dimanche 4 juillet 2010

نوجوان محکوم به اعدام چهارشنبه حلق آویز می ‌شود

کمیته گزارشگران حقوق بشر : بنابر اعلام خانواده محمدرضا حدادی، نوجوانی که به اتهام ارتکاب قتل در ۱۵ سالگی دستگیر شده بود، حکم اعدام وی روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه اجرا خواهد شد

خانواده این نوجوان محکوم به اعدام ابراز داشتند که «احضاریه‌ای برای روز چهارشنبه به دست آنان رسیده و در آن قید شده که محمدرضا، روز چهارشنبه اعدام خواهد شد.»

محمدرضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ است و در زمان دستگیری ۱۵ ساله بوده است. این نوجوان در جریان پرونده رسیدگی به یک فقره سرقت منجر به قتل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل با تسمه پروانه اعتراف کرد. وی در تاريخ ۸/۸/ ۸۲ در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار کرد.

محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از «عدم پرداخت موعود» به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در ۱۶ آبان ۸۲ به اطلاع دادگاه می‌رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگیرد. وی «فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب فعل هیچ نقشی نداشته است.»

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر بارها نسبت به اعدام نوجوانان در ایران اعتراض کرده‌اند. از جمله در یکی از بیانیه‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «مجازات مرگ برای نوجوانانی که زير ۱۸ سال مرتکب جرم می شوند طبق قوانين بين المللی ممنوع شده و اين ممنوعيت مطلق است.

هم کنوانسيون حقوق کودک و هم کنوانسيون حقوق سياسی ومدنی به صورت خاص مجازات مرگ برای افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال دارند را منع کرده است. اين قوانين منعکس کننده اين حقيقت هستند که کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت هستند چرا که فاقد تجربه، قضاوت، بلوغ و ديگرخودداری های بزرگسالان هستند. ايران کنوانسيون حقوق کودک را در سال ۱۹۹۴ و کنوانسيون حقوق مدنی وسياسی را در سال ۱۹۷۵ به تصويب رساند.»

--------------------------------------------------------------------

این هنرمندان نا مبارک به اجبار به دیدار قاتل رفته اند؟

وبلاگ نگاه

.انهایی که اعتقاد دارند این هنرمندان نا مبارک به اجبار به دیدار رهبر رفته اند به شعور خود توهین میکنند

از کدام اجبار حرف میزنیم؟ به شعور خود کم لطفی نکنید.این هنرمندان نامبارکی که امروز نون را به نرخ روزش خورده اند و به دیدار رهبری رفته اند که تا ارنج دستانش به خون بهترین و شریف ترین جوانان این اب و خاک الوده شده تنها کلمه ای که می تواند وصف حالشان باشد نداشتن شرافت است و بس.
چطور ممکن است این نامبارکان که کارشان رسانه است و خبر اسمی از مجید توکلی به گوش های نرسیده باشد.امروز هر انسانی که در این جامعه زندگی میکند یک بار اسم بهروز جاوید تهرانی را شنیده است.
اما غصه ی پر درد وطن با این جا ختم نمی شود.
از کدام اجبار حرف میزنیم.مجید توکلی در سلول انفرادی در حال جان کندن است.
بهروز جاوید تهرانی 15 سال است در نهایت مظلومیت در انفرادی تنها زنده است .
کمی واقع بین باشید.اگر مرهم نمیشویم زخم هم نباشیم.تف بر شرف و انسانیتی که به خاطر چند صباحی زندگی در این دنیای نکبت ادمی شرافتش را بفروشد.
چه درد است مماشات امروزیم و فردا روز ورق برگشت صدای اعتراض.
از کدام هنرمند دم میزنیم.هنرمندی سراسر تهی از ازادگی.مشکل از اجبار نیست اگر بود باید برای استاد شجریان نیز می بود.ایا او از سر اجبار از مردم حرف زد.؟امروز هنرمند کسی است که در راه مردم قدم بردارد.اینها کوردلانی هستند که چشم خود را به حقانیت و راه مردم بسته اند.
و اگر ورق بر گردد و…..

--------------------------------------------------------------------

سایت کروبی: شرکت واحد به سپاه پاسداران واگذار شد

روزنامه حکومتی رسالت: سایت سحام نیوز که با هدف تبلیغات برای کروبی قبل از انتخابات و انعکاس تحرکات و ملاقات های کروبی با متهمان پس از انتخابات را بر عهده دارد بر اساس گزارش گروهک غیرقانونی فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران مدعی شد که کارکنان زحمتکش شرکت واحد تحت فشار قرار گرفته و شرکت واحد به سپاه پاسداران واگذار می شود. سایت دروغ پردازی کروبی برای اثبات ادعای خلاف واقع خود مدعی شد راه اندازی ترمینال جنوب با کمک سپاه پاسداران بوده است! فضا سازی منفی علیه سپاه و بسیج که یادگاران امام خمینی هستند وایجاد فضای ملتهب سیاسی از سیاست های سایت حامی کروبی است.

--------------------------------------------------------------------

احضار 7 تن از فعالین كارگری اشنویه به دادگاه انقلاب

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

احضار 7 تن ازاعضای كمیته هماهنگی وفعالین كارگری شهر اشنویه به دادگاه انقلاب ارومیه

بنابر خبر رسیده ، شش نفر از اعضای كمیته هماهنگی به نامهای صمد احمدپور- رحمان تنها - رحمان ابراهیم زاده - فتاح سلیمانی - حسین پیروتی - عباس هاشم پور وهمچنین عیسی ابراهیم زاده از فعالین کارگری شهر اشنویه از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه احضار شدند و به آنها اعلام شد تا در تاریخ 89/5/2 در این دادگاه حاضر شوند .

قابل ذكر است كه نامبردگان سال گذشته از تاریخ 88/12/8 به مدت 12 روز در بازداشت زندان سپاه پاسداران واقع در ارومیه بودند ، سپس هر كدام با وثیقه 10 میلیون تومانی از زندان ازاد شدند .

ما اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری احضارو بازداشت فعالین کارگری را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در بند می باشیم .

--------------------------------------------------------------------

دشمنان درصدد براندازی نظام ولايی در ايران هستند

روزنامه رسالت: سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: در حال حاضر تلاش دشمنان براي براندازي نظام ولايي در ايران، تضعيف و تخريب رهبري انقلاب است.به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين احمد سالک در جلسه فصلي اصولگرايان شرق اصفهان در سالن اجتماعات شهرداري خوراسگان بيان داشت: جايگاه ايران در منطقه از حيث داخلي و خارجي در شرايط حساسي به سر مي برد و پيوند مسائل و نقش جمهوري اسلامي در داخل و خارج بسيار مهم ارزيابي مي شود.وي با اشاره به اينکه بايد به صورت مبنايي در کشور حرکت کرد، اظهار داشت: سعي ما در تطبيق است و اگر مبنايي حرکت نکنيم و سطحي حرکت کنيم، قدرت تصميم گيري نخواهيم داشت.سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه افزود: هرچه داريم از قرآن و عترت است و نسبت به اين دو مسئله بايد مبنايي حرکت کنيم.وي با اشاره به اقدامات اخير سران فتنه و تحرکات آنان در کشور، تصريح کرد: در روز عاشوراي سال1388 کساني که خود را پيرو خط امام و ولايت فقيه مي دانستند و فقط نام اسلام را يدک مي کشيدند در صدد ضربه زدن به اصل ولايت فقيه بودند و مي خواستند نعمت ولايت که خداوند آن را اتمام حجت زمين قرار داده از مردم بگيرند.

--------------------------------------------------------------------

هشدار کلینتون به سرکوبگران؛ دوران مشت آهنین به سر رسیده

رادیو آلمان: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آ‌مریکا که در آستانه انتخابات سراسری لهستان به این کشور سفر کرده است، گفت: لهستان نمونه‌ای دموکراتیک است که توانست از دوران حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی خارج شود.

کلینتون تاکید کرد: «کشورهای زیادی مثل ایران، کره شمالی، کوبا و زیمبابوه هستند که در آن گروه‌های غیر دولتی هدف ممنوعیت یا فشار واقع می‌شوند.

وی افزود : این سیاست فشار در قرن بیستم روشی بود که کشورهای کمونیستی از آن دفاع کردند، ولی اکنون توسط افراد یا حکومت یی پیگیری می‌شود که خواستار گسترش نفود خود هستند».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «باید نسبت به مشت آهنینی که دولت‌ها در همه جای دنیا از آن برای ضربه زدن به جامعه مدنی و روح انسانیت استفاده می‌کنند، هشیار باشیم».

وزیر خارجه آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا اقدامات بیشتری برای مراقبت از جامعه مدنی در کشورهای مختلف انجام دهد.

--------------------------------------------------------------------

اعدام دو تن دیگر در زاهدان به اتهام محاربه

خبرگزاری هرانا - دو شهروند بلوچ به نام های "امان اله پوريان فرزند ملنگ" و "يونس رحماني فرزند رئيس" سحرگاه یکشنبه سیزدهم تیرماه، به اتهام "محاربه و افساد في الارض" اعدام شدند.

بر اساس گزارش دادگستری سیستان و بلوچستان، احکام اعدام این دو تن که توسط داگاه انقلاب صادر شده بود در محوطه زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.

گفته می شود این احکام توسط مراجع عالی قضایی نیز تایید شده بود.

دادگاه برخی اتهامات نظیر تیراندازی، آدم ربایی و راهبندان مسلحانه در ایرانشهر را به این افراد منتسب کرده است که هیچ گونه از این اتهامات توسط منابع رسمی تایید نشده اند.

--------------------------------------------------------------------

در جمهورى اسلامى، همه گونه انديشه ‏اى آزاد است

خبرگزاري حكومتي فارس به مناسبت روز 14تيرماه (روز قلم) به بررسي ديدگاه رهبرسركوبگر جمهوري اسلامي در مورد فضاي مطبوعاتي كشور پرداخته است. در بخشي از اين گزارش آمده است.

بر اساس بيانات صريح مقام معظم رهبرى، مطبوعات كشور از نگاه ايشان به سه دسته زير تقسيم مى‌شوند:

1. مطبوعات خودى و اسلامى‏

2. مطبوعات بى‏طرف و خنثى‏

3. مطبوعات معاند و دشمن‏

در جمهورى اسلامى، همه گونه انديشه‏اى آزاد است! ما با اقليّتهاى مذهبى هم مثل برادران خودمان برخورد و رفتار و رفاقت مى‏كنيم. اصلاً يادمان نمى‏آيد كه فلان كس - فرض بفرماييد - مذهب ديگرى دارد و قاعدتاً فكر ما، دين ما و اسلام ما را هم قبول ندارد! حتّى به خانه‏هاى آن‏ها هم مى‏رويم...!

اگر مطبوعات قسم سوم را "معاند " مى‏نامم، به اين معنا نيست كه شمشير به دست گرفته‏ايم و مى‏خواهيم سراغشان برويم؛ خير! وضع آن‏ها، فردا با ديروز، هيچ فرقى نخواهد كرد. من مى‏خواهم حقيقت مطلب را بيان كنم و آنچه را كه در ذهن هست، بگويم. اوّلاً در مطبوعاتى كه معاند با نظام جمهورى‏اسلامى هستند، عناصر نامطمئن، زياد است. اگر هم واقعاً بعضى از افراد كه در اين قسم مطبوعات حضور دارند، بنا ندارند با دستگاه در بيفتند؛ اما وجود آدمهاى ناباب در تشكيلاتشان، حتمى است.

--------------------------------------------------------------------

احضار گسترده دانشجويان در آستانه 18 تیر

مقامات انتظامى و قضايى و امنيتى رژيم در تهران به منظور مرعوب كردن دانشجويان در آستانه سالگرد 18 تیر اقدام به احضارهاى گسترده کرده اند.

تاكنون شماری از دانشجويان دانشگاههاى تهران، علامه، علم و صنعت، خبر، پلى تكنيک، ملى و شريف را احضار كرده اند.

بنابه گزارشهاى دريافتى احضار دانشجويان با تماس بخش دانشجويى پليس امنيت تهران صورت مى گيرد.

--------------------------------------------------------------------

تحریم بنزین؛ مديريت انرژی در دست سپاه پاسداران

سایت عصر ایران: فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) اعلام كرد اين قرارگاه با ورود به عرصه بهينه‌سازي انرژي، به مديريت انرژي كشور كمك خواهد كرد.

به گزارش روابط عمومي كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي، سردار رستم قاسمي با اعلام اين خبر از حمايت اين قرارگاه از كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي خبر داد.

سردار قاسمي با اشاره به كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي بر اهميت و نقش اينگونه گردهمايي‌ها در اصلاح الگوي مصرف و تسهيل جنبه‌هاي اجتماعي هدفمند كردن يارانه‌ها تاكيد كرد و گفت برگزاري اين كنفرانس مي‌تواند سهم قابل توجهي در مديريت مصرف انرژي كشور ايفا كند.

سردار قاسمي در گفت و گو با ستاد خبری همایش، از برگزاري نمايشگاه در حاشيه اين كنفرانس، استقبال كرد و گفت با توجه به حضور مديران بسياري از شركت‌هاي دولتي در اين كنفرانس، نمايشگاه جانبي مي‌تواند امكان شناسايي و معرفي پيمانكاران جديد را به پروژه‌هاي مختلف صنعت نفت كشور فراهم كند.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) همچنين از شركت زيرمجموعه‌هاي اين قرارگاه در كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي خبر داد.

گفتنی است همایش و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی 2 و 3 مرداد ماه 89 در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

--------------------------------------------------------------------

خامنه ای: مسائل شرعی در توليدات هنری رعايت شود

روزنامه ابتکار در تهران: حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس سازمان صدا و سيما و جمعي از کارگردانان، نويسندگان، هنرمندان و دست اندرکاران مجموعه‌هاي نمايشي صدا و سيما، جايگاه رسانه ملي و بخصوص بخش «هنرهاي نمايشي و فيلم و سريال» را، مهمتر از هر زمان ديگر دانستند و با تشکر صميمانه از تلاشهاي ارزنده مديران و هنرمندان رسانه ملي در اين زمينه افزودند: با استفاده ازامکانات سخت افزاري و نرم افزاري از جمله تاريخ و فرهنگ جذاب و پر فراز و نشيب ايران، مي‌توان فاصله زياد وضع موجود با وضع مطلوب را کاهش داد وپر کرد.
رهبر انقلاب اسلامي، هنرهاي نمايشي را در "نگاه راهبردي به نقش رسانه در عرصه فرهنگ سازي"، بسيار تأثيرگذار خواندند وافزودند: واقعيات نشان مي‌دهد که صدا و سيما و بويژه بخش هنرهاي نمايشي، نقش بسيار مهمي در حال و آينده کشور برعهده دارند.ايشان رسانه ملي را، مرکز هويت فکري جامعه برشمردند و با اشاره به تعبير حضرت امام خميني درباره صدا و سيما افزودند: اين دانشگاه بزرگ بايد همچون قله‌اي عظيم و سرچشمه‌اي هميشه جوشان، زلالِ معارف الهي – انساني – اجتماعي – فرهنگي و سياسي را در زندگي مردم جاري سازد که اين جايگاه بسيار مهم، تکاليفي اساسي را در مقابل مسئولان، دست اندرکاران و همکاران هنرمند صدا و سيما قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامي، استفاده دشمنان ملت ايران را از هنرهاي نمايشي براي تأثيرگذاري در افکار عمومي، نشانه‌اي از ظرفيت عظيم اينگونه هنرها دانستند و خاطرنشان کردند: ملت بزرگ، زنده و هد فمند ايران، داراي پيامهاي ناب و سعادت آفريني است و از اين لحاظ نيز بايد حقيقتاً در اعتلاي هنرهاي نمايشي اهتمام ورزيد و در اين زمينه سرمايه گذاري مادي و معنوي کرد.ايشان، با اشاره به سخنان برخي هنرمندان در اين ديدار درباره دغدغه‌هاي روحي و رواني در ساخت آثار هنري و نيز مشکلات ناشي از پرداختن به برخي انتقادات افزودند: روح هنرمند، لطيف و ظريف است اما هنرمندان در اين زمينه حساسيت زيادي نشان ندهند و با اعتماد به نفس به کار بسيار مهم خود بپردازند.ايشان در همين مقوله، برخي دغدغه‌هاي هنرمندان را غيرواقعي دانستند و افزودند: بعضي ايرادهايي که به سريالها و فيلم‌ها گرفته مي‌شود درست است و مواردي وجود دارد که لازم است حتما رعايت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، عبور از خط قرمزهاي اخلاقي، ديني و فرهنگي را داراي ضررهاي فراوان خواندند و خاطرنشان کردند: در برخي سريالها، نيازي به طرح اينگونه موارد، اصولاً وجود ندارد و به هر حال مسائلي که شرع مقدس لازم دانسته است، در توليدات هنري کاملا رعايت شود.ايشان، ترويج ارتباط غلط زن و مرد را از جمله مسائل کاملاً غيرلازم برشمردند و در تشريح مفهوم صحيح انتقاد به عنوان يک عنصر ضروري افزودند: به موازات طرح نقاط منفي و تاريک جامعه، بايد با طرح نقاط مثبت و ترسيم مبارزه شخصيتها و قهرمانهاي سريال با زشتي‌ها و پليديها، بگونه‌اي عمل کرد که در نهايت،آن نقاط منفي،طرد و مغلوب شوند چرا که در غير اين صورت،طرح نقاط منفي،عملاً به نق زدنهاي مکرر و سياه نمايي تبديل مي‌شود و در جامعه ياس و نوميدي ترويج مي‌کند.رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: در هر داستان وسرگذشتي،در چالش خير و شر، انگيزه‌هاي سالم موجود براي مبارزه با جريان شر نيز، هنرمندانه به تصوير کشيده شود تا فضاي واقعي جامعه در ذهن مخاطب ترسيم گردد.
ايشان ايستادگي تاريخي ملت ايران در مقابل جبهه استکبار را منشا دشمني صريح واشکار قدرتهاي بزرگ با اين ملت خواندند وافزودند: دوران کنوني از لحاظ سياسي دوراني استثنايي است اما بدون ترديد ملت بزرگ ايران اين گذرگاه دشوار را نيزپشت سر خواهد گذاشت و در هر حرکتي از جمله آثار هنري و نمايشي بايد واقعيت مسلم اين دوران تاريخي، يعني دشمني قدرتهاي زورگو با ملت ايران را در نظر داشت و نقش خود را در مقابله با اين دشمني ايفا کرد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي دروغهاي فضاحت بار دشمنان ملت ايران را در زمينه دمکراسي – حقوق بشر و همکاري با ملتها يادآور شدند و افزودند: کساني که سلاح و مواد شيميايي را براي جنايت آفريني در حق ملت ايران، در اختيار صدام قرار مي‌دادند امروز شبکه‌هاي به ظاهر فرهنگي تشکيل مي‌دهند تا همان هدف را دنبال کنند و اين واقعيت نبايد از چشم کسي پوشيده بماند.حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به تاريخ کهن اين سرزمين،ملت ايران را از لحاظ تاريخي ملتي حقيقتاً عفيف و نجيب خواندند و با ياد آوري تلاش بي وقفه شبکه‌هاي بيگانه براي شکستن حريم عفاف و حجاب و ويران کردن بنيان خانواده در ايران افزودند: آنهايي که با اين ملت ادعاي دوستي مي‌کنند با توليد فيلمهاي سينمايي و تلويزيوني ضد ايراني، دشمني خود را با تاريخ و فرهنگ اين ملت پرافتخار آشکار کرده اند و در چنين شرايطي، هر کار نمايشي سياسي، بايد با هوشياري کامل صورت گيرد تا در جهت اهداف دشمن نباشد.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح انتظار رهبري نظام از جامعه هنرمندان بويژه دست اندرکاران عرصه‌هاي فيلم و سريال تأکيد کردند: اگر شما در آثار خود با هوشياري و دشمن شناسي، ايستادگي تاريخي ملت ايران را به زيبايي ترسيم کنيد، خود، قهرمان يک داستان حقيقي مي‌شويد و اثر نمايشي شما نيز مطمئناً جذاب تر و گيراتر خواهد بود و اين مسئله‌اي است که از جامعه هنرمندان و بويژه هنرمندان فعال در صدا و سيما توقع مي‌رود .ايشان با قدرداني از تلاشهاي فاخر و ارزشمند هنرمندان توانا، و دست اندرکاران سريالها و فيلم‌هاي تلويزيوني افزودند: در پشت هر لحظه اين گونه آثار فاخر، دريايي از کار و تلاش و ابتکار و خلاقيت وجود دارد و بايد واقعآً قدردان اين گونه کارها بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين از آقاي ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، مديران بخشهاي مختلف رسانه ملي بويژه بخش هنرهاي نمايشي صميمانه تشکر کردند و افزودند: با وجود اين تلاشهاي ارزشمند، ميان وضع کنوني و آنچه بايد انجام شود فاصله زيادي است که مي‌توان با استفاده از ظرفيتهاي سخت افزاري ونرم افزاري و تلاش بيشتر براي اعتلاي برنامه‌ها به خصوص برنامه‌هاي نمايشي اين فاصله را کاهش داد و پر کرد.

--------------------------------------------------------------------

عکس امام خامنه ای قاتل در چالوس

یکی از خوانندگان: چند روز پیش با دوستان شمال بودیم از نوشهر به سمت چالوس می رفتیم عکس خامنه ای قاتل رو دیدیم با دوستام حسابی خندیدیم کی امام شده چرا اعلام نکردن. این تابلو روبه روی مقر سپاه ضد مردمی در چالوس می باشد

--------------------------------------------------------------------

مصوبه شورای نگهبان برای ترمیم اتوریته خامنه ای

منصور امان

لغو مُصوبه مجلس مُلاها در باره مالکیت دانشگاه آزاد به همان اندازه که پیش بینی پذیر بود، به همین میزان نیز در حل اختلاف فراکسیونهای درگیر باند ولایت بی تاثیر است. شورای نگهبان، یک اُرگان تحت اختیار رهبر باند مزبور، در حقیقت این نزاع پُر هیاهو را که در جریان آن برای نخُستین بار شخص آیت الله خامنه ای هم به صحنه درگیری کشیده شد، به سود ترمیم اتوریته ی زیر ضرب رفته ی وی تعیین تکلیف کرده است.

گُماشتگان ولی فقیه در شورای نگهبان توضیح داده اند که مُصوبه مجلس به دلیل "ورود به صلاحیت و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی"، "خلاف شرع و قانون اساسی" است. با این تفسیر آقای لاریجانی و شُرکا کاملا مُوافق هستند زیرا زمانی که آنها تصمیم "شورای عالی انقلاب فرهنگی" در مورد مُصادره موسسه تحت کُنترُل آقای رفسنجانی را لغو کردند، به خوبی بر این امر آگاهی داشتند که اُرگان مزبور زیردست چه کسی است و از کُجا کوک می شود. هدف اصلی فراکسیون راست سُنتی، ارسال پیام هُشدار به "رهبر" با این مضمون بود که پُشتیبانی یکجانبه سُلطان از ملیجک، نزاع را به سمت بارگاه خود او گُسترش خواهد داد.

ناچار ساختن آیت الله خامنه ای به دفاع از هژمونی خود از طریق توسُل به شورای نگهبان، هدف مزبور را برآورده ساخته است اما این یک موفقیت گُذرا و بدون سود عملی است زیرا راست مُحافظه کار، جدال را باید در میدان دیگری، جایی که فراکسیون نظامی – امنیتی دولت صف آرایی کرده، پیش ببرد. برای این باند، تصمیم شورای نگهبان فقط یک چارپایه دیگر برای خیز به سمت حذف یا بی تاثیر ساختن همریشان رقیب به شمار می رود.

آنها روز آدینه، در نماز جُمعه قُم جهت گیری خود را بدون سووتفاهُم اعلام کردند؛ زمانی که اوباش تحت استخدام آنها خواستار برکناری آقای لاریجانی - که عُنوان تشریفاتی نماینده قُم در مجلس را نیز یدک می کشد - شدند. روز بعد، اعضای این باند زیر تیتر "مُبارزه با قاچاق کالا و ارز" و همچنین مُخالفت با "واردات اجناس بُنجُل چینی" یورش جدیدی را علیه منافع و شریانهای اقتصادی راست سُنتی آغاز کردند.

در حالی که پُشتیبانان اصلی آیت الله خامنه ای با شدتی روزافزون در کار دفع و خُنثی کردن یکدیگر هستند، وی هیچ مشغله بهتری از بیرون کشیدن گلیم خود از آب نیافته است. این امر می تواند گویای وضعیت جُملگی آنها در مجموع به عُنوان "حُکومت" در برابر توده های مُعترض و به پا خاسته باشد.

--------------------------------------------------------------------

مجروحیت شش بلوچ در پی حمله موشکی نیروهای امنیتی

خبرگزاری هرانا - بر اثر حمله موشکی سپاه پاسداران به منطقه زعمران بلوچستان شش تن از شهروندان به شدت مجروح شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این حمله ساعت یک بامداد چهارشنبه نهم تیرماه رخ داده است.

این حمله به منازل مسکونی روستای "سرکیزی زعمران" نیز خسارات گسترده ای وارد ساخته و ضررهای مالی بسیاری را به مردم این منطقه تحمبل کرده است.

مجلس محلی بلوچستان پاکستان به این اقدام نظامی اعتراض کرده است.

سال گذشته نیز طی حملاتی مشابه در منطقه ی ماشکیل چند تن از شهروندان بلوچ جان خود را از دست دادند.

گفتنی است به دلیل مین گذاری این مناطق محروم، بسیاری از شهروندان عادی بلوچ بر اثر انفجار مین جان خود را از دست می دهند.

--------------------------------------------------------------------

هویت یکی از جان باختگان؛ كمک كنيد مريم من اينقدر غريب نباشد

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: مريم سودبر اتباتان يكي از شهداي راه آزادي است كه در جريان تظاهرات و اعتراضات انتخابات درسال 88 به شهادت رسيد ,دانشجوي مديريت دانشگاه تهران بود. مزار او بهشت زهرا قطعه 257 رديف 35شماره 27 مي باشد. نامه اي كه در زير ميخوانيد از طرف يكي از دوستان اين شهيد نوشته شده و براي سايت كانون ارسال گرديده است. همچنين عكس مزار اين شهيد ضميمه مي باشد.

من يكي از دوستان مريم سودبر اتباتان هستم . تمام اين مدت يك سال خيلي زجر كشيدم وبه اين فكر ميكردم كه چطور ميتونم وظيفه ام را در مقابل دوستم انجام بدهم , فكر كردم اگه يك كم بيشتر ازش بگم شايد بهتر باشد , مريم متولد 7 آبان سال 67 بود , تك دختر ازيك خانواده سه فرزندي , بسيار شاد و سر زنده ,هميشه دوست داشت شاد باشه .... يك روز يكي از بچه ها زنگ زد خونمون و گفت كه مريم مرده باورم نميشد , درحال گريه شروع كردم زنگ زدن به خونه شان و گفتند كه واقعيت دارد , هرچه به انها اصرار كردم كه كي و چگونه , آنها گفتند كه نميدانيم وهنوز جسد را از پزشك قانوني تحويلمان ندادند . خانواده مريم ميگفتند كه درخواب مرده اما هيچگاه نگفتند كه دليل آن چه بوده است ,يكي از نزديكانشان ميگفت كه از خانواده اش تضمين گرفته اند كه چيزي نگويند و به شرط اين كه خانه شان را عوض كنند و سر و صدايي نكنند ميتوانند جسد را خاك كنند .خواهش ميكنم كه كمك كنيد كه اسم دوستم به گوش دنيا برسه , مثل ندا و اشكان ها , شايد اين تنها كاري باشد كه من بتوانم بكنم ,سالگردش خيلي غريبانه بود ,كمك كنيد كه اينقدر مريم من غريب نباشد.

--------------------------------------------------------------------

در پی عدم رسیدگی پزشکی، زندانی سیاسی به اغما رفت

خبرگزاری هرانا - پیمان کریمی آزاد، از زندانیان محبوس در بند 350 زندان اوین، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی پس از بیهوش شدن در سلولش به اغما رفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پیمان کریمی آزاد که از بیماری دیابت در رنج است و می بایست روزانه دوبار انسولین تزریق نماید پس از بی هوشی به دلیل عدم پاسخ افسرنگهبان به درخواست کمک زندانیان سیاسی جهت انتقال وی که پس از گذشت 20 دقیقه به طول انجامید، به اغما رفت.

افسر نگهبان در توجیه عدم انتقال سریع این زندانی به زندانیان معترض گفت که به دلیل از کار افتادن آیفون متوجه موضوع نشده اند؛ این در حالی است که نگهبانان بند مذکور به صورت لحظه ای و با دوربین های مدار بسته رفت و آمد زندانیان را در این بند کنترل می کنند.

گفتنی است که تا لحظه ی تنظیم خبر این زندانی به بند بازنگشته و از چگونگی وضعیت جسمانی وی اطلاعی در دست نیست.

طی روزهای گذشته به دلیل شرایط نامساعد بند 350 به علت عدم وجود تهویه مناسب و زیر زمین بودن آن، تعداد زیادی از زندانیان محبوس در این بند دچار بیماری شده اند و وضعیت جسمانی بسیاری از زندانیان منجمله مجید توکلی، حامد روحی نژاد و حمزه کرمی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

در هفته های اخیر بسیاری از زندانیان سیاسی که در سایر بندها نگهداری می شدند به دلیل اعمال کنترل به این بند امنیتی منتقل شده اند. بند 350 که به بند کارگری نیز معروف است هم اکنون فاقد آب آشامیدنی سالم بوده و به دلیل ساخت و ساز وضعیت نامساعدی دارد و بسیار آلوده است؛ این امر تاجایی است که برخی زندانیان محبوس در این بند به دلیل تسریع این روند مجبور به بیگاری شده بودند.

شایان ذکر است، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث 6 دی ماه(عاشورا) است که پس از گذشت بیش از شش ماه به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود.

--------------------------------------------------------------------

آخوند مرتجع: موسيقى باعث پوسيدگی دندان می شود

آخوند سید صادق شیرازی در سايت شيعه نيوز درباره موسيقي و شطرنج گفته: علاوه بر زيان هايى كه علم روز در مورد موسيقى و شطرنج به اثبات رسانده، گزارش ها نشان مى دهد موسيقى در انسان هيجان ايجاد مى كند و هيجان منشأ بسيارى از بيمارى هاست و حتى پوسيدگى دندان ها را سبب مى گردد، گذشته از كيفر سختى كه خداى متعال در آخرت براى شنوندگان غنا و موسيقى همچون آتش جهنم فراهم كرده است.

--------------------------------------------------------------------

مهره های فتنه با ذلت از مجالس اخراج می شوند

روزنامه رسالت: امام جمعه قم خطاب به سران آمريکا گفت: مهره هاي فتنه شما، امروز در هر شهري که حضور مي يابند با خشم و قهر مردم مواجه شده و در هر مجلسي که حضور مي يابند با ذلت اخراج مي شوند.به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم ضرورت برخورد قاطعانه با مظاهر ابتذال فرهنگي را خواستار شد و افزود: همه نهادها و دستگاه ها بايد در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.وي خواستار برخورد قاطعانه نيروي انتظامي و ديگر دستگاه ها بايد اين مسئله شد و اظهار داشت: اين اقدام نيروي انتظامي و برخورد با مظاهر بدحجابي خواسته مردم بوده و حمايت آنها را به دنبال دارد.وي در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم با اشاره به تلاش غرب براي ضربه زدن به نظام اسلامي ايران تصريح کرد: دشمنان در تلاش هستند که از راه توطئه چيني به کشور ما ضربه بزنند، ولي ايران اسلامي هر روز قدرتمندتر مي شود.سعيدي با اشاره به تلاش هاي آمريکا براي محاصره ايران از جمله حضور در عراق و افغانستان اظهار داشت: آمريکا از حضور در عراق محاصره ايران و دستيابي به نفت عراق را دنبال مي کرد و امروز ما شاهد هستيم که اين کشور از نظر نفت و مشکل به وجود آمده در چه شرايطي قرار دارد و آمريکا دست گدايي به سوي ديگر کشور ها دراز کرده است.

--------------------------------------------------------------------

وقف دانشگاه آزاد با دستور خامنه ای متوقف شد

سایت فرارو در تهران: وقف دانشگاه آزاد و تعیین ریاست جدید این دانشگاه توسط هیات امنای جدید با نظر رهبر معظم انقلاب متوقف شد.

پس از تنش‌های ایجاد شده میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد بر سر وقف دانشگاه آزاد و تعیین رییس این دانشگاه از سوی هیئت امنای جدید، مقام معظم رهبری دستور توقف وقف این دانشگاه و همچنین تعیین رییس دانشگاه را صادر کرده‌اند.

همچنین امروز عباسعلی کدخدایی درباره تصمیم شورای نگهبان در مورد مصوبه مجلس در باره دانشگاه آزاد گفت: «اين مصوبه مغاير اصول 57 و 110 قانون اساسي و موازين شرع شناخته شد.»

پیش از این هیئت امنای دانشگاه آزاد برای وقف اموال این دانشگاه تلاش‌هایی را صورت داده بود اما این تلاش‌ها با مخالفت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی رو‌به‌رو شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با این اقدام تغییراتی در اساسنامه دانشگاه آزاد صورت داد و اعضای جدیدی هیئت امنای این دانشگاه را معرفی کرد. این عمل شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتراض دانشگاه مواجه شد.

قرار بود روز یکشنبه اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد رییس جدید این دانشگاه را تعیین کنند که دو روز پیش وزیرعلوم اعلام کرد این جلسه به دلایلی لغو شده است.

تصویب اساسنامه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی
پنجم اردیبهشت ماه محمود احمدی نژاد، رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی را که از حدود 40 ماه پیش (سال 1385) اصلاح آن در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته بود، و در 7 جلسه این شورا بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در جلسه 24 فروردین 89 در 25 ماده به تصویب نهایی رسید ، برای اجرا ابلاغ کرد.

در اساسنامه جدید ابلاغی اعضای هیئت امنای دانشگاه تغیییر پیدا کردند به گونه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی اداره این دانشگاه بیشترین قدرت را دارااست و ترکیب هیئت امنا به گونه‌ای چیده شده است که هیئت موسس دانشگاه قدرت کمتری از نمایندگان دولت و شورای عالی دارد.

براساس ماده 10 اساسنامه اصلاحی اعضاء هیئت امناء عبارتند ازپنج نفر از اعضاء هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهار نفر از اعضای هیئت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی، رئیس دانشگاه (دبیر هیئت امناء).

تجمع در برابر مجلس
داستان دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تصمیم مجلس برای تصویب قانون حمایت از موسسات آموزش عالی غیر دولتی وارد فاز جدیدی شد. دو هفته پیش مجلس قانونی را تصویب کرد که براساس آن اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد اسلامی لغو گردید و اجازه وقف این دانشگاه صادر شد.

این اقدام با اعتراض دولت و برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شد تا این که اول تیر ماه عده ای در برابر مجلس تجمع کردند و علیه رییس مجلس، آیت الله هاشمی رفسنجانی، جاسبی و نمایندگانی که به این قانون رای دادند شدیدا اعتراض کردند.

این تجمع واکنش شدید علی لاریجانی رییس مجلس را برانگیخت. وی خطاب به تجمع‌کنندگان گفت: «مراقب باشيد براي انجام وظيفه‌ي اسلامي خود، دچار ده‌ها لغزش غيراسلامي نشويد و آن مراكزي كه اين تجمعات را شكل مي‌دهند، به رفتار خود توجه كنند.»

--------------------------------------------------------------------

بحران اتمی؛ درخواست ۵+۱ و پاسخ رژیم تهران

به گزارش رادیو آلمان، گروه ۵+۱ نخستین نشست خود را پس از برقراری تحریم‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی در بروکسل برگزار کرد. هنوز از جزئیات رایزنی نمایندگان شش کشور خبری منتشر نشده است اما آنها ضمن تاکید بر اجرای فوری تحریم‌ها، از رژیم ایران خواستند که به میز مذاکرات اتمی باز گردد. در این نشست دیپلمات‌های کشورهای آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان از جمهوری اسلامی خواستند که مجدداَ به مذاکرات اتمی بپیوندد.


پاسخ رژیم: چنین گفتگوهايی نتيجه بخش نيست

خبرگزاری حکومتی مهر: رئيس کميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه مذاکرات هسته اي بايد از نو طراحي شود گفت: گفتگو در شرايط کنوني با شکل فعلي که اغلب مذاکره کنندگان تحت فشار آمريکا پشت ميز گفتگو قرار مي گيرند بدون نتيجه است.

علا الدين بروجردي گفت : با شرايط کنوني که طرف مذاکره کننده اعم از گروه وين يا5+1 به شدت تحت فشار و تاثير آمريکا هستند و در حالي که سخن از مذاکره به ميان مي آورند ، قطعنامه تحريم عليه جمهوري اسلامي را تصويب مي کنند، نه تنها گفتگو نبايد ادامه يابد بلکه اساسا چنين گفتگويي نتيجه بخش نيست.

رئيس کميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در عین حال تاکيد کرد: مذاکره اي که جمهوری اسلامی بر آن تاکيد دارد براي زدودن نقاط ابهام و رفع سئوالات است و در زمينه بهره مندي از فناوري هسته اي مذاکره اي با آنها ندارد.


--------------------------------------------------------------------

سفر هيئت پارلمانى آلمان به تهران لغو شد

روز دوشنبه خبرگزارى حکومتى مهر به نقل از علاالدين بروجردى، رئيس کميسيون خارجى و امنيت مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که يک هيئت از پارلمان آلمان عازم ايران است.

روز جمعه خبرگزارى حکومتى ايسنا به نقل از رئيس کميسيون امنيت و سياست خارجى مجلس، از تعويق سفر هيئت پارلمانى آلمان به تهران خبر داد. علاالدين بروجردى مدعى است که علت تعويق اين مسافرت بيمارى رئیس هیئت پارلمانی آلمان بوده است.

طبق اين گزارش بروجردى گفت آقاى پولنتس طى نامه‌ اى اعلام کرد که به دليل بيمارى، پزشک اجازه‌ سوار شدن به هواپيما به وى نداده، لذا اين سفر به تعويق افتاده است، سفارت آلمان نيز طى يادداشتى تعويق اين سفر را به ما اعلام کرد.

ایسنا نوشت، تاريخ بعدى براى انجام اين سفر اعلام نشده است.

فعالان در آلمان گفتند، بدنبال اعتراضاتى که از سوى ایرانیان و فعالان حقوق بشر به سفر هيئت پارلمانى آلمان به ايران صورت گرفت، اين سفر لغو شده است.

--------------------------------------------------------------------

منبع حکومتی: تحرکات مشکوک در شمال عربستان

روزنامه ابتکار در تهران: شبکه تلويزيوني “راشاتودي” روسيه در برنامه‌اي به اين مسئله پرداخت که اخيرا شايعاتي شنيده مي‌شود که آمريکا نيروهاي نظامي خود را در خاور نزديک متمرکز مي‌کند و حتي اسرائيل هم در زمينه افزايش نيروهاي خود شرکت مي‌کند و حتي براي استفاده از حريم هوايي عربستان سعودي خود را آماده مي‌کند.عده‌اي معتقدند که اين تدارک براي حمله به ايران است.
“پُلا سليه” از تل آويو در پاسخ به اين سئوال که چه کسي و چه چيزهايي پشت اين اخبار قرار دارد؟ گفت: “گزارش‌هاي حاکي از آن هستند که بالگردهاي اسرائيل تجهيزات نظامي زيادي را به پايگاه نظامي در شمال عربستان منتقل کرده اند. دو هفته پيش از اين نيز مجله “لندن تايمز” اطلاع داد که رياض به هواپيماهاي نظامي اسرائيل اجازه داده تا از حريم هوايي اين کشور در شمال استفاده کنند.
در اين مقاله همچنين اطلاع داده شده که عربستان سعودي سيستم‌هاي پدافند هوايي خود را طوري سازماندهي مي‌کند که جنگنده‌هاي اسرائيل که قرار است بر فراز اين کشور پرواز کنند، هدف آتشبار ضد هوايي قرار نگيرند. هم اورشليم و هم رياض اين خبر را رد کرده اند.
اين کارشناس مسائل سياسي بيان مي‌کند که: رسما اين دو کشور دشمن يکديگر محسوب شده و عربستان حتي اسرائيل را به رسميت هم نمي‌شناسد. اما به ادعاي برخي از کارشناسان، ممکن است که اين شايعات تا حدودي صحت داشته باشد به خاطر اينکه اين دو کشور از ايران هسته‌اي هراس دارند و از حکومت کنوني ايران استقبال نمي‌کنند. اين احتمال داده مي‌شود که اين اخبار توسط عربستان بعنوان هشداري به تهران منتشر شده درباره اينکه در کنار تحريم‌ها اقتصادي ديگر گزينه‌ها نيز عليه تهران بررسي مي‌شود. اما نظر ديگري هم وجود دارد که بر اساس آنها اطلاعات مذکور با کمک خود ايران بعنوان هشداري به عربستان سعودي پخش شده است که ايران به دقت حرکات اين کشور را تحت نظر دارد و از آنچه که مي‌بيند، رضايت ندارد”.
در منطقه اين نگراني رو به افزايش است که قدرت گرفتن ائتلاف ترکيه-ايران مي‌تواند تراز نيروها در منطقه را تغيير دهد. بسياري از کشورهاي عربي در حاشيه احتمال دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي نگراني خود را اعلام کرده اند. به همين خاطر در منطقه نگراني‌هاي پيرامون حوادث اخير روبه افزايش است و بسياري اعتقاد دارند که اسرائيل خود را براي نوعي حمله به ايران آماده مي‌کند”.

--------------------------------------------------------------------

پاسداران: پایان پرونده کهریزک، آغاز رسیدگی به جرم سران فتنه

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران: امروز زمان آن رسیده که به خواست میلیون‌ها ایرانی برای رسیدگی به جرم رهبران فتنه 88 پاسخ مثبت داده شود.

قصاص نفس؛ این سرانجامی است برای عاملان واقعه تلخی به نام بازداشتگاه کهریزک. حکمی که از سوی دادگاه نظامی یک تهران برای دوتن از عاملان این واقعه تلخ در نظر گرفته شد تا حد اعلای اجرای قانون در جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسد.
این حکم در حالی از سوی دادگاه نظامی شماره یک تهران صادر می‌شود که در طول یک سال گذشته به رغم دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی سریع به پرونده این اتفاق اسفبار در جمهوری اسلامی ایران، عده‌ای با فراموش کردن جرم بزرگ خود، سعی در پر رنگ کردن حواشی فتنه 88 برای فرار از محاکمه به خاطر جرم‌های مرتکب شده، بودند.
در کهریزک چه گذشت؟
همزمان با اوج‌گیری فتنه پس از انتخابات خرداد در پایتخت، اخبار ضد و نقیضی در خصوص رفتار نامناسب با دستگیرشدگان در این وقایع منتشر می‌شد و این موضوع دستاویزی برای رسانه‌های بیگانه شده بود تا در کشاکش نبرد رسانه‌ای خود، اهرم فشار جدیدی را علیه نظام به کار بگیرند. این موضوع تا آنجا ادامه پیدا کرد که درست در روز بیست و دوم تیرماه خبر نگهداری بازداشت‎شدگان در کنار اراذل و اوباش و ضرب و شتم آنها به رهبر معظم انقلاب رسیده و ایشان با فراخوان دبیر شورای عالی امنیت ملی دستور می‎دهند هیچ‎کس حق ضرب و شتم بازداشت‎شدگان را نداشته و می‎فرمایند همان روز باید بازداشتگاه کهریزک تعطیل و در صورت نیاز بازداشت‎شدگان همگی به زندان‎های رسمی منتقل گردند. در این روز با تماس دبیر شورای عالی امنیت ملی با دادستان تهران دستور رهبر انقلاب به ایشان ابلاغ و بعد از طفره رفتن وی و استدلال نامبرده در عدم وجود جا در سایر زندان‎ها، به وی ابلاغ می‎شود که در صورت نداشتن جا در سایر زندان‎ها، بازداشت‎شدگان همین روز آزاد شوند. اگرچه این موضوع از سوی دادستان وقت تهران نادیده گرفته می‌شود، اما فردای آن روز بازداشتگاه تعطیل و بازداشت‎شدگان به سایر زندان‌ها منتقل می‎شوند.
اما نظام تنها به این تعطیل شدن کفایت نمی‌کند، چراکه عده زیادی از دشمنان انقلاب عزم خود را جزم کرده‌اند ‌تا نادانی برخی افراد را به پای نظام تمام کنند و از این طریق در اوضاع پرالتهاب آن روزها، مسیر تخریب را ادامه دهند. از سوی دیگر آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز در این خصوص گفته بود: خونخواهی وظیفه نظام اسلامی است و نظام در پیگیری این موضوع نسبت به مردم و اولیای دم اولویت دارد. از این رو گزارشی شفاف و بدون روتوش از بازداشتگاه کهریزک و نوع برخورد با متهمان حاضر در این بازداشتگاه توسط یکی از بخش‌های پربیننده خبری پخش می‌شود تا از این طریق در مقابل تبلیغات مسموم دشمن قرار گرفته و مردم با ابعاد واقعی این واقعه تلخ بیشتر آشنا شوند و سرانجام پس از تحقیقات مختلف و در عرض یک سال، حکم قصاص نفس برای دو تن از مسئولان بازداشتگاه کهریزک و همچنین احکام قضایی دیگر برای عاملان این واقعه تلخ صادر می‌شود تا مسئولان ارشد نظام اثبات کنند که برای اجرای حق و عدالت هیچ خط و ربطی را نمی‌شناسند.
اجرای احکام عاملان کهریزک تمرین اجرای عدالت
اما آن چیز که در جریان واقعه تلخ کهریزک بیشتر رخ می‌نمایاند عزم جدی دستگاه قضایی برای اعاده حیثیت از نظام در مقابل این جریان بود. در این رابطه دستگاه قضایی به درستی پایمال شدن حقوق شهروندان را تشخیص داده بود و بدون تبعیض و در نظر گیری این نکته که مرتکبان این جرم وابسته به برخی دستگاه‌های رسمی کشور هستند، احکامی را صادر کرد تا مرهمی بر تن رنجور حادثه دیدگان و خانواده‌های آنان باشد. اما سؤال اصلی این است که زمان رسیدگی و صدور حکم عادلانه برای مسببان واقعی جرم بزرگ چه زمانی خواهد بود؟ بی‌شک در طول وقوع فتنه سال گذشته تعدادی از افراد بی‌گناه کشته، تعدادی زخمی و خسارات زیادی به اموال خصوصی مردم وارد آمد که هیچ کدام از طراحان اصلی وقوع این جرم بزرگ حاضر به پاسخگویی در قبال صدمه‌دیدگان نیستند.
بروز واقعه تلخ کهریزک که این روزها شاهد صدور حکم قضایی برای مسببان آن هستیم نیز شاید یکی از مسائل فرعی فتنه 88 بود که پرونده آن بسیار زودتر از جرم اصلی به ثمر رسید. از این رو با اتمام رسیدگی و صدور حکم پرونده حوادث فرعی نظیر کهریزک امروز زمان آن رسیده است که به خواست میلیون‌ها ایرانی برای رسیدگی قضایی به جرم رهبران فتنه 88 پاسخ مثبت داده شود.