dimanche 13 juin 2010

اعمال فشار بر اسماعیل عبدی معلم در بند


خبرگزاری هرانا – بازجویان وزارت اطلاعات جهت اخذ اعترافات از معلم در بند اسماعیل عبدی ، وی را تحت فشار قرار می دهند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آقای اسماعیل عبدی معلم بازداشت شده وعضوفعال کانون صنفی معلمان ایران به شدت تحت فشار، تهدید و تطمیع قرار دارد تا برعلیه اعضای دیگر کانون صنفی معلمان اعتراف کند.

نامبرده تهدید شده است در صورت عدم همکاری با حکم سنگین دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

با گذشت بیش از دو هفته از بازداشت آقای عبدی دبیر ریاضی که دارای 18 سال سابقه خدمت در مدارس شهر تهران است، نامبرده در تماس تلفنی اعلام کرده است که قرار بازداشت وی به مدت یک ماه طول خواهد انجامید.

شایان ذکر است، اتهامات وی مصاحبه با رسانه های برون مرزی، اعتراض به وضعیت کشرر، پیگیری مطالبات صنفی معلمان کشور و دفاع از زنده یاد فرزاد کمانگر است.

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ تجمع اوباش حکومتی در قم و حمله به کروبی و صانعی

http://www.youtube.com/watch?v=uR5ElGlHGEo&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

فراخوان به تجمع در سالگرد قتل ندا در شبکه اینترنت

فیس بوک و Twitter

در سی ام خرداد سال گذشته گلوله دژخیمان ضحاک زمان قلب پاک دختر ایران زمین ندا آقا سلطان را شکافت و گل زندگانی او را پرپر کرد.میلیونها نفر در جهان با دیدن صحنه های به خون غلطیدن ندا همراه با ایرانیان گریستند.
در سالگرد شهادت ندای آزادی ایران همه با هم عصر روز یکشنبه سی ام خرداد در محل شهادتش در خیابان کارگر شمالی تقاطع خسروی و صالحی گردهم می آئیم و شمعی به یاد مظلومیت او روشن خواهیم کرد.

----------------------------------------------------------------

اتحادیه اروپا به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی

رادیو آلمان: وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در زمینه تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اجلاسی مشورتی خواهند داشت. کنگره آمریکا نیز چندی پیش اعلام کرد، قصد تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را دارد.

پنج روز پس از تصویب گسترش تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی توسط شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا موضوع تشدید تحریم‌ها را به بحث خواهد گذارد. روز دوشنبه (۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد) وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه وارد بحث مشورتی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، جزئیات تشدید تحریم‌ها علیه ایران هنوز مشخص نیست. گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان، در این زمینه گفت: «از نگاه آلمان شواهدی وجود دارد که اتحادیه اروپا گام‌های دیگری را در این زمینه برخواهد داشت». وی افزود که اتحادیه اروپا باید «پیام روشنی» به رهبری ایران بدهد.

در محافل اتحادیه اروپا گفته می‌شود که تحریم‌ها می‌تواند علیه شرکت‌هایی باشد که با برنامه‌ی هسته‌ای ایران در رابطه هستند. این تحریم‌ها همچنین می‌تواند به سطح محدود کردن سفر اشخاصی معین گسترش یابد.

شورای امنیت سازمان ملل در شامگاه پنجشنبه (۱۰ ژوئن) موردها‌ی زیرین را برای تحریم جمهوری اسلامی در نظر گرفت: ممنوعیت سفر برای اعضای سپاه پاسداران، مسدود ساختن حساب‌های بانکی، محدودیت در خدمات مالی و ممنوعیت خرید تسلیحاتی چون تانک، هلی‌کوپترها و کشتی‌های جنگی و سیستم‌های موشکی به ایران.

به گفته‌ی دیپلمات‌ها، سه کشور سوئد، مالت و قبرس خواستار این هستند که تحریم‌های سازمان ملل بدون تغییر و تشدید توسط اتحادیه اروپا به اجرا درآید.


آمریکا نیز به دنبال تشدید تحریم‌ها است

دولت آمریکا نیز درصدد تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی ایران است. چند پیش هاورد برمن، رئیس دمکرات کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن تایید قطعنامه شورای امنیت اظهار داشت که کنگره آمریکا احتمالاَ تا پایان ماه ژوئن تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه جمهوری اسلامی به تصویب خواهد رساند.

خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که برخی نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا نیز تحریم‌های شورای امنیت را «ضعیف و ناکافی» می‌دانند. برمن تصریح کرد که قطعنامه شورای امنیت «یک پیروزی مهم دیپلماتیک» بوده و کنگره آمریکا با تصویب تحریم‌های یک‌جانبه سهم خود را برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران ادا خواهد کرد.

دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا پیشتر تحریم شرکت‌های فروشنده بنزین به ایران را به تعویق انداخته بودند و در انتظار تصمیم شورای امنیت برای تصویب تحریم‌های بین‌المللی بودند. کنگره آمریکا جدا از تحریم بنزین، خواهان مجازات شرکت‌ها و افرادی است که با بانک مرکزی ایران دارای معاملات اقتصادی و مالی هستند.

----------------------------------------------------------------

حمله اوباش حکومتی با زنجیر و باتوم به ماشین کروبی در قم

سایت کلمه: در پی حضور حجه السلام کروبی در بیت آیت الله صانعی، نیروهای سازمان یافته بیت فقیه عالی مقام را محاصره کردند.
به نقل از یک منبع آگاه در شهر قم، این نیروهای به ظاهر ارزشی در پی سفر امروز حجت السلام مهدی کروبی به قم، که برای شرکت در مراسم ختمی به این شهر سفر کرده بودند و پس از آن برای دیدار از آقای صانعی در بیت ایشان حضور پیدا کردند، با محاصره بیت این مرجع تقلید به شعار دادن علیه حجت الاسلام کروبی و آیت الله صانعی دست زدند.

به گفته آگاهان در شهر قم، بیت آیت الله صانعی همچنان در محاصره‌ی نیروهای وابسته به قدرت است.


حمله گروه سازماندهی شده با زنجیر و باتوم به ماشین کروبی در قم

مهدی کروبی، امروز در سفر خود به قم مورد حمله گروهی از افراد قرار گرفت که به گفته فرزند مهدی کروبی، خودسر نبوده وسازماندهی شده بودند.

کروبی گفت: ساعتی پیش با محافظ حاج‌ آقا در قم تماس گرفتم وی هم در وضعیت خوبی نبود. با این حال به من گفت که امروز گروهی به ماشین آقای کروبی که مقابل منزل آیت‌الله صانعی بوده، با زنجیر و باتوم و چوب حمله کرده‌اند و با این که این ماشین بسیار محکم است، اما کاملا از بین رفته و این شدت حملات این گروه را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که پدرش همچنان در منزل آیت‌الله صانعی حضور دارد گفت: این جمع که به چند صد نفر می‌رسند همچنان در مقابل منزل آیت‌الله صانعی جمع شده‌اند.

حسین کروبی اضافه کرد: از نوع جمع شدن ناگهانی و رفتار این گروه پیدا ست که خودسر نیستند و از طرف گروهی سازماندهی و فرماندهی می‌شوند.

مهدی کروبی، تصمیم داشت تا امروز در سفر قم با آیت‌الله صانعی و سید حسن خمینی دیدار کند.

گفتنی است در طول یک سال گذشته بارها مهدی کروبی و اطرافیان‌اش مورد حمله نیروهای سازمان یافته قرار گرفته‌اند. یک بار در حاشیه نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات اخیر، بار دیگر پس از حضور مهدی کروبی در شهر قزوین که پس از توهین و سنگ ‌پرانی در نهایت با شلیک گلوله به اتومبیل‌اش بدرقه‌ اش کردند.

همچنین در راهپیمایی‌های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن، کروبی مورد حمله نیروهای یگان‌ویژه قرار گرفت و در اسفند ماه سال گذشته، منزل این نامزد معترض انتخابات، مورد حمله عده‌ای قرار گرفت.

----------------------------------------------------------------

بازتاب رویدادهای 22 خرداد در رسانه های خبری جهان

سایت همدمی (سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل)
hamdami.com

رسانه های همگانی جهان به رویدادهای 22 خرداد در ایران توجه زیادی نشان دادند و با آن که حکومت تلاش کرده بود از خبر رسانی درباره اعتراض های مردمی جلوگیری کند، ولی تلاشگران ایرانی با کمک یوتیوب و امکانات اینترنتی و الکترونی دیگر توانستند شماری از گزارش های تصویری را به جهان مخابره کنند که از صدها تلویزیون پخش شد. همچنین خبرگزاری هائی که در ایران دفتر دارند (و شمار آن ها بسیار محدود است) و آن گروه از خبرگزاری ها که حکومت ایران اجازه فعالیت در کشور را به آن ها نداده، با کمک روابطی که در داخل ایران دارند، توانستند ارزیابی هائی درباره رویدادهای دیروز ارائه دهند.
با استناد به این ارزیابی ها و گزارش خبرنگار آزاد در تهران، با آن که موسوی و کروبی توصیه کرده بودند که مردم به خیابان ها نیایند زیرا جانشان در خطر است، ولی در عین حال تصمیم گیری را به عهده خود شهروندان گذاشته بودند تا مسؤولیتی متوجه خود آنان نگردد، گردهم آئی های پراکنده ای در برخی خیابان های تهران، و محوطه دانشگاه ها و اماکن دیگر برگزار گردید و فریادهای "مرگ بر دیکتاتور" و شعارهای دیگری از این قبیل شنیده شد. فشرده ای از گزارش های رسانه های عمده همگانی جهان از این قرار است:

شبکه تلویزیونی سی ان ان:

این شبکه در گزارش خود از جمله گفت: تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته، بخشی از مردم ایران هنوز هوادار رژیم بودند. اما در پی رویدادهای خونین وسرکوبگری های خشن پس از انتخابات، اکنون جامعه ایران به سوی مخالفت منسجم و همگانی علیه جمهوری اسلامی پیش رفته است.
سی ان ان افزود: رهبران مخالف رژیم بر این باورند که جمهوری اسلامی به حرکتی همه جانبه و سازمان یافته برای سرکوب هرچه بیشتر مردم دست زده بود – و این در حالی که سران جنبش سبز خواهان در پیش گرفتن حرکت هائی هستند که کمترین میزان تلفات و خسارت به مردم را موجب شود.
این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش خود افزود: مخالفان حکومت می گویند که مهمترین سلاح رژیم در مقابله با مردم، پدید آوردن فضای ترس و وحشت است، و به رغم همه سرکوبگری ها، جنبش مخالفت با جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است.
سی ان ان گفت: با آن که ظاهرا تظاهرات گسترده و چند ده هزار نفری دیگر در ایران برگزار نمی شود، ولی جرگه مخالفان رژیم و جنبش سبز هر روز ابعاد بزرگتری می گیرد.

نیویورک تایمز:

روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز خبری در رابطه با تظاهرات انتشار داد که در آن آمده است که مردم ایران روز جمعه (یک روز پیش از سالگرد انتخابات ریاست جمهوری) پیامک هائی روی تلفن همراه خود دریافت کردند که در آن نوشته شده بود: «شهروند عزیز، شما فریب دستگاه های تبلیغاتی بیگانه را خورده و به خدمت آنان درآمده اید. در صورت ادامه این رفتار، طبق قانون اسلامی با شما رفتار خواهد شد».
نیویورک تایمز نوشت: در چند روز گذشته اقدامات امنیتی در ایران به شکل کم سابقه ای گسترش یافته و رژیم اکنون می کوشد با ترساندن مردم، اوضاع را آرام نگاه دارد.
به نوشته این روزنامه، علاوه بر مخالفان رژیم و معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در ماه های اخیر یک قشر ناراضی دیگر نیز پا به عرصه وجود گذاشته که از بیکاری و تورم فزاینده رنج می برد – و این دو پدیده هر روز بر شمار مخالفان رژیم می افزاید.
به نوشته نیویورک تایمز: با آن که در هفته های اخیر نوعی سکوت بر جامعه ایران حکمفرما بوده، ولی جنبه آتش زیر خاکستر دارد که در زمان مناسب شعله خواهد کشید.
این روزنامه نوشت: شاید دیگر از آن تظاهرات عظیم مخالفان در ایران اثری نباشد، اما امواج نارضائی مردم و مخالفت آنان با رژیم، در هر کوی و برزن، در زندگی عادی روزانه و در داخل محیط خانواده ها به خوبی به چشم می خورد.


هفته نامه آلمانی دراشپیگل:

این نشریه سخنان شماری از ایرانیان را در رابطه با اوضاع حاکم بر کشور به چاپ رسانده است. این هفته نامه به نقل از یک مغازه دار در تهران نوشت: هر روز که برای انجام کار از خانه خارج می شود، در طول راه با شکایت های همیشگی مردم روبرو می گردد که از ادامه تورم قیمت ها، سوء مدیریت و دروغ های احمدی نژاد و دیگر سیاستمداران حکومت سخن می گویند.
این مغازه دار ایرانی افزود: به دلیل تورم بالا و گرانی کالا، دیگر قادر به تهیه اجناس لازم برای فروش در مغازه نمی باشد، زیرا گاه در یک روز، بهای کالای معینی تا شانزده درصد بالا می رود.
این مغازه دار گفت: در این روزها شمار متکدیانی که به مغازه اش مراجعه می کنند و دست گدائی به سوی او دراز می کنند، از تعداد مشتریان بیشتر است.
یک تلاشگر حقوق انسانی در ایران به در اشپیگل گفت: در این روزها موضوعی که بیش از هر چیز دیگر ذهن او را به خود مشغول می کند، دو دوست و همرزمش می باشند که اولی به نه سال و نیم زندان، و دیگری به هفت سال مجازات محکوم شده اند. او گفت: تنها چیزی که امروز در ایران به فراوانی و گستردگی وجود دارد، نبود آزادی بیان است.

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ راهپیمائی بزرگ در مونیخ 22 خرداد

http://www.youtube.com/watch?v=gyCHPUfud5s&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیرشدگان 22 خرداد

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان 22 خرداد در مقابل پلیس پیشگیری و بازداشتگاه وزرا
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان روز 22 خرداد در مقابل پلیس پیشگیری،بازداشتگاه وزرا و کلانتری 148 تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط عزیزانشان شدند.
روز یکشنبه 23 خرداد ماه ده ها نفر از خانواده های بازداشت شدگان روز 22 خرداد در مقابل پلیس پیشگیری،بازداشتگاه وزرا و کلانتری 148 تجمع کردند. عمده تجمع اعتراضی خانواده در مقابل پلیس پیشگیری بود.خانواده ها خواهان مطلع شدن از وضعیت و شرایط ، محل بازداشت و آزادی فوری و بی قید شرط عزیزانشان بودند.
اما مامورین سرکوبگر مستقر در پلیس پیشگیری برخوردی توهین آمیز و غیر انسانی با خانواده ها داشتند و از پاسخ دادن به خانواده ها خوداری می کردند.پاسخهای نیروهای سرکوبگر مستقر در پلیس پیشگیری به خانواده ها که با عربده کشی و داد وفریاد زدن همراه بود. آنها با کلماتی مانند؛ از اینجا برید ،برید برید،ما از آنها اطلاعی نداریم، اینجا نیستند و گاها هم خانواده ها را هل می دادند.
خانواده های دستگیر شدگان نسبت به برخوردهای غیر انسانی و توهین آمیز آنها اعتراض می کردند و به آنها هشدار می دادند که باید پاسخگو باشند و حق توهین کردند و برخوردهای غیر انسانی را ندارند. خانواده ها همچنین در مواردی اقدام به سر دادن شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد می نمودند.
تجمع اعتراضی خانواده ها از حوالی ساعت 08:30 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. آنها به نیروهای سرکوبگر اعلام می کردند که تا آزادی فوری و بی قید و شرط عزیزانشان از آنجا نخواهند رفت.
از طرفی دیگر از کانالهای غیر مستقیم به تعداد کمی از خانواده ها گفته شد که عزیزانشان به زندان اوین منتقل شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان است و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی آنها هستند.

23 خرداد 1389 برابر با 13 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

----------------------------------------------------------------

سرویس وبلاگ دهیWordPress فیلتر شد

بعد از فیلترینگ سایت های پر طرفدار از جمله فیس‌بوک این بار سایت وردپرس با تمامی امکانات و سرویس هایش به لیست بلند بالای فیلتر اضافه شد.

ورد پرس یکی از میزبانان وبلاگ نویسان ایرانی است بعد از عمل غیرحرفه ای بلاگفا در جهت مسدود کردن وبلاگ ها و در نتیجه از بین رفتن محتویات آن بسیاری از وبلاگ نویسان اقدام به انتقال وبلاگ خود به سرویس های غیر ایرانی از جمله ووردپرس می کردند همچنین وورد پرس به علت داشتن امکانات صوتی و تصویری به صورت رایگان و با کیفیتی مناسب نیاز کار بران را به راحتی برآورده می‌کند (برخلاف میزبانان ایرانی که استفاده از این امکانات شما را به سایت دیگری وابسته می‌کنند) شاید این دو علت عمده کاهش استقبال وبلاگ نویسان از سرویسهای وبلاگ وطنی شده و مخابرات این بار دست به فیلتر کردن سایت وورد پرس کرده است تا آن را از دسترس مستقیم کاربران ایرانی خارج کرده باشد.

موضوع فیلترینگ در ایران حرف تازه ای نیست هرروز شاید صدها سایت و وبلاگ در لیست فیلتر مخابرات قرار می‌گیرند و به لیست طویل فیلترینگ اضافه می شوند، به موازات این سیستم عریض و طویل دولتی، انواع فیلترشکن ها جهت دور زدن محدودیت بوجود آمده ایجاد می شوند و برای همین است که اکثر کاربران نت در ایران در کنار دیگر نرم افزار های کاربردی مورد نیاز، به یکی از شیوه های شکستن فیلتر آشنا هستند و در واقع این کار پر زحمت و پر هزینه مخابرات را با کمترین زحمت و ساده ترین روش جبران می‌کنند .

----------------------------------------------------------------

بازداشت چند دانشجوی دیگر در تهران و کرمانشاه

بازداشت ۲ دانشجوی دانشگاه کرمانشاه، یک دانشجوی علامه طباطبائی و ۲ دانشجوی دانشگاه تهران

روز گذشته در پی فراخوان تشکل دانشجویی آزاد اندیش دانشگاه رازی کرمانشاه و برگزاری تجمعی مسالمت آمیز، ۲ دانشجوی این دانشگاه بازداشت شدند.

به گزارش دانشجونیوز حراست دانشگاه رازی کرمانشاه ۴ دانشجوی این دانشگاه را احضار کرده و ۲ تن از آنان را تحویل اداره اطلاعات کرمانشاه داده است.

آپتین پگاه دانشجوی رشته فیزیک و بابک غیاثی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی (زراعت) دانشجویانی هستند که روز گذشته بازداشت شده اند و تاکنون اطلاعی از آنان در دست نیست.

این احضارها پس از فراخوان و تجمع در مقابل دانشکده فنی دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شده است. فضای دانشگاه رازی نیز روز گذشته توسط نیروهای حراست و بسیج به شدت امنیتی شده بود و تعدادی از خودروهای یگان ویژه نیروی انتظامی نیز در مقابل درب اصلی دانشگاه حضور یافتند تا مانع از خروج احتمالی دانشجویان از دانشگاه شوند.

همزمان گزارش ها حاکی از بازداشت سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی دانشجویان دانشگاه تهران و کوروش جنتی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است.

به گزارش هرانا سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی روز گذشته و در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شده اند و تلاش خانواده این دو دانشجو برای پیگیری وضعیتشان تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

همچنین بنابر گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر کوروش جنتی، دانشجوی ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، صبح روز گذشته، شنبه ۲۲ خرداد، پس از احضار به حراست دانشگاه، بازداشت شده است.

نیروهای امنیتی، پس از بازداشت جنتی، به منزل پدری وی رفته و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی کرده‌اند.

پیش از این، کوروش جنتی، طی احکام جداگانه به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

----------------------------------------------------------------

شروعی دیگر: سرها همه بالا!

گزارشی از فعالین نشریه دانشجویی بذر

امروز 22 خرداد است. سالگرد خیزش مردم ایران. شب قبل فیلمی مستند در رابطه با "ندا" از شبکه 3 تلویزیون ایران پخش شد که همه را خشمگین و عصبانی کرد. خلاصه آن این بود که ندا توسط بسیجی ها کشته نشده و توسط یکی از عوامل مجاهدین تیر خورده است و آنقدر پیاز داغ این برنامه را به شکل تهوع آوری زیاد کرده بودند که خیلی ها از دیدن ادامه این نمایش صرفنظر کرده بودند و البته این یکی از هنرهای بارز جمهوری اسلامی است. این برنامه تازه آغاز شده بود که صدای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور!" مردم بلند شد. آنقدر محکم و هماهنگ و منسجم بودند که برای لحظاتی فکر کردم مردم در بیرون هستند و تظاهرات است. تا 15 دقیقه فریادها ادامه داشت. اما بعد از اتمام آن باز هم مطمئن تر از قبل یقین پیدا کردم که این خدا نیست که از همه بزرگتر است بلکه این مردم هستند که همه چیزاند و تعیین کننده آخر مردم هستند. کاش مردم هم این را می فهمیدند و به آن یقین پیدا می کردند.
در روز 22 خرداد هم از خبرهایی که از بقیه شنیدیم در تمام محلات در ساعت 10 شب "الله اکبر" سر داده اند. صبح روز 22 خیابانها آرام بود. نه تجمعی و نه مأموران امنیتی. یکی گفت: "موسوی و کروبی گفته اند که مردم نیان بیرون چون مجوز نداده اند و مردم را می کشند." دوستی گفت: "کی گفته اونا نظر بِدَن؟ چه پُر رو هستند! واقعاً فکر کردند که مردم منتظرند ببینند اونا چی می گن!" این آرامش صبح نشان از طوفانی بزرگ در بعد از ظهر را دارد. یکی دیگر گفت قرار است از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر شلوغ شود. خلاصه ساعت 5 میام بیرون. همه خیابانهای مرکز شهر که پارسال خیلی شلوغ بود و محل درگیری مأموران و مردم، امسال در دو طرف خیابان و در فاصله های نزدیک به هم پر از مأمور، گارد ویژه و ماشینهای مخصوصشان است. خیلی از خیابانها برعکس همیشه که در این ساعت شلوغ است، خلوت است.
به سمت انقلاب می روم. به پارک لاله که می رسم اوضاع غیرعادی مشهود است. پارک خالی از مردم و مملو از انواع و اقسام نیروها اعم از گارد ویژه، بسیجی و لباس شخصی است. دور تا دور پارک را هم لباس شخصی ها احاطه کرده اند. به تقاطع امیر آباد و بلوار کشاورز می رسیم. در 4 طرف چهار راه تا چشم کار می کند نیرو است. خانمی که به همراه پسرش در اتوبوس نشسته هراسان می شود و می گوید: "مگه امروز خبریه؟" گفتم: "فعلاً که خبری نبوده، بعداً را نمی دانم." گفت: "پسرم خیلی می ترسه. در روز عاشورا صحنه هایی دیده که مثلاً با باتوم به سرو صورت مردم زده اند و از آن به بعد خیلی می ترسه و همش میگه من دیگه پلیس ها رو دوست ندارم. آدم های بدی هستند." می گفت: "من بهش گفتم هم پلیس خوب داریم و هم بد. اونا بد بودند." پسر با اشاره به لباس شخصی ها از مادرش می پرسد که اینا پلیس خوبن یا بد؟ مادر نمی داند چه جوابی بدهد و من در فکرم که پسرک چطور تشخیص داد که لباس شخصیها پلیس اند؟ شاید از چوب و چماق دستشان یا موتورهایشان. اتوبوس در همین چهار راه ما را پیاده می کند و می گوید: "نمیشه برم پایین. پایین را بسته اند." پس پایین خبری است. خانم مسنی رو به من می گوید: "روسریتو بکش پایین! عینکتو از رو سرت بردار! اینا به همه چی گیر میدَن." میگم: "خبری نیست که." میگه: "چرا بابا! من ساعت 4 آزادی بودم بکش بکش بود. مردم رو می زدند و می بردند." می گم: "شعار هم می دادند؟" میگه: "نمی دونم توی ماشین بودم."
هر چه به پایین و به سمت میدان انقلاب می روم وضعیت غیرعادی تر می شود. مغازه ها همه تعطیل است. دو طرف خیابان گاردی ها، بسیجی ها و لباس شخصی ها هستند. اما اینجا مردم را هم می بینم، در دسته های مختلف، خانوادگی و یا دوستانه. همه کنار خیابان نشسته اند. انگار اصلاً مأمورها را نمی بینند. انگار همه با هم آشنا هستند. با نگاه هایی که به هم می کنند، با هم حرف می زنند. موتوری ها دسته دسته گاز می دهند و می روند؛ و می خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند. باز هم مثل پارسال مردم از هر سن و سالی حضور دارند. البته باز هم حضور زنان و دختران بسیار مشهود است. از میدان به سمت دانشگاه تهران و ولی عصر می روم. عجب بلبشویی است! مغازه ها تعطیل است. ترافیک شدیدی است. چون راه را بسته اند ترافیک شدیدی درست شده است. اما ترافیک پیاده رو و مردمی که در حال تردد هستند بیشتر است. با آنکه مأمورها در میان مردم می لولند اما در چهره مبارزان خیابان خشم، شادی و شجاعت دیده می شود. سرها همه بالاست. هیچ کس سر به زیر حرکت نمی کند. دخترها که در 2-3 ماه اخیر به شدت از زاویه حجاب تحت فشار بوده اند با انگیزه های بیشتری به میدان آمده اند. همه با تحقیر و پیروزمندانه به مأمورانی که با موتور در پیاده رو ویراژ می دهند نگاه می کنند. در این بین لباس شخصی ها به بعضی ها گیر می دهند. به پسر جوانی گیر می دهند و او را به کناری می کشند. یکی شان سؤال می کند و یکی دیگر با انگشتش گلویش را فشار می دهد. برای اینکه تحقیرش کنند و همانجوری که آنها می خواهند، حرف بزند. پیاده روی را ادامه می دهم. در جایی نمی گذارند رد شوم و باید به آن دست خیابان بروم. پمپ بنزین را هم بسته اند. سر یکی از خیابانها به پسر جوانی که جلوی من راه می رود، گیر می دهند. به این نتیجه رسیدم که نباید تنها بود. چون امروز به آنهایی که تنها هستند، بیشتر گیر می دهند. به 4 راه ولیعصر می رسم و پارک دانشجو هم در قرق مأموران است.
با اتوبوس بر می گردم. مردم در اتوبوس همه حرفشان مأموران هستند. دختر جوانی می گوید: "مگه پارسال که مردم آمدند، چی شد که امسال بشود؟! هیچ فایده ای ندارد." 2 تا دختر جوان با پدرشان هستند. یکی شان چادر سر کرده که البته معلوم است اصلاً چادری نیست. خانمی می گوید: "چادرت رو زمین افتاده، خاکی شد." می گوید: "اشکال نداره!" و چادرش را در می آورد. زن از او می پرسد: "تظاهرات بودی که چادر سر کردی؟" با خنده می گوید: "نه اصلاً." همه توجهشان به مأموران است و انگار مأموران را که می بینند از اینکه خبری است و یک وضعیت غیرعادی است، خوشحالند. دوستش می گوید: "اما خوب شد بسیجیه جلومون خورد زمین. کلی خندیدیم؛ وگرنه حوصله مون سر می رفت امروز." پیاده می شوم و بر می گردم. مأموران هنوز هستند. موتوری ها اکثریتشان بدون پلاک هستند. از بعضی ها می شنوم که عده ای شعار داده اند و خیلی ها هم دستگیر شده اند. می گویند دانشگاه هم شلوغ بوده و دانشجویان شعار داده اند. اما نمی دانم که این خبرها چقدر موثق است. به هر حال امروز شروعی دوباره بود. در این شروع مردم علی رغم دستگیری ها، شکنجه ها، زندان و اعدام های ماه های گذشته بسیار خوب و جسور ظاهر شدند.■

----------------------------------------------------------------

22 خرداد؛ سی ان ان - مردم می گفتند: ما امروز پيروزیم

گزارش شبکه خبری سی ان ان: روز شنبه تظاهركنندگان در خيابانهاى تهران با نيروهاى دولتى درگير شدند. تهران روز شنبه آرامى را آغاز كرد، ولى چند ساعت نگذشته ما شاهد تحركاتى در خيابانها بوديم. شاهدانى كه با ما تماس گرفتند، گفتند تظاهرات و درگيريهايى در مناطق مختلف صورت گرفته است. تعدادى نيز دستگير شدهاند. شاهدان گفتند اولين درگيرى در ميدان ولىعصر صورت گرفت. آنها گفتند نيروهاى امنيتى تلاش كردند تا جمعيت رو به افزايش را متفرق كنند، نيروهاى امنيتى كه بسيارى با موتورسيكلت آمده بودند، باتون به دست داشتند. چهار نفر دستگير شده و با چشم بند برده شدند. روى سر برخى از دستگيرشدگان كيسه سياه كشيده بودند، چيزى كه قبلا سابقه نداشته است. شاهدان همچنين گفتند كه در يك حادثه ديگر در ولى عصر، نيروهاى امنيتى تلاش كردند يک زن را دستگير كنند، ولى مردم محل به نيروهاى امنيتى حمله كرده و آنها را فرارى دادند و زن مزبور از دست آنها خلاص شد. چند روز پيش موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند، ولى بسيارى به تظاهرات رفتند. مردم مى گفتند ما امروز پيروزیم.

----------------------------------------------------------------

صحنه ای تكان دهنده از شقاوت لباس شخصی ها

خبرنگارآژانس ايران خبر تهران: روزشنبه در ميدان انقلاب, ضلع شمال غربي درمقابل درب مسجد مزدوران وحشي لباس شخصي, يكي ازتظاهركنندگان را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند به طوري كه عاقبت يكي از لباس شخصي ها داد زد: ”بسه كشتيدش... آخه دم مسجد كه نبايد بزنيد...” در نهايت شخص زخمي را كشان كشان دروضعيت غيرانساني به داخل مسجد كشيدندتا آنجا دورازچشم مردم هر بلايي كه خواستند سرش بياورند .اين صحنه يكي ازتكان دهنده ترين صحنه هايي بود كه با آن امروزمواجه شدم .

----------------------------------------------------------------

سرکرده انتطامی: دستگیری 91 در تهران در 22 خرداد

ایسنا: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 91 تن به عنوان مظنون در روز گذشته خبر داد.

سردار ساجدي‌نيا اظهار كرد: طي روز گذشته مورد خاصي در پايتخت رخ نداد و تعداد محدودي كه 91 تن بودند به عنوان مظنون از سوي پليس دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي با اشاره به اين كه در روز گذشته هيچ‌گونه خسارتي به شهر وارد نشد ادامه داد: از مردم فهيم تهران كمال تشكر را داريم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پليس روز گذشته در سطح شهر حضور داشتند، اما موردي رخ نداد.

وي ادامه داد: روز گذشته درگيري در تهران رخ نداد، لذا هيچ كدام از نيروهاي ما آسيبي نديدند.

----------------------------------------------------------------

گردهمایی در سالگرد قتل ندا و بیاد همه جانباختگان راه آزادی

فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی- مالمو کمیته دفاع از حقوق زنان ایران- مالمو

گردهمایی در سالگرد قتل ندا آقا سلطان و بیاد همه جانباختگان راه آزادی

روز ۳۰ خرداد ندا آقا سلطان توسط گلوله دژخیمان اسلامی در مقابل چشم جهانیان به قتل رسید. ندا به سمبل انقلاب مردم ایران و مبارزات آزادیخواهانه زنان و مردانی تبدیل شد که تسلیم ستم و سرکوب جمهوری اسلامی نشده اند. در سالگرد قتل ندا آقا سلطان و به یاد همه جانباختگان راه آزادی و قربانیان ۳۱ جنایات جمهوری اسلامی شما را فرا می خوانیم که در یک گردهمایی اعتراضی شرکت کنید.
ندا سمبل تمام جانباختگان راه آزادی است. ۳۱ سال است که جمهوری اسلامی در ایران زبانها را بریده، قلمها راشکسته و آزادیخواهان و مبارزین را در بند کرده، و زندان و شکنجه و اعدام و سنگسار با این رژیم عجین شده است۔ ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ هم روز شروع فرمان قتل عام‌های ده ۶۰ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی خمینی بوده. ندا هزاران ندا را بیدار کرده است، و هر ندا هزاران ندای دیگر را...
در گردهمایی اولین سالگرد قتل ندا که روز ۱۹ ژوئن در مالمو برگزار می شود بیاد همه جانباختگان راه آزادی شمع روشن خواهیم کرد و برای مردم شهر از قصاوت رژیم اسلامی و پایداری مردم بپاخاسته ایران در مقابل این رژیم حرف خواهیم زد۔ بگذار تا از این راه بیشترین حمایت و پشتیبانی از خیزش انقلابی مردم ایران را با خود همراه کنیم.
مکان: شهرمالمو- میدان گوستاو آدولف
زمان: شنبه ۱۹ ژوئن- از ساعت ۱۳ تا ۱۵

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ پادگانی شدن تهران و حکومت نظامی در22 خرداد

یکی از خوانندگان با ارسال عکس زیر: فیلم جالبی از پادگانی شدن و حکومت نظامی در22 خرداد در مرکز تهران که از اتوبوس مسیرآزادی به امام حسین گرفته شده . بازداشت یک شیر زن توسط یک فاطی کماندو //این فیلم 4.30 دقیقه ای بخوبی بیانگر هراس رژیم از حرکت مردم است. تمام مسیر پراست از گاردیها و لباس شخصیها.

http://www.youtube.com/watch?v=PHIPnMag8ck&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ نبرد با ديكتاتور كارمضاعف ماست دانشگاه تهران

http://www.youtube.com/watch?v=WBoLqzjhsBs&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ تظاهرات در مقابل سفارت رژیم در آنکارا 22 خرداد

http://www.dailymotion.com/video/xdne54_yyyyyyy-yyyyyyyy-yy-yyyyy-yyyyy-yy_shortfilms#from=embed

----------------------------------------------------------------

فراخوان دانشجویان برای اعتصاب غذا در ۲۵ خرداد

فراخوان دانشجویان دانشگاه کردستان برای اعتصاب غذا در روز ۲۵ خرداد ماه

دانشجویان دانشگاه کردستان ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرده اند که در تاریخ 25 خرداد اعتصاب غذا خواهند کرد.

به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این فراخوان آمده است:" اگر مانند ندا و کیانوش با تیر سینه هایمان رابشکافند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند به گلوله ببندند و اگر ما را در بند کنند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند در بند کنند و اگر مانند فرزاد و شیرین ما را دار بزنند باز هم اندیشه هایمان را نمی توانند دار بزنند".

مشروح این بیانیه در زیر می آید:

به نام خدا

بیانیه دانشجویان دانشگاه کردستان

در زمستان زوق و اندیشه سبز بودن چه جرم سنگینی نیست

همانطور که در یک سال اخیر و همچنان سالهای سال نمایان گشته است ملت ایران در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده و می کنند و در این میان در سال گذشته به خوبی قدرت و ایستادگی و اراده ی ملت ایران این مهم را به اثبات رسانیده است که ظلم و جور در ایران چیزی جز خفت و درماندگی برای بانیان ظلم و جور نمی آورد .

بدینوسیله در ماه خرداد و در نزدیکی سالروز کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 1388 ما دانشجویان دانشگاه کردستان به اطلاع همگان میرسانیم که تنها راه برای برون رفت از این بحران کنونی تنها وتنها تن دادن به حقوق به حق ملت ایران که همانا آزادی و دموکراسی و انتخابات آزاد و آزاد کردن بی قید و شرط زندانیان سیاسی و همچنین لغو حکم اعدام برای زندانیان سیاسی از جمله 16 فعال سیاسی کرد میباشد . پس تا دیر نشده است صدای آزادی خواهانه ی ملت ایران را بشنوید .

و همچنین این دانشجویانند که اثبات کرده اند که در برابر هیچ ظلم و ستمی نمی ترسند و اگر هم سپاهیان و بسیجیان همانند 18 تیر به صحن مقدس دانشگاه حمله کنند باز سکوت برای دانشجویان و قشر روشنفکر جامعه معنا ندارد و فریادها بلندتر میگردد.

اگر مانند ندا و کیانوش با تیر سینه هایمان رابشکافند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند به گلوله ببندند و اگر ما را در بند کنند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند در بند کنند و اگر مانند فرزاد و شیرین ما را دار بزنند باز هم اندیشه هایمان را نمی توانند دار بزنند.

لذا بدینوسیله ما دانشجویان دانشگاه کردستان به اطلاع عموم میرسانیم که در روز سه شنبه 25 خرداد به نشان اعتراض به وضع بد اداره کشور و همچنین دفن پنهانی و مشخص نکردن قبر جنازه پنج شهیدمان << فرزاد کمانگر –شیرین علم هولی- فرهاد توکلی – علی حیدریان و مهدی اسلامیان>> و همچنین اعتراض به حکم اعدام 16 فعال سیاسی کرد دست به اعتصاب غذا زده و غذاهایمان را بر سر میز دست نخورده میگذاریم .

باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است

دانشجویان دانشگاه کردستان

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ مزدوران لباس شخصی درحال فيلمبرداری از دانشجويان

http://www.youtube.com/watch?v=ZP-TYczITWQ&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ گردهمايی و تظاهرات بزرگ ایرانیان در لندن

http://www.youtube.com/watch?v=UQfwonqq2Es&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=cb6P6Q4Ofk4&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

رويتر؛ موسوى فاقد شجاعت سياسى است

خبرگزارى رويتر با عنوان "سپاه پاسداران به مخالفان در سالگرد انتخابات هشدار مى دهد" نوشت، بسيارى از ايرانيان احساس مى كنند که موسوى نخست وزير سابق فاقد شجاعت سياسى براى مقابله با نظامى است كه برخاسته از آن است.

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ تجمع اعتراضی ایرانیان۲۲ خرداد در سانفرانسیسکو

http://www.youtube.com/watch?v=655XKkP-YDo

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ تظاهرات ۱۲ ژوئن در شهر ژنو سوئیس

http://www.youtube.com/watch?v=IRHSQ6GNOkU&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

دستگيری تعدای زيادی از مردم بيگناه توسط مامورين انتظامی

بيانيه كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي ها :
دستگيری تعدای زيادی از مردم بيگناه توسط مامورين انتظامي
بنابر گزارشات رسيده در پي اعتراضات روز گذشته 22 خرداد 89 ، بيش از 500 تن
از مردم بيگناه فقط بدليل حضور درخيابانها توسط مامورين انتظامي دستگير شده و
به نقاط نامعلومي منتقل شده اند . همچنين اين افراد حين دستگيري و انتقال مورد
ضرب و جرح شديد توسط مامورين انتظامي و لباس شخصي ها قرارگرفته اند . خانواده
هاي بازداشت شدگان از چگونگي وضعيت عزيزانشان بي اطلاع اند.
نيروهاي امنيتي با بستن تقاطع خيابان "کارگر جنوبي" براي ممانعت از تجمع
خانواده ها در مقابل "ستاد فرماندهي تهران بزرگ" ممانعت به عمل آورده اند.

كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها ، اين دستگيري ها ي بي
رويه و غير قانوني را محكوم و از كليه سازمانهاي حقوق بشر و بين الملل بخصوص
كميسر عالي حقوق بشر و سازمان عقو درخواست ميكند كه اين اعمال ضد قوانين بين
المللي و بشر دوستانه را محكوم كند و از زندانهاي ايران بازديد بعمل آورد .

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ ابتکار جالب ایرانیان در برابر سفارت رژیم در لندن

یکی از خوانندگان با ارسال فیلم زیر: شنبه شب نمای بزرگی از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران به همت گروهی از ایرانیان آزادیخواه و مبارز در لندن و با استفاده از تکنولوژی پروژکشن بر دیوار سفارت اشغالی ایران انداخته شد

http://www.youtube.com/watch?v=komVkpcsjPA

----------------------------------------------------------------

همه با هم کاری کردیم جاودانه

وبلاگ دولت ملی
شنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۱۰

امروز ملت ایران پیروز بود ...چه در خارج از کشور چه در شهرستان و چه در تهران ...همه با هم کاری کردیم جاودانه

هموطنان غیورمان در خارج از کشور به شکلی و هموطنان شهرستانی نیز به شکلی امروز غرور آفریدند .این پیروزی بدست آمده امروز نتیجه باوری بود که همگان بر آن ایمان داشتند و ذره ای بدان شک نکردند .ملت ایران یکپارچه ایمان داشت که راهی را که بر گزیده راه پیروزی است.
دیکتاتور این است قدرت ملت .بدان که در مسیری قرار گرفتی که بزودی تاوان سنگینی خواهی داد .مگر قدرتی می تواند در مقابل این سیل خروشان و هوشمند ایستادگی کند .ایرانیان در هر کجای این پهنه خاکی که باشند برای ایرانشان حماسه ساز هستند و امروز یکبار دیگر به جهانیان نشان دادیم که ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ تظاهرات بزرگ برلین: مرگ بر جمهوری اسلامی

http://www.youtube.com/watch?v=Y7rQs-_VoIU

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ سفارت رژیم در کانادا با رنگ خونین شد

http://www.youtube.com/watch?v=uY8DQffEVIo&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

بازداشت صدها نفر در جریان اعتراضات روز گذشته

خبرگزاری هرانا - در پی اعتراضات مردمی در اولین سالگرد اعتراض به نتایج دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، بیش از 900 تن شهروندان بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستکم 300 تن از این افراد بازداشتی را زنان تشکیل می دهند و خانواده های بازداشت شدگان از چگونگی وضعیت عزیزانشان بی اطلاع اند.

این روند تا جایی است که نیروهای امنیتی با بستن تقاطع خیابان "شهدای ژانداری" و "کارگر جنوبی" برای ممانعت از تجمع خانواده ها در مقابل "ستاد فرماندهی تهران بزرگ" ممانعت به عمل آورده اند.

گفتنی است تا کنون دستکم مشخصات 15 تن از زنان بازداشتی که کارت شناسایی به همراه نداشتند به خانواده ها اعلام شده و از ایشان خواسته شده که مدارک شناسایی این افراد را تحویل دهند.

مسئولان به خانواده ی مردان بازداشت شده نیز گفته اند که از فردا برای پیگیری وضعیت عزیزانشان باید به "پلیس امنیت" مراجعه کنند.

شایان ذکر است در ساعت 2 بامداد 23 خرداد ماه، سی تن از بازداشت شدگان که همگی در ردیف سنی 20-25 سال بودند به وسیله ی یک ون به میدان انقلاب منتقل و در آن جا رها شدند.

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ اعتراضات شبانه 22 خرداد: مرگ بر خامنه ای و بسیجی

http://www.youtube.com/watch?v=7JMDrGTLPXU&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

طنين شعار مرگ بر خامنه ای در آسمان تهران

شعارهاى اعتراضى در نقاط مختلف تهران از جمله مرگ بر خامنه اى و مرگ بر دیکتاتور، لرزه بر اندام ولى فقيه جنایتکار انداخته است

در آرياشهر و منطقه ونک و پل حافظ مردم تجمع کرده و در حال شعار دادن هستند.

گزارشها حاکیست که مزدوران رژیم بسوی مردم تیراندازی کرده اند.

----------------------------------------------------------------

بازداشت یک عضو دیگر کانون مدافعان حقوق بشر

عبدالرضا تاجیک ،روزنامه نگار ،فعال ملی -مذهبی و عضو کانون مدافعان حقوق بشر برای سومین بار در طول یکسال گذشته بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کلمه ،وی دومین عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که در این چند روزه بازداشت می شود.پیش از وی نرگس محمدی نایب رییس این کانون بازداشت و روانه زندان شد.

عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار و فعال حقوق بشر با روزنامه‌های اصلاح طلبی همچون فتح، بنیان، بهار و شرق و با کانون مدافعان حقوق بشر همکاری داشته‌است، از سال ۱۳۸۷ و پس از آغاز برخورد گسترده دولت ایران با اعضای این کانون ممنوع الخروج شده است. وی در جریان درگیریهای انتخابات ۸۸ دو بار بازداشت و هر بار با قرار وثیقه ازاد شد.

----------------------------------------------------------------

دانشجویان: نبرد با دیکتاتور کار مضاعف ماست

امروز در سالگرد ۲۲ خرداد در دانشگاه تهران، تجمع اعتراضی دانشجویان برگزار شد

به گزارش دانشجونیوز، این تجمع با حضور پررنگ حراست دانشگاه همراه بود. و درگیریهای فیزیکی زیادی بین دانشجویان و ماموران حراست رخ داد که کم سابقه گزارش شده است.

شعار جدید و جالبی که امروز داده میشد این بود: «نبرد با دیکتاتور کار مضاعف ماست».

همچنین خیابان انقلاب که امروز به طور محسوسی شلوغتر از همیشه بود، نشان از حضور مردم به قصد برگزاری راهپیمایی داشت.

آنطور که گزارش های رسیده به دانشجونیوز، بیان میکنند تدابیر شدید امنیتی و حضور بسیار پررنگ نیروهای لباس شخصی و بسیج بی سابقه بوده است.

----------------------------------------------------------------

فضای میلیتاریستی در بسیاری از شهرهای کشور

فضای میلیتاریستی در بسیاری از شهرهای کشور/ خشونت در تجمع دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا - در اولین سالگرد اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات، دستگاه امنیتی به ایجاد فضایی میلیتاریستی جهت سرکوب هرچه بیش تر معترضان در بسیاری از شهرهای کشور روی آورده و دانشجویان معترض در دانشگاه تهران را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فضای حاکم بر شهرهای مشهد، کرمان، اصفهان، شیراز، اهواز، ساری، یزد، رشت عموما و تهران خصوصا به صحنه ی مانور پلیس و نیروهای لباس شخصی بدل شده و برای ایجاد فضای رعب و وحشت این افراد با بی سیم های روشن در بین مردم تردد می کنند.

گزارش های رسیده حاکی از درگیری های پراکنده در خیابان ها و میادین مرکزی شهر منجمله خیابان های وصال، امیر آباد، خیابان آزادی، ایستگاه مترو 15 خرداد، اطراف پل حافظ، ایستگاه مترو دروازه دولت، میدان فردوسی، خیابان جمهوری، میدان ونک، خیابان طالقانی، میدان آرژانتین از بعداز ظهر امروز بوده است.

هم چنین شاهدان عینی خبر از تجمعات پراکنده ای در خیابان کارگر شمالی، اردی بهشت و سعادت آباد داده اند و در خیابان های ملاصدرا، حافظ، انقلاب، امیرآباد و 16 آذر نیروهای امنیتی به ضرب و شتم معترضان روی آوردند.

در میدان امام حسین تا انقلاب و خیابان های اطراف نیز ترافیک سنگین حاکم شده است، در خیابان آزادی تقاطع نواب، یروهای امنیتی از عبور و مرور شهروندان جلوگیری کرده و هم چنین در بسیاری از نقاط شهر از جابه جایی مردم به وسیله ی اتوبوس های شرکت واحد و بی آر تی ممانعت به عمل آمده است.

دانشجویان معترض به دولت در دانشگاه تهران که امروز تجمعی اعتراضی برگزار کرده بودند، توسط افراد ناشناسی که خود را حراست دانشگاه می خواندند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این افراد به فیلم برداری از دانشجویان معترض پرداختند.

گفتنی است در دانشکده هنر دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف نیز دانشجویان با سر دادن شعار، تجمعاتی اعتراضی شکل داده و بعضا مورد سرکوب قرار گرفتند.

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ درگیری در دانشگاه تهران 22 خرداد

http://www.youtube.com/watch?v=Iw4dxFoYtrc&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

فیلم؛ شعار مرگ بر دیکتاتور در چهار راه ولیعصر

http://www.youtube.com/watch?v=mARiXZn0-CQ&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم-1:

22 خرداد سالگرد شركت چهل‌ميليون انسان در آزادترين انتخابات است

خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور گفت: خرداد را نمايش اراده مجتمع و متحد و عظيم انساني دانست و افزود: چهل ميليون انسان در آزاد‌ترين انتخابات دوران دموكراسي در اين انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي هيچ مانعي قرار نداشت.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم كه از شبكه اول سيما پخش مي‌شود درباره ارزيابي خود از يك سال گذشته اظهار داشت: عنصري كه سرنوشت‌ها را رقم مي‌زند اراده‌ها و ايمان‌هاي انساني است و تكنولوژي، فناوري، اسلحه، مهمات، موشك‌ها، ماهواره ها و غيره تابع اراده انساني است و آنچه آينده و معادلات را رقم مي‌زند اراده‌هاي انساني است و بدخواهان از تجلي اراده‌هاي انساني مي‌ترسند.
وي انتخابات 22 خرداد را نمايش اراده مجتمع و متحد و عظيم انساني دانست و افزود: چهل ميليون انسان در آزاد‌ترين انتخابات دوران دموكراسي در اين انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي هيچ مانعي قرار نداشت.
رئيس جمهور مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات گذشته را يك ركورد خواند و ادامه داد: همه يك خواسته را فرياد زدند و به دنبال ايجاد تغييرات اساسي در جهان و برقراري نظم عادلانه و انساني بودند و خواستار كرامت، تعالي و آزادي انسان و برقراري عدالت بودند كه اين اراده وقتي در 22 خرداد متجلي شد نقطه آغاز تحولات جديد در جهان شد و كساني هم كه در برابر ملت ايران قرار گرفتند مالكان و صاحبان نظم امروز دنيا هستند.
احمدي‌نژاد با اشاره به دخالت مستقيم آمريكا و كشورهاي اروپايي در امور داخلي ايران در سال گذشته خاطرنشان كرد: اوباما كه تازه رئيس‌جمهور شده بود نتوانست خود را كنترل كند و از طراحي‌هايي كه در نظر داشتند پرده برداشت و اعلام نظر كرد.
وي اضافه كرد: ملت ايران با اين رأي 40 ميليوني و رأي به آرمان‌هاي انقلاب اين سيطره را هدف گرفت و آن را شكست و در واقع عظمت خود و جهاني شدن خود را فرياد زد و اعلام كرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه در يك سال اخير جايگاه ملت ايران صدها پله در جهان ارتقاء پيدا كرد اظهار داشت: بدخواهان و كساني كه محافظ وضع موجود هستند و از وضع غيرعادلانه و غيرانساني امروز دفاع مي‌كنند صدها گام و پله عقب‌نشيني كرده‌اند و امروز بدون ايران و اراده ملت ايران كسي نمي‌تواند در دنيا كار مهمي انجام دهد.
احمدي‌نژاد با اشاره به نشست اصلاح ان پي تي، آن را يك نشست بسيار بزرگ دانست و گفت: قرار بود در اين نشست يك چالش 40 ساله پايان بپذيرد و به نوعي مديريت شود اما آمريكا و متحدانش يكسال روي آن كار كردند و به گونه‌اي طراحي و مديريت كرده بودند كه كشورهايي مثل ايران و ساير كشورهاي مستقل براي هميشه از انرژي هسته‌اي محروم شوند.
وي انرژي هسته اي را يك بهانه براي حضور در مديريت جهاني تلقي كرد و گفت: مي‌خواستند بمب اتم خود را تطهير و تثبيت كنند و كسي به آنها متعرض نشود. اما وقتي ايران وارد شد نه تنها معادله به هم خورد بلكه 180 درجه تغيير جهت داد و همه دنيا فهميد كه حضور ايران براي اولين بار توانست اراده آمريكا و متحدانش را در يك مسئله بسيار مهم جهاني كه يك سال روي آن كار و طراحي كرده بودند به نفع ملت‌ها بشكند.
رئيس‌جمهور قطعنامه اخير را كاري براي پنهان‌كردن شكست آمريكا و متحدانش دانست و افزود: آنها خواستند اين اتفاق بزرگ را بپوشانند كه البته نمي‌تواند چنين كاري انجام دهند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در عرصه داخلي روند سازندگي به سرعت و با حجم بسيار بالا ادامه دارد افزود: دولت اشراف كاملي بر مسائل اقتصادي و اجتماعي دارد و آن را به كمك خود مردم مديريت مي‌كند.
وي ادامه داد: براي اولين بار تورم كه به يك نقطه اندوهناك، كدورت و نگراني براي مردم و برنامه‌ريزان اقتصادي تبديل شده بود به زير 10 درصد رسيد و ان‌شاء‌الله اين روند كاهش ادامه خواهد داشت.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه طرح‌هاي بزرگ اقتصاد‌ي‌اي برنامه‌ريزي شده و مقدمات اجراي آن در حال فراهم شدن است اضافه كرد: همبستگي ملي ملت ايران در طول تاريخ بي‌نظير است و احساس هويت ملت ايران و احياي هويت ايران كه در واقع هويت عدالت ، ايمان، پاكي، انديشه پاك و دل‌هاي پاك است در نقطه اوج قرار دارد و امروز نام ايران در دنيا مي‌درخشد و ايرانيان در همه جاي دنيا به ايراني بودن خود افتخار مي‌كند و اينها هه حاصل اراده‌ايي است كه در 22 خرداد سال 88 متجلي شد و يك اراده متحد 40 ميليوني به صحنه آمد و تصميم گرفت.
احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: در راه پيشرفت كشور موانعي خواهند تراشيد و به اين سادگي صحنه را به نفع ملت ايران خالي نمي‌كنند و حتما طراحي‌هايي سنگيني خواهند داشت اما از قبل معلوم است كه غلبه به نفع ملت ايران است و آنها قادر نيستند سنگ بزرگي سرراه ملت ايران بگذارند.
وي اظهار داشت: امروز از موضع اشراف در مسائل جهاني وارد شديم و آنها كاملاً در موضع انفعال و دفاعي قرار دارند و از موجوديت غيرعادلانه خود دفاع مي‌كنند كه قطعا عقب‌نشيني و اضمحلال براي آنها به دنبال دارد و از طرف ديگر براي ما هر روز عزت و شكوه بيشتر رقم خواهد خورد.

----------------------------------------------------------------

احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم-3:

آمريكا با گدايي و التماس در شوراي امنيت عليه ايران رأي جمع كرد

خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور گفت: قطعنامه چهارم شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران با گدايي و التماس رأي توسط آمريكا صادر شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس،محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم كه از شبكه اول سيما پخش شد، با بيان اينكه وقتي شوراي امنيت تأسيس شد ظاهر قضيه اين بود كه مي‌خواهد امنيت را در جهان برقرار كند، اظهار داشت: در هر زمان كساني كه ديد عميق داشته‌اند مي‌دانستند كه باطن قضيه اين است كه شوراي امنيت ابزاري در دست نظام سلطه نوين است.
وي افزود: استعمار كهنه شكست خورد و كنار رفت و استعمار نو نيز به نوعي شكست خورد و استعمار فرانو با ساز و كار جديد روي كار آمد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه شوراي امنيت طبق منشور سازمان ملل بايد مسائل را حل و فصل كند، به مسئله فلسطين اشاره كرد و ادامه داد: 60 سال است حقوق ملت فلسطين تضييع مي‌شود اما آيا شوراي امنيت اين مسئله را حل و فصل كرد؟
احمدي‌نژاد با اشاره به حمله آمريكا به عراق خاطر نشان كرد: اين چه شوراي امنيتي است كه آمريكا به عراق حمله مي‌كند و آن را اشغال مي‌كند و بعد از شوراي امنيت مجوز مي‌گيرد؟
وي افزود: شوراي امنيت عليه ايران قطع‌نامه صادر مي‌كند اما در برابر حمله رژيم صهيونيستي به كشتي‌هايي كه كمك‌هاي انسان دوستانه حمل مي‌كرد و در آب‌هاي آزاد و نه در آب‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي حركت مي‌كرد هيچ واكنشي نشان نمي‌دهد اما در همين زمان عليه ملت ايران قطعنامه صادر مي‌كند.
رئيس‌جمهور صدور قطعنامه عليه ايران و همچنين حمله رژيم صهيونيستي به كشتي كاروان آزادي را دو اتفاق مبارك دانست و گفت: اين به آن منظور نيست كه ما از كشته شدن انسان‌ها خوشحال شويم بلكه عملكرد شوراي امنيت در قبال اين دو اتفاق مبارك است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: ايستادگي ملت ايران موجب شد كه آنها با دست خود پنبه خود را زدند و اين رفتار كار آنها را تمام كرد.
وي صدور قطعنامه عليه ايران را داراي چند تير خلاص ذكر كرد و با بيان اينكه اولين تير خلاص به شوراي امنيت سازمان ملل بود، اظهار داشت: اين موضوع يك پيروزي بزرگ براي همه ملت‌ها است چرا كه شوراي امنيت يك ابزار نظام سلطه براي زورگويي به ملت‌ها و ابزار ظالمانه‌ايي در دست مستكبرين است اما ديگر اعتباري ندارد.
به گفته رئيس‌جمهور، شوراي امنيت در يك ظلم آشكار موضع‌گيري نمي‌كند اما در جايي كه هيچ اتفاقي نيفتاده است، موضع‌گيري‌ مي‌كند بنابراين شوراي امنيت كه خود را متعهد به صيانت از يك رژيم اشغالگر متجاوز جنگ‌طلب و آدم‌كش مي‌داند معلوم است كه به پايان دوره خود رسيده‌ است و شيوه‌اي كه عمل شد نشان‌دهنده پايان شوراي امنيت است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: يك زماني وقتي اسم شوراي امنيت مي‌آمد كسي جرأت حرف زدن نداشت اما الان 5 عضو اين شورا مدافع وضع موجود هستند و مي‌خواهند انرژي هسته‌اي را انحصاري نگه دارند. بنابر اين حرف اين 5 عضو هيچ اعتباري ندارد چرا كه از منافع خود دفاع مي‌كنند.
وي افزود: از 10 عضو باقيمانده نيز سه كشور رأي مخالف دادند و 7 كشور باقي مي‌ماند كه از اين 7 كشور نيز 4 كشور در بلوك سرمايه‌داري هستند و آمريكا پايگاه نظامي در اين كشورها دارد و نمي‌توانند خلاف رأي آمريكا رأي بدهند. چه آنكه ژاپن كه در 60 سال اخير 12 بار عضو شوراي امنيت شده است يكبار رأي مستقل نداده است و اصلا نمي‌تواند رأي مستقل بدهد.
رئيس‌جمهور با اشاره به سه عضو ديگر شوراي امنيت سازمان ملل تصريح كرد: اين سه عضو نيز به خود بنده اعلام كردند كه تحت فشار هستند يعني از يك طرف مي‌دانند حق با ايران است و از طرف ديگر تحت فشار آمريكا هستند.
احمدي‌نژاد يادآور شد: اقاي اردوغان به من گفت كه اقاي اوباما در يك تماس يك ساعت و نيمه با وي التماس كرده كه تركيه رأي منفي ندهد و رأي ممتنع بدهد و با لبنان نيز مذاكره كند تا اين كشور نيز رأي ممتنع بدهد و قطعا با برزيل و ديگر كشورها نيز اين گونه رفتار كرده‌اند.
وي اين كار را گدايي رأي در شوراي امنيت توصيف كرد و افزود: اين بهترين تير خلاص به شوراي امنيت است چرا كه از يك طرف بگويند نه عدالتي وجود دارد و نه منطق و حقوق ملت‌ها و فقط موضع‌گيري امريكا و دوستانش در جهت مواضع خودشان است و از طرف ديگر با التماس و گدايي رأي جمع كنند بنابر اين قطعنامه‌ايي كه اين گونه تصويب مي‌شود چه اعتباري دارد و از اين به بعد شوراي امنيت چه ارزشي دارد؟
رئيس‌جمهور تير خلاص بعدي را تيرخلاص به رئيس جمهور آمريكا دانست و ادامه داد: اوباما با شعار تغيير روي كار آمد و شايد ما آن موقع مي‌دانستيم كه اين شعار فريب كاري است اما فضاي جهاني به گونه‌اي بود كه نمي‌توانستيم بگوييم اين شعار فريب كاري است و اين بايد روشن مي‌شد بنابر اين فرصت داديم و گفتيم ايران كمك مي كند تا تغيير ايجاد كنند و اين فرصت به گونه‌ايي داده شد كه اگر بي صداقتي وجود نداشت اين بي‌صداقتي براي ملت‌ها آشكار شود و فكر مي‌كنم اين اتفاق الان افتاده است چرا كه آنها مي‌خواستند با يك چهره رنگين پوست عاطفه‌ها را تحريك كنند و سياست‌هاي استعماري خود را زير شعار تغيير پنهان كنند و اين پروژه پروژه بسيار پيچيده‌ايي بود كه در گذشته دو دوره اتفاق افتاده است اما افشا نشده بود و هيچ كس نفهميده بود كه اين يك فريب تاريخي است اما الان كمتر از دو سال اين فريب امروز بر ملا شد و اين يك اتفاق بزرگ براي جامعه بشري است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه تيرخلاص سوم به اساس امپراتوري آمريكا در جهان است تأكيد كرد: فكر مي‌كنم كار آمريكا تمام شده است البته نه اينكه همين امروز اين پوسته فرو بريزد بلكه به زودي فرو خواهد ريخت و اين تصميم گرفته شده است چرا كه اين دولت در گذشته آن گونه اقتدار داشت امروز با گدايي رأي و امتياز دادن به كشورها يك قطعنامه تصويب مي‌كند. لذا تير خلاص سوم به امپراتوري امريكا در جهان است و اين يك پيروزي بزرگ براي ملت‌ها و مديريت آينده جهان، عدالت، صلح، برادري و ان شاء الله براي ريشه‌كن كردن همه مشكلات بشريت است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه رژيم صهيونيستي براساس يك فريب برپا شد خاطر نشان كرد: يك مظلوميت دروغين درست كردند وبا يك فضاسازي در دوره‌اي كه ملت‌هاي منطقه در ابتداي يك خواب عميق قرار داشتند اين رژيم را تأسيس كردند. در 60 سال هر كاري مي‌خواستند انجام دادند اما آنها هم به پايان راه رسيدند و حمله اخير اين رژيم به كشتي كاروان آزادي همه ترديد‌ها را به يقين تبديل كرد چرا كه موجي كه در دنيا به راه افتاده است فقط از سوي ايران نيست گرچه ايران پايه‌گذار اين موج بود و الان نيز پيشتاز است و در سطح بالاتري هدايت مي‌كند اما حرفي كه ما 30 سال پيش مي‌زديم الان 180 ملت مي‌زنند.
رئيس‌جمهور افزود: رژيم صهيونيستي به چند كشتي حمله كرد اما الان از ده‌ها كشور بيش از صد كشتي در حال تجهيز هستند كه اين كشتي‌ها را حركت بدهند.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: رژيم صهيونيستي فلسفه وجوديش و انسجام دروني خود و كاركرد‌ها و كاربرد خود را از دست داده در پايان راه قرار دارد. چرا كه اين رژيم را تأسيس كردند كه با ابزار رژيم صهيونيستي بر منطقه و دنيا مسلط باشند اما الان براي حفظ اين رژيم مجبور به لشكر‌كشي هستند و اين به آن معناست كه رژيم صهيونيستي ديگر كاركرد ندارد و رژيمي كه ديگر كاركرد نداشته باشد خود به خود مضمحل خواهد شد.
وي همچنين گفت: اطلاعاتي كه از درون اين سيستم و داخل آمريكا داريم نشان مي‌دهد كه شرايط براي ملت‌ها بسيار خوب و براي آمريكا بسيار بد است و اختلافات زيادي وجود دارد كه آنها نمي‌توانند تصميم بگيرند و به شدت هراسناك هستند و بسياري از مردم مي‌خواهند ازآنجا كوچ كنند اما اجازه نمي‌دهند و شرايط بسيار سنگيني ايجاد كرده‌اند؛ اعتراضات بسيار بالاست و در داخل آنجا همه اظهار‌نظرها در اين راستا است كه كار آنها تمام است و دليلي براي استقامت ندارند. البته به اين معنا نيست كه آنها دست به اقدامات جديد نزنند.
رئيس‌جمهور افزود: اطلاعات دقيقي داريم كه قبل از حمله به كشتي كاروان آزادي برنامه‌ريزي مي‌كردند كه بعد از ماه رمضان مجددا به غزه حمله كنند تا شكست‌هاي گذشته را جبران كنند اما الان اين طراحي مقداري آسيب ديده است ولي حتي اگر آنها يك خباثت جديد انجام بدهند نجات پيدا نخواهند كرد چرا كه فلسفه وجودي از بين رفته و امروز در آمريكا و اروپا ترديد جدي وجود دارد.
احمدي‌نژاد در ادامه يادآور شد: چهار سال پيش وقتي در مورد هولوكاست سؤال مطرح كرديم فرياد همه آنها بلند شد اما امروز در اروپا مردم نامه مي‌نويسند و مكاتبه و تظاهرات مي‌كنند و نقشه دنيا را بدون رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهند و در نقشه جغرافيايي منطقه رژيم صهيونيستي را حذف مي‌كنند.
وي با اشاره به مهمانان خارجي كه در دهه فجر در ايران حضور داشتند خاطرنشان كرد: يك خانم فرانسوي گفت كه يك كتاب درباره هولوكاست نوشته است اما به وي اجازه چاپ داده نمي‌شود. شخص ديگري نيز بود كه مي‌گفت كتابي نوشته و در كشورش به او اجازه انتشار نداد‌ه‌اند اما به كشور ديگري رفته و آن كتاب را منتشر كرده و از طريق شبكه اطلاعاتي آدرس‌ها را مي‌گيرد و كتاب را پست مي‌كند و تاكنون بيش از چند صدهزار نسخه درباره افسانه هولوكاست را در دنيا منتشر كرده است.
رئيس جمهور تأكيد كرد: فكر مي‌كنم آنها در سراشيبي اضمحلال قرار دارند و هيچ چيز نمي‌تواند آنها را نجات دهد و ديگر جايي در منطقه براي زندگي ندارند چرا كه هيچ ملتي حاضر نيست با آنها همسايه و دوست باشد و موجوديت آنها را بپذيرد.
احمدي‌نژاد افزود: اقدام اخير رژيم صهيونيستي نفرت‌هاي جهاني را عليه اين رژيم برانگيخت و باورم اين است كه اگر ما هيچ كاري هم عليه آنها انجام ندهيم كار آنها تمام شده است.

----------------------------------------------------------------

كالبدشكافي حوادث پس از انتخابات در گفت‌وگو با فارس/

خالقي: مهار فتنه 88 قدرت رهبري و ملت را نمايان كرد

خبرگزاري فارس: نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهار فتنه بعد از انتخابات قدرت و صلابت رهبر و امت حزب‌الهي ايران را بهتر نمايان كرد.


بشير خالقي امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: اگر هدف دشمنان انقلاب اسلامي از برپايي چنين فتنه‌هايي شكستن قدرت رهبري و ملت بود هرگز اين آرزو برآورده نشد و نتوانستند بر آمال خود جامه عمل بپوشانند.
وي فتنه بعد از انتخابات را يك نمايش بي‌ثمر از سوي گروه‌هاي ضد انقلاب خارجي و داخلي عنوان كرد و افزود: در اين نمايش و صحنه‌گرداني‌ها تنها چهره افراد متظاهر به اسلام و راه امام بيشتر نمايان شد و ما مشاهده كرديم كه اين افراد در دست دشمن همانند عروسك‌هاي خيمه‌شب‌بازي هيچ اختياري نداشتند.
نماينده فراكسيون اصولگرايان مجلس به سرمنشأ فتنه‌هاي بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: اگر گروه‌ها و مطبوعات موسوم به چپ، ماه‌ها قبل از انتخابات سعي داشتند يك بدبيني و عناد را در جامعه گسترش دهند به دليل آن بود كه زمينه را براي حضور به اصطلاح روشنفكران طوري فراهم كنند كه در تقابل با دولت نهم بتوانند اهداف خود را عملياتي سازند.
اين استاد دانشگاه با اشاره به برخي سياه‌نمايي‌ها در دوران تبليغات انتخاباتي اظهار داشت: استراتژي دشمن در منظر كلان و عمومي اين بود كه يك تقابل و دو دستگي بين نظام و مردم ايجاد كنند و حق اختيار را از اين ملت سلب كنند.
وي يادآور شد؛ بعد از برگزاري موفقيت‌آميز انتخابات در 22 خرداد عده‌اي فريب‌خورده با طرح شعارهاي انحرافي با دشمن همسو شدند تا بتوانند ضربه‌اي كاري و كشنده را به نظام و ملت وارد كنند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس به روند تدريجي فتنه‌هاي بعد از انتخابات اشاره كرد و افزود: در اين فتنه‌ها همچنان همراهي مردم با رهبر شايسته جامعه را در صحنه‌هايي مختلف ديديم و اين ملت در دوران فتنه به انحاء مختلف اين همدلي و ارادت را به نمايش گذاشتند.
نماينده مردم خلخال و كوثر در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگار فارس در اردبيل فتنه‌هاي بعد از انتخابات را داراي فراز و نشيب‌هاي مختلف دانست و افزود: اگر اين فتنه‌ها بعد از هشت ماه فراز و فرود پايان يافت و پرده از چهره ظاهرپرستان به كنار زده شد به دليل آگاهي و بصيرت مردم در چنين حوادثي بود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: به شهادت دوستداران و حتي به اقرار دشمنان، اين فتنه‌ها در يك بستر هيجاني اتفاق افتاد ولي با قدرت مردم ايران در مسيري كنترل يافته هدايت شد تا آسيب‌‌ها و پيامدهاي ناگوار آن به كمترين حد خود برسد.
عضو مجلس هشتم به خبرنگار فارس گفت: حماسه‌آفرين 22 خرداد در برابر فتنه‌گران دو حماسه ماندگار ديگر در 9 دي و 22 بهمن خلق كردند و از سرمايه نظام كه همان انقلاب و رهبريت بوده است و همچنين ارزش‌هاي اصيل شهدا دفاع كردند.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس هشتم بزرگترين شكست‌خوردگان اين حوادث را آمريكا و انگليس خبيث و سردمداران برخي گروه‌هاي تندرو در داخل عنوان كرد.