jeudi 20 mai 2010

فراخوان زندانیان سیاسی بند۳۵۰ زندان اوین برای همراهی جنبش سبز با روزه سیاسی

جــرس: زندانیان سیاسی بند۳۵۰ زندان اوین، در ادامه اعتراضات خود به وضع موجود در زندانها و بازداشتگاهها، روند بازجویی ها، صدور احکام ناعادلانه، ادامه بازداشتِ زندانیانِ سیاسی و همچنین صدور و تایید و اجرای احکام اعدام زندانیان سیاسی، بر تداوم روزۀ سیاسیِ خود، تا سالگرد انتخاباتِ ریاست جمهوری (۲۲ خرداد ماه) تاکید کرده و خواستار حمایت و همراهی جنبش سبز با این اقدام اعتراضی شدند.



روزه های سیاسیِ زندانیان بند مذکور، طی ماههای اخیر ابتدا یك روز در هفته (پنج شنبه ها) و بعد از مدتی، دو روز در هفته شامل دوشنبه ها و پنج شنبه ها بود و تصمیم بر این شد که از امروز تا ۲۲ خرداد این روزه ادامه یابد.


بر اساس اخبار واصله از زندان به خبرنگار جرس، زندانیان سیاسی در همین راستا خواستار "حمایت" خانواده ها و فعالان و همچنین "همراهی و پشتیبانی" جنبش سبز از این حرکت زندانیان شدند.


این گزارش خاطرنشان کرد هم اکنون اندرزگاههای هفت و هشت زندان اوین نیز، به این حرکت اعتراضی پیوسته اند .


لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، طی ماههای گذشته، در نامه ای خطاب به مراجع تقلید، از عدم استقلال قضاتِ کشور، عدم رعایت اخلاق توسط مأموران و بازجویان، عدم امکان استخدام وکیل مناسب، بدرفتاری و شکنجه در جریان بازجویی ها، فشار بر خانواده ها و صحنه سازی برای دادگاه های دسته جمعی علنی، به شدت انتقاد کرده و با اعلام درخواست های زیر، آغاز روزه های سیاسی خود را علنی کرده بودند:


"لغو و تقلیل احكام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ۸۸
آزادی فوری كلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و كفالت
رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در كلیه محاكم (حضور هیئت منصفه)
رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح:
بهبود وضعیت كلیه زندانیان و بازداشت شدگان."


متعاقبِ انتشار نامۀ مذکور و همزمان با آغاز روزۀ سیاسیِ این زندانیانِ معترض، فشارها بر آنان به شدت افزایش یافته و شرایط اسارت دشوارتر از پیش گزارش شد.


بعد از اعدام پنج زندانی سیاسی در زندان اوین نیز، زندانیان بند ۳۵۰ دست به اعتراض و اعتصاب غذا زدند که مسئولان زندان نیز، با تبعید، فشار مضاعف، قطع ملاقات ها، انتقال به سلول انفرادی و ایجاد محدودیت های ویژه، با زندانیان این بند برخورد کردند.

------------------------------------------------------------------------

اطلاعیه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

اطلاعیه : در رابطه با آزادی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
به اطلاع عموم میرسانیم :
اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که درروزپنچ شنبه 23 اردیبهشت ماه در سنندج توسط اداره حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی دستگیر شده بود دربعداظهر روز چهارشنبه 29 اردیبهشت از سوی اداره اطلاعات استان کردستان آزاد گردید .
ضمنا کاوه قاسمی کرمانشاهی عضو شورای عالی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که درتاریخ 14 بهمن ماه سال گذشته توسط مامورین اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شده بود ؛ همچنان در بازداشت بسر می برد .

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان 30 اردیبهشت 1389

-----------------------------------------------------------------------

موافقت اکثریت شورای امنیت با قطعنامۀ جدید علیه رژیم

رادیو فرانسه: به گفتۀ برنار کوشنر، وزیر خارجۀ فرانسه، به استثناء سه عضو غیردائم شورای امنیت، اکثریت اعضای دائم و غیر دائم این شورا بر سر تصویب قطعنامۀ جدید علیه برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی با یکدیگر به توافق رسیده اند.

وزیر خارجۀ فرانسه، برنار کوشنر، امروز در پایان ملاقاتش با همتای دانمارکی خود در پاریس گفت که از مجموع 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل، تنها نمایندگان سه کشور تمایل چندانی به تصویب قطعنامۀ جدید علیه ایران نشان نمی دهند. به گفتۀ یک منبع دیپلماتیک این سه کشور عبارتند از ترکیه، برزیل و لبنان که از اعضای غیردائم شورای امنیت هستند.
به بیان دیگر، اکثریت اعضای شورای امنیت با تصویب قطعنامۀ جدید علیه برنامۀ اتمی ایران موافقند.
با این حال، برنار کوشنر تصریح کرد که نه نظر مخالفان قطعی است و نه متن پیشنهادی قطعنامه و در روزهای آینده گفتگو بر سر آن ادامه خواهد یافت. 9 رأی موافق از مجموع 15 رأی برای تصویب قطعنامۀ جدید علیه ایران کافی است، مشروط به اینکه البته هیچیک از پنج عضو دائم شورای امنیت از حق وتوی خود استفاده نکند.
برنار کوشنر در ادامۀ اظهاراتش متن قطعنامۀ پیشنهادی را نسبتاً قوی خواند که شامل ممنوعیت فروش اسلحه به جمهوری اسلامی نیز می شود. او همچنین پیش بینی کرد که طرح قطعنامۀ جدید به تصویب شورای امنیت برسد.
همزمان منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که طرح قطعنامۀ جدید سازمان ملل علیه برنامۀ اتمی ایران خواستار ممنوعیت تحویل موشک های ضدهوایی روسی از نوع اس-300 به ایران شده است. همین منابع تصریح کرده اند در صورت تصویب قطعنامۀ جدید، دولت روسیه موشک های ضدهوایی از نوع اس-300 را که به ایران فروخته به این کشور تحویل نخواهد داد.
روسیه باید یک سال پیش این موشک ها را به ایران تحویل می داد، اما در نتیجۀ فشارهای آمریکا و اسرائیل از تحویل آنها به تهران خودداری کرده است.
تحویل این موشک ها به ایران بمباران تأسیسات اتمی ایران را با مشکل روبرو می سازد.
شرکت دولتی صادرکنندۀ سلاح های روسیه امروز اعلام کرد که مجازات های احتمالی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی را اجرا خواهد کرد، حتا اگر این مجازات ها شامل موشک های اس-300 شود که روسیه به جمهوری اسلامی فروخته اما تاکنون به این کشور تحویل نداده است.
خبرگزاری فرانسه که به نسخه ای از طرح قطعنامۀ جدید دست یافته نوشته است که قطعنامۀ جدید در صورت تصویب شدن فروش هشت نوع سلاح را به ایران ممنوع می کند از جمله تانک، زره پوش، سامانۀ توپ های سنگین، هواپیماها و بالگردهای جنگی و نیز سامانه های موشکی.
منابع دیپلماتیک اضافه می کنند که پنج کشور عضو دائم شورای امنیت بعد از توافق بر سر متن قطعنامۀ جدید، از این پس سرگرم گفتگو بر سر ضمایم آن هستند.
دیروز رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما گفته بود که توافقات اخیر تهران با برزیل و ترکیه به احیای اعتماد بین المللی در مورد برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی نیانجامیده و اینکه دولت آمریکا همچنان مسیر مجازات ها علیه جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند.
رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان ایراد کرد که به همراه رئیس جمهوری برزیل نقش مهمی در امضای توافقنامۀ جدید با ایران ایفا نمود که هدف از آن کاستن از نگرانی های کشورهای غربی از برنامۀ اتمی ایران اعلام شد. دفتر ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما در گفتگو با نخست وزیر ترکیه بر نگرانی های اساسی جامعۀ بین المللی در قبال کل برنامۀ اتمی ایران تأکید کرده است.
سه شنبۀ گذشته دولت آمریکا طرح مجازات های جدیدی را علیه ایران تسلیم شورای امنیت کرد که مورد پشتیبانی پنج عضو دائم این شورا از جمله روسیه و چین قرار گرفته است.
در واکنش دولت ایران طرح قطعنامۀ پیشنهادی دولت آمریکا را فاقد هر نوع وجاهت قانونی دانست. منوچهر متکی، وزیر خارجۀ ایران حتا گفت که قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا بختی برای تصویب شدن در شورای امنیت ندارد.
در این حال، محمدرضا باهنر نایب رئیس و از اعضای بانفوذ اصولگرایان مجلس اسلامی ایران تهدید کرد که در صورت تصویب قطعنامۀ جدید شورای امنیت علیه این کشور، جمهوری اسلامی توافق صورت گرفته با ترکیه و برزیل را اجرا نخواهد کرد. بر اساس این توافق ایران 1200 کیلو گرم از اورانیوم خود را که با غلظت پائین غنی شده در ازای دریافت سوخت رآکتور آزمایشی تهران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ترکیه منتقل خواهد کرد. بر اساس این توافق ایران متعهد است که نخستین بخش از اورانیوم خود را ظرف یک ماه به ترکیه منتقل کند.

------------------------------------------------------------

حمله افراد ناشناس به ابطحی

جرس:محمد علی ابطحی، رییس دفتر و معاون پارلمانی سید محمد خاتمی، مورد حمله برخی از افراد ناشناس قرار گرفت.

آن گونه که ابطحی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است، وی روز گذشته پس از خروج از جلسه‌ای در شهر ری که به مناسبت بزرگداشت «میرزا جواد تهرانی» برگزار شده بود، مورد حمله چند «لباس شخصی» قرار گرفته است. وی نوشته که این حمله ابتدا پس از خروج از این مراسم به وی صورت گرفته است. ابطحی می‌نویسد:«در وسط بزرگراه نزدیک حرم یک اتومبیل پراید جلویم پیچید و چندین موتور سوار با لگد و کابل و چاقو به اتومبیلم حمله کردند و شیشه‌ها را شکستند و گاز اشک آور به داخل اتومبیلم انداختند.»

ابطحی این حمله را «وحشیانه» توصیف کرده است. محمدعلی ابطحی از جمله مشاوران محمد خاتمی، در انتخابات ریاست جمهوری حامی مهدی کروبی بود. وی پس از راه پیمایی ۲۵ خرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ابطحی در نخستین دادگاه برگزار شده حوادث پس از انتخابات، به همراه محمد عطریان فر و عده ای دیگر از فعالان سیاسی به اشتباهات خود و اصلاح طلبان «اعتراف» کرد. وی که با قید وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است، چندی پیش از سوی دادگاه بدوی به شش سال حبس قطعی محکوم شد.

----------------------------------------------------

سپاه و تشکیل دومین ارتش سایبری دنیا

جرس: فرمانده سپاه علي بن ابيطالب ادعا کرده است که سپاه موفق به تشكيل يك ارتش سايبري شده و امروز ارتش سايبري سپاه دومين ارتش سايبري در دنيا ست.

هر چند ارتش سایبری سپاه پاسداران و خبرگزاری‌های حامی دولت تلاش بسیاری می‌کنند تا توانایی‌های فنی این گروه را در سطح بسیار بالایی نشان دهند اما متخصصین عرصه اینترنت نظر دیگری دارند. آنان موفقیت‌های این گروه را نتیجه شکنجه فعالان اینترنتی بازداشت شده و گرفتن رمز ورود و اطلاعات دیگر از آن‌ها و یا دستکاری پروتکل‌های بین‌المللی شبکه جهانی وب با همکاری مخابرات ایران می دانند.

خبرگزاری دولتی فارس، در خبری آورده است که ابراهيم جباري پيش از ظهر امروز در ديدار شوراي فرماندهي سپاه علي بن ابيطالب استان قم با با آيت‌الله علوي گرگاني ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي سپاه در قم اظهار داشت: سپاه در سه بخش معنوي، نظامي و علمي با جديت و صلابت وارد عرصه شده است و در اين راه تلاش مي‌كند كه در مسير تحقق امر الهي و قرآن كريم حركت كند.

فرمانده سپاه علي بن ابيطالب استان قم بيان داشت: مرزباني، حفاظت از شخصيت‌ها و... از جمله وظايفي خطيري است كه بر عهده سپاه گذاشته شده است و اين نيرو در طول ساليان پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره با جديت به وظايف خود عمل كرده است.

جباري با اشاره به تشكيل ارتش سايبري از سوي سپاه پاسداران گفت: ما امروز شاهد هستيم كه سپاه موفق به تشكيل يك ارتش سايبري شده است و امروز ارتش سايبري سپاه دومين ارتش سايبري در دنيا است.

وي با اشاره به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به كيان اسلامي از راه‌هاي مختلف تصريح كرد: يكي از اين راه‌ها فعاليت در فضاي سايبري است كه ارتش سايبري سپاه با قدرت در اين فضا وارد شده است و جلوي تخريب نظام فرهنگي و اجتماعي كشور را مي‌گيرد.

فرمانده سپاه علي بن ابيطالب استان قم با اشاره به اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همواره با ارزش‌ها انس داشته است، عنوان داشت: مقام معظم رهبري همواره بر اين نكته تاكيد داشته‌اند كه انس سپاه با ارزش‌ها نبايد به هيچ وجه تضعيف شود و ما نيز در اين زمينه تمام تلاش خود را به كار گرفته‌ايم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم كه بتوانيم به وظايف خطيري كه بر دوش ما نهاده شده است، جامه عمل بپوشانيم.

هر چند طرح تشکیل ارتش سایبری از سال 84 در سپاه پاسداران مطرح شد، اما این نام زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که سایت توییتر، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 توسط این ارتش حک شد.

همچنین عده‌‌ا‌ی از سایت‌های جنبش سبز مانند جرس، ادوار نیوز، خبرنامه امیرکبیر و رادیو زمانه مورد حمله این ارتش قرار گرفته و برای مدتی از دسترس خارج شدند.

از سوی دیگر از دو سال پیش تلاش‌های زیادی از طرف این نیروها برای دستگیری فعالان عرصه اینترنت صورت گرفته است.

هر چند ارتش سایبری سپاه پاسداران و خبرگزاری‌های حامی دولت تلاش بسیاری می‌کنند تا توانایی‌های فنی این گروه را در سطح بسیار بالایی نشان دهند اما متخصصین عرصه اینترنت نظر دیگری دارند. آنان موفقیت‌های این گروه را نتیجه شکنجه فعالان اینترنتی بازداشت شده و گرفتن رمز ورود و اطلاعات دیگر از آن‌ها و یا دستکاری پروتکل‌های بین‌المللی شبکه جهانی وب با همکاری مخابرات ایران می دانند.

----------------------------------------------------------------

گزارش شش ماهه نقض حقوق بشر در ایران

جرس: کانون مدافعان حقوق بشر گزارش دو فصل پاییز و زمستان 1388 خود را از وضعیت حقوق بشر در ایران در قالب یک گزارش، منتشر کرد. کانون مدافعان حقوق بشر در حالی گزارش خود را منتشر می کند که در ماه های اخیر پرونده سازی و اتهام زنی به فعالان و گروه های حقوق بشر ، تشدید شده است.

شیرین عبادی، محمد سیف زاده، نرگس محمدی، عبدالفتاح سلطانی، محمد دادخواه، محمد شریف و رضا تاجیک از جمله اعضای کانون مدافعان حقوق بشر هستند. این نهاد مدنی از سال 81 بر سه محور دفاع از زندانیان سیاسی- عقیدتی، اعلام موضع در حوزه موارد نقض حقوق بشر و حمایت از خانواده زندانیان در چهارچوب قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

این هشتمین گزارش از سلسله گزارش های فصلی کانون است که با هدف گزارش دهی منظم و مستمر در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران به موضوع بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات، محاکمات و صدور احکام قضایی علیه فعالان سیاسی- اجتماعی پرداخته است.

کانون در این گزارش مفصل 25 صفحه ای، آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان و اسامی آنها، جزئیاتی از محاکمات، جلسات دادگاه و احکام قضایی صادر شده علیه فعالان سیاسی، اهالی مطبوعات، دانشجویان، زنان، معلمان و کارگران را آورده است. این گزارش در حالی منتشر می شود که در ماه های پایانی سال 1388 نه تنها فشار بر کنشگران سیاسی و مدنی کم نشده است بلکه جمع گسترده ای از شهروندان که به روند مدیریتی موجود معترض بوده اند، زیر شدیدترین فشارها قرار گرفته اند. در کنار این برخوردها، فشارها بر نهادهای مستقل مدنی از جمله «کانون مدافعان حقوق بشر» در جهت محدود کردن فعاليت های آن بیشتر شده است. اخراج نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر از محل کار و احضار های مکرر او، بازداشت مجدد عبدالرضا تاجیک، همکار مطبوعاتی « کانون مدافعان حقوق بشر» در هشتم دی ماه 1388- که نامبرده در این سال دو بار دستگیر شد- از جمله محدودیت هایی است که پس از پلمپ دفتر این نهاد مدنی در دی ماه سال 1387 اعمال شده است.

بازداشت 500 تن در شش ماه

کانون مدافعان حقوق بشر درباره وضعیت فعالان سیاسی – اجتماعی دگر اندیش به چگونگی برخورد قوه قضاییه با ایشان و صدور احکام تازه میپردازد و ادامه می دهد که در کنار صدور احکام زندان برای برخی از فعالان سیاسی و مدنی، برخی از متهمان به اتهام محاربه در دادگاه حاضر شده اند، که این خبر بر نگرانی ناظران مسایل ایران افزوده است.

مواردی که کانون مدافعان حقوق بشر در خصوص وضعیت فعالان سیاسی – اجتماعی از سایت ها و رسانه های همگانی اقدام به جمع آوری آن کرده به بازداشت رقمی بیش از 500 تن در نیمه دوم سال 88 اشاره داشته است. هم اینطور در این گزارش به برگزاری محاکمه های سیاسی و عقدیتی و صدور احکام قضایی از یک سال تا 10 سال برای اعضای احزاب مشهوری چون جبهه مشارکت اسلامی، مجاهدین انقلاب اسلامی، اعتماد ملی، نهضت آزادی و جبهه ملی ایران، فعالان سیاسی، وکلای دادگستری و فعالان حقوق بشر به تفصیل اشاره شده است.

وضعیت مطبوعات : لغو، توقیف ، تذکر

در محور دوم گزارش کانون، وضعیت کتاب، مطبوعات، نویسندگان و روزنامه نگاران مورد بررسی قرار گرفته است. در این خصوص لیست 95 نفره از اهالی مطبوعات و سینماگران که در ماههای اخیر بازداشت شده اند، پرداخته است و اطلاعات جامعی از احکام قضایی صادر شده برای جامعه فرهنگی کشور که از 6 ماه تا 9 سال متغیر بوده، منتشر کرده است. طبق گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، در طول این شش ماه، بیش از پنجاه روزنامه، مجله و سایت خبری به جرم نشر اکاذیب محکوم به لغو امتیاز، توقیف موقت، تذکر کتبی، فیلترینگ یا هک شده اند. که از آن میان می توان به لغو امتیاز روزنامه های اعتماد ملی، اعتماد، تحلیل روز، سرمایه و بهار و هفته نامه های چون ایراندخت، همت و موج اندیشه توسط هیات نظارت بر مطبوعات اشاره کرد.

لغو بسیاری از برنامه های فرهنگی از جمله کنسرت همایون شجریان و ممنوع الخروج شدن هنرمندان و بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا و مجتبی میرتهماسب خبرساز بود.

لغو مجوزهای صادرشده برای برخی کتب و ناشران و حذف نام پادشاهان از کتب تاریخ مدارس از نمونه های حمله فرهنگی دولت به شمار می رود.

مجازات دانشجویان معترض

کانون مدافعان حقوق بشر در سومین بند از گزارش خود،وضعیت دانشگاه ها و دانشجویان در پاییز و زمستان 88 مورد توجه قرار می دهد و به دستگیری دهها دانشجو در تهران، مشهد، شیراز، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و دیگر شهر های ایران اشاره می کند. " بازداشت گروهی"، "احضار" و "اخراج از سوی کمیته انضباطی" و تعلیق تشکل های دانشجویی سه موضوعی است که کانون به عنوان مسائل دانشجویان معترض بر آن تاکید دارد. کانون در گزارش خود یادآوری می کند که برخورد ها در حالی صورت میگیرد که عاملان حمله شبانه به کوی دانشگاه تهران در 25 خرداد ماه 88 ، خوابگاه دانشجویان شیراز و جنایات کهریزک هنوز معرفی نشده اند. اسامی 61 تن از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، 40 دانشجو از دانشگاه شیراز، 43 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران، 26 دانشجوی دانشگاه مشهد و دهها دانشجو از صنعتی شریف، پلی تکنیک، خواجه نصرالدین طوسی، جندی شاپور و دانشگاههای در اقصی نقاط کشور که در طول این مدت بازداشت شده اند در این گزارش آمده است. این آمار طول و دراز از بازداشت شدگان به غیر از موارد متعدد احضار کتبی یا شفاهی به کمیته انضباطی و احکام صادره توسط این کمیته ها علیه دانشجویان معترض است. موارد گوناگونی از اخراج، تعلیق، محرومیت از استفاده از امکانات دانشگاه برای تمام دوران تحصیل و ممنوع شدن از دریافت مدرک تحصیلی و یا کمک هزینه از جمله مجازات های دانشجویان در این دوران بوده است.

وضعیت زنان

کانون مدافعان حقوق بشر، در بررسی و پیگیری موارد نقض حقوق بشر در ایران در چهارمین محور، به موضوع زنان و به صورت مشخص به فعالان کمپین یک میلیون امضا پرداخته است. آمار 40 نفری از زنان فعال در کمپین که بازداشت شدند و حمله به تجمعات مادران عزادار در پارک لاله که منجر به دستگیری ده ها نفر از این افراد شد. مادرانی که تنها خواسته شان، پاسخگویی مقامات جمهوری اسلامی درباره کشته شدن، ناپدید شدن و مجروح شدن فرزندان و معترضان بعد از انتخابات بوده است. دشواری های زنان فعال به همین ها ختم نمی شود. کانون گزارش می دهد که در آذر ماه سال 1388 تعداد 34 هزار و 549 تماس با خط ملی مشاوره اعتیاد برقرار شده که 70 درصد تماس گیرندگان را زنان تشکیل می‌دادند. اکثر سوالات مربوط به درخواست معرفی مراکز درمانی، تمایل به کسب آگاهی در مورد شیوه کمک به فرد معتاد، نحوه‌درمان، نشانه‌ها و عوارض مواد مصرفی بوده است. بیشترین تماس‌ها از استان تهران و سپس به ترتیب از استان‌های کرمان، فارس، یزد، اصفهان و مرکزی و کمترین تماس‌ها از استان‌های گلستان، ایلام، آذربایجان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

اعدام ها

درباره موضوع اعدام و قطع عضو که همیشه یکی از محورهای مورد توجه در گزارش های کانون مدافعان حقوق بشر بوده است، در گزارش اخیر به اعدام دو نوجوان به نام های مهدی اسماعیلی و بهنود شجاعی اشاره شده است و درباره نوجوانی می گوید که مدعی است جوانی را به خاطر خندیدن به خواهرش کور کرده است. این نوجوان 17 ساله به قصاص چشم محکوم شده است. در ادامه گزارش به اعدام شش نفر از متهمان سیاسی بعد از حوادث عاشورا می پردازد که براین اساس محمدرضا علي‌زماني و آرش رحماني‌پور اعدام شدند. فسیح یاسمنی، زندانی عضو حزب دمکرات کردستان ایران اعدام شد.

شیرین علم هولی به اتهام محاربه از طریق همکاری با «پژاک» به اعدام و به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه وی در تاریخ 28 آذر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار و حکم در 13 دی ماه به وکیل وی، ابلاغ شد. تاریخ تولد شیرین علم هولی سال 1360 است.

عبدالرضا قنبری يکی از بازداشت شدگان روز عاشورا نیز به اعدام محکوم شد. در همین حال، امیر رضا عارفی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت و فعالیت در انجمن پادشاهی به اعدام محکوم شد. دو زندانی کرد به نام های محمد امین عبدالهی و قادر محمد زاده اهل میرواباد شهر بوکان در دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه نیز به اعدام محکوم شدند. حکم قطعی اعدام محبت محمودی، پس از تحمل 9 سال حبس، توسط دیوان عالی کشور تایید شد. محمد امین آگوشی ساکن پیرانشهر به اعدام محکوم شد.

معلمان و کارگران

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر در حوزه های اقتصادی و اجتماعی، وضعیت معلمان در نیمه دوم سال 1388 حکایت از اعمال فشار بر فعالان حقوق معلمان در شهرهای مختلف ایران دارد. دوازده تن از اعضای بازداشت شده کانون صنفی معلمان ایران آزاد شده اند. اما محمد داوری و رسول بداغی هنوز در حبس بسر می برند.

و علی پورسلیمان، دبیر منطقه 9 تهران، به یک سال تبعید به شهرستان اسلام‌شهر و 35 ضربه شلاق محکوم شد.

بنا بر این گزارش درتوصیف شرایط کارگران،وضعیت اشتغال و امنیت شغلی در سال 1388 یکی از مهم ترین مشکل های جامعه کارگری در ایران بود. از سوی دیگر تعدادی از كارخانه ها به دليل ركود اقتصادي و حجم بي رويه واردات، ناچار شدند تا كارخانه خود را تعطيل و كارگران خود را اخراج كنند. نبود امنيت شغلي، آينده نيمه روشن، نازل بودن استانداردهاي بهداشتي و امنيتي محيط‌هاي كار و بي‌تفاوتي برخی مسوولان در برابر مشكلات، محورهاي اصلي مشكلات کارگران است. بحران های کارگری، به ويژه پس از سياست های اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد در ايران شدت گرفته به گونه ای که ورشکستگی کارخانه ها را به دنبال داشته است. اين موضوع به نوبه خود، موجب عقب افتادگی در پرداخت حقوق کارگران بسياری از کارخانه ها برای چند ماه شده است. اين در حاليست که نرخ بيکاری، به گفته اکثر کارشناسان اقتصادی، دو رقمی بوده و بيش از ۱۱ درصد است. اين وضعيت که نارضايتی کارگران را به همراه داشته، اغلب به شکل اعتصاب و يا تجمع در داخل کارخانه ها و يا در مقابل ساختمان های دولتی و یا مجلس بروز يافته است. در اين ارتباط، می توان به اعتراض های کارگران شاغل در ايستگاه در دست احداث متروی پل ‌صدر، رانندگان کاميون های حمل ونقل کارخانه ذوب آهن اصفهان، لاستيک البرز تهران، کارخانه فرنخ ومه نخ قزوين، شهرک صنعتی فولاد و مجتمع فولاد آلياژی ملاير و کندلوس تنکابن اشاره کرد. پیش از این نيز گزارش هايی در مورد اعتصاب يا اعتراض کارگران کارخانه لوله سازی اهواز، صنايع مخابراتی راه دور شيراز، فاز سه پالايشگاه بزرگ آبادان و طرح توسعه پالايشگاه قديمی بندرعباس انتشار يافته بود. در کنار کارگران، کشاورزان نیز با مشکل هایی مواجه بوده اند. در ادامه گزارش به شرح اعتصابات و موارد بازداشت کارگران پرداخته شده است.

محیط زیست و میراث فرهنگی

آخرین محور گزارش کانون مدافعان حقوق بشر به موضوع میراث فرهنگی و محیط زیست اختصاص دارد که در آن برخی اقدام های انجام شده به عنوان عوامل تخریب میراث فرهنگی و محیط زیست در نیمه دوم سال 1388 آورده شده است. مواردی چون آتش سوزي تالاب گندمان که 100 هکتار از اراضي از تالاب گندمان در این حادثه از بین رفته است.

انباشت 70 میلیون تن رسوب که 40 میلیون آن مربوط به پسماندهای صنعتی و خدماتی است و موجب کاهش 5/8 متری عمق تالاب انزلی شده و آن را کمتر از دو متر کاهش داده، افزایش بی رویه رشد گیاه آزولا و از میان رفتن تبادل اکسیژن و از میان رفتن موجودات درون آب و ایجاد جاده کنارگذر تالاب و در درازمدت سبب ساز مرگ تالاب می شود.

خشکسالی، نبود آب کافی و عوامل انسانی که سبب مهاجرت پرندگان از دریاچه ارومیه شده است.

همینطور 400 اصله درخت دست کاشت پارک تهلیجان شهرکرد برای ایجاد موزه، بدون مجوز مراجع رسمی قطع شد.

میزان درختان قطع شده در منطقه سیه نمک 25 هکتار است که نزدیک به 25 هزار اصله درخت بلوط در این منطقه قطع شده است. برخی از درختان قطع شده بیش از 500 سال قدمت داشته اند. ولی مسئولین قضائی استان فارس اعلام کرده اند که تنها 3 هزار و پانصد اصله درخت قطع شده است.

گزارش کانون به بیش از 25 مورد تخلف در حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی اشاره کرده است.

در خاتمه نیزکانون مدافعان حقوق بشر اگر چه همچنان تحت شدیدترین فشارها برای جلوگیری از فعالیتش قرار دارد، اما باز هم با اعلام ایمان خود به حقوق بنیادین بشر، حیثیت و کرامت انسانی، مجموعه قانونگذاران، مجریان و ناظران را بر حسن اجرای قوانین و انجام تکالیف قانونی خود، طبق قانون اساسی ایران و اسناد لازم الاجرای حقوق بشری فرا می خواند و یاد آور می شود که منافع ملی و پیشرفت کشور در گرو اجرای قوانین و رعایت حقوق و آزادی های بنیادین افراد است. کانون مدافعان حقوق بشر با تأکید مجدد بر این نکته که نهادی «مستقل و مدنی» است و نه‌تنها هیچ کمک مالی از مراجع داخلی و بین‌المللی دریافت نکرده، بلکه مخالف دریافت هرگونه کمک مالی از سوی حکومت‌های خارجی است، از برخورد‌های سیاسی برخی دولتمردان داخلی و خارجی با مقوله حقوق بشر اظهار تأسف می کند.

متن کامل گزارش کانون مدافعان حقوق بشر در سایت رسمی این گروه قرار دارد. .

------------------------------------------------------------------

تظاهرات در افغانستان: مرگ بر رژیم فاشیستی ایران

تظاهرات افغانها در حمایت از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران مقابل کنسولگری رژیم در هرات

http://www.youtube.com/watch?v=ckDacoMhrCU&feature=player_embedded

----------------------------------------------------------------

احکام سنگین حبس برای دانشجویان؛ ظلم رفتنی است...

بیانیه دفتر تحکیم وحدت در پی صدور احکام سنگین حبس برای بهاره هدایت و میلاد اسدی: ظلم رفتنی است و حق ماندنی

دانشجونیوز: دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای احکام زندان صادر شده برای بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی این اتحادیه، را محکوم کرده و به حاکمیت هشدار داد که در آستانه ۲۲ خرداد بذرهای کینه و نفرت را عمیق تر از پیش می کارد و آنچه درو خواهد کرد حاصل همین ظلم است.

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه خود احکام زندان صادر شده برای دانشجویان را "ظلمی و جوری مضاعف" نشات گرفته از "دادگاهی فرمایشی" دانسته و اینگونه اعمال حاکمیت را موجب افزایش خشم مردم دانسته است.

دفتر تحکیم وحدت همچنین خطاب به دانشجویان آورده است: «روزهایی که می آید گرچه بسیار سخت است و صبر می طلبد و استقامت می خواهد اما سرنوشت ایران زمین را خواهد ساخت، پس باید محکم تر از پیش بود و بر مطالبات و آرمان ها سخت تر پای فشرد.»

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

روز گذشته احکام بسیار سنگین حبس برای دو عضو برجسته شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از سوی دادگاه انقلاب صادر شد. طی این احکام بهاره هدایت به ۹ سال و نیم و میلاد اسدی به ۷ سال حبس محکوم شدند. احکام صادره برای این دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت جامعه دانشگاهی را در بهتی عمیق فرو برده است. طی سال های گذشته صدور چنین حکم هایی برای دو عضو یک مجموعه دانشجویی بی سابقه بوده و جامعه دانشگاهی و مدنی در عین تحیر و خشم از سنگ هایی که این روزها به سوی دانشگاه فرو می ریزند، به زندان افکندن انسان هایی دلسوز و دانشجویانی رنج کشیده را ظلمی غیر قابل جبران و بی بازگشت می داند.

دانشگاهی که لبالب از خشم لبریز است، طی دوران تکیه غصبی احمدی نژاد بر مسند ریاست جمهوری آماج حملات بسیاری بوده است: حبس ها و محرومیت ها، زندان ها و بازداشت ها، تحقیر ها و سرکوب ها، آزار ها و شکنجه ها... . اما باز با تکیه بر دانشجویان و فعالین با سری برافراشته از این گذرگاه ها عبور کرده است. دانشگاه دهه های متعددی نقطه آغاز حمله غاصبان ِ جایگاه حقیقی مردم بوده است. اما طی روز های گذشته، در آستانه سالگرد انتخابات، صدور احکامی چنین سنگین و حبس های طویل المدت به اذهان همگان فرا رسیدن روزهایی دشوارتر را گواه می دهد گرچه سختی ها در نهایت به سود ملت است و آنکه نخواهد ماند، کسی است که از آن مردم نیست. مردم طی مبارزات خویش در تاریخ ثابت کرده اند که «ظلم حتی اگر دیر پاید، عمر ابدی نباید.»

دفتر تحکیم وحدت نه فقط طی سال ۸۸ که از آغاز ۱۸ تیر ۷۸ راهی را در پیش گرفت که سنگلاخ ها و دشواری های بسیار داشت و دارد اما ذره ای از این راه باز نگشت و نخواهد گشت و حق کلام در این سخت نهفته است که «ظلم رفتنی است و حق ماندنی» و آینده متعلق به فرزندان پاک و دلسوز این مرز و بوم است. ایستادگی ستودنی و گرانبهای دو یار سرافراز جنبش دانشجویی بر قانونی بودن تمامی فعالیت های این اتحادیه دانشجویی و اصرار بر بیگناهی، یاد آور مقاومت های دانشجویان دانشگاه های سراسر ایران در ماه ها و سال های گذشته است. آنان که مهر سکوت را بر لبان خویش نزده و جور و بیداد را تاب نیاوردند در این میان در بندی گرفتار آمده اند که غاصبان، راه رهایی را برای آنان اعتراف به کارهای نکرده و پذیرش اشتباهات و جبران گذشته خوانده اند اما باید یاد آور شد که «راه رهایی دیگری» هم وجود دارد، راهی که مردم آن را می سازند و می آفرینند.

بهاره هدایت، فعال سرشناس و حق طلب دانشجویی، مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، دبیر سابق کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت و عضو دو دوره شورای مرکزی این اتحادیه در زندان فشارهای بسیاری را جهت بازگشت از راه خویش و انجام مصاحبه ها تحمل کرد. نزدیک به 5 ماه از دستگیری او می گذرد و پس از تحمل روزهای انفرادی به سلول های چند نفره و بند نسوان منتقل شد. فعالیت های بهاره هدایت در دفتر تحکیم وحدت و جنبش زنان همواره شفاف و مسالمت آمیز بوده و حقانیت و قاطعیت مواضع اش خواب زور گویان را آشفته است. عضو برجسته شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در چهار سال گذشته پنج بار بازداشت شده است و در نهایت در حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احکام حبس پیشین او نیز تأیید شد.

میلاد اسدی، دانشجوی ۲۴ ساله دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، از ۹ آذر ماه بازداشت شده و پس از بازجویی های متعدد در باب فعالیت خویش در دفتر تحکیم وحدت و حوزه دانشجویی و سپری کردن بیش از ۲ ماه در سلول های انفرادی فشارهای فراوانی جهت پذیرفتن غیر قانونی بودن فعالیت های دفتر تحکیم وحدت متحمل شد. او در حالی حکم ۷ سال حبس تعزیری را دریافت کرد که بیش از ۶ ماه از زمان بازداشتش می گذرد. دبیر واحد فرهنگی-اجتماعی دفتر تحکیم وحدت فعالیت هایی مسالمت آمیز و در چارچوب مسائل دانشجویی داشته و فریاد حق خواهی دانشجویان را سر داده است.

دفتر تحکیم وحدت احکام صادر شده را ظلمی مضاعف و جوری مضاعف می داند و اعتقاد دارد این احکام از دادگاهی فرمایشی بیرون آمده و حکمی از پیش صادر شده برای حاکم کردن فضای اختناق و سرکوب بیشتر است. گرچه مشت آهنین از سوی حاکمیت اقتدارگرا سخت تر بر مردم رنجدیده، دروغ شنیده و ریا دیده فرو می آید اما پایان این راه آغاز سربلندی و پیروزی همه دانشجویان و مردم است. حاکمیت اقتدارگرا چاره را در برخوردهایی سخت تر و ورود آوردن ضربه هایی شوک آور دیده اما باید متذکر شد که این ضربه ها در طول تاریخ همواره بوده و سهمگینی آنها تنها خشم مردم را افزون خواهد کرد.

دفتر تحکیم وحدت ضمن محکوم کردن احکام صادر شده برای دو عضو سرشناس و با سابقه جنبش دانشجویی، به حاکمیت یادآور می شود راه در پیش گرفته شده در آستانه ۲۲ خرداد بذرهای کینه و نفرت را عمیق تر از پیش می کارد و آنچه درو خواهد کرد حاصل همین ظلمی است که بر مردم این آب و خاک می کند. در عین حال دانشجویان و مردم باید بدانند روزهایی که می آید گرچه بسیار سخت است و صبر می طلبد و استقامت می خواهد اما سرنوشت ایران زمین را خواهد ساخت، پس باید محکم تر از پیش بود و بر مطالبات و آرمان ها سخت تر پای فشرد.

دفتر تحکیم وحدت
۲۹ ا ردیبهشت ۱۳۸۹

-------------------------------------------------------------------

اعتصاب غذا؛ جعفر پناهی به دو خواسته خود دست یافت

فرهنگسرای پویا – پاریس – 20 ماه مه 2010

جعفر پناهی سینماگر جسور ایرانی به دو خواسته خود دست یافت

خبرنگار پویا خبر از تهران گزارش می دهد که جعفر پناهی سینماگر جسور و نامدار ایرانی صبح امروز در پی پنجمین روز اعتصاب غذای خشک موفق شد در حضورعباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، فریده غیرت وکیل مدافع خود و نیز خانواده اش را ملاقات نماید.
جعفر پناهی به دادستان تهران اعلام کرد تا متحقق شدن سومین خواسته اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
عباس جعفری دولت آبادی ضمن در اختیار گذاردن پرونده جعفر پناهی به وکیل وی اعلام کرد: «پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است تا روال قانونی خود را طی روزهای آینده دنبال کند».
این احتمال وجود دارد روز شنبه هفته آینده جعفر پناهی همراه فریده غیرت در دادگاه انقلاب در برابر اتهامات وارده از خود دفاع نماید.
هم چنین در پی تلاش هنرمندان ایرانی و فرانسوی مقیم پاریس قرار است طی روزهای آینده هیئتی چهار نفره از سوی فردریک میتران وزیر فرهنگ و برنارد کوشنر وزیر امور خارجه راهی ایران شوند تا درخواست کتبی خود را جهت آزادی فوری این سینماگر برجسته به مقامات دولت احمدی نژاد ارائه دهند.

-----------------------------------------------------------------

اعدامها؛ دانشجویان: ما را ز سر بریده می ترسانی؟

خبر کوتاه بود، اعدام شان کردند. طالبان شیعی جنایتی دیگر مرتکب شد. اعدام این 5 زندانی سیاسی، جامعه ایران را در بهت فرو برد و شعله های خشم را برافروخت. شعله خشمی که زبانه هایش به زودی دودمان حاکمان ستم و ناراستی را خواهد گرفت.
***


دانشجونیوز: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) با صدور بیانیه ای اعدام های اخیر را محکوم کرد.

متن کامل بیانیه را در زیر بخوانید:

خبر کوتاه بود، اعدام شان کردند. طالبان شیعی جنایتی دیگر مرتکب شد.

اجرای احکام ناعادلانه اعدام برای 5 زندانی سیاسی، جامعه ایران را در بهت فرو برد و شعله های خشم را برافروخت. شعله خشمی که زبانه هایش به زودی دودمان حاکمان ستم و ناراستی را خواهد گرفت.

فرزاد کمانگر معلم آزادی خواه و فعال مدنی، همان که مجید توکلی " یک ملت" خطابش کرد، به همراه چهار تن دیگر بدون هیچ گونه مدرک مستدلی و در طی یک پروژه ی امنیتی منزجر کننده به کام مرگ کشانده شدند تا مارهای بر دوش ضحاک که این روزها در کاخ دادگستری به رقاصی مرگ مشغول اند، با آشامیدن خون جوانان وطن روزی دگر را سپری کنند.

در پی این عمل ددمنشانه فریاد خشم و غریو انزجار آزادی خواهان در سراسر دنیا بر آسمان بلند شد و زمین سست تکیه گاه جنایت کاران رو سیاه را به لرزه افکند.

عاملان و بانیان این پروزه می پنداشتند که با کشتار 5 شهروند بی گناه می توانند در دل مبارزین صلح جوی این مرز و بوم رعب ایجاد کنند و آنان را از مسیر مبارزات مدنی خویش منصرف سازند. این کشتارهای سیاسی هدف دیگری نیز در پس خود نهفته داشت و آن همانا ایجاد شقاق در میان ملت متحد ایران است. ملتی که این روزها جوانانش سینه سپر کرده اند و استوار در مسیر آزادی گام برمی دارند.

طراحان سناریو مرگ انتخاب قربانیان خود از میان کردها و سیاه نمایی پیرامون عضویت آنان در گروه های تروریستی ، قصد داشتند تا علاوه بر ایجاد وحشت در جامعه، میان رهبران جنبش سبز و فعالین دموکراسی و حقوق بشر گسستگی ایجاد کنند. ماه هاست آرزوی ایجاد این شکاف رادر سر می پرورانند. اما زهی خیال باطل!

شعور و بلوغ سیاسی مردمان ایران زمین به درجه ای از تکامل رسیده که نه تنها دسسیسه های شوم کودتا گران را بی اثر می کند بلکه برعکس اسباب اتحاد و انسجام معترضین و مخالفین را بر حول محور حقوق بشر و مخالفت با اعدام های سیاسی فراهم می آورد.

اینک نیز گستاخانه چرخ اعدام را به راه انداخته اند تا مبارزین پاک نهاد وطن را به زعم خویش مرعوب نمایند. دادستان بیداد گستر تهران می گوید اعدام های جدید در راه اند و برای رهبران جنبش سبز خط و نشان می کشد. متحیریم که اینان چگونه هنوز صدای مردم را نشنیده اند و روز به روز پرونده تبهکاری خویش را سیاه تر می نمایند و از عاقبت روز جزا در درگاه ملت شریف ایران نمی ترسند.

در پایان، انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر ضمن محکوم کردن این جنایت و همدردی با خانواده های متالم این عزیزان، برخود لازم می داند تا ددمنشان شب پرست را هشدار دهد که چنین اقداماتی نه تنها هراسی در دل فرزندان آزاده ایران زمین ایجاد نمی کند، بلکه اراده و همت ایشان را برای به زیر کشاندن ستمگران بیش از پیش می سازد.

اربابان قدرت را خطاب می کنیم که " ما را از سر بریده نترسانید". ما زنده برآنیم که آرام نگیریم

--------------------------------------------------------------------------

صدور حکم سی و شش ماه حبس تعزیری برای نخبه جوان

خبرگزاری هرانا - با حکم قاضی مقیسه ریاست شعبه 28 دادگاه انقلاب، آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی به 36 ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، رضاخانی در اواخر آذر ماه در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیت های علمی کسبی به یکی از روزنامه های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت گردید.

وی در 40 روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و 2 – الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوین گردید تا پس از 5 ماه بازداشت در 29 اردی بهشت ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام "توهین به رهبری" به 2 سال حبس تعزیری به اتهام "توهین علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و به اتهام "توهین به رییس جمهوری" به 100 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

آرمان رضا خانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی، برگزیده ی دوم جشنواره خارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانون در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثاث رضا خانی و مخترع جوان در زمینه هایی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پیکتال است.

آرمان در سال های گذشته کتبی در زمینه ریاضیات، ادبیات و جامعه شناسی تعلیف کرده که در انتظار چاپ است. وی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد و با زبان های روسی و اکراینی آشناست و در مسابقات مختلفی چون سازه های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از دیگر موفقیت های رضاخانی حل یکی از مسائل اوپن ریاضیات است که مورد تعیید اساتید دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است. وی هم چنین فعالیت های دیگری در زمینه ی برنامه نویسی و آی تی و ریاضیات نیز دارد .

آرمان رضاخانی متولد بهمن 69 است و پدر ایشان در حالی که آرمان کمتر از 2 سال داشته است به وسیله جلال الدین پارسی کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت جمهوری اسلامی به قتل رسیده است. محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپریالیسم ژاپن" است که در سال 71 با شلیک گلوله ای جلال الدین پارسی به قتل رسیده است.

گفتی است در حالی که خانواده رضاخانی داغدار و منتظر رسیدگی عادلانه به این جنایت بودند، پارسی در دادگاه نمایشی که بعد ها موضوع کتاب محاکمه قانون، روند بررسی دادگاه جلالدین پارسی شد؛ آزاد گردید.

--------------------------------------------------------------

ضرب و شتم شدید یک زندانی سیاسی در اوین

سایت کلمه: ماموران زندان اوین محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان دربند را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

روز سه شنبه محمد نوری زاد را به بهانه ی هواخوری از سلول خارج کرده اند و سپس ۵ نفر از عوامل امنیتی اوین بر سر وی ریخته و به قصد کشت او را کتک زده اند.

به طوریکه ضربه شدیدی که به سر او وارد آمده است توسط پزشک زندان ضربه مغزی تشخیص داده شده است.بر اثر این ضربه بینایی وی مختل شده است.

نوری زاد بعد از این عمل غیر اخلاقی و غیر قانونی ماموران زندان اوین از سه روز پیش در اعتصاب کامل آب و غذا به سر می برد. وی به خانواده خود اعلام کرده اگر وضعیت به همین منوال باشد زنده نخواهد ماند.

همچنین نوری زاد پس از ضرب و شتم از سلول دو نفره اش دربند ۲۴۰ به دخمه ای بی نور و بدون جریان هوا و همچنین سرویس بهداشتی منتقل شده است.

محمد نوری زاد سه نامه به رهبر و همچنین رئیس قویه قضائیه نوشته بود که آنها را در وبلاگش منتشر کرد و در پی آن به اتهام توهین به رهبری و رئیس قویه قضائیه از ۳۰ آذر ۱۳۸۸ در بازداشت به سر می برد .

وی چهارمین نامه خود به رهبری را از داخل زندان اوین نوشت. دادگاه در حکم بدوی برای این هنرمند ۳ سال و نیم حبس به علاوه ۵۰ ضربه شلاق تعیین کرده است.

----------------------------------------------------------------

حمله باند فاشیستی احمدی نژاد به شجریان

سایت حکومتی پرچم متعلق به باند فاشیستی احمدی نژاد: روزنامه رسالت در پی اظهارات اخیر محمدرضا شجریان در استرالیا سروده یک شاعر را منتشر کرد.

بخشی از ابیات این شعر را می خوانید:

چه فخر می کنی ای تاجر صدا به خودت
که هر چه هست ز لطف خدای سبحان است
ببین که هر که به خود متکی است آخر کار
زباد حادثه چون بیدها پریشان است

***

وطن فروش نمی گویمت که این همه نیست
ولی جفای تو از حد گذشت با مردم
زمانه داور خوبی است عاشقانه بخوان
به سوت و کف نکنی نازنین خودت را گم

***

کجای جنگ تو محکوم کرده ای دشمن
کجا نوشته که صدامیان چو خاشاکند
تو فکر پول بلیت و منافع و کنسرت
چه فهم می کنی آن سینه ها که صد چاکند

***

به هر کجای جهان می روی و می آیی
به روی شانه مردم نشسته ای مطرب
طرب نمای و مزن زخم با زبان نفاق
سکوت کن که تو ساز شکسته ای مطرب

***

چقدر مال و منالت ز انقلاب فزود
حلال چونکه تو سلطان ساز و آوازی
ولی مزن به زبان زخم مردمانت را
مکن به ملت آزاده این همه بازی

-----------------------------------------------------------------------

مزدوران لباس شخصی دو باره کروبی را تهدید کردند

روزنامه حکومتی رسالت: کروبی با اطلاع از حضور مخالفان خود از حضور در مراسم عزاداری ایام فاطمیه صرف نظر کرد. از گوشه و کنار شنیده شده بود که قرار است کروبی در مراسمی که در حسینیه الزهرا در ولنجک به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه برگزار می شود و اغلب شرکت کنندگان نیز از طیف اصلاح طلبان هستند، شرکت کند. جمعی از منتقدان کروبی که از مواضع دشمن شاد کن وی عصبانی بودند غروب روز دوشنبه در مقابل این حسینیه تجمع کردند تا در صورت حضور کروبی مراتب اعتراض خود را اعلام کنند اما وقتی خبر به کروبی رسید که معترضین مقابل حسینیه منتظر او هستند، از خیر شرکت در مراسم گذشت و در این مراسم شرکت نکرد. معترضین که مشتاق دیدن کروبی برای بیان اعترض خود بودند پس از اطلاع از انصراف کروبی برای حضور در این مراسم اقدام به سردادن شعارهایی در انتقاد از کروبی کردند.

------------------------------------------------------------------

بازرسی کشتیهای رژیم در آبهای بین المللی توسط آمریکا

خبرآنلاین: یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که در صورت تصویب پیش‌نویس قطعنامه جدید ارائه شده از سوى دولت آمریکا به اعضاى شوراى امنیت علیه ایران، تمام کشتى‌هاى ایرانى در ‌آب‌ها و بنادر بین‌المللى بازرسى خواهند شد.

این مقام عالى‌رتبه آمریکایى که نخواست نامش فاش شود به خبرگزارى فرانسه‌ گفت بر اساس این پیش‌نویس در صورت مشاهده هرگونه محموله مشکوک نظامى مربوط به تسلیحات متعارف و موشکى، کشورها موظفند آنها را ضبط کنند.

گفته مى‌شود این قطنامعه جدید مشابه قطعنامه سال گذشته سازمان ملل علیه کره شمالى است که در آن برنامه‌هاى اتمى و موشکى این کشور هردو هدف قرار گرفته بود.

همچنین در این پیش‌نویس از بان کى – مون، دبیرکل سازمان ملل، خواسته شده است با تشکیل یک گروه کارشناسى براى نظارت بر اجراى این قطعنامه، اولین گزارش خود را پس از سه ماه به شوراى امنیت ارائه دهد.

گفتنی است پیش از این برخی عناصر سپاه پاسداران هشدار داده بودند که بازرسی از کشتی های جمهوری اسلامی در دریا می تواند به رویارويی نظامی با کشورهای غربی بویژه آمریکا منجر شود.

--------------------------------------------------------------------

اکسیون اعتراضی علیه پروژه رژیم در کپنهاگ

اطلاعیه

اکسیون اعتراضی علیه پروژه جمهوری اسلامی ایران( مسجد امام علی) در کپنهاگ

رژیم جمهوری اسلامی ایران با صرف بیش از 70 میلیون کرون اقدام به ساختن محلی تحت عنوان مسجد امام علی در کپنهاک نموده است. روشن است که رژیم در این محل چه اهدافی را دنبال میکند. این مسجد بخشی از دستگاه رژیم جمهوری اسلامی است، بخشی از وزرات اطلاعات، بسیج، سپاه، خواهران زینب، اوباشان امر به معروف و نهی از منکر، سازمانها و باندهای مختلف ترور در خارج کشور و...است. این مسجد ادامه پروژه رژیم در کمک به نیروهای اسلامی در لبنان و عراق و سودان و افغانستان و ...است. این مسجد شعبه دوم سفارتخانه رژیم در کپنهاک میباشد. در حالی که در ایران مردم در فقر و نداری زندگی میکنند و حتی مزد کارگران ماهها پرداخت نمیشود رژیم میخواهد در کپنهاک نیز یک نیمچه "جنوب بیروت" برای خود دایر کند.
به همین خاطر ما از همه مردم آزاده بویژه ایرانیان مقیم کپنهاک و همه انسانهایی که علیه اعدام ، شکنجه ، سنگسار ، آپارتاید جنسی تبعیض قومی ومذهبی وفقروفاکت ور یک کلام علیه جمهوری اسلامی ایران میباشند را به اکسیون اعتراضی در مقابل جاسوس خانه جمهوری اسلامی ( مسجد علی) فرا میخوانیم .

زمان .شنبه 22 ماه مه از ساعت 15 تا 16
Overfor Vibevej 25 (KBH NV) مکان

برگزارکننده . ابتکار مشترک علیه پروژه جمهوری اسلامی ایران (مسجد امام علی )

---------------------------------------------------------------------

انتقال زندانی سیاسی کرد به سلول انفرادی زندان مریوان

کوردستان میدیا: هیوا بوتیمار، زندانی سیاسی کرد به یکی از سلول های انفرادی مریوان منتقل شد است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، هیوا بوتیمار بیش از یک هفته است که به سلول انفرادی منتقل شده و تا روز چهارشنبه 29 اردیبهشت که خانواده‏ی وی موفق به ملاقات با وی شدند، از این روزنامه نگار و فعال مدنی اطلاعی در دست نبود.
هیوا بوتیمار اکنون در حال گذراندن حکم 8 سال حبس تعزیری می باشد. وی پیش تر در دادگاه انقلاب مریوان دو بار به اعدام محکوم شده بود که با اعتراض وکیل وی، آقای صالح نیکبخت، دیوان عالی کشور این حکم ناعادلانه را لغو و به 8 سال حبس تعزیری تقلیل داد.

-------------------------------------------------------------------------

اعتصاب یک زندانی کرد محکوم به اعدام در مهاباد

کوردستان میدیا: به گزارش آژانس خبری موکریان، یک زندانی کرد محکوم به اعدام در زندان مهاباد به نام حبیب ا... گلپری پور از روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه جاری ،دست به اعتصاب غذا زده است .
به گفته خانواده این زندانی، اعتصاب گل پری پور در اعتراض به صدور حکم اعدام و نیز محدودیتهای اعمال شده در قبال وی در زندان می باشد.
شایان ذکر است وکیل این زندانی پیشتر اعلام کرده بود که موکلش حبیب ا... گلپری پور، به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد ماده 186 و 190 قانون مجازات اسلامی از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.