mardi 1 juin 2010

انصار نیوز، مصباح یزدی را به امامت رساند


«مصباح یزدی» تا کنون القاب فراوانی داشته. او را «استاد مصباح» خوانده‌اند، بعد از ماجرای کارتون «استاد تمساح» در سطح کشور، با همین لقب شناخته شده و اینک سایت انصار نیوز او را «امام» خوانده است. ارگان انصار حزب‌الله، تا کنون اخبار بحث‌برانگیز بسیاری منتشر کرده است. حضور بعضی از گردانندگان آن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رابطه‌اش با دفتر آیت‌الله مصباح یزدی دارد، انتخاب این زمان برای گذاشتن لقب «امام» را قابل تامل می‌کند.

گردانندگان این سایت در پایین خبر سخنان آیت الله مصباح یزدی در باره «امام» خواندن او چنین آورده‌اند:

لقب «امام» برای استاد مصباح در حالی بکار رفته که برای صاحنظرانی چون فخر رازی و محمد غزالی نیز بکار می‌رفته است. این هم برای بهانه‌گیران! در قرآن آمده است: «يوم ندعو كل اناس بامامهم». هر کسی با امامش وارد محشر می‌شود. شناخت «امام» هم خیلی مهم است. پیامبر می‌فرماید: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه»؛ هر کس بمیرد و «امام زمان»ش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است. پناه بر خدا! امام خامنه‌ای هم امتش را هدایت می‌کند. استاد مصباح می‌گوید: «در دوران انقلاب اسلامي نيز منافقاني وجود دارند و براي اينکه مردم آنها را بپذيرند و منزوي نشوند، دم از اسلام و امام خميني(ره) مي‌زنند».

«انصارنیوز» هم در قبال امام خود ممکن است به چنین آفتی دچار شود. «وما ابریء نفسی».

--------------------------------------------------------------------------------------

دو نفر در زندان شیروان اعدام شدند/چهار نفر در زندان مرکزی یزد اعدام شدند

دو نفر در زندان شیروان (خراسان شمالی) اعدام شدند.

حقوق بشر ایران ۱۰ خرداد ۱۳۸۹: به گزارش امروز خبرگزاری ایسکانیوز دو نفر در زندان شیروان به دار آویخته شدند. اتهام این دو نفر قاچاق پنج کیلو و ۹۴۹ گرم کریستال (مخدر صنعتی) اعلام گردیده و آنها در خراسان شمالی دستگیر شده بودند در دادگاه انقلاب شیروان به اعدام محکوم شدند. نام و سن هیچیک از دو نفر در این گزارش مطرح نشده است.

*****************

چهار نفر در زندان مرکزی یزد اعدام شدند

چهار تن از زندانیان زندان مرکزی یزد صبح گاه روز چهارشنبه هفته گذشته اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، چهار تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی یزد که به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی شعبه دوم و سوم دادگاه عمومی و انقلاب به اعدام محکوم شده بودند روز سه شنبه 4 خرداد ماه به سلول انفرادی این زندان جهت اجرای حکم منتقل و سحرگاه روز چهارشنبه احکام صادره در مورد ایشان اجرا شد.

لازم به ذکر است زندانیان مذکور در انتظار عفو و رسیدگی مجددا به پرونده شان قرار داشتند، در حکم صادره دادگاه عمومی و انقلاب استان یزد اموال و دارایی های این زندانیان نیز از سوی قوه قضائیه مصادره شده بود.

--------------------------------------------------------------------------------------

بازداشت شش دانشجوی کرد در سنندج / تلاش برای بازداشت خواهر زاده فرزاد کمانگر

نیروهای امنیتی در دانشکده فنی و مهندسی یزدان پناه سنندج طی هفته گذشته اقدام به بازداشت حداقل 6 دانشجوی کرد اهل شهر کامیاران کرده اند، این نیروها هم چنین اقدام ناموفقی در بازداشت آزاد کمانگر دیگر دانشجوی این دانشگاه و خواهر زاده فرزاد کمانگر داشته اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دهها دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی یزدان پناه سنندج با برگزاری مراسم در محوطه دانشگاه و خواندن سرود، یاد جانباختگان 19 اردیبشت را گرامی داشته اند که به دنبال برگزاری این مراسم دست کم 6 دانشجوی کرد اهل کامیاران توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت و در ساعات اولیه برخی از آنها آزاد شدند.

این نیروها همچنین روز پنج شنبه هفته گذشته به خانه خواهر فرزاد کمانگر یورش برده و ادعا کرده اند که دستور جلب فرزند خانواده، آزاد کمانگر دانشجوی رشته عمران دانشکده فنی یزدان پناه سنندج را با خود دارند، آنها ضمن تفتیش منزل از خانواده وی خواستند در صورت بازداشت وی به منزل جهت توضیح پاره ای از مسائل به اداره اطلاعات سنندج مراجعه نماید.

http://parsdailynews.org/64579.htm

--------------------------------------------------------------------------------------

شهر سنندج به میدان تیر یک پادگان نظامی تبدیل شده است

اتحادیه ی خانواده های فعالان دربند کورد: ساعت 10 شب گذشته، پست های ایست و بازرسی در بسیاری از خیابان های شهر سنندج ایجاد شدند و به بازرسی و کنترل وسائط نقلیه ی خصوصی و عمومی می پرداختند. حدود ساعت 2 شب بود که صدای شلیک نخستین گلوله در خیابان 17 شهریور ( خیابان 25 ) جنب شهرک سپاه، به گوش رسید. نیروهای انتظامی با بلند گو خطاب به مردم فریاد می زدند که از خانه های خود بیرون نیایید. صدای انفجار گلوله تا ساعت 5 شب یعنی 3 ساعت به طول انجامید و آرامش را به طور کلی از مردم منطقه ربوده بود.

از سوی دیگر 4 روز پیش، درگیری شدیدی میان افراد ناشناس با نیروهای مستقر در پاسگاه صلوات آباد به وجود آمد که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت. این درگیری نیز ساعت ها به طول انجامید و روستای صلوات آباد را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بود.

از دیگر سوی، 5 روز پیش نیز در مابین محله های شریف آباد و زورآباد سنندج، تعداد کثیری از نیروهای لباس شخصی، یک جوان مسلح که گفته می شد از نیروهای سلفی است را به رگبار گلوله بسته و بیش از 20 دقیقه مردم را در لاک وحشت فرو برده بودند. سرانجام، جوان به ظاهر سلفی که به یک مغازه ی تعمیرگاه ماشین پناه برده بود پس از خالی شدن خشاب اسلحه اش دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

صرف نظر از این سه مورد، پس از اعتصاب موفقیت آمیز 23 اردیبهشت ماه، هر از گاهی صدای شلیک گلوله از نقاط مختلف شهر سنندج به گوش می رسد که مردم را یادآور روزهای بحران سال های اوایل حاکمیت رژیم اسلامی می کند. قطع یقین، این درگیری ها سناریوی جدید رژیم اسلامی ایران است که برای سرکوب مردم و میلیتاریزه کردن جغرافیای کردستان صورت می گیرد. تمام تلاش رژیم اسلامی در کردستان، مسدود کردن راه های مدنی و دمکراتیک و گشایش راه های نظامی و مسلحانه است.

--------------------------------------------------------------------------------------

نتانیاهو: جمهوری اسلامی بیش از همیشه به ساخت سلاح اتمی نزدیک شده است

صدای آمریکا : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل در سفر اخیر خود به کانادا گفت جامعه جهانی باید برای توقف دستیابی ایران به سلاح های اتمی اجماع کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که برای دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه دولت فدرال به کانادا سفر کرده بود، در مورد توسعه برنامه هسته ای تهران ابراز نگرانی کرده و گفته است ایران بیش از هر زمان دیگری به ساخت سلاح های اتمی نزدیک تر شده است.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه ٣٠ مه درمصاحبه اختصاصی با سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا در پاسخ به پرسشی درباره قطعنامه اخیر کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، از قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر تحقیق پیرامون سلاح های اتمی اسرائیل انتقاد کرد و آن را به این دلیل تمرکز تنها بر اسرائیل که ساختاری کاملاً دموکراتیک دارد وبه نابودی تهدید شده، قطعنامه ناقصی خواند.

وی تاکید کرد این قطعنامه به ایران که به طور آشکار پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی را نقض کرده، با سرعت چشمگیری برنامه هسته ای خود را توسعه می دهد و به طورعلنی اسرائیل را به نابودی از چهره زمین تهدید کرده، اشاره ای نکرده است.

آقای نتانیاهو، اسرائیل را کشور مسئولی خواند که نه تنها قصد نابودی و حمله به هیچ کشوری را ندارد بلکه تاکنون تهدیدی را متوجه هیچ یک از کشورهای جهان و منطقه نکرده است.

نخست وزیر اسرائیل حکومت های اسلامی افراطی مجهز به سلاح های اتمی همچون ایران و یا قرار گرفتن سلاح های اتمی در اختیار گروه های تندرو و افراطی همچون طالبان در پاکستان را خطرناک ترین تهدید پیش روی بشر خواند که چهره جهان را به طور بنیادین متحول خواهند کرد.

وی در پاسخی به پرسش خبرنگار تلویزیون دولتی کانادا در مورد انتشار خبر مستقر کردن زیردریایی های اتمی اسرائیل در نزدیکی مرزهای آبی ایران و فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی گفت این خبر صحت ندارد و ما صرفاً انتقال هزاران قبضه سلاح و موشک که از ایران در اختیار حماس و حزب الله قرار می گیرد، کنترل می کنیم و فقط در یکی از کشتی ها، از انتقال دویست تن سلاح ارسالی ایران به حزب الله مطلع شدیم.

آقای نتانیاهو ضمن اشاره به نگرانی فزاینده جامعه بین الملل، به ویژه ایالات متحده و کانادا نسبت به خطر فعالیت های هسته ای تهران گفت جمهوری اسلامی به ساخت سلاح های اتمی در داخل کشور بسیار نزدیک شده است و پرسش مهم این است که جامعه جهانی چه اقدام پیشگیرانه ای برای خطر احتمالی ایران مجهز به سلاح های اتمی به عمل خواهد آورد.

آقای نتانیاهو همزمان با سفر خود به کانادا، روز دوشنبه، ٣١ مه با استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا دیدار و گفتگو کرد.

کانادا که یکی از متحدان نزدیک و حامیان سرسخت اسرائیل قلمداد می شود، اخیراً مصرانه خواستار از سرگیری مذاکرات صلح شده و توسعه شهرک های یهودی نشین را مانعی برای استقرار صلح خوانده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در جمع هزاران تن در تورنتو سخنرانی کرد و گفت صلح خاورمیانه بدون برقراری امنیت کامل برای دفاع از مرزهای اسرائیل محقق نخواهد شد.

نخست وزیر اسرائیل در حالی به کانادا سفر کرده بود که صدها تن در اعتراض به حضور آقای نتانیاهو و در حمایت از فلسطینی ها در شهرهای مختلف کانادا راهپیمایی کردند. برخی از معترضان پلاکاردهایی با شعار «از جانیان جنگی در کانادا استقبال نخواهد شد» حمل می کردند.

سفر آقای نتانیاهو به کانادا، اولین سفر یک مقام بلندپایه اسرائیل از ١٦ سال گذشته تاکنون بوده است. اسحاق رابین آخرین نخست وزیر اسرائیل بود که در سال ١٩٩٤ به کانادا سفر کرد.

--------------------------------------------------------------------------------------

وزیر خارجه کانادا: حکومت ایران بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه به خبرگزاری رسمی کشورش گفت: «حکومت ایران بزرگترین خطری است که صلح و امنیت جهان را تهدید می کند. تهران از برقراری صلح در خاورمیانه هیچ منفعتی نخواهد برد.»

آقای کانن به خبرگزاری رسمی کانادا گفته است: «جمهوری اسلامی به شیوه های فریبکارانه و خصمانه، به ویژه با سرپیچی از تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی موجودیت کشور اسرائیل را تهدید کرده است.»

وزیر امور خارجه کانادا ضمن اشاره به حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل هر حمله تروریستی و نیز هرگونه حمله ای از جانب ایران، تاکید کرده است کانادا برای مبارزه با تروریسم دوشادوش اسرائیل خواهد ایستاد.

وی خاطرنشان کرده است: «تا زمانی که ایران به طور کامل به تعهدات بین المللی خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل عمل نکند و از شیوه های فریبکارانه خود دست نکشد، مطرح کردن ایده ها و یا قدم گذاشتن درمسیرهای دیگری ضرورتی نخواهند داشت.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرده است تا زمانی که ایران به طور کامل به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل عمل نکند، نباید کنفرانسی در مورد خاورمیانه عاری از سلاح های اتمی برگزار شود.

قطعنامه کنفرانس پیمان منع سلاح های کشتار جمعی سازمان ملل که روز جمعه منتشر شد، خواهان برگزاری کنفرانس ٢٠١٢ با تمرکز بر خاورمیانه، منطقه عاری از سلاح های اتمی شده است.

در این قطعنامه همچنین از اسرائیل خواسته شده است تا به پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی بپیوندد و از این کشور مصرانه خواسته شده است تا مقدمات بازدید بازرسان آژآنس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل از تاسیسات اتمی خود را فراهم کند.

اظهارات اخیر وزیر امور خارجه دولت محافظه کار کانادا، همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به کانادا مطرح شده است.

روزنامه کانادایی نشنال پست روز دوشنبه، ٣١ مه، گزارش داد موضع گیری روز یکشنبه وزیر امور خارجه کانادا به منزله حمایت از اسرائیل و در پی تصویب قطعنامه کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی که در آن از اسرائیل انتقاد شده بود، اتخاذ شده است.

آقای کانن گفته است کانادا و اسرائیل ارزش های مشترکی دارند و دوست و متحد نزدیک هستند.

صدای آمریکا

--------------------------------------------------------------------------------------

کشته و زخمی شدن 5 تن از نیروهای رژیم در منطقه‏ی ایلام

کوردستان میدیا: روز شنبه هشتم خردادماه، گروهی از نیروهای انتظامی رژیم در منطقه‏ی "زرنه"ی ایوان غرب از توابع استان ایلام، ضمن حمله به فردی به نام "نادر جعفری" با وی درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری کردستان در این درگیری فرمانده نیروهای انتظامی کشته و چهار تن از نیروهای رژیم نیز زخمی شدند. روز دوشنبه دهم خردادماه یکی از زخمی‏های این حادثه نیز بر اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

--------------------------------------------------------------------------------------

ضرب و شتم شدید زندانی سیاسی در سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا - رضا ملک معاون سابق تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات که اخیرا به سلول انفرادی منتقل شده است توسط گارد زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، زندانی امنیتی رضا ملک معاون سابق تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات که در هشتم خرداد ماه به دلیل توهین به رهبری به سلول انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل می شود پس از تحمل یک هفته انفرادی توسط مامورین مسلح گارد زندان به همراه باباپور رئیس بند 240 با زدن دستبند به صورت قپانی و چشم بند اقدام به ضرب و شتم شدید وی می نمایند که در اثر ضرب و شتم این زندانی دنده وی شکسته شده و به حالت بی هوش درآمده است.

آقای رضا ملک که هم اکنون دچار جراحات فراوانی شده است هم اکنون به اندرزگاه 8 زندان اوین منتقل شده است و مسئولین زندان از رسیدگی پزشکی به این زندانی سر باز می زنند.

شایان ذکر است مدت محکومیت رضا ملک در خرداد ماه سال 88 به پایان رسیده است و ماموران وزارت اطلاعات به دلیل انتشار فیلم این زندانی از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از آزادی وی ممانعت به عمل آورده اند و از قوه قضائیه در خواست صدور حکم مجددا برای این زندانی نمودند.

--------------------------------------------------------------------------------------

دو فعال مدنی و دانشجویی کرد در کرمانشاه دستگیر شدند

خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه 11 خرداد ماه، حمیدرضا و اشکان مصیبیان، از فعالین مدنی و دانشجویی کرد در کرمانشاه دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حمیدرضا مصیبیان فعال سابق دانشجویی بوده و در حال حاضر فعالیت های مدنی خود را در کرمانشاه دنبال می کند.

اشکان مصیبیان نیز دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه و عضو انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه است.

وی به دلیل فعالیت های دانشجویی که داشته به مدت دو ترم از تحصیل محروم شده است.

شایان ذکر است که این دو فعال مدنی و دانشجویی با یکدیگر برادر هستند.

--------------------------------------------------------------------------------------

فیلم؛ نمایندگان پارلمان اروپا به متکی: قاتل، آدمکش

http://www.youtube.com/watch?v=QpobSqAb-Z8

--------------------------------------------------------------------------------------

سه زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر تبعید شدند

خبرگزاری هرانا – آقایان حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان و رضا رفیعی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی انتقال 3 زندانی سیاسی تبعید شده به زندان رجایی شهر کرج، آقایان داود سلیمانی، رسول بداقی و عیسی سحر خیز به زندان کچویی، عصر امروز آقایان حشمت الله طبرزدی، مهمدی محمودیان و رضا رفیعی از زندان کچویی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند.

شرایط جسمانی محمودیان، خبرنگار زندانی سایت نوروز وابسته به جبهه مشارکت با توجه به بیماری شدید ریوی وی نگران کننده است.

گفتنی است پس از اعتراضات صورت گرفته به اعدام های 19 اردیبهشت شش تن از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین آقایان دکتر داوود سلیمانی، رسول بداقی، عیسی سحر خیز به زندان رجایی شهر و آقایان مهندس حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان و رضا رفیعی نیز به زندان کچویی پردیس کرج منتقل شده بودند.

لازم به ذکر است زندان رجایی شهر کرج که در سالهای اخیر به عنوان تبعیدگاه زندانیان سیاسی محسوب می شود پس از انتخابات برخورد های نامناسبی را با زندانیان محبوس در این زندان دارد و در هفته گذشته آقای رسول بداقی توسط پاسداران بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

--------------------------------------------------------------------------------------

بازداشت و بازجويی مداوم يک فعال سياسی در شاهين شهر

خبرگزاری هرانا - هفته گذشته مورخ 3 خرداد ماه 1389، مامورین وزارت اطلاعات شاهين شهر، وارد منزل یکی از فعالین سیاسی این شهر به نام آقاي پشتکوهی شده و اقدام به تفتیش منزل ایشان نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این ماموران که با حکم وارد منزل آقای پشتکوهی شده بودند، پس از یک ساعت جستجو تعدادی کتاب و نشریه و گوشی همراه و 2 سیستم کامپیوتر متعلق به فرزندان ایشان را ضبط کرده و به گفته خودشان ايشان را برای پاره ای توضیحات بازداشت و به اداره اطلاعات بردند.

گفتنی است این بازجویی ها تا امروز به طور مداوم ادامه دارد.

پشتكوهي از فعالين باسابقه و قديمي حزب پان ايرانيست مي باشد و مامورين امنيتي علت این بازجویی و تفتیش را حضور "يكي ديگر از اعضاي قديمي اين حزب"در منزل ایشان اعلام كرده اند.

--------------------------------------------------------------------------------------

مجید توکلی: اراده مردم سرزمینم پیروزی آفرید

خبرگزاری هرانا: مجید توکلی زندای سیاسی محبوس در اندرزگاه 7 زندان اوین که چندی پیش به دلیل اعتراض به معاون دادستانی به سلول انفرادی منتقل و در آنجا دست به اعتصاب غذای خشک زده بود؛ در اثر مقاومت خود و حمایت های صورت گرفته زودتر از موعد مقرر توسط مسئولین زندان به بند عمومی منتقل شد.

آقای مجید توکلی به خبرگزاری هرانا اعلام کرد پیشتر پیام کوتاهی را از طریق خانواده ام خطاب به حمایت کنندگان فرستاده بودم، اما از آنجایی که به دلیل وضعیت جسمی نامناسب و عدم اطلاع از گستردگی حمایت ها آن پیام کوتاه را آن طور که باید و شاید در خور و شایسته نمی دانم، نامه ای خطاب به ایشان نگاشته و انتشار آن را ضروری می دانم.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

آنجا که باید سراسر تشکر و قدردانی از عظمت ملتی بزرگ باشد، فقط از شادی و خوشحالی باید شروع کرد.

خوشحالم در زمانه و سرزمینی به دنیا آمده ام که آزادی خواهی و انسانیت با نهادهای پاک انسان های رسته از صفوف قدرت و ثروت عجین است و این روح بزرگ در این شب اندیشی اربابان استبداد، چنان فروغ و ضیایی دارد که پندار باطل بیداد را ضایل و نقش بر آب ساخته است.

من از چند روز انفرادی و اعتصاب سخت به تماشای "همدلی و پیروزی اراده ی مردم" رسیده ام. امروز چنان شده که سختی و تلخی این چند روز برایم شیرین است و در بیان عظمت همدلی و حمایت مردم سبز سرزمینم زبانم الکن است و گریه ای از شوق جاری می کنم تا نشانی از احساس شرمندگی و کوچکی در برابر این همه بزرگی ایرانیان باشد و حقیقت ماجرا این است که اشک شوق در برابر این بزرگی انسانیت و ایمان یک ملت تنها بیان گویاست تا تشکر کنم از عظمت مهربانی و همدلی و همراهی و آزادی خواهی و انسانیت همه ی کسانی که ثابت کرده اند دوستانشان را تنها نمی گذارند.

و باید تشکر کنم و تشکر می کنم از همه ی زندانیانی که باز هم داستان همراهی و همسرایی مان تکرار شد و بدانند که ما همیشه با هم هستیم. تشکر می کنم از رهبرانی که نشان دادند پدران و مادرانی نیک برای جنبش سبز هستند. تشکر می کنم از مادرانی که خود عزیزانی در بند دارند و مادرانی که خود روزگاری همسر و فرزند و پدر شهید دادند. تشکر می کنم از مادرانی که امروز فراتر از نقش همسری و مادری زندانیان سیاسی پیش برنده ی آرمان های سبز سرزمینان در دوران شدت یافتن سرکوب و ارعاب هستند. تشکر می کنم از دختران نیک سرزمینم که گریه ی شوق مادرم را جاری کردند و امروز از زبان مادرم به آرزویم که – داشتن خواهر است – رسیده ام. تشکر می کنم از برادرانم – پسران ایستاده ی سرزمینم – که همه ثابت کرده اند مجید اند و مجید تنها نیست. از دانشجویان هم به خصوص باید بگویم که دین گران ایشان همیشه مرا شرمنده کرده است. و این بار از پرسنل انتظامی و اداری زندان و بیمارستان هم باید تشکر کنم که حمایت و همدلی ایشان از من و دهن کجی شان - به عده ای آدمیت فروخته که در پی درس عبرت سازی در بی توجهی به اعتراض به حقوق از دست رفته ی زندانیان هستند- را نیک به نمایش گذاشتند و سرانجام تشکر می کنم از خانواده ام و به خصوص از مادرم که در کنار پدرم معلمان سبز و استقامت و شجاعت و صداقت کودکی تا امروزم بودند و هستند.

چه نیکوست که خرداد را ماه مردم گفتند و به خود اجازه ی جسارت می دهم که این اتفاق را پیروزی بزرگ بدانم. "پیروزی همدلی مردم و پیروزی پویایی رسانه ها". مردمی که در همه ی تلخی ها، در کنار هم بودن را فراموش نکرده اند و همدل و هم صدا مانده اند و رسانه هایی که سد سانسور ارعاب و تهدید را شکستند. خوشحالم که یک شیطنت استبداد به رسوایی استبداد انجامید. خوشحالم که منادیان حقوق بشر فریاد تظلم خواهی ایرانیان را به گوش جهانیان و مقر نشینان نهادهای بین المللی رساندند. خوشحالم که ثابت شد کوچک ترین اخبار – از انتقال به انفرادی و اعتصاب غذا و وخامت حال و خونریزی داخلی و انتقال به بیمارستان های طالقانی و اوین و...- در اندک زمانی مخابره می شود و این نشان از شکسته شدن سد ها و فیلتر ها دارد. نشان از عظت رسانه های مستقل و آزاد دارد و نشان از آزادی خبرنگاران و گزارشگران سرزمینم.

این پیروزی و حمایت درسی بود برای فردای همه ی ما که اگر مردم بخواهند اما ... خواهد شد. استبداد نمی تواند خواسته اش را جامه ی عمل بپوشاند و به سرعت در برابر خواست و حمایت مردم عقب می نشیند. من فقط تشکر می کنم و تبریک می گویم به همه ی مردم سبز سرزمینم.

9 خرداد 1389

مجید توکلی

سالن 3 اندرزگاه 7 زندان اوین

--------------------------------------------------------------------------------------

فراخوان فعالین سیاسی و دانشجویی گیلان برای تجمع 22 خرداد

وبلاگ جبهه متحد دانشجویی
اطلاعیه سبز اندیشان گیلانی برای تجمع 22 خرداد
22 خرداد روزی بود که ما ایرانیان به امید تغییر در وضعیت کشور به پای صندوقهای رای رفتیم ، اما چه زود امیدهای ما با کودتایی نرم بر علیه ملت به یاس تبدیل شد و جواب اعتراض ما مردمان صبور گلوله و زندان شد.
اکنون بعد از گذشت حدود یکسال از آن کودتای نرم ،ما جمعی از فعالان سیاسی و دانشجویی گیلان تصمیم داریم تا در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری تجمعی آرام و به دور از هرگونه خشونت را در رشت و مقابل دانشگاه علوم پایه برگزار کنیم تا بار دیگر حمایت خود را از رهبران جنبش آقایان موسوی ، کروبی و خاتمی و نیز اهداف سبزشان بیان کنیم و این تجمع را طبق اصل 27 قانون اساسی حق مسلم خود میدانیم زیرا که در این قانون صراحتا بیان شده برگزاری تجمعات اگر بدون سلاح و مخالف مبانی اسلام نباشد آزاد است.
در همین راستا از مردم فهیم استان سبز مان گیلان دعوت میکنیم تا با حضور خود در این تجمع ما را یاری کنند و از نیروی انتظامی نیز تقاضا داریم تا امنیت این تجمع را تامین کرده و از ما در مقابل بعضی ارازل و اوباش سازمان یافته که بعضا تجمعات را به خشونت میکشند محافظت کنند
وعده دیدار : رشت ، دانشگاه علوم پایه ،راس ساعت 6

--------------------------------------------------------------------------------------

بازداشت عضو ستاد دانشجوئی کروبی در بابل

احمد محمد نیا عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازداشت شد.

به گزارش دانشجونیوز، صبح روز گذشته احمد محمد نیا عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. منابع آگاه دانشجوئی گزارش می دهد که این فعال دانشجوئی در یکی از خیابان های اطراف دانشگاه نوشیروانی مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت و شاهدان عینی از ضرب وشتم وی در هنگام بازداشت خبر داده اند. تاکنون دلیل بازداشت این فعال دانشجوئی اقدام به تحریک دانشجویان دانشگاه برای برگزاری تجمع به مناسبت سالروز انتخابات 22 خرداد ذکر شده است ولی تاکنون هیچ اطلاعی از سلامتی وی از سوی خانواده اش گزارش نشده است.

در ادامه این خبر منابع آگاه گزارش می دهد که شاکیان پرونده احمد محمد نیا، دکتر جانعلیزاده ( رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ) و قربانی ( رئیس حراست این دانشگاه ) بوده اند. یکی از مسئولین حراست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که خواست نامش فاش نشود به منابع دانشجوئی گفت: " محمد نیا توسط حفاظت اطلاعات ناجا بازداشت شده و تا کنون تحت فشار برای اعتراف گیری قرار گرفته است." وی در ادامه گفت: " احمد محمد نیا در بازداشتگاهی در کنار اراذل و اوباش و همچنین مجرمین خطرناک قرار گرفته است و مسئولین بازداشتگاه مجرمین را تحریک می کنند تا محمد نیا را مورد ضرب و شتم قرار دهند."

احمد محمد نیا عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود که در سال گذشته چندین بار از سوی وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجوئی قرار گرفته بود.

--------------------------------------------------------------------------------------

نمایندگان اروپا به متکی: پارلمان جای قاتل نیست، فاشیست

به گزارش خبرگزاریها، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا روز سه شنبه در ساختمان پارلمان در بروکسل با در دست داشتن عکسهای ندا به حضور منوچهر متکی وزیر امور خارجه رژیم تهران اعتراض کردند.

نمايندگان پارلمان اروپا با محکوم کردن سرکوب وحشیانه مردم ایران و با فريادهاى "پارلمان جاى قاتل نيست" و " نماینده رژيم فاشيست"، از حضور وزیر خارجه جمهوری اسلامی در این پارلمان ابراز انزجار كردند.

نمایندگانی که پای سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشسته بودند همگی گفتند که او با دفاع از برنامه های هسته ای تمامی انتقادها در زمینه حقوق بشر را رد کرده است.

آقای Vidal-Quadras نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا پس از پایان این نشست گفت که این یک جلسه "شرم آور" بود.

یک نماینده آلمانی آقای Alexander Graf Lambsdorff متکی را با وزیر امور خارجه هیتلر مقایسه کرد که حضورش بی آبرویی پارلمان اروپا را در بر دارد.

گزارشها حاکیست شماری از ایرانیان نیز در بیرون پارلمان اروپا با شعار مرگ بر جمهوری اسلامی دست به تظاهرات زدند.

گزارش رادیو آلمان: استوران استیونسون نماینده بریتانیایی حزب محافظه‌کار به هنگام ورود منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی به پارلمان اروپا با اعتراض او را "قاتل" خواند.

در جلسه کمیسیون امور بین‌المللی اتحادیه اروپا که در پشت درهای بسته انجام شد، منوچهر متکی اتهام نقض حقوق بشر از سوی دولت محمود احمدی نژاد را رد کرد.

به گزارش نمایندگان پارلمان اروپا متکی در این دیدار از برنامه اتمی جمهوری اسلامی دفاع کرد و آن را "صلح آمیز" خواند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی سخنان خود در مقابل کمیسیون امور بین‌المللی پارلمان اروپا را با حمله به اسرائیل آغاز کرد و گفت که اتحادیه اروپا سیاست خارجی ندارد.

در این دیدار، مارتین شولتز رئیس فراکسیون سوسیال دمکرات‌های اروپا وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی را "غیر قابل تحمل" خواند.

--------------------------------------------------------------------------------------

اعتراضات خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی

اعتراضات خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی علیه گرفتن توبه نامه
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ده ها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی صبح امروز در مقابل دادستانی تهران تجمع کردند و علیه فشارهایی که نسبت به عزیزانشان در زندان برای گرفتن ندامت نامه اعتراض کردند.
روز سه شنبه 11 خرداد ماه از ساعت 10:00 صبح ده ها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی اعتراضات یک سال گذشته در مقابل دادستانی تجمع کردند و بر علیه فشارهایی که علیه عزیزانشان در زندانها برای گرفتن توبه نامه وارد می شود دست به اعتراض زدند و خواستار آزادی بی قیدو شرط عزیزان خود شدند.
مقامات دادستانی که از تجمع خانواده ها وحشت زده شده بودند به خانواده ها گفته شد که می توانند مشکل خود را مطرح کنند تا بصورت فوری به آن رسیدگی شود و سعی داشتند که خانواده ها را به درون دادستانی ببرند تا از دید مردم و گسترش اعتراضات آنها ممانعت به عمل آورند.منشی و دفتر دار دادستانی بر خلاف همیشه که با برخوردهای تند و زننده با خانواده ها رفتار می کردند امروز سعی داشتند که رفتارهای خود را تغییر دهند و با برخوردهای نسبتا محترمانه ای رفتار کنند.
از طرفی دیگر فرم های عفو از خامنه ای که در روزهای گذشته بطور سیستماتیک به خانواده ها پیشنهاد داد می شد امروز هنگام اعتراضات خانواده ها جمع آوری شد. در روزهای اخیر خانواده هایی که به دادستانی برای پیگیری وضعیت عزیزانشان مراجعه می کردند. پس از اینکه خانواده ها مشکلات خود را مطرح می کردند به آنها گفته می شد که آزادی عزیزانتان امکان پذیر است در صورتیکه فرم داده شده را پر کنید و به ما همینجا برگردانید به سرعت اقدام خواهد شد.
در این فرم از پیش نوشته شده مشخصات خانواده و عزیز در بندشان باید پر شود و در ادامه آنها می بایست از خامنه ای تقاضای عفو نمایند.این مسئله باعث خشم خانواده ها شده است و با اعتراض به فردی بنام خانم بردبار دفتر دار منشی دادستان خانم اسدی که فرم های نوشته شده را تحویل می دهد شد که بعضا منجر به جر و بحث و تهدید آنها می گردید.
در یک اقدام بی سابقه در روزها اخیر عباس جعفری دولت آبادی پس از بی نتیجه ماندن اقداماتش در زندانها برای گرفتن توبه نامه از زندانیان سیاسی خود شخصا به خانواده هایی که از اقشار ضعیف جامعه هستند و نان آور خانواده در زندان بسر می برد زنگ می زند و آنها را به دادستانی دعوت می کند و در اکثر موارد خود شخصا با آنها صحبت می کند. او در حین صحبت بر خلاف قبل که با تحکم و تهدید سعی داشت که اتهامات نسبت داده شده به عزیزانشان را بقبولاند .اینبار با آوردن چای و تعارف شیرینی و برخوردهای دوستانه و با خنده و غیره وارد گفتگو از موضع بسیار پایینی با خانواده می شود و به آنها می گوید که شما می توانید فرزندان خودتان را بلافاصله آزاد کنید در صورت تقاضای عفو از خامنه ای آزادی آنها خیلی سریع امکان پذیر است.این مسئله با تنشها و مخالفت خانواده ها مواجه شده است. آنها به او گفته اند که عزیزان ما بی گناه در زندان هستند و درخواست عفو به منزلۀ مجرم بودن عزیزان ما است و خود شما هم می دانید که آنها بی گناه هستند.اعتراض خانواده در مواردی باعث خشم شدید عباس جعفری دولت آبادی شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات غیر انسانی دادستان تهران و افراد وی در زندانها و علیه خانواده ها که آنها را تحت فشارهایی روحی قرار میدهد تا با درخواست عفو بر مجرم بودن فرزندان خود صحه گذارند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی برای پایان دادن به شکنجه های روحی و جسمی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها در ایران است.

11 خرداد 1389 برابر با 01 ژوان 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

--------------------------------------------------------------------------------------

تجمع دانشجویان به مناسبت بزرگداشت کیانوش آسا

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت شهادت کیانوش آسا دانشجوی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش دانشجونیوز این تجمع در پی فراخوان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از ساعت 12 ظهر امروز در مقابل دانشکده مهندسی شیمی آغاز شد.

بیش از 400 دانشجوی دانشگاه علم و صنعت با سردادن شعارهایی یاد و خاطره کیانوش آسا دانشجوی این دانشگاه را گرامی داشتند.


در این تجمع حراست دانشگاه علم و صنعت با همکاری تعدادی از بسیجی های این دانشگاه اقدام به فیلمبردای از دانشجویان و تهدید آنان کردند.

کیانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت در روز 25 خرداد سال گذشته توسط شلیک نیروهای نظامی جان سپرد. جسد وی پس از مدت‌ها در اختیار خانواده اش قرار گرفت.

--------------------------------------------------------------------------------------

دانشگاه علم و صنعت: دانشجو ميمرد ذلت نمی پذيرد

http://www.youtube.com/watch?v=tBCyPcVSarM&feature=player_embedded

--------------------------------------------------------------------------------------

تلاش برای بازداشت خواهر زاده فرزاد کمانگر

بازداشت شش دانشجوی کرد در سنندج / تلاش برای بازداشت خواهر زاده فرزاد کمانگر

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی در دانشکده فنی و مهندسی یزدان پناه سنندج طی هفته گذشته اقدام به بازداشت حداقل 6 دانشجوی کرد اهل شهر کامیاران کرده اند، این نیروها هم چنین اقدام ناموفقی در بازداشت آزاد کمانگر دیگر دانشجوی این دانشگاه و خواهر زاده فرزاد کمانگر داشته اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دهها دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی یزدان پناه سنندج با برگزاری مراسم در محوطه دانشگاه و خواندن سرود، یاد جانباختگان 19 اردیبشت را گرامی داشته اند که به دنبال برگزاری این مراسم دست کم 6 دانشجوی کرد اهل کامیاران توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت و در ساعات اولیه برخی از آنها آزاد شدند.

این نیروها همچنین روز پنج شنبه هفته گذشته به خانه خواهر فرزاد کمانگر یورش برده و ادعا کرده اند که دستور جلب فرزند خانواده، آزاد کمانگر دانشجوی رشته عمران دانشکده فنی یزدان پناه سنندج را با خود دارند، آنها ضمن تفتیش منزل از خانواده وی خواستند در صورت بازداشت وی به منزل جهت توضیح پاره ای از مسائل به اداره اطلاعات سنندج مراجعه نماید.

--------------------------------------------------------------------------------------

گسترش شعارنويسى رژیم را مستاصل کرده است

گزارش دریافتی: به دنبال گسترش شعارنويسى بر روى صندليهاى اتوبوسهاى شركت واحد، رژيم درمانده اقدام به تعويض صندليها كرده است. واحد اجرايى شركت اتوبوسرانى صندليهاى چرمى اتوبوسها را با صندلى فايبر گلاس كه شعارنويسى روى آنها مشكل است، تعويض نموده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

نظر خامنه ای در باره شعار اعتراضی الله اکبر

ایسنا: آیت الله مومن در همايش آب، آيينه و آفتاب كه با موضوع بررسي ابعاد شخصيتي مقام معظم رهبري در سالن همايش موسسه‌ آموزشي – پژوهشي امام خميني قم برگزار شد، با بيان اين‌كه همه مسائلي كه در خصوص تقلب در انتخابات مطرح شد، نامربوط بوده است، اظهار كرد: اينها مسائلي بود كه عده‌اي از خود درآوردند و بيچاره‌ها هنوز نيز از مطرح كردن آن دست برنداشته‌اند، در حالي كه هيچ مدركي كه اثبات كند تقلبي صورت گرفته است وجود ندارد.

وي اظهار كرد: به خاطر شرايط و مصالح نظام و مردم شوراي نگهبان به اين عده باج داد و آيت‌الله جنتي مصلحت دانستند كه از رهبري اجازه بگيرند تا 5 روز ديگر علاوه بر 10 روز قانوني براي مطرح كردن شكايات فرصت دهند تا معترضين نظر خود را اعلام كنند كه هر چه كرديم اعتراض خود را مطرح كنند آنها از اين كار سرباز زدند و تنها درخواست ابطال انتخابات را داشتند.

وي عنوان كرد: ‌بعد از تاييد انتخابات خدمت رهبري رسيدم و به ايشان عرض كردم در مورد اتفاقاتي كه افتاده است ناراحت نباشد چرا كه رهبري نظام همين است.

وي ادامه داد: در بين حرف‌هاي خود به رهبري عرض كردم در شمال تهران عده‌اي ساعت 9 شب به پشت بام‌ها رفته و الله اكبر مي‌گويند. ايشان به من گفتند خوب الله‌اكبر ذكر خداست دارند ياد خدا مي‌كنند و اين مانعي ندارد.

وي گفت: در همان جلسه وقتي متوجه شدم آقاي هاشمي قرار است نماز جمعه را بخواند، به رهبري عرض كردم شايد عده‌اي بيايند كه احتمال مي‌دهم كه اولين بار و آخرين باري است كه به نماز جمعه مي‌آيند و قصد به هم زدن شرايط را دارند و رهبري نيز به آقاي هاشمي سفارش كردند كه نماز جمعه درست برگزار شود.

--------------------------------------------------------------------------------------

اعدام قریب الوقوع ریگی/اعدام 6 نفر در یزد و شیروان

روزنامه حکومتی وطن امروز: عبدالمالک ریگی بزودی به دار مجازات آویخته می‌شود. در بازجویی از عبدالمالک ریگی، اطلاعات بسیار ارزشمندی به‌دست آمد که در آینده منتشر خواهد شد.

همچنین گزارش شده دستگاه قضايی جمهوری اسلامی شش زندانى را در شهرهای يزد و شيروان اعدام کرده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

سی‌ان‌ان: رژیم تهران به اندازه ساخت دو بمب اورانیوم دارد

سایت عصر ایران: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد ، بازرسان هسته ای می گویند ایران به اندازه ساخت دو بمب هسته ای سوخت انباشته کرده است .

یک اژانس خبری با انتشار این گزارش گفت بازرسان یافته های خود را پیش از اینکه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته ای ایران تصمیم گیری کند منتشر کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال اعمال فشار برای دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران است.

--------------------------------------------------------------------------------------

ابراز نگرانی چین از گسترش فعالیتهای هسته ای رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، دولت چین امروز از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه رژیم تهران در حال گسترش غنی سازی اورانیوم با غلظت 20 درصدی است، ابراز نگرانی کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه چین صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت، ما از رژیم تهران می خواهیم که با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری بعمل آورد و مسائل موجود را هر چه زودتر حل کند.

روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد، رژیم تهران تجهیزات بیشتری برای تولید اورانیوم با غلظت بالا نصب کرده است.

براساس این گزارش آژانس انرژی اتمی می گوید همچنان نگران ماهیت برنامه هسته ای رژیم تهران و فعالیت ارگانهای نظامی این رژیم برای تولید کلاهک اتمی است.

خبرگزارى آسوشيتدپرس در این باره نوشت، گزارش جدید آژانس بين ‌المللى انرژى اتمى، شانس توافق سه جانبه برای مبادله اورانیوم غنی شده رژیم تهران را كاهش مى دهد.

رژیم تهران دو هفته پیش با ترکیه و برزیل توافقنامه ای را امضا کرد که براساس آن موافقت کرده است حدود نیمی از اورانیوم غنی شده خود (۱۲۰۰ کیلوگرم) با غلظت پایین را به ترکیه بفرستد و در ازای آن سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران را دریافت کند.

رادیو آلمان امروز در گزارشی در این باره گفت، بنا به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رژیم تهران با گسترش غنی‌سازی اورانیوم تلاش‌ها برای حل مناقشه هسته‌ای را به مخاطره می‌اندازد. آژانس نگران آن است که رژیم تهران بتواند سوخت لازم برای تولید کلاهک اتمی را به دست آورد.


واکنش رژیم تهران به گزارش جدید آژانس اتمی

به گزارش ایرنا، نماينده جمهوری اسلامی در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درپي انتشار دومين گزارش آمانو دبیرکل آژانس گفت: « جمهوري اسلامي ايران همچنان به همكاري خود با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان جامع ادامه مي‌دهد؛ اما بديهي است هرگونه درخواست غيرقابل توجيه و فراتر از تعهدات حقوقي را به بهانه‌هاي سياسي يا قطعنامه‌هاي شوراي امنيت نمي‌پذيرد. بي‌شك با توجه به اينكه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت مبناي حقوقي ندارد، درخواست‌هاي آژانس كه فراتر از معاهده‌ ان‌.پي‌.تي و پادمان جامع است، غير قابل توجيه و اجراست و تكرار اين درخواست‌ها بي‌ترديد به اعتبار آژانس لطمه وارد مي‌كند.»

--------------------------------------------------------------------------------------

مقام معظم رهبری از ذخاير الهی هستند

روزنامه حکومتی رسالت: رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: آيت الله العظمي خامنه اي از ذخاير الهي هستند و خداوند به خاطر حفظ انقلاب ايشان را نگه داشته است. آيت الله محمد يزدي در گفتگو با خبرنگاران فارس، رسا و ايرنا، درباره انتخاب مقام معظم رهبري پس از ارتحال امام راحل به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامي از سوي مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: يکي از مسائلي که بايد گفت از عنايات الهي بوده است، اقدام حضرت امام در ارتباط با عزل مرحوم منتظري بود و به دنبال اين اقدام، انتخاب مقام معظم رهبري اتفاق افتاد.وي ادامه داد: زمان هرچه گذشت براي ما ثابت کرد که اگر حکومت در اختيار آن آقا بود و افکاري که اطرافيان وي داشتند، نظام به کجا مي رفت ولي با رهبري آيت الله خامنه اي در هر مشکلي که پيش آمده با موضع گيري هايي که ايشان داشتند، مشکلات حل شده است.رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکيد کرد: بايد گفت آيت الله العظمي خامنه اي از ذخاير الهي هستند و خداوند به خاطر حفظ انقلاب ايشان را نگه داشته است.يزدي گفت: اما تدبير در حکومت بسيار مهم است و به عبارت ديگر اداره کردن و عبور از بحران ها مسئله بسيار مهمي است که آيت الله خامنه اي در اين زمينه توانايي هاي بسياري دارند.يزدي با اشاره به بحران هاي متعددي که براي انقلاب پيش آمده است، گفت: در بحران اخير هرکس ديگري به جاي ايشان بود، واقعا معلوم نبود که بتواند به اين دقيقي مديريت داشته باشد.

--------------------------------------------------------------------------------------

اذعان به تنفر و انزجار جوانان و دانشجویان از رژیم

غلامرضا خواجه سروى معاون فرهنگى و اجتماعى وزارت علوم و تحقيقات رژيم در جمع شمارى از مزدوران بسيجى گفته، متاسفانه در سالهاى گذشته شرايطى در دانشگاههاى كشور ايجاد شده بود كه انتقال ارزشهاى اسلامى و انقلابى به نسل جوان كشور آن طور كه انتظار مى‌رفت عملى نشد و بدتر از آن در برخى مقاطع شرايطى ايجاد شده بود كه برخى از نيروهاى ارزشى نيز از بيان معارف اسلامى و انقلابى نيز واهمه داشتند. ‌به گواهى بسيارى از كسانى كه حوادث سال گذشته را از نگاه جامعه شناختى و فرهنگى تحليل كرده‌اند، مهمترين دليل وقوع چنين اتفاقاتى در كشور، گسست جوانان با ارزشهاى انقلاب و نهضت امام خمينى است.


--------------------------------------------------------------------------------------

سياست كنترل جمعيت، سياست صهيونيستی است ‌

روزنامه آفتاب یزد: رئـيــس مــوسـســه آمـوزشـي و پـژوهـشـي امـام خميني(ره)، سياست كنترل جمعيت را يك سياست صـهـيــونـيـسـتـي ‌دانسـت. ‌بـه گزارش ايلنا، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، در ديدار جمعي از دبيران الهيات مدارس ‌شهـرستـان تـربـت جـام، اظهـار داشـت: مـخــالـفــان در كـشـورهـاي شـيـعـه نــــشـــيـــــن هـــمــــان ســيــــاســــت صهيونيست‌ها را در مسئله زاد و ولد دنبال مي‌كنند؛ به اين معنا ضمن آن كه خودشان به شدت به فـكـر ازديـاد جـمـعـيت هستند، اما ‌شيعيان را به كـنـتـرل و كاهش جمعيت ترغيب مي‌كنند. ‌وي همچنين با بيان اينكه در شرايط كنوني همه ما بايد خطر نفوذ وهابيت را در كشور جدي بگيريم، گفت: اينكه ‌الان مي بينيم در برخي از نقاط كشور جريان وهابيت فعاليت هاي خود را گسترده كرده است اينها از جمله واقعياتي است كه ما بايد به درستي عمق آنها را درك كنيم و ‌متاسفانه برخي از اينها هم به دليل غفلت و تدابير غلط مسئولان كشور در امر كنترل جمعيت صورت گرفته ‌است. ‌وي همچنين با اشاره به اينكه از دولت نمي‌توان انتظار داشت كه همه مشكلات را حل كند، خاطرنشان ‌كرد: با توجه به اينكه ما بزرگ شده مكتب امام حسين (ع) هستيم، لذا بر طبق شعار <هيهات مناالذله> هيچ گاه ‌نبايد در مقـابـل فعــاليـت هـاي وهابيت و بــرخـي سـوءاستفـاده‌هـاي آنهـا از شرايطي كه انقلاب در اين كشور فراهم ‌آورده است سكوت كنيم. ‌وي با تاكيد بر لزوم كنار گذاشتن روحيه تـنـبلــي و بـــــي‌تــفـــــاوتــــي در مــقـــابـــل تـلاش‌هـــاي دشـمـــن در جـهـــت تـضـعـيـف تـشيع ‌و انقلاب گفتند: عاملي كه باعث شد ما بتوانيم نظام طاغوت را شكست دهيم اين بود كه همه مردم خودشان ‌احساس تكليف كرده و هر كس در حد توان خود انجام وظيفه مي‌كرد و امروز هم ما براي مقابله با توطئه‌هاي ‌دشمن نياز به روحيه كار مردمي داريم و اينكه براي پاسداشت خون شهيدان احساس مسئوليت ديني داشته ‌باشيم.

--------------------------------------------------------------------------------------

دو خبرنگار دیگر در ایران بازداشت شدند

سایت کلمه: نیمه شب گذشته خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در منزل خود بازداشت شد.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، اعظم ویسمه نیمه شب گذشته با حکم دادستانی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

تا این لحظه دلیل بازداشت او مشخص نیست.

پیش از این نیز ورود ویسمه که از خبرنگاران پارلمانی باسابقه است و در یک سال و نیم اخیر، خبرنگار پارلمان‌نیوز بوده است به مجلس ممنوع شده بود.

محبوبه خوانساری از خبرنگاران سرویس اجتماعی خبرگزاری میراث همزمان با اعظم ویسمه در حمله نیمه شب بامداد 11 خرداد توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

بر اساس گزارشهای رسیده به جرس در این هجوم نابهنگام که برای دستگیری چند تن از روزنامه نگاران و اعضای جبهه مشارکت اسلامی برنامه ریزی شده بود، اعظم ویسمه و محبوبه خوانساری در میان نگاه مضطرب و چشمان پراشک مادرانشان به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

ماموران همچنین با تجسس منزل این دو روزنامه نگار برخی از وسایل از جمله کامپیوتر شخصی این دو را با خود بردند.

محبوبه خوانساری خبرنگار حوزه مدیریت شهری است که در روزنامه های چون کلمه سبز، هم میهن و شرق کار کرده است.


--------------------------------------------------------------------------------------

این ولی فقیه است که باید از مردم تقاضای عفو بکند

زینت میرهاشمی

همه زندانیان سیاسی آزاد باید شوند

در آستانه سالروز خیزشهای مردمی و یادگشت شهدای قیام، اضطراب در سران رژیم تشدید شده است. ضربان این هراس را می توان از گفته های سینه جاکان ولایت فقیه فهمید. ریز و درشت سعی می کنند وانمود کنند که تنور ولایت روشن است.

رویارویی جنبش مردمی با رژیم دیکتاتوری به مرحله ای رسیده است که میزان حضور چکمه پوشان همراه با لباس شخصیها و بسیج و لومپنها و ...در خیابانها نشان می دهد که ادامه قیام و تنفر عمومی از رژیم سبب ترس و وحشت پایوران رژیم شده است. در حالی که مقاومت بی نظیر زندانیان سیاسی و به ویژه آنهایی که حکم اعدام گرفته اند، زندان و شکنجه و جنایتکاران را به چالش گرفته است، کارگزاران دستگاه قضائیه رژیم با نزدیک شدن سالگرد قیام از ندامت و عفو سخن می پراکند. آنها می خواهند از میان انبوه دستگیرشدگان تعدادی را زیر فشار و شکنجه وادار به اعتراف علیه خود کرده و سپس آنها را تحت عنوان کسانی که مورد عفو ملوکانه ولایت فقیه قرار گرفته اند آزاد کنند.

روز دوشنبه 10 خرداد ، دادستان تهران، از تهیه لیستی توسط رئیس قوه قضائیه که قرار است مورد عفو ولی فقیه قرار گیرند خبر داد. جعفری دولت آبادی این اقدام را «نشانگر چهره عدالت و رافت نظام اسلامی» دانست.

نکته مهمی که در صحبتهای جعفری نهفته است، اقرار به ضعف در برابر مقاومت مردمی است. وی می گوید که «این عفو از موضع اقتدار نظام انجام گرفته» است.

جنایاتهای انجام شده در سیاهچالهای رژیم، تجاوز، شکنجه، اعدام و کشتن تدریجی زندانیان مقاوم، همه اینها پرونده هایی است که همچنان باز است و تا روزی که عاملان و آمران آن محاکمه نشوند باز خواهد بود. این جنایتها نه فراموش می شود و نه بخشیده خواهد شد.

آژادی چند نفر با عنوان نادم نه رافت نظام را نشان می دهد و نه ذره ای از تنفر مردم به ولی فقیه کم خواهد کرد. این سیاست عوامفریبانه اراده مردمی برای تغییر رژیم را عوض نخواهد کرد. تواب سازی و وادار کردن زندانی به نوشتن عفو نشانه ناتوانی یک دستگاه عظیم سرکوب است که از مقاومت هراس دارد. همه زندانیان سیاسی بدون قید و شرط باید آزاد شوند و عاملان و آمران این جنایتها در دادگاههای بین المللی البته با داشتن وکیل محاکمه شوند و در نهایت این ولی فقیه است که باید از مردم تقاضای عفو بکند.

--------------------------------------------------------------------------------------

اجرای پانزده حکم اعدام از ابتدای خرداد ماه جاری در ایران

رهانا: از ابتدای خرداد ماه سال جاری در حدود ۱۵ نفر در زندان‌های جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند. این در حالی است که از نظر آمار ایران بعد از چین دارای بالاترین میزان اعدام افراد در دنیا است.

در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ دو نفر در زندان شیروان به دار آویخته شدند. اتهام این دو نفر قاچاق پنج کیلو و ۹۴۹ گرم کریستال (مخدر صنعتی) اعلام شده بود . این دو تن در خراسان شمالی دستگیر شده بودند و در دادگاه انقلاب شیروان به اعدام محکوم شدند. نام و سن هیچیک از دو نفر اعلام نشده است.

طبق گزارش خبر گزاری فارس هم فردی به نام محمد که به اتهام قتل یک زن در سال ۱۹۸۲ به اعدام محکوم شده بود، بامداد پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ در زندان اصفهان به دارآویخته شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، جمال.س ۲۶ ساله اهل افغانستان بدون سابقه کیفری، به اتهام نگهداری ۳۸۵ /۱ کیلو گرم هروئین فشرده(کراک) به اعدام محکوم شده بود که این حکم در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۸۹ وز با تأیید دادستان کل کشور اجرا شد.

سایت رسمی دادگستری سیستان و بلوچستان هم گزارش داده بود بامداد چهارشنبه ۴ خرداد ماه، یک نفر بنام جمشید . میر به اتهام تجاوز به عنف به دار آویخته شد. بنا به این گزارش، این فرد در تاریخ ۲ فروردین ماه ۱۳۸۹ دستگیر شده بود.

به گزارش منابع غیر رسمی، روز دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ پنج زندانی در زندان رشت به دار آویخته شدند، بنا به این گزارش، یک زن در بین اعدام شدگان بود. این خبر توسط منابع رسمی تائید نشده است.

به گزارش سایت دادگستری استان خوزستان، در تاریخ ۲ خرداد، حکم اعدام ص. ر به اتهام قاچاق مواد مخدر، در محل زندان کارون اهواز، به اجرا درآمد. نامبرده به اتهام حمل ۶۷۵ گرم هروئین در دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش منابع غیر رسمی، چهار تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی یزد هم که به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی شعبه دوم و سوم دادگاه عمومی و انقلاب به اعدام محکوم شده بودند، روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۸۹ به سلول انفرادی این زندان جهت اجرای حکم منتقل و سحرگاه روز چهارشنبه احکام صادره در مورد ایشان اجرا شد. این اعدام‌ها در حالی اجرا شد که زندانیان مذکور در انتظار عفو و رسیدگی مجدد به پرونده‌شان قرار داشتند، در حکم صادره دادگاه عمومی و انقلاب استان یزد، اموال و دارایی های این زندانیان نیز از سوی قوه قضائیه مصادره شده بود.

اجرای پیاپی حکم اعدام در ایران در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های مدافع حقوق بشری داخلی و بین‌المللی بارها خواستار توقف اجرای احکام اعدام در ایران شدند.