mardi 13 juillet 2010

تهدید بازاریان سنندج توسط رژیم در 22 تیرماه

>

کوردستان میدیا: در آستانه‌ی فرا رسیدن 22 تیرماه سالروز ترور دکتر قاسملو و همراهانش، رژیم جمهوری اسلامی در هراس از تعطیلی مغازه‌ها و اعتصاب مردم سنندج، اقدام به تهدید مغازه‌داران این شهر نموده است.
به گزارش خبرگزاری کرستان، مجامع امور صنفی سنندج با صدور بیانیه‌ای از بازاریان این شهر خواسته است که در روز 22 تیرماه، مغازهایشان را تعطیل ننمایند. در این بیانیه آمده است در صورت تعطیلی مغازه‌ها در این روز عواقب کار متوجه خود بازاریان بوده و مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها در این زمینه هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرند.

-----------------------------------------------------------------------

حزب ولایی احمدی نژاد برای تقویت نظام است یا سرنگونی؟

حزب ولایی احمدی نژاد برای تقویت نظام است یا سرنگونی؟

جرس: اظهار نظرهای تنش آمیز محمود احمدی نژاد تمامی ندارد، هنوز واکنش ها به سخن و عملی از سویی پایان نیافته که، انتشار سخن و تصمیمی دیگر از سوی او محفلی را به هم می ریزد. گویا برای رئیس جمهور ماجراجو فرقی ندارد که سخنانش چه کسانی را آزار می دهد. مهم این است که همواره از او گفته شود حتی اگه این گفته ها غالبا منفی و انتقاد باشد. از طرح هولوکاست تا گفتن خس و خاشاک و طرح افتتاح سفارت در مصر آنهم در یک روز، تا هاله نور و تکذیب قوی آن تا صدها مورد دیگر.



احمدی نژاد اخیرا دیداری با نمایندگان رهبری در دانشگاهها داشت و طی آن جمله ای را بیان کرده بود که برای بسیاری تلخ و نگران کننده بود. او گفته بود :" نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است."


دشمنی رئیس دولت با احزاب به یکی دو روز پیش بر نمی گردد، بلکه به همان روزهای ابتدایی ورودش به کاخ پاستور در سال 84 برمی گردد، احمدی نژاد که خود از موسسان جامعه اسلامی مهندسان بود به یکباره مخالف هر حزب و تشکلی شد. و در اولین اقدام خود بر خلاف دولت محمد خاتمی بودجه احزاب مخالف و موافق را حذف کرد و احزاب را قدرت پرست، زورگو، گردن کلفت و.. معرفی کرد. او از حذف یارانه احزاب اینگونه سخن گفت که :" به فضل خدا تا حالا يك ريال به احزاب و گروه هاي سياسي باج نداده ايم و بعد از اين هم نخواهيم داد."


برای بسیاری ها این رفتار احمدی نژاد و این تغییر ناگهانی مواضع او نسبت به فعالیت احزاب چندان شگفت آور نبود. زیرا که احمدی نژاد را در انتخابات دهم ریاست جمهوری هیچ حزب و گروهی حمایت نکردند، احمدی نژاد نه اقبال رئیس جمهور شدن داشت که به طمع قدرت برخی احزاب اصولگرا از او حمایت کنند نه سابقه و چهر ای کارآمد و مطلوب بود که بتواند نگاه احزاب اصولگرا را از محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی و محسن رضایی دور کند. و البته چه حزب و گروهی قدرتمندتر از دستگاه بیت رهبری، تشکیلات شورای نگهبان و البته سپاه پاسداران؟ که هم سرویس اطلاعاتی قدرتمندی دارند و هم ثروتی بی حساب به علاوه هزاران دفتر در سراسر کشور و از همه اینها مهمتر صندوق های رایی است که شب انتخابات در دست آنها وحامیان آنهاست.

احمدی نژاد میخواهد کار نظام را یکسره کند


سخن تازه احمدی نژاد برخی را به یاد حرفهای "محمدرضا پهلوی"آخرین شاه ایران انداخت. بگونه ای که مهدی خزعلی فرزند یکی از مهمترین چهره های حامی رئیس دولت، در یادداشتی تند، "حزب ولایت" احمدی نژاد را با "حزب رستاخیز شاه" مقایسه کرد و در وبسایت شخصی خود نوشت: "گمان نکنید این جمله {احمدی نژاد} در راستای حمایت از نظام، ارزشهای انقلاب و یا ولایت است، خیر این جمله نزدیکترین راه برای سرنگونی نظام و سقوط ولایت است، نگاهی به تاریخ بیاندازیم: سالهای آخر حکومت پهلوی "حزب رستاخیز" تشکیل شد، نخستین شورای مرکزی حزب رستاخیز، سه‌شنبه، دوم خرداد ۱۳۵۷ با پیام شاه سابق و با سخنان جمشید آموزگار،( نخست‌وزیر و دبیر کل حزب رستاخیز) آغاز شد.


شاه می گفت:«هر کسی باید جزو این حزب بشود و تکلیف خود را روشن بکند. اگر نشد از ایران خارج شود. اگر نخواستند خارج شوند، جایشان در زندان است.» دولت اعلام نمود برای هر ایرانی که خواستار شرکت در حزب نیست گذرنامه صادر می‌شود و به خارج فرستاده خواهد شد. شاه در کتاب خود پاسخ به تاریخ در این مورد می ‏گوید: "ما معتقد هستیم همه مردم ایران باید برای رسیدن به هدفهای ملی که سعادت و آسایش فرد فرد ما را تامین خواهد کرد متحد باشند و در یک جهت حرکت کنند، همه کوششها باید در راه پیشرفت کشور باشد. نه خنثی کردن تلاشهای یکدیگر. در نظام چند حزبی امکان تفرقه و تشتت بسیار است. هر گروه که در حزبی هستند با دیگران بر سر کسب قدرت و به دست گرفتن حکومت ستیز و دعوا دارند. هر گروه می‏خواهد حرفهای خودش را به کرسی بنشاند و در نتیجه اختلافات به وجود می‏آید. در حالی که در حزب رستاخیز از جنگ گروهی خبری نیست.»


ظاهراً سخن از وحدت و پرهیز از تفرقه، سخن تمامی زمامدارانی است که سوارند! اما سرنوشت این حزب یگانه شاه چه شد؟ سرانجام در پائیز ۱۳۵۷ به دستور خود رژیم برچیده شد. و در زمستان همان سال هم رژیم برچیده شد! ظاهراً آقای احمدی نژاد با طرح این جمله " نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است. " قصد دارد کار نظام را یکسره کند! "

ترقی: امام هم مخالف تکثر احزاب بود


اینکه " در نظام چند حزبی امکان تفرقه و تشتت هست" ظاهرا نه تنها سخن آخرین شاه ایران است، که برخی از اصولگراین حامی محمود احمدی نژاد نیز طی سخنانی ضمن حمایت از رئیس دولت دست به دامن ادله شاه شده اند. از جمله حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با خبرگزاری کار ایران - ایلنا- به صراحت می گوید:" تکثر احزاب باعث ایجاد مشکلات و تفرقه می‌شود."


ترقی البته سخن خود را به بنیان گذار نظام نسبت می دهد و به نوعی سخن احمدی نژاد را همان خواست آیت الله خمینی معرفی می کند و می گوید: امام راحل در رابطه با احزاب همواره بحث‌هایی را مطرح کردند که عمدتاَ براین مطلب تاکید داشته‌اند که ما در نظام جمهوری اسلامی ایران دو نوع حزب داریم یکی حزب‌الله یکی هم حزب شیطان که این مطلب بارها در دیدارها و سخنان ایشان بوده است.


او همچنین می افزاید: "باید درمورد بیانات امام راحل تامل بیشتری داشته باشیم و توجه داشته باشیم که امام مخالف تکثر احزاب بوده است چرا که به عقیده امام راحل تکثر احزاب باعث ایجاد مشکلات و تفرقه می‌شد."

دعوت به مناظره


از سوی دیگر مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری در واکنش به سخنان احمدی نژاد خواستار برگزاری مناظره ای با او شده تا " ثابت شود آيا نظام ولايي ما تك حزبي است يا بايد با احزاب مختلف تقويت شود؟"


کواکبیان در جمع اعضای شاخه دانشجویان حزب مردمسالاری گفته است که : " امروزه هر نوع توسعه سياسي مستلزم مردم‌سالاري، هر نوع مردم‌سالاري مستلزم انتخابات، هر نوع انتخاباتي مستلزم رقابت مطلوب، هر نوع رقابتي مستلزم وجود احزاب مختلف است. اولين و مهمترين دليل بر رد سيستم‌هاي تك‌حزبي همان حكم عقل و تجربه بشريت در دستيابي به توسعه سياسي است."


وي در ادامه سيره عملي امام خميني (ره) در پذيرش احزاب مختلف را دليلي براي مردود بودن نظريه تك حزبي دانست و گفت: مگر امام خميني(ره) طرفدار نظام ولايي نبودند؟ چرا در طول ده سال رهبري ايشان يك‌بار نشنيديم كه ايشان از تك‌حزبي بودن نظام جمهوري اسلامي ايران سخن بگويند، بلكه برعكس با پذيرش انشعاب مجمع روحانيون از جامعه روحانيت مبارز تهران نشان دادند كه آن راحل عظيم‌الشان به شدت از تكثرگرايي سياسي در فضاي سياسي مردم‌سالاري ديني بر آمده از انقلاب اسلامي طرفداري مي‌كردند و با تك‌صدايي مخالف بودند و انتقاد و تخطئه را هديه الهي قلمداد مي‌فرمودند.

نگرانی های جدی است؟


گرچه برخی ها نگرانی جدی خود را از حذف احزاب و تک حزبی کردن فضای سیاسی جامعه اعلام می کنند اما هستند کسانی نیز که معتقدهستند که فعالیت احزاب و رقابت عادلانه و آزادنه در انتخابات دیر زمانی است که مرده است و تنها جنازه هایی از چند حزب باقی مانده است، جنازه هایی که گویی همان هم تحمل نمی شود، پلمپ کردن درهای حزب مشارکت، اعتماد ملی و سازمان مجاهدین گواهی بر این ادعاست.

-----------------------------------------------------------------------

بیانیه پیرامون فجایعی که علیه دراویش در حال شکل گیری است

میزان خبر: پایگاه خبری دراویش سلسله گنابادی پیرامون تحرکات امنیتی اخیر حاکمیت و توهین و دروغ پردازی های مکرر رسانه های وابسته به حکومت علیه این سلسله اطلاعیه ای منتشر کرده است.

اطلاعیه سایت مجذوبان نور به شرح زیر است:

زين پاك زمين مردم ناپاك به دركن
وز مزرع دين اين خس و خاشاك به دركن

بیش از30 سال مردم ستم کشیده این مرز و بوم، با ایثار خون فرزندان خویش و قبول سختیها و مشقاتی غیر قابل وصف، برای حفظ وتحقق اهداف انقلاب، بدان امید صبوری پیشه کردند که با ایجاد ساختار و تشکیلاتی نوین، لذت و شیرینی آزادی، استقلال، عدالت قضایی و اجتماعی و برخورداری و استفاده از تمام مواهب قانونی را تجربه کنند وحتی با چشم پوشی از اشتباهات سران و حاکمان کشوردر طی این مدت، درد و رنجهای مضاعفی متقبل و برای رسیدن به آرزوها و آرمانهای خویش مقاومت کرده، به راه خود تردید نکردند. در میان موج توفانهای فجایع و رگبار مصائب و زیر و بم حوادث، اعتقاد عموم و ذهنیت مردم به هرشکل بر این باور استواربود که این ناکامیها گذرا و فردایی بهتر در پیش خواهد بود.

اما، امروز فردای دیروز است ، روزنه های امید به آزادی و عدالت ، یکی بعد از دیگری در تنگنای افزایش فاصله و تضاد میان منافع حکومت و مردم بسته شده و در پی این واقعه تلخ ، مجریان امور وخصوصا دستگاه قضایی کشوردر مقابل اصحاب قدرت، استقلال خویش را از دست داده وخود ابزاری برای اعمال سیاست سرکوب شده است. به خدمت گرفتن دین و مقدسات مذهبی و به بازی گرفتن همه ارزشهای معنوی برای توجیه و تثبیت سلطه وجذب افکار عمومی، عامل تخریب باورها و فرو ریختن کاخ آرزوهای ملت شده است.

هر چند تمامیت خواهان ، دادخواهی و عدالت طلبی را به براندازی و مطالبات مدنی مردم را به جنگ نرم ومقابله با حکومت تفسیر می کنند و جاهلانه اقرار به حاکمیت استبداد دارند، اما واقعیت آن است که مردم در فضای استبدادزده حاکم، امنیت و آرامش روانی خود را از دست داده اند و واکنش ملت در برابر عملکرد دولتمردان تنها به جهت دستیابی به حداقل حقوق انسانی خویش وصرفاً تلاش برای اجرای قانون و تحقق عدالت است.

آگاهی، اتحاد و همبستگی ملت ما در مقابل حاکمیت اندیشه ای ارتجاعی و انحصارطلب که تمرکز بر تصاحب همه سرمایه های ملی و فرهنگی ملت ایران را دارد تنها راه نجات کشوراست .راه دستیابی به بهترین راهکار برای دفع ستم و رفع مشکلات اجتماعی تنها از طریق همدلی واصرار برعدالت و حکومت قانون و مبارزه با قانون شکنان وقانون گریزان می باشد .

ما مردم برای رسیدن به وحدت و اتحاد ملی باید بیاموزیم، شهروندان این مرزو بوم قبل از آنکه مسلمان یا زرتشتی ، شیعه یا سنی، یهودی یا مسیحی، صوفی یا ... باشند ، ایرانی هستند و نسبت به سرزمین خویش دارای حق و حقوق مساویند.ایران متعلق به همه ایرانیان با هر اعتقاد دینی و مذهبی است و احدی را بر دیگری امتیازی نیست. بر این اساس، تضییع حقوق انسانی هر شهروند ایرانی به دلیل اعتقادات و تحقیر،توهین و اهانت به او ،تعرض به حقوق همه و تعدی به شرافت خانواده بزرگ ملت ایران است .

پیکرفرهنگ ملی و مذهبی ما مجروح تازیانه های خرافه و تعصب دین شعاران و دنیاپرستانی است که با طرح حقانیت مطلق یک برداشت وتفسیر خاص از دین و مذهب و القاء آن به عوام از طرق مختلف، عملاً مهار فرهنگی ومذهبی ملت را در دست گرفته وبا سوءاستفاده از قدرت سیاسی ، باورهای متحجرانه خود را نهادینه و قانونی نموده است .با برداشتن مرز سیاست و دین در واقع این توانایی را یافته اند که در خصوصی ترین حریم انسانها یعنی نهانخانه درونی و ضمیر افراد تفتیش و تصرف کنند و امنیت روانی واعتقادی را از ملت سلب نمایند. این فرقه مذهبی – سیاسی جز خویش را باطل و مستحق آتش می داند و چون در مقام حق مطلق نشسته، مملکت را بر غیر خویش جهنم کرده است . امروزپیروان ادیان و بخصوص مسلمانان و بالاخص شیعیان ، از تفرقه ،خشونت، تنگ نظری ،تعصب ،خرافه و ضعف معنویت و عرفان رنج می برند، پس بیاییم با احیاء ارزشهای انسانی و احترام به عقاید یکدیگر ایران را بهشت کنیم و از دشمنان مردم حربه تفرقه انگیزی را بگیریم.

سالها وحدت ملی ما با نفی حقوق اقلیتها تضعیف گردیده واکثریت نیزخود بازیچه سیاست وقدرت جمعی اندک قرار گرفته اند. روزی ملت ما را به دو گروه انقلابی و ضد انقلابی تقسیم کردند.اکثریت انقلابی، حقوق اقلیت ضد انقلابی را لگدمال کرد. آنروز فراموش کردیم که اولاً، هر کس با انقلاب نبود، لزوماً مخالف آن نیست و ثانیاً ، همان ضد انقلاب هم ایرانی ودارای حق و حقوقی نسبت به این آب و خاک است . دوم روز، اختلاف قومی را مطرح و اکثریت فارس ازاقلیت کرد، بلوچ ، عرب و...ممتاز شد و مخالفین این برتری سرکوب شدند و همه فراموش کردند که اساساً ملت ایران مجموعه ای از همه این قومیتهاست .روز بعد جنگ شیعه و سنی راه افتاد.شیعه اکثریت بود و سرکوب اقلیت اهل سنت انجام شد و فراموش کردیم اعتقادات و باورهای دینی امری شخصی است . نوبت به انقلابیون رسید، به چپ و راست تقسیم شدند ،اکثریتی مذهبی و اقلیتی چپ گرا ،اقلیت رانده شد و همه فراموش کردند که این گروه هم سالها برای آزادی ایران مبارزه کرده است .زمانی دیگربرتری "متعهد" بر "متخصص" را مطرح نمودند و اقلیت "متخصص" برکنارو مورد بی مهری قرار گرفت و سرمایه های انسانی مملکت از کشور خارج شدند .نوبت به مذهبیون رسید، اکثریتی خط امام و حزب اللهی شدند و اقلیتی لیبرال و ملی گرا . اکثریت ، اقلیت را کنار زد و همه فراموش کردند که اساساً عدالت طلبی را همین ها در فرهنگ ملی ایرانیان ، حداقل در یک قرن گذشته باب نمودند و...

این داستان ستیز اقلیت و اکثریت تا امروز ادامه یافته است وحاصل آنکه، اصحاب سیاست هر بار با طرح برتری اکثریت بر اقلیت، بخشی از مردم را از حقوق قانونی خود محروم کرده ونهایتا ملت ایران به اقلیتی از کل مردم اطلاق می شود که اراده خویش را درکف قدرت حاکمان سیاسی قرار داده اند. بیاییم به آزادیهای فردی و حقوق اجتماعی فرد فرد خانواده بزرگ ملت ایران احترام بگذاریم و ایرانی را بخاطر ایرانی بودنش جدا از مرام سیاسی و اعتقادات دینی و قومیت او محترم بداریم .

مراکز قدرت به جهت اعمال سیاست آپارتاید دینی ، نه تنها اقلیتها و دگراندیشان مذهبی را مور تهاجم قرار داده اند بلکه با دسیسه و برنامه ریزی، مراکز دینی را در انحصار خود قرار داده و روحانیت مستقل و مراجع حقیقی را منزوی کرده وجماعتی میداندارعرصه تبلیغ وترویج دین شده اند که با دروغ ،توهین وافترا به سالکان طریقت الهیه وپویندگان شریعت محمدیه ایجاد تفرقه میکنند. بذر نفاق می پاشند و جنگ وستیز میان مسلمین را دامن می زنند.

متاسفانه چندی است که در برنامه ای هماهنگ، مراکز امنیتی کشور با همنوایی دستگاههای تبلیغاتی ورسانه ای ،دوشا دوش علمداران خرافه وتزویر، علیه دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی هر روز معرکه ای تازه برپا میکنند. بازداشت، احضار،بازجویی وتهدید ها افزایش یافته است ، رسانه های حکومتی با درج مطالبی سراسر کذب و دروغ ،تحت عنوان مصاحبه یا انتشار مطالبی درمخالفت با عرفانهای کاذب!!، پرده حیا وادب را دریده اند و با توهین و افترا به ساحت اولیاء وبزرگان عرفان و تصوف ، دراویش گنابادی را تحریک به مقابله میکنند ،هرچند فرموده اند:

ما را چه از این که ناقصی بد گوید
عیبی که به ما نیست یکی صد گوید

ما آینه ایم وهر که درما نگرد
هر نیک و بدی که گوید از خود گوید

واگر چه مولوی فرموده :

مه فشاند نور وسگ عوعو کند
هرکسی بر طینت خود می تند

اما دراویش در مقام دفاع از ایمان و اعتقاد خود در مقابل این یاوه گوییها و برخوردهای ناجوانمردانه ساکت و بی تفاوت نخواهند بود.

سایت مجذوبان نور،پایگاه خبری دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ، ضمن محکوم نمودن رفتار فتنه انگیزانه این جماعت افسارگسیخته، با هشداربه کلیه مدافعین حقوق بشر ومجامع بین المللی و خصوصا ملت شریف ایران، پیرامون فجایعی که علیه دراویش گنابادی در حال شکل گیری است ،اعلام میدارد، زیاده خواهی و جنون خشونت طلبان، حرمت دیانت وحریم انسانیت را به سخره گرفته و قداست ادب و اخلاق را شکسته است. سکوت پرچمداران آزادی وعدالت در مقابل ستم رفته بر دراویش گنابادی، باز گذاشتن دست ستمگران برای شقاوت و ددمنشی بیشترخواهد شد ومجوزتعدی و تعرض بیش از پیش، به حقوق ملت ایران می شود، لذا تا فرصت باقیست به هر نحو ممکن، در چالشی مسالمت آمیز، مانع ازآشوب و بلوای ناشی ازجنگ مذهبی شده ، سیاست های تفرقه انگیزانه را محکوم نمایید.

-----------------------------------------------------------------------

ارتباط تعطیلات چند روزه با اعتصاب بازار؛ واکنش رژیم

ایرنا: وزير اقتصاد و امور دارايي علت اصلي تعطيلي دو روزه اخير ادارات و سازمان هاي دولتي را صرفه جويي در مصرف برق عنوان کرد و شايعات مربوط به ارتباط اين موضوع با تحصن بازاريان را بي اساس دانست.

شمس الدين حسيني روز يکشنبه در پايان نشست هيات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اين موضوع را در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا مطرح کرد.

وي افزود: فقط يک صنف تعطيلي داشته و مسوولان وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان امور مالياتي با اتحاديه اصناف جلسه خواهند داشت تا درباره چگونگي پرداخت ماليات اصناف بحث و بررسي کرده و به توافق برسند.

-----------------------------------------------------------------------

نگرانی عوامل رژیم در بازار از ادامه اعتصاب

عوامل رژیم در بازار تهران از احتمال ادامه اعتصاب بازاریان ابراز نگرانی می کنند و به دولت هشدار دادند که نباید این بحران گسترش پیدا کند.

بنا به گزارشها، یکی از بازاریان نزدیک به دولت در صنف پارچه فروشان گفته، اگر بازاریان معترض تا چند روز دیگر جواب قطعى از دولت نگيرند، اين جورى که من ديدم بحران بدتر مى شود. من دارم مى بينم که متاسفانه به شهرستانها هم کشيده شده. واقعا بايد يک حرکتى بشود و بحران بيشتر از اين نشود، کار زشتى شد و نمى بايستى بازار به اين نقطه مى رسيد، اصلا بعد از سى و چند سال، حريم در بازار شکسته شد.


بازتاب اعتصاب بازار در رسانه های بین المللی

روزنامه فایننشال تایمز (تايمز مالى) در گزارشی با درج خبر اعتصاب بازار تهران نوشت، بازار بخش قابل توجهى از تجارت در ایران را در دست دارد. گذشته از عواقب اقتصادى، اعتصاب بازار در ایران داراى اهميت سمبليک سياسى است. چرا كه ايرانيان اعتصاب بازار در تهران در جریان انقلاب سال 79 میلادی را به خاطر مى آورند.

شبکه تلویزیونی العربيه نیز در گزارشی گفت، برخی منابع خبری می گویند، اعتصاب بازار تهران همچنان ادامه دارد. بازار تهران يک منطقه تجارى است كه به ابعاد پنج كيلومتر مربع در مركز پايتخت وسعت دارد و نقطه اى محسوب مى شود كه همه واردات و توليدات كارخانه هاى ايرانى و خارجى در آن سرجمع مى شود. بازار تهران رگ اصلى اقتصاد ايران است. اعتصاب بازار در جریان انقلاب سال 79 میلادی، اقتصاد ايران را کاملا فلج كرد.

العربیه افزود، به نظر می رسد این بار بازاریان تهران وارد درگيرى با سياستهاى اقتصادى دولت احمدی نژاد شده اند، زيرا كه باعث زيان به منافع آنها شده و به نوعى باعث ايجاد ركود اقتصادى و بيكارى شده و همچنین بر ارزش اضافى كالاها ماليات گذاشته است. اين بدان معنى است كه اقتصاد ايران دچار يک بحران واقعى شده و تحریمهای روزافزون بين المللى نیز آن را پيچيده تر کرده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس نیز در گزارشى نوشت، صداى بسته شدن كركره هاى آهنين بازار، رژيم تهران را مى لرزاند. بازاريان قدرتمند ايران براى نشان دادن خشم خود به دولت نيازى به اعتراضات خيابانى ندارند، صداى بسته شدن مغازه ها و پائین کشیدن كركره هاى آهنين، براى نگران كردن مقامات رژيم كافى بود.



-----------------------------------------------------------------------

اعتراض شدید به حضور تبلیغاتچی گشتاپوی اسلامی در آلمان

بازدید پاسدار عزت الله ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری ‌اسلامی از تلویزیون آلمان، اعتراض شدید رسانه‌های آلمانی را برانگیخته است. روزنامه زوددویچه تسایتونگ، این اقدام را "کجراهه" خوانده است.

به گزارش رادیو آلمان، دیدار ضرغامی در آغاز اعتراض شدید اپوزیسیون ایرانی را برانگیخت. گروهی از معترضان اعلام کردند که با ارسال یک نامه مشترک از مقامات آلمانی خواهند خواست که در مورد دلیل دعوت از کسی که متهم به "سانسور اطلاعات و جعل واقعیات" است، توضیح بدهند. برخی نیز در شبکه‌های اینترنتی تهدید کردند که اگر مقامات آلمانی توضیح قانع‌کننده‌ای ندهند، حدود ۱۲۰ هزار ایرانی مقیم آلمان را به عدم پرداخت هزینه ماهانه استفاده از تلویزیون دعوت خواهند کرد.

واکنش انتقادی به بازدید رئیس صدا و سیما از شبکه‌های تلویزیونی آلمان، اکنون به رسانه‌های آلمانی نیز سرایت کرده است.

روزنامه زوددویچه که یکی از پرنفوذترین روزنامه‌های سراسری آلمان است، در مقاله‌ای با عنوان "کجراهه"، روسای دو شبکه تلویزیونی آلمان را مورد انتقاد قرار داده و عمل آن‌ها را در دعوت از ضرغامی "حیرت‌آور" خوانده است.

زوددویچه تسایتونگ نوشته است: «معمولا عزت‌الله ضرغامی رئیس تلویزیون جمهوری اسلامی آدمی نیست که کسی قلبا آرزوی دیدن او را در شبکه‌های تلویزیونی همگانی آلمان داشته باشد. ضرغامی عضو سپاه پاسداران است. او در ایران تبلیغات حکومتی را در چنگ دارد و راه‌های زیادی برای فشار بر انتقال اطلاعات می‌شناسد تا تصویر مطلوبی از دولت ارائه دهد.»

در ادامه این مقاله آمده است: «این که او ظرف یک هفته همزمان مورد استقبال روسای دو شبکه همگانی قرار می‌گیرد، به بیانی محتاطانه، حیرت‌آور است.

زوددویچه تسایتونگ در بخشی دیگر از مقاله خود به نقل از کریستیان ریکرتز، یکی از مسئولان خبرنگاران بدون مرز نوشته است: «استقبال از مهم‌ترین نمایندگان تلویزیون دولتی ایران یک کجراهه است.»

ریکرز تلویزیون دولتی ایران را "مهم‌ترین ابزار تبلیغات رسمی، جعل واقعیات و سرکوب" دانسته و شبکه‌های اول و دوم تلویزیون آلمان را متهم کرده که پس از یک‌سال سانسور و تعقیب شدید در ایران، پیام غلطی به قربانیان سرکوب دولتی داده‌اند.

به گزارش زوددویچه تسایتونگ، یک هفته پیش از دیدارهای ضرغامی از تلویزیون‌های آلمان، خبر بازدید وی از تلویزیون هلند توفان به‌پا کرد، اما پس از اعتراضات گسترده، این دیدار لغو شد.


-----------------------------------------------------------------------

اعتصاب بازار تهران شکل واقعى اش را امروز نشان داد

گزارش دریافتی: امروز سه شنبه در بازار تهران همه صنوف در اعتصاب بهسر مىبرند، اين اتحاد در بازار بىسابقه است. اعتصاب شکل واقعىاش را امروز نشان داد. در چند روز قبل فقط قلب بازار در اعتصاب بود اما امروز چشم بازار يعنى بازار زرگرها هم بهطور کامل در اعتصاب بود. کل بازار بزرگ که تمامى صنوف (حولهفروش و ساعتفروش وطلافروش و بزازـخراز و لوازم خانگى و…) در خود جاى داده يعنى از ورودى خيابان اصلى (بوذرجمهرى) تا انتهاى بازار عباسآباد که سهراههاى زير را شامل مىشود نيز در اعتصاب بودند که تا بهحال سابقه نداشته بازار بزرگ در اعتصاب باشد. سه راه فروردين، تيمچههاى حاجبالدوله (صنف چينىفروشها و لوزام خانگى)، امينالملک (بورس لباسفروشى), راسته بازار خياطها و لباسفروشيها، بازار سلطانى بورس پوشاک، چهارسو کوچک تا چهارسو بزرگ (بورس عطارها و خرازيها), سهدالان ملک (صنف پارچه), سهدالان امير (بورس فاستونى), سهراه دستمالچى (صنف پارچه), بازار کوچه حمام چال تا انتها (بورس پارچه), بازار فرشفروشها سراسر بازار رحيميه و تيمچههاى رحيميه (صنف فرش), سهراه پارک (صنف فرش), کل کوچه کبابيها و سهراهىهاى منشعب از آن. روز قبل معاون وزير بازرگانى و نماينده اصناف و نماينده سازمان ماليات جلسه شش ساعته داشتند و به افزايش ۱۵درصدی ماليات عقبنشينى کردند اما ديگر دير است و اعتصابها ادامه دارد.

-----------------------------------------------------------------------

رادیو آلمان: گسترش اعتصاب به بازار تبریز و اصفهان

رادیو آلمان: گزارش‌های دریافتی نشان از ادامه اعتصاب در بازار تهران و آغاز اعتصاب در بازار بزرگ تبریز و زمزمه اعتصاب در بازار بزرگ اصفهان دارد.
***

رسانه‌های داخلی در دو روز اخیر از توافق و تفاهم میان شورای اصناف و مسئولان امور مالیاتی وزارت بازرگانی خبر دادند. توافقی که بر اساس آن، دولت با عقب‌نشینی آشکار، طرح افزایش ۷۰ درصدی مالیات‌ها را پس گرفته و به افزایش ۱۵ درصدی مالیات رضایت داده است.

اگرچه به نظر می‌رسید رقم پیشنهادی دولت می‌تواند رضایت بازاریان را جلب کند، اما تداوم اعتصاب در بازار تهران، آغاز اعتصاب در تبریز و زمزمه اعتصاب در بازار بزرگ اصفهان، نشانگر ناپایداری توافقی است که رسانه‌های دولتی در تبلیغ و ترویج آن کوشیده‌اند.

در پی رایزنی‌های روز گذشته‌ی بازاریان، از صبح روز سه‌شنبه اعتصاب گسترده در بازار سرپوشیده سنتی تبریز که بزرگ‌ترین بازار این شهر است نیز آغاز شده است. یکی از بازاریان تبریز، با تایید خبر اعتصاب گسترده در بازار این شهر، در گفت‌وگو با دویچه وله گفت که بسیاری از پاساژها و مراکز اصلی خرید شهر هم «در اعتراض به تصمیم غیرمنطقی دولت» در حالت تعطیل به سر می‌برند.

گزارش‌های رسیده از بازار تهران هم حاکی از جو به شدت امنیتی و ادامه اعتصاب بسیاری از اصناف است. گزارش‌های تائید نشده‌‌ای هم از آغاز اعتصاب در بازار اصفهان خبر می‌دهند. گفته می‌شود توافقی که ابتدا در رسانه‌های دولتی اعلام شده، تنها میان رئیس مجمع امور صنفی با مقامات سازمان امور مالیاتی کشور بوده و بسیاری از اصناف این توافق را نپذیرفته‌اند.


تعطیلی کشور، حربه‌ای برای فرونشاندن تب بازار؟

اعتصاب اصناف گوناگون بازار تهران در اعتراض به افزایش ۷۰ درصدی مالیات، از ۱۵ تیرماه آغاز شد. به نظر می‌رسد در پی این واکنش غیرمنتظره بازاریان بود که دولت اعلام کرد، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در ۱۹ استان کشور از جمله تهران تعطیل است. «گرمای شدید هوا» علت این تعطیلی بی‌سابقه عنوان شد، اما از زمان انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌ها پیرامون علل واقعی پشت پرده‌ی این تصمیم آغاز شد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران که نخواست هویتش فاش شود، در گفت‌وگو با دویچه وله گفت: «اتاق بازرگانی در تلاش بود تا موضع رسمی خود پیرامون تحولات اخیر را اعلام کند، اما تعطیلی غیرمنتظره دولتی باعث شد امکان برگزاری جلسه رسمی از بین برود.» به اعتقاد وی، هدف دولت از تعطیلی دو روزه‌ی اکثر استان‌های کشور، جلوگیری از انتشار اخبار اعتراض و اعتصاب بازار و کاستن از دامنه‌ی تاثیرگذاری و احتمال سرایت آن به دیگر نقاط کشور بود.»

اعتراض بازار و اختلاف میان بازاریان و دولت اگرچه بی‌سابقه نیست، اما با توجه به رویدادهای یک سال اخیر و تولد جنبش اعتراضی مخالفان، اهمیت فراوانی یافته و بسیاری از ناظران و فعالان سیاسی، به تحولات این حوزه چشم دوخته‌اند؛ تحولاتی که ریشه در مسائل اقتصادی دارد و به اعتقاد برخی از ناظران می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات سیاسی شود.

-----------------------------------------------------------------------

خواسته های بازاریان فراتر از خواسته های صنفی است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"دامنه اعتصابات بازاریان تهران به سایر نقاط گسترش می یابد و نقاط بیشتری را در تهران در بر می گیرد.
بازاریان تهران در هفتمین روز، دامنه اعتصابات خود را گسترش دادند و امروز اصناف دیگری به اعتصابات پیوستند. اعتصابات که روز سه شنبه 15 تیر ماه در بازار پارچه فروشها در اعتراض به افزایش مالیتها به 70 در صد آغاز گردید روزهای بعد بازار طلافروشها و سایر اصناف به آن پیوستند.
روز سه شنبه 22 تیرماه اعتصابات گسترده تر شد و نقاطی مانند بازار ساعت فروشها ،چهارسوق کوچک و بزرگ،بازار طلافروشها و پارچه فروشها بطور کامل در اعتصاب بسر می برند.اکنون اعتصابات به نقاط دیگری مانند گلوبندک و مولوی و سایر نقاط سرایت کرده است.
نیروهای سرکوبگر از صبح امروز در نقاط مختلف بازار مستقر شدند و به صورت دسته های چند نفره در حال گشت زدند می باشند آنها بازاریان اعتصابی را تهدید می کنند. بازاریان با تهدیداتی مانند بازداشت تهدید به شکست درب مغازه ها و آتش زدند و مصارده اموال مواجه هستند.
نیروهای سرکوبگر روی عکس و فیلم گرفتن مردم از بسته بودن مغازه ها بسیار حساس هستند و با کسانی که اقدام به گرفتن عکس و فیلم می کنند وحشیانه برخورد می کنند.
از طرفی دیگر از صبح امروز رژیم اعلام کرد که با بازاریان به توافق رسیده است ولی طی صحبتهایی که با بازاریان داشتیم تعدادی از آنها اعلام کردند تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و خواسته های آنها فراتر از خواسته های صنفی است.

22 تیر 1389 برابر با 13 ژولای 2010

-----------------------------------------------------------------------

توصیه‌ رژیم به روسیه: فریب آمریکا را نخورید

مسکو، 22 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارات "دمیتری مدودف" رییس جمهور روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران را خلاف واقع دانست.

به گزارش فارس، "علاء الدین بروجردی" سخنان رییس جمهور روسیه مبنی بر نزدیک شدن ایران به تولید سلاح هسته‌ای را خلاف واقع و ناشی از اطلاعات غلط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس دانست و از روسیه خواست دنباله رو سیاست‌های آمریکا و انگلیس نباشد.

بروجردی گفت: "انتظار از روسیه به عنوان کشوری قدرتمند این است که فریب اطلاعات غلط سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس را نخورند".

-----------------------------------------------------------------------

ادامه كشتار شهروندان كرد بدست ماموران حکومتی

خبرگزاری هرانا - روز يك شنبه بیستم تیرماه، یکی از شهروندان کرد مناطق مرزی غرب کشور، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی از پای درآمده و جان خود را از دست داد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نيروهاي انتظامي در منطقه مرزي "بايه وه" شهر مريوان تعدادي از شهروندان مرزنشين اين منطقه را به بهانه حمل كالاي قاچاق به رگبار مي بندند كه بر اثر آن یکی از این شهروندان کشته می شود.

گفتنی است از هويت فرد کشته شده اطلاعی در دست نیست.

نیروهای انتظامی به بهانه ی جلوگیری از ورود کالای قاچاق سالانه دست به کشتار سیستماتیک بسیاری از شهروندان مناطق مرزی غرب کشور می زنند؛ این در حالیست که در مرز شرقی کشور که اصلی ترین محل ورود "مواد مخدر" به صورت قاچاق است، نظارت آن چنانی وجود ندارد.

-----------------------------------------------------------------------

منبع حکومتی: عقب نشینی های دولت خطرناک است

سایت حکومتی جهان: روز گذشته بخشی از بازار تهران و دولت در خصوص مالیات بر اصناف به توافق رسیدند و ماجرای اعتصاب و تعطیلی بازار در چند روز گذشته نیز خاتمه پیدا کرد. این مدل تصمیم گیری در دولت که بنای درست و غلطی یک تصمیم را واکنش اجتماعی قرار می دهد، در حال رویه شدن است. به تعبیری دولت محترم تصمیماتی اتخاذ می کند که بلافاصله پس از اعتراضات اجتماعی مجبور به عقب نشینی می شود. در مورد اخیر که به توافق دولت و بازار و بخوانید عقب نشینی دولت انجامید، رئیس اتحادیه اصناف رسما اعلام کرد که دولت چاره ای جز این ندارد که آنچه ما می خواهیم عمل کند. به نظر می رسد عقب نشینی های دولت در حال تبدیل شدن به یک رویه است و این موضوع به هیچ وجه به صلاح دولت نیست. نگرانی وقتی است که اولا دولت کارشناسی کردن تصمیمات خود را محول به واکنش های اجتماعی کند و بجای اینکه پیش از اجرا کار را کارشناسی کند، پس از اجرا با واکنش مردم بخواهد راه خود را اصلاح کند و ثانیا اینکه دولت حتی در تصمیمات مثبت و موثر نیز با هر فشار و اعتراضی خود را عقب بکشد که این دومی از اولی نیز خطرناکنر است.

-----------------------------------------------------------------------

احمدی نژاد: افرادى مى گويند انقلاب شكست خورده

ايسنا: احمدى نژاد در ششمين همايش بسيج دانش آموزى استان ها گفت : خلاصه ماموريت جمهورى اسلامى، به ماموريت هاى هر دو نهاد آموزش و پرورش و بسيج برمى گردد. همه فعاليت هاى تان بايد دل ها و جان ها را به سمت ولايت و امامت ببرد والا كارتان ابتر است و نتيجه اى نخواهد داشت.

احمدی نژاد در ادامه افزود : خيلى بد است كه افرادى مى گويند انقلاب در سى و يكمين سال خود شكست خورده است. ما كجا شكست خورده ايم؟ ماموريت ما نجات كل بشر است و ما در ابتداى راه هستيم.

-----------------------------------------------------------------------

تهدید دوباره به بستن تنگه هرمز توسط پاسداران

خبرگزاري سپاه پاسداران (فارس): زبان تهديد رسانه‌‌اي غرب و همراهان عربي آنها درباره تحريم‌هاي اخير يك جانبه آمريكا عليه كشتيراني و تجارت ايران در حالي دراز شده است كه گويا اقتصاد تمام وابسته آمريكا، اروپا و عربي به نفت و تجارت نسبت به اهميت تنگه هرمز غافل شده و فراموش كرده كه بسته شدن اين تنگه اقتصاد دنيا را فلج مي‌كند.

اهميت استراتژيك تنگه هرمز با توجه به عبور حجم بالا و غير قابل جايگزين حامل‌هاي انرژي از آن غير قابل انكار است. اين مساله با توجه به عرض كم مناطق قابل كشتيراني در اين تنگه كه چيزي در حدود 3 كيلومتر براي هر يك از خطوط رفت و برگشت است و از ميان جزيره‌هاي ايراني مي‌گذرد اهميت تسلط بر اين منطقه را دو چندان مي‌نماياند.

با توجه به این موارد مشخص است در صورت اقدام نيروهاي خارجي به بازرسي از كشتي‌هاي ايراني كه به احتمال زياد با واكنش متقابل ايران براي بازرسي كشتي‌ها در ورودي اين تنگه مواجه خواهد شد، قطعا با توجه به عرض بسيار كم اين تنگه در مسير عبور و مرور كشتي‌ها اختلال جدي ايجاد خواهد شد. هرگونه اختلال و كندي در روند عبور انرژي از اين آبراه راهبردي تاثيرات مستقيمي را بر اقتصاد بحراني جهان خواهد گذاشت.

-----------------------------------------------------------------------

بلاتکلیفی بازاری زندانی در بند مخوف 209 زندان اوین

بیش از 7 ماه بلاتکلیفی بازاری زندانی در بند مخوف 209 زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی ماه ها است که در بند 209 زندان اوین تحت شرایط غیر انسانی و در بلاتکلیفی بسر می برد.
بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی 63 ساله از بازاریان تهران که با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد .او چند ماه در سلولهای انفرادی قرار داده شد و در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی برای وادار کردن وی به اعترافات دروغین ومصاحبه تلویزیونی قرار داشت.
بازاری زندانی بیش از 7 ماه است که در بند مخوف 209 زندان اوین در بازداشت بسر می برد . شدت فشارها و اذیت و آزارها به حدی شدید است که آقای بنازاده نزدیک به 17 کیلو دچار کاهش وزن شده است.علیرغم گذشت چند ماه از بازداشتش هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد.
او در سلولی قرار داده شده است که فاقد وسائل خنک کننده است و علاوه بر شرایط قرون وسطائی از عوامل طبیعی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بهره می گیرند.
بازجویی و شکنجه این بازاری توسط سربازجویان وزارت اطلاعات که با نامهای مستعار علوی و سعید شیخان است صورت می گیرد.این دو جنایتکار علیه بشریت سال ها است که در شکنجه و جنایت علیه مردم ایران در بند 209 زندان اوین مشغول به جنایت هستند.علوی همچنین در هجوم به منازل و دستگیری زندانیان سیاسی شرکت می کند.این فرد خانواده های زندانیان سیاسی را مورد تهدیدات تلفنی و حضوری ، بازداشتهای موقت و بازجویی های طولانی مدت قرار می دهد.
خانواده بنازاده امیرخیزی مستمرا به دادستانی تهران،زندان اوین و دادگاه انقلاب برای روشن کردن وضعیت و شرایط عزیزشان مراجعه می کنند اما هیچ کدام از ارگانهای سرکوبگر پاسخ مشخصی به این خانواده نمی دهند.
لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد.
در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگری از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی هستند، که از جمله آنها آقايان محسن دکمه چی وجواد لاری که علیرغم گذشت ماه ها ولی هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعمال شکنجه های قرون وسطایی،در بلاتکلیفی قرار دادن زندانیان سیاسی و عدم پاسخگویی به خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای قرون وسطایی این رژیم است.

22 تیر 1389 برابر با 13 ژولای 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

-----------------------------------------------------------------------

سپاه چرخش به سمت يک ارتش كلاسيک را تجربه می ‌كند

خبرگزاري حكومتي فارس: نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در نوزدهمين همايش سراسري فرماندهان و مسئولين سپاه گفت: انتصاب پيداكردن به امام حسين (ع) براي سپاه كه از ابتداي تشكيل اين نهاد مقدس خود را منتسب به امام حسين (ع) مي دانسته اند تكليف آور است. حجت الاسلام سعيدي گفت، امروز سپاه چرخش به سمت يك ارتش كلاسيك را تجربه مي‌كند.

-----------------------------------------------------------------------

نگرانی دیکتاتور کوبا از انزوای بی سابقه رژیم اسلامی

ایسنا: فيدل كاسترو دوشنبه شب پس از 11 ماه براي اولين‌بار در برابر دوربين حاضر شد و با شبكه‌ي تلويزيون دولتي كوبا مصاحبه كرد. كاسترو در اين مصاحبه آمريكا را مسوول نزديك كردن جهان به يك مناقشه‌ي هسته‌يي خواند. وي آمريكا را مسوول غرق كردن كشتي كره‌ي جنوبي كه اخيرا 46 كشته بر جاي گذاشت دانست. فيدل كاسترو همچنین از اين كه پكن و مسكو قطعنامه‌ي شوراي امنيت عليه ايران را وتو نكردند، انتقاد كرد.

-----------------------------------------------------------------------

ترس و وحشت رژیم از خبرهای مربوط به اعتصاب بازار

خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس شورای اصناف کشور گفت: اعتصابی در بازار رخ نداده است.

براساس جلسه روز گذشته اصناف با وزیر بازرگانی و رئیس سازمان امور مالیاتی، مقرر شد اظهارنامه های مالیاتی حداکثر تا پایان تیرماه جاری به ادارات امور مالیاتی تحویل شود.

قاسم نوده فراهانی امروز با رد بروز هرگونه اعتصاب در بازار به دلیل افزایش مالیات افزود: چنین موضوعی صحت ندارد و بازار کشور، تعطیلی نداشته است.

-----------------------------------------------------------------------

واردات بنزين به ايران نصف شد

ایسنا: ميزان واردات بنزين ايران در سه ماهه نخست امسال به ميزان 507 هزار و 250 تن به ارزش بيش از 376 ميليون دلار و از پنج كشور امارات متحده عربي، تركمنستان، سنگاپور، عمان و هلند بوده كه اين ميزان واردات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن نصف شده است.

در سه ماهه نخست امسال از كشور امارات متحده عربي به ميزان بيش از 376 هزار تن بنزين به ارزش بيش از 276 ميليون و 269 دلار، از كشور تركمنستان به ميزان بيش از 24 هزار و 625 تن بنزين به ارزش بيش از 15 ميليون و 697 هزار دلار و از كشور سنگاپور به ميزان 33 هزار و 250 تن بنزين به ارزش حدود 28 ميليون دلار وارد كشورمان شده است.

همچنين طي اين مدت ميزان واردات بنزين توسط ايران از كشور عمان به ميزان 35 هزار تن به ارزش بيش از 25 ميليون و 319 هزار دلار و از كشور هلند نيز به ميزان 38 هزار و 462 تن بنزين به ارزش بيش از 31 ميليون و 100 هزار دلار بوده است.

* كاهش واردات بنزين

بر اين اساس در حالي ميزان واردات سه ماهه بنزين 507 هزار تن به ارزش 376 ميليون دلار اعلام مي‌شود كه اين ارقام در مدت مشابه سال گذشته به ترتيب بيش از يك ميليون و 33 هزار تن و 911 ميليون دلار بود.

به عبارتي با استناد به اين آمار مي‌توان برداشت كرد، ميزان واردات بنزين در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با سه ماهه نخست سال گذشته از نظر وزن نصف شده است و از نظر ارزش نيز اين ميزان كاهش، بيشتر و حدود يك سوم ميزان واردات سال گذشته بوده است.

همچنين نكته قابل توجه اين است كه عمده اين كاهش واردات در ماه سوم امسال يعني خردادماه بوده است. چرا كه ميزان واردات بنزين دو ماهه امسال حدود 400 هزار تن به ارزش حدود 300 ميليون دلار بود كه اين رقم در مقايسه با رقم مدت مشابه در سال 88 افزايش داشت.

-----------------------------------------------------------------------

علیرغم فشارهای رژیم مردم کردستان یاد شهیدان وین را گرامی داشتند

کوردستان میدیا: علیرغم فشار نیروهای امنیتی و نظامی رژیم در آستانه‌ی 22 تیرماه، 21 سالگرد شهادت دکتر قاسملو و یارانش، در شهرها و مناطق مختلف کردستان گرامی داشته شد.
بر اساس گزارشهای رسیده از خبرگزاری کردستان رژیم جهت جلوگیری از برگزاری هر گونه مراسم و حرکت اعتراضی طی روزهای منتهی به 22 تیرماه، وضعیت امنیتی شدیدی در کردستان حاکم نموده و مردم را تهدید نموده بود. اما مردم کردستان بدونه اعتنا به این تهدیدها به استقبال فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران شتافته و یاد شهیدان وین را گرامی داشتند. اوضاع برخی از شهر و مناطق کردستان در این روز چنین گزارش می‌شود:
ارومیه:
در روستاهای کردنشین اطراف جاده‌ی ارومیه ـ مهاباد و منطقه امامزاده مردم بنابر رهنمودهای حزب دمکرات کردستان

ایران با آرمانهای والای دکتر قاسملو تجدید پیمان نمودند.
مهاباد:
طی روزها یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 تیرماه، نیروهای سپاه پاسداران بیش از صد دستگاه موتور سیکلت را توقیف نموده‌اند. رژیم در پارک سید قطب در اهانتی آشکار به احساسات مردم اقدام به برگزاری مراسم رقص و آوازخوانی نموده که با بی‌اعتنایی مردم مبارز و میهن‌پرست مهاباد روبرو گردید. بعدازظهر همان روز نیز رژیم به منظور ارعاب مردم اقدام به شلیک توپ و خمپاره به سوی تپه‌های شهر مهاباد نمود. روز بیست‌ویکم تیرماه اداره اطلاعات، آب تمامی میادین و پارکهای شهر را قطع نمود. این اقدام به دلیل ترس از ریختن از رنگ آبی به درون آب فواره‌ها توسط مردم انجام گرفت. همچنین تمامی خیابانها، کوچه‌ها و کوههای اطراف مهاباد میلیتاریزه شده اما مردم با پوشیدن لباس کردی و استفاده از رنگ آبی سیمای شهر را بطور کلی دگرگون نمودند. همچنین نیروهای رژیم بیش از 10 تن از جوانان مهاباد را بازداشت نمودند که اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.
بوکان:
شهر بوکان نیز در روز 22 تیرماه، در وضعیت حکومت نظامی اعلام به نشده به سر می‌برد. روز 21 تیرماه بیش از 20 دستگاه اتوبوس حامل نیروهای نظامی مجهز به وسایل سرکوب از شهرهای دیگر وارد شهر شدند. همچنین رژیم با احضار تعدادی زیادی از کارمندان این شهر به فرمانداری، آنان را تهدید نموده که در فعالیتهای ویژه 22 تیرماه شرکت نکند. در چندین نقطه از شهر نیز نیروهای رژیم اقدام به بازرسی جوانان و موبایل‌های مردم نموده و چندین دستگاه موتور سیکلت راتوقیف نمودند. همچنین در قلعه بوکان، مکتب قرآن و سپاه بوکان تیربار دوشکا متسقر شده و چندین نقطه‌ی ایست بازرسی در جاده‌های بوکان به سقز، بورهان، میاندوآب و جاده‌ی سد مستقر شده و نیروهای رژیم در آنها اقدام به بازرسی مردم می‌نمایند.
اشنویه:
از چند روز پیشتر رژیم شهر اشنویه و مناطق پیرامون آن را تحت کنترل نظامی شدید قرار داده و عبور و مرور مردم به‌ویژه موتور سیکلت سواران را ممنوع اعلام نموده است. روز 21 تیرماه نیز بیش از 10 دستگاه اتوبوس حامل نیروهای خود را در داخل شهر و مساجد و مدارس مستقر نموده است. گزارش می‌رسد که یکی از این اتوبوسها حامل پاسداران زن بوده است. رژیم در همین روز مغازه‌داران، علمای دینی، سران عشایر و کارمندان را به جلسه‌‌ای در مسجد جامع احضار نموده و فرماندار به آنان وعده داده بود در صورت عدم حضور در آیین‌های ویژه‌ی 22 تیرماه: 1- برای آنان بازارچه احداث کنند. 2- بیمارستان برای آنان احداث کنند. 3- جاده‌های آنان را نو سازی نمایند. علیرغم تمامی این تمهیدات مردم در روز 22 تیرماه با پوشیدن لباس کردی در معابر ظاهر شدند که رنگ آبی آسمانی مورد درخواست حزب دمکرات کردستان ایران در لباسهای آنان کاملاً جلوه‌گر بود.
سردشت:
شهر سردشت نیز تحت کنترل شدید نیروهای رژیم قرار دارد. نیروهای انتظامی سپاه پاسداران در آماده باش کامل بوده و به گشت‌زنی در شهر می‌پردازند. رژیم از ترس ریختن رنگ آبی در آب پارکها و میادین شهر اقدام به قطع آب نموده است.
ترگه‌ور و مرگه‌ور ارومیه:
مردم این مناطق نیز به رسم سالهای پیشین با پوشیدن لباس کردی و همچنین لباس آبی از سوی دختران و زنان یاد شهدای 22 تیرماه را گرامی داشتند. همچنین تعداد زیادی بادکنک آبی رنگ نیز در آسمان رها شده که حال و هوای خاصی به این روز بخشیده است.
سنندج:
در روزهای اخیر نیروهای رژیم با افزایش فشار بر مردم سنندج در صدد جلوگیری از برگزاری مراسم 22 تیرماه بودند. یکی از این اقدامات پخش اعلامیه‌های در شهر بوده است. شهر سنندج در 22 تیرماه تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی و نظامی رژیم قرار دارد.
سقز:
شب 22 تیرماه نیروهای رژیم اقدام به گشت‌زنی در معابر نموده و از حضور مردم در کوچه‌ها جلوگیری نمودند و شعارهایی را که توسط اعضا و هواداران حدکا نوشته شده بود پاک کردند.
پیرانشهر:
مردم میهن‌پرست پیرانشهر نیز با پوشیدن لباس کردی و استفاده از رنگ آبی آسمانی یاد دکتر قاسملو را گرامی داشتند. گفتنی است طی روزهای اخیر بیش از 32 دستگاه موتور سیکلت شهروندان توسط نیروهای رژیم توقیف شده است.
نقده:
شهرنقده کاملاً تحت کنترل نیروهای نظامی قرار داشته و نظامیان رژیم در داخل معابر پراکنده شده‌اند. این نیروها روز 21 تیرماه با لباس‌های مختلف و در قالب تیم‌های چند نفره اقدام به گشت‌زنی در میان مردم نموده و آنان را تهدید می‌کردند. روز 22 تیرماه نیز رژیم از همان ابتدای بامداد اقدام به شستشوی خیابانهای کردنشین این شهر نمود. مردم نقده با شور و شوق کم‌نظیری یاد رهبر شهیدشان را با پوشیدن لباس کردی و استفاده از رنگ آبی آسمانی به شیوه‌های مختلف گرامی داشتند.

-----------------------------------------------------------------------

در باره الناز که توسط مزدوران رژیم مورد تجاوز قرار گرفت

یکی از خوانندگان با ارسال عکس بالا: الناز فرزند یکی از خانواده های خوشنام تبریز و فارغ التحصیل دانشگاه در رشته روابط عمومی بود که توسط قاتلان بسیجی مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید. در تشیع جنازه الناز بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت داشتند و این خبر در تمام تبریز پیچیده اسټ. خود خانواده و تلفنها تحټ کنترل شدید هستند.


تجاوز، جنايت، ننگ بر اين ولايت - برای الناز بابارده

وبلاگ کافه نادری

باز هم طشت چرک آلود ولايت از بام افتاد و کوس بد آهنگ رسوايی حکومت بر بامها نواخته شد.الناز بابارده تا به امروز آخرين قربانی است که به دست ولايت مداران بعد از تجاوز جنسی به قتل رسيد. روزی نيست که از گوشه و کنار سرزمين بلا خيز ايران خبری ناخوشايند مخابره نگردد، که تنها و تنها يکی از همين خبرها برای سلب مشروعيت از حکومت اسلامی کافی نباشد. حکم سنگسار، اعدام جوانان،تجاوز جنسی و.... که همه اينها در حکومتی انجام ميگيرد که داعيه نمايندگی امام زمان را دارد. به تعبير احمد کسروی که ميگفت: دست جنايتکار را نبايد قطع کرد،بايد ريشه را خشکاند. ترديدی نيست که ريشه نهال اين همه جنايت و تجاوز را غير از درون بيت رهبری،در هيچ کجای ديگر نبايد جست. ديگر همه به نيکی ميدانند که تجاوز جنسی به عنوان يک اصل، در قاموس جمهوری اسلامی نهادينه شده. برای ندا آقاسلطان و ترانه موسوی مستندها و مصاحبه های دروغين ساختند-پرونده های شکايت تجاوزات را دروغ انگاشتند-مصاحبه های تصويری قربانيان تجاوز(مريم صبری و ابراهيم شريفی) را جوسازی رسانه های بيگانه خواندند- جنايت کهريزک را افسانه فرض کردند- ضرب و شتم فرزند کروبی و تهديد وی به تجاوز را در مسجد توهم ناميدند- نامه همسر کروبی در ارتباط با شکنجه و تجاوز در زندان را به هيچ انگاشتند- اما ميخواهم بدانم،با رسوايی تجاوز و قتل الناز بابارده چه ميکنند؟ آيا باز هم بايد منتظر مستند يا مصاحبه اي دروغين بود؟ رژيمی که در ديد تمام ملت ايران و جهان کشف عورت شده،ديگر چيزی برای از دست دادن ندارد به همين خاطراست که سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کرده است. و اگر زمانی به مثابه گربه اي روی جنايت خود خاک ميريخت، امروز در تمامی خيابانهای شهر فضله ميکند بی آنکه روی آنرا بپوشاند. از حکومتی که والی ان خامنه اي،وسربازان گمنام امامش، گمنامين بدنام و متجاوزين به نواميس مردم، ازاين بيش انتظاری نيست.باشد که آيندگان بخوانند و بدانند که استبداد دينی منحوس ترين استبدادهاست، که در آن هر جنايتی رنگ آسمانی به خود ميگيرد که هيچ اعتراضی به آن وارد نيست. حکومت فاشيستی اسلامی ايران در اين سی سال به همه جهانيان ثابت کرد که مستبد ترين استبداد هاست، که روی تمامی استبدادها را سفيد کرده است. چه کسی ميگويد که گرانی اينجاست؟ دوره ارزانيست- چه شرافت ارزان- تن عريان ارزان- و دروغ از همه چيز ارزانتر- و چه تخفيف عظيمی خوردست قيمت يک انسان!!


خشم و انزجار مردم از جنایت تازه وحوش بسیجی

خبرگزاری هرانا - سه عضو نهاد شبه نظامی بسیج با سوء استفاده از مدارک شناسایی خود، دختر جوانی را در شهر تبریز ربوده و پس از ضرب و شتم و تعرض و تجاوز به وسیله سلاح گرم او را به قتل رسانده و جسد وی را در بیرون شهر رها کرده اند. این موضوع باعث حساسیت افکار عمومی و تالم شدید مردم منطقه شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پس ازمفقود شدن دختر جوانی در شهر تبریز با نام الناز - ب. 26 ساله، خانواده او مراتب مفقود شدن وی را به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع دادند و پس از یک هفته تجسس جسد وی در پزشکی قانونی در حالی که پزشکی قانونی پس از آزمایشات از تعرض، ضرب و شتم، تجاوز و قتل به وسیله شلیک سلاح گرم را تایید می کرد به خانواده تحویل داده شد. نیروهای انتظامی محل کشف جسد را اطراف گورستان امامیه تبریز اعلام نمودند.

با اعلام شکایت خانواده نیروهای انتظامی سه شهروند تبریزی عضو فعال بسیج را بازداشت نمودند که متهم ردیف اول در اداره آگاهی به تمام موارد فوق اعتراف نمود. وی اذعان نمود که با عنوان امر به معروف و تذکر بابت بدحجابی که در قالب طرح "حجاب و عفاف" از سوی بسیج و نیروی انتظامی تعریف می شود وارد خودروی این دختر جوان در منطقه ولیعصر تبریز می شود و سپس با تهدید وی با سلاح گرم و سوار نمودن دو تن دیگر از دوستان خود وی را به خارج شهر کشانده و مورد سوء استفاده قرار می دهند. و پس از این اقدام با شلیک سه گلوله به ناحیه سینه نامبرده را از پای در می آورند.

در حال حاضر گفته می شود متهم اصلی این پرونده به دلیل حساسیت موضوع، در اختیار سپاه پاسداران است.

عضویت وی در نیروی شبه نظامی بسیج، حمل سلاح گرم، حضور نیروهای رده بالای سپاه در خانواده وی و همینطور استفاده از کارت شناسایی و عنوان طرح مبارزه با بدحجابی به حساسیت های این موضوع در افکار عمومی افزوده است.


دختر جوان پس از تجاوز توسط بسیجیها به قتل رسید

خبرگزاری هرانا - هفته گذشته یک دختر جوان به نام الناز بابازاده، توسط نیروهای بسیج پس از تجاوز به قتل رسید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از نیروهای بسیج به بهانه ی بد حجابی، با سد کردن راه خودرو الناز بابازاده در منطقه ولیعصر تبریز دستور توقف و به اصطلاح "اصلاح حجاب" وی را می دهد که با مقاوت این دختر جوان مواجه می شود.

فرد مذکور پس از مشاهده ی چنین وضعی، با کشیدن سلاح و تهدید وارد خودروی خانم بابازاده می شود و بلافاصله پس از آن دوتن دیگر از نیروهای لباس شخصی نیز وارد خودرو می شوند.

این سه تن پس از ضرب و شتم وحشيانه و تعرض و تجاوز جنسی به اين دختر جوان 26 ساله وی را با شلیک گلوله به قتل می رسانند و جسد را در اطراف گورستان اماميه تبريز رها مي كنند.

پس از تحقیقات محلی گزارشگر خبرگزاری حقوق بشر ایران، نهایتا در ختم الناز بابازاده مشخص می شود که فرزند يكي از سرداران پاسدار ایشان را به قتل رسانده و انگيزه ی خود از قتل و تجاوز را مبارزه با بد حجابي و انجام فرمان خدا اعلام كرده است!

خانواده ی بابازاده از این فرد شکایت کرده اند اما گفته مي شود كه سپاه تبريز در تلاش است تا پرونده ی این جنایت را در اختيار خود گرفته تا شخصا رسيدگي كند.

الناز بابازاده ساكن كوي وليعصر تبريز بوده است.

اخیرا نیروهای امنیتی به بهانه ی برخورد با بدحجابی و اجرای طرح حجاب و عفاف، آزادی زنان در کشور را محدود تر از قبل کرده اند و فضایی مملو از رعب و وحشت برای ایشان ساخته اند.

-----------------------------------------------------------------------

محسن رضایی: حوادث بعد از انتخابات، حیثیت سیاسی ایران را زیر سؤال برد

محسن رضایی: حوادث بعد از انتخابات، حیثیت سیاسی ایران را زیر سؤال  برد

جـــرس: فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که "آثار منفی حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در ذهن نسل سوم و چهارم رسوب خواهد کرد و ممکن است پنج سال دیگر و یا ده سال دیگر حوادثی را در جامعه مشاهده کنیم که ریشه در حوادث سال ۸۸ ایران خواهند داشت." وی همچنین اظهار عقیده کرد "وقتی شورای نگهبان نتایج انتخابات را اعلام کرد، باید آقایان موسوی و کروبی به آن نتایج تن می‌دادند؛ حتی اگر نتیجه قانون را باور نداشته باشند، ولی باید به آن قانون تن می دادند."

اصول انقلاب زیر سوال رفت
محسن رضایی در گفتگویی با سامانه خبری «خبرآنلاین»، ضمن هشدار نسبت به آنچه "ده سال دیگر در انتظار انقلاب اسلامی و نسل های آن خواهد بود"، پیرامون آثار تربیتی - عقیدتی حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، خاطرنشان می کند " در حوادث بعد از انتخابات، از مسئله ولایت فقیه گرفته تا امام و یاران امام، یاران رهبری، اصول انقلاب همه این‌ها زیر سؤال رفت و چون این زیر سؤال‌رفتن اولا توسط خودی‌ها و کسانی که در جبهه انقلاب بودند صورت می گیرد و ثانیا پاسخ قانع کننده ای نیز به سوالات مردم داده نمی شود و پاسخ ها عمدتا شعاری و احساسی است، لذا اثرات آن روی نسل سوم و چهارم بسیار سنگین است."


هشداری جدی برای سالها بعد
فرماند سپاه در دوران جنگ، همچنین معتقد است "آثار منفی حوادث سال ۸۸، در ذهن نسل سوم و چهارم رسوب می‌کند و ممکن است پنج سال دیگر و یا ده سال دیگر حوادثی را در جامعه مشاهده کنیم که ریشه در حوادث سال ۸۸ ایران خواهند داشت... در حوادث بعد از انتخابات تصویری که از نظام جمهوری اسلامی درست شد، تصویر غیرواقعی بود، تصویری که از آزادی و دموکراسی در ایران درست شد، تصویری که از زندان‌های ایران درست کردند، این تصویرها، تصاویر غیرواقعی و مخرب بود و این می‌تواند در ذهن نسل سوم و چهارم آثار منفی خودش را داشته باشد. گروههای سیاسی و سیاستمداران نباید مردم و نظام را زیر پا بگذارند و از روی آنها عبور کنند. "


حیثیت انقلاب در جهان اسلام زیر سؤال رفت
فرمانده سپاه در دوران جنگ هشت ساله، همچنین تاکید کرد "به نظر من ضدانقلاب و دشمنان ایران و جمهوری اسلامی بیشترین فایده را از حوادث بعد از انتخابات بردند، اولاً حیثیت انقلاب ما را در جهان اسلام زیر سؤال بردند، حیثیت سیاسی ما را در روابط بین‌الملل زیر سؤال بردند، ثانیا جنبه‌های اعتقادی ما هم در داخل کشور زیر سؤال رفت و کسانی که این کارها را کردند، بیشترین ضرر را به ملت زدند. از طرف دیگر انسجام ملی را تضعیف کردند."

موسوی و کروبی باید به شورای نگهبان تن می دادند
رضایی در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه "آیا شما هم دو نفر از نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری را به عنوان متهمین اصلی این جریان می شناسید؟" ادعا کرد "به نظر من این دو نفر اشتباه بزرگی مرتکب شدند. وقتی شورای نگهبان نتایج انتخابات را اعلام کرد، باید این آقایان به آن نتایج تن می‌دادند. ممکن است یک کسی نتیجه قانون را باور نداشته باشد ولی باید به آن قانون تن بدهد؛ در حقیقت باید نتیجه قانون را قبول کند. در غیر این صورت مثل این است که افرادی که به قاضی رفته‌اند، قاضی حکم بدهد ولی یک نفر بیاید بیرون و بگوید من حکم قاضی را قبول ندارم. او می‌تواند در ذهن خودش یک اعتقاد یگری داشته باشد ولی باید به حکم قاضی تن بدهد حتی اگر قاضی اشتباه کرده باشدو اگر این کار صورت می‌گرفت، خیلی وضع عوض می‌شد."


کاش زودتر جمع می شد
رضایی در پاسخ به آنچه خبرنگار سایت اصولگرای خبرآنلاین پیرامون اینکه "چه کسانی مقصر حوادث بعد از انتخابات بودند"، گفت "افراط‌گرایی و در حقیقت تندروی و همچنین تفریط و کنار کشیدن یک عده‌ای از نخبگانی که می‌توانستند نقش‌آفرینی کنند، خیلی مؤثر بود. افراط گرها مرتب هیزم در آتش می‌انداختند و آتش را شعله‌ور می‌کردند. نخبگان مؤثری که می‌توانستند بیایند و این اتش را خاموش کنند، خودشان را کنار کشیدند. بنابراین دو گروه دیگر هم بودند که به طولانی‌شدن این حوادث کمک کردند. این حادثه اگر یک ماهه جمع می‌شد، خساراتش خیلی کمتر بود، اگر دو هفته‌ای جمع می‌شد، خساراتش خیلی کمتر بود. حتی اگر سه ماه بعد این حادثه جمع می‌شد، خیلی خسارات کمتری داشت. اما افراط‌گراها و تفریط کارها کمک کردند که مرتب این آتش طولانی‌تر شود و زمان بیشتری را به خودش اختصاص دهد."


نمی‌شود بگوییم که همه خارج از مرزها بودند
محسن رضایی پیرامون معترضین سال گذشته تصریح کرد "نمی‌شود بگوییم که همه خارج از مرزها بودند رفتار گروهی از کسانی که در حوادث بودند،‌ عقلانی نبود. بعضی‌ها به خاطر انتقام‌کشی و لجبازی حادثه را ادامه می‌دادند. انتقام‌کشی و لجبازی منافعی برای کسی ندارد. کار عقلانی نبود ولی حتی کسانی که جزء عقلا بودند به کارهای غیر عقلایی دست زدند."


انتقاد از هاشمی رفسنجانی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت، همچنین ادامه داد "به نظر من افرادی مثل آقای هاشمی باید نقش فعال تری را در کنار رهبری ایفا می کرد مانند نقش مرحوم احمد آقا که بازوی حضرت امام بودند. احمد آقا فرزند امام از فاصله گرفتن بسیاری از اشخاص از حضرت امام جلوگیری کردند. از جمله آنها ماجرای حضرت آیت الله طالقانی بود."


درس هایی از سال گذشته
رضایی معتقد است سال گذشته معلوم شد که "فعالان سیاسی،‌ احزاب گروه‌ها و نهادهای حکومتی ظرفیت بسیار بالایی برای مشارکت‌پذیری مردم دارند؛ ولی ظرفیت کافی برای مدیریت و هدایت اعتراضات مردم را ندارند.
دموکراسی دو روی سکه دارد یکی مشارکت کردن یکی اعتراض کردن.
مشارکت کردن یعنی مردم از دموکراسی و فضاهای آزاد استفاده کنند، حکومت و‌ ملت را تشکیل می‌دهند، مجلس را تشکیل می‌دهند ولی این یک روی دموکراسی است. روی دوم دموکراسی مطالبه‌گری از حکومت است. مطالبه‌کردن از دولت و این که دولت و فعالان سیاسی باید پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم باشند. این حوادث نشان داد فعالان سیاسی و سران احزاب و همچنین دولتمردان تمرین خیلی کمی در این قسمت دارند. اما در مشارکت کردن؛ بیش از سی انتخابات تاکنون برگزار شده که این نشان می دهد هم فعالان سیاسی خیلی خوب شرکت کردند، مردم خیلی خوب شرکت کردند، ارگان‌های حکومتی تجربه بالایی دارند لذا در انتخابات دهم، چهل میلیون نفر آمدند و ما در حقیقت دموکراسی مشارکتی را در ایران و دنیا رکورد زدیم. اما در قسمت دیگر که بخش اعتراضات بود، اولین خطا را خود فعالان و سران احزاب سیاسی مرتکب شدند. یعنی نامزدهای انتخاباتی اولین خطا را انجام دادند و نگذاشتند که پیروزی دوم که شامل مدیریت اعتراضات بود شکل بگیرد. اگر اعتراضات به خوبی مدیریت می شد و شکل سیاسی - امنیتی به خود نمی گرفت دموکراسی در ایران به اوج خود می رسید.


هنوز نتیجه اعلام نشده، نامزدهای انتخاباتی سبقت می‌گرفتند که چه کسی رئیس‌جمهور شده است. خب این خیلی خطای بزگی بود و بعدش که نتایج اعلام شد، باز فعالان سیاسی اشتباهاتی پشت‌سر هم انجام دادند. بعد که مردم به خیابان‌ها آمدند، در اینجا نهادهای حکومتی‌‌ آن آمادگی لازم را نداشتند برای مدیریت اجتماعات چند میلیونی مردم. نتیجه‌اش این شد که این انتخابات به ما نشان داد که باید ظرفیت اعتراض‌پذیری و اعتراض گری را بالا ببریم.


اعتراض‌پذیری یک ظرفیت قانونی است
رضایی تاکید دارد ظرفیت اعتراض‌پذیری و اعتراض گری نباید از جنس امنیتی باشد؛ چرا که اعتراض‌پذیری یک ظرفیت قانونی است. وقتی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد، ‌دیگر لزومی ندارد امنیتی باشد. ولی اگر این اعتراض‌پذیری از چارچوب‌های قانونی و یا از قواعد بازی خارج شود، ممکن است جنبه امنیتی هم به خودش بگیرد.


وی فضای امنیتی یکسال اخیر ایران را "یکی از پیامدهای رفتار غلط فعالان سیاسی" دانست که "یک اعتراض اجتماعی را تبدیل به اعتراضات سیاسی" کردند و گفت "اعتراض مردم بعد از انتخابات، اعتراض اجتماعی بود، ولی این اعتراضات اجتماعی به اعتراضات سیاسی تبدیل و بعد هم به فضای سیاسی- امنیتی تبدیل شد. ما باید به مرحله اول برگردیم. اعتراضات اجتماعی یعنی اینکه مردم عمدتاً بعد از انتخابات در بحث انتخابات ابهام داشتند. باید ابهامات آنها بر طرف می شد نه آنکه ابهامات و سوالات سیاسی جدیدی در ذهن آنها بوجود می آمد. "

وی اعتراضات سیاسی را قبول ندارد و می گوید: "اگر مردم اعتراض سیاسی داشتند، اصلاً نمی‌آمدند رأی بدهند، قبول نداشتند."
و ی ادامه داد "این چهل میلیونی که آمدند رأی دادند، یعنی این که مردم، نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند. بعد از اینکه برای گروه‌هایی از مردم ابهام به‌ وجود آمد‌ که رأی‌شان چه شده، به این ابهام بوجود آمده در اذهان برخی از مردم می شد دو نوع پاسخ داد. یکی پاسخ در چارچوب قانون، و دیگری پاسخ خارج از چارچوب قانون. متأسفانه کسانی که باید اعتراضات مردم را مدیریت و آن را به سمت قانون هدایت می‌کردند، با ایجاد سوءظن ،یأس و ناامیدی از مکانیسم‌های قانونی، اعتراضات مردم را سیاسی کردند.


مروری بر یک ادعا
محسن رضایی در پاسخ به این پرسش که "شما در مقطعی خیلی محکم گفتید اگر براساس شماره‌های کدهای ملی بشماریم، من نهصدهزار رأی دارم. ولی بعد به یکباره کنار کشیدید، که در محافل سیاسی برداشت های متفاوتی از این اقدام شما برداشت شده بود. دلیلش چیست؟" گفت "من دو دلیل داشتم که کنار کشیدم؛ یکی اینکه شورای نگهبان نظر نهایی دادند و نتیجه انتخابات را اعلام کردند. من چون معتقد به قانون بودم و اینکه قانون باید در کشور ما نهادینه و تثبیت شود، لذا به قانون تن دادم و نتیجه انتخابات را قبول کردم، بر اساس اعتقادم عمل کردم. مسئله دوم این بود که می دانستم اگر بعد از اعلام نتیجه توسط شورای نگهبان اعتراضات ادامه پیدا کند. اعتراضات دیگر سیاسی می‌شد و وقتی اعترضات سیاسی می‌شد،‌ حتماً به مسائل امنیتی هم کشیده می‌شد.


بستگی به خود مدیران و رهبران اصلاح‌طلب دارد
این فعال اصولگرا پیرامون "وضعیت اصلاح‌طلبان و عاقبتی که در انتظار آنها ست"، می گوید "من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ بستگی به خود مدیران و رهبران اصلاح‌طلب دارند که چگونه می‌خواهند از این وضعیت که الان برایشان پیش آمده عبور کنند.
اگر بتوانند با یک مدیریت خوب از این حوادثی که به وجود آمده عبور کنند و فاصله خودشان را با رهبری و نظام کم کنند و مرزهای خود را با بیگانگان شفاف تر سازند می‌توانند دوباره به صحنه سیاسی کشور برگردند. امروزه یک تهدید جدیدی با کمک دشمنان ملت ایران شروع شده است . اصلاح طلبان باید مواضع خود را شفاف در مقابل تحریم ها، زیر سوال بردن مواضع و اندیشه حضرت امام روشن کنند.


رضایی حوادث ١۴ خرداد و هتک حرمت نوه رهبر فقید جمهوری اسلامی، و همچنین وقایعی چون توهین به مراجع را محکوم و قابل تاسف دانست.

-----------------------------------------------------------------------

رحیم پور ازغدی: برخی افراد از اتوبوس انقلاب جا مانده اند

جرس: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهمین همایش فرماندهان و مسئولین سپاه گفت:درطول 30 ساله انقلاب کسانی بودند که خدمات شایانی نیز برای انقلاب و کشور داشته اند ولی از اتوبوس انقلاب جا مانده و خود را به بیرون پرت کرده اند.

به گزارش سپاه نیوز، رحیم پور ازغدی با طرح این سؤال که چگونه می توان انقلابی و حسینی ماند؟ با استناد به احادیث منقول از حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تاکید کرد:درطول تاریخ انقلاب های زیادی رخ داده اند و افراد زیادی در آن نقش داشته اند ولی آن چیزی که باعث ماندگاری انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب ما شده است حاکم بودن روح الهی و ارزشی برآن بوده است.


وی افزود:افراد و انقلابیون زیادی بودند که بدلیل ویژه خواری به دام دشمن افتاده و از مسیر انقلاب منحرف شده اند اما بخاطر اینکه سکاندار و رهبری انقلاب و روح حاکم بر آن الهی و دینی بوده باعث ماندگاری آن شده است.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد:پاسداری از انقلاب بدون شناخت گونه های زبان انقلاب امکان ندارد و شناخت آسیب های انقلاب شرط اصلی پاسداری از آن است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انقلابی و حسینی ماندن ایمان از روی تفکر و تدبر، غیرت دینی و انقلابی، خستگی ناپذیر و نستوه بودن را ازجمله عوامل برشمرد و ادامه داد:مردمی بودن و خدمت به خلق ،پاکیزگی مالی و اقتصادی از دیگر عواملی است که در انقلابی بودن تاثیر دارند.


هفته گذشته حسن رحیم پور ازغدی ، در اظهاراتی که از سیما پخش شد با اشاره به موضوع ازدیاد جمعیت در جامعه گفته بود: " هم اکنون برخی خانم ها می گویند بچه دار نمی شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره. ای مرده شور ببره هیکلت رو . مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت ؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار ؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی."

-----------------------------------------------------------------------

فیلم؛ قاتل ندا از ترس مردم به سوراخ موش پناه برده

سخنان مزدور بسیجی قاتل ندا که در برنامه صدا و سیمای رژیم می گوید پس از افشاشدن هویت اش، امنیت جانی ندارد و مجبور است بصورت مخفیانه زندگی کند.

http://www.youtube.com/watch?v=Io6LOPpt76o&feature=player_embedded#!

-----------------------------------------------------------------------

سالگرد ترور قاسملو و دست داشتن احمدی نژاد در ترور وی

یکی از خوانندگان از بوکان: شهر بوکان به عنوان شهر پیشرو اعتصابات عمومی در کردستان،امروز در آستانه اعتصاب عمومی که هر ساله در سالگرد ترور دکتر قاسملو صورت می گیرد شاهد حضور شدید و بی نظیر نیروهای سپاهی، لباس شخصی، اطلاعاتی و نیروی انتظامی در این شهر بود.
شب گذشته مانور بزرگی بر فراز کوه برده زرد نزدیکی بوکان برگزار شد که هدف آن ایجاد فضای رعب و وحشت در شهر بود و از صبح زود نیز شاهد پرواز چند هلیکوپتر بر فراز شهر هستیم.
در خیابان های اصلی شهر و هر چند متر یک نفر نیروی مسلح در حال آماده باش هستند،درقسمت مرکزی و بازار اصلی شهر نیروهای انتظامی و در خیابان های فرعی نیروهای سپاه پاسداران در حال گشت زنی هستند.به طوری که شهر بوکان بیشتر به یک شهر جنگ زده شبیه است.


دست داشتن احمدی نژاد در ترور قاسملو در اتریش

عبدالرحمن قاسملو دبیرکل وقت حزب دموکرات کردستان ایران روز 22 تیرماه سال 68 توسط گروهی از تروریستهای اعزامی رژیم هنگامی که با فرستادگان جمهوری اسلامی در وین پایتخت اتریش در حال مذاکره بود، ترور شد. تروریستها با پوشش دیپلماتیک وارد اتریش شده بودند و با همکاری سفارت رژيم پس از ترور خاک اتریش را ترک کردند. پس از بروی کار آمدن محمود احمدی نژاد، برخی رسانه‌ های اتریش از دست داشتن وی در ترور قاسملو سخن گفتند.

-----------------------------------------------------------------------

مرجع حکومتی: فقر در مردم غوغا می ‌کند

به گزارش رسانه های حکومتی، آخوند وحيد خراسانى طی سخنانی در قم، به فقر گسترده مردم ايران در حاکمیت آخوندی اذعان كرده و گفته است، فقر در مردم غوغا می‌کند، غالب مردم گرفتار فقر هستند؛ آن وقت دخترها و پسرها به ثمر می‌رسند. اینها زندگی می‌خواهند لذا روز به‌روز مفاسد اجتماعی بیشتر می‌شود.

این مرجع حکومتی که در جمع سرگردگان انتظامی سخنرانی می کرد، با نگرانى از وضعيت امنيتى رژيم گفت، شما توفیق پیدا کرده‌ اید که متصدی کاری باشید که بسیار مهم است و آن، امنیت است؛ در حالی که از نظر انسان گرسنگی بالاترین درد است، ولی خداوند در قرآن خوف را بر این امر مقدم شمرده است، یعنی اول امنیت بعدی سیری.

-----------------------------------------------------------------------

پشیمانی ترکیه از دخالت در پرونده اتمی رژیم تهران

سایت عصر ایران: یک مقام آمریکایی مدعی شد که ترکیه رضایت داده است تا خود را از دخالت در پرونده هسته ای ایران کنار بکشد .

به گزارش خبرگزاری کانادا یک مقام آگاه آمریکایی به شرط فاش نشدن نامش با اشاره به این موضوع گفته است که این توافق در پی مکالمه تلفنی 45 دقیقه ای بین هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا با احمد داوود اوغلو همتای ترک خود به عمل آمده است .

بر اساس این گزارش وزیر خارجه ترکیه به خانم کلینتون تضمین داده که ترکیه دیگر در پرونده هسته ای ایران دخالت نکند و موضوع را به آژانس بین المللی انرژی اتمی و قدرت های دارای حق وتو در شورای امنیت بسپارد .

پیش از این خبر از مشارکت ترکیه و برزیل در گفتگوهای احتمالی بین ایران و اعضای دایم شورای امنیت در موضوع هسته ای به میان آمده بود .

با این حال وزیر امور خارجه ترکیه در هفته های گذشته بارها اعلام کرده بود که رای منفی ترکیه به قطعنامه خرداد ماه شورای امنیت علیه ایران صرفا رای این کشور به تداوم دیپلماسی بوده و این رای منفی نباید به عنوان نشانه ای از تخاصم و رویارویی آنکارا با واشنگتن تعبیر شود .

روابط ترکیه با آمریکا در ماه های گذشته بر سر عدم توافق بر سر موضوع هسته ای ایران به سردی گراییده بود و رای منفی ترکیه به قطعنامه تحریم ایران اوج این سردی روابط را به نمایش گذاشت .

-----------------------------------------------------------------------

بازداشت یکی از فعالین اجتماعی شهرستان مریوان

روز دوشنبه 21 تیر ماه، دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان مریوان یکی از فعالان اجتماعی بنام آزاد خوانچه زر را احضار وبازداشت کرد. آزاد خوانچه زرعضو کانون دفاع از حقوق کودکان مریوان است. این فعال اجتماعی درسالهای گذشته چندین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت وزندانی شده است. آزاد خوانچه زر بعد از تحمل یک دوره طولانی زندانی و شکنجه با قید وثیقه بیست میلیون تومانی تابستان سال 88 اززندان آزاد شد. اما نیروهای امنیتی بطور مداوم به اذیت وآزار این فعال مدنی وخانواده اش پرداختند.
دادگاه انقلاب شهرستان مریوان اوایل سال جاری آزاد خوانچه زر را به اتهام: شرکت وبرگزاری مراسم روز جهانی کودک ، جشن آدم برفی ها ، روز جهانی زن و شرکت درتجمعات غیرقانونی علیه قتل های ناموسی ، اقدام علیه امنیت ملی به شش ماه حبس تعزیری ، ودوسال حبس تعلیقی محکوم کرد.
آزاد خوانچه زر به حکم صادره اعتراض وپرونده به شعبه تجدید نظر دادگاه انقلاب اسلامی ارسال که بعد از بررسی حکم صادره درشعبه تجدید نظر مورد تاییدقرار گرفت وبرای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادگستری شهر مریوان ارجاع گردید. شعبه اجرای احکام روز دوشنبه با احضار وثیقه گزار وفشار به خانواده خوانچه زر آنها را مجبور به تحویل فرزندشان به دادگاه انقلاب کرد. پس از مراجعه ازاد به شعبه اجرای احکام بلا فاصله مامورین امنیتی ایشان را دست بند زده و به زندان بردند.
لازم به ذکر است که داگاه انقلاب مریوان درهمین ارتباط مظفر روخنده و کاروان دره سید را به هریک دوسال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
21تیرماه 1389

-----------------------------------------------------------------------

نگرانی آلمان از سرکوب اقلیتهای مذهبی در ایران

به گزارش دویچه وله، دولت آلمان و همه فراکسیون‌های پارلمان این کشور از تعقیب و آزار اقلیت‌های مذهبی از جمله بهائیان در ایران ابراز نگرانی کردند.

بنابراین گزارش، در نشستی که در پارلمان آلمان برای گفتگو در باره نقض آزادی مذهب در جهان برگزار شد، نمایندگان اپوزیسیون از فشاری که بر اقلیت بهاییان در ایران وارد می‌شود، سخن گفتند.

جامعه بهائیان ایران به عنوان بزرگترین اقلیت مذهبی از هنگام شکل‌گیری جمهوری اسلامی در ۳۱ سال پیش، در معرض انواع آزار و اذیت هستند.

در این مدت ده‌ها تن از بهائیان ایران اعدام شده‌اند و از بسیاری از آنها از حقوق اجتماعی از جمله کار در ادارات و تحصیل در دانشگاه‌ها محروم هستند.

-----------------------------------------------------------------------

سخت تر شدن موضع روسیه؛ انزوای روزافزون بین المللی رژیم

رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد، خبرگزاریهای بزرگ جهان اظهارات امروز رئیس جمهور روسیه مبنی براینکه رژیم ایران به توانایی ساخت سلاح اتمی نزدیک شده است را نشانه ای از سخت تر شدن موضع مسکو در قبال رژیم تهران می دانند.

یک کارشناس روابط بین الملل به رادیو فرانسه گفته است، بی اعتمادی متقابل میان تهران و مسکو در ماه های اخیر به صورت بارزتری نمایان شده، به عبارت دیگر، جمهوری اسلامی در عرصۀ سیاست خارجی، باز هم تنهاتر شده است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که در اظهارات رئیس جمهور روسیه قاطعیت کم سابقه ای احساس می شود.

خبرگزاری رویترز نیز معتقد است که رییس جمهوری روسیه تاکنون هیچگاه به این صراحت مقاصد نظامی برنامۀ اتمی رژیم ایران را تأیید نکرده بود.

کارشناسان می گویند، رژیم تهران پشتیبانی و حمایت مسکو را از دست داده است. آنها به غیر از چند کشور آفریقایی و چند کشور آمریکای لاتین، پشتیبان دیگری برای سیاست های جمهوری اسلامی نمی بینند.

-----------------------------------------------------------------------

یکی از سرکردگان سپاه: خط نبرد به پشت خانه رهبرى رسيده

يکى از سرکردگان سپاه پاسداران گفته، امروز خط نبرد از جبهه به پشت خانه مقام معظم رهبرى رسيده و ايشان صداى منحوسش را مى شنيد.

پاسدار سعيد قاسمى در مراسمى بمناسبت مفقود شدن پاسدار دیگری بنام احمد متوسليان در بيروت، با اشاره به قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری ولایت فقیه، خطاب به فرد مفقودالاثر گفته، اما احمد جان خوب شد نبودى و کاش هيچ ‌وقت نشنوى و به گوش ‌ات نرسد که خط نبرد ما رسيده به خيابان جمهورى اسلامى که فرماندهى معظم کل قوا هم از پشت خانه خود صداهاى منحوس را مى ‌شنيد. باورت نمى ‌شود. اگر تو بودى قطعا جرأت نمى ‌کردند به رهبری توهين کنند…. احمد جان اگر بودى امروز جبهه در اروپا و خاورميانه بود، نه در خانه خودمان.

-----------------------------------------------------------------------

بازداشت نعمت اسدی، دبیر اخراجی آموزش و پرورش کردستان

خبرگزاری هرانا - نعمت اسدی، فرزند حبیب الله، دبیر اخراجی آموزش و پرورش کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حدود 20 روز پیش نعمت اسدی، دبیر اخراجی رشته حسابداری و از فعالین مدنی بسیار کوشای سنندجی بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش دستگیر شد.

مأموران ضمن تفتیش منزل و ضبط کیس کامپیوتر، کتاب ها و یادداشتهای ایشان خانواده ی وی را نیز تهدید نموده اند که در صورت انعکاس موضوع با عواقب ناگوار آن روبرو خواهند شد.

گفتنی است پیگیری های خانواده وی تاکنون نتیجه ی در پی نداشته و نتوانسته اند از مکان نگهداری و علت بازداشتش مطلع شوند.

نعمت اسدی که به عنوان همکار هفته نامه "ژیوار" به فعالیت های مطبوعاتی مشغول بود، پیش تر نیز به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" مدتی را را در بازداشتگاه ها و زندان های جمهوری اسلامی به سر برده است.


-----------------------------------------------------------------------

محکومیت پنج ساله یک زن زندانی در روند غیرقانونی بازجویی

خبرگزاری هرانا - خانم ناهید ملک محمدی 59 ساله مادر دو فرزند 31 و 28 ساله با گذشت بیش از شش ماه از زمان بازداشت با دریافت بی دلیل حکم، محکوم به 5 سال حبس تعزیری شد و در حال حاضر در بند نسوان زندان اوین تحمل کیفر می نماید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ایشان در تاریخ دهم دی ماه سال گذشته و پس از حوادث 6 دی ماه(عاشورا) هنگام دستگیری همسرش علی اصغر محمودیان توسط نیروهای امنیتی در ساعت 2 با مداد بدون حکم بازداشت دستگیر و بند 209 سلول انفرادی زندان اوین منتقل می شود.

نامبرده در طی مراحل بازجویی با تحت فشار قرار گرفتن و اعلام دروغین پذیرش شرکت در تظاهرات بعد از انتخابات توسط همسرش، اتهاماتی به ایشان القا و مجبور به پذیرش شرکت در تظاهرات می نماید در صورتی که چنین عملی نه توسط ایشان و نه توسط همسرش انجام نشده است و در پرونده بازجویی همسر ایشان نیز چنین مسئله ای وجود ندارد اما بازجویان وزارت اطلاعات در بازجویی ها به خانم ملک محمدی اعلام می کنند همسر ایشان به شرکت در تظاهرات اعتراف نموده که این مسئله دروغ و بی اساس است.

پرونده این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش به شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه ارسال و در تاریخ نوزدهم اری بهشت ماه سال جاری علی رغم تشکیل جزئیات اظهارات ایشان که بر اثر فریب بازجو ترتیب داده شده بود و ضمن دفاعیات روشنگرانه وکیل مدافع به نحوه غیر قانونی بازداشت و فریب در مراحل بازجویی نقض آئین دادرسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات نهایتا ایشان با اتهام اجتماع و تبانی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

لازم به ذکر است، نامبرده پیشتر در تیر ماه سال 60 دستگیر و به مدت 20 روز در بازداشت گاه پل رومی در بین زندانیان معتاد و فروشندگان مواد مخدر در بدترین شرایط و تحت انواع شکنجه ها و شدیدترین ضرب و شتم قرار گرفته که یک نمونه آن اعدام مصنوعی در اطراف بیابان های مجموعه ورزشی آزادی بوده است و این همه در حالیست که ایشان دو ماهه باردار بوده و جهت جلوگیری از ضرب و شتم و آزار و اذیت بارها به مسئولین مسئله بارداری را یادآورمی شود که هیچ تاثیری در رفتار خشونت آمیز آنان نداشته است و سپس به اوین منتقل و مجددا تحت بازجویی و ضرب و شتم قرار می گیرد و در نهایت پس از گذشت حدود 16 ماه در تاریخ 22/6/61 بعد از متولد شدن فرزندش در زندان و پس از دستگیری همسرش بدون تفهیم اتهام و رسیدگی پرونده در مراجع قضایی و بدون حضور در دادگاه آزاد می شود.

-----------------------------------------------------------------------

روسیه: رژیم تهران در آستانه دستیابی به پتاسیل ساخت سلاح اتمی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، رئیس جمهور روسیه امروز هشدار داد که رژیم تهران در آستانه دستیابی به پتانسیل ساخت سلاح اتمی قرار دارد.

خبرگزاری روسی اینترفاکس که این خبر را مخابره کرده به نقل از دمتری مدودف، رئیس جمهور روسیه نوشته است، رژیم تهران در آستانه دستیابی به پتانسیل و امکاناتی است که می تواند برای ساخت سلاح اتمی مورد استفاده قرار گیرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، این نخستین بار است که یک مقام بلندپایه روسی این چنین قاطعانه از تلاش رژیم تهران برای دستیابی به سلاح اتمی سخن می گوید.

این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز گذشته اعلام کرد که رژیم تهران حدود 20 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده تولید کرده و در صدد تولید صفحات سوختی است.

-----------------------------------------------------------------------

احتمال خاموشی های ناخواسته برق در تبریز

خبرگزاری مهر: شرکت توزیع نیروی برق تبریز با انتشار اطلاعیه ای با توجه به گرمای شدید هوا و بالا رفتن مصرف برق خواستار مشارکت گسترده مشترکین در اعمال مدیریت مصرف جهت جلوگیری از خاموشی های ناخواسته شد .

در این اطلاعیه آمده است : در طی روزهای اخیر میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و اوج مصرف برق از ساعت های آغازین شب به ساعت های میانی روز منتقل شده است که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت گذر از فصل تابستان (پیک مصرف برق) و احتمال کمبود نیروی برق و جلوگیری از وقوع خاموشی ها هستیم .

شرکت توزیع نیروی تبریز همچنین از مشترکان خواسته است با جمع آوری لامپهای رشته ای در سیستم روشنایی و جایگزینی با لامپ های کم مصرف سهم عمده ای در کاهش بار مصرفی داشته باشند .

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به دلیل استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی و کولرهای گازی، استفاده از کولرهای دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی، انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق، ‌بستن کامل در و پنجره به هنگام استفاده از کولر، ضروری است.

دراین اطلاعیه برق تبریز ضمن تاکید بر عدم استفاده از لامپ های رشته ای در مناسبت ها و اعیاد در پیش رو، از شهروندان، سازمان ها و نهاد های دولتی خواسته است با بکارگیری از سامانه های نورافشانی، مهندسی نورپردازی و استفاده از ریسه های شلنگی، لامپ های ال ای دی علاوه بر صرفه جویی گسترده در مدیریت مصرف برق در اعیاد نیز فرهنگ سازی نماییم.

-----------------------------------------------------------------------

استفتا در باره شوخی کارمندان زن و مرد

خبرگزاری حکومتی برنا: قسمت اعظمی از کارکنان و کارمندان شرکت‌ها و دولت‌ها و همچنین سازمان‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین ارتباط میان زن و مرد نامحرم در محل کار یکی دیگر از شرایطی است که امروزه در محل کار به وجود آمده و گاه موجب شوخی بین آنان می‌شود.

فتوای مقام معظم رهبری را درباره شوخی زن و مرد نامحرم در محل کار جویا شدیم:

سوال: شوخى کردن بين زن و مرد نامحرم در محل کار بدون صداى خنده چه حکمى دارد؟

جواب دفتر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: به طور كلى ارتباط با نامحرم كه مستلزم مفسده يا خوف ارتكاب گناه در آن مى‌باشد، جايز نيست.

-----------------------------------------------------------------------

کار فتنه ‌گران تمام ‌است، باید نگران «شبه ‌اصولگرایان» بود

سایت فردا در تهران: مرتضی طلایی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، در گفتگو با هفته‌نامه پنجره به آینده‌شناسی جریان‌های سیاس کشور و آسیب‌شناسی جریان اصولگرا پرداخته است.

طلایی مهمترین خطر پیش روی جریان‌های سیاسی کشور را نه فتنه‌گران که «شبه‌اصولگرایانی» می‌داند که با غبارآلود کردن فضا به گفتمان نامشروع خود مشروعيت بخشیده و مردم را در شناخت حقيقت دچار سردرگمي می‌كنند .

بخش‌هایی از این مصاحبه مفصل را در در زیر می‌خوانید:

- اطلاق مفهوم حزب به دو جناح اصلي كشور اصولا صحيح نيست. اين دو جناح بيشتر دو جريان متفاوت تفكر در عرصه مديريت كشور هستند كه درخصوص اصول كلي نظام با يكديگر متفق‎القول‎اند و در پيشبرد اهداف كشور، بر اين اساس نيز با يكديگر مشاركت دارند. اما نوع برداشت آن‎ها در نحوه بكارگيري ابزار‌ها برای رسيدن به اهداف نظام، با يكديگر تفاوت دارد.

- متأسفانه تفاوت در ابزار و انحراف در برگزيدن وسيله به‎جاي هدف، چالش‎هايی پيرامون مفاهيم و مباني خدشه ناپذير نظام جمهوري اسلامي ايجاد کرده است.

- بين اصول‎گرايان واقعي كه اساس انديشه آنان را ولايت‎پذيري و دلبستگي به خدمت به مردم و انقلاب و كشور، شكل داده است و اصول‎گرايان ظاهرنمايي كه مي‎خواهند با نردبان قرار دادن مفاهيم ارزشي دين و سوء استفاده از فضاي ملتهب جامعه خود را ولايت‎پذير و وامدار نظام و انقلاب نشان دهند، باید تمايز قائل شد.

- اصولا گروه‎هايي كه همواره سعي در ايجاد اغتشاش و ايجاد نابه‎ساماني در عرصه‌هاي عمومي كشور دارند تا با بر انگيختن گرد و غبار و ايجاد تفرقه و بر انگيختن احساسات سياسي مردم، به گفتمان نامشروع خود مشروعيت بخشیده و مردم را در شناخت حقيقت دچار سردرگمي كنند اصولگرا نیستند.

- سعي و تلاش «شبه اصول‎گرايان» در پيوند خود با مكتب اصول‎گرايي باعث ايجاد و شكل‌‎گيري سوء تعبيرهايي درخصوص عملكرد اين مكتب انقلابي و اسلامي شده است. ضعف عملكرد آن‎ها در التهاب حاكم بر فضاي سياسي جامعه اين ذهنيت را ايجاد مي‌كند كه مكتب اصول‎گرايي دچار حركت معكوس و رو به عقب شده است، در حالي كه آينده‌نگري و توجه به آينده بهتر و دقت در تحقق اهداف، ارزش‎هاي دين مبين اسلام و آرمان‎هاي انقلاب و امام‌(ره) مانع سرخوردگي و واپس‎زدگي نيروهاي اصيل انقلابي و مكتبي اين جريان مي‌شود.

- كساني كه در اين خصوص و در برابر مسائل پيش آمده به‎راحتي دچار سرخوردگي مي‌شوند يا اصلا اصول‎گرا نيستند يا هنوز در الفبای اصول‎گرايي و ابتداي راه هستند.

- نبايد فراموش كنيم كه اغتشاشات و فتنه سياسي كه سال گذشته دامن جامعه را فرا گرفت، آزمايش بزرگي در شناخت سره از ناسره به‎حساب مي‌آيد. نيروهاي اصيل و پيرو انقلاب در پرتو جهت‎گيري و نوع عمل خود در اين خصوص نشان دادند كه نبايد در برابر فتنه‌هاي روزگار با سكوت و يا همراهي با موج فتنه ارزش‎هاي اصيل و ناب اسلامي و انقلابي را به كوران حوادث روزگار سپرد.

- وظيفه يك نيروي اصول‎گرا و متعهد در اولين مرحله شناخت و تفكيك حقيقت از فتنه است. اگر اين امكان و توان براي يك متعهد به اصول‎گرايي فراهم نباشد، بايد به مواضع و جهت‎گيري‌هاي ولي‎فقيه آن جامعه پايبند باشد و بر اساس اجتهاد آن مقام، براي خود تعيين تكليف كند.

- درخصوص جريان فتنه اخير، مقام معظم رهبري به صراحت به مسئولان در موقعيت‌هاي مختلف هشدار دادند كه هوشياري خود و ارزش‎ها و اهداف اسلامي و انقلابي را فداي جنجال‎هاي تبليغاتي عناصر ضدانقلاب و گمراهان و قدرت‎جويان داخل و خارج نظام نكنند. اين هوشياري و تذكر‌هاي مقام معظم رهبري فرصت هرگونه عذر و بهانه را از افراد و مسئولان بي‎تفاوت مي‌گيرد. لذا افرادي كه خلاف بيانات مقام معظم رهبري و اصول و ارزش‎هاي اسلام و انقلاب و آن معيارهايي كه در بالا ذكر كرديم موضع‎گيري داشته‎اند، قرار دادن آن‎ها در جبهه اصول‎گرايي كار شايسته‌اي به‎حساب نمي‌آيد.

- هر جرياني كه برخلاف مواضع رهبري و اصول‎گرايي اقدام به موضع‌گيري‌هاي خطرناك و فتنه‎ساز كرده و جامعه را دچار تنش و چالش كنند. اصولا از بستر سياسي و كنش اجتماعي جامعه و نظام خارج مي‌شود و جايگاه خود را از دست مي‌دهد. بي‎اخلاقي سياسي در عرصه عمل، فرصت انتقادهاي دلسوزانه و مبتني بر خلوص قلبي را از دلسوزان نظام مي‌گيرد.

- رهبر انقلاب پس از گذشت چند ماه از انتخابات و پس از نصايح و تأكيدات فراوان، فرمودند كه يك سري از افراد از كشتي نظام پياده شده‎اند، به‎نظر شما اين افراد و گروه‌ها شامل چه طيف‎هايي مي‌شوند؟

- هر طيفي كه منافع فردي و و حزبي خود را مرجح بر منافع كشور و مردم و اسلام و انقلاب بداند و از هزينه كردن بيت‎المال در راستاي رسيدن به قدرت و ثروت ابايي نداشته باشد، به‎طور قطع مصداق اين بيان مقام معظم رهبري در خصوص پیاده شدن از کشتی انقلاب قرار مي‌گيرد.