلس به درخواست تعدادی از نمایندگان وابسته به دولت، لایحه ای را با قید یک فوریت در دستور قرار داد که تصمیم روز قبل خود را ملغی می کرد. این لایحه با نام "طرح معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی" برای رد مصوبه روز قبل مجلس، با 134 رای موافق در مقابل 72 رای مخالف به تصویب رسید. علی مطهری، نماینده مجلس در مخالفت با این لایحه گفت: "نیازی نیست مجلس 3 روز پس از تصویب، بگوید من غلط کردم و تحت فشار آقایان مصوبه اش را تغییر دهد این وهن مجلس است. مجلس باید از شان خود دفاع کند و نگذارد عده قلیلی مجلس را زیر سووال ببرند."

اما روح الله حسینیان بر خلاف او عقیده داشت که اصول گرایان باید به این طرح رای دهند تا مشکل اصولگرایان و اصولگرایی حل شود. در پاسخ به او مطهری گفت: "باید گفت اصولگرایان هیچ مشکلی غیر از جنابعالی و دوستانتان ندارند. اصولگرایی مشکلی مثل آقای کوچیکف که ریشه روسی دارد و اسمش را به کوچک زاده تغییر داده ندارد و باید این موضوع را روشن کنند."

در پاسخ به مطهری، محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر و از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با برخواستن از جای خود با صدای بلند خطاب به او گفت: "خفه شو، بتمرگ ، پفیوز!"

این گونه به یکباره فحاشی روز گذشته حسینیان و کوچک زاده در بیرون مجلس به صحن علنی کشیده شد و دو طرف با حمایت افراد نزدیک به خود به سوی یکدگر لشگر کشیدند و کار به نمایش فرهنگ ولایتمداری آقایان مدعی فرهنگ اسلامی کشید.

این درحالی ست که همین روز مجلس طرح مهدی چمران، رییس شورای عالی استانها در مورد تمدید دوساله شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور قرار داد و تصویب کرد. در این مورد چمران گفت: "هدف از ارایه طرح تمدید دوره فعلی شوراها این بوده که مصالح نظام در نظر گرفته شود، ما بحث صنفی نداریم بلکه بحث ما اجتماعی است".

این موضوع نشان می دهد دولت احمدی نژاد و ولی فقیه رژیم از ترس دوباره وزن کشی باندها در سطح خیابان و آوردن درگیریهای پشت پرده به میانه میدان می ترسند. به همین دلیل، دوره نمایندگی افراد نزدیک به خود را دو سال تمدید می کنند تا از برگزاری یک انتخابات تازه پرهیز کرده باشند.

درگیری باندها و جناحهای رژیم ولایت فقیه بر سر تقسیم قدرت و کنار گذاشتن رقیب از بخشی از اموال و ثروت عمومی و در چنگ گرفتن آن هیچ ربطی به مردم ندارد و تنها جنگ گرگها برای غارت اموال و ثروت عمومی مردم است. اینکه علی خامنه ای برای راندن رقبای خود از قدرت از هر اهرمی استفاده می کند و آنرا مجاز می شمارد، موضوعی است که به فلسفه وجودی نهاد قدرت استبدادی او بازگشت می کند.

-----------------------------------------------------------------------

مقام آمریکايی: رژيم تهران با عواقب وخيمى روبرو خواهد شد

جفرى فلتمن معاون وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه با شبکه خبری العربيه در باره قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی گفت، رژيم تهران با عواقب وخيمى روبرو خواهد شد.

این مقام آمریکايی در این مصاحبه گفت، رژيم تهران تمامى فرصتها براى مطمئن ساختن جامعه جهانى در مورد ماهيت برنامه اتمى اش را از دست داد. این رژيم همچنين همه قطعنامه ‌هاى شوراى امنيت در این مورد را نادیده گرفت و نقض کرد. بنابراين جامعه جهانى بايد وارد عمل می شد. سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت، عواقب وخيمى برای رژیم تهران بدنبال خواهد داشت.


یا تغییر مسالمت آمیز رژیم یا گزینه نظامی

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه: "ویتالی لیتوین" در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو منتشر شد، نوشت : هفته گذشته اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری علیه ایران به تصویب رساند. در اتحادیه اروپا معتقدند که تحریم هایی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده، کافی نیست و از دیگر کشورها دعوت می کنند که از برنامه محدودیت های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی حمایت کنند. تصمیم اتحادیه اروپا بعد از تصویب تحریم های تکمیلی علیه ایران توسط کنگره آمریکا صورت گرفت. حال این سئوال مطرح می شود که چه چیز باعث تلاش آمریکایی ها و اروپایی ها جهت تشدید مواضع علیه ایران شده است؟ به اعتقاد تحلیلگران، تحریم های شدید اقتصادی به تضعیف و حتی نابودی بخش نفت و گاز و سیستم بانکی ایران منجر خواهد شد که مستقیما وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور را بدنبال خواهد داشت. بر اساس اندیشه تنظیم کنندگان این تحریم ها، مشکلات اقتصادی باید بر وخامت اوضاع سیاسی در داخل و فعال شدن اپوزیسیون ایران تاثیر ناگزیر گذارد که در نهایت همه اینها به "تغییر مسالمت آمیز رژیم" منجر خواهند شد. در صورتیکه این گزینه عملی نگردد، ممکن است که از گزینه نظامی استفاده شود. البته غرب خواستار آن نیست که خودش ماجراجویی نظامی را آغاز کند. به احتمال قوی به همین خاطر بند بازرسی کشتی های عازم ایران در نظر گرفته شده تا ایران را جهت برخورد با این اقدام تحریک کنند و آنوقت است که این کشور به شروع مناقشه نظامی متهم خواهد شد.

-----------------------------------------------------------------------

دروغ کدیور؛ با دروغی وقیحانه به شعور من توهین کردی

http://justpaste.it/381

آقای کدیور، تو به من بدهکاری

آقای کدیور، کاری با آخوند بودن شما ندارم، معنی روشنفکری را هم این نمی دانم که هر کس هر چه گفت بگویم اشکالی ندارد. شما دروغ گفتی، آن هم در مورد شعاری که من و خیلی از دوستان من بابت آن کتک خوردیم و بازداشت شدیم
کاری با دیگران ندارم، هرکس می خواهد ببخشد و هرکس می خواهد فراموش کند. اما تو به من یک عذرخواهی بدهکاری
چون

با دروغی وقیحانه به شعور من توهین کردی

http://www.youtube.com/watch?v=BFM154Om9Ws&feature=player_embedded

-----------------------------------------------------------------------

سخنان رئیس مجلس رژیم هم سانسور شد

سایت نواندیش: پاسخ رییس مجلس به مذاق تلویزیون خوش نیامد و این بخش از سخنان لاریجانی را رسانه ملی سانسور کرد و در خروجی بخش‌های خبری مخاطبان خبری را شاهد بودند که با کل ماجرا ۱۸۰ درجه مغایرت داشت. به گزارش آخرین نیوز، حملات شدید و همه‌جانبه رسانه‌های حامی دولت به اقدام نمایندگان در رای دادن به طرحی که به گفته دولتی‌ها حکم برای مادام‌العمر شدن جاسبی در ریاست دانشگاه آزاد است با واکنش شدید لاریجانی به این حملات منتقدین مواجه شد. برخی خطاب‌ها و ادبیات به‌کار رفته شده در ۲ روز اخیر داد لاریجانی را در آورد. چنان که این حملات را نوعی “دریدگی” برشمرد. پاسخ رییس مجلس به مذاق تلویزیون خوش نیامد و این بخش از سخنان لاریجانی را رسانه ملی سانسور کرد و در خروجی بخش‌های خبری مخاطبان خبری را شاهد بودند که با کل ماجرا ۱۸۰ درجه مغایرت داشت. تلویزیون تنها به این بخش از سخنان لاریجانی که در این طرح اخطار قانون اساسی خود را داده اما نمایندگان توجهی نکردند و ابراز امیدواری که شورای نگهبان به این اخطار توجه کند منعکس شد و سایر بخش‌های سخنان شدید‌اللحن لاریجانی سانسور شد. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع نیاز به غوغاسالاری ندارد، افزود: اگر کسی در رسانه‌ها نسبت به جریان مجلس با دریدگی صحبت کند به معنای منطقی بودن صحبتش نیست.” لاریجانی گفت: بنده در باب برخی تشابهات، تعابیر نامناسب به ساحت مجلس شورای اسلامی را به صلاح نمی‌دانم که متاسفانه بدون رعایت حق امور و به ناحق برخی‌ها مطالبی نوشتند و گفتند. لاریحانی تصریح کرد که این سخنان درباره همان مجلسی است که بر مواضع و تصمیمات آن می‌بالیدند و تیتر نخست جریده خود می‌‌کردند و این همان مجلسی است که چندی پیش رهبر معظم انقلاب از خدمات و مواضع داخلی و خارجی آن با عزت یاد کردند. وی افزود: چگونه است که برخی‌ها با بیان یک موضوع، مجلس را راست نپنداشتند و آسمان و زمین را به هم بافتند و با درشتی سخن ناحق بر زبان راندند. وی همچنین گفت: مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی وقت خود را صرف این امور نمی‌کند و قطعا بدانید نوع تحرکات تاثیری بر اراده خانه ملت ندارد مگر برسیاق حق سخن بگویند و نقد کنند. رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم می‌دانند نمایندگان مجلس در صیانت از حقوق ملت و ولایت پابرجا هستند و عزیزانی هم که از سر دلسوزی نگرانی خویش را بیان کردند، مورد احترام و تکریم مجلس شورای اسلامی هستند.

-----------------------------------------------------------------------

بازداشت چند شهروند دیگر در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان ، به دنبال بازداشت تعدادی از شهروندان مهابادی در روزهای اخیر روز گذشته نیز چند تن دیگر از شهروندان این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

اسماعیل احمدزاده ،حسین نوجوان ،سالار قهرمانی ،هیوا غزال و جمال جلالی از جمله این بازداشت شدگان می باشند.

یادآور می گردد پیش از این نیز دو شهروند مهابادی به نام های ریبین نبردی و محمدامین راشدی

از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بودند.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای دستگیری این افراد از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.

-----------------------------------------------------------------------

تشدید جنگ گرگها با ورود مجلس به پرونده پاسدار میلیاردی

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی احکام اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد.
به گزارش ايلنا، حسن زمانی ، مشاور رييس مجلس شوراي اسلامي با اعلام این خبر گفت: پس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس ، 16 تن از نمایندگان به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص انتخاب شدند.
وی افزود: اعضای این هیات برای شروع رسمی کار خود منتظر امضای احکام از سوی دکتر لاریجانی بودند که با صدور این احکام ، کار هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی رسما آغاز می شود.

گفتنی است پاسدار صادق محصولي معروف به پاسدار میلیاردی یکی از نزدیکان احمدی نژاد، رئيس هيئت امناء سازمان تأمين اجتماعي است.

-----------------------------------------------------------------------

آقاى كديور، مردم “درود بر اصل ولايت فقيه” نميگفتند؟

greenmanifesto.wordpress

آقاى كديور، مردم “درود بر اصل ولايت فقيه” نميگفتند احتمالن؟

تحريف تاريخ زمان ميبرد عزيز جان. احاديث ميخواهد، امام زاده ميطلبد، رساله و مكتوب و آيه و روايت ميخواهد. نميشود به اين سرعت و در كمتر از يكسال، حوادث كف خيابان را تغيير داد. كمي صبور باشيد!

جناب كديور آن شعاري كه شما شنيده ايد، آن شعار ” هم غزه، هم لبنان” را شايد همان سربازان نهفته در “اسب تروا” در دل گفته باشند اما مردم فهيم و آزاد انديش ايران، ايران را فرياد ميزدند در روز قدس.

جناب كديور، خوب فكر كنيد و از خاطره كمك بگيريد. شعاري هم سر داده شد در باب ارادت مردم به ” اصل ولايت فقيه” . قدري به حافظه رجوع كنيد ببينيد اولش “مرگ بر” بود يا ذكر صلوات و درود؟

-----------------------------------------------------------------------

نيروى انتظامى خود را براى 18 تیر آماده مى كند

پاسدار احمدى مقدم، سركرده نيروى انتظامى رژیم با ابراز وحشت از ادامه اعتراضات مردمی گفت، نيروى انتظامى خود را براى مقابله با فتنه بعدى آماده مى كند.

پاسدار احمدى مقدم كه به منظور روحيه دادن به مزدوران رژيم به تناقض گويى آشكارى روى آورده بود، ضمن ادعاى مسخره اينكه همه تو‌طئه ها برطرف شد، گفت، تلاش ما اين است که با تجزيه و تحليل حوادث سال گذشته ضعفهاى خود را ارزيابى کرده تا نسبت به فتنه هاى ديگرى که ممکن است ايجاد شود آگاهى و آمادگى بيشترى داشته باشيم.

سركرده نيروى انتظامى رژيم افزود، بر همين اساس به دنبال اين هستيم که اگر واحدهاى ما کمبود تجهيزات دارند آنها را مجهزتر و در صورتى که نيروها نياز به آموزش داشته باشند، در اين راستا گام برداريم.

-----------------------------------------------------------------------

گزارش نقض حقوق بشر در کردستان در سه ماه بهار 89

سازمانها ونیروهای امنیتی و پلیسی ونیروهای مسلح جمهوری اسلامی در ادامه ی سیاست سرکوب و کشتار در کردستان صفحه ی سیاه دیگری به کارنامه ننگین خود اضافه نمودند.
بر اساس آمارهای مرکزخبری کردستان وکردنیوز در سه ماه بهار امسال نیروهای جمهوری اسلامی در کردستان بیش از 21نفر را به‌ ضرب گلوله‌ کشته‌اند که‌ 15 نفر از آنان کاسبکاران مناطق مرزی کردستان بودند. در همین خصوص و در نتیجه‌ی تیراندازی نیروهای رژیم بر کاسبکاران مناطق مرزی 9 نفر دیگر زخمی شده و بیش از 75 راس قاطر کاسبکاران هدف گلوله‌ی نیروهای رژیم قرار گرفته‌ و کشته‌ شده‌اند. در همین راستا بیش از 500 بار کاسبکاران که عمده ی این کالاها ال سی دی، سیگار وپارچه بوده‌اند، توسط نیروهای امنیتی و انتظامی توقیف شده که ارزش آنها بالغ 900ملیون تومان تخمین زده شده است.
نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در کردستان در مدت این سه ماه حداقل 90تن را به اتهام فعالیت سیاسی و همکاری با احزاب سیاسی کرد دستگیر کرده اند. برخی از این افراد با تودیع وثیقه ازاد شده اند و حداقل 21 تن از آنها پس از دادگاهی تشریفاتی به هفت ماه زندان تا شش سال و سه ماه محکوم شده اند.
سیاست سرکوب جمهوری اسلامی در دانشگاه نیز بر علیه دانشجویان کرد ادامه داشته است و در مدت سه ماه بهار امسال 29 دانشجوی کرد در دانشگاهای ایران توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده و11تن از آنها بنا به حکم حراست و کمیته انظباتی دانشگاها به اتهام فعالیت سیاسی به چند ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده اند.
در کنار نهادهای امنیتی رژیم دستگاه قضایی رژیم در 19اردیبهشت ماه چهار فعال مدنی وسیاسی را اعدام نمود. حکم اعدام فرزادکمانگر، علی حیدریان، شیرین علم هویی، و فرهادوکیلی در حالی اجرا شد که وکیل آنها اعلام کرده بود اعدام آنان غیر قانونی بوده است.
همچنین دستگاه قضای رژیم در اردیبهشت ماه حکم اعدام حبییب الله گل پری پور، فعال سیاسی کرد اهل شهر سنندج را تاییدکرده‌ و حکم تیرباران دو زندانی کرد بنامهای احمد پولاد خانی ومحمد امین آگوشی در خرداد ماه امسال صادر کرده‌ است.
گفتنی است که این آمار تنها با توجه‌ به اخبار و اطلاعاتی تدوین شده‌ است که به مرکز خبری کردستان و کردنیوز رسیده است اما در حقیقت قربانیان آمار خشونت و نقض حقوق بشر در کردستان بسیار بیشتر از آماری ست که در اینجا ذکر شده است.

-----------------------------------------------------------------------

کانادا برای تحریمهای بیشتر علیه رژیم آماده است

رادیو فرانسه: دولت کانادا اظهار آمادگی کرد تا در چارچوب قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریمهای بیشتری را علیه ایران در نظر بگیرد.

لاورنس کانن وزیر خارجه کانادا روز سه شنبه اعلام کرد در صورتیکه تحریمهای اعلام شده از جانب شورای امنیت برای انصراف ایران از برنامه اتمی این کشور کافی نباشد کانادا آماده است اقدامات تحریمی بیشتری علیه ایران اتخاذ کند.

وزیر خارجه کانادا گفت: " هدف از این اقدامات آن است تا به ایران فهمانده شود به تمسخر گرفتن قواعد بین المللی را نمیتوان بی پاسخ گذاشت."

مساله ایران در دستور کار اجلاس گروه 8 که بروزهای جمعه و شنبه آینده در کاناد برگزار می گردد، قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که در صورت خودداری ایران از پاسخ مثبت به تقاضاهای جامعه جهانی، کانادا با اعمال تحریمهای بیشتر به تخطی های آشکار ایران و تهدید مداوم صلح و ثبات بین المللی از جانب این کشور پاسخ خواهد داد.

هفته گذشته، آمریکا، اتحادیه اروپا و آسترالیا بطور جداگانه اعلام کردند تحریمهای یکجانبه و اضافی را علیه شرکتها و افراد مرتبط با فعالیتهای اتمی ایران بکار خواهند بست.

-----------------------------------------------------------------------

پرتاب ماهواره تجسسی اسرائیل برای رصد برنامه اتمی رژیم

در پی تشدید تنش‌ها بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی، اسرائیل یک ماهواره تجسسی با توانایی عکس‌برداری دقیق و شفاف به فضا پرتاب کرد. ماهواره "اوفک ۹" (افق ۹) به یک مدار نزدیک به زمین پرتاب شده است.

به گزارش روزنامه‌‌ی "جروزالم پست"، ماهواره‌ی "اوفک ۹" (افق ۹) با موشک حامل اسرائیلی "شاویت" به فضا پرتاب شده است. عملیات پرتاب در شامگاه سه‌شنبه (۲۲ ژوئن / اول تیرماه) در ساعت ۲۲ به وقت محلی از پایگاه "پالماخیم" در حاشیه دریای مدیترانه صورت گرفت.

خاییم اِشِد، مدیر برنامه فضایی در بخش تحقیقات وزارت دفاع اسرائیل در این مورد به "جروزالم پست" گفت، این ماهواره برای اسرائیل امکان مانور و نوسان بیشتری در عملیاتش را فراهم می‌کند.


ماهواره‌ای با توانایی عکس‌برداری دقیق

وزارت دفاع اسرائیل جزئیات بیشتری درباره این ماهواره اعلام نکرد. ولی رادیوی اسرائیل گفت که همانند مدل قبلی "اوفک"، این ماهواره می‌تواند عکسبرداری‌های دقیق با شفافیت بالا انجام دهد و هدف آن برنامه اتمی ایران است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این ماهواره‌ی تجسسی جدید اسرائیل به یک دوربین بسیار پیشرفته مجهز است. مدل پیشین این ماهواره موسوم به "اوفک ۷" در سال ۲۰۰۷ به فضا پرتاب شده بود. قرار است هر دو ماهواره در هماهنگی با یکدیگر به کاوش نظامی بهینه دست یابند.

اسرائیل نیز همانند بسیاری کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کند، در خفا به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است. اسرائیل با توجه به تهدیدها‌ی مکرر رئیس دولت جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد، موجودیت خود را مورد تهدید می‌بیند.

با پرتاب "اوفک ۹"، اسرائیل دارای شش ماهواره‌ی تجسسی در فضا خواهد بود.

در سال ۲۰۰۴ پرتاب "اوفک ۶" با شکست روبرو شد و به دلیل نارسایی فنی پس از پرتاب به دریای مدیترانه سقوط کرد.


شناسایی دقیق انسان‌ها و وسائط نقلیه

ماهواره‌ی جاسوسی دیگر اسرائیل موسوم به "اروس ب" قادر به عکاسی‌های بسیار دقیق با کیفیت بالاست. این ماهواره که در آوریل ۲۰۰۶ با یک موشک روسی به فضا پرتاب شد، چند روز پس از پرتاب، عکس‌هایی از سد "طبقه" در سوریه ارسال کرد.

ماهواره "اروس ب" قادر است هر شیئی روی زمین را تا فاصله ۷۰ سانتیمتری آن شناسایی کند. دوربین‌های این ماهواره می‌توانند از نزدیک انسان‌ها و خودروها را با دقت بالا تشخیص دهند. از قرار معلوم ماهواره‌ی "اوفک ۹" توانایی بیش از این دارد.

-----------------------------------------------------------------------

چرا خامنه ای از احمدی نژاد در مقابل مجلس حمایت می کند؟

khodtaskini.blogspot

خامنه ای آدمی نیست که دلسپرده کسی باشد. این را به دفعات نشان داده. سعید امامی و زنش با او و خانواده اش رفت و آمد داشتند و بسیار نزدیک بودند. تاریخ مصرفشان که تمام شد امامی را واجبی خوراندند و زنش را دادند دست سربازان گمنام تا اعترافات آنچنانی بکند. برایم همیشه این سوال مطرح می شود که چرا خامنه ای اینقدر برای احمدی نژاد جانفشانی می کند؟ احمدی نژاد که بارها ثابت کرده پیرو دست و پابسته مقام عظمی نیست بلکه خود را رئیس جمهور امام زمان می داند ( به نقل از منتجب نیا قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی ) . میزان ولایت پذیری اش را هم در داستان انتصاب مشائی به معاونت اولی و بی توجهی یک هفته ای به دستور خامنه ای برای عزل او و بعد هم پاسخ کتبی تند به خامنه ای در همین مورد ، نشان داده.
در مجلس قبلی به ریاست حداد عادل ، پدر زن مجتبی خامنه ای ، هر چه احمدی نژاد اراده می کرد انجام می شد. حداد عادل تنها در یکی دو مورد انتقاد بی خاصیت و کمرنگی از احمدی نژاد کرد اما احمدی نژاد برخورد تند و زننده ای با نوکر گوش به فرمان کرد و نهایتا هم حداد عادل ریاست مجلس را از دست داد. در حال حاضر هم هر جا که مجلس با احمدی نژاد کمترین مخالفتی می کند خامنه ای تمام قد وارد می شود و با حکم حکومتی فرمان " خفه شو" به مجلس می دهد. راستی چرا؟
خلاصه می کنم : احمدی نژاد رفتنی است اما خامنه ای رهبر مادام العمر است. دیکتاتور تمام عیار وجود مجلس ، حتی خودساخته و انتصابی اش را هم نمی تواند تحمل کند. برای برقراری سلطه کامل ، سلطان به مجلسی قبرستانی - سکوت مطلق - و بی خاصیت و توسری خورنیاز دارد و به همین دلیل است که مجلسی که قرار بوده " در راس امور باشد " و " عصاره فضائل ملت" ، به تفاله تبدیل شده و در قعر امور هم نیست. احمدی نژاد و تنگ نظری و بی برنامگی و بی شعوری اش هم بهترین ابزار برای اعمال سیاست خامنه ای در قبال مجلس به عنوان یک "نهاد دموکراتیک" شده است. نهادی که برای مقابله با دیکتاتوری و حکومت فردی در نظام های سیاسی طراحی شده. خامنه ای احساس می کند اگر تمام مهره های خودش را هم در مجلس بچیند باز هم اساس چنین نهادی ممکن است حاکمیت مطلقه او را محدود کند . پس بهترین راه حل را بر می گزیند : برای حل مساله ، صورت مساله را پاک می کند. به جای نگرانی از این که حتی مهره های سرسپرده ای مانند لاریجانی و حدادعادل و احمد توکلی و نادران و علی مطهری و ... هم گاهی جوگیر بشوند و فکر کنند واقعا قرار است در امور مملکت نظر بدهند یا تصور کنند مجلس قرار است نقشی در اداره امور داشته باشد بهترین کار کشیدن دندن های اصل ِ این نهاد ، یعنی مجلس است.
خامنه ای با انتصاب سگی به نام احمدی نژاد که پاچه همه را می گیرد ( و البته پیش از آن که پاچه خود مقام عظمی را به طور جدی بگیرد حذف خواهد شد ) حاکمیت بلا منازع خود را گسترش می دهد . با استفاده از همین ابزار ، کار مراجع تقلید در قم را هم یکسره کرد . رفسنجانی را هم حذف کرد. حتی مهره سرسپرده خودش یعنی ناطق نوری ( رئیس بازرسی تشکیلات مقام عظمی ) را هم سر جایش نشاند.
خامنه ای دلباخته احمدی نژاد نیست. او را مناسب ترین مهره برای نابود کردن آخرین موانع در راه برقراری حاکمیت مطلقه خود می داند.