dimanche 11 avril 2010

کار مضاغف سرلشکر بسیجی فیروزآبادی

---------------------------------------------------------------------------------------

انتقال فعال دربند حقوق بشر به بهداری زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی، فعال حقوق بشر و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به تازگی به 11 سال زندان محکوم شده است به بهداری زندان اوین منتقل شد.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق بشر از همان ساعات اولیه ورود به بند 2 الف زندان اوین به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و بعد از چند ساعت مقاومت در برابر شکنجه های فیزیکی و به دلیل عارضه شدید قلبی "افتادگی دریچه میترال" و تاب نیاوردن در مقابل ضربات شدید جسمی راهی درمانگاه زندان اوین شد.

ابوالفضل عابدینی که پیشتر در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری در اهواز بازداشت شده بود پس از سپری کردن ایام بازداشت خود در تاریخ 05/08/88 از زندان سپیدار اهواز با قید وثیقه ازاد و مجددا در تاریخ 11 اسفند 88 و در سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشرخاصه همکاران و مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران توسط نیروهای امنیتی سپاه بامحاصره محل سکونت و با ضرب و شتم شدید بازداشت شد.
عابدینی در ایام بازداشت اولیه در بازداشتگاه امنیتی اهواز بارها توسط مامورین امنیتی به وسیله کابل و تسمه کولر ابی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و ضعف جسمی وی پس از ازادی به دلیل شکنجه جسمی کاملا مشهود بود.

لازم به ذکر است هفته گذشته شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز این فعال حقوق بشر را به 11 سال زندان محکوم کرد.

--------------------------------------------------------------------------------------

اعتصاب سه زندانی کرد یارسانی در زندان یزد

کردستان وکردنیوز: عباداله قاسم زاده فرزند قباد، بخشعلی محمدی فرزند محمد وسهند علی محمدی فرزند محمد سهشهروند کرد اهل میاندواب به اتهام پیروی از آیین یارسان مدت زیادی است که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برد.
این سه زندانی کرد یارسانی اهل روستای اوچتپه منطقه ی میاندواب به صورت مستمر از سوی مامورین زندان مورد هتاکی واذیت و آزار قرار می گیرند.
بنابه گزارش دریافتی این سه زندانی کرد پیرو آیین یارسان که در بند3 زندان مرکزی یزد تحمل حبس می نمایند برای اعتراض به وضعیت نامناسب زندان وهمچنین برخورد تحقیرآمیز مامورین زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.
این سه زندانی که هر کدام به 13سال زندان حکم داده شده اند، از ابتدایی ترین حقوق زندانی محروم گشته اند و ضمن مورد اذیت و آزار وهتاکی قرار گرفتن زندانبانان بنابه دستور اداره اطلاعات از حق ملاقات با خانواده نیز محروم شدهاند.
گفتنیست که برادر عباداله قاسم زاده یکی از این سه زندانی کرد یارسانی نیز که به همراه آنها دستگیر شده بود بنابه دستور دادگاه به چوبه دار آویخته شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

بحران اتمی رژیم: گیتس: همه گزینه ها روی میز است

رادیو فرانسه: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت که همۀ ‏گزینه ها از جمله نظامی و اتمی در قبال ایران و کره شمالی ‏به قوّت خود باقی است، زیرا، این دو کشور پیمان منع ‏گسترش سلاح های اتمی را رعایت نمی کنند. ‏
همین مضمون را وزیر خارجۀ آمریکا خانم هیلاری کلینتون ‏در عباراتی دیگر تکرار کرد و گفت : دولت آمریکا در ‏پاسخ به حملۀ کشورهایی که فاقد سلاح اتمی هستند و پیمان ‏منع گسترش سلاح های اتمی را رعایت می کنند، از سلاح ‏اتمی استفاده نخواهد کرد، اما، دایرۀ عمل معینی را برای ‏خود محفوظ نگه می دارد. به این معنا که "اگر آمریکا اثبات ‏کند که از سوی کشوری هدف حملۀ میکروبی قرار گرفته، ‏آنوقت هیچ گزینه ای را از نظر دور نمی دارد."‏
خانم هیلاری کلینتون در جای دیگری از اظهاراتش افزود ‏که "شکیبایی راهبردی" کشورش به ثمر نشسته به طوری ‏که جامعۀ بین المللی از اعمال مجازات ها علیه ایران ‏پشتیبانی می کند.
وزیر خارجۀ آمریکا اضافه کرد که پس از ‏پانزده ماه تلاش کشورها به این نتیجه رسیده اند که دولت ‏ایران درب گفتگو را بسته و اکنون باید کاری کرد. ‏
هفتۀ گذشته دولت واشنگتن در پی بازبینی دکترین اتمی اش ‏اعلام کرد که این کشور در برابر کشورهایی که فاقد سلاح ‏اتمی هستند و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی را محترم ‏می شمارند هرگز از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد، اما دو ‏کشور ایران و کره شمالی را از این قاعده مستثنی می کند.‏
وزیر دفاع آمریکا در اظهارات روز یکشنبه خود همچنین تصریح ‏کرد که دولت ایران هنوز به توانایی نظامی اتمی دست ‏نیافته و برنامۀ اتمی اش کُندتر از آنچه پیش بینی می شد، ‏پیش می رود. ‏

--------------------------------------------------------------------------------------

راه حل رژیم برای خلاص شدن از شر مردم معترض

منصور امان

راه حل مُلانصرالدینی حُکومت برای خلاص شُدن کلان از شر مردُم مُزاحم

جُستجو برای پیدا کردن راه فرار از کابوس جُنبش اجتماعی در سطح رهبران و پایوران جمهوری اسلامی همچنان با شدت و تقلای بسیار ادامه دارد. در جدیدترین راهکار ارایه شُده در این راستا، کوچ دادن شهروندان تهران، یک کانون نیرومند خیزش اجتماعی و صحنه ی رویارویی شدید با حُکومت در ماه های گُذشته، پیشنهاد شده است.

نه فقط نمای مُلانصرالدینی این راه حل بلکه همچنین هُویت طرح کننده اش یعنی، گُماشته ی لاف زن آقای خامنه ای آن را از هر تفسیری بی نیاز می کند. او ابتدا هفته گُذشته بوق هُشدار "قطعی" بودن زلزله در "اُمل القرا" را به صدا درآورد تا زیر ماسک دلسوزی و دلنگرانی برای جان و سلامتی شهروندانی که به گُلوله بسته و به کهریزک و اوین کوچ شان داده، در برابر آنها ظاهر شود و این راه حل داهیانه برای خلاص شُدن کلان از شر آنها را از زیر بند تُنبان بیرون بکشد.

روز گُذشته (یکشنبه) این پادوی زلزله ترس، همزمان با سفارش کیسه 35 هزار میلیارد تومانی برای پولهایی که قرار است به زور از جیب مردُم مُعترض و ناراضی بیرون بکشد، جُزییات بیشتری از حاصل دست و پا زدن فکری خود و رووسایش را ارایه داد: "با مُحاسبات من حداقل 5 میلیون نفر باید از تهران بروند."

کمی جلو تر، دُزد ناشی و دستپاچه بدون هیچ موجبی ناگهان شروع به عربده زدن کرد: "برای 7،8 میلیون تهرانی چه شُغلی می توان دُرُست کرد؟ ... باید یک شوکی به کشور وارد آید."

در همین حال شخصی که کابینه نظامی - امنیتی او را "وزیر علوم" نام گُذاشته نیز در تور سیاحتی به اُستان آذربایجان غربی خبر از "تغییراتی در سطح شهر تهران به منظور کاهش جمعیت این شهر" داده است.

چنین می نماید که بیات مغزهای چکمه پوشی که ملیجک "آقا" و ندیم اش را برای به زبان آوردن این سُخنان کیش کرده اند، آشکارا با روح معنوی "برادر بُزُرگ" کامبوجی (پُل پُوت) یا سلاطین عهد ایلیاتی و تدبیر آنها برای خلاص شُدن از دست مردُم مُزاحم از طریق کوچاندن اجباری آنها محشور شده باشند.

بین سطرهای سفید این ایده های مسخره، درماندگی باند ولی فقیه از خاموش کردن اعتراضهای اجتماعی به نگارش درآمده است. حُکومت برای ادامه ی بقا زیر سایه سنگین و هراسناک جُنبش، ناچار به پرداخت هزینه چندان سنگینی است که آن را به سمت فلج کامل می برد. آقای خامنه ای و همدستانش ناچارند حتی تدبیرهای روزمره خود را با واکُنش این فاکتور تنظیم کنند و از این رو احساس نفس تنگی آنها روز به روز شدت بیشتری می یابد و همراه با آن، تدبیرهای هیستریک اُکسیژن ندیده، مجال فراخ تری برای بیرون زدن می یابند.

--------------------------------------------------------------------------------------

378 هزار بشکه نفت ایران در هر روز خریدار ندارد

خبرآنلاین: از ابتدای سال میلادی تا کنون صادرات نفت خام ایران روزانه حدود 378 هزار بشکه کاهش یافته که این امر باعث کاهش 5/9 میلیارد دلاری درآمد فروش نفت ایران در سال 2010 خواهد شد.

از ابتدای سال 2010 تا کنون ، ایران به طور میانگین روزانه حدود 215 هزار بشکه کمتر از تعهد خود به اوپک، نفت تولید کرده است .

بنابر آمارهای موجود به نقل از یک مقام آگاه در امور بین الملل وزارت نفت ، از ابتدای سال میلادی تا کنون ایران روزانه سه میلیون و 585 هزار بشکه نفت تولید کرده است در حالیکه تعهد کشور به اوپک حدود سه میلیون و 800 هزار بشکه درروز است .

این در حالی است که گفته می شود علت این کاهش تولید کاهش تقاضای خرید نفت ایران بوده است که براین اساس نیز آمارها حکایت از کاهش 378 هزار بشکه ای صادرات نفت ایران درهرروزنسبت به سال 2009 دارد.

براین اساس با احتساب نفت 70 دلار از ابتدای سال 2010 تا کنون می توان گفت درآمد ایران از محل این کاهش صادرات روزانه حدود 26 میلیون و 460 هزار دلارکاهش یافته است .در عین حال این کاهش تولید در طول یک سال 9 میلیارد و 525 میلیون و 600 هزار دلار از درآمد نفت ایران در سال 2010 خواهد کاست که به گفته کارشناسان نفتی این امر می تواند بر اقتصاد کشور بالاخص روند اجرایی پروژه های عمرانی کشور تاثیر نامطلوبی را بگذارد.

در عین حال تاکید می شود علت اصلی این کاهش تولید ایران ناشی از کاهش تقاضا از سوی خریداران نفت ایران است.براساس این گزارش شرکت ریلاینس هند خرید نفت سروش و نوروز ایران را متوقف کرده و در عین حال نیز یکی دیگر از شرگت های هندی که به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران محسوب می شده است نیز واردات خود از ایران را کاهش داده است .براین اساس نیز تاکید می شود ژاپن و چین نیز خرید نفت ایران را کاهش داده اند .

در این بین مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این اخبار تاکید دارد : صادرات نفت به چین که این روزها و براساس امارهای موجود بر کاهش 40 درصدی ان تاکید می شود کاهش نیافته اما وی در عین حال از متوقف شدن فروش نفت به ریلاینس هند که روزانه 90 هزار بشکه نفت فوق سنگین سروش و نوروز را خریداری می کرد ،خبرداد.

این در حالی است براساس آمارهای موجود ، صادرات نفت خام ایران روزانه حدود 378 هزار بشکه درروز کاهش یافته است و این نشان دهنده آن است که تقاضا برای نفت ایران به روزانه حدود 2 میلیون و 212 هزار بشکه محدود شده است .

--------------------------------------------------------------------------------------

با دعای احمدی نژاد گسل های تهران غیر فعال شده

خبرگزاری حکومتی فارس: احمدی نژاد در دیدار مدیران بنیاد مسکن گفت : تهران در معرض آسیب‌های سنگین است هر چند می‌توان ترافیک و آب و هوا را با هزینه‌ای سنگین حل کرد اما ماجرای زلزله را چگونه باید حل کنیم؟

احمدی نژاد افزود، الان باید گسل‌های زیر شهر فعال باشد که به لطف دعای مردم فعال نیستند اما نمی‌توان تضمین کرد که چه زمانی در تهران زلزله می‌آید و این گسل‌ها فعال می‌شود.

--------------------------------------------------------------------------------------

بی خبری از سرنوشت یکی دیگر از فعالان حقوق بشر

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت شهرام شکوفاییان یکی دیگر از قربانیان سناریوی دستگاه امنیتی بر علیه مدافعان حقوق بشر، اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، شهرام شکوفاییان، فعال حقوق بشر که پس از گذشت 40 روز از بازداشت موقت تنها یکبار حق تماس تلفنی با خانواده خود داشته است، تا کنون موفق به ملاقات با خانواده و وکیل نشده و در طی هفته های اخیر نگرانی از سرنوشت وی موجب تشدید نگرانی خانواده اش شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که وی در بند 209 نگهداری می شود اما آقای شکوفاییان در تماس خود این امر را تائید نکرده است.

این فعال حقوق بشری و مدرس کامپیوتر یکی دیگر از قربانیان سناریو دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر است که در 11 اسفند ماه در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

خامنه ای: دولت آمریکا شریر و غیرقابل اعتماد است

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، با اشاره به شرایط کنونی دنیا و حاکمیت زور خاطرنشان کردند: در چنین دنیایی، استحکام و قدرت نیروهای مسلح و حفظ هوشمندی، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهمیت دو چندان دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد ظالمانه و تجاوزکارانه برخی قدرتها و سران آنها تحت لوای شعارهای فریبنده افزودند: امروز کسانی که جنگ طلب واقعی هستند، نام صلح را بر زبان می آورند و همین افراد که هیچ حق و اعتباری برای انسانها قائل نیستند، شعار حقوق بشر سر می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: برخی دولتها و سران آنها ازتجاوز، و پلیدترین شیوه ها از جمله ایجاد سازمانهای تروریستی و حمایت از تروریستها برای پیشبرد سیاستهای خود استفاده می کنند ولی در مقابل افکار عمومی دنیا، چهره ای آرام و انسان دوستانه به خود می گیرند و از الفاظ به ظاهر متین استفاده می کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه در چنین دنیای مبتنی بر فریب، دروغ، ظلم و زور نقابدار، برخی قدرتها به دلیل غرور و اعتماد به پایه های پوشالی قدرت، اختیار خود را از دست می دهند افزودند: نمونه این موضوع، سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا است که ملت ایران را تلویحاً تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این سخن بسیار عجیب است و دنیا نباید از آن بگذرد زیرا در قرن بیست و یکم که قرن ادعاهای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است، رئیس یک کشور تهدید به حمله اتمی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اینگونه سخنان را به ضرر امریکا دانستند و خاطرنشان کردند: معنای اینگونه سخنان این است که دولت امریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است.

ایشان افزودند: امریکاییها در سالهای اخیر تلاش زیادی کردند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای غیرقابل اعتماد است در حالیکه اکنون مشخص است، غیرقابل اعتماد، آن دولتهایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می کنند بنابراین سخنان رئیس جمهور امریکا، رسوا کننده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در چنین دنیایی باید بسیار هوشیار بود، خاطرنشان کردند: در این شرایط، مهمتر از آمادگی های نظامی و رزمی، آمادگی های روحی و معنوی و قدرت عزم و توان ایستادگی یک ملت در برابر تندبادها است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: استحکام یک نظام، به ایمان، قدرت و توانایی ایستادگی، عزم راسخ، و فریب الفاظ فریبنده را نخوردن، است.

ایشان با اشاره به دائمی نبودن تندبادها، افزودند: ملت ایران اکنون بعد از گذشت سی سال، در همه زمینه ها پایدارتر و قوی تر است و نشان داده که توانایی ایستادگی در مقابل انواع دشمنی ها را دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود نیروهای مسلح را به اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقای توان رزمی و دفاعی توصیه و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید همواره آمادگی و هوشیاری کامل در برابر تهدیدها را داشته باشند و لازمه آن هم برنامه ریزی، و جدی گرفتن آموزش و تدابیر مورد نیاز نظامی و دفاعی است.

--------------------------------------------------------------------------------------

شعارنویسی عليه رژیم در جنوب تهران اوج تازه ای میگيرد

آژانس ايران خبر: شعار نویسی عليه نظام در جنوب تهران بطور خاص در اسلامشهر اوج تازه اي مي گيرد و کودتاگران را كلافه نموده است.
هنگامي كه در خرداد ماه گذشته نتایج انتخابات اعلام شد در وزارت کشور گفتند که اکثر مناطق جنوبی به احمدی نژاد رای دادند اما وقتی وارد شهرستان اسلامشهر مي شويم با دیوارهای رنگ شده مواجه مي شويم که علیرغم پاشیدن رنگ بر روی آنها هنوز شعارهای که مردم نوشته اند کاملا معلوم است و این نشان دهنده شعور سیاسی وتنفرجوان های جنوب شهری از حكومت سركوبگر آخوندي است که دروغ هاي احمدی نژاد را رسوا مي كنند .

--------------------------------------------------------------------------------------

احضار فعال حقوق کودکان و زنان به دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مریم ضیاء فعال حقوق کودکان و زنان بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به دادگاه انقلاب برای محاکمه به جرم دفاع از حقوق کودکان و زنان فراخوانده شد.
خانم مریم ضیاء فعال کودکان و زنان طی احظاریه ای که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال شده است می بایست اول اردیبهشت ماه جهت محاکمه به دادگاه انقلاب مراجعه کند.رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب فردی بنام محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد. خانم ضیاء بدلیل شکنجه های روحی که از طرف بازجویان وزارت اطلاعات و همچنین در پی 13 روز اعتصاب غذا در زندان در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی خود در حال معالجات پزشکی بسر می برد. احضار ناگهانی خانم ضیاء به دادگاه انقلاب بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است.
از سویی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات ، مالک محلی که فعالین کودکان در آن، به کودکان کار و خیابانی کمک های آموزشی، درمانی،غذایی و غیره می پرداختند و تحت نام ان . جی . او . "زندگی بهتر برای کودکان" شناخته شده است را تحت فشار قرار داده اند که قفل آن محل را عوض کند و مبلغی را که بعنوان ودیعه به صاحب ملک از طرف فعالین کودک سپرده شده بود را به حساب وزارت اطلاعات واریز کند.خانم مریم ضیاء و رضا خندان از تشکیل دهنگان این ان.جی. او می باشند
لازم به یادآوری است خانم مریم ضیاء 40 ساله متاهل و دارای 2 فرزند و از فعالین حقوق کودکان و زنان می باشد. او در تاریخ 10 دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شد.خانم ضیاء توسط فردی به نام یاسری که از بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد تحت بازجوئیهای طولانی وشکنجه های روحی قرار داده شد. آنها قصد داشتند که او را وادار به پذیرفتن اتهامات دروغین نسبت داده شده کنند.خانم ضیاء پس از 2 ماه از بند 209 به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.او در اعتراض به عدم موافقت با آزادی و فشارهای غیر انسانی علیرغم سپردن وثیقه اقدام به اعتصاب غذا نمود و 13 روز در اعتصاب غذا بسر برد تا اینکه بازجویان وزارت اطلاعات در 9 فروردین ماه وادار به آزادی وی شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احظار خانم ضیاء به دادگاه انقلاب که به دستور بازجویان وزارت اطلاعات بدلیل دفاع از حقوق کودکان که از قربانیان این رژیم هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه زنان،دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد و یونیسف خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب فعالین کودکان در ایران است.

22 فروردین 1389 برابر با 12 آپریل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
یونیسف
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

--------------------------------------------------------------------------------------

انتقال زندانی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

انتقال حسین خضری زندانی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم

براساس گزارشی که به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان رسیده حسین خضری زندانی محکوم به اعدام اهل ارومیه ،از بند عمومی زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

گفتنی است که تنی چند از زندانیان نگرانی خود را نسبت به سرنوشت وی اعلام نمودند.

شایان ذکر است که حسین خضری به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام ، توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------

فعال دانشجویی به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شد

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

مهدیه گلرو عضو شورای حق تحصیل و فعال دانشجویی به تحمل دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه گلرو روز یکشنبه ۱۵ فروردین، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی برگزار شد. امیر رئیسیان وکیل اين دانشجوی ستاره‌دار تا روز دادگاه موفق به اخذ وکالت‌نامه از وی نشده بود بنابر این این فعال دانشجویی «شخصا» در دادگاه از خود دفاع کرد.

قاضی پیرعباسی با تبدیل قرار بازداشت گلرو که از تاريخ ۱۲ آذر سال سال گذشته در بازداشت موقت به سر می‌برد با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی موافقت کرد. این در حالی است که پرداخت این مبلغ وثیقه از توان خانواده او خارج است.

به گفته وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو، آقای رئیسیان به وکالت از خانواده، سعی در «کاهش مبلغ وثیقه» دارد.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. وی در سال گذشته نیز پس از تحصن چهار روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال مدنی همچنین از اعضای فعال کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. در حال حاضر ضیاء نبوی، مجید دری، شیوا نظرآهاری، پیمان عارف و مهدیه گلرو اعضای دربند شورای دفاع از حق تحصیل هستند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire