lundi 9 mai 2011

اطلاعیه کمپین" نه به اعدام در ایران

کمپین" نه به اعدام در ایران" که برای دفاع از جان شیرکو معارفی، مصطفی سلیمی و کلیه فعالین سیاسی کرد وایرانی محکوم به اعدام سازماندهی شده است، پایان اولین مرحله از فعالیتهای خود را که تجمع 6 روزه در برابر مقر سازمان ملل در ژنو بود را اعلام می دارد.

این کمپین که به منظور جلب نظر عمومی و به خصوص سازمان ملل متحد به طرف مسئله اعدامها در ایران به طور عام و در کردستان به صورت خواص از طرف سازمانهای؛ مرکز زاگرس برای دمکراسی و حقوق بشر، دیدبان کردوساید- چاک و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران شاخه سویس سازماندهی شده بود توانست به عنوان اولین تجربه از این نوع، به برپایی چادری در برابر مقر سازمان ملل متحد در ژنو و ایجاد نمایشگاهی از عکسهای قربانیان و صحنه های اعدام در ایران و نصب پلاکاردهای ضد اعدام دست زده و با پخش بیانیه ای به زبانهای فرانسه و انگلیسی در میان عابران و کارمندان سازمان ملل، جامعه جهانی را به توجه به خواستهای ذیل فراخواندند:

1- توقف سریع اعدام شیرکو معارفی و مصطفی سلیمی و دیگر زندانیان محکوم به اعدام در ایران به خصوص 21 فعال سیاسی و مدنی کرد

2- از میان برداشتن حکم اعدام در ایران

3- آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران

4- اعزام هئیتی بین المللی به ایران جهت بررسی وضعیت زندانها و زندانیان سیاسی و عمومی

کمپین همچنین نامه هایی به مراکز جهانی حقوق بشری تقدیم داشته و خواستهای مورد ذکر را به اطلاع آنها رسانده و خواهان اجرای اقدامات جدیتری از جانب آنها شده است.

لازم به ذکر است که چندین شخصیت اروپایی و سویسی از جمله آقای ژان زیگلر عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر سازمان ملل از این کمپین حمایت کرده و آمادگی خود را جهت انجام اقدامات لازم اعلام نموده اند.

کمپین" نه به اعدام در ایران" اعلام می دارد که در راستای تحقق اهداف خود در آینده نیز اقدامات دیگری انجام خواهد داد و بر این اساس بار دیگر از همه سازمانها، گروه ها و شخصیتهای فعال در این زمینه دعوت می نماید تا جهت تقویت این حرکت به حمایت از آن بپردازند.

جای خود دارد که در این جا تشکر و قدردانی خود را از حمایتهای آقایان جمشید انور، فعال حقوق بشر و آقای بیات از انجمن پارس ابراز داریم.

کمیته هماهنگی کمپین"نه به اعدام در ایران"

٠١/٠٥/٢٠١١

campain.nabeedam@gmail.com

جهت مشاهده عکسها...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire