mercredi 7 juillet 2010

موسوي: ورق پاره خواندن قطعنامه مشكل مردم و كشور را حل نمي كند

ميرحسين موسوي، از رهبران مخالفان دولت در ايران، با انتقاد از سياست‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي گفته است: قطعنامه ۱۹۲۹ عليه ايران را ورق پاره خواندن « مشكل مردم و كشور را حل نمي كند.»

به گزارش وب سايت كلمه، ميرحسين موسوي در يادداشتي به نقد سياست‌هاي هسته‌اي دولت جمهوري اسلامي پرداخته و نوشته است: «سرانجام و متأسفانه قطعنامه ۱۹۲۹ شوراي امنيت صادر شد. قطعنامه و قطعنامه‌هايي كه مي‌توانست با تدبير و عقلانيت بر كشور ما تحميل نشود».

شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نوزدهم خردادماه چهارمين قطعنامه تحريمي عليه ايران را تصويب كرد. كشورهاي غربي مي‌گويند كه چهارمين قطعنامه تحريمي عليه ايران در برگيرنده شديدترين تحريم‌ها تاكنون است.

ميرحسين موسوي در ادامه يادداشت خود گفته است: «اينكه بگوييم اين قطعنامه چون يك دستمال استفاده شده است مصائب ناشي از سياست‌هاي پر هياهو و عوامفريبانه را تخفيف نخواهد داد».

اشاره ميرحسين موسوي به اظهارات محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور ايران، است كه در در واكنش به صدور قطعنامه ۱۹۲۹ عليه ايران گفته بود: «اين قطعنامه‌ها براي ملت ايران پشيزي نمي‌ارزد، به يكي از آنها پيغام دادم كه اين قطعنامه‌ها‌يي كه شما صادر مي‌كنيد مثل دستمال مصرف‌شده‌اي است كه بايد در زباله‌دان انداخته شود».

ميرحسين موسوي همچنين گفته است: «براي اينجانب مانند روز روشن است كه اين قطعنامه بر امنيت و اقتصاد كشور ما اثر خواهد گذاشت. توليد ناخالص را پايين خواهد آورد، بيكاري را بيشتر خواهد كرد، مردم را در تنگناي مشكلات بيشتر معيشتي و اجتماعي قرار خواهد داد، فاصله ما را ازكشورهاي در حال رشد جهان بويژه كشورهاي همسايه رقيب بيشتر خواهد ساخت و آخرين ميخ را بر تابوت چشم‌انداز بيست ساله خواهد كوبيد. كدام عقل سليم است كه نداند كشور ما امروز پس از صدور قطعنامه آسيب‌پذيرتر و منزوي‌تر از گذشته شده است؟».

سرنوشت شوم

ميرحسين موسوي در ادامه اين يادداشت با اشاره به اينكه دولتمردان جمهوري اسلامي «منافع خود وجناح خود را به جاي منافع ملي جا مي‌زنند» گفته است: «سرنوشت كشورهاي ديگر در منطقه كه در دام لفاظي‌هاي مغرورانه و ميان‌تهي دولتيانشان افتادند و سرنوشت شوم و ترحم‌برانگيزي پيدا كردند بايد جلوي چشم همه ما باشد».

ميرحسين موسوي مي‌گويد: «بي‌ترديد اين يك قطعنامه بر ضد ملت ماست. گرچه در كنار آن ما نمي‌توانيم از تأثير سياست‌هاي ماجراجويانه و مغشوش چشم بپوشيم».

اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين مي‌گويد مردم بايد از پيامدها تحريم‌ها عليه ايران مطلع شوند.

ميرحسين موسوي گفته است: «از مواردي كه لازم است مردم حتماً بدانند خطرات امنيتي قابل پيش‌بيني ناشي از قطعنامه جديد است. بسياري از ملت ما نمي‌دانند مسيري كه با ندانم كاري و گزافه‌گويي‌هاي بي‌مورد در آن افتاده‌ايم تاچه حد خطرناك است. اينكه كساني بخواهند با بذله‌گويي و رجزخواني خيال خود و مردم را راحت كنند خيانت به مردم است. اگر مي‌خواهيم آمادگي مردم را به عنوان مهم‌ترين عامل بازدارندگي در مقابل خطرات احتمالي قرار دهيم بايد در حد ممكن پيامدهاي احتمالي امنيتي شرايط موجود را به اطلاع آنها برسانيم. اگر اين اقدام براي مسئولان كشور دشوار است حداقل رسانه‌هاي غيردولتي آزاد گذاشته شوند كه بدون اغراق و دلسوزانه اطلاعات و تحليل‌هاي لازم را به مردم انتقال بدهند».

نخست‌وزير دوران جنگ ايران همچنين با انتقاد از اينكه «چند نفر پنهان از نظر مردم در مورد پرونده‌هايي كه به سرنوشت همه ملت مربوط است تصميم‌گيري كنند» خواستار مشاركت مجلس در تعيين سياست هسته‌اي شده است.

ميرحسين موسوي مي‌گويد: «چه اشكالي دارد همچون پرونده گروگان‌هاي امريكايي، تصميم‌گيري در مورد اصول حاكم بر سياست هسته‌اي كشور به تصويب مجلس برسد، نه آنكه مجلس در آخر كار با مصوبات فرمايشي خرابكاري‌هاي تصميم‌گيران را توجيه نمايد. چرا بايد چند نفر پنهان از نظر مردم در مورد پرونده‌هايي كه به سرنوشت همه ملت مربوط است تصميم بگيرند؟ مگر قرار نبود مردم حاكم بر سرنوشت خود باشند؟ چرا فكر كنيم كه مردم بايد با هرچه ما تصميم گرفتيم موافق باشند؟ آيا اصل مربوط به رفراندوم جنبه زينتي دارد كه هر زمان براي حل مسائل مهم كشور به آن اشاره مي‌شود طوفاني از اتهام و توهين راه مي‌افتد؟ آيا جاي آن نيست كه در موارد حساس نظر ملت را از اين طريق پشت سر تصميمات مهم قرار دهيم؟»

ميرحسين موسوي همچنين گفته است: «قصد از تحريم‌ها صرف به زانو درآوردن دولت نيست. تجربه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنوشت تلخ عراق و افغانستان در زمان معاصر پيشاروي ماست و هشياري مضاعف آنكه چه بسا بخشي از دولتيان شانس بقاي خود را در ادامه اين بحران و تشديد مخاصمات و حتي تشويق دشمنان براي تعرض نظامي ببينند».

استفاده از همه ظرفيت‌ها

ميرحسين موسوي در ادامه خواستار گسترش دايره مشاوران «پرونده حساس هسته‌اي» ايران شده است.

آقاي موسوي نوشته است: «بر خلاف دوران جناب آقاي خاتمي، عده كمتر و كم‌تجربه‌تري درگير اين پرونده حساس هستند. و به طور قطع يكي از دلايل ورود به اين مرحله ناخوشايند و بحراني تنگ بودن دايره مشاوران زبده است».

ميرحسين موسوي همچنين خواستار استفاده از همه ظرفيت‌هاي موجود در كشور در پرونده هسته‌اي ايران شده است.

آقاي موسوي همچنين گفته است: «خطر آنچنان مهم است كه به خاطر آن استفاده از تجربيات و منزلت شخصيت‌هايي چون جنابان هاشمي و خاتمي و روحاني و آقازاده و لاريجاني و… ضرورت داشته باشد».

ميرحسين موسوي در ادامه از جلوگيري از سفر خارجي محمد خاتمي، رئيس‌جمهور سابق ايران انتقاد كرده است.

وي در بخش ديگري از اين يادداشت از نقش سپاه پاسداران در سركوب اعتراضات پس از انتخابات و فعاليت‌هاي اقتصادي اين نهاد انتقاد كرده است.

آقاي موسوي در اين زمينه گفته است: «سپاه امروز درگير مسائل سؤال‌برانگيزي است. از سويي اسلحه سپاه و بسيج به جاي دشمن در مقابل مردم قرار گرفته است و در سركوب و دستگيري‌ها و بازجويي‌هاي نيروهاي سياسي و معترضين نقش درجه اول دارند و از سوي ديگر سپاه در حجم غير قابل باوري درگير مسائل اقتصادي است».

----------------------------------------------------------------------------------

ايران خواستار بازگشت فوري شهرام اميري از آمريكا شد

به گفته مقامات ايراني شهرام اميري در سفر حج عمره ربوده و به آمريكا منتقل شد

ايران خواستار بازگشت بدون قيد و شرط يك پژوهشگر ايراني از ايالات متحده شده است.

روز چهارشنبه، 16 تير (7 ژوئيه)، راديو دولتي ايران گزارش كرد كه كاردار سفارت سوئيس، به عنوان حافظ منافع ايالات متحده در ايران، بار ديگر "به منظور روشن شدن وضعيت شهرام اميري" از سوي سرپرست اداره كل آمريكا به وزارت خارجه خارجه احضار شد.

در اين خبر به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه جمهوري اسلامي آمده است كه احضار كاردار سفارت سوئيس در تهران در پي انتشار اسناد جديدي درباره "ربايش" شهرام اميري توسط نيروهاي امنيتي آمريكايي و انتقال او به خاك آن كشور، صورت گرفت و "يادداشت اعتراض مجدد ايران به وي ابلاغ شد."

سرپرست اداره كل آمريكا وزارت خارجه در اين ملاقات اظهار داشت كه "ايالات متحده به لحاظ انساني و حقوقي مسئوليت حفظ جان و سلامتي اميري را برعهده دارد" و با تاكيد بر ضرورت دسترسي فوري ديپلماتيك به آقاي اميري، "خواهان فراهم شدن امكان بازگشت فوري و بدون قيد و شرط وي" به ايران شد.

اين دومين بار طي يك هفته اخير است كه مقامات سفارت سوئيس در ارتباط با اتهام دولت جمهوري اسلامي در مورد ربودن و انتقال شهرام اميري به ايالات متحده به وزارت خارجه ايران احضار مي شوند.

چند روز پيش، سخنگوي وزارت امور خارجه گفت كه "اسناد ربايش" اين شهروند ايراني به سفارت سوئيس در تهران تحويل شده است.

در ماه هاي اخير، انتشار مطالبي در بعضي رسانه هاي غربي و در پي آن، انتشار چند نوار ويديوئي حاوي اظهارات ضد و نقيض شهرام اميري، باعث ابهام بيشتري در مورد ماجراي ناپديد شدن وي شده است.

اواخر ماه مارس سال جاري، شبكه تلويزيوني آمريكايي اي بي سي به نقل از برخي منابع اطلاعاتي آمريكايي، اما بدون ذكر نام آنها، گزارش كرد كه شهرام اميري، پژوهشگر اتمي ايران، به ايالات متحده پناهنده شده و اطلاعات خود در مورد برنامه هاي هسته اي مخفيانه جمهوري اسلامي را در اختيار آمريكا و آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داده است.

وزارت خارجه خواستار بازگشت فوري و بدون قيد و شرط شهرام اميري از آمريكا شده است

اين نخستين بار از زمان انتشار خبر ناپديد شدن آقاي اميري توسط منابع دولتي ايران بود كه يك شبكه تلويزيوني آمريكايي از پناهنده شدن او خبر مي داد.

در ماه اكتبر سال گذشته، منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران، اعلام كرد كه شهرام اميري، يك محقق ايراني، در ماه ژوئن و هنگام سفر حج عمره، توسط ماموران امنيتي آمريكا و با كمك ماموران سعودي در عربستان ربوده شده است.

مقامات ايراني در اظهارات بعدي خود در اين زمينه تاكيد داشتند كه آقاي اميري، كه در دانشگاه صنعتي مالك اشتر، وابسته به وزارت دفاع ايران به تحقيق مشغول بود، با برنامه هاي اتمي ايران ارتباطي نداشته است، اما در گزارش شبكه تلويزيوني اي بي سي، از او به عنوان افشا كننده اطلاعات مهمي در مورد اين برنامه ها ياد شد.

برخي منابع غربي اين نظر را مطرح كرده اند كه كشورهاي غربي آگاهي خود از ساخت يك مركز جديد غني سازي اورانيوم در نزديكي شهر قم را مديون اطلاعاتي هستند كه آقاي اميري در اختيار سازمان هاي اطلاعاتي آنان قرار داد.

ويدئوهاي ابهام افزا

با اينهمه، اوايل ماه گذشته شهرام اميري با انتشار يك نوار ويديوئي در شبكه يوتيوب، گفت كه تحقيقات او منحصر به كاربرد فناوري هسته اي در زمينه پزشكي بوده و افزود كه به اراده خود و صرفا براي ادامه تحصيل به ايالات متحده آمده است و اميدوار است پس از خاتمه تحصيل، شرايط بازگشت او فراهم آيد.

ساعاتي قبل از انتشار اين نوار ويديوئي، تلويزيون دولتي ايران نوار ديگري از آقاي اميري را پخش كرده بود كه وي در آن، ربوده شدن توسط ماموران سعودي و آمريكايي و انتقال خود به آمريكا را تاييد كرده و خواستار رسيدگي دولت ايران به اين موضوع شده بود هر چند در مورد دليل ربوده شدن خود توضيح قانع كننده اي نداد.

آقاي اميري در مورد نحوه تهيه و ارسال اين نوار گفته بود كه توانسته است براي مدتي از چنگ ماموران آمريكايي بگريزد و اين نوار را در دسترس مراكز اطلاعاتي ايران قرار دهد.

در حاليكه مقامات دولتي آمريكا اتهام ربودن شهرام اميري را بي اساس خوانده و به تمسخر گرفته اند، دولت ايران همچنان بر موضع خود در اين زمينه پافشاري مي كند و حتي خواستار مداخله نهادهاي بين المللي براي رهايي آقاي اميري شده است.

انتشار پيام هايي با محتواي متناقض ماجراي ناپديد شدن اميري را مبهم تر كرده است

شهرام اميري در هر دو نواري كه در ماه ژوئن از او منتشر شد به خانواده خود، كه در ايران باقي مانده اند، اشاره كرد.

در نوار پخش شده در تلويزيون دولتي، وي با اظهار دلتنگي براي همسر و فرزندش، خواستار بازگشت هر چه سريعتر به ايران و پيوستن به خانواده خود شده بود و در نوار منتشر شده در يوتيوب، ابراز اميدواري كرده بود كه شرايط مناسب براي ملحق شدن به خانواده اش پس از پايان تحصيلات در آمريكا پفراهم شود.

آقاي اميري در اين نوار گفت كه اطمينان دارد دولت جمهوري اسلامي ايران از خانوده اش مراقبت مي كند.

هفته گذشته، خبرگزاري هاي داخلي ايران گزارش كردند كه تعدادي از اعضاي خانواده شهرام با معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور ملاقات كرده و خواستار تلاش دولت جمهوري اسلامي براي بازگرداندن خويشاوند ربوده شده خود از آمريكا شده اند و در اين مورد، قول مساعد دريافت كرده اند.

در حاليكه مقامات ايراني براي "رهايي شهرام اميري" به يك رشته اقدامات ديپلماتيك، شامل درخواست مداخله مجامع بين المللي و تسليم اعتراض نامه دست زده اند، در اين مورد كه آيا تسهيلاتي براي پيگيري حقوقي اين موضوع در اختيار خانواده وي قرار داده شده يا نه، اطلاعي در دست نيست.

براساس ويدئوهاي منتشر شده و اظهارات مقامات ايراني، شهرام اميري در حال حاضر در خاك ايالات متحده حصور دارد و در نتيجه، قاعدتا قوانين و مقررات آن كشور، از جمله در زمينه حقوق و آزادي هاي مدني، در مورد او جاري و دولت آمريكا به رعايت اين قوانين و مقررات ملزم است.

بنابراين، براي اعضاي خانواده آقاي اميري و كساني كه نگران وضعيت او هستند اين امكان وجود دارد تا از طريق استخدام وكيل دعاوي، دولت آمريكا را براي دريافت اطلاعات شفاف و رسيدگي فوري به وضعيت اين شهروند ايراني تحت فشار قرار دهند و در اين زمينه، حتي از سازمان هاي مدافع حقوق مدني در آمريكا و ساير نقاط جهان نيز كمك بگيرند.

----------------------------------------------------------------------------------

نطق شديدالحن احمد توكلي درمجلس :
براي بركناري رئيس‌جمهور به دو سوم راي نمايندگان نياز داريم

كلمه : نماينده تهران گفت: آقاي احمدي نژاد از اصل 113 قانون اساسي برداشت خاصي دارد و به خود حق مي‌دهد اگر مصوبه‌اي را ناسازگار دانست آن را لغو كند و يا اگر قانوني را به مصلحت نديد آن را ابلاغ نكند و يا در برابر چشمان متعجب صداوسيما بگويد كه يك قانون را اجرا نمي‌كند.مصوبات را مصممات مي‌نامد. از شركت در مجمع خودداري مي‌كند. احمدي‌نژاد درس گردنكشي در برابر قانون را به ديگران مي‌آموزد. براي بركناري رئيس‌جمهور به دو سوم راي نمايندگان نياز داريم.

رئيس مركز پژوهش‌ها پس از مدتي سكوت امروز پشت تريبون مجلس قرار گرفت تا انتقادات شديدالحني را خطاب به احمدي نژاد مطرح كند.

به گزارش كلمه ، احمد توكلي، نماينده تهران در نطق امروز خود گفت: اقاي احمدي نژاد از اصل ۱۱۳ قانون اساسي برداشت خاصي دارد و به خود حق مي‌دهد اگر مصوبه‌اي را ناسازگار دانست آن را لغو كند و يا اگر قانوني را به مصلحت نديد آن را ابلاغ نكند و يا در برابر چشمان متعجب صداوسيما بگويد كه يك قانون را اجرا نمي‌كند. مصوبات را مصممات مي‌نامد.از شركت در مجمع خودداري مي‌كند… احمدي‌نژاد درس گردنكشي در برابر قانون را به ديگران مي‌آموزد… براي بركناري رئيس‌جمهور به دو سوم راي نمايندگان نياز داريم

وي، قانون اساسي را تدوين شده براي كساني دانست كه مي‌خواهند با يكديگر كار كنند نه كساني كه به دنبال پيكار با هم هستند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: چنانچه اختلافي بين افراد باقي بماند همگي بايد به نظر رهبري تن دهند و اگر در فهم قانون اساسي نيز مشكلي به وجود بيايد شوراي نگهبان مرجع است.

وي با بيان اينكه در سال‌هاي اخير شاهد رفتاري براي تضعيف قوه مقننه بوده‌ايم، تاكيد كرد: براي آنكه همگان به قانون احترام بگذارند، لازم است كه قوانين مستحكم و عادلانه باشد و نبايد اينگونه برداشت شود كه منافعي جز منافع ملي انگيزه نمايندگان براي تصويب قانون است و اينگونه نباشد كه منافع حوزه انتخابيه به منافع ملي در تصويب قوانين پيشي بگيرد.

نماينده تهران در ادامه افزود: هنگامي كه استيضاح و سوال در گرو عزل و نصب مدير يك اداره پس گرفته مي‌شود و يا رئيس كميسيون با توجه به قوميت‌ها مشخص مي‌شود و يا زماني كه انسان‌هاي مساله‌دار به عنوان مشاور كميسيون به مجلس راه مي‌يابند، چه نتيجه‌اي را در افكار عمومي انتظار داريم.

توكلي ادامه داد: رئيس‌جمهور از اصل ۱۱۳ قانون اساسي برداشت خاصي دارد و به خود حق مي‌دهد اگر مصوبه‌اي را ناسازگار دانست آن را لغو كند و يا اگر قانوني را به مصلحت نديد آن را ابلاغ نكند و يا در برابر چشمان متعجب صداوسيما بگويد كه يك قانون را اجرا نمي‌كند.

توكلي اضافه كرد: رئيس‌جمهور حتي از شركت در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز خودداري مي‌كند كه همه اين عوامل موجب تضعيف قانون و قوه مقننه خواهد شد و رسم گردن‌كشي در مقابل قانون را نيز به ديگران مي‌آموزد.

وي در پايان همچنين از تجمع دانشجويان مقابل مجلس و شعارهاي آنان انتقاد كرد و گفت: اين افراد با بدترين الفاظ از نمايندگان صحبت كردند و حتي از ماجراي محمدعلي‌شاه و مشروطه نيز ياد كردند.

----------------------------------------------------------------------------------

يك نوجوان ايراني ديگر در خطر اعدام

دويچه وله :خبر قرار اجراي حكم اعدام محمدرضا حدادي كه متهم به ارتكاب قتل در سن ۱۵ سالگي است، منتشر شده است. طبق اين خبر حكم روز چهارشنبه (۱۶ تير) اجرا مي‌شود. اما محمد مصطفايي، وكيل وي، مي‌گويد كه اين خبر نادرست است.

محمدرضا حدادي با وعده پول و خيال آنكه خردسالان اعدام نمي‌شوند، اتهام قتل را پذيرفت

به گزارش كميته گزارشگران حقوق بشر، خانواده محمدرضا حدادي اعلام كرده‌اند، احضاريه‌اي براي روز چهارشنبه (۱۶ تير) به دست آنان رسيده و در آن قيد شده كه فرزندشان در آن روز اعدام خواهد شد.

محمدرضا حدادي متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در زمان دستگيري ۱۵ سال داشته و متهم به سرقت منجر به قتل است. وي در تحقيقات اوليه و در دادگاهي كه در ۸ آبان ۱۳۸۲ برگزار شد اعتراف به سرقت و قتل كرده بود، اما سپس در ۱۶ آبان همان سال طي نامه‌اي به دادگاه نوشت كه يكي از متهمين با وعده پرداخت پول از وي خواسته با توجه به صغر سن ارتكاب قتل را به عهده بگيرد. وي همچنين نوشت كه فريب متهم ديگر را خورده و در ارتكاب جرم نقشي نداشته است.

محمد مصطفايي، وكيل مدافع محمدرضا حدادي، كه تاكنون وكالت چندين محكوم نوجوان را بر عهده داشته است، در مصاحبه‌اي با دويچه وله درباره خبر اعدام قريب‌الوقوع موكلش و دلايل بيگناهي وي شركت كرد.

محمد مصطفايي: اگر چنين احكامي اجرا نشود، به مراتب حيثيت و آبروي كشور ما حفظ مي‌شود

دويچه وله: آقاي مصطفايي، اين خبر منتشر شده كه قرار است آقاي محمدرضا حدادي، موكل شما را روز چهارشنبه اعدام كنند. به شما هم اين خبر رسيده است؟

محمد مصطفايي: نه. اخيراً اخطاريه‌اي را براي خانواد‌ه‌ي محمدرضا حدادي ارسال كرده‌اند و به آ‌ن‌ها گفته‌اند كه براي آخرين بار بياييد فرزند‌تان را ملاقات كنيد. اما قرار نيست روز چهارشنبه حكمي اجراء شود.

يعني اين اخباري كه منتشر شده صحت ندارد؟

اين كه ملاقات كنند، صحت دارد. ولي اين كه حكم چهارشنبه مي‌خواهد اجراء شود صحت ندارد.

با توجه به آنچه تاكنون راجع به پرونده‌ي حدادي منتشر شده، چه دلايلي وجود داشته كه اين حكم اعدام باز تأييد شود؟

من صراحتاً در گذشته اعلام كردم، الان هم اعلام مي‌كنم كه حكمي كه عليه محمدرضا حدادي صادر شده، به نظر من حكم صحيحي نيست و ايشان بيگناه است. دلايل متعددي هم تا به حال بيان كرده‌ام كه اعلام شده و در مطبوعات هم منتشر شده است. از جمله اين كه ايشان تحت تأثير شرايط خاصي در مرحله‌ي مقدماتي به گونه‌اي اغفال و مجبور شده‌اند اقرار كنند كه اين جرم را ايشان انجام داده‌اند. بعد از اين ماجرا منكر ارتكاب جرم شدند و شخص ديگري كه جرم را مرتكب شده بود، حتي نامه‌اي نوشت و اعلام كرد كه من اين كار را انجام داده‌ام. اين نامه هم در پرونده موجود است.

دلايل زيادي وجود دارد، از جمله اين كه متهم در سن ۱۵ سالگي بوده كه اين جرم انجام شده است. كساني كه در اين سن قرار دارند از نظر روحي و رواني و عقلي به آن حد رشد عقلاني كه بايد برسند نرسيده‌اند و به راحتي اغفال مي‌شوند. اين مسائل در پرونده وجود دارد، يعني دلايل كافي براي اثبات اين كه ايشان اين كار را انجام نداده، در پرونده هست.

ولي مي‌دانيد كه من زماني پرونده‌ي ايشان را قبول و اعلام وكالت كردم كه تمام مراحل دادرسي به انجام رسيده بود. حتي رئيس قوه قضاييه هم اذن به اجراي حكم داده بودند. با اين حال، بارها ما توانستيم در زمان آقاي شاهرودي چندين بار جلوي اجراي حكم را بگيريم و ايشان دستور توقف عمليات اجرايي را صادر كردند. ولي باز هم اخيراً زندان نامه‌اي را صادر كرده و به خانواده‌ي محمدرضا حدادي اعلام كرده است كه ظرف سه روز بياييد و فرزندتان را براي آخرين‌بار ملاقات كنيد. اين نامه روز سيزدهم، يعني ديروز صادر شد و اگر از امروز حساب كنيم، تا سه روز مهلت است كه خانواده بروند و ايشان را ببينند. قاعدتاً اجراي حكمي در روز چهارشنبه نمي‌تواند وجود داشته باشد. چون از قبل اخطاريه‌اي مبني بر اين موضوع صادر شده است. من در تماسي كه گرفتم و با مسئوليني كه صحبت كردم، آن‌ها هم گفتند كه روز چهارشنبه اجراي حكم ندارند. ولي زماني را هم به من اعلام نكردند كه حكم بخواهد اجرا شود.

طبق آيين‌نامه‌ي اجراي نحوه احكام اعدام و قصاص ۴۸ ساعت قبل از اجراي حكم مي‌بايست مراتب اجرا به وكيل محكوم عليه ابلاغ شود. من در پرونده اعلام وكالت كردم و مسئولان اجراي احكام هم اين تكليف را دارند كه ۴۸ ساعت قبل از اجراي حكم به من اعلام كنند كه اين حكم مي‌خواهد اجرا شود و من بايد در جلسه‌ي اجراي حكم حضور داشته باشم. ولي تا به حال چنين اطلاعي به من داده نشده است و من از زمان اجراي حكم اطلاعي ندارم و يقين دارم كه در روز چهارشنبه حكمي در مورد محمدرضا حدادي اجرا نخواهد شد.

آيا اين اجراي حكم ديگر حتمي است يا هنوز امكاني وجود دارد كه بشود جلويش را گرفت و تبديلش كرد؟

آخرين حكمي كه اجرا شد نسبت به كساني كه سن‌شان كمتر از ۱۸ سال بود، حكم بهنود شجاعي بود كه در تهران در زندان اوين اجرا شد و عكس‌العمل‌هاي بين‌المللي خيلي زيادي داشت، به گونه‌اي كه خيلي‌ها متأثر شدند ازاين كه يك فرد كمتر از ۱۸ سال اعدام شده است. از آن به بعد اجرايي ما نداشتيم. فكر مي‌كنم از اين قضيه چندين ماه مي‌گذرد.

با توجه به دو نكته‌ي مهم، بر اين باورم كه رئيس قوه قضاييه مي‌تواند جلو اجراي حكم را بگيرد و ترديد ندارم كه اين موضوع و اين مسأله ازجمله مسائل انساني است كه فكر نمي‌كنم كاري براي رئيس قوه قضاييه داشته باشد، يا اين كه اجرا نكردن حكم محمدرضا حدادي ضعفي براي دستگاه قضايي به وجود بياورد. چه بسا اگر حكم اجرا نشود، به مراتب حيثيت و آبروي كشور ما هست كه حفظ مي‌شود.

دو نكته‌اي كه خيلي مهم است اين كه اولاً لايحه رسيدگي به جرائم اطفال كه در آن مجازات اعدام اطفال حذف شد، در قانون مجازات اسلامي عيناً آمده بود و در قانون مجازات اسلامي اعدام اطفال زير هجده سال به طور كلي حذف شد و نسبت به قصاص شرطي گذاشته شد كه اگر شخصي داراي رشد عقلاني بود قصاص شود و اگر فاقد رشد عقلاني بود، ديگر قصاص نسبت به اين شخص منتفي خواهد شد. اين مصوبه‌اي است كه مجلس در سال گذشته گذراند و در حال حاضر هم در شوراي نگهبان يا در مجمع تشخيص مصلحت، الان دقيقاً حضور ذهن ندارم، اين مصوبه را ما داريم كه بعد از اين كه تأييد شود، قابليت اجرا پيدا مي‌كند و از اين بابت من فكر مي‌كنم كه چون تكليف اين كودكان هنوز مشخص نشده، حكم هم نبايد اجرا شود.

مضافاً بر اين كه در سال ۱۳۷۲ ما كنوانسيون حقوق كودك را پذيرفتيم و در ماده ۳۷ كنوانسيون حقوق كودك به صراحت آمده است كه دولت‌ها نمي‌توانند اطفال زير ۱۸ سال را به حبس ابد و مجازات مرگ محكوم كنند. بنابراين، اين موضوع قانوني را هم ما داريم كه منعي است براي اجراي حكم، نه تنها در مورد محمدرضا حدادي، بلكه تمام كساني كه در شرايط ايشان و در سن ايشان مرتكب جرم شده باشند.

نكته‌ي دوم كه خيلي مهم است، اين است كه تنها كشوري كه در حال حاضر حكم اعدام را در مورد اطفال زير هجده سال اجرا مي‌كند، ايران است. چند كشور ديگرهم هستند، ازجمله عربستان، سوريه، سودان و يمن، كه اين‌ها هم در قوانين‌شان اعمال و اجراي حكم اعدام نسبت به اطفال زير هجده سال را دارند. ولي در چندسال گذشته، به علت فشارهاي بين‌المللي و موازين حقوق بشر، من نشنيدم كه در هيچ كدام از اين كشورها چنين احكامي اجرا شود. ولي متأسفانه در ايران اجرا شده است.

من از اين طريق از رئيس قوه قضاييه و مسئوليني كه مي‌توانند كاري كنند تا اجراي حكم محمدرضا حدادي متوقف شود، اين استدعا را دارم كه هرچه سريع‌تر، نگذارند كه اين حكم اجرا شود. اجراي حكم به نظر من كاملاً غيرقانوني است، اگر كه اجرا شود. از طرف ديگر هم بايد مسائل و جو حاكم بر روابط بين‌الملل را در نظر بگيرند و اين موضوع را منتفي كنند.

----------------------------------------------------------------------------------

هيلاري كلينتون در مورد سركوب فعالان مدني هشدار داد

هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا

هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا، روز شنبه در كنفرانس بين‌المللي «ارتقاء دموكراسي و حقوق بشر»، از كشورهايي نظير ايران، زيمبابوه، ونزوئلا، چين و روسيه به عنوان كشورهايي ياد كرد كه به دور خود ديوار كشيده و درهاي خود را به روي سازمان‌هاي مدني بسته اند.

در اين گردهمايي كه به مناسبت دهمين سالگرد تأسيس سازمان جامعه دموكراسي در ورشو، پايتخت لهستان، برپا شده بود، خانم كلينتون از كشورهايي سخن به ميان آورد كه در آن سازمان‌هاي مدني نظير اتحاديه ها، گروه‌هاي مذهبي، فعالان حقوقي و ساير سازمان‌هاي غير دولتي كه به دنبال ايجاد تغييرات اجتماعي هستند، حق ابراز وجود ندارند.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه برخي از اين كشورهاي غير دموكراتيك، مدعي دموكراسي نيز هستند، افزود: «دولت هاي دموكراتيك از مردم خود وحشتي ندارند. آن‌ها مي‌دانند كه اين حق شهروندان است كه گرد هم جمع شوند، از حقوق خود دفاع كنند و به فعاليت سياسي بپردازند.»

خانم كلينتون در ادامه در مورد دولت هاي متعصبي كه به تدريج در حال در هم شكستن «جوامع مدني» و «روح بشريت» هستند هشدار داد و خاطرنشان كرد كه امروزه فعالان مدني در سرتاسر جهان مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند، بازداشت و بازجويي مي‌شوند و به قتل مي رسند.

در همين رابطه، باراك اوباما،‌ رييس جمهوري آمريكا نيز در بيانيه‌اي عنوان كرد آن‌چه كه به ويژه ايالات متحده را نگران مي‌كند، «گسترش محدوديت‌ها براي جوامع مدني است.»

وي در اين بيانيه افزود: «در حال حاضر قوانين، بيش از آن‌كه به ارتقاء آزادي بپردازند، سعي در محدود كردن آن دارند و فساد فراگير موجب شده است كه شهروندان ايمان شان را به دولت هاي خود از دست بدهند.»

هيلاري كلينتون در ادامه اين كنفرانس اظهار داشت كه ايالات متحده به منظور حمايت از فعاليت گروه‌هاي غير دولتي، بودجه‌اي دو ميليون دلاري را براي سازمان جامعه دموكراسي در نظر گرفته است.

وي همچنين به سازمان جامعه دموكراسي توصيه كرد تا به طور مستقل سركوب گروه‌هاي فعال مدني را مورد پيگيري قرار دهد و همچنين از نهاد حقوق بشري سازمان ملل متحد درخواست كرد تا بيش از پيش به پاسداري از جوامع مدني بپردازد.

جامعه دموكراسي يك سازمان بين‌المللي ميان-دولتي است كه در سال ۲۰۰۰ و با هدف ارتقاء دموكراسي در شهر ورشو پايه گذاري شد.

در حال حاضر ۱۶ كشور عضو اين سازمان هستند كه از جمله اين كشورها مي‌توان به ايالات متحده آمريكا،‌ لهستان، جمهوري چك، فيليپين، مغولستان، شيلي، مالي، مكزيك و هندوستان اشاره كرد.

----------------------------------------------------------------------------------


ايران اسناد خود درباره شهرام اميري را تسليم سفارت سوييس كرد

رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران، مي گويد: جمهوري اسلامي اسناد و شواهد خود را در خصوص «ربايش» شهرام اميري، «كارشناس هسته اي»، توسط سازمان اطلاعات آمريكا، به سفارت سوئيس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا ارائه كرده است.

مقامات ايران مي گويند شهرام اميري اوائل خرداد ماه ۸۸، در حالي كه براي انجام عمره مفرده به عربستان سفر كرده بود، ناپديد شده است. پس از چند ماه منوچهر متكي، وزير خارجه ايران، عربستان و امريكا را متهم كرد كه اين شهروند ايراني ربوده اند. اين در حالي است كه عربستان سعودي ربودن شهرام اميري را رد كرده است.


