lundi 10 mai 2010

بازداشت معلمان و فضای ارعاب در شهرهای کردستان

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران

اطلاعیه
بازداشت پیمان نودینیان چهار نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان استان کردستان
براساس گزارشات ارسالی از شهر سنندج نیروهای امنیتی صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 1389 پیمان نودینیان عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان را با سه نفر دیگر از همکارانش بازداشت کردند.
اسامی بازداشت شده گان به شرح ذیل است :
1- پیمان نودینیان بنیانگذار وعضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان
2- بها ملکی
3- علی زارع
4- رامین زندی نیا
انجمن صنفی معلمان سال گذشته حکم اعدام فرزاد کمانگر را معلم شهر کامیاران رامحکوم وخواستار لغو حکم اعدام ایشان شده بودند. پیمان نودینیان بعد از دوسال تبعید در روستاهای اطراف زنجان ومحرومیت از کار برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود.
اعدام فرزاد کمانگر درزندان اوین موجی از خشم واعتراض را درشهرهای کردستان برانگیخته است. نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران درشهرهای کردستان بویژه شهر سنندج به حالت آماده باش درآمده اند و گشت های بازرسی وامنیتی به بازداشت شهروندان می پردازند.
بازداشت و زندانی کردن اعضای انجمن صنفی معلمان توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در استان کردستان به منظور ممانعت از اعتراضات متشکل معلمان به حکم اعدام فرزاد کمانگر و ایجاد رعب وحشت درمردم صورت میگرد.
آزاد زمانی - انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
19 اردیبهشت 1389

-----------------------------------------------------------------

جابجایی برخی از زندانیان سیاسی از زندان اوین

سایت کلمه: داوود سلیمانی، رسول بداغی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان، دکتر رفیعی و عیسی سحرخیز از زندان اوین منتقل شدند.

مهدی سخرخیز، پسر عیسی سحر خیز زندانی سیاسی در بند با اعلام این خبر به کلمه گفت که امروز پدرش همراه با دو نفر دیگر به زندان رجایی شهر و بقیه به زندان پردیس کرج منتقل شده اند.

اطلاع دقیقی از اینکه چه کسانی به زندان رجایی شهر و چه کسانی به پردیس کرج منقل شده اند و علت آن چه بوده دردست نیست.

لازم به ذکر است در دو روز گذشته تلفن های زندان اوین قطع شده وخانواده ها با عزیزان دربندشان ارتباطی ندارند که این موضوع نگرانی های بسیاری را بوجود آورده است.

محمد مصطفایی وکیل دادگستری با تایید این خبر در وبلاگ خود نوشته است:

وقتی از زندان خارج شدم سر درد عجیبی پیدا کردو به من حق بدهید. اگر شما هم جای من بودید …. تمام تلفن های عمومی زندان قطع بود و زندانیها نمی توانستند با خانوادهاشان تماس بگیرند به همین دلیل هر کدام شماره های خودشان را می داند تا به خانواده ها اطلاع داده شود که حالشون خوب است.

-----------------------------------------------------------------

اعلاميه سکولارهای سبز در مورد اعدامهای اخير

اعلاميهء شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران
در مورد اعدام های اخير

يکشنبه 19 ارديبهشت 1389 ـ برابر با 9 ماه مه 2010

امروز، خبر اعدام پنج جان شيفتهء ديگر از خيل جوانانی که بجرم عقيده و مبارزه برای تغيير حکومت در زندان های حکومت مذهبی ايران بسر می برند دل های همهء مبارزان راه آزادی را ـ که وجود حکومت اسلامی را بزرگ ترين مانع وصول به آن می دانند ـ سخت به درد آورد.
از نظر ما سکولارهای سبز، اعدام، از جانب هر حکومتی که باشد، عملی بازمانده از دوران بربريت و توحش است که از منظر حاکمان جز بکار ايجاد و گسترش ارعاب مردمان نمی خورد و از نظر ما فقط روزگار آيندهء همين حاکمان را سياه تر از هميشه می کند.
در عين حال، هنگامی که اين عمل شرم آور از جانب دستگاه قضائی حکومتی صورت می گيرد که از هيچ منطق و قانون و اخلاقی جز «مصالح نظام» اش ـ که نظامی ضد کثرت گرائی و آزادی است ـ تبعيت نمی کند، درد و هراس آدمی نسبت به سرنوشت نسل دگرگونی خواه و آرزومند جوان ايران صد چندان می شود.
در جهانی که داشتن زندانی سياسی ننگ هر جامعهء متمدن بوده و نشانی از سلطهء خفقان و زوال آزادی انديشه بشمار می رود، کشتن اين زندانيان معنائی ندارد جز مخالفت صريح با تک تک اصول تمدن جوامع انسانی و اعلاميهء حقوق بشر.
«سکولارهای سبز ايران» با اعلام نفرت و انزجار از عمليات غيرانسانی حکومت مذهبی ـ ايدئولوژيک در وطن مان، از همهء نيروهای آزاديخواه دعوت می کنند که صدای اعتراض خويش را بهرگونه که در توان شان است بلند کرده و اجازه ندهند که حکومت اسلامی با ارتکاب این همه جنایت بتواند ادامه یابد.
بخش مهمی از پشتوانهء آزاديخواهان، در مسير مشکل رسیدن به روزگاران بی تبعيض ِ برقراری آزادی و تنوع عقيده، آگاه ساختن و بسیج افکار عمومی جهانيان است؛ و اين وظيفهء ما است که با همهء توان در اين راه کوشا باشيم.

اعضاء شورای موقت هماهنگی سکولارهای سبز
خسرو بيات ـ عدلان پارسا ـ رضا حسين بر ـ اسفنديار منفرد زاده ـ آرمان نجم ـ اسماعيل نوری علا

-----------------------------------------------------------------

شهرهاى كردستان ملتهب است؛ مانور نیروهای سرکوبگر

وضعيت شهرهاى كردستان ملتهب است

گزارش دریافتی: به دنبال اعدام 5 زندانى سياسى از جمله 4 زندانی کرد، فضاى شهرهای كامياران، سقز و سنندج ملتهب است. فضاى شهر سقز بسيار امنيتى شده و مزدوران لباس شخصى و مأموران سركوبگر نيروى انتظامى در وحشت از خشم و اعتراض مردم به طور گسترده در سطح شهر مستقر شده اند و حكومتى نظامى برقرار كرده اند. در شهر سنندج نیز هم اكنون مردم در ميدان آزادى تجمع كرده اند.


مانور نظامی سپاه در کامیاران برای ایجاد رعب و وحشت

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و در پی اعدام 5 فعال سیاسی در زندان اوین نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان کامیاران مانور نظامی برپا کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی اعدام 5 تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین، روز گذشته در شهر کامیاران نیروهای سپاه پاسداران برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به حرکت کاروانی متشکل از دهها خودروی نظامی که حامل انواع ادوات نظامی سبک و سنگین بود کردند.

همچنین دهها تن از نیروهای نظامی سپاه، سوار بر تویتاهای نظامی اقدام به مانور نظامی کردند.

-----------------------------------------------------------------

محاکمه یک روحانی در دادگاه روحانیت اهواز

خبرگزاری هرانا - جهانگیر محمودی از روحانیون حامی میرحسین موسوی فردا در اهواز به اتهام تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم خرم اباد روز سه شنبه 21 اردیبهشت در دادگاه روحانیت اهواز مورد محاکمه قرار خواهد گرفت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اقای محمودی در تاریخ26 خردادماه سال گذشته در شهرستان خرم اباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سپری کردن ایام بازداشت به قید وثیقه ازاد شد .

لازم به ذکر است وی در سال 1384 نیز توسط وزارت اطلاعات به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی و اهانت به مسولین نظام مدت سه ماه در بازداشت بود که نهایتا توسط دادگاه ویژه روحانیت اهواز به سه سال حبس تیلیقی به مدت 5 سال محکوم شد.

-----------------------------------------------------------------

ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز به جلاد نامه ننویسد

قاضی جنایتکار صلواتی به همسر فرهاد وکیلی می گوید: چرا بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید؟ این زن شجاع نیز جواب می دهد: آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند.
****

سایت رای ما کجاست: بررسی تجربه زندانیان سیاسی سال های اخیر ایران نشان می دهد که تحت فشار قرار دادن زندان سیاسی و عقیدتی برای نوشتن نامه عفو به رهبری ، سال هاست که سیاست و روش بازجوهای وزارت اطلاعات است . آنها با این که می دانند بسیاری از کسانی را که محکوم به اعدام کرده اند ، بی گناه هستند ، اما برای راضی کردن برخی از مقامات جمهوری اسلامی دست به چنین کاری می زنند . یکی از زندانیان سیاسی سال های دور در این باره توضیح می دهد :" شما را به جایی می رسانند که مجبور به نوشتن این نامه شوید . اگر ننویسید اعدام حتمی است . بسیار سخت است که بدانی اعدام می شوی و نامه را هم ننویسی ."

همچنان که خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر توضیح داد و گفت :" فرزاد نیز بی گناه بود . بازجویش هم به این موضوع اعتراف داشت . اما می خواست که فرزاد برای رهایی از اعدام نامه عفو به رهبر جمهوری اسلامی بنویسد . "کاری که فرزاد حاضر به انجام آن نشد . اگر می نوشت به مفهوم این بود که کاری کرده و جرمی را مرتکب شده است .

فرهاد وکیلی نیز که صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه ، در زندان اوین اعدام شد ، بارها توسط بازجوهایش تحت فشار قرار گرفته بود که برای رهایی از اعدام ، نامه عفو به رهبری بنویسد . اما او از نوشتن این نامه خودداری کرد . یکی از نزدیکانش این را می گوید .او به همسرش و دوستانش گفته بود ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز چنین نامه ای ننویسد .

همسر فرهاد وکیلی برای پیگیری پرونده او بارها به تهران رفته بود و با قاضی صلواتی که در دادگاه بدوی حکم اعدام را صادر کرد، دیدار داشت . او در یکی از این دیدارها فرزندانش را نیز با خود برده بود . قاضی صلواتی به تندی با انها رفتار کرده بود و گفت چرا این بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید . همسرش نیز جواب داد :" آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند ."

-----------------------------------------------------------------

حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا - بنابر اعلام خانواده ی 5 تن از اعدامیان روز گذشته مبنی بر تجمع اعتراضی در مقابل دانشگاه تهران، از اولین ساعات صبح امروز دوشنبه 20 اردی بهشت ماه در میدان انقلاب و خصوصا حوالی دانشگاه تهران نیروهای امنیتی و لباس شخصی به صورت چشمگیری حضور دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی حضور گسترده ی نیروهای امنیتی، در اطراف دانشگاه تهران فضایی به شدت امنیتی-نظامی حاکم شده است.

نیروهای امنیتی برای ایجاد رعب وحشت ده ها دستگاه " ون " را نیز در اطراف دانشگاه تهران مستقر کرده اند.

خانواده های این 5 تن، تماماْ ساکن شهرستان بوده اند و برای برگزاری این تجمع اعتراضی به تهران آمدند.

شایان ذکر است که سحرگاه یکشنبه 19 اردی بهشت ماه فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی، 5 زندانی سیاسی محکوم به اعدام بدون اطلاع خانواده ها و وکلایشان در زندان اوین اعدام شدند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire