jeudi 15 avril 2010

وضعیت نامساعد روحی و جسمی فعال دربند حقوق زنان

خبرگزاری هرانا – محبوبه کرمی، فعال حقوق بشر و زنان و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در شرایط روحی و جسمی نامناسبی در بند 2 الف نگهداری می شود.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، خانم محبوبه کرمی از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و فعال حقوق زنان که درپی سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر در تاریخ 11 اسفند ماه سال گذشته توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بند 2 الف منتقل شده است، به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا و عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت جسمی نا مساعدی بسر می برد.

نامبرده هم چنین به دلیل سوگ مادرش و شرایط جسمی حاد پدرش تحت فشار روحی شدیدی قرار دارد و بازجویان پرونده برای تحت فشار قرار دادن او جهت انجام اعترافات تلویزیونی، تهدید به تمدید بازداشت وی کردند.

این در حالی است که قرار بازداشت خانم محبوبه کرمی در تاریخ 11 اردیبهشت ماه به پایان می رسد و می بایست به دلیل اتمام بازجویی ها جهت تعیین قرار وثیقه به دادگاه انقلاب منتقل شود.

شایان ذکر است وی هم اکنون به همراه درسا سبحانی در یک سلول دو نفره نگهداری می شود.

---------------------------------------------------------------------

شرکت پتروناس مالزی فروش بنزین به ایران را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر، یک سخنگوی شرکت دولتی نفت مالزی (پتروناس) روز پنج شنبه به این خبرگزاری گفت شرکت مزبور با توجه به جدی شدن تحریم رژیم تهران، ارسال بنزین به ایران را از اواسط ماه مارس متوقف کرده است.

این سخنگو اشاره ای به علت توقف صدور بنزین به ایران نکرده اما یک منبع آگاه نفتی در دبی به رویتر گفته علت این اقدام پتروناس، جلوگیری از به خطر افتادن معاملات نفتی این شرکت در آمریکا است.

--------------------------------------------------------------------------

کمک مالی برای گسترش حجاب در پنج دانشگاه

خبرگزاری مهر: وزارت بهداشت مبالغی به عنوان کمک مالی به پنج دانشگاه علوم پزشکی به منظور طرحهای و برنامه ‌های گسترش حجاب و عفاف در دانشگاهها اختصاص داد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هدایت و ساماندهی برنامه ‌های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاههای علوم پزشکی کشور کمکهای مالی را به پنج دانشگاه اختصاص داد. کمکهای مالی مورد اشاره پس از تدوین طرح ملی تبیین جایگاه عفاف و حجاب در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تلاش ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت بهداشت اختصاص داده شده است. در حال حاضر برنامه های 19 دانشگاه علوم پزشکی کشور به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت بهداشت رسیده و در مرحله اول دانشگاههای علوم پزشکی یاسوج، زابل، کردستان، قزوین و سبزوار کمکهای مالی را دریافت کردند. بر اساس اعلام معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت 14 دانشگاه علوم پزشکی دیگر نیز بنا بر اولویتهای در نظر گرفته شده کمک های مالی بعدی را دریافت می کنند. ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در محل معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر است. برخی سیاستهای وزارت علوم درباره حجاب و عفاف مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز پیش از این در گفتگو با مهر با تشریح برنامه های وزارت علوم در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها و طراحی الگوهای واحد برای این منظور گفت: یکسان سازی در فرم لباسهای دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر مطرح نیست.

جلیل دارا افزود: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها و با توجه به تأکیدات وزیر علوم مبنی بر اینکه دانشگاهها باید به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کنند در بحث عفاف و حجاب دانشجویان و در کل ظاهر دانشجویان برنامه هایی را در دستور کار داریم. وی اظهار داشت: پیش از این قرار بود الگوهای خاصی برای این منظور طراحی و ارائه شود اما در حال حاضر در نظر نداریم فرم واحدی از لباس را مانند مدارس برای دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در نظر بگیریم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: در بحث عفاف و حجاب باید روشنگری خوبی در دانشگاهها صورت گیرد تا جامعه دانشگاهی به این نتیجه برسد که اجرای برنامه ها و سیاستگذاریها در زمینه عفاف و حجاب به حال خود دانشگاهها مفید است. دارا گفت: از سوی دیگر به دلیل اینکه عفاف و حجاب جزء ملزومات انقلاب اسلامی ما است از این رو یکسری برنامه های جدی داریم تا ضوابطی را برای این منظور مشخص کنیم.

وی افزود: آنچه در این زمینه نیاز داریم یکسازی سازی سیاستها است بنابراین باید سیاستهای واحدی برای این منظور تدوین و در تمام دانشگاهها پیاده شود. مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به بحث تهیه و طراحی ژورنالهای لباس دانشجویی نیز به مهر گفت: تهیه ژورنال های لباس دانشجویی پیش از این مطرح بود و دانشگاه الزهرا نیز پیشنهاداتی را داد اما در حال حاضر جزء تأکیدات ما نیست.

--------------------------------------------------------------------

کابوس بزرگ خامنه ای چیست؟

یکی از کاربران
copytaste.com

کابوس بزرگ خامنه ای چیست؟

هزاران نفر از مردان و زنان ایران در حوادث پس از انتخابات دستگیر شدند. غالب این افراد بصورت گمنام در بازداشتگاههای مخفی نگهداری میشوند. اگرچه بسیاری از زندانیان نام و نشان دار آزاد شده اند، اما اخبار واطلاعات موجود نشان میدهد که رژیم نامشروع جمهوری اسلامی بیش از سیاسیون زندانی از زندانیان گمنام میترسد. سوال این است که چرا چنین ترسی وجود سراسر کذب خامنه ای را فرا گرفته است؟ جواب ساده است. کابوس بزرگ رژیمهای استبدادی، جریان آزاد اطلاعات بین شهروندان جامعه است و در چنین چارچوبی است که ترس و وحشت خامنه ای از هموطنان گمنام و دربند معنی پیدا میکند. فرض کنیم همین الان هزاران زندانی گمنام آزاد شوند. صدها حکایت از درنده خوئی و وحشی گری عمال خامنه ای به سینه دارند. به این ترتیب میلیونها اطلاعات از سبعیت، شکنجه، تجاوز و کثافتکاریهای دیگر رژیم را به طرفه العینی تا اعماق روستاهای ایران بازگو خواهند کرد و این یعنی مرگ واقعی دیکتاتور و نظام دیکتاتوری. کابوس بزرگ خامنه ای نه دهها فعال سیاسی نام و نشان دار که هزاران زندانی سیاسی گمنام اند که جون آزاد شوند کوس رسوائی دیکتاتور بر کوی و برزن نوازند. به این ترتیب میتوان کابوس بزرگ شبهای خامنه ای را حدس زد: چهره های مردمی عادی که در تلاش برای پس گرفتن رای به یغما رفته خود تا اعماق شکنجه گاههای رژیم رفته و کراهت چهره جمهوری اسلامی را دیده اند و بالقوه میتوانند به بزرگترین راویان قساوت امثال رادان و مرتضوی و حسین بازجو و ... تبدیل شوند. مشکل این است که یکی دو نفر هم نیستند که با خیمه شب بازی تلویزیونی سروته قضیه را فراهم آورد. هزاران نفرند که چون سرفراز از پشت نرده ها ظاهر شوند، دنیائی اطلاعات نگفته را به خود به جامعه تزریق میکنند. خامنه ای اگر چنین کابوسی ندارد چرا آزادشان نمیکند؟ مگر گناهی بزرگتر از زندانیان نام و نشان دار مرتکب شده اند؟ چنین کابوسی در مکنونات دیکتاتور برای همه مردان و زنان باشرف و آزاده ایرانی هم پیامی دارد: اگر سرنگونی رژیم دیکتاتوری را طلب کرده ایم، پیروزی از مسیر تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی هموارتر است. یکپارچه و متحد در آزادی زندانیان سیاسی گمنام بکوشیم و مظلومیت آنها را با تمام وجود فریاد زنیم.

--------------------------------------------------------------------

شعارنویسی بر دیوار منزل خانواده فعال دربند حقوق بشر

خبرگزاری هرانا - افرادی ناشناس طی روزهای گذشته بر روی دیوار منزل پدری ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر دربند اقدام به شعار نویسی کرده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، طی روزهای گذشته افراد ناشناسی در شهر رامهرمز و بر روی دیوارهای منزل پدری ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر دربند اقدام به نگارش شعارهایی با متون "مرگ بر آمریکایی و مرگ بر منافق" نموده اند.

ابوالفضل عابدینی از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در یورش سازمان یافته به فعالین حقوق بشری در 11 اسفند ماه بازداشت و اخیرا نیز به 11 سال زندان محکوم شده است.

از هویت و انگیزه این شعارنویسی ها اطلاعی در دست نیست اما افزایش فشار بر فعالان حقوق بشر دربند و خاصه همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از طریق اعمال فشار بر خانواده ها یکی از موارد عمده گزارشات نقض حقوق بشر در طی روزهای اخیر محسوب می شود.

-------------------------------------------------------------------------

مشاور احمدی نژاد: نگرانيم كه اوباما از بوش احمق ‌تر باشد

ايلنا: دستيار ارشد احمدی نژاد با اشاره به سخنان اخیر رئيس جمهور آمريكا گفت: نگرانيم كه اوباما از بوش احمق‌تر باشد.

مجتبي ثمره هاشمي که در مراسم جشن هسته‌اي در دانشگاه الزهرا سخن می گفت افزود: اوباما نمايش بدي را در اين چند روز در منظر جهانيان نشان داد. روزي فيدل كاسترو گفته بود كه نگران هستم، بوش مانند قيافه‌اش احمق باشد و امروز ما نگرانيم كه اين (اوباما) از بوش احمق‌تر باشد.

وي هم‌چنين در پاسخ به اينكه آيا مقابله با آمريكا پا گذاشتن روي دم شير نيست تصريح كرد: شير بي‌ يال که ديگر شير نيست.

دستيار ارشد احمدی نژاد همچنین در جای دیگری از سخنانش گفت : اقتصاد بازار شكست خورده است. در اجلاس داووس سوئيس وقتي به رئيس بانك مركزي اروپا گفتم كه آيا فكر نمي‌كنيد اساس مشكلات از اقتصاد ليبرالي است، چند دقيقه‌اي فكر كرد و گفت كه بايد در اين زمينه فكر كنيم.

---------------------------------------------------------------------

دعوای دولت و مجلس سناریوی نظام است

سایت حکومتی الف: مجتبی واحدی که پس از افشا شدن رابطه مستمرش با رسانه‌های غربی، ترجیح داد در لندن بماند و در عوض از سردبیری روزنامه اصلاح طلب "آفتاب یزد" استعفا کند، اختلاف نظر دولت و مجلس را "سناریو" نظام نامید.

به گزارش شبکه ایران، سردبیر سابق روزنامه‌ اصلاح‌طلب "آفتاب یزد" که چندی پیش به لندن پناهنده شد، مدعی شده که اختلاف نظر مجلس و دولت در زمینه هدفمند کردن یارانه ها، سناریوی جمهوری اسلامی برای به فراموشی سپردن اتفاقات سال گذشته است!

مجتبی واحدی در مطلبی که در سایت ضدانقلابی "جرس" نوشته است: "همه این «دعواها» از نوع زرگری است و تمام اجزای این نمایش‌ها بر اساس سناریویی است که از قبل نوشته شده است."

وی انتخابات باشکوه ریاست جمهوری دهم که با مشارکت 85 درصدی همراه بود، "افتضاح" نامیده و در ادعایی بامزه نوشته است: "مشغول‌سازی اقشار مختلف جامعه به دعوای «لاریجانی - احمدی نژاد» می‌تواند به منظور انحراف اذهان عمومی در داخل و خارج از کشور از افتضاح! انتخابات ارزیابی کرد."

البته بر اساس مواضعی که واحدی در سال گذشته در همسویی با محافل سیاسی و رسانه ای بیگانه اتخاذ کرده است، به نظر می رسد بکار بردن کلمه "افتضاح" ناشی از ناراحتی او از حضور چندباره ملت ایران در صحنه و شکست "انقلاب مخملی سبز" بوده است.

بر اساس گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، سردبیر سابق روزنامه "آفتاب یزد" در زمان سردبیری‌ تحلیل های رسانه های آمریکایی و انگلیسی را در روزنامه تحت اختیارش منتشر و از لندن روزنامه آفتاب یزد را اداره می کرد.

پس از انتشار این موضوع، واحدی ترجیح داد در لندن بماند و از سردبیری استعفا کند.

من مجسمه فردوسی را ندیدم!

سردبیر سابق و لندن نشین روزنامه آفتاب یزد، پیش از این هم اظهارات بامزه دیگری را مطرح کرده بود.

مجتبی واحدی چند ماه پیش به دعوت شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا"، وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(سیا)، جواب مثبت داد و در گفت وگو با این شبکه آمریکایی مدعی شد در راهپیمایی روز 9 دی، جمعیت مردم حتی به میدان فردوسی هم نرسیده است!

سردبیر سابق آفتاب یزد، درباره حضور میلیونی مردم تهران در راهپیمایی اعتراضی نسبت به هتک حرمت عاشورا توسط حامیان آقای موسوی، با بیان اینکه "در تصاویر تلویزیونی مجسمه فردوسی نشان داده نشد، در حالیکه این مجسمه را 35 سال است که می شناسم"، تعداد راهپیمایان این روز را "نهایتا 300 هزار نفر" دانست.

واحدی همچنین با پذیرش تلویحی حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اعلام کرد که این جمعیت سازماندهی شده اند تا از شهرستان با اتوبوس به تهران بیایند!

---------------------------------------------------------------------------

سایت نزدیک به اصلاح طلبان: خاتمی ممنوع الخروج شد

جلوگیری از سفر محمد خاتمی به ژاپن

سایت کلمه: رییس جمهور دو دوره کشور ممنوع الخروج شد. از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به «پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.»

در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی جلوگیری به عمل آمده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند.

--------------------------------------------------------------

اخراج فرزند 14 ساله فعال دربند حقوق بشر از مدرسه

خبرگزاری هرانا - روز شنبه هفته جاری مورخ 21/1/89 ، خانم دبیری مدیر مدرسه نمونه نورالهدی بندرعباس بدون هیچ مقدمه و زمینه ای با جمع کردن دانش آموزان مدرسه از آنان خواست تا ارتباط خود را با آتنا بهمنی، دختر نوجوان سما بهمنی فعال حقوق بشر دربند قطع کنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مدیر مدرسه ضمن اتهام زنی به خانواده بهمنی و شخص سما بهمنی به پروپاگاندا برای علیه این خانواده و خاصه خانم سما بهمنی پرداخت.

در تماس اعتراضی خانواده بهمنی با مدیر مدرسه و تاکید بر لزوم توضیح وی در این باب، مدیریت مدرسه راهنمایی نورالهدی این موضوع را به خواست مسولان بالاتر عنوان داشته و ذکر نمودند که با پا در میانی وی تنها به آتنا بهمنی این اجازه داده شده که بیاید و بدون شرکت در کلاسها امتحان پایان سال خود را بدهد و بعد از آن نیز از این مدرسه علیرغم اینکه دانش آموز نمونه سه ساله اخیر بوده اخراج می شود.

مدیریت مدرسه راهنمایی دلایل اقدامات غیر اخلاقی و غیرانسانی خود را بدون هیج وجه قانونی به فعالیت های انسانی خانم سما بهمنی و دستور از بالا مرتبط کرده است. این در حالی است که دختر خانم بهمنی که کمتر از ۱۴ سال سن دارد اساسا نقشی در این میان عهده دار نبوده است و این موضوع که برای افزایش فشار بر این فعال حقوق بشر با تحت فشار گذاشتن دختر نوجوان ایشان صورت گیرد امری است به دور از هرگونه اصول حقوقی، انسانی و اخلاقی.
شایان ذکر است سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاریخ 13 بهمن ماه سال گذشته در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و 9 فروردین ماه سال جاری در یک دادگاه غیرقانونی به ریاست قاضی خدادادی، به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شش ماه حبس تعزیری و همینطور فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به شش ماه حبس تعزیری، جمعاْ یک سال زندان محکوم شده است.

سما بهمني اهل بندرعباس، پیش تر در مردادماه سال 87 به علت تلاش براي تهيه گزارشاتي از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و هم چنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در حکم عجیب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود.

-----------------------------------------------------------------

«حاجی ترانسفر» سهام دو بانک چینی را خرید

خبرآنلاین: دولت اگرچه به «حاج اسدالله عسگراولادی» مجال نداد تا نمایشگاه بین‌المللی را بخرد اما این «کاسب جزء» بیکار ننشست و موفق شد همراه با دوستانش سهام یک بانک چینی را بخرد. خبرکوتاه است و جزئیات تازه‌ای از آن منتشر نشده اما نزدیکان آقای عسگراولادی این موضوع را تایید کرده‌اند.

آمریکا برای تشدید تحریم بانکی ایران از چندسال پیش سرمایه‌گذارانش را تشویق به خرید سهام بانک‌های کوچک و بزرگ اروپایی،چینی و عربی و نفوذ درهیات مدیره این بانک‌ها با هدف محدود ساختن ایران کرد واسدالله عسگراولادی تاجر کهنه ‌کار ایرانی با رایزنی‌های گسترده‌ای که داشت،مقامات بانکی ایران و چین را برای گسترش و تحکیم روابط متقاعد ساخت.

او با تکیه برتکنیک آمریکایی در تملک بانک‌های چینی،دوستانش را قانع کرد تا سهام بانک‌های چینی را بخرند.درحقیقت این اقدام با تایید دولت مرکزی چین و برای دور زدن تحریم صورت گرفت.ظاهرا جرقه این اقدام از سال گذشته و زمانی زده شد که دو بانک بزرگ چینی که اکثر تجار و بازرگانان ایرانی اعتبارات اسنادی خود را در این بانک‌ها باز می‌کردند از گشایش اعتبارات اسنادی برای تجار ایرانی امتناع کردند.

بازرگان شناخته‌شده ایرانی که درمحافل اقتصادی به دلیل اهتمامی که به صادرات دارد،به «حاجی ترانسفر» معروف است،سال گذشته در گفت‌وگو با مقامات اقتصادی چین به شوخی اعلام کرده بود حاضر است برای تسهیل امور فاینانس، سهام دو بانک (China Construction bank)،«کانسترکشن بانک» که بانک ساختمان و مسکن چین است و «اگری کالچر» (Agriculture Bank) بانک کشاورزی چین را بخرد.

این دو بانک سال گذشته به مراجعه‌های تجار ایرانی جواب رد داده بودند با این حال مشخص نیست بازرگان شناخته شده عضو اتاق تهران سهام این دو بانک را خریده یا برای تسهیل امور مالی بازرگانان ایرانی، در بانک‌های دیگر سهامدار شده است. خبرگزاری مهر در گفت‌وگویی با رییس اتاق ایران وچین،به نقل از او نوشت: در فاز جدید همکاری‌های اقتصادی ایران و چین و به منظور رفع برخی مسایل بانکی و مالی میان بخش‌خصوصی دو کشور، بخش خصوصی ایران بخشی از سهام بانک‌های چینی را خریداری کرده است.»اسدالله عسگراولادی دراین گفت‌وگو نامی از بانک چینی و سهامداران ایرانی آن نبرده اما گفته است «ایران براساس توافق صورت گرفته در کمیسیون مشترک دو کشور، پیشنهاد راه‌اندازی بانک مشترک میان ایران و چین را به این کشور ارایه کرده است.»

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد ایجاد بانک مشترک میان دو کشور را ارایه کرده است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد. وی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها آمادگی سرمایه‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری چین را دارند، تصریح کرد: بخش خصوصی ایران در گام بعدی برای تسهیل در روابط بانکی، سهام برخی از بانک‌های چینی را خریداری کرده است. به گفته وی، بخش خصوصی به دنبال این است که در موسسات مالی و اعتباری سهام بیشتری را خریداری کند، زیرا خرید 20درصد از سهام یک شرکت یا موسسه، منجر به تسخیر صندلی یکی از اعضای هیات مدیره این موسسات خواهد شد. پیگیری‌های مهر از برخی مراکز ذی‌ربط داخلی نشان می‌دهد که بخش خصوصی ایران تاکنون حدود 5درصد سهام برخی بانک‌های چینی را خریداری کرده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است سهم ایران در هر یک از بانک‌های چینی طرف همکاری تا 20درصد افزایش یابد.

--------------------------------------------------------------------------

قتل یک جوان دیگر کرد بدست نیروهای رژیم

بر اساس گزارشهایی : جوان کرد بنام خبات احمدی امروز26/1/88 در مرز مریوان مورد تیراندازی نیروی های مزدور انتظامی قرار گرفت و جان باخت . روزی نیست که این کرد های بدبخت را که برای چندر قاز به مرز عراق میروند به خاک و خون نکشند . معلوم نیست تا کی باید شاهد این جنایات بود .

-----------------------------------------------------------------

تائید حکم زندان یک فعال سیاسی در سنندج

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان

حکم زندان محمدقوامی فعال سیاسی که به اتهام ارتباط بایکی ازاحزاب کردی وخدشه واردنمودن به استقلال وتمامیت ارضی به دوسال وچهارماه حبس تعزیری ازسوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج محکوم شده بودقطعی شد.

این حکم عیناتوسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظراستان کردستان تائیدشد.

وی پیشتردربهمن ماه 87مدت سه ماه رادربازداشت گذراندکه باقراروثیقه پنجاه میلیون تومانی به طورموقت آزادشد.

-------------------------------------------------------------------

مذاکرات "سازنده" در دور دوم گفتگوها بر سر تحریم رژیم

به گزارش رادیو آلمان، نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان، روز چهارشنبه دور تازه‌‌ای از گفتگوها را بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ی چهارم سازمان ملل علیه رژیم ایران انجام دادند. نمایندگان این گفتگوها را "سازنده" توصیف کردند.

گفتگوها میان نمایندگان کشورهای بریتانیا، فرانسه‌، روسیه، چین، آمریکا و آلمان بعد از ظهر روز چهارشنبه در دفتر آمریکا در سازمان ملل و به مدت سه ساعت انجام شد. به گفته‌ی نماینده‌ی چین، این گفتگوها "بسیار سازنده" بودند و این کشورها هم‌اکنون "درک بهتری از موضع یکدیگر در برابر ایران دارند." نمایندگان فرانسه، روسیه و بریتانیا نیز این گفتگوها را "سازنده" توصیف کردند.

هدف اصلی این گفتگوها، متقاعد کردن روسیه و چین در مورد ضروری بودن تصویب قطعنامه‌ی تحریمی جدیدی علیه ایران بوده است که پیش‌نویس آن توسط آمریکا در اوایل سال جاری میلادی تنظیم شد. تحریم‌های جدید علیه ایران شامل، صنایع تسلیحاتی، انرژی، حمل و نقل دریایی، مالی و همچنین چندین تن از سران برجسته‌ی سپاه پاسداران هستند.

به گفته‌ی نماینده‌ی فرانسه، ژرارد آراد، همه‌ی شش کشور برای دور دیگری از رایزنی‌ها در آینده آماده هستند و ویتالی چورکین، نمیانده‌ی روسیه نیز اظهار داشت که نمایندگان "به زودی" در همین رابطه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. نماینده‌ی آلمان نیز از احتمال قریب‌الوقوع تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران سخن گفت و اظهار داشت "رفته‌ رفته زمان برای پیام روشن شورای امنیت فرا رسیده است."

همزمان با دیدار نمایندگان پنج عضور دائم شورای امنیت و آلمان، ویلیام برنز، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا نیز بر "فوری بودن" تصویب قطعنامه‌ی چهارم علیه ایران تأکید کرد. وی که در برابر کمیته‌ی نیروهای مسلح مجلس سنا سخن می‌گفت، خاطر نشان ساخت، هدف اصلی کشورش "اعمال شدیدترین تحریم‌ها در کوتاه‌ترین زمان است".

همزمان با گفتگوها بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ی چهارم علیه ایران، رییس‌جمهور برزیل، لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا اعلام کرد که وی در سفر خود به ایران که در ماه آینده‌انجام می‌شود به محمود احمدی‌نژاد خواهد گفت که جمهوری اسلامی ایران چنانچه در پی دستیابی به سلاح‌های اتمی باشد با پیامدهای آن مواجه خواهد شد.

------------------------------------------------------------------------------

بلاتکلیفی سه بازداشت شده حوادث عاشورا

خبرگزاری هرانا – سه تن از بازداشت شدگان روز عاشورا بیش از 3 ماه به صورت بلاتکلیف در اندرزگاه 7 زندان اوین نگهداری می شوند.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، سه تن از بازداشت شدگان روز عاشورا به نامهای، سعید شکور پناه، جواد لطیف زاده ، پیمان کریمی که به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی پس از تحمل 40 روز انفرادی همچنان پس از گذشت بیش از سه ماه از بازداشت شان به صورت بلاتکلیف در اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می برند.

این در حالی است که اکثر بازداشت شدگان روز عاشورا در اواخر سال 88 به صورت دسته جمعی از زندان اوین آزاد شده اند.

-----------------------------------------------------------------

تداوم بازداشت و بلا تكلیفی زوج مسیحی در اصفهان

با گذشت بیش از ۴۵ روز كه از زمان بازداشت یك زوج مسیحی توسط نیروهای امنیتی در اصفهان می گذرد ایشان همچنان در وضعیتی بلاتكلیف در زندان بسر می برند.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، با گذشت ۴۵ روز از زمان بازداشت یك زوج مسیحی در اصفهان، تاكنون مسئولین امنیتی و مقامات قضایی آن شهر در مورد وضعیت آنان كه در ۹ اسفند ۱۳۸۸( ۲۸ فوریه ۲۰۱۰) در منزل مسكونی شان توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند ، اظهار نظری نكرده است .

"حمید شفیعی" و همسرش "ریحانه آقاجری" كه هم اكنون در زندان دستگرد اصفهان در بلاتكلیفی بسر می برند گزارشات حكایت از تداوم بازداشت آنها دارد .

منابع آگاه، محل نگهداری آقای شفیعی را بند الف – ط زندان دستگرد كه بند ویژه زندانیان امنیتی در آن زندان می باشد و محل نگهداری خانم ریحانه آقاجری را بند زنان همان زندان گزارش داده اند .

با وجود تلاشها و پیگیری خانواده از جمله فرزندانشان در طی زمان بازداشت فقط یك بار در روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹( ۷ اپریل ۲۰۱۰) پس از ۴۰ روز توانسته اند با ایشان ملاقات داشته باشند .

به گزارش اف سی ان ان ، خانم "ریحانه آقاجری" از زمان بازداشت و در پی درخواست وی مبنی بر ملاقات و دیدار با فرزندانش كه از سوی مقامات زندان پذیرفته نشده بود دست به اعتصاب غذا زد كه شرط وی برای پایان این اعتصاب غذا دیدار فرزندانش بوده كه تا قبل از آن محقق نشده بود .

گزارشها از ضعف جسمانی بیش از حد و لاغری دور از انتظار خانم آقاجری حكایت دارد .

پیش از این ملاقات خبرهایی پراكنده از وضعیت آنان در زندان از سوی برخی زندانیان آزاد شده و یا مسئولین زندان به خانواده ایشان رسیده بود كه علیرغم تلاشها ی خانواده این زوج مسیحی، كه به دفعات برای دیدار عزیزانشان به زندان مراجعه كرده بودند ولی نا امید بازگشتند .

به نقل از خبر دریافتی ، روز یكشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ (۴ اپریل ۲۰۱۰) از سوی برخی منابع غیر رسمی به خانواده بازداشت شدگان مسیحی اطلاع داده شد كه جلسه محاكمه خانم "ریحانه آقاجری" در دادگاه اصفهان شعبه شهرك بهارستان برگزار خواهد شد . ولی هنگامی كه خانواده خانم آقاجری به آنجا مراجعه نمودند، متوجه شدند كه در آن روز فقط مردان در آن محل محاكمه میشوند و هیچ زنی به آن مكان آورده نشده است . همچنین در بین لیست اسامی زندانیان مرد نیز اثری از نام آقای "حمید شفیعی" نبود .

به دفعات خانواده این نوكیشان مسیحی در تماس با مركز اطلاع رسانی ۱۱۳ اداره اطلاعات اصفهان خواهان دریافت اطلاعات رسمی و موثق درباره وضعیت آنها شده اند ولی هربار با عدم پاسخگویی صحیح و نادرست آنان مواجه شدند . در آخرین تماس تلفنی در قبال سوال مادر آقای حمید شفیعی كه چرا فرزند بی گناهش را آزاد نمیكنند ، پاسخ داده بودند كه "ما میخواهیم او را آزاد كنیم ولی او خودش نمیخواهد و با ما همكاری نمیكند" .

با این حال بنا بر وعده ای كه از سوی برخی مسئولین زندان برای آزادی قریب الوقوع آنها داده شده بود تا كنون این امر تحقق نپذیرفته است .

به راستی اینهمه اذیت و آزار و سرگردان كردن خانواده این زوج بازداشتی برای چه منظوری است ؟

مگر حمید شفیعی و ریحانه آقاجری چه جرمی مرتكب شده اند ؟

چرا بیش از ۴۵ روز است كه آنان بدون اعلام جرم همچنان در زندان بسر می برند و بچه های كم سن و سالشان را از بودن با والدینشان محروم كرده اند ؟ آنها نه سیاسی بوده اند كه نظری مخالف ابراز كرده باشند ، نه خبرنگار و مطبوعاتی كه چیزی از نارسائیهای اجتماعی جائی نوشته باشند آنها فقط دو شهروند عادی هستند كه عیسی مسیح را به عنوان ناجی خود پذیرفته اند .

بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، آزادی عقیده پذیرفته شده است و طبق ماده ۲۳ قانون اساسی " تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ كس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ایی مورد تعرض و مواخذه قرار داد". بی شك بازداشت این نوكیشان مسیحی فقط می تواند جنبه عقیدتی و بخاطر ایمان و اعتقاداتشان به مسیحیت باشد.

یاد آور میشود كه "ریحانه آقاجری" و همسرش "حمید شفیعی" در ۹ اسفند ماه ۱۳۸۸ ( ۲۸ فوریه ۲۰۱۰) در منزل مسكونی شان در اصفهان مورد هجوم ماموران اطلاعاتی آن شهر قرار گرفتند. ماموران ضمن بازداشت آنان كتاب انجیل مقدس و بسیاری از وسائل شخصی آن دو را نیز از جمله خودرو وانت ایشان را نیز ضبط كردند.

------------------------------------------------------------------

بحران اتمی رژیم؛ گزارش جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا

سایت خبرآنلاین در تهران: روز چهارشنبه مقامات نظامی و دیپلماتیک آمریکا در «کمیته نیروهای مسلح سنا»، در خصوص خط مشی این آمریکا در مورد ایران و برنامه هسته‌ای تهران توضیح دادند.

«ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا، «جیمز کارت‌رایت» معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا، «رونالد برگس» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و «میشل فلورنوی» معاون وزارت دفاع آمریکا در این جلسه به سوالات پاسخ دادند.

یک مقام ارشد پنتاگون در کنگره اعلام کرد که ایران می‌تواند اورانیوم با غنای بالا برای یک بمب هسته‌ای را طی یک سال تولید کند، اما احتمالا برای سوار کردن، آزمایش و استقرار یک جنگ‌افزار اتمی، 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد.

به گزارش رویترز، ژنرال «رونالد برگس» رییس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، گفت اطلاعات موجود، خبر از آن دارد که سانتریفیوژها در تأسیسات غنی‌سازی ایران در نطنز اورانیوم با غنای کم تولید می‌کنند و هنوز برای تولید اورانیوم با غنای بالای که مورد نیاز تسلیحات هسته‌ای است، بکار گرفته نشده‌اند.

از او سوال شد اگر رهبران ایران تصمیم بگیرند بمب تولید کنند، چقدر طول می‌کشد که این کشور اورانیوم با غنای بالا برای یک بمب هسته‌ای تولید کند.

برگس به «کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا» گفت بر اساس اطلاعات موجود «یک سال».

آسوشییتدپرس به نقل از برگس نوشت ایران می تواند به صورت موقت دسترسی به تنگه استراتژیک هرمز را محدود کند، همپیمانان منطقه‌ای ما را که در تیررس موشک‌های‌شان هستند و نیز نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه را تهدید کند.

برگس مدعی شد ایران به این جمع‌بندی رسیده که مزایای بکارگیری گروه‌های تروریستی به عنوان نماینده، بیشتر از هزینه‌هاست. او افزود ایران برای حفاظت از زیرساخت‌های هسته‌ای‌اش نسبت به هر گونه حمله احتمالی، در عمق کار کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه برگس گفت ایران وضعیت نظامی عمدتا دفاعی دارد و «بعید است عمدا جنگی را آغاز کند یا حمله پیش‌دستانه انجام دهد».

«جیمز کارت‌رایت» معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهارات برگس را تأیید کرد؛ «آنها اکنون اورانیوم کم غنی شده کافی دارند، اگر ایرانی‌ها آن را بیشتر عمل آورده و غنی‌کنند، یک ساله...آنها مواد کافی برای یک جنگ‌افزار خواهند داشت».

کارت‌رایت افزود تجربه می‌گوید حرکت از اورانیوم کافی و غنای بالا به «تسلیحات قابل پرتاب و استفاده»، «مدت 3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید».

کارت‌رایت گفت بکارگیری اقدام نظامی بر ضد ایران احتمالا توسعه هسته‌ای ایران را به تأخیر خواهد انداخت، اما بعید است در توقف برنامه آن تعیین کننده باشد.

«میشل فلورنوی» معاون وزارت دفاع آمریکا گفت اوباما مشخص کرده که «همه گزینه‌ها برای توقف برنامه هسته‌ای ایران روی میز است».

او گفت «ما طراحی برای هر پیشامد و نیز تأمین طیف گسترده‌ای از گزینه‌های نظامی ضروری را به عنوان مسوولیت وزارت دفاع می‌بینیم».

آسوشییتدپرس به نقل از فلورنوی نوشت «اوباما در مورد ایران گفت که هیچ گزینه‌ای را از روی میز بر نمی‌دارد» و افزود «اکنون، آن حرف برای من بدین معناست که گزینه‌های نظامی روی میز باقیمانده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه این مقامات آمریکایی می‌گویند ایران احتمالا روی مسیرهای جداگانه‌ای برای تولید تسلیحات هسته‌ای و فناوری موشکی برای انتقال آن اقدام می‌کند. همین مسأله تعیین فاصله ایران با زرداخانه هسته‌ای را دشوار می‌سازد.

فلورنوی در این زمینه گفت «در این پازل قطعات بسیاری هست. تصور می‌کنم همیشه یک پرسش درباره آنچه نمی‌دانید وجود دارد».

به گزارش آسوشییتدپرس «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در کمیته سنا حضور یافته و پیش‌بینی کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ظرف چند هفته نمایان خواهد شد.

او افزود ایالات متحده نسبت به سایر اعضا، خواهان تنبیه‌های تندتری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه برنز گفت «ما بسیار بسیار شدید درحال فعالیت هستیم».

از برنز سوال شد آیا مسکو و پکن موافقت خواهند کرد که واردات بنزین و سایر محصولات نفتی به ایران متوقف شود، او پاسخ داد «دستیابی به چنین موردی بسیار دشوار خواهد بود».

-----------------------------------------------------------

احمدی نژاد در جستجوی پلنگ برای ارباب روسی

سایت عصر ایران: ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه اظهار داشت که ایران در حال جستجو و یافتن پلنگ برای ارسال به روسیه است . به گزارش رویترز ، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی در جمع اعضای کمیته بین المللی المپیک این کشور با اشاره به این موضوع گفت : " ما علاوه بر دریافت پلنگ هایی از ترکمنستان از همکاران مان در ایران خواسته ایم تا چند قلاده پلنگ در اختیار ما بگذارند و امیدواریم با دریافت چند نمونه از پلنگ های ایرانی بتوانیم بار دیگر نسل پلنگ را در شمال قفقاز احیا کنیم ".


---------------------------------------------------------------------

موج اعتصاب های کارگری در خوزستان

رادیو آلمان: گزارش‌های تایید شده از اعتصاب کارگران واحدهای کاری در خوزستان خبر می‌دهند. اتوبوس‌رانان اهواز، کارگران شهرداری آبادان، نوشابه خرمنوش و کارگران تخلیه و بارگیری خرمشهر به حقوق عقب‌افتاده یا خطر بیکاری خود اعتراض کرده‌اند.

کارخانه نوشابه‌‌‌‌سازی خرمشهر بر اثر سوءمدیریت و بدهی هنگفت به بانک‌های ملی و صادرات، ورشکسته شده و دست به اخراج کارگران خود زده است. این کارخانه در حالی تعطیل می‌شود که آب‌میوه‌ها و نوشابه‌های تولید عربستان، کویت و امارات، بازار جنوب ایران را اشباع کرده‌اند. به گفته منابع محلی، قرار بوده با وام صد میلیون تومانی بانک ملی، خط تولید جدیدی به این کارخانه افزوده شود، اما تعلل در ترخیص ماشین‌آلات خریداری شده از آلمان، موجب خوابیدن کار، تراکم بهره وام بانکی و در نهایت سقوط مالی کارخانه شده است.

فعالان کارگری از تجمع اعتراضی کارگران ۲۳ شرکت تخلیه و بارگیری فعال در بارانداز شلمچه نیز خبر می‌دهند. واگذاری امور این بارانداز به یک شرکت خصوصی، زندگی دست‌کم ۴۰۰ کارگر بارانداز، راننده اتوبوس و خانواده‌های آنان را به خطر می‌اندازد.


کمبود بودجه، تعدیل نیرو

شرکت لوله‌سازی اهواز در تعطیلات نوروزی، اقدام به اخراج ۵۰ کارگر قراردادی به بهانه تعدیل نیرو و کمبود بودجه کرده است. مدیران این واحد تولیدی در شب عید سال گذشته هم صدها کارگر را با بهانه‌ای مشابه جواب کرده بودند.

یکی از فعالان کارگری منطقه به دویچه‌وله می‌گوید: «شهرداری و باراندازی و خیلی واحدهای دیگر، مدت‌هاست که کارهای خود را به دست پیمانکاران داده‌اند. دولت هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه رفتار این پیمانکاران ندارد. پیمانکاران بعضی واحدها در چند ماه میلیاردر شدند، در صورتی که کارگران در بهترین حالت روزی هفت الی هشت هزار تومان درآمد داشتند. تازه با همین حقوق‌های پایین، بیشتر آنها حقوق معوقه دارند. خوشبختانه صحبت‌ها و اصرارهای فراوان در لوله‌سازی موجب شده که به ۳۵ نفر فرصت دوباره بدهند و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، منتظر بازنشستگی چند کارگر قدیمی شوند.»


قراردادهای ظالمانه

این فعال کارگری تاکید می‌کند که دلیل اخراج‌ها در ماه‌های اسفند و فروردین این است که کارفرما، سنوات و اضافه دستمزد سالانه ندهد. او می‌گوید: «برای کارفرما صرف نمی‌کند که در تعطیلات نوروز به کارگر دستمزد بدهد. شب عید تعدیل نیرو می‌کنند که هم پول ندهند و هم سنوات تکمیل نشود. پس از فروردین اما ممکن است همین کارگران را به کار برگردانند. این غیرانسانی است. برخی شرکت‌ها، قراردادهای ۸۹ روزه با کارگر می‌بندند، چون کارفرما برای قراردادهای سه ماهه‌‌‌به بالا باید حق بیمه پرداخت کند. این ظالمانه است. این‌گونه است که قانون را دور می‌زنند و کارگر به دلیل بی‌‌‌پناه بودن و نیاز به کار مجبور است زیر بار چنین ستمی برود.»

-------------------------------------------------------------------

دفاع وقیحانه رژیم از پخش پارازیت های ماهواره ای

رادیو فرانسه: صدا و سيمای جمهوری اسلامی با ارسال نامه ای به اتحاديه مخابرات جهاني، ادعا کرد که پخش برنامه های تلویزیون دولتی ایران، در برخی موارد به دلیل پخش پارازیت با اشکال مواجه شده است. پیش از این، اتحاديه مخابرات جهاني از جمهوری اسلامی خواسته بود که انداختن پارازیت روی برنامه های ماهواره های بین المللی را متوقف کند.

دفتر امور بين الملل سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی در نامۀ خود به رئيس اتحاديه مخابرات جهاني گوشزد می کند که ایران در رعايت قوانين و مقررات این اتحاديه "سوابق بسيار روشن و درخشان" دارد و تاکنون "هيچ مورد نقض قوانين و تخلف" از سوی ایران دیده نشده است.

این نامه سپس توضیح می دهد که "در چندين نوبت سيگنال‌های مزاحم"، مشكلاتی را برای شبكه‌های ایران ايجاد كرده است و در ادامه، تاریخ و ساعت مشاهدۀ این پارازیت ها را شرح می دهد. بر اساس این نامه، بیشتر پارازیت ها در خردادماه سال گذشته فرستاده شده است.

به عنوان مثال، سازمان صدا و سیما ادعا می کند که در دهم خرداد سال ١٣٨٨"سيگنال‌های مزاحم"، پخش برنامه های این سازمان را روی ماهوارۀ اینتل ست با اشکال مواجه کرده و حتی موجب قطع برنامه شده است.

صدا و سیما با اشاره به حق بیان آزاد، می نویسد که برخی اعضاء اتحادیه مثل بی.بی.سی.، حقوق ایران را نادیده گرفته اند و سپس می افزاید که کنوانسیون ١٩٣٦ ژنو، "پخش برنامه‌ برای مردم هر سرزمين به منظور ترغيب آنها به اعمالي مغاير با نظم و امنيت داخلي‌شان را ممنوع كرده است... اين ممنوعيت تحريك به جنگ داخلي، شورش و اغتشاش را در برمي‌گيرد".

سازمان صدا و سیما در این نامه از رییس اتحادیۀ مخابرات جهاني انتقاد می کند و می نویسد: "در حالي كه انتظار مي‌رفت كه شما به عنوان رئيس اتحاديه در قبال اقداماتي از قبيل پخش تصاوير مخل امنيت داخلي و حاكميت ملي [...] تشويق به شورش و درگيری فيزيكي با مأموران پليس، حمايت از اقدامات تروريستي و حتي آموزش استفاده از مواد انفجاری [...] موضع‌گيری نماييد، ولي متأسفانه هيچ گونه عكس‌العملی نشان نداديد و به جای حمايت از يكی از اعضاء خود مسأله را با سكوت پشت سر گذاشتيد".

در پایان، سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی خواستار حمایت اتحادیه می شود و در ضمن، "آمادگي خود را برای هرگونه همكاری در چارچوب قوانين و مقررات اتحاديه اعلام مي‌نمايد".

حدود سه هفته قبل، آژانس مخابرات سازمان ملل متحد از ایران خواست که انداختن پارازیت روی برنامه های ماهواره های بین المللی را متوقف کند. اتحادیۀ جهانی مخابرات نیز تذکر داد که مداخله در امواج این ماهواره ها غیر قانونی است.

همچنین در روز دوم فروردین (۲۲ مارس)، در پارلمان اروپا، وزیران امور خارجۀ کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا برای اقدام هماهنگ در مقابل ارسال پارازیت روی شبکه‌های فارسی زبان بی. بی. سی، صدای آلمان و صدای آمریکا به توافق رسیدند. اما تاکنون رسماً اعلام نشده است که این کشورها قصد دارند چگونه و با چه روشی با این نوع سانسور مقابله کنند.

----------------------------------------------------------------

جزئيات جديد از نامه دوم احمدی نژاد به اوباما

خبرگزاری حکومتی مهر : رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينکه احمدي نژاد اسفند ماه نامه اش را به اوباما نوشته است، گفت: اين نامه هيچ ربطي به تهديدات اخير هسته اي اوباما ندارد. اسفنديار رحيم مشايي ديروز در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص محتواي نامه رئيس جمهور به اوباما اظهار داشت: اين نامه اسفند ماه نوشته شده است و رئيس جمهور در اين نامه براساس ادعاي اوباما براي اصلاح و تغيير سوالاتي را مطرح کرده است. مشايي با بيان اينکه رئيس جمهور از اوباما در اين نامه پرسيده است که چه اتفاقي براي برج هاي دوقلو افتاد که به عراق و افغانستان حمله کرد، گفت: بعد از آن هم نتايج عملکردي که آمريکايي ها در منطقه داشتند تماما در جهت بي ثباتي و ناامني در منطقه بود. وي گفت: رئيس جمهور در بخش ديگري از اين نامه از اقدامات تروريستي آمريکا سوال کرده و از او خواسته است که نحوه مبارزه با تروريسم را از ايران ياد بگيرد. مشايي با اشاره به اينکه منتظر پاسخ و توضيحات اوباما هستيم ، گفت: سوالات رئيس جمهور در اين نامه، سوالات شخصي آقاي احمدي نژاد نيست بلکه سوال همه ملت ايران و ملت هاي منطقه است. رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال که آيا اين نامه در واکنش به اظهارات اخير اوباما در مورد تهديد با سلاح هسته اي نوشته شده است گفت: اين نامه در اسفندماه نوشته شده است اما اوباما اخيرا تهديد با سلاح هسته اي را مطرح کرده است. وي با بيان اينکه اين دومين نامه اي بود که رئيس جمهور به دولت آمريکا نوشت، عنوان کرد: اين نامه به منزله ديپلماسي عمومي است يعني تاثيرگذاري بر روي افکار بين المللي و ملت هاي منطقه است.

-----------------------------------------------------------------------

تبلیغ زاد و ولد با وجود میلیونها‌ کودک کار و محروم از تحصیل

شهرزادنیوز: با وجود دو میلیون کودک بازمانده از تحصیل و شمار بالای کودکان کار و خیابانی، برنامه‌های تنظیم خانواده رد ‌شده و به جای آن افزایش زاد و ولد تبلیغ می‌شود.

ليلا ارشد، عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان، با بیان این مطلب در مصاحبه ای با خبرگزاری کار، گفت که كودک آزاری به دليل چند شغله بودن والدين، بيكاری و فقر رو به افزايش است.

وی ضمن انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر تشویق خانواده‌ها برای افزایش زاد و ولد، خواهان اتخاذ تدابیری برای کاهش فقر در کشور شد و اظهار داشت که سیاست‌های کنونی، با توجه به خط فقر فعلی و ميزان درآمد خانواده‌ها به تداوم و افزايش فقر منجر می‌شود؛ کما این که طلاق در کشور رشد 134 درصدی را نشان می‌دهد و مسأله بیکاری نیز تشدید شده است.

از سوی دیگر، فاطمه قاسم زاده، عضو كميته هماهنگی شبكه ياری كودكان‌كار ايران، ضمن انتقاد به برخورد نادرست مسئولان با کودکان کار و خیابانی، گفت که آنها دارند کودکان کار را زیر چكمه‌های سياسی‌‌ كاری، پيرامون خط فقر، له كرده و ناديده می‌‌گيرند؛ آنها با جمع‌آوری فله‌ای كودكان كار، قصد دارند تنها ظاهر خيابان‌های تهران را از وجود چنين كودكان نيازمند و نان‌آوری پاك كنند و تنها دغدغه‌شان ظاهر و زيباسازی شهر است و نه رسيدگی به زيرساخت‌ها.

--------------------------------------------------------------

آمریکا: رژیم تهران می‌تواند در یک سال آینده بمب اتمی بسازد

ژنرال رولاند بورگس، رئیس ضداطلاعات ارتش آمریکا، در برابر یک کمیته‌ی سنای این کشور مدعی شد که جمهوری اسلامی می‌تواند در یک سال آینده آمادگی ساختن جنگ‌افزار اتمی را داشته باشد.

به گزارش رادیو آلمان، این ژنرال آمریکايی گفته اگر رژیم ایران به آن تعداد از سانتریفوژ دست یابد که اعلام کرده، در یک سال آینده مقدار اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا در این کشور، برای ساختن یک بمب اتمی کفایت خواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در این رابطه گفت، باراک اوباما به مقامات رژیم ایران فهمانده است که برای جلوگیری از دستیابی این رژیم به بمب اتمی از هر وسیله‌ای استفاده خواهد کرد.

او تاکید نمود که البته گزینه‌ی نظامی آخرین امکان برای این منظور خواهد بود.