به گزارش واحد مركزي خبر، ، رامين مهمان پرست كه شنبه شب با خبرنگاران صحبت مي كرد، درباره «ويدئوي سوم » شهرام اميري گفته است: «پخش ويدئوي جديد شهرام اميري در هفته گذشته تاييد ديگري بر مواضع اعلام شده قبلي از سوي جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه بود و ما همچنان آمريكا را مسئول ربايش و حفظ جان اين شهروند ايراني مي‌دانيم.»

در فروردين ماه ۸۹ شبكه اي.بي.سي آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه آقاي اميري به آمريكا سفر كرده و با سازمان اطلاعات مركزي اين كشور همكاري مي كند.

وزارت امور خارجه آمريكا نيز در نوزدهم خردادماه اعلام كرد كه از طريق سفارت سوييس در خواست ايران در مورد شهرام اميري را دريافت كرده است و اين موضوع را بررسي مي كند.

اما انتشار ويدئو هايي از فردي كه خود را شهرام اميري مي نامد وضعيت موجود پيرامون پرونده «دانشمند هسته اي» ايران كه ناپديد شده را پيچيده تر كرده است.

تاكنون سه ويدئوي از فردي كه خود را به عنوان شهرام اميري «كارشناس و محقق دانشگاه صنعتي مالك اشتر»معرفي مي كند در وب سايت يوتيوب منتشر شده است.

دوشنبه شب، ۱۷ خرداد، تلويزيون دولتي ايران يك فيلم ويدوئي ضبط شده از طريق وب‌كم پخش كرد كه در آن فردي كه خود را شهرام اميري معرفي مي‌كند، از ربودن خود توسط سرويس‌هاي امنيتي ايالات متحده و عربستان سعودي پرده بر مي‌دارد.

اين فرد مي‌گويد كه وي هم‌اكنون در شهر توسان در ايالت آريزوناي آمريكاست و در ۱۳ خرداد ۸۸ در عملياتي مشترك بين تيم‌هاي ترور و اطلاعاتي سيا و استخبارات عربستان، در شهر مدينه ربوده شده است.

بلافاصله پس از ويدئو اول ويدئو ديگري منتشر شد كه آقاي اميري همچنين در آن گفته است كه تجريه تحقيقات تسليحاتي ندارد و صرفاً براي تحصيل به آمريكا رفته است تا مدرك دكتراي خود را در زمينه فيزيك بهداشت دريافت كند.

وي در پايان ويدئو دوم ابراز اطمينان مي‌كند كه دولت جمهوري اسلامي از خانواده‌اش مراقبت و حمايت خواهد كرد و مي‌خواهد خانواده‌اش بدانند كه هرگز آنها را ترك نكرده و هميشه عاشق و دوستدار آنهاست.

در ويدئوي سوم از اين شخص كه هفته پيش منتشر شده است، وي مي گويد كه توانسته است كه از دست ماموران اطلاعاتي آمريكا فرار كند و مي گويد در صورتي كه نتواند به ايران برگرد، دولت آمريكا مسئول جان او است.

در همين زمينه، روز دوشنبه هفته گذشته شبكه خبري اي‌بي‌سي‌ آمريكا به نقل از منابع آگاه آمريكايي اعلام كرد، وزارت اطلاعات ايران تهديد كرده بود، در صورتي كه آقاي اميري با انتشار يك پيام ويدئويي از طريق اينترنت، نگويد از سوي آمريكا ربوده شده است، «پسرش را آزار خواهند داد.»

بر اساس اين گزارش شهرام اميري كه از طريق عربستان سعودي به ايالات متحده پناهنده شده و هم اكنون در ايالت آريزونا ساكن است، در اوايل سال جاري ميلادي يك بار با خانواده‌اش در ايران تماس مي‌گيرد.

هنگامي كه وي براي بار دوم قصد تماس با همسر و پسرش را داشته است، ماموران وزارت اطلاعات تلفن را برداشته و او را تهديد مي‌كنند، تا به خواسته آنها در زمينه « اعتراف به ربوده شدن توسط آمريكا» تن دهد.

----------------------------------------------------------------------------------

مصاحبه با پدر اولين جان باخته جنبش سبز : قاتل پسرم بسيجي بود

ميثم عبادي، اولين شهيد جنبش سبز است كه روز 23 خرداد بر اثر اصابت گلوله جان باخت. پدر اين نوجوان به "روز" مي گويد قاتل فرزندش از نيروهاي بسيجي بود كه ابتدا بازداشت و مشخص شد گلوله از اسلحه او شليك شده است اما بعد آزاد شد و گفتند او قاتل نبوده است.

ميثم عبادي به گفته پدرش، براي كمك به دختري كه از سوي نيروهاي بسيجي مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود وارد شد اما با شليك گلوله اي بر شكمش به شهادت رسيد.

اصغر عبادي، پدر اين نوجوان كه تنها 16 سال و سه ماه داشت به "روز" مي گويد خواهان معرفي قاتل فرزندش است اما هيچ جا پاسخي به او نمي دهند.

آقاي عبادي همچنين، سخنان منتشر شده به نقل از او در خبرگزاري فارس را تكذيب مي كند. خبرگزاري نظامي، وابسته به نهادهاي امنيتي، نظامي به نقل از آقاي عبادي نوشته بود موسوي و كروبي بايد تقاص خون فرزندش را بدهند. اما آقاي عبادي مي گويد از اين خبرگزاري شكايت مي كند.

"روز" پيش از اين و به نقل از مادر احمد نعيم آبادي، او را اولين شهيد جنبش خوانده بود. احمد نعيم آبادي در اصل اولين شهيد روز 25 خرداد و راهپيمايي ميليوني و مسالمت آميز مردم بود و ميثم عبادي، اولين شهيد بعد از انتخابات كه دقيقا يك روز بعد از انتخابات مخدوش 22 خرداد به شهادت رسيد.

گفتگوي "روز" با اصغر عبادي، پدر ميثم عبادي را در ذيل بخوانيد.

آقاي عبادي، شما چگونه از شهادت ميثم مطلع شديد؟

روز 23 خرداد و ساعت حدود 9 شب بود كه از موبايل خود ميثم به ما زنگ زدند و گفتند ميثم گلوله خورده و در بيمارستان جواهري است. به ما گفتند حالش خوب است اما وقتي به بيمارستان رفتيم ميثم تمام كرده بود.

روز 23 خرداد چه اتفاقي افتاد؟ ميثم چگونه گلوله خورد؟

ميثم از سر كار كه خارج شده بود، رفته بود تظاهرات؛ آن روز هنوز درگيري ها شديد نبود و ماموران حكم تير هم نداشتند. خواهر ميثم حدود ساعت 6 با او تماس گرفت، قرار بود بروند و براي مادرشان، هديه اي بخرند. ميثم گفته بود تا يك ساعت ديگر مي آيد اما هرگز نيامد. آنطور كه دوستان ميثم كه از نزديك شاهد تير خوردن او بودند، گفته اند بسيجي ها، دختري را با باتوم مي زنند واو به زمين مي افتد و بعد پاي اين دختر را مي گيرند و روي زمين مي كشند، ميثم اعتراض مي كند و مي رود سراغ بسيجي و مي گويد: زورت به يك دختر مي رسد؟ چرا او را روي زمين مي كشي و... اما آن فرد مي گويد: برو وگرنه تو را هم مي زنم. ميثم هم مي گويد: اين دختر را رها كن بيا بزن ببينم چه جوري مي زني... اما تا ميثم اين را مي گويد آن بسيجي اسلحه اش را در مي آورد و يك گلوله به شكم ميثم مي زند.

بعد چه اتفاقي مي افتد؟ آيا شما خبر داريد؟

ميثم كه روي زمين مي افتد مردم جمع مي شوند. جلوي يك ماشين رهگذر را مي گيرند و آن ماشين، ميثم را به بيمارستان مي رساند. به ما كه زنگ زدند گفتند حالش خوب است ولي وقتي ما رفتيم با جنازه اش روبرو شديم. پرستاران هم هيچ كمكي نتوانسته بودند بكنند. جنازه اش همين طور روي تخت افتاده بود و هر كسي مي ديد گريه مي كرد، حال پرستاران و دكترها هم خيلي بد بود. كسي باور نمي كرد چنين اتفاقي افتاده باشد. ما هم شوكه بوديم. ميثم سنش خيلي كم بود.او فقط 16 سال و سه ماه داشت كه از دست ما گرفتند و نه دادمان به جايي رسيد نه فريادمان، نه حرفمان را كسي گوش كرد.

شما پيكر ميثم را ديديد؟ گلوله كجا خورده بود؟

بله رفتم ديدم. گلوله دقيقا به بغل ناف ميثم خورده و خارج هم نشده بود. يعني در شكم ميثم مانده بود.

پيكر ميثم را چگونه تحويل گرفتيد؟

من شب تا صبح در بيمارستان نشستم؛ صبح با آمبولانس پيكر ميثم را بردند پزشكي قانوني و ما را هم بردند كلانتري و هماهنگ كردند و گفتند برويد خانه ما به شما زنگ مي زنيم كه بياييد جنازه را تحويل بگيريد. 23 خرداد شهيد شد اما 25 خرداد، او را به ما دادند. جنازه اش را باز ديدم؛ شكمش را كاملا پاره كرده و گلوله را در آورده بودند؛ از بالا تا پايين شكمش دوخته شده بود. گرفتيم و دفنش كرديم. بعد خواستيم مراسم ختم بگيريم. آمدند و گفتند بايد بدون سر و صدا مراسم بگيريد. مرا بردند پاسگاه و گفتند اگر مي خواهيد براي مراسم مشكلي پيش نيايد، سر و صدا نكنيد. ما هم در سكوت كامل مراسم گرفتيم ماموران هم در مراسم بودند. من هم به همه گفتم پاره تنم را دادم، نگذاريم يك جوان ديگر را هم بگيرند از ما و...

شما شكايت كرديد؟

بله رفتم شكايت كردم. بعد گفتند يك نفر را به عنوان قاتل گرفته اند. قاضي آقاي شاملو بود و گفت كه قاتل را گرفته ايم و از نيروهاي بسيج است. پوكه گلوله در محلي كه ميثم را زده بودند پيدا شد و گفتند كه گلوله از همان اسلحه اي شليك شده كه دست اين فردي كه بازداشت كرده بودند، بود و به ما گفتند برويد انحصار وراثت كنيد! من رفتم و اين قضيه سه ماه طول كشيد اما كردم. بعد از سه ماه مرا خواستند. قاضي پرسيد با قاتل مي خواهي چيكار كني؟ گفتم قصاصش مي كنم همانطور كه بچه بي گناه مرا كشته است. گفت بنويس و من هم همين را نوشتم و دادم. بعد كه براي پيگيري رفتم گفتند قاتل، او نبود و اشتباه گرفته بوديم و آزادش كرده ايم. اين در حالي است كه همان فرد اعتراض كرده و نامه اي نوشته بود كه من آن روز تهران نبودم و من نزده ام اما بعد از تحقيق اعتراض او رد شده بود و گفته بودند گلوله از اسلحه او شليك شده است. من كپي همه اينها را دارم.اما اينكه چرا آزادش كردند قاضي مي داند و خداي او.

بعد شما پي گيري كرديد؟ در نهايت چه پاسخي به شما دادند؟

گفتند چون قاتل مشخص نيست، پرونده را به اداره آگاهي برگردانده ايم. به قاضي گفتم الان من چيكار بايد بكنم. گفت برو بنشين و دعا كن يك روزي پيدا شود. همه جا پي گيري كردم؛ همه جا سر زدم؛ حتي بيت رهبري رفتم و شكايت نوشتم اما هيچ جوابي ندادند. شروع كردند به اذيت كردن ما؛ حتي به در خانه مي امدند و اذيت مي كردند. مي گفتند پسر شما آشوب گر بود. گفتم بچه من فقط 16 سال و سه ماه از زندگي اش گذشته بود. بچه بود چه مي دانست آشوب گري يعني چه؟ چرا اسم آشوب گر روي او مي گذاريد؟ قاتل او را معرفي كنيد. پسرم رفت و اعتراض كرد كه برادرم را كشتيد و چرا اين پيرمرد را اذيت مي كنيد. بعد از آن ديگر به اداره آگاهي هم راهمان ندادند. قبل از آن هر موقع مي رفتم، تا اسم ميثم را مي گفتم راهمان مي دادند اما بعد ديگر راهمان هم ندادند. ده بار مي روم التماس مي كنم تا راهم دهند. گاهي مامور آنجا دلش مي سوزد و مي گذارد داخل بروم اما هيچ جوابي نمي دهند.

آقاي عبادي، خبرگزاري فارس، در مصاحبه اي كه گويا با شما انجام داده به نقل از شما نوشته است ميرحسين موسوي و مهدي كروبي بايد تقاص خون پسرتان را بدهند. آيا شما آقاي موسوي و آقاي كروبي را قاتل ميثم مي دانيد؟

نه به هيچ عنوان. اين خبرگزاري كاملا دروغ نوشته است. از خودشان در آورده اند. من از آنها شكايت مي كنم. اصلا گفته هاي خود من را ننوشتند و رفتند حرف هاي خودشان را از زبان من نوشتند. اگر مي خواهند مصاحبه كنند آن چيزي را كه ما مي گوييم بنويسند و اگر نمي خواهند حرف هاي ما را منتشر كنند و حرف هاي خودشان را مي نويسند چرا ما را اذيت مي كنند؟ به خدا اگر بدانم كدام دادگاه شكايت مرا قبول مي كند، ميروم و شكايت مي كنم اما هيچ جا به حرف ما گوش نمي دهند. يك سال است مي گويم قاتل بچه ام را معرفي كنيد اما هيچ جواب نمي دهند، بعد مي آيند و دروغ مي نويسند.

در اين مدت كسي از مسئولان به ديدن شما آمده؟

نه؛ هيچ كسي نيامد. حتي آقاي موسوي و آقاي كروبي هم نيامدند. كسي نيامد حتي حال ما را بپرسد. فقط از بنياد شهيد آمدند. گفتند ميخواهيم ميثم را شهيد اعلام كنيم. گفتم ميثم شهيد است چه اعلام بكنيد چه نكنيد. فتوكپي شناسنامه و عكس گرفتند و رفتند. دوباره آمدند گفتند براي ميثم كارت بنياد شهيد مي دهيم. گفتم نمي خواهم. گفتند هر ماه مي خواهيم ماهي 300 هزار تومان حقوق بدهيم. گفتم نمي خواهم. به ما ندهيد درست است دست ما تنگ است و نداريم اما بچه من شهيد شد و رفت و من اجازه نمي دهم چنين پول هايي به خانه ام بيايد.

گفتيد ميثم 16 سال و سه ماه داشت. درس نمي خواند؟ در جايي خواندم كه در فرش فروشي كار مي كرد.

نه فرش فروشي نبود. خياطي بود. ميثم تا 5-6 ماه قبل از شهادتش محصل بود. اما مجبور شد درس را رها كند تا كمك خرج خانه باشد. من راننده كاميون بودم. روي كاميون مردم كار مي كردم. گردنم آرتروز شديد گرفت. استخوان هاي گردنم فاصله پيدا كردند. دكتر گفت ادامه بدهي فلج مي شوي. يك ساعت رانندگي مي كردم گردنم بي حس مي شد. ناچار شدم رها كنم. رفتم در آژانس كار گرفتم اما خرجمان نمي گذشت. ميثم به خاطر من درس را ول كرد. رفت در يك خياطي كار مي كرد. هفته اي بين 30 تا 35 هزار تومان مي گرفت و خرج خانه را در مي آورد. خيلي كمك من بود.

آقاي عبادي يك سال از شهادت ميثم مي گذرد. اين يك سال به شما و خانواده تان چگونه گذشته است؟

زندگي ما، يك دنيا درد است. هر روز براي ما يكسال بوده است. نمي توانيم ديگر تهران بمانيم. خانه و همه جا، خاطرات ميثم است. اما پولي هم نداريم بتوانيم برويم جاي ديگر و... يك دنيا خاطره و يك دنيا درد. مادر ميثم كه اينقدر گريه كرده چشمانش كم سو شده است. كار هر روزه اش، فقط گريه است. من غير از ميثم دو پسر و سه دختر دارم. همه به هم ريخته اند. برادر ميثم، اينقدر به هم ريخته است كه يك سال است هر روز از صبح مي رود بهشت زهرا، سر مزار ميثم و مي نشيند. نه كار ميكند. نه ريش اش را مي زند، نه غذاي درستي مي خورد، نه با كسي حرف ميزند. با اينكه دست تنگ ام اما حاضرم همه زندگي و دار و ندارم را بفروشم و بدهم تا قاتل بچه ام را معرفي كنند و بياورند دادگاه، محاكمه اش كنند. من قاتل بچه ام را مي خواهم و اگر مملكت، مملكت باشد قاتل را معرفي مي كنند نه اينكه بگويند بچه من آشوبگر بوده است. من ميدانم كه خون بچه بي گناه من دامن شان را مي گيرد و بالاخره تقاص پس خواهند داد. حالا در اين دنيا نشد در آن دنيا اما تقاص پس مي دهند. ما هم خدايي داريم و حقمان را مي گيريم و مي دانيم كه ظلم زمين نمي ماند. خيلي به ما ظلم كردند؛, حتي لباس ها و وسايل بچه ام را هم ندادند. هيچي ندادند اما ما سپرده ايم به خدا و خدا با آنها معامله خواهد كرد.

----------------------------------------------------------------------------------

رونمايي از مدل موي ايراني با الگوي اسلامي

مدل موي ايراني با الگوي اسلامي مورد تائيد وزارت ارشاد صبح امروز دوشنبه در دفتر ستاد جشنواره عفاف و حجاب رونمايي شد.

----------------------------------------------------------------------------------

ایجاد شبکه‌های اجتماعی اینترنتی توسط بسیج

شهرزادنیوز: بسیج سپاه پاسداران، وزارت ارشاد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تدارک ایجاد شبکه‌های اجتماعی اینترنتی "بومی" و اسلامی هستند. این شبکه‌ها قرار است با فعالیت شبکه‌های اجتماعی موجود در سطح جهان که "به عنوان سلاحی در برهم زدن نظم و ثبات ملی و ایجاد آشوب" طراحی شده‌اند، مقابله کنند.

این مطلب در سومين نشست تخصصي شبکه‌هاي اجتماعي عنوان شد. در این نشست همچنین اعلام شد که برنامه‌ی راهبردی ایجاد شبکه‌های "بومی" و اسلامی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین خواهد شد.

به گفته‌ی معاون فرهنگی بسیج، در چارچوب طرح ایجاد شبکه‌های اجتماعی اینترنتی 250 هزار بسیجی فعال در حوزه‌ی سایبر آموزش می‌بینند تا بعنوان "افسران جنگ نرم" در اینترنت انجام وظیفه کنند.

----------------------------------------------------------------------------------

ريش بگذاريد، نماز بخوانيد، سر سيبيل خامنه ای نقاره بزنيد

یکی از خوانندگان با ارسال عکس زیر: يكي از هنرمندان باشرافت! سينما و تلويزون ايران كه در مراسم ديدار با رهبر قاتل جمهوري اسلامي شركت كرد محمدرضا شريفي نيا بود. شريفي نيا كه هنگام برگزاري نماز در صف اول نمازگزاران و پشت سر قاتل بزرگ ايستاده بود بارها توسط رسانه هاي دولتي به فساد اخلاقي و همدستي با منافقین در گذشته محكوم شده است.
چندي پيش سايت رجانيوز وابسته به تندروهاي هوادار دولت و ذوب شدگان در ولايت فقيه گزارشي از وي منتشر كرد كه در زير مي خوانيد:

"شروط غیراخلاقی مافیای سینمایی برای بازیگران تازه کار
مافیای سینمای ایران که توسط یکی از بازیگران مشهور سینما اداره می شود، شرط آغاز به کار یک بازیگر را صرف مبالغ کلان و تن دادن به مسائل غیراخلاقی قرار داده است.
«م.ش» که در بسیاری از فیلم ها علاوه بر بازیگری در قالب دستیار کارگردان و انتخاب بازیگر، ایفای نقش می کند، با تشکیل یک مافیای انحصاری، ورود بازیگران جدید را در کنترل خود گرفته و به سوء استفاده های مالی و اخلاقی می پردازد.
بنابراین گزارش، بازیگر مذکور که به فساد اخلاقی مشهور بوده و از توابین گروه منافقین نیز می باشد، معرفی بازیگران مرد برای ایفای نقش در سینما را مشروط به پیش پرداخت اولیه ۸-۷ میلیون تومانی کرده است. همچنین بازیگران زن، علاوه بر این پیش پرداخت با صراحت شگفت انگیزی به تن دادن به مسائل غیراخلاقی برای پیشرفت سریع تر دعوت می شوند.
این شبکه مافیایی به دلیل ارتباط گیری با اغلب کارگردانان، بر سینمای کشور مسلط شده است. ادامه حیات این شبکه در حالی صورت می پذیرد که تاکنون خبری از برنامه احتمالی مسئولین سینمایی برای شکستن این حلقه فاسد و برخورد با این بازیگر منتشر نشده است."

آقايان طرفدارانتان را تحويل بگيريد، شما خود مي دانيد كه تا گلو در فساد فرو رفته اید.

----------------------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: ایران امن ترین کشور جهان است؛ فیلم

اين شده امنيت جمهوري اسلامي پس از سي سال در ايران اسلامي

http://www.youtube.com/watch?v=ZYz76eHASV4&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------------------------

تصویب طرح انتخاب همسر دانش‌آموزان دختر دوره پیش‌دانشگاهی

طرح انتخاب همسر دانش‌آموزان دختر دوره پیش‌دانشگاهی تصویب شد

خبرگزاری حکومتی فارس: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح انتخاب همسریابی ویژه دانش‌آموزان دختر دوره پیش‌دانشگاهی با ارائه نحوه صحیح ازدواج از نظر اسلام تصویب شد.

محمد حاجی‌زاده ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مشورتی استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: در نشست شورای مشورتی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های جنوبی شامل فارس، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر که روز سه‌شنبه در بوشهر برگزار شد، 10 طرح به تصویب رسید. وی افزود: طرح بصیرت فرهنگیان تحت عنوان بصیرت خواص، بصیرت ویژه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس، عفاف و حجاب برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آموزش مدرسه زندگی ویژه دانش‌آموزان از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر طرح شناسایی دانشمندان نوجوان ویژه دانش‌آموزان مقطع راهنمایی را یکی دیگر از طرح‌های تصویبی معرفی کرد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان نخبه شناسایی و وارد مرکز علمی، تکنولوژی و صنعتی می‌شوند و پس از بازدید کنفرانسی را در حضور مسئولان ارائه می‌دهند. حاجی‌زاده طرح تکریم از پیشکسوتان آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای کنکور سال آینده را از دیگر موارد تصویبی در این نشست مشورتی ذکر کرد.

وی بیان داشت: همچنین طرح پوشش سالم و ارزنده ویژه دختران دانش‌آموز و زنان فرهنگی از نظر رنگ و مدل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای اول مهر ماه تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین علاوه بر محورهای یاد شده موضوع نحوه استخدام نیروهای حق‌التدریس اعم از شاغل و آزاد و راه‌اندازی و تاسیس مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در تمام روستاهای این استان‌ها نیز تصویب شد.

حاجی‌زاده طرح شناسایی و تقویت کلاس‌های برگزیده ویژه دانش‌آموزان ابتدایی را یکی دیگر از طرح‌های تصویبی در این نشست ذکر کرد و عنوان داشت: در این طرح فوق برنامه‌ای برای همه دروس در نظر گرفته شده و دانش‌آموزان باهم به رقابت می‌پردازند و بعد از آن در هر پایه تعداد پنج کلاس شناسایی می‌شوند و با توجه به ارزیابی‌ها مشخص می‌شود که در هر شهر کدام درس بهتر ارائه شده است.

----------------------------------------------------------------------------------

کاهش روابط تجاری رژیم با امارات متحده عربی

سایت فرارو در تهران: رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات اعلام کرد که در آینده نزدیک روابط تجاری ایران و امارات کاهش پیدا خواهد کرد. وی دلیل این مسئله را اقدام امارات در مسدود کردن 41 حساب بانکی ایرانیان عنوان کرد.

مسعود دانشمند در مورد مسدود شدن 41 حساب بانكي ايرانيان در امارات گفت:‌ «آن 41 حساب، حساب بانكي شركت‌ها يا اشخاصي بودند كه به نوعي مديران شركت‌هاي ممنوع شده در قطع‌نامه هستند. به عبارتي اين شركت‌ها، شركت‌هايي هستند كه در قطعنامه اسم آن‌ها ذكر شده است و اگر مديران آن‌ها در آنجا حسابي داشتند، آن‌ حساب‌ها را مسدود كرده‌اند.»

رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات با بیان این که هیچ یک از شرکت ها حاضر در لیست تحریم خصوصی نیستند عنوان کرد: «در اين ليست نام قرارگاه كربلا و خاتم‌الانبياء(ص) و شركت‌هاي وابسته به اين‌ها و شركت‌هايي كه آن‌ها (من نمي‌دانم، آن‌ها) تشخيص دادند در كار انرژي اتمي فعال هستند وجود دارد كه حساب بانكي مديران اين شركت‌ها را كه نام آن‌ها را از روزنامه‌ها هم مي‌توان استخراج كرد، امارات بسته است.»

دانشمند با انتقاد شدیدی از این اقدام امارات آن را رفتاری ناپسند دانست و از کاهش روابط تجاری ایران با امارات خبر داد؛ وی گفت: «ما رفتار اماراتي‌ها را نمي‌پسنديم. چرا كه آن‌ها يك چيزي‌هايي را كه در قطعنامه شوراي امنيت به آن‌ها تكليف نشده بود را نيز خودشان دارند عمل مي‌كنند كه بازرگانان ايراني آن را نمي‌پسندند.»

رييس اتاق مشترك ايران و امارت با تاکيد بر اينكه امارات فراتر از قطعنامه عمل كرده است، افزود: «اين بحث تحريم‌ها گذرا است. ما و اماراتي‌ها در دو سويه خليج‌فارس همواره هستيم و اين را هميشه به خود اماراتي‌ها هم گفته‌ام كه چه بخواهيم، چه نخواهيم، چه دوست داشته باشيم و چه دوست نداشته باشيم ما در دو سوي خليج فارس هستيم. بنابراين بر اساس اين كه همواره هستيم روابطمان را بايد بنيان بگذاريم.»

روزنامه "امارات بیزنس" روز دوشنبه هفته گذشته نوشت بانک مرکزی امارات متحده عربی به بانک‌های این کشور دستور داده که حساب بانکی۴۱ شخص حقیقی و حقوقی متهم به ارتباط با برنامه های اتمی ایران را مسدود کنند.

در این بخشنامه از کلیه بانک‌ها، موسسات سرمایه گذاری، صرافی ها و سایر سازمان‌های مالی خواسته شده ارتباط خود را با افراد و شرکت هایی که نامشان در ضمیمه های قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد آمده، قطع کنند.

این خبر دو روز پیش توسط معاون وزیر بازرگانی ایران تائید شد. بابک افقهی با تائید این خبر از حمایت ویژه وزارت بازرگانی از این شرکت‌ها خبر داد.

معاون وزير بازرگاني با بیان چند رویکرد وزارت بازرگانی برای مقابله با تحریم‌ها گفت: «رويكرد اول مربوط به اشخاص حقيقي و حقوقي هستند كه در متن قطع‌نامه و متن لايحه اتحاديه تحريم اروپا نامشان ذكر شده است و نيازمند حمايت ويژه هستند.»

قطعنامه 1929
شورای امنیت سازمان ملل یک ماه پیش دور چهام تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به تصویب رساند. براساس آن قطعنامه، تعدادی از اشخاص حقیقی و شرکت‌های ایرانی مشمول این تحریم‌ها شدند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه و چهار موسسه زیرمجموعه آن بنام‌های مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت قرار داده شده‌اند.

----------------------------------------------------------------------------------

دى سايت: تنها راه حل، تغيير رژيم در ایران است

روزنامه آلمانی دى سايت در بررسى ماجراجويی هاى اتمى جمهوری اسلامی نوشت، تنها راه حل، تغيير رژيم در ايران است.

این روزنامه در تحلیلی با عنوان "بمب نزديک است"، به بررسى سياست اتمى رژيم و مواضع کشورهای غربى پرداخته و نوشته است، ايران تحت حاكميت رژیم فعلى دشمن غرب هست و اين تصوری اشتباه و خطرناک است كه اگر فکر کنیم باید ميان دو گزینه پذیرفتن مسلح شدن رژیم تهران به سلاح اتمى یا جنگ برای جلوگیری از دستیابی آنها به جنگ افزار هسته ای، یکی را برگزینیم.

دى سايت می نویسد، اميد واقعى تغيير رژيم در ايران است، هرچند جنبش اعتراضی در ايران بشدت زير فشار قرار دارد، اما از بین نرفته است. بايد ديد ما چه اقدامی می توانیم برای آنها انجام دهیم. در هر حال یک چیز روشن است، يک ايران آزاد، يک ايران صلح طلب خواهد بود.

----------------------------------------------------------------------------------

حمایت امارات متحده عربی از گزینه نظامی علیه رژیم

سایت پارسینه در تهران: به گزارش خبرگزاری مهر، "یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن در مصاحبه با روزنامه واشنگتن تایمز در سخنانی تامل برانگیز مدعی شد: این موضوع یک ارزیابی سود و زیان است؛ قطعا حمله به ایران پیامدهای اقتصادی خواهد داشت اما حقیقت آن است که ما نمی توانیم در کنار یک ایران هسته ای زندگی کنیم.

به نوشته واشنگتن تایمز، سفیر امارات در واشنگتن در اظهارتی عجیب بر استفاده از گزینه نظامی علیه ایران در صورت شکست خودرن تحریم ها تاکید کرد.

وی گفته است : سودهای ناشی از بمباران سایت های هسته ای ایران بر زیان های زودگذر آن ارجحیت دارد.

سفیر امارات در ادامه گفت : فکر می کنم بر رغم مبادلات انبوهی که ما با ایران داریم و ارزش آن به 12 میلیارد دلار در سال می رسد حمله به ایران پیامدهایی چون برگزاری تظاهرات های اعتراض آمیز نسبت به این اقدام و افزایش خشم مسلمانان در پی حمله به یک کشور مسلمان دیگر مواجه باشیم اما خوب این چیزی است که اتفاق می افتد و پیامدهای آن اهمیتی ندارد.

سفیر امارات در واشنگتن افزود: اگر شما از من بپرسید که آیا حاضرم در کنار یک ایران هسته ای زندگی کنم پاسخ من منفی خواهد بود زیرا این موضوع به امنیت امارات مربوط است.

وی در ادامه عنوان داشت که صحبت از تعامل با ایران موجب عصابنیت او می شود.

به نوشته واشنگتن تایمز، سخنان العتیبه با تعجب اغلب کارشناسان مواجه شده است بطوری که "جین هرمان" از جمهوریخواهان صاحب نام کالیفرنیا که پیشتر دموکرات بود و در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان حضور داشت در این باره گفت: من تا کنون ندیده بودم که یک کشور عربی با این صراحت از حمله به ایران حمایت کند.

----------------------------------------------------------------------------------

مسؤول وقف دانشگاه آزاد متهم به حمله مسلحانه است

سایت حکومتی جهان نیوز از حامیان باند احمدی نژاد: معاون سابق اداري - مالي دانشگاه آزاد كه مهر ماه سال گذشته يكي از دانشجويان شاهرودي را به وسيله اسلحه تهديد كرده بود هم اكنون به عنوان مسؤول امورات وقف دانشگاه آزاد مشغول كار است.

آقای "ع.ن" معاون سابق اداري - مالي دانشگاه آزاد كه مهر ماه سال گذشته يكي از دانشجويان شاهرودي را به وسيله اسلحه تهديد كرده بود هم اكنون به عنوان مسؤول امورات وقف دانشگاه آزاد مشغول كار است.

بنا بر اين گزارش پس از اين حمله مسلحانه و به دنبال فشارهاي افكار عمومي و رسانه ها، دکتر جاسبي مجبور به بركناري وي شد؛ اما بلافاصله در سكوت خبري وي را به سمت مسؤوليت امورات وقف دانشگاه آزاد منصوب كرد.

گفتني است در حال حاضر معاونت اداري - مالي دانشگاه آزاد توسط يك سرپرست اداره مي شود و هنوز معاوني در اين سمت تعيين نشده است.

بي شك كمترين توقع افكار عمومي براي شخصي كه متهم به حمله مسلحانه است برخورد و بركناري از كليه مسؤوليت ها است نه تغيير جايگاه و حمايت هايي از اين دست.

----------------------------------------------------------------------------------

فراخوان تظاهرات و گردهمایی ۱۸ تیر در هلند و آلمان

به مناسبت بزرگداشت واقعه ١٨ تير ١٣٧٨ و به حمايت از جنبش دانشجويی در ايران، جمعی از ایرانیان مقيم هلند همگام و همزمان با ديگر دانشجويان ايرانی در اقصی نقاط دنيا در صدد برگزاری تظاهراتی در تاريخ ٩ ژوئيه روز جمعه در میدان پارلمانشهر لاهه( دن هاخ) ميباشد.

از همگان دعوت به عمل می‌آوریم با شرکت در اين تظاهرات حمايت خود را از جنبش سبز مردمی ایران و آرمانهای آزاديخواهانه آنان اعلام نمايند.

Locatie : Het Plein in Den Haag >> Tijd:14:00 >> Datum : 9Juli

****

فراخوان به شرکت در گردهمائی 18 تیر در مونیخ /آلمان

جمعه 18 تیر (9 یولی)ساعت19 تا 21

مکان

Neuhauserstr. 8, (Fußgängerzone) , München

آلمان / مونیخ

کانون ایرانیان آزادیخواه مونیخ

----------------------------------------------------------------------------------

مشایی: حکومت دست ما نیست، حتی روزنامه هم نداریم

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر و مشاور محمود احمدي نژاد در اظهاراتي دروغين در جمع تعدادی از خبرنگاران وابسته به حكومت، درجواب به صحبت هاي یکی از حاضرين گفت: "شما می فرمایید حکومت دست ماست، چی دست ماست یه دونه روزنامه ایران داریم اونم جرأت نداره!"

او ضمن انتقاد از روزنامه ايران گفت: "تو چهار سال گذشته اين روزنامه در صفحه اول خود چند بار عکس کوچولوی بنده را زده است؟! اصلا جرات ندارد؛ اما نگاه کنيد روزنامه ها چپ و راست همه حمله می کنند!"

----------------------------------------------------------------------------------

این حکومت اسلام ناب محمدی بر کجا تکیه دارد؟

کاربران اینترنتی

جمهوری اسلامی ، حکومتی که در مقابل بازار زانو میزند اما ملتی را به حساب نمی آورد !
تا صدای اعتراض بازار بلند میشود همه ماستها را کیسه میکنند و به غلط کردن می افتند اما اگر کارگران اعتراض کنند یا معلمان فریادشان بلند شود و یا اگر دانشجویان تجمع کنند با گلوله و خنجر و زندان سرکوب میشوند. این حکومت اسلام ناب محمدی بر کجا تکیه دارد؟

***

1 نظرات:

دوست عزیز،مگر خبر نداری این انقلاب فقط برای بازار ارمغان داشت؟در واقع در این کشور چه انقلاب شود و چه جنگ،این بازار است که هیچوقت از منافع خود نگذشته و از این سفره سود میبرد.خامنه ای هم بدون بازار 24 ساعت دوام نخواهد داشت.

----------------------------------------------------------------------------------

عکس فیس بوک؛ 18 تیر، آسمان ایران را سبز رنگ کنیم

----------------------------------------------------------------------------------

ادامه ناآرامی و اعتصاب در بازار/شعار مرگ بر دیکتاتور

خبرگزاری هرانا - بازار تهران صبح امروز نیز دستخوش نا آرامی و اعتصاب بازاریان بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به گزارش شاهدان عینی از بازار تهران، جمعی از بازاریان در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت صبح امروز بازهم دست از کار کشیدند.

این گزارش حاکیست که نیروی انتظامی با بلندگو از بازایان خواست که در مغازه های خود را بازکنند.

با این حال از دالان های سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده ، بازار عباس آباد صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید.

هم چنین در لحظه تنظیم خبر نیز بازار کیلویی ها به اعتصابات پیوست، بازار زرگران نیز اعلام کردند که روز یکشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.

----------------------------------------------------------------------------------

جشن تولد وکیل دربند پشت درهای زندان اوین

خبرگزاری هرانا - دوستان و آشنایان محمد اولیایی فرد، وکیل پایه یک دادگستری در حالی تولد 44 سالگی وی را برایش جشن می گرفت که وی در آن سوی میله های زندان اوین محبوس بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ساعت 19:30 روز گذشته همسر، پارسای خرد سال فرزند اولیایی فرد، خانواده و دوستان این وکیل سرشناس با تجمع در جلوی درب ورودی زندان اوین سالروز تولد این وکیل سرشناس را جشن گرفتند.

ایشان با روشن کردن شمع و آوردن کیک تولد آرزو کردند که آقای اولیایی فرد هرچه سریع تر از زندان آزاد شود.

محمد اولیایی فرد به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به یکسال حبس تعزیری محکوم شده است و از 11 اردی بهشت ماه تاکنون برای گذراندن دوران محکومیت خود در زندان محبوس است.

----------------------------------------------------------------------------------

دیدار احمدی نژاد با جادوگر آفریقايی برای پیش بینی اوضاع

عكس خبرگزاري حکومتی فارس از سفر احمدي نژاد به کشور آفریقايی مالي

----------------------------------------------------------------------------------

آمریکا: هزينه داد و ستد با رژيم تهران در حال افزايش است

به گزارش رویتر، يک مقام ارشد دولت آمريکا ضمن استقبال از اقدام شرکتهاى خصوصى مبنى بر عدم تحويل سوخت به هواپيماهاى جمهوری اسلامی، از افزايش هزينه داد و ستد با اين رژيم خبر داد.

این مقام ارشد آمريکايی گفت، تصميم برای قطع روابط تجارى با رژيم تهران تصميم درستى است، چرا که هزينه‌ داد و ستد با این رژيم در حال افزايش است.

----------------------------------------------------------------------------------

توقف انتشار ماهنامه سروه قدیمی ترین نشریه کردستان ایران

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

براساس گزارشات دریافتی ماهنامه کردی - فارسی سروه پس از گذشت 25 سال و انتشار 281 شماره برای همیشه از عرصه مطبوعات خداحافظی کرد.
ماهنامه سروه در ابتدا در سال 1364 با صاحب امتیازی مرکز نشر فرهنگ و ادب کردی منتشر و پس از گذشت مدتی اسفندیار رحیم مشائی مدیر مسئول سروه شد و در این مقطع بود که شاعر و نویسنده توانا ماموستا هیمن سردبیری نشریه را برعهده گرفت.
بعد از مرگ ماموستا هیمن شاعر برجسته کرد ، نویسندگان و شاعران دیگر از جمله احمد قاضی به فعالیت در نشریه ادامه دادند.
سال گذشته بعد از انتقال محل چاپ نشریه به سنندج ، بهروز جعفری مدیر مسئول نشریه و بهروز خیریه به عنوان سردبیر به انتشار نشریه ادامه دادند.
سروه پس از گذشت 25 سال و انتشار 281 شماره ، در اوایل تابستان 89 به دلیل مشکلات مالی برای همیشه از دنیای مطبوعات خداحافظی کرد و به تاریخ روزنامه نگاری این سرزمین پیوست

----------------------------------------------------------------------------------

فعال مدنی: « آنچه به جايی نمی رسد فرياد است »

در تاريخ 9/4/89 در شماره 8933 روزنامه جمهوري اسلامي ، مطلبي چاپ و منتشر و در قسمتي از آن بي شرمانه افتراها و دروغهايي دربارة آئين يارسان درج گرديده كه در زير مي آيد :

« هم اكنون در ايران نيز شيطان پرستاني به اسم اهل حق وجود دارند كه كارهاي فجيعي انجام مي دهند . در جمخانه جمع مي شوند و خروسي به عنوان نذر مي كشند . زن و مرد متأهل خواب مي بينند كه برادر و خواهر شده اند ، چرا كه در غياب شوهرِ خواهر ، بر برادر خوانده ها لازم است شبها به خانة خواهر رفته و از همسر يكديگر نگهداري كنند . ؟!!»

اين موضوع نه تنها موجب جريحه دار شدن احساسات پيروان اين آئين گرديده ؛ بلكه دل هر انسان شرافتمند آشنا با اين آئين اصيل ايراني و كردي را به درد مي آورد و عرق شرم بر پيشاني انسان مي نشاند و اين موضوع تنها مشتي از خروار اهانتها و بي قانوني ها و لجن پراكني هايي است كه بي محابا و با اتكا به مراكز آشكار و پنهان قدرت در حق اين مردم روا داشته شده و مي شود . آري در جامعه اي كه « سنگ را بسته و سگ را آزاد گذاشته اند » حمله به انسانهاي بي دفاع و بي پناه نه تنها كاري دشوار نيست ؛ بلكه از هر روباه و شغال چُلاقي نيز برمي آيد . وضعيت مشخص است : جامعة اهل حق نماينده اي در مجلس دارد يا حامي و هواخواهي در ساختار قدرت ؟ روزنامه و حتي گاهنامه اي دارد يا ته ناله اي در صدا و روزنه اي روبه سيما ؟ يا از حداقل امكانات دفاعي برخوردار است ؟ « خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي »
طبيعي است كه از ديواري به اين كوتاهي هر كوتوله اي مي تواند به حريم اين مردم بي پناه سرك كشيده و چه بسا به خود اجازة تعرض و تجاوز هم بدهد ، چه رسد به شاخ شمشادها و هركولهاي تكيه زده بر دماوند قدرت .
ما نيك مي دانيم كه آبشخور فكري و تكيه گاه و پشتگرمي اينان همان جايي است كه ضمن تلاش براي نفي هويت ديگران « غيرخودي ها» حتي شهادت و گواهي اين مردمان را نيز مشروع و قانوني نمي داند . با توسل به اقدام فيزيكي و خشونت آشكار ، اقدام به محو نماد آئيني آنها مي كند . علاوه بر جلوگيري از دسترسي آنها به پستها و مديريتهاي حتي درجه دوم و سوم با تسخير نهادهاي گزينشي از ورود فرزندانشان به ارگانها و ادارات دولتي و حكومتي جلوگيري مي نمايد . اما هرگاه كه پاي پرداخت هزينه در ميان باشد آنها را برادران و خواهران مرز دار ، غيور ، سلحشور و ... اهل حق خطاب مي كند .
و اما پرسش اينجاست كه استناد ادعاهاي اين عوامل خشونت و تفرقه به كجاست ؟ كارهاي فجيع مردم اهل حق كدامند ؟ طراحي و اجراي قتل مخالفان و منتقدانشان و يا شكنجه و تجاوز به آنها ؟ انسانها را از حقوق اوليه انساني محروم كرده اند و يا ژينوسايد فرهنگي بر عليه ديگران به راه انداخته اند ؟ در كدام منبع اهل حق واقعيات زندگي انساني بر مبناي خواب و خيال تعبير و تفسير گرديده ؟ و كدام رابطه انساني برپايه خوابهاي آنچناني پي ريزي شده است ؟ كدام مرجع اهل حق بر بنياد خوابها و موهومات ذهني يا با خرافه و عوام فريبي خود را منتسب و مرتبط با خدا ، پيامبران و امامان دانسته ، برخي از انسانها را تا جايگاه و مرتبه الهي ارتقاء داده ، و غير مستقيم خويش را نماينده خدا بروي زمين و پل ارتباطي بين انسانها و خدا دانسته است ؟ و چراهاي فراوان ديگر. خيلي ها ولوكم حافظه و كند ذهن ، مي دانند كه برادر و خواهر خواندگيهاي سياسي و دروغين ، از كجا ، كي و چگونه باب شده و واژه هاي برادر و خواهر جايگزين آقا و خانم گرديد تا از آن عوامفريبانه سوء استفاده و بهره برداري سياسي و گروهي گردد . همگان نيك مي دانند كه مردم اهل حق در طول تاريخ موجوديتشان « علي رغم تمامي بي مهري هاي مرتجعان » ضمن فداي جان هزاران تن از فرزندان برومندشان در دفاع از اين مرز و بوم ، نه چرخي از ارابه قدرت به مرادشان چرخيده ، نه ناني از دين سر سفره شان بوده و نا نامي از دين تابلوي ايمان و برتري جويي آنها گرديده است .
آري در چنين فضاي جنجال آفريني ها و هياهوهاست كه «دروغ» ولو به بزرگي عالم ديگر گناه و ضد ارزش نيست و « آنچه كه به جايي نمي رسد فرياد است »
تيرماه 1389 شمسي ـ قصرشيرين ، سياوش حياتي ـ فعال مدني جامعه يارسان

----------------------------------------------------------------------------------

بازاريان اصفهان توسط نيروهای حكومتی تهديد شدند

خبرنگار ما از تهران: شنيده ها حكايت از آن دارد كه بازارايان اصفهان كه قرار بود به حمايت از بازاريان تهران اعتصاب كنند با تهديد نيروهاي حكومتي مواجه شدند. اين تهديد توسط نيروهاي امنيتي به اطلاع برخي چهره هاي قديمي و شناخته شده بازار اصفهان رسيد تا آنها نيز به گوش ديگر بازاريان و حجره داران بازار اصفهان برسانند. ترس حكومت از گسترش اعتصاب در بازار بسيار زياد است چرا كه به عقيده كارشناسان بازار پاشنه آشيل اقتصاد ايران مي باشد.

----------------------------------------------------------------------------------

تشديد جو سركوب و اختناق در اصفهان در آستانه 18 تیر

بنابه گزارشهاى دريافتى در آستانه سالگرد قيام دانشجويی ۱۸تير فضاى امنيتى و نظامى در اصفهان تشديد شده است. به نحوى كه در دروازه شيراز و سر چهارراهها ۲۰ مأمور سركوبگر نيروى انتظامى مجهز به انواع تجهيزات سركوب مستقر شده اند.

همزمان جمعى از دانشجويان دانشگاه رودهن طى اطلاعيه ای از ساير دانشجويان خواسته اند روز جمعه ۱۸تير ساعت ۱۶ در ميدان ولىعصر تهران تجمع كنند.

----------------------------------------------------------------------------------

صالحی: تحریمها روند فعالیتهای هسته ای را کند می کند

ایسنا: علی اکبر صالحی رييس سازمان انرژي اتمي جمهوری اسلامی امروز در كنفرانس خبري خود در بوشهر در پاسخ به سوالی درباره افزايش تحريم‌هاي هسته‌يي و اقتصادي گفت: نمي‌ توان گفت تحريم‌ها اثري ندارد، گرچه قطعا فعاليت‌ها را متوقف نمي‌كند ولی ممكن است كار را با كندي مواجه كند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران با مخابره این خبر نوشت، این نخستین بار است که یک مقام ارشد دست اندرکار در برنامه هسته ای رژیم تهران به اثرات تحریم بر ادامه فعالیتهای اتمی اذعان می کند.

----------------------------------------------------------------------------------

بازداشت یک عضو دیگر همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر

دکتر علی ناظری، دندانپزشک خوشنام و عضو همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر هفته پیش در منزلش در خیابان زعفرانیه تهران توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد.

به گزارش دانشجونیوز، در حالیکه قریب به ۲ هفته از بازداشتاین فعال مدنی میگذرد مامورین امنیتی و عوامل دادسرای انقلاب با تهدید و وعده آزادی زودهنگام ناظری توانسته بودند از اطلاع رسانی همسر وی در باب بازداشت شوهرش جلوگیری به عمل آورند.

گفتنی است در یک سال گذشته از همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشرعلاوه بر دکتر ناظری، افرادی چون محمد ملکی، کیوان صمیمی، حشمت طبرزدی، کورش زعیم ،پیمان عارف ،عیسی خان حاتمی ،رسول بداغی، محمد اولیایی فرد و حمید خادم نیز مورد بازداشت قرار گرفته و زندانی گردیده اند.

----------------------------------------------------------------------------------

اتحادیه اروپا: جمهوری اسلامی اعدام‌ها را متوقف کند

رادیو آلمان: کاترین اشتون، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا از دولت جمهوری اسلامی به تأکید خواست، اجرای احکام اعدام سه نفر را متوقف کند. سه شهروند ایرانی محمدرضا حدادی، سکینه آشتیانی و زینب جلالیان در آستانه اعدام و سنگسار قرار دارند.

صدور احکام اعدام در جمهوری اسلامی ادامه دارد. در حال حاضر خطر اجرای حکم اعدام جان سه شهروند ایرانی به نام‌های محمدرضا حدادی، سکینه آشتیانی و زینب جلالیان را تهدید می‌کند.

کاترین اشتون «نگرانی عمیق» خود را نسبت به خبر احتمال اعدام محمدرضا حدادی بیان کرد. خانواده‌ی محمدرضا حدادی گفته بودند که فرزندشان قرار است روز چهارشنبه (۷ ژوئیه / ۱۶ تیرماه) اعدام شود.

محمدرضا حدادی که در زمان ارتکاب جرم ۱۵ ساله بوده، متهم به سرقت منجر به قتل است. وی در ۸ آبان ۱۳۸۲ در دادگاه به قتل اعتراف کرده بود، اما یک هفته بعد اعتراف خود را پس گرفت. وی به دادگاه نوشت که یکی از متهمان با وعده‌ی پرداخت پول، از وی خواسته است با توجه به صغر سن، ارتکاب به قتل را برعهده بگیرد. وی تأکید دارد که در این قتل نقشی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا همچنین یکبار دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست حکم اعدام علیه زینب جلالیان، شهروند ایرانی کرد را لغو کند.

خانم اشتون روز سه‌شنبه (۶ ژوئیه / ۱۵ تیرماه) به وضعیت متهم دیگر سکینه آشتیانی اشاره کرد که حکم سنگسار او احتمالا به زودی اجرا خواهد شد.

به گفته‌ی خانم اشتون، اعدام از طریق سنگسار «یکی از شیوه‌های بسیار شنیع اعدام است که جزو شکنجه‌ها محسوب می‌شود».

در بیانیه‌ای که از سوی این نماینده‌‌ی ارشد اتحادیه‌ی اروپا در امور سیاست خارجی انتشار یافته، آمده است: «من ایران را فرامی‌خوانم اعدام‌ها را متوقف کند و نوع مجازات را تغییر دهد».

از نظر خانم اشتون، مجازات اعدام علیه محمدرضا حدادی و سکینه آشتیانی «نقض واضح» تعهدات بین‌المللی است که به امضای دولت ایران نیز رسیده است، از جمله کنوانسیون بین‌المللی حقوق شهروندی و سیاسی و کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک.

خانم اشتون از جمهوری اسلامی خواست به فوریت حکم اعدام را متوقف کند.

----------------------------------------------------------------------------------

درگيری شديد بين بازاريان تهران و نيروهای امنيتی

خبرنگار ما از تهران: ساعاتي پيش و بعد از خبر كشته شدن يكي از بازاريان قديمي تهران در بازار پارچه فروشان، بسياري از مغازه داران و حجره داران بازار مغازه هاي خود را به نشان اعتراض تعطيل نمودند و دست به اعتراض زدند. با پيوستن مردم و زياد شدن جمعيت شعارهاي ضد حكومتي بالاگرفت و نيروهاي امنيتي را به منطقه بازار كشاند. در حال حاضر خيابان 15 خرداد و خيابان پامنار در محاصره لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي است و كسبه و اهالي بازار در داخل بازار تجمع نموده و عليه ماموران شعار سر مي دهند. عده اي از مردم نيز كه براي خريد به بازار رفته بودند در كوچه هاي باريك و قديمي بازرا گرفتار شدند و كودكان و بانوان در خطر آسيب قرار گرفتند. تمام مسيرهاي منتهي به بازار توسط نيروي انتظامي بسته شده است و مترو در ايستگاه 15 خرداد توقف ندارد. به گفته شاهدان عيني امروز لباس شخصي ها بارها با بازاريان برخورد فيزيكي داشتند و تعداد زيادي از آنها بازداشت شده اند. در حال حاضر در جنوب تهران به ويژه خيابان پامنار پليس ضد شورش مستقر شده است و شهر از ميدان توپخانه و ناصر خسرو تا خيابان سيروس شكل امنيتي به خود گرفته است. با توجه به اينكه اكثر پايگاه هاي بسيج، هيات هاي مذهبي و محل سكونت بسيجيان در جنوب شهر و در همان منطقه است حضور لباس شخصي ها از نيروي انتظامي بيشتر است. فشار حكومت باعث نشد تا مغازه داران و كسبه مغازه هاي خود را باز نمايند. درگيري ادامه دارد.

****

گزارش یکی از خوانندگان: خبر فوری / ساعت 15 روز چهارشنبه

لحظاتی پیش در بازار پارچه فروشان ، با حضور و پشتیبانی یگانهای نیروی انتظامی تعدادی لباس شخصی به حجره های پارچه فروشان که در پی اعتصابات روز گذشته امروز چهارشنبه نیز از باز کردن مغازه هایشان با وجود هشدارهایی که از طریق بلندگوی نیروی انتظامی در بازار جهت باز کردن مغازه ها داده میشد امتناع ورزیده بودند حمله ور شدند و کرکره های بسته تعدادی از حجره ها را شکافتند و خسارات زیادی را از جمله شکستن ویترین ها میزها . پرت دادن پارچه ها و اشیا داخل مغازه ها به بیرون . وارد کردند
این حرکت لباس شخصی ها با اعتراض دیگر بازاریان روبرو شد که منجر به درگیری بازاریها و عده ای از مردم با نیروی انتظامی و لباس شخصی ها گشت که در پی آن بازاری معروف حاج عزیزاله کاشانی توسط لباس شخصیها با ضربات چاقو به شدت زخمی و دچار خونریزی از ناحیه صورت و کتف شد که توسط مردم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد . حال ایشان بسیار وخیم گزارش شده
آشوب و نا آرامی در بازار تهران همچنان ادامه دارد . شعار مرگ بر دیکتاتور مردم در مقابل نیروهای امنیتی بسیار شنیده میشود
جو بازار در ساعت 15 بسیار ملتهب است و درگیری در بازار ادامه دارد


ادامه ناآرامی و اعتصاب در بازار/شعار مرگ بر دیکتاتور

خبرگزاری هرانا - بازار تهران صبح امروز نیز دستخوش نا آرامی و اعتصاب بازاریان بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به گزارش شاهدان عینی از بازار تهران، جمعی از بازاریان در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت صبح امروز بازهم دست از کار کشیدند.

این گزارش حاکیست که نیروی انتظامی با بلندگو از بازایان خواست که در مغازه های خود را بازکنند.

با این حال از دالان های سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده ، بازار عباس آباد صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید.

هم چنین در لحظه تنظیم خبر نیز بازار کیلویی ها به اعتصابات پیوست، بازار زرگران نیز اعلام کردند که روز یکشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.

----------------------------------------------------------------------------------

پاسداران براى مقابله با شورش بنزين آماده مى شوند

روزنامه کویتی السياسه در گزارشی با عنوان "پاسداران انقلاب براى مقابله با شورش بنزين آماده مى شوند" نوشت، بنابه گزارشهايی كه از داخل سپاه پاسداران بدست آمده، به نظر مى رسد كه رژيم تهران تصميم گرفته براى مقابله با تحریمهای شديد آمريكا و مقابله با شورش بنزين، سپاه پاسداران را بيش از پيش به صحنه وارد کند.

همچنين سایت شبکه خبری العربيه به نقل از گزارشهاى محرمانه‌ نوشت، سپاه پاسداران خود را براى مقابله با شورش های جديد در كشور بدليل كمبود شديد بنزين، آماده می سازد.

----------------------------------------------------------------------------------

حمایت کنگره آمریکا از گزینه نظامی در برابر رژیم تهران

خبرگزاری آسوشیتدپرس: سناتور جوزف لیبرمن می‌گوید برای جلوگیری از دست یابی رژیم تهران به سلاح هسته ای و در صورت لزوم برای به کار گیری گزینه نظامی، در مجلسین آمریکا توافق همه جانبه وجود دارد. سناتور لیبرمن تصویب مجموعه تحریم های أخیر کنگره آمریکا علیه رژیم تهران را عاملی بالقوه بازدارنده می‌داند. وی تأکید می‌کند که بهتر است روند جلوگیری از تبدیل شدن رژیم تهران به یک قدرت هسته ای ترجیحاً از طریق دیپلماسی و تحریم های اقتصادی صورت بپذیرد اما در صورت لزوم از گزینه نظامی نیز استفاده خواهد شد.

------------------------------------------------------------------

توقیف گذرنامه ایرانیان مقیم خارج هنگام ورود به کشور

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادعای اخذ و توقیف گذرنامه های بعضی از هموطنان خارج از کشور را در هنگام ورود به کشور تکذیب کرد و گفت: تنها گذرنامه افرادی که براساس حکم قضایی محکوم باشند توقیف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهرام نوروزی ظهر چهارشنبه در حاشیه دیدار از مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور افزود: دشمنان به دنبال این هستند تا احساس نا امنی در داخل را به هموطنان خارج از کشور القا کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ها می توانند احساسات هموطنان خارج از کشور را در هنگام ورود و خروج از کشور از طریق رسانه های شنیداری و دیداری ارائه کنند تا تبلیغات روانی دشمنان را خنثی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: دشمنان نظام و انقلاب تلاش می کنند ایران را کشوری نا امن جلوه دهند و با القای اینکه ایران کشوری نا امن است درصددند تا اتباع خارجی را از آمدن به ایران منصرف کند.

نوروزی، فضای روانی تبلیغی علیه کشور را ناشی از نبود اطلاع رسانی به موقع دانست و افزود: باید تبلیغات منفی را با تبلیغات مثبت و اطلاع رسانی به ایرانیان مقیم خارج افزایش دهیم.