dimanche 6 mars 2011

اطلاعیه

قصد داریم در روزهای 14 و 15 مارس 2011، همزمان با برگزاری اجلاس سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و در جهت رساندن صدای نارضایتی مردم بپا خواسته ایران به گوش جهانیان، در برابر مقر این سازمان در ژنو، اجتماعی بزرگ برپا نماییم.

از اینروی از همگی هموطنان در هر نقطه از جهان که باشند، دعوت می کنیم تا به ما بپیوندند. باشد که صدایمان رساتر و شنیدنی تر باشد.

معیادگاه ما، ژنو، Place des Nation، ساعت 12 ظهر

از طرف کومیته هماهنگی اجتماع 14و 15 مارس

07/03/2011

محمدمهدی عبیات شهروندی که با کوکتل مولوتوف بازداشت شد


محمد مهدی عبیات فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بروجرد و ساکن قم و دارای پدری روحانی است که روز یک اسفند ماه همراه با ۱۰ کوکتل مولوتوف در خیابان‌های تهران بازداشت شد. در این روز قرار بود معترضان برای گرامی داشت و برگزاری مراسم ژاله صانع و محمد مختاری که در روز ۲۵ بهمن ماه به ضرب گلوله نیروهای دولتی کشته شده بودند، در خیابان‌ها تجمع و راهپیمایی کنند.

به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» محمدمهدی عبیات شهروندی ساده و بسیار معتقد به مسائل مذهبی است که در روز ۲۵ بهمن ماه در خیابان‌ توسط ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی یکی از کسانی که وی را در زندان ملاقات کرده، عبیات که بی‌اطلاع کامل از مسائل سیاسی است، به علت ضرب و شتم شدیدش در روز ۲۵ بهمن ماه به این نتیجه می‌رسد که «این نظام ظالم است و باید با آن مبارزه کرد» و به همین دلیل اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف و بردن آن به خیابان در روز یک اسفند کرده است.

این زندانی که به تازگی از بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوین آزاد شده است به رهانا گفت: «میزان بی‌اطلاعی عبیات از مسائل سیاسی به گونه‌ای است که در یکی از شب‌های بازجویی وقتی بازجو از او سوال پرسیده است که “با کدام یک از احزاب سیاسی آشنایی داری؟” پاسخ داده است” با اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان” که این پاسخ موجب ضرب و شتم شدید وی شده است، اما تا هنگامی که وی به سلول بازگشته همچنان نمی‌دانست که چرا بازجویان از این پاسخ عصبانی شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.»

عبیات یک کارگر ساده است که روز یک اسفند ماه همراه با یک کوله کوهنوری که حاوی تعدادی کوکتل مولوتوف بوده است در بلوار کشاورز تهران بازداشت شده و هم‌اکنون برای اعتراف با همکاری با سازمان مجاهدین در زندان تحت فشار است.

رسانه‌های وابسته به دولت با سو استفاده از این خبر وی را «منافقی» عنوان کرده‌اند که به همراه «گروهکتروریستی منافقین» قصد «اقدام مسلحانه» داشته است. خبرگزاری دولتی فارس در این مورد نوشته بود: «پس از شکست سناریوی آشوب آمریکایی و اسرائیلی در هفته گذشته، و با توجه به برخی فراخوان‌های جدید فتنه‌گران خارج‌نشین، گروهک تروریستی منافقین قصد دارد که امروز از اقدام مسلحانه علیه نظام بهره بگیرد.»

خبرگزاری دولتی فارس در ادامه و با سو استفاده از اقدام احساسی عبیات نوشته است: «بر این اساس برخی تیم‌های جدید منافقین در روزهای گذشته وارد کشور شده و تصمیم‌ دارند در صورت هرگونه تجمع احتمالی به منظور کشته‌‌سازی و با هدف ایجاد جو آشوب و خشونت، تعدادی از هموطنانمان را به شهادت برسانند.»

به نظر می‌رسد بازداشت عبیات تبدیل به سناریوی دلخواه نهادهای امنیتی شده تا بار دیگر و با سو اسفتاده از این شهروند ساده نسبت به معترضان ایرانی اتهام‌های همیشگی را تکرار کنند.

اعتصاب هفتاد تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - هفتاد تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، در اعتراض به محدودیت‌ها و فشارهای مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان که اغلب ایشان را زندانیان کرد و ترک تشکیل می‌دهند، از صبح امروز به دلیل ممنوع الملاقات شدن و عدم حق دسترسی به تلفن عمومی زندان و محدود شدن ارتباط با سایر زندانیان عادی محبوس در این زندان دست به اعتصاب جمعی زده‌اند.

مسئولین زندان به همراه رئیس زندان برای مجاب کردن زندانیان به پایان اعتصاب غذا با این زندانیان مذاکراتی انجام داده است که زندانیان با رد شکستن اعتصاب غذای خود به شرط حضور رئیس کل سازمان زندان‌های استان آذربایجان غربی در بند ۱۲ حاضر به انجام مذاکره هستند.

گفتنی است پس از اعدام مخفیانه حسین خضری در زندان ارومیه محدودیت‌های شدیدی در بند ۱۲ زندان ارومیه اعمال شده و برخی از این زندانیان بار‌ها به اداره اطلاعات ارومیه و یا سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته‌اند.