dimanche 13 mars 2011

چراغ خانه کروبی روش شد اما ابهام در وضعيت نگهداری رهبران مخالف ايرانی همچنان ادامه دارد، کمپين بين المللی حقوق بشر

در حالی که همچنان ابهام هايی در خصوص بازداشت و محل نگهداری رهبران معترض ايران وجود دارد سايت سحام نيوز به نقل از يکی از اعضای خانواده مهدی کروبی نوشته است که پنج شنبه شب ۱۹ اسنفد چراغ های منزل مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی واقع در محله فرمانيه تهران روشن بوده است. اين اولين بار است پس از ۱۸ روز که چراغ های خانه وی روشن ديده شده است.

يکی از اعضای خانواده آقای کروبی به وب سايت سحام نيوز که متعلق به حزب اعتماد ملی است گفته است: «هنوز هم معتقديم که پدر و مادرمان در يک عمليات بازداشت – ربايش به محل نامعلومی منتقل شده اند و اگر هم بر اساس فشارهای فراوان داخلی و خارجی و اقدامات قهرمانانه ملت به خانه باز گردانده شوند، تا آنها را در منزل نبينيم، فريب اقدامات حکومت را نخواهيم خورد”. او همچنين گفته است که حتی اگر مهدی کروبی و همسرش به خانه منتقل شده باشند، اين امر به معنای پايان بازداشت آنها تلقی نخواهد شد.

درحالی که برخی از منابع خبری از انتقال ميرحسين موسوی و همسرش زهرا رهنورد به منزلشان خبر داده اند يک منبع مطلع به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران با تاييد اين خبر گفت که آنها از خانه امنی که در آن قرارداشته اند به منزلشان منتقل شده اند. اين منبع مطلع در مورد شرايط مهدی و فاطمه کروبی نيز گفت :« دستور انتقال اين دو به خانه هايشان نيز صادر شده است ولی علت تاخير در اجرای اين دستور تا کنون نامشخص است.»

اين منبع مطلع به کمپين گفت: « ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد هفته گذشته و به دستور مقام رهبری از مکان بازداشتشان در خانه امن در اطراف تهران به منزلشان در خيابان پاستور بازگردانده شده اند.»‏ اين منبع افزود: « انتقال ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان به مکانی در خارج از تهران به دليل نگرانی از اقدام مردم برای شکستن حصر خانگی انها صورت گرفته است. و به خاطر همين نگرانی نيز چندين بار مکان نگهداری اين چهار تن تغيير کرد ، انها در چند خانه امن در اطراف تهران نگهداری می‌شدند.»

اين منبع همچنين گفت: «اعتراضات خيابانی، واکنش های بين المللی و اعتراض های برخی افراد ذی نفوذ در داخل کشور باعث شد که مقامات حکومتی از ابتدا “حصر خانگی” و سپس “بازداشت در خانه امن” را تکذيب کنند و نهايتا مجبور به بازگرداندن رهبران جنبش سبز به خانه هايشان شوند. در عين حال همچنان موسوی ، مهدی و فاطمه کروبی و رهنورد از هرگونه ارتباط با بستگانشان محروم هستند و در شرايط بازداشت قرار دارند.»

اين منبع همچنينبه کمپين گفت: «همه اتفاقهای روی داده برای ميرحسين موسوی ، مهدی کروبی ، فاطمه کروبی و زهرا رهنورد از حصر خانگی تا انتقال به خانه امن و مجددا بازگشت به شرايط بازداشت خانگی و همچنين بازداشت و اعمال فشار بر فرزندان اين چهار تن از غروب ۲۵ بهمن تا کنون با هدف اعمال فشار بر رهبران جنبش سبز و توسط مقامات ارشد سپاه و با نظارت کامل رهبری صورت گرفته است.»

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire