jeudi 17 juin 2010

کردستان در چهلم اعدام شدگان در خاموشی فرو رفت

کردستان در چهلم اعدام شدگان نوزده اردیبهشت در خاموشی فرو رفت
خبرگزاری هرانا - در پی فراخوان خاموشی شماری از فعالین مدنی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر به منظور گرامیداشت یاد اعدام شدگان 19 اردی بهشت، در اعتراض به اجرای این احکام غیرقانونی و اعتراض به تحویل ندادن پیکرهای اعدام شدگان، شب گذشته کردستان در خاموشی فرو رفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این طرح که با حمایت مستقیم سلطنه رضایی، مادر فرزاد کمانگر نیز همراه بود، شب گذشته در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین منجمله سنندج، مهاباد، میروان و کامیاران با همکاری خودجوش مردم به اجرا درآمد.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که ساعت 10 شب چهارشنبه 26 خردادماه(شب چهلمین روز اعدام مخفیانه و جمعی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان) به مدت 5 دقیقه مردم چراغ های منزل خود را خاموش نمایند.


گفتنی است برخی سازمان های سیاسی و حقوق بشری نیز با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از این اعتراض مدنی اعلام نموده بودند.

--------------------------------------------------------------------

خامنه ای سردسته اوباش حکومتی است

جعفر پویه

این روزها سید علی خامنه ای خود را به عنوان سر دسته اوباش و باندهای سیاه عربده کش تثبیت می کند. او که عالی ترین مقام مذهبی کشور یعنی، ولایت فقیه را یدک می کشد، به دلیل خالی بودن چنته اش در برابر آخوندهای بلند مرتبه مشهور، دست به مانورهای عجیب و غریب می زند. با انجام این کارها خامنه ای نشان می دهد که نه تنها قبای رهبری و ولایت فقیه نظام بر اندام ناقص او برازنده نیست بلکه، جایگاهی که خمینی با همه تلاشهای سالیان دراز و مکر و حیله آخوندی کارسازی کرده بود را هم ویران کرده است.
حمله اوباش و چماقداران به منزل دو آیت الله برجسته در قم یک روز پس از حضور مخفیانه خامنه ای در این شهر، این گمانه را تقویت می کند که سردسته اوباشی که میدان را قبضه کرده و به نسق گیری مشغولند کسی نیست جز خود رهبر و ولی فقیه رژیم. اما چرا خامنه ای از برج عاج خمینی ساخته یعنی، منصب ولایت فقیه نظام که قدرت مطلقه دارد اینگونه فرود آمده و به سردستگی اوباش و لات و لوتها بسنده کرده است؟
سربازگیری رفسنجانی از بین آخوندهای گوشه گیر و آیت الله های ناراضی و رانده شده از قدرت موضوعی تازه نیست. رفت آمدهای پنهان و آشکار رفسنجانی به قم و دیدارهایش از آخوندهای بلند مرتبه و طرح بحث شورای فتوا برای برانگیختن طمع آنان به جایگاهی که در انتظارند، بخشی از دلایل کشاندن خامنه ای به میانه میدان است.
او که مرتبت مذهبی خود را به همت تعدادی آخوند ولیمه بگیر کارسازی کرده است، به عدم مشروعیت مذهبی خود در بین دیگر آخوندها و بخشی از اقشار مذهبی واقف است. از سوی دیگر، دسته بندی های کناری و موازی آخوندها می تواند خطری جدی برای موقعیت و قدرت او باشد. بی دلیل نیست که در ماه های گذشته نه تنها به گور آیت الله خاتمی در یزد حمله و آنرا تخریب کردند بلکه، در شیراز به آیت الله دستغیب یورش برده و او وادار به تخلیه محل کار و نشست، مسجد قبا کردند. خانواده های آیت الله های درگذشته همچون بهشتی، مطهری، حائری تحت فشار قرار می گیرند و برخوردهای عوامل خامنه ای در سالمرگ خمینی به نوه بنیانگذار رژیم از چشم کسی پنهان نیست. فشار به خانواده آیت الله منتظری برای بستن دفتر یک آیت الله مرده می تواند وحشت خامنه ای از مراجعه مردم به مراکزی که به او و دم و دستگاهش وابسته نیست را نشان دهد. حمله و تخریب خانه آیت الله صانعی، دادستان برگزیده خمینی که ساز مخالفت با جانشین او را کوک کرده است نیز از همین آبشخور آب می خورد.
هرچند رفسنجانی تلاش می کند تا با یکی به نعل و یکی به میخ، نظر رهبر را به تقسیم قدرت با هزینه کمتری جلب کند اما خامنه ای نشان می دهد که برای حفظ قدرتی که بدون کمک امثال رفسنجانی برای او ممکن نبود، حتا حاضر است دم و دستگاه فرا زمینی ولایت فقیه‌ی که دیگر آیت الله ها تره برای آن خورد نمی کند را رها کرده و با سردستگی اوباش و چماقداران در میدان از قدرت خود دفاع کند.
این واقعیت که عمل او، روحانیتی که برای خود جایگاه الهی و قداست قایل است را پیش چشم مردم عوام آنچنان بی بته و خوار نشان می دهد که حتا قادر به دفاع از خود نیست تا چه رسد ملجاء دیگران باشد، نه تنها پشیزی برایش ارزش ندارد بلکه، این موضوع بخشی از خواسته خامنه ای برای حذف کامل و لگد مال کردن مخالفانش در مقام و لباسی است که به ظاهر باید مورد احترام رژیم باشد.
پیام خامنه ای برای رفسنجانی، صانعی و دیگر آیت الله های مخالف روشن است. او درس آموخته مکتب خمینی است که می گفت: "برای مصلحت نظام یعنی قدرت حتا می توان واجبات دین را تعطیل کرد"؛ تا چه رسد به مقام به ظاهر متکبرانه آیت الله هایی که علم مخالفت با او را برافراشته اند.

--------------------------------------------------------------------

رهنورد: قصد ارعاب همه مراجع را دارند

زهرا رهنورد با صدور بیانیه ای حمله به دفتر آیت الله العظمی صانعی و محاصره بیت ایشان را محکوم کرد و نوشت: “شک نیست که پشت سر این اقدامات خشن و شوکه آور ،قصد ارعاب همه مراجع و تنگ کردن فضای حضور این عمودهای خیمه دین ،نهفته است . این نکته ای است که نه از چشم ملت و نه از چشم مراجع ،پنهان نخواهد ماند.”

به گزارش سایت کلمه، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

ما زنان نسبت به آیت الله العظمی صانعی ،تعهد بزرگی بر دوش داریم.پس از شکست جریان حاکم ،با هدف رادیکالیزه کردن محیط سیاسی ،و با سرکوب و کشتار مردم در کف خیابان های تهران و شهرستان ها ،حالا نوبت به شهر مذهبی قم رسیده است تا کانون و قلب دینی ،علمی ، سیاسی و اجتماعی قم ،یعنی مراجع والا مقام را هدف حملات خود قرار دهند.

در یکسال گذشته ،این سناریوی تلخ ،با اهانت به فرزند یادگار امام آقای حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ،کلید زده شد. در شیراز ،بیت حضرت آیت الله العظمی دستغیب مورد حمله قرار گرفت و امروز نوبت به مراجع قم رسیده است .خدا نکند ! که در پس حمله به دفاتر آیت الله العظمی منتظری و ایت الله صانعی ،این روند سیاه نسبت به مراجع دیگر ادامه یابد ،آنگاه در برابر حضرت محمد مصطفی (ص )چه سرافکنده و شرمسار خواهیم بود.

اینک با نشانه رفتن شخصیت دینی و علمی ایشان که پیوسته حامی ملت بوده و همه اقشار مردم ،از پیر و جوان و زن و مرد و کوچک و بزرگ هریک به نحوی از فتواهای ایشان بهره مند شده اند ،جریان حاکم ،نهایت کینه توزی خود را به ملت ثابت کرده است.

در اینجا انصافا ،باید اذعان داریم که ما زنان ،نسبت به آیت الله العظمی صانعی دینی بزرگ بر دوش داریم.چرا که ایشان به عنوان یک فقیه مورد اعتماد امام و ملت ،خود سالیان درازی است رئوس مشکلات زنان را در روند رفع تبعیض و خشونت زدایی فهرست کرده و برای تمامی آنها راه حل های علمی و فقهی بیان داشته اند و این ،همان رویکردی است که زنان و ملت ما را به اسلام خوش بین و وفادار کرده است.(البته این سخن به آن معنا نیست که رویکردهای متنوعی که گرایش های مختلف جنبش زنان برای رفع تبعیض و حذف خشونت پیشنهاد می کنند ،مورد احترام نباشد یا غیر قابل استفاده تلقی شود)

اما ،بدون شک در سخنان و فتاوای حضرت آیت العظمی صانعی ،جاذبه دینی ،علمی و اجرایی خاصی نهفته است که برای اقشار گوناگون ملت بویژه زنان و جوانان ،بسیار راهگشا بوده و اینک رنج ها و محنت هایی که مراجع عظام ، در راه این نواندیشی و گره گشایی متقبل شده اند برکسی پوشیده نیست .

چه زشت و تنفر انگیز است ،صحنه هایی که تنگ نظران و جریانات سیاسی شناخته شده را در حال تخریب دفتر و منزل ایشان ،در معرض نگاه ما قرار می دهد .شک نیست که پشت سر این اقدامات خشن و شوکه آور ،قصد ارعاب همه مراجع و تنگ کردن فضای حضور این عمودهای خیمه دین ،نهفته است .و این نکته ای است که نه از چشم ملت و نه از چشم مراجع ،پنهان نخواهد ماند.

--------------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای فعال دانشجويی در اعتراض به بازداشت مجدد

ادوارنیوز: سلمان سیما، عضو سازمان دانش آموختگان ایران و فعال دانشجویی در دانشگاه آزاد که 22 خرداد برای دومین بار پس از انتخابات بازداشت شده است، با خانواده خود تماس تلفنی گرفت.

سلمان سیما در این تماس تلفنی، از حبس خود در انفرادی بند دو الف خبر داده است. سلمان سیما همچنین از اعتصاب غذای خشک خود از روز اول بازداشت و تبدیل آن به اعتصاب غذای تر پس از تماس تلفنی خبر داده است.

--------------------------------------------------------------------

تظاهرات سالگرد قتل ندا در برخی از شهرهای جهان

فراخوان ۳۰ خرداد، سالروز بقتل رسیدن سمبل آزادی و مقاومت ندا آقاسلطان


آمریکا لس آنجلس

یکشنبه 20 جون
ساعت پنج بعد از ظهر مقابل ساختمان فدرال بیلدینگ

***

انگلستان لندن
زمان: یکشنبه 2010/06/20
ساعت 14 تا 16

مقابل سفارت جمهوری اسلامی

***

سوئیس ژنو

یکشنبه ٢٠ ژوئن

Jardin Anglais محل اجتماع

از ساعت ١٩ تا ٢١
با شمعھای روشن در دست گرد خواھیم آمد

***

سوئد مالمو

زمان: شنبه ۱۹ ژوئن- از ساعت ۱۳ تا ۱۵
مکان: شهرمالمو- میدان گوستاو آدولف

***

دانمارک کپنهاگ

یکشنبه 20 یونی
از ساعت 15 تا 17
مکان :Axeltorv روبروی در اصلی TIVOLI
مرکز شهر کپنهاک

دوستانی که اطلاعیه تظاهرات فرستاده اند و در این صفحه منتشر نشده، دو باره آن را برای ما ارسال کنند. این صفحه مرتب به روز می شود


--------------------------------------------------------------------

تحریم های مستقل آمریکا علیه بانک مرکزی رژیم

آمریکا از اعمال تحریم های مستقل علیه بانک مرکزی، پست بانک، فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی هوافضای این نیرو ، وزیر دفاع، فرمانده بسیج ، شرکت های مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی، بیمه جمهوری اسلامی و 20 شرکت نفتی جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد تحریم های جدیدی را به صورت مستقل علیه رژیم ایران اعمال می کند. هدف از این تحریم ها مقابله با پیشرفت برنامه هسته ای تهران اعلام شده است.

براساس اعلام مقامات آمریکایی، این تحریم ها شامل بانک مرکزی، شرکت های فعال به عنوان جایگزین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران می شود.

تحریم فرماندهان نیروی هوا وفضا سپاه پاسداران به گفته وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پیشرفته سازی موشک های خودکار صورت می گیرد.

"استوارت لیوی" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و تامین مالی در این باره گفت: سپاه پاسداران نقش روبه افزایشی را در اقتصاد ایران ایفا می کند و نباید جایگاهی در نظام مالی جهانی داشته باشد.


حلقه تحريمها بر گردن ملاها تنگ تر مىشود

خبرگزارى فرانسه نیز در گزارشی نوشت، دولت اوباما با افزودن تعداد بيشترى از افراد و شركتها به يک ليست سياه طولانى در چهارچوب گسترش تحريمها، حلقه را حول برنامه هسته ای رژيم ايران تنگ تر كرد.

اين تحريمها از جمله كمپانيهاى بيمه، شركتهاى نفتى و خطوط كشتيرانى كه با برنامه‌ هاى اتمى و موشكى رژيم ايران مرتبط هستند را هدف قرار مى دهد.

خبرگزارى فرانسه افزود، تحریمها بیشتر متوجه سپاه پاسداران است، نیروی مسلحی که به گفته وزير خارجه آمريكا، حکومت ایران را به يک ديكتاتورى نظامى تبدیل کرده است.

--------------------------------------------------------------------

تهدید نماینده مجلس رژیم به افشای مدارک فاجعه کوی دانشگاه

سایت فرارو در تهران: بیش از یک سال پیش در بامداد روز 25 خرداد حادثه تلخی در کوی دانشگاه تهران رخ داد و گروهی با حمله به کوی خسارات فراوانی به محل زندگی دانشجویان وارد کردند در این حمله تعدادی از دانشجویان نیز آسیب دیدند و عده‌ای دیگر بازداشت شدند.

در همان زمان مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای را به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس تشکیل داد تا حقایق اتفاقات آن شب را پیگیری نماید و طی گزارشی به مجلس ارائه کند. اما با گذشت بیش از یک سال از آن ماجرای تلخ هم‌چنان وقایع کوی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارشی از سوی کمیته مذکور به مجلس ارائه نشده است.

الیاس نادران نماینده تهران و یکی از اعضای کمیته حقیقت‌یاب وقایع کوی و مجتمع سبحان امروز اعلام کرد که اگر مسئولین در رابطه با آن حادثه اظهار نظر نکنند، اسناد و مداراک خود را شخصا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

***

فیلم حمله لباس شخصی ها و گارد ویژه به دستور مستقیم خامنه ای به کوی دانشگاه تهران

http://www.youtube.com/watch?v=c2y9Wl_teFY&feature=player_embedded

--------------------------------------------------------------------

سالگرد حمله به کوی دانشگاه؛ دروغ پردازیهای سرکرده ناجا

سایت فردا در تهران: سردار احمدی مقدم در گفت و گو با نشریه سروش مطالب مهمی درباره حوادث انتخابات مطرح کرده است.

بخشهایی از اظهارات فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شرح زیر است:

یک هفته قبل از انتخابات در جلسه ای گفتم:" یا این انتخابات به نفع آقای موسوی تمام می‌شود که یک غائله داریم به اسم جشن پیروزی و فتح سنگرهای بعدی یا آقای احمدی‌نژاد برنده می‌شود و آن‌ها بحث تقلب را پیش می‌کشند."
کنترل نیروی انتظامی در حوادث اخیر "ایده‌آل" نبود. اگر واحدهای ما حرفه‌ای‌تر بودند ما می‌توانستیم عمق مسئله را دقیق‌تر تشخیص داده و خسارات را کاهش دهیم.
یکی از بحران‌های امنیتی شهر تهرا ن مسئله سلاح‌های ناشناس است.جاهایی هست که کامیون و تریلی هم بتواند داخل بیاید، مثل مرز سراوان، اما با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که شده، خیلی سخت است و ماشین دیگر عبور نمی‌تواند بکند اما اینکه کسی با چند سلاح به داخل بیاید و قاچاق کند این هست. در عراق و افغانستان و پاکستان سلاح به‌وفور وجود دارد.
این نیست که هر کسی سلاح غیرمجاز دارد از آن، در این مواقع استفاده می‌کند بلکه نیات سازماندهی‌شده هم باید پشت این مسائل باشد، ولی بالاخره تا حدی نباشد که وزیر سابق مخابرات را فردی با تصمیم شخصی مضروب بکند، نه هیچ گروهی پشتش است و نه هیچ کسی. یک آدم است و خیلی راحت رفته و با چاقو زده. وقوع این حوادث در دنیای امروز ممکن است؛ با این فیلم‌های اکشن و سلاح های غیرمجاز.
گروهک‌ها را شما دیدید که در بلوچستان و شرق ایران بودند، اما می‌خواستند به تهران بیایند. یا پژاک را شما دیدید که در تهران دستگیر شدند، چرا که در تهران اقدام عملیاتی کردند. اقدام در تهران برای‌شان سخت است، اما غیرممکن نیست ما باید سیستم‌های امنیتی‌مان را برای مقابله با حرکات آن‌ها تقویت کنیم.
در حادثه کوی دانشگاه که شب ۲۵ یا عصر ۲۵ خرداد بود، بچه‌های بسیج شب‌ها در مقابله با اغتشاش به ما کمک می‌کردند که به مرور این مناطق کم شدند. نیروی انتظامی کفاف این همه جا را نمی‌داد باید درخواست کمک می‌کرد.
زمانی پیش می‌آید که مدیریت به سپاه داده می‌شود، زمانی هم هست که مدیریت با ماست. در عمده موارد بچه‌های بسیج در کنترل ما بودند و با ما هماهنگ بودند. ضمن اینکه در مورد عزیزان بسیجی باید گفت آن‌ها بچه‌هایی هستند غیرتی، متدین، پرشور و برای دفاع از نظام و احساس تکلیف می‌کنند. ما باید دریچه قانونی را برای آن‌ها باز کنیم و از این ظرفیت در چارچوب قانون استفاده کنیم.
اگر بسترهای لازم را برای حضور صحیح بسیج فراهم نکنیم، امکان عمل خودسرانه خسارت‌بار تشدید می‌شود.
بسیج نیرویی حرفه‌ای و سازمان‌یافته با ضوابط کامل و قاطع نیست، یک نیروی مردمی است و در مواقع خطر می‌آید و باید از او ممنون باشیم
همیشه هم خودسر و حزب‌اللهی و بسیجی و این مفاهیم قاطی می‌شود و آسیب‌ می‌زند، چون این فرد خودسر عمل می‌کند و به مجموعه آسیب می‌زند.
در حوادث بعد از انتخابات می‌دیدیم برخی بسیجی‌ها با موتور می‌آمدند اما سازمان بسیج نیامده بود چون به آن‌ها اجازه داده نشده بود.
حادثه روی داده در کوی دانشگاه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری قابل پیش‌بینی بود
ازروزهای انتخابات لشکری دنبال آقای کروبی بودند. بعضاً افرادی از جریانات منحرف دانشگاه مانند کمونیست‌ها و نئومارکسیست‌ها و تحکیمی‌های افراطی بودند، تعجب می‌کنم از آقای کروبی که این‌ها هوادارشان بودند، این‌ها هر شب با یک وضعیت افتضاحی به خیابان می‌آمدند از کوی تا بلوار کشاورز، یعنی دانشجویی با زیرپیراهن رکابی و شلوارک و دمپایی و... صحنه‌های غیراخلاقی، انگار شوهای غربی بود و هیچ تناسبی با کشور ما نداشت برای کاندیدایی که ظاهری روحانی داشت، خود آقای کروبی هم متأسفانه در آنجا حاضر می‌شد.
فیلم بی بی سی در مورد کوی دانشگاه را اگر نگاه کنید می‌بینید آن فیلم را به نفع خودشان قطع و وصل کردند و صداگذاری روی آن با حوادث صحنه نمی‌خواند و می‌گوید در حالی که پلیس مردم را می‌زند لباس‌شخصی‌ها می‌گویند نزن، در حالی که صحنه برعکس است لباس شخصی‌ها می‌زنند، پلیس از دستشان می‌گیرد و می‌آورد.
من صحنه آن شب را به شما بگویم؛ چند شب این‌ها از پشت بام‌های کوی سنگ و کوکتل می‌ریختند. شما اگر کف خیابان جلوی کوی را ببینید پر از سنگ است و چیزهایی که آتش گرفته است. ماشین‌های سلف کوی را هل می‌دادند و بیرون می‌آوردند و آتش می‌زدند. چند شب این حادثه بود. ما یگان ویژه را آنجا گذاشتیم و گفتیم تحریک نکنید، نگذارید بیرون بیایند و داخل هم نروید. این‌ها در آستانه کوچه‌ها می‌ایستادند کسی به آن‌ها ملحق نشود، آن‌ها هم می‌خواستند بیرون بیایند، هجوم می‌آوردند آن‌ها هم داخل می‌ر‌فتند. بعد دیدیم متأسفانه گروهی از نرده‌های پشت یعنی قسمت جنوبی و غربی وارد شدند؛ شاید پنجاه، شصت نفر." این افراد، "لباس شخصی" بودند.
رئیس دانشگاه تهران تلفنی گفت داخل کوی درگیری ایجاد شده . این مسئله را جمع کنید. یک گروهان از یگان ویژه داخلی رفتند. عده‌‌ای را دستگیر کردند، آن شب حدود نود نفر را دستگیر کردند، هفتاد تایی از اغتشاش‌گرها و بیست‌ تایی از خودسرها بودند.
اگر از اول بیست نفر از نیروی انتظامی در داخل بود و در پاسگاهی مستقر می‌شدند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. در حالی که ما حصاری چند کیلومتر در چند کیلومتر کشیدیم و منطقه آزاد برای درگیری مشخص کردیم. این خوب نبود. اگر از اول می‌گفتند یک واحد در کوی باشد بهتر بود، خیلی از افراد اغتشاشگر در کوی ساکن نبودند، بلکه از جاهای دیگر آمده بودند.

--------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: اوباما بزودی زمین می خورد

تلویزیون رژیم: رئیس جمهور قطعنامه اخیر شورای امنیت را فاقد ارزش حقوقی و اثرگذاری دانست و گفت : این قطعنامه از موضع تـدافعی است نه هجومی و قطعنامه ای است که با گدایی رای توسط امریکا به تصویب رسیده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نـژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری بـا اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایـران تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایـران بـا هر برخوردی از سوی دشمنان انقلاب برخورد خواهد کرد .

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : اوبـاما در شعار تغییرش شکست خورد ومطمئنم اگر به همین وضع ادامه دهد و برای پیروزی در حلقه صهیونیست ها بماند زمین می خورد .

آقای احمدی نژاد تحقق شعار تغییر اوباما را در تغیر سیاست های فعلی اش اعلام کرد و گفت : مردم امریکا به شعار تغییر اوباما رای دادند چرا که اگر خواهان وضع گذشته یعنی دولت بوش بودند به تغییر رای نمی دادند .

رئیس جمهوری اسلامی ایران بـا بیان اینکه اوبـامـا راه دوستی با ایران را بست ، گفت : تنها فـرصت اوباما برای تحقق شعار تغییر ، ایران است .

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه اوباما برای تحقق شعارش درفلسطین، افغانستان و عراق نمی تواند کاری انجام دهد گفت: تنها جایی که می تواند کـاری انجام دهد ایران است و با به رسمیت شناختن فعالیت های هسته ای ایران گامی بزرگ برای تحقق شعار تغیرش بردارد .

--------------------------------------------------------------------

10 شبکه ماهواره ای فارسی زبان جدید در راه است

سایت حکومتی صراط نیوز: در ماه های اخیر کشورها و شبکه های متعددی در حال راه اندازی شبکه های فارسی زبان هستند.
بعد از راه اندازی شبکه کاملا ضدفرهنگی «فارسی 1» ، کمپانی این شبکه وعده داده است 5 شبکه دیگر «فارسی 2 و 3و...6» را راه اندازی نماید که خبرها حاکی از آن است که یکی از این شبکه ها مخصوص کودکان و نوجوانان خواهد بود.
شبکه PMC که فقط به پخش موسیقی اختصاص دارد قصد راه اندازی شبکه PMC One یا PMC family مخصوص خانواده برای پخش برنامه های فرهنگی دارد ! . کشور مصر نیز با همکاری «الازهر» که دشمن شیعیان است ، قصد راه اندازی یک شبکه فارسی زبان جدید را دارد.
در دوبی نیز چند سرمایه دار ناشناس قصد راه اندازی یک شبکه فارسی به نام «Rounde Vouz» یا «قرار ملاقات» را دارند. مسئولین این شبکه در مصاحبه با یک نشریه اماراتی اعلام کرده است که این شبکه یک شبکه فرهنگی اجتماعی خواهد بود. یکی از کشورهای اروپایی نیز شبکه فارسی زبان «چهار» را راه اندازی کرده است .
برخی از این شبکه ها در ایام سوگواری در ایران به پخش برنامه های طنز می پردازند.
در این میان سایت های خبری نیز از این مسابقه عقب نمانده و یکی از سایت های خبری روسیه نیز بخش زبان فارسی راه انداخته اند.


--------------------------------------------------------------------

بازرسان هسته ای را برای شش ماه به کشور راه ندهيد

روزنامه مردمسالاری: نمايندگان مجلس با يک فوريت طرح صيانت از دستاوردهاي هسته اي جمهوری اسلامی موافقت کردند.
در جريان بررسي اين طرح نماينده سمنان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد 6 ماه سفر بازرسان آژانس به ايران را کلا ممنوع کنيم.
به گزارش خانه ملت، مصطفي کواکبيان در جلسه علني روز چهارشنبه 26 خرداد ماه در مخالفت با يک فوريت طرح صيانت از دستاوردهاي صلح آميز هسته اي ايران اظهار داشت: در ماده 2 اين طرح آورده شده است که اجابت درخواستهاي فراتر از مقررات حقوقي NPT توسط دولت ممنوع مي باشد.
وي افزود: بنده صددرصد موافق هستم که با قطعنامه 1922 شوراي امنيت مقابله شود. ولي به نظر من طراحي اين طرح خوب نيست.
نماينده سمنان تصريح کرد: اولا چه کسي گفته است بازرسي هاي فراتر از مقررات NPT تا حالا انجام شود؟ تا الان تخلف شده است. يعني پيام اين ماده اين است که ما جلوي تخلف قبلي را مي گيريم.
وي با بيان اين که اينگونه اقدامات بازدارنده نيست ادامه داد: ما بايد 6 ماه سفر بازرسان آژانس به ايران را کلا ممنوع کنيم.
کواکبيان تاکيد کرد: بنده معتقد هستم که بايد با قطعنامه 1922 مخالفت شود اما راه مخالفت اين است که حداقل 6 ماه ورود بازرسان آژانس به ايران ممنوع شود. در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است: با توجه به فريبکاري قدرت هاي بزرگ در صدور قطعنامه ظالمانه 1929 به منظور محدود کردن ملت ايران در دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز علي رغم امضاي بيانيه تهران توسط جمهوري اسلامي ايران، به منظور پاسداري از دستاوردهاي هسته اي صلح آميز و مقابله با زياده خواهي هاي آمريکا و انگليس و برخي قدرتهاي بزرگ طرح زير با قيد يک فوريت تقديم مي شود.
در صورت تصويب نهايي اين طرح دولت موظف است علي رغم اقدامات زياده طلبانه و زورمدارانه برخي قدرت هاي بزرگ با سرمايه گذاري در ابعاد مختلف فناوري هسته اي صلح آميز کشور را به استقلال کامل هسته اي نائل نمايد.
همچنين دولت مکلف است صرفا در چارچوب مقررات عمومي NPT (معاهده منع گسترش سلاح هاي اتمي) با آژانس بين المللي انرژي هسته اي همکاري نمايد. اجابت درخواستهاي فراتر از مقررات عمومي NPT توسط دولت ممنوع مي باشد. در صورت تصويب نهايي طرح، دولت موظف است با عنايت به فريبکاري دنياي غرب درخصوص تحويل سوخت رآکتور آموزشي درماني تهران، غني سازي بيست درصد (20درصد) را به منظور تحويل سوخت رآکتور مذکور استمرار بخشيده و صفحه هاي سوخت را تهيه نمايد.همين طور دولت بايد نسبت به کشورهايي که به بازرسي کشتي هاي ايراني و يا محموله هاي باري کشورمان مبادرت مي ورزند عمل مقابله به مثل را به هر صورت ممکن انجام دهد.
نمايندگان با 180 راي موافق، 4 راي مخالف و 4 راي ممتنع از مجموع 197 نماينده حاضر موافقت خود را با يک فوريت طرح مذکور اعلام کردند.

--------------------------------------------------------------------

جمهوری اسلامی تنها نظام اسلامی حاکم در دنياست

روزنامه رسالت: استاد حوزه علميه قم گفت: ايران تنها کشوري است که نظام اسلامي در آن حاکم و مذهب تشيع، مذهب رسمي آن است.به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدمحمد علوي گرگاني در ديدار سربازان نيروي دريايي سپاه شرکت کننده در دوره مربيگري قرآن کريم، ايران را تنها کشور داراي حاکميت اسلامي در جهان دانست.وي ضمن عرض تسليت شهادت امام هادي(ع) با بيان اينکه اجر و مزد خود را از خدا و امام هادي(ع) بخواهيد، گفت: ايران کشور امام زمان(عج) است و شما نيز سربازان ايشان هستيد.اين استاد حوزه علميه اظهار داشت: جمهوري اسلامي تنها نظام ديني در جهان و ايران تنها کشور در دنياست که قوانين آن بر اساس مذهب تشيع بنا شده است.وي با اشاره به تبعيت سربازان از مافوق خود گفت: نيت شما از پوشيدن لباس سربازي بايد کار براي خدا، حفظ ولايت، اعتلاي نظام جمهوري اسلامي و پيشرفت آن باشد.علوي گرگاني با بيان اينکه
ماه رجب، ماه رحمت، برکت، استغفار و خير است تصريح کرد: اين ماه تنها ماهي است که خدا مهمانان رادر آن به نام صدا مي زند و مي گويد «اين الرجبيون» و هيچ ماه ديگري اين خصوصيت را ندارد.

--------------------------------------------------------------------

شكستن و جمع آوری ماهواره ها در تهران پارس

آژانس ايران خبر: شب22 خرداد ساعت 22 مزدوران حكومتي به خانه هاي مردمي كه الله اكبر مي گفتند, حمله كرده و تمام ماهواره ها و شيشه هاي ساختمان را شكستند.
اين مزدوران همچنين در ساختمان هاي سبحان در قيطريه هم مستقر شده بودند و به شناسايي افرادي كه بر بامهاي ساختمانها الله و اكبر مي گفتند مي پرداختند و بعد ماهواره هاي اين ساختمانها را شكسته و جمع آوري مي نمودند.

--------------------------------------------------------------------

اطلاعیه، تظاهرات یکشنبه 30 خرداد در ژنو سوئیس

--------------------------------------------------------------------

عضو کنگره از تحريمهاى جديد آمريكا استقبال كرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هاوراد برمن رئيس كميته روابط خارجى كنگره آمريكا از تحريمهاى جديد آمريكا علیه رژیم تهران استقبال كرد و گفت، اين تحريمها به‌ طور قابل ملاحظه ای لايحه همه جانبه تحريمهايى را كه بزودی كنگره تصويب خواهد كرد، تقويت مى کند.

--------------------------------------------------------------------

"جبهه مشارکت" و "مجاهدین انقلاب" در آستانه انحلال

رادیو آلمان: جعفر دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که "جبهه مشارکت" و "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" به موجب توقیف پرونده فعالیت آنان از سوی کمیسیون ماده ۱۰ اجازه فعالیت سیاسی ندارند. به گفته دولت‌آبادی درخواست این احزاب برای جلوگیری از صدور این تصمیم از سوی دادگاه پذیرفته نشده است. وی تصریح کرد ادامه فعالیت این دو حزب دیگر وجاهت قانونی ندارد. به گفته دادستان تهران کمیسیون ماده ۱۰ در مرداد ماه سال گذشته به این احزاب به خاطر عدول از مواضع قانونی هشدار کتبی داده بود. بنا به درخواست کمیسیون ماده ۱۰ پرونده‌ی احزاب اصلاح‌طلب برای انحلال نهایی به یکی از شعب دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

--------------------------------------------------------------------

موافقت سران اتحادیه اروپا با تحریمهای شدیدتر علیه رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز با اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم تهران موافقت کردند.

این تصمیم اتحادیه اروپا، هشت روز پس از تصویب تحریمهای جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل اعلام می شود.

یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به خبرگزاری فرانسه گفت، تحریمهای جدید اتحادیه اروپا شامل صنایع نفت و گاز رژیم تهران خواهد شد.

این خبرگزاری نوشت، تحریمهای اتحادیه اروپا شدیدتر از تحریمهايی است که هفته گذشته از سوی شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا می‌خواهد طی اقدامی جداگانه از تحریم های شورای امنیت، از سرمایه گذاری های تازه، کمکهای فنی، انتقال تجهیزات، خدمات و تکنولوژی مورد نیاز در بخش‌هایی خاص و مرتبط با پالایش نفت و تولید گاز طبیعی مایع به ایران جلوگیری کند.

به گفته یک منبع اروپايی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر جلوگیری از پهلوگرفتن کشتی‌های جمهوری اسلامی در بنادر اروپا، بستن حساب‌های بانکی وابستگان سپاه پاسداران و ممنوعیت همکاری شرکت‌های اروپائی با صنعت نفت و گاز جمهوری اسلامی به توافق رسیده اند.

گفته می شود که پس از تایید سران اتحادیه اروپا، یک گروه کارشناسی مسئولیت تدوین راهکارهای اعمال تحریم‌های تازه علیه رژیم تهران را به عهده خواهد گرفت.

در همین حال روسیه امروز از تصمیم اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای تشدید تحریمها علیه رژیم تهران اظهار ناامیدی کرد.


تحریم های مستقل آمریکا علیه بانک مرکزی رژیم

آمریکا از اعمال تحریم های مستقل علیه بانک مرکزی، پست بانک، فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی هوافضای این نیرو ، وزیر دفاع، فرمانده بسیج ، شرکت های مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی، بیمه جمهوری اسلامی و 20 شرکت نفتی جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد تحریم های جدیدی را به صورت مستقل علیه رژیم ایران اعمال می کند. هدف از این تحریم ها مقابله با پیشرفت برنامه هسته ای تهران اعلام شده است.

براساس اعلام مقامات آمریکایی، این تحریم ها شامل بانک مرکزی، شرکت های فعال به عنوان جایگزین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران می شود.

تحریم فرماندهان نیروی هوا وفضا سپاه پاسداران به گفته وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پیشرفته سازی موشک های خودکار صورت می گیرد.

"استوارت لیوی" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و تامین مالی در این باره گفت: سپاه پاسداران نقش روبه افزایشی را در اقتصاد ایران ایفا می کند و نباید جایگاهی در نظام مالی جهانی داشته باشد.


حلقه تحريمها بر گردن ملاها تنگ تر مىشود

خبرگزارى فرانسه نیز در گزارشی نوشت، دولت اوباما با افزودن تعداد بيشترى از افراد و شركتها به يک ليست سياه طولانى در چهارچوب گسترش تحريمها، حلقه را حول برنامه هسته ای رژيم ايران تنگ تر كرد.

اين تحريمها از جمله كمپانيهاى بيمه، شركتهاى نفتى و خطوط كشتيرانى كه با برنامه‌ هاى اتمى و موشكى رژيم ايران مرتبط هستند را هدف قرار مى دهد.

خبرگزارى فرانسه افزود، تحریمها بیشتر متوجه سپاه پاسداران است، نیروی مسلحی که به گفته وزير خارجه آمريكا، حکومت ایران را به يک ديكتاتورى نظامى تبدیل کرده است.

--------------------------------------------------------------------

سناتور ليبرمن: تحريمها آخرین شانس قبل از گزینه نظامی

سناتور جوزف ليبرمن از اعضاى ارشد سناى آمريكا طی يک كنفرانس مطبوعاتى اعلام کرد، بزودی لايحه تحريمها عليه رژيم تهران كه قدرت بى نظيرى دارد در کنگره آمریکا آماه می شود.

سناتور ليبرمن گفت، بسته تحريمهای کنگره، بویژه سيستم مالى و همچنين تامين كنندگان بنزين رژیم تهران را هدف قرار خواهد داد.

وى افزود، هماهنگی هاى لازم در این زمینه تا هفته آينده انجام خواهد شد.

این سناتور ارشد آمریکايی گفت، تحريمهايی که در کنگره در دست تهیه است، هرگز به اين گستردگى و قدرت نبوده و آخرين شانس قبل از رویارويی نظامى با رژيم تهران است.

--------------------------------------------------------------------

بيخبری از وضعيت دو شهروند بهايی بازداشت شده

بيخبری از وضعيت دو شهروند بهايی بازداشت شده ساكن مازندرن

خبرگزاری هرانا - از وضعیت دو شهروند بهايي اهل مازندران به نام هاي شهناز رنجبر و مشتاق سمندری، اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شهناز رنجبر ساكن قائمشهر و مشتاق سمندري ساكن بابل كه در روز دوشنبه 17 خرداد ماه پس از احضار به اداره اطلاعات شهر محل اقامتشان، بازداشت و به اداره اطلاعات ساري منتقل شده اند.

مسئولين اداره اطلاعات از دادن هر نوع پاسخ روشني يا پذيرش لباس از خانواده زندانيان خودداري كرده اند.

گفتنی است مسئولان به صورت شفاهی به خانواده ی خانم سنمدری گفته بودند که اتهام وي ضديت با اسلام از طريق تبليغ بهائيت مي باشد.

--------------------------------------------------------------------

بادامچیان: با عنایت به رهبری، پیروزی ما در قطعنامه قطعی است

بادامچیان: با عنایت به رهبری، پیروزی ما در قطعنامه قطعی است

جـــرس: عضو كمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی معتقد است "رمز موفقیت ملت ما، اصل ولایت فقیه می باشد" و ضمن اشاره به قطعنامه جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد "بر همین اساس، پیروزی در قطعنامه و نبرد هسته‌ای حتمی و قطعی است. "


به گزارش ایسنا، اسدالله بادمچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و فراکسیون اصولگرایان مجلس، در نطق میان دستور روز چهارشنبه ٢۶ خرداد ۸۹، ابتدا اظهار عقیده کرد "نیم قرن ملت ما با استكبار جهانی در نبرد است و شكست سنگین طرح آمریكا در جنبش مخملی در سال گذشته یادآور پیروزی بزرگ دیگری در این نبرد طولانی است."


بادامچیان ضمن یادآوری و گرامیداشت آغازگران مبارزه مسلحانه در رژیم پهلوی (بنیانگذاران موتلفه) و سالگرد اعدام آنها بعد از ترور نخست وزیر وقت، خاطرنشان کرد "در روزگاری كه استكبار آمریكایی - انگلیسی با پوشش فریبكارانه دموكراسی و اصلاحات و حقوق بشر درصدد براندازی اسلام از ایران و روی كار آوردن نظامی سكولار و غیردینی در ایران بود امام خمینی در دفاع از اسلام، قیام خود را شروع كرد و از مردم خواست اسلام را یاری دهند. "


نماینده‌ تهران در پایان نطق خود همچنین اظهار امیدواری کرد "با عنایت خدای متعال، پیروزی ملت ما به رهبری ولی امر مسلمین در قطعنامه و نبرد هسته‌ای حتما حتمی و قطعی است. رمز موفقیت ملت ما، اصل ولایت فقیه و پیوست و پیوند ناگسستی امامت و امت است و تبعیت از خط فقاهت و روحانیت و ولایت و حركت دقیق در خط اصیل امام و رهبری پایه‌های وحدت ما است. "


--------------------------------------------------------------------

پخش اعترافات عبدالمالک ریگی از شبکه دوم تلویزیون ایران

پخش اعترافات عبدالمالک ریگی از شبکه دوم تلویزیون ایران

جـــرس: بخش هایی از اعترافات عبدالمالک ریگی، رهبر گروه تروریستی جندالله، در دقایق ابتدایی بامداد پنجشنبه ٢۷ خردادماه، از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.


به گزارش سامانه خبری «خبرآنلاین»، ریگی در این اعترافات با چهره ای متفاوت با گذشته، به روابطی که با نیروهای آمریکایی داشته و از آنها تجهیزات دریافت می کرده اذعان کرد و آنها را برشمرد.


ریگی پس از آنکه سیر ملاقاتهایش با مقامات آمریکایی را شرح داد به ملاقات در پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در «مناس» - قرقیزستان - اشاره کرد که برنامه ریزی جدی برای آن شده بود اما پیش از رسیدن به آنجا توسط نیروهای اطلاعاتی ایران و به محض ورود هواپیمای حامل او به خاک کشورمان دستگیر شد.


در این مستند که از شبکه دوم سیما پخش شد بخش هایی از دادگاه عبدالمالک ریگی که در آن به تشریح جنایت تاسوکی می پرداخت پخش شد؛ تصاویری که طی آن صدای گریه خانواده های قربانیان اقدامات تروریستی وی به گوش می رسید.


در این مستند پس از آنکه تصاویری از انفجار انتحاری در مسجد علی ابن ابی طالب زاهدان و ساخت جلیقه انتحاری پخش شد فیلم تعدادی از اولیای دم و خانواده های شهدای اقدامات وی که در دادگاه به تشریح اقدامات تروریستی مختلف اش می پرداختند نیز پخش شد که همه آنها خواهان قصاص ریگی بودند.


فرزند شهید شوشتری در دادگاه گفت: درخواست قصاص داریم و می خواهیم هرچه زودتر حکم اجرا شود و اجرای حکم را به عهده خانواده شهید واگذار کنید.


شش خرداد ماه امسال، ریگی در اولین جلسه دادگاه خود، گفته بود که آمریکا به او و گروهش قول همکاری و حمایت داده‌بود و سیا با آنان رابطه داشت.


وی در مصاحبه ای تلویزیونی که اخیرا با شبکه پرس تی وی ایران داشت، از ارتباطش با مقامات ناتو در افغانستان،عناصر اسرائیلی و آمریکایی و پیشنهاد آن‎ها برای کمک‎های مالی و فراهم کردن فهرست افرادی که باید در تهران ترور شوند، سخن رانده‌ و گفته بود "در کازابلانکای مراکش، افرادی آمریکایی و یا اسرائیلی در پوشش ناتو با ما مذاکره می کردند و لیستی از افراد را برای ترور به ما دادند."


جان سولیوان یکی از سخنگویان وزارت خارجۀ آمریکا، هرگونه ادعای رابطۀ ایالات متحده با جندالله و یا هر عمل تروریستی دیگری در ایران را، "پوچ و بی معنا" خوانده بود.


عبد المالک ریگی رهبر گروه تروریستی جند الله، سه شنبه چهارم اسفندماه ۸۸ زمانیکه از دوبی عازم قرقیزستان بود، در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان که توسط هواپیماهای جنگی ایران فرود آمده بود، در فرودگاه بندرعباس دستگیر شد.

--------------------------------------------------------------------

مصباح یزدی:حفظ دین مردم بزرگترین وظیفه دستگاه های حاکم است

مصباح یزدی:حفظ دین مردم بزرگترین وظیفه دستگاه های حاکم است

جـــرس: مصباح یزدی با بیان اینکه "فتنه اخیر آخرین فتنه نخواهد بود و امتحال الهی به عنوان یک سنت باقی است"، اظهار عقیده کرد "اعتقادات و دین افراد در آزمایش های سنگین تری امتحان خواهد شد."


به گزارش سامانه خبری «رسا»، عضو مجلس خبرگان و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی «امام خمینی»، روز چهارشنبه ٢۶ خرداد ماه، در در جلسه اخلاق هفتگی خود که در دفتر رهبری در شهر قم برگزار شد، به این مسئله اشاره کرد که "وظیفه ما در برابر فتنه های احتمالی" و همچنین "عبرت گرفتن از تاریخ برای آینده" بسیار اهمیت دارد.


مصباح یزدی در سخنان خود با بیان اینکه از صدر اسلام تا به امروز نفوذ در دستگاه های رسمی مهم ترین راه بیگانگان برای فتنه افکنی بوده، گفت: دستگاه های نظام باید ازنفوذ افراد بیگانه در پست های کلیدی جلوگیری کنند و دشمنان را به مردم معرفی نمایند.


وی با تاکید بر این که "باید در برابر فتنه های آتی آمادگی داشته باشیم و همانند برخی گروه ها و افراد به دام شیطان نیفتیم و در امتحان رفوزه نشویم"، گفت: "وظیفه ما در برابر فتنه در یک کلمه عمل به اسلام است...فتنه اخیر آخرین فتنه نخواهد بود و امتحال الهی به عنوان یک سنت باقی است و اعتقادات و دین افراد در آزمایش های سنگین تری امتحان خواهد شد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عموم مردم، نخبگان و خواص جامعه و مسؤولین حکومت در برابر فتنه وظایفی دارند، اظهار عقیده کرد: "تقویت ایمان و اعتقادات"، "احیای امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی و "حفظ ولایت فقیه به عنوان محور وحدت در اختلافات"، سه وظیفه اصلی است.


وی با اشاره به این که "نخبگان در بین مردم تاثیرگذار هستند" و بیشتر بار مسؤولیت سمت مسولان نظام است، اظهار داشت: "برخی از نخبگان خود را لیدر می دانند و خودشان عامل اختلاف می شوند در حالی که این افراد باید اختلافات را دلسوزانه حل کنند و افراد بیگانه را بدون تعارف از خود طرد کنند."


مصباح یزدی با بیان اینکه "به جهت میراث نامبارک رژیم گذشته، عده ای گمان می کنند که دستگاه های حاکم در برابر دین مردم مسؤولیتی ندارند و این عمل بر عهده حوزه و دیگر نهادها است"، گفت: این تفکر از مایه سکولار تفکیک دین از سیاست است ولی در بینش اسلامی حفظ دین مردم بزرگترین وظیفه دستگاه های حاکم است.

--------------------------------------------------------------------

زنگ خطر برای حوزه های علمیه به صدا درآمده است

جرس: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای حوادث اخیر قم را "زنگ خطری برای حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم" توصیف کرد. این تشکل روحانی، انگیزه آشوبگران در انتخاب شهر قم برای انجام این اعمال مجرمانه را مرعوب کردن روحانیون و استقلال حوزه های علمیه و دفاع از آرمانهای اساسی انقلاب دانست.


متن کامل بیانیه که در وبسایت رسمی مجمع روحانیون مبارز منتشر شد، به این شرح است:


بسمه تعالی


حادثه تلخی که در مقابل بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صانعی به بهانه حضور روحانی فداکار حجة الاسلام و المسلمین آقای کروبی رخ داد و هتک حرمت شخصیت های مختلف روحانی – سیاسی بویژه حضرت آیت الله صانعی و یورش به دفتر ایشان و تخریب و غارت اموال دفتر، پدیده شوم و نا مبارکی است که حوزه های علمیه و نهاد مرجعیت شیعه را تهدید می کند.


گستاخی نهفته در این حرکت بویژه تعرض به بیت شریف امام و اهانت مستقیم به یادگار گرامی آن حضرت علاوه بر آن که چهره تابناک امام و یادگارانش را هدف قرار داده و در تداوم توطئه امام زدایی تلقی می شود، زنگ خطری است که برای حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم به صدا در آمده است.
حادثه شوم ۱۴ خرداد و قطع سخنرانی یادگار گرامی امام که با واکنش شدید و در خور ستایش مراجع عظام تقلید روبرو شد، نقطه عطف شرارتی است که این بار شهر قم را هدف قرار داده است و انتخاب شهر مقدس قم برای انجام این اعمال مجرمانه انگیزه ای جز مرعوب کردن روحانیون والامقام و پاسداران راه امام و حرمت و استقلال حوزه های علمیه و دفاع از آرمانهای اساسی انقلاب را ندارد.


اعتقاد واثق داریم مراجع بزرگوار تقلید و زعمای حوزه علمیه عناصر متجاسری که باعث و بانی تعرض به بیت شریف امام و بی احترامی به ساحت مرجعیت شیعه شده اند را از حوزه علمیه طرد نموده و دامن پاک روحانیت متعهد را از آلوده شدن به این بد اخلاقیها و شرع ستیزیها پاک می نمایند.


شورای محترم مدیریت حوزه علمیه قم و روحانیت والامقامی که افتخار شاگردی حضرت امام را داشته و دارند در برابر این جسارت بی سابقه و اهانت آشکار به ساحت بنیان گذار جمهوری اسلامی مسؤولیتی بزرگ به عهده دارند گستاخی نسبت به مراجع عالی مقام تقلید و ایجاد هرج و مرج در حوزه علمیه گناهی نابخشودنی است و نمی توان از کنار آن گذشت. مدیر محترم حوزه علمیه که بی تردید دامن پاک حوزویان را از حادثه روز یکشنبه مبرا دانسته و این حرکت ناشایست را اهانت به حوزه و حوزویان تلقی می کند، در مقام وظیفه شناسی نسبت به بیت حضرت امام، حوزه علمیه، طلاب و روحانیون آراسته به علم و عمل از هر طریق که مصلحت بدانند با خطا کاران برخورد نموده و قداست حوزه علمیه را پاس بدارند.


پایداری حوزه های علمیه سربلندی مشعل داران علم و عمل و بیداری همگان در برابر توطئه های دین ستیزان و متحجران دین فروش را از خدای بزرگ مسئلت داریم.


مجمع روحانیون مبارز
۲۶ خرداد ۱۳۸۹

--------------------------------------------------------------------

رابرت گیتس: رفتار روسیه در قبال ایران اسکیزوفرنیک است

جرس: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفته است روسیه از یک سو ایران را تهدیدی امنیتی تلقی می کند و از سوی دیگر بدنبال روابط تجاری با این کشور است.وی این شیوه را، رهیافتی "اسکیزوفرنیک" خواند.


روسیه که اخیرا به دور چهارم تحریم های شورای امنیت علیه ایران رای مثبت داده از تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا انتقاد کرده و آن را "غیرقابل قبول" خوانده است.

به گزارش بی بی سی، گیتس در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا نسبت به ارتباطات تجاری مسکو با تهران ابراز نگرانی کرد و آن را رهیافتی "اسکیزوفرنیک" خواند.

وی افزود: "سه سال پیش که من در مسکو بودم، پوتین رئیس جمهور وقت، گفت ایران را بزرگترین تهدید علیه منافع ملی روسیه می داند."

رابرت گیتس گفت با این وجود روسیه منافع تجاری در ایران دارد و ریشه آن به بیست سال پیش باز می گردد.

آقای گیتس که در سال 1992 بعنوان رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سفری به روسیه داشت، نسبت به همکاری های اتمی مسکو با تهران ابراز نگرانی کرد.

به گفته او، پاسخ همتای روس این بود که مسکو فقط برای پول این کار را می کند.

رابرت گیتس گفت روسیه از یک طرف ایران را تهدیدی جدی می انگارد و از طرف دیگر نمی خواهد از فرصت های تجاری در این کشور بگذرد.

پیش از این هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در نشست مشابهی در سنا از تصمیم روسیه برای عدم انتقال موشک های اس 300 به ایران ابراز خرسندی کرد.

کلینتون گفت نمی داند روسیه این قرارداد را رسما لغو یا تنها معلق کرده است، اما در مجموع "خبر خوبی" است.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی علیه صنایع نفت و گاز، اشخاص و شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران، شرکت‌های حمل و نقل هوایی و دریایی و مبادلات مالی با ایران اعمال کردند.

این اتحادیه اعلام کرده است که هدف این تحریم ها کالاهایی است که کاربرد دوگانه دارد و ممکن است در بخشی از برنامه اتمی ایران یا صنعت نفت و گاز این کشور به کار رود.

دولت آمریکا نیز نام شماری از افراد و شرکت های ایرانی را به فهرست بلند تحریم های یکجانبه خود افزوده است.

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران و جواد کریمی ثابت مدیر شرکت انرژی نوین به دلیل ارتباط با برنامه اتمی ایران در فهرست تحریم ها قرار داده شده اند.

نام سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و محمد رضا نقدی فرمانده سازمان بسیج سپاه پاسداران نیز در این فهرست به چشم می خورد.

--------------------------------------------------------------------

معترضیم؛ از حقوق قانونی خود دست بر نمی داریم

جرس: خانواده زندانیان سیاسی در بیست و پنجمین بیانیه خود با اعتراض به ادامه نگهداری این زندانیان، مروری بر رویدادهای اخیر کشور داشته و تاکیده کرده اند که از مطالبات و حقوق قانونی مان دست بر نمی داریم و اجازه نمی دهیم همه این تخطی ها از قانون شامل فراموشی مرور زمان شود.


جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی هم زمان با سالگرد بازداشت گسترده فعالان سیاسی ،مدنی و روزنامه نگاران که پس از انتخابات ۲۲ خرداد اتفاق افتاد، بیانیه ای صادر کردند .

به گزارش کلمه ،متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

یک سال از اولین بازداشت های غیرقانونی بهترین فرزندان این سرزمین پاک می گذرد. فرزندانی که بعضا از موسسین و پایه گذاران نظام جمهوری اسلامی بودند و یا خدمتگزاران دوران های سخت از آغاز تاسیس تا کنون.

خانواده های زندانیان سیاسی طی بیش از بیست بیانیه فریاد اعتراض خود را نسبت به همه اعمال غیرقانونی مدعیان قانون گرایی، بلند کردند و در حالی که اختناق و سانسور شدید خبری مانع از هرگونه اطلاع رسانی بود، از هر دریچه ای برای رساندن صدای حق خود مدد جستند و در کنار این اطلاع رسانی ها از هیچ گونه تلاشی برای بهره مندی حداقلی عزیزانمان از حقوق شرعی و انسانی شان فروگذار نکردند.

هرچند تعدادی از زندانیان سیاسی با پرداخت وثیقه های سنگین به مرخصی آمدند اما تعداد بیشتری از آنان هنوز به اتهامات واهی و برای جرم ناکرده شرایط سخت و طاقت فرسای زندان را سپری می کنند و آنان که به مرخصی آمده اند نیز مجددا احضار و به محبس بازگردانده می شوند.

این در حالی است که بسیاری از کیفرخواست های صادره خالی از هرگونه مورد اتهام جدی و قابل قبول است و جرایم امنیتی تا حد اخلال در ترافیک تقلیل یافته است. داستان هایی که زاییده ذهن بیمار سناریو نویسان تیره دل بود اینک با پایانی مبهم و موهوم روبه رو شده و جناح اقتدارگرا که خشونت داخلی و نرمی در خارج شیوه جاری اش شده، شکست در عرصه های بین المللی را با سخت گیری هرچه بیشتر بر شهروندان محروم از حقوق اجتماعی جبران می کنند و روند خشونت گرایی آنچنان شدت گرفته که دامنه آن به بیوت مراجع کشیده شده و موجب هتک حرمت از آنان شده و کار به جایی رسیده که یادگار امام (ره) مورد بی احترامی و توهین سازمان یافته انسان های بی اخلاق مدعی دینداری و ارزش مداری قرار گرفته است.

در چنین شرایطی ما خانواده های مظلوم زندانیان سیاسی چگونه می توانیم سخن از حقوق خود و عزیزانمان بگوییم و از سختی ها و هتک حرمت از خودمان شکوه کنیم؟

یک سال از بازداشت های غیرقانونی و پایمال کردن قانون توسط مردان قانون و وابستگان آنان می گذرد. یک سال تلخ و پرمرارت که هر روز و شبش بلکه هر لحظه اش می تواند دست مایه تراژیک کتاب ها در تاریخ معاصر کشورمان باشد.

یک سال پر از صعوبت و سختی برای ما که خود از فرزندان انقلابیم و درد کشیده از انحراف و کژی در مسیر انقلاب و ارزش ها و آرمان های والای آن.

یک سال از گلگون کفن شدن بهترین فرزندان این آب و خاک که هر یک افتخاری برای همه ملت ایران هستند، می گذرد.

ما خانواده های زندانیان سیاسی اینک در سالگرد بازداشت غیر قانونی عزیزانمان و شهادت فرزندان جنبش سبز، شاهد ضعف جسمانی و صدمات و لطمات روحی وارده بر آنان هستیم و خود نیز آلام و دردهایمان را پنهان می کنیم تا روحیه عالی و پایداری عزیزانمان با کوچکترین خدشه ای روبه رو نشود و از نامحرمان رخ می پوشانیم اما در محضر ملت بزرگوارمان که تنها پشتیبان ما بوده اند و هستند با بیان دردهایمان تسکین می یابیم و توان مضاعف می یابیم.

ما عزیزانمان را به پروردگارشان سپرده ایم اما از مطالبات و حقوق قانونی مان دست بر نمی داریم و اجازه نمی دهیم همه این تخطی ها از قانون شامل فراموشی مرور زمان شود.

ما خانواده های زندانیان سیاسی اینک که همه مناسبت های نیکو را از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت بزرگان دینمان سپری کرده ایم و چشممان به آزادی عزیزانمان روشن نشده، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سبز، در ایام مبارک رجبیه به پیشگاه پروردگارمان از ظلم مخلوقاتش شکوه ها می بریم و از او مقام تسلیم و رضا طلب می کنیم و عاقبت به خیری را برای عزیزانمان.

والسلام

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

--------------------------------------------------------------------

انتقال یک زندانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه و بازداشت شهروندی در مهاباد

کوردستان میدیا: در پی انتشار نامه‏ای در رسانه‏ها از حسین میرزایی زندانی اهل خوی‏، وی از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه این شهرمنتقل گردید.
به گزارش آژانس خبری موکریان، میرزایی که از بیماری آسم رنج می‏برد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طرف دادگاه به 32 ماه حبس محکوم شده است.
از مهاباد نیز خبر می‏رسد، یک شهروند اهل این شهر به نام محمدامین راشدی طی روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
این شهروند که هم اکنون در زندان مهاباد بسر می برد به همکاری با گروه‌های مخالف رژیم متهم شده است.

--------------------------------------------------------------------

برگزاری مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا در شهر کرمانشاه

کوردستان میدیا: مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا روز سه شنبه، 25 خردادماه در شهر کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش دانشجونیوز، این مراسم علیرغم ممانعت نیروهای امنیتی در مسجد اختر شاد کرمانشاه با حضور صدها تن از مردم شهر کرمانشاه در منزل برادر شهید کیانوش آسا برپا شد.
به گفته یکی از حاضرین نیروهای امنیتی که منزل را در نظارت کامل خود داشتند، با پاره کردن اعلامیه های سالگرد کیانوش آسا اقدام به بازداشت یکی از نصب کنندگان این اعلامیه ها کردند.
این مراسم با برگزاری مراسم تنبور نوازی کلام که از سنن پیروان آیین یارسان است ادامه یافت و در حاشیه ی این مراسم یادگارهای به جای مانده از شهید کیانوش آسا در معرض دید عموم قرار گرفت. همچنین فیلمی از جبهه سبز ایران (مجموعه فعالان محیط زیست کرمانشاه) که کیانوش از اعضای اصلی آن بود به نمایش در آمد.
گفتنی است تعدادی از مادران شهدای جنبش سبز نیز در این مراسم حضور یافته بودند.
همچنین صبح روز سه شنبه ۲۵ خرداد، تعدادی از افراد لباس شخصی با پاشیدن رنگ به مزار شهید کیانوش آسا تعرض کردند که این مساله باعث واکنش و خشم مردم شده است. به گزارش دانشجونیوز در پی این واقعه مردم عزادار شهر کرمانشاه اعلام کردند که روز پنج شنبه ۲۷ خرداد در ساعت ۴ عصر بر مزار شهید کیانوش آسا حضور خواهند یافت.
کیانوش آسا دانشجوی دانشگاه علم و صنعت سال گذشته هدف شلیک گلوله نیروهای نظامی رژیم قرار گرفته و به شهادت رسید. جسد وی پس از مدت‌ها به خانواده آسا تحویل داده شد و پس از آن نیز این خانواده بارها مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.