---------------------------------------------------------------

کلاه شرعی در اجرای قانون

جعفر پویه

دولت نظامی – امنیتی احمدی نژاد در یک کشاکش دراز مدت بر مجلس آخوندها به ریاست علی لاریجانی غلبه کرد و نظرات خود را به کرسی نشاند. طرح هدفمند کردن یارانه ها که بر خلاف نظر دولت از 40 هزار میلیارد تومان توسط مجلس به نصف تقلیل داده شده بود، سر و صدای احمدی نژاد را بلند کرد. این ناراحتی و عصبانیت رییس جمهور برگزیده رهبر تا بدانجا بود که مجلس را تهدید کرد که قانون تصویب شده را اجرا نخواهد کرد. شانه خالی کردن او از زیر بار اجرای قانون باعث شد تا مجلسیان احمدی نژاد را خودسر بنامند و بگویند که او هیچ ارزشی برای قوانین تصویب شده مجلس قایل نیست.
به ظاهر کشمکش مجلس و دولت بر سر اجرایی کردن یارانه ها در روزهای گذشته با دستور رهبر و ولی فقیه رژیم به نفع دولت پایان یافت. ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس در این باره می گوید: "در دیداری که اخیرا رووسای کمیسیونهای تخصصی مجلس و هیات رییسه مجلس با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان ابراز امیدواری کردند با هماهنگی و همکاری نزدیک و تنگاتنگ دولت و مجلس این کار مهم در دوران حساس فعلی و با محوریت و مدیریت موثر دولت سامان یابد."
و با این اشاره خامنه ای، پایوران رژیم همچون همه آخوندها اقدام به دوختن کلاه شرعی کردند و به گونه ای که در ظاهر هیچکدام از طرفین برنده این کشاکش قلمداد نشود موضوع را فیصله دادند. طبق اخبار منتشره، مجلس به دولت اختیار تام در مورد مدت زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها داده است. این یعنی دولت هر وقت دلش خواست قانون را اجرا کند. حالا این پرسش را چه کسی پاسخ می دهد که آیا دولت می تواند دلبخواه قانون را اجرا کند؟
اما به ظاهر در رژیم ولایت فقیه همه چیز شدنی است. طبق توافق مجلس و نمایندگان دولت، قوه مجریه یا همان دولت می تواند هر وقت که بخواهد قانون هدفمند کردن یارانه ها را با همان مبلغ 20 هزار میلیارد تومان اجرا کند و همچنین دولت از پرداخت عوارض و مالیات این مبلغ درآمد نیز معاف شده است. یعنی، پولی که حق شهرداریها برای هزینه در طرحهای عمرانی است را مجلس در عمل به دولت می بخشد تا هر گونه که خود می خواهد هزینه کند. همچنین دست دولت باز است که قانون را یکباره اجرا کند و یا به تدریج به اجرا بگذارد.
بر این اساس احمدی نژاد تصمیم دارد در شش ماهه دوم سال طرح را به اجرا بگذارد. با این حساب اجرای طرح در شش ماه با مبلغ 20 هزار میلیارد تومان برابر است با اجرای طرح در 12 ماه با مبلغ 40 میلیارد تومان و عوارض و مالیات بخشوده شده نیز بالا بود آن است. و اینگونه مجلس با کلاه شرعی دوختن و گول زدن چشمهای ناظران سعی دارد تا خود را مصمم به اجرای قانون خودساخته نشان دهد. این در حالی است که با یک اشاره رهبر و ولی فقیه رژیم یا همان حکم حکومتی مجلس وادار به پذیرش نظر پادو رهبر شده و از خود هیچ اختیاری ندارد.
حال چه کسی پاسخگوی عوارض ناشی از اجرای چنین طرحی که کشور را دچار یک بحران وحشتناک می کند خواهد بود، پاسخی است که باید در کلاه شرعی مجلس آخوندها آنرا جستجو کرد.

------------------------------------------------------------

تهدید به افشاگری در مورد شکنجه های عبدالله مومنی

ادوارنیوز: عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران بازگرداندن عبدالله مومنی به زندان را نشانه ای آشکار از سردرگمی اداره کنندگان مسایل زندانیان سیاسی دانست.

حسن اسدی زیدآبادی با اظهار مطلب فوق افزود: "به نظر می رسد آزادی آقای مومنی و نوع درخواستهایی که در مقابل وی قرار داده بودند، مهمترین دلیل برای اثبات بی تاثیری اظهارات تحمیلی عبدالله مومنی در دادگاه است و اکنون که مدیران آن پروژه به بی فایده بودن و حتی تاثیر منفی آن عملکرد در افکار عمومی پی برده اند تلاش می کنند تا مشابه همان سخنان را در شرایط به اصطلاح آزادی از آقای مومنی اخذ کنند و به افکار عمومی ارائه دهند".

وی ادامه داد: "اما نکته اساسی که آقایان در سناریوی خود فراموش کرده اند این است که اساس اندیشه و آرمان های فردی مانند عبدالله مومنی را نمی توان تغییر داد و چنین تصوری که بتوانند از وی یک چهره در اختیار بسازند یک خیال خام و تصور بیهوده است".

عضو شورای مرکزی ادوارتحکیم در ادامه با اشاره به آنچه در مقطع دادگاه آقای مومنی مطرح شد گفت: "اگر اظهارات آن مقطع در شرایط عادی بوده است و مورد پذیرش آقایان بوده است نکته اصلی در آن گفته ها عدم فعالیت سیاسی از سوی آقای مومنی است، حال چگونه خود این افراد و نهادها به هر طریق ممکن تلاش می کنند تا مجددا یک اظهار نظر سیاسی از وی منتشر کنند؟ چنین شرایطی به نظر مضحک می رسد و نشانه ای از استیصال نهادهای اقتدارگرا، چرا که زمانی سکوت سخنگوی جنبش دانشجویی ایران آرزوی دست نیافتنی آقایان بود اما وضع به شکلی شده که مرتبا از او درخواست می کنند که علیه این و آن سخن بگوید".

اسدی زیدآبادی همچنین با اشاره به آنچه اخیرا در مورد فشارهای دوره زندان و قبل از دادگاه آقای مومنی در رسانه ها مطرح شده است نیز گفت: "آنچه در این گزارش ها آمده است تنها مشتی از خروار واقعیت این رفتارهای غیر قانونی است".

وی با اشاره به انتقال مجدد عبدالله مومنی به بند امنیتی 209 و بی اطلاعی از وضعیت وی گفت: "این احتمال وجود دارد در صورتی که آقای مومنی درزندان مجددا در شرایط ویژه و دشوار بندهای امنیتی قرار بگیرد، شرح مفصل تری در خصوص آنچه بر وی در دوره فشار گذشته است علنی شده و بیان شود امری که تاکنون از سوی خانواده و دوستان عبدالله مومنی رخ نداده است".

---------------------------------------------------------------------

زخمی شدن فردی در پاوه بر اثر ضرب‏وشتم توسط نیروهای رژیم

کوردستان میدیا: روز سه‏شنبه 24 فروردین‏ماه، نیروهای رژیم در پاسگاه مرزی "ملندو" از توابع شهرستان پاوه، شماری از مردم روستاهای "دزاور" و "هانه‏گرمله" را مورد ضرب‏وشتم قرار دادند. خبرگزاری کردستان با اعلام این خبر افزود، بر اثر این اقدام، فردی به نام شهریار اسب افکن به شدت زخمی شده و جهت مداوا به بیمارستانی در کرمانشاه انتقال یافت.

--------------------------------------------------------


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire