mercredi 24 mars 2010

سنای آمریکا برای آزادی اینترنت در ایران کمیته ویژه تشکیل داد

جرس: چندین تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا، در راستای کمک به آزادی دسترسی به شبکۀ جهانی اینترنت در ایران، چین و چند کشور دیگر ناقض و محدودکنندۀ دسترسی آزاد و سریع به اینترنت، و همزمان با تلاش دولت باراک اوباما برای فراهم سازی اینترنت آزاد، کمیته‌ای ویژه تشکیل دادند.

تشکیل این کمیتۀ ویژه بعد از آن صورت می گیرد که حدود دو هفته پیش، دولت آمریکا محدودیت های اینترنتی برای مردم مردم ایران، کوبا و سودان را لغو و خاطرنشان کرد همانطور که حوادث ماههای اخیر ایران نشان داد، ارتباطات اینترنتیِ شخصی همچون ایمیل، پیامک و شبکه های اجتماعی، ابزاری بسیار قوی هستند و آمریکا در این راستا صدور خدمات اینترنتی به هر سه کشور ایران، سودان و کوبا را آزاد اعلام می کند.

به گزارش رادیو فردا، روز گذشته مقرر شد تد کافمن، سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنا، و همچنین سام براو‌ن‌بک سناتور جمهوری‌خواه، به همراه یکدیگر ریاست کمیته آزادی جهانی اینترنت سنای آمریکا را بر عهده گرفته و سناتور مستقل جو لیبرمن، سناتور دموکرات دیک روبین، سناتور دموکرات باب کیسی و دو سناتور جمهوری خواه جان مک کین و مایک ژوهانس نیز در آن کمیته مشغول به فعالیت شوند.

اواخر سال گذشته میلادی، کافمن وبراون‌بک و دو سناتور دیگر، طرحی به سنا ارائه داده بودند که به موجب آن بودجه‌ای برای توسعه فناوری اینترنت برای مردم ایران در نظر گرفته شود، تا بتوانند از قید محدودیت‌های دولتی در اینترنت رها شوند.

اوایل هفته جاری نیز، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از ایران خواسته بود به سانسور اینترنت و پارازیت انداختن بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای پایان داده و فورا این اخلال‌گری الکترونیک را متوقف کند.

در آن نشست که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا شرکت داشتند، الکسناندر استوب، وزیر خارجه فنلاند، در سخنانی شدید‌الحن خاطرنشان کرد "همه از دست حکومت ایران خسته شده‌اند."

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire