mercredi 26 mai 2010

امام جمعه: کرمان در معرض نابودی است

سایت آفتاب: نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر چهارشنبه در سفر محمود احمدی‌نژاد به این استان و سخنرانی وی در مصلای کرمان با اشاره به خشکسالی‌های گسترده و کم‌آبی در استان کرمان اظهار داشت: کرمان یا به عبارت دیگر بخش مهمی از استان کرمان به دلیل نبودن آب در حال نابودی است.

حجت الاسلام جعفری افزود: کم آبی در استان کرمان مسأله بسیار مهمی است که اگر فکری به حال آن نشود تمام سرمایه‌های درون استان کرمان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

----------------------------------------------------

تحلیلگران از پایان دوستی رژیم تهران و روسیه خبر می دهند

احمدی‌نژاد روز چهارشنبه روسیه را متهم کرد که در مناقشه هسته‌ای به جانب آمریکا رفته است. روسیه به اتهامات احمدی‌نژاد واکنشی تند نشان داده است. خبرگزاری‌ها از پایان دوستی رژیم تهران و روسیه سخن می‌گویند. ...جمهوری اسلامی که امیدوار بود با امضای بیانیه تهران و آمادگی برای مبادله سوخت هسته‌ای، از تصویب قطعنامه‌ تازه‌ای در شورای امنیت جلوگیری کند، اینک خود را در برابر قدرت‌های جهانی تنها می‌بیند.
***

رادیو آلمان: در مناقشه بر سر برنامه‌ی هسته‌ای ایران، روسیه تا کنون در کنار ایران قرار داشت. اما در روزهای اخیر روسیه نشان داده آماده است به پیش‌نویس تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی در شورای امنیت رأی مثبت بدهد. این امر واکنش مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است.

محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در کرمان از موضع دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه انتقاد کرد. احمدی‌نژاد ضمن اشاره به دوستی پرسابقه جمهوری اسلامی با روسیه گفت که از روسیه انتظار داشته از توافق تبادل سوخت هسته‌ای که ایران با ترکیه و برزیل منعقد کرده، حمایت کند.

احمدی‌نژاد در سخنرانی خود تاکید کرد، مایل است حرف‌هایش به گوش رئیس‌ جمهوری روسیه برسد. او گفت که توضیح رفتار مدودف برای سران جمهوری اسلامی دشوار شده است. به نظر احمدی نژاد، دولت روسیه با حمایت از پیش‌نویس قطعنامه‌ی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، در کنار دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

محمود احمدی‌نژاد که امیدوار بود با امضای بیانیه تهران و آمادگی برای مبادله سوخت هسته‌ای، از تصویب قطعنامه‌ی تازه‌ای در شورای امنیت جلوگیری کند، اینک خود را در برابر قدرت‌های جهانی تنها می‌بیند.

روسیه به این اظهارات احمدی نژاد واکنش سریع نشان داد. کرملین احمدی‌نژاد را متهم کرد که با ماجراجویی و تندروی سیاسی، تصمیمات مبهم و حرف‌های جنجالی، مایه نگرانی جامعه جهانی شده است.

سخنگوی دیمیتری مدودف در امور سیاست خارجی به خبرنگاران گفت که روسیه نه به قصد دنباله‌روی از آمریکا، بلکه به خاطر منافع ملی خود با برنامه هسته‌ای رژیم ایران مخالفت می‌کند.

این مقام روسی احمدی ‌نژاد را به عوام ‌فریبی متهم کرد و گفت تا کنون با عوام‌فریبی سیاسی کسی نتوانسته است اعتبار کسب کند. تاريخ ايران نشان می دهد هيچ کس با عوام فريبی سياسی نمی تواند قدرت خود را حفظ کند.

----------------------------------------------------------------

پنج تن دیگر در زندان رشت بدار آویخته شدند

بنابه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در ادامه موج جدید اعدام ها روز دوشنبه 5 زندانی که یکی از آنها زن بود در زندان رشت به دار آویخته شدند.

هویت اعدام شدگان و علت اعدام آنها اعلام نشده اما خبر اعدام این 5 نفر در سطح شهر رشت پخش شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به اعدام های گروهی در آستانه سالگرد قیام مردم ایران جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه هشدار میدهند و از دبیرکل و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و مراجع بین المللی برای نجات جان زندانیان سیاسی و سایر زندانیان خواستار اقدامات عملی و فوری است.

5 خرداد 1389 برابر با 26 می 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه اعدام سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------------

اينها خود تعيين جرم مىكنند، خود شاكى و قاضى و مجرى حكماند!

هادي قابل، عضو جبهه‌ مشاركت طى نامه ای نوشته است : چهارشنبه 29ارديبهشت ساعت 930 صبح در دادسراى انقلاب مشهد جلوى شعبه ۵ دادگاه انقلاب منتظر برادرم احمد قابل ايستاده بودم تا پيش از ورود او به جلسه دادگاه، پس از پنج ماه بتوانم ببينمش! ناگهان جمعى زندانى به همراه سربازان وارد شدند، با زنجير به پا، بغض گلويم را گرفت! خدايا اين بود اميدها و آرزوهاىمان براى تحقق استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى؟! اين رفتار را با کدامين حکومت در تاريخ اسلام مىتوان مقايسه کرد؟! به ياد روزهايى افتادم که هر وقت لشگر ۵ نصر سپاه خراسان عمليات داشت، از جبهه زنگ مىزدند و احمد بدون توجه به مشکلات زندگى، ساکش به دستش بود و به سرعت خود را به مناطق عملياتى مىرساند! احمد با اشاره به زنجير پايش گفت: اين مدال افتخارى است که جمهورى اسلامى برايمان داده است.
هادى قابل در ادامه نوشت: الآن چند صد نفر در زندان بهخاطر انتقاد از عملکرد آقايان بهسر مىبرند؟! مىگويند اين انتقاد نيست! تخريب است! از عجايب روزگار است که آقايان خود تعيين جرم مىکنند و خود شاکى مىشوند و خود قاضىاند و خود هم حکم را اجرا مىکنند! و هيچ کس هم حق چون و چرا ندارد! مگر همين اواخر وزارت اطلاعات در مقام قانون گذارى قرار نگرفت و ليست بلند بالايى ازممنوعيت هرگونه همکارى با رسانههاى مکتوب و غيرمکتوب و موسسات تحقيقاتى و غيره را اعلان و جالبتر آن که دستگاه قضايى هم به آن استناد مىکند! بارى اين روزها اسباب گرفتگى دلها بسيار شده است.

--------------------------------------------------------------

هنوز پیکر اعدام شدگان اخیر را تحویل نداده اند

خبرگزاری هرانا - پس از اینکه دستگاه قضایی- امنیتی سحرگاه یکشنبه 19 اردی بهشت ماه پنج زندانی سیاسی به نام های فرزاد کمانگر، مهدی اسلامیان، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی را بدون اطلاع خانواده و وکیل اعدام کرد، اکنون و بعد از گذشت قریب به بیست روز، هم چنان از تحویل اجساد ایشان ممانعت به عمل می آورد.

این روند تاجایی است که خانواده ی اعدام شدگان نوزده اردی بهشت حتی اجازه ی برگزاری مراسم سوگواری برای عزیزانشان را نیز نداشته اند.

چند تن از نمایندگان مجلس با درخواست از ایشان جهت آرام کردن فضا، مانع از برگزاری تجمع توسط ایشان شدند.

به گفته ی همسر فرهاد وکیلی پیگیری های ایشان برای تحویل گرفتن جسد تاکنون بی نتیجه بوده و مسئولان هربار پاسخی متفاوت به آن ها می دهند.

همسر فرهاد وکیلی در گفتگو با گزارشگر هرانا زمان آخرین مراجعه شان به تهران را اواخر هفته ی گذشته اعلام کرده است که مسئولان به ایشان گفته اند حدود بیست روز دیگر وضعیت را مشخص می کنند.

استنباط خانم وکیلی این است که به دلیل فضای ملتهب کردستان و باتوجه به اینکه سالگرد اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره ی ریاست جمهوری در پیش است، مسئولان اجساد را تحویل نمی دهند.

وی معتقد است همسرش را همان طور که مخفیانه اعدام کرده اند، مخفیانه نیز در تهران دفن کرده اند.

خانم وکیلی در ادامه گفت: حتی از پیکر بی جان فرهاد و دوستانش نیز هم چون زمان زنده بودن در هراس اند، وگرنه، نه اعدامشان می کردند و نه این چنین در تحویل اجساد کارشکنی می شد.

در همین زمینه خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی به گزارشگر هرانا گفته است که بر اساس "درخواست نامه" ای از راه قانونی خواستار تحویل هرچه سریع تر جسد موکلانش شده است.

وی معتقد است، نمایندگان کرد نیز در این زمینه تلاش خودشان را کرده اند و از مسئولان خواسته اند که اجساد را تحویل خانواده ها دهند؛ هرچند که تاکنون چنین نشده است.

این وکیل پایه یک دادگستری نسبت به اینکه اجساد اعدام شدگان نوزده اری بهشت به صورت مخفیانه دفن نشده باشند، تردید دارد.

آقای بهرامیان با صدایی محزون در آخرین لحظات این گفتگو برای گزارشگر هرانا شعری می خواند: "خبر کوتاه بود، اعدامشان کردند!" و ادامه می دهد: اتفاقی که نباید می افتاد متاسفانه رخ داده و دیگر تحویل دادن یا ندادن اجساد آنچنان مشکلی را حل نمی کند.

--------------------------------------------------------------

حکم دو سال حبس برای یکی از فعالین دانشجویی

خبرگزاری هرانا - دادگاه انقلاب تهران علی سالم از فعالین دانشجویی طیف چپ را به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

علی سالم دانشجوی کارشناسی ارشد پلیمر دانشگاه امیر کبیر، در جریان بازداشت های گسترده ی دانشجویان طیف چپ، 12 آذرماه 86 دستگیر و بعدها با قرار وقیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش سایت دانشجویان سوسیالیست، حکم 2 سال حبس تعزیری در حالی برای علی سالم صادر شده است که طی روزهای اخیر صدور احکام برای دانشجویان رشد چشمگیری داشته است.

---------------------------------------------------------------

22 خرداد یکدیگر را خواهیم دید

وبلاگ دولت ملی

آقای سردار باور کنید گوشهایمان از این تهدیدها پر شده پس شما به کارتان برسید ... 22 خرداد یکدیگر را خواهیم دید

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران در اظهاراتی تهدید کرده اند که گویا با هر تجمع غیر قانونی در 22 خرداد برخورد خواهند کرد.گویا این سردار تازه به دوران رسیده فراموش کرده که این روندی است که یکسال است در پیش گرفته اند و همچنان هم در آستانه هر سالروز وحشت همه وجودشان را فرا میگیرد .وحشتی که سبب می گردد تا نیروهای اجاره ایشان را از شهرهای گوناگون به تهران گسیل کنند تا شاید بدان وسیله بتوانند سرکوب خود را پوشش دهند.
سردار شاید خاطرشان نیست که در عاشورا و حتی پیش تر هم که بارها تهدید کرده بودند که برخورد می کنند چه رخ داد؟ای کاش سردار می فهمیدند که این تهدیدها نه تنها ذره ای از عزم ملت نخواهد کاست که چه بسا بر آن نیز بیفزاید.پس ای سردار دولت کودتایی سخن کوتاه کن که عرصه عرصه تو نیست

------------------------------------------------------------

روسیه احمدی ‌نژاد را به عوام ‌فریبی متهم کرد

رادیو آلمان: روسیه احمدی ‌نژاد را به عوام ‌فریبی متهم کرد. مسکو از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد که به "نفرت سیاسی" میان دو کشور دامن می ‌زند.

احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در نطقی در کرمان، روسیه را به دنباله‌روی از ایالات متحده در مناقشه هسته‌ای متهم کرد.

سخنگوی سیاسی دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که روسیه نه به قصد دنباله‌روی از آمریکا، بلکه به خاطر منافع ملی خود با برنامه هسته‌ای رژیم ایران مخالفت می‌کند.

این مقام روسی احمدی ‌نژاد را به عوام ‌فریبی متهم کرد و گفت تا کنون با عوام‌فریبی سیاسی کسی نتوانسته است اعتبار کسب کند. تاريخ ايران نشان می دهد هيچ کس با عوام فريبی سياسی نمی تواند قدرت خود را حفظ کند.


-----------------------------------------------------------------

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در حمایت از مجید توکلی

خبرگزاری هرانا - جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به انتقال دوباره مجید توکلی به سلول انفرادی و در راستای اعلام همبستگی با اعتصاب غذای این دانشجوی در بند دست به اعتصاب غذا زدند.

یکی از این زندانیان با اعلام این خبر به هم میهن، از رفتار غیر قانونی مسئولین زندان انتقاد کرد و آنها را به تحمل و مدارا با منتقدان دعوت کرد.

مجید توکلی دانشجوی معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری چهار روز پیش به دلیل اعتراض به زدن چشم بند به زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شد.

او توسط نیروهای امنیتی به مدت 20 روز به سلول انفرادی منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسانه ها دستور انتقال مجید توکلی به سلول انفرادی توسط دادستانی تهران صادر شده است. بنابر این خبرها مجید توکلی در انتهای هفته گذشته نامه ای تفصیلی پیرامون وضعیت کنونی ایران نوشته است که این مساله باعث واکنش شدید ماموران امنیتی شده است. ماموران پس از اطلاع از نوشته شدن این نامه مجید توکلی را تهدید به قتل کرده اند. هم چنین در پی حضور نماینده دادستانی در زندان اوین در روز یکشنبه و بحث و جدل مجید توکلی با او به دلیل زدن چشم بند به زندانیان، دستور انتقال توکلی به سلول انفرادی صادر شده است.

یکی دیگر از این زندانیان اعتصابی در گفتگو با هم میهن، از وضعیت جسمی مجید توکلی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه جوانانی چون او که با فعالیت های مسالمت آمیز و با نشاط انتقاد می کنند به جای درک و تحمل متقابل از سوی مسئولین قضایی و امنیتی با واکنش تند و ناشکیبایی مواجه می شوند.

او افزود: امروز چهارشنبه 5 خردادماه چهارمین روز اعتصاب غذای خشک توکلی است و قطعا در یکی، دو روز آینده حال او رو به وخامت خواهد گذاشت.

----------------------------------------------------------

یک تن دیگر در زندان زاهدان اعدام شد

خبرگزاری هرانا - روز گذشته مورخ 4 خرداد ماه، یک نفر به نام "جمشید میر" در زندان مرکزی زاهدان توسط مقامات قضایی به دار آویخته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهام این شخص "تجاوز به عنف" عنوان شده است.

جمشید میر، از اهالی شهر زاهدان است که اوایل فروردین ماه سال جاری دستگیر و بنا بر اتهام مذکور توسط دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده بود.


-----------------------------------------------------------------

دو جاسوس رژيم تهران در يمن به اعدام محكوم شدند

به گزارش خبرگزارى يونايتدپرس، دادگاهى در يمن براى دو جاسوس رژيم تهران حكم اعدام صادر كرد. آنها اطلاعات مربوط به مراكز حساس دفاعى، امنيتى و اقتصادى يمن را به جمهوری اسلامی مى دادند.

دولت يمن رژيم تهران را به مسلح كردن گروه شبه نظامى شیعه حوثى متهم می کند.

اعضای این گروه تا کنون بارها به اتهام جاسوسی برای رژیم تهران بازداشت و به اعدام محکوم شده اند.

----------------------------------------------------------------

انقلاب کردیم که سیاست ‌مان را اخلاقی کنیم ولی....

انقلاب کردیم که سیاست‌مان را اخلاقی کنیم ولی عده‌ای اخلاق‌شان سیاسی شد

ایسنا: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت: آیا اخلاق در سیاست و کشورداری نقش دارد؟ آیا هرچه بر زبان و قلم سیاستمداران جاری شد، می‌توانند ابراز کنند؟ محدرضا خباز تاکید کرد: بدیهی است که سیاستمداران باید از بقیه مردم بیشتر مقید باشند تا این که بگویند ” هدف وسیله را توجیه می‌کند”. برای غلبه بر رقیب نمی‌توان از هر ابزار درست و نادرستی استفاده کرد. انقلاب کردیم که سیاست‌مان را اخلاقی کنیم ولی عده‌ای اخلاق‌شان را سیاسی کرده‌اند. این روش مسموم در باور بسیاری از مردم اثر مخربی دارد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر کار خواست تا جهت کاهش نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه‌اش اقدام عاجل کند و تاکید کرد: خانه‌ای در کاشمر نیست که یک دو و یا سه فرد بیکار نداشته باشد.

------------------------------------------------------------

پاسداران: جایزه حقوق بشر برای دو اغتشاشگر

سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران: : در ادامه حمایت کشورهای معاند از گروه های اپوزیسیون داخلی و خارجی و عوامل جریان فتنه، به تازگی گروه حقوق بشر کشور جمهوری چک در جشنواره بین المللی فیلم پراگ(یک جهان)، جایزه سالانه خود را به دو دانشجوی اغتشاشگر ایرانی که در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری نقش داشتند ، اعطاء نموده است . بنابر اعلام این گروه، جنبش دانشجویی ایران مروج دموکراسی و آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران است، لذا جایزه امسال خود را به این دو دانشجو اعطاء نموده است. این سازمان همچنین جایزه حقوق بشر خود را در سال 2009 به صورت نمادین به تمامی اعضای جنبش دانشجویی ایران اعطاء کرده است.

---------------------------------------------------------------

درخواست اعدام "سران فتنه" در تجمع اوباش بسیجی

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): تجمع مقابل دادستاني تهران براي محاكمه "سران فتنه"

---------------------------------------------------------

کودتاچیان نامحترم دروغ رو طوری بگید که بگنجه

FriendFeed
Kian

کودتاچیان نامحترم دروغ رو طوری بگید که بگنجه! دروغ تبدیل به خوراک روزانه کودتاچیان شده است. سپاهی که بزور ساندیس و 300 میلیارد تومان هزینه نتوانسته دویست هزار نفر را جمع کند دم ازثبت نام 5 میلیون نفر برای درگذشت خمینی میزند.حنای شما خیلی وقته که رنگ نداره

---------------------------------------------------------------------

آه و فغان احمدی نژاد از فشارهای آمریکا و موضع روسیه

سخنان احمدی نژاد امروز در کرمان در باره بحران اتمی رژیم: ما اعلام می کنیم بیانیه تهران برای آمریکا و دو سه کشور اروپایی و روسیه شاخص است. این بیانیه هم بر آنها، هم بر دولت ها و هم بر ملت ها حجت را تمام کرد، اگر که راست می گویند، اگر واقعاً به دنبال همکاری و تعاملند، اگر واقعاً به دنبال قانون و عدالتند، باید بیایند پای این بیانیه بنشینند و بر اساس مفاد این بیانیه رفتار کنند. اما بدانند اگر بخواهند بازی درآورند و بهانه گیری کنند؛ راه بر هر نوع اقدام و تعامل آینده با آنها بسته خواهد شد. آقای اوباما باید بداند این بیانیه یک فرصت تاریخی برای دولت اوست که نشان دهد که می خواهد تغییر ایجاد کند؛ می خواهد به حقوق ملت ها احترام بگذارد؛ می خواهد مشی غلط دولت های گذشته آمریکا را کنار بگذارد و می خواهد بر اساس عدالت و انصاف با ملت ها همکاری کند. اوباما بداند اگر از این فرصت استفاده نکند، من بعید می دانم که ملت ایران در آینده به خودش اجازه بدهد که فرصت جدیدی در اختیار این آقا قرار بدهد. عده ای هستند در دنیا و در آمریکا اصرار دارند که آقای اوباما را به سرعت در برابر ملت ایران قرار دهند و او را به نقطه غیرقابل برگشت برسانند و وادار کنند، اقدامی کند که دیگر برای همیشه راه دوستی او با ملت ایران بسته بشود. گمانم امروز روز هوشیاری، روز ایستادگی و روز مقاومت است و اگر آقای اوباما می خواهد در آینده سیاسی جهان نقش قابل توجه و البته انسانی ایفا کند، باید از این فرصت بزرگی که ملت ایران برای اجرای عدالت ایجاد کرده است، استفاده کند.

اما جمله دوم من خطاب به رئیس جمهور روسیه است، ایران و روسیه دو همسایه هستند؛ ما به طور تاریخی و طبیعی باهم دوست هستیم و دو همسایه نمی توانند باهم دوست نباشند. اما این دوستی لوازمی دارد و لازمه آن احترام به حقوق متقابل است، دفاع از حقوق متقابل است، احترام به کرامت متقابل است و این حداقل انتظار از همسایگی و دوستی است. امروز توضیح دادن رفتار آقای مدودف به ملت ایران برای ما خیلی مشکل شده است. ملت ایران نمی دانند که اینها بالأخره دوست ما هستند؛ کنار ما هستند؛ همسایه ما هستند؛ با ما هستند؛ یا نه دنبال چیز دیگری هستند. من اگر جای رئیس جمهور روسیه بودم در اظهار نظر و در تصمیم گیری درباره موضوعاتی که به ملت ایران مربوط می شود، با احتیاط و تأمل بیشتری عمل می کردم. ما نباید ببینیم که همسایه ما در مواقع حساس در کنار کسانی قرار می گیرد که سی سال است با همه توان علیه ملت ایران دشمنی کرده اند.

-------------------------------------------------------------

کلینتون: بسوى حسابرسى از رژيم تهران پيش مى رويم

وزیر خارجه آمریکا از پيشرفت در تنظيم قطعنامه جدید تحريمها عليه رژيم تهران خبر داد.

هيلارى كلينتون پس از مذاكره با مقامات چينى گفت، در نهايى كردن جزئيات قطعنامه جديد شوراى امنيت پيشرفت حاصل شده و ما به سوى حسابرسى از رژيم تهران پيش مى رويم.

از سوی دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در همین باره اعلام کرد که كارشناسان در حال كار روى متن پيش نويس قطعنامه هستند.

سوزان رايس گفت، كارشناسان كشورهاى عضو شوراى امنيت در حال كار روى متن پيش نويس قطعنامه جدید علیه رژیم تهران هستند و موارد و اظهاراتى كه ما از اعضاى اين شورا مى شنويم، سازنده است.

همزمان جانى كارسن از معاونان وزير خارجه آمريكا به كميته روابط خارجى كنگره گفته به حمايت اوگاندا از قطعنامه تحريمها عليه رژيم تهران اميدوار است.

اوگاندا از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل است.

--------------------------------------------------------------

توافق اتمی اخیر؛ نتانیاهو: فریبکاری رژیم تهران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته طی اظهاراتی در پارلمان این کشور، توافق اتمی اخیر رژیم تهران با دو کشور برزیل و ترکیه را فریبکاری حکومت ایران نامید.

به گزارش عصر ایران و به نقل ار روزنامه " جروزالم پست " نخست وزیر اسراییل با اعلام اینکه این توافقنامه فریب آشکار جامعه جهانی از سوی رژیم ایران است افزود که حکومت ایران در آستانه مطرح شدن دور جدیدی از تحریم ها در شورای امنیت ملل متحد با این اقدام سعی دارد تا در عزم جامعه جهانی در تصویب قطعنامه جدید علیه تهران تردید ایجاد کند .

وی در ادامه گفت که رژیم ایران حتی با ارسال 1200 کیلوگرم اورانیوم به خارج ، به همین میزان اورانیوم در اختیار دارد تا بتواند بمب هسته ای تولید کند .

نخست وزیر اسراییل در ادامه از آمریکا خواست تا به این توافق توجهی نکرده و تلاش های خود را برای تصویب قطعنامه چهارم تحریم رژیم ایران در شورای امنیت ادامه دهد .

نتانیاهو افزود، با این وجود همه ما بر این باوریم که اینگونه تحریمها نمی تواند رژیم ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارد .

-------------------------------------------------------------------

طرح سرکوبگرانه عفاف و حجاب؛ خامنه اى دستور داده

پاسدار همدانى، سرکرده سپاه پاسداران در تهران فاش ساخت که شخص خامنه اى دستور اجراى طرح سرکوبگرانه عفاف و حجاب عليه زنان را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزارى سپاه پاسداران (فارس) پاسدار همدانى گفته : بعد از گزارشاتى که محضر رهبرى ارسال شد ايشان در آغاز سال ۸۹ به مسئولان خطاب فرمودند بحث عفاف و حجاب نگران کننده است و زيبنده مردم ما نيست و به ‌حمدالله دستگاههاى متولى کار را شروع کردند.

اين پاسدار جنايتکار با دروغپردازى مدعى شد که زنان و مردان در قبال دريافت وجهى لباس زننده مى پوشند تا به اصطلاح به ارزشهاى نظام خدشه وارد کنند.

--------------------------------------------------------------

خامنه ای مسئول هرگونه آسیب به دانشجوی دربند

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت مجید توکلی، مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به وی را متوجه آیت الله خامنه ای دانستند.

به گزارش دانشجونیوز در این بیانیه، دانشجویان پلی تکنیک خواستار بازگرداندن مجید توکلی از سلول انفرادی به بندعمومی و سپس آزادی وی شده اند. این بیانیه در ذیل درج شده است:

باز خبری آمد و جمله خلق در آتش افکند

عزیز پلی تکنیک، شرف جنبش دانشجویی، نماد ایستادگی و مبارز سازش ناپذیر ایران زمین، دگرباره مورد اذیت و آزار حرامیان قرار گرفته و بیم آن می رود تا تیغ نامروتی نامردمان جان عزیزش را بیازارد.

مجید توکلی سه روز پیش صرفا به علت بیان عقیده خود مبنی بر به رسمیت نشناختن احمدی نژاد به عنوان ریاست جمهور به انفرادی فرستاده شد. مجید نیز در اعتراض به این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی مسئولین بازداشتگاه اوین دست به اعتصاب غذا زده است. این درحالی است که چند روز پیش از این واقعه، بازجویان ددمنش پرونده وی را به سبب تقریر نوشته ای پیرامون جنبش سبز تهدید به مرگ کرده بودند.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر صراحتا اعلام می کنیم که مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به مجید توکلی مستقیما متوجه شخص اول حکومت آیت الله خامنه ای است. رهبر جمهوری اسلامی ایران قانونا و عرفا می بایست در برابر اقدامات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات پاسخگو باشد. بنابراین اگر دستگاه قضا افسار پاره کرده، مسئولیتش متوجه بی تدبیری رهبری است و اگر وزارت اطلاعات جنایتی مرتکب گردد، رهبری در این جنایت شریک جرم است.

هم اینک با تمام وجودمان فریاد خشم بر می آوریم که وای به حالتان اگر برای عزیزمان اتفاقی بیافتد. وای به روزتان اگر جرات دست اندازی به جان شریف شرافت جنبش دانشجویی را به سر راه دهید. پس بدانید و آگاه باشید اگر اتفاقی برای مجید توکلی بیافتد دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساکت نخواهند نشست و این بار دیوار دانشگاه را بر سر شما و رئیس سرسپرده دانشگاه خراب خواهند کرد.

ما خواهان آنیم که در درجه نخست مجید از حقوق اولیه زندانی که همانا نگهداری در سلول عمومی است برخوردار شود و در درجه بعد خواستاریم تا بی هیچ قید و شرطی مجید و سایر زندانیان سیاسی آزاد گردند.


وضعیت نگران کننده دانشجوی دربند مجید توکلی

در پی ادامه یافتن اعتصاب غذای مجید توکلی در زندان اوین نگرانی ها نسبت به وضعیت سلامت وی افزایش یافته است.

به گزارش دانشجونیوز مجید توکلی که از صبح روز یکشنبه به سلول انفرادی منتقل شده است، دست به اعتصاب غذای خشک زده و با گذشت زمان وضعیت سلامتی وی به شدت نگران کننده شده است.

دستور انتقال مجید توکلی به سلول انفرادی توسط داستانی تهران صادر شده است. بنابر اطلاع دریافتی مجید توکلی در انتهای هفته گذشته نامه ای تفصیلی پیرامون وضعیت کنونی ایران نوشته است که این مساله باعث واکنش شدید ماموران امنیتی شده است. ماموران وزارت پس از اطلاع از نوشته شدن این نامه مجید توکلی را تهدید به قتل کرده اند. همچنین در پی حضور نماینده دادستانی در زندان اوین در روز یکشنبه و بحث و جدل مجید توکلی با وی، دستور انتقال توکلی به سلول انفرادی صادر شده است.

مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از ۱۶ آذر ماه گذشته و پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این نیز ۲ بار در سال های ۸۶ و ۸۷ بازداشت شده و تاکنون نزدیک به دو سال و نیم در زندان محبوس بوده است.

در پی ادامه یافتن وضعیت وخیم مجید توکلی بسیاری از فعالین دانشجویی، حقوق بشر و سیاسی اعلام کرده اند که فردا چهارشنبه ۵ خردادماه برابر با ۲۶ می در شهرهای و کشورهای مختلف جهان در همبستگی به مجید توکلی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

--------------------------------------------------------------------

اعتراف پلیس ترکیه به مدفون کردن 40 ایرانی در گور دسته‌ جمعی

روزنامه خراسان: پلیس امنیتی ترکیه به قتل چهل مهاجر ایرانی و مدفون کردن آن ها در گوری دسته جمعی اعتراف کرد. بنا بر اعلام افسر اعتراف کننده حومه شهر «یوکسا کاوا» و «وان» محل حادثه بوده است که بین مرز ایران و عراق و ترکیه که یک مرز سه گانه مشترک است و حدود چهل و پنج دقیقه با مرز ایران فاصله دارد، واقع شده است.

---------------------------------------------------------------------

نخست وزير انگلستان: رژيم تهران قصد توليد سلاح اتمى دارد

نخست وزير جدید انگلستان در اولين سخنرانى خود در پارلمان اين كشور خواستار افزايش فشار بر رژيم تهران شد و گفت، تمامی شواهد نشان می دهد اين رژيم تصميم به ساخت سلاح اتمى گرفته است.

ديويد كامرون خواستار تشدید تحریمها علیه رژیم تهران شد و گفت، به اعتقاد من اكنون زمان افزایش فشار فرارسيده و وقت زیادی باقی نمانده است.

نخست وزير جدید انگلستان اعلام کرد که در باره اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم تهران با رئيس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان گفتگو كرده است.

از سوی دیگر اعلام شد کنگره آمریکا تصویب قانون تحریم صادرات بنزین به جمهوری اسلامی را یک ماه به عقب انداخته است.

به گزارش خبرآنلاین سایت بی بی سی فارسی نوشت، کریستوفر داد، رئیس کمیته امور بانکی مجلس سنا و هاوراد برمن، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند، تصویب تحریم های اقتصادی علیه ایران را یک ماه به عقب می اندازند تا قطعنامه جدید پیشنهاد شده به شورای امنیت به تصویب برسد.

بر اساس این بیانیه، کنگره آمریکا صبر می کند تا قانون جدید تحریم های اقتصادی ایران را به گونه ای تصویب کند که قطعنامه جدید شورای امنیت را تقویت کند.

----------------------------------------------------------------

خبرگزاری پاسداران: مستند وزارت اطلاعات از قتل ندا

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): طی روزهای آینده وزارت اطلاعات در یک برنامه مستند به تکمیل ابهام زدایی ها از سناریوی ساختگی قتل ندا آقاسلطان پرداخته و اسناد جدیدی از سناریوی غربی ها را منتشر می کند. مواردی چون فیلمبرداری از دو زاویه متفاوت و همچنین انتشار سریع و بی وقفه فیلم مرگ آقا سلطان از جمله نکاتی است که جعلی و ساختگی بودن قتل آقاسلطان را تایید می کند.

--------------------------------------------------------------

نگرانی شدید در مورد وضعیت فعال دربند حقوق زنان

محبوبه کرمی، از فعالان کمپین یک میلیون امضا علیه قوانین زن‌ستیز، از اسفندماه سال گذشته در زندان است. وی ۲۰ روز اخیر را بدون تماس با خانواده و در سلول انفرادی گذرانده است.

رادیو آلمان: محبوبه کرمی بخاطر فعالیتهای حقوق بشری خود بیش از دو ماه است که در حبس به سر می‌برد. فعالیت او متمرکز بر بهبود بخشیدن به وضعیت حقوقی زنان ایران بوده است. او که مراقبت از پدر بیمار خود را بر عهده داشته است، خود در زندان بر اثر فشارهای موجود بیمار شد. در بیست روز اخیر فشار بر او در زندان با انتقال او به سلول انفرادی افزایش یافت. خانواده او به شدت نگران او بودند. روز سه شنبه (۴ خرداد) آقای محسن کرمی، برادر خانم محبوبه کرمی، موفق به دیدار وی شد.

مصاحبه با محسن کرمی درباره وضعیت محبوبه کرمی و پرونده وی.

دویچه وله: آقای کرمی، آخرین تماس شما با خواهرتان، خانم محبوبه ‌کرمی، چه زمانی بوده است؟

محسن کرمی: من امروز موفق شدم از طریق کابین و تلفن با ایشان ملاقات داشته باشم. ولی این ملاقات بعد از حدود ۲۰ روز قطع ارتباطمان با ایشان بود. دقیقا حدود ۲۰ روز تمام ما هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان نداشتیم. حتی ارتباط تلفنی‌مان کاملاً قطع شده بود و به هیچ طریق مستقیم یا غیرمستقیم هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان به ما نمی‌دادند و ما خیلی شدید نگران بودیم. دیروز بعدازظهر متوجه شدیم که ایشان این مدت حدود ۲۰ روز را، بعد از این که بازجویی‌شان به اتمام رسیده و برایشان توسط دادسرای مستقر در زندان اوین کیفرخواست صادر شده، مجدداً به زندان انفرادی منتقل شده‌اند. این ۲۰ روز را در انفرادی بودند. واقعا ما نمی‌دانیم دلیلش چه بوده است. ولی به هرحال در حال حاضر به بند عمومی نسوان منتقل شده‌اند و امروز از طریق کابین توانستیم با ایشان ملاقات داشته باشیم.

حالشان چه طور بود؟

در مجموع از اینکه از آن شرایط خیلی خیلی سخت خارج شده و وارد بخش عمومی‌ زندان شده‌اند، تا حدودی خوشحال بودند. ولی فکر می‌کنم فشار خیلی زیادی طی این مدت به ایشان آمده است.

توانستند با شما صحبت کنند یا اجازه‌ی صحبت کردن نیست؟

بله، ما از طریق تلفن باهم صحبت کردیم.

الان وضعیت پرونده‌ی ایشان به چه صورت است، چه اتهامی به ایشان زده‌اند؟

گمان می‌کنم اتهام خیلی مشخصی نباشد. تعدادی از ایمیل‌هایی که ایشان داشته را- که این ایمیل‌ها بیشتر برایشان آمده - ظاهرا به عنوان نوعی مدرک قلمداد کرده‌اند و این که مثلاً چرا از فلان منبع برای شما ایمیل آمده است. عضویت‌شان در مجموعه فعالان حقوق بشر یکی از اتهاماتشان بوده و عضویت‌شان در کمپین یک میلیون امضاء یکی دیگر از اتهاماتشان بوده است. فکر می‌کنم فقط همین‌ها بوده‌است.

قرار بازداشتی که برای ایشان صادر شده است در ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ بوده و الان حدود سه ماه از این قرار بازداشت می‌گذرد. قرار بازداشت اولیه باید بعد از دوماه حتماً توسط بازپرس شعبه‌ای که این قرار را صادر کرده بود، مورد تجدید نظر قرار می‌گرفت. ولی متأسفانه هنوز این قرار به قوت خودش باقی است. نه تمدیدش به اطلاع ما و ایشان رسیده و نه تغییر یا شکستن قرار.

امروز محبوبه درخواستی را به مسئولین زندان ارائه داده است که طبق آن از بازپرس شعبه‌ی ۳ دادسرای مستقر در اوین، آقای کیان‌منش، خواسته‌اند که بعد از این سختی‌هایی که در این مدت کشیده‌اند، به این درخواست‌شان ترتیب اثر دهند، قرار ایشان را به قرار وثیقه تقلیل دهند که ایشان تا زمان شروع محاکمه بتواند با سپردن وثیقه از زندان بیرون آید.

شما خودتان تلاش‌هایی کرده بودید. ازجمله با دادستان صحبت کرده بودید و ایشان هم قول‌هایی به شما داده بودند. در این مورد می‌توانید به اختصار توضیح دهید؟

بله، همین طور است. من با آقای جعفری دولت‌آبادی حضوراً صحبت کردم. ایشان در داخل زندان محبوبه را ملاقات کرده بودند، همان روزی که من با ایشان صحبت کردم. ایشان تأیید کردند که بله، محبوبه از نظر روحی تحت فشار خیلی شدید است. روزی که من با ایشان صحبت کردم، روز چهارشنبه بود. چون پنج شنبه و جمعه اینجا تعطیل است، ایشان گفتند که من شنبه با قاضی پرونده‌‌شان صحبت می‌کنم که کمی مساعدت بیشتری به عمل آورند. ولی متأسفانه بعد از آن مرحله‌صحبتی که ما داشتیم، مصادف شد با همین قطع تلفن‌ها و سعی‌ای که من به صورت مکرر انجام دادم تا مجدداً با آقای دولت‌آبادی تماس بگیرم و بخواهم که وضعیت محبوبه را برای ما روشن کنند. اما طی این ۲۰ روز موفق نشدم یکبار دیگر با آقای دولت‌آبادی تماس بگیرم.

شما بیشتر از تلاش‌های خودتان و خانواده می‌گویید. آیا ایشان وکیلی دارند؟

بله. وکیل ایشان آقای پوربابایی هستند. ولی متأسفانه در اینجا، خصوصاً الان که دادسرا به داخل زندان اوین منتقل شده، شرایط خیلی حادتر شده است. تا زمانی که پرونده به دادگاه ارجاع نشده است، وکلا هیچ اقدامی به شکل خاص نمی‌توانند انجام دهند؛ حتی با متهم نمی‌توانند تماس داشته باشند. پرونده را هم نمی‌توانند مطالعه بکنند. حالا اگر پرونده به دادگاه ارسال شود، در آن مرحله می‌توانند مراجعه کنند و وکالتنامه‌‌شان را ارائه بدهند و پرونده را مطالعه کنند و برای دفاع آماده شوند.

یعنی در این مدت بار پیگیری وضعیت حقوقی فرزندان بر دوش خانواده است؟

صددرصد همین طور است. من فکر می‌کنم این شرایط برای وکلا هم بسیار رنج‌آور است. چون آن‌ها به شکل حرفه‌ای این را وظیفه‌ی خودشان می‌دانند که از موکل دفاع کنند. وقتی تا این میزان خودشان را در این مسائل دست بسته می‌بینند، فکر می‌کنم واقعا برای آن‌ها هم فوق‌العاده رنج‌آور است. ضمن این که البته برای خانواده هم عذاب‌آور است، از این حیث که جوابگویی خیلی درستی به ‌آنان صورت نمی‌گیرد.

آقای کرمی، انعکاس نگرانی‌ها در بین ساکنین محل، در و همسایه‌تان به چه صورت بوده است؟

راستش تمام آشنایان و بستگانی که از موضوع مطلع‌اند، به دلیل گرفتاری‌هایی که ما داخل خانواده هم داریم و بیماری‌ای که پدرم دارد و کهولت سن‌شان - پدر ما ۸۶ سالش است و دچار آلزیمر و پارکینسون به طور همزمان هستند - بیشتر بار مسئولیت نگهداری و پرستاری از ایشان به دوش محبوبه بوده است. خب به شکل نخواسته البته، در این مدتی که محبوبه نبوده خیلی از بستگان و آشنایان ما به زحمت افتاده‌اند. همه متأثرند و واقعا از یک بعد دیگر هم من بگویم بیشتر متعجب‌اند از این که چرا به این شکل برخورد می‌شود.

-------------------------------------------------------

یک عقب نشینی بیاد ماندنی!

تقی روزبه

یک عقب نشینی بیادماندنی!
هنرآزاد وآزادی جعفرپناهی

اکنون چه کسی می تواند دروجودهنرمقاومت مردمی،هنری که رزمنده است وبالنده تردید کند؟
هنری که بسهم خود جبهه مهمی را درنبردبین آزادی و بندگی گشوده است.فریادش اززندان وبیرون زندان وتریبون های جهانی آن چنان رساست که حتا گوشهای سنگین ولایت فقیهی که سوگند خورده است صدای مردم را هرگزنشود، نیزناچارازشنیدن آن گردد.درواقع با دستگیری وفشاروشکنجه جعفرپناهی رژیم به وجود یک هنرمقاومت وتهدید آمیز اعتراف کرده بودو مهم ترازآن درمصافی تن به تن با آن، ناچارشد که تن به یک عقب نشینی بیادماندنی بدهد. معلوم شد که هنرمقاومت راکه دارای پژواکی نیرومندو جهانی است به این سادگی نمی توان زندانی کرد.
سرانجام اعتصاب عذا،صندلی خالی فستیوال کن و فشارافکارعمومی داخلی و جهانی دست بدست هم دادند ورژیم را به عقب راندند. ومعلوم شد که که حتی از کام درنده ای هم چون جمهوری اسلامی هم می توان طعمه را بیرون کشید. وقتی سردمداران و کارگزاران امنیتی رژیم جعفرپناهی را علیرعم اشتهارجهانی اش وباوقوف به اینکه داورفستیوال جشنواره کن است،برای زهرچشم گرفتن ازهنراعتراضی به زندان افکندند،بی گمان ازبازتاب جهانی وپی آمدهای آن آگاه بودند. ولی زندانی کردن هنروسودای سترون ساختن آن که اکنون به بخشی جداناپذیر ازجنبش ضداستبدادی وآزادیخواهانه مردم تبدیل شده،برای رژیم ازچنان اهمیتی برخورداربود که پیه این رسوائی را به تن خودمالیده بود.بااینهمه همچون همه دشمنان آزادی، دامنه نیروی مقاومت را دستکم گرفته بود ودربرابرآن غافلگیرشد. دامنه مقاومت، بخصوص اقدام شجاعانه جعفرپناهی به اعتصاب عذای خشک وطرح مطالبات مشخص توسط وی به مثابه شرط پایان دادن به آن والبته درهماهنگی و همزمانی با کارزار جهانی وفشارهای وارده آن چنان بودکه سرانجام تبه کاران حاکم را ناچارساخت که فورا دادستان خود را به دیدارجعفرپناهی بفرستند وباپذیرش خواستهای وی خود را ازمخمصه ای که درآن گرفتارآمده اند برهانند.
آنچه که خشم رژیم را برانگیخته بوداقدام جعفرپناهی برای تهیه فیلمی ازجنبش اعتراضی مردم بودبدون آنکه آن را مقید به دریافت مجوزی ازدولت بکند. او درنوشته کوتاه مربوط به اعلام اعتصاب غذای خشک خود، اعلام کرده بود که مرگ را برتبدیل شدن به موش آزمایشگاهی توسط رژیم ترجیح می دهد.بنابراین اعتصاب غذا،کانونی شدن افکارعمومی جهان حول صندلی خالی فستیوال جهانی کن و درخواست مکررآزادی وی ازسوی سرشناس ترین هنرمندان،نهاد ها وبرخی سران سیاسی دول غرب کارخود را کرد و رژیم را دراوج تهاجم همه جانبه خودمستأصل ساخت ودرحوزه معینی واداربه عقب نشینی کرد.تهاجمی که اگرتوسط موج گیرهای مقاومت درهم شکسته شود، جنبش مقاومت را بطورکیفی وارد فازجدیدی ازرشد خود خواهد کرد.
بی شک سنفونی مقاومت بدون مشارکت فعال هنرمندان به عنوان زبان گویای آن،ناقص ونارس خواهد بود.هرمقاومت اصیل ورهائی بخش ،علی القاعده ، هنرمندان مترقی ومردمی را درکنارخود دارد. برهمین اساس است که مثلا محمدرضا شجریان که مناجات "ربنایش" صرفنظرازنیات وهدف های خودوی، به عنوان ابزاری درخدمت ترویج وتبلیغ حکومت مذهبی قرارگرفته بود، ،اکنون درمقابل تریبون های جهانی باعلم به هزینه های آن، ازجدائی دین و دولت سخن می گوید و بقول خودش آماده زندان رفتن است.ویا کیارستمی که همواره بدلیل سکوتش درمورد سرکوب های رژیم ازجمله علیه هنرمندان، مورد انتقاد قرارمی گرفت اکنون لازم می بیند زندانی شدن جعفرپناهی را زندانی کردن هنرعنوا ن کند وزبان به اعتراض بگشاید وآن را محکوم کند.
زندان وزندانی کردن بهمراه خشونت هائی که درنظام اسلامی همراه آن است، همواره ابزارمهمی بوده است برای خاموش کردن شعله های اعتراض .ولی وقتی زندان خود تبدیل به عرصه مقاومت می شود،درمورد آن چه می توان می گفت؟ بی شک چنین پدیده ای به معنی آن است که تیغ سرکوب کند شده وسیاست ایجادرعب ووحشت حتی در مصادیق عریان وهراس افکن خود،آسیب پذیربوده و کارآئی مورد نظررژیم را ندارد.اعتصاب بند350 اوین،محکوم کردن اعدام های اخیروازجمله اعتراض بند زنان به اعدام شیرین،اعتصاب مجید توکلی ونوری زاد ونمونه های مشابه دیگرهمه بیان گرآن است که می توان - هم چون نمونه جعفرپناهی- بافوران چشمه های جوشان مقاومت ،رژیم را واداربه عقب نشینی کرد ونهایتا ماشین سرکوب را به مثابه تنها ابزاربقائش ازکارانداخت. نیروی خود را برای آزادی همه زندانیان سیاسی بکارگیریم!

---------------------------------------------------------------------

رهنورد:ما زنان برای تحقق مطالبات خود مقاومت خواهیم کرد


قرار نبود و نیست که این تبعیض ها در حق زنان روا داشته شود، امام خمینی پیوسته از هویت و حیثیت و بالندگی زنان سخن می گفتند. در میان سخنان ایشان دو جمله معروف تر است که می فرمایند “از دامن زن مرد به معراج می رود” و دیگری “شما زنان در این انقلاب پیشوا بوده اید”. این دو جمله معروف می توانست کلید واژه های اصلی پی ریزی قوانینی متعالی و برابری طلبانه و حیثیت بخش برای زنان باشداما متاسفانه در روند و گذشت زمان حقوق زنان مغفول مانده است.

جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتمادملی امروز با زهرا رهنورد و میرحسین موسوی دیدار کردند و به پرسش های آنان نیز پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار “کلمه” در این دیدار زهرا رهنورد ضمن تشکر از حضور این جمع جوان با اشاره به روندبرگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و ضربه هولناکی که به حیثیت قوانین، دموکراسی و آزادی ملت وارد آمد، مقاومت ملت در دوران جنبش سبز را به وکالت از همین حقوق ضایع شده و اهانت بزرگ به ملت دانست.

زهرا رهنورد تصریح کرد: این مطالبات از بطن شعارهای اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بر آمده است و امروز به طور وسیع تر و پیچیده تر در طی این یک سال تداوم پیدا کرده است.

رهنورد در پاسخ به سوال یکی از جوانان حزب پیرامون وضعیت فعلی زنان و تبعیض های رایج در حق آنان گفت:

قرار نبود و نیست که این تبعیض ها در حق زنان روا داشته شود، امام خمینی پیوسته از هویت و حیثیت و بالندگی زنان سخن می گفتند. در میان سخنان ایشان دو جمله معروف تر است که می فرمایند “از دامن زن مرد به معراج می رود” و دیگری “شما زنان در این انقلاب پیشوا بوده اید”. این دو جمله معروف می توانست کلید واژه های اصلی پی ریزی قوانینی متعالی و برابری طلبانه و حیثیت بخش برای زنان باشداما متاسفانه در روند و گذشت زمان حقوق زنان مغفول مانده است به طوری که جز در سطح آموزش عالی که زنان موقعیت بزرگی به دست آوردند و نزدیک ۷۰درصد ورودی دانشگاه ها را تشکیل دادند در سایر موارد حقوقی و فرهنگی پیوسته عقب رانده شدند.

وی تاکید کرد در چند سال اخیر این روند تشدید شده است یعنی از انتخابات نهم و دهم به این سو نگرش ارتجاعی و خرافی و سرکوبگرانه نسبت به زنان اوج گرفته تااینکه می بینیم سرکوب زنان در یک ساله اخیر به واسطه ی اینکه از پیشتازان جنبش سبز بوده اند بی سابقه بوده است.

زهرا رهنورد آرمان و شعار زنان را در کنار آزادی، استقلال، دموکراسی و قانون خواهی، رفع تبعیض علیه زنان دانست که متاسفانه به جای پاسخ به این مطالبات طبیعی، کشور را به یک زندان بزرگ تبدیل کردند و زنان در این زندان بزرگ باترور شخصیت و آزار و شکنجه و تلاش برای اقرار گرفتن و توبه نامه امضا کردن روبرو شدند.

استاد دانشگاه الزهرا همچنین عقبه فکری این رفتار را در تصویب برخی قوانین نیز قابل ردیابی دانست و گفت: امروز برخی در قوانین تنظیم شده و لوایح هم انواع تبعیض ها را علیه زنان روا می دارند و اخیرا هم با قانون حمایت از خانواده در پی متلاشی کردن خانواده ها هستند که ضربه سخت را زنان و کودکان بی سر و سامان خواهند خورد.

وی با یادآوری مناظره تلوزیونی موسوی-احمدی نژاد گفت: نگاه سرکوبگرانه و تبعیض آمیز به زن را در همان مناظره هم می توانستیم مشاهده کنیم چنانکه آقای احمدی نژاد سعی کرد حیثیت علمی و تحقیقاتی مرا زیر سوال ببرد که البته این اقدام موجب ریشخند مردم شد و واژه های به اصطلاح تهدید آمیز آن مناظره مدت ها موجب مزاح ملت بود.

زهرا رهنورد تاکید کرد این دولت در حالی سرکوب زنان را و حاشیه نشین کردن آنان را کلید زد که پیامبر رحمت (ص) فرموده اند: از این دنیا زن، عطر و نماز مورد علاقه من است و بنده قرار گرفتن این مثلث عجیب در کنار هم را ناشی از اهمیت وصول زن، نماز و عطر در یک عرض و نماد نگرشی سرشار از احترام و قداست می دانم.

رهنورد در پایان تاکید کرد: مطالبات زنان دو رویه دارد که باید به هر دو رویه ی آن توجه کرد.

یک رویه آزادی ، دموکراسی ، قانون گرایی و عدم دخالت در زندگی فردی و رویه دیگر رفع تبعیض و تحقق اهداف حقوقی زنان است که باید تامین شود چرا که آرمان آزادی بدون حضور نیمی از جمعیت یعنی بدون زنان تحقق پذیر نخواهد بود.

بنابراین به همه سرکوب گران این عصر می گوئیم ما زنان برای تحقق مطالبات خود مقاومت خواهیم کرد.

-------------------------------------------------------------

آغاز مکان یابی دانشگاه‌ها برای خروج از تهران


این سیاستها از گذشته بوده است، ولی مسائلی همچون زلزله برای دانشگاه‌هایی مانند شهید بهشتی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات یا سایر دانشگاه‌های شمال و جنوب شهرکه بر روی گسل قرار دارند و همچنین مسائل اجتماعی دیگر از جمله تهیه مسکن، ترافیک، بحث‌های جمعیتی و فرهنگی همگی دست به دست هم داده تا ما در ارتباط با کاهش دانشجویان کلان شهرها اقداماتی انجام دهیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به آغاز مکان‌یابی دانشگاه‌ها توسط خود دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی یا خواجه نصیرالدین طوسی جزو دانشگاه‌هایی هستند که از قبل جهت تمرکز واحدهایشان به دنبال مکان مناسب بوده‌اند، بنابراین در این مسائل هم وزارت علوم و هم دانشگاه‌ها جهت انتخاب مکان مناسب نیاز به مکانیابی دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر متکان در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین آموزش عالی در جمع خبرنگاران در رابطه با اجرای مصوبه هیات دولت برای کاهش جمعیت دانشجویی شهر تهران اظهارکرد: مدیریت منابع به صورت فردی انجام نمی‌گیرد؛ بلکه بصورت بسته‌ای است که به همراه معاونت آموزشی و سایر معاونت‌های وزارت علوم یکپارچه عمل می‌کند.

وی افزود: این سیاستها از گذشته بوده است، ولی مسائلی همچون زلزله برای دانشگاه‌هایی مانند شهید بهشتی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات یا سایر دانشگاه‌های شمال و جنوب شهرکه بر روی گسل قرار دارند و همچنین مسائل اجتماعی دیگر از جمله تهیه مسکن، ترافیک، بحث‌های جمعیتی و فرهنگی همگی دست به دست هم داده تا ما در ارتباط با کاهش دانشجویان کلان شهرها اقداماتی انجام دهیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به تخصصی شدن دانشگاه‌های بزرگ، عنوان کرد: در این راستا ما با کاهش دانشجویان کارشناسی در شهرستان‌ها مواجه شدیم، به طوری که در این دانشگاه‌ها ظرفیت از تقاضای موجود بیشتر است و نیاز داریم که این دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی تقویت و تکمیل شود.

وی ادامه داد:‌ از طرف دیگر در دانشگاه‌های بزرگ، ما با افزایش تقاضا و کاهش ظرفیت در سطح تحصیلات تکمیلی مواجه هستیم و علیرغم اینکه ظرفیتها در۴ سال گذشته سه برابر شده است باز هم همچنان با ا فزایش تقاضا روبرو هستیم، بنابراین باید دانشگاه‌های بزرگ را بیشتر به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی سوق دهیم.

متکان در مورد سرنوشت مکان فعلی این دانشگاه‌ها در تهران، عنوان کرد: فعلا بحث در این مورد بسیار زود است و هنوز در حال مطالعه بر روی آن هستیم.

وی درادامه افزود: فعلا سیاست این است که در درجه اول کاهش دانشجو داشته باشیم و در درجه دوم انتقال دانشگاه‌ها صورت گیرد.

----------------------------------------------------------

جلوگیری از انتشار کتاب یک طنز نویس


حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنا به دلایلی نامعلوم از انتشار این مجموعه طنز که کلیه امور چاپ را سپری کرده بود و حتی جلد آن نیز منتشر شده بود، جلوگیری کرد.

انتشار کتاب مجموعه طنز شهرام شکیبا با عنوان «دو تخم مرغ در مه» در حوزه هنری به دلایل نامعلوم متوقف شد .

به گزارش تابناک، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنا به دلایلی نامعلوم از انتشار این مجموعه طنز که کلیه امور چاپ را سپری کرده بود و حتی جلد آن نیز منتشر شده بود، جلوگیری کرد.

این کتاب دارای یک سوژه کلی با عنوان خرید تخم مرغ از بقالی است و هربار در این سوژه به یکی از فیلمسازان مطرح توجه و به شوخی‌های گوناگونی با آثار این فیلمسازان پرداخته می‌شود.

شهرام شکیبا از طنزپردازان معاصر و از جمله پایه گذاران شب شعر طنز در حلقه رندان است که به همراه زرویی نصر آباد این برنامه را راه اندازی و در طی سالیان گذشته کاشف شاعران توانمند متعددی بوده اند.

« دو تخم مرغ در مه » عنوان مجموعه طنزی است که شکیبا در آن به فیلمسازان سینمای ایران از جمله عباس کیارستمی، مجید مجیدی، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، تهمینه میلانی و رخشان بنی اعتماد و شوخی های گوناگونی که در فیلم های آنها وجود دارد، پرداخته است.

------------------------------------------------------------

زیبا کلام: توهم توطئه معضل تاریخی ایرانیان است


شاه دائما در دیدار با سفیر انگلیس به نقش بی‌بی‌سی در حوادث انقلاب اشاره می‌کرد

صادق زیبا کلام: مشکل از جایی شروع می‌شود که به رسانه‌های خارجی، بیگانه‌ می‌گوییم، توهم توطئه نسبت به رسانه‌های خارجی یک معضل تاریخی است که شاه نیز گرفتار آن بود، به نحوی که در دیدارش با سفیر انگلیس در ایران دائما به نقش بی‌بی‌سی در اغتشاشات و آشوب‌ها اشاره می‌کرد.

به گزارش آفتاب، این استاد دانشگاه که در نشست یک روزه بررسی اهداف پیدا و پنهان شبکه‌های فارسی در مرکز تحقیقات استراتژیک صحبت می‌کرد افزود: چیزهایی که مطرح شده مو برتن انسان سیخ می‌کند و آدم می‌گوید که پس باید تسلیم وی او ای شد مانند آن که سرلشگر فیروزآبادی می‌گوید شبکه بی بی سی فارسی به دنبال نابودی زبان فارسی است.

وی با اشاره به این که من در این جمع تنها کسی هستم که گاو پیشانی سفید هستم و به یک روایت ننگ همکاری با رسانه‌های بیگانه را با خودم حمل می‌کنم و به یک روایت توفیق همکاری با رسانه‌های بیگانه را دارم گفت: آمارهایی که در این جلسه مطرح شدند دغدغه برانگیز است برای کلیه کسانی که به مسایل اجتماعی و عمیق‌تر جامعه حساسیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که متاسفانه اساسا مشکل از جایی شروع می‌شود ما به شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو‌های خارجی، بیگانه می‌گوییم افزود: ممکن است از من سوال شود که شما همکاری خودتان را با رادیوهای بیگانه توصیف کنید و شرح دهید. و این که از کی شروع شده و از این قبیل. این نگاه یک نگاه تاریخی است و چیزی نیست که امروز در جامعه ما به وجود آمده باشد. نگاه، نگاه سیاسی و ایدئولوژیک محور است و همان تئوری ساده و درعین حال احمقانه مضحکی است که من معتقدم بنیان گفتمان غالب سیاسی ما را ظرف یکصد سال اخیر در ایران شکل ‌داده که همان گفتمان توهم توطئه و فرضیه‌های توطئه است.

وی سپس با طرح این سوال اساسی که آیا بی بی سی یا وی او ای است که تحول در ایران می‌آفریند این‌ شبکه‌ها صادقانه و بی‌طرفانه تحولات را سعی می‌کنند منعکس کنند با ذکر یک مثال از گفت و گوی آنتونی پارسونز با محمدرضاشاه پهلوی گفت: من فکر می‌کنم ما هنوز نتوانسته‌ایم این مساله ساده را برای خودمان حل کنیم. مرحوم سرآنتونی پارسونز آخرین سفیر انگلستان در ایران در دوران انقلاب و به ویژه روزهای آخر در هفته ۲ تا ۳ بار با شاه ملاقات داشت. پارسونز در خاطراتش می‌گوید که وقتی بحران ایران در اواخر ۵۵ و اوایل ۵۶ شروع شد اولین چیزی که نظر من را جلب کرد اصرار شاه براین بود که دولت انگلستان دستش با مخالفین من در یک کاسه است و دولت انگلستان در پشت تمام این نا آرامی‌ها قرار دارد.

وی افزود: پارسونز می‌گوید من در ابتدا سعی می‌کردم با شاه بحث و گفت و گو کنم و از وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس برایش تاییدیه بگیرم و در این گفت و گوها همواره تاکید می‌کردم که به شما همواره به عنوان متحدمان نگاه می‌کنیم. و پارسونز ادامه می‌دهد و شاه همواره به نقش بی بی سی در انعکاس وقایع دارد اشاره می‌کرد و می‌گفت که شما فکر می‌کنید من احمق هستم.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که نهایتا کار به جایی رسید که پارسونز از ادامه گفت و گو با شاه قطع امید کرده زیرا اصرار شاه را که دولت انگلستان پشت مخالفان و فتنه و آشوب است را مشاهده کرده در ارتباط با حضور نگرش توهم توطئه در شاه می‌گوید: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ تظاهرات گسترده‌ای صورت گرفت شمار قابل توجهی از دانش آموزان در دانشگاه تهران مورد اصابت تیراندازی قرار گرفتند و همان روز نیز به سفارت انگلستان با کوکتل مولوتف حمله شد و سفارت آتش گرفت.پارسونز می‌گوید که من همان روز عصر رفتم به دیدار اعلیحضرت و حداقل انتظار من از شاه این بود که حالت عذرخواهی داشته باشد اما شاه درحالی که قدم می‌زد برگشت با پوزخند به من گفت دیدید درآتشی که خودتان به راه انداخته بودید کم مانده بود که خودتان هم بسوزید.

وی افزود: پارسونز می‌گوید که این دیگر برای من غیرقابل تحمل بود . پارسونز عرف دیپلماتیک را کنار می‌گذارد و به شاه می‌گوید که اعلیحضرت اگر واقعا کسانی در این مملکت وجود دارند که فکر می‌کنند دست دولت انگلستان با دست مخالفان شما در یک کاسه هست ببخشید اعلیحضرت جایش در تیمارستان است.

دکتر زیباکلام با اشاره به نگاه مسلط به نقش رسانه‌های جمعی این بوده و هست که این‌ها برای این ایجاد شده‌اند تا در مملکت ناآرامی بیافرینند و طغیان ایجاد کنند و اغتشاش به راه بیندازند به مردم بگویند چه بکنید و چه نکنید گفت: گویی مردم از خود شعوری و اراده‌ای، احساسی و تصوری ندارند از این رو می‌نشینند و هرچه وی او ای به آنان می‌گوید آن را انجام می‌دهند و یا می‌نشینند تا بی بی سی برایشان خط وجهت تعیین کند. این نگاه مادر همه مصیبت‌ها، مشکلات، و نارسایی‌های برخورد با رسانه‌ها در ایران است.

وی در ادامه با اشاره به این که قطعا کسانی که وی او ای را می‌گردانند مانند صدا و سیما و …نگاه سیاسی دارند و گروه‌هایی را درایران بر گروه‌های دیگر ترجیح می‌دهند گفت: ولی سوال اساسی این است که با گفتن این که این‌ها اغراض سیاسی دارند ما می‌خواهیم چه بکنیم؟می‌خواهیم این اغراض سیاسی را براساس توهم توطئه افشا بکنیم یا این که باید به ابعاد تاثیرات فرهنگی آن نیز توجه کنیم؟ تمام توجه ما یک توجه صرف سیاسی شده است. حتی ۹/۹۹ درصد برنامه‌هایی که صدای و سیمای ما در رویارویی با رسانه‌های خارجی تهیه می‌کند به دنبال آن است دروغگویی آن‌ها را اثبات کند و این اصلا بردی ندارد برای آن که مخاطبان صدا وسیما می‌توانند بگویند که تازه وی او ای هم مثل شما است که یک کلاغ و چهل کلاغ می کنید.

وی با اشاره به این که شکست در برخورد با رسانه‌های خارجی هم در استراتژی و هم در تاکتیک بوده گفت : نه تنها از منظر رویکرد و نگاه در ارتباط به رسانه‌های بیگانه ما شکست خوردیم بلکه تاکتیک‌هایی را نیز که داریم به کار می‌بریم عملا شکست خورده است. وی افزود: می شود در باره برنامه‌هایی که صدا وسیما علیه این رسانه‌ها افشاگری کرده نظرسنجی کرد مبنی براین که رسانه‌های بیگانه چقدر در مخاطب اثر داشته‌اند اما تا آن‌جایی که می‌دانم تا کنون چنین سنجشی صورت نگرفته است.

وی که خواست در تریبون تخصصی مرکز مطالعات استراتژیک صادقانه اعتراف کند تاکید کرد: از بعد از ۲۲ خرداد و بنا بر دلایلی تصمیم گرفتم ( آدم وقتی می‌خواهد دروغ بگوید خوب نمی‌تواند بگوید) دیگر با وی او ای و بی بی سی فارسی همکاری نکنم و دیگر نکردم. اما بگذارید چیزی را برای اولین بار و صادقانه اعتراف کنم. نگاه وی او ای و آقای چالنگی به من به عنوان کسی بوده است که اگر گوشت جمهوری اسلامی را بجود و بخورد استخوان جمهوری اسلامی را به دور نمی‌اندازد و درست هم تشخیص داده بودند و واقعا اعتقاد من این است که اگر این نظام به هر دلیلی سقوط کند ما ۵۰ سال یا شاید ۱۰۰ سال عقب خواهیم رفت. از این رو تنها راهی که داریم این است که این نظام از درون اصلاح شود.

وی افزود: یک شب آقای چالنگی با این که سعی می‌کرد خونسردی خودش را حفظ کند عصبانی شد وگفت که آقای دکتر شما برای ما خیلی ناز می‌کنید وبعد ادامه داد که آقای دکتر زیباکلام می‌دانید که ما چرا اصرار داریم شما بیایید در وی او ای؟ برای این که شما برای ما مخاطب جمع می‌کنید زیرا بعد از شرکت شما در هر برنامه‌، حجم ایمیل‌ها و تلفن‌های ما ۲۰ برابر می‌شودچه آن‌هایی که به شما فحش می‌دهند و چه آن‌هایی که دفاع می‌کنند و این است که به نظر من وی او ای را موفق می‌کند. و در این میان آقای چالنگی می‌گفت نه آن فحش‌ها مهم است و نه آن تعریف‌ها بلکه جذب مخاطب مهم است.و این چیزی است که ما اصلا متوجه آن نشده ایم که وی او ای هم در تجزیه و تحلیل نهایی مانند هر رسانه‌ دیگری به دنبال آن است برای خودش مخاطب جمع کند.

استاد دانشگاه تهران در انتها سخنان خود با طرح این سوال که به رویارویی با رسانه وی او ای باید رفت ؟ گفت: آیا غیر از این است که باید از سلاح خودش علیه خودش استفاده کرد و آیا شما مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران آیا شما هرگز توانستید فکر بکنید که چگونه می‌شود مخاطبان این ها را ازشان گرفت. یا حداقل مخاطبان این شبکه‌ها را کم کرد؟ به نظر من هرگز این فکر برای مسئولان جمهوری اسلامی ایران مطرح نشده است و فقط و فقط یک نگاه صرف سیاسی به وی او ای بوده است.

وی افزود: چیزی‌هایی مطرح شده که مو برتن انسان سیخ می‌کند و آدم می‌گوید که پس باید تسلیم وی او ای شد. هفته پیش بود که جناب سرلشگر فیروز آبادی در یک همایش یا کنفرانسی در باره ارتش و زبان فارسی گفته بود یکی از اهداف بی بی سی فارسی از بین بردن زبان فارسی است. وقتی چنین نگاهی به رسانه بیگانه وجود دارد شما چه چیزی را می‌خواهید درست کنید؟ وقتی که سرلشگر فیروزآبادی معتقدند که یکی از اهداف تلویزیون فارسی برای این درست شده که زبان فارسی را از بین ببرد ما چگونه می‌‌خواهیم با وی او ای ها و بی بی سی ها مبارزه بکنیم.بی بی سی که به دنبال نابودی زبان فارسی نیست. این به مثابه یکی برسرشاخ بن می‌برید چون خودش از زبان فارسی دارد استفاده می‌کند

----------------------------------------------------------------

دروغگویی رحیمی اثبات شد دیگر به او دکتر نگویید!


در این جلسه آقای احمدی نژاد پس از استماع گزارش وزیر علوم اعلام کرد آقای رحیمی از مدرک دکتری استفاده نمی‌کنند و دیگران هم نباید ایشان را دکتر خطاب کنند.

سایت الف نوشت: کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری گزارش تحقیقات خود درباره مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی را به هیات دولت ارایه کرد.

در جلسه اخیر هیات دولت وزیر علوم براساس تحقیقات خود اعلام کرد آقای محمدرضا رحیمی، مدرک دکتری ندارد و مدرک ارایه شده از سوی ایشان فاقد صحت و اعتبار است.

در این جلسه آقای احمدی نژاد پس از استماع گزارش وزیر علوم اعلام کرد آقای رحیمی از مدرک دکتری استفاده نمی‌کنند و دیگران هم نباید ایشان را دکتر خطاب کنند.

یادآوری می‌شود محمدرضا رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات نامه‌های خود را با عنوان دکتر امضا می‌کرد و در زمان حضور در دولت هم سایت رسمی دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری(president.ir) وی را «دکتر محمدرضا رحیمی» می نامید. وی در سال۱۳۸۲ با عنوان «دکتر محمد رضا رحیمی»، ریاست دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران را به عهده داشته است. در جریان پیگیری های مدرک مرحوم کردان، محمدرضا رحیمی مدرک دکتر آن مرحوم را معتبر دانسته و رسانه ها را از پیگیری ماجرا محروم کرده بود.

الیاس نادران، احمد توکلی و علیرضا زاکانی به دلایلی فراتر از دروغگویی علیه محمدرضا رحیمی به کمیسیون اصل ۹۰مجلس شکایت کرده و پیگیر رسیدگی به پرونده ایشان در قوه قضائیه هستند.

--------------------------------------------------------------------------------------------

در پي حضور سران جنبش سبز در مراسم عروسي پسر محسن ميردامادي؛ وي به زندان اوين فراخوانده شد

تحول سبز: دوشنبه شب معاون اطلاعات سپاه طي تماس با محسن ميردامادي دبيركل جبهه مشاركت به وي اعلام كرد مرخصي وي به اتمام رسيده و در پي مخالفت مقامات مسئول با تمديد آن، بايد به زندان برگردد. حكم بدوي ميردامادي اوائل ارديبهشت ماه صادر شده بود كه هنوز قطعي نشده است.

جمعه گذشته عروسي فرزند محسن ميردامادي با حضور شخصيتهاي بلندپايه و سران اصلاح طلب نظير سيد حسن و سيد ياسر خميني، سيد محمد خاتمي، ميرحسين موسوي، مهدي كروبي، سيد محمد موسوي خوئيني، و برخي چهره­هاي زندانيان آزاد شده برگزار شده بود و در رسانه­هاي مختلف بازتابهاي وسيعي داشت. بعد از برگزاري اين مراسم و بازتابهاي آن، پيش بيني مي شد محافل اقتدارگرا در واكنش به آن، ميردامادي را به زندان بازگردانند.

محسن ميردامادي، دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي در پي فراخوانده شدن به زندان اوين، عصر روز دوشنبه پس از بدرقه برخي چهره ها و جوانان اصلاح طلب، به اوين بازگشت.
عصر روز دوشنبه منزل ميردامادي محل رفت و آمد افرادي بود كه اين بار نه براي خير مقدم كه براي بدرقه به ديدن او آمده بودند.
محسن ميردامادي در جمع بدرقه كنندگان خود طي سخناني با تاكيد بر اينكه جامعه در شرايط بحراني به سر مي برد گفت: همه جا تبديل به زندان شده و تفاوت ما زندانيان سياسي با سايرين اين است كه از زنداني بزرگتر به زنداني كوچكتر در رفت و آمديم. من واقعاً تا زماني كه در زندان بودم چندان نسبت به وقايع بيرون اطلاع دقيق نداشتم ولي فكر مي كنم وضع بيرون سخت تر و مشقت بارتر از وضع ما در زندان بود و بيرون هم چندان تفاوتي با زندان ندارد. همه جا تعقيب و مراقبت و وضع شديد امنيتي حاكم است. وضعي كه به نظر من قبل از انقلاب هم كمتر نظيرش را داشتيم.

وي با اشاره به اينكه ماه خرداد در كشور ما به يك ماه تاريخي در دفاع از حقوق ملت و كشور تبديل شده و مناسبتهاي بسياري از۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۲۵ خرداد سال ۸۸ در اين ماه واقع شده كه همگي مرتبط با حقوق مردم بوده خاطرنشان كرد: دوم و سوم خرداد درواقع يك جريان هستند همان ها كه حماسه سوم خرداد را در فتح خرمشهر بوجود آوردند حماسه دوم خرداد را نيز در دفاع از حقوق ملت آفريدند.
ميردامادي افزود ۲۵ خرداد نيز روز دفاع از رأي مردم و حقوق مردم بود.
ميردامادي تأكيد كرد خرداد بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد با نام امام هم همراه است و يادآور مبارزه با استبداد شاهنشاهي و جايگاه يگانه امام در اين مبارزه و پيدايش جمهوري اسلامي است. نظامي كه شعار اصلي آن استقلال و آزادي در قالب جمهوري اسلامي بود كه همگي امروزه به فراموشي سپرده شده است و افراد به جرم دفاع از همين شعارها زنداني مي شوند.
وي ابراز اميدواري كرد كه افق پيش رو كاملا روشن است و گفت: الحمدلله مسايل عليرغم تلخي و سختي و مشكلاتي كه داشته سير قابل قبولي را طي كرده و اتفاقاتي نطير روشن بيني و افزايش آگاهي مردم فوق العاده بوده و اكنون پتانسيل موجود در مردم بسيار بالاست. براي مثال در مراسم ازدواج پسر من كه برگزار شد مهندس موسوي هم از مهمانان بودند. من حدس ميزدم كه به هنگام ورود مهندس موسوي عده اي از مهمانان كه اكثريت آنها افراد غيرسياسي و عامه ي مردم بودند مهندس را تشويق كنند، اما هنگام ورود مهندس موسوي دبدم كه تمام افراد حاضر چند دقيقه ايستادند و ايشان را ايستاده تشويق كردند كه تشويق ايشان در اين حد هم باعث تعجب و هم باعث خوشحالي من شد و اين نشان مي دهد كه در عامه ي مردم و جامعه نگاه مثبت به مهندس موسوي اين مقدار بالاست و مردم هم نسبت به ايشان اميد دارند.
اين اتفاقات نشان مي دهد كه نتيجه ي گرفته شده در اين يكسال فوق العاده بوده. نتيجه فقط اين نيست كه ۲۵ خرداد تكرار شود، همين پتانسيل بالاي موجود در جامعه و افزايش آگاهي مردم نتيجه ي بسيار مهمي بوده كه طرف مقابل هم از آن آگاه است. با اين كه فضا نسبت به سال قبل كنترل شده تر است آقايان تا اين مقدار دستپاچه هستند و شتابزده عمل مي كنند از همين مي توان فهميد كه آنها از پتانسيل بالاي موجود در جامعه هراسانند كه اينگونه شتابزده عمل مي كنند.من در بازجويي هايم هم گفته ام كه شما اوضاع را كنترل كرديد و نتوانستيد مشكلات را حل كنيد و وضع موجود همانند خاكستر زير آتش است و تنها نيازمند به يك جرقه است.
ميردامادي در پايان صحبت هاي خود گفت: من در روزهاي اخير با دوستانم كه صحبت مي كردم مي گفتم كه بعد از بازگشت آقاي عرب سرخي به زندان از رفتار طرف مقابل مي توان فهميد كه عده اي ديگر از ما زندانيان آزاد شده را به زندان بازميگردانند و اتفاقا حدس ميزدم كه اولين آنها خودم باشم كه اين امر محقق شد و اين نشان مي دهد كه طرف مقابل با اين كه در يكسال اخير از اين راه نتيجه اي نگرفته هم چنان راه حل اوضاع بحراني كشور را در زنداني كردن افراد ميدامد.
محسن ميردامادي در پي بازتاب وسيع مراسم عروسي فرزندش كه با حضور شخصيتها و چهره هاي اصلاح طلب برگزار شده بود، شب گذشته به بهانه مخالفت مقامات با تمديد مرخصي وي، به زندان اوين فراخوانده شده بود.

---------------------------------------------------------------------------
كروبي: جنبش سبز به سمتي مي‌رود كه مردم مي‌خواهند

مهدي كروبي از رهبران مخالفان دولت در ايران، در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم، در گفت‌وگو با سايت اينترنتي جرس ضمن انتقاد از شرايط موجود در كشور بار ديگر تأكيد كرده است كه جنبش سبز جنبشي مردمي است و به سمتي مي‌رود كه مردم مي‌خواهند.

آقاي كروبي در اين گفت‌وگو با اشاره به دستگيري‌ها و محدوديت‌هايي كه در يك سال اخير براي فعالان جنبش سبز ايجاد شده افزوده است كه در چنين شرايطي تنها رهبري كه مي‌تواند جريان را هدايت كند، توده مردم است.

وي تأكيد كرده است كه اگر اين جريان رهبري به‌جز مردم داشته باشد، جريان مخالف وي را به سرعت حذف خواهد كرد.

اين رهبر مخالفان دولت همچنين با تقدير از تلاش‌ها و اقدامات ايرانيان خارج از كشور در حمايت از جنبش سبز از آنها خواسته است كه شرايط داخلي را در نظر بگيرند و در بيان خواسته‌ها و توقعات خود دچار تندروي نشوند.

وي افزوده است كه گاهي افرادي نفوذي با سر دادن شعارهاي بسيار تند، موجب دادن دست‌آويزي به جريان حاكم در سركوب جنبش سبز مي‌شوند و از اين رو خواسته است كه «مراقب نفوذي‌ها باشيم».

آقاي كروبي همچنين به محدوديت‌هايي كه از سوي حاكميت براي خود وي و خانواده و نزديكانش ايجاد شده اشاره كرده و افزوده است كه جريان حاكم بايد بداند كه مهدي كروبي آماده پرداخت هر گونه هزينه‌اي در اين راه است.

اين نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوري خرداد ۸۸ تصريح كرده است كه در يك سال گذشته از رفتار، گفتار و كردار خود رضايت دارد و افزوده است كه هيچ گاه از «آرمان‌هاي انقلابي» جدا نشده و دچار افراط و تفريط نبوده است و بر اساس وظيفه‌اش در قبال «مردمي كه حق‌شان پايمال شده» رفتار كرده است.

مهدي كروبي با مقايسه شرايط كنوني با شرايط حاكم پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، وضعيت كنوني را به مراتب بدتر توصيف كرده و گفته است كه انقلاب «حالت انحصاري» پيدا كرده و تبديل به قايقي شده است كه افرادي كه در اين قايق هستند «صرفاً حكومت را براي خودشان و منافع خودشان مي‌خواهند».

آقاي كروبي در توضيح شرايط كنوني افزوده است كه «عده قليلي مديريت كشور را در دست گرفته‌اند و به دليل اين كه توانايي و قدرت اداره كشور را ندارند، سعي در اعمال فشار بر مردم دارند و فشارها را بيشتر مي‌كنند».

وي همچنين بار ديگر «نظام جمهوري اسلامي» را به قايقي تشبيه كرده است كه ظرفيت ۷۷ ميليون [شهروند ايراني] را ندارد و ابراز اميدواري كرده است كه به زودي قابليت پذيرش همه مردم ايران را پيدا كند.

آقاي كروبي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به وضعيت زندانيان، به ويژه «وضعيت نگران‌كننده» زندانيان كمتر شناخته شده اشاره كرده و افزوده است كه «حق مردم نيست كه با آنها چنين رفتاري شود، ولي يقين دارم رنجي كه خانواده‌ها و مادران زندانيان گمنام مي‌كشند، آنها را شايسته تكريم مي‌كند».

رئيس مجلس سوم و ششم همچنين در بخش‌هايي از اين مصاحبه به انتقاد از شرايط پس از درگذشت آيت‌الله خميني پرداخته و گفته است كه «پيش‌بيني مي‌كرديم كه به تدريج از سوي برخي از افراد منزوي شويم، اما اين شرايط را پيش‌بيني نمي‌كرديم»، شرايطي كه به گفته وي براي بسياري از مردم كشور نيز سخت است.

آقاي كروبي همچنين گفته است كه به دليل «حزب‌ستيزي و حزب‌گريزي» در ايران، «حزبي رفتار كردن» بسيار سخت است و نياز به زمان دارد، چراكه به گفته وي هم حاكميت تمايلي به اين موضوع ندارد و هم گروه‌هاي سياسي عادتي به انجام كارهاي تشكيلاتي ندارند.

سايت اينترنتي جرس كه اقدام به گفت‌وگو با آقاي كروبي كرده همچنين توضيح داده است كه از هر چهار نامزد انتخابات رياست جمهوري سال گذشته براي مصاحبه دعوت كرده، اما تاكنون فقط مهدي كروبي به اين درخواست پاسخ مثبت داده است.

-------------------------------------------------
كروبي: جنبش سبز به سمتي مي‌رود كه مردم مي‌خواهند

مهدي كروبي از رهبران مخالفان دولت در ايران، در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم، در گفت‌وگو با سايت اينترنتي جرس ضمن انتقاد از شرايط موجود در كشور بار ديگر تأكيد كرده است كه جنبش سبز جنبشي مردمي است و به سمتي مي‌رود كه مردم مي‌خواهند.

آقاي كروبي در اين گفت‌وگو با اشاره به دستگيري‌ها و محدوديت‌هايي كه در يك سال اخير براي فعالان جنبش سبز ايجاد شده افزوده است كه در چنين شرايطي تنها رهبري كه مي‌تواند جريان را هدايت كند، توده مردم است.

وي تأكيد كرده است كه اگر اين جريان رهبري به‌جز مردم داشته باشد، جريان مخالف وي را به سرعت حذف خواهد كرد.

اين رهبر مخالفان دولت همچنين با تقدير از تلاش‌ها و اقدامات ايرانيان خارج از كشور در حمايت از جنبش سبز از آنها خواسته است كه شرايط داخلي را در نظر بگيرند و در بيان خواسته‌ها و توقعات خود دچار تندروي نشوند.

وي افزوده است كه گاهي افرادي نفوذي با سر دادن شعارهاي بسيار تند، موجب دادن دست‌آويزي به جريان حاكم در سركوب جنبش سبز مي‌شوند و از اين رو خواسته است كه «مراقب نفوذي‌ها باشيم».

آقاي كروبي همچنين به محدوديت‌هايي كه از سوي حاكميت براي خود وي و خانواده و نزديكانش ايجاد شده اشاره كرده و افزوده است كه جريان حاكم بايد بداند كه مهدي كروبي آماده پرداخت هر گونه هزينه‌اي در اين راه است.

اين نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوري خرداد ۸۸ تصريح كرده است كه در يك سال گذشته از رفتار، گفتار و كردار خود رضايت دارد و افزوده است كه هيچ گاه از «آرمان‌هاي انقلابي» جدا نشده و دچار افراط و تفريط نبوده است و بر اساس وظيفه‌اش در قبال «مردمي كه حق‌شان پايمال شده» رفتار كرده است.

مهدي كروبي با مقايسه شرايط كنوني با شرايط حاكم پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، وضعيت كنوني را به مراتب بدتر توصيف كرده و گفته است كه انقلاب «حالت انحصاري» پيدا كرده و تبديل به قايقي شده است كه افرادي كه در اين قايق هستند «صرفاً حكومت را براي خودشان و منافع خودشان مي‌خواهند».

آقاي كروبي در توضيح شرايط كنوني افزوده است كه «عده قليلي مديريت كشور را در دست گرفته‌اند و به دليل اين كه توانايي و قدرت اداره كشور را ندارند، سعي در اعمال فشار بر مردم دارند و فشارها را بيشتر مي‌كنند».

وي همچنين بار ديگر «نظام جمهوري اسلامي» را به قايقي تشبيه كرده است كه ظرفيت ۷۷ ميليون [شهروند ايراني] را ندارد و ابراز اميدواري كرده است كه به زودي قابليت پذيرش همه مردم ايران را پيدا كند.

آقاي كروبي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به وضعيت زندانيان، به ويژه «وضعيت نگران‌كننده» زندانيان كمتر شناخته شده اشاره كرده و افزوده است كه «حق مردم نيست كه با آنها چنين رفتاري شود، ولي يقين دارم رنجي كه خانواده‌ها و مادران زندانيان گمنام مي‌كشند، آنها را شايسته تكريم مي‌كند».

رئيس مجلس سوم و ششم همچنين در بخش‌هايي از اين مصاحبه به انتقاد از شرايط پس از درگذشت آيت‌الله خميني پرداخته و گفته است كه «پيش‌بيني مي‌كرديم كه به تدريج از سوي برخي از افراد منزوي شويم، اما اين شرايط را پيش‌بيني نمي‌كرديم»، شرايطي كه به گفته وي براي بسياري از مردم كشور نيز سخت است.

آقاي كروبي همچنين گفته است كه به دليل «حزب‌ستيزي و حزب‌گريزي» در ايران، «حزبي رفتار كردن» بسيار سخت است و نياز به زمان دارد، چراكه به گفته وي هم حاكميت تمايلي به اين موضوع ندارد و هم گروه‌هاي سياسي عادتي به انجام كارهاي تشكيلاتي ندارند.

سايت اينترنتي جرس كه اقدام به گفت‌وگو با آقاي كروبي كرده همچنين توضيح داده است كه از هر چهار نامزد انتخابات رياست جمهوري سال گذشته براي مصاحبه دعوت كرده، اما تاكنون فقط مهدي كروبي به اين درخواست پاسخ مثبت داده است.

--------------------------------------------------------
احمدي نژاد : روسيه كاري نكند ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود قرار دهد

استقبال از احمدي نژاد در كرمان

فارس نيوز چنين مي نويسد :
رئيس جمهور با انتقاد از عملكرد روسيه در قبال ايران گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند كه ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان كه در جمع مردم كرمان سخن مي‌گفت خطاب به رئيس‌جمهور روسيه گفت: ايران و روسيه دو همسايه هستند و البته به طور طبيعي ما با هم دوست هستيم و دو همسايه نمي‌توانند با هم دوست نباشند اما بايد گفت كه اين رابطه دوستانه لوازمي دارد.
وي افزود: اولين لوازم دوستي احترام متقابل است، احترام به كرامت متقابل است و اين حداقل انتظار ما از كشور دوست و همسايه است.
رئيس‌جمهور كشورمان با بيان اينكه اين جمله را مي‌گويد تا آقاي مدودوف رئيس‌جمهور روسيه بشنود ، تصريح كرد: امروز توضيح رفتار مدودوف براي ملت ايران براي ما مشكل شده است. مردم نمي‌دانند اين‌ها دوست ما هستند، در كنار ما هستند، با ما هستند يا اينكه دنبال چيز ديگري هستند.
احمدي‌نژاد در ادامه افزود: من اگر رئيس‌جمهور روسيه بودم در اظهار نظرها و تصميم‌گيري‌ها درباره موضوعاتي كه به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ايران مربوط مي‌شود تأمل بيشتري مي‌كردم.
رئيس‌جمهور كشورمان با بيان اينكه همسايه ما در كنار كساني قرار مي‌گيرد كه 30 سال است با همه توان در برابر ملت ايران ايستاده‌اند، گفت: اميدوارم آنها توجه كنند و اصلاح كنند چرا كه بيانيه تهران بالاترين فرصت است.
وي افزود: اگر آنها قبلا مي‌گفتند غربي‌ها به ما فشار مي‌آورند ما نيز يك كار مهم كرديم و حرف بسيار مهمي را زديم مي‌گويند ما تحت فشاريم خوب ما هم تحت فشاريم.
احمدي‌نژاد در ادامه گفت ما نمي‌توانيم به حساب اينكه از سوي برخي‌ها تحت فشار هستيم عليه منافع روسيه اقدام كنيم.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه اميدوارم رهبران و مسئولان روسيه به اين كلام كه از روي دلسوزي است توجه كنند و اصلاح كنند، گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند كه ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.

---------------------------------------------------------------

مستندات جديد سايت احمد توكلي درباره محمدرضا رحيمي

سايت الف وابسته به دكتر احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس هشتم و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس نوشته است :

در حالي كه آقاي رحيمي در كنار موارد متعدد مرتبط با وي، هنوز در مورد درج عنوان دكتري در كنار نام خود توضيح نداده است، نگاهي به آرشيو نشريه تحت مسووليت وي موارد جالبي را آشكار مي كند.

به گزارش "الف"، نگاهي به آرشيو انتشارات ديوان محاسبات كشور نشان مي دهد، آقاي محمدرضا رحيمي به عنوان مدير مسوول نشريه ديوان محاسبات، به كرات از عنوان دكتر استفاده كرده است.

در تعدادي از اين مطالب و سخنراني ها كه با عنوان آقاي "دكتر محمدرضا رحيمي" منتشر شده است، وي خواستار افزايش شفافيت و تشديد تدابير لازم براي پاسخگويي بخش دولتي شده است.


لازم به ذكر است، آقاي رحيمي نه تنها خود از عنوان علمي دكتري استفاده كرده، بلكه براي اخذ مدرك دكتري با دانشگاه جعلي بلفورد مكاتبه كرده و اندكي بعد از اين مكاتبه، در مكاتبه‌ ديگر با دبير كميسيون بررسي نشريات علمي كشور، هم براي خود و هم براي فردي كه قبلا براي اخذ مدرك جعلي معرفي كرده است، ادعاي داشتن عنوان دكتري كرده است.

رحيمي در جريان استعلام مدرك تحصيلي مرحوم كردان از دانشگاه آكسفورد، ضمن تهديد رسانه ها به عدم پيگيري اين موضوع، مدعي شده بود كه شخصي را به انگلستان اعزام كرده و معلوم شده دانشگاه آكسفورد سوابق دكتري افتخاري مرحوم كردان را پاك كرده است ولي مدرك مرحوم كردان به سفارت ايران در لندن تحويل داده شده است.

وي گفته بود: "بعد از اعلام شبهه، نماينده اي به دانشكده آكسفورد اعزام شد كه چگونگي موضوع را بررسي كند. با مراجعه اين فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارك وزير كشور از روي سايت اينترنتي كاملا حذف شده [!] و اطلاعاتي دراين خصوص وجود ندارد كه وي در نتيجه اقدام به استخدام وكيل كرد.

وكيل انگليسي از طريق مقامات قانوني به سايت اصلي [!] دانشگاه آكسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دكتراي كردان را كه در جلسه اخذ راي اعتماد توزيع شده بود، از آن سايت استخراج كرد.

وكيل انگليسي بعد از مراجعه به مقامات قضايي مراتب صحت مدرك را تاييد كرد و از طريق سفارت ايران براي آقاي كردان فرستاد كه اين مدرك شنبه گذشته به دست وي رسيد و من شخصا مدرك را ملاحظه كردم". دانشگاه آكسفورد همان زمان با انتشار اطلاعيه اي رسمي، ادعاهاي رحيمي را كلا تكذيب كرد.

محمد رضا رحيمي علاوه بر معاونت اولي رئيس جمهور، رياست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را نيز به عهده دارد.