mercredi 7 avril 2010

من ایرانم

من ایرانم

http://www.youtube.com/watch?v=GKrquHX9PjU&feature=related

پیوستن چین به جمع موافقان تحریم و وحشت احمدی نژاد

پیام مسئول سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از زندان

پیام کبودوند به مناسبت 9 آوریل2005
سالروز تشکیل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

اشاره: در روز 9 آوریل 2005 برابر با 20 فروردین 1384 سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به همت محمدصدیق کبودوند تاسیس و در تهران اعلام موجودیت کرد. با آغاز فعالیت این سازمان و با همت و کوشش و جدیت کبودوند مساله حقوق بشر در کردستان و بویژه نقض آن، به موضوعی قابل طرح در عرصه حقوق بشر بین الملل تبدیل گردید. حمایت و دفاع پیگیرانه کبودوند از حقوق بشر، بویژه حقوق بشر کردستان با واکنش شدید امنیتی- قضایی دولت ایران روبرو شد. وی در بهار 1386 بازداشت و زندانی گردید و بنیاد موجودیتی به نام دفاع از حقوق بشر و حمایت از حقوق بشر در کردستان به اقدام بر علیه امنیت ملی تعبیر، و تاوان دفاع از حقوق بشر یازده سال حبس برای کبودوند به دنبال آورد.

کبودوند که بیش از یکهزار روز است به جرم دفاع و حمایت از حقوق بشر تحمل کیفر حبس می نماید، در آستانه ماه ورود به چهارمین سال حبس و در آستانه ششمین سال فعالیت سازمان متبوع خود، پیامی را از درون زندان به بیرون ارسال داشته است. دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، بدینوسیله پیام رئیس زندانی خود را منتشر می نماید (متن آن در پی می آید):

با درود بر وجدان های پاک و بیدار

در نهم آوریل 2005 سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان موجودیت یافت تا کوششی باشد برای درخواست تضمین و تامین حقوق اساسی بشر، آزادی های بنیادین و تلاشی برای رهایی از بیم و نیاز و تامین امنیت انسانی انسان ها. این سازمان اعلامیه جهانی حقوق بشر را منشور خود قرار داد و خود را متعهد گردانید به اینکه برنامه ها و فعالیت هایش را در چارچوب منشور حقوق بشر انجام می دهد و به دیده بانی، حمایت و پاسداری از حقوق مصرحه و مورد تاکید واقع شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق های ملل متحد، کنوانسیون ها، معاهدات، قراردادها و دیگر اسناد حقوق بشری می پردازد.

این سازمان که اینک نیم دهه عمر خود را در امنیتی ترین شرایط پشت سر نهاده و از دهم آوریل – 21 فروردین- وارد سال ششم فعالیت خود می شود، طی سه سال گذشته در بدترین شرایط ممکن و فوق العاده ترین حالت امنیتی با مدیری که زندانی بوده، بطور اضطراری به فعالیت ادامه داده است و در چنین وضعیتی اگرچه برخی از همکاران سازمان دست از فعالیت کشیدند، اما برخی از فعالان با ایمان به رغم فشارها و احضارها و اخطارها، و در دل همه تهدیدها، صحنه فعالیت را ترک نکرده و در کنار سازمان باقی مانده اند، کما اینکه من به دوستان توصیه کرده بودم، نظر به شرایط موجود داخلی کشور که امکان هرگونه فعالیتی را بسیار پرهزینه و خطرناک نموده و به جهت پیش گیری از هزینه های ناخواسته و احتمال دستگیری و بازداشت همکاران، دامنه فعالیت را به حداقل برسانند و اگرچه این پیشنهاد عملی شده، با این حال حداقل در دو ماه گذشته دو نفر از همکاران سازمان از جمله کاوه قاسمی کرمانشاهی بازداشت گردیده اند.

با عنایت به شرایط موجود، تردیدی نیست که تلاشگران جامعه مدنی و کوشندگان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان هم اکنون در وضعیت بسیار دشواری بسر می برند، و من به عنوان عضوی از این جامعه موافق تحمل هزینه های بی مورد و بدون نتیجه نیستم و اگر دوستانم در این فضای امنیتی و جو ناامن موجود ناچار به کاهش فعالیت ها، بویژه کاهش و یا توقف فعالیت واحدهای خبری و گزارش گری سازمان گردیده اند، مطمئناً این تصمیم رنج آور و در عین حال گریزناپذیر در فقدان شرایط و عدم حداقلی از امنیت ودر پی تحدید و سلب هرگونه امکانی برای فعالیت، اتخاذ شده است. اما اتخاذ چنین تصمیمی و یا اقدام به کاهش مقطعی فعالیت برخی از واحدهای سازمان بطور قطع به معنی گردش به انفعال و توقف فعالیت های اصلی نخواهد بود . سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان تحت هرگونه شرایطی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تصمیم به توقف فعالیت نخواهد گرفت و هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

در پایان ضمن آرزوی آزادی همکاران در بندم و آزادی زندانیان سیاسی و وجدانی و محروم شدگان بی گناه از آزادی، و با امید به آزادی، ایجاد امنیت و فراهم آمدن امکان فعالیت آزادانه مدافعان و حامیان حقوق بشر و همه فعالان مدنی و سیاسی، سالروز تشکیل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را به اعضاء، همکاران و کوشندگان حقوق بشر، تبریک و شادباش می گویم.

تهران:زندان اوین

18 فروردین 1389/ 7 آوریل 2010

---------------------------------------------------------------

“تلویزیونهای ماهواره ای سرگرم کننده؛ پروژه تازه سربازان گمنام ...

سعید زندگانی

جرس: دگمه تلویزیون و ماهواره را که می زنی، کانالهای خبری و تحلیلی سیاسی را نمی توانی ببینی. دائم باید فرکانس عوض کنی یا "دیش" بچرخانی تا بتوانی تماشایشان کنی، چون دولت احمدی نژاد با کمک صدا و سیمای عزت اله ضرغامی چندین میلیون دلار خرج می کنند که روی این کانالها پارازیت بیندازند و کورشان کنند و سایتهای خبری را ببندند تا مبادا خبری از اوضاع نابسامان ایران به گوش مردم برسد که در آن صورت آسمان زمین می آید ورهبر و رئیس جمهور و سایر مقامات نمی توانند مدعی باشند کشور ایران بهترین سرزمین دنیاست و به حول و قوه الهی استوار مقابل "دشمن" جهانی ایستاده است و تا ده سال دیگر مملکت را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل خواهند کرد!

برای اینکه این اتفاق نیافتد، البته باید کاری کرد. پارازیت انداختن و سایت کور کردن تنها کافی نیست و موقتی است؛ طرف مقابل هم ناتوان نیست و جا عوض می کند و بدل می زند. صدا و سیما هم که چندان چیزی برای سرگرمی وجذب مردم ندارند. پس بهترین راه این است که کانالهای سرگرم کننده "آنچنانی" برای مردم راه بیاندازند. البته نه در داخل که گناه است و در تضاد آشکار با قانون اساسی جمهوری اسلامی و صدای برخی ها را در می آورد، بلکه در خارج که گناهش پای کفار است و خیرش به حکومت می رسد.

در این گزارش کوشیده ایم به صورتی فشرده به عملکرد همین نوع از کانالهای تلویزیونی بپردازیم تا نقش حکومت را در حمایت از آنان بازبینی کنیم. عنوان و نامی هم ذکر نمی کنیم که شناختنشان بی نام و نشان هم چندان مشکل نمی نماید.

نگاهی به سابقه

برنامه های تلویزیونی فارسی زبان (ایرانی) را که از راه ماهواره در سراسر دنیا پخش می شوند، به دودسته بزرگ می توان تقسیم کرد. دسته اول آنهائی که در داخل ایران تولید می شوند و از همانجا روی آنتن می روند که همه اعضای این گروه وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستند، مانند شبکه جام جم، سحر، کوثر، العالم و غیره که ما را در این بررسی کاری به آنها نیست. اما گروه دوم را تلویزیونهائی تشکیل می دهند که از بیرون از ایران روی آنتن فرستاده می شوند که امروزه تعداد آنها را شاید بتوان نزدیک به یکصد کانال بزرگ و کوچک تخمین زد و جای بررسی دارند.

از زمانی که اولین تلویزیون فارسی زبان در خارج از کشور راه افتاد، مدت زیادی نمی گذرد؛ اما درهمین سالهای اندک تعداد آنها آنقدر افزون یافته که کمتر به باور می آید. از قضا بیشتر تلویزیونهای بیست وچهارساعته سیاسی که در آغاز شروع به کار کردند، مجبور شدند پس از مدتی بعلت مشکلات مالی کرکره ها را پائین بکشند که مشهورترین آنها تلویزیونی بنام "آن.آی.تی.وی." بود که با وجود سرمایه گذاری نسبتا قابل توجه و کمکهای بلاعوضی که بیشتر از سوی طرفداران پادشاهی مشروطه می رسید، بعلت عدم جذب آگهی لازم، دست آخر مجبور شد به کار خود پایان بدهد.

تلویزیونهای سیاسی، تحلیلی و خبری

امروز هم تلویزیونهای سیاسی، وابسته به هر سو که باشند و با هر اندیشه ای، اگر بخواهند استقلال مالی خود را حفظ کنند و از جائی کمک نگیرند، کار دشواری پیش رودارند. کاسبان و تاجران داخل و خارج از ترس حکومت کمتر جرئت و رغبت آگهی دادن به آنها را دارند و "تله تان" یا ویژه برنامه های جمع آوری اعانه نیز دیگرکارساز نیستند. می مانند آن دسته از تلویزیونهای سیاسی، تحلیلی و خبری که در سه دسته قرار می گیرند:

دسته اول: تلویزیونهائی که بودجه آنها از سوی یک سازمان دولتی در خارج تامین می شود، مانند تلویزیون صدای آمریکا (وی. او. ا.) که وابسته به وزارت خارجه این کشور و دولت آمریکاست یا تلویزیون فارسی زبان "بی.بی.سی." که هزینه آنرا دولت انگلستان تامین می کند و هر دو هم روزانه چندین ساعت برنامه دارند. برای مقابله با اینها، حکومت ایران چاره را در "پارازیت" افکنی می داند تا اخبار مربوط به جنبش سبز ایران از این طریق و یا از طریق سایتهای خبری و تحلیلی به بیرون درز نکند. پارازیت افکنی حکومت که هم هزینه مالی بسیار سنگین و هم هزینه جانی برای مردم ایران دارد، در ماههای اخیر موجب اعتراضات بین المللی شده وانعکاس وسیعی داشته است؛ اما مشکل هنوز باقی است و بخاطر پارازیت هائی که جمهوری اسلامی بی توجه به اعتراض های جهانی روی این تلویزیونها و چند تلویزیون خصوصی مخالف خود می اندازد، دریافت آنها را از طریق ماهواره دچار مشکل جدی ساخته است.

دسته دوم: تلویزیونهای مربوط به گروههای سیاسی هستند که از این میان تنها تلویزیون مربوط به مجاهدین خلق همچنان با "امدادهای غیبی" کار خود را دنبال می کند و پارازیت حکومتی نیز روی آن کارساز نیست. برخی دیگر از گروهای سیاسی و مخالفان حکومتی، به خرید یکی دوساعت از زمان آنتن ها در تلویزیونهای خصوصی بسنده کرده اند و بسیاری دیگر از خیر تلویزیون گذشته و سایتهای اینترنتی برای خود بازکرده اند تا از این طریق اطلاع رسانی کنند که البته این سایتها نیز در داخل کشور معمولا مسدود می شوند.

دسته سوم: اما در همین مدت که تلویزیونها و برنامه های تحلیلی و خبری سیاسی مربوط به ایران دچار مشکل شده و دسترسی به آنها برای مردم از طریق ماهواره و تلویزیونهای خانگی و حتی اینترنت در داخل کشور، آسان نیست. برخی از تلویزیونها پا به عرصه وجود گذاشته اند که بی هیچ اشکالی برنامه می سازند، روی آنتن می فرستند، دچار پارازیت نمی شوند، از داخل و خارج از کشورآگهی می گیرند و اگر آگهی هایشان کفایت نکرد، از امدادهای غیبی جمهوری اسلامی نیز استفاده می کنند.

سرگرمی سازان غیر حکومتی

اولین گروه از این تلویزیونها را دو تن از تهیه کنندگان و برنامه سازان پیشین رادیو تلویزیون ملی ایران راه انداختند که در بیست و چهار ساعت برنامه ای که پخش می کنند، به مسائل سیاسی و اجتماعی داخل ایران نمی پردازند و از کنار آن رد می شوند. حتی برنامه "اخبار" هم ندارند یا اخبارشان "بی خاصیت" است. سرو کارشان بیشتر با خوانندگان و بازیگران لوس آنجلسی است و از این طریق برای بینندگان خود سرگرمی فراهم می آورند وحتی خود کنسرتهائی را در چهار گوشه دنیا برنامه ریزی می کنند. جوری عمل می کنند، که انگار شجریان و ناظری و علیزاده و متبسم و ... هم وجود خارجی ندارند!

به این دو تازگیها یک کانال از آلمان نیز اضافه شده که دوایرانی تحصیل کرده در این کشور که عمدتا برنامه گذار کنسرت هستند، آنرا راه انداخته اند و حتی به سبک کانالهای تلویزیونی نامدار در آمریکا و انگلستان و فرانسه و آلمان و حتی ترکیه، برای ایرانیها نیز در دوبی مسابقه انتخاب سوپر استار راه می اندازند که البته منظور از سوپراستارها همان جوانانی هستند که به امید خواننده شدن در لس آنجلس در این مسابقه شرکت می کنند. در آمد این تلویزیونها از طریق کنسرتهائی که برگزار می کنند، کلیپ ویدئوهائی که از خوانندگان لوس آنجلسی پخش می کنند و آگهی هائی که از صاحبان کالا و خدمات در ایران و امارات و آمریکا می گیرند تامین می شود. اینها وابسته به جمهوری اسلامی نیستند، اما ضرری هم برای حکومت ندارند. سرگرمی می سازند و سرگرم می کنند و از این طریق ایرانیهای داخل و خارج کشور را از پرداختن به رویدادها و مسائل سیاسی و اجتماعی خود باز می دارند. بهمین جهت، حکومت استبداد کاری به کارشان ندارد، نه پارازیت رویشان می اندازد و کورشان می کند و نه به تجار مقیم دوبی و ایران تذکر می دهد که اگر به اینها آگهی بدهند، نانشان آجر می شود.

سرگرمی سازان وابسته

دومین گروه اما گروه جالبی هستند. برنامه هایشان فقط برای سرگرم کردن مردم است. آگهی ندارند یا اگر دارند مقدار آن آنقدر کم و درآمد آنها از این طریق آنقدر ناچیز است که درمی مانی پس اینهمه مخارج سنگین را از کجا تامین می کنند؟ و هنگامی که پای برنامه هایشان می نشینی و آنها را برای ساعاتی سیر می کنی، سایه دست حکومت استبداد را پس پرده می بینی که صحنه گردانی می کند.

یکی از این کانالها ظاهرا آهنگها و تصنیفهای قدیمی و خاطره انگیز پخش می کند و مردم را در داخل و خارج به "روزگار خوش گذشته" می برد. گاهی هم خوانندگان و بازیگران فراموش شده را از کافه ها و تئاترهای لاله زار بر می دارد و می آورد در استودیوی کوچک خود در غرب آلمان تا از آنجا با مردم صحبت کنند، خاطره بگویند و حتی به تلفن هایشان جواب بدهند. مسئول این کانال سه سال پیش هنگام شروع برنامه اش بعلت تلفن های مکرری که داشت مجبور شد اعلامیه ای منتشر کند و بگوید در راه خود مستقل است. اما چند ماه بعد این استقلال کار دستش داد و کیسه اش ته کشید و مدتی تعطیل ماند. اینک چندی است دوباره برگشته، اما از اعلامیه استقلال در آن خبری نیست!

یکی دو کانال دیگر شبانه روز موسیقی "بشکن و بالا بنداز" روی آنتن می برند واگر فارسی و افغانی و تاجیکش را کم آوردند، از اعراب وهندیها و اروپائیها و آمریکائیها کمک می گیرند تا در هر حال مردم را "بی برنامه" نگذارند تا مبادا آنان در این فاصله هوس کنند ببینند که در وطنشان چه می گذرد و دگمه تلویزیون خود را به سوی کانالهای سیاسی بچرخانند و یا پای کامپیوتر به سایتهای خبری و تحلیلی مراجعه کنند!

یکی هم مدتی است پیدا شده که کارش تنها پخش سریالهای عاشقانه، سوزناک، سطحی ، عامه پسند و بدن نما با بازیگران خوش قیافه و خوش هیکل از چین، کره، و "کشورهای دوست و برادر" در آمریکای جنوبی است. دوبله فیلم در ایران از قدمت و قدرت قابل توجهی برخوردار است، اما برگردان این مجموعه ها در کانال فارسی آنچنان مغلوط و غیر حرفه ای است که دل آدم کباب می شود. انگار دوسه خانم خانه دار و آقای بی کار را که بسکه در غربت پرسه زده اند، لهجه خارجی پیدا کرده اند، یافته و کار دوبله را به آنها سپرده اند.

اینها مهم نیست، مهم این است که با نشان دادن چیزهائی که نشان دادنشان در جمهوری اسلامی مجازنیست، نگذاریم مردم به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که در کشورشان می گذرد توجه کنند و برای حل مشکلات علاقه نشان دهند. مهم نیست که پخش این کلیپ ها و سریالها اشکال شرعی دارد، مهم این است که با پخش آنها پایه های حکومت ولائی نمی لرزد و ستونهایش ترک بر نمی دارد. پس می شود به حکم آقای مصباح یزدی برایش سرمایه گذاری کرد، اما نباید گذاشت عباس کیارستمی، کمال تبریزی، ناصر تقوائی، رخشان بنی اعتماد، بهمن قبادی وخسرو سینائی و... فیلم بسازند، مصاحبه کنند و مطلب بنویسند. اگر اعتراض کردند، مانند جعفر پناهی و محمد نوری زاد، اینها را باید گرفت و در سلولهای یک متر در دومتر اوین زندانی کرد و صدایشان را برید.

آنها که مردم را با موسیقی لوس آنجلسی و سریال کره ای و مکزیکی سرگرم می کنند، ماست خودشان را می خورند و کاری به کارحکومت ندارند که هیچ، خیرشان هم می رسد!

--------------------------------------------------------------

قطع صدور بنزین کنسرن روسی به ایران

رادیو آلمان: کنسرن نفتی "لوک اویل" روسیه به شرکت‌هائی پیوست که از صدور بنزین به ایران خودداری می‌ورزند. لوک اویل پیش از این با تحمل ۶۳ میلیون دلار زیان، همکاری خود را با میدان نفتی اناران قطع کرده بود.

خبرگزاری رویترز، به نقل از منابع نزدیک به کنسرن لوک اویل روسیه، گزارش داد که این کنسرن تصمیم گرفته صدور بنزین به ایران را قطع کند. لوک اویل، به عنوان دومین کنسرن نفتی روسیه، تاکنون هر دو ماه یک‌بار ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بشکه (۴۰ تا ۸۰ میلیون لیتر) بنزین به ایران می‌فروخت.


تصمیمی زیر فشار آمریکا

لوک اویل روسیه، صاحب ۲ هزار پمپ بنزین در ایالات متحده آمریکا است و کنسرن آمریکائی "کونوکو فیلیپس" از سهامداران عمده آن است. به‌این دلیل، ادامه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، می‌توانست منافع این کنسرن را در آمریکا به خطر بیاندازد.

لوک اویل، پیش از این، با تحمل حدود ۶۳ میلیون دلار زیان، همکاری خود را با پروژه بهره برداری از میدان نفتی اناران (استان ایلام) قطع کرد. ۲۵ درصد قرارداد بهره‌برداری از اناران با ذخیره یک میلیارد بشکه نفت، در اختیار این کنسرن بود. ۷۵ درصد قرارداد را نیز کنسرن نروژی "استات اویل" در اختیار دارد که همکاری خود را هنوز با ایران قطع نکرده است.

پیش از لوک اویل، شل فرانسه و دو شرکت نفتی بزرگ و مستقل "گلنکور" و "ویت‌اویل" صدور بنزین به جمهوری اسلامی ایران را قطع کردند. دولت آمریکا اعلام کرده است شرکت‌هائی را که به ایران بنزین می‌فروشند تحریم خواهد کرد.


بن‌بست پالایشگاه‌ها

جمهوری اسلامی، به علت فرسودگی و پائين‌بودن ظرفیت پالایشگاه‌های داخلی، مجبور است حدود ۴۰ درصد بنزین مورد نیاز خود را وارد کند. خبرگزاری رویترز با استناد به اطلاعات کارشناسان، حجم این واردات را ۱۲۸ هزار بشکه (بیش از ۲۰ میلیون لیتر) در روز برآورد کرده است.

بزرگترین تامین‌کنندگان بنزین ایران، در حال حاضر کنسرن دولتی "پتروناس" مالزی، گروه نفتی "ایندپندنت" کویت و توتال فرانسه هستند که با توجه به منافع خود در ایالات متحده آمریکا، ممکن است به تحریم بنزین ایران بپیوندند.

با توجه به این که خرید نفت خام ایران از سوی چین، هند و ژاپن اخیرا حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است، جمهوری اسلامی باید در سال جاری خوشیدی روی دست کم ۱۱ میلیارد دلار درآمد نفتی کمتر حساب کند. به این ترتیب، بازسازی پالایشگاه‌های فرسوده نیز ممکن نیست.

طرح‌های مربوط به ایجاد ۶ پالایشگاه‌ جدید هم، که احمدی‌نژاد در نخستین سال‌های ریاست‌جمهوری خود وعده داده بود، مدت‌ها است متوقف شده است.

----------------------------------------------------

زندانی سیاسی بیمار با پابند و دستبند در بیمارستان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فعال دانشجوئی پیمان عارف روز گذشته در اثر فشارهای وارده در بند 350 دچار حمله قلبی شد وبا دست بند و پابند به بیمارستان مدرس منتقل شد.
روز سه شنبه 17 فروردین پیمان عارف از فعالین دانشجوئی در اثر فشارهای غیر انسانی که توسط مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 و از شکنجه گران معروف زندان اوین ،دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان مدرس منتقل شد . زندانی سیاسی پیمان عارف در حالیکه دچار حمله قلبی شده بود و در شرایط وخیمی بسر می برد ولی با پابند و دست بند به بیمارستان مدرس تهرا منتقل کردند.در صورتیکه بیمارانی که در چنین شرایطی قرار می گیرند باید به دور از استرس و فشارهای روحی باشند.
علیرغم اینکه پزشکان متخصص بخش قلب بر لزوم بستری شدن وی در بیمارستان تاکید داشتند ولی با ایجاد شرایط غیر انسانی مانند با دسبند و پا بند و فشار روحی در بیمارستان بودن ، برای پایان دادن به این شرایط غیر انسانی از ادامه بستری شدن منصرف و خواستار بازگشت به زندان شد.او را بعد از ظهر روز چهارشنبه 18 فروردین ماه بدون توجه به دستورات پزشک متخصص به زندان اوین منتقل کردند.
آقای عارف علیرغم اینکه اخیرا ازدواج کرده است پیش از عید نوروز با پیگیری مستمر خانواده اش و قرار دادن وثیقه سنگین به مرخصی آمد. اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی باتمدید مرخصی او برای بودن در کنار همسر و خانواده اش در شب عید مخالفت کردند و او ناچار بود که سال تحویل را همانند تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان مخوف اوین بگذراند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی مانند دستبند و پابند زدن به بیمارانی که دچار حمله قلبی هستند و در شرایط خطرناکی بسر می برند بعنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقداماتی علیه اعمال ضد بشری که حتی به بیماران که در شرایط خطرناکی بسر می برند رحم نمی کنند است.

18 فروردین ماه برابر با 07 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

----------------------------------------------

فتوای خامنه ای در باره پرداخت بهای آب مصرفی

رادیو فرانسه: آیت الله "علی خامنه ای" رهبر جمهوری اسلام با انتشار فتوائی ازمردم خواست بهای آب مصرفی خود را به پردازند. آیت الله خامنه ای در این "فتوا" تاکید کرده است که "امنتاع از پرداخت قبوض آب بهاء جایز نیست و وضو و غسل با آن آب باطل است و مشترک بدهکار و ضامن آن مبلغ است". پنج تن از آیت الله های بلند پایه شیعه ، مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، شبیری زنجان ، علوی گرکانی نیز در ذیل فتوای آیت الله خامنه ای فتاوی ای را در مورد پرداخت پول آب صادر کرده اند.

----------------------------------------------------

احمدی نژاد: حساب یک میلیونی برای متولدین سال 89

خبرآنلاین: احمدی نژاد امروز در ارومیه گفت، از اول سال 89 هر فرزندی که در ایران به دنیا می‌آید برای او حساب یک میلیونی افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: دولت پیش‌بینی کرده برای متولدین سال 89 حسابی افتتاح ‌کند که یک میلیون موجودی دارد.

اهم سخنان رییس جمهور عبارت است از:

دولت پیش‌بینی کرده از اول سال 89 هر فرزندی که در ایران بدنیا می‌آید برای او حسابی افتتاح کند که یک میلیون موجودی دارد.
هدفمان از افتتاح این حساب از ابتدای سال 89 تامین آینده فرزندانمان است.

یک حسابی در صندوقی بنام صندوق آتیه باز می‌شود که یک حساب سرمایه‌گذاری است و هر سال سود سرمایه‌گذاری به آن اضافه می‌شود.
در مرحله اول دولت یک میلیون تومان در این حساب‌ها هدیه خواهد کرد.

هرساله نیز 100 هزار تومان دولت به این حساب اضافه می‌کند و از خانواده‌ها نیز خواهشمندیم حداقل 20 هزار تومان ماهانه به این حساب اضافه کنند تا وقتی این نوزادان به جوان تبدیل شدند صندوق آتیه 120 میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن‌شان در اختیارشان قرار دهد.

---------------------------------------------------

ممنوعيت چاپ يک كتاب به دليل اشعار سياسی

خبرگزاري هرانا - كتاب خورشيد سبز نوشته مهرداد نصرتي مهر از سوي اداره كل ارشاد اسلامي استان كرمان به دليل وجود اشعار سياسي در آن غير قابل چاپ اعلام شد.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، نويسنده اين كتاب در خصوص دلايل ممنوعيت چاپ اثر فوق گفت: هنگامي كه براي دريافت مجوز پيش از انتشار به ارشاد مراجعه كردم به من اعلام شد كه كتابم توسط هیات ممیزی "غیرقابل چاپ" اعلام شده است. نصرتي افزود: وقتي دليل ممنوعيت چاپ كتابم را جويا شدم سياسي بودن اشعار درون كتاب را دليل راي هیات ممیزی اعلام كردند
اين نويسنده ياد آور شد: با وجود 20 سال سابقه بنده در حوزه شعر دوستان شاعري از انجمن هاي شعري جهت رفع ممنوعيت چاپ اثر با اداره ارشاد استان تماس گرفتند كه بي نتيجه بود

----------------------------------------------

خودکشی یک دانشجوی کرد

وبلاگ ليلا روژ هه لات: یک دانشجوی کرد اهل شهر سنه در کردستان اقدام به خودکشی کرد و جان سپرد. این دانشجوی کرد، با شهرت جوکار، فرزند ثمین اهل منطقه ی کلاترزان از توابع شهر سنه درکردستان، که در شهر کرماشان دانشجو بود، روز 12 فروردین و پس از بازگشت به کرماشان، در اتاق خود اقدام به خودکشی کرد. پیکر وی پس از دو روز، توسط رفقایش کشف شد

-----------------------------------------------

نام های خانوادگی ایرانیان در آینده

وبلاگ روبوسی

نام های خانوادگی ایرانیان در آینده

مهرداد فیس بوک پسند/عباس محاربی / محمدرضا سایبرزاده / منصور فیلترشکن / مهدی پروکسی / ماندانا فیلترآزاد / شهروز نوشابه نشین / علیرضا خوشه بند / عزت الله چاوزدوست / ثریا رای میزان / قدرت الله هاله نوری / اسماعیل دوپینگیان / نگار عکس پاره / سید جواد اغتشاشگر / سعیده بیست و سی نگاه / شاهین باتومزن / اشکان اشک آور / پوراندخت تیرمستقیم / دکتر سیروس زیروانت / یعقوب بنی چاوز / جرج باتوم برقیان / شهره لباس شخصی / شهریار مناظره بین / ابراهیم خدمت معاف/ پریسا تویتریان/ خشایار خاشاک/ سید علی مضاعف دوست/ علی اکبر خواص/

---------------------------------------------------------

اوین؛ یک قرن زندان و چهار حکم اعدام برای زندانیان کرد

قریب به یک قرن زندان و چهار حکم اعدام برای زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - دادگاه های انقلاب در تهران برای 17 زندانی سیاسی کرد قریب به یک قرن زندان صادر نموده و برای چهار تن از ایشان حکم اعدام صادر کردند.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، واحد آمار و نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران 17 زندانی سیاسی کرد را در زندان امنیتی اوین مورد شناسایی قرار داده که مجموعا قریب به یک قرن زندان محکوم شده اند که چهار تن از این افراد دارای محکومیت های سنگینی چون اعدام نیز می باشند.

مسئولین قوه قضائیه در اظهار نظرهایی از عدم تخفیف مجازات این زندانیان در زندان اوین خبر داده اند و همچنین از اعطای مرخصی برای این قبیل زندانیان سرباز می زنند.

همچنین تعدادی از زندانیان سیاسی کرد محبوس در بند 209 زندان اوین نیز به صورت بلاتکلیف در سلولهای انفرادی این بند نگهداری می شوند.

در پایان نام زندانیانی که از سوی واحد آمار نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است می آید:

1- زبیر والی علی، 8 سال

2- جهانگیر سهرابی، 5 سال

3- ستار غفوری، 4 سال

4- سارون یوسفی، 2 سال

5- هادی امینی، 5 سال

6- رمضان سعیدی، 8 سال

7- عبدالله آذرنگ، 2 سال

8- متین ارجان، 10 سال

9- رمضان احمد، 10 سال

10- صدیق کبودوند، 10 سال

11- علی حیدریان، 10 سال و اعدام

12- فرزاد کمانگر،اعدام

13- فرهاد وکیلی، 10 سال و اعدام

14- شیرین علم هویی، اعدام

15- افشین یاوری، ۲ سال

16- مهدی حمیدی، ۵ سال

17- علی محمدی مقدم، 15 سال

-----------------------------------------------------------

بحران اتمی رژیم؛ جلسه كميته نيروهاى مسلح سناى آمريكا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، كميته نيروهاى مسلح سناى آمريكا طى بيانيه ای اعلام كرد يک جلسه استماع در باره بحران هسته ای رژيم تهران برگزار خواهد كرد. در اين جلسه كه چهاردهم ماه آوریل (بیست و پنج فروردين ماه) برگزار خواهد شد، فرماندهان ارشد نظامى و مقامات ديپلماتيک مورد استماع قرار خواهند گرفت.

افرادى كه در این جلسه مورد استماع قرار خواهند گرفت عبارتند از ميشل فلورنوى معاون وزير دفاع آمريكا در امور سياست، ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا در امور سياسى، ژنرال جيمز كارترايت معاون رئيس ستاد نيروهاى مسلح آمريكا و رونالد برگس رئيس آژانس اطلاعات دفاعى.

كميته نيروهاى مسلح سناى آمريكا در بيانيه خود افزود كه آندرو گيب افسر اطلاعات ملى در موضوع تسليحات كشتار جمعى نيز در جلسه اى كه غير علنى خواهد بود به شهود اين استماع خواهد پيوست.

خبرگزارى فرانسه نوشت، اين جلسه در شرايطى انجام مى شود كه در كنگره آمريكا دلسردى فزاينده ای در مورد تلاشهاى ديپلماتيک براى متقاعد کردن رژيم تهران جهت توقف برنامه حساس هسته ایش وجود دارد.

-------------------------------------------------------------

تحریم رژیم؛ نشست گروه 6 با حضور چین فردا در نیویورک

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه امروز اعلام کرد نمایندگان شش کشور بزرگ درگیر در مناقشه هسته ای رژیم تهران فردا در نیویورک برای بررسی تحریمهای جدید علیه این رژیم تشکیل جلسه خواهند داد که نماینده چین نیز در آن حضور خواهد داشت.

وزیر خارجه فرانسه که در کمیسیون روابط خارجی مجلس شورای ملی کشورش سخن می گفت، حضور نماینده چین در این نشست را یک گام مهم توصیف کرد.

هفته گذشته سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته بود که چین با شرکت در گفتگوهای گروه شش (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان) در باره اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم تهران موافقت کرده است.

این در حالیست که منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز گفته شورای امنیت با انتخاب مسیر تحریم به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

از سوی دیگر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی نیز گفته خبرهای خوش هسته ای در راه است.


آمریکا از همه گزینه ها در قبال رژیم تهران استفاده خواهد کرد

به گزارش رادیو فرانسه، آمریکا روز سه شنبه، راهبرد هسته ای جدید خود مبنی بر محدود کردن استفاده از سلاحهای هسته ای را اعلام و تاکید کرد که این محدودیتها شامل حکومنهايی مانند جمهوری اسلامی و کره شمالی نمی شود. وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش امکان استفاده از تمام گزینه ها در قبال رژیمهای تهران و کره شمالی را برای خود محفوظ میداند.

وزیر دفاع آمریکا گفت اگر رژیمهای تهران و کره شمالی به تعهدات خود عمل نکرده و در پی توسعه سلاحهای خود باشند، در آنصورت آمریکا از تمام گزینه ها در قبال آنها استفاده خواهد کرد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز گفته است این موضوع که رژیمهای تهران و کره شمالی به گسترش سلاحهای هسته ای خود تمایل دارند، آمریکا را با مشکل بزرگی روبرو کرده است. بگفته او، آمریکا شواهدی در دست دارد که القاعده و گروههای دیگر، در پی آن هستند تا به سلاحهای کشتار جمعی دست یابند.


----------------------------------------------------------

اقدام برخی آقازاده ها برای خروج اموال خود از کشور

سایت حکومتی جوان آنلاین وابسته سپاه پاسداران: اخبار بدست آمده از خروج اموال و دارایی های برخی آقازاده ها از کشور حکایت دارد. یک منبع اگاه با بیان این خبر گفت: برخی از آقازاده ها در جریان تعطیلات نوروز و به بهانه سفر سفرهایی را به برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی داشته و از این طریق بخشی از دارایی های خود را نیز از کشور خارج کرده اند. این منبع آگاه افزود هدف آنها از چنین تصمیمی این است که در صورت لزوم بتوانند به طور مخفیانه از کشور خارج شوند.

------------------------------------------------------------

پاسخ احمدی نژاد به اوباما: آمریکا غلطی نمی تواند بکند

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): احمدی نژاد امروز در استان آذربایجان غربی با انتقاد شدید از رئیس جمهور امریکا به دلیل اظهارات مداخله جویانه گفت : اوباما با شعار تغییر به میدان امد اما اکنون ادعا می کند کشورهایی که تابع ما نیستند با سلاح اتمی تابع خود خواهیم کرد. ولی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . احمدی نژاد با بیان اینکه اوباما ملت هایی را که زیر بار زور نمی روند و در برابر زیاده خواهی و تجاوزگری های او می ایستند به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرده است گفت: ما این مطلب را به حساب ناپختگی و ناشی گری اقای اوباما می گذاریم. احمدی نژاد افزود: آقای اوباما تازه به عرصه های بالای سیاسی آمده و مشغول تجربه کردن است و این طور که اطرافیان وی به ما پیغام می دهند تحت فشار گروه های سرمایه داری قرار دارد. رئیس جمهور با بیان اینکه اوباما در این شرایط نمی تواند تصمیم درستی بگیرد گفت: از روزی که وی آمد عده ای معتقد بودند آقای اوباما نقش یک ماسک و نقاب را ایفا می کند و او را برای فریب ملت ها آورده اند. رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود گفت : می خواهم به اوباما و همقطارانش نصیحت کنم که اقای اوباما شما تازه از راه رسیدی یک مقدار صبر کن تا عرقت خشک شود ، یک مقدار سرد و گرم را بچش ، یک مقدار مراقبت کن بعد کاغذی را که جلویت گذاشتند دلیلی ندارد ان کاغذ را بخوانی. وی افزود: اقای اوباما هر حرفی را که به تو توصیه کردند دلیلی ندارد که ان حرف را تکرارکنی، بدان گنده تر و بزرگ تر از تو ، گردن کلفت تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند تو که جای خود داری . احمدی نژاد افزود : من نصیحت می کنم به اقای اوباما مراقب باشد اگر بخواهد پا در مسیر اقای بوش بگذارد پاسخ ملت ها همان پاسخ دندان شکنی است که به بوش دادند. رئیس جمهور گفت : البته برخی می گویند این حرف را اوباما نگفته است بیانیه رسمی دولت اقای اوباما بوده است، چه تفاوتی می کند؟ بیانیه رسمی دولت اوباما مسئولیتش برعهده اقای اوباما است. وی افزود : من اقای اوباما را نصیحت می کنم ما علاقه نداریم سرنوشت اوباما مانند اقای بوش بشود ، باید در رفتار و کلام خود و دولتمردانش دقت کند. رئیس جمهور گفت : اوباما بیانیه نوروزی داده است خیلی ممنون ، در ان جا گفته ما تلاش کردیم ایران را از انزوا خارج کنیم اما ایرانی ها نپذیرفتند ، خیلی ممنون ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان .

-------------------------------------------------

تحریم رژیم تهران؛ سفر هیئت اسرائیلی به مسکو

مسکو، 18 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاعی پارلمان اسرائیل به مسکو سفر می کند که هدف وی از این سفر، متقاعد سازی مقامات روسیه به حمایت از تحریمات سختگیرانه علیه ایران خواهد بود، این مطلب را پایگاه اطلاع رسانی اسرائیلی ISRA.com اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، آگنبی با نمایندگان مجلس دوما و سنای روسیه و همچنین با مشاورین "دمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد داشت. طی این دیدارها نماینده پارلمان اسرائیل اطلاعاتی مبنی بر "ادامه یافتن تحقق برنامه هسته ای نظامی در ایران" را ارائه خواهد کرد.


---------------------------------------------------------

موسوی خویینی ها ممنوع الخروج و پاسپورت وی ضبط شد

سایت حکومتی حقیقت نیوز نزدیک به باند احمدی نژاد: یک مقام امنیتی گفت: در پی افشا شدن مذاکرات مخفیانه موسوی خویینی ها رییس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی با مقامات غربی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وی تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج شده است.

این مقام امنیتی تاکید کرد:اسناد و عکس های مذاکرات مخفیانه موسوی خویینی ها با مقامات غربی و آمریکایی افشا شده است و این اسناد در اختیار مقامات امنیتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روز گذشته موسوی خویینی ها برای پاسخ به پاره ای از سئوالات فراخوانده شد و به وی اعلام گردید که تا اطلاع ثانوی حق خروج از کشور را ندارد و پاسپورت وی ضبط گردیده است.

این مقام امنیتی اضافه می کند: در حال حاضر پرونده موسوی خویینی ها در دست بررسی است و پس از تکمیل تحقیقات در مورد وی تصمیم گیری می شود.

------------------------------------------------------------------------

میرحسین موسوی نامزد انتخاب تاثیرگذارترین شخصیت سالِ ۲۰۱۰ در مجلۀ تایم

جرس: میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و شیرین عبادی در فهرستِ انتخابِ تاثیرگذارترین شخصیت های سالِ ۲۰۱۰ مجله تایم قرار گرفته‌اند.

این هفته‌نامۀ برجسته و مطرح آمریکایی، امسال نیز همانند نظرسنجی های مرسومِ هرسالِ خود، از خوانندگان و مردم خواسته است که از میان فهرست ۲۰۰ نفرۀ هنرمندان، سیاستمداران و شخصیت‌های هنری و سیاسیِ جهان، به یک نفر که او را شخصیت تاثیرگذار سال ۲۰۱۰ می‌دانند رای دهند.

بر اساس این گزارش، از شخصیت‌های ایرانی، مهندس میرحسین موسوی، از رهبران جنبش دموکراتیک مردم ایران و نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوریِ خرداد ۸۸ ، دکتر شیرین عبادی از برندگان جایزه صلح نوبل (۲۰۰۳) و دکتر زهرا رهنورد، فعال سیاسی، رییس سابق دانشگاه الزهرای تهران و همسر میرحسین موسوی، در فهرست فوق الذکر قرار دارند.

در فهرستِ مجلۀ تایم، از جهان سیاست، شخصیت هایی چون نیکولای سارکوزی و باراک اوباما حضور جدی دارند.

چند ماه پیش، نشریۀ بین المللی سیاست خارجی (فارین پالیسی)در فهرست صد متفکر برتر جهان، نام زهرا رهنورد را به عنوان سومین متفکر مهم جهان اعلام کرده بود.

برای دیدن صفحۀ مربوط به میرحسین موسوی در نظرسنجی تایم، می توان به این لینک مراجعه کرد:

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1972078_1972577,00.html

-------------------------------------------------------------

بهروز جاوید طهرانی در هفتمین روز اعتصاب غذا

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در هفتمین روز اعتصاب غذا خود بسر می برد
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی هفت روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از 18 تیر 1387 قیام دانشجویان می باشد. او در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی ،شکنجه های جسمی و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی از 11 فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر می برد.گزارشها حاکی است که شرایط جسمی او به دلیل شکنجه های جسمی،شرایط غیر انسانی و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.
از طرفی دیگر برای دومین بار متوالی، مدت بازداشت زندان سیاسی بهروز جاوید طهرانی در سلولهای انفرادی به دستور علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج برای 15 روز دیگر تمدید شده است.علی محمدی او را به یکی از سلولهای انفرادی که شرایط آن نسبت به سایر سلولها بدتر است منتقل کرده است و دو پاسداربند بنام های محسن خالصی و محسن بامداد که از شگنجه گران شناخته شده سلولهای انفرادی هستند. او را مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می دهند.
در حال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی سه زندانی دیگر در سلوهای انفرادی معروف به سگدونی از 7 روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد: رضا جلالی،حسین کرمی و محمد رضائی می باشند.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی 17 اسفند ماه با یورش حسن آخریان رئیس بند 1 و پاسداربندها با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی منتقل شد. او در طی این مدت چند بار به اطلاعات زندان منتقل شد و توسط کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه های جسمی قرار گرفت.
شرایطی که در این شکنجه گاه معروف به سگدونی علیه زندانیان حاکم است به قرار زیر می باشد؛ زندانیان 3 بار در روز حق استفاده از سرویسهای بهداشتی را دارند / غذای زندانیان از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دریافت می کند/ شکنجه زندانیان با باتون های برقی و سایر باتون ها صورت می گیرد/ زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند/ زدن دست بند و پابند به زندانی و رها کردن او در سلول/محروحیت کامل ار امکانات درمانی و قطع داروهای آنها /قطع کامل ارتباط زندانی با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنین موارد متعدد دیگر شکنجه می باشد.
شکنجه و اذیت و آزار زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان از سربازجویان وزارت اطلاعات و مسئول پرونده وی صورت می گیرد و توسط علی حاج کاظم،علی محمدی رئیس و معاون زندان ، کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند1 که نسبت به این زندانی سیاسی کینه غیر انسانی دارد و سال گذشته بدستور این فرد به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل شده است به اجرا در می آید.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بارها توسط بازجوی وزارت اطلاعات سعید شیخان ،علی محمدی ،کرمانی،فرجی و حسن آخریان در حضور سایر زندانیان سیاسی تهدید به قتل شده بود که در اطلاعیه های قبلی به اطلاع عموم رسانده شد .تهدید به قتل، شکنجه های غیر انسانی ، فشارهای طاقت فرسا و وادار کردن زندانی به اعتصاب غذا شیوه های است که پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی زندانیان سیاسی بکار برده بودند. که تا به حال منجر به قتل تعدادی از زندانیان سیاسی شده است که از جملۀ آنها زنده یاد اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان این زندانی سیاسی است هشدار میدهد و برای پیشگیری از یک فاجعۀ دیگر از تمامی انسان دوستان برای نجات جان او استمداد می طلبد و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامی فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

18 فروردین ماه برابر با 07 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

-------------------------------------------------------

آیت الله مکارم: درآمد حاصل از جذب توریست آتش است!

نمی‌توان هم مذهبی و هم سکولار و لاییک باشیم

جرس:آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه «نباید به بهانه جذب توریست اجازه بی‌بند‌وباری داده شود » ، گفت : درآمد حاصل از این راه آتش است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تحقق جمهوری اسلامی برای ما ممکن است هزینه‌هایی در بر داشته باشد، ادامه داد: ما یا نباید بگوییم جمهوری اسلامی هستیم و یا اینکه الزامات چنین حکومتی را باید به صورت کامل بپذیریم.

به گزارش فارس آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی در همه مسائل باید برنامه‌های اسلامی به مرحله اجرا گذاشته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که با وجود تشکیل حکومتی اسلامی بدحجابی در جامعه وجود دارد و برخی از جلسات نیز با موسیقی و کارهای خلاف آلوده شده است.

وی که پیش از ظهر امروز در درس خارج خود در جمع طلاب در مسجد اعظم قم سخن می گفت ، ادامه داد : امام خمینی فرمودند «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، بنابراین در چنین نظامی همه مسائل باید اسلامی باشد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه هم نمی‌توان جمهوری اسلامی و هم جمهوری دموکراتیک بود، افزود: نمی‌توان هم مذهبی و هم سکولار و لاییک باشیم، دو شمشیر در یک نیام نمی‌گنجد.

این مرجع تقلید هم چنین جنایات اخیر در کشور عراق را محکوم کرد و علت وقوع این مشکلات را نفاق برخی دولت‌های اسلامی دانست.

---------------------------------------------------

رجزخوانی های توخالی وزیر دفاع رژیم

ايلنا: احمد وحيدي وزير دفاع جمهوری اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه اگر اسرائیل حمله كند عكس‌العمل جمهوری اسلامی چه خواهد بود اظهار داشت: پاسخ آنها قبلا داده شده و اگر اين كار صورت گيرد ممكن است كه اصلا اثري از اين کشور نماند. وحيدي در خصوص اظهارات ژنرال پتراووس نیز مبني بر اينكه حكومت ایران يك حكومت اوباش‌سالارانه است گفت، اگر اوباشي در دنيا وجود داشته باشد آمريكا است.

----------------------------------------------------------

وضعیت نگران کننده یک وبلاگ نویس در زندان

خبرگزاری هرانا - نصور نقی پور تحت فشار شدید بازجویان در زندان اوین قرار دارد و همین امر موجب تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت وی شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نقی پور طی چند تماس کوتاه تلفنی که با خانواده ی خود برقرار نموده ایشان را از گرفتن وکیل و پیگیری پرونده ی خود منع کرده است. بنا به قرائن و شواهد به نظر می رسد این درخواست تنها تحت فشار بیان شده باشد.

عدم دسترسی به وکیل و مفتوح بودن پرونده ی وی در دادسرای ویژه در محل زندان اوین باعث شده است تا وضعیت این رونامه نگار و فعال حقوق بشر محبوس در بند 2 الف سپاه پاسداران در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

نصور نقی پور، وبلاگ نویس، که از شخصیت های شناخته شده در فضای مجازی است، در ساعات پایانی 11 اسفند ماه در پی یورش سازمان یافته به فعالان حقوق بشر، پس از تفتیش منزل پدری اش در قزوین، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به تهران منتقل شد.

شایان ذکر است که آقای نقی پور فاقد هرگونه سابقه ی کیفری بوده است.

-------------------------------------------------------------------------------

بیت آیت الله منتظری: اجازه ندهید مردم به جرم شرکت در مراسم ترحیم در زندان باشند

جرس: بیت آیت الله منتظری با صدور بیانیه ای با تشکر از حضور علما و مردم در مراسم تشییع و ترحیم بانو ربانی، بار دیگرخواستار آزادی بازداشت شدگان این مراسم شد.


متن این بیانیه که در سایت رسمی دفترآیت الله منتظری به چاپ رسیده به شرح زیر است.

به نام خدا

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

حضور با سعادت مراجع عظام تقلید ، علمای اعلام ، فرهنگیان و دیگر عزیزان ملت شریف ایران


ضمن عرض سلام و ادب، از کلیه بزرگوارانی که در مراسم تشییع - که البته بدون جنازه انجام شد - و همچنین مجالس سوگواری و شب هفت درگذشت مادر عزیزمان بانو حاجیه خانم ربانی، همسر مکرّمه و فداکار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) شرکت فرمودند و یا با ارسال پیام تسلیت و یا تلفن اظهار محبت و همدردی نمودند، تقدیر و تشکر می‌نماییم و از خداوند کریم برای آنان طول عمر با عزّت و سلامتی خواستاریم.


در ضمن از دستگیری هایی که بدون هیچ دلیلی، پس از مراسم خاکسپاری مادر عزیزمان انجام شد، اظهار تاسف شدید می نماییم. لازم به ذکر است که هنوز تعدادی از آن عزیزان در بازداشت به سر می برند و بعضاَ مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.


همچنین یادآوری می کنیم که تعدادی از بازداشت شدگان چهلمین روز ارتحال فقیه عالیقدر اکنون بیش از دوماه است که در بازداشت به سر می برند.
امیدواریم مسئولین امر اجازه ندهند این کارهای ناشایست بیش از این ادامه یابد و افراد بی گناه، تنها به جرم شرکت در چهلمین روز ارتحال مرجع تقلیدشان و یا مراسم تشییع همسر مکرّمه ایشان در زندان باشند.

والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

----------------------------------------------------------

یک سال حبس الویری برای شرکت در راهپیمایی 25 خرداد

جرس:وكیل مدافع مرتضی الویری اعلام كرد که دادگاه تجدیدنظر موكلم را به تحمل یكسال حبس محكوم كرد كه حبس یاد شده به مدت چهار سال تعلیق شده است.

دكتر عباس شیری با بیان این مطلب در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: اتهامات مرتضی الویری در پرونده تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت كشور و شركت در راهپیمایی 25 خرداد سال 88 بود كه دادگاه بدوی وی را از اتهام اقدام علیه امنیت كشور تبرئه كرد ولی در مورد دو اتهام دیگر، مرتضی الویری را به دو سال حبس و جریمه نقدی محكوم كرد.

وی خاطرنشان كرد: به دنبال اعتراض به رای دادگاه بدوی، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و شعبه‌ 54 دادگاه تجدیدنظر، موكل را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه كرد ولی به دلیل شركت در راهپیمایی 25 خرداد، وی را به تحمل یكسال حبس محكوم كرد كه با توجه به سوابق موكل، حبس یاد شده به مدت چهار سال تعلیق شده است.


از آنجا که میزان مشارکت و حضور در راهپیمایی 25 خرداد میلیونی بر آورد می شود، ظاهرا باید در انتظار احکام تازه تری برای مردمی که در اعتراض به انتخابات مهندسی شده به خیابانها آمدند، بود.

گفتنی است بر اساس نص صریح قانون اساسی برگزاری تظاهرات بدون حمل سلاح آزاد است.

--------------------------------------------------------

نیاز فوری زندانی سیاسی به پزشک در بیرون از زندان

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

علی بيکس ، عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، به علت فشارهای وارد شده در زندان و فضای غیر بهداشتی حاکم دچار عفونت لثه و دهان شده و به درمان فوری در خارج از زندان اوین نیز دارد. علی بیکس علارغم اینکه از ۲۴ خردادماه گذشته در زندان است اما پس از گذشت نزدیک ده ماه بازداشت هنور امکان استفاده از مرخصی را نداشته است.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، علی بیکس عضو این نهاد مدافع حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی، چندین بار خواستار آن شده است که در بیرون از زندان مورد معالجه قرار بگیرد اما به دنبال صدور حکم هفت سال زندان برای او امکان استفاده از مرخصی فراهم نشده است. از آنجائیکه امکانات پزشکی در بند ۳۵۰ زندان اوین محدود است بیم آن می رود که بیماری او تشدید شده و تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

خانواده این فعال مدنی و حقوق بشری به شدت از این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فرزندشان برای معالجه فوری شده اند.

علی بیکس سابقه رهبری جنبش دانشجویی در تبریز را دارد که به دلیل سازماندهی تظاهراتی در دانشگاه تبریز همزمان با تظاهرات ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ کوی دانشگاه نزدیک یک سال و نیم را در زندان تبریز گذرانده است.

این مدافع حقوق بشر دارای دکترای تاريخ است و در حوزه روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته است. او در طی چند سال گذشته تلاش های زیادی برای کمک به زندانیان سیاسی کمتر شناحته شده انجام داده و به همین دلیل و نیز همکاری با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

ماموران اطلاعات در زمان بازجویی او را منافق خوانده و گفته بودند کمیته شما نیز محل تجمع منافقین است.

علی بيکس در حالی که به شدت از بیماری دهان و دندان رنج می برد، در انتظار نتيجه دادگاه تجديد نظر از حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سر می برد که او را به ۷ سال زندان محکوم کرده است.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواستار آزادی فوری علی بیکش از زندان است. به اعتقاد این کمیته او جرمی مرتکب نشده و تنها در راستای دفاع از حقوق بشر کوشش کرده است.

تهران چهارشنبه ۱۸ فروردین

-------------------------------------------------------

افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت نصور نقی پور

جرس: با گذشت یک ماه از بازداشت نصور نقی پور، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشری، آخرین خبرها حاکی از تحت فشار قرار گرفتن وی توسط بازجویان زندان اوین و وضعیت و سرنوشت نامعلوم وی می باشد.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، این فعال حقوق بشری که در جریان یورش و دستگیریِ شبانۀ فعالان حقوق بشری در شامگاه یازدهم اسفندماه گذشته بازداشت شد، کماکان در بند دو الف سپاه در زندان اوین به سر می برد.

این گزارش خاطرنشان می سازد که نصور طی زمان بازداشتِ خود، چند تماس کوتاه تلفنی که با خانواده برقرار نموده و ایشان را از گرفتن وکیل و پیگیری پرونده منع کرده است که بنا به قرائن و شواهد به نظر می رسد این درخواست تنها تحت فشار بیان شده باشد.

عدم دسترسی به وکیل، مفتوح بودن پرونده در دادسرای ویژه در محل زندان اوین و عدم اطلاع رسانی در مورد وضعیتِ وی، سب ایجاد و تشدید نگرانی پیرامون این رونامه نگار و فعال حقوق بشر شده است.

هم اکنون دهها تن از فعالان حقوق بشریِ عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، مجموعه فعالان حقوق بشر و گروههای دیگر، در بازداشت و وضعیت بلاتکلیف به سر می برند.

--------------------------------------------------------------

وضعیت نامعلوم یکی از فعالان حقوق بشر بعد از گذشت یک ماه

سمیه اجاقلو یک ماه پیش توسط ماموران امنیتی اصفهان ربوده و به زندانی در تهران منتقل شد

جرس: با گذشت بیش از یک ماه از ربایش و بازداشتِ سمیه اجاقلو، فعالِ حقوق بشر، کماکان از وضعیت جسمی- روحی، پرونده و سرنوشت وی اطلاعی در دست نمی باشد و همین سبب نگرانی خانواده و دوستانِ وی شده است.

این فعال حقوق بشریِ ساکن اصفهان، شامگاه سیزدهم اسفند ماه گذشته، در جریان یورش گسترده و سازمان یافتۀ ماموران امنیتی و دستگیریِ دهها تن از فعالان حقوق بشر و کنشگرانِ محیط مجازی، بازداشت و به بازداشتگاهی در تهران منتقل شد. در جریان این بازداشت ها که از ۱۱ تا ۱۳ اسفند ماه انجام پذیرفت، حدود چهل تن دستگیر شدند.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، اجاقلو تنها یکبار به صورت تلفنی از محل نامعلومی در شهر تهران با خانواده خود تماس گرفته و بازداشت خود را اعلام کرده بود.

هنوز از سرنوشت و وضعیت جسمی- جسمی وی و دیگر فعالان حقوق بشریِ بازداشتی، خبری منتشر نشده است.

---------------------------------------------------------------

منبع فساد نظام جمهوری اسلامی است که باید ویران شود

زینت میرهاشمی

دانه درشتها و آقازاده ها کسانی هستند که به واسطه ارتباط تنگاتنگ با بخش بالایی هرم قدرت تبدیل به باندهای مافیایی و دزدان و چپاولگران شده اند. هر چند گاه، در اختلافهای درونی بین پایوران رژیم، برخی از این دانه درشتها اسمشان رو می شود. ولی به دلیل جایگاهشان از محاکمه و مجازات خلاصی می یابند. روز سه شنبه یکی از نمایندگان مجلس، تعدادی از دانه درشتها را افشا کرد.

الیاس نادران، گفت؛ معاون اول احمدی نژاد در «شبکه فساد اقتصادی خیابان فاطمی» نقش محوری داشته است. وی اعلام کرد که همه اعضای این باند فساد اقتصادی مانند جابر ابدالی، الیاس محمدی، مسعودی و ... همه دستگیر شده اند و رحیمی، معاون احمدی نژاد به دلیل جایگاهش دستگیر نشده است.

پس از برآمد احمدی نژاد و تشکیل دولت پاسداران، نقش رانت خواران حکومتی و دانه درشتها در اقتصاد شبه دولتی بیشتر شده است. این در حالی است که احمدی نژاد یکی از شعارهای فریبکارانه اش مبارزه با فساد اقتصادی بود. این که چه کسی از این جعبه دروغ احمدی نژاد به عنوان فاسد درآید بستگی به دور و نزدیکی اش به حکومت و تاریخ مصرفش دارد.

این خانه از پای بست ویران است. با شکل گیری اقتصاد شبه دولتی و شبکه رانت خواران حکومتی و تبدیل مالکیت دولتی به شبه دولتی به جای خصوصی، همراه با قدرت گرفتن سپاه پاسداران در اقتصاد و سیاست، اقتصاد ایران چه در زمینه صنعت و چه تجارت در گرداب بحران و نیستی گرفتار شده است. بر همین راستا برای بهبود اقتصاد سراسر بحرانی فعلی باید منبع فساد و تباهی یعنی نظام جمهوری اسلامی ویران شود.

سازمان جهانی شفافیت در پایان سال 2009 اقتصاد ایران را بیشتر از سالهای گذشته فاسد اعلام کرد. گزارش این سازمان، جایگاه ایران را از نظر فساد مدیریت و اداری در پایین ترین رتبه جدول شفافیت قرار داده است.

----------------------------------------------------------------

بیانیۀ یکی از شعبات سازمان ادوار تحکیم وحدت و طرح مطالبات چهارگانه

جرس: در واکنش به ادامه بازداشت اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت در سراسر کشور و اِعمال فشارهای بی وقفه بر آنان، شعبۀ بوشهرِ آن سازمان دانشجوییِ منتقد، طی صدور بیانیه ای خواستار "آزادی کلیه فعالین مدنی و سیاسی، آزادی بی قید و شرط دبیر کل آن تشکیلات (احمد زید آبادی) و دیگر اعضای آن، آزادی فعالیت احزاب سیاسی و مدنی و مطبوعات مستقل به عنوان ابزارهای نظارتی مردم بر حاکمیت و همچنین تعریف جرم سیاسی و هیات منصفه دادگاه های سیاسی" شد.

بنا به گزارش منابع خبری جرس، این تشکیلات دانشجوییِ مستقل، در بیانیۀ فوق الذکر، ضمن یادآوری این نکته که "غیر از دبیر کل آن سازمان، علی ملیحی و کاوه کرمانشاهی از دیگر اعضای آن تشکیلات، بلاتکلیف در زندان به سر می برند"، جرم آنها را "تنها پیگیری مطالبات مردمی، تحکیم مبانی مردم سالاری و تضمین حق نظارت مردم بر حاکمیت" اعلام نموده و خاطرنشان می کند "متاسفانه در این زمان ، جان ، مال ، آبرو و حیثیت افراد از هر گونه تعرض و برخورد مصون نیست و حقوق و آزادی های اولیه و قانونی افراد پایمال گردیده است. "

سازمان ادوار تحکیم شعبه بوشهر، در ادامه تصریح می کند "امروز حاکمیت اقتدارگرا تنها بر محدود کردن نیروهای دگراندیش و به زندان انداختن و اجرای پروژه های اعتراف گیری بسنده نکرده ، بلکه محدودیت ها و فشارهای ایجاد شده بر اندیشمندان و علمای مستقل ، احزاب ، رسانه ها و مطبوعات را نیز به نهایت خود رسانده است که متاسفانه انحصار رسمی صدا و سیما ، انعکاس اخبار یکسویه و سانسور خبری تنها نمونه های کوچکی از آن به شمار می رود. "

لازم به ذکر است کماکان تعداد زیادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت، ادوار تحکیم وحدت، انجمن های اسلامی دانشجویان و همچنین تشکل های همسو با جنبش سبز مردم ایران، در بازداشت و تحت فشارهای مداوم هستند.

----------------------------------------------------------------

صدور احکام سنگین انضباطی برای گروه گسترده ای از دانشجویان سبزوار

جرس: کمیته انضباطی دانشگاه تربیت معلم سبزوار، برای بیش از ۱۶۰ تن دانشجویان معترض و فعال آن دانشگاه، احکام سنگین انضباطی صادر و تایید کرد.

بنا به گزارش منابع خبریِ جرس، اتهامات وارده به دانشجویان محکوم شده توسط کمیته انضباطی، مشارکت در مراسمهای روز دانشجو (۱۶ آذر), اعتراض به هتک حرمت عکس امام (۲۲ آذر) , بزرگداشت مرحوم آیت ا... منتظری (۳۰ آذر) می باشد.

این گزارش خاطرنشان می سازد این نخستین بار است که در یکی از دانشگاههای کشور، بدون احضاریه و تفهیم اتهام، احکام سنگین صادر می شود .

آخرین خبرها پیرامون این مسئله حکایت از آن دارد که احکام صادره به صورت غیابی و بدون ابلاغ احضاریه برای کمیته انضباطی صادر شده و این احکام با مشارکت حراست و معاونت دانشجویی، و به کمک نیروهای بسیج، یا تصاویر گرفته شده توسط دوربینهای امنیتی نصب شده در سراسر دانشگاه تایید شده است.

طی سال تحصیلیِ جاری، هزاران تن از دانشجویان سراسر کشور، مشمول بازداشت، اخراج، تعلیق از تحصیل، ضرب و شتم نیروهای شبه نظامی و موارد مشابه شده و گروه زیادی از آنان نیز، در جریان سرکوب اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، زخمی شده یا جان خود را از دست دادند.

------------------------------------------------------

خبررسانان وضعیت زندانیان پشت میله ‌های زندان

سایت ندای سبز آزادی: ابوالفضل عابدینی به ۱۱ سال زندان محکوم شد، مرجان صفری همچنان در سلول انفرادی است، از سرنوشت مهدی خدایی، یک ماه است که کسی خبر ندارد و قرار بازداشت کاوه قاسمی کرمانشاهی تمدید شد. اینها تنها گوشه‌ای از اخبار مرتبط به فعالان حقوق بشر است که در یورش یازدهم اسفند سال گذشته دستگیر شدند. این گروه از فعالان حقوق بشری به صورت خودجوش و به عنوان یک نهاد مدنی طی پنج، شش سال گذشته تحت عنوان «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» و «کمیته گزارشگران حقوق بشر» فعالیتشان را آغاز کردند و به دلیل جو سیاسی موجود در فضای ایران، با تفکیک فعالیت‌های سیاسی و فعالیت‌های حقوق بشری، صرفاً به برجسته کردن وضعیت حقوق بشر در ایران می‌پرداختند و در عین حال نقش ویژه‌ای در انتشار اخبار مربوط به زندانیان سیاسی و عقیدتی نیز داشتند که در شرایطی مخالف موازین حقوق بشر در زندان به سر می‌بردند. در یازدهم اسفند سال گذشته، حداقل چهل نفر از این فعالان حقوق بشری، با مدیریت سپاه پاسداران در اقصی نقاط کشور دستگیر شدند و در بیست و سوم اسفند نیز خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، طی گزارشی با عنوان «نبرد سایبری سپاه با گروه‌های فعال در زمینه بی‌ثبات‌سازی» گوشه‌ای از برنامه‌های آتی و دلایل برخورد با این فعالان را مطرح کرد. بر این مبنا فعالان حقوق بشر متهم شدند که در جنگ نرم علیه نظام به صورت نفوذ در شبکه‌های اینترنتی قصد دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی کشور را داشته‌اند و همچنین برای کاربران اینترنتی زمینه استفاده از اینترنت بدون فیلتر را از طریق معرفی و تهیه فیلترشکن‌های مختلف فراهم می‌کردند. ادعاهایی که البته این فعالان حقوق بشر آنها را انکار می‌کنند و برخورد با خود را به عنوان یک سناریوی از پیش طراحی شده برای بحرانی نشان دادن فضای کشور، برخورد با فعالان سیاسی و در نهایت رسیدن به خواسته‌های نامشروع قلمداد می‌کنند. در این میان تجربه اتهامات مطرح شده علیه سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین نحوه انعکاس بیانیه‌های دادستانی که با رمل و اسطرلاب در پی اثبات مطالبی بود که وجود خارجی نداشتند می‌تواند بیانگر آن باشد که در مواجه با این فعالان نیز، دست دادستانی در بررسی حقوقی پرونده‌ها خالی است و تنها سعی دارد با فشار و ارعاب آنها را وادار به اعترافاتی کند که در پروژه کودتای بعد از انتخابات به عنوان یک دلیل و با تاریخ مصرف مشخص، به قوه قضای جمهوری اسلامی، وجه سیاسی می‌بخشد. به نظر می‌رسد کودتاچیان قصد دارند با برخورد با کسانی که وضعیت نابسامان حقوق بشری در ایران و به ویژه زندان‌های جمهوری اسلامی را منعکس می‌کنند، راه برخورد با زندانیان دور از چشم مردم و جهانیان را هموارتر کنند. گرچه تجربه این ده ماه نشان داده که هر شهروند سبز یک رسانه است و خبرهای زندانیان و نقض حقوق بشر با سرعتی باورنکردنی در جامعه پخش می‌شود.

-----------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد به لاریجانی:قانون را به کسی ارجاع دهید که برایش تبریک فرستادید!

دور تازه چالش مجلس و دولت

جرس:شنیده می شود در دیدار نوروزی سران جمهوری اسلامی که با رهبری بحث یارانه ها به صحنه کشاکش دوباره روسای قوای مقننه و مجریه بدل می شود.

به گزارش تحول سبز، در این دیدار علی لاریجانی مطرح می کند انتظار مجلس از دولت این است که قانون مصوب را اجرا کند و اگر کم و کاستی بود مجلس به دولت کمک خواهد کرد و رهبر جمهوری اسلامی در جواب تاکید کرد که به نفع جمهوری اسلامی نیست این اختلافات علنی شود.

در ادامه احمدی نژاد با تاکید بر اینکه این قانون را اجرا نخواهد کرد، ادامه داد اگر آقاای لاریجانی اصراری دارد برای اجرای مصوبه می تواند قانون را به کسی که بعد از ظهر انتخابات به او تبریک گفت ارجاع بدهد.

مجلس پیش از تعطیلات نوروز درخواست احمدی نژاد برای افزایش دوبرابری اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها را رد کرده بود و متعاقب آن رییس دولت و مشاورنش از عمل نکردن دولت به قانون مصوب خبر داده بودند. قانون هدفمند سازی یارانه ها بارها در سال گذشته به صحنه ی کشاکش مجلس و دولت تبدیل شده است و حتی پا درمیانی رهبر جمهوری اسلامی نیز به حل اختلافات کمک نکرده است

-----------------------------------------------------

حمله به سفارت جمهوری اسلامی در هلند

جرس: گروهی از مخالفان دولتِ ایران، شامگاه سه شنبه ۱۷ فروردین ماه، با ورود به محوطه بیرونی ساختمان سفارت در هلند، پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند.

بر اساس تصاویر منتشره در شبکه های تصویری اینترنتی، حمله کنندگان پس از حمله به محوطه بیرونی ساختمان سفارت و استقرار در مبدا ورودیِ آن، با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و نصب پلاکاردی با مضمون "آزادی"، مخالفت خود را با حکومت ایران اعلام داشتند.

به گزارش شبکه جهانی بی بی سی، پلیس هلند در این رابطه ده نفر را بازداشت کرده و اعلام نموده است "این رویداد بدون درگیری و به صورت مسالمت آمیز پایان یافته است."

پلیس هلند در این زمینه خاطرنشان کرد "از ملیت و قصد این افراد، هنوز اطلاعی در دست نیست؛ اما ویدیوهای قرار گرفته در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که وارد شدگان به محوطه سفارت ایران به زبان فارسی شعار سر می دهند."

سفارت جمهوری اسلامی در هلند، در رابطه با این رویداد توضیحی ارائه نکرده است.

----------------------------------------------------

فاطمه خاتمی:جلوی افراد خودسر را بگیرید!

والله این ننگ برپیشانی افراد خودسری که به خیال خود حامی اسلام، نظام و رهبری هستند می‌ماند!

جرس:فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی با بیان اینکه «متاسفیم بعد از سی‌سال شاهد هتک حرمت آرامگاه آیت‌الله خاتمی، حمله به بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی، حمله به بیت شهید آیت‌الله دستغیب و حمله به سایر علما و مراجع هستیم»، ابراز امیدواری کرد که نظام با استفاده از توانایی و اشراف اطلاعاتی خود هرچه سریعتر جلوی تحرکات عده‌ای خودسر و بی‌هویت که عامل این اقدامات هستند را بگیرد.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، فاطمه خاتمی در جمع حاضران در مراسمی که در اعتراض به هتک حرمت آرامگاه آیت‌الله خاتمی همراه با دعای توسل برگزار شد سخنرانی کرد.

وی با تشکر از مردم اردکان و یزد و همه افرادی که در این مراسم حضور داشتند، گفت:« این گردهمایی در واقع برای حفظ اصل اسلام، نظام، انقلاب و مقام روحانیت توسط مردم متدین برگزار شده است.»

خاتمی افزود:« این حادثه بسیار تلخ نه برای شخص، خانواده و طیف خاصی که ضایعه‌ای اسفناک برای اسلام و علم و عالم و جمهوری اسلامی بود.»

این مادر شهید تصریح کرد:«متاسفانه این حرکت نخستین حرکت ناهنجار در ماه‌های اخیر نبوده است، گاه به بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی حمله می‌کنند و دربیت ایشان را آتش می‌زنند، گاه به بیت محترم شهید آیت‌الله دستغیب حمله می‌برند و گاه به به بیت دیگر علما و مراجع حمله می‌برند و این مایه تاسف است که در نظامی که در عنوان آن اسلام یعنی دین رحمت، برابری و برادری آمده است شاهد این قضایا باشیم.»

فرزند ارشد آیت‌الله خاتمی یادآور شد:«شخصیت و بزرگواری آیت‌الله خاتمی به اندازه‌ای است که این حرکات بر روی شخصیت و جایگاه ایشان کوچکترین اثر منفی نمی‌گذارد اما متاسفیم که بعد از سی‌سال و بعد از این همه مجاهدت و خون دل خوردن دلسوزان انقلاب شاهد این حرکات هستیم.»

وی ادامه داد:«امیدواریم به حرمت آستان پاک این سید بزرگواری که در قلب همه است، مایه افتخار ایران است و اختصاص به یک خانواده ندارد این آخرین حرکت زشت و زننده‌ای باشد که شاهد باشیم.»

خاتمی افزود:« والله این ننگ بر روی پیشانی افراد خودسری که به خیال خود حامی اسلام، نظام و رهبری هستند می‌ماند، این حرکت‌ها گرچه از روی جهالت و نادانی صورت گرفته اما مطمئن هستم فرد یا افرادی که این حرکت را انجام دادند افرادی عقده‌ای بی‌هویت و افرادی هستند که در جامعه احساس کمبود می‌کنند و آن‌ها بدانند که این حرکت‌ها در برابر دین و منطق اسلام بسیار کوچک و ناچیز است.»

این مادر شهید تصریح کرد:« این افراد از جمهوری اسلامی و امام دق دل دارند و به غیر از زدن و بستن و فحاشی که هیچ دردی را دوا نمی‌کند و عقده‌ای را خالی نمی‌کند راه دیگری را نمی‌دانند.»

خاتمی با تشکر از مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و بخصوص مردم، خاطر نشان کرد:« این حرکات جز متشنج کردن فضای کشور و غلیان احساسات پاک مردم نتیجه‌ای ندارد، ما نیز در مکتبی پرورش یافته‌ایم که اهل انتقام نیستیم و این حرکات ناشایست را تحمل می‌کنیم و انشالله نظام با استفاده از توانایی و اشراف اطلاعاتی خود هرچه سریعتر جلوی تحرکات این افراد خودسر و بی‌هویت را بگیرد.»

----------------------------------------------------------

شیخ الازهر هم به فریاد در آمد!

امام جمعه قم او را هم فتنه برانگیز خواند!

جرس:احمد الطیب شیخ الازهر در واکنش به اظهارات امام جمعه قم اعلام کرد، اظهار مخالفت وی با تبلیغ تشیع در کشورهای سنی، فتنه برانگیز نیست و قصد ندارد در این خصوص پاسخی به امام جمعه قم بدهد.


به گزارش خبرآنلاین، رئیس دانشگاه مصری الازهر چندی پیش در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرده بود، این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجویان ایرانی را دارد تا جوانان ایرانی از نزدیک با مذهب اهل تسنن آشنا شوند اما با هرگونه فعالیت تبشیری و تبلیغ تشیع برخورد خواهد شد .

العربیه روز سه شنبه گزارش داد، در پی اظهارات سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و از اعضای مجلس خبرگان رهبری که احمد الطیب شیخ الازهر را متهم به نشر بذر فتنه بین مسلمانان کرده بود، رئیس دانشگاه الازهر تاکید کرد که گفته هایش فتنه انگیز نیست و قصد پاسخ دادن به امام جمعه قم را هم ندارد.

احمد الطیب در عین حال افزوده است: به هر آنچه که در دانشگاه الازهر و دانشکده های آن در مورد مسائل شیعه و اهل سنت گفته ام ، اعتقاد دارم و آن را تغییر نخواهم داد.

این گزارش می افزاید، شیخ احمد الطیب که اخیرا پس از درگذشت شیخ محمد سید طنطاوی به ریاست الازهر تعیین شده است ماموریت الازهر را تقریب بین مذاهب اسلامی از جمله بین شیعیان و اهل سنت اعلام کرده است.