mercredi 17 mars 2010

با وجود تدابیر شدید نظامی و امنیتی، آتش چهارشنبه‎سوری در کردستان برافروخته شد


کوردستان میدیا: مردم شهرها و مناطق مختلف کردستان ایران در فضایی شدیداً نظامی و امنیتی، آتش چهارشنبه‎سوری را برافروختند.
به گزارش خبرگزاری کردستان، در حالی که نیروهای رژیم در تمامی خیابان‎های سنندج مستقر و در آماده‎باش کامل به سر می‎بردند، مردم این شهر آتش چهارشنبه‎سوری را برافروختند.
در جریان اجرای مراسم چهارشنبه‎سوری شماری از نیروهای موتورسوار رژیم در دسته‎های 10 و 15 هزار نفره به طور عمدی مردم را زیر می‎گرفتند که طی آن چند تن مجروح شدند.
منبع مذکور همچنین اعلام کرد در شهرهای پاوه، نوسود، سقز و باینگان نیز مراسم چهارشنبه‎سوری در فضایی شدیداً امنیتی و نظامی برگزار گردیده و جوانان شهر پاوه نیز در بلندیها و اکثر خیابان و کوچه‎ها به شادی و شعف پرداخته‎اند.
مردم شهر نوسود نیز در اکثر محلات این شهر، بخصوص در میدان دکتر قاسملو، آتش روشن کرده و بدین مناسبت اقدام به شادی و رقص کرده‎اند.
در شهر سقز نیز مردم این شهر در بسیاری از محلات آتش روشن کرده و همچنین در اکثر بلندیهای سقز آتش چهارشنبه‎سوری روشن شده است. مردم باینگان نیز با خواندن سرودهای میهنی و برپایی آهنگ شادی و پایکوبی و برافروختن آتش، مراسم چهارشنبه‎سوری را برگزار نموده‎اند.

محکومیت یک فعال کرد به زندان

کوردستان میدیا: یکی ازاهالی روستای شیخان از توابع شهر اشنویه به نام مجید سیده از سوی دادگاه انقلاب به زندان محکوم شد.

به گزارش آژانس خبری موکریان "اتهام این شهروند که به سبب آن به 15 ماه زندان محکوم شده همکاری با یکی از گروههای مخالف نظام عنوان شده است."

نامبرده که هم اکنون در زندان ارومیه بسر می برد ،چندی پیش نیز مدتی را بازداشت وسپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire