vendredi 16 juillet 2010

تعطيلى بازار فرودسى تبريز

روز پنجشنبه سراسر مغازه هاى بازار فرودسى تبريز تعطيل بود. اين تعطيلى همه اصناف اين منطقه را در بر گرفت.

گزارش دریافنی از تبریز: روز پنجشنبه 24 تیر ماه کلیه اصناف و بازاریها در سطح شهر تبریز در اعتصاب کامل بودند و با وجود پخش خبرها و شایعاتی در رابطه با مراجعه اراذل و اوباش حکومتی به منازل روسای اتحادیه ها از جمله پارچه فروشان تبریز، ولی بازاریها همچنان از روحیه بالایی برای ادامه اعتصاب برخوردار بوده و بر خلاف ادعایی که این اعتصاب را تنها در اعتراض به افزایش مالیات معرفی می کند امروز برخی اتحادیه ها از آمادگی بازاریان برای ماهها اعتصاب خبر داده اند و این امر وحشت رژیم را بر انگیخته و رژیم با تهدید بازاریها و ارعاب خانواده ها قصد شکستن اعتصاب را دارد که تا این لحظه نتیجه عکس داشته و ابعاد جدیدی را به این اعتصابات بخشیده به گونه ای که شایعات در سطح شهر تبریز از حمایت گسترده مردم از اعتصاب بازار حکایت دارد. امروز مغازه های برخی محلات از جمله پاساژها و مغازه های شهرک ولیعصر تبریز نیز تعطیل بود. کسبه بازار سیاست های دولت احمدی نژاد را مسئول این وضع می دانند و باز کردن محل کسب خود را موجب تضرر بیشتر می دانند و از همین رو انگیزه ای برای باز کردن کرکره های مغازه هایشان نشان نمی دهند.

-------------------------------------------------------------------

اعضای سپاه پاسداران در انفجار زاهدان تکه تکه شدند

به گفته علی عبداللهی، معاون امنیتی وزارت کشور در انفجارهای شب گذشته زاهدان، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران شرق کشور کشته شدند. یک خبرنگار می گوید، تکه های بدن آنها به اطراف پراکنده شده بود.

خبرنگار ايرنا که درحال عزيمت به مسجد جامع زاهدان براي پوشش خبر مراسم جشن ميلاد ثارالله و دعاي کميل بود، در ميانه راه صداي مهيب انفجاري شنيد. انفجار نخست حدود ساعت 21و 20 دقيقه رخ داد که خبرنگار ايرنا ساعت 21و 30 دقيقه در محل حاضر بود و به محض رسيدن مقابل مسجد جامع، مشاهده کرد چند جنازه و تکه هايي از بدنشان در ابتداي سالن ورودي مسجد روي زمين است. همزمان جمعيت زيادي مقابل مسجد حضور يافته بودند که ناگهان انفجار مهيبي در ميان جمعيت حاضر مقابل مسجد به وقوع پيوست. تکه های بدن شهدا به اطراف پراکنده شده بود و صداي شيون و ناله محل را فرا گرفته بود. جنازه شهدا و تکه هاي بدن آنان جمع آوري و توسط آمبولانس ها منتقل شد.

-------------------------------------------------------------------

تعقیب و تهدید معترضان ایرانی در خاک ترکیه

رادیو آلمان: از زمان انتخابات مسئله‌ساز ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد سال گذشته، هزاران ایرانی به ترکیه گریخته‌اند. به گزارش روزنامه‌ی «تاگس ‌اشپیگل»، بسیاری از این ایرانیان، شکایت دارند که وزارت اطلاعات آن‌ها را تهدید و تعقیب می‌کند.

شهر کوچک نیغده در مرکز ترکیه، معمولا برای سرویس‌های مخفی خارجی اهمیتی ندارد. با این همه، به گزارش روزنامه‌ی آلمانی «تاگس اشپیگل» در ماه‌های اخیر گه‌گاه سروکله جاسوسان جمهوری اسلامی در این منطقه آشکار می‌شود. هدف آن‌ها، تعقیب مخالفانی است که از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته به این سو، ایران را ترک کرده‌اند.


تعقیب دانشجویان و روزنامه‌نگاران

گریختگان از سرکوب در ایران، در خاک ترکیه انتظار انتقال به کشورهای دیگر و آغاز یک زندگی به‌دور از خطر را می‌کشند. تاگس اشپیگل می‌نویسد که بسیاری از آن‌ها، از شرایط زندگی خود و تهدید جاسوسان جمهوری اسلامی شکوه دارند.

"رجب کورکوت" عضو انجمن همبستگی با پناهجویان و فراریان نیغده گفته است که تنها از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری تا امروز، ۳ تا ۴ هزار ایرانی، به ترکیه وارد شده‌اند. انجمن همبستگی، در نیغده به پناهجویان ایرانی کمک می‌کند.

به گفته کورکوت «بیشتر فراریان دانشجو یا روزنامه‌نگار هستند. ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، این گروه را در ترکیه تعقیب می‌کنند. حتی برخی از ایرانیان گزارش داده‌اند که از سوی جاسوسان ایرانی تهدید شده‌اند. یک ایرانی گفته است که پس از مصاحبه با یک خبرنگار خارجی، سه مرد او را غافلگیر کرده، چاقو زیر گردنش گرفته و او را تهدید کرده‌اند.»


۳ سال انتظار

اغلب ایرانیان، تا پذیرش درخواست پناهندگی خود از سوی کشورهای امن، باید سه سال در ترکیه بمانند. روزنامه‌ی آلمانی تاگس اشپیگل می‌نویسد که دولت ترکیه تنها این پناهجویان را تحمل می‌کند، اما کار دیگری برایشان انجام نمی‌دهد. پناهجویان اجازه کار ندارند و باید هر چند روز یکبار خودشان را به پلیس محلی معرفی کنند. خیلی از آن‌ها فقط برای این که زنده بمانند، به کارهای سیاه پناه می‌برند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:«ایرانی‌ها به ندرت در ترکیه فعالیت سیاسی دارند. هفته گذشته گروهی از آن‌ها دست به تظاهرات در برابر سفارت ایران در آنکارا زدند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی کشور خودشان شدند. به ادعای مسئولان وزارت‌خارجه ترکیه، ایران تاکنون ترکیه را برای استرداد فراریان تحت فشار قرار نداده است.»


تعهدات بین‌المللی ترکیه

به‌رغم این ادعا، تاگس اشپیگل اضافه می‌کند که مسئولان ترکیه تا به حال بارها کوشیده‌اند ایرانیان را به کشورشان باز گردانند. دیوان‌عالی حقوق بشر در استراسبورگ تا به حال چند بار از ترکیه خواسته است که پناهجویان را به ایران باز نگرداند، زیرا مستردشدگان را فشار شدید و حتی بعضا مجازات مرگ تهدید می‌کند. ترکیه به عنوان عضو شورای اروپا متعهد به اجرای احکام دیوان‌‌عالی حقوق بشر است.

"سینان ارگان" رئیس بنیاد سیاسی ترکسام در آنکارا به خبرنگار تاگس اشپیگل گفته است:«همه تلاش آنکارا و تهران این است که مناسبات نیک خود را با این موضوع به خطر نیاندازند. آن‌ها به این انتقادها خو گرفته‌اند.»


دلایل مناسبات خوب ترکیه و ایران

تاگس اشپیگل در پایان گزارش خود می‌نویسد: «مناسبات دو کشور در سال‌های گذشته همواره بهتر شده است. ترکیه یکی از نخستین کشورهائی بود که در سال گذشته پیروزی تردید‌آمیز احمدی‌نژاد را به رسمیت شناخت. در ماه ژوئن امسال، ترکیه به قطعنامه تحریم ایران در شورای امنیت رای منفی داد.»

بنا به تفسیر اشپیگل، رهبران ترکیه معتقدند امکان نفوذ آنان در مناقشه اتمی ایران اجتناب ناپذیر است. ایران برای جلوگیری از انزوای شدیدتر بین‌المللی به ترکیه نیاز دارد. درگیری بر سر مخالفان ایرانی مقیم ترکیه، تناسبی با این استراتژی ندارد.

رئیس انستیتوی سیاسی ترکسام آنکارا به خبرنگار تاگس اشپیگل گفته است:«گه‌گاه ایران خواستار دستگیری و استرداد یکی از مخالفان خود در ترکیه می‌شود. اما این فقط یک فرمالیته است. تهران انتظار اجابت خواسته خود را ندارد و می‌داند که ترکیه نمی‌تواند بدون زیرپا نهادن قراردادهای بین‌المللی خود مخالفان را بازگرداند. از سوی دیگر ترکیه مراقب است که مخالفان جمهوری اسلامی در خاک ترکیه دست به حرکات اعتراضی نزنند.»

-------------------------------------------------------------------

عفو بین الملل: جان سکینه محمدی همچنان در خطر است

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بین الملل در سندی که روز پنج شنبه بیست و چهار تیرماه منتشر کرد، با ابراز نگرانی از وضعیت سکینه محمدی آشتیانی، مقامات جمهوری اسلامی را به خودداری از اجرای حکم سنگسار و یا اشکال دیگر اعدام درمورد وی فراخواند. این سازمان همچنین دلایل جدید قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای اعدام محمدی را مغایر با روند پیشین پرونده متهم عنوان کرد.

سکینه محمدی آشتیانی، 43 ساله و مادر دو فرزند، در زندان تبریز در انتظار مرگ بسر می برد و همچنان می تواند با اعدام روبرو گردد. حدود شانزدهم تیرماه، و در پی اعتراضات بین المللی، مقامات مسئول در تبریز از رئیس قوه قضائیه خواستند تا با تبدیل حکم سنگسار سکینه آشتیانی، به اعدام به شیوه چوبه دار موافقت کند.

سکینه محمدی آشتیانی در اردیبهشت 1385 به اتهام رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق محکوم و مجازات شد. با این حال، وی بعد از آن به اتهام «زنای محصنه»، که آن را انکار کرد، محکوم به سنگسار شد.

در سند عفو بین الملل آمده است، در پی اعتراضات بین المللی در هفته های اخیر بر علیه حکم سنگسار وی، سفارت جمهوری اسلامی در لندن در هفدهم تیرماه اعلام کرد که "سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نخواهد شد"، اما اشاره ای به سایر شیوه های اعدام نکرد. در نوزدهم تیرماه، دبیر شورای عالی حقوق بشر جمهوری اسلامی گفت که پرونده وی می بایستی بازنگری گردد، اگر چه او گفت که قوانین جمهوری اسلامی اجازه اجرای حکم سنگسار را می دهد. اما در بیستم تیرماه، رئیس قوه قضائیه استان آذربایجان شرقی، مالک اژدر شریفی، گفت که سکینه محمدی آشتیانی صدور حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی را در رابطه با قتل همسرش عنوان کرد، اما این با گفته وکیل وی که گفته بود «سکینه محمدی توسط اولیای دم بخشوده شده است، اما به خاطر شراکت در جرم (جنبه عمومی جرم) به ده سال زندان محکوم شد» مغایرت دارد.

چندی پیش محمد مصطفایی وکیل سکینه محمدی آشتیانی گفته بود «در رسیدگی به پرونده، اولیاءدم مقتول اعلام گذشت کردند به عبارت دیگر خانواده مقتول از حق خود نسبت به قصاص در مورد عیسی (عامل اصلی قتل همسر محمدی) و اعدام ایشان (سکینه محمدی آشتیانی) گذشته و نسبت به مادرشان نیز اعلام رضایت نمودند. (و) در این پرونده سکینه محمدی از لحاظ جنبه عمومی جرم به ده سال حبس تعزیری محکوم شد و به این نحو موضوع قتل منتفی گشت.».

مصطفایی در ادامه گفت: «بنابراین برخلاف فرمایش ریاست دادگستری آذربایجان شرقی که اعلام کرده‌اند خانم سکینه محمدی به دلیل قتل و جنایت به اعدام محکوم شده است، مجازات اعدامی در پرونده ایشان وجود ندارد».

عفو بین الملل در ادامه این سند همچنین به سجاد قادرزاده، پسر محمدی اشاره می کند که روز بیست و سوم تیرماه به زندان مرکزی تبریز احضار شد. این سازمان می گوید گمان بر این است سجاد قادرزاده توسط مسئولان وزارت اطلاعات برای عدم انجام مصاحبه های بیشتر مورد پرسش و تهدید قرار گرفته است.

عفو بین الملل همچنین، در این سند از همگان تقاضا کرد که در نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه و همچنین دبیرکل شورای عالی حقوق بشر جمهوری اسلامی و ارسال نسخه ای از آن به نمایندگی های جمهوری اسلامی در سراسر دنیا، ضمن «فراخواندن مقامات جمهوری اسلامی برای روشن کردن وضعیت حقوقی سکینه محمدی، و خودداری از اجرای حکم سنگسار و یا اشکال دیگر اعدام در مورد وی»، خواستار تصویب قانون «ممنوعیت سنگسار به عنوان مجازاتی قانونی» و عدم اجازه برای استفاده از سایر اشکال مجازات مرگ یا شلاق و یا زندان برای محکومین به زنای محصنه توسط مسئولین جمهوری اسلامی و همچنین تضمین ایشان در رابطه با عدم آزار و اذیت سجاد قادرزاده به خاطر ابراز نگرانی در خصوص زندگی مادرش شوند.

-------------------------------------------------------------------

عکس دو عامل انتحاری انفجارهای زاهدان/بازتاب بین المللی

خبرگزارى فرانسه پنج شنبه شب در خبری فوری از تهران نوشت، دو انفجار در شهر زاهدان در جنوب شرق ایران رخ داد که چندين كشته و مجروح بر جاى گذاشت.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد، دو انفجار انتحاری پنج شنبه شب مسجد جامع زاهدان را به لرزه درآورد.

شبکه خبری الجزيره نیز در گزارشی گفت، در ميان كشته شدگان انفجار زاهدان اعضاى سپاه پاسداران دیده می شوند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد، در دو انفجار در شهر زاهدان حداقل بیست نفر كشته و حدود یکصد نفر مجروح شدند. برخى منابع آمار قربانيان را بيش از اين مى دانند.

گروه موسوم به جندالله عکسهای زیر را با عنوان "تصاویر دو شهید استشهادی در جمع پاسداران"، برای سایتهای خبری ارسال کرده است.


گروه "جندالله" مسئولیت انفجارهای زاهدان را بر عهده گرفت

این اطلاعیه از طریق ایمیل برای سایت ارسال شده و عینا درج می شود:

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت جندالله

دو عملیات استشهادی در جمع پاسداران در روز پاسدار

بسم الله الرحمن الرحیم
الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر
و لله العزة و لرسوله و للمومنین

بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که امشب دو تن از فرزندان ایمان و حماسه در عملیاتی بی نظیر در قلب سپاهیان و پاسداران که در حسینیه زاهدان مشغول برگزاری همایش روز پاسدار بودند بیش از صد تن از پاسدارن و سپاهیان حزب الشیطان را به درک اسفل السافلین واصل کردند.

نوجوان عزیز محمد ریگی و مجاهد عبدالباسط ریگی این عملیات عظیم را به اجرا گذاشتند و یزیدیان زمان را به سزای اعمال جنایتکارانه و ننگینشان رساندند.

در این عملیات در مرحله اول مجاهد بزرگوار عبدالباسط ریگی خود را به میان پاسداران در همایش روز پاسدار رسانده و با انفجار خود دهها تن را به هلاکت رساند و پس از آن که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی منطقه را به محاصره خود درآورده بودند شهید عزیز محمد ریگی خود را به میان جمع نیروهای امنیتی و نظامی رسانده و با انفجار خود دهها تن دیگر را به درک واصل نمود.

این عملیات پاسخی است به جنایات بی وقفه رژیم در بلوچستان که فکر می کرد با دستگیری و شهادت رهبر شهید امیر عبدالمالک مبارزه به پایان رسیده است اما دو جوان شهید با فدا کردن خود رویای دژخیمان و طاغوتیان را به خاک مالیدند و با شهید کردن خود ثابت کردند که این مبارزه و جهاد را نهایتی جز شکست و رسوائی متجاوزان و جنایتکاران نیست و نخواهد بود.

فرزندان ایمان با پروردگار خود عهد بسته اند که تا آخرین قطره خون به جهاد و مبارزه ادامه دهند و عرصه را برای متجاوزان و جنایتکارن تنگ کنند تا سرزمین بلوچستان را ترک کنند و مردم مسلمان بلوچ خود بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند.

یا زندگی با عزت یا مرگ با شرف

جنبش مقاومت جندالله

-------------------------------------------------------------------

انفجارهای انتحاری در مسجدی در زاهدان؛ چند کشته

خبرگزاری حکومتی فارس به نقل از علی عبداللهی، معاون وزیر کشور اعلام کرده که ساعتي پيش در مسجد جامع زاهدان «عملياتي انتحاري» انجام شده كه در طی آن تعدادي از شهروندان این استان کشته و مجروح شده‌اند.

بر اساس این گزارش، علی عبداللهی افزوده است «هنوز تلفات قطعي اين عمليات انتحاري مشخص نشده است ولي مطمئنا تعدادي از هموطنان مجروح و تعدادي نيز کشته شده‌اند.»

خبرگزاری حکومتی ایرنا نیز با تایید این خبر به نقل از استاندار رژیم در سیستان و بلوچستان نوشته است که «عوامل امدادرسان و اورژانس در محل حادثه حضور دارند.»

به گزارش ایرنا انفجار نخست حدود ساعت 21و 20 دقيقه در محل در ورودي مسجد جامع و انفجار دوم به فاصله چند دقيقه مقابل مسجد رخ داد.

-------------------------------------------------------------------

فعال سیاسی به دو سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – عیسی خان حاتمی که به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و محاکمه شده بود از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دو سال حبس محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، عیسی خان حاتمی که در روز 20 اردیبهشت ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه و با وکالت آقایان محمدعلی دادخواه و جهانگیر محمودی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام و عضویت در جبهه ملی ایران محاکمه شده بود به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

-------------------------------------------------------------------

بازداشت دو شهروند بهایی جهت اجرای حکم

خبرگزاری هرانا - دو تن از شهروندان بهایی ساکن مشهد به منظور اجرای حکم زندان بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نسرين قديری و سيما رجبيان كه پیش تر بر اساس راي دادگاه تجديد نظر استان خراسان رضوي به 2 سال حبس تعزيري محكوم شده بودند صبح امروز پنج شنبه 24 تير ماه براي گذراندن دوران محكوميت، خود را به دايره اجراي احكام، معرفي و در همان مكان بازداشت و به زندان وكيل آباد مشهد منتقل شدند.

پرونده ی این دو شهروند بهایی که مربوط به بازداشت ایشان در سال 1384 است، مختومه اعلام شده بود اما در راستاي تشديد فشارهاي يك ساله اخير بر بهاييان پرونده ی اين اشخاص به همراه هفت شهروند بهايي ديگر در چند ماه اخير بار ديگر به جريان افتاد و اين 9 شهروند بهايي طبق راي دادگاه انقلاب مشهد هر كدام به تناوب به 5 و 2 سال حبس تعزيري محكوم شدند.

شایان ذکر است از اين 9 شهروند بهايي تاكنون ناهيد قديري و داور نبيل زاده براي سپري كردن محكوميت 5 سال به زندان وكيل آباد مشهد منتقل شده اند.

-------------------------------------------------------------------

اودیرنو: "جمهوری اسلامی یک گروه تندروی شیعه‏ی عراقی را آموزش می‏دهد"

کوردستان میدیا: فرمانده‏ نیروهای آمریکا در عراق، اعلام نمود که رژیم جمهوری اسلامی یک گروه تندروی شیعه را برای حمله به نیروهای آمریکا در عراق آموزش می‏دهد.
سایت خبری "سبه‏ی" در این رابطه نوشت، ژنرال رایموند اودیرنو، فرمانده نیروهای آمریکا در عراق اظهار داشت: "اطلاعات لازم را در رابطه با یک گروه تندروی شیعه کسب نموده‏ایم که در ایران آموزش دیده‏اند تا نیروهای آمریکایی را در داخل خاک عراق مورد حمله قرار دهند".
به گزارش این منبع خبری اودیرنو همچنین افزود، این گروه که نام آن "گردانهای حزب‏الله" است و با حزب‏الله لبنان، حماس فلسطین و جبهه‏ی ملی آزادیبخش فلسطین به رهبری احمد جبریل روابط نزدیکی دارد، در ایران آموزش دیده و هدف اصلی آن حمله به پایگاههای نظامیان آمریکا در عراق است.

-------------------------------------------------------------------

کمپین تقاضا برای رد اعتبارنامه‏ی نمایندگان رژیم در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

کوردستان میدیا: کنفرانس اتحاد برای آزادی ایران، کمپینی تحت عنوان "مأموران جمهوری اسلامی، نماینده‏ی ایران نیستند"، به منظور درخواست رد اعتبارنامه‏ی نمایندگان جمهوری اسلامی در شصت‏وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به راه انداخته است. این اجلاس قرار است از روز سه‏شنبه 14 سپتامبر 2010 آغاز به کار نماید.
کنفرانس مزبور که از اقشار و شخصیتهای مختلف مردم ایران در خارج از کشور اعم از؛ ادیان و مذاهب مختلف و ایرانیان عرب، بلوچ، کرد، آذری، فارس و ... زن و مرد، پیر و جوان، با عقاید سیاسی مختلف، تشکیل شده است، ضمن اشاره به پرونده‏ی 31 ساله‏ی نقض فاحش حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی و تناقض وضع موجود با مواد 1، 13، 55 و 56 منشور سازمان ملل و شباهت این وضعیت با رفتار ضدبشری حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی پیش از سال 1992، از کمیته‏ی اعتبارنامه‏های مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست نموده است که در احلاس آینده‏ی خود با اعتبارنامه‏های نمایندگان رژیم همانند نمایندگان آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید برخورد نماید. برای شرکت در این کمپین می‏توانید به لینک‏های زیر مراجعه نمایید:
English: http://www.PetitionOnline.com/IUCR1/petition.html
Farsi: http://www.PetitionOnline.com/IUC2/petition.html

-------------------------------------------------------------------

تجدید پیمان مردم کردستان با آرمان‏های دکتر قاسملو

کوردستان میدیا: در بیست‏ویکمین سالگرد شهادت دکتر عبدالرحمان قاسملو و یارانش، روز 22 تیرماه، مردم کردستان با آرمانهای والای این رهبر فرزانه‏ی ملت کرد تجدید پیمان نمودند.
به گزارش خبرگزاری کردستان، سه‏شنبه شب گذشته 22 تیرماه، در پاسخ به فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران، مردم شهرها و مناطق مختلف کردستان رأس ساعت 22، به مدت 3 دقیقه چراغ‏های منازل خود را خاموش نمودند تا یاد شهدای سرفراز وین را گرامی بدارند.
همچنین در اغلب شهرهای کردستان، مردم با برافراشتن پرچم کردستان، رها کردن بادکنک آبی، پوشیدن لباس آبی رنگ، ظاهر شدن در معابر با پوشش کردی، درآوردن آب فلکه‏های شهری به رنگ آبی، بستن پرچم کردستان و نوارهای آبی رنگ بر بال پرندگان و رها نمودن آنها در آسمان، رنگ آبی را به عنوان نماد صلح‏طلبی و آزادیخواهی دکتر قاسملو، در اشکال مختلف استفاده نمودند.
این در حالی بود که نیروهای رژیم از روزهای قبل در تمامی شهرهای کردستان مستقر شده و با ایجاد فضای امنیتی و نظامی شدید، درصدد ارعاب مردم بودند تا از برگزاری این آیین‏ها در روز 22 تیرماه ممانعت به عمل آورند.

-------------------------------------------------------------------

صدور احکام سنگین زندان برای چهار شهروند کرد

کوردستان میدیا: در پی تشدید فضای امنیتی در کردستان و دستگیری شمار زیادی از فعالان کرد توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی،4 شهروند کرد به نامهای نعمت اسحاقی، پشتیوان آسم، لقمان منفردی و صباح خیاط هر یک به تحمل گذارندن سالهای طولانی در زندان محکوم شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نعمت اسحاقی که در تاریخ 13/9/1388 در شهر کامیاران توسط اداره اطلاعات این شهر دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج انتقال داده شد در دادگاه شهر سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به 12 سال زندان محکوم شد.
پشتیوان آسم اهل روستای هنیمن از توابع شهرستان کامیاران در تاریخ 10/ 9/1388 در شهر سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر و بعد از 2 ماه بی خبری نامبرده در بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج زیر شدیدترین شکنجه های ممکن بوده و در دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به 15 سال زندان محکوم شد.
لقمان منفردی در شهر کامیاران توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر و بعد از 3 ماه شکنجه شدید در بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج، در دادگاه این شهر به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به 11 سال زندان محکوم شد.
صباح خیاط اهل شهرستان کامیاران در تاریخ 14/9/1388 در شهر کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل و بعد از تحمل 3 ماه شکنجه در دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به 11 سال زندان محکوم شد.

-------------------------------------------------------------------

اعتصاب کسبۀ بازار طلا فروشان

اعتصاب کسبۀ بازار طلا فروشان

جـــرس: در دومین هفته از اعتصاب گستردۀ بازاریان تهران، کسبۀ بازار طلا فروشان، امروز پنجشنبه ٢۴ تیرماه را نیز با اعتراض به سیاست های مالیاتی دولت، در تعطیلی به سر بردند.

اعتراضات بازاریان تهران، از سه شنبه هفته گذشته ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با تعطیلی و تحصن کسبه، ابتدا این نقطه مهم، نیمه تعطیل و سپس تعطیل شد و کم کم به مناطق دیگر بازار و همچنین شهرهای تبریز و اصفهان کشیده شد؛ که به گزارش منابع خبری متعدد، کماکان در بخش هایی از بازار آن شهرها، اعتصاب ادامه دارد.


به گزارش سامانه خبری عصرایران، این تداوم اعتصاب در حالیست که رئیس شورای اصناف از حل و فصل نهایی مناقشات باقی مانده بر سر مالیات اصناف و به نتیجه رسیدن بحث نمونه‌گیری مالیاتی و باز بودن بازار در روز جاری خبر داده بود.


این دومین بار طی روزهای گذشته است، که برخی مقامات از "توافق دولت و اصناف" خبر داده و از پایان اعتصابات وعده می دادند.


تابناک در این زمینه گزارش داد قاسم نوده فراهانی در خصوص مذاکرات صورت گرفته اصناف با وزرای اقتصاد و بازرگانی برای حل مشکل بازار اظهار داشت: مذاکرات خاصی صورت نگرفته است و تنها موردی که مورد اعتراض بازاریان قرار گرفته بود را پیگیری کردیم و به نتیجه رسیدیم و شب گذشته نمایندگان بازار قول دادند تا از امروز بازار باز باشد.


گفتنی است اوایل هفته جاری و یك روز پس از اظهارنظر وزرای اقتصاد و بازرگانی دولت دهم درباره "توافق احتمالی دولت با اصناف برای تعیین مالیات اصناف"، پس از ساعت ها نشست پشت درهای بسته در یك روز تعطیل (یکشنبه ٢۰ تیر)، نهایتا دولت عقب نشینی کرده و اعلام شده بود كه نه تنها مالیات سال ۸۸ اصناف كشور ۷۰ درصد افزایش نخواهد داشت، بلكه توافق اولیه بر سر افزایش ٣۰درصدی مالیات اصناف نیز، به سقف

١۵ درصد کاهش می یابد.


هفته گذشته و در دومین روز اعتصابات، رییس اتحادیه كشوری لوازم خانگی به ایسنا گفته بود: به جرات اعلام می كنم كه اگر مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای نیاندیشند و تصمیم شایسته و متناسب با حال اصناف اتخاد نشود، وضع بازار بدتر از این خواهد شد.


روز گذشته سایت رجاء نیوز، از حامیان دولت، پس از چند روز اعتصاب، طی گزارشی خاطرنشان کرد "بازار سنتی یا سرپوشیده تهران معروف به بازار بزرگ در محدوده خیابان های ١۵ خرداد، خیام و مولوی در روزهای اخیردر اعتراض به افزایش رقم مالیات مستقیم سال ۸۸ تعطیل بوده و به جز مغازه های ابتدای بازار در محدوده خیابان های ١۵ خرداد و ناصرخسرو، بقیه مغازه ها عمدتا تعطیل بودند. بازار طلا فروش ها، كفاش ها، فرش فروشان،‌پارچه فروشان، لوازم التحریر، كبابی ها و همچنین تیمچه های عمده و معروف در این بازارها، كركره ها را پایین كشیده و درب تیمچه ها را بسته بودند."


گفتنی است هم اکنون گزارش های مختلف از تداوم اعتصاب در تهران، تبریز و بخشی از بازار اصفهان خبر می دهند.


همزمان با بازار بزرگ تهران، بازار شهر تبریز نیز، روز سه شنبه ٢٢ تیرماه، علیرغم عقب نشینی دولت در اخذ مالیات هفتاد درصدی، در اعتصاب کامل به سر برد. اعتصابات تبریز از شش روز گذشته آغاز شده و روز سه شنبه شاهد گسترده ترین تعطیلی خود از هفته گذشته بود.


بنا به گزارش منابع خبری جرس، این اعتصابات که در روزهای ابتدایی از بازارچه های فرش فروشان، کفاشان و زرگران بازار سرپوشیده تبریز آغاز شده بود، امروز تمامی بازارچه های راستابازار، امیر، بلورفروشان چینی فروشان، پارچه فروشان، لوازم التحریر و ... را نیز به تعطیلی کشاند، بطوریکه «بازار سرپوشیده تبریز» که بزرگترین بازار مسقف خاورمیانه بحساب می آید، امروز کمتر مغازه و حجره ای را با کرکره بالارفته به خود دید!


همچنین به گزارش رسیده از تبریز، این تعطیلی تنها به بازار سرپوشیده خلاصه نشد و در عرض چند ساعت تمامی مغازه های خیابان جمهوری اسلامی، تربیت، خیابان فردوسی، میدان نماز را نیز به تعطیلی کشاند.


گفتنی است روز گذشته رسانه های خبری از "توافق احتمالی دولت با اصناف برای تعیین مالیات اصناف" و امکان بازگشایی مجدد بازار و پایان اعتصاب ها خبر داده بودند، اما گزارش ها حاکی از آن بود که سه شنبه ٢٢ تیرماه، اعتصاب های بازار تهران کماکان ادامه داشته و "حتی گسترده تر از هفته پیش شكل گرفته بود."


-------------------------------------------------------------------

چهار میلیارد دلار خسارت تعطیلی‌های اخیر

چهار میلیارد دلار خسارت تعطیلی‌های اخیر

جرس: یک نماینده اصولگرا، خسارت تعطیلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دولت را حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد کرد. در همین حال یکی دیگر از نمایندگان تصریح کرد که تعطیلات چندروزه کشور با هیچ منطق اقتصادی متناسب نیست.


به گزارش خبر آنلاین، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهار داشت: این رقم خسارت به خاطر تعطیلات بی برنامه در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه در حالی به کشور وارد می شود که می توانستیم با این پول کل مشکلات بخش بهداشت، درمان را رفع کنیم.


وی افزود: دولت باید نسبت به تعطیلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه پاسخگو باشد.


خسارت چهار هزار میلیارد تومانی در حالی به کشور وارد می شود که وزارتخانه های همانند آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.


این در حالی است که دولت اعلام کرده بود: تعطیلی صورت گرفته به منظور صرفه جویی در مصرف برق است.

تصمیم غیر منتظره دولت در تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه مخالفتهای زیادی را از سوی نمایندگان مجلس به همراه داشت.


ترابی: تعطیلات چندروزه کشور با هیچ منطق اقتصادی متناسب نیست


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعطیلات چند روزه کشور با هیچ منطق اقتصادی، عقلی، مالی متناسب نیست.

به گزارش خانه ملت، نصرالله ترابی درخصوص تعطیلی در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه و خسارت های وارده به اقتصاد کشور گفت: خسارت اقتصادی تعطیلات اخیر از لحاظ اقتصادی به طور حتم به حدی است که اگر تعطیل نمی شد می توانست مشکلات زیادی را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی به علت سرما و گرما نباید موجب بروز خسارت اقتصادی و مالی به کشور وارد شود.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه است که بعضی از استان های جنوبی و غربی که هم با مشکل گرما مواجهند هم با ریزگردهای عربی در اوج گرمای ۵۰ درجه تعطیل نمی شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: واقعاً جای سوال و تعجب دارد چگونه در مکان هایی که مردم ۵۰ درجه را تحمل می کنند تعطیل نمی شوند اما در تهران با ۴۳ درجه یکباره تعطیلی پشت تعطیلی رقم می خورد.

ترابی خاطرنشان کرد: دولت باید توضیح دهد چرا تعطیلات باید تنها برای کارمندان رقم خورد حال آنکه کارگران که از شرایط کاری سخت تری برخوردارند باید تعطیل می شدند.

این نماینده مجلس یادآور شد: دولت باید سرمایه گذاری لازم در نیروگاه ها برق یا احداث سد را به انجام می رساند تا اینچنین به مشکل بر نمی خوردیم.

وی تصریح کرد: تعطیل کردن نمی تواند رافع مشکلات باشد بلکه باید به گونه ای عمل کنیم که مشکلات به صورت ریشه ای حل شود.

-------------------------------------------------------------------

سپاه پاسداران از تشکیل بر ویرانه های ساواک تا ورود به عرصه سیاست

سپاه پاسداران از تشکیل بر ویرانه های ساواک تا ورود به عرصه سیاست

جرس: سوم شعبان، ميلاد امام حسین(ع) در بين روزهاي تقويم ايراني به عنوان روز پاسدار انتخاب شده است. نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از انقلاب از سوی محمد توسلی از اعضای نهضت آزادی پیشنهاد شد و مورد قبول قرار گرفت . آیت الله حسن لاهوتی شخصی که فرزندانش با دوتن از دختران هاشمی رفسنجانی ازدواج کردند از طرف آیت الله خمینی برای ایجاد تشکیلات انتظامی حکم داشت. در این راستا از پیشنهاد محمد توسلی استقبال کرد.


حکم آیت الله خمینی تصریح داشت که سپاه پاسداران زیر نظر دولت موقت فعالیت کند و در باره اهداف آن نیز چنین بیان شده بود: حفظ انضباط در شهرها و روستاها، جلوگیری از تحریک و توطئه، جلوگیری از خرابکاری در موسسات دولتی و ملی و مراکز عمومی و سفارتخانه‌ها، جلوگیری از رسوخ عناصر فرصت‌طلب و ضدانقلابی در داخل صفوف مردم، اجرای دستور دولت موقت و اجرای احکام دادگاه‌های فوق‌العاده اسلامی .


روایتی از روند تاسیس


بنا به روایتی وزیر خارجه دولت موقت آقای ابراهیم یزدی به همراه لاهوتی مقدمات کار را فراهم کردند و در نهایت در 9 اسفند 1357 طی جلسه ای در پادگان عباس آباد و با حضوراعضای هئیت موسس متشکل از محسن سازگارا، محسن رفیقدوست، مرتضی الویری، علی محمد بشارتی، محمد غرضی، حسن جعفری، علی فرزین، ضرابی، اصغر صباغیان، تهرانچی و علی دانش‌منفرد سنگ بنای سپاه ریخته می شود و علی دانش‌منفرد به عنوان نخستین فرمانده سپاه پاسداران انتخاب می شود. همچنین محسن رفیقدوست به عنوان مسوول تدارکات، بشارتی مسوول اطلاعات و مرتضی الویری مسوول روابط عمومی سپاه شدند.


محسن رفیق دوست در این باره می گوید: به عنوان مسوول تداركات، موظف شدم مكاني براي سپاه تهيه كنم. فكركرديم ساواك که از بین رفته بهتر است ساواك را تحويل بگيريم و سپاه را در محل ساواك تشكيل دهيم. در اداره‌ي مركزي ساواك بسته بود و آقاي دكتر يزدي به عنوان معاون نخست‌وزير در امور انقلاب، نگهباناني براي آنجا گذاشته بود. اداره‌ي چهارم ساواك كه بالاتر از آنجا قرار داشت، خالي بود. آنجا را گرفتيم. عده‌اي از بچه‌ها را براي تميز وآماده كردن آن محل مسئول كرديم. به آقايان هم گفتيم فعلا بياييد. فردي به نام آقاي شادنوش از طرف آقاي يزدي مسوول نگهداري از اداره‌ي مركزي ساواك بود. درب آنجا را باز كرد اجبارا و با زور مقدار زيادي كاغذ و خودكار و لوازم‌التحرير و... را در كارتن‌هايي پر كرديم. در تعدادي از ماشين‌هاي ساواك را كه در آنجا پارك شده بود را به زور بازكرديم و ماشين‌ها را با يكسره كردن سوويچ روشن كرديم و برديم.

محسن رفیق دوست می گوید : روزی که تصمیم گرفتیم دیگر مراکز فعال را در سپاه ادغام کنیم ابوشریف ، شهید محمد منتظری و شهید محمد بروجردی را به مکانی دعوت کردم و درب اتاق را از پشت سر قفل کردم و کلت کمری 45 خود را بر روی میز گذاشتم و گفتم اگر به توافق نرسیم اول شما بعد خودم را خواهم کشت.


با وجودی که رفیق دوست تائید می کند که ابراهیم یزدی همیشه برای ملاقات با ما وقت داشت اما بلافاصله پس از ادغام نیروها در سپاه محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست و عباس دوزدوزانی در اواخر فروردین ۱۳۵۸ به دیدار آیت الله خمینی در قم رفتند و خواستار استقلال سپاه از دولت موقت شدنددر این دیدار آیت الله خمینی برخلاف جهت‌گیری پیشین خود مبنی بر نظارت دولت موقت بر سپاه، دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر نظر شورای انقلاب را صادر کرد و به این ترتیب در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام موجودیت کرد.


سپاه در زمان جنگ و پس از جنگ


با شروع جنگ بخش قابل توجهی از فعالیت سپاه پاسداران معطوف به پوشش عملیاتی و برنامه ریزی عملیات نظامی در جبهه ها شد.


این امر طی 8 سال ادامه داشت و حتی در اواخر جنگ حضور سپاه در جبهه ها بسیار پر رنگ تر بود.


فرماندهی سپاه در هنگام جنگ با محسن رضایی بود که تمام مدت 8 سال جنگ ایران و عراق را او به همراه شورای عالی دفاع هدایت می کرد.


وی در سال 1377 یعنی 10 سال پس از جنگ استعفا کرد و آقاي خامنه ای یحیی رحیم صفوی را به سمت جانشین وی منصوب کرد.


در دوران رحیم صفوی فعالیت های اقتصادی سپاه سرعت شتابانی به خود گرفت .


بر اساس تحقیقات مؤسسه رند، سپاه پاسداران ایران از زمان پایان جنگ ایران و عراق تاکنون با انعقاد ۷۶۵۰ قرارداد از طریق مؤسسات وابسته به خود فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای داشته‌است. موقعیت ویژهُ سپاه، این نهاد را از شرکت در مزایده‌های اقتصادی برای خرید سهام شرکت‌ها بی‌نیاز کرده‌است و این مسئله موجب رنجش بخش خصوصی شده‌است. همچنین به دلیل انحصارگرایی شرکت‌های زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه در اجرای پروژه‌های نفتی، برخی شرکت‌های مهندسی با سابقه در ایران، در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفتند.


بر اساس اعلام برخی منابع غیر رسمی درآمد حاصل از فعالیت سپاه در «عرصه‌های غیرقانونی اقتصاد» تا ۱۲ میلیون دلار در سال می‌رسد. البته هیچ گزارش مالی درباره فعالیت‌های اقتصادی سپاه منتشر نمی‌شود و بودجه آن نیز محرمانه‌است.


این نهاد در حوزه‌های نفت و گاز، راه سازی، سدسازی و ساخت تونل، کشاورزی، مخابرات (به عنوان سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران)، ساختمان سازی و حتی جراحی‌های سرپایی با لیزر حضور فعال دارد. به علاوه با در اختیار داشتن ۴۵٪ سهام شرکت بهمن در تولید خودروی مزدا شریک است.


ورود جعفری به سپاه و آغاز سیاسی شدن عریان


در 10 شهریور 1386 و همزمان با پایان دوره 10 ساله رحیم صفوی در سپاه آقاي خامنه ای سرتیپ پاسدار محمد علی جعفری را به فرماندهی کل سپاه منصوب کرد . جعفری پیش از آن فرمانده نیروی زمینی سپاه بود و با آغاز ریاست وی بر سپاه روند سیاسی شدن و فعالیت های اقتصادی غیر قانونی این نهاد رشد شتابانی به خود گرفت.


با ورود محمد باقر ذولقدر به وزارت کشور سپاه و دولت عملا بر خلاف توصیه های آیت الله خمینی که تاکید داشت سپاه نباید وارد فعالیت سیاسی شود، رفتار کردند و در بیان دلایل آن توجیهات خاصی را ارائه کردند.
در دوره فرماندهی سردار جعفری اداره سیاسی سپاه فعالیت های خود را گسترش داد و دفاتر مطالعاتی سپاه زیر نظر دفتر فرماندهی فعالیت های خود را به شدت گسترش دادند.


محمدعلی جعفری همچنین با دسته‌بندی تهدیدات علیه جمهوری اسلامی به تهدیدهای نرم، نیمه‌سخت (شورش‌های مردمی بدون سلاح گرم)، تهدیدهای اقتصادی-سیاسی داخلی و خارجی و سخت (شورش‌های مسلحانه، جنگ داخلی و جنگ خارجی) وظیفه مبارزه با تهدید نرم را به بسیج غیرنظامی، نیمه‌سخت را به بسیج نظامی و سخت را به نیروی زمینی سپاه و بسیج نظامی محول کرد.


جابه‌جايي فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران، تغييرات دوساله اخير در اين نهاد را وارد مرحله جديدي كرد، مرحله‌اي كه در آن ساختار پيشين سپاه نيز متحول شد.


در اين جابه‌جايي‌ها نخست حسين طائب فرمانده بسيج، به سمت معاون اطلاعات كل سپاه منصوب شد. طائب پيش از اين نيز مسئوليت اين معاونت را به‌عهده داشته است.


اما پيش از آن، خبر ادغام بسيج در نيروي زميني سپاه، و تشكيل نيرويي جديد، انتظار معرفي فرمانده اين نيرو را به‌وجود آورد.فرماندهي نيروي زميني را در ساختار پيشين سپاه و در روزهاي فرماندهي طائب بر بسيج، محمد پاكپور به‌عهده داشت.


اكنون در ساختار جديد و با ادغام بسيج در نيروي زميني سپاه، سازمان جديدي در اين نهاد ايجاد شده است كه سازمان بسيج مستضعفين ناميده مي‌شود. عنوان مسئول اين نهاد نيز از عنوان «فرماندهي» در بسيج و نيروي زميني سابق به «رياست» تغيير كرده است.


دو ساختار دیگر در سپاه به نام‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات وجود دارد که اولی کاملاً مستقل از ساختار فرماندهی و مستقیما زیر نظر رهبری قرار دارد و دومی نیز تقریباً مستقل از فرماندهی است و فرمانده آن را رهبری با پیشنهاد فرمانده سپاه انتخاب می‌کند و فرمانده آن مستقیما با دفتر عمومی حفاظت اطلاعات در دفتر رهبری و شخص رهبر مرتبط است و به او گزارش می‌دهد.


تشكيل 31 سپاه استاني چند ماه قبل از انتخابات پر حاشیه سال 88 از جمله اقداماتي بود كه سردار جعفري در دستور كار قرارداد تا پس از آن فازهاي بعدي تغييرات كه منجر به ادغام نيروي مقاومت بسيج شده بود نيز تكميل شود و به تبع آن با واگذاري مديريت سپاه استان‌ها و تمركز‌زدايي، دايره فعاليت‌هاي سپاه به سمت و سوی اهداف ناشناخته ترگسترش یابد.


تغيير و تحولات گسترده نتيجه انتصاب سردار سرلشكر محمدعلي جعفري به‌عنوان فرمانده سپاه بود كه هنوز نيز ادامه دارد . مقابله با اعتراضات خیابانی و ضرب و جرح و کشتار معترضان و همچنین فعالیت به عنوان عقبه حکومت و در راستای حفظ وضع موجود از جمله تحولات جدید در سپاه پاسداران است.

--------

1 - خاطرات محسن رفیق دوست


http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=98096 2 -


3- http://fa.wikipedia.org/wiki/سپاه_پاسداران_انقلاب_اسلامی

-------------------------------------------------------------------

عبدالله رمضان زاده به دادگاه قم احضار شد

جرس: عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت سید محمد خاتمی، به دلیل شکایت محمدرضا رحیمی، معاون دولت احمدی‌نژاد به دادگاه احضار شد.

به گزارش کلمه، شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی شهرستان قم، عبدالله رمضان زاده را به خاطر شکایت محمدرضا رحیمی احضار کرده است.

علت شکایت رحیمی، اظهارات دو سال پیش رمضان زاده در سخنرانی‌اش در مجمع مدرسین حوزه علمیه قم است؛ رمضان زاده در آن سخنرانی گفته بود "عده ای می خواهند کشور را با دروغ اداره کنند."

رمضان زاده پیش از تصدی پست سخنگویی دولت اصلاحات، استاندار کردستان بود. پیش از وی، محمدرضا رحیمی استانداری کردستان را بر عهده داشت.

رمضان زاده پرونده‌ای از تخلفات رحیمی در زمان استانداری کردستان را جهت بررسی به حجت الاسلام رئیسی، رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور، تحویل داده بوده است.

رحیمی از آن پس بارها به مناسبت‌های مختلف از رمضان زاده شکایت کرده است.



گفتنی است محمدرضا رحیمی که داشتن مدرک تحصیلی تقلبی اش در هیات دولت بررسی و از سوی احمدی نژاد تایید شده بود، پرونده فساد مالی نیز دارد. البته این پرونده به دستور رهبری فعلا مسکوت مانده است.

-------------------------------------------------------------------

کاهش وزن شديد محمدصديق کبودوند، گفت‌وگو با پريناز حسنی، همسر کبودوند در باره وضعيت وی در زندان، کُردانه

کردانه: محمدرضا اسکندری: محمد صديق کبودوند، موسس و رئيس سازمان دفاع حقوق بشر کردستان به دليل فعاليت های حقوق بشری، نوشته ها و تاسيس سازمان غيردولتی دفاع حقوق بشر کردستان به بيش از ۱۰ سال زندان محکوم شده است. وی ظهر چهارشنبه ۲۳ تير ماه پس از بيهوشی به درمانگاه زندان اوين منتقل شد. جهت اطلاع از وضعيت آقای کبودوند با همسر ايشان خانم پريناز حسنی گفتگوی کوتاهی به دو زبان کردی و فارسی داشتم که توجه شما را به آن جلب می کنم.

محمدصديق کبودوند رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان روز چهارشنبه ۲۳ تير ماه پس از بيهوشی در بند ۳۵۰ زندان اوين به درمانگاه اين بند انتقال داده شد و امروز دوباره به بند عمومی منتقل گرديد.

خانم حسنی به گزارش سازمان دفاع حقوق بشر کردستان و به نقل از خانواده شما از طريق تماس تلفنی يکی از هم بندی های آقای کبودوند شما از بيهوشی کبودوند و انتقال به درمانگاه جهت معاينه وی مطلع شديد. شما می توانيد ما را بيشتر در جريان صحت و سقم اين خبر قرار بدهيد؟

ما روز چهارشنبه ظهر از طريق خانواده يکی از هم بندی های کبودند مطلع شديم که کبودوند بيهوش شده و وی را به درمانگاه زندان اوين انتقال داده اند و به وی سرم وصل کرده اند.

آيا علت اين بيهوشی مسئله تغذيه است و يا ريشه در بيماری هايی سابق آقای کبودوند دارد؟
دقيقا من نمی توانم بگويم که علت اين بيهوشی چه بوده است.
آقای کبودوند دارای فشار خون بال، پروستات و بيماری های گوارشی است. ايشان در زندان هم دوبار سکته قلبی کرده اند. متاسفانه ما نتوانستيم با وی تماس بگيريم. فقط امروز در يک تماس کوتاه تلفنی به ما گفت که به بند عمومی انتقال داده شده است و ما وقت نداشتيم تا از وی علت بيهوشی را بپرسيم. دقيقا من نميتوانم چيزی بگويم ايشان بيمارهای قبلی داشتند و اين مدت که ما ملاقات با وی داشتيم ايشان لاغر و رنگ پريدگی چهره داشتند.

خبرها از کاهش شديد وزن آقای کبودوند به ما رسيده است آيا اين خبر درست است؟
بله ، دقيقا در دوهفته پيش که من با ايشان ملاقات داشتم متوجه شدم که ايشان ۱۵ تا ۲۰ کيلو کاهش وزن داشته اند و خيلی لاغر و رنجور به نظر می رسند.

خانم حسنی آيا شما و خانواده کبودوند، برادران و خواهران ايشان از مقامات قضائی جمهوری اسلامی درخواست مرخصی برای درمان ايشان را کرده ايد؟
از زمان زندانی شدن تا به حال ما هر ماه يک درخواست برای دادن مرخصی استعلاجی به دادستان داده ام و تا به حال هيچ جائی جواب نگرفته ايم. ما فقط ۳ بار ملاقات حضوری داشته ايم.

آخرين بار که شما با آقای کبودوند ملاقات حضوری داشته ايد کی بوده است؟
آخرين بار فکر می کنم بعد از عيد بوده است.

با توجه به اينکه آقای کبودوند طبق قوانين جمهوری اسلامی(قانون اساسی) کار خلافی انجام نداده است شما چه درخواستی از مسئولان، نهادها و فعالان مدنی و حقوق بشری در رابطه با آقای کبودوند داريد؟
من فکر می کنم که بايستی فشار بيشتری به مقامات جمهوری اسلامی آورد. چون آقای کبودوند و فعالين حقوق بشری جرمی جز کمک به مردم نداشته اند.

وضع روحی کبودوند در زندان ونظرش در رابطه با کارهای حقوق بشری چيست؟
من در رابطه با مسائل سازمان چيز زيادی نمی توانم بگويم و يا اينکه من با ايشان در اين رابطه صحبت نکرده ام.
الان سازمان به خاطر وضعيت امنيتی پيش آمده فعاليت چندانی ندارد و همه چيز راکد است. فشار زندان برای هر کسی ناراحتی و فشار روحی زيادی ايجاد می کند. ولی اين فشارها تغييری در عزم و جزم و اراده حقوق بشری ايشان ايجاد نکرده است.

با تشکر از شما و اميدواريم هر چه زودتر شاهد آزادی آقای کبود وند باشيم.

-------------------------------------------------------------------

موافقت گروه ۱+۵ با از سرگيری مذاکرات هسته ای با ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

واسع محسن - در حاليکه کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا با از سرگيری مذاکرات با تهران موافقت کرده است آمريکا می گويد برای از سرگيری اين مذاکرات، ايران بايد به کشور های عضو گروه ۱+۵ و آژانس بين المللی انرژی اتمی مراجعه کند. در همين حال مقامات ايرانی گفته اند مذاکرات درباره پرونده هسته ای اين کشور باغرب در ماه سپتامبر آينده از سر گرفته خواهد شد.
فليپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز چهارشنبه در جواب پرسشی در رابطه با نقش ترکيه در پرونده اتمی ايران گفت در مرحله کنونی بايد "پيشنهاد سازنده ايران" به آژانس بين المللی انرژی اتمی و گروه ۱+۵ مورد توجه قرار گيرد.


بگفته او، هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا اين موضوع را در يک گفتگوی تلفنی، در اوايل هفته جاری، با احمد داوود اوغلو، وزير خارجه ترکيه مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا با اظهار اينکه ميان وزرای خارجه هر دو کشور در اين باره " تفاهم متقابل" وجود دارد تاکيد کرد که ادامه روابط ميان ميان ترکيه وايران يک امر مشروع است.

روز سه شنبه گذشته، وزير خارجه ترکيه در واکنش به اين موضوع که گويا هيلاری کلينتون از ترکيه درخواست کرده است از مداخله در پرونده هسته ای ايران مداخله کند گفته بود بدون ترکيه " مذاکرات ( با ايران) ممکن نخواهد بود."

ترکيه و برزيل در ماه مه گذشته توافقی را با ايران به امضا رساندند که بر حسب آن، ايران در بدل اورانيوم باغلظت کم اين کشور، يک سال بعد تر، اورانيوم ۲۰ در صد غنی شده مورد احتياج خود برای رآکتور تحقيقاتی تهران را، در خاک ترکيه تحويل بگيرد.

آمريکا و ساير کشور های غربی اين پيشنهاد را نپذيرفتند و شورای امنيت سازمان ملل متحد بتاريخ ۹ ژوئن گذشته، يک رشته از تحريمهای جديد عليه ايران را به تصويب رسانيد.

ايران بتاريخ ششم ژوئيه گذشته در نامه ای به پاسخ "دعوت مشروط" کاترين اشتون، مسئول سياسی خارجی اروپا از ايران به از سرگيری مذاکرات، آمادگی خود برای اين مذاکرات را اعلام کرده و لی در عين حال خواستار"تعريفی روشن از اهداف اين مذاکرات" شده بود.

کاترين اشتون، ديروز چهارشنبه، در نامه ای خطاب به مقامات ايرانی اعلام کرد که شرايط برای از سرگيری مذاکرات گروه ۱+۵ ( آمريکا، فرانسه، بريتانيا، روسيه، چين بعلاوه آلمان) با ايران، آماده شده است.

کارتين اشتون که از کشور های عضو گروه ۱+۵ در پروند اتمی ايران نمايندگی می کند در نامه اش خطاب به سعيد جليلی، مذاکره ‌کننده ارشد هسته‌ای ايران گفت از تمايل ايران برای از سرگيری مذاکرات "راضی " است و پيشنهاد کرد که هردو طرف برای تعيين " زمان و مکان " اين مذاکرات گفتگو کنند.

وی در همين حال تاکيد کرد که اين مذاکرات بايد روی برنامه هسته ای ايران متمرکز باشد.

منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران روز چهار شنبه، در پرتقال، در واکنش به چراغ سبز کاترين اشتون برای از سرگيری مذاکرات گفت پيش بينی می کند مذاکرات در ماه سپتامبر آينده، بعد از ماه رمضان، از سرگرفته شود.

وزير خارجه ايران با اين حال خواستار تغيير در ساختار گروه ۱+۵ شده و افزود کشور های جديدی بايد عضويت در اين گروه را حاصل کنند.

ديپلماتهای غربی روز دوشنبه گذشته گفته بودند کشور های گروه وين، آمريکا، فرانسه و روسيه بطور رسمی پيشنهاد ايران مبنی بر شرکت ترکيه و برزيل در اين مذاکرات را نپذيرفته اند اما اين ديپلماتهاف احتمال قبول اين پيشنهاد را نيز رد نکرده اند.

-------------------------------------------------------------------

دعوت از شهرام اميری برای حضور در کميسيون امنيت ‌ملی، ايلنا

همانطور که از کاکاوند تاجر ربوده شده ايرانی در فرانسه برای ارائه توضيحات دعوت شد، از شهرام اميری نيز قطعا دعوت خواهد شد تا گزارشی از دوران اسارت خود در آمريکا به نمايندگان بدهد.


ايلنا: يک عضو کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس خبر داد که از شهرام اميری برای حضور در اين کميسيون دعوت می شود.


محمود احمدی‌بيغش نماينده شازند، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در مورد دعوت کميسيون متبوعش از شهرام اميری محقق کشورمان که صبح امروز پس از ۱۴ ماه اسارت در‌آمريکا به ايران بازگشت، اظهار داشت: همانطور که از کاکاوند تاجر ربوده شده ايرانی در فرانسه برای ارائه توضيحات به کميسيون امنيت ملی دعوت شد، از اميری نيز قطعا دعوت خواهد شد تا گزارشی از دوران اسارت خود در آمريکا به نمايندگان بدهد.
وی با بيان اينکه احتمالا اين جلسه به بعد از تعطيلات مجلس موکول خواهد شد‏، افزود: در اين مورد در کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس بحث شده است و جلسه با اميری قطعا برگزار خواهد شد.

-------------------------------------------------------------------

گزارش مادران عزادار از ديدار با مادر جوان ربوده شده

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

گزارش مادران عزادار از ديدار با مادر سعيد زينالي و مراسم سالگرد خاكسپاري سهراب اعرابي

جمعي از مادران عزادار در آستانه 23 تير همزمان با سالروز دستگيري سعيد زينالي در سال 78 به ديدار مادر سعيد رفتند تا با اين مادر همچنان چشم به در دوخته همدردي نمايند، مادري كه 11 سال پيش فرزندش را جلوي چشمانش از منزل ربودند و از آن زمان تاكنون براي پيدا كردن ردي از او به هر دري زده ولي هيچ پاسخي به او داده نشد و اين طبيعي ترين پرسش يك مادر و پدر كه" با فرزندمان چه كرديد؟!
" پس از 11 سال همچنان بدون پاسخ باقي است. خانم زينالي در جمع مادران از رنج و عذابي كه در طول اين مدت كشيد مي گويد، مي گويد سعيدش فارغ التحصيل رشته كامپيوتر از دانشگاه تهران است و او تنها بازداشتي آن روز نيست كه هيچ خبري از او ندارند همراه با سعيد حداقل 6 دانشجوي ديگر دانشگاه تهران نيز بودند كه وضعيتي كاملا مشابه با سعيد دارند و خانواده آنها نيز در يافتن ردي از فرزندان خود به هر دري زدند و پاسخي نيافتند، دو تن از اين دانشجويان دختر هستند.
مادران عزادار همراه با مادر سعيد زينالي خواهان آنند تا مسئولين قضايي و امنيتي ايران پس از 11 سال بي تفاوتي و بي توجهي پاسخ دهند چه بر سر سعيد زينالي و ساير دانشجويان بازداشتي در تيرماه 78 آوردند و همچنين خواستار آزادي هرچه سريعتر بهروز جاويد طهراني شدند، دانشجويي كه در پي اعتراضات دانشجويان در 23 تيرماه 78 تاكنون در اوين بسر مي برد.
درخاتمه مادران عزادار به اتفاق در مراسم گراميداشت اولين سالگرد خاكسپاري سهراب اعرابي كه در منزل وي برگزار شده بود شركت كردند.
مراسم با حضور خانواده هاي مسعود هاشم زاده، اشكان سهرابي، حسن پور و ... و همينطور جمعي از مردم با شكوه برگزار شد.
دراين مراسم مادر سهراب چندين دلنوشته خواند كه در آنها سوگند خورده شد كه از حق سهراب ها نگذرند و تا تحقق خواسته هاي فرزندان پاك اين سرزمين كه براي بدست آوردن ابتدايي ترين حقوق خود يعني حق تعيين سرنوشت، جان خود را از دست دادند از پاي ننشينند و اجازه ندهند تا مادران ديگري در ايران غم و دردي كه آنان مجبور به تحمل آن هستند را تجربه كنند و تا محو خشونت دست از تلاش برندارند.
در خلال اين مراسم اشعاري از شركت كنندگان خوانده شد و سرودهاي زيبايي چون كاروان شهيد، مرغ سحر، سراومد زمستون همخواني شد.
راهشان پر رهرو، يادشان گرامي باد
مادران عزادار
تیر 1389

-------------------------------------------------------------------

پنج سال زندان برای دبیر بازنشسته آموزش و پرورش

كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي 89.4.22

خانم ناهيد ملك محمدي 59 ساله,به 5 سال حبس تعزيري محكوم گرديد.
بنا به گزارشات رسيده از ايران ، خانم ناهيد ملك محمدي 59 ساله مادر دو
فرزند 31 و 28 ساله با گذشت بيش از شش ماه از زمان بازداشت بدون هيچ دليلي ،
محکوم به 5 سال حبس تعزيري شد و در حال حاضر در بند نسوان زندان اوين تحمل
کيفر مي نمايد.
خانم ملك محمدي در دهم ديماه 88 و پس از حوادث عاشورا هنگام دستگيري همسرش
آقاي علي اصغر محموديان توسط نيروهاي امنيتي در ساعت 2 بامداد بدون حكم
بازداشت دستگير و به بند 209 سلول انفرادي اوين منتقل گرديد.
وي دبيربازنشسته آموزش و پرورش است كه توسط قاضي مقيسه دادگاهي شده است . و
اين حكم سنگين به اوداده شده است . خانم ملك محمدي بدون اينكه در تظاهرات
عاشورا شركت كرده باشد با تحت فشار قرار گرفتن مجبور به پذيرش شركت در تظاهرا
ت مي نمايند .

كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها احكام صادره از طرف
بيدادگاههاي حكومت ديكتاتوري را كه بر اساس اتهامات واهي ميباشد را محكوم
مينمايد و از مجامع مختلف بين المللي و حقوق بشري ,بطور خاص از كميسيون حقوق
بشر ملل متحدميخواهد كه از زندانهاي ايران بازديد كرده و از محكومين سياسي نيز
در رابطه با اتهامات دروغين و واهي آنان تحقيق بعمل آورد.

-------------------------------------------------------------------

رژیم در تامین فرآورده‌های نفتی با مشکل مواجه است

رادیو آلمان: فایننشال تایمز آلمان می‌گوید اثرات تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه فروشندگان فرآورده‌های نفتی به ایران در حال آشکار شدن است. ایران برای تامین نیاز‌هایش هم دچار تنگناست و هم باید بهای بیشتری برای خرید این محصولات بپردازد.

تحریم‌های بین‌المللی ایران را با دشواری در تامین بنزین مورد نیاز خود مواجه ساخته است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه‌ی خود پیرامون بازار انرژی می‌گوید که فروش بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی به ایران در اثر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اورپا به‌طور محسوسی کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، شرکت‌های محدودی که هنوز به ایران فراورده‌های نفتی می‌فروشند، بهای محصولات خود را بالا برده‌اند. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود همچنین می‌گوید تردیدها در اینکه ایران بتواند به قدر کافی این محصولات را ذخیره‌سازی کند، بیشتر شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید، به دلیل محدودیت‌های ایجادشده، ایران در حال کاهش حجم واردات بنزین و دیگر فراورده‌های نفتی است و در نظر دارد واردات خود را از ۴۰۰ هزار بشکه در حال حاضر به ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۵ برساند. ایران همچنین در نظر دارد هم ظرفیت‌های پالایشگاهی و تولید بنزین خود را افزایش دهد و هم از طریق صرفه‌جویی، میزان مصرف را کاهس دهد.

حدود ۴۰ درصد بنزین مورد نیاز ایران به علت کمبود ظرفیت پالایشگاهی از خارج وارد می‌شود. با آماری که روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در رسانه‌های ایران منتشر شد، واردات بنزین در سه ماه گذشته نسبت به سال قبل تا نصف کاهش پیدا کرده است.

نشریه اقتصادی "پلاتز" نیز اخیرا نوشت، ایران که طی سال گذشته روزانه ۱۳۰هزار بشکه بنزین وارد می‌کرد، طی ماههای اخیر میزان واردات بنزین را کاهش داده است. بنابراین گزارش، ایران طی ماه ژوئن ۹محموله بزرگ بنزین خریداری کرده است. در حالی که در ماههای قبل به طور معمول بیش از ده محموله بنزین حریداری می‌کرده است.


تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا و اروپا

کنگره ایالات متحده ماه گذشته جدا از تحریم‌های شورای امنیت، در مصوبه‌ای، فروش فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران را تحریم کرد. این فراورده‌ها شامل بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما می‌شود. براساس مصوبه کنگره که بلافاصله به امضای باراک اوباما رسید، هر شرکتی که از طریق فروش محصولات یاد شده به ایران، درآمدی معادل یک میلیون دلار یا بیشتر کسب کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد بود. این شرکت‌ها اجازه فعالیت در بخش‌های مالی، بانکی یا بازارهای سهام آمریکا نخواهند داشت.

کنگره آمریکا همچنین در مصوبه‌ای در سال ۱۹۹۴، اشخاص حقیقی یا شرکت‌های نفتی و یا بانک‌هایی را که بیش از بیست میلیون دلار در سال در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کنند هدف تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

کنگره اخیراَ دولت باراک اوباما را موظف کرده که ظرف سه‌ ماه پس از امضای مصوبه جدید، گزارشی را درباره روابط تجاری و نفتی ایران با کشورهای گروه بیست به کنگره ارائه کند.

در برقراری تحریم‌های یکجانبه علیه ایران ایالات متحده آمریکا تنها نیست. اتحادیه اروپا نیز در اواسط ماه ژوئن، فهرستی را تنظیم و پیشنهاد کرده که تا پایان همین ماه - ژوئیه - به تصویب رسیده و قدرت اجرایی خواهد یافت. در فهرست پیشنهادی اتحادیه اروپا، تحریم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران در درجه نخست قرار دارد.

-------------------------------------------------------------------

فعال هنری ممنوع الخروج و حسابش در بانک مسدود شد

خبرگزاری هرانا - عادله ضیائی همسر آریا آرام نژاد به حکم دادستانی بابل ممنوع الخروج شده است.

هم چنین در اقدامی عجیب، مسئولین بانک صادرات شهرستان بابل حساب های جاری این فعال هنری را مسدود کرده اند.

به گزارش دانشجونیوز، دادستانی شهرستان بابل عادله ضیائی همسر آریا آرام نژاد را به دلیل انتشار مطلبی تحت عنوان "متاسفم " ممنوع الخروج کرد. این منابع گزارش می دهند که این اقدام دادستانی در جهت افزایش فشارها به آریا آرام نژادد فعال هنری و خواننده وآهنگ ساز در بابل است.

عادله ضیائی شاعر و نویسنده که مدت هاست مجوز انتشار مطالبش از سوی وزارت ارشاد لغو شده است، در اعتراض به بازداشت همسرش اقدام به نگارش رنج نامه ای در فروردین ماه 89، تحت عنوان "متاسفم" در وبلاگ شخصی آریا آرام نژاد کرده بود که در قسمتی از این یادداشت آمده است:

"متاسفم كه بايد بگم آرياي عزيز اشتباه كرد، كه فكر مي كرد توي كشور عزيزش، قانون، آزادي، آه! آزادي! كرامت وعدالت، كاربردي بيشتر از يك كلمه دلفريب دارن، اشتباه كرد كه نمي دونست اينجا ايرانه، جائي كه هر اتفاقي ميشه بيفته و هر کس که قدرتشو داره می تونه هر کاری بکنه!"

هم چنین منابع آگاه گزارش می دهند که مدتی پس از انتشار آهنگ "علی برخیز" ساخته آریا آرام نژاد، در اقدامی غیر قانونی حساب جاری عادله ضیائی از سوی بانک صادرات بابل مسدود شده است. تاکنون مسئولین بانک هیچ گونه دلیل موجه ای برای این اقدام خود ارائه ندادند و تنها حراست بانک صادرات بابل این اقدام را دستور مقامات امنیتی ذکر کرده است.

آریا آرام نژاد فعال هنری، خواننده و آهنگ ساز است که در تاریخ 26/11/88 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دلیل انتشار آهنگ "علی برخیز" بازداشت شده و مدت 50 روزه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل گذراند.

دادگاه آریا آرام نژاد در تاریخ 15 تیر ماه سال جاری برگزار شد. وی به دلیل عدم اجازه دسترسی به پرونده اتهامیش، موفق به ارائه دفاعیات در روز دادگاه نگردید.

-------------------------------------------------------------------

رویترز: تحریمها نفس صنعت نفت رژیم تهران را بریده است

خبرگزاری رویترز: دور تازۀ تحریم‌ها از سوی اتحادیۀ اروپا و آمریکا علیه رژیم تهران، صنعت نفت از پیش در هم شکستۀ این رژیم، از بالاترین سطح آن تا خردترین نقطه‌اش را هدف قرار داده است و موجب شده تا جمهوری اسلامی در حفظ ظرفیت خروجی فعلی و داخلی خود نیز ناتوان بماند.

یک کارشناس بین المللی مسایل نفت معتقد است که از این پس شرکت های نفتی فعال در ایالات متحده باید حواسشان را جمع کنند، تحریم‌ها به هر نحوی که کنگرۀ ایالات متحده تشخیص بدهد قابل تفسیر هستند و حتی معاملاتی که فقط چند میلیون دلار باشند نیز به نوعی شراکت در شکستن تحریم‌ها محسوب خواهند شد.

وی تأکید دارد که در ایران صنایع بالادست پتروشیمی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و در حال حاضر این سرمایه‌گذاری که باید به صورت مستقیم صورت پذیرد انجام نمی‌شود و هر دو بخش صنایع بالادست و پائین‌دست در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند که ضعف مدیریت رژیم تهران نیز بر این معضل افزوده است.

معاون مدیر اجرایی سابق امور پتروشیمی عربستان سعودی در همین رابطه می‌گوید: در وضعیت کنونی ایران، قرارداد های نفتی به شرکت های فاقد صلاحیت در این کشور اعطاء می‌شود که فاقد توانایی های لازم جهت اجرای صحیح طرح‌های مربوطه هستند و گرایش به سیاست گریبان صنعت نفت ایران را گرفته است.

-------------------------------------------------------------------

وقاحت مافوق تصور؛ تذکر حقوق ‌بشری رژیم اسلامی به کانادا

ایسنا: كاردار موقت كانادا در ایران به اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه احضار شد و در اين ديدار نسبت به نقض حقوق بشر توسط پليس ضد شورش كانادا در برخورد با تظاهر كنندگان منتقد اجلاس جي بيست و نيز وضعيت دستگيرشدگان به نماينده كانادا اعتراض شد.

نماينده وزارت خارجه جمهوری اسلامی تعهدات بين‌المللي كانادا را در خصوص رعايت حقوق افراد در برگزاري اجتماعات مسالمت‌آميز و نيز ساير حقوق شهروندي يادآور شده و تاكيد كرد جمهوري اسلامي ضمن ابراز نگراني نسبت به سرنوشت نامعلوم دستگيرشدگان در تجمعات ياد شده خواستار اطلاع‌رساني دولت كانادا در اين خصوص در اسرع وقت شده و نيز بر رعايت حقوق بازداشت شدگان و برخورد قانوني با نيروهاي متخلف پليس تاكيد كرد.


-------------------------------------------------------------------

سرکرده سابق پاسداران: حیثیت نظام بر باد رفته است

محسن رضايى سرکرده سابق سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت رژیم در اظهاراتی که در سايت شخصى وى منتشر شده، گفته است : در حوادث بعد از انتخابات از مسئله ولايت فقيه گرفته تا امام تا ياران امام، ياران رهبرى، اصول انقلاب همه اينها زير سئوال رفت. به نظر من ضد انقلاب و دشمنان جمهورى اسلامى بيشترين سود را از حوادث بعد از انتخابات بردند، اولا حيثيت انقلاب ما را در جهان اسلام زير سؤال بردند، حيثيت سياسى ما را در روابط بين ‌الملل زير سئوال بردند، ثانيا جنبه ‌هاى اعتقادى ما هم در داخل کشور زير سئوال رفت و کسانى که اين کارها را کردند، بيشترين ضرر را به ملت ايران (جمهوری اسلامی) زدند.

-------------------------------------------------------------------

مريم قربان زاده يک زن حامله محکوم به سنگسار

به گزارش کميته بين المللي عليه اعدام، در زنداني که سکينه محمدي آشتياني بسر می برد٬ دو زن ديگر محکوم به سنگسار هستند. يکي از آنها مريم قربان زاده است. مريم ۲۵ سال دارد و به اتهام رابطه جنسي خارج از ازدواج به سنگسار محکوم شده است. مريم حامله است و از مردم دنيا انتظار دارد به او کمک کنند.

حکومت زن ستيز اسلامي٬ در سالهاي اخير در نتيجه اعتراضات بين المللي مجبور به لغو احکام سنگسار بر عليه حداقل ۱۳ زن شد و در مواردي آنها را با زدن صد ضربه شلاق آزاد کرده است. يکي از اين زنان کبرا بابايي بود که بعد از لغو حکم سنگسار٬ صد ضربه شلاق به او زدند و سپس او را آزاد کردند و طبق خبري که به کميته بين المللي عليه اعدام رسيده٬ نخاع کبرا بعد از اين ضربات شلاق آسيب ديده و او نميتواند راحت راه برود. فرزندان او ميگويند٬ دردهاي شديد و آثار اين شلاق زدن٬ زندگي مادر آنها را بسيار سخت کرده است.

-------------------------------------------------------------------

منبع حکومتی: جلوگیری از فعالیت خبرنگاران خارجی در بازار

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران پنج شنبه 24 تیرماه: عصر روز گذشته تعداد 4 خبرنگار خارجی وابسته به رسانه های بیگانه در بازار تهران حضور یافته و قصد داشتند که با مصاحبه و فیلم برداری از مغازه هایی که در پایان روز بسته شده اند و همچنین مصاحبه با کسبه بازار و القاء وجود اعتصابات سراسری در تهران و سرایت به سطح کل کشور علاوه بر سیاه نمایی اقدام به تبلیغات برای پیوستن سایر کسبه نیز در این خصوص نمایند که با هوشیاری مردم (ماموران لباس شخصی) از ادامه کار این خبرنگاران که فاقد مجوز نیز بودند جلوگیری به عمل آمد.


گسترش اعتصاب بازار تهران به شهرهاى دیگر

گزارشهای رسیده حاکیست که اعتصاب بازاریان تهران از روز گذشته گسترش یافته و اوضاع در بازار شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه و همدان و همچنین شهرهای استان کردستان نیز ملتهب است.

سایت حکومتی تابناک امروز در گزارشی با عنوان "تداوم تعطیلی بازار طلافروشان تهران" ، ادامه اعتصاب در بازار تهران را تائید کرد و نوشت، بازار طلا فروشان تهران امروز را هم در تعطیلی به سر برد.

برخی آگاهان سیاسی در تهران گفتند اگر رژیم نتواند تا روز شنبه به اعتصاب بازاریان خاتمه دهد، اعتصاب بازار بسرعت سراسر کشور را فرا خواهد گرفت و شرایط را برای رژیم بحرانی تر خواهد کرد.


گزارشهای روز چهارشنبه

بنا به گزارش رسیده از اصفهان، روز چهارشنبه 23 تیرماه بازار هنر اصفهان بحالت نيمه تعطيل درآمد. نيروهاى اطلاعاتى تجمعات دو سه نفر را متفرق مى کردند و مانع از توقف آنها در بازار مى شدند.

در بازار نقش جهان نیز نيروهاى انتظامى و اطلاعاتى از صبح مستقر شده و بازاريان را با تهديد وادار به باز کردن مغازه هايشان مى کردند.

در بازار طلافروشان نيز ماموران با دراختيار گرفتن يک محل در داخل بازار مستقر شده و بازاريان را تهديد می کردند که اگر اعتصاب کنند دستگير مى شوند.

گزارشها از مشهد نیز حاکى است روز چهارشنبه بازار رضا از صبح توسط نيروهاى اطلاعاتى کنترل مى شد و ماموران بارها به تک تک بازاريان مراجعه نموده و آنها را تهديد مى کردند که اگر اعتصاب کنند، مغازه هایشان مصادره خواهد شد.

در کرمانشاه نیز بازار نیمه تعطیل است و خرید و فروش انجام نمی شود.

-------------------------------------------------------------------

شکنجه گران رژیم یک زندانی را در ساری بقتل رساندند

خبرگزاری هرانا - یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان ساری، توسط افسر نگهبان و یکی دیگر از زندانیان به قتل رسید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، هادی اراوند زندانی محکوم به اعدام، در یک درگیری در زندان ساری توسط افسر نگهبان (محمدی) و یکی دیگر از زندانیان محکوم به اعدام به نام نصیری، به قتل رسید.

خانواده ی اراوند از زمان جان باختن عزیزشان تاکنون پیگیری های متعددی مبنی بر مجازات این عمل انجام داده اند اما تاکنون هیچ پاسخ روشن و واضحی دریافت نکرده اند.

هادی اراوند که به اتهام قتلی که گفته می شود در 29 اسفندماه سال 86 مرتکب آن شده بود، روز دوشنبه چهاردهم اردی بهشت ماه سال جاری در زندان به قتل رسید.

-------------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی

اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اعتراض به شرایط قرون وسطایی و محدودیتها
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اعتراض به شرایط قرون وسطائی و فشارهای طاقت فرسای و محدودیتهای حاکم بر بند3 دست به اعتصاب غذای زد.
روز چهارشنبه 23 تیرماه در اعتراض به شرایط قرون وسطایی طاقت فرسا و غیر انسانی که بر زندانیان سیاسی وارد می شود زندانی سیاسی ارژنگ داودی وادار به اعتصاب غذا شد.از زمان انتقال زندانیان سیاسی از بندهای مختلف به بند 3 معروف به بند کارگری محدویت ها فشارها علیه زندانیان سیاسی این بند به نحو بی سابقه ای ادامه دارد.
زندانیان سیاسی از داشتن ارتباط تلفنی محدود شده اند و آنها فقط با حضور پاسداربندها در کنارشان با خانواده های خود و بخصوص با همسران خود قادر به صحبت کردند هستند. پاسداربندها با وقاحت و بیشرمی به صحبتهای خصوصی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان گوش فرا می دهند. از زمان اعمال چنین رفتارهای توهین آمیز با زندانیان سیاسی ،زندانی سیاسی ارژنگ داودی از تماس با خانواده اش منع شد و بیش از یک ماه است که از داشتن تماس تلفنی با خانواده اش باز داشته شده است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی مدتها است که انگشت او شکسته شده است و در حدود 3 ماه است که متورم و درد آن را تحمل می کند و در انتظار نوبت ویزیت پزشک بسر میبرد.پس از 3 ماه در نوبت بودن وقتی که به فردی که خود را پزشک می نامد مراجعه می کند بدون معاینه و کنترل به او گفته می شود: که مشکل خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد. فردی که تحت نام پزشک کار می کند همزمان تعداد زیادی را با هم معاینه می کند.
از طرفی دیگر در یک عمل ضد انسای منزل شخصی او را که تنها سرپناه خانواده اش می باشد توسط بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص حسن زارع دهنوی که از متهمان اردوگاه مرگ کهریزک است به همدستان خوددر حالی که پلمپ بوده است می فروشد و همسر آقای داودی را آوره و در شرایط سختی قرار داده اند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج که مجری فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی است که از جمله آنها شکنجه،انتقال به سلولهای انفرادی و محدودیتهای متعدد می باشد شکایتی ارائه داده بود. شکایت آقای ارژنگ داودی علیه علی حاج کاظم بدلیل انتقال غیر موجه و بی دلیل به سلولهای انفرادی در چند ماه اخیر می باشد که هنوز از به جریان انداختن این شکایت خوداری می کنند و همانند سایر موارد سعی در بی توجهی نسبت به آن دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شرایط قرون وسطائی ایجاد شده که زندانیان سیاسی را وادار به اعتصاب غذا می کند و تهدیداتی که متوجه جان آنها است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای این رژیم است.

24 تیر 1389 برابر با 15 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

-------------------------------------------------------------------

سایت رفسنجانی؛ احمدی نژاد دستاوردهای انقلاب را حراج کرد

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹

آیت الله هاشمی رفسنجانی : دستاوردهای انقلاب توسط رئیس جمهور در جریان مناظرات حراج شد! / تا به حال از نوشتن نامه ای پشیمان نشده ام!

عمق پیوند۶۰ ساله من و رهبری در آینده بیش از گذشته بر طالبان اختلاف ما روشن خواهد شد
برخی می‌‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم!این سؤال دیگر سفسطه است چون مگر رئیس جمهور هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت!؟
رهبری گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم. ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم
گفتم: خواست خدا بودکه شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌‌خواندید و به من می‌‌گفتید، منتشر نمی‌کردم!
اگر بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم دو حالت داشت: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم چون اخلاقاً کار درستی نیست اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست!
گفتم اما الان حق من است که جواب بدهم و دادم، ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد

دیدم کار بسیار زشتی انجام شد. همه می‌‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می‌‌دهند. ولی همه می‌‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست. متأسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرفهایی را زده بود که غیرواقعی بود. تأسف بیشتر از این بود که همان حرفهای دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند.
انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم. در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردیدواین‌گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارایی ندارد. در سالگرد رحلت امام در مرقد به ایشان گفتم حرفهای ناقص گفته‌اند. ترجیح می دهم خودشان اصلاح کنند وگرنه ناچارم توضیح بدهم. چند روز هم صبر کردم و جوابی ندیدم. پس از آن نامه‌ای تهیه کردم. چون می‌‌بایست جواب آن حرفها داده می‌‌شد. می‌‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم. این سؤال دیگر سفسطه است چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟
○ در جایی از این گفت‌وگو به قدرت خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردید. قدرت نامه به عنوان یک ابزار ارتباطی نیز همین‌قدر زیاد بوده است. شما در تاریخ انقلاب نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌اید.
فرض بفرمایید در این یک‌ ساله گذشته، چقدر درباره نامه حضرت‌عالی به رهبری صحبت شد! چقدر در موردش نقد شد! تحلیل شد! شما به عنوان یک مدیر ارشد، قدرت نامه را چگونه می‌بینید؟
 هر کدام یک خاصیت دارند. آدم گاهی یک مقاله می‌نویسد که مخاطب مشخص ندارد، اما آن مقاله تأثیرات خاص خودش را دارد. گاهی به یک شخص نامه می‌نویسد، نامه خصوصی می‌نویسد، سرگشاده نیست و محدود به خودش است. گاهی نامه سرگشاده می‌نویسد که در حکم مقاله است ولی چون مخاطب مشخصی دارد، حواشی آن باعث می‌شود که آثار دیگری نیز داشته‌ باشد؛ گاهی مثبت و گاهی منفی. نمی‌توانیم یک حکم کلی صادر کنیم. اطلاع‌رسانی از این نوع مثل نامه نوشتن‌ها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، پیغام‌ها و... جنبه‌های مثبت و منفی دارند و آنجا که در جهت اصلاح از این ابزارها استفاده شود، خوب هستند و کم و زیاد تأثیر دارند.
○ تا الان نامه‌ای نوشته‌اید که از نوشتن آن پشیمان شده باشید؟
 نه.

○ انگیزه شما از نگارش آن نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری چه بود؟ چه چیزی شما را مجبور به انتشار آن نامه کرده بود؟

� دیدم کار بسیار زشتی انجام شد. همه می‌‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می‌‌دهند. ولی همه می‌‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست. متأسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرفهایی را زده بود که غیرواقعی بود. تأسف بیشتر از این بود که همان حرفهای دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند.

انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم. در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردید که به بهانه مخالفت با من، آقای خاتمی، آقای ناطق نوری و آقای کروبی که رؤسای جمهوری و رؤسای مجلس بودیم، همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و این‌گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارایی ندارد. در سالگرد رحلت امام در مرقد به ایشان گفتم حرفهای ناقص گفته‌اند. ترجیح می دهم خودشان اصلاح کنند وگرنه ناچارم توضیح بدهم. چند روز هم صبر کردم و جوابی ندیدم. پس از آن نامه‌ای تهیه کردم. چون می‌‌بایست جواب آن حرفها داده می‌‌شد. می‌‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم. این سؤال دیگر سفسطه است چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟

نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه شنبه می‌‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌‌نوشتند و اگر چهارشنبه می‌‌دادم، پنج‌شنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد. می‌‌خواستم جواب آن حرفها را بدهم. در کنار آن کارها، در رفت و آمد و اخبار مؤثق شور و اشتیاق مردم را می‌‌دیدم. از برنامه‌های محافل مجریان انتخابات هم خبر داشتم.

به هر حال در همان فرصت باقی‌مانده برای رهبری معظم فرستادم و متأسفانه در آن فاصله ۲ ساعته باقی مانده نامه را به ایشان نداده بودند. چون جوابی به من نرسیده بود. در آخرین لحظاتی که می‌‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم.

وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از روی کامپیوتر می‌‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را به ایشان نداده بودند.

پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟ گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت. گفتم: فضا به‌گونه‌ای بود که اگرچه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد.

ایشان گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم. ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم. گفتم: خواست خدا بودکه شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌‌خواندید و به من می‌‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم دو حالت داشت: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقاً کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم.

ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم. ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.

○ ولی به نظر می‌‌رسد این نامه روابط شما را با ایشان دچار تغییرات کرده است.

� نه، ایشان صراحتاً گفتند که هیچ ملاحظه‌ای درباره محتوای نامه ندارم. حتی در همان جلسه گفتند: به حق از من انتظار دارید که جواب بدهم. صلاح ندیدم که پیش از انتخابات جواب بدهم، چون روی حضور مردم تأثیر می‌‌گذارد. ولی بعد از انتخابات جواب می‌‌دهم. حتی گفتند که به آقای احمدی‌نژاد هم گفتم که حرفهای ناحقی زدید و جواب شما را می‌‌دهم.

واقعاً هیچ وقت ایشان به خاطر نامه از من گله نکردند. چون روابط ما به‌گونه‌ای است که اگر گله هم داشته باشند، می‌‌گویند. الحمدلله همکاری ۶۰ ساله ما به‌گونه‌ای است که با هم رودربایستی نداریم.

○ ولی هنوز هم شاهدیم که می‌‌خواهند به بهانه آن نامه شما را مقابل رهبری قرار دهند.

� اینها در سیاست طبیعی است. گروهی که وارد بازی‌های سیاسی می‌‌شوند، از این حرفها زیاد می‌‌زنند، ولی همیشه واقعیت‌ها خود را بر احتمالات سیاسی تحمیل می‌‌کند و دیر یا زود همه چیز مشخص می‌‌شود.

-------------------------------------------------------------------

عکس؛ شهرام امیری زیر شکنجه به چه روزی افتاده!

یکی از خوانندگان با ارسال عکس زیر: ببینید شهرام امیری زیر شکنجه آمریکایی ها به چه روزی افتاده!

-------------------------------------------------------------------

بلاگفا با فشار اطلاعات وبلاگ حقوق بشری را مسدود کرد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بلاگفا با فشار اطلاعات سپاه پاسداران پژواک زندانیان را مسدود کرد

بلاگفا در یک اقدام سانسور آمیز و بر خلاف اصول و مبانی اطلاع رسانی بی طرفانه و به دستور اطلاعات سپاه پاسداران وبلاگ پژواک زندانیان را که در انتشار گزارشتهای نقض حقوق بشر فعالیت داشت. از بامداد روز پنجشنبه مسدود کرد.
از صبح روز پنجشنبه 24 تیر ماه با دلایل http://pejvakzendanyan.blogfa.com/وبلاگ پژواک زندانیان واهی که بر صفحۀ اصلی آن قرار داده شده است و به قرار زیر است: دستور مراجع قانونی جهت مسدود سازی وبلاگ/ تخطی از قوانین استفاده از سایت / انتشار محتوای غیر اخلاقی یا محتوایی که براساس قوانین کشور تخلف است اعلام انسداد آن را کرده است.
وبلاگ پژواک زندانیان گزارشهای مستند و دقیق در مورد جنایت علیه بشریت در ایران انتشار می داد. در این گزارشات مستند که همراه با زمان ،مکان ،نام قربانی و رفتارهای که با قربانی صورت گرفته است و همچنین نام کسانی که در جنایت علیه بشریت در ایران مشغول بکار هستند ذکر می شد. این گزارشات در اختیار سازمانهای حقوق بشری،رسانه ها و افکار عمومی قرار میگرفت و از منابع قابل اعتماد و قابل استناد رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری بود.
گزارشهای حقوق بشری انتشار یافته موجود در هر جایی قابل ارائه می باشد . هیچکدام از این گزارشها با دلایلی که بر صفحۀ اول وبلاگ ذکر شده است مغایرت نداشته است.مگر اینکه منظور از دستور مراجع قانونی و تخطی از قوانین همان اطلاعات سپاه پاسداران و مامورین آن می باشند که در جنایت علیه بشریت و شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی ،کودکان ،سنکسار وتجاوز سیستماتیک و سازمان یافته به حقوق مردم مشغول هستند . آنها از ما که افشاکننده این جنایتها هستیم و دستان آغشته به خون آنان را برای جهانیان آشکار می کنیم هراس دارند و با اعمال بیشرمانه سانسور سعی در پنهان کردن جنایات خود هستند.
ما عکس صفحه اول وبلاگ پژواک زندانیان با دلیل ذکر شده را به سازمانهای مدافع حقوق وبلاگ نویسان و سایر سازمانهای مربوطه ارسال خواهیم کرد . بلاگفا باید جوابگوی این عمل شرم آور خود به مسئولین وبلاگ پژواک زندانیان باید باشد و بی درنگ و با عذر خواهی علنی و رسمی خود به ادامه انسداد آن پایان دهد. در غیر اینصورت اقدامات حقوقی لازم در این رابطه اتخاذ خواهد گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران بر ابعاد افشای جنایت علیه بشریت در ایران بطور مضاعف خواهد افزود. مسدود کردن وبلاگ پژواک زندانیان در عزم و آراده ما برای افشای جنایت علیه بشریت این رژیم هیچ خللی ایجاد نخواهد کرد.

24 تیر 1389 برابر با 15 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
گزارشگران بدون مرز