mardi 3 août 2010

انفجار نفتکش ژاپنی؛ برخورد قایق کوچک حامل مواد منفجره

مسکو، 12 مرداد، خبرگزاری «ریانووستی»/ کارشناسان مواد منفجره، دلایل عمده بروز انفجار هفته گذشته در نفت کش شرکت ژاپنی Mitsui O.S.K. Lines Ltd در تنگه هرمز را تشریح کردند. بر اساس اطلاعات منابع نزدیک به تحقیقات، گزینه انفجار به خاطر "امواج ناشی از زمین لرزه" منتقی است. این مطلب را پایگاه خبری SeaNews اطلاع داد.

کارشناسان همچنین احتمال صدمه به بدنه کشتی به خاطر پرتاب نارنجک را رد کردند، زیرا هیچ اثری از سوراخ یا سوختگی سطحی مشاهده نشد.

امکان برخورد با کانتینر یا برخورد با مین شناور باقی مانده از زمان جنگ ایران و عراق در حال بررسی است.

اما اکثر کارشناسان این امکان را که قایق کوچکی حامل مواد منفجره به کشتی برخورد کرده باشد، محتمل تر می دانند.

یاد آوری می شود که 6 مرداد نفت کش بزرگی متعلق به شرکت ژاپنی Mitsui O.S.K. Lines Ltd در نتیجه انفجار در تنگه هرمز و در آب های عمان صدمه دید. در نتیجه این حادثه یک نفر زخمی شد.

تنگه هرمز تنها مسیر دریایی است که از طریق آن می توان نفت و گاز کشورهای عربی را به کشورهای دیگر از جمله آمریکا منتقل ساخت.

گفتنی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تهدید کرده اند که در صورت حمله نظامی به این کشور راه را برای عبور کشتی های از طریق تنگه هرمز و خلیج فارس مسدود خواهند کرد.


نگرانی آمریکا از قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در تنگه هرمز

گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ژوئن 2009 : سخنگوی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد سپاه پاسداران قایق‌های تندرو خود در تنگه هرمز را افزایش داده است.

به گفته وی هم اکنون بیش از هزار قایق‌ تندروی کوچک تهاجمی در آب‌های خلیج‌فارس حضور دارند. این قایق‌ها توانایی به چالش کشیدن کشتی‌های جنگی و ایجاد اختلال در انتقال روزانه نفت بازارهای جهانی را دارند.

در گزارشی که از سوی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا منتشر شده، آمده است با استفاده از قایق های تندرو در گروه‌های بیست یا سی‌تایی و حمله همزمان از چندین محل می‌توان حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی و تانکرهای تجاری حاضر در آب‌های خلیج‌فارس، ترتیب داد.

----------------------------------------------------------------------

ممانعت از خروج خانواده ی یک فعال دانشجویی از کشور

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی از مسافرت خانواده صادق اسکندری - عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت - به خارج از کشور جلوگیری کردند.

به گزارش جرس، والدین و برادر صادق اسکندری چندی پیش، هنگام خارج شدن از ایلام، توسط نیروهای امنیتی استان بازداشت شده و چندین ساعت در بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

ماموران هم چنین به خانواده این فعال دانشجویی اعلام کردند که حق مسافرت و دیدار با فرزندشان را ندارند.

در همین رابطه، مدارک شخصـی و تحصیلی و لپ تاپ اسکندری و چهل میلیون ریال پول نقد از خانواده وی، به بهانه احتمال کمک مالی آن ها به فرزندشان، توسط نیـروهای امنیتی ضبط و توقیف شده و تاکنون باز گردانده نشده است.

----------------------------------------------------------------------

بازداشت سه تن دیگر از دراویش گنابادی در لرستان

خبرگزاری هرانا - حمزه ملك شاهي، محمد ملك شاهي و حميد نادري، سه تن از دراويش سلسله نعمت اللهي گنابادي ساكن در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان، صبح سه شنبه دوازدهم مردادماه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.

بر اساس گزارش سايت مجذوبان نور، ساعت 6:30 صبح امروز، مأمورين امنيتي، منزل پدرپرويز ملك شاهي (درويش زنداني) را مورد تفتيش و بازرسي قرار دادند، و سپس به منازل آقایان حمزه ملک شاهی (برادرپرویز) و محمد ملک شاهی (پسرعمو ی پرویز) و حمید نادری از دراویش گنابادی، وارد شده و ضمن تفتیش منازل آن ها، نامبردگان را نیز بازداشت مي نمايند.

پرويز ملك شاهي از روز شنبه 9 مردادماه تاكنون در بازداشت نيروهاي امنيتي به سر مي برد و اتهامات وي، توهين به مقام رهبري و برگزاري مجالس درويشي عنوان شده است.

----------------------------------------------------------------------

سه نفر دیگر امروز در خوزستان اعدام شدند

خبرگزاری هرانا - سه شهروند صبحگاه شنبه نهم مرداد ماه، به جرم قاچاق مواد مخدر در خوزستان توسط مقامات قضایی به دار آویخته شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دو تن از این افراد که دارای پرونده ای مشترک بودند در شهرستان "دزفول" و یک تن از ایشان در شهرستان "بهبهان" اعدام شدند.

دادگستری استان خوزستان اعلام کرده حکم دو اعدامی دزفول که در محل زندان دزفول به اجرا در آمده است از سوی دادگاه انقلاب دزفول صادر و پس از تاييد از سوي دادستاني کشور، به اجرا در درآمده است.

هم چنین شهروندی که در بهبهان اعدام شده نیز از سوي دادگاه انقلاب ماهشهر مستقر در بهبهان به اعدام محکوم شد و حکم صادره درخصوص وي از سوي ديوان عالي کشور نیز تاييد شده است.

شایان ذکر است که احکام این سه تن توسط مرجع مستقلی تایید نشده است.

----------------------------------------------------------------------

کاخ سفید پيشنهاد گفتگو با احمدی نژاد را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید امروز پیشنهاد احمدی نژاد برای گفتگوی رودررو با رئیس جمهور آمریکا را رد کرد و آن را جدی ندانست.

احمدی نژاد روز گذشته گفته بود آماده است با اوباما رودررو بنشیند و مرد مردانه در برابر رسانه ها، مسائل جهان را روی میز بگذارد تا معلوم شود راه حل چه کسی بهتر است.

سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به پیشنهاد احمدی نژاد گفت، اگر آنها واقعا جدی بودند، ما حاضر به گفتگو می شدیم، ولی آنها تا کنون هیچ اقدام جدی و منطقی از خود نشان نداده اند.

این سخنگوی آمریکايی خاطرنشان کرد که رژیم تهران برای اینکه نشان دهد جدی است، باید نخست به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

----------------------------------------------------------------------

آمریکا 21 شرکت و موسسه دیگر مرتبط با رژیم را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که تعداد دیگری از شرکتها و موسساتی را که با رژیم تهران در ارتباط اند، مورد تحریم قرار داده است.

بنابراین گزارش، 21 شرکت و موسسه دیگر مرتبط با رژیم تهران که عمدتا در کشورهای اروپايی و ژاپن مستقر هستند، هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفته اند.

چند کمپانی بیمه، موسسه مالی و سرمایه گذاری و چند شرکت فعال در بخش حمل و نقل و انرژی که در کشورهای آلمان، لوکزامبورگ، ایتالیا، بلاروس و ژاپن ثبت شده اند و به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، برای رژیم تهران کار می کنند، از این پس در لیست سیاه ایالات متحده قرار خواهند گرفت و هرگونه معامله با آنها ممنوع خواهد بود.

----------------------------------------------------------------------

کویت شش نفر را به اتهام جاسوسی برای رژیم محاکمه می ‌کند

به گزارش دویچه وله، روز سه ‌شنبه يک دادگاه کويتی شش مرد از جمله يک نظامی و نيز يک زن را به جاسوسی برای رژیم ايران متهم کرد.

این گروه به تصويربرداری از تأسيسات نظامی کويت و دادن اطلاعات نظامی کشور به بيگانگان و نيز جاسوسی برای رژیم ايران متهم شده اند.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد، این افراد ماه مه گذشته توسط نیروهای امنیتی کویت بازداشت شدند و در بازجویی ها اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی را پذیرفتند.

رسانه های محلی کویت پیشتر مدعی شده بودند که این افراد به زیر نظر گرفتن پایگاه های نظامی آمریکا و کویت و تصویربرداری از آن ها برای سپاه پاسداران اعتراف کرده اند.

اما وکیل مدافع این متهمان نیز می گوید که اعترافات این افراد تحت فشار بوده است و از دادگاه خواست دستوری برای معاینه پزشکی متهمان و تحقیق درباره شکنجه آن ها صادر کند.

سه نفر از متهمان تبعه ایرانی هستند، یک نفر آن ها کویتی و یکی دیگر سوری است اما دو نفر دیگر تابعیت خاصی ندارند.

----------------------------------------------------------------------

سخنگوی رژیم: منطق داریم اوباما ../لولا آدمی عاطفی است

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز درخصوص اظهارات روز گذشته احمدی نژاد مبنی بر دعوت از اوباما برای مذاكره با رژیم گفت: رئیس‌جمهور اشاره به این موضوع داشت كه چون ما منطق قوی داریم حاضریم این منطق را در هر نقطه از جهان به اطلاع مردم دنیا برسانیم و مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی خوبی است كه اگر اوباما ابراز آمادگی كند، نشستی رودررو، صریح و شفاف با حضور رسانه‌ها برگزار كنیم تا منطق هر یك در خصوص مسائل بین‌المللی و بحران‌های موجود مطرح شود و مردم دنیا قضاوت كنند راه‌حل‌های بحران‌های موجود و ریشه‌یابی آنها از كدام‌طرف مفیدتر‌است.


رئیس جمهور برزیل آدمی عاطفی است

مهمانپرست در رابطه با اظهار تمایل رئیس‌جمهور برزیل برای اعطای پناهندگی به سكینه آشتیانی، زنی كه قرار بود در ایران سنگ‌سار شود نیز متذكر شد: با توجه به شناختی كه از رئیس‌جمهور برزیل داریم، وی یك شخصیت عاطفی و انسانی است كه اطلاعات كافی در اختیار وی قرار نگرفته است. پرونده‌های قضایی باید روند خود را طی كند و كاری كه می‌توان در این رابطه انجام داد آن است كه رئیس‌جمهور برزیل را در جریان جرائم فرد متخلف قرار دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در ارتباط با برگزاری همایش حقوق بشر اسلامی نیز كه قرار است فردا چهارشنبه از سوی آن وزارتخانه برگزار شود گفت، اهداف این همایش، در جهت نفی دروغ ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران است.

----------------------------------------------------------------------

گسترش آتش سوزی روسیه و آمادگی رژیم برای مهار آن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آتش سوزی روسیه امروز گسترش بیشتری پیدا کرد و پس از اعلام وضعیت اضطراری در هفت استان این کشور، مقامات روسیه دستور دادند از انبارهاى سلاح و مهمات در برابر آتش سوزى مراقبت شود.

آتش سوزيهاى جنگلى در روسيه تا كنون بيش از چهل كشته برجای گذاشته است.


آمادگی جمهوری اسلامی برای مهار آتش سوزی روسیه

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم امروز آمادگی جمهوری اسلامی را برای مهار آتش سوزی روسیه اعلام کرد.

رامین مهمانپرست در جمع خبرنگاران اعلام کرد جمهوری اسلامی آماده است در مهار آتش سوزی و کمک رسانی به آسیب دیدگان آتش سوزی روسیه اقدام کند.

----------------------------------------------------------------------

آخرین وضعیت محمد پورعبدالله، فعال دانشجويی دربند

خبرگزاری هرانا - محمد پورعبدالله، از فعالین دانشجویی طیف چپ که بیش از نیمی از دوارن محکومیت خود را سپری کرده، کماکان از حق گرفتن مرخصی و برخورداری از آزادی مشروط بهره مند نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد پورعبدالله که در دادگاه بدوی با حکمی شش ساله مواجه شد و بعدها با توجه به تلاش های خانواده و وکلای وی این حکم به 3 سال حبس تعزیری تقلیل یافت، با احتساب زمان 41 روز بازداشتش در سال 86، اکنون بیش از یک سال و هشت ماه را در زندان سپری کرده است.

وی در حال حاضر در بند جرایم عمومی زندان قزلحصار کرج نگهداری می شود و بدون در نظر گرفتن قانون تفکیک جرائم با زندانیان عادی و خطرناک هم بند است.

این فعال دانشجویی که از 28 اسفند ماه سال 87 تاکنون در زندان قزل حصار محبوس است، در فروردین ماه سال گذشته به منظور تفهیم اتهام به دادگاه منتقل شد و با بیان اینکه اعترافات وی تماما تحت شکنجه صورت پذیرفته است حاضر به پذیرفتن اتهامات خود نشد و به همین علت به مدت ده روز برای اعمال فشار بیش تر و بازجویی های مجدد به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد.

محمد پور عبدالله در دادسرا اظهار داشته بود که هیچ گونه قصد و نیتی مبنی بر، بر هم زدن امنیت کشور یا تبلیغ علیه نظام یا همکاری با گروه های معاند نظام، نداشته و قصدش صرفآ فعالیت در چارچوب مطالبات دانشجویی و اجتماعی بوده است.

به نظر می رسد اگر وی در دادسرا نسبت به عدم پذیرش اتهامات وارده، مقاومت نمی کرد تاکنون برای وی به منظور مرخصی و یا آزادی، وثیقه صادر می شد.

محمد پورعبدالله دانشجوی 26 ساله رشته شیمی دانشکده علوم دانشگاه تهران، که از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب محسوب می شود برای اولین بار در دی ماه سال 86 دستگیر شده بود.

----------------------------------------------------------------------

گزارش واشنگتن پست از فشارهای خردکننده بر رژیم

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای تحت عنوان "رژيم ايران شروع به احساس فشار ناشى از تحريمها مى كند"، تعامل با جمهوری اسلامی را بى ثمر دانست و قاطعيت هر چه بيشتر در برابر آن را توصيه كرد.

این روزنامه در مقاله خود با يادآورى قطعنامه شورای امنیت و در پى آن تحريمهاى آمريكا و اتحاديه اروپا، به فضاى بين المللى برای بررسى گزينه های بعدی از جمله گزینه نظامى پرداخت و در مورد سياست ایالات متحده در قبال رژیم نوشت، سياست تعامل بعد از یکسال و نیم تلاش دولت اوباما بى ثمر بوده و شكست خورده است و بهمین دلیل واشنگتن موضع خود را تندتر مى كند.

واشنگتن پست نوشت، تندتر شدن موضع آمریکا هم اكنون تاثيرات خود را ظاهر ساخته است. رژيم تهران دارد پى مى برد كه حتى شكيبائى رئيس جمهوری مانند اوباما که خواستار تعامل با آنها بود نیز حدى دارد، و جمهوری اسلامی به واقع ممكن است بخاطر مقابله جويى در برابر جامعه بین المللی حساب پس دهد.

این روزنامه با يادآورى نارضايتى مردم ايران و عدم مشروعيت رژیم نوشت، برخی معتقدند فشارهای خردکننده براى از پاى درآوردن رژيمى كه هم اكنون بى ثبات و لرزان و فاقد مشروعيت داخلى است، كافى است.


----------------------------------------------------------------------

اعمال تحریمهای مضاعف توسط دومین شریک تجاری رژیم

مسکو، 12 مرداد، خبرگزاری « ریا نووستی»/ ژاپن بر ضد جمهوری اسلامی ایران تحریم های مضاعف اتخاذ کرد. ژاپن دومین شریک تجاری ایران پس از چین است.

امروز دولت ژاپن برقراری تحریم های مضاعف بر ضد تهران در رابطه با عدم تمایل آن به دست برداشتن از غنی سازی اورانیوم و دیگر برنامه های هسته ای را اعلام کرد. تمام عملیات مالی با 40 سازمان ایران که از جمله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ارتباط دارند، به حالت تعلیق در می آید. سرمایه گذاری های ایران در شرکت های ژاپنی دارای امکان دسترسی به فناوری های هسته ای و موشکی ممنوع می شود. این مطلب را خبرگزاری « ریا نووستی» به نقل از خبرگزاری" ایتار- تاس" گزارش می دهد.

توکیو همچنین دستور داد هر گونه معامله و حواله پول در رابطه به تحویل تسلیحات متعارف سنگین به تهران قطع شود. به مؤسسات مالی دستور داده شده درباره تمام عملیت مورد سوءظن از این نوع به مقامات گزارش دهند.

دولت ژاپن اعلام کرد این تدابیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریمهای تکمیلی بر ضد ایران اتخاذ می شوند.

----------------------------------------------------------------------

دادگاه عضو ادوار تحکیم وحدت برگزار شد

ادوارنیوز: جلسه محاکمه حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش ادوارنیوز، دادگاه اسدی زیدآبادی در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به صورت غیرعلنی و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست پنج صفحه ای از سوی نماینده دادستان، اسدی زیدآبادی به دفاع از خود پرداخت.

گفتنی است آقایان دکتر محمد شریف و رضا زارعی وکالت این عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم را بر عهده دارند.

اتهامات طرح شده علیه اسدی زیدآبادی "اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "اخلال در نظم عمومی" و "توهین به رییس جمهور" است.

----------------------------------------------------------------------

واردات بنزین به ایران به میزان 50 درصد کاهش یافت

مسکو، 12 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ در گزارش تهیه شده توسط شرکت Energ market Consultگفته می شود در ماه جولای ( تیر- مرداد) حجم واردات بنزین به ایران به میزان 50 در صد کاهش یافته و به 60 هزار بشکه در روز رسید. این مطلب را خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از خبرگزاری Bloomberg گزارش می دهد.

"ویجای موکرجی" تحلیل گر و تهیه کننده گزارش اعلام کرد در ماه مه حجم بنزین تحویلی به ایران 120 هزار بشکه در روز بود. پیشتر پیش بینی می شد که حجم واردات بنزین به ایران 65 تا 70 هزار بشکه در روز باشد.

چنین کاهشی پس از آن رخ داد که بدنبال برقراری تحریم ها، کشور هایی همچون روسیه و امارات عربی متحده از صادرات بنزین به ایران امتناع ورزیدند. در حال حاضر بنزین در ایران بیشتر از طریق خریداری آن از شرکت های ترکیه و چین تأمین می شود.

یادآوری می کنیم که کمپانی دولتی نفت مالزی "پتروناس" صدور بنزین به ایران را متوقف کرد. کمپانی روسی "لوک اویل" نیز پیشتر اعلام کرده بود که از تحویل بنزین به ایران در حاشیه تحریم های بین المللی علیه این کشور خودداری می کند. قبلا کمپانی نفتی Royal Dutch Shell فروش بنزین به ایران را متوقف کرده بود. این کمپانی نیز از ترس تحریم های آمریکا علیه ایران صدور بنزین به این کشور را متوقف کرد. کمپانی های Vitol سوئیس، Trafigura هلند، British Petroleum بریتانیا، کمپانی انگلیسی-دانمارکی Shell به کمپانی های Reliance Industries و Glencore و Ingersoll Rand آمریکا ملحق شد که فروش بنزین را به ایران متوقف کرده و یا تصمیم گرفتند که قراردادهای جدیدی با این کشور که خود یکی از صادرکنندگان عمده نفت خام در جهان محسوب می شود، منعقد نکنند.

در سال 1388 قسمت عمده بنزین ایران از امارات وارد شد که بیش از 70 درصد بنزین وارداتی ایران را تشکیل می داد. عمده ترین تامین کنندگان بنزین ایران در سال گذشته امارات، هند و ترکمنستان بودند. بر اساس آمار در سال گذشته بیش از 72 درصد از کل بنزین وارداتی ایران از امارات وارد شده که ارزش آن بالغ بر 3 میلیارد دلار است. در مدت مذکور بیش از 9.49 درصد واردات بنزین از هند و 4.23 درصد از ترکمنستان تامین شده است.

----------------------------------------------------------------------

آخر و عاقبت دلالی برای جمهوری اسلامی

سایت فرارو در تهران: هوشنگ امیر احمدی تهدید به افشاگری کرد. این فعال سیاسی ساکن امریکا که در چند روز اخیر به سوژه‌ای رسانه‌ای بدل شده است گفت که اگر تا فردا موضوع حضور من در ايران روشن نشود، متن و کارت دعوتنامه براي شرکت در همايش ايرانيان خارج از کشور را منتشر مي‌کنم. روز گذشته حضور هوشنگ امير احمدي از سوي مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور تکذيب شد. مشايي تاکید کرد که کسي که نسبت به آرمان هاي انقلاب موضع منفي دارد، در اين همايش شرکت نمي کند. اميراحمدي روز گذشته پس از اينکه متوجه اين اتفاقات شده و مقامات دولتي و برگزار کنندگان همايش ياد شده حضورش را در ايران کتمان مي کنند اين امر را توهين به شخصيت خود عنوان کرد. وي افزود اگر تا فردا موضوع حضور من در ايران روشن نشود، متن و کارت دعوتنامه براي شرکت در همايش ايرانيان خارج از کشور را منتشر مي‌کنم. لازم به ذکر است روز گذشته حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان با انتقاد از همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور به حضور امیر احمدی در این همایش شدیدا اعتراض کرد.

----------------------------------------------------------------------

صدور حکم اعدام برای یک دندانپزشک در تهران

روزنامه حکومتی ایران: دادگاه انقلاب تهران یک دندانپزشک را به خاطر آزار و اذیت زنان و دختران جوان به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم کرد. متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد با تعدادی از دختران و زنان از طریق اینترنت آشنا شده و هرگز آنها را ندیده است. اما قاضی پرونده متهم را به اتهام ارتباط نامشروع در مجموع به 117 ماه زندان و 199 ضربه شلاق، پلمب و لغو مجوز تأسیس مطب و 15 سال محرومیت از فعالیت‌های پزشکی و تأسیس مطب محکوم کرد. پرونده با اعتراض متهم و وکلایش برای رسیدگی نهایی به شعبه 39 دادگاه تجدیدنظر استان تهران فرستاده شد که حکم دادگاه بدوی تأیید شد اما اتهام زنای پزشک متخلف مفتوح باقی ماند. نظر به اینکه دیوان عالی کشور حکم متهم را متناسب با جرمش ندانسته بود، پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع داد. بالاخره متهم پس از سه جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام افساد فی‌الارض مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

----------------------------------------------------------------------

واکنش رژیم به اظهارات فرمانده ارتش آمریکا: ما آماده ایم

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در خصوص آماده بودن طرح حمله نظامی به ایران گفت: اظهارات مقامات دولت آمریکا قابل توجه نیست و ما به آن توجه نمی کنیم.

، رسانه های خارجی روز دوشنبه نوشته اند که رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آماده بودن طرح حمله نظامی به ایران خبر داده و گفته است که در صورت تجهیز این کشور به سلاح اتمی به اجرا گذاشته خواهد شد.

رامین مهمانپرست دراین باره افزود: نباید زیاد به اظهارات مقامات نظامی دولت آمریکا توجه کرد.

وی با بیان اینکه مقامات واشنگتن اظهارات نسنجیده، بسیار دارند، ادامه داد: این سخنان حاکی از داشتن شرایط خاص آنان است که در حالت عدم تعادل، عصبانیت، بی برنامگی و سرخوردگی از شکست هایی که در منطقه داشته اند، اظهاراتی می کنند که زیاد قابل توجه نیست.


نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده اند

در همین حال به گزارش ایرنا، پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی در پاسخ به ادعای رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر طرح حمله نظامی به جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره آماده‌اند و طرح‌های دفاعی دشمن‌کوب و پشیمان‌کننده‌ای را آماده کرده‌اند.

----------------------------------------------------------------------

ارتش رژیم: با مزاحمان ناوگان تجاری برخورد می کنیم

خبرگزاری حکومتی فارس: فرمانده ارتش جمهوري اسلامي با بيان اينكه دشمن در قالب قطعنامه‌اي كه ما آن را قبول نداريم عنوان بازرسي از ناوگان دريايي و تجاري جمهوری اسلامی را مطرح مي‌كند، گفت: مطمئن باشيد كه ارتش در همه جا از ناوگان تجاري كشور حمايت مي‌كند و در صورت تهديدات احتمالي از طرف نيروهاي بيگانه همان كاري را انجام مي‌دهد كه تاكنون در مقابله با دزدان دريايي سومالي در خليج عدن انجام داده است.

----------------------------------------------------------------------

رژیم کشورهای تحریم کننده را تحریم می ‌کند

سایت آفتاب: بازار جمهوری اسلامی بر روی کالاهای مصرفی و بنجل کشورهایی که از ورود تکنولوژی، ماشین آلات و تجهیزات به کشورمان جلوگیری می‌کنند بسته خواهد شد.

وزیر صنایع ومعادن گفت: جمهوری اسلامی ایران از ورود کالاهای مصرفی کشورهای تحریم‌کننده جلوگیری خواهد کرد.

علی اکبر محرابیان افزود: بازار جمهوری اسلامی بر روی کالاهای مصرفی و بنجل کشورهایی که از ورود تکنولوژی، ماشین آلات و تجهیزات به کشورمان جلوگیری می کنند بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌های موجود، صنعت‌گران کشورمان موفق شده اند کالاهایی با قیمت کمتر و کیفیت بالا تولید کنند.

محرابیان با تاکید برلزوم تامین تمامی نیاز داخلی کشور گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز داخلی ابتدا با تلاش محققان، دانشمندان و صنعت‌گران داخلی و سپس از کشورهای دوست تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه اعتماد وخود باوری و استفاده از توان صنعتگران داخلی، تامین کالاهای مورد در داخل کشور و ایجاد بازار مصرفی داخلی و تولید اشتغال و ثروت بیشتر خواهد بود.

----------------------------------------------------------------------

وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی در انفرادی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: خالد حردانی زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان گوهردشت، با توجه به وضعیت حاد جسمانی، روز گذشته، پس از 15 روز اعتصاب غذای خود را شکست. وی با وجود وضعیت وخیم جسمانی ناشی از بیماری و اعتصاب غذا، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، خالد حردانی که روز پنج شنبه بیست و نهم تیرماه و در پی اعتراض به حمله سازمان یافته برخی از زندانیان خطرناک، و همچنین درگیری با رئیس بند چهار، پس از ضرب و شتم شدید توسط محمود مغنیان رئیس بند چهار زندان گوهردشت، به سلول انفرادی منتقل شده بود، روز گذشته و در پی وخامت وضعیت جسمانی اش، به بهداری زندان منتقل و پس از تزریق سرم، و با وجود وضعیت حاد جسمانی مجددا به سلول انفرادی منتقل گردید.

حردانی که پیش از این نیز در سلول انفرادی دچار حمله تنفسی شده بود، روز گذشته (دوشنبه) با رو به وخامت گذاردن وضعیت جسمانی اش اقدام به کوبیدن درب سلول خود می نماید که با بی تفاوتی مسئولین زندان روبرو گشته و نهایتا پس از 5 ساعت، در ساعت 9 صبح به بهداری زندان منتقل می گردد.

نگهداری حردانی در سلول انفرادی در حالی است که پزشک زندان با توجه به وضعیت حاد جسمانی وی از جمله خونریزی شدید معده و مشکلات کلیوی، در چندین مورد درخواست مداوای بیرون از زندان را کرده بود که این درخواست هر بار از جانب قاضی ناظر بر زندان و دادستانی تهران رد شده و از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است.

حردانی دارای حبس ابد به اتهام اخلال در امنیت پرواز است و ۷ سال زندان به دلیل فعالیت سیاسی در داخل زندان، ۵ ماه زندان برای اخلال در نظم زندان و توهین به مقامات زندان، و ۶ سال تبعید به خاش را در پرونده خود دارد.

----------------------------------------------------------------------

ژاپن تحريم های تازه ای را عليه رژیم تهران اعمال می کند

صدای آمریکا: ژاپن روز سه شنبه تحريم های تازه ای را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و گفت که اقدامات تنبيهی بيشتری را نيز در اواخر ماه جاری ميلادی اعلام خواهد کرد.

نائوتوکان، نخست وزير ژاپن، اين اقدامات را در آغاز سفر رابرت آينهورن، مشاور ويژه کنترل و منع گسترش تسليحاتی وزارت امور خارجه آمريکا به توکيو، اعلام کرد.

تحريم های تازه انسداد معاملات با ۴۰ مؤسسه را که مظنون به شراکت در توليد اتمی و موشکی جمهوری اسلامی هستند، شامل می شود.

«يوشيتو سنگوکو،» سخنگوی ارشد دولت ژاپن، می گويد که مقامات آن کشور فهرستی را نظير آمريکا و اتحاديه اروپا از اقدامات مشخصی که در اين راستا در نظر دارند در ماه جاری ميلادی، منتشر خواهند کرد.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا اقداماتی را در هفته گذشته برای تحريم صنايع نفت و گاز ايران، به اجرا در آوردند.

تحريم های اتحاديه اروپا فراتر از تحريم های فراگيری است که اخيراً سازمان ملل متحد عليه ايران، وضع کرد.

----------------------------------------------------------------------

سخنگوی رژیم: غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ادامه می یابد

صدا و سیمای رژیم: خبرنگاری امروز از سخنگوی وزارت خارجه پرسید: جمهوری اسلامی در ازای دریافت چه ضمانت نامه ای حاضر است تولید سوخت20 درصد را متوقف کند؟

رامین مهمانپرست پاسخ داد: مطالب باید با دقت بررسی و منتقل شود چون موضوعاتی که برخی دوستان مطرح می کنند و در اخبار منعکس می شود، ایجاد ابهام می کند. اینکه تا چه میزان به غنی سازی نیاز داشته باشیم ، به نیازهای داخلی ما بستگی دارد. تأسیسات مختلف هسته ای نیازهای مختلفی دارد و درصد غنی سازی نسبت به سوخت آن تأسیسات ، متفاوت است به طور مثال برای راکتور تهران به سوخت20 درصد نیاز داریم.

وی افزود، سیاست ما در قبال غنی سازی20 درصد بارها اعلام شده است و ما اجازه پایمال شدن حق خودمان را به هیچ کس نخواهیم داد.

----------------------------------------------------------------------

هشدار رفسنجانی؛ کشتی انقلاب و نظام در مهلکه و توفان

رفسنجانى با ابراز نگرانى از سرنوشت رژیم هشدار داد که تشديد درگیری و شکاف درونى، نظام را در مهلکه هاى سخت قرار داده است.

رفسنجانى که با شمارى از کارگزاران رژیم دیدار می کرد، گفت، در حال حاضر تندروى ‌ها و افراطى ‌گريهاى برخى که با تصميمات و اقدامات غيرعاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلکه ‌هاى سخت که دشمن در پى آن است، قرار مى ‌دهند، از نگرانيهاى اساسى است.

رفسنجانى گفت، بنده همواره از دعواى سياسى پرهيز داشته ‌ام. نمى‌ خواهم دشمن از اختلافات داخلى ما فرصت ضربه ‌زدن به نظام و انقلاب را به دست آورد. اين همواره اصلى اساسى براى من در دوران پس از انقلاب بوده است. بايد بهانه ‌هاى دشمنان بيرونى را از دست آنان خارج و کشتى انقلاب و نظام را به ساحل امن برسانيم.

----------------------------------------------------------------------

واکنش رژیم به اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در خصوص آماده بودن طرح حمله نظامی به ایران گفت: اظهارات مقامات دولت آمریکا قابل توجه نیست و ما به آن توجه نمی کنیم.

، رسانه های خارجی روز دوشنبه نوشته اند که رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آماده بودن طرح حمله نظامی به ایران خبر داده و گفته است که در صورت تجهیز این کشور به سلاح اتمی به اجرا گذاشته خواهد شد.

رامین مهمانپرست دراین باره افزود: نباید زیاد به اظهارات مقامات نظامی دولت آمریکا توجه کرد.

وی با بیان اینکه مقامات واشنگتن اظهارات نسنجیده، بسیار دارند، ادامه داد: این سخنان حاکی از داشتن شرایط خاص آنان است که در حالت عدم تعادل، عصبانیت، بی برنامگی و سرخوردگی از شکست هایی که در منطقه داشته اند، اظهاراتی می کنند که زیاد قابل توجه نیست.

----------------------------------------------------------------------

یکی از بازاریان زندانی به اعدام محکوم شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - جواد لاری، زندانی سیاسی ۵۵ ساله از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و فساد فی الارض به اعدام محکوم شد.

دادگاه این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۳ تیر ماه گذشته برگزار شده بود.

اتهام اولیه این زندانی سیاسی «اقدام علیه امنیت کشور» بوده ، که به تشخیص قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، محارب شناخته شده و به «اعدام بدون امکان عفو» محکوم شده است.

جواد لاری که در دهه شصت نیز به مدت ۳ سال به اتهام ارتباط با یک سازمان مخالف جمهوری اسلامی در زندان بوده، در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ با ورود ماموران وزارت اطلاعات به محل کارش بازداشت شد.

روزنامه اینترنتی روز در تاریخ اول مهر ماه سال گذشته گزارش داده بود که ماموران امنیتی پس از بازداشت جواد لاری، به منزل شخصی وی رفته و هنگام بازرسی ، وسائل خانه را به گوشه و کنار پرت و آنها را عمدا تخریب کرده‌اند. ماموران وزارت اطلاعات در این بازرسی چند ساعته یک تصویر بردار نیز همراه داشتند که از تمامی نقاط خانه و همچنین اعضای خانواده آقای لاری فیلمبرداری می‌کرد. ماموران وزارت اطلاعات پس از جستجوی کامل منزل آقای لاری، «مدارک شناسایی، دسته چک، آلبوم عکس خانوادگی و سی‌دی‌های وی» را با خود بردند.

لازم به ذکر است که این زندانی محکوم به اعدام در سال ۸۷ «پس از زیارت عتبات با نیت ديدار دوستان زمان جوانی‌اش به اردوگاه اشرف مراجعه کرده که پس از ممانعت پلیس عراق امکان حضور در شهر اشرف را نیافته و به ایران بازگشته است.»

جواد لاری یکی از بازاریان سرشناس تهران است که در پروسه بازداشت بازاریان در شهریور ماه سال گذشته، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

پیش از این در اواسط شهریور ماه سال گذشته، در اقدامی مشابه ماموران وزارت اطلاعات، محسن دکمه‌چی دیگر بازاری سرشناس بازار تهران را در محل کارش بازداشت کرده بودند. جالب آنکه روند دستگیری آقای دکمه‌چی عینا همچون آقای لاری بود. ماموران به منزل وی رفته و پس از فیلمبرداری از منزل، او را همراه با لوازم شخصی‌اش به زندان اوین برده بودند.

----------------------------------------------------------------------

اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" در دادگاه ویژه اطفال رژیم

کمیته گزارشگران حقوق بشر

محکومیت یک دانش‌آموز ۱۷ ساله، از بازداشت‌شدگان روز عاشورا به دو سال حبس

برزو نوزری، دانش‌آموز ۱۷ ساله و از بازداشت‌شدگان روز عاشورا، از سوی دادگاه ویژه اطفال، به دو سال حبس تعلیقی به مدت سه سال محکوم شد.

اتهامات این نوجوان در دادگاه، «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و تجمعات پس از انتخابات از جمله ۲۵ خرداد و روز عاشورا» عنوان شده است.

برزو نوزری، در تجمع روز عاشورا دستگیر و به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شد. وی پس از گذشت يک ماه با تودیع وثیقه پنجاه میليون تومانی موقتا آزاد شد.

در ابتدا پرونده اين نوجوان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شد که قاضی اين شعبه، پیرعباسی از دادگاه «صلب صلاحيت» کرد و پرونده‌ را به دادگاه ويژه اطفال فرستاد.

----------------------------------------------------------------------

دانشجوی پلی تکنیک به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد

بیتا صمیمی زاد دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک تهران و از فعالین چپ دانشجویی به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز، بیتا صمیمی زاد روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

این دانشجو در تیر ماه سال ۸۸ نیز به مدت ۲ هفته بازداشت شده بود که با قرار وثیقه آزاد شد.

پیش از آن نیز بیتا صمیمی زاد در دی ماه ۱۳۸۶ در هجمه سنگین نیروهای امنیتی به دانشجویان چپ بازداشت شده و حدود ۵۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده و با وثیقه ی ۸۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

----------------------------------------------------------------------

فیلم؛ فحاشی دیپلمات حکومت اوباش سالاران به معترضین، لندن

http://www.youtube.com/watch?v=TWAlviQEf9I&feature=player_embedded#at=15

----------------------------------------------------------------------

جلوگیری از برگزاری مراسم ختم بخاطر کروبی

سایت آخرین نیوز: خبرگزاری فارس گزارش داد: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال حضور مهدی کروبی و برخی دیگر از سران فتنه در مراسم ختم مرحوم ططری، جمعی از جوانان حزب‌الهی و گروه‌های مردم با حضور در مسجد آیت الله بروجردی از برگزاری مراسم ختم مرحوم ططری جلوگیری کردند.
بر اساس همین گزارش، گروه حزب‌الله کرمانشاه نیز در محل مسجد و اطراف آن حضور داشت و در جلوگیری از برگزاری این مراسم نقش اصلی و محوری را ایفا کرد.
برگزار کنندگان مراسم به ناچار با اعلام انجام مراسم ختم مردانه و زنانه در منزل، مراسم ختم مرحوم ططری را در منزل وی برگزار کردند.
همین گزارش حاکیست در این مراسم تعدادی از چهره‌های سیاسی، مسئولان ستادهای انتخاباتی کروبی و موسوی و نمایندگان سابق و فعلی مجلس حضور داشتند.

----------------------------------------------------------------------

آقای موسوی شما هم شنیدید که می‌خواهند آنها را اعدام کنند!

وبلاگ بادبان

آقای موسوی شما هم شنیدید که می‌خواهند جعفر کاظمی را اعدام کنند!

آقای موسوی هیچ می‌دانید حکم اعدام شش تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری تائید شده و حکم اعدام این افراد به دایره اجرای احکام ارسال شده است. و قوه قضائیه می‌گوید این افراد در ناآرامی‌های پس از انتخابات دخالت داشتند!!

آقای موسوی در برابر این اعدام ها سکوت نکنید اگر در سال 67 که نخست وزیر بودید و نمی‌دانستید چه جنایت‌هایی در کشور صورت می‌گیرد، و یا اینکه پیرو خط امام بودید و نمی‌توانستید و یا نمی‌خواستید بر علیه فتوای خمینی برای اعدام زندانیان سیاسی اعتراض کنید، لااقل الان با محکوم کردن این احکام و با اعتراض خود از اعدام این زندانیان سیاسی جلوگیری کنید! منتظر چی هستید ! که اعدام بشوند و بعد بیانیه صادر کنید و بنویسید این اعدام‌ها ناعادلانه بود!!

حکم اعدام جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر هم تائیده شده و حتی اعاده دادرسی توسط دیوان عالی هم رد شده در پرونده او نه اسلحه کشف شده! نه کسی را ترور کرده ! و نه جایی را آتش کشیده! هیچ سند و مدرکی که نشان بدهد جرمی از او سر زده باشد نیست ، آیا جرم اعتراضات بعد از انتخابات اعدام است! جعفر را برای دیدار فرزندش در اشرف (قرارگاه مجاهدین خلق در عراق) به محاربه متهم کردند! آقای موسوی مگر جعفر برای ارسال تسلیحات و یا کارگذاشتن بمب‌های کنار جاده‌ای به عراق رفته بود؟ دیدار با فرزند حق اولیه انسان در حقوق بین‌الملل است

آقای موسوی عدم واکنش به اعدام‌های سال 67 اگر ناشی از غفلت شما بود الان دیگر غفلت جایز نیست

----------------------------------------------------------------------

وزیر رژیم: دانشجویان از انگلیس‌ و آمریکا پذیرش نگیرند

رادیو کوچه

دستجردی با ایجاد محدودیت در روابط:
«دانشجویان از انگلیس‌ وآمریکا پذیرش نگیرند»

صبح امروز دوشنبه وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ایران درباره وضعیت روابط علمی با انگلیس و آمریکا به ویژه در وزارت بهداشت به ایجاد محدودیت در این وزارت‌خانه با توجه به سطح پایین روابط و دشمنی‌های این دو کشور نسبت به ایران اشاره کرده است.

مرضیه وحید‌دستجردی با اعلام این خبر افزود: «در وزارت بهداشت با توجه به سطح پایین روابط و دشمنی‌های جدی که از سوی انگلیس و آمریکا نسبت به ایران صورت می‌گیرد محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند.»

وی در ادعای اظهار داشت: «البته دانشجویان ایرانی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند تا دوره‌های تخصصی خود را بگذرانند نیز تمایلی ندارند و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم و از دانشجویان خواسته‌ایم برای کشورهای دیگری پذیرش بگیرند.»

وزیر بهداشت یکی از علت‌های ایجاد محدودیت برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در انگلیس و آمریکا را در معرض تهدید قرار گرفتن دانشجویان ایرانی برشمرد و گفت: «ما از این هراس داریم که رفتن دانشحویان ما به برخی از این کشور، ایجاد دشمنی‌های خاص بکند و دانشجویان ایرانی را در معرض تهدید قرار دهد.»

این در حالی است که در سال‌ها اخیر تعداد دانشجویان در حال تحصیل در خارج از ایران رشد نشان داده است.

----------------------------------------------------------------------

راههای پیش روی نظام: رویکرد اقتدارگرایانه یا انتخاب مردم

سایت کلمه: میرحسین موسوی راههای پیش روی نظام را در شرایط بحرانی کنونی ترسیم و آن را به دو راه کاملا متضاد تقسیم کرد . وی یکی از این دو راه را “رویکرد اقتدارگرایانه ” و راه دیگر را “راه مردم “نامید .

وی در تبیین این تقیسم بندی توضیح داده است که در راه اول از دین به عنوان ابزار و از زندان ، سرکوب و تعطیلی قانون اساسی بهره برداری می شود و در راه دوم یعنی “انتخاب مردم “زندانیان سیاسی آزاد و حق انتخابات آزاد ، رقابتی و غیر گزینشی نیز به رسمیت شناخته می شود.”

میرحسین موسوی این سخنان را در دیدار با جمعی از ایثارگران در هفته جاری بیان کرد و فاجعه کهریزک، حمله به کوی دانشگاه و فاجعه کنونی زندان ها را نمونه کامل سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت دانست و آن را ا دامه اندیشه دبیر شورای نگهبان و شاگردان او دانست .

موسوی در این دیدار تاکید کرد: “فاجعه ای که اکنون در زندان ها رخ می دهد ادامه اندیشه دبیرشورای نگهبان و شاگردان این چنینی اوست. فاجعه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به مردم نتیجه چنین نگرشی است که به خوبی در آن سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت را می توان دید.”

پیروزی مردم بر فرعونیت

میر حسین موسوی در ابتدای سخنان خود در جمع خانواده ایثارگران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:” در سوره قصص به هنگام طرح مبارزه با تفرعن ، بشارت پیروزی داده می شود و به این ترتیب ضرورت همیشگی مبارزه با فرعونیت را برای پیروزی مردم یادآوری می کند، البته همان طور که در روایات آمده ، اوج این پیروزی در زمان ظهور صاحب الزمان(عج) است. این آیات نشان می دهد که ظلم، زور و خودرایی در هر زمان و هرمکانی که باشد به مبارزه ستمدیدگان و اقتدارگرایان وفرعونیان خواهد انجامید.”

آیا اسلام هتک حرمت به یک انسان را قبول می کند؟

نخست وزیر دوران دفاع مقدس به گسترش ظلم و جور در جامعه اشاره کرد و گفت: “ظلم و جور در هر شرایطی و هر دوره ای بد است چه در دوران پهلوی و چه در دوران جمهوری اسلامی. ظلم در جمهوری اسلامی اتفاقا بدتر است چراکه به نام اسلام صورت می گیرد. آیا اسلام قبول می کند که از یک انسان هتک حرمت شود یا با فروکردن سر یک زندانی در توالت از او اعتراف گرفته شود؟

استبداد دینی بدترین نوع استبداد است

موسوی ضمن یادآوری سخنان علامه نایینی گفت “: ما می دانیم که در دوران مشروطیت بزرگانی چون علامه نایینی استبداد دینی را بدترین نوع نامیدند. ما وقتی از سویی به بازداشت ها و شیوه های محاکمه ، شکنجه ها و قلع و قمع دانشگاهها و اخراج و ستاره دار کردن دانشجویان نظر می کنیم و از سوی دیگر با ایستادگی زندانیان و مردم بر تحقق مطالباتشان روبرو می شویم، یاد آیات سوره قصص و دیگر آیات کریمه مشابه می افتیم که در آنها هم مواجهه فرعونیت و مستضعفین مطرح است و هم بشارت پیروزی برای ستمدیدگان.”

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات اخیر آقای جنتی اشاره و اضافه کرد :” دروغ هم یکی از این ظلم هاست که در هر زمانی بد است. مخصوصا اگر این دروغ از دهان دبیرشورای نگهبان قانون اساسی و امام جمعه پایتخت باشد. کسی که باید امانتدار آرای مردم و پاسدار اصول قانون اساسی و میثاق ملی باشد.آیا برهانی روشن تر از دروغ بزرگ اخیر این آقا برای تقلب در انتخابات می توان آورد؟ مخصوصا اگر در نظر بیاوریم که این اولین خلاف گویی ایشان نیست.”

فاجعه زندان ها نتیجه اندیشه هایی مانند اندیشه دبیرشورای نگهبان

نخست وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد: “فاجعه ای که اکنون در زندان ها رخ می دهد ادامه اندیشه دبیرشورای نگهبان و شاگردان این چنینی اوست .فاجعه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به مردم نتیجه چنین نگاهی است که به خوبی درآن سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت را می توان دید. واقعا نمی شود سخنان ایشان را که در جایگاه مقدس نمازجمعه به محاکم قضایی برای اعدام زندانیان دست مریزاد می گفت و هل من یزید می طلبید که عده بیشتری اعدام شوند، فراموش کرد.”

وی با بیان اینکه عده ای از خشونت برای ایجاد سکوت گورستانی و دروغ استفاده می کنند، ادامه داد :” ما انتظار داریم همه ملت به ویژه روحانیت و مراجع عظام خواستار رویت و بررسی اسناد ادعایی ایشان باشند و همچنین از سخنران دیگر نمازجمعه که دوست دیگر ایشان هستند و ادعا کردند که شورای نگهبان به عنوان صافی مورد تایید امام زمان( عج) هستندخواسته شود دلایل و مدارک خود را از رضایت حضرت صاحب الزمان از خود و دوستانشان در شورای نگهبان با تفاصیل ارایه دهند.”

فرعونیت ادامه خواهد یافت اگر…

موسوی گفت: “تا هنگامی که فرصت داده ایم عده ای بر حکومت و مناصب و منزلتی سوار باشند و مردم را گوساله و بزغاله و خس و خاشاک بنامند این فرعونیت ادامه خواهد یافت و از دروغ سازمان یافته و تحریف اسلام استفاده خواهد شد.”

موسوی در ادامه سخنانش اکثریت روحانیت کشور و مراجع اعظام را صرف نظر از نگاه سیاسی آنها دلسوز مردم و صادق دانست و گفت :” اما عده ای معدود با گفتار و کردار خود به جایگاه این گروه مرجع بزرگ ضربه می زنند.”

وی همچنین با اشاره به یکی از برنامه های تلویزیونی گفت:” روز نیمه شعبان اتفاقی تلویزیون را روشن کردم و دیدم برنامه ای با عنوان جشن بزرگ ولایت در دانشگاه تهران را نشان می دهد. یک نفر با لباس روحانیت برای مردم آن هم در روزجشن و سرور مذهبی می گفت که اگر نصف جامعه درمقابل نصف دیگر که حاکم است قرار گیرد،آن نصف حاکم حق دارد همه نصف دیگر را اعدام کند! فاجعه بارتر اینکه ایشان از جنگ نهروان به عنوان استنناد نسل کشانه خود نام می برد و در این صحبت طبیعی بود که ایشان نه اشاره ای به جنگ نهروان و شکل آغازوانجام آن و نه به حضور آزادانه خوارج در قلمرو جهان انروز اسلام اشاره ای داشته باشد.ونه آنکه ایشان به اثرآن حرفها و استنباط ها در دین ایمان مردم و سرنوشت اسلام اعتنایی بکند. البته ما رگه های این نوع طرز تفکر را می توانیم در گروه های تروریستی و آدم کش بیابیم .”

خسارتی که کمر ملت را خم خواهد کرد

موسوی با برشمردن راههای پیش روی نظام گفت:”سابق بر این در کشور با فرصت ها و راههای گوناگونی برای اینده کشور روبرو بودیم ولی حوادث یک سال اخیر و شیوه برخورد با مردم به تدریج این تنوع را از بین برده است. می توان گفت که نظام و کشور امروز با دو راه کاملا متضاد روبروست.”

وی یکی ازاین راهها را مبتنی بر رویکرد اقتدارگرایانه دانست و ادامه داد:” در این راه از دین به صورت ابزار استفاده می شود ،همان طور که از زندان ها و سرکوبها و بستن روزنامه ها و تعطیلی بخش عمده ای از قانون اساسی و بی احترامی به حقوق و کرامت ذاتی انسانها بهره برداری می شود. در این رویکرد همان طور که آن ملبس به لباس روحانیت در نیمه شعبان در دانشگاه به صورت صریح گفت، حکومت اگر لازم ببیند می تواند حتی نیمی از جامعه را به قول ایشان اعدام کند و ما می دانیم که انتخاب این رویکرد جز متلاشی شدن نظام انتهایی نخواهد داشت.گرچه در انتها ایران ، ایرانی و اسلام باقی خواهد ماند ولی می توان حدس زد که خسارت این راه کمر ملت ما را خم خواهد کرد.”.

موسوی راه دیگر را انتخاب مردم خواند و گفت:”راه دیگر برگرداندن امور به سمتی است که مردم خود حاکم بر سرنوشت خویش باشند و چند نفر برای آنها تصمیم نگیرند. راهی که در آن زندانیان سیاسی آزاد ، حق اجتماعات به رسمیت شناخته می شود و محدودیت مطبوعات و رسانه ای برداشته می شود. مهمتر از همه حق انتخابات آزاد و رقابتی و غیر گزینشی نیز به رسمیت شناخته شود.”

انحرافی که برای آینده کشور مهلک است

میرحسین موسوی در انتهای سخنان خود بار دیگر بر انتخابات آزاد تاکید کرد و اضافه کرد :” این مردم هستند که تشخیص می دهند که چه کسی را با چه طرز تفکری به مجلس بفرستند و این نمایندگان واقعی مردم و نه وکلای تسخیری آنها هستند که میتوانند تشخیص دهند که مصالح کشور کدام است و چگونه باید کشور را اداره کرد. در این شکل همه اعضای حکومت منتخب مردم و خدمتگزار آنها هستند و نه حاکم برآنها و ما در مجلس اول جمهوری اسلامی به چنین فضایی نزدیک شدیم. اما از مجلس چهارم به بعد آن فضا از بین رفت. امروز روشن شدن هر چه بیشتر تفکر حداقلی بعضی از اعضای شورای نگهبان به ملت نشان می دهد که استنباط ظرفیت این شورای کلیدی و انحراف آن از وظایف اصلی و تبدیل شدن آن به یک صافی آرای ملت تا چه حد برای آتیه مملکت مهلک است و چگونه تکیه اقتدارگرایان در حفظ شورای نگهبان با همین جهت گیری کشور را به فاجعه انتخاب اول که اشاره شد سوق خواهد داد.

----------------------------------------------------------------------

صدور حکم اعدام برای 9 نفر در کرمان

خبرگزاری هرانا - رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از صدور حکم اعدام برای 9 نفر در کرمان خبر داد.

دادخدا سالاری مدعی شد که این 9 تن به اتهام نگهداری، حمل و توزیع مواد مخدر به اعدام محکوم شدند.

به گزارش عصر ایران، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان افزود: در رابطه با همین اجرام نیز دو تن نیز به حبس ابد محکوم شده است.


----------------------------------------------------------------------

اصفهان؛ متخصصین آلمانی کار را رها کرده به کشورشان بازگشتند

خبرگزاری مهر: طی آخرین اخبار به دست آمده تعدادی از کارشناس آلمانی که اصطلاحا "ملاک" یا "غواص" نامیده می‌شوند برای تعمیر دستگاه برش TBM مترو اصفهان با دستمزدهای بسیار بالا اقدام کرده بودند، پس از تاخیر در پرداخت دستمزدها محل کار خود را ترک کردند.

در اصفهان، این عده پس از 60 روز، کار خود را که کمتر از 50 درصد پیشرفت داشت به دلیل ریزش سینه دیواره تونل و همچنین عقب افتادن دستمزدها، ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

در این خصوص سازمان قطار شهری اصفهان اعلام کرد که تعدادی از متخصصین آلمانی برای تعمیر دستگاه برش TBM به اصفهان آمده البته اعلام نشد که این افراد از کدام شرکت آمده و تا چه زمانی این تعمیرات به طول می‌انجامد.

این در حالی است که اگر دستگاه برش TBM تعمیر نشود، ادامه حفاری در این تونل امکان پذیر نخواهد بود و این کارشناسان آلمانی از شرکت Nordsitakher آمده بودند و قرار بود تا پایا کار در ایران باقی بمانند.

اما در حالیکه حقوق کارگران و مهندسین ایرانی در پروژه مترو اصفهان بیشتر مواقع ماه‌ها به تاخیر می‌افتد، به دلیل ضرب الاجل برای حل مشکل انحراف مترو این افراد برای هر ساعت کار روزانه مبلغ زیادی را دریافت می‌کردند و در حال حاضر تنها دو کارشناس آلمانی در اصفهان مانده اند که البته به دلیل ریزش سینه تونل، هیچ فعالیتی ندارند.

در این زمینه عبدالجواد زعفرانی، رئیس سازمان قطار شهری اصفهان با رد خبر برگشت متخصصین آلمانی به کشور آلمان، اعلام کرد: ریزش دیواره تونل در جلوی دستگاه TBM امری عادی است و می‌توان کار در تونل مترو را با کار در زیر زمین مقایسه و خطرات آنها را مشابه دانست و هم اکنون تمامی متخصصین آلمانی در تونل مترو در حال فعالیت هستند.

تناقض گویی مسئولان سازمان قطار شهری اصفهان و انکار اتفاقات افتاده در پروژه متروی اصفهان در حالی است که پس از گذشت یک سال از انحراف تونل شرقی در اصفهان، هیچ تصمیم قطعی در خصوص رفع مشکلات مترو اصفهان گرفته نشده است.

مترو اصفهان نه راه پس نه راه پیش

از سوی دیگر به نظر می رسد اگر اختلافات سازمان قطار شهری و شرکت الموت به پایان نرسد، ریزش دیواره تونل در جلوی دستگاه TBM شاید مترو را در بن بستی قرار دهد که می توان گفت نه راهی برای ادامه خواهد دارد و نه راهی برای بازگشت.

استعفای اجباری رئیس کارگاه میانی مترو اصفهان

از سوی دیگر رستمی که در زمان انحراف مترو رئیس کارگاه میانی بوده به دلیل ضعف عملکرد و در نتیجه مشکلات به وجود آمده برای شرکت پیمانکار(الموت) پس از انحراف و ناتوانی این شرکت از حل مشکل، از سمت خودعزل شده و هم اکنون حکیم زاده به جای رستمی ریاست کارگاه میانی تونل شرقی را بر عهده گرفته است.

اطلاعات حاکی از آن است که پس از رستمی، دو تن از نیروهای بسیار فعال و کار آمد نیز از مجموعه الموت استعفا کرده و کار را ترک کرده اند. این منبع آگاه اظهار داشت: قطعا شرکت الموت با از دست دادن این نیروها به مشکل بر خواهد خورد.

در این خصوص رئیس سازمان قطار شهری اصفهان از این موضوع ابراز نا آگاهی کرد و گفت: تغییر رئیس کارگاه میانی مترو به سازمان قطار شهری اصفهان و روزنامه ها مربوط نیست.

ایستگاه سی و سه پل، 215 متر دورتر

ایستگاه فعلی سی و سه پل با 215 متر اختلاف به سمت جنوب شهر، محل خود را تغییر می‌دهد.

به گفته یکی دیگر از منابع آگاه، سازمان قطار شهری در حال احداث ایستگاه سی و سه پل با اختلاف بسیار زیادی از محل فعلی این ایستگاه است، البته این تغییر ایستگاه بر خلاف گفته مسئولین و طبق نظر کارشناسان مطالعات ترافیکی تمامی طرح‌های مطالعاتی این بخش از پروژه را بر هم خواهد زد و قطعا پس از راه اندازی مترو در این محل، شاهد ترافیک بسیار شدیدی در طول روز خواهیم بود به علاوه اینکه مسافران باید برای رسیدن به ایستگاه مترو سی و سه پل مسافتی بیش از 200 متر را طی کنند.

وی افزود: از سوی دیگر تاکنون حدود 5/1 میلیارد تومان برای ایستگاه فعلی هزینه شده که گویا قرار است این ایستگاه تغییر کاربری دهد.

رئیس سازمان قطار شهری اصفهان نیز در این زمینه اظهار داشت: تغییر ایستگاه سی و سه پل مترو هیچ مشکلی در مباحث مطالعاتی که در این بخش انجام شده است به وجود نخواهد آورد.

----------------------------------------------------------------------

زندانی برای اعدام در ملاعام به ورامین منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی حمید مقدس به سلولهای انفرادی زندان ورامین جهت اجرای حکم اعدام در ملاء عام منتقل گردید.
روز یکشنبه 10 مرداد ماه زندانی حمید مقدس 24 ساله از سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی زندان ورامین جهت اجرای حکم اعدام در ملاء عام به شهر ورامین منتقل شد
زندانی حمید مقدس نزدیگ به 5 سال در زندان گوهردشت کرج بسر می برد. او به اتهام درگیری و قتل یک افسر نیروی انتظامی محکوم به اعدام شده بود.
موج لاینقطع اعدام ها در زندانهای مختلف ایران بلاوقفه ادامه دارد و اخیرا اکثر اعدام ها مخفیانه صورت می گیرد.
همچنین گزارشات رسیده حاکی از آن است که زندانی رضا مهاجر که روز گذشته به سلولهای انفرادی منتقل شده بود امروز حکم اعدام او در زندان گوهردشت کرج به اجرا در آمد.
سیاستهای ضد بشری مانند اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی و اعدام کودکان،سنکسار و سرکوب مردم توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و به رئیس قوه قضائیه صادق لاریجانی که منصوب وی است تحت عنواین مختلفی مانند محارب و غیره به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور و به اجرای در آوردن احکام ضدبشری اعدام در ایران که هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت ندارد به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از دبیر کل،کمیسر عالی سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا می باشد.

11 مرداد 1389 برابر با 02 اگوست 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه اعدام سازمان ملل متحد

----------------------------------------------------------------------

یک زندانی پس از یازده سال حبس اعدام شد

خبرگزاری هرانا - رضا مهاجر زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، صبح گاه امروز یازدهم مرداد ماه اعدام شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این زندانی که از روز گذشته به سلول انفرادی بند 6 این زندان منتقل شده بود، صبح دوشنبه در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

گفته می شود رضا مهاجر یازده سال است که منتظر اجرای حکم اعدام می باشد و تاکنون سه بار به پای چوبه ی دار رفته بود اما در آخرین لحظات از اعدام آن صرف نظر شد.

این زندانی به اتهام ارتکاب قتل به اعدام محکوم شده بود.

----------------------------------------------------------------------

رحیم مشایی: منظور احمدی نژاد بمب اتم بود

سایت روز: اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد برای نخستین بار مدعی شد که رئیس دولت در جریان دیدار سال گذشته از نمایشگاه دستاوردهای مرکز علوم و فنون لیزر ایران از "امکان غنی سازی 100 درصدی اورانیوم" سخن گفته است.

رحیم مشایی بلافاصله اضافه کرده که این سخنان "به معنای ساخت بمب اتمی" بود اما "حتی یک رسانه خارجی در این باره جنجال و سر و صدا نکرد"

رئیس دفتر احمدی نژاد از این مسئله نتیجه گرفته که: "آنها [غربی ها] نگران بمب اتمی نیستند و اصلاً دکتر احمدی‌نژاد برای تست کردن آنها این جمله را گفته بود تا ببیند آنها چه مقدار نگران تولید بمب از سوی ایران هستند."

این بخش از سخنان رئیس دفتر احمدی نژاد که به نقل از رئیس دولت از امکان غنی سازی 100 درصدی اورانیوم توسط ایران سخن گفته تنها توسط خبرگزاری مهر (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) نقل شده است، اما دیگر خبرگزاری های رسمی مانند ایسنا، فارس و ایرنا همراه با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اگرچه سخنرانی آقای مشایی را منتشر کرده اند اما در گزارش های آنها اثری از "غنی سازی 100 درصدی اورانیوم" و "ساخت بمب اتم" نیست.

دیگر بخش جالب توجه در سخنان رحیم مشایی که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده آنجاست که این خبرگزاری رسمی از قول رئیس دفتر احمدی نژاد نوشته: "فعالیت‌های لیزری می‌تواند به غنی سازی «بمب» کمک کند."

----------------------------------------------------------------------

محکومیت دانشجوی دانشگاه تهران به ۷ سال حبس

سایت اخبار روز: یاشار دارالشفاء دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی برنامه ریزی دانشگاه تهران و دبیر اسبق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به ۷ سال تعزیری محکوم شد.
بر اساس حکم قاضی صلواتی، ریاست شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب وی به ترتیب به خاطر:
۱. اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات خیابانی به تحمل ۵ سال
۲. فعالیت تبلیغی علیه نظام ج.ا از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات و تهیه خوراک تبلیغاتی برای دشمنان انقلاب به ۶ ماه
٣. و توهین به مقامات عالی نظام به استناد مادتین ۵۱۴ و ۶۰۹ ق.م.ا از طریق تنظیم و انتشار مقالات موهن به ۱٨ ماه حبس

محکوم و مجرم شناخته شد. یاشار دارالشفاء یکی از ۷ عضو خانواده ی دارالشفائی است که پیش از این در دو ماه آخر سال ۱٣٨٨ بازداشت شدند و همگی به زندان اوین منتقل گردیدند. وی که با رتبه ی ۴ کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد، در جریان حوادث پس از دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری دو مرتبه در تاریخ های ۱٣ آبان ۱٣٨٨ به مدت ۲۰ روز و در تاریخ ۱۵ بهمن ۱٣٨٨ به همراه مادر و برادرش در منزل بازداشت، و برای مدت ٣۲ روز در زندان اوین محبوس شد.

----------------------------------------------------------------------

حکم ۳۰ ماه حبس یکی از بازداشت شدگان عاشورا

سایت جرس: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هنگامه سلوکی فعال مدنی و از بازداشت شدگان روز عاشورا را به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش رهانا، هنگامه سلوکی فعال مدنی و از بازداشت داشت شدگان روز عاشورا که به دوسال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است، مدتی را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده و پیش از سال ۱۳۸۹ با تبدیل قرار به صورت موقت آزاد شده بود.

دو سال از ۳۰ ماه حبس تعزیری وی به اتهام "تبانی و تجمع" و شش ماه از آن به اتهام "تبلیغ علیه نظام‬" بوده است.

یکی از مستندات حکم او در دادگاه، "ارسال اس ام اس گسترده و فراخوان برای تجمعات" بوده‬ است.

----------------------------------------------------------------------

تجمع خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، با توجه به قطع یک هفته ای تماس های تلفنی و اعتصاب غذای عداه ای از زندانیان سیاسی بند 350 تعداد زیادی از خانواده ها در سالن ملاقات زندان اوین و مقابل آن تجمع کردند.
روز دوشنبه 11 مرداد ماه تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین پس از یک هفته بی اطلاعی از وضعیت و شرایط عزیزانشان در سالن ملاقات و بیرون از آن تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزانشان بودند.
زندانیان سیاسی چون سید ضیا نبوی ، مجید دری ، علی پرویز ، کوهیار گودرزی ، احمد کریمی ، جعفر اقدامی ، محمد رضا محمدی( فرزند یکی از اعدام شدگان دهه شصت که به 11 سال زندان محکوم شده و مدت 6 سال است بدون حتی یک روز مرخصی در بند 350 زندانی است ) ، علی ملیحی ، پویا ابراهیمی امروز ممنوع ملاقات بودند. پاسداران سالن ملاقات برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده ها زندانیان سیاسی ابتدا برگه ملاقات را از خانواده ها می گرفتند انها را امیدوار می کردند و بعد از چند ساعت انتظار به آنها اعلام می کردند که ممنوع ملاقات هستند حتی خانواده هایی همچون علی ملیحی و جعفر اقدامی تاسالن ملاقات کابینی آمدند و بعد به انها اعلام کردند که ممنوع ملاقات هستند و خانواده هایشان را از سالن خارج کردند.
تلفن های زندانیان سیاسی بند 350همچنان قطع است و قرار شده که زندانیان مالی را از زندانیان سیاسی جدا کنند تا اخبار بند زندانیان سیاسی به خارج از زندان منتقل نشود.
تعدادی از خانواده ها نیز به نمایندگی از سایر خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 به دادستانی رفته بودند و تمامی اعتراضات خانواده ها از جمله قطع تماس تلفنی اجازه ملاقات حضوری تنها یک نفر از اعضا خانواده و شرایط غیر انسانی بند را با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مطرح کردند که در انتها او اعلام کرد: همۀ گفته ها دروغ است و واقعیت نداره وضعیت و شرایط بند 350 کاملا مساعد است و خانواده ها را تهدید کرده بود در صورت اعتراض تمامی اعتصاب کننده ها را به زندان گوهردشت کرج منتقل خواهند کرد.
زندانیان سیاسی که اعتصاب عذا کردند به سلول های انفردای بند 240 اوین منتقل شده اند .انتقال این زندانیان به سلول های انفردای با نقشه قبلی بزرگ نیا رئیس بند 350 صورت گرفته که در همان روز تعدادی از نیروهای گارد زندان که از پاسداران بند سپاه و بند 209 بودند در جلوی بند 350 صف کشیده بودند تا در صورت گسترده شدن اعتراضات زندانیان سیاسی بند 350 زندانیان سیاسی را به بند سپاه و یا بند 209 منتقل کنند.
مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 دائم زندانیان را مورد تهدید و توهین قرار می داد زندانیان سیاسی به نحوه برخورد بزرگ نیا اعتراض کردند. و پس از مدتی اسامی این افراد خوانده شد عده ای از زندانیان از جمله مجید دری به صورت داوطلبانه به جمع اعتراض کننده ها پیوستند و راهی سلول های انفردای 240 شدند.
خانواده های زندانیان سیاسی اعلام کردند در صورت عدم رسیدگی به خواسته هایشان که احقاق حقوق اولیه عزیزانشان مانند باز گرداند زندانیان سیاسی از سلولهای انفرادی به بند عمومی، برفراری تماس های تلفنی و سایر موارد فردا و یا پس فردا در مقابل مجلس تحصن خواهند کرد.
سرکوب زندانیان سیاسی با طرح قبلی بازجویان و زارت اطلاعات و با هماهنگی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران صورت می گیرد و توسط صداقت نژاد رئیس زندان اوین،اطلاعات زندان اوین و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 که زندانیان به او نام جلاد بند 350 زندان اوین لقب داده اند به اجرا در می آید.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات دستور محدودیتهای غیر انسانی را علیه زندانیان سیاسی به اجرا در می آورد. محدودیتهای مانند قطع ارتباط زندانیان سیاسی با خانواده هایشان،داشتن ملاقاتهای حضوری منوط به دستور وی شده است و فرزندان ،براردان،خواهران زندانیان محروم از ملاقات حضوری هستند.همسر،مادرو پدر همزمان حق ملاقات حضوری را ندارند.دستور انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی،بازرسی بدنی تحقیر آمیز از پدران و مادران و همسران زندانیان سیاسی و موارد متعدد اعمال غیر انسانی می باشد. ازاعمال جنایتکارانه و ضد بشری این فرد تقاضای صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی است. عباس جعفری دولت آبادی مجری دستورات ولی فقیه علی خامنه ای برای سرکوب زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط قرون وسطائی و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد وسایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا می باشد.

11 مرداد 1389 برابر با 02 اگوست2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

----------------------------------------------------------------------

عکس؛ گاوداری اهل بیت امام حسین

وبلاگ کِلک

گاوداری اهل بیت امام حسین

ببینید نبود امنیت مردم رو وادار به چه کارهایی نکرده است متوسل به ائمه میشن که دزد بهشون نزنه!

این گاوداری متعلق به اهل بیت امام حسین است هرکس به گاوداری خیانت کند با اهل بیت امام حسین طرف است