dimanche 11 avril 2010

کار مضاغف سرلشکر بسیجی فیروزآبادی

---------------------------------------------------------------------------------------

انتقال فعال دربند حقوق بشر به بهداری زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی، فعال حقوق بشر و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به تازگی به 11 سال زندان محکوم شده است به بهداری زندان اوین منتقل شد.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق بشر از همان ساعات اولیه ورود به بند 2 الف زندان اوین به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و بعد از چند ساعت مقاومت در برابر شکنجه های فیزیکی و به دلیل عارضه شدید قلبی "افتادگی دریچه میترال" و تاب نیاوردن در مقابل ضربات شدید جسمی راهی درمانگاه زندان اوین شد.

ابوالفضل عابدینی که پیشتر در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری در اهواز بازداشت شده بود پس از سپری کردن ایام بازداشت خود در تاریخ 05/08/88 از زندان سپیدار اهواز با قید وثیقه ازاد و مجددا در تاریخ 11 اسفند 88 و در سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشرخاصه همکاران و مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران توسط نیروهای امنیتی سپاه بامحاصره محل سکونت و با ضرب و شتم شدید بازداشت شد.
عابدینی در ایام بازداشت اولیه در بازداشتگاه امنیتی اهواز بارها توسط مامورین امنیتی به وسیله کابل و تسمه کولر ابی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و ضعف جسمی وی پس از ازادی به دلیل شکنجه جسمی کاملا مشهود بود.

لازم به ذکر است هفته گذشته شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز این فعال حقوق بشر را به 11 سال زندان محکوم کرد.

--------------------------------------------------------------------------------------

اعتصاب سه زندانی کرد یارسانی در زندان یزد

کردستان وکردنیوز: عباداله قاسم زاده فرزند قباد، بخشعلی محمدی فرزند محمد وسهند علی محمدی فرزند محمد سهشهروند کرد اهل میاندواب به اتهام پیروی از آیین یارسان مدت زیادی است که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برد.
این سه زندانی کرد یارسانی اهل روستای اوچتپه منطقه ی میاندواب به صورت مستمر از سوی مامورین زندان مورد هتاکی واذیت و آزار قرار می گیرند.
بنابه گزارش دریافتی این سه زندانی کرد پیرو آیین یارسان که در بند3 زندان مرکزی یزد تحمل حبس می نمایند برای اعتراض به وضعیت نامناسب زندان وهمچنین برخورد تحقیرآمیز مامورین زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.
این سه زندانی که هر کدام به 13سال زندان حکم داده شده اند، از ابتدایی ترین حقوق زندانی محروم گشته اند و ضمن مورد اذیت و آزار وهتاکی قرار گرفتن زندانبانان بنابه دستور اداره اطلاعات از حق ملاقات با خانواده نیز محروم شدهاند.
گفتنیست که برادر عباداله قاسم زاده یکی از این سه زندانی کرد یارسانی نیز که به همراه آنها دستگیر شده بود بنابه دستور دادگاه به چوبه دار آویخته شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

بحران اتمی رژیم: گیتس: همه گزینه ها روی میز است

رادیو فرانسه: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت که همۀ ‏گزینه ها از جمله نظامی و اتمی در قبال ایران و کره شمالی ‏به قوّت خود باقی است، زیرا، این دو کشور پیمان منع ‏گسترش سلاح های اتمی را رعایت نمی کنند. ‏
همین مضمون را وزیر خارجۀ آمریکا خانم هیلاری کلینتون ‏در عباراتی دیگر تکرار کرد و گفت : دولت آمریکا در ‏پاسخ به حملۀ کشورهایی که فاقد سلاح اتمی هستند و پیمان ‏منع گسترش سلاح های اتمی را رعایت می کنند، از سلاح ‏اتمی استفاده نخواهد کرد، اما، دایرۀ عمل معینی را برای ‏خود محفوظ نگه می دارد. به این معنا که "اگر آمریکا اثبات ‏کند که از سوی کشوری هدف حملۀ میکروبی قرار گرفته، ‏آنوقت هیچ گزینه ای را از نظر دور نمی دارد."‏
خانم هیلاری کلینتون در جای دیگری از اظهاراتش افزود ‏که "شکیبایی راهبردی" کشورش به ثمر نشسته به طوری ‏که جامعۀ بین المللی از اعمال مجازات ها علیه ایران ‏پشتیبانی می کند.
وزیر خارجۀ آمریکا اضافه کرد که پس از ‏پانزده ماه تلاش کشورها به این نتیجه رسیده اند که دولت ‏ایران درب گفتگو را بسته و اکنون باید کاری کرد. ‏
هفتۀ گذشته دولت واشنگتن در پی بازبینی دکترین اتمی اش ‏اعلام کرد که این کشور در برابر کشورهایی که فاقد سلاح ‏اتمی هستند و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی را محترم ‏می شمارند هرگز از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد، اما دو ‏کشور ایران و کره شمالی را از این قاعده مستثنی می کند.‏
وزیر دفاع آمریکا در اظهارات روز یکشنبه خود همچنین تصریح ‏کرد که دولت ایران هنوز به توانایی نظامی اتمی دست ‏نیافته و برنامۀ اتمی اش کُندتر از آنچه پیش بینی می شد، ‏پیش می رود. ‏

--------------------------------------------------------------------------------------

راه حل رژیم برای خلاص شدن از شر مردم معترض

منصور امان

راه حل مُلانصرالدینی حُکومت برای خلاص شُدن کلان از شر مردُم مُزاحم

جُستجو برای پیدا کردن راه فرار از کابوس جُنبش اجتماعی در سطح رهبران و پایوران جمهوری اسلامی همچنان با شدت و تقلای بسیار ادامه دارد. در جدیدترین راهکار ارایه شُده در این راستا، کوچ دادن شهروندان تهران، یک کانون نیرومند خیزش اجتماعی و صحنه ی رویارویی شدید با حُکومت در ماه های گُذشته، پیشنهاد شده است.

نه فقط نمای مُلانصرالدینی این راه حل بلکه همچنین هُویت طرح کننده اش یعنی، گُماشته ی لاف زن آقای خامنه ای آن را از هر تفسیری بی نیاز می کند. او ابتدا هفته گُذشته بوق هُشدار "قطعی" بودن زلزله در "اُمل القرا" را به صدا درآورد تا زیر ماسک دلسوزی و دلنگرانی برای جان و سلامتی شهروندانی که به گُلوله بسته و به کهریزک و اوین کوچ شان داده، در برابر آنها ظاهر شود و این راه حل داهیانه برای خلاص شُدن کلان از شر آنها را از زیر بند تُنبان بیرون بکشد.

روز گُذشته (یکشنبه) این پادوی زلزله ترس، همزمان با سفارش کیسه 35 هزار میلیارد تومانی برای پولهایی که قرار است به زور از جیب مردُم مُعترض و ناراضی بیرون بکشد، جُزییات بیشتری از حاصل دست و پا زدن فکری خود و رووسایش را ارایه داد: "با مُحاسبات من حداقل 5 میلیون نفر باید از تهران بروند."

کمی جلو تر، دُزد ناشی و دستپاچه بدون هیچ موجبی ناگهان شروع به عربده زدن کرد: "برای 7،8 میلیون تهرانی چه شُغلی می توان دُرُست کرد؟ ... باید یک شوکی به کشور وارد آید."

در همین حال شخصی که کابینه نظامی - امنیتی او را "وزیر علوم" نام گُذاشته نیز در تور سیاحتی به اُستان آذربایجان غربی خبر از "تغییراتی در سطح شهر تهران به منظور کاهش جمعیت این شهر" داده است.

چنین می نماید که بیات مغزهای چکمه پوشی که ملیجک "آقا" و ندیم اش را برای به زبان آوردن این سُخنان کیش کرده اند، آشکارا با روح معنوی "برادر بُزُرگ" کامبوجی (پُل پُوت) یا سلاطین عهد ایلیاتی و تدبیر آنها برای خلاص شُدن از دست مردُم مُزاحم از طریق کوچاندن اجباری آنها محشور شده باشند.

بین سطرهای سفید این ایده های مسخره، درماندگی باند ولی فقیه از خاموش کردن اعتراضهای اجتماعی به نگارش درآمده است. حُکومت برای ادامه ی بقا زیر سایه سنگین و هراسناک جُنبش، ناچار به پرداخت هزینه چندان سنگینی است که آن را به سمت فلج کامل می برد. آقای خامنه ای و همدستانش ناچارند حتی تدبیرهای روزمره خود را با واکُنش این فاکتور تنظیم کنند و از این رو احساس نفس تنگی آنها روز به روز شدت بیشتری می یابد و همراه با آن، تدبیرهای هیستریک اُکسیژن ندیده، مجال فراخ تری برای بیرون زدن می یابند.

--------------------------------------------------------------------------------------

378 هزار بشکه نفت ایران در هر روز خریدار ندارد

خبرآنلاین: از ابتدای سال میلادی تا کنون صادرات نفت خام ایران روزانه حدود 378 هزار بشکه کاهش یافته که این امر باعث کاهش 5/9 میلیارد دلاری درآمد فروش نفت ایران در سال 2010 خواهد شد.

از ابتدای سال 2010 تا کنون ، ایران به طور میانگین روزانه حدود 215 هزار بشکه کمتر از تعهد خود به اوپک، نفت تولید کرده است .

بنابر آمارهای موجود به نقل از یک مقام آگاه در امور بین الملل وزارت نفت ، از ابتدای سال میلادی تا کنون ایران روزانه سه میلیون و 585 هزار بشکه نفت تولید کرده است در حالیکه تعهد کشور به اوپک حدود سه میلیون و 800 هزار بشکه درروز است .

این در حالی است که گفته می شود علت این کاهش تولید کاهش تقاضای خرید نفت ایران بوده است که براین اساس نیز آمارها حکایت از کاهش 378 هزار بشکه ای صادرات نفت ایران درهرروزنسبت به سال 2009 دارد.

براین اساس با احتساب نفت 70 دلار از ابتدای سال 2010 تا کنون می توان گفت درآمد ایران از محل این کاهش صادرات روزانه حدود 26 میلیون و 460 هزار دلارکاهش یافته است .در عین حال این کاهش تولید در طول یک سال 9 میلیارد و 525 میلیون و 600 هزار دلار از درآمد نفت ایران در سال 2010 خواهد کاست که به گفته کارشناسان نفتی این امر می تواند بر اقتصاد کشور بالاخص روند اجرایی پروژه های عمرانی کشور تاثیر نامطلوبی را بگذارد.

در عین حال تاکید می شود علت اصلی این کاهش تولید ایران ناشی از کاهش تقاضا از سوی خریداران نفت ایران است.براساس این گزارش شرکت ریلاینس هند خرید نفت سروش و نوروز ایران را متوقف کرده و در عین حال نیز یکی دیگر از شرگت های هندی که به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران محسوب می شده است نیز واردات خود از ایران را کاهش داده است .براین اساس نیز تاکید می شود ژاپن و چین نیز خرید نفت ایران را کاهش داده اند .

در این بین مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این اخبار تاکید دارد : صادرات نفت به چین که این روزها و براساس امارهای موجود بر کاهش 40 درصدی ان تاکید می شود کاهش نیافته اما وی در عین حال از متوقف شدن فروش نفت به ریلاینس هند که روزانه 90 هزار بشکه نفت فوق سنگین سروش و نوروز را خریداری می کرد ،خبرداد.

این در حالی است براساس آمارهای موجود ، صادرات نفت خام ایران روزانه حدود 378 هزار بشکه درروز کاهش یافته است و این نشان دهنده آن است که تقاضا برای نفت ایران به روزانه حدود 2 میلیون و 212 هزار بشکه محدود شده است .

--------------------------------------------------------------------------------------

با دعای احمدی نژاد گسل های تهران غیر فعال شده

خبرگزاری حکومتی فارس: احمدی نژاد در دیدار مدیران بنیاد مسکن گفت : تهران در معرض آسیب‌های سنگین است هر چند می‌توان ترافیک و آب و هوا را با هزینه‌ای سنگین حل کرد اما ماجرای زلزله را چگونه باید حل کنیم؟

احمدی نژاد افزود، الان باید گسل‌های زیر شهر فعال باشد که به لطف دعای مردم فعال نیستند اما نمی‌توان تضمین کرد که چه زمانی در تهران زلزله می‌آید و این گسل‌ها فعال می‌شود.

--------------------------------------------------------------------------------------

بی خبری از سرنوشت یکی دیگر از فعالان حقوق بشر

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت شهرام شکوفاییان یکی دیگر از قربانیان سناریوی دستگاه امنیتی بر علیه مدافعان حقوق بشر، اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، شهرام شکوفاییان، فعال حقوق بشر که پس از گذشت 40 روز از بازداشت موقت تنها یکبار حق تماس تلفنی با خانواده خود داشته است، تا کنون موفق به ملاقات با خانواده و وکیل نشده و در طی هفته های اخیر نگرانی از سرنوشت وی موجب تشدید نگرانی خانواده اش شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که وی در بند 209 نگهداری می شود اما آقای شکوفاییان در تماس خود این امر را تائید نکرده است.

این فعال حقوق بشری و مدرس کامپیوتر یکی دیگر از قربانیان سناریو دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر است که در 11 اسفند ماه در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

خامنه ای: دولت آمریکا شریر و غیرقابل اعتماد است

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، با اشاره به شرایط کنونی دنیا و حاکمیت زور خاطرنشان کردند: در چنین دنیایی، استحکام و قدرت نیروهای مسلح و حفظ هوشمندی، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهمیت دو چندان دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد ظالمانه و تجاوزکارانه برخی قدرتها و سران آنها تحت لوای شعارهای فریبنده افزودند: امروز کسانی که جنگ طلب واقعی هستند، نام صلح را بر زبان می آورند و همین افراد که هیچ حق و اعتباری برای انسانها قائل نیستند، شعار حقوق بشر سر می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: برخی دولتها و سران آنها ازتجاوز، و پلیدترین شیوه ها از جمله ایجاد سازمانهای تروریستی و حمایت از تروریستها برای پیشبرد سیاستهای خود استفاده می کنند ولی در مقابل افکار عمومی دنیا، چهره ای آرام و انسان دوستانه به خود می گیرند و از الفاظ به ظاهر متین استفاده می کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه در چنین دنیای مبتنی بر فریب، دروغ، ظلم و زور نقابدار، برخی قدرتها به دلیل غرور و اعتماد به پایه های پوشالی قدرت، اختیار خود را از دست می دهند افزودند: نمونه این موضوع، سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا است که ملت ایران را تلویحاً تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این سخن بسیار عجیب است و دنیا نباید از آن بگذرد زیرا در قرن بیست و یکم که قرن ادعاهای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است، رئیس یک کشور تهدید به حمله اتمی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اینگونه سخنان را به ضرر امریکا دانستند و خاطرنشان کردند: معنای اینگونه سخنان این است که دولت امریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است.

ایشان افزودند: امریکاییها در سالهای اخیر تلاش زیادی کردند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای غیرقابل اعتماد است در حالیکه اکنون مشخص است، غیرقابل اعتماد، آن دولتهایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می کنند بنابراین سخنان رئیس جمهور امریکا، رسوا کننده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در چنین دنیایی باید بسیار هوشیار بود، خاطرنشان کردند: در این شرایط، مهمتر از آمادگی های نظامی و رزمی، آمادگی های روحی و معنوی و قدرت عزم و توان ایستادگی یک ملت در برابر تندبادها است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: استحکام یک نظام، به ایمان، قدرت و توانایی ایستادگی، عزم راسخ، و فریب الفاظ فریبنده را نخوردن، است.

ایشان با اشاره به دائمی نبودن تندبادها، افزودند: ملت ایران اکنون بعد از گذشت سی سال، در همه زمینه ها پایدارتر و قوی تر است و نشان داده که توانایی ایستادگی در مقابل انواع دشمنی ها را دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود نیروهای مسلح را به اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقای توان رزمی و دفاعی توصیه و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید همواره آمادگی و هوشیاری کامل در برابر تهدیدها را داشته باشند و لازمه آن هم برنامه ریزی، و جدی گرفتن آموزش و تدابیر مورد نیاز نظامی و دفاعی است.

--------------------------------------------------------------------------------------

شعارنویسی عليه رژیم در جنوب تهران اوج تازه ای میگيرد

آژانس ايران خبر: شعار نویسی عليه نظام در جنوب تهران بطور خاص در اسلامشهر اوج تازه اي مي گيرد و کودتاگران را كلافه نموده است.
هنگامي كه در خرداد ماه گذشته نتایج انتخابات اعلام شد در وزارت کشور گفتند که اکثر مناطق جنوبی به احمدی نژاد رای دادند اما وقتی وارد شهرستان اسلامشهر مي شويم با دیوارهای رنگ شده مواجه مي شويم که علیرغم پاشیدن رنگ بر روی آنها هنوز شعارهای که مردم نوشته اند کاملا معلوم است و این نشان دهنده شعور سیاسی وتنفرجوان های جنوب شهری از حكومت سركوبگر آخوندي است که دروغ هاي احمدی نژاد را رسوا مي كنند .

--------------------------------------------------------------------------------------

احضار فعال حقوق کودکان و زنان به دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مریم ضیاء فعال حقوق کودکان و زنان بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به دادگاه انقلاب برای محاکمه به جرم دفاع از حقوق کودکان و زنان فراخوانده شد.
خانم مریم ضیاء فعال کودکان و زنان طی احظاریه ای که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال شده است می بایست اول اردیبهشت ماه جهت محاکمه به دادگاه انقلاب مراجعه کند.رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب فردی بنام محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد. خانم ضیاء بدلیل شکنجه های روحی که از طرف بازجویان وزارت اطلاعات و همچنین در پی 13 روز اعتصاب غذا در زندان در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی خود در حال معالجات پزشکی بسر می برد. احضار ناگهانی خانم ضیاء به دادگاه انقلاب بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است.
از سویی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات ، مالک محلی که فعالین کودکان در آن، به کودکان کار و خیابانی کمک های آموزشی، درمانی،غذایی و غیره می پرداختند و تحت نام ان . جی . او . "زندگی بهتر برای کودکان" شناخته شده است را تحت فشار قرار داده اند که قفل آن محل را عوض کند و مبلغی را که بعنوان ودیعه به صاحب ملک از طرف فعالین کودک سپرده شده بود را به حساب وزارت اطلاعات واریز کند.خانم مریم ضیاء و رضا خندان از تشکیل دهنگان این ان.جی. او می باشند
لازم به یادآوری است خانم مریم ضیاء 40 ساله متاهل و دارای 2 فرزند و از فعالین حقوق کودکان و زنان می باشد. او در تاریخ 10 دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شد.خانم ضیاء توسط فردی به نام یاسری که از بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد تحت بازجوئیهای طولانی وشکنجه های روحی قرار داده شد. آنها قصد داشتند که او را وادار به پذیرفتن اتهامات دروغین نسبت داده شده کنند.خانم ضیاء پس از 2 ماه از بند 209 به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.او در اعتراض به عدم موافقت با آزادی و فشارهای غیر انسانی علیرغم سپردن وثیقه اقدام به اعتصاب غذا نمود و 13 روز در اعتصاب غذا بسر برد تا اینکه بازجویان وزارت اطلاعات در 9 فروردین ماه وادار به آزادی وی شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احظار خانم ضیاء به دادگاه انقلاب که به دستور بازجویان وزارت اطلاعات بدلیل دفاع از حقوق کودکان که از قربانیان این رژیم هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه زنان،دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد و یونیسف خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب فعالین کودکان در ایران است.

22 فروردین 1389 برابر با 12 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
یونیسف
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

--------------------------------------------------------------------------------------

انتقال زندانی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

انتقال حسین خضری زندانی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم

براساس گزارشی که به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان رسیده حسین خضری زندانی محکوم به اعدام اهل ارومیه ،از بند عمومی زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

گفتنی است که تنی چند از زندانیان نگرانی خود را نسبت به سرنوشت وی اعلام نمودند.

شایان ذکر است که حسین خضری به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام ، توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

فعال دانشجویی به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شد

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

مهدیه گلرو عضو شورای حق تحصیل و فعال دانشجویی به تحمل دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه گلرو روز یکشنبه ۱۵ فروردین، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی برگزار شد. امیر رئیسیان وکیل اين دانشجوی ستاره‌دار تا روز دادگاه موفق به اخذ وکالت‌نامه از وی نشده بود بنابر این این فعال دانشجویی «شخصا» در دادگاه از خود دفاع کرد.

قاضی پیرعباسی با تبدیل قرار بازداشت گلرو که از تاريخ ۱۲ آذر سال سال گذشته در بازداشت موقت به سر می‌برد با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی موافقت کرد. این در حالی است که پرداخت این مبلغ وثیقه از توان خانواده او خارج است.

به گفته وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو، آقای رئیسیان به وکالت از خانواده، سعی در «کاهش مبلغ وثیقه» دارد.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. وی در سال گذشته نیز پس از تحصن چهار روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال مدنی همچنین از اعضای فعال کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. در حال حاضر ضیاء نبوی، مجید دری، شیوا نظرآهاری، پیمان عارف و مهدیه گلرو اعضای دربند شورای دفاع از حق تحصیل هستند.

نامه یکی از قربانیان سناریوی وزارت اطلاعات

انتشار : خبرگزاری هرانا

رنجنامه احمد کریمی از قربانیان سناریوی وزارت اطلاعات

احمد کریمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که روز گذشته محکومیتش در دادگاه تجدید نظر به 15 سال حبس تقلیل یافت، طی رنجنامه ای از سناریو دستگاه امنیتی برای وی و دوستانش پرده برداشت.

لازم به ذکر است این نامه پیش از دریافت خبر تقلیل حکم اعدام به حبس تعزیری نگاشته شده است.

متن نامه احمد کریمی بدین شرح است:

در تاریخ14/2/88با مداد من، مادرم و خواهرانم در خواب بودیم ومن برای رفتن به محل کار استراحت می کردم که ناگهان احساس کردم منزل ما در حال خراب شدن است و مادرم و خواهرانم در حال فریاد زدن هستند و به شدت وحشت کرده بودند.عده ای در پشت درب خانه بودند درب خانه راشکستن و وارد خانه شدند با اسلحه به طرزی که گویی می خواهند بنلادن را دستگیر کنند به من دستبند زدند و به یکدیگر می گفتن که برو و بقیه را آزاد کن چون قبل از من هر چی مرد در ساختمان بود را دستبند زده بودند بعد از بهم ریختن خانه و زیر و رو کردن تمام وسایل و بردن چند جلدکتاب کیس کامپیوتر،CD های فیلم و برنامه ،موسیقی وفیلمهای هندی کم خانوادگی.

مرا سوارماشین کردن که 4ماشین وکلی نیرو برای دستگیری آدمی که تمام عمر خود را کارگری کرده بودآورده بودن و برای دستگیری من فقط تانک نیاورده بودند.مرا به اوین آوردند و در بازداشگاه 209در یک سلول انفرادی مدت40روز را گذراندم از فردای روز بازداشت بازجویی که بیشتر به ضرب وشتم وتهدید وتوهین بود شروع شد که بعد از گذشت چند روز تازه درخواست آنها رافهمیدیم.

چون من حامد و علی زمانی با هم به عراق رفته بودیم آنها جزئیات ماجرا را می خواستند و وقتی من شروع کردم به تعریف کردن، گفتن ما اینها را می دانیم اما اینها را نمی خواهیم ما چیز هایی را که خودمان می گوییم را تو می نویسی واگر ننویسی خواهر و مادرت را می آوریم من ناچار همکاری کردم . تمام چیزهایی را که می خواستند را نوشتم و بعد از آن برخوردشان با من بهتر شد و هر دفعه با چای وسیگار پذیرایی می کردند ومی گفتن نگران نباش ما با شما همکاری میکنیم شما به علت نا آگاهی دچار مشکل شدید و بعد از مدتی آزاد خواهید شد.

هر چی گفتند را نوشتم و هر چه خواستن و هر کاری که نکرده بودم وحتی روحم خبر نداشت را گفتند و من بر گردن گرفتم و نوشتم مدت 40 روز را درانفرادی بودم و بعد از انتخابات به سلول 4 نفری رفتیم تا اینکه حوادث بعد از انتخابات شکل گرفت ودادگاه علنی اول شروع شد من به امید آزادی هر روز را سپری می کردم،چون که بازجوها میگفتن که کار ما را انجام داده اند تا ما برویم .

جمعه ای بود سر بازجو مرا صدا زد وبیرون برد( بعد از مدتی که هیچ کس از ما خبری نمی گرفت )رفتیم در گوشه ای از راهرو و اتاقهای 209وگفت که فردا به دادگاه خواهی رفت و آنجا در کیفر خواست عمومی اسم تو را هم خوانده خواهد شد.علی زمانی اسم تو و حامد را خواهد برد و حتی چیزهایی را خواهد گفت که شما تا به حال نشنیده اید وخبر ندارید اصلا نگران نباشیدوناراحت نشوید،چون ما میدانیم شما بی گناه هستید و ما شما را کمک خواهیم کرد وکرده ایم وادامه داد اگر میزان کمک ما از 1تا100باشد ما به شما 100درصدکمک کرده ایم شما به ما اعتماد کنید ومن گفتم که ما مجبوریم به شما اعتماد کنیم و چاره ای نداریم .

در دادگاه علنی دوم حضور پیدا کردیم وهر کس هر جوری که وزارت می خواست حرف می زد و کارهایی که نکرده بود را گردن گرفته بود و علی زمانی هم یکسری چیزهایی را بیان می کرد (از جمله ملاقات با آمریکایی ها وموساد وگرفتن پول که من در ان زمان تعجب کردم که آیا واقعا چنین کاری کرده بود وایا آرش رحمانی که ادعای بمب گذاری که حتی تهیه مواد وامتحان آنها) تا اینکه پیمان عارفی یا امیر رضا پسر عمه آرش در209هم اتاقی من شد وچند روزی را با هم بودیم که فهمیدم هیچ یک از آنها که آرش گفته بود صحت نداشت و این حرفها هم در وزارت اطلاعات است.

درتاریخ30/06/88من را از209به اندرزگاه7اوین انتقال دادند در آنجا فهمیدم که از سادگی ما سوئ استفاده شده برای یک سناریوی زیبا با دیدن بچه هایی که در دادگاه حضور داشتن و هر یک جداگانه در یک سناریوبازی کرده اند. یک روز قبل از رفتن به دادگاه تمرین کرده بودند در حضور قاضی ودوربین ها.وچون بعد از انتخابات نتوانسته بودند سران ومسئولان این شلوغی ها را کنترل کنند این بازی را کردندتا افرادی مثل من وحامد وخیلی از جوانهای ساده بودند ودور از تمام هیاهوی سیاسی را در دام بیندازند تقصیر را برگردن ما انداختند.در حال حاضر 11ماه است که در زندان اوین هستم و در بند 350روزگار را باتمام هم بندی های می گذرانم.

مدتی پیش یعنی در ماه بهمن روز پنجشنبه علی زمانی وآرش رحمانی را اعدام کردند و بعد از آن گفتن این دو نفر را مسلح در خیابان های شهر در روز عاشورا دستگیر کردیم وآقای لاریجانی در یک نشست خبری با خانم کریستین امانپور گفتن که این دونفر در بمب گذاری حسینه شیراز شرکت داشته اند ولی هیچ کدام از این حرفها صحت ندارد چرا که آرش را در اسفند ماه87وزمانی رافروردین88دستگیر کرده بودند وبمب گزاران شیراز نیز یک سال قبل اعدام شدند.من و حامد نیز حکم اعدام گرفتیم ولی برای حامد شکست وبه10سال زندان وتبعید به زنجان تبدیل شد.

من هم که د رتاریخ19/8/88دادگاهی شدم بعد از دوماه حکم اعدام دادند و تابه حال هیچ خبر دیگری از آن ندارم به هر حال سهم من وامسال من دراین زندگی کار وزجر کشیدن و دست وپنجه نرم کردن با فقر است وخواسته های مان داشتن یک زندگی بدون محتاج شدن به دیگری و شرمنده نبودن پیش خانواده.

اما در زندان بودن ودیدن مشکلات مختلف کشور و بهم ریختگی اقتصاد و ضعف در قانون اساسی حاکی از این است که ما فرزندان ایران هیچ گاه وبه هیچ وجه در هیچ زمانی از این حکومت واین نابسامانی به هیچیک از خواسته هایمان نخواهیم رسید.کشوری که سالها قدمت تاریخی دارد وبا شکوه سالهای امپراطوری خود وبا داشتن منابع بزرگ انرژی وطبیعی قادر به رفع مشکلات خود نیستیم وبا دروغ ورعب ووحشت در جامعه می خواهند خود را نگهدارند.

به روی برگه های بازجویی نوشته شده است ((النجاه و فی صدق))اما این واژه در اصل هیچ معنی ومفهومی ندارد یعنی شخصی دروغ بگوید یا راست بگوید اینها هر جور که بخواهند از شخص استفاده می کنند همانگونه که به ما وعده آزادی دادند وگفتن که ما بی گناه هستیم وما فهمیدیم نگران نباشید ولی زندان اوین به خیلی از بچه ها که هر کدام حکمهای مختلف دارند نیز با چنین حرفهایی راضی شده اند و در بازجویی هر چه که دلشان خواسته گفته اند واینها امضائ کرده اند و چه حکمهایی گرفته انه وچه خانواده هایی را در دادگاه عمر خود راسپری می کنند.

من کسی بودم که دراین مدت در حال کار نجاری بودم و سعی می کردم که بتوانم دراین بازار گران وتورم که مادرم قادر به سپری کردن روزگار خود با حقوق بازنشستگی مرحوم پدرم نیست بتوانم کمک ناچیزی بکنم ولی آن را نیز از مادر و از خودم باز داشتن تا در زندان خرج مرا نیز مادرم بپردازد من نمی دانم تا کی در اینجا باقی خواهم ماند و با وعده های پوشالی که آقایون می دهند مانند عف و آزادی همه را به خستگی وروزمرگی میگذرانند.در صورتی که خیلی ها آمدند که دردولت های گذشته برای خود جایگاه داشته اند و بعد از مدتی رفتن.

جرم من تنها کارگری کردن در این تبعیض بین کارگران ونداشتن پارتی در یکی از ارگانهای دولتی بوده است و نا اگاهی خودم و خانواده ام از اوضاع نا بسامان کشور بوده است پس بنابر این زندگی برای من وامسال من خارج از زندگی در شرایط سخت نخواهد بود ولی خانواده ام وتمام خانواده ها کانون گرم وداغ و دوست داشتنی درونشان جوش میزند و این جوش مهرومحبت در خانواده من نیز بیشتر از تمام زمانهای قبل جوش خورده و اتحادی رابوجود آورده که هیچ دیوار و سیم خارداری مانع آن نخواهد شد به امید روزی که همه ما در آغوش گرم وپر مهر خانواده ها قرار بگیریم.

اما در این آشفته بازار آخر عاقبت ما چه خواهد شد چون به عدالت خدا هم شک دارم چرا که اینها می گویند خدا با ماست.

احمد کریمی
18/1/89
زندان اوین – بند 350

---------------------------------------------------------

تجمع کارگران معترض در خرمشهر

سایت کلمه: رونامه جمهوری اسلامی نوشت:کارگران و نمایندگان ۲۳ شرکت تخلیه و بارگیری فعال در بارانداز شلمچه در مقابل ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند در آبادان و در محل نماز جمعه خرمشهر تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

این افراد در نامه ای به نمایندگان خبری در منطقه از مسئولین خوزستان و کشور خواسته اند از زندگی به خطر افتاده بیش از ۴۰۰ کارگر بارانداز و خانواده های آن ها دفاع نمایند .

واگذاری تمام امور این بارانداز به یک شرکت خصوصی سبب ساز این اعتراضات شده است .

---------------------------------------------------------

پاسدار ذوالقدر در معاونت جديد قوه قضاییه رژیم

روزنامه حکومتی رسالت: معاون فرهنگي، اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه بزودي منصوب مي شود.

در پي اعلام تشکيل و راه اندازي معاونت اجتماعي، فرهنگي و پيشگيري از وقوع جرم در قوه قضائيه که خبر آن روز چهارشنبه گذشته در ستون شنيده ها و نکته هاي رسالت درج شد با خبر شديم رئيس قوه قضائيه مسئول جديد اين معاونت را منصوب خواهد کرد.

گفتني است قوه قضائيه در حال حاضر داراي اداره کل فرهنگي، اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم است که عملکرد قابل توجهي مطابق وظايفي که قانون اساسي براي قوه قضائيه در نظر گرفته است نداشته و رئيس قوه قضائيه تصميم گرفته براي افزايش کارايي در اين زمينه معاونت مستقلي به وجود بياورد.

اخبار رسيده حاکي است که محمد باقر ذوالقدر مشاور فعلي رئيس قوه قضائيه محتمل ترين گزينه براي تصدي معاونت جديد قوه قضائيه مي باشد.

---------------------------------------------------------

انتقاد وزير دادگستری رژیم از حق الوكاله زياد وكلا

روزامه آفتاب یزد: وزير دادگستري گفت: حق الوكاله هاي زياد و بي اعتمادي مردم به وكلا، امروز به عنوان چالشي ‌اجتماعي و قضايي محسوب مي شود كه راه برون رفت آن، اعتماد سازي وكلاي صديق، عادل و پايبند ‌به سوگند وكالت است. به گزارش مهر، بختياري با بيان اينكه <قيمت وكالت و فرهنگ استفاده از وكيل قبل از ورود به محاكم قضايي، يكي از ‌چالش هاي جامعه امروزي محسوب مي‌شود> اظهار داشت: عملكرد وكلا در فرهنگ استفاده از وكيل، ‌يكي از شاخصه هاي اصلي رفع اين چالش به شمار مي رود. ‌‌ ‌وي گفت: وكيل در صورتي كه صادقانه بر اساس سوگند خود، مدافع حق از دست رفته موكل خود باشد ‌مورد اعتماد جامعه قرارگرفته و ابزاري براي نهادينه شدن فرهنگ وكالت است، در حالي كه متاسفانه ‌جامعه شاهد دريافت حق الوكاله هاي كلان فارغ از حقانيت براي تضعيف طرف ديگر دعاوي است.‌

---------------------------------------------------------

اظهار نظر کروبی درباره احکام گیوتینی زندانیان

روزنامه حکومتی رسالت: شنيده شده روز پنج شنبه تعدادي از عناصر گروهک ملي - مذهبي و بقاياي نهضت غير قانوني آزادي به ديدار کروبي رفته و از ايستادگي و مقاومت کروبي در برابر نظام از وي قدرداني کرده اند! کروبي هم در اين ديدار از اعضاي نهضت آزادي قدرداني کرده و خواستار همگرايي بيشتر معترضين به نظام شده است. کروبي که در اين ديدار از دستاوردهاي مقاومت چند ماه گذشته خود و موسوي در حوادث بعد از انتخابات دلگير به نظر مي رسيد گفته است متاسفانه به جز آزادي نيم بند زندانيان که احکام سنگيني را همچون گيوتين بالاي سر خود دارند علامت مثبتي از سوي حاکميت ديده نمي شود ولي ما همچنان روي مواضع و نظرات خود ايستاده ايم.

---------------------------------------------------------

دستغیب: با تظاهر به دینداری تهمت می‌زنند و بازداشت می‌كنند

به گزارش سایت کلمه، آیت الله علی‌محمد دستغیب طی سخنانی گفته است:‌ فقها باید عادل باشند و عمل آنها با گفتارشان یکی باشد مردم وقتی خلافکاری،‌ تهمت و اتهام را می‌بینند و می‌شنوند نمی‌دانند قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را!

وی تأکید کرد: عمل فقها با گفتارشان باید یکی باشد،‌ فقها باید عادل باشند و عمل آنها با قول‌شان یکی باشد.

آیت الله دستغیب ادامه داد: نباید بر سر مردم زد و فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل کنند. آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یک دفعه بریزند در خانه مردم؟ کتاب،‌ سنت و قانون این جور می‌گوید؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌کنند اما از طرف دیگر اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌کنند.

---------------------------------------------------------

سپاه نمایندگانی را که با موسوی دیدار کردند تهدید کرد

سایت حکومتی جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران: در پی دیدار تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با میرحسین موسوی اسامی تعدادی از این نمایندگان منتشر شد.
اسامی تعدادی از دیدار کنندگان با میر حیسن موسوی به شرح زیر می باشد:
محمد رضا تابش ،محجوب ،کواکبیان ،سازدار ، ترابی، قنبری ، نریمان، جمشید انصاری، محمد علی کریمی، محسنی بندپی و همچنین تعدادی از کارمندان سابق مجلس،فرزندان نمایندگان و نمایندگان سابق مجلس نیز در این نشست حضور داشتند
گفتنی است برخی فعالان سیاسی، دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت با سران فتنه را بر خلاف آراء و نقطه نظرات مردم برشمرده و با تاکید بر اینکه این دیدارها به هیچ وجه با سیاست نظام منطبق نبود، تصریح کردند، پس از دیدار با موسوی، صلاحیت حضور در انتخابات آینده از این نمایندگان سلب شده است؛ چرا که این نمایندگان دیگر صلاحیت نمایندگی ملت را ندارند لذا نمایندگانی که با یدک کشیدن عنوان نمایندگی ملت، در مقابل رفراندوم مردم، اهداف نظام، مشی امام (ره)، خواست مقام معظم رهبری، با سران فتنه ملاقات کرده اند، اهداف و وظایف خود را به سخره گرفته و عواقب شومی را برای خود رقم زده اند.


نمايندگاني كه ردصلاحيت مي شوند

پارلمان‌نیوز: یکی از رسانه‌های نزدیک به یک نهاد نظامی که متاسفانه پرچمدار بداخلاقی‌، انتشار اخبار دروغ و ملتهب کردن فضای جامعه است، مدعی شده که عاقبت شومی در انتظار نمایندگان دیدارکننده با مهندس میرحسین موسوی است.
سایت روزنامه جوان که از رسانه‌های افراطی حامی دولت است، در خبری جالب توجه از هم‌اکنون حکم به ردصلاحیت اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس داد.
این سایت که مشخص نیست چگونه از تصمیم آینده اعضای محترم شورای نگهبان از هم‌اکنون مطلع شده است از یک سو این حکم را صادر کرده و سپس در ادعا و تهدیدی قابل تامل که می‌بایست مورد توجه نهادهای امنیتی قرار بگیرد مدعی شده که عاقبت شومی در انتظار نمایندگان دیدار کننده با میرحسین موسوی است.

---------------------------------------------------------

سانسور کتاب؛ هرگز چنين وضعيتی را در عمرم نديده ‌ام

روزنامه ابتکار: جمال ميرصادقي با نقد جدي وضعيت سانسور در كشور مي‌گويد:‌ امروز هفتاد و هفت سال عمر دارم و هرگز چنين وضعيتي را در عمرم نديده‌ام. هيچ‌وقت وضعيت سانسور به اين شكل نبوده است.

ميرصادقي در گفت‌وگو با ايلنا، ضمن اعتراض به وضعيت مجوز انتشار كتاب در كشور گفت: هميشه كار، خدمت به فرهنگ مملكت بوده است. بسياري از واژگاني كه در فرهنگ‌ها و نقد ادبيات داستاني به كار مي‌رود، از ساخته‌هاي من است. اما متاسفانه به كندي و با سخت‌گيري‌هاي عجيبي؛ به كارهاي من مجوز مي‌دهند. به عنوان مثال؛ 5،6 ماه پيش رمان من باعنوان «آسمان رنگ‌رنگ» براي كسب مجوز به ارشاد رفته است و آن‌قدر در آن تغيير داده‌اند كه من حاضر به چاپ آن نشدم. اين درحالي است كه دو سوم رمان من در انگليس مي‌گذرد. كار به جايي رسيده كه مميزان حتي به مناسبات جوامع ديگر هم ايراد مي‌گيرند.

مجموعه‌اي از داستان‌هاي شاگردانم را در كتابي باعنوان «داستان‌هاي شنبه» گردآورده‌ام. اين كتاب شامل 52 داستان از 37 نويسنده جوان است كه به اين‌ها هم ايرادهاي عديده‌اي گرفته‌اند.و يكي از اين داستان‌ها را هم حذف كرده‌اند. منتها درمورد اين مجموعه، چون اغلب نويسندگان آن جوان بودند و سابقه‌اي نداشتند، من با اين تغييرات كنار آمدم و آنها را پذيرفتم. اما درمورد رمان؛ نمي‌توان به اين شكل عمل كرد و حذف صفحاتي از يك رمان، باعث از دست رفتن كليت آن مي‌شود.

نتيجه تمام اين سخت‌گيري‌ها اين شده است كه تيراژ كتاب به قدري پائين آمده است كه شمارگان آن در هر چاپ به ششصد تا هزار نسخه رسيده است. به اين ترتيب مخاطب كتاب‌ها، معدودي روشنفكر هستند. ايرادهايي هم كه مي‌گيرند، اصطلاحاتي است كه در كلام روزمره مردم به‌كار گرفته مي‌شود. اين نوع برخورد با اثر ادبي، تنها وقت تلف كردن است. از انتشارات مرواريد خواسته‌ام تا كتاب «زنان داستان‌نويس نسل سوم» را به ارشاد نفرستد. اين كتاب به نويسندگان زن پس از انقلاب مي‌پردازد. از بين نود مجموعه داستان از نويسندگان زن، 66 مجموعه را انتخاب كرده‌ام و از هر مجموعه هم، يك داستان را برگزيدم و به نقد و تفسير آن پرداخته‌ام كه در مجموع اين كتاب به 741 صفحه رسيده است. منتها به ناشر گفتم دست نگه دارد. زيرا اگر در مورد اين كتاب هم دستور به تغيير يا حذفي مي‌دادند، ما نمي‌توانستيم اين تغييرات را درمورد آثار ديگران بپذيريم.

مولف كتاب «ادبيات داستاني‌» گفت: كتاب «پيشكسوت‌‌هاي داستان كوتاه جهان» كه 8 سال پيش چاپ شده بود و شامل آثاري از ادگار آلن‌پو، گوگول، چخوف، همينگوي وگي دو موپاسان مي‌شود‏، 6 ماهي است كه براي مجوز تجديد چاپ به ارشاد فرستاده شده و هنوز جوابي داده نشده است. فارغ از اين، مجموعه داستان «سپيده دمان» كه شامل 20 داستان از مجموعه داستان‌هاي قبلي من «چشم‌هاي من؛ خسته»، «شب‌هاي تماشا» و «مسافرهاي شب» مي‌شود هم با حذف و تغييرات عجيب و غريب مواجه شد. اين مجموعه ابتدا شامل 29 داستان مي‌شد كه قبل از اينكه آن را به ارشاد بفرستم، خودم چند داستان را برداشتم. ارشاد هم بعداز 6، 7 ماه دستور حذف 5 داستان ديگر را داد كه درنهايت به 20 داستان رسيد. البته تغييراتي هم در هريك از داستان‌ها اعمال شده بود. امروز نزديك به يه يا چهار ماه مي‌شود كه اين كتاب با تغييرات و حذفياتي گفته‌ شده، دوباره به ارشاد فرستاده شده است. منتها هنوز جوابي نداده‌اند.

---------------------------------------------------------

تشدید فشارهای غرب برای تصویب قطعنامۀ جدید علیه رژیم

رادیو فرانسه: پس از جلب موافقت چین با تصویب قطعنامۀ جدید علیه برنامۀ اتمی ایران، دو کشور فرانسه و آمریکا به منظور جلب موافقت اعضای غیردائم شورای امنیت، به ویژه برزیل و ترکیه، بر فشارها و مذاکرات خود افزوده اند.

دولت های فرانسه و آمریکا موفق شده اند تا موافقت چین را با تصویب قطعنامۀ جدید در شورای امنیت علیه برنامۀ اتمی ایران جلب کنند. با این حال، برای به تصویب رساندن قطعنامۀ جدید، دولت های پاریس و واشنگتن باید موافقت اعضای غیردائم شورای امنیت را نیز به دست آورند.
تصویب قطعنامۀ جدید نیازمند ٩ رأی از مجموعه ١٥ رأی کشورهای عضو شورای امنیت است. برخی از اعضای غیردائم شورای امنیت، ازجمله برزیل و ترکیه، از هم اکنون مخالفت خود را با قطعنامۀ جدید شورای امنیت علیه برنامۀ اتمی ایران اعلام کرده اند.
ناظران از فشارها و مذاکرات شدید آمریکا برای جلب موافقت این دو کشور، به ویژه برزیل، سخن می گویند. برخی مخالفت برزیل را زبانی عنوان می کنند و می افزایند : در صورت مخالفت این کشور با قطعنامۀ جدید پی آمدهای سنگینی به ویژه از سوی آمریکا در انتظار برزیل خواهد بود.
فرای قطعنامۀ جدید که دربرگیزندۀ تدابیر مالی و ممنوعیت سفر مقامات ایرانی به خارج خواهد بود، شماری از کشورها از حالا تحویل محصولات خود را به ایران یا شدیداً محدود یا کاملاً متوقف ساخته اند.
بعد از تصویب قطعنامۀ شورای امنیت، اتحادیه اروپا به تشدید مجازات هایش علیه ایران فراخوانده خواهد شد. شماری از کشورهای اروپایی از هم اکنون صدور قطعات یدکی یا فرآورده های پالودۀ نفتی را به ایران محدود ساخته اند.

---------------------------------------------------------

اعدام ۵ نفر در مشهد

رهانا - دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، از اجرای حکم اعدام پنج نفر در زندان این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پنج نفر که هویت آنها مشخص نشده، در ارتباط با «قاچاق ده‌ها کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین» دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند.

حکم اعدام این افراد، پس از تائید دیوان عالی کشور، به اجرا گذاشته شد.

نوزدهم دی ماه سال گذشته نیز شش نفر در اصفهان با همین اتهام به دار آویخته شدند.

ایران دارای دومین رتبه اعدام در جهان است.

---------------------------------------------------------

مخالفت با تبدیل قرار بازداشت یک فعال دانشجویی

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

پس از گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت میلاد فدایی، با تبدیل قرار این فعال دانشجویی موافقت نشد.

دادگاه اين فعال دانشجویی پس از چهار ماه بازداشت موقت هنوز تشکیل نشده و دادستان با تبدیل قرار بازداشت وی به وثيقه یا کفالت موافقت نکرده است.

وی بیش از ۳۵ روز از بازداشتش را در بند ۲۰۹ زندان اوین مبحوس بود و پس از آن تا امروز در بند ۳۵۰ زندانی است. وی تاکنون تنها دو ملاقات حضوری با خانواده‌اش داشته است.

اتهام اولیه او «ارتباط با منافقین» بود که پس از مدتی به «تبلیغ علیه نظام» تبدیل شد.

میلاد فدایی دانشجوی مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب روز ۱۱ آذر ماه سال گذشته در منزلش توسط پنج تن از ماموران لباس شخصی با حکم دادگاه انقلاب پس از تفتیش منزل و توقیف کتاب‌ها و هارد کامپوترش دستگير شد.

این فعال دانشجویی، در اسفندماه نامه‌ای را همزمان با تولد ۲۱ سالگی‌اش نوشت. در قسمتی از این نامه آمده است: «چقدر دوست داشتم که آغاز بیست و یکمین سال زندگی پر فراز و نشیب خود را در کنار شما جشن بگیرم و با دلی شاد و پر صلابت سال جدید را با یکدیگر و برای یکدیگر آغاز کنیم . اما حیف که دست سرد زندان پای پوینده را هم بسته و غم دوری از شما و خانواده ، راه بر مرغ نگاهم بسته.»

-----------------------------------------------------------------------

موضوع خواندنی در پرونده آقای رحیمی

منصور امان

باند آیت الله خامنه ای تا گلو در گرداب "پیروزی" در نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری فرو رفته است. همه فاکتورهایی که "مُهندسی" این خیمه شب بازی را مُیسر کردند، اکنون به نُقاط چالش عوامل به کار گیرنده و تله های انفجاری بر سر ادامه راه آن تغییر ماهیت داده اند. جدال در گرفته بین شُرکای تقلُب و جنایات پس از آن، زبان گویای وضعیت شکننده دستگاه قُدرت در نتیجه شرایط مزبور است.

یک حرارت سنج مُطمئن که می تواند درجه شدت اختلافها در سطح رهبری "نظام" را توضیح دهد و خط فاصلی بین نزاع واقعی باندها و جنگ زرگری معمول آنها بکشد، پرتاب شدن پرونده های فساد مالی به میدان جدال است. عدم پایبندی طرفهای درگیر به حفظ "اسرار نظام" و گُذر از خط قرمزی که قلمرو مصالح همگانی آن را نشانه گذاری کرده، همزمان یک نشانه روشن از بُن بست در حل وفصل اختلاف در چارچوب امکاناتی است که حُکومت در اختیار گُذاشته و راه حلهایی است که پیش بینی کرده است.

در همین رابطه، افشای دوسیه مُعاون اول ریاست جمهوری، آقای رحیمی، صحنه سیاسی مُتلاطم کشور را برای نمایش آرایش جنگی فراکسیونهای اصلی باند ولایت در برابر یکدیگر آب و جارو زده است. وی مُتهم می شود که رهبری یک شبکه فساد اقتصادی با "میلیاردها تومان اختلاس" را به عُهده داشته است.

اگر چه آقای رحیمی در مُقایسه با کوسه هایی که آقای پالیزدار در افشاگریهای پُر سر وصدای خود نام آنها را فاش ساخت ماهی کوچکی به شُمار می رود با این وجود، قالبی که پرونده او در آن جای گرفته، از وزن و اهمیت بیشتری برخوردار است. برخلاف جدال مزبور، این بار یک دستیار گُمنام نیست که برای بسته نشدن درها در بالا، به ماموریت لو دادن پرونده های رُسوا کننده رُقبا فرستاده شده است بلکه، رهبران "اصول گرا" هستند که پرونده به دست از این تریبون همگانی به آن یکی اسباب می کشند تا پنبه "پیروزی انتخاباتی" خویش و برآمد بوروکراتیک آن را رشته کُنند.

وزنه سنگین دیگر در کفه ی افشاگری جدید، یارگیری از قُوه قضاییه است. نخُستین بار آیت الله صادق لاریجانی در میانه اسفند از تشکیل پرونده برای یک "باند بُزُرگ مفاسد اقتصادی" خبر داد. او بدینوسیله همزمان با آنکه به موضوع فساد مالی اعضای گرایش رقیب رسمیت می بخشید (اقدامی که در مورد افراد افشا شده از سوی آقای پالیزدار صورت نگرفت) در همین حال، به گونه روشن صف آرایی نهاد تحت اداره خود در برابر آن را نیز اعلام می داشت.

بنابراین، فقط ده ماه پس از کژروی استراتژیک آقای خامنه ای، اهرُمهای سُلطه سیاسی او در جامه قوه های مُجریه، مُقننه و قضاییه، به یک ترکیب مُتنازع بدون رهبری تبدیل شده است. او قادر به فرو بُردن لُقمه بُزُرگی که در خُرداد ماه سال گُذشته به دهان گُذاشت، نیست و عوارض این ناتوانی را هر روز به گونه آزار دهنده تری از روز پیش تجربه می کند.

چُماق و تُفنگ ولی فقیه نمی تواند از چشم جُنبش اجتماعی پنهان کُند که حُکومت از درون پروسه ده ماهه ای که پُشت سر گُذاشته، ضعیف تر و ضربه پذیر تر بیرون آمده است. موضوع خواندنی در پرونده آقای رحیمی همین نُکته است.

-----------------------------------------------------------------------

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیرشدگان

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیرشدگان اخیر صبح امروز در مقابل دادسرای ویژه دادگاه انقلاب در زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی بی قید وشرط عزیزان خود شدند.
روز شنبه 21 فروردین ماه از ساعت 09:00 صبح تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر مقابل دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند این تجمع که تا پایان وقت اداری ادامه می یابد.
بازپرسان امنیتی دادگاه انقلاب پس از منصوب شدن عباس جعفری دولت آبادی به دادستانی تهران به زندان اوین نقل مکان کرده اند و در بازجوئیها و گرفتن اعترافات توسط بازجویان وزارت اطلاعات مستقیما نقش دارند و هر آنچه که بازجویان وزارت اطلاعات به دستگیر شدگان نسبت میدهند به عنوان اتهام علیه آنها بکار می برند.
درب دادسری ویژه دادگاه انقلاب در زندان اوین بر روی خانواده ها و وکلای آنها بسته است و حق ورود و صحبت کردن مستقیم با بازپرسان امنیتی مسئول پرونده عزیزانشان به خانواده ها داده نمی شود و سئوالاتی که خانواده دارند از طریق نگهبانی که در مقابل آنجا مستقر است به درون برده می شود که در اکثر مواقع به آنها پاسخی داده نمی شود.
در میان تجمع کننددگان امروز تعداد زیادی از خانواده ها علیرغم اینکه مدتها است که وثیقه برای آزادی عزیزانشان قرار داده اند ولی از آزادی آنها خوداری می کنند و گاها با پاسخ های نگهبان درب دادسرای ویژه دادگاه انقلاب مواجه می شوند که بروید به شما زنگ زده خواهد شد.اما هیچ وقت تماسی با آنها گرفته نمی شود.
در تجمع امروز خانواده ها ،مادری که با طی مسافتهای طولانی و صرف هزینه های زیاد از کرمانشاه خود را به دادسرای ویژه دادگاه انقلاب در زندان اوین رسانده بود و 6 ماه است که از فرزند دستگیر شده اش می گذرد اما تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او ندارد دیده می شد.مادر سالخورده از این همه ظلم و بیعدالتی به خشم آمده بود و در حالی که اشک از چشمانش جاری بود. باعث شد که سایر خانواده ها به حمایت از او برخیزند و خواستار رسیدگی به وضعیت این مادر شوند. پس از شدت یافتن اعتراضات خانواده ها یکی از افراد لباس شخصی از آن محل بیرون آمد و این مادر سالخورده خواستار اطلاع یافتن از وضعیت فرزندش شد. فرد مربوطه به او می گوید بروید ما به شما اطلاع میدهیم. اکثرا خانواده ها با چنین جوابهایی مواجه هستند.

21 فروردین 1389 برابر با 10 آپریل 2010

-----------------------------------------------------------------------

بی خبری از وضعیت فعالان دربند حقوق بشر

خبرگزاری هرانا – از شرایط و محل نگهداری صالح شلماشی، اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، صالح شلماشی 11 اسفند ماه و در پی یورش های گسترده و هماهنگ به فعالین حقوق بشر، در شهر محل اقامتش، سنندج، بازداشت و اندکی بعد به تهران منتقل شده است.

وی تحت فشار بازجویان، در تماس کوتاهی با خانواده اش، ایشان را از پیگیری وضعیت پرونده ی خود منع نموده است.

شایان ذکر است در حال حاضر ده ها تن از فعالین حقوق بشر بر اساس سناریو سازی دستگاه های امنیتی در زندان اوین خاصه بند 2 الف سپاه پاسداران و در شرایط نامطلوب، نگهداری می شوند.


سرنوشت مبهم دانیال و شراره صبحی، دو فعال حقوق بشر

از سرنوشت دانیال صبحی و شراره صبحی، دوتن از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، که از 22 بهمن ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، دانیال و شراره صبحی که در حاشیه اعتراضات مردمی تاریخ مورد اشاره توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند علی رغم پایان بازجویی و صدور وثیقه از سوی شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب با آغاز سناریوی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر از تاریخ 14 اسفند ماه به محل نامعلومی منتقل شدند.

این دو فعال حقوق بشر که نسبت فامیلی با یکدیگر دارند در اولین و آخرین ملاقاتی که با خانواده خود در آستانه عید نوروز داشته اند از شرایط سخت بازداشت سخن گفته بودند.

نامبردگان پس از آغاز سال جدید تا کنون امکان تماس با خانواده های خود را نیافته اند و خانواده های آنان در نگرانی از سرنوشت عزیزان خود بسر می برند.

-----------------------------------------------------------------------

اخراج سه دانشجوی بهایی دانشگاه پیام نور بجنورد

خبرگزاری هرانا – دانشگاه پیام نور بجنورد بنا به اعلام سایت رسمی خود در تاریخ 26 اسفند ماه سال گذشته سه تن از دانشجویان بهایی این دانشگاه را با عنوان "محروم از تحصیل" مواجه کرد.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، شايان ثنايي، مونا شريفي محبتي و انوش شريفي محبتي سه دانشجوي بهايي مذکور اند كه به ترتيب در رشته هاي كارشناسي آي تي، زمين شناسي و كامپيوتر (سخت افزار) در دانشگاه پيام نور بجنورد مشغول تحصيل بودند.

شایان ذکر است که این سه تن هنگامی که پس از تعطيلات نوروزي به دانشگاه مراجعه كردند از حضورشان در سر كلاس ممانعت بعمل آمد و متعاقب آن به دستور رياست، از دانشگاه اخراج شدند.

-----------------------------------------------------------------------

یکسال زندان برای يكی از فعالان سياسی و مدنی كرد

كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني

مسعود حسين پناهي يكي از فعالان سياسي و مدني كرد به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و برپايي تجمعات اعتراضي به يك سال زندان محكوم شد.
مسعود حسين پناهي اهل روستايي قروچاي از توابع شهرستان دهگلان استان كردستان در دادگاه انقلاب شهر سنندج به يك سال زندان محكوم شد و هم اكنون نامبرده در زندان شهر قروه بسر ميبرد.
گفتني است اتهام وي اخلال در نظم عمومي و بر پايي تجمعات اعتراضي كه در سال گذشته به اعتراض به حكم اعدام انور حسين پناهي تجمعي اعتراضي در جلو درب دادگستري شهر سنندج بر پا گشته بود.
انور حسين پناهي از فعالان سياسي و مدني استان كردستان ميباشد كه سال گذشته حكم اعدام وي به 16 سال زندان تغيير يافت.

-----------------------------------------------------------------------

احضار و بازداشت جمعی از روزنامه نگاران مهابادی

کردستان و کردنیوز: در پی هجوم و سوء قصد افرادی ناشناس و مسلح به جان " جلال محمودزاده" نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، جمعی از روزنامه نگاران و فعالان مدنی این شهر از سوی نیروهای امنیتی احضار و یا بازداشت شده اند.
در پی انتشار خبر ارسال نامه نماینده مهاباد به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اقدام کمیسیون تحقیقات مجلس جهت پیگیری فساد اداری و مالی در شورای شهر مهاباد و برخورد با این مسئله و همچنین متعاقب سوء قصد نافرجام افرادی ناشناس به جان وی، فشار اداره اطلاعات بر فعالین مدنی مهاباد افزایش یافته است.
بنابه گزارش دریافتی، طی روزهای گذشته چند تن از فعالین مدنی شهر مهاباد از سوی نیروهای امنیتی احضار و 2 تن نیز بازداشت شده اند.
این گزارش همچنین افزوده است که یکی از بازداشت شدگان به نام "عبداله علیزاده" توانسته است که خود را به خارج از مرزهای ایران برساند و در کشور ترکیه درخواست پناهندگی نماید اما از مشخصات بازداشت شده ی دیگر تاکنون اطلاعی به دست نرسیده است.
عبداله علیزاده روزنامه نگار مهابادی با انتشار یک سی دی، تخریب آثار باستانی و فرهنگی کردستان از جمله آثار باستانی فقرَقا، قلعه پشت تپه و غار سَهولان را مصادیقی از بی مسئولیتی¬های مسئولین حکومتی ایران دانسته است. وی در این باره همچنین از درهم شکستن سنگ قبر مزارهای گورستان قدیمی بداق سلطان مهاباد که قدمت آن به دوره صفویه برمیگردد سخن گفته است.
عبداله علیزاده همچنین پرده از همکاری مستمر شهرداری و شورای شهر مهاباد با اداره اطلاعات این شهر برای تخریب آثار فرهنگی و باستانی منطقه مهاباد برداشته است .

>>>>>>>>>

مجروح شدن یک "کولبر" مرزی بانه ای براثر تیراندازی نیروهای رژیم

نیروهای جمهوری اسلامی جمعی از کولبرهای منطقه ی مرزی بانه را هدف رگبار گلوله قرار دادند.
نیروهای جمهوری اسلامی روز پنج شنبه، 19فروردین ماه، جمعی از کاسبکاران منطقه ی مرزی "سَیران بند" بانه را هدف تیراندازی قرار داده و در نتیجه این هجوم مسلحانه خود یکی از کولبرهای مرزی به نام "محمد وکیلی" را به شدت مجروح کردند. محمد وکیلی هم اکنون به علت شدت جراحات وارده در وضعیت جسمی نامناسبی در بیمارستان بستری میباشد.
گفتنیست که طی مدت 20روزگذشته، نیروهای جمهوری اسلامی تاکنون 4 تن از کاسبکاران مناطق مرزی کردستان را کشته و 6 نفر را نیز مجروح نموده اند.
>>>>>>>>>

سرنوشت نامشخص یک شهروند سردشتی دربازداشت

سرنوشت یک شهروند سردشتی که هم اکنون بیش از 7ماه می باشد که دربازداشت نیروهای امنیتی رژیم بسر می برد همچنان در هاله ای از ابهام می باشد.
"رسول حدادی" در اواخر تابستان سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده و تلاش خانواده نامبرده برای اطلاع از وضعیت وسرنوشت وی تاکنون بی نتیجه مانده است.
گفتنیست که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علت بازداشت رسول حدادی را همکاری وی با احزاب کرد مخالف نظام اعلام نموده اند.